Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn foto iets geedit:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1076/1289059047_60cfc8de00.jpg

Origineel:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1187/1285384017_de26b0e712_t.jpg

Is het een vooruitgang of is het iets te? Ik vind hem persoonlijk wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 02:38:
....
Hij is stukken minder flets maar ik denk dat je iets met het contrast bent doorgeslagen (of mijn monitor staat te donker ingesteld), de blur heb je rechts goed toegepast want de aandacht gaat helemaal naar het koppie. Heb je hem links al wat gecropt om te kijken of dat er beter uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 02:38:
Ik heb mijn foto iets geedit:

[afbeelding]

Origineel:

[afbeelding]

Orgineel = mooier. Door de nabewerking ziet het er absoluut niet realistisch meer uit. Als dat je bedoeling is, dan vooral doorgaan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Poging om de tijd te vangen. Ik vind hem wel een "gloomy" sfeertje hebben.
Belichting door ND4, ca. 2 minuten. Rest: zie de exif.
Afbeeldingslocatie: http://kipvogel.googlepages.com/imgp2842-600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

AlterEgo schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:35:
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik hem zeer goed gelukt. Heel rustig maar toch stevig intrigerend. Denk inderdaad de groene fosfor kleur van de oplichting voor een mooi spookachtig effect zorgt. Al met al zeer nette foto.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Martijnvdp: Ik vind de laatste bewerking zeker meerwaarde hebben, terwijl ik helemaal niet van zware bewerkingen houd. Op mijn monitor is hij niet te zwart ofzo. Hooguit is het contrast aan de harde kant, wat misschien niet helemaal bij het karakter van je onderwerp past. Een lief klein katje, dat vraagt eigenlijk om een beetje softe aanpak. Zoals meestal zal het optimum wel ergens tussen de twee bewerkingen in liggen, maar als ik moet kiezen, dan kies ik voor de laatste.

@AlterEgo: De belichtingstijd is prima af te lezen aan de bewogen grote wijzer... Als foto wel aardig, maar omdat het horloge nogal plat van boven gefotgrafeerd is, net geen toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

ajhaverkamp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:28:
[...]

Orgineel = mooier. Door de nabewerking ziet het er absoluut niet realistisch meer uit. Als dat je bedoeling is, dan vooral doorgaan.
Hier ben ik het niet mee eens. De bewerking is niet slecht, ik vind het niet onrealistisch. Ja, wij zien als fotografen dat het behoorlijk bewerkt is maar een leek zal 't niet zien dus dan is het in mijn ogen realistisch.

Over de foto zelf Martijnvdp, links teveel ruimte naar mijn mening, wel lekker scherp en een goede DOF.
AlterEgo schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:35:
[afbeelding]
Heel on-orgineel idee maar een perfecte uitwerking, super. Misschien half stopje lichter proberen?

[ Voor 44% gewijzigd door Josh op 01-09-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Paar weken gelden geprobeerd om wat vogeltjes op de foto te zetten. Het valt nog niet mee, het zijn net kleine stuiterballen...

Toch vond ik deze wat hebben.

Goed gelukt of helemaal niets? Graag commentaar :)

Afbeeldingslocatie: http://below-zero-degrees.nl/content/Paris%2007/Day%201/IMG_3549.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:46:
.......

Goed gelukt of helemaal niets? Graag commentaar :)

........
Ik vind hem net niet lekker scherp (tenzij dat door het resizen is gekomen) en een klein beetje meer contrast zou wel lekker zijn.

Verder zou het m.i. mooier zijn geweest om de vogel meer te isoleren door een groter diafragma te kiezen (laag F getal) en hem er wat spannender op te zetten (ondanks de bewegelijkheid :)). Nu zit je op f9, met je 55-200 had je 'em bijv. ook op 5.6 kunnen nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:17:
[...]

Ik vind hem net niet lekker scherp (tenzij dat door het resizen is gekomen) en een klein beetje meer contrast zou wel lekker zijn.

Verder zou het m.i. mooier zijn geweest om de vogel meer te isoleren door een groter diafragma te kiezen (laag F getal) en hem er wat spannender op te zetten (ondanks de bewegelijkheid :)). Nu zit je op f9, met je 55-200 had je 'em bijv. ook op 5.6 kunnen nemen.
Nog verder isoleren? ik vind de DOF al heel erg klein eerlijk gezegd. Ik vind het een prima foto maar echt heel speciaal is hij niet (komt denk ik mede door de ietwat eentonige achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Is inderdaad voor zover ik het kan beoordelen al flink geisoleerd. Dat de ondergrond ook scherp is komt gewoon omdat het op precies de zelfde afstand zit. Als ie de lensopening nog groter had gehad, dan was de vogel zeker niet meer helemaal scherp geweest.

