Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.874 views sinds 30-01-2008

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Foto geschoten in de apenheul, linksonder veels te wit imo
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/20/thumb/pxjdqfd5w6crx9jgbbumjiy0i.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Deef_K op 20-09-2007 13:54 ]

Verwijderd

Inderdaad vrij uitgebeten links. Ook op de kop erg wit. Beetje storend.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20

Wish

ingwell

Gisteren teruggekomen uit Ladakh en nog steeds bezig om de hoeveelheid fotos terug te brengen naar "bekijkbare" proporties en postprocessing te doen in sommige gevallen. Maar deze wilde ik alvast even delen.... Benieuwd naar het commentaar:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1241/1409048520_c14b57dfed.jpg

Het is een oude vrouw [sic!] in Lamayuru.

No drama

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

ik denk dat de foto vooral gemaakt wordt door het onderwerp, niet zozeer omdat de foto zelf heel mooi is.

This too shall pass

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Sharky schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:50:
ik denk dat de foto vooral gemaakt wordt door het onderwerp, niet zozeer omdat de foto zelf heel mooi is.
Je hebt wel gelijk, maar je moet het wel "zien" als je het tegenkomt en het lef hebben om de foto te maken. Daarnaast is er nog de keuze voor de uitsnede en de postprocessing. Voor de eerste twee al punten van mij. De uitsnede lijkt wat ruim - of juist te krap, als je haar in de omgeving had willen zien - en de ogen en mond zijn naar mijn gevoel wat te dichtgelopen, maar ik kan de foto toch wel waarderen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

Neefdave schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:53:
Foto geschoten in de apenheul, linksonder veels te wit imo
[afbeelding]
Een stapje opzij naar links, zodat de bomen achter die vogel zaten had je een mooie plaat van een lelijke vogel opgeleverd. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 20-09-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
@danmaarniet: mooie foto maar ik had ook graag wat meer omgeving gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.iworxmedia.net/got/xander.jpg

Vader & zoon - in de tuin.

[ Voor 6% gewijzigd door iworx op 21-09-2007 00:17 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Toff schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:32:
[...]

Je hebt wel gelijk, maar je moet het wel "zien" als je het tegenkomt en het lef hebben om de foto te maken. Daarnaast is er nog de keuze voor de uitsnede en de postprocessing. Voor de eerste twee al punten van mij. De uitsnede lijkt wat ruim - of juist te krap, als je haar in de omgeving had willen zien - en de ogen en mond zijn naar mijn gevoel wat te dichtgelopen, maar ik kan de foto toch wel waarderen.
absoluut, je moet als je een beetje leuke kiekjes wilt maken goed om je heen kijken en soms inderdaad wat lef hebben, wat dat betreft scoort de foto inderdaad al :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dot.K schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:16:
@danmaarniet: mooie foto maar ik had ook graag wat meer omgeving gezien.

[afbeelding]

Vader & zoon - in de tuin.
Ik vind 'm in de gezichten wat donker. Verder vind ik de foto niet echt wat uitstralen, er is bijvoorbeeld geen interactie tussen de twee personen, maar ze kijken ook niet allebei naar jou. Leuk familiekiekje, maar meer vind ik het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 15-09 11:26
Muse schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:29:
[...]

Ik vind 'm in de gezichten wat donker. Verder vind ik de foto niet echt wat uitstralen, er is bijvoorbeeld geen interactie tussen de twee personen, maar ze kijken ook niet allebei naar jou. Leuk familiekiekje, maar meer vind ik het niet eigenlijk.
Als je't zo bekijkt ;) De jongen is zwaar autistisch, dus de uitstraling klopt.
Dringend eens een flits gaan halen om de schaduwen weg te flitsen.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh/kat: leuke foto, alleen vind ik die rooskleurige bloemenblur storend
Kwartjuh/kruis:Leuk onderwerk, goede scherptediepte(of hoe je dat ook noemt)
Neefdave: De clipping is inderdaad wel storend.

Een foto die ik nam op vakantie:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1245/1362142104_c6811e3d13.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Frenck

Home Assistant

Ik ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1188/583399928_c85982b59c.jpg?v=0

Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
dot.K schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:00:
[...]

Als je't zo bekijkt ;) De jongen is zwaar autistisch, dus de uitstraling klopt.
Dringend eens een flits gaan halen om de schaduwen weg te flitsen.
Inflitsen zal inderdaad helpen om de schaduwen weg te halen. De onboard flits kan daarvoor ook gebruikt worden hoor, beetje mee spelen, maar zeker voor inflitsen zijn er nog wel redelijke resultaten mee te behalen.
Blijkbaar heeft de foto voor jou een betekenis, maar ik kijk natuurlijk zonder die wetenschap naar de foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenck:

Erg leuke foto met die kleuren en compositie!
p.s. De link werkt niet (foto = privé). Je kan best linken naar de vergrootte jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

dot.K, Het licht komt duidelijk van achteren en dat maakt het gezicht van het jongetje iets te donker naar mijn mening vooral de ogen. De oplossing is inflitsen maar dat is een vak apart. Bovendien mis ik wat scherpte in het gezicht.

