Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.871 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:36:
@Arpie_RS: nette plaat, mooi licht en heerlijk detail in de wolken! De onderkant eraf croppen is inderdaad een goed idee, maar door ook de kleuren en het contrast aan te passen krijg je een fijnere foto! Ik weet niet of je over PS beschikt, maar door bij Curves alles wat aan te passen (lichtere tinten nog iets lichter, rode lichte tinten nog iets lichter, een holle curve bij groen, evenals bij blauw maar in het midden op normaal niveau), nog wat contrast aan brengen in de wolkenpartijen met curves en daarbij een layermask, en het geheel nog ietswat roder te maken, krijg je naar mijn mening toch een iets fraaier resultaat :)

[afbeelding]
Zeer zeker bedankt! Ziet er erg vet uit zo. Ik ga me er nog eens op storten een dezer dagen, bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag op stap geweest met de camera. Dit was toch wel de beste vind ik:

Afbeeldingslocatie: http://qubicz.rebyc.nl/fotografie/onderbrug-xs.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 03:59 . Reden: foto link verkeerd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartus81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08 08:04
Op vakantie in Frankrijk, in photoshop de lucht aangepast vanwege de fletse kleuren (ik heb (nog) geen polarisatiefilter); en geprobeerde de toren wat recht te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://www.beukersonline.nl/images/stories/testcase/testcase.jpg

Bovendien nog een takje dat voor de toren liep (niet al te netjes) weggeshopt; benieuwd naar het commentaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
@Barthus81: dat blauw is te fel, en het gebouw zelf (toevallig Abbaye de Fontfroide?) is te donker vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 03:58:
vandaag op stap geweest met de camera. Dit was toch wel de beste vind ik:

[afbeelding]
Inderdaad wel een grappige foto. Wel erg jammer van de uitgebeten lucht :(
Bartus81 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:28:
Op vakantie in Frankrijk, in photoshop de lucht aangepast vanwege de fletse kleuren (ik heb (nog) geen polarisatiefilter); en geprobeerde de toren wat recht te krijgen

[afbeelding]

Bovendien nog een takje dat voor de toren liep (niet al te netjes) weggeshopt; benieuwd naar het commentaar...
Probeer eens de Hue van het blauw aan te passen, zo kan je makkelijk een wat meer donkerblauwe lucht krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Muse schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:47:
-qadn: Technisch gezien een foto met een interessante belichting, nu nog een interessant onderwerp.
Dank je. Het onderwerp vind ik juist wel interesant, hoewel leuker zou zijn als het in een stukje struweel had gestaan. (menselijke artefacten in de natuur).
(edit: of ergens in het midden van wat stad)

Over jouw foto: Erg lekkere kleuren. Misschien zelfs iets te saturated.
Ik heb het gevoel dat de camera iets gedraait had moeten worden (hij is een tikje scheef, dit stoort).
Niet een erg interesant perspectief en crop.

[ Voor 3% gewijzigd door qadn op 24-08-2007 11:52 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een foto van gisteren.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/public_images/32824/468/Mv0pnB.jpg

Ik vraag me af wat jullie van de bewerking vinden, is dit 'te erg'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
qadn schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:51:
[...]

Dank je. Het onderwerp vind ik juist wel interesant, hoewel leuker zou zijn als het in een stukje struweel had gestaan. (menselijke artefacten in de natuur).
(edit: of ergens in het midden van wat stad)

Over jouw foto: Erg lekkere kleuren. Misschien zelfs iets te saturated.
Ik heb het gevoel dat de camera iets gedraait had moeten worden (hij is een tikje scheef, dit stoort).
Niet een erg interesant perspectief en crop.
Als ik het zo terug lees kwam mijn reactie misschien wat bot over...zo was het dus niet bedoeld. ;)
Trouwens ook een leuk aspect aan fotografie, wat de ene persoon geweldig vindt, kan voor een ander juist weer helemaal niets betekenen. In dat licht had ik mijn opmerking ook geplaatst, maar ik had het achteraf gezien even wat anders moeten formuleren. :P

Bedankt trouwens voor je commentaar, ben met je eens dat het niet de meest originele en boeiende compositie is. Oversaturated lijkt me sterk trouwens, aangezien ik daar niet aan gesleuteld heb. Zoals ik al zei, bijna niets aan bewerkt, alleen klein beetje crop en USM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

@muse: met wat erg saturated bedoel ik dat ik de kleuren wel ERG fel vind. Dat wil niet zeggen dat je er wat aan gedaan hebt :) En ik had je opmerking helemaal niet zo zwaar opgevat (ik gaf alleen maar mijn mening weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartus81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08 08:04
@cocico:
Abbaye de Fontfroide inderdaad; het blauw was inderdaad te fel; ik zag het pas met een andere monitor. Aangepast dus en de toren wat lichter gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.beukersonline.nl/images/stories/testcase/testcase_1.jpg

beter?