Verder wel een leuke foto, hoewel ik opzich wel ietsje meer van het hoofd/"gezicht" had willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto is oke maar je kijkt zo op zijn achterkant, maakt hem een pak minder sprekend

eentje van mij
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1018/1295191347_a6da33260e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:38
@papapol, erg mooi, maar kan die iets lichter, de wolken zijn op sommige delen wel erg zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@PapaPol: Die vertikale lichte (vliegtuig?)streep in de lucht verknalt het nogal voor mij. Die is toch eenvoudig weg te poetsen? Inhoudelijk denk ik dat je nog iets minimalistischer had kunnen schieten om je plaat wat meer lading te geven. Slechts één boom aan de horizon is imo sterker dan twee en een paaltje (?) links. Qua uitvoering vind ik de onderkant er wat bekaaid vanaf komen, alsof je allen de lucht hebt bewerkt. Bij deze lucht hoort imo een wat contrastrijkere ondergrond. Als ik bij gedeeltelijk bewolkt weer buiten loop, zie ik meestal lichte en donkere plekken op het veld, maar bij jou is alles egaal en flets? Qua compostie zou ik zelf de weg er afgesneden hebbenn iet alleen omdat die niet interessant is, maar ook omdat je horizon dan mooi laag komt te liggen. Ik vind het toch wel een fijne foto, maar hij is nog niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:35:
[...]

Nog verder isoleren? ik vind de DOF al heel erg klein eerlijk gezegd. Ik vind het een prima foto maar echt heel speciaal is hij niet (komt denk ik mede door de ietwat eentonige achtergrond).
Ja :) Wat ik al zei: hij is gemaakt op f9 (check exif) dus ruimte zat op hem op 5.6 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/06395207f3b9b42f56ee06d0dd2398ff/thumb.jpg

Eén van mijn weinig gelukte panning foto's vanop de Le Mans Series in Francorchamps (ik heb geleerd dat je daar niet noodzakelijk voor een zeer lange sluitertijd nodig hebt, met 1/250ste kom je er ook als ze echt hard gaan)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:40

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Erycius: Wat heeft die foto veel ruis zeg. Het lijkt er ook op alsof je f11 gebruikt hebt, waarom? Zoveel scherptediepte zit er niet in een wagen. f4.0 zou ook een mogelijkheid zijn geweest en dan had je geen ISO800 hoeven gebruiken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Nette plaat qua compositie.
1/250ste; F11; iso 800 volgens de exif. Levert dat die ruis op :?

[ Voor 27% gewijzigd door AlterEgo op 02-09-2007 19:53 . Reden: ik ben een beetje traag ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Wow, erg leuke foto.
Maar heilige boontjes ( :+ ) die ruis is te erg, het is een 350D op ISO 800.
Of heb pakt het verkeerd uit met photoshop/raw processing?

Kon je je ISO niet wat lager zetten (200/400) en dan je diafragma wat wat meer open zodat je toch aan die 1/125 kan komen?

Ik hoop voor je dat het door je bewerking komt, want dat kan je overnieuw toen... want hij is best goed gelukt zonder die ruis :D

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ruis kan toch nooit op f11 iso800 op een 350d?

ik heb nog nooit zoveel ruis terug gevonden op foto's getrokken met de 400d van mn vriendin terwijl die qua ruis bijna overeenkomen met elkaar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:01:
die ruis kan toch nooit op f11 iso800 op een 350d?

ik heb nog nooit zoveel ruis terug gevonden op foto's getrokken met de 400d van mn vriendin terwijl die qua ruis bijna overeenkomen met elkaar
Komt denk ik door het bewerken, heb ik soms ook wel eens. Neatimage / Noiseware er overheen helpt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Ja de ruis komt vooral van het nabewerken (waarschijnlijk door de al aanwezige ruis te versterken). Ik vind het niet zo erg, integendeel. Een maat van mij zag de onbewerkte foto en wou er een wallpaper van, dus heb ik er maar met photoshop wat over zitten wrijven tot ie meer leek dan maar een gewone foto. De ruis was niet bedoeld, maar ik heb er niks aan gedaan omdat ik het niet erg vond.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Ben net begonnen met wat foto's schieten, dus tips zijn altijd welkom.

Ik heb een vraagje over de volgende foto.

Afbeeldingslocatie: http://img487.imageshack.us/img487/4677/kralingseplasdu4.th.jpg

Is zo'n foto mooi? Er zit wel rechts onder een soort reflectie ofzo. Kan ik dit op 1 of andere manier weg werken of moet ik een stuk van de onderkant eruit croppen?.

~Sunny

[ Voor 4% gewijzigd door Sunny op 03-09-2007 00:52 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste nachtfoto die ik heb getrokken met mn 400D van een passerende trekker bij mij voor de deur.

