Toon posts:

Foto-opdracht week 40 - "De boodschap"

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29

Foto weekopdracht - week 40 - "De boodschap"

Wellicht is het tijd voor een nieuw concept, maar zolang dat er nog niet is.
Weekopdracht nummer achtenzeventig!

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "De boodschap".

Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief
[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim
Foto-opdracht week 11 - Stralend
Foto-opdracht week 12 - Snelheid
Foto-opdracht week 13 - Retro
Foto-opdracht week 14 - Karakter
Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!
Foto-opdracht week 16 - Eenzaam
Foto-opdracht week 17 - Pluizig
Foto-opdracht week 18 - Vrijheid
Foto-opdracht week 19 - "Vloeiend"
Foto-opdracht week 20 - "Structuur"
Foto-opdracht week 21 - Conflict
Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1
Foto-opdracht week 23 - Kracht
Foto-opdracht week 24 - Vluchtig
Foto-opdracht week 25 - Verborgen
Foto-opdracht week 26 - Rood
Foto-opdracht week 27 - Herhaling
Foto-opdracht week 28 - Water
Foto-opdracht week 29 - Verleiding
Foto-opdracht week 30 - Stilte
Foto-opdracht week 31 - Vuil
Foto-opdracht week 32 - Vergane glorie
Foto-opdracht week 33 - Werk in Uitvoering
Foto-opdracht week 34 - De scholen zijn weer begonnen!
Foto-opdracht week 35 - Ondeugend
Foto-opdracht week 36 - Brak
Foto-opdracht week 37 - Nieuwsgierig
Foto-opdracht week 38 - Verandering
Foto-opdracht week 39 – Mijn straat

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mag er mss tussen de regeltjes eenmalig de regel erbij dat er geen wcfoto's geplaatst mogen worden ;)

==
hoi

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:46
Eusebius schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:50:
Mag er mss tussen de regeltjes eenmalig de regel erbij dat er geen wcfoto's geplaatst mogen worden ;)
Waarom niet? Mits goed uitgevoerd (niet direct smakeloos dus). Is er toch niks mis mee?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Het lijkt mij persoonlijk ook niet zo'n issue. Ik heb in het verleden voor een weekopdracht mezelf gefotografeerd op de wc. Volgens mij is dat zelfs een hotshot geworden (not sure).

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:55
Eusebius schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:50:
En ik had me nog wel zo verheugd op een opdracht waaraan ik ook mee kon doen. :9

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05-2021
Hierbij mijn boodschap:

No worries m8

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03 15:29

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Al weer een erg sterke foto van jouw hand. Je beschikt duidelijk over een creatieve geest!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

Wok

Dakloos...

mwoah... creatief.... wel wat voorspelbaar na de post van Lennart ;)

Wel weer een fantastische plaat! _O_

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• DeoDupke
Wok schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:56:

Wel weer een fantastische plaat! _O_
Daarom vind ik het dus jammer wanneer mensen hun ideeen of suggesties gelijk hier posten zonder er een foto bij te voegen. Wanneer je een idee hebt werk het dan uit! Er zullen veel mensen zijn met een soortgelijk idee en dan is het juist leuk om te zien of iemand er net een andere draai aan weet te geven waardoor je toch een andere foto krijgt bij hetzelfde idee.

Maar goed, ieg bedankt voor jullie complimenten!

No worries m8

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ja wederom strak. Valt me op dat je vaak in duo tone of z/w fotos plaatst vind je dat mooier?
Hier denk ik dat kleur niks had toegevoegd. Maar id is weer goed uitgevoerd.

Toen ik de week opdracht zag moest ik direct denken aan dat franse anorexia model wat ook "een boodschap" wou uitstralen...maar om dan zelf een "boodschap" uit te beelden...lastig

Pentax k10d - Blog - Flickr

• DeoDupke
Frank|A schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:32:
Ja wederom strak. Valt me op dat je vaak in duo tone of z/w fotos plaatst vind je dat mooier?
Hier denk ik dat kleur niks had toegevoegd. Maar id is weer goed uitgevoerd.

...
Toevallig, realiseerde ik me dat vandaag ook. Wat ik vaak zie bij deze opdrachten is dat ik ze in een huis-tuin-keuken sfeer wil of probeer vast te leggen. Aangezien je in die setting vaak niet alle factoren naar je hand kunt zetten (vooral licht) gooi ik het op een stukje nabewerking waardoor ik de laatste tijd uit kom op z/w of duo-tone. Vaak heb ik dus een soort van idee in mijn hoofd waar ik niet altijd gelijk rekening houd met de juiste licht omstandigheden omdat ik weet dat ik het gewenste effect door een stukje nabewerking ook kan behalen.

No worries m8

• Wok

Wok

Dakloos...

DeoDupke schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:27:
[...]

Daarom vind ik het dus jammer wanneer mensen hun ideeen of suggesties gelijk hier posten zonder er een foto bij te voegen. Wanneer je een idee hebt werk het dan uit! Er zullen veel mensen zijn met een soortgelijk idee en dan is het juist leuk om te zien of iemand er net een andere draai aan weet te geven waardoor je toch een andere foto krijgt bij hetzelfde idee.
Mijn opmerking was lichtelijk ironisch bedoeld ;)

Je hebt juist weer een creatieve draai gegeven aan de suggestie van Lennart.Helemaal top dus :)
Maar goed, ieg bedankt voor jullie complimenten!
En het was welgemeend :) t Is gewoon weer een heerlijke plaat, net als je inzending van vorige week: toch net weer 'die andere' invalshoek gevonden. Doe je goed! :)

Mijn inzending is fotografisch dit keer geen hoogstandje (en wellicht dit topic niet waardig), maar 'de boodschap' lijkt me duidelijk (zie ook mijn sig).

http://www.wmuller.info/web/lars_kaart_small.jpg
(klik voor full-size)

• Eusebius
  • Niet online
Wok schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:56:
Ik zal me de volgende keer inhouden ;). Al is de link boodschap >>> grote bruine hoop geen grote creatieve denkstap. Iedereen zal wel deze associatie gehad hebben. De foto van DeoDupke vind ik echter weer heel creatief ingevuld: ondanks een voor de hand liggende setting toch een leuke invulling.