@olli:
Ik vind de foto en de kleurstelling mooi, de achtergrond is denk ik wel heel donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Ik heb er dit van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://80.60.126.204/foto/abbaye_de_fontfroide.jpg

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

bij beide aanpassingen hierboven mis ik nogal contrast in het gebouw. Kortom, het strookt niet met het contrast op de bladeren, waardoor het zeker niet lekker weg kijkt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:50

YellowCube

Wait...what?

stormachtig weer in het zwembad:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/14a08f64d55e4c8048b90352821135be/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb hem ook ff snel door Photoshop gehaald. Zal hem hier niet neer zetten anders staat dezelfde foto er zo vaak ;)

Hier kan je hem vinden: http://www.26fps.nl/got/testcase_soid.jpg

Als je de PSD wilt hebben, zeg t maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Laatst online: 09-09 22:01
Hmmm... die witte randen rond de kerk zijn erg lelijk en onnatuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De fijne kleuren en lichte vignet, kijkt lekker weg :), frisse foto

[ Voor 64% gewijzigd door Nomad op 25-08-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:35:
Zo, hier is weer even een fotootje van mij. Hij is van m'n vader terwijl hij wordt bestraald (tegen kanker), de ruis heb ik met opzet zo gedaan.

--hier-stond-een-weggehaalde-foto--
Niets tegen de situatie opzich (die voor jou waarschijnlijk best belastend is), het is niet echt een foto waardig voor dit topic. Er is voor een buitenstaander niets speciaals aan. De ruis samen met de compositie lijkt het meer een telefooncam-snapshot dan een foto waar je echt commentaar op wilt ter bevordering van je eigen fotografeer-kunsten. Nofi, maar als je dan ook nog eens niet resized, kan je hier niet veel onderbouwende kritiek verwachten :)

[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 25-08-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je hebt eigenlijk wel gelijk dat er niet veel over valt te zeggen en dat hij niet erg bijzonder is. Ik zal 'm wel weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik was een tijdje geleden in Schoorl, waar ze nogal flinke duinen hebben. Tijdens een fietstochtje kon ik het niet nalaten een panoramashot te nemen, jammer gnoeg is deze niet zo scherp als ik gehoopt had.
Ik ben er echter toch tevreden over, het stitchen is automatisch gedaan door een programmatje genaamd autostitch.

grote versie is 3,5MB, 12256x2048
Afbeeldingslocatie: http://www.arjanhouben.nl/panorama-schoorl.tn.jpg

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Precies goed zo, de tinten rood en blauw staan recht tegenover elkaar, heel mooi contrast. Niet zoveel op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 23:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Afbeeldingslocatie: http://www.martinweb.nl/space/20070825_Ryan.jpg

Mijn doel was om m'n zoontje leuk/goed/interessant in beeld te krijgen. Ik gebruik 70-200 omdat als ik dichterbij staat hij naar mij toe komt en ik geen foto kan maken. :)

De foto is enkel verkleind en verder onbewerkt. Het moment vind ik goed. Ik had ook op de horizon moeten letten en niet enkel op het onderwerp. Kleuren of contrast vind ik een beetje hard, al heeft het ook weer wat. Wat kan ik doen om het te verbeteren? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martin?81 op 25-08-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@YellowCube: Erg flets, maar kijkt idd lekker weg, mooie foto!!

@Arjan: Ik heb ook vaker autostitch gebruikt. Een heel erg 'slim' en goedwerkend programma, maar de scherpte vind ik vaak ook tegenvallen. Bij "options" kun je hier nog wat aan verbeteren, maar zelfs dan verlies je nog best wat kwaliteit. Voor de rest een mooie geslaagde pano!

@martinweb.nl: Vind alleen de achtergrond wat storend, die elektriciteitsmast is jammer. Ook vind ik de positie van je zoontje erg centraal in de foto en hij kijkt van je weg. Wel grappig van dat grassprietje in zijn mond!

hier nog een foto van mij:
paar dagen geleden bij een tennis toernooi gemaakt. "William Bee"

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/6134/williambeeqw5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinweb.nl schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:56:
[afbeelding]

Mijn doel was om m'n zoontje leuk/goed/interessant in beeld te krijgen. Ik gebruik 70-200 omdat als ik dichterbij staat hij naar mij toe komt en ik geen foto kan maken. :)

De foto is enkel verkleind en verder onbewerkt. Het moment vind ik goed. Ik had ook op de horizon moeten letten en niet enkel op het onderwerp. Kleuren of contrast vind ik een beetje hard, al heeft het ook weer wat. Wat kan ik doen om het te verbeteren? :)
In tegenstelling tot Royv vind ik juist dat de electriciteitsmast er goed bij past, is gewoon onderdeel van de compositie en vult die (lege) hoek een beetje op.
Het manneke op de foto staat ook niet helemaal centraal en juist dat voetballetje er bij maakt het plaatje compleet. Ik vind hem erg goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

zonnebloem:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6d3f425f0391ce0af77020daea00e814/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:49:
[...]

[afbeelding]
Mooie foto, misschien is het mijn scherm, maar de donkere gedeeltes van z'n jas mogen wmb iets meer info bevatten. Ook de slagschaduw van het hekwerk in het gezicht is voor mijn smaak nét iets te sterk, misschien dat dit verholpen had kunnen worden met een flitser?
Sfeer-wise een erg mooi foto iig :)

@ YellowCube:
misschien had je de zonnebloem wat geweld moeten aandoen om 'm van z'n bovenste blaadjes te verlossen, dat zou het effect wellicht nog wat sterker gemaakt hebben :)
(puur stengel + bloem dus)

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan op 26-08-2007 11:52 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:49:
@YellowCube: Erg flets, maar kijkt idd lekker weg, mooie foto!!

