Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 26.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47
Deel 10 van de "Solo testcasefoto's - om van te leren" alweer.
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.

Veel plezier.

Ik zal al even starten met de volgende foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2360/1599198169_f06fb7893b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Soul__assasin op 22-10-2007 09:29 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Markie

Voorheen BBE

@ Sir nobax: de verticale strepen vind ik niet zo mooi. Misschien kun je de kleuren wat oppeppen zodat de bloem er wat mooier uit komt.
@ bizarro: Mooie kleurtjes.
@ Sharky: Nice! Had wat mij betreft wel iets meer ruimte aan de linkerkant (en minder aan de rechterkant) mogen hebben.

Eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/141/img1255a001borderby8.jpg

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:15:
[...]

Een andere imagehost met minder agressieve Jpeg compressie. ;)

En ik zou hem wat curves geven, beetje erg 'neutraal'/saai nu, waardoor de foto niet echt in het oog springt.
Wat bedoel je precies met curves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog eentje van mijn kant,
alle commentaar is welkom.

@BBE heerlijke plaat, hoe heb je die kleuren er zo uit laten springen?
Gaussian blur?
Afbeeldingslocatie: http://www.pbfo.nl/temp/sunset600.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BBE Lekkere foto. De ruimte aan de rechterkant geeft een enorm gevoel van ruimte. Wel jammer is het struikje dat in het midden van de foto staat. Die breekt de leegte, terwijl dat de kracht van de foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
BoKHo, ik weet niet wat er met de plaat gebeurd is, maar k kan de lijnen van de kleurovergangen tellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd hoe dat komt of beter: hoe dat te vermijden is. Kun je de Raw online zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Eusebius op 21-10-2007 13:10 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

ik postte heel tactisch de laatste post zo'n beetje in het vorige topic, dan maar opnieuw.

Wel beetje een oudje maar had de serie al een tijdje niet bekeken

Afbeeldingslocatie: http://www.jkph.eu/images/20071021003456_pp.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik zelf ook schrik van die kleurovergangen nu ik hem hier zo zie staan.
Bij deze de RAW.
Er zat veel stof op de sensor touwens, heb ik bij de andere plaat uiteraard even weg gepoetst.
http://members.home.nl/p.bokhorst/DSC_0219.NEF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
BoKHo heeft een camera met 4-bit kleur processing :+ .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:19:
Ik moet zeggen dat ik zelf ook schrik van die kleurovergangen nu ik hem hier zo zie staan.
Bij deze de RAW.
Er zat veel stof op de sensor touwens, heb ik bij de andere plaat uiteraard even weg gepoetst.
Hoe lees ik een ".nef"? Ik vind het effect eigenlijk nog wel leuk, want de lucht is anders wel erg leeg. Zou het misschien ook door een filter veroorzaakt kunnen zijn? F/14 is ook niet echt mijn favo diafragma, dan gebeuren er nog wel eens vreemde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:19:
Bij deze de RAW.
Lol, inderdaad veel stof :P
Maar hoe heb je hem geexporteerd? Als ik het in Photoshop CS3 doe via save for web krijg ik hem gewoon goed te zien..

@ hierboven: Adobe Camera RAW.

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 21-10-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
sOid schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:20:
[...]
@ hierboven: Adobe Camera RAW.
Ja, maar ik gebruik PSP XI en die kan niet eens de laatste Canon-RAW (40D) zelf lezen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Toff schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:34:
[...]
Ja, maar ik gebruik PSP XI en die kan niet eens de laatste Canon-RAW (40D) zelf lezen :(.
Denk dat IrfanView ze ook wel opent (wel ff de plugins downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 14:21:
BoKHo heeft een camera met 4-bit kleur processing :+ .
Het is een gewoon een nikon D40 met een kitlens en een sigma 50-150 f2.8 ;) :P
Ik gebruik over het algemeen photoshop cs3.
Ben zelf vanmiddag ook nog even aan het expirimenteren geweest, het komt door noise ninja..
Ik zal straks even een aangepaste posten..

edit:
foto is aangepast, is een wereld van verschil..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BBE schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 09:13:
@ Sir nobax: de verticale strepen vind ik niet zo mooi. Misschien kun je de kleuren wat oppeppen zodat de bloem er wat mooier uit komt.
@ bizarro: Mooie kleurtjes.
@ Sharky: Nice! Had wat mij betreft wel iets meer ruimte aan de linkerkant (en minder aan de rechterkant) mogen hebben.

Eentje van mij:

[afbeelding]
Lekkere plaat mark, kijkt echt lekker weg.

edit: niet een hele bijzondere plaat van mijn hand, maar dit was mijn uitzicht uit mijn woonkamer gister.

Afbeeldingslocatie: http://nomadphoto.nl/got/single/IMG_0587reallysmall.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 21-10-2007 20:59 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 08:56
Gisteren geschoten in Kornwerderzand.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2261/1670630825_b726d51b36.jpg

Ben benieuwd naar reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Hallo ik ben een beginnende fotograaf en ben tevens nieuw hier.

Ik zal even kijken of ik iets aan te merken heb op de geposte foto's en tevens een kiekje van mijn eigen hand posten.

Maar eerst even iets voor Soul__assasin in de persoon van Topicstarter/beheerder. Het lijkt mij leerzaam en leuk wanneer ook de posters van de foto's zeggen hoe ze de foto bewerkt hebben en misschien ook zeggen of ze de foto 's avonds of 's morgens gemaakt hebben of tegen de zon in oid wat belangrijk was voor de foto. Dit zodat ook anderen kunnen leren van de geposte foto's.

