Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:39:
Bedankt voor de feedback :)

De arm in beeld was idd wat mij ook het meest stoorde, die kerel zat als een gek te trommelen hehe. Het was echter kiezen of delen, de arm eraf croppen zou veel van de kleur uit de foto halen.
Om bij zo'n omstandigheden te kunnen invul-flitsen zal ik toch een keer een goede flitser moeten aanschaffen... dat is het volgende op m'n verlanglijstje :)

Nog een foto die ik persoonlijk erg mooi vind, als dat mag.. India is wat dat betreft een fantastisch land om te fotograferen, met al die kleuren etc.

Deze jongedame stond als een razende rondjes te draaien met een pot vuur op d'r hoofd :)
Wat vinden jullie er van?

[afbeelding]
Het lijkt me heel erg lastig om dit onderwerp goed weer te geven. Het is dat je erbij zegt dat de vrouw rondjes aan het draaien is met een pot vur op haar hoofd, want dat had ik niet uit de foto gehaald. Door de onscherpte van de vrouw gaat mijn aandacht meer uit naar de achtergrond die lang niet zo boeiend is. Je kunt hem helaas niet overmaken, maar ik geloof dat ik deze foto zou probneren te maken met de vrouw scherp, desnoods bevroren maar iig haar hoofd scherp (handen mogen bewegen) en krapper zou croppen.

..en ook het bord..maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ForestX & Olli: bij beide zou een scherpere lucht de foto nog meer verbeteren. Dit is op verschillende manieren te bereiken...
- werken met verschillende exposures voor lucht en aarde. Vaak komt de lucht veel beter uit op een foto die onderbelicht is.
- een polarisatiefilter brengt mooie blauwe luchten naar voren en geeft vaak meer tekening in de wolken.
- een grijs-verloop filter kan voorkomen dat de ene helft van de foto overbelicht wordt.

Ik ben wat bezig geweest met photoshop experimenten. Vooral om Photoshop te leren. (Gebruikte vroeger Paint Shop Pro, maar na de overstap op Mac OS X wordt ik gedwongen om PS eens te bekijken... overigens enige 'nadeel' dat ik tot nu na 3 jaar mac ben tegen gekomen.) Foto van m'n broertje.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1217/1355137710_63299061ce.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Hallo mensen,

Heb ongeveer 2 weken een Fujifilm FinePix 6500. Hoop er veel van te leren, dus de laatste tijd meer de deur uit om wat foto's te schieten.

Dit is een foto van vorige week denk ik. Ik heb tot nu toe gewoon alles op automatisch gedaan. Dus tips op eventuele instellingen zijn altijd welkom. (Foto's zijn te donker imo)

Afbeeldingslocatie: http://teamxsunnyx.com/gallery/schollebos.jpg

Graag commentaar :)

[ Voor 29% gewijzigd door Sunny op 10-09-2007 23:59 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@jolla: Door de jeugd van het model mist er wat diepgang. Een meer doorleefd gezicht bedoel ik. Dit is meer een poser, zo komt het over, maar kwa foto en bewerking helemaal goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
@jolla
Hele mooie foto. Hij heeft echt wat!

Toch nog een zomer shotje..
Libelle.
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Tom4562-1.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Tomino op 10-09-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Tomino, mooie foto, maar heb je hem misschien ook van de voorkant kunnen schieten?

Een foto van mij dan, afgelopen weekend..
Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Cross/Day%202/images/IMG_5274.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door De_Bastaard op 10-09-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
De_Bastaard schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:30:
Tomino, mooie foto, maar heb je hem misschien ook van de voorkant kunnen schieten?

[afbeelding]
Wauw, heerlijke blur!
istie ook, dat zei ik toch niet?

Tsja, als ik een andere hoek had genomen was er CONSTANT verkeerde achtergrond zichtbaar. Dit was de enige kant waar de lucht blauw was.

Ik baalde dus ook toen ik de foto maakte, want hij had NOG beter gekund. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomino op 10-09-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Idd, hij ziet er wel echt scherp uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fraai-statieportret, ook van de zijkant. Zeker de moeite waard om de blauwe lucht te kiezen.
De_Bastaard schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:30:
[afbeelding]
Bijna perfect qua panning en snelheidsbeleving, jammer van het missende stukje voorwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb er nog véél meer, ik zal straks even een test/showcase openen om dit topic verder vervuilen hehe.

Nog een panning shot dan :)
Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Cross/Day%202/images/IMG_5238.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:56:
@jolla: Door de jeugd van het model mist er wat diepgang. Een meer doorleefd gezicht bedoel ik. Dit is meer een poser, zo komt het over, maar kwa foto en bewerking helemaal goed imo.
Ja de bewerkingen worden inderdaad vaak gebruikt om het doorleefde gezicht te benadrukken. Ik had echter geen geschikte foto, de enige foto van mijn opa was niet geschikt ;) - Het was dan ook puur een vingeroefening.