@Arjan: Ik heb ook vaker autostitch gebruikt. Een heel erg 'slim' en goedwerkend programma, maar de scherpte vind ik vaak ook tegenvallen. Bij "options" kun je hier nog wat aan verbeteren, maar zelfs dan verlies je nog best wat kwaliteit. Voor de rest een mooie geslaagde pano!

@martinweb.nl: Vind alleen de achtergrond wat storend, die elektriciteitsmast is jammer. Ook vind ik de positie van je zoontje erg centraal in de foto en hij kijkt van je weg. Wel grappig van dat grassprietje in zijn mond!

[afbeelding]
Die plaat van YellowCube flets? Het doet bijna zeer aan je ogen, niet zo flets dus. Ik zou eerder zeggen dat die van jou flets is, wat meer contrast misschien?

@ YellowCube: Over die nieuwe foto, tsja ik vind hem niet zo spannend. Hij is netjes belicht en de compositie is aardig maar ik vind de achtergrond niet zo interessant. Waarom laat je precies zoveel ruimte links? Vanwege het gebouw? De boom of de lucht misschien? Ik vind de achtergrond gewoon niet zo spannend.

[ Voor 13% gewijzigd door Josh op 26-08-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Net als Gsjosh vind ik hem niet spannend genoeg. Net wat te simpel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, hier heb ik een fotootje van mij. Ik heb 'm gemaakt voor mijn vriendin, omdat ik zaterdag voor een jaar naar Engeland vertrek. Het is een symbolische foto dus, de deur staat voor het vertrek en het rode licht omdat zij het natuurlijk liever niet wil. Je ziet mij dus ook verdwijnen richting de deur. Omdat ik graag wil dat het wel een goede foto wordt zou ik graag wat commentaar krijgen. Dus hit me!

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee207/Overwijk/Totaalplaatjejocopy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@GsJosh: het gebouw en de boom op de achtergrond was in dit geval relevant voor de mensen voor wie de foto bestemd was.
(dat maakt de foto voor een ander persoon idd niet beter....dat ben ik me bewust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56

samo

yo/wassup

Ik moet nog een batch reageren volgens mij... Here we go:

@Rudedadude: Leuk beeld, mooi overzicht. Er mist nog iets om de diepte en ook om de grootsheid (het formaat) van het geheel weer te geven.
@MicrosoftMax: Beetje erg grijs en daardoor saai. Mist wat contrast. Leuk met nabewerking spelen kan dit juist weer tot iets sterkers brengen misschien.
@Stiegl: Decoratief is een mooie omschrijving. Niet echt super boeiend maar wel leuk om naar te kijken. Mooi dof.
@jellepunk: Ik weet niet zo goed wat ik hieraan moet zien. Beetje erg veel dezelfde kleuren en weinig contrast en een onderwerp dat de hele foto vult. Niet echt mijn ding. Misschien door het kader te draaien, of van een andere hoek de foto te nemen kan me met lijnen spelen, maar ik weet niet of het een mooie foto zou worden.
@openbook: leuke speelse compositie. Beetje oriental sfeertje. Wel jammer dat de hand is afgecropt.
@marco5: Een leuk beeld, het lijkt een klein straatje maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen. Het mist een deel. Als ik mensen of een auto erin zou zien lopen, kan ik een beeld vormen hoe groot het dan wel niet is, of hoe warm of hoe... noem maar. Nu zijn de gebouwen erg vreemd afgesneden.
@De_Bastaard: Leuk plaatje. Mooie kleuren, lekker rustig.
@mithras:Wat doet dat hoofd links beneden? Beetje jammer. Verder leuk shot, geeft je echt een moment uit de avond.
@qadn: Het is denk ik leuker als je het beest kent. Niet echt mijn ding.
@De_Bastaard (weer): Leuk plaatje. Mooie kleuren. Staat ie wel helemaal recht?
@Arpie_RS: Mooi beeld. Mijn blik wiegt een beetje tussen de heuvels in de verte, en dat is wel leuk. Komt door het mooie contrast en de lichtvlek.
@r0ck3t: Doet me weinig eigenlijk... Ik weet niet goed waarom, sorry, aan deze feedback heb je weinig.
@mcdronkz: Leuk beeld ja, bootje in de voorgrond zorgt voor wat diepte, alleen wat die lege surfplank daar doet?
@dj_itl: Leuk beeld maar erg donker. De lichtstraal had van mij wel meer aandacht mogen krijgen.
@GoTman: Mooie lucht, mooie reflectie en mooie zon achterin. Jammer dat ie dus wat scheef staat en de reflectie is afgekapt.
@Keesr: Leuk, mooie reflectie, mooie lucht. Maar het groen vind ik niet mooi. Ik blijf zoeken waar ik nou naar moet kijken. Mis ik het?
@qadn (weer): Leuk detailshot met leuke belichting. Goed diepte effect. Alleen jammer dat het scherpe onderwerp zo vreemd is gecropt waardoor dat er eigenlijk niet op staat.
@Muse: Mooi beeld van een rij huizen. Loopt leuk weg. Vooral de kleuren zijn ok.
@Bartus81: Wat wou je er nou op zetten? Die bloemen/tuin of het gebouw? Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
@]Olli: Leuk actieshot, kleuren maken het best aangenaam. Goede timing ook.
@YellowCube: Leuk, vermakelijk. Ik moest eventjes lachen.
@Arjan: Panorama's vind ik altijd wel mooi. Hier staat erg veel duin op en weinig lucht. Ook had je alle instellingen zoals a, f, witbalans enz even vast kunnen zetten waardoor alle foto's even gekleurd zijn. Nu zie je wat donkere zwemen ertussen.
@martinweb.nl: Vermakelijk beeld, het gaat echt om de wereld van het ukkie. Dan maakt de achtergrond niet zo heel veel meer uit ;) Z'n ondeugende blik past leuk bij z'n t-shirt, dus big-ups voor de visagie ;)
@royv: Aardig shot, lijkt erg in scene gezet. Beetje jammer dat zn dienblad zo wordt afgesneden.
@YellowCube (weer): Wat surreele bewerking kan hier best leuk zijn en kan het spannend maken. Mooi beeld, mooie compositie maar het mist toch wat spanning. De zonnebloem 'kijkt' recht in de lens en hoort dan niet meer bij de achtergrond. Een vozend koppeltje buiten dof dat je pas na goed staren ziet had het dan weer leuk gemaakt, maar nu is ie net wat te straight forward.
@Overwijk: Ik vind de foto erg flets. De lampen zijn te fel, en jij bent vaak te vaag. Daarnaast stoort de achtergrond mij een beetje. Foto-wise in ieder geval. Dit staat los van het verhaal wat je er bij schreef.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/6.jpg

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Keesr - Mooie foto. Lijkt mij alleen een tikkeltje te donker, maar de sfeer zit er goed in. (is deze trouwens in Tegelen/Reuver gemaakt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:45:

@Overwijk: Ik vind de foto erg flets. De lampen zijn te fel, en jij bent vaak te vaag. Daarnaast stoort de achtergrond mij een beetje. Foto-wise in ieder geval. Dit staat los van het verhaal wat je er bij schreef.
Dank je voor het commentaar. De felheid van de lampe wist ik niet aan te passen en hij is mss idd wat flets. Ik wil stiekem ook dat het blauwe (deur en ikzelf) wat feller wordt en er wat meer uitspringt maar ik heb geen flauw idee hoe dat in hemelsnaam moet. Heb je tips?
Verder heb ik mezelf bewust transparant gemaakt, omdat ik wilde dat ik verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
TranceSetter schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:03:
Keesr - Mooie foto. Lijkt mij alleen een tikkeltje te donker, maar de sfeer zit er goed in. (is deze trouwens in Tegelen/Reuver gemaakt?)
Dit is de stuw in Sambeek maas grens tussen Noord Limburg en Oost Brabant, ligt als het ware als een grens tussen Afferden (LB) en Sambeek (NB) in. Nu je het zegt oogt hij inderdaad wat donker, zit nu op andere computer en merk dat hij bij de stuw toren bovenin net wat dichtloopt.

Zal als ik op mijn pc zit eens proberen of ik dat wat bij kan trekken, thanks for the comment!

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Keesr, hele gave foto. Niks testcase, dit is geen foto om commentaar op te krijgen, dit moet je gewoon showen en verder niet over zeuren. Kortom. kick hem even in showcase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:41
* Zsub is met Nomad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Keesr: nee, net niet helemaal met bovenstaande twee eens, de toning van de plaat is wat experimenteel, maar nog net niet helemaal lekker. De grauwigheid zit er goed in, maar is op sommige plekken net ten koste gegaan van het detail (bovenop de stuw)
Overwijk: de plaat en zijn verhaal :) Mooi in beeld gebracht. Ik vind de kleuren net wat te blauwig, met name de huidskleuren hadden wat beter gekund.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Overwijk: je idee is leuk! De uitvoering en afwerking valt alleen wat tegen. Je staat er niet echt scherp op aan de linkerkant. Daarnaast vroeg je ook wat over het blauwe gedeelte, misschien kan de burn tool je daarbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Lang geleden dat ik weer eens een foto heb gepost. Gistermiddag even een mini fotoshootje gedaan met een vriendin van me. Ben benieuwd naar het commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://jg.intellit.nl/got/annemiek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Heb wat met toning zitten spelen, vond hem op eerste oogpunt wel lekker maar naar mate ik er langer naar keek was ik toch geneigd naar wat kleur.

Kwam tot het volgende:

http://members.home.nl/hwrobins/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Keesr schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:10:
Heb wat met toning zitten spelen, vond hem op eerste oogpunt wel lekker maar naar mate ik er langer naar keek was ik toch geneigd naar wat kleur.

Kwam tot het volgende:

[afbeelding]
Ik vind hem nog mooier dan de eerste versie. Echt super, zet hem lekker in de showcase topic (als je daar gevoelig voor bent). Echt eentje om heel groot uitgeprint aan de muur te hangen!
CRiSiS schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:31:
Lang geleden dat ik weer eens een foto heb gepost. Gistermiddag even een mini fotoshootje gedaan met een vriendin van me. Ben benieuwd naar het commentaar.

[afbeelding]
Mooie sfeerplaat. Mooi belicht, horizon ligt ook lekker tov de persoon. Ze lijkt ook echt blij te zijn, komt in mijn ogen niet geforceerd over.