@Soul__assasin: Mooie foto alleen de kleuren vind ik persoonlijk iets te saai. Ook vind ik het jammer dat het centrum wat aandacht trekt een beetje overbelicht is en ook niet echt duidelijk (scherp) is.
@BBE: Hele mooie foto. Mooie kleuren en compositie. Alleen als ik ga mierenneuken zou ik zeggen dat het jammer is dat het bosje in het midden staat. Hoe heb je de foto bewerkt? En waarom zeg je dat Sharky de foto links beter iets meer ruimte had moeten geven?? doordat hij rechts iets meer overbelicht is?? (je hebt het over de foto van die persoon in dat pak neem ik aan)
@BOKHOR: Mooie foto, mooi dat de rots ook in de verte nog terugkomt. Jammer inderdaad van de kringen.
@ Sharky: Hele mooie foto, hoe heb je hem bewerkt?
@Nomad: Ook een mooie foto, mooie lijnen in de lucht.
@Xelle: Mooie foto, mooie kleuren. (Als ik een minpunt zou moeten verzinnen zou dat zijn: misschien is de lucht op sommige plekken iets te wit/overbelicht?).

Ik ben nog maar een beginnende fotograaf dus indien jullie andere meningen hebben dan ik, zeg dat dan gerust. Zeg gerust waarom je het met een opmerking van mijn kant oneens bent, daar kan ik van leren.

Zelf heb ik nog niet de tijd gehad om goede foto's/composities te gaan maken. Echter heb ik hier wel een foto van een beeld dat m'n moeder gemaakt heeft. De foto is niet bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/vandorst.p/Rxvxqp31ftI/AAAAAAAABW8/2a9NBj2whHc/DSC_0157.JPG?imgmax=720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
@ soul_assassin: whoa, mooi licht! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleurenversie...
@BBE: zo klein ziet het er wat naar uit eerlijk gezegd net of erg een berg jpg artifacts inzitten, heb je een link naar een grotere versie?
@bokho: hij is wel erg donker vind ik
@sharky: vet, mooie uitdrukking en fijne zwart-wit
@nomad: best een aardige lucht, de lijnenstructuur in de wolken is wel vet
@xelle: er is wel een heel groot contrast tussen de boven en onderkant van de foto, weet het niet zo...
@MIQ: lijkt erop dat je geflitst heb, op het beeld valt redelijk wat hard licht, terwijl de achtergrond behoorlijk donker is. Het is denk ik jammer dat afgezien van dat harde licht het beeld niet echt afsteekt tegen de achtergrond, als je niet had geflitst was het waarschijnlijk weggevallen tegen het bso erachter...

Nu zelf nog maar een plaatje. Een paar weekjes terug op een Madrileens balkon...
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2219/1581063384_760f33fd62.jpg?v=1192552996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de foto wel goed maar niet zo speciaal. Tenminste voor mij niet, misschien wel voor degene die erop staat en haar kennen.
Ik vind de compositie dus iets te saai.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/1/DSC_4698.jpg
Wat zeggen jullie ervan. Ik vind het de schaduw en het licht tussen de blaadjes het mooie aan de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

MIQ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:52:
[...]
@ Sharky: Hele mooie foto, hoe heb je hem bewerkt?
[...]
tnx! Allereerst aangezien ik in RAW schiet USM en highpass layer erbij om de foto te verscherpen. Eerst heb ik hem in kleur bewerkt, ik voeg meestal wat subtiele (en soms minder subtiele) cross-processing toe. Vervolgens wat standaard levels/curves om het contrast en evt. kleurbalans in orde te krijgen. Uiteindelijk besloot ik dat deze misschien wel mooier zou zijn in z/w en toen heb ik een z/w adjustment layer toegevoegd met de instellingen op 'auto' en deze ietsje aangepast. Vervolgens nog brightness/contrast aangepast en nog wat aan de levels gezeten.
BBE schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 09:13:
tnx. beetje met je eens, dan zou het wel erg gecentreerd worden.
WhiskyPhreak schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:39:
@sharky: vet, mooie uitdrukking en fijne zwart-wit
wederom tnx.

[ Voor 32% gewijzigd door Sharky op 22-10-2007 14:06 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55
van het weekend voor het eerst met hdr gespeeld. nog superlastig om dat stil te houden zonder statief dus dat nemen we volgende keer maar mee :P

is overigens bij de rottemeren (rotterdam/bleiswijk). zo mooie kleuren daar nu met de hefst he :9

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~edaman25/IMG_1138_6_7_HDR_small.jpg

(aanklikbaar voor een grotere versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Markie

Voorheen BBE

@Bokho: Dank. Ik heb voor de kleuren wat gespeeld met curves. Jouw foto heeft een lekker sfeertje. De voorgrond vind ik denk ik een net iets te groot zwart vlak hebben.
@Nomad: lekkere lucht met mooie kleurtjes. Ik mis de kerktoren ;)
@MIQ: mbt de foto van Sharky: ik denk dat het mooier is dat de persoon naar de ruimte kijkt. Het overbelichte stoort mij niet. Je foto van het beeld doet mij niet zoveel. Ik zie niet goed wat het is (en het geeft ook geen abstract beeld) en het geheel is teveel samengesmolten met de omgeving.
@WhiskyPhreak: een grote versie: http://img514.imageshack....mage=img1255agrootdr6.jpg

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ Soul_Assasin
Ik heb het gevoel dat hier voor BW is gekozen om een eigenlijk minder gelukte foto interessanter te maken. De lichtbundel komt nu wel beter uit.

