Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.876 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lone: Zonde van al die eieren als het alleen voor de foto moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
Het was idd een snapshot, iemand anders had op de markt een stapel eieren om gegooid en ik vond het wel een mooi beeld. Zit verder dus geen diepere betekenis achter sry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Wat mij betreft komt dit toch wel aardig in de buurt van een showcase pic.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1013/1463246130_3d7853ff01.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
Vanmiddag genomen vanaf mijn balkon:

http://www.flickr.com/pho....gne?id=1463189739&size=l
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1170/1463189739_19e2b6037a.jpg

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:55:

[afbeelding]
Ik vind het inderdaad een mooie foto. De dof ben ik niet weg van. Die had van mij een stuk kleiner gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 14:38
JWfx schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:01:
@momania: leuke compo! Gaaf dat juist één deel open is, geeft de foto een leuke asymmetrie.
Ik denk trouwens dat het 'scheefte-effect' komt doordat je je naam rechtonder hebt staan. Voor mij lijkt-ie daardoor optisch aan die kant de rechte lijn op te 'liften'.

En dan mijn aller-, allereerste testfoto. :$
[afbeelding]
Bijna twee weken geleden gemaakt bij een rallye-rit hier in de buurt. Ik vond de foto in kleur nogal gewoontjes en in zwart-wit ronduit nietszeggend. Dat heb ik gecombineerd en het resultaat deed me ineens wel wat.
Wat vinden jullie?
mooie foto volgende keer rood-wit-blauw :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Wijnands schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:55:

[afbeelding]
Jammer van de onrustige achtergrond. De DOF is prima wat mij betreft: het hele onderwerp netjes scherp.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:50:
[...]

Jammer van de onrustige achtergrond. De DOF is prima wat mij betreft: het hele onderwerp netjes scherp.
De dof is niet prima. De bokeh wel.

De afstanden zijn wat lastig in te schatten maar als we uitgaan van maximaal een meter tussen de achtergrond en het onderwerp dan schat ik op f4 met een tele of 2.8 op een groothoek.

Dat is te ruim en dus is de dof niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Waarom is dat "te ruim"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
-excusez dubbel-

[ Voor 93% gewijzigd door Wortelsoep op 30-09-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:15:
[...]

De afstanden zijn wat lastig in te schatten maar als we uitgaan van maximaal een meter tussen de achtergrond en het onderwerp dan schat ik op f4 met een tele of 2.8 op een groothoek.

Sorry? Ik breng mijn mening en die is dat de DOF wél goed is. Er is geen absolute goed of fout in deze... En de bokeh vind ik dus net niet lekker eruit zien :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Duidelijk geval van smaak dus. Ik vind de achtergrond er wel lekker uit zien.
Dit was overigens f8, 90mm op zo'n 10centimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Strakke pic hoor Wijnands, knappe dof ook :)

Overigens nog 2 van mij dan.. vandaag met mijn pa op pad geweest, helaas had hij zijn 17-85mm erop, en ik had de 18-55 thuis liggen, dus moest ik met de 28-105 aan de slag. Kwam helaas wat groothoek te kort, maar alsnog vind ik deze wel aardig.

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Rimburg/IMG_5514.jpg

Van die laatste weet ik nog niet zeker of ik 'm in kleur of zwart/wit wil. Helaas beetje jammer van de flare ook, maar vanwege dat Cokin P systeem kan er geen normale zonnekap op (overigens die heb ik ook niet :+ ).

[ Voor 20% gewijzigd door De_Bastaard op 30-09-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
En bij deze mijn eerste foto. Ik ben er niet helemaal tevreden over, maar meer kon ik er zo niet van maken. Geschoten met een analoge Nikon F80 icm kit 28-80mm. Gebruikte film was Iso 100. Sluitertijd zal iets van 1/125ste geweest zijn met f/22 of f/27 denk ik.
Ingescand met een Epson 4990 die ik vorige week donderdag binnen kreeg.
Was trouwens vorige week zaterdag bij de Opendag Burum schotels. (deze foto heb ik dan ook maar ingestuurd voor de fotowedstrijd, gezien ik niks beters had.)
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/1230/r14026kr6.jpg

