Foto-opdracht week 5 - "Levendig"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44

Foto weekopdracht week 5 - "Levendig"

Weekopdracht nummer 96 :)

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Levendig".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
Archief 2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

Archief 2008

[list]
Voornemens
Getallen
Rustig aan
Mijn kamerplant

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

*gaap*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44
Heb je ook wat nuttigs te melden?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 23:33
Ik ga deze keer proberen een poging te doen.. :). Heb wel een leuk ideetje, moet nog wel kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Zoefff schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:19:
[...]
Heb je ook wat nuttigs te melden?
Een dodelijk verveelde geeuw als tegendraadse uitwerking van de opdracht is nog niet zo'n slecht idee. Neem aan dat hij dat bedoelde? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
ga ik ook maar eens kijken of ik een foto'tje kan maken in het thema...

Moet toch eens een goede hobby zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Mijn eerste, commentaar meer dan welkom.

Afbeeldingslocatie: http://83.83.70.120/foto/weekopdracht2008/w5levendig/small.jpg

de vergroting is wat onscherp, doordat ik op me buik in een natte plas lag, had ik geen zin om daar te lang te liggen :)

Beetje jammer achteraf..

[ Voor 28% gewijzigd door Four op 03-02-2008 11:25 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 12:08
Four schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:18:
de vergroting is wat onscherp, doordat ik op me buik in een natte plas lag, had ik geen zin om daar te lang te liggen :)

Beetje jammer achteraf..
Zowel in de kleine als de vergroting zie ik geen scherpte, tevens vind ik er toch wat te veel lucht in zitten wat behoorlijk stoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240577

Inderdaad, onduidelijke scherpte; de kleuren zijn wel erg fijn, maar een beetje tegengesteld aan het thema.

Ik had zelf nog een foto gemaakt van acht uur na een druk feestje, maar deze staat op m'n pc op m'n nieuwe kamer, waar ik dit weekend dus niet ben - d'oh. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Afbeeldingslocatie: http://www.eldsdigital.com/pub/Foto's/vivace.jpg

Gisterenavond gemaakt tijdens een repetitie, de schaduw over het papier is de krul van een viool. Voor degenen die zich niet in muziek en Italiaans hebben verdiept, Vivace staat voor "levendig"

Mijn eerste foto hier dus opbouwend kritiek is meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 170121 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:48:
[afbeelding]

Gisterenavond gemaakt tijdens een repetitie, de schaduw over het papier is de krul van een viool. Voor degenen die zich niet in muziek en Italiaans hebben verdiept, Vivace staat voor "levendig"

Foto's waarbij een woord moet verwijzen naar het thema zijn al erg vaak langsgekomen. Origineel is het zeker niet. Zonder kennis van muziek of Italiaans haal ik het thema niet uit de plaat.

Bovendien, de plaat is onderbelicht... dat past niet bij 'levendig'.

[ Voor 5% gewijzigd door Mercarra op 03-02-2008 15:52 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Levendig vind ik horen bij de lente/zomer, wanneer alles weer op komt en wat is daar het eerste teken van?
Krokussen:

Afbeeldingslocatie: http://www.nomadphoto.nl/got/single/IMG_2705.jpg

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 23:33
Imo een prachtige foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Anoniem: 170121 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:48:
[afbeelding]

Ik zocht gisteravond nog het Engelse woord 'vivacious' op, wat dus hetzelfde betekent. :)

De foto is wel erg schemerig en daardoor alleen al niet erg levendig. Er is weinig op de foto te zien wat het woord 'Vivace' kracht bijzet. Het onderwerp van de foto spreekt mij meer aan dan de presentatie ervan, en dat is voor een foto natuurlijk niet wenselijk. :D

Misschien was een foto van een levendige muzikant die het muziekstuk speelt beter geweest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Bedankt voor het commentaar. Hieronder twee foto's die dan Aham brahmasmi's beschrijving passen misschien?

Foto muzikant 1 (ikzelf, foto gemaakt door medemuzikant)
Foto muzikant 2

De repetitieruimte was nog onder constructie dus verlichting was in weinige mate aanwezig, al is dat niet belangrijk tijdens het musiceren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170121 op 03-02-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Weer een thema waarbij het- imho dan, lastig was om geen platgetreden paden te betreden... bij deze mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2328/2238758737_743a2f4e9c.jpg

Hoewel dit tegeltje deze onderzetter er al decennia (eind zestiger jaren) zo uitziet matched het voor mijn gevoel heel goed met dit thema :Y) Met een tweede flitser heb ik links van het onderwerp een soort zonnevlek proberen te maken. Niet helemaal gelukt, maar m'n hoofdpijn in acht nemend had ik 't niet echt in me om er nog langer aan te prullen. ('t aanvankelijke idee was heel anders, dus ik was er al een tijd mee bezig). De gebruikte achtergrond is zo'n geweldig 3 euro rolgordijn-achtig ding van de Action... erg bruikbaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 03-02-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Anoniem: 170121 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:28:
Bedankt voor het commentaar. Hieronder twee foto's die dan Aham brahmasmi's beschrijving passen misschien?

Foto muzikant 1 (ikzelf, foto gemaakt door medemuzikant)
Foto muzikant 2

De repetitieruimte was nog onder constructie dus verlichting was in weinige mate aanwezig, al is dat niet belangrijk tijdens het musiceren :)
Foto 1 vind ik wel levendigheid uitspreken. :) Je hebt 'm dan wel niet zelf gemaakt, maar jij bent wel degene die hem levendig maakt. Ik ben zelf geen muzikant, maar ik weet precies hoe de innerlijke levendigheid bij muziek kan oplaaien.

Jammer dat je arm/elleboog aan de linkerkant afgesneden is, maar verder een goede foto. Hij doet het ook goed in zwart-wit.

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-02-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-10-2024

dollarman

Travel is my game

Gisteren geschoten toen ik langs de Bosporus struinde, wie zegt dat je op deze leeftijd niet op de speelapparaten mag! Nog aardig levendig voor die leeftijd dacht ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.monstertje.nl/fotos/istanbul/Old_man.jpg

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Commentaar op foto's geven, zeker in dit forum, vind ik altijd wat lastig.
Ik vind hem in ieder geval zeker niet onaardig.
Wat ik wel kan melden is dat dit apparaten zijn die juist voor ouderen zijn bedoeld. Ik heb dit in Rusland gezien en afgelopen vakantie ook in China. Wanneer ze hier komen is niet bekend :) .
dollarman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:39:
Gisteren geschoten toen ik langs de Bosporus struinde, wie zegt dat je op deze leeftijd niet op de speelapparaten mag! Nog aardig levendig voor die leeftijd dacht ik.
[afbeelding]
Pagina: 1