Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251623

Topicstarter

Foto weekopdracht week 19 - "Ultiem"

Wat is voor jou ultiem? Wat is voor jou bijvoorbeeld een ultieme ervaring of een ultime plek?

Het is btw niet erg om ook even wat te zeggen over de eerder in deze weekopdracht geposte foto's ;)

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Thema van deze week
Het thema van deze week is "Ultiem".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
Archief 2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

Archief 2008

[list]
Voornemens
Getallen
Rustig aan
Mijn kamerplant
Levendig
Communicatie
Multicultureel
Staal
100
Nieuwsgierig
Ongeluk
Geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 15:10
aah wel vet dat er nu weer een nieuwe is :) hopelijk kan dit ook zo door blijven gaan :)

heb zelf nog eigenlijk geen idee wat ik met dit thema moet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

zou onder ultiem ook de ultieme ervaring mogen vallen?
dan heb ik mijn foto van een week geleden op m'n eerste vliegtuigvlucht op voor mij de ultieme hoogte (13.000 meter)

offtopic:
miss een 'archieffoto' (26 april) maar is 1 week echt zo outdated?

{edit}
idd niet met het thema in het achterhoofd genomen, maar wel bij mezelf gedacht dat dit tot nu toe mijn ultiemste ervaring was :P {linkje naar foto}

[ Voor 30% gewijzigd door Wiethoofd op 05-05-2008 23:41 . Reden: linkje ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 08:37
Foto moet met het thema in t het achterhoofd gemaakt zijn, en een foto van een week oud kan dat nou eenmaal niet zijn omdat je toen niet wist wat t thema zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
alles vóór 5 mei 20:01 is per definitie archief, maar mss in testcase? ben wel benieuwd... :)

[ Voor 81% gewijzigd door AugmentoR op 05-05-2008 23:34 . Reden: ThomasW is ook snel ;) ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien is het een idee om de regels iets minder streng te maken zodat er meer animo is voor de week opdracht? Maar discussieren daarover kan beter hier.

/offtopic

Ik ga btw waarschijnlijk deze week een redelijk ultieme ervaring meemaken bedenk ik net, dus jullie zullen, ook al word dit minder op prijs gesteld, waarschijnlijk later deze week een foto van mijn kant te zien krijgen. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 251623 op 06-05-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik zit me nu al twee dagen mijn hoofd te breken over dit thema... Kan er maar niets bij bedenken net nu ik me voorgenomen heb om hier vaker met mee te doen. Ultiem... ik heb continue de neiging om er iets achter te zetten (ultieme ervaring, ultiem genot, ultiem vul maar in) en dan wordt die toevoeging eigenlijk belangrijker dan het woord ultiem. Moeilijk dus... |:(

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 15:10
Damfransje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:11:
Ik zit me nu al twee dagen mijn hoofd te breken over dit thema... Kan er maar niets bij bedenken net nu ik me voorgenomen heb om hier vaker met mee te doen. Ultiem... ik heb continue de neiging om er iets achter te zetten (ultieme ervaring, ultiem genot, ultiem vul maar in) en dan wordt die toevoeging eigenlijk belangrijker dan het woord ultiem. Moeilijk dus... |:(
dat heb ik nou ook :P
kan echt niks verzinnen hierbij... :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Tjsa, ff aftrappen dan? Een van mijn ultiemere ervaringen deze afgelopen week: vluchtje met de luchtballon.

Uiteraard aan gemaakte foto's geen gebrek (paar honderd), maar het was nog niet zo eenvoudig om er eentje als 'ultieme ervaring' in beeld te brengen én het fototechnisch nog een béétje interessant te houden: naast alle landschaps-kiekjes, een zich vullende, gevulde, en leeglopende ballon, zwaaiende mensen en een aantal foto's van een ándere ballon boven het pittoreske Enschede, heb ik deze gemaakt speciaal voor de foto-opdracht.

Technische aspecten: Vanuit het kuipje, zo groothoek-mogelijk (17mm), ruime dof om de brander én ballon beetje scherp te houden (f/9). Met nabewerking nog een beetje opgelicht (binnenzijde ballon was iets te donker). Met dank ook aan de ballonvaarder die de vlam even halfgas wilde doen voor het plaatje (normaal blauw/doorzichtige vlam). Aanrader overigens, zo'n tochtje!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2235/2475950564_5a6d50346c.jpg
Heeft er iemand een vuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:09

MagicTempest

Fly pig!

ik kan begrijpen dat belontochtje een erg leuke ervaring is, maar de foto is naar mijn mening niet bepaald ultiem.