@de_bastaard: hele mooie fotos, vooral de eerste! Hierin spreekt et blauw en de donkere toning mij wat meer aan dan bij het tweede shot. Tevens komt hier de motor op je af, terwijl bij de 2e de motor weg draait. Het gevoel van snelheid zit er goed in!
Wat voor camera + lens gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die pics zijn geschoten met 'n 400D + 17-85 IS lens :)

Overigens, de rest zijn hier te bekijken: http://cross.bassius.nl Dag #2 zijn de betere foto's vind ik zelf. Op dag 2 had ik namelijk 'n hesje geregeld zodat ik de baan over mocht lopen. Bij Dag 1 liep ik langs de kant te schieten.
Ansich zijn de panning shots van dag 1 helemaal niet slecht, maar er zit weinig spanning in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

MBV

@DeBastaard: WOW! precies goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
TeamxSunnYx in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Heb mijn post ge-edit, mijn excuses for de dubbele foto.

@Bastard - Hele mooie foto o.0

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Jolla, erg strakke foto. Goede blik, en t logo komt mooi uit.

@De_Bastaard, erg strak, mooie blur terwijl de motorrijder wel goed scherp is.

Afbeeldingslocatie: http://www.erikkok.nl/div/07/waterspat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:15

samo

yo/wassup

K heb er ook weer eens een die ik wel leuk vind:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1176/1352220940_210a8a9b6d.jpg

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de kleuren (de toning in dit geval zeker??) wel mooi.
spijtig is wel dat je je ziet staan in de spiegel :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Aikon: te donker. Als je dat water van je scherm af wil laten spetteren moet je zorgen dat de highlights echt wit zijn, en niet grijs/bruinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ samo;

Leuke plaat, even de belichting rechttrekken!

Verwijderd

@samo: Mooi moment: de blik precies dezelfde kant op. Je spiegeling erbij is een kwestie van smaak, voor mij hadden de twee hoofdpersonen voldoende geweest (krapper kaderen) en dan was het hoekje spiegel weer storend geweest.
@Aikon: Lijkt wat scherpte te missen, en ook de kleuren 'spatten' niet van het scherm af: wat je bij dit onderwerp wel zou verwachten.
@DeBastaard: Je hebt het pannen aardig onder de knie, zeker de eerste gaat wat mij betreft richting showcasefoto.
@Tomino: Mooi 'gevangen' in een foto, alleen de pose doet het niet voor mij. Komt me te rommelig over, doordat de vleugel eigenlijk in de weg zit.
@Teamxsunnyx: Mooi contrast in de lucht, maar het totaalplaatje is wat donker zoals je zelf al aangeeft. Wellicht is HDR iets voor jou?
@jolla: fraaie belichting, hoor.
@Vikas: Had graag de vrouw scherp gezien, maar dan had je haar beweging weer niet kunnen tonen... Moeilijke keuze, maar ik zou het toch bevriezen de volgende keer.
@Forrestx en Olli: Fraaie platen, maar de luchten zijn me iets te flets (helaas niet te beinvloeden).

Nog een plaatje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.henkaarnoutse.nl/fotoalbum/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1509&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=95c96ae550c8efcdc62118595d96e5c0

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

bij het zwembad
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/31c5c132721feb028850e2890d0fe598/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• De_Bastaard
Fraai scenario YellowCube!
Ik zou zelf wel geprobeerd hebben, om die eerste ligstoel er helemaal op te krijgen incl. de schaduw. Licht en schaduw maken foto's mooier :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

Henkert: Is dat een hoogwerker oid? Wel grappige foto zo iig :)

YC: Nice sfeertje wel. Misschien had je net het randje van het zwembad links ook nog op je foto moeten hebben en de stoelen links ook idd. Verder prima foto :)

Ook nog maar weer eens een foto van mij (genomen met fish)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f1a9ea74d882b6e796808c2cb93ca270/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Dit is een foto die ik heb gemaakt in malaga. jammer dat je zoveel licht "vervuiling" ziet boven de stad. Maar toch vind ik hem niet slecht. Maar kan dit beter? ( sluitertijd 30sec f/3.5)
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/uitzicht2.JPG

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Verwijderd

hij zou misschien spannender worden als je lucht echt zwart zou worden, maar zoals je zei heeft het licht er nogal invloed op. Hij is zeker niet slecht !

Ik heb er nog eentje van toen ik in Antwerpen was afgelopen zomer.
Hij is misschien wat stevig aangepast in LightRoom, maar ik vind de kleuren toch wel fijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1420/1373975656_8d2ee369bd_o.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 20:55 ]

Verwijderd

Mr-Beamer schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:15:
Dit is een foto die ik heb gemaakt in malaga. jammer dat je zoveel licht "vervuiling" ziet boven de stad. Maar toch vind ik hem niet slecht. Maar kan dit beter? ( sluitertijd 30sec f/3.5)
[afbeelding]
De foto zou mooier worden met een kleiner diafragma. Dit betekent wel dat de sluiter in bulb stand moet staan.

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:46:
hij zou misschien spannender worden als je lucht echt zwart zou worden, maar zoals je zei heeft het licht er nogal invloed op. Hij is zeker niet slecht !

Ik heb er nog eentje van toen ik in Antwerpen was afgelopen zomer.
Hij is misschien wat stevig aangepast in LightRoom, maar ik vind de kleuren toch wel fijn.

