Foto-opdracht week 6 - "Communicatie"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44

Foto weekopdracht week 6 - "Communicatie"

Weekopdracht nummer 97 :)

Over communicatie gesproken, wie communiceert er weer eens wat leuke weekopdracht thema's? Of is dat een te grote taak naast het verzinnen van een originele foto voor de huidige weekopdracht? ;)

Met dank aan Henk voor het thema van deze week!

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Communicatie".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
Archief 2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

Archief 2008

[list]
Voornemens
Getallen
Rustig aan
Mijn kamerplant
Levendig

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 12:08
dat wordt men camera mee nemen naar men werk > werk op een helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

10 foto's gemaakt maar ze worden allemaal wazig.
Stomme canon a510.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Daywalk3r schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:48:
10 foto's gemaakt maar ze worden allemaal wazig.
Stomme canon a510.
"Everybody else but meeee ....." :+

Les 1: het ligt niet aan je camera. Het ligt aan de persoon achter de camera.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eusebius schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:53:

Hard maar waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:17

Griffin

Is mythical

true, ik heb een A520 gehad (nauwelijks verschil met A510) en heb perfecte fotos toen kunnen nemen. (dat is tot ie gejat werd).

* Griffin hoopt dat het morgen een beetje christelijk weer is (lees: geen regen) zodat ik eindelijk ff naar buiten kan met de camera en lekker kan gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Griffin schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:07:
[...]
* Griffin hoopt dat het morgen een beetje christelijk weer is (lees: geen regen) zodat ik eindelijk ff naar buiten kan met de camera en lekker kan gaan schieten.
offtopic:
ever heard of Noach? ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12
Tot heden nog geen leuke locaties kunnen vinden met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

offtopic:
Hier in de stad (bij de waal) niets kunnen vinden als behalve vieze schoenen.
Zullen vast wel een paar leuke dingen zijn te vinden, maar ik ging er vandaag op uit om dus mooi iets van de waal en eromheen te fotograferen. Niets speciaals gevonden

Heb echter wel een leuk idee voor deze week opdracht bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Afbeeldingslocatie: http://www.fg-photos.net/GoT/weken/Week6_2008/GoT_weekopdr6_thumb.jpg

Bewerkingen zijn:
- Iets croppen
- vignette toepassen
- channels iets aanpassen zodat het geheel iets meer contrast heeft.

Mijn eigen feedback is dat ik wel een iets hogere diafragma had kunnen gebruiken. Echter na alles op te ruimen (het zand etc) kwam ik er met mn stomme kop pas achter dat de camera nog op Aperture stand met f3,5 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Eusebius schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:53:
[...]

"Everybody else but meeee ....." :+

Het zal uiteraard aan mij liggen :o Maar ik weet niet wat... Zelfs op auto maakt hij vage foto's.
Zal ze eens uppen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Daywalk3r schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:26:
[...]

Het zal uiteraard aan mij liggen :o Maar ik weet niet wat... Zelfs op auto maakt hij vage foto's.
Zal ze eens uppen.
Doe maar met exif (soms wordt dat eruit gehaald met croppen). Oh ja en in een ander topic. Anders worden de modjes boos :)
Griffin schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:01:
offtopic:
Hier in de stad (bij de waal) niets kunnen vinden als behalve vieze schoenen.
offtopic:
Cono ... zijn ze van Joran :P ?

[ Voor 25% gewijzigd door Eusebius op 08-02-2008 12:23 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44
Mag er wat minder geluld (want meer dan dat is het niet) worden, en wat meer foto's geplaatst worden? Waarvoor dank :P

Leuke uitwerking van het thema trouwens, Griffin!

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174762

Afbeeldingslocatie: http://www.cig.canon-europe.com/ph/AIG/KkohNJy3po0L1iXx0503ks3kskXL0003kskXLS0T4CL1c.jpg
(thumb versie hierboven is niet heel goed gelukt, hij is click-able voor een betere versie)

Mijn allereerste foto hier, genomen met een simpele Canon Ixus 70 :$

offtopic:
Is het toch wel de bedoeling dat simpele zielen met gelijkwaardige camera's meedoen aan deze weekopdrachten? Mocht dit zijn voorbehouden aan 'echte' hobbieisten met 'echte' apparatuur dan hoor ik het vanzelf ;)

Op de voorgrond een (gedeelte van een) plantje en op de achtergrond een telefoonpaal welke boven de bomenpartij uitsteekt. De achtergond is naar mijn idee net iets te onscherp. Daarnaast had ik het straatnaambordje wel achter het plantje mogen laten vallen... toch was dit de beste versie. Heb er nog aan gedacht het onderste schaduw-gedeelte weg te croppen, maar hier werd hij niet echt mooier van.

Misschien heeft de foto zelf ook te weinig met het onderwerp te maken: de telefoonpaal op de achtergrond (communicatie / vooruitgang) verstoort het uitzicht en onttrekt aandacht aan het onderwerp. Staat weer een beetje symbool voor de nieuwere communicatiemiddelen: snel en makkelijk met vaak beperkte inhoud (onttrekken aandacht aan de boodschap / onderwerp)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 174762 op 13-02-2008 22:25 . Reden: Foto opnieuw geplaatst vanwege probleem met canon foto-album ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@jiggleman:
voor zover ik weet mag iedereen met een camera lekker meedoen en feedback ontvangen.
Wat je zelf al zegt heeft de foto weinig met "communicatie" te maken. Want als je naar de foto kijkt wordt de aandacht (bij mij dan) direct naar de plant getrokken, omdat ik weet dat het met thema communicatie is zoek ik verder naar het communicatie gedeelte en zie dan de telefoonpaal.
Foto is niet verkeerd, alleen niet thema gericht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:28
Hierbij mijn bijdrage aan deze week opdracht. Ik hoop dat jullie m mooi vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2410/2251775408_26c0ed1919.jpg

oja, plaatje is klikbaar

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
@ Griffing: Goede foto en invulling van de opdracht. Maar las ook dat je in de buurt van de Waal was geweest, waarbij misschien een aangespoelde fles met brief leuk had kunnen zijn.

@ Jiggleman: Aardige foto, al had de telefoonmast misschien iets scherper gemogen. Had van mij nog altijd enigzins onscherp mogen zijn want hij staat op zich vrij prominent in beeld.

@ MenN: Misschien had je het al verwacht, maar er zijn al vaker foto's van beeldschermen voorbij gekomen. Het is niet echt origineel en bijkomend nadeel is dat er van beeldschermen eigenlijk vrijwel nooit een mooie foto is te maken. Wat in jou geval ook het geval is. Iets verder denken had denk ik wel een mooie originele foto op kunnen leveren. Bijvoorbeeld email uitprinten half in een envelop doen waarbij door emailadressen nog altijd erg duidelijk is dat het eigenlijk een email is. Meteen twee methodes van communicatie in 1 foto. Goede poging, alleen jammer dat het sowieso al een zoveelste beeldscherm is. En door even op het forum te zoeken heb ik in ieder geval gezien dat je tot vele mooiere foto's in staat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Omni superens schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 03:16:
@ Griffing: Goede foto en invulling van de opdracht. Maar las ook dat je in de buurt van de Waal was geweest, waarbij misschien een aangespoelde fles met brief leuk had kunnen zijn.
Maar ik ben daar eerder geweest in deze week, en deze foto heb ik donderdag genomen (en ben woensdag naar de waal geweest).
Maar de message in a bottle was ook een leuk idee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -?!-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 22:10
Wellicht een beetje 'standaard' foto. Ik had hem zelf graag wat lichter(lees witter) gewilt. Daarnaast zijn uiteindes van de draden ook niet helemaal scherp. Verder vind ik het zelf wel een aardige foto. Aan bewerking is hij flink gecropped, wat brightness/contrast, wat ruisvermindering en een unsharp mask erover.

@Griffin
De kleuren van de foto doen een beetje 'ouderwets' aan, maar het is duidelijk dat het draadje en blikjes toch vrij nieuw zijn. Dat vind ik een beetje tegenstrijdig en wat afdoen aan de foto. Maar het blijft wel een mooie foto.

@MenN
Tjah... zoals andere al zeggen, beeldschermfoto's zijn al vaker langs gekomen en ik ben daar ook niet echt een fan van. Daarnaast vind ik hem een beetje aan de donkere kant.

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.com/fs25/i/2008/041/c/a/Communication_by_1_exclamation_mark.jpg
(klik!)
Pagina: 1