Ondanks je hebt geprobeerd er een interessante foto van te maken vind ik hem helaas toch een beetje saai. Zoals je ook al zegt is het best moeilijk om van een belonvart een spannende foto te maken.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damfransje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:11:
Eigenlijk wilde ik juist een thema maken waar je makkelijk iets bij kon verzinnen, dus maakt niet uit of het een ervaring een ding of iets was ;).
Misschien achteraf juist niet zo een makkelijk thema.

Dus het maakt niet uit wat het is ( een ervaring, ding plaats,..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

het thema van de week is dus eigenlijk: ultiem(e) ervaring/plaats/datum/moment/gevoel etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29
Wiethoofd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:40:
het thema van de week is dus eigenlijk: ultiem(e) ervaring/plaats/datum/moment/gevoel etc.?
Ik zou in ieder geval aan niets anders denken bij ultiem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
MagicTempest schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:22:
ik kan begrijpen dat belontochtje een erg leuke ervaring is, maar de foto is naar mijn mening niet bepaald ultiem.

Ondanks je hebt geprobeerd er een interessante foto van te maken vind ik hem helaas toch een beetje saai. Zoals je ook al zegt is het best moeilijk om van een belonvart een spannende foto te maken.
Wie zeg dat ultiem voor iedereen het zelfde is? Ik heb geen idee hoe zo'n ballonvaart is maar het zal eigenlijk ongetwijfeld 'ultiem' zijn voor deze fotograaf. Maargoed, jij kan hem dus 'niet ultiem' vinden, maar probeer zo'n jongen dan opbouwende kritiek te geven. Hier kan je helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

kipfel schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:14:
[...]
Ik zou in ieder geval aan niets anders denken bij ultiem?
dan zou dus mijn foto hier eigenlijk wel kunnen, maar omdat ik hem 3 dagen te vroeg heb genomen weer niet (ook al dacht ik bij mezelf dat het tot dan toe mijn ultiemste ervaring was/is)

[ Voor 2% gewijzigd door Wiethoofd op 08-05-2008 18:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:40:
Zoals er in de post staat inderdaad;)
Wiethoofd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:44:
[...]

dan zou dus mijn foto hier eigenlijk wel kunnen, maar omdat ik hem 3 dagen te vroeg heb genomen weer niet (ook al dacht ik bij mezelf dat het tot dan toe mijn ultiemste ervaring was/is)
Had inderdaad gemogen als je hem niet 3 dagen 'te vroeg' gemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
...maar de foto is naar mijn mening niet bepaald ultiem...
De opdracht is (gelukkig) ook niet de ultieme foto (a-la onexposure), maar 'ultiem' als onderwerp.

Neemt niet weg dat 'ie idd een beetje saai is, maar ik vond 'm wel passen, en beter dan nix toch ;) Eigenlijk had ik beter de titel 'ultieme aansteker' kunnen geven! :7

Achteraf had ik bij ultiem mss beter deze (ultiem uitzicht) of deze (ultiem tekenen) kunnen posten, maar ja...gepost is gepost, regels zijn regels... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:30:
[...]

Wie zeg dat ultiem voor iedereen het zelfde is? Ik heb geen idee hoe zo'n ballonvaart is maar het zal eigenlijk ongetwijfeld 'ultiem' zijn voor deze fotograaf. Maargoed, jij kan hem dus 'niet ultiem' vinden, maar probeer zo'n jongen dan opbouwende kritiek te geven. Hier kan je helemaal niets mee.
Over de balonvaart kan ik het alleen maar eens zijn, dat is een ultieme ervaring. Het geven van een mening zoals ik heb gedaan kan best helpen voor de fotograaf. Ik kan moeilijk over deze foto opbouwende kritiek geven over hoe de foto spannender te maken is, ik zou namelijk niet weten hoe, misschien dat jij daar wel ideeën over hebt?

Ik ben overigens ook van mening dat het puur aangeven of je een foto goed vind of niet en waarom (saai in dit geval) zeker de fotograaf kan helpen om anders naar een foto te kijken. Ik kan wel begrijpen dat het misschien wat pijnlijk is om te horen.

