Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sOid schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:53:
Vooral het focussen is erg kut, iemand daar nog tips voor? Hij is ook niet zo lekker scherp geworden
Manual focus? Vanuit de hand scherpstellen, automatisch scherpstellen uitzetten en op statief zetten? Voor de zekerheid f/8.0 gebruiken. Krijg je een lange Tv van, maar ja je schiet toch van statief.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:13:
[...]

Manual focus? Vanuit de hand scherpstellen, automatisch scherpstellen uitzetten en op statief zetten? Voor de zekerheid f/8.0 gebruiken. Krijg je een lange Tv van, maar ja je schiet toch van statief.
Ja ik heb manual focus gedaan, AF sloet sowieso compleet op hol :P Maar was niet erg makkelijk omdat het pikdonker was dus kon niet zien wanneer ik precies goed zat :( Misschien had ik dat AF-assist maar eens moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MF gewoon op infinity zetten, F/8 tot F/11 selecteren op ISO100 en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
neographikal schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:55:
MF gewoon op infinity zetten, F/8 tot F/11 selecteren op ISO100 en gaan met die banaan :)
Zo kwam ik er laatst achter dat die gluiperd van een kitlens van mij (ouwe rotzooi) niet helemaal uitgeschoven moet worden, omdat ie dan weer juist onscherp raakt. (het infinity punt ligt zeg maar iets daarvoor nog... :p)
Maar desnoods is de oplossing om een goed sterke lamp mee te nemen. (voor de objecten die dichterbij dan infinity zijn... hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:22:
[...]
Je zou kunnen beginnen met de foto iets lichter maken ;) En ik had 'm denk ik beter gevonden als ie gewoon recht genomen was. Het moment op zich vind ik best aardig :)
Helemaal met je eens.. lichtsterkte van de kitlens icm licht in de zaal werkte niet echt mee ;(
sOid schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:53:
[...]

Leuk geprobeerd maar net niet imho. Hij zou recht inderdaad beter uitkomen en wat ik bij sport altijd mooi vind om te zien is de emotie op de gezichten van de spelers. Inderdaad voor het web alles in sRGB exporteren.
Dankje voor de informatie! Emotie probeerde ik inderdaad al een beetje op te letten. Ik had van tevoren al een beetje in m'n hoofd waar ik op wilde letten. Boze reacties op de referee heb ik niet weten te vangen..volgende keer miss wat meer verplaatsen in de zaal. Hopelijk vang ik dan wat betere momenten. Ik ben alleen wel bang dat er niet veel meer licht zal zijn. De 50-150 f/2.8 lonkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Bij jouw lenzen misschien, de goedkope lenzen zijn niet parfocaal, en kan je dus voorbij infinity instellen. Mijn 70-210 is infinity pas echt infinity bij 210mm, bij 70mm moet je hem 3 graden naar links draaien.

Tip: bij Nikon werkt het AF-lampje ook met manual focus. Als het cirkeltje links oplicht, denkt de AF dat hij scherp is :)
Tip2: neem een sterke laserpointer mee, als AF-hulp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Parfocaal wil iets heel anders zeggen: nl. dat het scherpstelpunt door het bereik heen niet verandert. Maar zelfs de 17-40 e.d. kun je voorbij de INF marker draaien om te kunnen compenseren voor temperatuurverschillen.

Normaal gesproken gaat het wel goed, op F/11 heb je normaliter DOF genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
@ sOid mooie sfeer verkregen, lijkt mij een mooie foto
voor een kalender van het b.v merk van de kraan.
kan misschien technisch iets minder zijn
maar ik vindt de sfeer goed gevangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Zoals al door anderen is gemeld: dat is nog niet zo simpel met een kitlens. Ook omdat er niet zo'n tekeningetje opstaat of een puntje waarbij het op infinity staat. Ik heb het wel geprobeerd maar het is inderdaad nét niet helemaal op het einde van de lens en dus moet je het toch een beetje op gevoel doen. Volgende keer even een goede lamp meenemen zodat hij gewoon ff kan autofocussen.
tonysettanta schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:40:
@ sOid mooie sfeer verkregen, lijkt mij een mooie foto
voor een kalender van het b.v merk van de kraan.
kan misschien technisch iets minder zijn
maar ik vindt de sfeer goed gevangen. ;)
Bedankt :) Ben ook wel tevreden over de sfeer. Het is hier gelukkig 10minuten vandaan fietsen dus ik kan er makkelijk nog eens een keertje heen gaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

neographikal schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 00:23:
Parfocaal wil iets heel anders zeggen: nl. dat het scherpstelpunt door het bereik heen niet verandert. Maar zelfs de 17-40 e.d. kun je voorbij de INF marker draaien om te kunnen compenseren voor temperatuurverschillen.

Normaal gesproken gaat het wel goed, op F/11 heb je normaliter DOF genoeg.
Parfocaal wil idd zeggen dat als je scherpstelt op X mm, dat hij dan ook nog scherp is op Y mm. En wanneer je infinity anders ligt op verschillende brandpuntsafstanden is hij dus niet parfocaal. En het heeft er wel degelijk mee te maken: voor temperatuurverschillen heb je maar 1mm nodig, en dat ligt wel binnen je DOF met f/11. Zoom-verschillen zijn eerder te groot.
offtopic:
Mijn vader heeft trouwens de meest extreem niet-parfocale lens die ik ooit heb gezien: 35-105. Hele scherpstelbereik zit binnen 90 graden draaien, maar als je hem op 35mm scherp hebt, moet je 15 graden draaien voor 105mm :X
Het ding zit nu in mijn cameratas (degene met de spullen die thuisblijven ;)) maar hij krijgt hem binnenkort terug. Leek leuk voor macro's, maar ik heb er 10 foto's mee gemaakt, omdat mijn 70-210 het net zo goed doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 12:50
Ik volg al een tijdje de dit topic. En ik heb eergister ook wat geprobeerd met mijn camera aan het strand. Tis maar een simpele foto maar ik vraag me af wat jullie er van vinden ;)

Afbeeldingslocatie: http://i205.photobucket.com/albums/bb256/nozzie007/thumb.jpg

Klik hier voor de grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Erg vlak. Neem eens een polarisatiefilter mee, daarmee wordt de lucht mooier blauw (en kan je meer contrast in het water krijgen, mits goed gedraaid).Ook kan je wat veranderen aan je kleuren, zodat het zand wat meer geel wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RemonLP: De exposure wat lager zetten zal inderdaad al een mooier beeld hebben gegegeven. Een nette rechte horizon en een iets 'minder gewoon' standpunt had misschien ook wat leuker geweest..denk aan: lager bij de grond.. of misschien wat meer 'langs' het strand kijkend? Op die manier geef je denk ik meer beeld aan je foto.

Als je misschien nog een polaroid zonnebril hebt liggen kan je die ook voor de lens houden. Dat neemt wat licht weg, maar zo te zien was het in ieder geval vrij zonnig :?

Vandaag ben ik gaan spelen met druppelfoto's. Ik kwam op het idee om de badkuip te gebruiken.. vervolgens om geen druppels te gebruiken.. maar vallende pepernoten :+

Toen kreeg ik dit beeld in mijn hoofd.. beetje filmisch / horror / clip van smack my b*tch up-achtig :D :?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2397/1589307351_32a30458b1.jpg

Ik hoor graag wat feedback.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Dat ronde ding, ahum weet niet wat het is en ik vermoed iets van een wasbak aan de ketting te zien, lijkt niet scherp. Daardoor springt het er ook nog niet voldoende uit naar mijn smaak.
De foto intrigeert wel, compositie vind ik goed. Vooral dat de haak ergens aan de bovenkant van de cirkel blijft steken maakt het spannend. De achtergrond is smerig, maar dat past hier wel.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:17:
Toen kreeg ik dit beeld in mijn hoofd.. beetje filmisch / horror / clip van smack my b*tch up-achtig :D :?
[afbeelding]
Ik hoor graag wat feedback.. :)
In portrait is hij vast mooier, er zit nu veel loze ruimte aan de zijkanten, teveel naar mijn smaak.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:23
@RemonLP de foto weet mij niet te raken, ik zie zee en strand. Geen leuke wolkenmassa's geen leuk detail op het strand...

@NL_Apex ik vind het een erg leuke foto alleen is hij inderdaad mss iets te wijd getrokken.

ik post hier ook nog eens eigen werk.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2306/1599190657_4740a89f36.jpg?v=0

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Hier nog eentje die ik in New York heb gemaakt, helaas geen statief dus dit was vanuit een van de railingen van de veerboot (te zien aan de zijkanten):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will4404/NikonD40/DSC_0778klein.jpg

Graag feedback!

[ Voor 3% gewijzigd door Fab1Man op 17-10-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zat je op een boot die naar links ging t.o.v. de grootste toren? ;) Jammer dat vooral de rechtertorens bewogen zijn, ver der erg mooi

[ Voor 33% gewijzigd door MBV op 17-10-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ja dat was op de East River, en als je goed kijkt in water zie je een beetje de richting van waar hij vandaan komt. De boot vaarde dus eigenlijk schuin links naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:13:
Hier nog eentje die ik in New York heb gemaakt, helaas geen statief dus dit was vanuit een van de railingen van de veerboot (te zien aan de zijkanten):

[afbeelding]

Graag feedback!
Leuke foto!