==
hoi

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11-2021
Bij deze mijn nare boodschap

http://www.xclusion.nl/Images/tw/USB1.jpg

ps: dit is niet mijn eigen computer hoor

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android

Anoniem: 213308

Fototechnisch geen geweldige foto. Ook is de witbalans verkeerd ingesteld.
En ik moet zeggen dat ik het idee ook niet zeer sterk vind.. :S

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

franssie

Save the albatross

Anoniem: 213308 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:31:
Fototechnisch geen geweldige foto. Ook is de witbalans verkeerd ingesteld.
En ik moet zeggen dat ik het idee ook niet zeer sterk vind.. :S
mee eens.
Echter in vergelijking met de meeste beeldscherm foto's die ik in deze opdrachten heb gezien issie niet slecht.

[Voor 5% gewijzigd door franssie op 05-10-2007 22:52]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Bij deze mijn eerste inzending en poging.

Hier een linkje naar het origineel, is wel 5 Mb groot folks :*)
http://www.ricksplace.nl/PSP/Boodschap%20org.JPG

1x raden wat ik vanochtend heb gedaan. O-)

[Voor 9% gewijzigd door apollo13 op 06-10-2007 10:15]

apollo13

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen idee/kans om het uit te werken, maar ik zat te denken aan een jehova getuige die dat blaadje (de vuurtoren?) voor zich houd en dan voor je deur staat, vanuit het oogpunt van de bewoner.
"ik kom u de boodschap van God brengen" zeg maar.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2022

Daywalk3r

Walks at night 2

Geen idee wat jullie onder testcase of showcasewaardig zijn maar ik vond het toch wel een beetje leuke foto.

En Apollo13.. Die ijsjes maken wij op het werk ;)

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:33

Nomad

a.k.a. Martijn

Daywalker, vind je foto qua foto al niet mooi, maar ik weet de boodschap ook niet. Eet gezond?, wat doet die badedas er dan bij, en dat pak rechts kan ik niet lezen.....en een voorverpakt pakje sla doet het voor mij ook niet. Sorry

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat zijn de booschappen die die gedaan heeft (vind de foto ook niet topicwaardig idd)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DeoDupke
@Wok, wat je zelf al aangeeft foto is technisch gezien misschien niet heel goed maar de boodschap is behoorlijk duidelijk en ook iets om kippenvel van te krijgen. Het is het misschien wel waard om deze foto voor jezelf beter uit te werken. Ik denk dat je daar een heel gevoelige foto van kunt maken.

@Hakkow, ik vind de foto niet echt interessant, bij het HK fotoopdrachten topic zie je vaker wat beeldschermshots voorbij komen maar hier bijna nooit. Dit komt omdat het erg lastig is om een mooie, interessante foto van een beeldscherm te maken waar dan toevallig het thema van deze week op te vinden is.

@appolo13, het idee achter je foto vind ik wel iets hebben, als ik 1x mag raden, heb je vanmorgen zitten kwartetten, maar waarom heb je daar nu geen foto van gemaakt? Dat zou in mijn ogen een stuk interessanter zijn geweest dan alleen een shot van je kwartetkaartje. Hij staat scheef, is saai, ja het beeld een boodschap uit maar daarbij blijft het.

@Daywalk3r, je vindt het zelf een leuke foto, wat vind je er dan zo leuk aan? True, je beeldt de boodschappen uit, maar de foto zelf is toch niet interessant? Je kunt hier best een leuke foto van maken, denk aan een shot vanuit de boodschappentas/mandje oid.

No worries m8

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

http://img526.imageshack.us/img526/8324/week40uu0.jpg

• Wok

Wok

Dakloos...

DeoDupke schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:54:
@Wok, wat je zelf al aangeeft foto is technisch gezien misschien niet heel goed maar de boodschap is behoorlijk duidelijk en ook iets om kippenvel van te krijgen. Het is het misschien wel waard om deze foto voor jezelf beter uit te werken. Ik denk dat je daar een heel gevoelige foto van kunt maken.
Dank :) Ik moest er inderdaad nog maar eens voor gaan zitten om deze foto verder uit te werken.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49

Toff

FP ProMod
Waarschijnlijk na het kruis de best begrepen boodschap ter wereld:

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2021
is opdracht week 41 er ook al?

• Dennahz
  • Laatst online: 23-03 16:14

Dennahz

Life feels like hell should.

Een paar topics onder je...

Foto-opdracht week 41 - "Mijn verslaving"

Twitter

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:44
Even een paar topics naar onder scrollen Foto-opdracht week 41 - "Mijn verslaving"

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2022

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok ok hij is niet echt showcasewaardig maar ik ben ook maar een broekkie en me mams had de tas met boodschappen al uitgepakt.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-12-2022
Sorry voor de kick van een oude weekopdracht maar ik vind hem erg leuk :Y !
Mooie compositie en een beetje humor !

Pentaxiaan

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:49

Toff

FP ProMod
Kunnen de weekopdrachten niet op slot?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee