Foto geschoten in de apenheul, linksonder veels te wit imo

[ Voor 29% gewijzigd door Deef_K op 20-09-2007 13:54 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 29% gewijzigd door Deef_K op 20-09-2007 13:54 ]
No drama
This too shall pass
Je hebt wel gelijk, maar je moet het wel "zien" als je het tegenkomt en het lef hebben om de foto te maken. Daarnaast is er nog de keuze voor de uitsnede en de postprocessing. Voor de eerste twee al punten van mij. De uitsnede lijkt wat ruim - of juist te krap, als je haar in de omgeving had willen zien - en de ogen en mond zijn naar mijn gevoel wat te dichtgelopen, maar ik kan de foto toch wel waarderen.Sharky schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:50:
ik denk dat de foto vooral gemaakt wordt door het onderwerp, niet zozeer omdat de foto zelf heel mooi is.
Een stapje opzij naar links, zodat de bomen achter die vogel zaten had je een mooie plaat van een lelijke vogel opgeleverd.Neefdave schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:53:
Foto geschoten in de apenheul, linksonder veels te wit imo
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 20-09-2007 21:55 ]
[ Voor 6% gewijzigd door iworx op 21-09-2007 00:17 ]
This space intentionally left blank.
absoluut, je moet als je een beetje leuke kiekjes wilt maken goed om je heen kijken en soms inderdaad wat lef hebben, wat dat betreft scoort de foto inderdaad alToff schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:32:
[...]
Je hebt wel gelijk, maar je moet het wel "zien" als je het tegenkomt en het lef hebben om de foto te maken. Daarnaast is er nog de keuze voor de uitsnede en de postprocessing. Voor de eerste twee al punten van mij. De uitsnede lijkt wat ruim - of juist te krap, als je haar in de omgeving had willen zien - en de ogen en mond zijn naar mijn gevoel wat te dichtgelopen, maar ik kan de foto toch wel waarderen.
This too shall pass
Ik vind 'm in de gezichten wat donker. Verder vind ik de foto niet echt wat uitstralen, er is bijvoorbeeld geen interactie tussen de twee personen, maar ze kijken ook niet allebei naar jou. Leuk familiekiekje, maar meer vind ik het niet eigenlijk.dot.K schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:16:
@danmaarniet: mooie foto maar ik had ook graag wat meer omgeving gezien.
[afbeelding]
Vader & zoon - in de tuin.
Als je't zo bekijktMuse schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:29:
[...]
Ik vind 'm in de gezichten wat donker. Verder vind ik de foto niet echt wat uitstralen, er is bijvoorbeeld geen interactie tussen de twee personen, maar ze kijken ook niet allebei naar jou. Leuk familiekiekje, maar meer vind ik het niet eigenlijk.
This space intentionally left blank.
Lead engineer @ Home Assistant | GitHub Star 🌟 | Alles over mij...
Inflitsen zal inderdaad helpen om de schaduwen weg te halen. De onboard flits kan daarvoor ook gebruikt worden hoor, beetje mee spelen, maar zeker voor inflitsen zijn er nog wel redelijke resultaten mee te behalen.dot.K schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:00:
[...]
Als je't zo bekijktDe jongen is zwaar autistisch, dus de uitstraling klopt.
Dringend eens een flits gaan halen om de schaduwen weg te flitsen.
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Josh op 21-09-2007 14:17 ]
Verwijderd
Thanks. Haar oog was bij mij op m'n PC scherm thuis veel lichter(lekker groen-bruin-blauwig)... ik kan helaas nergens een schermkalibratietool vindenGsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:15:
@ Vich, Leuk. Geinige DOF. Lekkere kleurtjes alleen misschien wat donker op haar oog. Ik wil d'r oog juist zien! Nu is het zo donker.
[ Voor 32% gewijzigd door Josh op 21-09-2007 14:27 ]
Yup HDR...GsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:15:
@ Frenck, lekker plaatje hoor. Fijne kleurtjes, mee gespeeld? Is het HDR? Want hij voelt een beetje surreëel aan. Ik zou trouwens meer doen met die weerspiegeling in het water want die vind ik netjes.