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_0772-border.jpg
tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Erycius schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:13:
Ja de ruis komt vooral van het nabewerken (waarschijnlijk door de al aanwezige ruis te versterken). Ik vind het niet zo erg, integendeel. Een maat van mij zag de onbewerkte foto en wou er een wallpaper van, dus heb ik er maar met photoshop wat over zitten wrijven tot ie meer leek dan maar een gewone foto. De ruis was niet bedoeld, maar ik heb er niks aan gedaan omdat ik het niet erg vond.
De ruis maakt dat het net zo'n plaat uit de jaren 60 is. Heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dj_itl: echt een hele gave foto! Je kijkt lekker de diepte in ;) Ik stoor me alleen een beetje aan de lantaarnpaal (?) midden in de foto (zegmaar achter de tractor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:26

Sharky

Skamn Dippy!

een vriendin van me (die waarschijnlijk vandaag gaat bevallen) wilde nog wat foto's van haar nog zwanger zijn. Ik had helaas niet al te veel licht tot m'n beschikking.
Ik twijfel nog of ik een testcase zal plaatsen, dus als deze een beetje bevalt...

Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/zooi/got/foto/rebeccazw01.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Sharky op 03-09-2007 12:44 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
@sharky: Leuke foto, als de rest van de serie ook van deze kwaliteit is (en dus niet kwantiteit...) dan is het zeker testcase waardig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunder eyes
>:)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/canakris/bd/blueeyes.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

het spijt maar ik vind het niet heel prettig om een gezicht zo pontificaal in beeld te hebben. Helemaal omdat de onscherpe delen daardoor enorm opvallen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eelcon/got/DSCF0675_thumb.jpg
Afgelopen zomer genomen met mijn simpele camera. Niks aan bewerkt en ik heb ook eigenlijk geen idee wat ik er aan zou moeten aanpassen. Ik vind het zelf wel een mooie foto maar het is ook niet meer dan dat. Hoewel het feit dat er nog 2 mensen rechtsonder opstaan wel wat heeft en dat je de schaalgrootte dan wat beter in kan schatten.

[ Voor 0% gewijzigd door TrailBlazer op 03-09-2007 17:22 . Reden: link fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sharky: hele mooi foto, ook een hele nette zachte zwart wit omzetting.
@Canacris: niet heel erg speciaal, ook om dat een groot stuk niet scherp is.
@TrailBlazer: Het ziet er niet zo enorm massief en groot uit tot je die 2 kleine schepseltjes daar beneden ziet lopen. Helaas werkt de grote versie (nog) niet. Looks good.

ik had er nog eentje liggen van een maandje terug.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1338/1218867044_b557e43036.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke foto al zou ik persoonlijk rechts de overbelichte munt en de zwarte schaduw op de achter grond er af croppen. Ook vind ik het jammer dat de voorgrond niet helemaal scherp is.. de structuur van hout spreekt mij altijd erg aan en dat valt nu een beetje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Beetje vreemde titel, aangezien de ogen niet eens helemaal in beeld zijn. De onscherpe neus en mond met de vage snor maken hem ook al niet sterker, iig niet erg flatteus. Waarom crop je hem niet , zo halverwege de neus, en dan van boven iets eraf, zodat je een nette 2:3 overhoud?

@Trailblazer: Ik vind het een prima foto. Beetje korrelig, maar dat kan wel bij dit onderwerp. Enige minpuntjes, die vrij eenvoudig met postprocessing zijn op te lossen zijn (imo dan): Kleurbalans - de sneeuw is nogal blauw, contrast - daar waar de rots bloot ligt mag het best wat zwarter en een tikkeltje meer verzadiging - voor het blauw in de lucht. Dan kom je op zoiets uit.
Het zijn trouwens 3 personen, die daar lopen, tenzij de achterste 4 armen heeft ;).

@Olli: Leuk idee, maar de uitwerking is te gemakkelijk. Niet één munt is echt scherp, over- en onderbelichte munten naast elkaar en de vreemde schaduwrand aan de achterkant. Gewoon nog twintig keer proberen, met iets uitgebalanceerdere belichting, of met soepen een leuke collage maken. Zo mogelijk een lager standpunt en de munten vanaf iets hoger proberen te vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jullie hebben gelijk :).
Ik ga het zeker nog een paar keer proberen, misschien een iets spannendere locatie. Als ik nu nog lager zou gaan zitten dan zou je een saaie muur aan de achterkant zien. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

TrailBlazer schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:10:
[afbeelding]
Hoewel het feit dat er nog 2 mensen rechtsonder opstaan wel wat heeft en dat je de schaalgrootte dan wat beter in kan schatten.
Mooie foto! Maar het zijn drie mensen :) Of twee, waarvan er eentje 4 armen heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

yep ik zag het. Toch leuk dat er over het algemeen positieve reacties op komen toch maar even een testcaseje in elkaar klussen mischien. Heb wel meer foto van dit genre.

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 03-09-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sharky: zeer netjes gedaan, mooie DOF in de foto gelegd.
@Canacris: niet echt mijn smaak, wel érg fotovullend in beeld gebracht.
@Trailblazer: fraai hoor, de mensjes onderin voegen hier echt wat toe.
@Olli: leuk idee, maar ik vind de belichting te hard.

Een probeerseltje van mij, nog niet veel in zulke omstandigheden gefotografeerd. Hoewel de personen nu erg apart gekleurd zijn, vind ik dit effect bij het genre wel passen.
Afbeeldingslocatie: http://www.henkaarnoutse.nl/fotoalbum/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1404&g2_serialNumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Vandaag geschoten en bewerkt om een 'Rotterdam 1940' effect te krijgen. Achter ons huis worden twee van deze flats gesloopt met veel geweld. Bewerking is: Sepia, contrast anders, ruis toegevoegd en wat aan de kanalen geprutst.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.google.com/l.m.aangeenbrug/Rt2vpVFDePI/AAAAAAAACYw/3P5RD176D8Q/s800/puinhopen_sloop_2.jpg

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Eusebius schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:33:
Vandaag geschoten en bewerkt om een 'Rotterdam 1940' effect te krijgen. Achter ons huis worden twee van deze flats gesloopt met veel geweld. Bewerking is: Sepia, contrast anders, ruis toegevoegd en wat aan de kanalen geprutst.

[afbeelding]
Ik vind de ruis een beetje te erg. Dat je een oud beeld wil scheppen kan je mischier beter doen met wat meer blur ofzo.
Maar ik ben een leek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:14

YellowCube

Wait...what?

@alterego: leuk hoe je de lange sluitertijd gebruikt hebt. Puike foto.
@dj_itl: dat blauwe is leuk, maar die lantarenpaal trekt voor mij wat teveel aandacht.
@sharky: nette foto. Zal de dame in kwestie erg blij mee geweest zijn.
@Canakris: die ogen komen er wel mooi uit. Ik vind de onscherpte op de voorgrond echter wat storend en ik denk dat het iets meer tonen van het gezicht of zelfs het hele hoofd op de foto een verbetering zou zijn.
@Trailblazer: erg vette foto! Het is best moeilijk om foto's te maken in de bergen die er vervolgens ook nog groots uitzien, maar dat is hier goed gelukt (door, zoals gezegd, de mensen op de foto). Verder kijkt de foto lekker weg door de gelaagdheid in het beeld.
@ollie: ik vind de foto wat donker en bovendien een beetje onrustig (komt denk ook wel door de crop).
@Lennart: mooi beeld, maar de bewerking is mij iets teveel van het goede.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart, misschien kan je eens proberen om de ruis minder zichtbaar te maken in de donkere delen? (gebruik de foto in grijstinten als je layer mask in Photoshop) Dat emuleert film meer. Tenminste, ik dacht dat film juist korrel toont in de lichte tonen. Ik vind de ruis nu toch wat te gek. Het voelt aan alsof het er als een laag 'bovenop' ligt en niet een geheel vormt met het beeld. Verder vind ik de foto iets te veel leunen op de bewerking. Er mist iets wat de aandacht trekt, een verbaasd oud vrouwtje ofzo ;)

Overigens, Sharky en TrailBlazer: mooie beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
Kleuren vind ik zo lekker dat de mindere kadering mij niet zo stoort. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1199/1323542802_00dbb9d0d6.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik vind het jammer dat niet het hele gerecht scherp is. De blur eromheen maakt het wel mooi maar het was beter geweest als het hele schaaltje scherp was geweest.

damn al 2 keer commentaar gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

die foto is bijna perfect, alleen inderdaad de net te korte DoF maakt hem net niet af. Verder weinig op aan te merken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekkere salade! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Nou, de eerste foto die ik af heb een pano vanuit het masai dorp die aan de weg ligt naar de NgoroNgoro krater.

Ik weet niet of deze foto hier hoort, aangezien ik geen panorama foto's heb gevonden in de topic.

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs19/300W/f/2007/247/c/5/Masai_pano_2_by_Tenbult.jpg

Kritiek commentaar welkom!

Cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Silvermoon schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:42:
Nou, de eerste foto die ik af heb een pano vanuit het masai dorp die aan de weg ligt naar de NgoroNgoro krater.

Ik weet niet of deze foto hier hoort, aangezien ik geen panorama foto's heb gevonden in de topic.

[afbeelding]
Hier staan de pano's.

Edit: met zijn zeer beperkte Photoshop kennis heb ik hem ietsje aangepast. Dan verdwijnt er iets van de grijze waas die over de foto zit. Mocht je het niet waarderen, dan even melden. Dan knikker ik de link uit deze reply.

[ Voor 22% gewijzigd door ajhaverkamp op 05-09-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Maar... het is nog steeds testcase. Tenminste voor mij wel, zal ik hem dan als nog over moeten zetten?

In ieder geval bedankt voor het laten zien van de link!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Eerste probeerseltje. Lucky Shot want die kat van mij zit anders nooit stil.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1267/1334094220_9591682b21.jpg?v=0
http://www.flickr.com/photos/12772445@N06/1334094220/

*empty*

• warcow
Ik zou persoonlijk die foto ook wel in kleur willen zien.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

samo

yo/wassup

@Silvermoon: Leuk idee, maar omdat er naast de achtergrond niet een (1) onderwerp is dat er uitspringt, is het een beetje saai. Ik had graag iets gezien op de voorgrond, om het geheel een beetje in perspectief te plaatsen, maar ook om ergens naar te kunnen kijken. Daarnaast lijkt de horizon nogal in het midden.
@MR_VIPER: Vooral de scherpte van dit beeld springt er uit. En dat is leuk omdat je zelf aangeeft het beestje nooit stil zit. Leuk beeld en intrigrerende ogen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• dev10
  • Laatst online: 09-09 15:21
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1058/1336178580_0258a92f69.jpg?v=0

Foto gemaakt met Nikon D40 met kitlens. Bewerkt in Photoshop Lightroom.

Dit is m'n eerste foto die ik post, dus ik ben benieuwd.

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024
Zie ik nu heel zware vignetering of heb je dit bewust zo gedaan?

• dev10
  • Laatst online: 09-09 15:21
Jigs schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:02:
Zie ik nu heel zware vignetering of heb je dit bewust zo gedaan?
Dat heb ik bewust gedaan. Ik vond het zo het mooiste.

Verwijderd

Mag ik zeggen dat ik niet zo weg ben van je bewerking?

De vignetering is naar mijn mening ZWAAR doorgeschoten en ook van de kleur van het gras begrijp ik niets. Zelfs kunstgras heeft niet zo een kunstmatige kleur.
Ook de kleuren van je onderwerp hebben hier overigens last van en dan is de "bovenrand" van die man ook nog eens overbelicht.

Ook fototechnisch heb ik wel wat aanmerkingen. Er staat gewoon veel te veel rommel op de foto. De kinderwagens (?) links in beeld, dat rare ding bovenin, geen idee wat dat is. De benen aan de rechterkant.

Ik probeer normaal desnoods met een vergrootglas op zoek te gaan naar een positief puntje, maar nee, dat zie hier niet echt iets...

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

dat kan op zich vriendelijker hoor, het is z'n eerste foto dus eventuele kritiek kan denk ik wel wat constructiever.

This too shall pass

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met Sharky...
Straks durft hier niemand meer iets te posten, omdat ze bang zijn neergesabeld te worden. We zitten hier in testcase, niet showcase.

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Commentaar op bovenstaande foto's volgt later :)

Hier nog één die gemaakt is in Zwitserland (Bern):

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_1744a_resize.jpg

• TranceSetter
@letinon, bewerking is zwaar overdreven, zoals al eerder gezegd. Ook doet de foto me niets. Het centrale onderwerp maakt het ook niet spannender.

@Laurens, Leuke foto. Alhoewel er een hoop dakpannen te zien zijn, vind ik de foto leuk om naar te kijken. Zonde dat ik in de hoek links onder nog een tuinsetje zie staan... Misschien is die eraf te croppen?

[ Voor 0% gewijzigd door TranceSetter op 08-09-2007 18:07 . Reden: typo ]

• Toff

Toff

FP ProMod
@letinon: Je hebt al genoeg om je oren gehad ;). Nee serieus, het is van alles net een tikkeltje teveel: verzadiging, contrast, vignettering. Alles net een beetje minder en je hebt best een grappige foto van iemand die temidden van alle onrust en rommel toch lekker zijn ogen dicht doet in de zon.

@Laurens: Als die wat onordelijke tuinset er niet op had gestaan, had je me zomaar wijs kunnen maken dat het een foto van een modelspoorbaan betrof (geeft meteen aan dat die tuinset inderdaad teveel aandacht vraagt). Leuke foto.

• Silvermoon
ajhaverkamp schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:56:
[...]

Hier staan de pano's.

Edit: met zijn zeer beperkte Photoshop kennis heb ik hem ietsje aangepast. Dan verdwijnt er iets van de grijze waas die over de foto zit. Mocht je het niet waarderen, dan even melden. Dan knikker ik de link uit deze reply.
Hmm, kan niet echt zeggen dat ik hem mooier vind... Ik krijg nu het idee dat we in total recall zitten zo rood is de aarde. Begrijp me niet verkeerd maar wel fijn dat je laat zien dat ik die waas kan weghalen, misschien dat ik weer even met de foto moet gaan klungelen in photoshop en lightroom. Maar krijg het idee dat er erg veel rood in verwerkt is, tenminste zo lijkt het als je ze langs elkaar houdt. Thanks anyway!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik heb mijn foto wat bewerkt. Graag jullie reacties hierop.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1330/1337943460_3fefe37c68.jpg?v=0

Origineel:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1308/1337527069_a13ca4a144.jpg?v=0

[ Voor 37% gewijzigd door MR_VIPER op 07-09-2007 08:42 ]

*empty*

Verwijderd

Als je wil dat je huisdier een fel beest is is hij prachtig gelukt, moet hij lief zijn zou ik er nog een paar schieten maar over het altmeen vind ik het een hele goede plaat. Goed scherp achtergrond weer blur. Goede plaat, ik ben benieuwd wat de rest hier voor opmerkingen over heeft. Mag ik ook de volledige kleur versie zien?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik vind hem wel tof zo evil :)

Bericht hierboven

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

Ik vind 'm ook zeker wel geslaagd :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Mee eens! Erg cool, zou hem bijna zo aan de muur willen hangen! (Als het mijn kat was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 15:38
Afbeeldingslocatie: http://danjel.bikkelsinc.nl/big-sky.jpg

Hierbij ook een fototje van mij.
Deze heb ik afgelopen zomer geschoten in sandfirden (vlakbij oudega ergens tussenin de friese meren).

Enige nabewerking dat ik heb uitgevoert is contrast/brightness en wat met hue saturation zitten prutsen.
Ook natuurlijk wat aan de buitenkant weg zitten knippen en de horizon recht gezet.

Wat mij zowieso erg opvalt is het verschil in donkertje rechtsonderin... Ik heb 2 beeldschermen en op de ene (tft) ziet het er goed uit, niet overheersend donker en op mijn crt is hij (te) donker.

Anyway. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:42:
[afbeelding]

Hierbij ook een fototje van mij.
Deze heb ik afgelopen zomer geschoten in sandfirden (vlakbij oudega ergens tussenin de friese meren).

Enige nabewerking dat ik heb uitgevoert is contrast/brightness en wat met hue saturation zitten prutsen.
Ook natuurlijk wat aan de buitenkant weg zitten knippen en de horizon recht gezet.

Wat mij zowieso erg opvalt is het verschil in donkertje rechtsonderin... Ik heb 2 beeldschermen en op de ene (tft) ziet het er goed uit, niet overheersend donker en op mijn crt is hij (te) donker.

Anyway. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Ik vind hem erg gaaf, bij mij is hij rechtsonder ook erg donker maar vind het niet persé storend. Je zou in Lightroom (of whatever) de shadows wat lichter kunnen maken. De wolkenpartij met de zon er doorheen is erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Danjel: Mooi man! Ik dacht meteen: Friesland. Beetje vreemd, maar de friese wolken zijn echt heel anders dan die hier in de buurt van Rotterdam/Den haag. Hij is rechtsonder inderdaad aan de ietsjes te donkere kant op mijn monitor (TFT) en hij zou helemaal AF zijn, als er rechtsonder wat palingfuikstokken o.i.d. zouden hebben gestaan, maar hij is zeer zeker bovengemiddeld. Je bent helaas net te laat voor de fotowedstrijd van Omrop Fryslan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangplant

Klik voor fullsize

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/duimIMG_2453.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

Best netjes, alhoewel hij met een pola filter misschien net ff strakker was geworden
Evengoed mooie plaat zo. :)
Ik vind 'm niet echt spannend. Waarschijnlijk omdat de kleuren een beetje 'flauw' zijn?
Dat geel mag wel wat meer knallen imo :)

Ook maar weer eens een fotootje van mij dan. Was gister even met een macro lens aan het spelen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0dfc4f9a503ae46ebd25e28ce1d0b40b/full.jpg

had misschien iets minder DOF in gemogen denk ik. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@r0ck3t: Ik vind hem nu juist weer redelijk subtiel. Een Hoya, als ik het goed heb? Dan heb je de kleur netjes gevangen hoor en het is een rustige foto zo. Niet spannend nee, maar wel stemmig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Een aantal weken geleden deze foto in Parijs gemaakt. Eens geprobeerd wat het effect was om een spiegelende bol te fotograferen. Op zich vond ik het idee wel leuk, en op zich ook wel goed gelukt. Alleen zit er zo'n rare 'waas' over de foto heen. En dat natuurlijk vooral op de bol.

Aangezien Parijs 500km verder ligt, vraag ik me af of hier zo nog wat aan te doen is. Zie vooral schuine strepen e.d. over de camera heen.

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/images/IMG_3777s.jpg
Klik voor groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
Valt niet zo heel veel aan te doen. Je kan een beetje spelen met unsharp mask maar geweldig wordt het niet. Is trouwens een groep voor dit soort shots op flickr: http://www.flickr.com/groups/nokin

Deze ben ik behoorlijk tevreden mee maar goed, roept u maar:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1199/1337031011_f16af5d3c6.jpg

Eentje uit een serie snapshots toen we 's avonds op de bank zaten te kletsen, aan de hoek te zien vanaf de heup geschoten.

[ Voor 15% gewijzigd door Wijnands op 08-09-2007 20:12 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
..