[afbeelding]
Ik vind 'm te donker. Het haar van het rechtse jongetje smelt nu samen met de zwarte achtergrond. Alle detail is daar weg. Plaatje op zich is wel grappig, alleen beter zonder de mensen die daar zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Muse op 13-09-2007 22:02 ]

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Zoals dit, minder licht vervuiling
alleen nu vind ik het links onder te donker (30 sec f/5)
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/uitzicht1.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-Beamer op 13-09-2007 22:53 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb ook een plaatje die wat beter uitgepakt is dan gehoopt:

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~h.van.venrooy1@kpnplanet.nl/got/20070907-DSC_4784.jpg
Klikbaar voor groter

Ben er zelf best tevreden over, de groothoek komt er met de wolkenpartij erg mooi uit. Hij is misschien wat donker, maar dat is met het licht in het midden van de zon erg moeilijk te compenseren.

• MBV

MBV

@joyrider: de onderkant houdt raar op, verder is het idd een mooie foto :)
@olli: de contrasten vind ik iets te scherp, de kleuren iets te hard, en ik mis een stukje scherpte. Eerste indruk was wel goed, maar het is geen plaat waar ik lang naar blijf kijken.
@momania: lekker scherp voor een fish :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Aikon schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:27:
@Jolla, erg strakke foto. Goede blik, en t logo komt mooi uit.

@De_Bastaard, erg strak, mooie blur terwijl de motorrijder wel goed scherp is.

[afbeelding]
door het gebrek aan referentie (boot/horizon/persoon) is dit nogal een abstracte plaat, imho mag je dan ook best wat eraan sleutelen om hem te laten knallen, ik heb de vrijheid genomen er wat mee te spelen.
Afbeeldingslocatie: http://arjanhouben.nl/images/waterspat_bewerkt.jpg

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr-Beamer: jammer van de zwarte stukken (je zegt het zelf al). Ik denk dat ik persoonlijk de verlichte horizon of het blauwe zwembad apart had genomen. Kan je de eerste en 2e versie niet combineren om toch nog wat detail te krijgen in de donkere stukken?
@Aikon: ik vind m beter!
@Momania, mooie foto maar de compositie kan naar mijn idee beter. De aandacht wordt weg getrokken door de bloem op de achtergrond, misschien de voorste apart nemen of zo positioneren dat de achterste niet in het midden van de foto staat.
@Olli: inderdaad fijne kleuren en je aandacht wordt goed op de jochies gevestigd!

In navolging van het hevig bewerkte portret van m'n broertje (vorige pagina) ben ik zelf maar voor de camera gaan zitten om verder te experimenteren met belichting en Photoshop.

Het doel was niet een foto om bij meisjes mee te pronken ;) - maar meer een foto met aparte, beetje scary sfeer. Met minimale belichting en duidelijke nadruk op kleine details en specifiek m'n ogen. Grappig genoeg valt de hele sfeer weg wanneer je de foto in zwart/wit bekijkt.
De achtergrond is een antieke kast, licht komt verschillende spotjes die het lichtweerkaatsen via het plaffond. Het origineel van de foto is wel volledig belicht, ik heb er expres voor gekozen om bepaalde plekken handmatig ondertebelichten.

Tips? kan het nog extremer? te donker? andere settings? -al- het commentaar is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://www.watzer.nl/DraganizerJelle1-1-1.jpg

edit: ik zie dat de foto wel erg donker is omdat ik deze 's nachts heb bewerkt (komt beter uit als er weinig licht om je Mac heen is.. maar overdag met de zon door de ramen verliezen we toch wat detail... een versie die iets aan sfeer inleverd maar wel beter onder lichte omstandigheden te bekijken is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik kwam nog een ouder landschapje tegen in mijn collectie. :)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1121/1374974942_cea20fc20b.jpg
Klik voor groter en zonder flickr resize

@Yellowcube: Je plaat straalt een lekker vakantiegevoel uit, maar zoals al eerder opgemerkt werd zou hij iets wijder mogen. Het zwembad en de ligstoel worden wat raar afgesneden nu.

[ Voor 26% gewijzigd door Muse op 14-09-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Muse schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:30:
Ik kwam nog een ouder landschapje tegen in mijn collectie. :)
[afbeelding]
Klik voor groter en zonder flickr resize

@Yellowcube: Je plaat straalt een lekker vakantiegevoel uit, maar zoals al eerder opgemerkt werd zou hij iets wijder mogen. Het zwembad en de ligstoel worden wat raar afgesneden nu.
ziet er goed uit! Mooi helder, lekker contrast.

Wellicht valt er nog wat te doen aan de vignettering links en rechts boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@De bastaard: Goed actieshot!
@Arjan: Tweede versie is inderdaad beter. Eerste was wat donker.
@Samo: Leuk, niet heel spannend.
@Henkert: Door die diagonale lijn heeft het wel iets.
@Yellowcube: Mooi zomers vakantie plaatje
@Momania: Goed gedaan, mis een klein beetje scherpte, maar dat komt denk ik door het resizen.
@Mr-Beamer: Heel aardig, alleen is de horizon wat schuin (of lijkt dat zo)
@Olli: Leuk tafereeltje, maar echt té donker. Dat is jammer.
@JOYR1D3R: Erg mooi, misschien kun je de donkere gedeelten wat oplichten met fotosoep.
@jolla: lichtere versie wel beter inderdaad. Aparte foto :P
@Muse: Mooi gedaan zo die wolken. Prima landschapje.

