Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter

Foto weekopdracht week 9 - "Honderd"

Weekopdracht nummer 100!.

aangezien het een jubilieum is, is het topic deze week wat later. Op een jubilieum moet je altijd even wachten

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "100".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
Archief 2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

Archief 2008

[list]
Voornemens
Getallen
Rustig aan
Mijn kamerplant
Levendig
Communicatie
Multicultureel
Staal

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.sythas.nl/fotos/GoT/k100d.jpg

Genomen met zijn grote broer: K10D 180/F4.5, iso100, 190mm
Bewerking USM/Levels/Contrast/Zw

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Anoniem: 136983

hmm.. ik vind em wel heel erg makkelijk bedacht. Creativiteit ontbreekt een beetje. Fototechnisch is er niet heel veel mis mee geloof ik, maar het is ook weer niet zo dat ik hier lang naar kan kijken.

Ik ga eens denken wat ik met het thema ga doen..

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
verwijderd

[ Voor 83% gewijzigd door Parle85 op 28-02-2008 17:16 . Reden: verkeerd gelezen ]

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Anoniem: 109200

Ik vind volgens vast thema iets binnen een week inbrengen ook erg moeilijk.. maar ik ga van het weekend maar eens kijken wat ik hier mee kan doen.

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33
100:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/christ.vrouwe/tweakers/photo/2008w09/IMG_0585_600x400.jpg
* rijden en deze foto maken leek me niet zo verstandig

Ik zeg: op naar de 260 :)
Wie komt er met een foto: ISO100, 100mm, 1/100sec (en de man met f/100)?

[ Voor 15% gewijzigd door DrBOB101 op 28-02-2008 21:45 ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13

Cheezus

Luiaard

Je had toch even de auto op bokken kunnen zetten, de cruise control op 100 zetten en dan de foto maken? :P

Aangezien 0 ook scherp is en de wijzer daarop staat ligt mijn aandacht meer daarop..

[ Voor 29% gewijzigd door Cheezus op 01-03-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175251

Mijn foto van deze week:

Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j178/2xtom/20080301-_DSC0120-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
primusz schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:41:
Je had toch even de auto op bokken kunnen zetten, de cruise control op 100 zetten en dan de foto maken? :P

Aangezien 0 ook scherp is en de wijzer daarop staat ligt mijn aandacht meer daarop..
Mijn liefde voor fotografie gaat ver, maar niet zo ver! :)
Bekijk het grote formaat even, daar is de 0 toch wat minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
@2xtom: hij's erg goed bedacht! Uitvoering ook heel leuk, hij had van mij iets scherper op het water gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, die foto met de snelheidsmeter heb ik ook gemaakt, alleen dan _wel_ tijdens het rijden.

Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Photo/Test/week9_100.jpg

Helaas is de 120 iets scherper dan de 100, maar als je zo hard rijdt, heb je niet veel te willen :) Ik was al lang blij dat de foto niet bewogen was. Snelwegen lijken vlak, totdat je een foto probeert te maken vanuit een rijdende auto.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
@zonoskar: briljant bedacht ;) idd jammer dat ie net ff scherper is bij 120, 100 valt ook een beetje in de schaduw. Evengoed _/-\o_ dat je h'm rijdend hebt durven maken. Als ik mag gokken is het een wat oudere Franse auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244277

Ik ga voor een audi. Verder een leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het is een Seat Leon, Audi komt dicht in de buurt :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 13:24
zonoskar schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 22:31:
Het is een Seat Leon, Audi komt dicht in de buurt :)
You wish :P

Vanmiddag nog even het lokale bejaardentehuis gebeld of er nog iemand honderd werd vandaag, maar helaas... ;)

Die van 2xtom vind ik tot nu toe het creatiefst, al had de uitwering iets spetterender gekund denk ik; een wat spannendere belichting misschien, zodat de nadruk meer op het water ligt?

[ Voor 24% gewijzigd door Melkbus op 01-03-2008 23:22 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
erg leuk bedacht. Niet al te straight forward en puik uitgevoerd.
d:)b

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goed bedacht en goed uitgevoerd. Nette zwart-wit omzetting en beeldvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Op 100 rijden is geen probleem. Gewoon rustige weg zoeken (die heb ik in mijn woonplaats) camera met scherm achter aan, op stuur laten rusten, en dan kan je schieten met rechterhand alleen, en links aan stuur. Ik kan al met 1 hand foto's schieten.

Doe ik ook wel vaker hier, maar beetje brandstof spurten voor 100 km/u en foto, mjah....
Pagina: 1