Mooi zo!GsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:20:
Ok. Ik ben even zo vrij geweest om de belichting wat aan te passen (photoshop levels). Dit is op een gecalibreerd scherm overigens. Linksboven wordt wel behoorlijk licht zo maar het stoort mij niet.
[afbeelding]
Verwijderd
Dat lijkt meer op wat ik thuis op m'n scherm had, maar wel minder licht waardoor het gezicht meer kleur had.GsJosh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:20:
Ok. Ik ben even zo vrij geweest om de belichting wat aan te passen (photoshop levels). Dit is op een gecalibreerd scherm overigens. Linksboven wordt wel behoorlijk licht zo maar het stoort mij niet.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 14:44 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 16:15 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Sharky op 21-09-2007 16:46 . Reden: altijd lastig, links en rechts ]
This too shall pass
Verwijderd
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 22-09-2007 13:29 ]
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door YellowCube op 22-09-2007 13:35 ]
[ Voor 74% gewijzigd door YellowCube op 22-09-2007 13:36 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Soms is smaak persoonsgebonden. Zo dramatisch vind ik de plaat iig niet (en ja, de kleuren kunnen wat frivoler).
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Precies, maar dat had ik zelf al genoemd. Andere puntjes misschien?Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:28:
@Gsjosh: Oogt niet helemaal scherp op het hoofd.
Toff schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 23:17:
Nou, ik wilde het netjes houden, maar zelfs het bruidspaar zelf zal hier toch geen showcasefoto in kunnen zien? On top of all wat MBV al naar voren bracht, is die foto nog onscherp ook, de muur staat scheef en we kijken iedereen op de rug. Genoeg zo? Wie opbouwend commentaar wil, die plaatst zijn foto in het testcasetopic ofzo, waar ik regelmatig commentaar geef. Hier ligt de lat terecht hoog. ook in het weekend!
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
A Soldiers manual and a pair of boots.
haha idd was ik vergeten. Laatste tijd nogal druk en gehaast dus denk dat ik die over het hoofd heb gezien... hoe vraag ik me ook afneographikal schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:14:
Best okay, kan nog wat dramatiek gebruiken, maar wel netjes. Volgende keer alleen even die stofblob op je sensor wegsoepen he
Verwijderd
Het zal je ongetwijfeld alleen om het dak bedoeld zijn en voor je studie/excursie een mooie foto maar bij mij komt het over als een leuke skischans voor in de winter. Ik zie er te weinig in om een wow effect van te maken (hoewel de overgang dak lucht wel mooi is maar dat is niet het onderwerp van je foto). Misschien had een andere hoek of meer van het gebouw wat geholpen?Pat-Skim schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:03:
Nu mijn beurt:
Het nieuwe gerechtshof van Antwerpen was een onderwerp bij onze excursie naar Antwerpen met mijn opleiding, Bouwkunde, en daar hek wat foto's van gemaakt. Deze hieronder vond ik wel erg geslaagd:
Een lekker contrast tussen de punt van het gebouw en de wolker daarachter.
Jullie mening graag.
[afbeelding]
Verwijderd
mooie foto..krijg er wel vakantie gevoel bij en het doet me denken aan de film Gladiator... Ik had alleen wat meer lucht willen zien...ikmattie schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:05:
[afbeelding]
klik voor groter
HDR (mijn eerste zo'n beetje) met een klein beetje tonemapping
Ziet er zeker niet verkeerd uit, alleen de link naar je grotere versie werkt niet. Flickr geeft aan dat de foto niet beschikbaar is.ikmattie schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:05:
[afbeelding]
klik voor groter
HDR (mijn eerste zo'n beetje) met een klein beetje tonemapping
[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 24-09-2007 10:44 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 11:22 ]
Verwijderd
Mijn Flickr; Sony A7iii
[ Voor 4% gewijzigd door Trasos op 24-09-2007 12:07 ]
Thx en het is wax...Trasos schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:05:
@Frenck: 2 dingen: 1. fraaie foto, rustige achtergrond 2. goede gel!