Eerste keer dat ik een auto ''pan''. Op zich niet erg moeilijk, alleen heb ik vaak een afwijking dat als ik de knop indruk nog te veel beweeg.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1250/1380543216_0c754fc157.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:15

samo

yo/wassup

@Jolla: ik vindt t een coole foto... Op een een of andere manier komt hij erg twee dimensionaal over, lijkt het net alsof je een masker vast hebt. Beetje surreeel dus. Cool hoor!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

@Redhero: strakke panning plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

inderdaad, niets op aan te merken

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

4 cypressen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/03824dee8b509f2e93e837ecdbc3724f/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:38:

@Mr-Beamer: Heel aardig, alleen is de horizon wat schuin (of lijkt dat zo)
Malaga is een grote berg :p
Dus ja de horizon is schuin maar de camera stond recht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ligt het aan mij, of kunnen ze scherper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:35
De afgelopen vakantie in india geweest. Heb er behoorlijk wat foto's gemaakt. Vond zelf deze wel aardig gelukt. Ben gewoon een amateur fotograaf, maar zou graag eens feedback over deze foto ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e5844345c1aaee7d3e200f75dcac44f8/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

fraaie foto. D'r zit veel dieptewerking in en dat wordt imo nog eens versterkte door de structuur van de muur. Het is wel een groot vlak waar je rechtsonderin de foto tegen aan zit te kijken, maar door de structuur is het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Wekkel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:50:
[...]

Ze kunnen natuurlijk scherper, dat ziet iedereen die z'n bril op heeft (of geen bril nodig heeft). Persoonlijk vind ik deze plaat juist wat hebben zo, terwijl hij me niks waard lijkt als ze scherp zouden zijn. 't Is een keuze.
Fijne foto zo, dus :Y)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
[...]

De grote versie is sowieso beter. Bij de eerdere plaat van YC was de thumbnail ook een stuk softer dan de grotere versie.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

[...]

nee.
het heeft ook te maken met de structuur van de boom. De buitenkanten zijn niet strak gedefinieerd, daardoor lijkt het (zeker op verkleiningen) nogal soft.

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:21
Oke, het is een beetje een afgezaagd onderwerp, deze zonsopkomst, maar ik wil toch even weten wat de meningen over deze foto zijn en of iemand nog goede tips heeft zodat ik daar weer wat mee kan doen!

Afbeeldingslocatie: http://gallery.zoom.nl/public_images/2/7/2/27215/468/KRcc33.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Moody2204 op 15-09-2007 12:08 ]

• Tomino
Doet me denken aan de gladiator. Goed dus! :)

• Toff

Toff

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/2461/tnet0725sw5.jpg

Exif: 90mm, 1/160, F/5.0 groter

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

@Toff: qua compositie een beetje te veel naar links ? Ook dat blaadje op het onderste blad ziet er op de vergroting wat vies uit.

• Toff

Toff

FP ProMod
littlejoannes schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:32:
@Toff: qua compositie een beetje te veel naar links ? Ook dat blaadje op het onderste blad ziet er op de vergroting wat vies uit.
Had je de zwam centraal gewild dan? Dan komen de contrasterende klimopblaadjes wel erg aan de rand te liggen. Afgevallen blaadjes horen gewoon in het bos. Als ik het had weggehaald (IRL), had er waarschijnlijk een vlek op de zwam gezeten.

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:21
Toff schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:42:
[...]

Had je de zwam centraal gewild dan? Dan komen de contrasterende klimopblaadjes wel erg aan de rand te liggen. Afgevallen blaadjes horen gewoon in het bos. Als ik het had weggehaald (IRL), had er waarschijnlijk een vlek op de zwam gezeten.
Ik had de zwam in dit geval zo ver mogelijk rechts van de foto geplaatst. Maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste shot met een Sigma 10-20mm f/4-5.6
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07370/shot1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 01:40:
Dit is mijn eerste shot met een Sigma 10-20mm f/4-5.6
[afbeelding]
Sorry, maar nee, dit geeft mij geen wauw gevoel tbh. Een gelige contrastloze plaat van een plein zonder echt een interessant onderwerp/patroon/whatever :) Een UWA is leuk spelen, maar je moet ermee om leren gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Misschien was het wel leuk geweest als het druk was en je een iets langere sluiter had gebruikt.
Krijg je een patroontje :P
Ook is de schaduw linksboven nogal storend :)
Oh en feli met je lens: welcome to UWA :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:25

Infinchible

Woef!

@ Worldracing: Ik vind het ook niet zo'n geslaagde foto. Zo'n beetje hetzelfde commentaar als hierboven. Geen duidelijk onderwerp, de schaduw linksboven die gewoon te groot/donker is. Het lijkt me wel moeilijk om van deze plaat echt een goede foto te krijgen.

Hier nog een foto van mij. Gisteren gemaakt toen de lucht eindelijk weer een beetje blauw was :) .
Foto is gemaakt met 350D met kitlens en een polarisatiefilter.
Heb je trouwens een mooi programma waar je makkelijk borders mee kan maken? En hoe kan je de foto het best verkleinen zonder scherpte te verliezen. Ik vind hem iets onscherp overkomen, of ligt het aan mij?

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/5ycbsig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Worldracing: Mooie foto, schaduw verpest het eigenlijk wel. Al vindt degene naast mij hem juist iets toevoegen.

@Infinchible: Leuke compositie, lucht is ook interessant, maar de kleuren zijn zo somber.

Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.erikkok.nl/div/07/pano-4-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Wauw, erg mooi! Lekker hoe de kleur van de wolken terugkomt in de installatie. Beetje eerie gevoel dat ik er van krijg. Zou je voor mij een mooie 1920x1200 crop willen maken? O-) Wel jammer dat het mergen niet overal gelukt is, misschien nog even mee prutsen als ik jou was.
Infinchible schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:41:
Hier nog een foto van mij. Gisteren gemaakt toen de lucht eindelijk weer een beetje blauw was :) .
Foto is gemaakt met 350D met kitlens en een polarisatiefilter.
Heb je trouwens een mooi programma waar je makkelijk borders mee kan maken? En hoe kan je de foto het best verkleinen zonder scherpte te verliezen. Ik vind hem iets onscherp overkomen, of ligt het aan mij?

[afbeelding]
Leuke plaat, fijne compositie. Kleuren zijn misschien wel wat somber inderdaad.
Border maken met Photoshop, zwarte achtergrond en het canvas vergroten terwijl je je plaat centraal houdt. Je kan 'm na het verkleinen wat verscherpen met het unsharp mask. Zoek daar maar op, dan vind je voldoende tutorials ed.

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 16-09-2007 15:06 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
@Aikon: Erg sterk, showcase vind ik.

Vind deze wel smakelijk:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1010/1390924567_1514e5a08b.jpg

(klikbaar voor groot)

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 16-09-2007 18:29 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aikon: Wow, deze vind ik echt heel erg tof, heel veel detail in de lucht!
@Wijnands: kleurtjes zijn fijn, compositie en DOF vind ik niet zo, beetje centraal en het onscherpe stuk blad vooraan stoort een beetje.

Gisteren nog wat over de dijk gefietst en deze plaat geschoten, ik weet zelf niet zo goed wat ik er nou van moet vinden, de lucht is aan de linkerkant nogal donker en rechts juist weer heel licht, toch vond ik 'm wel fijn geworden.

Afbeeldingslocatie: http://foto.reelspeek.nl/blog/foto/uiterwaarden4s.jpg

(klik voor 800x533)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Portret foto.

Afbeeldingslocatie: http://mekmekmek.student.utwente.nl/~jouke/gotfotos/Sail2007-154.jpg

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik vind de foto ietwar contrastloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

YellowCube schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:24:
ik vind de foto ietwar contrastloos.
En tips om dat te verbeteren? Ze heeft erg blond haar dus het contrast omhoog schroeven op de computer geeft een beetje een overdone effect.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dit wordt m'n eerste poging om iets te laten zien :P Ik ben zowel een fotografienoob als een Lightroom-/Photoshop-noob, dus het nabewerken is veelal van alles uitproberen geweest, maar ik vind het wel een redelijk effect geven. Zoals wel valt te zien is er niet geprobeerd om de werkelijkheid echt te benaderen :+

Het halo-effect aan de rand van de schoorsteen is wel een beetje jammer, maar dat kreeg ik niet helemaal weg.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/10da12c5a584f7a588ad0b43bd2af9f3/full.jpg

Hier staat de volledig onbewerkte foto, zodat er te zien is wat er allemaal is aangepast.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:48:

@Wijnands: kleurtjes zijn fijn, compositie en DOF vind ik niet zo, beetje centraal en het onscherpe stuk blad vooraan stoort een beetje.
Really? Vond dat juist een leuk doorkijk effect geven. Tnx anyway.
Gisteren nog wat over de dijk gefietst en deze plaat geschoten, ik weet zelf niet zo goed wat ik er nou van moet vinden, de lucht is aan de linkerkant nogal donker en rechts juist weer heel licht, toch vond ik 'm wel fijn geworden.

[afbeelding]

(klik voor 800x533)
Hmm.... probeer 's iets van de bodem af te halen en die bruine veeg linksonder weg te klonen.

@joukehofman: Weinig contrast, erg plat. Licht is nogal uniform, helpt niet echt. Wellicht 's wat spelen met licht, model tov lichtbron verplaatsen, flitser erbij, ff spelen. Kijk 's naar mijn pogingen ermee, ben ook geen held maar dit soort dingen werkt gewoon beter met een goed verschil tussen licht en donker.

[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 16-09-2007 21:53 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Laatst online: 09-09 08:53
Wat met mijn 'macro' stand gespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/roy.jansen/IMG_0045_thumb.jpg

Klik voor grote versie!

[ Voor 107% gewijzigd door royjn op 17-09-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

joukehofman schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:31:
[...]