Verbeterpuntjes:
  • ISO had je misschien beter op 800 of op 1600 kunnen zetten. Nu zit je namelijk op 1/1.6 seconde. Met ISO 1600 zat je dan op 1/3.2. Dat is alsnog niet echt super om stil te houden, maar in ieder geval iets sneller. Evt. ruis is wel op te poetsen.
  • Zelf had ik misschien iets minder water / meer lucht meegenomen.
  • In de exif zie ik dat je je flitser hebt gebruikt. Ik weet het niet zeker, maar kan het zijn dat je camera dacht dat 'ie het wel vol zou flitsen - en daarom de belichting wat minder heeft gezet? Ik heb zelf ook een d40 en ik weet alleen dat met flits je kortste sluitertijd beperkt wordt, hoe dat in de lengte zit heb ik nog niet bekeken. Ga ik zo eens even doen :+
Verder een leuke plaat, alleen jammer dus van de bewegingsonscherpte.

p.s.Ik zie nu pas dat wij dezelfde voornaam hebben:D Kom je niet vaak tegen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Zou sowieso nooit de railing van een boot gebruiken als steunpunt (of ik begrijp het niet goed?). Alle trillingen van de motor en de golven worden via de railing doorgegeven aan de camera dan. Idem voor gebruik van een statief. Kan je beter het menselijk lichaam als buffer tussen houden imo.
Zie ik nou goed dat je belichtingstijd 0,625 sec. was, op een varende boot? Dan valt het al met al nog mee. Wel bizar, die flits er ook nog bij. Als foto niet geslaagd naar mijn mening, al zal het voor jou best een aardige herinnering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:54:
Zou sowieso nooit de railing van een boot gebruiken als steunpunt (of ik begrijp het niet goed?). Alle trillingen van de motor en de golven worden via de railing doorgegeven aan de camera dan. Idem voor gebruik van een statief. Kan je beter het menselijk lichaam als buffer tussen houden imo.
Zie ik nou goed dat je belichtingstijd 0,625 sec. was, op een varende boot? Dan valt het al met al nog mee. Wel bizar, die flits er ook nog bij. Als foto niet geslaagd naar mijn mening, al zal het voor jou best een aardige herinnering zijn.
Vind ik wel een goeie opmerking.. wij zien het waarschijnlijk als een foto van gebouwen in de nacht. Zelf zal je als je zo'n foto hebt gemaakt eerder denken aan dat leuke vaartochtje langs ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:43:
[...]

Leuke foto!

Verbeterpuntjes:
  • ISO had je misschien beter op 800 of op 1600 kunnen zetten. Nu zit je namelijk op 1/1.6 seconde. Met ISO 1600 zat je dan op 1/3.2. Dat is alsnog niet echt super om stil te houden, maar in ieder geval iets sneller. Evt. ruis is wel op te poetsen.
  • Zelf had ik misschien iets minder water / meer lucht meegenomen.
  • In de exif zie ik dat je je flitser hebt gebruikt. Ik weet het niet zeker, maar kan het zijn dat je camera dacht dat 'ie het wel vol zou flitsen - en daarom de belichting wat minder heeft gezet? Ik heb zelf ook een d40 en ik weet alleen dat met flits je kortste sluitertijd beperkt wordt, hoe dat in de lengte zit heb ik nog niet bekeken. Ga ik zo eens even doen :+
Verder een leuke plaat, alleen jammer dus van de bewegingsonscherpte.
De ISO hat zeker wat uitgemaakt, ookal na 30 foto's. In ieder geval bedankt voor de tips!
Ik heb nog een foto van de Cabs op Times Square waar ik zo'n soort sliert van licht heb geprobeerd te maken. Deze post ik ietsjes later, maar daar had ik ook nog graag wat feedback op :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
jij krijgt nu alle comment eh :p :+

Ik had ook graag wat comment gekregen.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hmm.. nou, jouw foto doet me eigenlijk niet zoveel. Veel bomen, plasje water met blaadjes erin. Geen spannende dieptes, of iets anders wat me nieuwsgierig kan maken. Sorry, nee, ik zie er niets in. Volgende beter :).

