Foto-opdracht week 10 - "Nieuwsgierig"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter

Foto weekopdracht week 10 - "Nieuwsgierig"

Ben zo benieuwd wat er uit komt.

met dank aan sallin

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Nieuwsgierig".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
Archief 2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

Archief 2008

[list]
Voornemens
Getallen
Rustig aan
Mijn kamerplant
Levendig
Communicatie
Multicultureel
Staal
100

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Jammer dat er geen archieffoto's mogen worden gebruikt, maar een leuke opdracht.
Ik denk/hoop deze week eens mee te kunnen doen.\

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175251

Ik post deze week maar eens vroeg, omdat ik later in de week geen tijd heb:

nieuws gierig:

Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j178/2xtom/nieuwsgierig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
herhaling van opdracht week 37 2007?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:48

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Anoniem: 175251 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:33:
Ik post deze week maar eens vroeg, omdat ik later in de week geen tijd heb:

nieuws gierig:

[afbeelding]
mooie foto, zeer actueel. de indruk dat een toevallige voorbijganger de krant pakt word gewekt maar daarvoor is hij eigenlijk te veel gefocust op de krant. wat eigenlijk niet erg is door de schreeuwende kop maar ik had toch liever iets meer persoon gezien.

je kon dan misschien beter in een tram/bus iemand schieten die schuin naar de krant van zijn buurman kijkt of de krant van de stoel naast hem probeert te lezen/pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Mompelt iets over sleutelgat en glazen deur :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Daywalk3r schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 18:53:
Mompelt iets over sleutelgat en glazen deur :D
ook aan gedacht, maar geen mogelijkheid ivm geen sleutelgaten.
heb wel 2 andere ideeën maar waarschijnlijk, zoals gewoonlijk, geen tijd om uit te voeren. Veels te druk met school. * Griffin heeft al 2 weken zn camera niet 'echt' meet gebruikt. alleen om statief uit te testen/passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Photo/Test/week10_nosy3.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
zonoscar is hij wel scherp op de ogen? Hij kijkt niet heel lekker weg.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/strobistklein.jpg

Al "nieuwsgierig" wat er in de doos zit :)

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Frank|A schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:21:
zonoscar is hij wel scherp op de ogen? Hij kijkt niet heel lekker weg.

[afbeelding]

Al "nieuwsgierig" wat er in de doos zit :)
offtopic:
o no its pandoras box, oid

wat betreft de foto ik vind het een mooie foto en leuk bedacht, maar het felle licht aan de voorkant van het doosje (wat onder de kap doorkomt) vind ik erg afleiden. Als je dit kleiner had gelaten of misschien wel weggelaten had was het minder afleidend geweest denk ik.
Verder was het misschien wel leuk geweest als de persoon die in de doos verassend kijkt. zo van "O wat is dat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
leuk met die doos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Griffin schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:15:
[...]

offtopic:
o no its pandoras box, oid

wat betreft de foto ik vind het een mooie foto en leuk bedacht, maar het felle licht aan de voorkant van het doosje (wat onder de kap doorkomt) vind ik erg afleiden. Als je dit kleiner had gelaten of misschien wel weggelaten had was het minder afleidend geweest denk ik.
Verder was het misschien wel leuk geweest als de persoon die in de doos verassend kijkt. zo van "O wat is dat".
Ik vind het juist wel passen, de aandacht moet worden getrokken door het doosje en je moet waarschijnlijk iets denken van 'wat zit daar in?' En dat is dan ook goed gelukt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 23:32
Ik post deze week maar laat, omdat ik eerder geen tijd had.

Nieuwsgierig:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/christ.vrouwe/tweakers/photo/2008w10_nieuwsgierig.jpg

@2xtom: lekker scherp, redelijk voor de hand liggend ;)
@zonoskar: ik ga met The Alchemist mee
@The Alchemist: erg leuk gedaan, voorgrond beetje donker, schaduwen mooi!

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DrBOB101 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:19:
@zonoskar: ik ga met The Alchemist mee
Ik dacht toch wel dat de foto scherp is op de ogen, hier linkje naar high-res
Maar deze week niet echt sterke inzendingen. De foto van Alchemist steekt er wel bovenuit. De foto van DrBob is wel leuk, maar straat IMHO geen nieuwsgierigheid uit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 23:32
Op high-res houdt de scherptediepte ongeveer halverwege (naar boven toe) het oog op.
Opzich knap genoeg dat je vanuit die positie een degelijke foto hebt weten te maken (zie oog). Het grote diafragma helpt je daarbij; maar weer niet kwa scherptediepte.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Waar blijft de nieuwe week (11)? :?

