Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251623

Topicstarter

Foto weekopdracht week 17 - "Geduld"

Het heeft even geduurd, maar hier is ie dan!
Deze opdracht zal waarschijnlijk voor week 17 en 18 gelden.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Geduld".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
Archief 2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

Archief 2008

[list]
Voornemens
Getallen
Rustig aan
Mijn kamerplant
Levendig
Communicatie
Multicultureel
Staal
100
Nieuwsgierig
Ongeluk

Als het toch niet de bedoeling is dat er door een normaal lid zo een topic word gestart: verwijder gerust, of laat het even weten plz.

[ Voor 0% gewijzigd door YellowCube op 25-04-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149061

Toevallig afgelopen week (naar mijn idee) aansluitende foto's gemaakt. Ik hoop vanaf nu elke week mee te kunnen doen, dat lijkt me leuk!

Geduld tot de werkdag weer voorbij is.

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a202/arumes/230948458_6_lbrj-600.jpg

en een eenzaam geduldig vogeltje:

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a202/arumes/230948440_6_YQNX-600.jpg

Beiden in RAW geschoten met eos 400d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Zie de topicstart: Maximaal 1 testcasewaardig foto per persoon per weekopdracht en geen archieffoto's...
edit: het zijn afzonderlijk overigens prima testcase-inzendingen, vooral dat vogeltje op het hek vind ik wel mooi en ook wel geduldig, beetje rechtzetten nog?
edit2: All Hail Saga_Envi voor de nieuwe weekopdracht _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door AugmentoR op 25-04-2008 00:28 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vind ze een beetje erg ver gezocht, daarnaast raad ik je aan om de startpost even door te lezen dan zie je onder anderen dat je maar 1 foto mag plaatsen en dat het geen archieffoto mag zijn.

Wel leuk dat je vanaf nu vaak mee gaat doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149061

Excuses. Ik heb de startpost gelezen maar dat was blijkbaar net wat te haastig! Volgende week weer nieuwe kansen, en dan zal ik ook geen archieffoto's meer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v192/186/5/1113722266/n1113722266_30032625_8663.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:43
lijkt me een leuk onderwerp :) zal eens kijken of ik tijd heb O-)

(en alvast ideeen voor volgende opdracht: verdriet, of herhaling van het onderwerp teleurstelling )

[ Voor 47% gewijzigd door Amplified op 25-04-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooi dat er een beetje animo blijkt te zijn! Ik ga dit weekend druk op zoek naar een leuk onderwerp in ieder geval.

@ Arumez: Foto 1 vind ik echt een leuke betekenis hebben,, het eindeloze leven, geduld is een schone zaak!

@Beathhoven: Leuk onderwerp.. Had er qua compostite en kleur iets meer uit gehaald eigenlijk ^_^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
ik heb eindelijk eens een idee voor de foto-opdracht.

Nu maar hopen dat ik tijd kan vinden om hem ook werkelijk te gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

YellowCube

Wait...what?

ietwat ot:
helemaal puik dat jullie zelf met de week opdrachten komen!

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 23:33
Ik heb wel een leuk idee.. Dus er zit hopelijk wel een foto in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 19:42
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2242/2442865146_607e1a84d6.jpg
Klik voor groter

Tja, moet ik uitleggen waarom dit onder geduld valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245499

pumpidumpi schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:46:
[afbeelding]
Klik voor groter

Mooi idee! Alleen zoals de anderen in hier vind ik ook deze weer ver gezocht. Neem aan dat je al wat baby spulletjes hebt? Probeer misschien dat te gebruiken om het geduld uit te drukken. Plaats de echo bij de spulletjes zodat het lijkt dat er iets mist en dat je daar geduld voor moet hebben. Vind ik sterker dan alleen de echo op zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
pumpidumpi schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:46:
[afbeelding]
Klik voor groter

Ik vind het idee zeker goed en de relatie met het thema ook. Maar als foto vind ik hem niet zo speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Hier mijn inzending:

And now... wait
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3279/2445850283_27098b1ab3.jpg

-----------

Is het trouwens geen idee om iets met een winnaar te doen ofzo? Hoeft allemaal niet zo uitgebreid met poll (kan natuurlijk wel), maar misschien iets dat de topic starter de winnende foto kiest of iets dergelijks (waarna de winnaar het nieuwe topic mag openen).
En de winnaar de nieuwe opdracht kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Rogier: Leuk idee en ook vette foto!
---
Het hoeft van mij eigenlijk niet echt persee (een 'wedstrijd') en aangezien de week opdracht misschien net weer een beetje gaat lopen is het misschien een beter idee om het niet gelijk te moeilijk te maken.
Verder is het idee om 1 iemand een winnaar te laten kiezen al helemaal een gek idee voor mn gevoel .

Het is niet helemaal wat ik in mn hoofd had zitten, maar het gaat om het idee .

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2331/2446869602_838319cc4a.jpg

Wat voor mij vroegahh toch echt het hoogtepunt van geduld was, was het wachten tot ze je vinden bij verstoppertje..Straks zijn ze je vergeten!