[ Voor 19% gewijzigd door Punksmurf op 17-10-2007 19:40 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 20:30
En daar wil ik bijvoegen dat het zwart/wit meer aan doet alsof het is gedaan om een standaard, enigszins saaie foto interessant te maken (en daar dus niet echt in slaagt).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even bezig geweest mijn zoon (10 maanden) op de foto te zetten. Wat vinden jullie ervan? Wat had beter gekunt? (Naast de rootzooi op tafel :))

Origineel:
http://lh6.google.com/cor...tQysqLI/s800/S5000823.JPG

Aangepaste versie (gecropt, retoucheerd, verder niks)
Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/corwesterman/RxZVI5Ag7uI/AAAAAAAAAPA/UcLrSXRmuSI/s800/S5000823.JPG

Ik zelf zat te denken aan wat meer:

- Warmte
- Links iets croppen

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 17-10-2007 20:36 . Reden: Aangepaste versie toegevoegt ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Leuk! Rotzooi een probleem? Hoezo, is een baby ordentelijk dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zeker niet verder croppen, dan haal je het verband uit de tafel en wordt het resultaat alleen maar rommeliger. Wat ik me afvraag - het is op dit formaat niet te met zekerheid te zeggen - is, of je foto wel echt scherp is. Heb je scherpgesteld op de oogjes? Nou hoeft een babyfoto ook weer niet vlijmscherp te zijn, maar ik ben nu eenmaal een oogharenteller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:23:
Even bezig geweest mijn zoon (10 maanden) op de foto te zetten. Wat vinden jullie ervan? Wat had beter gekunt? (Naast de rootzooi op tafel :))
......
Ik zelf zat te denken aan wat meer:

- Warmte
- Links iets croppen
Als je z'n Danoontje al als rotzooi beschouwt dan kan ik maar beter geen foto laten zien als m'n dochter (17 mnd) het weer op haar heupen krijgt :P

Leuke foto, qua kleur zou ik hem nog een tikkeltje warmer maken, het contrast iets verhogen en wat usm toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:32:
jij krijgt nu alle comment eh :p :+

Ik had ook graag wat comment gekregen.
Ik vind het bij beelden met veel lijnen erin altijd belangrijk dat mijn oog een route gaat bewandelen over het beeld. Een route die de maker in gedachte had, zodat ik de boodschap / het gevoel krijg die de maker wilde opwekken. Bij jouw foto wordt het al snel verwarrend voor je ogen, geen rustpunt 'in de route'. In eerste instantie gaan je ogen naar de lichte delen, dus ga je van linksboven naar rechtsonder (of misschien van rechtsonder naar linksboven).. als je dat bekeken hebt, krijg je allerlei details die daar haaks op staan. Daarom 'kijkt' het beeld imho niet prettig.. het komt niet over.

correct me if i'm stupid :X :?

p.s. Op de foto van Neo die hier eerder stond (bw, watertje, stelletje..) daar valt weinig route in te zien, er zijn ook niet echt lijnen. Behalve misschien: stelletje, omgeving, voorgrond, achtergrond of iets dergelijks. Daar bedoel ik absoluut niet mee dat het een mindere foto is, alleen dat bovenstaande redenering daar niet op van toepassing is. Het stelletje is dan duidelijk onderwerp c.q. 'rustpunt'.

@Falcon: Geinige foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:31:
[...]

Als je z'n Danoontje al als rotzooi beschouwt dan kan ik maar beter geen foto laten zien als m'n dochter (17 mnd) het weer op haar heupen krijgt :P

Leuke foto, qua kleur zou ik hem nog een tikkeltje warmer maken, het contrast iets verhogen en wat usm toepassen.
Jullie hebben gelijk hoor! ;) .. Wat bedoel je met usm?

Wat betreft de scherpte is mij het ook opgevallen...even een puntje voor de volgende keer :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.erikkok.nl/div/07/IMG_6259.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
aikon, prachtplaat! hij lijkt alleen een tikkeltje onderbelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onderbelicht? hier op de mac niet hoor. heel mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
Gemaakt op 6x6 middenformaat met hasselblad en nadien ingescand.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/camel/rommel/opsinjoor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Reactie op de foto van Aikon)
Ik vind het ook een zeer sfeervolle foto. Met iets sharpening kun je het contrast en de intensiteit nog wel wat vergroten (zie voorbeeld hieronder). Het blijft een questie van smaak maar persoonlijk vind ik het voorbeeld mooier:

http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/Capture.PNG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Kameleman schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:23:
Gemaakt op 6x6 middenformaat met hasselblad en nadien ingescand.

[afbeelding]
Okay, dit is eng, ik weet geen fluit van middenformaat, nog nooit mee gewerkt en eigenlijk weinig foto's van gezien. Ik kijk naar die plaat en ik dacht direct, verrek, dat lijkt middenformaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 12:46
neographikal schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:28:
[...]

Okay, dit is eng, ik weet geen fluit van middenformaat, nog nooit mee gewerkt en eigenlijk weinig foto's van gezien. Ik kijk naar die plaat en ik dacht direct, verrek, dat lijkt middenformaat 8)7
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middenformaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2078/1601680729_1cb1e723fb_o.jpg
Herstlandschapje :)

Wat aan de saaie kant misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

neographikal schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:28:
[...]

dacht ik ook gelijk maar dat was vooral omdat de foto vierkant is.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:04
@Wolfensteijn: ik denk dat hij inderdaad wat aan de saaie kant is. De weg is te klein om echt een goede rol te spelen in de plaat.

Misschien was het mooier geweest als je wat lager bij de grond was gaan zitten en dan de foto in portraitstand zou hebben geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02-2023
1 van mijn favoriete dieren om te fotograferen, zelf vind ik hem best wel mooi geschoten maar was hij mooier geweest als ik de hoornen er helemaal bij op had gekiekt of zou de aandacht dan minder getrokken zijn naar dat lieve slome koppie?

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/b7i78w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

honnepon schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:58:
1 van mijn favoriete dieren om te fotograferen, zelf vind ik hem best wel mooi geschoten maar was hij mooier geweest als ik de hoornen er helemaal bij op had gekiekt of zou de aandacht dan minder getrokken zijn naar dat lieve slome koppie?

[afbeelding]
Ik vind hem exact goed zo. Hij staat lekker vol in beeld en ik denk dat als je de volledige hoorns erin had je dit effect een beetje zou missen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wel/geen hele hoorns, dat boeit niet, kwestie van smaak, maar dat het "lieve slome" (?) beest niet los komt van de rommelige achtergrond, dat haalt je foto aardig naar beneden. Ook de sprieten ervoor maken het niet beter. Je standpunt zorgvuldiger kiezen de volgende keer, is mijn advies. En, als je camera de mogelijkheid biedt, een kleiner diafragmagetal instellen, voor minder scherpte van de voor- en achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind het eigenlijk een best wel goede foto, juist vanwege het scherpe en onscherpe deel.
Dat maakt, voor mijn gevoel, die grassprieten wat speelser, waardoor het dus wat meer beweegt...
En tja, met of zonder hoorns in het geheel...

Ik denk eigenlijk niet dat het wat uitmaakt, maar zoals Dennahz al zegt, denk ik dat je het effect, wat je nu er juist bij hebt, een beetje zou moeten missen...

Ik heb eigenlijk ook wel een foto (kasteeltuin Culemborg), waar ik wat comments en critics op wil hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.flipdesign.nl/wp-content/gallery/gebouwen-en-architectuur/DSC_0026.JPG

Foto is gemaakt met een D40, de instellingen weet ik zo even niet precies meer, ik dacht dat ik hem in landscape modus had, voor de rest alles standaard, ben ook nog vrij nieuw in het wereldje, dus is voornamelijk nog spelen met instellingen.
Ben eigenlijk benieuwd, wat voor instellingen jullie zouden doen / aanpassen, om deze foto mooier standaard op de gevoelige sensor te krijgen en om hem door eventuele nabewerkingen te verbeteren. (Foto zoals je hem nú ziet is onbewerkt)

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Het is een beetje onbekend wat het doel is van je foto, ik mis iets...kaal misschien? Of misschien had je wat meer moeten focussen op dat metselwerk?
Het is vast een mooie omgeving, maar op 1 of andere manier komt het niet zo tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik probeerde eigenlijk meer wat van het geheel op de foto te zetten.
Had idd misschien nog wat meer van het metselwerk zelf op de foto kunnen zetten.
Maar aan de andere kant is dat misschien juist weer niet zo boeiend genoeg, zo speciaal metselwerk is het nou ook weer niet, vind ik dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
GJ-tje: De Exifgegevens staan nog gewoon in je foto hoor! (Nikon D40, 1/80", F8, IOS400, 50mm, geen flits en idd "landscape"). Installeer eens een exifreader plug-in zou ik zeggen.
De foto zelf is niet zo heel boeiend, als de plek je niets zegt. Misschien is dat stukje oude muur van dichtbij wel interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gisteren met een vriend een middagje de bossen in met een volvo c30.. Op de terugweg kwamen we een maserati granturismo tegen (met een vrolijk bellende richman).. Ik wilde eigenlijk nog een testcase aanmaken maar dan zou deze niet in de serie passen. Ik vond het zonde om hem helemaal weg te laten, dus bij deze!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2344/1618956225_74d8c5e58b.jpg

commentaar!? :9

p.s. Nikon D40, 1/60 @ F/6.3, 23 mm, ISO400

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 07:11 . Reden: Autokenner die "maseratie" schrijft.. tut-tut-tut, exif er bij.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Ik vind em erg lekker om eerlijk te zijn! :p

beweging, goede zw conversion en scherpte is er ook in te vinden, toppie als je mij vraagt.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:26:
(Reactie op de foto van Aikon)
Ik vind het ook een zeer sfeervolle foto. Met iets sharpening kun je het contrast en de intensiteit nog wel wat vergroten (zie voorbeeld hieronder). Het blijft een questie van smaak maar persoonlijk vind ik het voorbeeld mooier:

http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/Capture.PNG
Bedankt voor je feedback. Sharpening leek niet veel uit te halen bij mij, maar die van jou is wel beter. De bollen vind ik wat overbelicht bij jou, die waren bij mij eerst ook erg overbelicht. Maar goed, idd kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Keesr schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:55:
Ik vind em erg lekker om eerlijk te zijn! :p

beweging, goede zw conversion en scherpte is er ook in te vinden, toppie als je mij vraagt.
mee eens, goeie z/w omzetting is alleen al het halve werk

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 07:08:
Ik was gisteren met een vriend een middagje de bossen in met een volvo c30.. Op de terugweg kwamen we een maserati granturismo tegen (met een vrolijk bellende richman).. Ik wilde eigenlijk nog een testcase aanmaken maar dan zou deze niet in de serie passen. Ik vond het zonde om hem helemaal weg te laten, dus bij deze!

[afbeelding]

Goh, een goeie foto die beter wordt door z/w! Dat zouden meer mensen moeten doen! ;)

'k ben toch nieuwschierig: hoe zag hij er in kleur uit?

edit:
waarom zet je hem niet bij de weekopdracht? :)

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 19-10-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Laatst online: 15-09 14:54
Tabletop opdracht voor school.
Afbeeldingslocatie: http://3dlotus.net/images/images/photo/minor/opdracht_5_tabletop/TableTop_tumb.jpg

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

jammer dat die citroen (?) wat uitgedroogd is, verder netjes :)
Je zou ook wat ruis vooraan weg kunnen blurren. Niet zoveel blurren dat de lichteffecten weg zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Laatst online: 15-09 14:54
Ja de limoen ;) is idd wat uitgedroogd maar dat was mijn eigen fout had er maar 1 gekocht en die dingen houden het niet heel lang uit in de volle zon.

Misschien een beetje blind maar bedoel je ruis van de lichteffecten?

HiRes versie

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jammer van die compressie, niet om aan te zien die pixelblokken (tussen de twee flessen in aan de bovenkant) op de high-res is het niet te zien.

Ik zie dat je een groot diafragma hebt gebruikt. Is het voor ditsoort dingen niet juist beter om een klein diafragma te gebruiken? Meen gehoord te hebben dat productfotografen heeeeeele kleine diafragma's gebruiken om zo veel mogelijk scherpte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Volgens mij zit er in het glas geen wodka-lime, maar alleen water?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

momania schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:05:
[...]

Volgens mij zit er in het glas geen wodka-lime, maar alleen water?
Het zou dan ook wel een beetje veel wodka zijn en het "klimt ook niet omhoog in je glas", dus geen aclohol in het glas.

De foto doet me niet zoveel, niet echt spannend. Technisch wel ok.

[ Voor 10% gewijzigd door ajhaverkamp op 19-10-2007 13:22 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank @ MBV & Sharky :9 _/-\o_

Op mn flickr staat de hele set..daar staat ook de kleurversie bij.. misschien met een selectie iets voor een showcase?

Ik heb trouwens al een foto in de weekopdracht staan dacht ik? Oneeee!! Dat was het herfsttopic! Ik ga 'm ook bij mn verslaving zetten ja! :) Danku! (Is dat niet crossposten?)

Anyway, hier de set!

Setje Volvo c30 @ flickr

p.s. ik liep achter.. maar het had ook wel als mijn verslaving kunnen werken o-) Hij staat er iig in.. ( bij 'onderweg') In het herfsttopic stond deze

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 13:54 . Reden: liep achter.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Hij doet het hem niet voor mij, teveel (lelijke) reflecties in de flessen, stof op de flessen en de condens op het glas is niet univorm.
Compo vind ik wel netjes (maar niet spannend).

[ Voor 5% gewijzigd door qadn op 19-10-2007 13:52 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 07:08:
...

[afbeelding]

Heb je wellicht ook een high-res versie online staan? Ik vind hem namelijk echt geweldig, plus het is één van m'n favoriete auto's namelijk! Sorry voor offtopic maar je accepteert geen DM, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
In dat geval kan ik je denk ik ook wel blij maken met deze plaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1365/664335930_3e52b630c5_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:58:
[...]

Heb je wellicht ook een high-res versie online staan? Ik vind hem namelijk echt geweldig, plus het is één van m'n favoriete auto's namelijk! Sorry voor offtopic maar je accepteert geen DM, vandaar :)
DM open en ik heb een berichtje voor je achtergelaten

Fijn dat je het zo'n mooi plaat vindt! :D

@neo: ook mooi! neus komt errrg lekker naar voren inderdaad.. met watvoor glas pak jij ditsoort onderwerpen eigenlijk aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:47:
Dank @ MBV & Sharky :9 _/-\o_

Op mn flickr staat de hele set..daar staat ook de kleurversie bij.. misschien met een selectie iets voor een showcase?

Ik heb trouwens al een foto in de weekopdracht staan dacht ik? Oneeee!! Dat was het herfsttopic! Ik ga 'm ook bij mn verslaving zetten ja! :) Danku! (Is dat niet crossposten?)

Anyway, hier de set!

Setje Volvo c30 @ flickr

p.s. ik liep achter.. maar het had ook wel als mijn verslaving kunnen werken o-) Hij staat er iig in.. ( bij 'onderweg') In het herfsttopic stond deze
hij is z/w idd mooier dan kleur, en als ik dat zeg... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:32:
@neo: ook mooi! neus komt errrg lekker naar voren inderdaad.. met watvoor glas pak jij ditsoort onderwerpen eigenlijk aan ?
Deze is toevallig geschoten met de Sig30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je wel iets wijders had gebruikt.. maar dat lijkt misschien zo, omdat de neus van de granturismo al zo ontzettend lekker rond is etc :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is dat niet omdat neographikal een fullframe cam heeft + 30mm is anders als cropcam met 30mm (1.5 * 30 of 1.6 *30).

Hoe kom ik daarbij? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Aloys op 19-10-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Geen idee, voornamelijk niet omdat het een DC-lens is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Met m'n nieuwe lens (Tamron 17-50) geschoten :). Heb er ook nog eentje met een kortere sluitertijd, maar de bedoeling is dat ik er hier maar één post. Wat vinden jullie ervan ?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2337/1637027179_9aaaadfdd4.jpg

(klikbaar..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier ook een foto van mij (klikbaar). Wat denken jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://www.yori.info/plaatjes/DSC_039620071018_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
@mcdronkz
Prachtige plaat zeg! Mooie kleuren, mistiek vind ik 'm bijna. Erg geslaagd

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:39

YellowCube

Wait...what?

ik zou iets meer energie steken in de belichting. De reflectie (ramen?) maakt de foto imo erg onrustig.
Als je dat recht krijgt heb je een topfoto.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@mcdronz: let je wel op je eigen ogen met dat soort foto's? Het is niet voor niets dat die ander een laskap draagt...

Verder wel een mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
MBV schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:46:
@mcdronz: let je wel op je eigen ogen met dat soort foto's? Het is niet voor niets dat die ander een laskap draagt...

Verder wel een mooie foto :)
Hehe, het kostte wat moeite, maar dit is met de zelfontspanner gemaakt. Ik ben het dus zelf die aan het lassen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mcdronkz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:40:
Met m'n nieuwe lens (Tamron 17-50) geschoten :). Heb er ook nog eentje met een kortere sluitertijd, maar de bedoeling is dat ik er hier maar één post. Wat vinden jullie ervan ?

[afbeelding]

(klikbaar..)
Erg mooie foto, goede kleuren en compositie! :)
mcdronkz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:57:
[...]

Hehe, het kostte wat moeite, maar dit is met de zelfontspanner gemaakt. Ik ben het dus zelf die aan het lassen is.
Je moet op eBay ff zo'n draadontspanner kopen. Kost 12euro ofzo en werkt goed, lijkt me een stuk makkelijker hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Ik heb er al één, zie signature.

Maar ik denk niet dat het handiger geweest was, je "moet" immers met twee handen lassen en besides; ik kwam er helemaal niet bij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mcdronkz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:06:
Ik heb er al één, zie signature.

Maar ik denk niet dat het handiger geweest was, je "moet" immers met twee handen lassen en besides; ik kwam er helemaal niet bij denk ik.
Ah oke ik zie t. Ja die van Canon zelf is maar 0.8m lang ofzo. Ik heb er eentje van 3 meter, toch wat handiger. En wat je ook kan doen is een combinatie, dus en 't kabeltje en zelfonstpanner gebruiken (dat kabel zelfontspanner triggert). Hoef je minder snel te rennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouKnow schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:25:
Hier ook een foto van mij (klikbaar). Wat denken jullie er van?

[afbeelding]
Kleuren en compositie zijn aardig. Wel mis ik wat scherpte. Misschien door het resizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://aycu10.webshots.com/image/30889/2006313963235355885_fs.jpg

Graag jullie commentaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Foto is genomen in de bergen van tenerife tijdens een dagje mountenbiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.pbfo.nl/temp/kruis600480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Geen commentaar, ik vind hem heel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:23:
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Foto is genomen in de bergen van tenerife tijdens een dagje mountenbiken.
[afbeelding]
Ik vind het kruis heel storend doordat hij heel donker is.
Het maakt de rest van de foto denk ik ook te donker.
Niet mijn smaak, sorry ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toff schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:18:
GJ-tje: De Exifgegevens staan nog gewoon in je foto hoor! (Nikon D40, 1/80", F8, IOS400, 50mm, geen flits en idd "landscape"). Installeer eens een exifreader plug-in zou ik zeggen.
De foto zelf is niet zo heel boeiend, als de plek je niets zegt. Misschien is dat stukje oude muur van dichtbij wel interessant?
Je tip van de oude muur wat dichter bij ga ik zeker een keer proberen!
En van je andere tip, ik ga zoeken!

Weet niet of Irfanview dat al kan (standaard), maar even rondkijken kan geen kwaad... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Naja, mijn eerste upload dan maar. Ik vond de foto wel wat hebben maar ik krijg "het" er niet uit.
Wat doe ik fout in PS, of vinden jullie hem wel okay?

Origineel V (linky van gemaakt, aangezien je geen 2 foto's per post mag hebben :'( )
http://sirnobax.googlepages.com/IMGP3255a.jpg
Neppert V
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/IMGP3255b.jpg

Wat vertikale strepen erin gegooid, aangezien de background nogal saai is. Verder Unsharp mask, een curve en gecropt.

(btw, ik zit (dit weekend) op een scherm zo slecht afgesteld, .... een gameboy advance heeft nog betere kleurweergave. (oud 15" ding :X) )

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 00:03 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind em er netjes, maar ik weet niet of die strepen nou wel iets toevoegen. Wat ik je zou aanraden is de achtergrond iets donkerder te maken, dan komt de bloem er wat meer uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
GJ-tje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:47:
[...]
Weet niet of Irfanview dat al kan (standaard), maar even rondkijken kan geen kwaad... :)
leestip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een halo om je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Een andere imagehost met minder agressieve Jpeg compressie. ;)

En ik zou hem wat curves geven, beetje erg 'neutraal'/saai nu, waardoor de foto niet echt in het oog springt.

[ Voor 22% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 01:18 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:39:
[...]

Kleuren en compositie zijn aardig. Wel mis ik wat scherpte. Misschien door het resizen?
Ook in 't origineel heb ik niet een ál te beste DOF, maar 't resizen doet 't niets goed idd. De scherpte zit meer in 't stukje waarnaar doorgekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:32

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Afbeeldingslocatie: http://www.bizzarro.nl/fotos/IMG_0057s.jpg

Eigenlijk een "toevalstreffer" toen ik mijn nieuwe lens (Sigma 70-300 APO DG) aan het uitproberen was, zelf vond ik hem wel aardig (vogels die naar de zon vliegen terwijl de zon zich achter een wolk gaat verschuilen).

edit: thumb vergeten 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Bizzarro op 20-10-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Waarom gebruik een aantal gebruikers belachelijk lage Jpeg compressie, Bizarro's foto van de lucht lijkt bijvoorbeeld net een 8-bit-kleuren blokkendoos. :X

[ Voor 4% gewijzigd door SirNobax op 20-10-2007 18:42 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Bizzarro schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:31:
[afbeelding]

Eigenlijk een "toevalstreffer" toen ik mijn nieuwe lens (Sigma 70-300 APO DG) aan het uitproberen was, zelf vond ik hem wel aardig (vogels die naar de zon vliegen terwijl de zon zich achter een wolk gaat verschuilen).

Lekker sfeervol :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

SirNobax schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:41:
Waarom gebruik een aantal gebruikers belachelijk lage Jpeg compressie, Bizarro's foto van de lucht lijkt bijvoorbeeld net een 8-bit-kleuren blokkendoos. :X
Geef eens een paar voorbeelden? Ik zie het niet, iig niet in degene boven jouw. Met Firefox ziet de lucht er heel erg smooth uit, maar het zou aan een brakke TFT kunnen liggen.

edit:
of windows op 24/32-bits zetten :+

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 20-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honnepon
Bizzarro schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:31:
[afbeelding]

Het heeft iets sprookjesachtigs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:41:
Dan lijkt het mij verstandiger als je jouw tft/crt eens om gaat ruilen want ook hier ziet z'n foto er prima uit (Samsung 215TW). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

beetje een oudje maar had de serie al een tijdje niet bekeken

Afbeeldingslocatie: http://www.jkph.eu/images/20071021003456_pp.jpg

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Deze is weer vol op naar deeltje 10 alweer

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:39

YellowCube

Wait...what?

^^wat die kleine krullenbol daar achterin de zaal zegt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.