grotere versie

imageshack is een beetje traag atm

[ Voor 12% gewijzigd door warcow op 30-09-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
De_Bastaard schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:56:
Strakke pic hoor Wijnands, knappe dof ook :)
Dank!
Overigens nog 2 van mij dan.. vandaag met mijn pa op pad geweest, helaas had hij zijn 17-85mm erop, en ik had de 18-55 thuis liggen, dus moest ik met de 28-105 aan de slag. Kwam helaas wat groothoek te kort, maar alsnog vind ik deze wel aardig.
Als dit de nikon 28-105 is, daar kan je meer uithalen met een kap en zonder filters. Deze plaat is toch best leuk, zou 'm alleen een graadje ofzo naar rechts draaien.
warcow schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:08:
En bij deze mijn eerste foto. Ik ben er niet helemaal tevreden over, maar meer kon ik er zo niet van maken. Geschoten met een analoge Nikon F80 icm kit 28-80mm. Gebruikte film was Iso 100. Sluitertijd zal iets van 1/125ste geweest zijn met f/22 of f/27 denk ik.
Lekkere plaat, fijne kleuren. Gokje, kodak?

Ik haal hier alleen niet uit dat het om schotels gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 30-09-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 20:40
Wijnands schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:12:

Als dit de nikon 28-105 is, daar kan je meer uithalen met een kap en zonder filters. Deze plaat is toch best leuk, zou 'm alleen een graadje ofzo naar rechts draaien.
Canon 28-105 :) Ik wilde overigens persé die gele boom links van de toren erop krijgen, het beeld aan de rechterkant was niet zó boeiend imho.

[ Voor 17% gewijzigd door De_Bastaard op 30-09-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
[...]

Lekkere plaat, fijne kleuren. Gokje, kodak?
Ik haal hier alleen niet uit dat het om schotels gaat.
Op de achtergrond zie je wat schoteltjes, is inderdaad niet genoeg waarneembaar. (vandaar dat ik er ook niet erg tevreden over ben.)
Dit was echter wel mijn enige geslaagde plaat waar goed op te zien is dat het om een opendag gaat.
De film was fuji superia reala.
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=2558
Ik moet wel zeggen dat ik nog niet zo ver ben dat ik echt het verschil in de soorten film echt kan zeggen. Enige wat ik echt merk is dat de goedkopere merken en hogere iso waardes toch echt meer last van ruis hebben. En misschien (als gevolg ook) iets missen in de scherpte.

[ Voor 3% gewijzigd door warcow op 30-09-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Apart. Ik had iets feller groen verwacht met fuji. Nou ja, scanproces wellicht. Een voordeel wat jij hebt, als je op f22 schiet hoef je je niet af te vragen of je recent je sensor nog schoon hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wijnands schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 07:14:
Apart. Ik had iets feller groen verwacht met fuji. Nou ja, scanproces wellicht. Een voordeel wat jij hebt, als je op f22 schiet hoef je je niet af te vragen of je recent je sensor nog schoon hebt gemaakt.
heb het zelfs het geheel nog wat groener moeten maken. Ik denk dat er net een wolk voor de zon zat toen ik de foto maakte. (de achtergrond met de schotels was wel in de zon, vandaar dat ik dat even los bewerkt heb)
En een voordeel is inderdaad dat ik geen vuile sensor krijg, helaas heb ik genoeg stofproblemen bij het inscannen van de negatieven. (flatbed scanner) Zal binnenkort even een apart (stofvrij) kamertje maken voor doka/scanwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn bewerkte testcase foto vanuit de A1 GP in Zandvoort
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/8386/20070930a1gp0021kopie2wq8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Waarom niet gewoon in kleur? Wat misschien wel leuk is, is de kleur op de achtergrond verminderen, maar dit vind ik niks. De geslaagde foto's met dit effect hebben allemaal 1 ding gemeen: ze hebben maar een kléin stukje van de foto in kleur. Dit is 1/4 van de oppervlakte in kleur, en dan is het effect weg.
Dan blijft nog de discussie over of het een leuk/mooi effect is, het trucje is nu al zo vaak toegepast om een slechte foto te redden dat in dit topic de meeste mensen er anders over denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:15:
[...]

jeej, misschien kun je voor ons een lijstje maken van wat wel en niet goed is? scheelt ons een hoop werk, dat prutsen en experimenteren altijd.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

jeej, misschien kun je voor ons een lijstje maken van wat wel en niet goed is? scheelt ons een hoop werk, dat prutsen en experimenteren altijd.
Jeuj? Iemand plaatst een foto in de testcase in de hoop op commentaar. Ik geef dat met de opmerking dat de dof niet goed ligt. Iemand anders haakt daar op in maar geeft aan dat het niet aan de dof ligt. Ik geef aan de hand van geschatte getallen dat het wel degelijk een dof kwestie is. Iemand kent de definities niet en ik haak af. Klaar. Als Wijnands zijn foto goed vind (en het is geen slechte foto) gewoon doorgaan. En anders lekker wat gaan prutsen met die getallen.