@BBE
Hele mooie kleuren! Iets van een filter of gebruikt of geshopt?

@Bokho
Ik vind m wel erg donker, valt nu weinig op te zien. Maar qua kleur heeft ie wel wat.

@Sharky
Goed scherp op de juiste plek! Leuke shot.

@Nomad
In dit jaargetijde kun je idd je hart ophalen voor rare luchten en dergelijke. De shot is, zoals je zelf al zei, niet echt bijzonder. Maar het plaatje zelf is wel mooi. Ik kan daar `s avonds echt van genieten.

@Xelle
Wederom een mooie lucht. Alleen is de pier(?) wat donker. Ik zie net hoe het zit met diepte. Voor de rest mooie shot!

@MIQ
Hmm, lastig om naar te kijken. Maar dat ligt waarschijnlijk meer aan het aparte beeld. Voor de rest is licht wel wat hard en steekt het niet echt af tegen de achtergrond, wat het beeld er niet doet uitspringen.

@WhiskyPhreak
Technisch goed geschoten. Alleen qua verhaal of emoties doet ie me niet zoveel.

@EmielJanson
Lekkere kleuren, echter vind ik de linkerkant van de bloem wat donker.

@Unconnected
Qua scherpte valt het niet tegen vind ik. Hij is wel wat saaitjes.

Dat was mijn gezeik weer voor vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Er is vanavond een kraakheldere lucht in Amsterdam

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/maanklein.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Siehitt.. heeft er weer iemand hapjes van de maan genomen...
Het zal de compressie wel weer zijn, maar dit lijkt nauwelijks op de maan zo. Wat is er toch zo bijzonder aan die maan, dat iedere tweaker er foto's van moet maken (ik ook) en die dan nog moet publiceren (ik niet) ? Aardig experiment, maar wat is de meerwaarde voor de community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:00
Toff schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:22:
Siehitt.. heeft er weer iemand hapjes van de maan genomen...
Het zal de compressie wel weer zijn, maar dit lijkt nauwelijks op de maan zo. Wat is er toch zo bijzonder aan die maan, dat iedere tweaker er foto's van moet maken (ik ook) en die dan nog moet publiceren (ik niet) ? Aardig experiment, maar wat is de meerwaarde voor de community?
Ach in zo'n testcasefoto topic mag van mij iedereen wel een keer een foto van de maan zetten. :P En afgezien van de compressie volgens mij nog wel redelijk uitgevoerd. (hoewel dat natuurlijk niet goed te zeggen is zonder een iets meer high-res en wat minder compressie)

@ unconnected: Ik vind zelfd ie foto juist wel weer leuk ondanks dat er niet echt uits uitspringt ofzo. Ik vind het lastig bij die HDR dingen, maar ik denk toch dat er iets te veel kleur nog inzit. Misschien voornamelijk bij het rodere gedeelte. (foto geschoten in de ochtend/avond en in combinatie met een uv filter wellicht? Of heb je gewoon zelf dit zo kleurvol gemaakt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat sharpening krijg je best nog een leuk effect:
origineel:
http://members.chello.nl/~i.tielen/maan1280.jpg
sharpened:
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/maan1280_r9.png

Jammer van de compressie en er had ook wel iets meer gecropt mogen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55
warcow schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:35:
[...]

@ unconnected: Ik vind zelfd ie foto juist wel weer leuk ondanks dat er niet echt uits uitspringt ofzo. Ik vind het lastig bij die HDR dingen, maar ik denk toch dat er iets te veel kleur nog inzit. Misschien voornamelijk bij het rodere gedeelte. (foto geschoten in de ochtend/avond en in combinatie met een uv filter wellicht? Of heb je gewoon zelf dit zo kleurvol gemaakt?)
scherp! :P het was inderdaad tegen de avond aan dus er lag een aardige rode gloed overal overheen van de laag staande zon en ook idd met een uv-filter erop. maar zo'n filter haalt bij een digitale slr toch niet meer zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 17:47
MIQ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 02:52:

@Soul__assasin: Mooie foto alleen de kleuren vind ik persoonlijk iets te saai. Ook vind ik het jammer dat het centrum wat aandacht trekt een beetje overbelicht is en ook niet echt duidelijk (scherp) is.

[afbeelding]
Trasos schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:06:
@ Soul_Assasin
Ik heb het gevoel dat hier voor BW is gekozen om een eigenlijk minder gelukte foto interessanter te maken. De lichtbundel komt nu wel beter uit.
BW is gekozen omdat we in het eerste jaar enkel BW mogen werken maar speciaal voor jullie heb ik de kleuren versie even geupload...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2204/1705011158_24d0f042be.jpg

bij deze dus eens de kleurenversie van de TS

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
unconnected schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:37:
[...]

scherp! :P het was inderdaad tegen de avond aan dus er lag een aardige rode gloed overal overheen van de laag staande zon en ook idd met een uv-filter erop. maar zo'n filter haalt bij een digitale slr toch niet meer zoveel uit?
Volgens mij zijn ze een tikje roze wat een klein beetje "warmte" toevoegt in theorie. Dus als de kleuren al wat rood zijn worden ze met een uv filter eerder nog net wat roder dan minderrood. Niet dat ik hier zelf echt al op let bij het maken van foto's. Tegenwoordig is dat heel makkelijk op te lossen met een beetje nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik heb twee weken geleden in New York een panorama gemaakt waar ik erg over te spreken ben (na 'm thuis te hebben gestitched) en die ik graag op canvas wil laten afdrukken. Ik ben echter wel beniewd wat ik met een beetje bewerking nog kan berijken om het allemaal net wat strakker te krijgen. Ik wil echter niet teveel aan het origineel veranderen omdat het er in werkelijkheid ook nagenoeg zo uit zag. Ik heb 'm in nog een hogere resolutie overigens (volgens één van de canvastoko's zou met mijn resolutie een afdruk op canvas van 150dpi mogelijk zijn).