@ Vich, Leuk. Geinige DOF. Lekkere kleurtjes alleen misschien wat donker op haar oog. Ik wil d'r oog juist zien! Nu is het zo donker.

@ Frenck, lekker plaatje hoor. Fijne kleurtjes, mee gespeeld? Is het HDR? Want hij voelt een beetje surreëel aan. Ik zou trouwens meer doen met die weerspiegeling in het water want die vind ik netjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Josh op 21-09-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:15:
@ Vich, Leuk. Geinige DOF. Lekkere kleurtjes alleen misschien wat donker op haar oog. Ik wil d'r oog juist zien! Nu is het zo donker.
Thanks. Haar oog was bij mij op m'n PC scherm thuis veel lichter(lekker groen-bruin-blauwig)... ik kan helaas nergens een schermkalibratietool vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ok. Ik ben even zo vrij geweest om de belichting wat aan te passen (photoshop levels). Dit is op een gecalibreerd scherm overigens. Linksboven wordt wel behoorlijk licht zo maar het stoort mij niet.

Afbeeldingslocatie: http://temp.tgroen.nl/1362142104_c6811e3d13_b2.jpg

Hier even snel iets van mezelf. Helaas wat onscherp in het gezicht maar ik kreeg het niet beter, de focuspunten van een D50 zijn toch wel wat te groot om zo precies te focussen (F/2.2).

Afbeeldingslocatie: http://temp.tgroen.nl/DSC_0009.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Josh op 21-09-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

GsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:15:
@ Frenck, lekker plaatje hoor. Fijne kleurtjes, mee gespeeld? Is het HDR? Want hij voelt een beetje surreëel aan. Ik zou trouwens meer doen met die weerspiegeling in het water want die vind ik netjes.
Yup HDR... :) 3 shots -/+ 2ev, Photomatix.

Meer doen met de weerspiegeling in het water? Hoe pak ik zoiets aan dan?
GsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:20:
Ok. Ik ben even zo vrij geweest om de belichting wat aan te passen (photoshop levels). Dit is op een gecalibreerd scherm overigens. Linksboven wordt wel behoorlijk licht zo maar het stoort mij niet.

[afbeelding]
Mooi zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:20:

[afbeelding]
Dat lijkt meer op wat ik thuis op m'n scherm had, maar wel minder licht waardoor het gezicht meer kleur had.
Ik heb op m'n werk even de spider calibratietool gevraagd, maar hij is reeds uitgeleend. Best frustrerend :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eentje van mij dan,..zojuist in het dierentuin een slapende oflifant gezien die er heerlijk bij lag.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1183/1418043248_b691f0412a.jpg
klikbaar voor ietsw groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Leuke foto, alleen vind ik 'm te krap gecropt, hij was denk ik leuker geweest als je 'm helemaal had gezien :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dj_itl: Juist dat ie zo krap gecropt is maakt hem zo boeiend om naar te kijken, bovendien zijn de kleuren mooi en is de foto goed scherp. Compositie is ook niks mis mee. Kortom, knap werk!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

mwoah ik vind hem ook net iets te krap, hij hoefde er echt niet helemaal op maar dit imho net iets te weinig, helemaal omdat je rechts links wel aardig wat ruimte hebt overgelaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Sharky op 21-09-2007 16:46 . Reden: altijd lastig, links en rechts ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croppen blijf ik iets lastigs vinden omdat het snel gebeurt is dat er teveel vanaf is of er teveel nog op staat...
Kortom I will keep practicing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2e bijdrage vandaag en mijn 2e HDR ;-)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1021/1417717005_c97b11fd41_o.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

fraaie wolkenlucht, maar ik vind de belichting ietwat te kunstmatig. Heb je aan de shadow/highlight functie gezeten?

Ik vind de orientatie niet erg gunstig. Ik had het liever in landscape stand gezien.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Afgelopen woensdag meegeweest met een bruiloft. Omdat de bruidegom militair is verliep alles wat deftig: sabelwacht in een kasteel ;)

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4286/edit1mg3041rx5.jpg

Genomen met een Canon EOS 400d + kitlens

verplaatst vanuit het showcase topic.

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 22-09-2007 13:29 ]

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Zou je het contrast en de kleur niet een beetje oppeppen? Je ziet nu amper dat de luikjes rood/bruin zijn, de insignes, de riem... en het belangrijkste: de hagelwitte bruidsjurk ziet grauw. Met een beetje meer/andere bewerking zou dit volgens mij een mooiere foto worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gsjosh: Oogt niet helemaal scherp op het hoofd.
@Dj_itl: Eerste vind ik ook wat crap, wel goed moment. Tweede vind ik ook wat te kunstmatig over komen. Gras vind ik niet mooi zo met die alienkleur en lucht lijkt erg op een overdone shadow/lightroom functie. Blijf proberen met hdr, ergens is de gulden tussenweg, tussen normale foto en hdr.