Dus wat is je punt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

Jeuj? Iemand plaatst een foto in de testcase in de hoop op commentaar. Ik geef dat met de opmerking dat de dof niet goed ligt. Iemand anders haakt daar op in maar geeft aan dat het niet aan de dof ligt. Ik geef aan de hand van geschatte getallen dat het wel degelijk een dof kwestie is. Iemand kent de definities niet en ik haak af. Klaar. Als Wijnands zijn foto goed vind (en het is geen slechte foto) gewoon doorgaan. En anders lekker wat gaan prutsen met die getallen.

Dus wat is je punt?
Wel, een foto beoordelen is een tamelijk subjectieve aangelegenheid, als jij vervolgens jouw mening als feit presenteert dan vind ik dat nogal bijzonder. Dat is mijn punt.
Overigens beschuldig je ook nog iemand van het niet kennen van de definities terwijl ik die twijfel nog eerder bij jou krijg. Maar goed, PM me maar als je hier over door wilt gaan. Over smaak valt toch niet te twisten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sharky op 02-10-2007 18:58 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw op het gebied van fotografie, maar heb het altijd wel leuk gevonden :)
Ik heb mijn camera sinds een maandje

Deze heb ik 2 weken gelden geschoten met een Fuji S6500

Afbeeldingslocatie: http://www.rnweddingservice.nl/Dinesh/DSCF0845.jpg

Commentaar graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had hem graag wat wijder gezien, maar hij is netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tikkeltje soft (zie vooral het water), maar de kleuren maken een hoop goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:55:
Hier mijn bewerkte testcase foto vanuit de A1 GP in Zandvoort
[afbeelding]
Ik ben er ook geweest, en wat iemand anders ook al zei: ik zou 'm gewoon geheel in kleur mooier vinden. Het is een kwestie van smaak, maar ik ben nooit zo heel gecharmeerd van zulke bewerkingen, terwijl de foto er verder perfect uitziet...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:39:
Ben nieuw op het gebied van fotografie, maar heb het altijd wel leuk gevonden :)
Ik heb mijn camera sinds een maandje

Deze heb ik 2 weken gelden geschoten met een Fuji S6500

Commentaar graag :)
Staat hij niet een tikkeltje scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Scheef ja, vind ik ook. Maar: pretty colors! * Punksmurf likey.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:26
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1201/1478343576_2b8487c148.jpg
klikbaar

Ik doe ook nog eens mee.

De foto is genomen in Gent (België) toen ik bezig was met een wandelingetje voor school. (1ste jaar Fotokunst)

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woudew schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:58:
[...]

Staat hij niet een tikkeltje scheef?
Jah hij staat een klein beetje scheef jah 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Roosje

Afbeeldingslocatie: http://www.rnweddingservice.nl/Dinesh/DSCF0907.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Soul_assasin: Hij is eh, gewoonweg onscherp. En de compo is ook niet zo boeiend. Rechtsonderin is het ook net een beetje té overbelicht, en wat zwart wit hier toevoegt weet ik ook niet :P Met Gent is heel wat meer te doen!
@Dinesh: Hij staat er wel netjes op, maar het blijft een beetje een clichée foto.

Nog eentje van mij dan, paar dagen geleden met School naar Frankrijk geweest. Onze leraar had daar een nogal eh, rommelig en oud huis. Daar zat deze trap in, en daar heb ik een fotootje van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://foto.reelspeek.nl/got.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:21:

Nog eentje van mij dan, paar dagen geleden met School naar Frankrijk geweest. Onze leraar had daar een nogal eh, rommelig en oud huis. Daar zat deze trap in, en daar heb ik een fotootje van gemaakt.

[afbeelding]
Een leuke Escher plaat :) . Hoe ik ook kijk het blijft erop lijken dat de foto niet klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:21:
@Soul_assasin: Hij is eh, gewoonweg onscherp. En de compo is ook niet zo boeiend. Rechtsonderin is het ook net een beetje té overbelicht, en wat zwart wit hier toevoegt weet ik ook niet :P Met Gent is heel wat meer te doen!
de onscherpheid is niet opgemerkt door een leerkracht :s maar nu je het zegt is het wel zo, ik kan de foto eens proberen hernemen op een dag met leuker licht...

Zwart wit voegt niets toe maar in het eerste jaar moeten alle foto's in ZW uitgevoerd worden.

met gent is inderdaad heel wat meer te doen... dit is de andere foto die de selectie doorstaan heeft
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1031/1478342788_e218f17df7.jpg

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vind ik persoonlijk een stuk leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Laatst online: 02-09 14:03
Die eerste foto van Gent vind ik persoonlijk ook niet erg boeiend. Mijn ogen worden naar de straat getrokken, dus dan zou je juist dieptewerking verwachten, maar die vind ik vervolgens niet terug. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre de omgeving en de apparatuur het toelaat, maar ik denk dat als de foto staand genomen was (met dus vooral aan de bovenkant meer ruimte, zonder aan de zijkanten in te leveren), dat hij dan al snel beter was geweest, zeker gezien de grote kerk die op de achtergrond lijkt te staan.

Die tweede foto vind ik daarentegen wel echt goed. Mooie dieptewerking (hou ik nu eenmaal van), lekker decentraal en vooral de vrouw met kinderwagen zorgt dat ook de kant met de witte muur interessant blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk niet echt fotografisch interesant. Gewoon niveau snapshot, maar ik vond het contrast gewoon zo ontzettend leuk.

Ik zit dus eigenlijk niet perse op commentaar te wachten, maar wilde dit toch graag even delen.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dhille71/foto/DCAH8132.JPG

Ja, inderdaad, ik ben één van die mensen die het helemaal vreselijk vind dat de oude gevels in steden worden weggeslagen en worden vervangen door vierkante meters glas en lelijk semi marmer.
Ik zou graag zien dat in dat soort oude binnensteden.... nu ja, je begrijpt het vast wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hier is het niet eens de oude gevel weghalen, maar gewoon een modern logo er op jassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
Ik heb de laatste tijd niet echt de tijd om nog eens echte onderwerpen te zoeken voor nieuwe foto's. Zou er eens wat meer tijd aan moeten besteden. Maargoed, zolang dat niet is blijf ik nog even in mijn trip naar Parijs hangen ;)

Wat vinden we hiervan? Ik hem hem niet bewerkt, behalve dat ik dan een behoorlijk lens-correction heb gedaan om hem zo recht mogelijk te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://below-zero-degrees.nl/images/IMG_4206s.jpg

Focal Length: 18.0mm
Exposure Time: 0.125 s (1/8)
Aperture: f/4.5
ISO equiv: 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lange tijd weer eens op pad geweest met me camera, graag jullie reactie op deze foto

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1031/1488542683_1892ca92e6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:19:
Na lange tijd weer eens op pad geweest met me camera, graag jullie reactie op deze foto

[afbeelding]
Ehmm....voor mijn gevoel staat hij erg scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muse schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:56:
[...]

Ehmm....voor mijn gevoel staat hij erg scheef.
Ja dat dacht ik ook maar als ik met photoshop hem recht probeer te trekken moet hij is van 0.23 graden kantelen. dus niet echt de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Het is lastig om te zien zonder horizon, maar ik zou de foto eerder ongeveer 3 graden draaien, dan lijkt het lijnenspel een stuk natuurlijker. Probeer het eens zou ik zeggen, dan kun je zelf kijken hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19
idd. Probeer de lantaarnpaal verticaal te krijgen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Bij mij is het anderhalve graad, op de vertikale lijnen:

Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/3007/aaaa14885426831892ca92exm3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zo vind ik hem idd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:20:
Bij mij is het anderhalve graad, op de vertikale lijnen:

[afbeelding]
Inderdaad een stuk beter. Ik had even geen PS bij de hand, dus ik deed het op de gok. :+ Belangrijkste is dat de verticale lijnen daadwerkelijk verticaal staan. Je zag het heel erg aan de linkerkant van de foto, waar het raam afgesneden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd zo is hij beter. Ben nog steeds met photoshop aan het klooien om de foto's te verbeteren, maar weet nog niet goed waar ik moet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 15-09 14:26
http://gathering.tweakers...message/28842907#28842907

Niemand? Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ik zie zoveel reacties over de foto onder mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

een lamp
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/05971566e96202f3578ac09a138e14fd/full.jpg

@TranceSetter:
't is een fraaie foto. Die 2 mensen zijn een leuke toevoeging. Wellicht dat je 'm nog iets je meer naar rechts had kunnen zetten, dan had het woord " Quattre" er net helemaal op gestaan.
't is nitpicking, ik weet het

[ Voor 43% gewijzigd door YellowCube op 05-10-2007 18:31 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk effect met die schaduw, alleen zou ik iets meer uitgezoomd hebben, maja dat is misschien persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

ik zou juist iets meer ingezoomd hebben en de lamp plus schaduw iets meer in het bovenste vlak gezet hebben, op 1/3 ongeveer. Verder nette foto, daar niet van.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind hem mooi zo, het is misschien ook leuk dat als de lampen allebei evenver van het kader af staan dus ipv uit zoomen juist nog een tikje er af snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je vraag er om >:)

Alles links vind ik wat vaag, het blok aan de rechterkant, daar moet je naar mijn smaak iets mee doen, de rest niet.

Ga eerst eens met croppen aan de gang en probeer een compositie rondom het donkere gebouw met de roze/rode lichtstreep erin te krijgen. Stoeien met kleurjes komt daarna dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:19:

[afbeelding]
Ik weet niet of je photoshop tot je beschikking hebt, maar probeer eens de burn tool op zo'n 40% over de lucht heen te halen, gewoon even mee experimenteren. Komt soms tot een leuk resultaat :)

Wel leuke foto verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag morgen gemaakt..

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/5666/2urysy4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@royv - Ik heb het idee dat de foto omvalt naar rechts toe. Misschien eens iets draaien naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kijkt wel lekker weg :)
Mag van mij wel wat meer contrast in.

Oh, wat vignetting onderaan in de hoeken zou ook wel goed staan.

Zoiets dus: (even snel gedaan)
http://www.26fps.nl/got/gotfototje.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door sOid op 05-10-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane, zal dat eens proberen!

sOid, bedankt voor je tips..er zou best wat meer contrast in kunnen ja, nu je 't zegt. Vindt alleen jou edit een tikkeltje te zwaar bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/7277/dscf13821lj8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Leuk, subtiel. Je zou ook nog één roos heel licht kunnen kleuren en de rest zwart/wit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wekkel schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:01:
Leuk, subtiel. Je zou ook nog één roos heel licht kunnen kleuren en de rest zwart/wit laten.
Dan valt het niet meer op lijkt me. Ik zou die rozen bij die tekst ingekleurd laten, en de rest laten 'faden' zodat het wordt opgebouwd. Het natuurschoon aan de rand zwartwit, dan lichtjes gekleurd, en dan uiteindelijk bij die rozen volle kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

Om Hurricane en sOid na te praten: iets naar links kantelen en het contrast zou ik inderdaad een beetje opschroeven. Verder heel mooi! :) (de bewerking van sOid vind iets teveel van het goede)

[ Voor 7% gewijzigd door Wok op 06-10-2007 20:12 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Tijdje terug (begin augustus) @ Nürburgring geweest. Bij Brünnchen stond er ook rijtje Fiats 500 O+

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/cinquos_small.jpg

(erg balen dat de voorste auto er net niet helemaal op staat :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:46

Markie

Voorheen BBE

@ Yellowcube: goed gezien, mooie uitsnede
@ Royv: lekker sfeertje, klein beetje meer contrast?
@ tonysettanta: Mooie bewerking met die kleur. Ik vind de achtergrond wel wat te veel afleiden. De steen kleurt trouwens net onder de rozen enigzins paars; dat zou ik ook helemaal in zwart-wit omzetten.
@ wok: naar mijn idee net iets te groen.

Mijn eerste inzending voor de testcase:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/9749/img0948aayj7.jpg

(sigma 17-70)

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BBE: hey :)

Vind hem lekker (hoorde al dat je op paddestoelen jacht was en morgen weer gaat ;) ), maar vind hem net wat te donker. Contrast is wel heerlijk en achtergrond ook prima.
Als je naar de levels kijkt kan je best een klein beetje de lichte delen pushen. Had het zelf ook even in PS gedaan en wordt hij wel iets beter van. Daarnaast is de paddestoel wat centraal in het midden qua hoogte, had best wat meer ruimte boven gemogen van mij, maar dat is meer persoonlijk misschien.
Maar deze foto is al heel prima.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

BBE schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:59:
@ wok: naar mijn idee net iets te groen.
Bij nader inzien heb je gelijk ;) Moet nog even werken aan mijn Photoshop technieken wat betreft duo-/tritone :) Dit was een eerste experiment...

Om nog even kritisch naar mijn eigen werk te zijn: het contrast had iets minder gekund. De boompartijen vertonen iets teveel 'zwarte' vlakken. Ik heb dus nog wat te leren op het gebied van fine tunen :)

@jouw paddo ( ;) ): lekker! :9 Misschien - zoals Nomad al heeft aangegeven - nog even spelen met de levels om het onderwerp iets meer naar voren te laten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Ahhh...paddestoelen...die heb ik vorige week ook geschoten. Hier een klassieke;

Afbeeldingslocatie: http://www.rentier-online.com/GOT/paddestoel.jpg

Rechtstreeks uit de camera, zoals het hoort....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