[ Voor 118% gewijzigd door Wouter op 08-09-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://image.bayimg.com/pagnmaabm.jpg

Foto vanaf een boot op de waddenzee. Gemaakt met D40 - AF-S 55-200 VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Lazlo: Aha, een broertje van deze ongetwijfeld! Nette foto, zo met die boot op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 15:23
- laat maar -
nu nog reageren op een foto op de eerste pagina is een beetje overdreven

[ Voor 81% gewijzigd door fotoklaasje op 08-09-2007 23:55 ]

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

deuren in Zitterd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/14f748d8d420576737e138d217494920/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Aardig gezien YC! Ik vind het mooier als de deuren min of meer recht staan en hij lijkt - misschien door de verkleining - niet echt 100/100 scherp, maar het beeld is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds kort ben ik ook bezig met digitale fotografie.
had een crappy camera, dus nu een betere gekocht.
( panasonic dmc fz8, gelijk een macro lens er bij gekocht en een tele lens )

deze foto is gemaakt denk 2 jaar geleden door mijn vriendin.
ik stond toen op het tuinhuisje dat ik aan het maken was.
wat vindt men er van ?

Afbeeldingslocatie: http://www.fucof.nl/kloenie03.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als de datum van die Fujifilm Q1 goed heeft gestaan, is die foto van 13 april 2003, 2x zo lang geleden als dat jij denkt. Het kan de crappy verkleining zijn of een onzorgvuldige bewerking, maar rondom je contouren is het beeld zeer onrustig en alle lijnen hebben last van z.g. "muizentrapjes". verder is het niet echt een silhouet, want de schaduwen zijn nog net niet dichtgelopen, maar het is ook geen goedbelichte foto. De compositie, het lijnenspel, dat is dan weer wel aardig. Dat vind ik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt meer aan de slechte verkleining.
origineel is toch mooier.
zal is kijken of ik daar wat aan kan doen ( die muizentrapjes )
en wist niet dat het al zo lang geleden was hahaha
en nu doet mijn server het ook niet meer hahaha
zo op een andere server gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.fucof.nl/kloenie01.jpg

beter ?????

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola,

Ik ben sinds een aantal maanden behoorlijk actief met hobby-fotografie, en ben dan ook altijd op zoek naar verbetering van m'n technieken.

Afgelopen zomer heb ik de gelegenheid gehad om flink wat foto's te schieten op een rondreis door India, waar naar mijn mening best wat aardige platen tussen zitten :)

De volgende foto is gemaakt van een optreden van een local bandje, bij vind ik vrij moeilijke omstandigheden. Onder een tentzeil op het lichtste punt van de dag, wat daar dus felle zon en 40+ graden betekend. Dat levert bijvoorbeeld een behoorlijk overbelichte achtergrond op. In welke mate is dat wat jullie betreft storend, en zou dat te voorkomen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.vikas.nl/fotos/indianband_resize.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 17:23 . Reden: lettertje teveel in de url O-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nice! Kijkt lekker weg, ook al lijkt het een beetje alsof je er 2 aan elkaar geplakt hebt. Mooi lijnenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@Vikas: ik vind het een nette foto. Erg kleurrijk.
Het voorkomen van de overbelichte voorgrond is lastig denk ik.
De personen op de voorgrond zijn netjes belicht, dus dan is het slechts logisch (met de huidige stand van digitale sensoren) dat de achtergrond overbelicht raakt.
Zo is het nu eenmaal. Je kunt overwegen een ander standpunt te kiezen (zodat je de achtergrond niet ziet) maar dan is het net de vraag of de foto veel beter wordt. Overigens is overbelicht niet per definitie een slechte zaak. Overbelichte delen zorgen er wel eens voor dat de aandacht in de foto afgeleid wordt van wat je echt wil laten zien, maar zolang dat niet teveel gebeurt is er niets aan de hand (mijn eigen bescheiden mening).
Wat je wel had kunnen doen is wachten tot de persoon rechts z'n arm uit beeld getrokken had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Een invulflitsje kan je overbelichting voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een picje uit een serie voor Rijtesten.nl :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/78e97c56edf786b9c837f42e8ef93e5f/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@camino: de kleur van de lucht is mooi, beetje in de stijl van: http://flickr.com/photos/soffia/ - het silhouet (schrijf je dat zo?) vind ik echter niet interesant. Zoek naar meer interesante onderwerpen, en speel met de compositie.
@Vikas: mooie belichting en kleuren. De overbelichte achtergrond stoort mij niet. Echter een aantal kleine dingetjes die wel "storen" (zoek naar een woord met minder negatieve bijklank) - het onscherpe muurtje aan de linkerkant, en de arm en felle tulbant aan de rechterkant. Misschien zou een crop van de linkerhelft (door het midden) een rustiger beeld vormen.
@ChrisW: interesante foto, aardige compositie en simpele maar goede kleuren. De auto doet me in deze setting echter weinig.