Ik vind overigens de uitzichten wel een stuk leuker.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34

franssie

Save the albatross

pffffff, staat er een foto, ok. Ik vind het wel een mooie foto omdat ik ook eens in zo'n ding naar FL07 ben gegaan en dat vond ik niet leuk (hoogtevrees maar met transponder gelukkig).
Wat me dan tegen valt is dat die foto dan gebruikt lijkt te worden om een discussie aan te gaan over wat de foto opdracht inhoud. Als jullie er beelden bij hebben post ze dan en anders blijf je zwijgen? Kritiek is leuk maar onderbouw ze dan wel met foto's die laten zien hoe je het zelf gewild had (al verwijs je naar een foto van iemand anders die heeft gedaan wat jij graag zou willen kunnen - maar geef meer feedback dan :
ik kan begrijpen dat balllontochtje een erg leuke ervaring is, maar de foto is naar mijn mening niet bepaald ultiem.

Ondanks je hebt geprobeerd er een interessante foto van te maken vind ik hem helaas toch een beetje saai. Zoals je ook al zegt is het best moeilijk om van een ballon vaart een spannende foto te maken.
waar zit de opbouwende kritiek dan? in tochtje? of in saai? of in je spelvouten - ik heb ze in de quote hersteld

edit3:// ik vind het dus wel een erg mooie foto - omdat - ik kan de hitte van de brander op mijn hoofd voelen en dus daarom geslaagd maar misschien moet je daarom in zo'n mandje gezeten hebben.

edit4:// nog even HIres op Flickr gekeken maar niets ergs mis mee. Goede foto.

[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 08-05-2008 23:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Allen bedankt voor de input, maar nu graag wat meer inzendingen, het Ultieme Kapsel?

[ Voor 249% gewijzigd door AugmentoR op 08-05-2008 23:53 . Reden: 249% ge-edit lol. Ben het wel met iedereen eens ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Dat van die spelfouten is opmerkelijk dat ik twee keer belon typ ipv ballon en het niet eens door heb gehad. Moet de volgende keer toch eens mijn posts nalezen op fouten.

We kunnen hier natuurlijk over door gaan zoveel we willen. Mijn commentaar is niet opbouwend noch subtiel. Ik vind het een saaie foto. Dat jij dat niet vindt is jouw goed recht, dat zal ik je niet afnemen. Overigens vind ik dat je meer hebt aan de opmerking dat een foto saai is dan dat je hebt aan de opmerking dat een foto leuk is. De laatste is wel leuker om te horen uiteraard. Ik ben ook blij dat er tenminste iemand is die een foto post, iets dat ik al veel te lang niet meer heb gedaan en wel weer eens zou moeten doen.

Wat mij overigens ontzettend opvalt is dat de poster van de foto zelf heel niet zo valt over mijn opmerking, maar dat juist andere mensen er wel over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 23:33
Mijn foto:

Het was erg warm vandaag.. en als olifant is dat niet echt prettig natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/2476128717_b0dea6cfde.jpg

Redelijk 'ultiem' gevoel als er een tuinslang op je gezet wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Dat is wel redelijk ultiem ja, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het in Nederland warm is nu. Hier in Turkije is het 15 graden overdag en 5 s'avonds. Lijkt de eerste weken meer op winter dan op lente qua verwachting.

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v239/186/5/1113722266/n1113722266_30046281_2400.jpg

de eigenaar van het linker bootje mag nog even doorsparen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 09-05-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wat ik bedoelde is niet dat ik er over viel dat je de foto saai vindt maar dat je niet aangeeft waarom. Ik heb wel aangegeven waarom de foto mij aansprak.
Het is je goede recht een foto niet leuk/mooi/spannend te vinden maar vertel tenminste waarom, als ik in jouw post historie kijk hebben een hoop mensen dat bij jou wel gedaan.
Dit klinkt allemaal een beetje zeikerig (en dat is het ook wel wat,moet ik toegeven) maar als je van je eigen en andermans foto's wilt leren moet er wel moeite in gestoken worden en dat gebeurt helaas te weinig (niet alleen door jou dus, in het algemeen).
Zelf ben ik geen bovengemiddeld fotograaf, maar zonder [opbouwend] commentaar waar ik wat mee kan word ik ook niet beter door hier te posten, dus waarom doen dan?
Rogier.V schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:02:
Mijn foto:

Het was erg warm vandaag.. en als olifant is dat niet echt prettig natuurlijk.

[afbeelding]

Redelijk 'ultiem' gevoel als er een tuinslang op je gezet wordt. :)
Mooie foto.was denk ik iets beter geweest als je 'm net iets eerder had kunnen nemen voordat die waterstraal (?) uit elkaar spatte? Dan had je het oog zonder water spatters gehad en dat was misschien net iets expressiever - maar ik was er niet bij.

[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 09-05-2008 00:35 . Reden: [edit] ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Rogier V: eens met franssie, kadering bovenin is imho ook net iets te krap. Had naar mijn mening mooier kunnen zijn wanneer je daar net even wat meer ruimte had gehad.
beathoven: Die boten zijn inderdaad enorm. De horizon lijkt alleen niet recht te staan. Wellicht dat je dat met een nabewerking nog even recht had kunnen trekken. Het lijkt nu net alsof die grote boot omhoog moet varen :-)

franssie: Je hebt gelijk, mijn commentaar was niet opbouwend. Zal er de volgende keer op letten. (Het commentaar hierboven is al van betere kwaliteit als het goed is :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2073/2478645850_d51259cca8.jpg

Vandaag tijdens mijn werk bij de Hoogoven 6 geweest, ze waren net aan het aftappen en dat is altijd een ultiem gezicht. Daarnaast is Hoogoven 6 de meest ultieme hoogoven ter wereld (feit) en het is er ook ultiem heet :D
plus dat foto's maken eigenlijk niet is toegestaan dus ook een redelijk unieke foto

Wat je ziet is dus een goot waar vloeibaar ijzer uit Hoogoven 6 doorheen stroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55

Zoefff

❤ 

Ik wou net zeggen ja, normaliter zijn ze daar redelijk gefocust op het feit dat je geen foto's mag maken? Onoplettendheid, of had je toestemming? :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Mag je nog oppassen dat je camera niet wegsmelt. :+

Mooie foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

airliner schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:21:
[afbeelding]

Vandaag tijdens mijn werk bij de Hoogoven 6 geweest, ze waren net aan het aftappen en dat is altijd een ultiem gezicht. Daarnaast is Hoogoven 6 de meest ultieme hoogoven ter wereld (feit) en het is er ook ultiem heet :D
plus dat foto's maken eigenlijk niet is toegestaan dus ook een redelijk unieke foto

Wat je ziet is dus een goot waar vloeibaar ijzer uit Hoogoven 6 doorheen stroomt.
mooie foto! lijkt me uitdagend om dat redelijk goed belicht te krijgen of valt die 'gloed' wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

bedankt :)
belichting is vrij apart idd, maar het grootste probleem is de ijzer spetters ontwijken :D
foto's maken werd trouwens gedoogd onder bepaalde voorwaarden
offtopic:
hier is nog een foto waar je de stopmachine het aftapgat ziet dichten

[ Voor 5% gewijzigd door airliner op 10-05-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit is mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Photo/Test/week19-ultiem.jpg
(klikbaar)

De XTR groep is het ultieme wat te krijgen is op MTB gebied en vandaag een nieuw cranksetje gehaald. Meteen foto's maken dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Nu zitten we op een tech forum, dat weet ik, maar ik heb alsnog geen idee wat het is :P
Iets voor de computer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 29-05 15:47
Rogier.V schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:59:
Nu zitten we op een tech forum, dat weet ik, maar ik heb alsnog geen idee wat het is :P
Ik gok een crank (waar de trapper aan vast zit) van een fiets. XTR is de topserie van Shimano voor ATB's.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het zijn onderdelen voor op de fiets, specifiek mountainbikes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Rogier.V schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:59:
het is een fietspedaalbevestigingsarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 22:50
MagicTempest schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:44:
De horizon lijkt alleen niet recht te staan. Wellicht dat je dat met een nabewerking nog even recht had kunnen trekken. Het lijkt nu net alsof die grote boot omhoog moet varen :-)
Dat lijkt zo, aangezien zo'n schip aan de voorkant smaller wordt... daardoor lijkt het alsof hij scheef staat en dus omhoog vaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
@Franssie: Aha. Had ik kunnen weten! :+

[ Voor 15% gewijzigd door Rogier.V op 10-05-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:48
flo_ schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:00:
[...]

Dat lijkt zo, aangezien zo'n schip aan de voorkant smaller wordt... daardoor lijkt het alsof hij scheef staat en dus omhoog vaart ;)
Ik had je willen geloven, maar PS geeft toch aan dat hij scheef staat
Vind ik wel raar eigenlijk, want ik vind de nabewerking van Beathoven normaal gesproken wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door TranceSetter op 10-05-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

TranceSetter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:11:
[...]