YC: Lekker sfeervol plaatje, goed gezien! :)

royv: Iets meer contrast zou beter zijn idd denk ik, verder wel leuke plaat.

tonysettanta: Er netjes. Ik zou alleen toch proberen om ipv een gecentreerd stukje kleur met PS toch alleen de rozen bloemen zelf rood te maken oid en de rest gewoon z/w laten :)

Wok: Te groen idd. ;) En als die ene auto er nou net niet helemaal op staat, probeer dan eens een krappere crop. Door bijvoorbeeld alleen die neuzen te laten zien van de auto's (en bij voorkeur die mensen rechts eraf te croppen)

BBE: Prima plaatje :)

Ik heb zelf gister maar eens een lekkere cliche foto genomen van de vuurtoren :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c88515da3d82db2058065ccee5f991b/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op advies van momania ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/cinquos2_small.jpg

@momania: Inderdaad nogal clichë, maar wel goed uitgevoerd :) Je zou nog even kunnen spelen met de helderheid, want de lucht vind ik wel erg donker/grauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Wok schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:45:
Op advies van momania ;)

@momania: Inderdaad nogal clichë, maar wel goed uitgevoerd :) Je zou nog even kunnen spelen met de helderheid, want de lucht vind ik wel erg donker/grauw...
Imho een hele verbetering, is zo een leuke foto. :)

edit: rechtzetten lijkt me niet echt nodig, ik vind het perosonlijk zo juist wel mooi. (de auto's lopen ook naar achteren, en de bomen staan denk ik wat scheef als je het gaat "rechtzetten" )

[ Voor 21% gewijzigd door warcow op 07-10-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Wok: Liep het terrein echt af, of staat je foto zo'n 2,5 graden scheef? Zelfs als het in werkelijkheid afliep, dan zou je nog kunnen overwegen om hem recht te zetten. Het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Dank! :)

Ik ben geen profi fotograaf en ik hobby maar wat aan. Alle tips/adviezen/trucs die hier gepost worden probeer ik dan ook toe te passen op mijn werk (indien nuttig/van toepassing). Het doet me goed als ik daar dan positieve feedback op krijg, zoals in dit geval ;) Dat geeft me weer extra stimulans :)

Bij deze dus (nogmaals) dank aan degenen die me feedback hebben gegeven! :)

@Toff: nu je het opmerkt... foto staat inderdaad niet helemaal recht, maar de grond aldaar was dat ook niet ;) Ik ga even kijken met PS of het rechtzetten nog wat kan toevoegen aan de plaat. Bedankt voor je feedback :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wok op 07-10-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Laatst online: 12-07-2023
@ BBE @ Wekkel @ Jejking.
ik heb geprobeerd een beetje hoop in de voorste rozen vast te leggen
en de rest een beetje te laten in de triestheid van geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Wok: stuk beter zo die foto idd :)

Nog maar een cliche foto van mij dan (op dezelfde dijk bij de vuurtoren) :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/054b4dc5f2cbd9d4c3dfe1cbb0d80073/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@momania: Het bankje is wel een tikkeltje steriel, te gladjes, om als onderwerp te dienen. Je kan natuurlijk niet even snel een verweerd rustiek bankje daar neerzetten, maar erg fotgeniek is deze niet, vind ik. Verder vind ik het jammer dat ze zee niet doorloopt rechts. Het gevoel van wijdsheid ontbreekt daardoor. Iets dichterbij het bankje en iets grotere beeldhoek had dat mogelijk opgelost en bovendien het dak van het vuurtorenhuisje helemaal in beeld gebracht? Een verlaten pop op het bankje had het ineens een heel andere, dramatische foto gemaakt? Kortom, het is niet leeg genoeg en te leeg om te boeien zo, als je me nog kan volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 18:10

Just_I

What did you just say?

Door het DOF lijkt het net of het een miniatuur bankje is. Om de foto wat spannender te maken zou ik wat spelen met de kleuren, wat meer monotoon of zwart-wit of iets dergelijks.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Deze ben ik net weer tegengekomen, pas geleden gemaakt op en verjaardag:

Afbeeldingslocatie: http://voodooless.com/download/bol_small.jpg

Nikon D70 met 75mm(50mm analoog) 1.8f: f/8, 1/250s, ISO 400

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
@vodooless: Vind het wel een mooie foto, je hebt de focus heel strak op de bel weten te leggen. In de highres herken ik ook nog de fotograaf + camera. :)
Misschien was een iets andere beeldindeling en achtergrond wel mooi geweest. (iets heldere achtergrond, en de bel niet zo in het midden.

Nu weet ik niet of de luchtbel nog wel zo mooi zou zijn met achtergrond die meer helder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Momania: Eenzaamheid straalt er vanaf, maar direct wel een beetje saai.
@Voodooless: Vind hem een beetje donker. Compositie kan ook beter. Niet heel slecht hoor.

Even in de oude doos gezocht en een vakantie foto gevonden. Erg cliché natuurlijk, maar vond hem zelf best lekker zo.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/241/1507500173_0b67935a4b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Als jullie de kans kijgen, ren dan ook eens als een gek achter de luchtbel aan om een mooie (en vooral scherpe) foto te krijgen ;) 'T is nog erger dan een razende Cavia :+ Ik had er nog eentje met een mooiere achtergrond, helaas was daar de bel veel minder mooi. Zo moet je toch weer altijd compromissen sluiten. Ik vond hier vooral de kleuren van de bel, en de kleine lensflare wel interessant. Hij zou ook inderdaad wat lichter mogen, maar dat zach er in photoshop niet echt mooi uit , dus toch maar zo dan ;)

De roos vind ik erg mooi, vooral het verloop van de focus van voor naar achteren (van linksonder, naar rechtsboven zelfs) erg mooi in contrast met de lijn die de roos maakt, van linksboven naar rechtsonder.

[ Voor 7% gewijzigd door voodooless op 07-10-2007 21:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Afbeeldingslocatie: http://tn1-3.pv.deviantart.com/fs20/150/i/2007/280/3/7/Some_buttons_by_alex3305.jpg

Een paar buttons van mij in een close-up. Staat op deviantART. Informatie die erbij hoort:
Model: Canon DIGITAL IXUS 75
Shutter Speed: 1/2 second
F Number: F/2.8
Focal Length: 6 mm
ISO Speed: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Alex3305 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:38:
[afbeelding]

Een paar buttons van mij in een close-up. Staat op deviantART. Informatie die erbij hoort:

[...]
Wat is dat voor paars vaag vlekje rechtsbovenin?
edit: En daarnaast stoort de lichtbron die weerkaatst word op de onderste button in het midden van de foto mij een beetje.

[ Voor 15% gewijzigd door warcow op 07-10-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
YellowCube schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:29:
een lamp
[afbeelding]

@TranceSetter:
't is een fraaie foto. Die 2 mensen zijn een leuke toevoeging. Wellicht dat je 'm nog iets je meer naar rechts had kunnen zetten, dan had het woord " Quattre" er net helemaal op gestaan.
't is nitpicking, ik weet het
Zeg, gast, doe jezelf eens heel rap een lol en verplaats hem naar solo showcase.... keurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 17:46

YellowCube

Wait...what?

@royv: nette plaat. Ik vind de bewerking van sOid net iets meer geven (maar dat kan uiteraard alleen als de basis goed is...en dat is ie.

@tonysettanta: ik ben absoluut niet te porren voor het half zwart wit half kleur gebeuren. Beetje te kitscherig als je het mij vraagt.

@Wok: leuk foto, maar het groene ben ik niet zo voor. Ik zou liever wat felle kleurtjes zien.

@BBE: de paddestoel staat erg aan de rand van je foto. Is daar een reden voor? Het mag best wat meer in het midden.

@MasterMaceMichu: rechtoerechtaan. Wel netjes scherp en nette kleuren.

@momania: je bent fan van de laagstaande zonnetjes zie ik. Vuurtoren is netjes qua kleuren, maar het had wel wat meer in het midden gemogen. Bankje is lekker rustig en mooi los gekomen van z'n omgeving. Cliché dat wel, maar ach...jij weer een avondje van de bank geweest.

@voodooless: de grote versie is erg gedetailleerd. Macrofotografie en zeepbellen staan nog steeds op m'n todo lijstje.

@redhero: sja, rozen van dichtbij zie je veel voorbij komen. Toch niet slecht qua kleur en uitsnede.

@Alex3305: leuk idee, maar pak dan echt een hele emmer button en ga ze op deze manier fotograferen. Ik zie nu 3 buttons waarvan geen de focus heeft. Dat hoeft niet persé maar je hebt wel een totaal lege achtergrond met de rand van een bureau o.i.d.
Gewoon heel heel heel veel buttons en lekker er op los gaan. Is leuk om te doen en levert evenzo leuke platen op.