Verwijderd
Zonder beweging zat er te weinig leven in het onderwerp, maar da's inderdaad ook wel persoonlijk.Frenck schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:52:
@Vich:
Erg leuke foto... maar toch.. kweet niet of ik persoon die beweging erin wel mooi vindt... maar das iets persoonlijks denk ik
en:Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:53:
@Vich: Het Z/W effect hoeft hier niet van mij. De lucht is té wit en beneden vind ik hem aan de donkere kant. Het bewogen verkeer geeft wel wat snelheid aan, maar dat had van mij meer mogen
Ja, het verkeer had wel wat meer beweging mogen hebben inderdaad. De lucht vind ik persoonlijk niet te wit en het Z/W effect maakt de foto imo leuker om naar te kijken, omdat een stadsomgeving meestal nogal een mix van (te)veel kleuren heeft.Trasos schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:05:
@ Vich: Ik zie de toegevoegde waarde van het ZW niet helemaal. Bovendien wordt de bovenkant nu érg licht. Voor de rest worden mijn ogen niet echt naar een duidelijk onderwerp geleid.
Na het zien van het origineel moet ik je betreft het ZW wel gelijk geven, was idd een bonte kermis.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:10:
Ja, het verkeer had wel wat meer beweging mogen hebben inderdaad. De lucht vind ik persoonlijk niet te wit en het Z/W effect maakt de foto imo leuker om naar te kijken, omdat een stadsomgeving meestal nogal een mix van (te)veel kleuren heeft.
littlejoannes schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:48:
@J0YR1D3R: ik mis de auto die bij het logo hoort, maar scherpe foto
Thanks voor het commentaar. Ik vond de wolken wel een beetje een dromerig effect geven, zonder was het een hele strakke plaat geworden. En ik wil best m'n nick wijzigen, maar er mag geen @ meer in nicks voorkomen op GoT helaasWekkel schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:53:
@JOYR1D3R (BreezaH?): een lekker plaatje, van mij hadden die witten plekjes juist niet gehoeven.
Ben je gekJ0YR1D3R schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:05:
En ik wil best m'n nick wijzigen
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Verwijderd
Wel eens van de rule of thirds gehoord? Vaak zorgt dat ervoor dat je foto net iets meer spreekt of spannend is.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:43:
Hoi,
Ben nieuw op het forum en zou graag willen weten wat ik evt. aan onderstaande foto zou kunnen verbeteren. Foto is gemaakt met een EOS400 met de standaard lens. Misschien dat ik van de week nog even een test/showcase post met de foto's waarvan ik denk dat ze wel het bekijken waard zijn.
[afbeelding]
Dit is een foto van het Sowjetisches Ehrenmal in Berlijn.
No worries m8
Ontzettend toffe foto. Zag 'm ook langskomen op m'n flickr maar had geen tijd om comment te posten (zat op school toen).
Spiegeling van die wolkjes is inderdaad wel mooi, verder vind ik 'm niet zo boeiendJ0YR1D3R schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:34:
Ik heb ook nog een shot van de IAA vorige week zaterdag. Vond hem zelf erg geslaagd met de spiegeling van de wolkjes om het logo heen
[afbeelding]
Klikbaar
Prettige kleuren. Niet erg origineel qua compositie though (veel mensen maken op zo'n manier een zelfportret).Frenck schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:01:
[afbeelding]
Dat ben ikke... geschoten direct nadat ik uit bed kwam...
Zelfpotraitje dus....
Lekkere toning, heb je lightroom gebruikt met split toning?Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:24:
ik was vandaag in den bosch i.v.m. een tentoonstelling in het Stedelijk Museum.
Een stukje naast het stedelijk museum trof ik dit aan.
[afbeelding]
+ klik!
Verwijderd
ThanksVerwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:04:
ja, voor de highlights een beetje rood en voor de shadows meer oranje.