Een weggetje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/sep/21/img/bvsurzwyn9t0iyo170alc3lvf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
even je reactie aangepast. Is niet meer relevant na het verplaatsen :)

[ Voor 71% gewijzigd door YellowCube op 22-09-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14

Wok

Dakloos...

een stukje reactie aangepast. Is niet meer relevant na verplaatsen van de foto

Om mijn duit in het zakje te doen voor Marientjuh:
- Waar is de kleur? (zie ook MBV)
- Ik zou van rechts nog een stukje croppen; zeg tot die lijn in de muur (raampjes en die 'vlek' rechts onder het (verticale) midden vallen dan weg)
- Witbalans even bijwerken, omdat de jurk inderdaad (wederom: MBV) meer grauw dan wit is.

[ Voor 74% gewijzigd door YellowCube op 22-09-2007 13:36 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Soms is smaak persoonsgebonden. Zo dramatisch vind ik de plaat iig niet (en ja, de kleuren kunnen wat frivoler).

De lat wordt hoog gelegd, maar ietsje ontspannen mag wel zo net voor het weekend :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nou, ik wilde het netjes houden, maar zelfs het bruidspaar zelf zal hier toch geen showcasefoto in kunnen zien? On top of all wat MVB al naar voren bracht, is die foto nog onscherp ook, de muur staat scheef en we kijken iedereen op de rug. Genoeg zo? Wie opbouwend commentaar wil, die plaatst zijn foto in het testcasetopic ofzo, waar ik regelmatig commentaar geef. Hier ligt de lat terecht hoog. ook in het weekend!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Wel leuk, beetje veel contrast denk ik. Verder eindigt je weg in het midden van de foto. Dat maakt het een beetje statisch.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:28:
@Gsjosh: Oogt niet helemaal scherp op het hoofd.
Precies, maar dat had ik zelf al genoemd. Andere puntjes misschien?

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
Dinsdag wat fotos gemaakt in Utrecht, begin van de avond. Wilde voornamelijk wat fotos maken met langere belichtingstijd.

Vond deze wel grappig omdat er een dronke zwerver op een fiets voorbij kwam
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1140/1404186334_e84d670249.jpg?v=0

grotere versie en de rest van de fotos is hier te vinden.

• MBV

MBV

Toff schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:17:
Nou, ik wilde het netjes houden, maar zelfs het bruidspaar zelf zal hier toch geen showcasefoto in kunnen zien? On top of all wat MBV al naar voren bracht, is die foto nog onscherp ook, de muur staat scheef en we kijken iedereen op de rug. Genoeg zo? Wie opbouwend commentaar wil, die plaatst zijn foto in het testcasetopic ofzo, waar ik regelmatig commentaar geef. Hier ligt de lat terecht hoog. ook in het weekend!
;)

Waar is de foto onscherp? Zodra je het contrast omhoog gooit en kleur toevoegt zal hij vast wel scherper lijken, maar de insignes met een oppervlakte van 6 pixels kan je prima onderscheiden. Zodra je kleur en contrast hebt, zal het een best mooie foto zijn. Toch zal het nooit een 'wow'-foto worden, maar zeker een foto die niet onder het gemiddelde niveau hier staat.
offtopic:
dat showcase-niveau zou zeker hoger kunnen, de "pro's" zetten vaak in het testcase-topic mooiere foto's neer dan de mindere foto's in het showcase-topic :X Maar ja, daar heb je hier te weinig mensen voor ben ik bang ;)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@Marientjuh:

ik heb je bruidsfoto uit het showcasetopic gehaald en hier neergezet.
De foto heeft zeker showcase potentie, maar dan zul je er wel wat meer aan moeten sleutelen. Zoals hierboven ook al opgemerkt wordt: het ontbreekt aan kleur, helderheid en contrast.
Qua beeld: ik vind het een prima foto die zeker niet zal misstaan in een bruiloftreportage.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Ben ff de stad in geweest... omdat ik een beetje moet oefenen met het fotograferen van mensen... daar ben ik niet zo'n ster in...

Dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1059/1422883285_5f12bb0ad0.jpg?v=0

http://www.flickr.com/photos/frenck/1422883285/

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :S

• MBV

MBV

maak 5 foto's van een zanger, niet 1. Gewoon 5 uit dezelfde hoek etc, en pak degene waar hij/zij een 'e' uitspreekt ipv een 'o' ;)
Je foto is verder niet echt slecht ofzo, het is meer de uitdrukking op het gezicht die ervoor zorgt dat ik hem niet geweldig vind :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Hier mijn test foto :)
Ik heb in de US een Canon EOS Rebel XTi gekocht (D400 in Europa)
Zal meer tijd in moeten steken om mijn foto skils te verbeteren.