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb gevoel dat de inspiratie of enthousiasme voor elke week steeds meer wegzakt. De topics hebben nu maar handjevol foto's en soms maar 1 foto. En iedereen heeft wel met andere dingen te doen zodat er weinig tijd voor is, of de toeval om gebeurtenis te kunnen vastleggen is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
MrDummy schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:39:
Heb gevoel dat de inspiratie of enthousiasme voor elke week steeds meer wegzakt. De topics hebben nu maar handjevol foto's en soms maar 1 foto. En iedereen heeft wel met andere dingen te doen zodat er weinig tijd voor is, of de toeval om gebeurtenis te kunnen vastleggen is er niet.
Dat dus.
Of het lukt wel, maar dan een week te laat. :/
En da's jammer, want ik wil graag een keer insturen, maar het lukt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Mjah dat gevoel heb ik al weken. De opdrachten zijn ook vrij breed qua interpretatie. Dat kan goed zijn (veel variatie) maar ook minder goed (minder goed een idee wat er verwacht word).

Het is niet de eerste keer dat een dergelijk topic erg lang op zich heeft laten wachten, echter is het volgens mij wel voor het eerst dat er een week gewoon helemaal geen topic is gekomen. Of er deze week wel een topic komt is natuurlijk ook maar helemaal de vraag.

Misschien is het ook wel een id om zelf een draadje bij te houden met mogelijke onderwerpen, zie je ook direct hoeveel animo er nog is voor een dergelijk topic.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Eén opdracht per twee weken, is dat misschien een goed idee?

Dan heeft iedereen meer tijd en worden er meer foto´s en reacties geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

bokko! schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:27:
Eén opdracht per twee weken, is dat misschien een goed idee?

Dan heeft iedereen meer tijd en worden er meer foto´s en reacties geplaatst!
vind ik een goed idee. Iedereen is toch druk lijkt mij en soms is de inspiratie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Twee weken, twee weekenden, goed idee. Is stukken beter en hoef je ook niet zo snel nieuwe onderwerpen bedenken.

Lets go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we de weekopdracht in z'n geheel wel kunnen afschrijven. Vorige week geen topic en nu is het ook al woensdag....

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255480

Er komen ook bijna geen reacties op de topics dus ergens vind ik dat ook wel een beetje logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Anoniem: 255480 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:18:
Er komen ook bijna geen reacties op de topics dus ergens vind ik dat ook wel een beetje logisch.
Hm, ik had me echt voorgenomen om met mn nieuwe camera er aan mee te gaan doen. Ik vind dit nog steeds een van de leukste topics om te lezen, aangezien je altijd weer net iets anders ziet.

specs - home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
Ik vind het wel jammer, eindelijk weer een beetje tijd om wat te spelen met de camera. zou zeker mee doen als het per 2weken gaat.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 09:20
Vind het ook jammer. In de winter is het sowieso wel lastiger, maar als het nu eens in de 2 weken wordt, dan doe ik zeker mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 12:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Pas op met beloftes wanneer het 1x per 2 weken is dat je dan wel mee doet. Je hebt het vaak minder druk dan je denkt en als het in 1 week niet lukt, dan grootte kans dat het je ook in 2 weken niet lukt om mee te doen, mits tijd echt de reden is dat je niet mee doet. Vaak is de reden wat anders en kom je per toeval een fotomoment tegen die wel bij de vorige opdracht had gepast, maar ja, dat hou je gewoon. Als je echt mee wilt doen met een weekopdracht zul je in 90% van de gevallen bewust moeten nadenken over wat je wilt fotograferen en je situatie er zo naar maken dat op de foto ook dat komt wat je in gedachten had.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 09:20
Nomad schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:28:
Pas op met beloftes wanneer het 1x per 2 weken is dat je dan wel mee doet. Je hebt het vaak minder druk dan je denkt en als het in 1 week niet lukt, dan grootte kans dat het je ook in 2 weken niet lukt om mee te doen, mits tijd echt de reden is dat je niet mee doet. Vaak is de reden wat anders en kom je per toeval een fotomoment tegen die wel bij de vorige opdracht had gepast, maar ja, dat hou je gewoon. Als je echt mee wilt doen met een weekopdracht zul je in 90% van de gevallen bewust moeten nadenken over wat je wilt fotograferen en je situatie er zo naar maken dat op de foto ook dat komt wat je in gedachten had.
Klopt helemaal. Echter de laatste tijd veel bezig geweest met klussen, en daardoor geen tijd voor fotografie.Vanaf nu heb ik wat meer tijd. Had bijna altijd wel ideeën, maar gewoon te weinig tijd om ze tot uitvoering te brengen.
Pagina: 1