Clickable voor een medium-kwaliteit (242kb)

Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/pano_manh_small.jpg

Full-res: KLIK! (3,6MB)

Het stukje kade aan de rechterkant met de bewegende mensen knip ik er hoogstwaarschijnlijk af omdat ik dat lelijk vind, al vind ik het aan de andere kant wel jammer dat dan de Manhattan Bridge op de achtergrond wegvalt. Ik wil 'm laten afdrukken op een doek van 40x140, ook een deel van de kade links valt dan weg.

Als iemand nog stitchfouten ziet hoor ik het ook graag trouwens :).

[ Voor 48% gewijzigd door Wouter! op 24-10-2007 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss wat donkerder exposure wat toetrekken?
De lucht zal wel niet zo helder geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer inderdaad van de bewegende mensen, voor de rest knappe pano

eentje van mij nog eens, getrokken in Mikołajki, Polen.
Klikbaar voor groter.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2381/1724207436_7a48a24c6e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
@Wouter! - Super pano, ik vind de bewegende mensen wel wat toevoegen. Beter als dat ze herkenbaar op de foto stonden.

@PapaPol - Mooi mystiek sfeertje. De foto doet me wel wat, en door de donkerdere randen trekt hij je echt naar het midden :)

En nog 1 van mij, vanmiddag gemaakt met de 50mm F1.8 lens. Kom er nu pas achter dat die scherptediepte zó kort is :o

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/images/paddestoel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In mexico een hoop foto's gemaakt en ook wat met HDR geklooid;

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2031/1728966082_c93e575505.jpg

3 exposures, raw, gebruik gemaakt van photomatix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Zondag naar het bos geweest en wat foto'tjes gemaakt. Ik vond deze zelf op zich best mooi.

Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/869/img1618reio1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:50

Vis

prachtig w o u t e r!!

lekker lord of the rings sfeertje!

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 24-10-2007 16:59 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met twee van mijn beste vrienden gingen we naar het ziekenhuis om iemand op te zoeken, de intensive care unit. Best intense allemaal. Ik heb net een tweedehands Canon 300D gekocht en die gaat dus mooi overal mee naartoe :+
Toen we buiten zaten om even een shaggie te roken heb ik twee -naar mijn mening- aardig mooie fotos geschoten. Ik had de camera zo'n twee dagen op dat moment en nog niet eens alles helemaal uitgevonden. Als ik zo rondkijk voel ik me een beetje klein in vergelijking met sommige testcasefoto's die hier gepost worden, maargoed, ik ben hier om te leren! :)

1 foto per post a.u.b.

Ondanks de moeilijke situatie toch kunnen lachen :)
Graag uw reactie!

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 26-10-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

. w o u t e r . schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:55:
In mexico een hoop foto's gemaakt en ook wat met HDR geklooid;

[afbeelding]

3 exposures, raw, gebruik gemaakt van photomatix
Heel mooi :) Net als die andere HDR's uit Mexico die je ook nog op je Flickr account hebt staan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:57:
Mss wat donkerder exposure wat toetrekken?
De lucht zal wel niet zo helder geweest zijn?
De lucht was inderdaad niet helder maar dat vond ik juist ook wel weer erg bijzonder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tijd voor mij om ook weer eens een rondje commentaar te doen.

@Soul_assasin: leuke foto. Mijn ervaring is dat dit soort lichteffecten prachtig zijn om te zien maar als je er een foto van neemt, is het op het beeldscherm ineens een saaie boel. Hier heb je het goed op de plaat weten te krijgen. Wellicht kan je nog wat spelen met contrast om de lichtstraal nog beter te benadrukken.
@BBE: netjes en leuk met blauw tegenover geel. Uiteindelijk wel iets meer voor een wallpaper want het is duidelijk niet op actie gericht.
@BoKHo: de sfeer zit er goed in, ik zie mezelf al aan het strand zitten met ondergaande zon. De zon is wel wat uitgesmeerd. Zat hij achter de wolken op dat moment?
@Sharky: met z/w wordt het mij wel erg koud. Ook de make up rond de ogen wordt erg 'metalig' door z/w. Daarnaast kan ik niet echt wennen aan de gebruike DOF, waarbij bv het randje van de hoed alweer onscherp is. Daarnaast valt mij op dat de tanden aan de uiteinden een stukje donkerder zijn (maar dat is natuurlijk gelegen in het onderwerp zelf).
@Nomad: je zegt dat het niet zo bijzonder is, maar ik vind deze lucht behoorlijk dreigend voor een 'echte lucht' in plaats van een Doom lucht :)
@Xelle: komt erg fris over. Ook leuk is dat er nog net een meeuw op is gekomen in de verte. Dat versterkt bij mij het kust idee weer. Wel is de steiger een tikkeltje donker terwijl de lucht een klein stukje uitgebeten gebied lijkt te hebben.
@MIQ: ik vind het een interessant beeld, maar ik kom er niet echt achter wat het is. De combinatie drukke achtergrond en drukke voorstelling kan je wellicht oplossen door een andere achtergrond te arrangeren (andere hoek schieten) of met meer bokeh schieten.
@WhiskyPhreak: leuke foto, komt erg spontaan over. Wat grappig is, is dat je nog net wat rookkringels over de achtergrond van een venster ziet gaan.
@EmielJanson: het is nogal een bonte kleurenverzameling. Erg fleurig om naar te kijken, doch misschien iets te donzig op deze manier. Ook je punt van scherpte in de foto is niet helemaal vast te pinnen op een specifiek item. Het glijdt er een beetje doorheen, wat minder 'houvast' geeft. Ik heb het idee dat ik naar een foto zit te kijken die ik zou maken door een extra voorzetlens op mijn gewone lens te zetten (waardoor de vervorming het normale daglicht uiteen begint te trekken). Desondanks een vrolijk geheel.
@unconnected: voor een eerste HDR vind ik het een goed begin. Met HDR kan je verschillende kanten op, en ik heb voorkeur voor subtielere vormen van HDR. In de plaat maak je goed gebruik van de HDR mogelijkheden. Als je de weg van subtiliteit in wil slaan, probeer je het nog eens, maar dan het resultaat ietsje minder extreem te maken, zodat het schilderij effect wat minder wordt.
@Sjaak_Afhaak: ik vraag mij toch iedere keer af hoe men de maan er zo goed op krijgt. Ik krijg altijd een dikke witte stip, nooit iets prettigs, als ik de maan probeer te schieten :(
@Wouter!: je hebt wat spoken aan de rechterkant. Ook de lichteffecten met mist(?) geven er een bijzonder tintje aan. Omdat het water een mooie scherpe rimpeling laat zien en er best wat kleur in de foto zit, vind ik die vaagheid hier en daar wel mooi en mysterieus. Wellicht nog een rondje heel licht denoisen?
@PapaPol: het takje vanaf de rechterzijde had er van mij niet in gehoeven. Voor de rest een lekkere droevige bosplaat (wat mij betreft geslaagd).
@TranceSetter: heel lekker, maar wat mij betreft net iets te scherp op de DOF.
@.w o u t e r.: ik vind dit HDR plastic. Leuk als effect, maar niet mijn smaak.
@LaduciA666: Een tikkeltje licht, heb je HDR ingezet?
@Atar: lijken mij prima portretten met een aanstekelijk zonnetje erbij. Kijk wel uit met ogen die in het donker komen (schaduw van de klep). Vaak zijn de ogen het startpunt voor een lekker pakkend portret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Wekkel schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:53:
Tijd voor mij om ook weer eens een rondje commentaar te doen.
*heel veel comments*
@LaduciA666: Een tikkeltje licht, heb je HDR ingezet?
Nee, ik zou niet eens weten hoe dit moet als ik eerlijk ben :9. Ik heb alleen met picasa met het licht gespeelt. Omdat hij naar mijn mening standaard een beetje te donker was.
Ja noem me maar een noob. Ik moet allemaal nog leren werken met photoshop, en fotograferen ben ik ook nog niet al te lang (Actief) mee bezig dus :P

[ Voor 14% gewijzigd door LaduciA666 op 25-10-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dat zijn dan twee noobs bij elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54

RBH

Twijfelde of ik hem in Showcase zou zetten, maar toch maar niet gedaan.

Comments please! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rbhdesign.com/hvs/fotohvs8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@RBH: Lekker licht! Jammer dat de achtergrond wat onrustig is (objectief?). Zou ik toch iets proberen te vervagen of verzachten met photoshop ofzo. Voor een "echte" showcasepic zou ik toch liever een iets doordachtere compositie zien. Het blad is nu wel erg centraal en het valt patsboem uit de lucht, maar licht en kleur zijn fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RBH:
Vind hem mooi. Het is een half vergaan blad wat zeker niet perfect meer is. Maar door het zonlicht komt het nog heel mooi over.
Vind het blad rechts in de hoek een min puntje. was dat niet tijdelijk aan de kant te houden? Of doe je zoiets met opzet? Zo ja waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Toff: Bedankt. :) Het blad staat idd centraal, en dat is meteen mij doel met de foto. Het blad moet centraal staan! ;) Foto is gemaakt met EF 70-200 f/4L dus daar kan het IMO niet aan liggen, hehe. Dat de achtergrond wat onrustig is ben ik wel met je eens, maar op de één of andere manier vind ik het blad er echt uitspringen en dus zo de achtergrond niet storend meer vind. Bedankt verder.

@Gerrit-Jan: Zoals in de EXIF staat heb ik hem geschoten op 159mm, zo groot ben ik niet. ;) En daarbij had ik allebei mijn handen nodig om de camera vast te houden, haha.
En daarbij vond ik het ook wel bijdragen aan de compositie. Zo wordt het nog iets meer benadrukt dat dit op de voorgrond is -voor zover je daar van kunt spreken- en dus 'los' staat van de achtergrond. Daarom niet gekozen voor een crop. ;) Ook jij bedankt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
een onderwerp kan ook centraal staan als het niet letterlijk centraal in beeld staat. ;)
En die achtergrond zou juist minder opvallen als je het diafragma minder ver open had staan. (het is nu een blur van allemaal kleuren wat je in het algemeen moet voorkomen, een blur moet een beetje onopvallend zijn, en bij voorkeur uit complementaire kleurtjes.)
Als je het een beetje scherp had gehouden, en bij voorkeur (gok ik, in praktijk is het even uitproberen) iets meer lucht erin wat de kleur groen sterker naar voren doet komen. Er komt dan tevens meer diepte in. (en dan had je ook een groot diafragma kunnen houden, gezien een paar beetjes groene blur op de achtergrond niet zouden hinderen.)

Hopelijk is dit verhaal nog wat leesbaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RBH schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:19:
@Toff: Bedankt. :) Het blad staat idd centraal, en dat is meteen mij doel met de foto. Het blad moet centraal staan! ;) Foto is gemaakt met EF 70-200 f/4L dus daar kan het IMO niet aan liggen, hehe. Dat de achtergrond wat onrustig is ben ik wel met je eens, maar op de één of andere manier vind ik het blad er echt uitspringen en dus zo de achtergrond niet storend meer vind. Bedankt verder.
Ja, het is het voorrecht van de fotograaf om de compositie / uitsnede te bepalen, maar ik zou liever zien waar het blad vandaan komt, als je begrijpt wat ik bedoel. Je objectief is idd geen excuus voor de bokeh ;). Je gaat me toch niet vertellen dat je @ F/4.0 geschoten hebt? Moet echt beter kunnen met die lens hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb het sporadisch ook met mijn 2.8IS, ik kan het niet reproduceren en heb géén idee waar het vandaan komt. Het lijkt toch op iets van beweging, al was bij mij het onderwerp gewoon ragscherp op f2.8. Feit is dat het wel beter kan, want 99 van de 100 keer geeft hij gewoon een boterzachte bokeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.gijstromp.nl/got/Poker.jpg

Beetje extreme bewerking van een foto, wel precies zoals ik hem wou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was samen met Gise vanavond... deze is ook nog wel de moeite waard om te laten zien!

Afbeeldingslocatie: http://www.koenvdzanden.nl/wp-content/photos/poker/bewerkt1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Ik hou wel van dat soort zwart-wit bewerkingen kvdzanden! Gaaf effect ook wel met die zwarte oogkassen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kunnen jullie ook samen een cursus resizen gaan volgen? Dit forum ondersteunt plaatjes van max 600 px breed. Ze worden nu heel lelijk vervormd door de forumsoftware.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
OMG.. vdZanden, wel foto's showen die je zelf heb gemaakt natuurlijk he? :P

gisternacht geen zin om thumbnail te maken of te resizen nog een keer, wou slapen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door gise op 26-10-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het fietsen een sfeer foto gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.snapdrive.net/files/458749/herfst/IMG_1403.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:04:

[afbeelding]
Dat je daar tijd voor heb tijdens het fietsen ;)

Mooi sfeerplaatje, leuk ook de luchtbalon aan de horizon, de waterkant aan de onderkant vind ik alleen iets te veel, maar dat is mijn mening :)

[ Voor 10% gewijzigd door gise op 26-10-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:04:

[afbeelding]
Goede foto, lekker sfeertje. Je kan er met wat nabewerking wel een stuk meer uit halen.

@ portretjes hierboven:
Erg mooi. Hoe heb je dat gedaan qua licht setup enzo?

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 26-10-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
het was tijdens een potje poker, iedereen ging even proberen om fiches/chips in z'n oogkassen vast te houden, ze zijn gemaakt met een 50mm op F1.8, ingeflitst met 430EX op ETTL volgens mij op -1 of -.2/3 (overige info heb ik even niet, heb hier ook geen EXIF reader/plugin op m'n werk) zijn gewoon genomen in een redelijk belichte kamer (met lamp boven de eettafel)

Daarna in lightroom, contrast omhoog, omzetten naar Z/W, shadow- en darklevels helemaal omlaag en daarna hoefde ik alleen nog maar rechtsboven 1 witte plek zwart te maken (muur) et voila

[ Voor 9% gewijzigd door gise op 26-10-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Warcow: Je hebt helemaal gelijk! :)

@Toff: Ja, ik heb de foto op f/4.0 geschoten, hoezo?

Maargoed, het zal vast beter kunnen met deze lens, nu ligt het echt bij de gebruiker, haha.

Hier nog een foto van een ander blad met een échte egale bokeh. Laat u het dan maar weten wat u dáár van vindt. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rbhdesign.com/hvs/fotohvs7.jpg

Maar deze vind ik persoonlijk een stuk minder omdat links een takje 'beweegt' (?) die er eigenlijk niet op moest. Verder had het hele blad nog wel scherper mogen zijn, ik ben benieuwd of jullie het daar mee eens zijn. ;)

Edit: EXIF:

Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Image Date: 2007:10:16 13:49:03
Orientation: Rotate 270
Flash Used: No
Focal Length: 200.0mm
CCD Width: 2.57mm
Exposure Time: 0.0050 s (1/200)
Aperture: f/4.0
Focus Distance: 0m
ISO equiv: 400
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)

[ Voor 23% gewijzigd door RBH op 26-10-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
zou je de brightness iets terug kunnen schroeven? die tak daarachter is wel erg overbelicht (rechtsonder het blad op de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gise schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:03:
het was tijdens een potje poker, iedereen ging even proberen om fiches/chips in z'n oogkassen vast te houden, ze zijn gemaakt met een 50mm op F1.8, ingeflitst met 430EX op ETTL volgens mij op -1 of -.2/3 (overige info heb ik even niet, heb hier ook geen EXIF reader/plugin op m'n werk) zijn gewoon genomen in een redelijk belichte kamer (met lamp boven de eettafel)