Portret van m'n Pa op het Kenedy Space Center,

Afbeeldingslocatie: http://dejeu.livenode.com/temp/IMG_1027.jpg
Setup:
Canon EOS Rebel XTi
f/14
ISO-400
88mm

Op de achtergrond zie je platform LC-39B

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

@Neefdave: idd wat teveel wit, dat maakt de foto erg hard.
@danmaarniet: reclame om het vooral rustig aan te doen in het leven :P
@dotk: de plaat bevat niet zoveel spannende elementen. Ik vind 'm nogal saai eerlijk gezegd.
@Vich: leuke plaat, mooie kleuren
@dj_itl: een goed begin, nu nog ietsje meer van de olifant er op :7
@Frenck: pakkende kleuren, het komt ook heel erg scherp over. Ik zie wel een donker stukje in de blauwe lucht boven het pand.
@dj_itl: een start voor een HDR, maar je lucht is nogal soft. Dat softe komt ook terug in het landschap. Ik zou het graag iets scherper zien.
@Marientjuh: ik vind het wel een geinige plaat. Van het bruidspaar zien we niet zoveel meer, maar de uniformen spelen zo wel een goede rol in combinatie met de burcht. Speel nog eens wat met de kleuren.
@redhero: een goede poging met zwart/wit. Ik mis alleen wat detail in de bomen dichtbij (de bovenste helft van de foto).
@Sillymidget: ik denk dat het beter was geweest als de dronken fietser thuis was gebleven. Wat mij betreft een geslaagde plaat met een storend element van die fietser (jammer dus).
@Frenck: als je zijn gitaar er op zet, zet 'm er dan helemaal op :+
@To_Tall: je hebt geflists volgens mij? Je vader kijkt erg boos, maar de foto vind ik wel aardig (afgezien dat ik razend benieuwd ben hoe die meid er uit ziet :P ).

Zelf ook nog wat zitten knoeien vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8287/aalscholverapo600jb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Zeg, vergeet je mij nou? :P Over jouw plaat, misschien iets minder comprimeren, is echt lelijk rond de vogel. Bovendien vind ik hem ietswat te egaal en de bomen hebben naar mijn mening niet de juiste kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

aan die compressie kan hij wellicht niet veel doen ivm webhost? Maar goed iets meer kleur zou ik wel op prijs stellen :). just my €0,02.

Nu mijn beurt:

Het nieuwe gerechtshof van Antwerpen was een onderwerp bij onze excursie naar Antwerpen met mijn opleiding, Bouwkunde, en daar hek wat foto's van gemaakt. Deze hieronder vond ik wel erg geslaagd:

Een lekker contrast tussen de punt van het gebouw en de wolker daarachter.

Jullie mening graag.

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u263/PatJuh-nl/Excursie%20selectie/DSC_4255.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Best okay, kan nog wat dramatiek gebruiken, maar wel netjes. Volgende keer alleen even die stofblob op je sensor wegsoepen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

neographikal schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:14:
Best okay, kan nog wat dramatiek gebruiken, maar wel netjes. Volgende keer alleen even die stofblob op je sensor wegsoepen he :P
haha idd was ik vergeten. Laatste tijd nogal druk en gehaast dus denk dat ik die over het hoofd heb gezien... hoe vraag ik me ook af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De compressie is een probleempje van Paint (had even niets beters bij de hand). Tx voor de overige tips.

Hier een aangepaste plaat.

[ Voor 32% gewijzigd door Wekkel op 23-09-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 22:27
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1247/1402597073_58b6ed80e8.jpg
klik voor groter

HDR (mijn eerste zo'n beetje) met een klein beetje tonemapping

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Skim schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:03:
Nu mijn beurt:

Het nieuwe gerechtshof van Antwerpen was een onderwerp bij onze excursie naar Antwerpen met mijn opleiding, Bouwkunde, en daar hek wat foto's van gemaakt. Deze hieronder vond ik wel erg geslaagd:

Een lekker contrast tussen de punt van het gebouw en de wolker daarachter.

Jullie mening graag.

[afbeelding]
Het zal je ongetwijfeld alleen om het dak bedoeld zijn en voor je studie/excursie een mooie foto maar bij mij komt het over als een leuke skischans voor in de winter. Ik zie er te weinig in om een wow effect van te maken (hoewel de overgang dak lucht wel mooi is maar dat is niet het onderwerp van je foto). Misschien had een andere hoek of meer van het gebouw wat geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikmattie schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:05:
[afbeelding]
klik voor groter

mooie foto..krijg er wel vakantie gevoel bij en het doet me denken aan de film Gladiator... Ik had alleen wat meer lucht willen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1230/1429182453_d31305c6f3.jpg
klik voor groter

[ Voor 28% gewijzigd door ikmattie op 23-09-2007 23:59 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
ikmattie schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:05:
[afbeelding]
klik voor groter

Ziet er zeker niet verkeerd uit, alleen de link naar je grotere versie werkt niet. Flickr geeft aan dat de foto niet beschikbaar is. ;)

edit: die 2e versie werkt dus wél...

[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 24-09-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marientjuh: ik ga mee met wat er eerder gezegd heeft: meer kleur en contrast. Ik zie dat hij ook al geroteerd is ondertussen, das op zich al een hele verbetering.
Sillymidget: Erg leuke foto, zeker met de uitleg van de zwerver erbij. Die blauwe lichtstreep past goed bij het blauw van de gebouwen en het geel van de lichten.
To_Tall: De kleuren mogen wel wat meer uitstralen imo. Het gezicht vind ik verder te rood.