En tips om dat te verbeteren? Ze heeft erg blond haar dus het contrast omhoog schroeven op de computer geeft een beetje een overdone effect.
't is ook een kwestie van smaak ;)
en hoe overdone het wordt heb je zelf in de hand. Ik heb bij de onderste foto met behulp van curves ietwat contrast toegevoegd en met levels de middentonen wat omhoog gegooid. Het kan allicht nog wat beter afgestemd worden, maar dit was even quick 'n dirty.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d78dbc7c666ffdc15c409fdb3197e50b/full.jpg

(en verder de makeup in haar rechterooghoek weggepoetst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff: Je foto doet me niet zoveel, weinig spannende compositie en onderwerp. Wellicht had je met een grotere diafragma-opening wat meer de nadruk op een detail (rand van zo'n 'schelp') kunnen leggen.
@Worldracing: Op zich een leuke foto, maar de schaduwlijn verpest het een beetje.
@Infinchible: Fraai, alleen had de lucht nog wat meer contrast mogen hebben. Misschien had je het polarisatiefilter nog donkerder kunnen draaien?
@Aikon: Showcase.
@Wijnands: Leuke kleuren en mooie DOF, alleen het blaadje op de voorgrond stoort een beetje.
@ArpieRS: Leuk verschil in de lucht, alleen is rechts me iets te licht/fel.
@joukehofman: Iets te contrastloos, maar Yellowcube's poging vind ik te hard. Ik zou er tussenin gaan zitten :P
@Hahn: Ik vind hem té kunstmatig tonen. De felle toning van de lucht past niet helemaal bij de rauwe toning van de schoorsteen.

Afgelopen weekend de Formule 1 bezocht op het circuit van Spa Francorchamps:
Afbeeldingslocatie: http://www.henkaarnoutse.nl/fotoalbum/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1517&g2_serialNumber=1&g2_GALLERYSID=5df1c22798f251749620f4e6139b5278
Het pannen viel me nog niet zo mee, maar toch zitten er aardige resultaten bij. Nadeeltje vind ik zelf de wat overbelichte lucht en de vlag op de voorgrond. Toch heb ik hem er niet afgecropt omdat dan de tribune er niet meer geheel op zou staan. Misschien post ik (na het uitzoeken van de foto's) nog meer resultaten / een testcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
@ Henkert: Ik vind je foto iets te ruim, waarbij de auto dan weer te dicht op de onderkant van de foto zit. Hierdoor kijkt de foto niet echt lekker weg. Als je als bovenkant de rood witte bandenstapels of net iets daaronder had genomen kijkt de foto meteen al een stuk fijner weg, denk dat je dan ook de mogelijkheid had gehad om de vlag weg te croppen. Ik begrijp dat je waarschijnlijk de hele tribune graag op de foto erbij had gehad, maar dit gaat nu denk ik ten koste van het daadwerkelijke onderwerp van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/bmiletic/got/sunsetje.jpg

Wat vinden jullie? Flares wegpoetsen? Te ver doorgeschoten in de HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De flares storen mij niet. Het stukje blauw bovenaan kan je wat mij betreft echter wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 07:58

RBH

In Verdun geweest een weekje of 2 geleden. Geen dSLR of iets anders mee, gewoon een simpele Canon A540. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rbhdesign.com/verdun5.jpg

Excuus voor evt. trage server. Wordt binnenkort wat aan gedaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/de4e8f27e42f29c173730ef89be4ccf5/full.jpg

Loonse & drunense duinen afgelopen zondag.

edit:
resize

[ Voor 43% gewijzigd door Foxke op 17-09-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Even zelf resizen en het niet door het forum laten doen, want dit ziet er niet echt uit.

edit:
Beter zo ;) Alleen de glinstering van het water vind ik een beetje te heftig, misschien valt dat minder op in kleur?

[ Voor 42% gewijzigd door Hahn op 17-09-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBH schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:33:
In Verdun geweest een weekje of 2 geleden. Geen dSLR of iets anders mee, gewoon een simpele Canon A540. :)

[afbeelding]

Excuus voor evt. trage server. Wordt binnenkort wat aan gedaan. :P
Ik vind het een pakkende foto. Het is wel jammer van dat persoon die erop staat. Verder had ik waarschijnlijk het perspectief 20-30cm boven de voorste kruisjes gezet. Met een TS lens zou je hier volgens mij een overweldigend shot kunnen maken (en nee ik heb er geen ;) ).

Zelf heb ik ook nog een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/groothoek/IMG_1999_r.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:25

Infinchible

Woef!

Ik vind je foto érg donker, op de voorgrond moet je heel goed kijken wil je er iets in kunnen zien. Dat is erg jammer, deze foto met leuke vrolijke kleurtjes zou het denk ik heel goed gedaan hebben. Het lichte stukje in de achtergrond kan je verder ook niet zoveel mee. Misschien nog even nabewerken? :)

Ik heb zelf ook even gekeken of je het beter krijgt, even heel snel maar ik krijg er nu dit uit, hij is wel heel snel en lelijk 'uitgesneden', het stuk wat ik lichter wou hebben, maar daar moet je maar niet op letten :P
http://i11.tinypic.com/4vhzrdc.jpg
Als je het liever niet wilt hebben dat ik deze show haal ik hem weg.
Ik heb hier alleen met PS contrast en brightness verhoogt.

[ Voor 54% gewijzigd door Infinchible op 17-09-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Op de voorgrond is ie inderdaad wat te donker, ondanks de lelijke halo's in Infinchibles poging vind ik die al een stuk interessanter :)

Zelf even wat zitten kloten met camera uit het raam :P Ik vond dit wel een leuk effect geven door het contrast (oranje/blauw) en de weerspiegeling van de trap in het water:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/303db27e8956ad1f2d3b4b7428ab07fe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Probeer het groen van de bladeren er eens wat meer uit te trekken. Nu vind ik een beetje kermis qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Daar heb je gelijk in, niet aan gedacht om het groen beetje te dempen (of hoe je dat ook noemt :P), ik ga eens proberen :)

Foto vervangen, bleek meer geel dan groen te zijn wat er in de blaadjes zat :P

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 18-09-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

desatureren.
en dan het groen kanaal. Dan zou je al een heel eind moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Laatst online: 02-09 14:03
Mijn eerste testcase inzending!

Foto afgelopen juli genomen in Taiwan met m'n D50. Geschoten in RAW, nog enigzins bewerkt in Lightroom.

Exif zit erbij, klik voor grote versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brevoort/DSC_1996-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Nog over die van Wilko (met HDR), die vind ik juist zo wel mooi. Is een beetje overdone, maar dat maakt deze foto nou juist mooi. (dus dan is het eigenlijk ook niet meer overdone te noemen... :P)
Nog heel eventjes, en ik kan ook foto's plaatsen. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Afgelopen zondag 's morgens een stuk gaan fietsen op de hoge veluwe, en natuurlijk mijn camera meegenomen.

Daar heb ik onderstaande foto gemaakt. Helaas was het niet extreem helder, en geen enkele wolk in de lucht te zien...

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/images/IMG_5069s.jpg
Klik voor groter = beter

Nu vraag ik me af wat ik hier nu nog aan zou kunnen doen. Vind hem op zich wel leuk, maar hij is niet geweldig zeg maar.

Ik heb de RAW ook, dus als iemand zich uit wil leven om mij een idee te geven wat er zoal nog mee kan, dan is dat geen enkel probleem

Verwijderd

Foto gemaakt toen we naar huis gingen na hier bij dit restaurant (je ziet de buitenkant van de eetzaal op de foto) gegeten te hebben. Gemaakt met mijn 50mm lens.

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/8233/5018examplebg4.jpg

• Punksmurf
Beetje scheef, maar dat vind ik dan ook het enige. Licht enzo is erg lekker.
Edit: en de muren die onder de lampen net overbelicht zijn, jammer. Heb je hem RAW geschoten?

Ver jammer van de fiets en de auto's en de rommel op straat, als iemand daar nog eens iets op weet (dat haalbaar is) hou ik me aanbevolen :). Dat reken ik jou niet aan iig :P.

[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 19-09-2007 22:25 ]

met een hamer past alles

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Kleine opmerking vooraf: misschien leuk als er wat commentaar op een paar voorgangers wordt gegeven voordat een foto hier neer wordt "gekwakt"

@Hahn, tja niet echt spannend ondanks de kleurtjes.
@Darkflow, aangezien ie in RAW is genomen is wellicht de ietswat overbelichte rivierbedding wat terug te schoeven door iets met de highlights te rommelen en een snufje contrast toe te voegen. Voor de rest wel een leuke frisse plaat.
@Trancesetter: probeer eens een z/w in een breedbeeld, nu zit er wel erg veel melkwitte lucht in de plaat. En de foto staat in aRGB dus het meerendeel van de tweakers hier zien niet je beoogde versie omdat de firefox en IE geen kleurprofielen ondersteunen.
@Royv: leuke sfeer, ik vind alleen die cuore op de achtergrond niks.

• De_Bastaard
Offtopic, Roy, heb ik die foto toevallig al gezien in het '50mm examples topic' @ potn ? ;)

• Punksmurf
littlejoannes schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:25:
@Royv: leuke sfeer, ik vind alleen die cuore op de achtergrond niks.
Gelukkig dat het het nieuwe model niet is in ieder geval :P

met een hamer past alles

Verwijderd

DarkFlow schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:14:
Mijn eerste testcase inzending!

Foto afgelopen juli genomen in Taiwan met m'n D50. Geschoten in RAW, nog enigzins bewerkt in Lightroom.

Exif zit erbij, klik voor grote versie.

[afbeelding]
Ik vraag me af wat je onderwep is. De voorste berg staat er gedeeltelijk op de rivier staat er gedeeltelijk op.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:08:
[...]

Ik vraag me af wat je onderwep is. De voorste berg staat er gedeeltelijk op de rivier staat er gedeeltelijk op.
Wat is dat met het 'gezeik' dat mensen een onderwerp missen.

Als iemand je boven op een berg wijst op een mooi uitzicht, vraag je dan ook direct wat het onderwerp is :?

Een foto hoeft niet persee een onderwerp te hebben, maar kan ook gewoon een mooie 'view' laten zien. In dit geval een mooi diepte effect door de opvolgende bergen met de rivier in het midden en het detail van de rotsen vooraan. Wmb gewoon een prima plaat. :)

@royv: Lekker sfeertje wel in je foto. Misschien zou ik 'm toch, zoals eerder aangegeven, even rechtzetten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 20-09-2007 00:19 ]

Verwijderd

momania schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:16:
[...]

Wat is dat met het 'gezeik' dat mensen een onderwerp missen.

Als iemand je boven op een berg wijst op een mooi uitzicht, vraag je dan ook direct wat het onderwerp is :?

Een foto hoeft niet persee een onderwerp te hebben, maar kan ook gewoon een mooie 'view' laten zien. In dit geval een mooi diepte effect door de opvolgende bergen met de rivier in het midden en het detail van de rotsen vooraan. Wmb gewoon een prima plaat. :)
En vervolgens snijd je alles van wat je net noemt doormidden. Dan houd je (jouw onderwerp) de helft over. Dus is mijn vraag terecht waarom alles wat jij interessant vind (dat wat je net hebt benoemd) half op de foto staat.

Natuurlijk kan het zijn dat de fotograaf niet voldoende groothoek had en dat naar achteren lopen zou betekenen dat hij de foto nooit meer had kunnen posten of dat er link en rechts wat kermisatracties stonden. In dat geval zou ik het ook een prima foto vinden.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

@TranceSetter: Ik zou er, net als littlejoanes zegt, een breedbeeld van maken. Alleen niet in z/w, maar gewoon zo dat je drie mooie vlakken krijgt (graan, bergen/bos, lucht).

Ik heb zelf even met jouw foto een uitsnede gemaakt en een tikje saturation toegevoegd, plus een beetje detail/highlight/shadow en tot het volgende gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/04e109f92ef0ba1801b74964d57abfb3/full.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:29:
[...]

En vervolgens snijd je alles van wat je net noemt doormidden. Dan houd je (jouw onderwerp) de helft over. Dus is mijn vraag terecht waarom alles wat jij interessant vind (dat wat je net hebt benoemd) half op de foto staat.
Voor het diepte effect van de foto hoeft niet alles er helemaal op te staan imo. Daarbij zeg ik ook alleen maar dat een specifiek onderwerp niet altijd nodig is om een foto leuk te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door momania op 20-09-2007 00:45 ]

• iworx
  • Laatst online: 11:26
Afbeeldingslocatie: http://www.iworxmedia.net/got/mozart_close.jpg

Even zitten spelen met mijn nieuwe 50mm. De kat was wat nieuwsgierig.

This space intentionally left blank.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

@dot.K, hij is lekker. Ik kan het mis hebben, maar is de neus scherp gesteld ipv de ogen?

• iworx
  • Laatst online: 11:26
Wekkel schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:35:
@dot.K, hij is lekker. Ik kan het mis hebben, maar is de neus scherp gesteld ipv de ogen?
Mozart bleef niet stilzitten ;)

This space intentionally left blank.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dan had je moeten proberen een iets grotere f/waarde te kiezen. Had je het hele probleem kunnen omzeilen.
Wel een leuke foto overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 20-09-2007 10:42 ]

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1349/1337303940_990f47ab9c.jpg?v=0
Murphy the Cat... geschoten in Engeland

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1398/1337296290_db233ae003.jpg?v=0

Ook geschoten in Engeland

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

littlejoannes schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:25:
Kleine opmerking vooraf: misschien leuk als er wat commentaar op een paar voorgangers wordt gegeven voordat een foto hier neer wordt "gekwakt"
Eensch.

@Kwartjuh: Zie gequote opmerking van littlejoanes hierboven + foto van her kruisje staat hinderlijk scheef en daarbij vind ik de compositie niet zo prettig kijken. De grens van de toren valt nu precies middenover het kruis. Foto van de kat: leuk gedaan, echter vind ik de roze bloemblaadjes op de voorgrond te opvallend (en storend)
@dotk: Eens met de eerdere opmerkingen aangaande de DoF, wel een erg leuk portret.
@royv: Overall leuk belicht, op de overbelichte stukken na :P ... Jammer van de achtergrond, maar de fiets en auto stonden er nu eenmaal.
@trancesetter: Momania´s bewerking vind ik beter geslaagd.
@darkflow: Op zich een fraai plaatje, maar de voorgrond vind ik te licht overkomen. De compositie (en dan vooral de bergen op de achtergrond) ziet er fraai uit.

Verwijderd

Over mijn laatst foto:
PunkSmurf: Helaas in jpeg geschoten, maar over het algemeen stoort het overbelichte me niet in deze foto. Des te meer de "rommelige" achtergrond inderdaad. Zou hem eventueel ook nog kunnen rechtzetten
De_Bastaard; Haha, dat klopt ja. ;)
De rest ook bedankt voor jullie opmerkingen!

@Dot.K, Mooie scherpe en krappe portretfoto van je kat!
@Kwartjuh, mooi moment gepakt. De kat op jacht. Maar voor de rest niet echt spannend/interessant om maar te kijken, vind ik. Ook de opzichtige bloemen op de voorgrond storen nogal. Je foto van het kruis vind ik mooi qua kleuren, scherpte en DoF. Maar de compositie kijkt niet lekker weg, zoals Henkert al aangaf. Het scheve hindert mij iig niet zo erg.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.