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 251623 op 06-05-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Lastig onderwerp om zo direct wat bij te bedenken. Vanmiddag was in Enschede de Marathon en heb daar heel wat foto's gemaakt, waaronder deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/large/IMG_5340b_resize_600.jpg

groter

[ Voor 40% gewijzigd door Laurens op 27-04-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@Saga Envi: Mooi bedacht! Klopt inderdaad wel, dat gevoel van vroeger, of ze je niet vergeten zijn bij het zoeken. ;)

@Laurens: Ook mooi bij dit thema. :). Ik weet alleen niet of ik em qua foto echt heel speciaal vind (het is technisch allemaal in orde, maar toch) Goed dat de politieman er nog op staat, voor meer diepte. Misschiens staat hij net wat te prominent in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Laurens, Beetje Flets, misschien een beetje photoshop er over heen gooien? Sluit verder wel goed aan op het onderwerp.

Ik had trouwens verwacht dat er wel 10 foto's ingestuurd zouden worden van een winkelrij/file of dergelijken.
Dit kwam ook als eerste bij mij op, maar aangezien ik origineel wilde blijven ging ik maar iets nieuws bedenken, had achteraf niet gehoeven dus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 14:41

Goverman

not loaded

ik zend bij deze mijn foto in...

.

.

.

.

.

.

.

.

.
Wat zie? Inderdaad, helemaal niets... Mijn camera ligt namelijk bij Sony voor een reparatie, dus ik moet geduld hebben :S ;). De rubberen greep liet los en die moeten ze vastplakken. De Alpha 100 ligt er al meer dan twee weken, maar het benodigde onderdeel (de greep dus) is er kennelijk niet, de boefjes... Alsof ik de enige camera heb waarvan de greep loslaat...

[ Voor 10% gewijzigd door Goverman op 28-04-2008 17:43 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Hier moest ik gelijk aan denken, dus bij deze de inzending:

Afbeeldingslocatie: http://www.karpertotaal.nl/afbeeldingen/NaaldDraad_Geduld.jpg

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Goverman schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:42:
De Alpha 100 ligt er al meer dan twee weken, maar het benodigde onderdeel (de greep dus) is er kennelijk niet, de boefjes... Alsof ik de enige camera heb waarvan de greep loslaat...
offtopic:
Rubbertje bewaren, rubbertje en camera schoonmaken/ontvetten en met seconde lijm herenigen is sneller (ietsje). En werkt supergoed (ervaring met het duimrubber van m'n 5D, die zit inmiddels weer aan half jaar op z'n plek)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:51

polthemol

Moderator General Chat
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knops/tweakers/weekopdracht/geduld.jpg

wel aarde en zaag, nog geen boom --> veel geduld hebben dus

misschien wat ver gezocht :P

-edit: uitleg even toegevoegd-

[ Voor 30% gewijzigd door polthemol op 28-04-2008 20:12 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:17

Griffin

Is mythical

@ polthemol:
ik zie het niet echt als zaagsel (als dat het moet voorstellen). dat is meestal fijner.
Verder vind ik de overbelichting links op de zaag niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:44
mn eerste foto die ik hier maar is op tweakers plak!
vanochtend geschoten, hij heeft er wel een kwartiertje of 3 geduldig om zich heen zitten staren terwijl zn vrouwtje bezig was de heg van de buurvrouw aan te vallen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.vanschoot/koekie/PICT7494_tn.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door rlKoekie op 28-04-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@visboer32 : érg leuk bedacht, en verder ook prima uitgevoerd. :)

@rlKoekie: Ik vind eerlijkgezegd je uitleg misschien een béétje ver gezocht. Als het bijvoorbeeld een eend was die op een nest oid. zat, was het een veel sterkere foto geweest bij dit thema. Nu is het een eend die staat, en waar verder eigenlijk weinig mee gebeurd wat met 'geduld' te maken heeft.
Overigens vind ik niet dat de foto's op zichzelf slecht zijn, ze zijn netjes geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Anoniem: 251623 schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:52:
@ Laurens, Beetje Flets, misschien een beetje photoshop er over heen gooien? Sluit verder wel goed aan op het onderwerp.
Thx voor je commentaar. Photoshop is er wel overheen geweest, maar niet te extreem idd. Zodra ik hem donkerder maak of van meer contrast voorzie zie je de donkere hardlopers niet meer zo goed, doordat de zon de foto van een hard contrast voorziet. Maar neemt niet weg dat hij inderdaad wat flets overkomt...

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens op 28-04-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet je proberen de schaduw/highlights iets te beinvloeden.
Valt me nu pas op: Wel heel leuk beeld trouwens: een marathon in NL met alleen maar 'zwarten' vooraan.
(op 1 na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Mooie foto's, vooral Saga_Envi, Rogier.V en visboer32 _/-\o_ Goverman's interpretatie mag er ook zijn! :)
Hier nog een kleine on-topic van mijn kant, vanaf Dauwpop. Kwaliteit laat nogal te wensen over (gsm-cam), maar op dat moment wel helemaal ge-ensceneerd met deze opdracht in m'n achterhoofd >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2276/2467406992_430c56c31c.jpg

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Over de foto kwaliteit zal ik dan maar ook niet beginnen, maar het idee is er wel.

offtopic: Nieuwe foto-opdracht?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 251623 op 06-05-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:43
mijn idee: zie quote van eerdere post:

Amplified123 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:25:

(en alvast ideeen voor volgende opdracht: verdriet, of herhaling van het onderwerp teleurstelling )

[ Voor 4% gewijzigd door Amplified op 05-05-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch een ander thema, maar hier is 'ie weer.
Pagina: 1