Ik had je willen geloven, maar PS geeft toch aan dat hij scheef staat
Vind ik wel raar eigenlijk, want ik vind de nabewerking van Beathoven normaal gesproken wel goed.
Ik ga niet zeggen dat de foto recht is, maar ook niet dat hij scheef is, maar jou methode slaat kant noch wal, want door perspectief zouden die lijnen ook niet recht moeten lopen :Y)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:48
Nomad schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:00:
[...]

Ik ga niet zeggen dat de foto recht is, maar ook niet dat hij scheef is, maar jou methode slaat kant noch wal, want door perspectief zouden die lijnen ook niet recht moeten lopen :Y)
Niet helemaal mee eens. Het kan inderdaad zijn dat door het perspectief de wal 'scheef' in het water ligt. Echter zou dan de pilaar wél recht moeten staan, en dat is niet het geval. Heb hem zelf hier even rechtgezet en dan komt veel natuurlijker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lekker laat maar toch nog even!

@Airliner: Leuk inderdaad, ook leuk dat die werker (rechts) nog net een beetje in beeld staat. (Erg hoge iso zeker?)

@Zonoskar: Kan er opzich niet zoveel overzeggen, ziet er wel ok uit idd ;)

@Beathoven: Leuke foto zo (kleine tegenover die groteboot) Kmis wel even de link naar 'ultiem'. (En als je naar de kade kijkt loopt de foto idd wel scheef.

@Rogier:
quote: Rogier
Redelijk 'ultiem' gevoel als er een tuinslang op je gezet wordt.
Wel eens meegemaakt?
Verder inderdaad wel leuke foto en ik kan de link wel leggen. Nabewerking is ook leuk zo.

@Augmentor: Goede aftrap in ieder geval! Ik vind hem juist wel leuk zo, de kleuren, simpelheid etc. En ultiem zal het zeker zijn. ;)

Last but not Least:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2012/2483244020_7b25d5ec71.jpg

Afgelopen week een paar dagen een LAN-Party gehad. Erg veel foto's gemaakt. Deze foto gaf ondanks zijn simpelheid toch wel een goed beeld van een LAN-Party :) En na 48 uur computeren ben je toch al redelijk ver heen (ultiem).
Klik! Voor meer foto's van de lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Helaas wel.. Was iets minder ultiem. :P
Maar als olifant moet het toch wel lekker zijn denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
@Rogier.V Gaaf moment, ultieme verfrissing. mooi in beeld gebracht ook met dat tegenlicht door die druppels.
@Beathoven: Leuke foto, dat priegelige bootje en dat ultieme schip. Jammer van dat prominente gebouw.
@airliner: Zeker dubbel en dwars ultiem, duidelijke motivatie ook, dat is altijd mooi bij foto-opdrachten imho :)
@zonoskar: Strakke produktfoto, technisch ok. Lekker scherp precies in het midden van Shimano, maar wel een beetje veel CA?
@Saga_Envi: Ik zag eerst die extra hand niet en leek het of er ge-WANned werd ipv ge-LANned, maar verder prima foto, nog ultieme kills gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jep, iedereen lekker ingemaakt, alhoewel ik een groot deel van de tijd heb lopen fotograferen.

Nog iemand ideeën voor een nieuwe weekopdracht? (onderwerp dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 251623 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:21:
Jep, iedereen lekker ingemaakt, alhoewel ik een groot deel van de tijd heb lopen fotograferen.

Nog iemand ideeën voor een nieuwe weekopdracht? (onderwerp dus).
nieuw onderwerp: "Hitte!" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner

airliner

Swell

ik had al een idee in "fgs feedback"-topic gepost:
airliner schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 20:31:
ik heb wel een idee voor het thema van de volgende weekopdracht:
foto's waarvan je gaat lachen _O- (omdat het onderwerp leuk is, niet omdat ze slecht zijn) en dus het thema "grappig"

ook vind ik dat je niet perse aan de "showcase" waardige eisen hoeft te voldoen, dus perfecte belichting, compositie, scherpte etc.
als je er een lach van op je gezicht krijgt, dan voldoet de foto perfect d:)b
en misschien 2 weken de tijd ipv 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien jij al zo vroeg met je onderwerp kwam is dat hem geworden.
Dus ga aan de gang en post hier, voor de nieuwe (2 weekse :) ) opdracht.
Pagina: 1