Eentje van mij, in het centrum van Lloret de Mar bij zonsondergang:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1139/1371762489_4d42d4a132.jpg?v=0

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

@Vich:

Erg leuke foto... maar toch.. kweet niet of ik persoon die beweging erin wel mooi vindt... maar das iets persoonlijks denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vich: Het Z/W effect hoeft hier niet van mij. De lucht is té wit en beneden vind ik hem aan de donkere kant. Het bewogen verkeer geeft wel wat snelheid aan, maar dat had van mij meer mogen zijn. Ook jammer dat de personen juist van je weg lopen.
@Ikmattie: Nette plaat (extra lucht vind ik fijn :) ), maar het onderwerp staat te centraal. Aan één kant krapper croppen zou de plaat spannender maken.
@Pat-Skim: Lucht is fijn :) maar ik zou onderaan nog meer wegcroppen (die gele busdaken of zijn het portaaltjes?) en dan ook gelijk een gradencorrectie toevoegen.
@Wekkel: Idee is leuk en hij lijkt technisch ook in orde (pannen). Maar zoals vermeld springt het onderwerp niet los van de achtergrond door de kleuren. Kun je een een 100% crop van de vogel posten, ben ik benieuwd naar ook omdat de lelijk compressieranden rond het dier dan weg zijn.
@Totall: Ik had deze plaat met een groter diafragma genomen. Hierdoor had je de vader beter kunnen afzonderen van de rest van de plaat. Nu zijn kijkers nieuwsgierig naar de vrouw (Wekkel 8) ). Aan de andere kant is het platform wel mooi geblurred en toch nog herkenbaar (wat je wilde bereiken denk ik?) Iets subtieler inflitsen had de plaat ook mooier gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
@Henkert: vanavond maar eens kijken of ik hem anders kan croppen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1401/1422076153_2938a7cf0b.jpg

Dat ben ikke... geschoten direct nadat ik uit bed kwam...

Zelfpotraitje dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
@ Vich: Ik zie de toegevoegde waarde van het ZW niet helemaal. Bovendien wordt de bovenkant nu érg licht. Voor de rest worden mijn ogen niet echt naar een duidelijk onderwerp geleid.
@Ikmattie: Het tonemappen lekker naturel gehouden. Misschien nog wat van onderen croppen. Fijne plaat!
@Pat-Skim: Fijne kleuren. Maar zoals gezegd; als je niet wat het is, zie je het ook niet. Maar dat vind ik hier zo heel erg. Wellicht ook deze wat van onderen croppen en wat meer detail aanbrengen in de schaduwpartijen.
@ Wekkel: Jammer dat de vogel en de bomen redelijk vergelijkbaar zijn van kleur. Nu spat de vogel er niet echt uit. Als de vogel wat groter was dan was dit beter gelukt lijkt me.
@To tail: Leuke foto, vader trekt in eerste instantie goed de aandacht. De dame trekt wel iets van de aandacht weg. Was de flits per se nodig?
@Frenck: 2 dingen: 1. fraaie foto, rustige achtergrond 2. goede gel!

[ Voor 4% gewijzigd door Trasos op 24-09-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenck

Frenck

Home Assistant

Trasos schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:05:
@Frenck: 2 dingen: 1. fraaie foto, rustige achtergrond 2. goede gel!
Thx en het is wax... :P zat er nog in van de vorige dag... was echt letterlijk 5 min uit bed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenck schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:52:
@Vich:

Erg leuke foto... maar toch.. kweet niet of ik persoon die beweging erin wel mooi vindt... maar das iets persoonlijks denk ik :)
Zonder beweging zat er te weinig leven in het onderwerp, maar da's inderdaad ook wel persoonlijk.
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:53:
@Vich: Het Z/W effect hoeft hier niet van mij. De lucht is té wit en beneden vind ik hem aan de donkere kant. Het bewogen verkeer geeft wel wat snelheid aan, maar dat had van mij meer mogen
en:
Trasos schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:05:
@ Vich: Ik zie de toegevoegde waarde van het ZW niet helemaal. Bovendien wordt de bovenkant nu érg licht. Voor de rest worden mijn ogen niet echt naar een duidelijk onderwerp geleid.
Ja, het verkeer had wel wat meer beweging mogen hebben inderdaad. De lucht vind ik persoonlijk niet te wit en het Z/W effect maakt de foto imo leuker om naar te kijken, omdat een stadsomgeving meestal nogal een mix van (te)veel kleuren heeft.

Originele foto rechtstreeks uit cam:
http://farm2.static.flick...175861_5a53bec017.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:10:
Ja, het verkeer had wel wat meer beweging mogen hebben inderdaad. De lucht vind ik persoonlijk niet te wit en het Z/W effect maakt de foto imo leuker om naar te kijken, omdat een stadsomgeving meestal nogal een mix van (te)veel kleuren heeft.
Na het zien van het origineel moet ik je betreft het ZW wel gelijk geven, was idd een bonte kermis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook nog een shot van de IAA vorige week zaterdag. Vond hem zelf erg geslaagd met de spiegeling van de wolkjes om het logo heen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~h.van.venrooy1@kpnplanet.nl/got/20070915-DSC_5118_.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

@ikmattie: beetje veel lege velden op de foto en daardoor een te klein onderwerp-> dat huis op de heuvel.
@Vich: beetje druk en niet echt een onderwerp waar je oog naar toe wordt geleidt.
@Frenck: nonaC en nokiN foto's hebben ze ook een ander topic voor geloof ik. Maar wel lekkere kleuren.
@J0YR1D3R: ik mis de auto die bij het logo hoort, maar scherpe foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik had al een aangepaste plaat met de vogel als link geplaatst waarin de kleuren iets meer van elkaar afsteken. Helaas was de vogel met bomen in de achtergrond, dat los ik niet op. Tant pis.

