Verwijderd
Hij is stukken minder flets maar ik denk dat je iets met het contrast bent doorgeslagen (of mijn monitor staat te donker ingesteld), de blur heb je rechts goed toegepast want de aandacht gaat helemaal naar het koppie. Heb je hem links al wat gecropt om te kijken of dat er beter uitkomt?Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 02:38:
....
Is het een vooruitgang of is het iets te? Ik vind hem persoonlijk wel mooi.
Orgineel = mooier. Door de nabewerking ziet het er absoluut niet realistisch meer uit. Als dat je bedoeling is, dan vooral doorgaan.Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 02:38:
Ik heb mijn foto iets geedit:
[afbeelding]
Origineel:
[afbeelding]
Is het een vooruitgang of is het iets te? Ik vind hem persoonlijk wel mooi.
This footer is intentionally left blank
Persoonlijk vind ik hem zeer goed gelukt. Heel rustig maar toch stevig intrigerend. Denk inderdaad de groene fosfor kleur van de oplichting voor een mooi spookachtig effect zorgt. Al met al zeer nette foto.AlterEgo schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:35:
Poging om de tijd te vangen. Ik vind hem wel een "gloomy" sfeertje hebben.
Belichting door ND4, ca. 2 minuten. Rest: zie de exif.
[afbeelding]
*empty*
@AlterEgo: De belichtingstijd is prima af te lezen aan de bewogen grote wijzer... Als foto wel aardig, maar omdat het horloge nogal plat van boven gefotgrafeerd is, net geen toppertje.
Hier ben ik het niet mee eens. De bewerking is niet slecht, ik vind het niet onrealistisch. Ja, wij zien als fotografen dat het behoorlijk bewerkt is maar een leek zal 't niet zien dus dan is het in mijn ogen realistisch.ajhaverkamp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:28:
[...]
Orgineel = mooier. Door de nabewerking ziet het er absoluut niet realistisch meer uit. Als dat je bedoeling is, dan vooral doorgaan.
Over de foto zelf Martijnvdp, links teveel ruimte naar mijn mening, wel lekker scherp en een goede DOF.
Heel on-orgineel idee maar een perfecte uitwerking, super. Misschien half stopje lichter proberen?AlterEgo schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:35:
Poging om de tijd te vangen. Ik vind hem wel een "gloomy" sfeertje hebben.
Belichting door ND4, ca. 2 minuten. Rest: zie de exif.
[afbeelding]
[ Voor 44% gewijzigd door Josh op 01-09-2007 14:18 ]
Toch vond ik deze wat hebben.
Goed gelukt of helemaal niets? Graag commentaar

Verwijderd
Ik vind hem net niet lekker scherp (tenzij dat door het resizen is gekomen) en een klein beetje meer contrast zou wel lekker zijn.TranceSetter schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 21:46:
.......
Goed gelukt of helemaal niets? Graag commentaar![]()
........
Verder zou het m.i. mooier zijn geweest om de vogel meer te isoleren door een groter diafragma te kiezen (laag F getal) en hem er wat spannender op te zetten (ondanks de bewegelijkheid
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 23:19 ]
Verwijderd
Nog verder isoleren? ik vind de DOF al heel erg klein eerlijk gezegd. Ik vind het een prima foto maar echt heel speciaal is hij niet (komt denk ik mede door de ietwat eentonige achtergrond).Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:17:
[...]
Ik vind hem net niet lekker scherp (tenzij dat door het resizen is gekomen) en een klein beetje meer contrast zou wel lekker zijn.
Verder zou het m.i. mooier zijn geweest om de vogel meer te isoleren door een groter diafragma te kiezen (laag F getal) en hem er wat spannender op te zetten (ondanks de bewegelijkheid). Nu zit je op f9, met je 55-200 had je 'em bijv. ook op 5.6 kunnen nemen.
Verder wel een leuke foto, hoewel ik opzich wel ietsje meer van het hoofd/"gezicht" had willen zien.
Verwijderd
JaVerwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:35:
[...]
Nog verder isoleren? ik vind de DOF al heel erg klein eerlijk gezegd. Ik vind het een prima foto maar echt heel speciaal is hij niet (komt denk ik mede door de ietwat eentonige achtergrond).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nette plaat qua compositie.
1/250ste; F11; iso 800 volgens de exif. Levert dat die ruis op
[ Voor 27% gewijzigd door AlterEgo op 02-09-2007 19:53 . Reden: ik ben een beetje traag ;-) ]
Maar heilige boontjes (
Of heb pakt het verkeerd uit met photoshop/raw processing?
Kon je je ISO niet wat lager zetten (200/400) en dan je diafragma wat wat meer open zodat je toch aan die 1/125 kan komen?
Ik hoop voor je dat het door je bewerking komt, want dat kan je overnieuw toen... want hij is best goed gelukt zonder die ruis
Verwijderd
ik heb nog nooit zoveel ruis terug gevonden op foto's getrokken met de 400d van mn vriendin terwijl die qua ruis bijna overeenkomen met elkaar
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 22:01 ]
Verwijderd
Komt denk ik door het bewerken, heb ik soms ook wel eens. Neatimage / Noiseware er overheen helpt behoorlijk.Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:01:
die ruis kan toch nooit op f11 iso800 op een 350d?
ik heb nog nooit zoveel ruis terug gevonden op foto's getrokken met de 400d van mn vriendin terwijl die qua ruis bijna overeenkomen met elkaar
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Ik heb een vraagje over de volgende foto.

Is zo'n foto mooi? Er zit wel rechts onder een soort reflectie ofzo. Kan ik dit op 1 of andere manier weg werken of moet ik een stuk van de onderkant eruit croppen?.
~Sunny
[ Voor 4% gewijzigd door Sunny op 03-09-2007 00:52 ]
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Verwijderd

tips zijn altijd welkom.
De ruis maakt dat het net zo'n plaat uit de jaren 60 is. Heel mooi.Erycius schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:13:
Ja de ruis komt vooral van het nabewerken (waarschijnlijk door de al aanwezige ruis te versterken). Ik vind het niet zo erg, integendeel. Een maat van mij zag de onbewerkte foto en wou er een wallpaper van, dus heb ik er maar met photoshop wat over zitten wrijven tot ie meer leek dan maar een gewone foto. De ruis was niet bedoeld, maar ik heb er niks aan gedaan omdat ik het niet erg vond.
Verwijderd
Ik twijfel nog of ik een testcase zal plaatsen, dus als deze een beetje bevalt...

[ Voor 15% gewijzigd door Sharky op 03-09-2007 12:44 ]
This too shall pass
This too shall pass

Afgelopen zomer genomen met mijn simpele camera. Niks aan bewerkt en ik heb ook eigenlijk geen idee wat ik er aan zou moeten aanpassen. Ik vind het zelf wel een mooie foto maar het is ook niet meer dan dat. Hoewel het feit dat er nog 2 mensen rechtsonder opstaan wel wat heeft en dat je de schaalgrootte dan wat beter in kan schatten.
[ Voor 0% gewijzigd door TrailBlazer op 03-09-2007 17:22 . Reden: link fixed ]
Verwijderd
@Canacris: niet heel erg speciaal, ook om dat een groot stuk niet scherp is.
@TrailBlazer: Het ziet er niet zo enorm massief en groot uit tot je die 2 kleine schepseltjes daar beneden ziet lopen. Helaas werkt de grote versie (nog) niet. Looks good.
ik had er nog eentje liggen van een maandje terug.

Verwijderd
Beetje vreemde titel, aangezien de ogen niet eens helemaal in beeld zijn. De onscherpe neus en mond met de vage snor maken hem ook al niet sterker, iig niet erg flatteus. Waarom crop je hem niet , zo halverwege de neus, en dan van boven iets eraf, zodat je een nette 2:3 overhoud?
@Trailblazer: Ik vind het een prima foto. Beetje korrelig, maar dat kan wel bij dit onderwerp. Enige minpuntjes, die vrij eenvoudig met postprocessing zijn op te lossen zijn (imo dan): Kleurbalans - de sneeuw is nogal blauw, contrast - daar waar de rots bloot ligt mag het best wat zwarter en een tikkeltje meer verzadiging - voor het blauw in de lucht. Dan kom je op zoiets uit.
Het zijn trouwens 3 personen, die daar lopen, tenzij de achterste 4 armen heeft
@Olli: Leuk idee, maar de uitwerking is te gemakkelijk. Niet één munt is echt scherp, over- en onderbelichte munten naast elkaar en de vreemde schaduwrand aan de achterkant. Gewoon nog twintig keer proberen, met iets uitgebalanceerdere belichting, of met soepen een leuke collage maken. Zo mogelijk een lager standpunt en de munten vanaf iets hoger proberen te vangen?
Verwijderd
Ik ga het zeker nog een paar keer proberen, misschien een iets spannendere locatie. Als ik nu nog lager zou gaan zitten dan zou je een saaie muur aan de achterkant zien. Bedankt voor de tips!
Mooie foto! Maar het zijn drie mensenTrailBlazer schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:10:
[afbeelding]
Hoewel het feit dat er nog 2 mensen rechtsonder opstaan wel wat heeft en dat je de schaalgrootte dan wat beter in kan schatten.
[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 03-09-2007 22:48 ]
Verwijderd
@Canacris: niet echt mijn smaak, wel érg fotovullend in beeld gebracht.
@Trailblazer: fraai hoor, de mensjes onderin voegen hier echt wat toe.
@Olli: leuk idee, maar ik vind de belichting te hard.
Een probeerseltje van mij, nog niet veel in zulke omstandigheden gefotografeerd. Hoewel de personen nu erg apart gekleurd zijn, vind ik dit effect bij het genre wel passen.

==
hoi
Ik vind de ruis een beetje te erg. Dat je een oud beeld wil scheppen kan je mischier beter doen met wat meer blur ofzo.Eusebius schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 21:33:
Vandaag geschoten en bewerkt om een 'Rotterdam 1940' effect te krijgen. Achter ons huis worden twee van deze flats gesloopt met veel geweld. Bewerking is: Sepia, contrast anders, ruis toegevoegd en wat aan de kanalen geprutst.
[afbeelding]
Maar ik ben een leek verder.
@dj_itl: dat blauwe is leuk, maar die lantarenpaal trekt voor mij wat teveel aandacht.
@sharky: nette foto. Zal de dame in kwestie erg blij mee geweest zijn.
@Canakris: die ogen komen er wel mooi uit. Ik vind de onscherpte op de voorgrond echter wat storend en ik denk dat het iets meer tonen van het gezicht of zelfs het hele hoofd op de foto een verbetering zou zijn.
@Trailblazer: erg vette foto! Het is best moeilijk om foto's te maken in de bergen die er vervolgens ook nog groots uitzien, maar dat is hier goed gelukt (door, zoals gezegd, de mensen op de foto). Verder kijkt de foto lekker weg door de gelaagdheid in het beeld.
@ollie: ik vind de foto wat donker en bovendien een beetje onrustig (komt denk ook wel door de crop).
@Lennart: mooi beeld, maar de bewerking is mij iets teveel van het goede.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Overigens, Sharky en TrailBlazer: mooie beelden!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
damn al 2 keer commentaar gepost.
This too shall pass
Hier staan de pano's.Silvermoon schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:42:
Nou, de eerste foto die ik af heb een pano vanuit het masai dorp die aan de weg ligt naar de NgoroNgoro krater.
Ik weet niet of deze foto hier hoort, aangezien ik geen panorama foto's heb gevonden in de topic.
[afbeelding]
Edit: met zijn zeer beperkte Photoshop kennis heb ik hem ietsje aangepast. Dan verdwijnt er iets van de grijze waas die over de foto zit. Mocht je het niet waarderen, dan even melden. Dan knikker ik de link uit deze reply.
[ Voor 22% gewijzigd door ajhaverkamp op 05-09-2007 21:07 ]
Maar... het is nog steeds testcase. Tenminste voor mij wel, zal ik hem dan als nog over moeten zetten?
In ieder geval bedankt voor het laten zien van de link!

http://www.flickr.com/photos/12772445@N06/1334094220/
*empty*
@MR_VIPER: Vooral de scherpte van dit beeld springt er uit. En dat is leuk omdat je zelf aangeeft het beestje nooit stil zit. Leuk beeld en intrigrerende ogen.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Foto gemaakt met Nikon D40 met kitlens. Bewerkt in Photoshop Lightroom.
Dit is m'n eerste foto die ik post, dus ik ben benieuwd.
Dat heb ik bewust gedaan. Ik vond het zo het mooiste.Jigs schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:02:
Zie ik nu heel zware vignetering of heb je dit bewust zo gedaan?
Verwijderd
De vignetering is naar mijn mening ZWAAR doorgeschoten en ook van de kleur van het gras begrijp ik niets. Zelfs kunstgras heeft niet zo een kunstmatige kleur.
Ook de kleuren van je onderwerp hebben hier overigens last van en dan is de "bovenrand" van die man ook nog eens overbelicht.
Ook fototechnisch heb ik wel wat aanmerkingen. Er staat gewoon veel te veel rommel op de foto. De kinderwagens (?) links in beeld, dat rare ding bovenin, geen idee wat dat is. De benen aan de rechterkant.
Ik probeer normaal desnoods met een vergrootglas op zoek te gaan naar een positief puntje, maar nee, dat zie hier niet echt iets...
This too shall pass
Straks durft hier niemand meer iets te posten, omdat ze bang zijn neergesabeld te worden. We zitten hier in testcase, niet showcase.
@Laurens, Leuke foto. Alhoewel er een hoop dakpannen te zien zijn, vind ik de foto leuk om naar te kijken. Zonde dat ik in de hoek links onder nog een tuinsetje zie staan... Misschien is die eraf te croppen?
[ Voor 0% gewijzigd door TranceSetter op 08-09-2007 18:07 . Reden: typo ]
@Laurens: Als die wat onordelijke tuinset er niet op had gestaan, had je me zomaar wijs kunnen maken dat het een foto van een modelspoorbaan betrof (geeft meteen aan dat die tuinset inderdaad teveel aandacht vraagt). Leuke foto.
Hmm, kan niet echt zeggen dat ik hem mooier vind... Ik krijg nu het idee dat we in total recall zitten zo rood is de aarde. Begrijp me niet verkeerd maar wel fijn dat je laat zien dat ik die waas kan weghalen, misschien dat ik weer even met de foto moet gaan klungelen in photoshop en lightroom. Maar krijg het idee dat er erg veel rood in verwerkt is, tenminste zo lijkt het als je ze langs elkaar houdt. Thanks anyway!ajhaverkamp schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:56:
[...]
Hier staan de pano's.
Edit: met zijn zeer beperkte Photoshop kennis heb ik hem ietsje aangepast. Dan verdwijnt er iets van de grijze waas die over de foto zit. Mocht je het niet waarderen, dan even melden. Dan knikker ik de link uit deze reply.

Origineel:

[ Voor 37% gewijzigd door MR_VIPER op 07-09-2007 08:42 ]
*empty*
Verwijderd
Bericht hierboven
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Hierbij ook een fototje van mij.
Deze heb ik afgelopen zomer geschoten in sandfirden (vlakbij oudega ergens tussenin de friese meren).
Enige nabewerking dat ik heb uitgevoert is contrast/brightness en wat met hue saturation zitten prutsen.
Ook natuurlijk wat aan de buitenkant weg zitten knippen en de horizon recht gezet.
Wat mij zowieso erg opvalt is het verschil in donkertje rechtsonderin... Ik heb 2 beeldschermen en op de ene (tft) ziet het er goed uit, niet overheersend donker en op mijn crt is hij (te) donker.
Anyway. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
They who buy the dip, deserves the rip.
Verwijderd
Ik vind hem erg gaaf, bij mij is hij rechtsonder ook erg donker maar vind het niet persé storend. Je zou in Lightroom (of whatever) de shadows wat lichter kunnen maken. De wolkenpartij met de zon er doorheen is erg indrukwekkend.Danjel schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:42:
[afbeelding]
Hierbij ook een fototje van mij.
Deze heb ik afgelopen zomer geschoten in sandfirden (vlakbij oudega ergens tussenin de friese meren).
Enige nabewerking dat ik heb uitgevoert is contrast/brightness en wat met hue saturation zitten prutsen.
Ook natuurlijk wat aan de buitenkant weg zitten knippen en de horizon recht gezet.
Wat mij zowieso erg opvalt is het verschil in donkertje rechtsonderin... Ik heb 2 beeldschermen en op de ene (tft) ziet het er goed uit, niet overheersend donker en op mijn crt is hij (te) donker.
Anyway. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Best netjes, alhoewel hij met een pola filter misschien net ff strakker was geworden
Evengoed mooie plaat zo.
Ik vind 'm niet echt spannend. Waarschijnlijk omdat de kleuren een beetje 'flauw' zijn?
Dat geel mag wel wat meer knallen imo
Ook maar weer eens een fotootje van mij dan. Was gister even met een macro lens aan het spelen.

had misschien iets minder DOF in gemogen denk ik.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Aangezien Parijs 500km verder ligt, vraag ik me af of hier zo nog wat aan te doen is. Zie vooral schuine strepen e.d. over de camera heen.

Klik voor groter
Deze ben ik behoorlijk tevreden mee maar goed, roept u maar:

Eentje uit een serie snapshots toen we 's avonds op de bank zaten te kletsen, aan de hoek te zien vanaf de heup geschoten.
[ Voor 15% gewijzigd door Wijnands op 08-09-2007 20:12 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[ Voor 118% gewijzigd door Wouter op 08-09-2007 22:10 ]
nu nog reageren op een foto op de eerste pagina is een beetje overdreven
[ Voor 81% gewijzigd door fotoklaasje op 08-09-2007 23:55 ]
http://www.klaasje.com
Verwijderd
had een crappy camera, dus nu een betere gekocht.
( panasonic dmc fz8, gelijk een macro lens er bij gekocht en een tele lens )
deze foto is gemaakt denk 2 jaar geleden door mijn vriendin.
ik stond toen op het tuinhuisje dat ik aan het maken was.
wat vindt men er van ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 16:56 ]
Verwijderd
origineel is toch mooier.
zal is kijken of ik daar wat aan kan doen ( die muizentrapjes )
en wist niet dat het al zo lang geleden was hahaha
en nu doet mijn server het ook niet meer hahaha
zo op een andere server gezet.

beter ?????
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 16:57 ]
Verwijderd
Ik ben sinds een aantal maanden behoorlijk actief met hobby-fotografie, en ben dan ook altijd op zoek naar verbetering van m'n technieken.
Afgelopen zomer heb ik de gelegenheid gehad om flink wat foto's te schieten op een rondreis door India, waar naar mijn mening best wat aardige platen tussen zitten
De volgende foto is gemaakt van een optreden van een local bandje, bij vind ik vrij moeilijke omstandigheden. Onder een tentzeil op het lichtste punt van de dag, wat daar dus felle zon en 40+ graden betekend. Dat levert bijvoorbeeld een behoorlijk overbelichte achtergrond op. In welke mate is dat wat jullie betreft storend, en zou dat te voorkomen zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 17:23 . Reden: lettertje teveel in de url O-) ]
Nice! Kijkt lekker weg, ook al lijkt het een beetje alsof je er 2 aan elkaar geplakt hebt. Mooi lijnenspel.
Het voorkomen van de overbelichte voorgrond is lastig denk ik.
De personen op de voorgrond zijn netjes belicht, dus dan is het slechts logisch (met de huidige stand van digitale sensoren) dat de achtergrond overbelicht raakt.
Zo is het nu eenmaal. Je kunt overwegen een ander standpunt te kiezen (zodat je de achtergrond niet ziet) maar dan is het net de vraag of de foto veel beter wordt. Overigens is overbelicht niet per definitie een slechte zaak. Overbelichte delen zorgen er wel eens voor dat de aandacht in de foto afgeleid wordt van wat je echt wil laten zien, maar zolang dat niet teveel gebeurt is er niets aan de hand (mijn eigen bescheiden mening).
Wat je wel had kunnen doen is wachten tot de persoon rechts z'n arm uit beeld getrokken had.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
@Vikas: mooie belichting en kleuren. De overbelichte achtergrond stoort mij niet. Echter een aantal kleine dingetjes die wel "storen" (zoek naar een woord met minder negatieve bijklank) - het onscherpe muurtje aan de linkerkant, en de arm en felle tulbant aan de rechterkant. Misschien zou een crop van de linkerhelft (door het midden) een rustiger beeld vormen.
@ChrisW: interesante foto, aardige compositie en simpele maar goede kleuren. De auto doet me in deze setting echter weinig.
Geschoten in Artis. Ik ben persoonlijk tevreden met de belichting, maar helaas niet helemaal met de compositie. Zo lijkt de achterkant / staart eraf gecropped (geen crop toegepast, kennelijk niet opgevallen bij het schieten van de foto

Voor nu alvast wat commentaar:
@ Yellowcube: strakke foto, jammer dat ze net niet alletwee dezelfde deurknop hebben.
@ Camino: Belichting vind ik persoonlijk wel fijn maar verder doet de foto me weinig.
@ Vikas: Mooie foto, de overbelichting vind ik niet storend, alleen jammer dat er net iemand met zijn arm vol in beeld zit, misschien eens proberen te croppen dat alleen de linker man in beeld is?
@ ChrisW: Ik vind zelf dat de auto misschien iets prominenter in beeld had gemogen, iets meer op de voorgrond of de auto meer voor de hooibalen. Fototechnisc heb ik er vrij weinig op aan te merken.
@ Jolla: Dat van de staart is inderdaad jammer, maar kan niet echt zeggen dat het in deze foto stoort.
[ Voor 7% gewijzigd door Omni superens op 09-09-2007 22:12 ]
Verwijderd
foto was door me vriendin gewoon zo uit het niks genomen.
dus het is geen gemaakte foto( in dat ik er voor ging staan )
ik ga zeker met mijn nieuwe camera spelen en hier zeker weer is terug komen om te kijken hoe het nog beter kan.
CrisW, gaaf shot, weinig op aan te merken... misschien dat er ook wel een 16:9 verhouding in zit. Voor zo'n heel fout-hippe topgear toning zou je de lucht nog wat donkerder en kouder kunnen maken, maar dat hoeft van mij echt niet
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
@Camino: Wel leuk, de vliegtuig-streep vraagt iet wat veel aandacht.
@Vikas: Mooie kleuren, fijn plaatje.
@ChrisW: zeer mooie foto, mooie kleuren en goede compositie. Het enige minpuntje is de auto, hij heeft niet genoeg 'sport auto-allure' en dan heb ik het over zijn neusje.
// Ik snap dat je je foto wilt watermerken, maar ik vind het niet subtiel genoeg.
@Jolla: Opzich een aardige foto, maar zoals je zei jammer van de kadrering. Ook zou ik graag zijn voorpoot wél zien, die hebben iets krachtigs.
@Omni: Opzich niet heel bijzonder, het was misschien leuker geweest als de boom er niet op had gestaan.
Hier ook een foto van mij. Ik was vandaag zowaar op het platte land, dus daar heb ik een fotootje geschoten.

Verwijderd
@ChrisW: Met die lucht is het heel moeilijk om mooie foto's te maken en de auto valt er naar mijn mening ook tegen weg. Kijk ook eens naar het dak... Als je de auto iets had gedraaid en dan ten opzichte van de auto hetzelfde was gaan staan, maar dus de muur van stro als achtergrond had gehad, denk ik dat de auto er veel mooier uit had kunnen springen.
(Hmm, snap ik nu nog wat ik bedoel?.... Ja, nu maar hopen dat jij het ook snapt.)
@Danjel: Schitterende foto. Alleen misschien ben je iets doorgeschoten met je saturation of Hue, want er zit volgens mij een blauwe band in de wolken aan de rechterkant....
Verwijderd
De arm in beeld was idd wat mij ook het meest stoorde, die kerel zat als een gek te trommelen hehe. Het was echter kiezen of delen, de arm eraf croppen zou veel van de kleur uit de foto halen.
Om bij zo'n omstandigheden te kunnen invul-flitsen zal ik toch een keer een goede flitser moeten aanschaffen... dat is het volgende op m'n verlanglijstje
Nog een foto die ik persoonlijk erg mooi vind, als dat mag.. India is wat dat betreft een fantastisch land om te fotograferen, met al die kleuren etc.
Deze jongedame stond als een razende rondjes te draaien met een pot vuur op d'r hoofd
Wat vinden jullie er van?

iets minder dof had die wat minder afleidend gemaakt natuurlijk
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Dit topic is gesloten.
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.