Over jouw foto, compositie is goed uitgevoerd. Ik had nog net een stukje meer kerk er op gezet, maar dat zal wel specifieke redenen hebben (bomen struiken lantaarnpalen..).
Ik denk dat je een beetje bent doorgeschoten met de donkerte. Hij oogt erg zwaar qua kleur.
Mooie plaat, maar je kan er nóg meer uithalen
Vooral leuk omdat je er bij verteld dat het om een zwalkende zwerver gaat. Dat geeft de foto een meerwaarde!Sillymidget schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:14:
Dinsdag wat fotos gemaakt in Utrecht, begin van de avond. Wilde voornamelijk wat fotos maken met langere belichtingstijd.
Vond deze wel grappig omdat er een dronke zwerver op een fiets voorbij kwam
[afbeelding]
Tsja, gewoon een portret, ik vind m veel te rood en onderwerp is ook niet heel interessant.To_Tall schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:26:
Portret van m'n Pa op het Kenedy Space Center,
[ afbeelding]
Lekker toscaans ( dat gevoel roept het bij mij op
Ik vind het een hele goede urban-feel foto! Heb je nog een serie oid?Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:24:
ik was vandaag in den bosch i.v.m. een tentoonstelling in het Stedelijk Museum.
Een stukje naast het stedelijk museum trof ik dit aan.
[afbeelding]
+ klik!
[ Voor 21% gewijzigd door Tomino op 26-09-2007 21:57 ]
Verwijderd
Nou, nee eigenlijk niet.. wel een stel foto's gemaakt daar van hetzelfde standpunt en van het watertje aan de onderkant. Daar zal ik er nog wel een van posten, maar ik vind het wel en plek om naar terug te gaan. Erg leuke en voor mij onbekende architectuur daarzoIk vind het een hele goede urban-feel foto! Heb je nog een serie oid?
This too shall pass
KattenSharky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:38:
ik weet het, doorgeslagen wit rechts maar ik vind 'm wel schattig. M'n vriendin met onze kat.
[afbeelding]
==
hoi
Typische plek om een poes neer te leggenSharky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:38:
ik weet het, doorgeslagen wit rechts maar ik vind 'm wel schattig. M'n vriendin met onze kat.
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 28-09-2007 22:13 ]
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 17:48 . Reden: typo's ]
Nee, dat is juist de bedoeling! Bedankt voor de moeite. Het gekke is, als ik de mijne los bekijk, lijkt er niks mis mee, maar met die van jou ernaast lijkt hij ineens toch wat flets, al is jouw bewerking naar mijn smaak weer iets te. Ik ga een heel stuk met je mee, maar ik hou hem iets minder geel.Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:48:
ik weet niet of je het erg vind maar ik heb er een tikkeltje aan gesleuteld.
ici!
maar je hebt gelijk, je hoeft er eigenlijk niks aan te doen.. hij is mooi zo!
doorgeslagen, schmoorgeslagen.Sharky schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:38:
[afbeelding]
de achtergrond vind ik zelf ook wat lastig, alleen stond daar alles vol met loodsen en dergelijke.....YellowCube schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:50:
de uitsnede is erg leuk en er zit lekker wat diepte in. Ik vind 'm echter toch wat leeg aan de rechterkant en wellicht had ik liever e.e.a. in een wat andere setting gezien (andere achtergrond, ipv een groene loods)...maar ik weet ook dat je niet alles kunt hebben
Wabbawabbawabbawabba
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
[ Voor 4% gewijzigd door DeoDupke op 29-09-2007 15:38 ]
No worries m8
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Hij staat horizontaal, dat klopt. Maar hij had schuin moeten staan i.v.m. perspectief: de fotograaf stond er niet midden voor, waardoor hij nu weer scheef staat t.o.v. de horizon. Links lijkt het hek groter te zijn dan rechts.Aloys schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:56:
Voor mijn gevoel staat de foto scheef, maar als ik het nameet zou het maar 0.25 graden ofzo zijn.Compositie vind ik top
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
[ Voor 16% gewijzigd door Josh op 29-09-2007 17:43 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq