Foto-opdracht week 12 - "Lente"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:42

Foto weekopdracht week 12 - "Lente"

Om een oud initiatief maar weer eens nieuw leven in te blazen, bij deze een nieuwe weekopdracht! Mede met dank aan Karel V voor het aandragen van een flink aantal thema-suggesties :)

Het thema van deze week, "Lente", is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken!

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, testcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Reageer even op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Thema van deze twee weken
Het thema van deze week is "Lente".

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief
2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

2008
[list][/]
2009
[list][/]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok nu ga ik met best doen met me cheap-ass camera. :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Gisteren gemaakt, mag dat ook?

Nee, zie ook de startpost :)

[ Voor 63% gewijzigd door Zoefff op 16-03-2009 15:18 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Blegh, ideaal zonnig weertje vandaag, moet ik werken. Ik heb afgelopen weekend van m'n broer een tweedehandse Sigma 28mm f/1.8 gekregen, misschien maar iets met groen/geel/blauw en bokeh doen ofzo :)
Als ik tenminste tijd heb ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:12
@Wijnands: het hele idee van de week opdracht is IMHO dat je met de opdracht in het achterhoofd een foto gaat schieten. Je moet jezelf prikkelen om tot een creatief eindresultaat te komen. Helaas zie ik in dit soort opdrachten dat teveel mensen veel te letterlijk naar de opdracht kijken. Stiekem hoop ik dat het deze week niet zo mooi weer wordt. Scheelt weer wat standaard platen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@Herrick, ik kan me wel vinden in je betoog over de standaard platen. Ik doelde meer op m'n nieuwe aanwinst, waar ik nog helemaal niet mee heb kunnen spelen (is tevens m'n eerste prime). Hopelijk is de bokeh daarvan om te smullen, maar ik heb eerlijk gezegd nog geen idee ;)
Ik hoop tijd te hebben om een foto te maken als in 'DPZ: bokeh in de natuur' achtige plaat. Al vraag ik me af of 28mm zich daarvoor goed leent.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 16-03-2009 16:38 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Herrick schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:34:
@Wijnands: het hele idee van de week opdracht is IMHO dat je met de opdracht in het achterhoofd een foto gaat schieten. Je moet jezelf prikkelen om tot een creatief eindresultaat te komen. Helaas zie ik in dit soort opdrachten dat teveel mensen veel te letterlijk naar de opdracht kijken. Stiekem hoop ik dat het deze week niet zo mooi weer wordt. Scheelt weer wat standaard platen :P
Ik hoop ook dat het niet zulk mooi weer wordt, dan ga ik er ook wat mee doen :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 24-06 14:29
Beetje mazzel hebben we 's een lekker dreigend donkere lucht, dan kan je leuke dingen doen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Herrick schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:34:
Stiekem hoop ik dat het deze week niet zo mooi weer wordt. Scheelt weer wat standaard platen :P
Te laat, alle krokussen staan al in bloei :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Ha, cool! lastige opdracht :D Ben heel blij dat de foto-opdrachten er weer zijn, heb m'n camera al een tijd niet ter hand genomen :Y) We gaan ons best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 17:51

Karel V

Een simpele ziel

Winterkleding die in de vuilcontainer kan, kapotte eieren, verkrachte eenden en doodgereden padden. De lente is begonnen :)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Karel V schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:12:
Winterkleding die in de vuilcontainer kan, kapotte eieren, verkrachte eenden en doodgereden padden. De lente is begonnen :)
Er zijn niet alleen negatieve dingen hoor;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wBEZqxZlfumm0F8OvTnA9FKf/full.jpg
(klik voor grotere versie)

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201824

Xyzer schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:54:
[...]
Er zijn niet alleen negatieve dingen hoor;
Ze zijn geoormerkt! Of is dat positief? :P
Maar zeker waar, als je niets positiefs ziet...

Wist niet eens dat deze topic bestond, leuk om te zien. Ben benieuwd wat jullie nog gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 09:27

Pathogen

Shoop Da Whoop

Xyzer: leuk dat ze je ook aankijken, dat maakt dierenfoto's vaak erg "alsof je er bij bent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Okee, het is welliswaar geen echt spannende plaat maar meer een testshot met mijn 70-200 maar toch vond ik het wel bij de weekopdracht passen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3453/3366940081_4415989f1d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-06 22:03
zonoskar schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:51:
[...]

Te laat, alle krokussen staan al in bloei :)
:+

Een van mijn eerste foto's :) De krokussen lieten zich vanmiddag eens zien en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/2733/p1000106.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Sandman I op 19-03-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nijlgansjes in Artis:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3649/3368378384_19596e7556.jpg

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
Ontluikende kastanjeknop @ Retiro park afgelopen zondag in Madrid

[knip]

Gemaakt met 400D @ 200mm F/3.5

[ Voor 36% gewijzigd door Nomad op 19-03-2009 19:28 . Reden: de foto moet echt deze week gemaakt zijn met de opdracht in je achterhoofd. Archief plaatjes mogen dus niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 12:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Mooi beeld arjan :)

Prettig licht en fijne compo.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Xyzer: Persoonlijk zou ik iets minder van het landschap erbij gemaakt hebben.
@F. Jacobse: Mooie strakke foto
@Sandman I: Mooie foto, blijkbaar heb je meer zon dan hier. Bij ons zijn het nog groene stengels :).
@ajhaverkamp: Schattig :)
@Berimbau: Je foto is 'vorige week' gemaakt ;).

Afgelopen dagen heb ik rond gekeken in onze buurt, maar er maar weinig kleurrijk te vinden :(. Toch geprobeerd om een lente foto te maken.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3604/3368484384_5ec8a22d7d.jpg
de hortensia gemaakt met: eos 450D met de lens 18-55mm

[ Voor 0% gewijzigd door RobbyTown op 19-03-2009 21:20 . Reden: benaming plant erbij gezet ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:28

bobcom

Dedicated dabbler

Bij gebrek aan rotweer, doodgereden padden en versgeworpen lammetjes dan maar een obligate lentefoto. Aangezien de tulpen en hortensia's (toch?) al geweest zijn, we geen crocussen hebben en de hyacinth nog niet zover is de (wilde) pruimenboom. Want nijlgansjes kan ik al helemaal niet aan komen - en aan tippen.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3636/3368849352_7c99da6683.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:43
Jammer dat mijn foto is weggehaald. Ik had "Lente" in mijn achterhoofd toen ik de foto maakte. Ik lag omhoog te staren naar de kastanje en dacht, als ik deze vastleg dan heb ik echt een lentefoto! Maar ja, inderdaad, geen opdracht. grrrrr ;) Volgende keer beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32
bobcom schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:10:
Bij gebrek aan rotweer, doodgereden padden en versgeworpen lammetjes dan maar een obligate lentefoto. Aangezien de tulpen en hortensia's (toch?) al geweest zijn, we geen crocussen hebben en de hyacinth nog niet zover is de (wilde) pruimenboom. Want nijlgansjes kan ik al helemaal niet aan komen - en aan tippen.
[afbeelding]
Pfff.. wat een vervelende bokeh.. Ik kan je EXIF-data niet lezen, maar dit is geen prettige plaat om naar te kijken..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Xyzer, inderdaad, er zijn veel positieve dingen in de lente, het sloeg op de opmerking over standaardplaten. Bij gebrek aan dode padden is dat het bij mij toch geworden ;)
Waarom ben je trouwens niet over het hek heengestapt?

Arjen, prachtplaat O+

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/2623/small1002452crop.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
@Xyzer leuke snapshot, lammetjes = lente :)
@F. Jacobse mooie foto ook, krijg er ook een paas-gevoel bij
@Sandman I: Idd typisch lente, technisch kon het wel iets mooier denk ik
@ajhaverkamp: De mooiste plaat tot nu toe
@vandeMeulenhof: best netjes met die kitlens!
@bobcom: beetje drukke bokeh, maar zekers lente!

Ik had gehoopt een beetje meer tijd in deze opdracht te kunnen stoppen, maar het gaat ook een beetje om het idee toch?

Lente op z'n Engels ( :P )
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3660/3373901210_b9803e3a35.jpg

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

Arjan A

Cenosillicafoob

Mooie plaat AugmentoR. Erg leuk gedaan!

Mijn bijdrage:
't Is lente! by Arjan Almekinders, on Flickr
't Is lente!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 13:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Arjan, da's wel echt Lente.
@AugmentoR: grappige foto. Maar als je jouw aanpak neemt, kun je ook een foto van een lens posten, 'Lente' is spaans voor lens :)

Ik denk bij lente altijd aan de jaarlijkse schoonmaakbeurt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/Lente.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door zonoskar op 22-03-2009 01:17 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Karel V schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:36:
Xyzer, inderdaad, er zijn veel positieve dingen in de lente, het sloeg op de opmerking over standaardplaten. Bij gebrek aan dode padden is dat het bij mij toch geworden ;)
Waarom ben je trouwens niet over het hek heengestapt?
Ik was ook doorgelopen en heb ook foto's zonder hek maar hier keken ze me aan, vond dat wel iets leuker dan een foto van een lammetje zonder hek vanaf de zijkant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
BOBCOM: lekkere plaat vind ik zelf!
Zonoscar: leuk idee, maar een beetje rommelige uitvoering.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://i182.photobucket.com/albums/x100/damfransje/_DSC2196_klein.jpg

Groot: http://i182.photobucket.c...0/damfransje/_DSC2196.jpg

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 13:59
Voor mij de eerste keer dat ik een foto plaats, gisteren in het park geschoten (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rosette/Fotos/lente_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Nog snel eentje op de valreep :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3659/3375663096_9e41c5187b.jpg?v=0
(clickable als link naar Flickr)

ik ben blijkbaar de enige die bij "lente" aan meisjes in jurkjes en rokjes denkt :p

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 22-03-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik had geen tijd om er 1 te maken
Wou er 1 maken van wat jonge hertjes bij ons in de buurt.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Surehand schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:54:
Voor mij de eerste keer dat ik een foto plaats, gisteren in het park geschoten (clickable):

[afbeelding]
De foto is een beetje vies gelig. Zorg dat je (eigenlijk altijd wel) wat aan nabewerking doet.

Bijv:
http://www.pwiv.nl/GOT/lente_e0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 13:59
Zo, dat scheelt!

Simpele vraag: hoe doe je zoiets? Ik heb vrijwel geen ervaring met foto(na)bewerking, dus alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Surehand schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:49:
Zo, dat scheelt!

Simpele vraag: hoe doe je zoiets? Ik heb vrijwel geen ervaring met foto(na)bewerking, dus alle tips zijn welkom!
Digitaal bewerken kun je met vrijwel elke foto programma. Hier aantal:

BlueMarine - gratis (momenteel geen edit opties, maar wordt wel aangewerkt) - leuke gratis alternatief voor Lightroom
Google Picasa - gratis
Adobe Photoshop Lightroom
Adobe Photoshop Elements

Er zijn nog meer natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door wolver1ne op 23-03-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo dat zijn ze weer, niet de grootste bijdrage, maar een week is kort en het weekend nog korter.

Hieronder mijn bescheiden feedback.

@Xyzer, jammer dat het hek voor de schapen staan, ook denk ik dat je wat meer naar rechts de schuine lijn van de sloot beter had kunnen gebruiken om de uitgestrektheid van het landschap weer te geven. De heuveltjes achter de schapen helpen daar ook niet echt mee met het gevoel van diepte (of ze hadden boven de horizon uit moeten steken vanuit een laag camerapunt). Lammetjes kijken je wel lief aan, dat is mooi. Lammetje links heeft ook een mooie diepe schaduw, jammer dat die er niet helemaal op staat.
@F. Jacobse inderdaad niet een al te spannende plaat, maar verder ook niets mis mee. Technisch goed in orde.
@Sandman I Krokus staat er goed op, wellicht dat de foto qua compositie iets spannender had gekund.
@ajhaverkamp Goed scherp, nu weer ik ook hoe een nijlganskuiken er uit ziet, leuk dat je twee zijaanzichten precies in één foto hebt met één wat onscherper. Mooie foto.
@vandeMeulenhof mooi scherp, goede DOF, misschien wat aan de donkere kant.
@bobcom mooi foto, had misschien nog iets dichterbij gekunt. bokeh had wel wat zachter gekunt. misschien iets meer weg blurren of donkerder krijgen.
@AugmentoR geniale plaat, leuke compositie, leuk moment en nog twee betekenissen van lente in één foto.
@Arjan A blaadje zit een beetje voor de bloem, maar misschien is het ook wel goed. Goede DOF iig.
@zonoskar mooi in kleur en scherptediepte. Fles vooraan is wel een beetje uitgerekt door de lensvervorming, hoekjes zwart vind ik persoonlijk ook niet geniaal. schaduwrandje is dan wel weer sjiek :)
@Damfransje mis wel een beetje originaliteit. In het groot wel aardig, maar misschien beter om op de voorste rij scherp te stellen.
@Surehand Een beetje gelig, als het een RAW is nog een beetje spelen met de witbalans in adobe lightroom of je bijgeleverde RAW-bewerkingssoftware. Anders gewoon wat meer blauw en minder geel in een fotobewerkingsprogramma.
@the_Tzar Wat een ge.. o wacht, da's mijn foto :+ feedback welkom, ik had zelf erg weinig tijd en m'n vriendin begon ook te klagen dat het koud was op het balkon (natuurlijk heel lief dat ze überhaubt voor mij een een nerdforum wil poseren :) ), maar ik hoop dat jullie het wat vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Laatst online: 06-05 21:51
Anoniem: 43565 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:46:
Nog snel eentje op de valreep :)

[afbeelding]
(clickable als link naar Flickr)

ik ben blijkbaar de enige die bij "lente" aan meisjes in jurkjes en rokjes denkt :p
Of de enige die een meisje in een jurkje voor handen heeft ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Arjan A: Mooie strakke plaat. Hier stond er ook 1 tja, maar was deels al verbrand (geen idee hoe dat komt)

@The_Tzar: zie reactie Wekko :D.

Teven je comment over mijn foto thnx. De reden dat de foto zo donker is, dat voor de zon op komt en achter onder gaat. Op dat moment lag de tuin al een tijdje in de schaduw, daarom is hij aan de donkere kant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Anoniem: 43565 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:17:

@the_Tzar Wat een ge.. o wacht, da's mijn foto :+ feedback welkom, ik had zelf erg weinig tijd en m'n vriendin begon ook te klagen dat het koud was op het balkon (natuurlijk heel lief dat ze überhaubt voor mij een een nerdforum wil poseren :) ), maar ik hoop dat jullie het wat vinden :)
Mijn commentaar: ik vind haar rokje en haar wel leuk hoor ;)
In de context van de weekopdracht had ze ook in zulke kleren kunnen lopen in de zomer.
Het is niet specifiek lente, jammer want je kon dat harstikke mooi uitbeelden met de kale bomen die je op de achtergrond vanaf het balkon kunt zien, dan had haar linkerhand er ook nog opgestaan.
Haar pose vind ik het leukst van de drie foto's die je hebt geplaatst. Als plaat is't ie gewoon een geslaagde foto als herinnering aan dit voorjaar.
Ik kwam zelf onderweg hoefsmeders tegen aan het werk. Past prachtig bij de lente, maar hoeven worden ook beslagen in het najaar. Dus toch maar voor bloemetjes gekozen.
Alleen vallen ze blijkbaar niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:46
Karel V schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:50:
[...]

Mijn commentaar: ik vind haar rokje en haar wel leuk hoor ;)
In de context van de weekopdracht had ze ook in zulke kleren kunnen lopen in de zomer.
Het is niet specifiek lente, jammer want je kon dat harstikke mooi uitbeelden met de kale bomen die je op de achtergrond vanaf het balkon kunt zien, dan had haar linkerhand er ook nog opgestaan.
Haar pose vind ik het leukst van de drie foto's die je hebt geplaatst. Als plaat is't ie gewoon een geslaagde foto als herinnering aan dit voorjaar.
Ik kwam zelf onderweg hoefsmeders tegen aan het werk. Past prachtig bij de lente, maar hoeven worden ook beslagen in het najaar. Dus toch maar voor bloemetjes gekozen.
Alleen vallen ze blijkbaar niet op :P
even een complimentje voor Surehand: je foto staat al een paar daagjes als achtergrond hier :-) (en wissel eigenlijk amper ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komt er nog een nieuwe weekopdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:10:
Komt er nog een nieuwe weekopdracht?
Zat eraan te denken dat deze expres overgeslagen wordt ivm bijgeloof getal 13 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

vandeMeulenhof schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:10:
[...]

Zat eraan te denken dat deze expres overgeslagen wordt ivm bijgeloof getal 13 :+.
Foto-opdracht week 13 - "Ongeluk / Pech" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karel V schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:50:
[...]

Ik had nog een panorama geschoten (drie foto's), maar niet gezien dat hij nog op verschillende belichtingen stond voor HDR-fotografie, dus die foto's kon ik helaas niet meer aan elkaar breien en m'n vriendin had zich al weer omgekleed.
Verder heb ik inderdaad deze uit de drie gekozen voor hier omdat het simpelweg de beste pose was. Ik had ook nog niet het gevoel de ideale foto gemaakt te hebben, maar m'n vriendin vond het te koud en ik zelf moest eigenlijk ook weer op pad.
Bedankt voor je feedback :)
Hopelijk heb ik voor de volgende week-opdracht wat meer tijd om iets te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zoefff schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:51:
Thema van deze twee weken
Het thema van deze week is "Lente".
:?
is het nu één of twee weken?!

gezien de 'opkomst' - en mijn ervaring met beschikbare tijd - zou een tweewekelijkse opdracht ook prima kunnen

verder top dat de weekopdracht er weer is - alleen jammer dat ik nog geen gelegenheid heb gehad om een foto te selecteren & te uploaden :(

[ Voor 3% gewijzigd door Honolulu op 24-03-2009 22:06 ]

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 22:45
Als het dan toch nog niet helemaal over is, plaats ik er alsnog maar één:
Afbeeldingslocatie: http://api.photoshop.com/home_d06320bba6e94b4ead362fdaccc83350/adobe-px-assets/f9b7d60f8f4c4efaafa8cbba1e77a94c

@Xyzer:
Leuk! Kleuren mogen iets sprankelender, plaat lijkt me iets te blauw. (kan ook aan mijn scherm liggen, in dat geval wil ik mijn eigen plaat hier niet eens zien. :P

@F.Jacobse
Beetje een 13 in een dozijn plaat. Boeit me niet echt.

@Sandman I
Ja, dit is echt lente, ik had hem mooier gevonden als er mooi fel zonlicht op viel.

@AJHaverkamp
Vreselijk schattig, dit is echt lente, erg lief. :)

@VandeMeulenhof
Achtergrond is niet echt mooi, kleuren zijn flets. Foto doet me niet echt wat.

@Bobcom
Heerlijke kleuren, fijne compositie, fijn onscherpte, mooie plaat!

@Augmentor
Leuk idee, uitwerking wat minder, achtergrond is afleidend.

@Arjan A
Heerlijke plaat, puntje onderin beeld nog wegshoppen. Paasplaat!

@Zonoskar
Ik snap je idee, maar het komt niet echt over. Plaat is te druk. Daarnaast vind ik de vignetering niet mooi.

@Damfransje
Heel fijn, ook een echte paasplaat.

@Surehand
Ik mis wat contrast.

@The_Tzar
Leuk idee, uitwerking is minder, te veel in beeld. Had'r even meegenomen naar het park.

En wat betreft mijn eigen foto: hopeloos te laat, maar ik had deze wel geschoten voor deze weekopdracht, alleen geen tijd gevonden hem te plaatsen, dus alsnog dan maar, aangezien het topic nog niet gesloten is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Arjan A, volgens mij ligt de scherpte, je dof te ver naar achteren. Door het zijaanzicht geeft het ook een beetje een verwelkte indruk. Verder een echte lente plaat, een goede keuze voor een laag standpunt met een blauwe lucht als achtergrond.
Damfransje, ze staan allemaal fleurig in bloei en het zonlicht maakt het af. Leuke dofwerking, kijkt in het groot prettig weg. Een lijn zit er niet in, maar dat was waarschijnlijk ook je bedoeling niet. Het lentegevoel past er goed bij.
Surehand, nette plaat, dat je bloem in het midden staat, kijkt in dit geval prettig weg, omdat je sowieso de lijn van de tak volgt. Scherpte is prima, en door de dof heb je een vrij rustig beeld. Een nette plaat.
Kwintessens, qua kleuren is je plaat echt lente. Ik word er wel een beetje duizelig van. Vooral door de dof op de achtergrond dat juist de meeste aandacht trekt. Je kunt er niet op scherpstellen, wat je ogen toch proberen. Als dat je bedoeling was, is het een leuke plaat.

Afbeeldingslocatie: http://triton.imageshack.us/Himg207/scaled.php?server=207&filename=small1002452crop.jpg&xsize=640&ysize=480

afbeelding

De pop-up naar een grotere versie van de foto staat ook nog op de vorige pagina, maar die viel niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waar blijft de nieuwe opdracht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was er net mee bezig en heb er 1 geplaatst :)
Ik vind het wel leuk om dit bij te gaan houden zodat de weekopdracht blijft leven.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 287184 op 10-05-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
what the fuck

dat is echt _behoorlijk_ toevallig.. :P

ok, cool :P
Pagina: 1