Geschoten in Artis. Ik ben persoonlijk tevreden met de belichting, maar helaas niet helemaal met de compositie. Zo lijkt de achterkant / staart eraf gecropped (geen crop toegepast, kennelijk niet opgevallen bij het schieten van de foto |:()
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1402/1330793806_4b9436a5a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Als Flickr geen kuren meer heeft komt er weer eens een bijdrage van mijn kant.

Voor nu alvast wat commentaar:

@ Yellowcube: strakke foto, jammer dat ze net niet alletwee dezelfde deurknop hebben.
@ Camino: Belichting vind ik persoonlijk wel fijn maar verder doet de foto me weinig.
@ Vikas: Mooie foto, de overbelichting vind ik niet storend, alleen jammer dat er net iemand met zijn arm vol in beeld zit, misschien eens proberen te croppen dat alleen de linker man in beeld is?
@ ChrisW: Ik vind zelf dat de auto misschien iets prominenter in beeld had gemogen, iets meer op de voorgrond of de auto meer voor de hooibalen. Fototechnisc heb ik er vrij weinig op aan te merken.
@ Jolla: Dat van de staart is inderdaad jammer, maar kan niet echt zeggen dat het in deze foto stoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Omni superens op 09-09-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor de kritiek.
foto was door me vriendin gewoon zo uit het niks genomen.
dus het is geen gemaakte foto( in dat ik er voor ging staan )
ik ga zeker met mijn nieuwe camera spelen en hier zeker weer is terug komen om te kijken hoe het nog beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Zoals beloofd mijn bijdrage, graag commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1108/1351400719_d0abb35695.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Jolia, de crop is zo inderdaad een beetje storend, waarom crop je hem niet nog meer? eventueel naar 4:5 of 1:1 verhouding?

CrisW, gaaf shot, weinig op aan te merken... misschien dat er ook wel een 16:9 verhouding in zit. Voor zo'n heel fout-hippe topgear toning zou je de lucht nog wat donkerder en kouder kunnen maken, maar dat hoeft van mij echt niet :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@YellowCube: Zeer mooie foto, fijne kleuren. Hij is fijn om naar te kijken. Knap gezien.
@Camino: Wel leuk, de vliegtuig-streep vraagt iet wat veel aandacht.
@Vikas: Mooie kleuren, fijn plaatje.
@ChrisW: zeer mooie foto, mooie kleuren en goede compositie. Het enige minpuntje is de auto, hij heeft niet genoeg 'sport auto-allure' en dan heb ik het over zijn neusje.
// Ik snap dat je je foto wilt watermerken, maar ik vind het niet subtiel genoeg.
@Jolla: Opzich een aardige foto, maar zoals je zei jammer van de kadrering. Ook zou ik graag zijn voorpoot wél zien, die hebben iets krachtigs.
@Omni: Opzich niet heel bijzonder, het was misschien leuker geweest als de boom er niet op had gestaan.

Hier ook een foto van mij. Ik was vandaag zowaar op het platte land, dus daar heb ik een fotootje geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1190/1352544708_837c014690_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

kleine bijdrage.

Klikbaar voor grotere versie!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1268/1355131924_b8c4589442.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ForrestX: Mooie lucht, mooie plaat, niets aan veranderen en groot aan de muur?

@ChrisW: Met die lucht is het heel moeilijk om mooie foto's te maken en de auto valt er naar mijn mening ook tegen weg. Kijk ook eens naar het dak... Als je de auto iets had gedraaid en dan ten opzichte van de auto hetzelfde was gaan staan, maar dus de muur van stro als achtergrond had gehad, denk ik dat de auto er veel mooier uit had kunnen springen.
(Hmm, snap ik nu nog wat ik bedoel?.... Ja, nu maar hopen dat jij het ook snapt.)

@Danjel: Schitterende foto. Alleen misschien ben je iets doorgeschoten met je saturation of Hue, want er zit volgens mij een blauwe band in de wolken aan de rechterkant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de feedback :)

De arm in beeld was idd wat mij ook het meest stoorde, die kerel zat als een gek te trommelen hehe. Het was echter kiezen of delen, de arm eraf croppen zou veel van de kleur uit de foto halen.
Om bij zo'n omstandigheden te kunnen invul-flitsen zal ik toch een keer een goede flitser moeten aanschaffen... dat is het volgende op m'n verlanglijstje :)

Nog een foto die ik persoonlijk erg mooi vind, als dat mag.. India is wat dat betreft een fantastisch land om te fotograferen, met al die kleuren etc.

Deze jongedame stond als een razende rondjes te draaien met een pot vuur op d'r hoofd :)
Wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://www.vikas.nl/fotos/dans_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
oei vikas, jammer van dat bordt op de achtergrond... anders was ie zeker top
iets minder dof had die wat minder afleidend gemaakt natuurlijk

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.