[Foto-opdracht] week 22+23 "Vervoersmiddel"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Foto weekopdracht week 22+23 "Vervoersmiddel"

Om een oud initiatief maar weer eens nieuw leven in te blazen, bij deze een nieuwe weekopdracht! Mede met dank aan Karel V voor het aandragen van een flink aantal thema-suggesties :)

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.

Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht.
  • Reageer even op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Het thema van deze twee weken
Vervoersmiddel

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

2008
[list][/]
2009
[list][/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

woow vet, een foto-opdracht. =)
had het al in het archief zien staan ( zit nog niet zolang op GoT. ) en hoopte al dat iemand er weer mee zou beginnen =)

*ghenz is blij, want hij heeft meteen al een idee *O* nu alleen nog zien hoe ik het kan gaan uitwerken -O-

Gaat het eigenlijk alleen door als er genoeg animo voor is, of het gaat zoiezo gewoon door en als er maar 1 foto word gepost wint diegene ofzo ? :+

Sorry, over een stukje van de TS heen gelezen. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Zuurstok op 24-05-2009 10:20 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:27
(....) heb de vorige niet meer in kunnen leveren... hmm, eens denken over deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef, uitdaging deze week :Y) We gaan ons best doen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik ga ook proberen mee te doen, kan echter niks garanderen (aangezien ik pas sinds een paar weken foto´s maak). Is leuke en goede training!

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
oew, ik heb toch eens een idee :P alleen zit nog erg te twijfelen over de uitwerking.

heb ook al een idee voor de volgende foto-opdracht: beweging om alvast vroeg te brainstormen

[ Voor 40% gewijzigd door Amplified op 26-05-2009 21:05 . Reden: idee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Eerste keer dat ik mee doe, en geen idee of het goed genoeg is !

Afbeeldingslocatie: http://www.raaltenoord.nl/forum/vervoersmiddel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:03
Archieffoto's zijn natuurlijk niet toegestaan, zie de TS. Het is de bedoeling dat je op stap gaat om een foto te maken die bij het thema hoort, niet dat je je archief doorspit naar een foto die er 'toevallig' bij past ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Zoefff op 27-05-2009 11:55 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
S2801 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:52:
Bij deze een van mijn kant. Zomer 2008 gemaakt in L'Escala, Spanje.
* jant mompelt iets over archief foto's

* Zoefff mompelt iets over de Topicreport functionaliteit

Daar in het vervolg graag gebruik van maken i.p.v. een reactie in het topic zelf :)

[ Voor 28% gewijzigd door Zoefff op 27-05-2009 11:56 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:03
jant schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:57:
[...]

* jant mompelt iets over archief foto's
Oh, f*ck Heb de regels over het hoofd gezien. Zo vaak post ik hier ook niet.
Ik hoop dat hij voor deze keer door de vingers wordt gezien, er stonden toch al weinig foto's.. ;)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik doe ook is mee:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IlRyQfIKrfQglKKUIOA2inhi/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou laat ik ook maar eens mee doen, gewoon rechtstreeks uit de camera, onbewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.bramassendorp.nl/bestanden/IMG_0725_570.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

@joosthaarman: ik vind hem wel heel erg flets..
@CLB: Ik vind 'm niet zo mooi, die reflecties op de borden zijn handig voor in het donker als je op de weg zit, maar op een foto vind ik het gewoon ontzettend lelijk. Het idee is leuk, de uitwerking wat minder. Bij schemering of dachtlicht had die denk ik beter geweest.
@Bram_A: Leuke foto, maar wel een beetje 'standaard' :)

[ Voor 7% gewijzigd door tdw op 27-05-2009 11:08 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
:D zal mijn camera ook eens aan het werk zetten een deze dagen. Is het trouwens niet verplicht om de exif bij de foto's te laten zitten?

Beetje jammer dat me oude puch mv uitelkaar ligt die is altijd wel goed voor een maar mooie plaatjes. maar dat is alleen maar goed voor de creativiteit.

[ Voor 36% gewijzigd door haakjesluiten op 27-05-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
EXIF is niet vereist hoor ;) misschien wel leuk, maar dus niet verplicht.

zelf vandaag wat shots gemaakt, eens kijken of het een beetje gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Dat je een EXIF-loze foto mag plaatsen lijkt me sterk, hoe kun je anders nagaan of de foto niet uit het archief is opgegraven?

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

Parle85 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:37:
Dat je een EXIF-loze foto mag plaatsen lijkt me sterk, hoe kun je anders nagaan of de foto niet uit het archief is opgegraven?
Ach, het gaat er uiteindelijk om dat je het zelf leuk vind om aan de hand van een opdracht een foto te schieten. Mochten we foto's tegenkomen waarvan het duidelijk is dat het een archieffoto is verwijderen we die om aan te geven dat het niet de bedoeling is. Maar ik ga echt niet in de EXIF zitten graven om te kijken of een foto een archieffoto is. Als iemand het leuk vind om zichzelf voor de gek te houden, moet 'ie dat vooral doen :z

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Vanmiddag gemaakt bij Medemblik, de andere 5 foto's vind je hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3310/3573862458_7480b429db.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
Met de bus of de fiets... kies maar...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3381/3282025912_421be4d198_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.97/142100001-142150000/142102901-142103000/142102984_6_2Yi-.jpeg

de opening van Voith Leeuwarden. let vooral op hoe schoon de werkplaats is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Weet niet of dit ook geldt als vervoersmiddel maar ik probeer het toch maar, ik ben zo trots op een van mn eerste foto's met de D90 :P:

Afbeeldingslocatie: http://www.shellz.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2481&g2_serialNumber=1
(klik voor grote versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Amstel76 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:26:
Vanmiddag gemaakt bij Medemblik, de andere 5 foto's vind je hier.

[afbeelding]
Beetje te fanatiek aan het sharpening knopje gedraaid? Verder wel een fijne plaat :)

@ RickJansen: opzich is een paard wel een vervoersmiddel, maar op deze manier is het vooral een portret van een paard en heeft de foto vrij weinig met het thema te maken als ik eerlijk ben. En doordat je de foto op 18mm hebt gemaakt komt de neus van het dier ook wel heel erg op je af. Een wat neutraler perspectief is voor een portret meestal wat fijner :)

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 28-05-2009 22:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn nieuwe fiets is net op tijd binnen voor deze opdracht. Ik vind de foto ook best geslaagd overigens.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/5Spot_4_sm.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 30-05-2009 13:16 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01
@ Amstel76,
Hmm zat er zelf ook over te denken om wat zeilscheepjes te posten van de regatta, naja ik ga zaterdag (weer) eens kijken, als het weer meezit. Woensdag waren er alleen wolken, blegh. Verder een mooie plaat!
@CashMoney,
Er is geen scherp stukje in de foto te vinden, dat stoort me wel, vooral omdat de foto zelf te donker is.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Drat, net vandaag m'n camera niet bij me. Hier voor het kantoor liggen genoeg vervoermiddelen :P
Volgende week dan maar

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat is er mis met het lezen van de topicstart? Geen archieffoto's :)

[ Voor 84% gewijzigd door Zoefff op 01-06-2009 12:57 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmm heb wel een paar ideetjes, mssn doe ik een keer mee. Het weer is er in ieder geval goed voor, nu eens kijken of ik een foto kan maken waar ik "trots" op ben en durf te delen (ik ben beginner en zie hier op tweakers vaak mooie sets voorbij komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Amstel76, Mooie foto en fijne compositie!
@ Cashmoney, Leuk idee! Vind persoonlijk de blur wat teveel.
@danielV. Inderdaad steriele plek :D Voor het eerst dat ik een schone trein zie.. Persoonlijk had ik de voorkant er ook bijop gezet.
@Rickjansen. Tof paard!
@ De groot, Mooie foto. Zou het denk ik wel mooier vinden als de bike (wat een bruut ding!) wat scherper was geweest.

Zelf ook op pad geweest en een zandstorm overleeft.. klik
Toch maar een linkje.. Scherpte is niet helemaal lekker omdat ik als een gek mn camera er bij heb gepakt om hem niet te missen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
[b]F. Jacobse schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:16:

• We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.

Ik heb nog nooit een foto laten zien en heb ook pas sinds kort een leuke camera, vandaar dat ik niet weet of mijn foto('s) testcasewaardig zijn. Wellicht kan ik iemand iets sturen, zodat die mij kan vertellen of de foto waardig is om hier te posten. Wil namelijk graag meedoen, want het is echt leuk om te doen en goed voor mn fotomaak ontwikkeling :).

edit: sorry, lees nu pas dat er een ander topic is voor zulke vragen. my bad

[ Voor 6% gewijzigd door macciez op 30-05-2009 15:49 ]

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:01
@zonoskar, stoer ding, was jij dat nu die met zn 5d2 filmpjes had gepost terwijl je offroad aan het trappen was?
@degroot, zoals jupjup al zei, iets scherper en hij was goed geweest, welk mooie kleuren

Vanmiddag in Medemblik gemaakt, eigenlijk zag ik hem te laat maar toch vond ik hem wel grappig. Hij is in mijn ogen iets te blauw maar anders kwam de achtergrond niet lekker uit. (windows fotogalerie werkt ook niet mee aan een degelijke oplossing)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2h306mp.jpg

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
heb mijn idee iig nog niet gezien :) ben ik blij om. maar eens af gaan maken nu alleen nog...

edit:
klaar, ben niet helemaal tevreden erover, had het graag anders gedaan, maar meer was er op het moment niet mogelijk...

Het meest gebruikte vervoersmiddel ter wereld. De voeten
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2474/3578915872_245a41c913.jpg

http://www.flickr.com/pho...5@N08/3578915872/sizes/l/

[ Voor 64% gewijzigd door Amplified op 30-05-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Milo: Dat was ik denk ik. Ik heb iig een paar filmpjes metde 5DII gemaakt op de fiets. Best lastig overigens :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
@joosthaarman: leuke plaat, jammer van die auto op de achtergrond.
@CLB: pas op er kan nog een vervoersmiddel komen. technisch natuurlijk niet echt toppertje.
@Bram_A: idd beetje standaard, maar leuke dof, al mocht 'ie iets ruimer
@Amstel76: dat begint erop te lijken, mooie compostitie!
@CashMoney: lekker wild en idd twee vervoersmiddelen: hoort hier zeker thuis!
@Danielv: mooi schoon idd, paste de neus er net niet op?
@RickJansen: leuke plaat, veel plezier met je nieuwe D90!
@zonoskar: eigenlijk zou 'ie een beetje saai moeten zijn, maar toch vind ik het een van de meest pakkende tot nu toe. Het blauw met groen contrasteert heerlijk, schaduw staat er ook lekker op.
@degroot: jaa, lekker bruut ding en dynamische plaat
@Milo: ik dacht eerst gaap, wat een snapshot, maar de tekst op de boot maakt het een toppertje!
@Amplified: originele poging, vooral de linkerkant is goed gelukt.

Hier mijn interpretatie, de enige vandaag zónder storende reclame:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3406/3582078125_9fea290edd.jpg

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag genomen op Schiphol...

Afbeeldingslocatie: http://fotobewaren.nl/output/1243805144.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
sow he, dat is een fel en schoon geel blauw koekblik!
leuk dat het op het eerste gezicht een zwart-wit foto lijkt, waar de trein alleen uitgelicht is, maar dat ik later pas zag dat je de lampen ook nog in kleur hebt gelaten.
vind het alleen niet een enorm spannende foto, wel goed gedaan, maar ik blijf er niet lang naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is wellicht zeker een leuke foto, maar zoals je zelf al aanstipt is het niet de bedoeling om archieffoto's te plaatsen. De simpele reden daarvoor is dat dit een fotoopdracht is, waarbij het de bedoeling is dat je op stap gaat om een foto te maken met de opgegeven opdracht. Wellicht vind je een andere plek op het forum om de foto te plaatsen :)

[ Voor 99% gewijzigd door Zoefff op 01-06-2009 17:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond onzin

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 17:55 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08 10:22
De opmerking van Zoefff gaat over de (inmiddels verwijderde) foto van ehtweak, niet de jouwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:54

Japie.G

Colour Classic

@kwaas

Mooie foto hoor! Inderdaad mooi toegepast zwart-wit/kleur. Vaak erg cliche, maar hier toch wel leuk toegepast. Jammer alleen dat ik wat detail mis bij de bovenkant van de trein waardoor de trein een beetje een rare vorm lijkt te krijgen.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:25

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

@joosthaarman: Het onderwerp is erg leuk, maar de foto lijkt onscherp. Misschien dat er met een sharpening mask iets te verbeteren valt?
@CLB: Ik vind 'm erg onrustig. De borden reflecteren iets té veel.
@Bram_A: Mooie foto, Scherpte-diepte komt mooi uit!
@Amstel76: Mooie compositie, mooie boot, mooi weer... mooie foto :D
@CashMoney: Door de beweging komt de fiets niet zo duidelijk uit. Het maakt de foto erg onrustig vind ik.
@Danielv: Lekkere kleuren :9 Ziet er high-tech uit omdat het zo schoon is en door het licht uit de ramen in het dak.
@RickJansen: M'n vriendin vind 'm erg leuk... alsof je zo een lik van 'm krijgt :D
@zonoskar: Het onderwerp knalt er lekker uit! De kleuren lijken iets over-done (je voorvork lijkt egaal wit te zijn geworden waardoor de vorm een beetje wegvalt)
@Milo: Lucky shot :D De blik van die man samen met "Daddy's dream".. erg mooi :9
@Amphlified: Leuk idee, maar de uitwerking vind ik iets minder gelukt... De stappen lijken iets te statisch... ik mis denk ik wat beweging in de foto.
@AugmentoR: Mooie compositie en mooie kleuren!
@Kwaas: KNAL! Kleuren zijn overdone, maar ik vind m mooi :) Leuk dat ie hele maal zwart-wit lijkt, maar als je verder kijkt zie je dat het plafon achter nog kleur heeft.

Die van mij, ongeveer een uur geleden gemaakt op Rotterdam CS:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2468/3589687597_7abd6800c3.jpg

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:39:
Vandaag genomen op Schiphol...
Had wel reclame foto kunnen zijn voor de maker van het informatiesysteem dat op de zijkant van de trein zit! mooi gelukt hr,;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
Een cliche plaatje en wellicht meer vervoer dan n vervoermiddel maar ik vond m wel passend. 'n uurtje geleden gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.royjanssen.com/images/brug.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door dottie op 06-06-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 10-09 23:52

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

@amplified: mij iets te gephotoshopped voor een foto opdracht!
@augmentor: nette plaat! Jammer dat ie niet ietsje groter is
@kwaas: Lekkere kleuren
@Ethnocentrix: Leuk idee, maar de uitwerking kan beter. Achtergrond is erg druk en rommelig, en ik mis een wat spannender perspectief voor de fietsen zelf.
@dottie: cliche, maar toch leuk. locatie maakt het interessanter met die gekleurde palen. Had wel wat meer lichten willen zien van auto's

Mijn foto = onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Lt. Marx schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:16:
@augmentor: nette plaat! Jammer dat ie niet ietsje groter is
...
U vraagt wij draaien (683 x 1024) (1819 x 2728) Wel flink wat bewegingsonscherpte in die laatste...

@Ethnocentrix: Leuke combi van treinstation, fietsen en bus-bordje!
@Dotty: prima plaat, maar was idd misschien nog iets mooier wat meer licht-strepen.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie
  • Laatst online: 05-01-2021
tnx, misschien kan ik met de lichtstrepen nog wel iets, aangezien de foto er 1 is uit een serie die met statief is genomen. Als ik tijd heb zal ik er eens een paar over elkaar leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melelie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07-2024

Melelie

It's Playtime

@Kwaas: Zelf ben ik geen fan van zwart/wit met 1 bepaalde kleur, maar deze vind ik ten zeerste geslaagd!
@Ethnocentrix: Leuk idee, maar ik ben het eens met Lt. Marx
@Dotti: Ik zie alleen maar pixels :S meer niet. Volgens mij is er iets niet helemaal goed gegaan

Een paar dagen geleden ben ik al op pad gegaan, dus heb ik er niet 1 die een paar uur oud is, maar dat kon in mijn geval ook niet anders, mijn foto is analoog. Ik was op pad gegaan met een Holga 120N. Een plastic camera met Fuijfilm pro 400H erin. Ontzettend grappig dingetje. De foto die ik gemaakt hebt past goed in deze opdracht.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3572/3514902590_9760e7dacb_o.jpg

oh ja... je kunt weinig instellen met een Holga 120N, ongeveer mikken en hopen dat die scherp is :D

feedback is altijd welkom

5D | 7D | 20-35 | 35/2 | 50/1.4 | 85/1.8 | 70-210 | 430EX | IXUS 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 10:01

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Naar aanleiding van die eerder geposte 'drukke' voeten: Vervoer in ruste (geen idee voor hoelang :) )
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2442/3594681299_5ccc8b8c22.jpg
Ethnocentrix schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:39:
[...]
Die van mij, ongeveer een uur geleden gemaakt op Rotterdam CS:
[afbeelding]
leuk de combinatie van vervoer naar vervoer. Vind de fietsen wel donker overkomen. Foto mist een beetje 'pop' IMO
Zelfde idee (bedoel daar verder niets mee hoor). Vind ik persoonlijk beter dan de fietsen/station combi.
dottie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:51:
Een cliche plaatje en wellicht meer vervoer dan n vervoermiddel maar ik vond m wel passend. 'n uurtje geleden gemaakt.
[afbeelding]
Volgens mij wordt de plaat opgerekt, want het ziet er zo niet uit (lijkt wel een oude EGA screenshot die lekker opgerekt wordt). Misschien je bericht aanpassen?
Melelie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:05:
[...]
oh ja... je kunt weinig instellen met een Holga 120N, ongeveer mikken en hopen dat die scherp is :D

Scherpte is niet altijd een vereiste hoor :)

[ Voor 104% gewijzigd door BlaTieBla op 05-06-2009 12:53 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

oops

[ Voor 97% gewijzigd door BlaTieBla op 05-06-2009 12:38 . Reden: nieuwe post was niet nodig.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

BlaTieBla: mooie foto! Wel jammer dat niet alle schilderijtjes even recht hangen.

Wat heb je gedaan qua bewerking? (if you don't mind telling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
zonoskar schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:33:
Mijn nieuwe fiets is net op tijd binnen voor deze opdracht. Ik vind de foto ook best geslaagd overigens.

[afbeelding]
Dikke fiets! Specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

pauldegroot schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:43:
BlaTieBla: mooie foto! Wel jammer dat niet alle schilderijtjes even recht hangen.

Wat heb je gedaan qua bewerking? (if you don't mind telling)
Dat ze niet rechthangen is geen nabewerking ;) Het recht hangen is onbegonnen werk met die dingen. Door de 'vintage' toning vind ik het in zeker zin ook wel passen.

Afgezien van het lenscorrectie, croppen, clonen, healen e.d. is er een vintage action binnen photoshop overheen gehaald voor de toning. Ooit eens een keer op het internet gevonden (freeware) en die aangepast naar eigen inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 10-09 23:52

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ doet eens delen die vintage action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Lt. Marx schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:14:
^^ doet eens delen die vintage action?
Via deze link vind je meerdere mooie (gratis) vintage actions voor diverse photoshop versies (niet alle CS3 actions werken bijvoorbeeld op CS4 en omgekeerd). Door zelf die actions door te nemen (en aan de praat te krijgen) leer je vele malen meer dan wanneer ik je een/mijn kant en klare oplossing geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Laatst online: 04-09 21:29

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Zitten mooie platen tussen! :)

Vanmiddag even het (toekomstige) vervoersmiddel van m'n zoontje geleend... 8)

Afbeeldingslocatie: http://media.wombarg.net/images/got/got_wk22_23_resized.jpg
Klikbaar...

[ Voor 4% gewijzigd door Danny?! op 05-06-2009 17:19 ]

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Danny?! schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:18:
Zitten mooie platen tussen! :)

Vanmiddag even het (toekomstige) vervoersmiddel van m'n zoontje geleend... 8)

[afbeelding]
Klikbaar...
mooi. Op de een of andere manier kan ik niet inschatten of het een dinky toy is of een futuristisch ontwerp waar een normaal mens op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

Melelie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:05:
Een paar dagen geleden ben ik al op pad gegaan, dus heb ik er niet 1 die een paar uur oud is, maar dat kon in mijn geval ook niet anders, mijn foto is analoog. Ik was op pad gegaan met een Holga 120N. Een plastic camera met Fuijfilm pro 400H erin. Ontzettend grappig dingetje. De foto die ik gemaakt hebt past goed in deze opdracht.

[afbeelding]

Dat moet bijna therapeutisch zijn, met zo'n camera schieten. Niet druk maken over instellingen, niet achteraf pixelpeepen, maar gewoon zien wat er van geworden is :) Laat ik zeggen: de kwaliteit van de foto past goed bij de auto, dus het is een geslaagd geheel.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Zie de topicstart, geen archieffoto's.

[ Voor 83% gewijzigd door Zoefff op 06-06-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
* Geen archieffoto's!

@Augumentor, nee de neus paste er net niet op, was eigenlijk meer aan het focussen op de monteurs op de de achterkant van de trein, over jou foto: hij is erg mooi, misschien wel wat beter om de luchtballon in het midden te plaatsen, want de lucht daaronder is niet erg interessant.
@Danny: mooie foto, duidelijk contrast en niet te felle kleuren, top plaatje
@Kwaas: wat een mooie plaat, vooral de kleur van de kop van de trein vind erg mooi in combinatie met e grijze achtergrond :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 14:01 ]

Pagina: 1

Let op:
Het is blijkbaar bijzonder lastig om de topicstart aandachtig te lezen. Het is niet de bedoeling om archieffoto's te plaatsen! Bedankt.