@neo (en de rest): dank :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@momania: ik vind de kleuren wel mooi zacht alleen het bankje ziet er zo hard uit met die randen :)
@voodooless: de bel staat er mooi op, maar verder is er niet veel spannends te zien eigenlijk. ik heb wel eens geprobeerd om een bel te laten blazen en dan een persoon of een voorwerp in die bel te zetten (er achter zetten dus) maar dat gaat niet als er al een klein zuchtje wind staat :p.
@Redhero: zeer standaard foto, maar mooi uitgewerkt vind ik!
@Alex3305: zoals YC al zei, pak een hele emmer met van die dingen en zorg voor een andere omgeving, misschien meot je met a4 tjes /a3 tjes en witte omgeving maken zodat er niks anders af leid.

gister heb ik een band gefotografeerd en wat losse foto's van de band leden. dit is de zangeres:

edit:
1e poging

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2095/1521985521_4da47a7e75.jpg
klik voor 800*600

en ook nog in zwart/wit (welke ik niet super vind):
zwart wit

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmm, dit had een retestrakke plaat kunnen zijn. Lekker strak vormgegeven, hou ik van, maar ik vind hem aan de onderkant te krap en je model valt zo wel een beetje weg. Een deftige groothoek had de omgeving er ook nog altijd bij gepakt, maar wel je model prominenter neergezet. Ik denk sowieso dat deze plaat het goed doet als een hoog contrast z/w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog niet gezegd dat hij af is ;). ik heb hem gecropped dus ik kan hem nog alle kanten opgooien. ik zal haar iets meer van de onderkant af zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1203/1483821698_97b1020c75.jpg

ook nog eens een fototje uit mijn Gent reeks...
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:54:
gister heb ik een band gefotografeerd en wat losse foto's van de band leden. dit is de zangeres:

edit:
1e poging

[afbeelding]
klik voor 800*600

en ook nog in zwart/wit (welke ik niet super vind):
zwart wit
Ik kan het nog niet echt uitleggen maar ik vind de foto niet lekker wegkijken... wat misschien mooier was geweest is het volgende. De gehele band in dezelfde setting maar dan op een afstandje achter elkaar om zo de terugkerende lijn van de pilaren te volgen...

[ Voor 67% gewijzigd door Soul__assasin op 09-10-2007 10:40 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Beetje slappe z/w omzetting SA, erg matjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
sleutelen aan foto's doe ik nog niet. ik zit in het eerste jaar fotokunst. Het is dus de bedoeling om "echte" foto's te nemen zonder nabewerking. nabewerking is iets wat we pas in het 2de semester beginnen doen...

heb je tips hoe de foto er beter uit zou zien? ik wil je eventueel wel eens de raw fil geven om mee te spelen

edit: heb jouw msn eens in mijn lijst gegooid zo vervuilen we het topic niet

[ Voor 11% gewijzigd door Soul__assasin op 09-10-2007 10:58 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
meer contrast, foto is nu nogal flets :)

[ Voor 42% gewijzigd door gise op 09-10-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
na een beetje met schuivertjes gespeeld te hebben kom ik hierbij uit...

-Voor
-Na
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2379/1523177108_5a671371d4.jpg

-De tweede bewerking, duidelijk meer contrast dan in de eerste foto maar toch net dat ietsje minder dan in de 2de. Voor mij is het nu de eerste keer dat ik aan het spelen ben in mijn contrasten. Big thx voor de tip

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2274/1523246990_37373b34b8.jpg

alleen vrees ik dat de grens tussen te veel en net genoeg erg dun is

[ Voor 49% gewijzigd door Soul__assasin op 09-10-2007 11:30 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik denk dat hij net te veel is. Je highlights zijn nu wit, en je schaduwen (plafond in de opening) te donker. Doe dat laatste stukje naar wit en zwart net iets minder (curves) :) Of doe een 50/50 van het origineel en je bewerking ;)

[edit]dat ziet er al een stuk beter uit. Je midtones zouden ietsjes donkerder mogen, maar dat kan ook aan dit k*t-scherm liggen :)

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 09-10-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms maak ik een foto die achteraf per ongeluk "wel iets heeft". Daar vind ik dit een voorbeeld van, geschoten op de Nijmeegse kermis afgelopen zondag. Wat vinden jullie? De foto is gemaakt met een Canon S3, in de automodus, niet bewerkt (niet eens bijgeknipt):

Afbeeldingslocatie: http://i60.photobucket.com/albums/h10/jtpjc/IMG_2740.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
en wat heeft de foto dan vind je? Ik zie het persoonlijk echt niet.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhmm... thema? Mammie reikt naar dochter, allebei lol, mooi najaarslicht, vlakverdeling van de achtergrond... Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, ik ben immers meer een kiekjesschieter dan een fotograaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Zie het ook niet echt. Onderwerp in het midden, druk en de achtergrond is te scherp.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.