@Pat-Skim: een goed idee. Zelf zou ik het onderste gedeelte van het gebouw eruit laten en alleen die glimmende punt gebruiken. De rest (onderkant) van het gebouw vormt geen geheel en leidt dus alleen maar af.
@ikmattie: eigenlijk vind ik de boompjes op rijen geplant het leukste van de foto. De rest is nogal veel dorbruin akkerland. Daar vind ik niet zoveel aan. De tweede variant met meer lucht is al een stuk prettiger. Voor wat betreft HDR is het lekker subtiel, dat past wel in mijn smaak van HDR.
@Vich: Lloret, wie kent het niet. De straat is aardig uitgelicht, het überwit in de achtergrond is lastig te ontwaren. Wellicht kan je de achtergrond wat temperen. Een speelser idee is ook nog het bord van de Revolution (hakkuh!) in te kleuren en de rest Z/W te laten ;)
@Frenck: waar je haar superscherp is, lijkt er wel een soort glow rond je arm te zitten. Over opgevouwen gezichten en dikke ogen gaan we het niet hebben (geen net-wakker foto's maken dan :P ).
@JOYR1D3R (BreezaH?): een lekker plaatje, van mij hadden die witten plekjes juist niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
littlejoannes schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:48:
@J0YR1D3R: ik mis de auto die bij het logo hoort, maar scherpe foto :)
Wekkel schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:53:
@JOYR1D3R (BreezaH?): een lekker plaatje, van mij hadden die witten plekjes juist niet gehoeven.
Thanks voor het commentaar. Ik vond de wolken wel een beetje een dromerig effect geven, zonder was het een hele strakke plaat geworden. En ik wil best m'n nick wijzigen, maar er mag geen @ meer in nicks voorkomen op GoT helaas :) Overigens is dit de auto die erbij hoort met deze indrukwekkende neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ben je gek :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1419/1434135291_750e1186e6.jpg?v=0

Deze is alweer wat ouder. Komt van de Autorai 2007

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben nieuw op het forum en zou graag willen weten wat ik evt. aan onderstaande foto zou kunnen verbeteren. Foto is gemaakt met een EOS400 met de standaard lens. Misschien dat ik van de week nog even een test/showcase post met de foto's waarvan ik denk dat ze wel het bekijken waard zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1258/1437083809_6f4cd801a6.jpg

Dit is een foto van het Sowjetisches Ehrenmal in Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:43:
Hoi,

Ben nieuw op het forum en zou graag willen weten wat ik evt. aan onderstaande foto zou kunnen verbeteren. Foto is gemaakt met een EOS400 met de standaard lens. Misschien dat ik van de week nog even een test/showcase post met de foto's waarvan ik denk dat ze wel het bekijken waard zijn.

[afbeelding]

Dit is een foto van het Sowjetisches Ehrenmal in Berlijn.
Wel eens van de rule of thirds gehoord? Vaak zorgt dat ervoor dat je foto net iets meer spreekt of spannend is.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Of beter nog de Gulden Snede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Kan je het wit iets dimmen? Dan komt de gravure in de sokkel wat beter tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zonder sokkel krijgt het iets onverzettelijks.

Verwijderd

ik was vandaag in den bosch i.v.m. een tentoonstelling in het Stedelijk Museum.
Een stukje naast het stedelijk museum trof ik dit aan.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1341/1442846203_d05e502dc0.jpg
+ klik!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 18:27 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ontzettend toffe foto. Zag 'm ook langskomen op m'n flickr maar had geen tijd om comment te posten (zat op school toen).

Heb er eigenlijk niets op aan te merken :)
J0YR1D3R schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:34:
Ik heb ook nog een shot van de IAA vorige week zaterdag. Vond hem zelf erg geslaagd met de spiegeling van de wolkjes om het logo heen :)

[afbeelding]
Klikbaar
Spiegeling van die wolkjes is inderdaad wel mooi, verder vind ik 'm niet zo boeiend :)
Frenck schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:01:
[afbeelding]

Dat ben ikke... geschoten direct nadat ik uit bed kwam...

Zelfpotraitje dus....
Prettige kleuren. Niet erg origineel qua compositie though (veel mensen maken op zo'n manier een zelfportret).
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:24:

[afbeelding]
+ klik!
Lekkere toning, heb je lightroom gebruikt met split toning?

Weer een keer een foto'tje van mij.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1250/1443270195_76479f2a80.jpg

Verwijderd

ja, voor de highlights een beetje rood en voor de shadows meer oranje.

Over jouw foto, compositie is goed uitgevoerd. Ik had nog net een stukje meer kerk er op gezet, maar dat zal wel specifieke redenen hebben (bomen struiken lantaarnpalen..).
Ik denk dat je een beetje bent doorgeschoten met de donkerte. Hij oogt erg zwaar qua kleur.
Mooie plaat, maar je kan er nóg meer uithalen ;)

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:04:
ja, voor de highlights een beetje rood en voor de shadows meer oranje.

Over jouw foto, compositie is goed uitgevoerd. Ik had nog net een stukje meer kerk er op gezet, maar dat zal wel specifieke redenen hebben (bomen struiken lantaarnpalen..).
Ik denk dat je een beetje bent doorgeschoten met de donkerte. Hij oogt erg zwaar qua kleur.
Mooie plaat, maar je kan er nóg meer uithalen ;)
Thanks :) En inderdaad, stonden veel bomen daar :P Heb hem ook iets moeten croppen omdat hij niet helemaal recht stond. Over dat donkere heb je wellicht gelijk; m'n monitor is een beetje kaduuk, niet echt super voor fotografie ;)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50
Sillymidget schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:14:
Dinsdag wat fotos gemaakt in Utrecht, begin van de avond. Wilde voornamelijk wat fotos maken met langere belichtingstijd.

Vond deze wel grappig omdat er een dronke zwerver op een fiets voorbij kwam
[afbeelding]
Vooral leuk omdat je er bij verteld dat het om een zwalkende zwerver gaat. Dat geeft de foto een meerwaarde!
To_Tall schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:26:
Portret van m'n Pa op het Kenedy Space Center,
[ afbeelding]
Tsja, gewoon een portret, ik vind m veel te rood en onderwerp is ook niet heel interessant.
Lekker toscaans ( dat gevoel roept het bij mij op ;) , goede foto!
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:24:

[afbeelding]
+ klik!
Ik vind het een hele goede urban-feel foto! Heb je nog een serie oid?

nu ik

Ik vond het toch wat hebben.. Heb ook nog een foto van een libelle maar je mag er maar 1 ;)
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/Druppel1.jpg
clique!
Ja druppels ja :P

[ Voor 21% gewijzigd door Tomino op 26-09-2007 21:57 ]

Verwijderd

het is mij totaal niet duidelijk wat er op de foto staat, maar ik heb zo et gevoel dat dat je bedoeling was :p.
Het zwart is wel echt diep diep zwart (#0000000).

8)7 na 5 keer zie ik het, het zijn druppels heh ;) Nu ik zie wat het is, is het in eens ook wel wat interessanter.
Ik vind het een hele goede urban-feel foto! Heb je nog een serie oid?
Nou, nee eigenlijk niet.. wel een stel foto's gemaakt daar van hetzelfde standpunt en van het watertje aan de onderkant. Daar zal ik er nog wel een van posten, maar ik vind het wel en plek om naar terug te gaan. Erg leuke en voor mij onbekende architectuur daarzo

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ik weet het, doorgeslagen wit rechts maar ik vind 'm wel schattig. M'n vriendin met onze kat.
Afbeeldingslocatie: http://jkph.eu/images/20070927143547_pp.jpg

This too shall pass

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sharky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:38:
ik weet het, doorgeslagen wit rechts maar ik vind 'm wel schattig. M'n vriendin met onze kat.
[afbeelding]
Katten O+ Dit is het pootje van onze kater Mouse
Afbeeldingslocatie: http://lh5.google.com/l.m.aangeenbrug/RvuzayFaKXI/AAAAAAAAC5A/CuW6IwltSJo/s400/IMG_6433-cr.jpg

==
hoi

• sOid
  • Niet online
[afbeelding]
Typische plek om een poes neer te leggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zomaar een Dahlia.
Weinig aan gedaan, omdat alles wat ik er aan doe de foto minder lijkt te maken. Krapper snijden links? Dan raak ik, bij gelijk formaat, net het stukje ruimte kwijt wat ik zo fijn vind bovenaan. De kleur / helderheid / verzadiging? meteen verdwijnt het licht doorschijnende rechtsbovenin de bloem en het lichte zweempje groen in de "schaduw" rechtonder in de bloem. Iemand een idee? Het lijkt zo stom, om niets te bewerken... Subtiel randje erom?

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/1610/dahlia600b0787uk9.jpg

klik voor groter. Exif: Canon 40D, spotmeting, -1/3EV, 1/320, F/5.6, 160mm ISO100.

edit: foto's lichtjes aangepast.

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 28-09-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of je het erg vind maar ik heb er een tikkeltje aan gesleuteld.
ici!

maar je hebt gelijk, je hoeft er eigenlijk niks aan te doen.. hij is mooi zo!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 17:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:48:
ik weet niet of je het erg vind maar ik heb er een tikkeltje aan gesleuteld.
ici!

maar je hebt gelijk, je hoeft er eigenlijk niks aan te doen.. hij is mooi zo!
Nee, dat is juist de bedoeling! Bedankt voor de moeite. Het gekke is, als ik de mijne los bekijk, lijkt er niks mis mee, maar met die van jou ernaast lijkt hij ineens toch wat flets, al is jouw bewerking naar mijn smaak weer iets te. Ik ga een heel stuk met je mee, maar ik hou hem iets minder geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

[afbeelding]
doorgeslagen, schmoorgeslagen.
Ik vind het een erg leuke plaat met een fraaie lichtval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

hierbij nog even een foto van mijn kant, is wel een al iets oudere foto (enkele maanden ondertussen) maar had nu pas tijd om deze te gaan bewerken. Uit al deze foto's (stuk of 300) vond ik dit toch 1 van de mooiste.

plaatje is klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4502/foto-1/Horses-thumb.jpg

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

de uitsnede is erg leuk en er zit lekker wat diepte in. Ik vind 'm echter toch wat leeg aan de rechterkant en wellicht had ik liever e.e.a. in een wat andere setting gezien (andere achtergrond, ipv een groene loods)...maar ik weet ook dat je niet alles kunt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

YellowCube schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:50:
de uitsnede is erg leuk en er zit lekker wat diepte in. Ik vind 'm echter toch wat leeg aan de rechterkant en wellicht had ik liever e.e.a. in een wat andere setting gezien (andere achtergrond, ipv een groene loods)...maar ik weet ook dat je niet alles kunt hebben ;)
de achtergrond vind ik zelf ook wat lastig, alleen stond daar alles vol met loodsen en dergelijke.....

zal hier binnenkort nog eens wat foto's plaatsen van deze dag als testcase, omdat er toch wat verschillende soorten fotografie doorheen zitten :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

puik idee, ben er beniewd naar.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Gister meeting van het werk op Slot Zeist. Tussen het fotograferen van de meeting zelf volgende foto nog gemaakt. Vond 'm zelf wel aardig :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9eae4d823692cfe4de889125a7bbcc79/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor mijn gevoel staat de foto scheef, maar als ik het nameet zou het maar 0.25 graden ofzo zijn. 8)7 Compositie vind ik top :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Dat gevoel had ik ook steeds :D

Hij was ook wel ietsjes scheef, maar heb 'm recht getrokken, raster erover en het moet kloppen zo... maar toch blijft idd het gevoel dat het ietjes scheef is. Ik snap er niks van :P

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik mis wat contrast waardoor het hek niet echt loskomt van de achtergrond. Hoe heb je de omzetting naar b/w gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door DeoDupke op 29-09-2007 15:38 ]

No worries m8

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

@momania; ik denk dat je denkt dat hij scheefstaat vanwege de boom-randen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het zou ook nog kunnen zijn omdat de foto niet helemaal symetrisch is:P. Het ene deel van de het hek staat open en de andere niet.

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
@momania: leuke compo! Gaaf dat juist één deel open is, geeft de foto een leuke asymmetrie.
Ik denk trouwens dat het 'scheefte-effect' komt doordat je je naam rechtonder hebt staan. Voor mij lijkt-ie daardoor optisch aan die kant de rechte lijn op te 'liften'.

En dan mijn aller-, allereerste testfoto. :$
Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/xbl3px.jpg
Bijna twee weken geleden gemaakt bij een rallye-rit hier in de buurt. Ik vond de foto in kleur nogal gewoontjes en in zwart-wit ronduit nietszeggend. Dat heb ik gecombineerd en het resultaat deed me ineens wel wat.
Wat vinden jullie?

• MBV

MBV

Aloys schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:56:
Voor mijn gevoel staat de foto scheef, maar als ik het nameet zou het maar 0.25 graden ofzo zijn. 8)7 Compositie vind ik top :)
Hij staat horizontaal, dat klopt. Maar hij had schuin moeten staan i.v.m. perspectief: de fotograaf stond er niet midden voor, waardoor hij nu weer scheef staat t.o.v. de horizon. Links lijkt het hek groter te zijn dan rechts.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik denk toch eerder dat het optisch bedrog is. Ik stond er echt recht voor. :P

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
@sharky: De kleuren en sfeer in de foto zijn heerlijk, de hoek en crop helaas wat minder.

@KatirZan: Leuke shot, spreekt veel uit. Diepte is ook goed. Het is nu wel allemaal een beetje centraal maar ik weet niet of een andere crop beter is. Dit heeft ook wel wat.

@momania: Ik had ook eerst het idee dat ie scheef stond. Nu ik er een tweede keer naar kijk heb ik het niet echt meer. Waarschijnlijk gewoon optisch bedrog.

@JWfx: Dit soort bewerkingen zie ik vaak langskomen en ze werken bijna nooit. Meestal wordt het gebruikt om een saai foto op te leuken. Dat is hier eigenlijk ook het geval, je zegt het zelf al: "de foto is gewoontjes". Ik denk dat de foto beter had gewerkt als de rode auto niet in het midden had gestaan maar ergens op een derde lijn (rule of thirds).

Hier eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i190.photobucket.com/albums/z181/Lone_nl/IMG_0655_400.jpg
klikbaar

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Lone, ik vind de plaat een nogal hoog snapshot-gehalte hebben. Snapshots kunnen in combinatie met een pakkende titel heel grappig zijn maar ik vind de foto zelf niet echt interessant. Wat probeer je uit te drukken? Technisch gezien is er niets mis mee, compositie is aardig en de belichting idem dito.

[ Voor 16% gewijzigd door Josh op 29-09-2007 17:43 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.