Daarna in lightroom, contrast omhoog, omzetten naar Z/W, shadow- en darklevels helemaal omlaag en daarna hoefde ik alleen nog maar rechtsboven 1 witte plek zwart te maken (muur) et voila
Ik heb de witte pokerchips ook nog moeten wegphotoshoppen overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RBH schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:52:

@Toff: Ja, ik heb de foto op f/4.0 geschoten, hoezo?
Dan liegt de Exif toch niet ;), maar dan had ik eerder zoiets verwacht, zoals in je laatste foto, die voor de rest inderdaad minder is imo.
Als Muse in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..." het af en toe ook heeft, zal het mss toch wel in de lens zitten. Overigens zag ik "onder het vergrootglas" wat artifacts en aliasing aan de rand van het blad. Tikkeltje teveel verscherpt, zo lijkt het, maar daar zal je op de nietverkleinde versie wel niets van terugzien. Als je de hele foto verscherpt hebt, kan dat die bokeh misschien deels verklaren, iig de heftigheid ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

@Gise: Kan ik op het moment niet doen, deze foto stond nog op mijn server. ;)

@Toff: Klopt. De bokeh is tikkeltje onrustig, die in jouw voorbeeld is wel lekker. Maargoed, daar heeft de lens idd wel meer last van dat het een tikkeltje onrustige bokeh is en dan weer zo glad als ijs.
Heb het nog even nagecheckt, maar foto is niet verscherpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist wat tuinhout in de vuurton aangestoken! Wat is vuur toch een geweldig maar gevaarlijk fenomeen zeg.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2241/1760199141_c634a97d2d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

zonder enige reden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d075495314a0e6cffe407173ba3e5ce1/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 26-10-2007 21:01 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
als je de focus op die dames erachter had gelegd was ie best grappig, nu is 't imho beetje snapje..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

dat mag. Het was ook niet als meer dan een snapje bedoelt. Ik denk dat als ik de focus op de dames gelegd had, Darth Vader misschien weer teveel in de onscherpte weggevallen was (er was niet bijster veel licht die dag). Wel een leuk idee though...zal er volgende keer aan denken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:03:
Zojuist wat tuinhout in de vuurton aangestoken! Wat is vuur toch een geweldig maar gevaarlijk fenomeen zeg.
[afbeelding]
krijg het spontaan warm als ik naar je foto kijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto een tijdje geleden genomen in China.
Aangezien ik nog lang geen ster ben in het photoshoppen verwacht ik wel wat kritiek ;p Dus brand maar los :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2398/1773200671_6f2efc57ee_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0804d7c4218e62271e711e0c2b97a110/full.jpg
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:48:
Aangezien ik nog lang geen ster ben in het photoshoppen verwacht ik wel wat kritiek ;p Dus brand maar los :)

[afbeelding]
Ik vind 'm wat overdone, én kleur vs zwart/wit én wazig vs scherp. Als de kleuren er wat minder uit zouden springen zou ie mijns inziens al beter overkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 27-10-2007 19:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

[afbeelding]
Volgensmij is deze foto een heel stuk mooier in óf B/W óf full colour. Dat selectieve kleurgebruik is imho alleen maar mooi bij sommige foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt net alsof ze er naderhand zijn opgeplakt.. Ik ben het met sOid eens.. doe em óf in kleur óf in b/w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week ben ik in Parijs geweest. Ik ben nu een beetje bezig met foto's kijken.
Deze viel mij als eerste op:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2063/1777848998_a37493dab0_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Luchtventilatiebuizen van de metro bij Le Centre Pompidou gok ik zo? :P
Heb ik zelf jaren geleden ook nog op de gevoellige plaat vastgelegd. Zeer mooie locatie. Wat mij betreft had je wel wat meer van de omgeving er bij mogen laten zien (dat gebouw op de achtergrond bijvoorbeeld) en volgensmij staat hij niet helemaal recht :)

Wel leuk lijnenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Omdat het topic dood is :P
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2382/1789712720_0274bfa689.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de ene kant vind ik em wel tof omdat het zo'n afgedekte kooi is met af en toe wat licht inval er door heen, maar aan de andere kant vind ik em een tikje saai omdat de kooi niet echt ergens naar toe leid. Het roept geen vraag op wat er aan het eind van de kooi zou zijn.

Van mijn kant ook weer 1:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2201/1791297986_bd700f6a00.jpg
1024*768

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 15:57 . Reden: tik fouten + contrast toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:56:
aan de ene kant vind ik em wel tof omdat het zo'n afgedekte kooi is met af en toe wat licht inval er door heen, maar aan de andere kant vind ik em een tikje saai omdat de kooi niet echt ergens naar toe leid. Het roept geen vraag op wat er aan het eind van de kooi zou zijn.

Van mijn kant ook weer 1:

[afbeelding]
1024*768
NIet? Dat vond ik juist wel, die bocht versterkt dat in mijn ogen nog eens extra :) Denk wel dat hij leuker zou zijn als er nog (een deel van) een mens in zou staan die net om de hoek gaat.

Leuk portret, maar er mag van mij wel wat meer contrast in :) Waar is die foto genomen btw?

edit: wat high pass sharpening op het gezicht is daar denk ik ook wel mooi bij :)

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 28-10-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens een wandeling deze ezel gefotografeerd. Ik vond hem wel testcasewaardig:

Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j178/2xtom/DSC_0139-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto is genomen voor de Sacre Coeur te Parijs. Deze jongeman was zijn gitaar kunsten + zang talent aan het showen op de trap voor de kerk.

Tom: je foto is mooi scherp bij het oog. Ik had niet meteen de associatie met een ezel, ik dacht aan heel ander soort beesten, maar na even kijken zag ik het wel. De harde lucht links boven vraagt wel wat veel aandacht, maar ik vind het een mooi plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag echt vrij weinig te doen.. dus bij deze nog maar een foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2103/1789028235_0f8eb53f44.jpg
1024*768

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:58
Is dat niet de Prinsentuin in Groningen? Leuke plaat wel, qua kleur enzo, volgens mij heb ik die een tijd gelegen ook nog op de foto gezet. :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:32:
Afgelopen week ben ik in Parijs geweest. Ik ben nu een beetje bezig met foto's kijken.
Deze viel mij als eerste op:

[afbeelding]
Grappig, goed gezien die grote buizen en dan die kleine ernaast.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
SilentThunder schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:50:
[...]

Is dat niet de Prinsentuin in Groningen? Leuke plaat wel, qua kleur enzo, volgens mij heb ik die een tijd gelegen ook nog op de foto gezet. :)
Nee :) Het is in de tuinen van Paleis Het Loo (Apeldoorn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:00:
Met twee van mijn beste vrienden gingen we naar het ziekenhuis om iemand op te zoeken, de intensive care unit. Best intense allemaal. Ik heb net een tweedehands Canon 300D gekocht en die gaat dus mooi overal mee naartoe :+
Toen we buiten zaten om even een shaggie te roken heb ik twee -naar mijn mening- aardig mooie fotos geschoten. Ik had de camera zo'n twee dagen op dat moment en nog niet eens alles helemaal uitgevonden. Als ik zo rondkijk voel ik me een beetje klein in vergelijking met sommige testcasefoto's die hier gepost worden, maargoed, ik ben hier om te leren! :)

[mbr]1 foto per post a.u.b. [/]

Ondanks de moeilijke situatie toch kunnen lachen :)
Graag uw reactie!
Mijn excuses voor het posten van twee foto's.

Eentje dan maar:

*klikbaar*
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2048/1719774715_41599fb937.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kent ze? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.koenvdzanden.nl/wp-content/photos/ikea/ikea_poppetjes.jpg

edit: wow sorry zie nu pas hoe slecht ik ze gephotoshopt hebt :S:S:S

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:29:

[afbeelding]
1024*768
vind hem best wel iets hebben maar meen ik het nu maar of is ie niet precies helemaal recht? just of de toren beetje naar rechts leunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:29:

[afbeelding]
1024*768
mooie foto, heb alleen t idee dat de eifeltoren nog een klein beetje naar rechts afwijkt en misschien was het iets mooier geweest als je een langere sluitetijd had genomen... verder pracht plaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 23:33:
Wie kent ze? :+

[afbeelding]

edit: wow sorry zie nu pas hoe slecht ik ze gephotoshopt hebt :S:S:S
Het lijken wel koekjes! :D Vind alleen jammer dat het licht een beetje overvloeit in de poppetjes zelf en dat de voetjes onscherp zijn :) Verder vind'k ze heel 'smakelijk'
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:52:
[...]

Mijn excuses voor het posten van twee foto's.

Eentje dan maar:

*klikbaar*
[afbeelding]
Jammer dat er zo'n leegte boven het hoofd is, geeft mij een beetje een vreemd gevoel. Iets meer context was mischien leuk geweest :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10-09 20:14
In de continue worsteling om iets moois te maken van het landschap om me heen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2366/1803155477_d78ab9f5bd.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2412/1804178250_d493ffd3c6.jpg

Oogjes <3 O+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nice. Hij mag van mij wel wat High Pass Filter Sharpening gebruiken op t oog (fullsize dan).

Oh btw, welkom op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oe wat een ogen! mooi man! Ik kan er verder niet veel zinnigs over zeggen, buiten dat de neus links eenbeetje 'verwaterd' / 'samensmelt' met de rest van het gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:53:
In de continue worsteling om iets moois te maken van het landschap om me heen:

[afbeelding]
de schaduw op het gebouw stoort mij een beetje. Verder vraag ik me af waar je de focus wilt hebben.. nu loop ik een beetje te zoeken. Er is geen eye-catcher in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:18:
Nice. Hij mag van mij wel wat High Pass Filter Sharpening gebruiken op t oog (fullsize dan).

Oh btw, welkom op GoT :)
Bedoel je op het onscherpe oog? Op het scherpe oog zit namelijk al een gezonde dosis Highpass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:58:
[...]

Bedoel je op het onscherpe oog? Op het scherpe oog zit namelijk al een gezonde dosis Highpass :)
Hmm... Met welke instellingen dan? Ik bedoel op het scherpe oog, met name aan de rechter kant (waar er net haren overheen zitten) maar het kan ook aan je focuspunt liggen ofc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof iets van 2 layers van 5px :) Anders kijk eens op mijn flick'r (klik op foto). Veel meer sharpenen en je ziet mij dalijk in het oog :)

Verder is't met een laag diafragma geschoten, dus zou kunnen zijn dat die bovenkant net onscherp is :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ja, na ff beter gekeken te hebben is het gewoon je diafragma icm focuspunt :)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even ter verduidelijking:
Het is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post (en dus ook niet 2 posts achter elkaar met elk 1 foto, voor de vindingrijken onder ons).
Dank. Resume Party