Foto-opdracht week 34 - De scholen zijn weer begonnen!

Pagina: 1
Acties:
  • 706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Foto weekopdracht - week 34 - "De scholen zijn weer begonnen!"

Weekopdracht nummer tweeenzeventig!

Credits voor de onderwerpen de afgelopen weken gaan overigens ook naar Toff, nog bedankt voor de lijst met potentiele onderwerpen die je hebt aangedragen! Uiteraard mag iedereen dat doen, sterker nog, graag :)

Bij het intikken van de titel bedenk ik me dat de basisscholen stiekem misschien nog niet overal zijn begonnen, maar de creatieve fotograaf weet daar vast wel wat op te vinden :P

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "De scholen zijn weer begonnen!".

Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief
[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim
Foto-opdracht week 11 - Stralend
Foto-opdracht week 12 - Snelheid
Foto-opdracht week 13 - Retro
Foto-opdracht week 14 - Karakter
Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!
Foto-opdracht week 16 - Eenzaam
Foto-opdracht week 17 - Pluizig
Foto-opdracht week 18 - Vrijheid
Foto-opdracht week 19 - "Vloeiend"
Foto-opdracht week 20 - "Structuur"
Foto-opdracht week 21 - Conflict
Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1
Foto-opdracht week 23 - Kracht
Foto-opdracht week 24 - Vluchtig
Foto-opdracht week 25 - Verborgen
Foto-opdracht week 26 - Rood
Foto-opdracht week 27 - Herhaling
Foto-opdracht week 28 - Water
Foto-opdracht week 29 - Verleiding
Foto-opdracht week 30 - Stilte
Foto-opdracht week 31 - Vuil
Foto-opdracht week 32 - Vergane glorie
Foto-opdracht week 33 - Werk in Uitvoering

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218237

Nou, morgen heb ik mijn 400D binnen, dus weer een reden erbij om op pad te gaan. Ik ben benieuwd naar de inzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:03

Just_I

What did you just say?

Jammer dat de scholen hier pas over twee weken beginnen. Dan maar kijken of we wat anders kunnen verzinnen binnen dit thema.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40189

De lokale middelbare school start traditioneel met een vossen jacht voor de nieuwe eerste jaars. Kwam toevallig een paar "vossen" tegen bij het winkel centrum :)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1388/1193265680_173ea7259e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

Ik vind het wel een mooie foto! Misschien beetje donker voor mijn smaakt, maar verder dik in orde.

Alleen...ik zie alleen geen verband met het onderwerp.
Met de opening van de scholen denk ik aan kinderen met rugzakjes, ouders die hun kinderen naar school brengen, en dat soort zaken. Geen verklede mannen die gitaar spelen of niks doen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@FlighTom
Ja donker, dat hoor ik wel vaker. Moet toch eens kijken wat we daar aan kunnen doen.

En verkleedde mannen met gitaar of die niets doen. Een directe link met het gevraagde onderwerp is inderdaad wat moeilijker. Ik wou in ieder geval de cliche's van groep kinderen naar school vermijden. Persoonlijk zat ik wel aan een leeg speelpleintje te denken, maar volgens de policy mogen we maar 1 foto per onderwerp/week plaatsen, dus helaas. Dit was mijn bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Graag gedaan Zoefff, maar het lijkt een beetje "paarlen voor de zwijnen", gezien het minimaal aantal reacties en inzendingen de laatste tijd. Het kan aan de onderwerpen liggen, of aan de vakantietijd, maar de formule lijkt een tikkeltje uitgewerkt. De response op de laatste maandcontests was ook al minimaal, dus ik weet het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32
Laten we het op de vakanties gooien :P

Ik zal in ieder geval eens kijken of ik volgende week naast de FGS-opdracht weer een FGW-bewerkingsopdracht kan aansteken om het een en ander weer wat meer onder de aandacht te brengen.

Als het aan de onderwerpen ligt is de oplossing natuurlijk heel simpel, stuur zelf een onderwerpsuggestie in! Maar dat blijkt nog steeds -met uitzondering van een enkeling- erg moeilijk te zijn :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Er word in het algemeen minder gepost. Ook op andere fora is het rustig. En ga ik fotograveren dan zijn er genoeg andere mogenlijkheden voor een leuk onderwerp. Introductie kampen, muziek evenemnenten, vakanties, etc. Als het voor de feesten en evenementen weer komkommer tijd word, zeg oktober-november zal het wel drukker worden.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 05-05 10:49

Nik

Ik vind het onderwerp wel leuk, alleen ga ik niet zo snel met mijn toeter bij een school staan. Voor je het weet wordt je opgepakt als zijnde kinderverkrachter ofzo, en dat meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Je hoeft toch niet bij een basisschool te gaan staan? Ik zou me trouwens ook wel foto's voor kunnen stellen zonder kinderen, bijvoorbeeld van een fietsenrek vol kinderfietsjes (gaat deze week toch niet meer lukken).
Disclaimer: Het onderwerp van deze week is niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:24:
Je hoeft toch niet bij een basisschool te gaan staan? Ik zou me trouwens ook wel foto's voor kunnen stellen zonder kinderen, bijvoorbeeld van een fietsenrek vol kinderfietsjes (gaat deze week toch niet meer lukken).
Disclaimer: Het onderwerp van deze week is niet van mij.
Persoonlijk dacht ik ook aan een lege speelplaats, sober geschoten. Alle kindertjes zijn toch naar school?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Woon tegenover een school, dus had alle kans. Alleen toen ik aankwam met mijn 70-200 (beetje afstand houden tot onderwerp) kreeg ik vreemde blikken en ben ik maar weer weg gegaan :P...(had sowieso niet heel veel tijd, maar wou het wel proberen).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1