[ Voor 31% gewijzigd door ajhaverkamp op 26-08-2007 20:50 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRiSiS schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 19:31:

[afbeelding]
Erg offtopic:

OMG, samen met de Uggs vind ik zulke sandalen de lelijkste schoenen ooit :P

Ontopic:

Er is weinig op deze foto aan te merken maar hij doet mij niet zoveel, sorry. Probeer dat zeilbootje ook eens weg te shoppen aangezien het teveel de aandacht trekt. Verder mooie kleuren en idd een nette belichting.

Ik ben overigens wel benieuwd naar een evt. testcase van die shoot :)

@KeesR:

Je 1e bewerking vind ik meer geslaagd, is veel grauwer van sfeer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Een stuk van een kloostergang bij de kathedraal van Le Puy-en-Velay. Geschoten op 3200 iso, anders kreeg ik het niet voor elkaar uit de hand. Het korrelige voegt m.i. in dit geval wat toe bij de plaat.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/galerijk.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keesr: prachtige foto!!! Echt schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Thanks voor de comments. Showcase of Testcase, voor mij weinig verschil hij staat hier ook fijn :)

Binnenkort idd laten afdrukken, moet alleen nog bezien welk formaat hij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

keesr, zou de eerste versie doen, extra kleur had hij niet nodig en sharpening ook niet.....gewoon je eerste versie van hier pakken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik ben laatst een avondje wezen fotograferen in Utrecht, en nu wou ik aan jullie vragen wat jullie van deze platen vinden :
het is een solo topic. Gaarne 1 foto plaatsen. Kies er 1 uit zou ik zeggen

[ Voor 64% gewijzigd door een moderator op 27-08-2007 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:55
Samo en Mithras, bedankt voor jullie commentaar. Het zoeken naar de juiste details en compositie die een foto meer dan een vakantiekiekje maken is inderdaad nog erg lastig!
Ik heb de foto schuin omhoog genomen omdat de blauwe lucht in combinatie met het gele stucwerk op de huizen voor mij de sfeer van de stad goed weergeven. Daarbij heb ik inderdaad mensen (toeristen) weggelaten die ook onderdeel zijn van diezelfde sfeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

ajhaverkamp schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:47:

[...]

Mooie sfeerplaat. Mooi belicht, horizon ligt ook lekker tov de persoon. Ze lijkt ook echt blij te zijn, komt in mijn ogen niet geforceerd over.
Thanks. Dat idee had ik ook wel. Ze had er plezier in en vond mijn voorstel voor deze houding erg grappig :) Ik ben ook blij met de verlichting. Beetje ingeflitst vanwege de sterke schaduwvorming.
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:01:
[...]

Er is weinig op deze foto aan te merken maar hij doet mij niet zoveel, sorry. Probeer dat zeilbootje ook eens weg te shoppen aangezien het teveel de aandacht trekt. Verder mooie kleuren en idd een nette belichting.

Ik ben overigens wel benieuwd naar een evt. testcase van die shoot :)
Thanks voor het commentaar. Smaken verschillen :) Dat bootje heb bewust zo gefotografeerd. Ik vond het wel wat toevoegen aan de rustgevende sfeer.

Testcase zit er denk ik niet in; zoveel foto's heb ik eigenlijk niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 08:02

Jaymz

Keep on moving !

Middagje Dutch Water Dreams ( http://www.dwd.nl/ ) Afbeeldingslocatie: http://www.j-mz.nl/Gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6514&g2_serialNumber=3

Onbewerkt uit de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

vet! _o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^uhuh.
Erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flo_ schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:39:
Overwijk: je idee is leuk! De uitvoering en afwerking valt alleen wat tegen. Je staat er niet echt scherp op aan de linkerkant. Daarnaast vroeg je ook wat over het blauwe gedeelte, misschien kan de burn tool je daarbij helpen.
Hmm, die burn-tool maakt het blauw alleen maar donkerder, dat is niet wat ik zoek. Ik heb ook geprobeerd om alles te desaturaten en daarna met de history brush de gekleurde delen in te kleuren, maar dat vind ik te weinig subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Laatst online: 19-01-2024
Een fijn muurpapiertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tjallin/muurpapier.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeluik van gister

als het hier om een oefening gaat, dan heb ik er geen problemen mee. Laat het in dat geval even via een DM weten en dan zet ik de zaken weer terug.
Is het geen oefening, dan vind ik het vanuit een privacy oogpunt ietwat dubieus om de foto hier neer te zetten

Mooi moment vond ik zelf, maar of het bijzonder is?

[ Voor 98% gewijzigd door YellowCube op 27-08-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:04:
Tweeluik van gister

[afbeelding]

Mooi moment vond ik zelf, maar of het bijzonder is?
Door deze foto's wek je de indruk dat de persoon die door de politie afgevoerd wordt, een crimineel is. Maar het zou ook gewoon een oefening kunnen zijn. De mensen staan er goed herkenbaar op, echter zullen ze er vast geen goedkeuring voor gegeven hebben.
Persoonlijk zou ik dus nooit zo'n foto plaatsen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Eentje die tijdens de World statues is geschoten in arnhem..

Afbeeldingslocatie: http://foto-u.nl/fot/ls07/kls1kl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Slaiter op 27-08-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Misschien zou je een kortere scherpte diepte kunnen kiezen. (je hebt immers niet voor niks die tamron) De achtergrond is nu wat onrustig. Misschien dat dat een stop of 2-3 verder open al een stuk minder was geweest.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/8.jpg

Gister nog even op pad geweest met een vriend hier vlak in de buurt, lekker weertje gister en eindelijk is wat blauwe lucht met wolkjes erbij. Is eens wat anders dan die strak grijze luchten van afgelopen week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Slaiter: Bij het zien van de foto, zonder de begeleidende tekst te lezen, dacht ik: "Getver, dat gezicht is zo overbewerkt dat het wel een standbeeld lijkt". Nou, dat heb je dus goed vastgelegd! Verdermis ik de context waarin dit standbeeld staat een beetje. Behalve het gezicht is er niets wat aangeeft dat het een standbeeld zou moeten zijn, waardoor het voor mij niet meer blijft dan een wat vreemde foto. In een serie komt hij waarschijnlijk beter tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Rudedadude schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:44:
Te paars (lucht) en rood (wolkenrand), voor de rest wel fijn :)

flo_ Ik keek een paar keer over je foto heen onder het motto: dat is een productfoto van een producent. Erg nette foto!

En weer een landschapje van mij, gemaakt met de Sigma 10-20
[afbeelding]
Het zou zomaar een Windows wallpaper kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik veel positieve reacties heb gehad in het solo testcase topic, post ik hem hier ook maar :)
1e keer dat ik een foto in dit topic post, dus spaar me :P

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/6ayzp1x.jpg

Dan schrik je wel even als zo'n machine 5 meter langs je hoofd vliegt :X :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, hetzelfde idee, alleen dit heb ik gewoon lekker in één foto gemaakt toentertijd (sluitertijd van 30 seconden), dus daar hoefde lekker geen photoshop aan te pas te komen. Is dit zo beter?

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee207/Overwijk/Afscheidcopy.jpg

Ik kan het blauwe wel iets meer verzadigen, dan komt het er wel wat meer uit, maar dat gaat dan ten koste van het grouwe sfeertje dat er nu hangt en wat ik toch wel mooi vind. Ben daar dus niet helemaal over uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pieterveenstra: geweldige compositie vind ik, ook de missende vleugeltippen voegen wat aan je plaat toe. Kleur is niet zo spattend, maar dat is grotendeels te wijten aan het weer.

[ Voor 48% gewijzigd door Zoefff op 27-08-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:39:
Omdat ik veel positieve reacties heb gehad in het solo testcase topic, post ik hem hier ook maar :)
Supergave foto, maarre is dit niet het solo testcase topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

TranceSetter schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:22:
[...]

Supergave foto, maarre is dit niet het solo testcase topic?
Hij was verplaatst door een mod die het in de showcase niet op zijn plaats vond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 22:17
Rudedadude: Kijkt lekker weg naar dat zwart gat.. Mooi :)
Jaymz: Topplaat! Imho mocht die wel in showcase!
Slaiter: Best mooi.. Compositie lijkt me goed, maar het mist iets..
Keesr: Lekkere kleurtjes :9. Ook leuk dat die rechtse wolken net tussen de draden vallen.
pieterveenstra: In tegenstelling tot anderen vind ik hem niet zo mooi.. Het mist voor mij de spanning die jij voelde op dat moment. Fotografie blijft subjectief :)
Overwijk:Je concept vind ik goed, maar de uitwerking vrij mager.. De omgeving leidt ook teveel af, kan je jezelf misschien wat beter belichten en de omgeving wat minder?

Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/testcase/DSC_2636.jpg

Gemaakt op de corestage van akkerpop, een klein festivalletje in het noorden van Belgenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rudadude: Het scheve voegt naar mijn inzicht wel iets toe, en de ruis stoort hier niet (op de pilaren links na) zoals je zelf aangeeft. Leuk gedaan.
@Jaymz: Leuk moment (goed vastgelegd), maar ik mis ietsje detail in het gezicht.
@Meldor: Goede toning, verder niet echt spannend.
@Slaiter: Netjes, alleen stoort de lichte achtergrond links teveel.
@KeesR: Buiten dat de wolken min of meer tussen het prikkeldraad liggen, vind ik de plaat niet bijzonder (i.t.t. tot je vorige!)
@Overwijk: Het onderwerp (=jij) is té vaag. Hoe zoiets wel moet kan ik je niet melden, ik weet dat hos2 nog wel eens een partyfoto met double exposure maakt, misschien kan hij je helpen?
@Arrigi: Gaaf! B/W voegt hier wat toe, lekker contrastrijk. Rechts misschien iets te donker (gitarist vervaagt in de achtergrond)

En eens een plaatje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.henkaarnoutse.nl/fotoalbum/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1357&g2_serialNumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 12:59

Vis

Zonsondergang over Venlo, komt zo uit de camera vanuit het zolderraampje.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1179/1131360958_175060fb59.jpg?v=0

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag in onze paardenstal het werktuig op de foto gezet

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_0630-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Nu online
Vis schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:52:
Zonsondergang over Venlo, komt zo uit de camera vanuit het zolderraampje.

[afbeelding]
Ziet er gaaf uit. Erg donker dat wel. Erg mooi hoe je die twee verschillende wolken lagen zo apart ziet.

Mag ik vragen waarvandaan je die foto genomen hebt? Ik vind het namelijk nogal lastig om in Venlo-blerick goede foto's te kunnen maken, zonder dat er 1 of ander gaar gebouw bij op staat :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 00:22

Infinchible

Woef!

Hier een fotootje van mij, deze is gemaakt op natuurpark veluwezoom (bij posbank) nabij arnhem. Vond hem zelf wel goed gelukt, alleen ik weet niet of ik de nabewerking nou teveel vind of niet. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4r1nn2h.jpg

Scherpte nog steeds niet lekker, misschien iets te veel gesharpened. Heb hem bewerkt op een andere monitor. Nou ja, volgende keer beter :)

[ Voor 74% gewijzigd door Infinchible op 28-08-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vis: Leuk gedaan, wat donker maar geweldig contrast in de lucht.
@dj_itl: Niet mijn ding, te rommelig (o.a. fiets), belichting is wel aardig gedaan.
@Infinchible: Boom staat er leuk op, de paarse plantjes op de voorgrond hadden m.i. ook scherp moeten zijn (zie dat je het diafragma al redelijk geknepen hebt, maar toch lijken de plantjes nu één grote brij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

infinchible: de compressie lijkt heel erg sterk te zijn, de foto zelf is wel prima
dj_itl: erg goed contrast in de foto, maar verder te rommelig (de foto en de schuur :P )
Vis: net te donker
Henkert: nee. te witte lucht, een onscherpe eend, een halve molen, een zwarte voorgrond..
Arrigi: Jammer dat de persoon wat wegvalt tegen de achtergrond en de niet geheel gelukkige gezichtsuitdrukking van de tweede persoon. Het stanpunt waarvandaan de foto is genomen is wel weer interessant
Overwijk: qua kleuren beter, maar je bent zelf nu te vaag zichtbaar voor het juist effect. Kun je de truuk van jezelf meerdere keren volledig op de foto zetten (selectief gummen in Photoshop) niet gebruiken?
pieterveenstra: nu al een paar keer gezien, maar hij blijft leuk
Keesr: technisch weinig op aan te merken, goede kleuren, goede compositie, maar het onderwerp paaltjes met prikkeldraad is al wel erg vaak voorbij gekomen.
Slaiter: mooi. Bespeur ik daar een glimp van een soort Orton effect?
Jaymz: onbewerkt uit de camera vind ik meestal meer een nadeel dan een pre, maar in dit geval pakt het goed uit. Wat zo onbewerkt nog wel zichtbaar is, is dat de gezichtsuitdrukking van de persoon niet de meest gelukkige lijkt (net half ogen dicht). Misschien er toch iets meer een silhouet van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

TranceSetter schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:35:
[...]

Ziet er gaaf uit. Erg donker dat wel. Erg mooi hoe je die twee verschillende wolken lagen zo apart ziet.

Mag ik vragen waarvandaan je die foto genomen hebt? Ik vind het namelijk nogal lastig om in Venlo-blerick goede foto's te kunnen maken, zonder dat er 1 of ander gaar gebouw bij op staat :( :)
Dankje! Donker vond ik m ook wel ja... Had de belichtingscorrectie ook wat aangepast bij het maken van die shot, maar zoals meerdere al aangeven.. Net iets te donker idd!

Hij is gemaakt in het Groenveld, een wijk in Venlo, ken je vast wel aangezien je uit Blerick komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:39:

[afbeelding]

Dan schrik je wel even als zo'n machine 5 meter langs je hoofd vliegt :X :o
Waarom geef je hem niet wat meer contrast? Dan wordt hij denk ik nog veel gaver :)

Verder geen tijd om alle foto's van commentaar te voorzien, er staat best wat leuks tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Nu online
Vis schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:41:
[...]

Dankje! Donker vond ik m ook wel ja... Had de belichtingscorrectie ook wat aangepast bij het maken van die shot, maar zoals meerdere al aangeven.. Net iets te donker idd!

Hij is gemaakt in het Groenveld, een wijk in Venlo, ken je vast wel aangezien je uit Blerick komt.
Jup, dat ken ik wel ;)

Met welke camera heb je die gemaakt? Toevallig in RAW geschoten? Dan is er nog een hoop aan te veranderen waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

TranceSetter schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:35:
[...]

Jup, dat ken ik wel ;)

Met welke camera heb je die gemaakt? Toevallig in RAW geschoten? Dan is er nog een hoop aan te veranderen waarschijnlijk...
Nikon D40, gewoon met de Kitlens, en nee niet in RAW geschoten.

Er valt nu ook niet zo veel meer aan te veranderen helaas... Achja, volgende keer beter :)

Heb jij trouwens nog typische Blerickse/Venlose foto's? Ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik was net even in de garage bij m'n broertje terwijl hij aan zijn auto bezig was... en vond deze wel leuk geworden :+

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Lenzen/50mm/WorkInProgress.jpg

Verwijderd

Ik vind hem wel wat hebben. Misschien moest hetgeen waar hij op aan het timmeren was wel scherp zijn dat was misschien iets mooier.

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Een hdr-experimentje uit 3 foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/hdr707172k.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1175/1279365680_5a0ec25319.jpg

@De_Bastaard: zegt me weinig, is eigenlijk niets scherps aan

@Rudedadude: netjes, alleen vind ik de ramen nog iets te overbelicht

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:57:
Dat noem ik mierenneuken, ik vind het een topplaat! Geweldig HDR voorbeeld, in het topic spammen!

• MBV
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

@Rudedadude: wat staat daar aan de rechterkant van het altaar? E.T. met rode oogjes? :X
Verder inderdaad erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Leuke foto of vakantie kiekje?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1025/1269424520_50360cef31.jpg

.

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleJ op 31-08-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Vakantie kiekje. Horizon in het midden, geen duidelijk onderwerp en wat flets.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

MBV schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:14:
@Rudedadude: wat staat daar aan de rechterkant van het altaar? E.T. met rode oogjes? :X
Verder inderdaad erg netjes :)
Op het altaar zelf ligt rechts een boeket met 2 rode rozen en waar dat lampje rechts van is, geen idee. De ramen zijn uiteindelijk iets lichter eruit gekomen dan dat ze met de kortste belichte foto erin gingen, dus ik moet het proces van HDR's maken nog wat finetunen denk ik :)

Papapol: Het geheel is wel erg grauw en ongedefinieerd. Wat voegt de dof hier toe?
DoubleJ: inderdaad meer kiekje, de lucht kijkt niet heel prettig zo, waardoor de lichte vignetering ook wat storend is. Was het zo grijs, of is het overbelichting?

Voor het hdr topic heb ik nog wel een beter foto denk ik, ik moet de 3 foto's daarvoor alleen nog even samenvoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 31-08-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je zou eens kunnen proberen je foto met hoogste belichtingstijd ietsje minder belicht te maken alvorens het in de HDR machine te gooien. De meest belichte foto maakt meestal de grootste problemen in een HDR. Liever ietsje onderbelicht dan overbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kitten gekocht en dit is de eerste foto die ik van hem heb genomen.
Ik heb hem ook in RAW format, hebben jullie nog tips om hem te bewerken?
Of wat ik had moeten veranderen aan mijn camera instellingen om een betere foto te verkrijgen?
Ik ben nogal een beginner, ga me binnenkort inlezen in wat boeken over instellingen etc.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1187/1285384017_de26b0e712.jpg?v=0

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Heel netjes, showcasewaardige HDR. Lekker belicht zo, de ramen zijn ietsjes overbelicht inderdaad maar dat voegt juist wat toe. Het maakt de foto natuurlijker, aangezien je weet dat er veel licht door dat soort ramen naar binnen valt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dochterlief:

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/61uhkeg.jpg

30D + 85/1.8 op 1.8.

Draganizer action + eigen inbreng. Deze action zal vast niet iedereen bevallen vanwege de extreme effecten die het met zich mee kan brengen. In dit geval heb ik het bescheiden gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 19:09
@PapaPol: de compositie is niet echt sterk en het is wel erg grauw.
@DoubleJ: het mag misschien een vakantie kiekje zijn, de kleuren van de rotsen en het water zijn wel lekker maar de kleur van de lucht is niet echt super.
@Sirius: mooie kleuren en compo
@Martijnvdp: mooi beestje, misschien de volgende keer nog wat meer spelen met je DoF

Ook maar weer eentje van mijn kant dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.rkjrotterdam.nl/tweakers/IMGP2460%20(bewerkt%2001).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:57:
[afbeelding]

@De_Bastaard: zegt me weinig, is eigenlijk niets scherps aan

Bewerking vind ik mooi, achtergrond vind ik mooi, bokeh is goed maar als je dat naar de compositie kijkt is het een doodgewone foto van een stuk hout met een onscherpe achtergrond die het vooral moet hebben van de bewerking. Hij was veel beter geweest als er wat meer was om naar te "kijken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:49:
[...]en waar dat lampje rechts van is, geen idee.
Dat is het eeuwige licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JP12: Bedankt voor je reaktie. Bedoel je dat ik mn DOF had moeten vergroten om meer van zijn gezicht scherp te krijgen?

Over jouw foto: Ik vind hem wat fel, jammer dat de lucht niet wat mooier is. Het beestje zelf staat er goed scherp op.

@DoubleJ: Mijn beginnersoog zegt vakantie kiekje

@Rudedadude: Wow, erg mooi. Ik moet me hier ook maar eens in verdiepen.

@Sirius: Ik vind hem mooi. Vooral het gezicht. Op haar shirt is de bewerking iets minder uitgekomen. Met name rechtsonderin. Misschien had je het daar iets moeten inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:12:
@JP12: Bedankt voor je reaktie. Bedoel je dat ik mn DOF had moeten vergroten om meer van zijn gezicht scherp te krijgen?
Eerder kleiner zou ik zeggen, dan is hij wat minder druk. Op de een of andere manier word de aandacht afgeleid van de kop van de kitten. Het zou ook kunnen helpen om hem wat krapper te croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah okay, ik vond het zo vreemd dat zn linker ook wel scherp is en zn rechter niet. Kan dat aan een instelling liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:33:
Ah okay, ik vond het zo vreemd dat zn linker ook wel scherp is en zn rechter niet. Kan dat aan een instelling liggen?
Dat ligt er waarschijnlijk aan dat het rechter oog net niet binnen het DoF valt en het linker er wel net binnen valt. Het rechter oog ligt namelijk net iets verder van de lens dan het linker, en bij zulke kleine afstanden en diafragma's kan het een kwestie van milimeters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:12:
.....

@Sirius: Ik vind hem mooi. Vooral het gezicht. Op haar shirt is de bewerking iets minder uitgekomen. Met name rechtsonderin. Misschien had je het daar iets moeten inhouden.
Dank je! Het shirt heb ik minimaal bewerkt, mijn fout, zie nu inderdaad dat het effect wel wat minder 'storend' had gekund :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.