[Foto-opdracht] week 30+31 "Spanning"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:35

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter

Foto weekopdracht week 30+31 "Spanning"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Het thema van deze twee weken
Spanning

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

2008
[list][/]
2009
[list][/]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
goh. het onderwerp-van-de-week (2 weken eigenlijk) is dit maal wel erg abstract.
spanning kan van alles betekenen.. oppervlakte-spanning, een emotie of van mijn part de bronspanning van een electronsich circuit :p

ik heb de afgelopen paar topics met plezier gevolgt en zal, nu ik een beetje gewent ben aan mijn d90, eindelijk ook eens een poging wagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hopen dat het gaat onweren :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 10:21

RoyBijster

Rocket Scientist

kaesve schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:24:
goh. het onderwerp-van-de-week (2 weken eigenlijk) is dit maal wel erg abstract.
spanning kan van alles betekenen.. oppervlakte-spanning, een emotie of van mijn part de bronspanning van een electronsich circuit :p

ik heb de afgelopen paar topics met plezier gevolgt en zal, nu ik een beetje gewent ben aan mijn d90, eindelijk ook eens een poging wagen :D
Het is toch juist de bedoeling dat het voor interpretatie vatbaar is?
Nog wat ideetjes: Spanning (Stress & Strain), Spanning (Suspense), Spanning (Over-spanning? :P)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
tuurlijk, dat begrijp ik wel. maar ik vergeleek het met onderwerpen van de vorige opdrachten.. 'spanning' is toch echt wel wat abstacter dan bijvoorbeeld 'de markt' of 'vervoersmiddelen'.
niet dat dit een slecht ding is! zo krijg je alleen meer differentiatie in de foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:52
Afbeeldingslocatie: http://i187.photobucket.com/albums/x41/donlink0007/hooge_spanning_600-1.jpg

Een waarschuwingsbordje op een oud stroomhuisje :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44

Ethirty

Who...me?

Ik heb wel een ideetje. Eens zien of ik dat in kan vullen binnen de tijd. Lijkt me wel eens leuk om aan zo'n opdracht mee te doen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtissink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik heb onlangs de fotografie weer helemaal opgepakt (druk met studie enzo)...., wie weet dat ik hier komende dagen (zo vlak voor de vakantie) ook nog een mooie plaatje uit mn camera kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Gisteren waren er genoeg bliksems.
Jammer genoeg had ik geen camera bij me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2498/3746369307_86d3cc6c53_m.jpg

Ok.
Een vrij nabewerkte foto. En wat is er spannend aan?

De spanning zit em erin dat dit een replica is van een snijtafel gebruikt door de nazi's in Kamp Vught.
Overleden(ahum) gevangenen van het concentratie kamp werden hier nog even open gesneden voor ze 2 deurtjes verder verbrand werden, en masse dus he......
De '' gevangenen'' leefden dus in barakken en konden de hele dag de gebouwen waar de ''artsen'' en crematoria zaten zien.

Ok waarom gebruik ik dit als invulling van de opdracht.
Ik dacht niet meteen aan iets met stroom toen ik spanning las, ik wilde wat anders. Ik was net 2 dgn terug van vakantie waar ik dus Kamp Vught bezocht heb en dacht dat is ook spanning.
Mocht ik iemand tegen het zere been schoppen, mijn excuses.

Nabewerken is gedaan in Photoshop CS4. Misschien iets te donker, maar al spelend met filters en contrast vond ik hem zelf zo et mooist.

Nou laat maar horen wat jullie mening is!

@link0007
Aardige foto, wel voor de hand liggend natuurlijk. Maar je hebt de moeite genomen er wel een mooie uit te zoeken, hier in de buurt zijn ze beklad etc. Jammer van de vrij zichtbare beeld ruis maar heel erg storend is het ook niet op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Laatst online: 11-06 10:21

RoyBijster

Rocket Scientist

Prozac, vind het een beetje jammer dat je foto pas tot leven komt met het verhaaltje erbij.
Zonder verhaaltje is het slechts een foto van een tafel.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
inderdaad. de spanning is niet bepaald te voelen. technisch vind ik hem ook niet zo goed.. die ruis zal wel kunstmatig toegevoegt/versterkt zijn, maar waarom zit er kleur in? dat doet voor mij echt afbreuk aan de plaat. ook is de compositie wel heel erg centraal. wat mij betreft had er wat minder vloer op gemogen.

nog geen foto van mij; ik ben wel naar buiten gegaan, maar ik moet nog kijken of het gelukt is spanning over te brengen (het zijn foto's van dreigende wolken en regen, maar ik heb ze nog niet echt goed bekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

OOOH
de verkeerde geupload idd.....
de kleur had ik er keurig uit gehaald.
Nou ja, maakt niet uit verder aangezien de foto niet doet wat ik bedoelde verder.

Bedankt voor de feedback, volgende opdracht ben ik weer van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
@prozac: Die ruis is erin gezet met photoshop :) Wilde echt een oude, grungy, sfeer neerzetten.. En die ruis maakte het -voor mij- helemaal af! Daarnaast zorgt de ruis+b&w van de achtergrond ervoor dat het bordje wat meer naar voren komt. Nog steeds niet veel, maar subtiel.

Ik zal het trouwens erg waarderen als ik zo veel mogelijk kritiek erop krijg! Ik ben hier 100% om te leren.. Winnaar zal ik niet snel zijn hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
October schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:32:
[...]

Gisteren waren er genoeg bliksems.
Jammer genoeg had ik geen camera bij me :(
Hopen dat je er nu wél een hebt. :P Het gaat hier weer tekeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Hier mijn bijdrage. Ik ben er eerder naar opzoek geweest, voordat het topic geopend werd. Vriendin het statief mee laten zeulen :)

EDIT: weggehaald omdat het archiefmateriaal was

[ Voor 61% gewijzigd door Deathchant op 23-07-2009 11:44 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
Waar is dat genomen, deathchant? Ik heb het gevoel dat ik het gebied herken, en je woont in de buurt (en hebt dezelfde achternaam als iemand die ik ken.. lijkt me geen veel voorkomende naam!) dus nu ben ik benieuwd :)

Ik vind het een mooie mystieke plaat.. Mis de link met spanning wel een beetje? Verder kan ik er als beginneling weinig op aanmerken, sorry :+

[ Voor 25% gewijzigd door link0007 op 22-07-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
het is een mooie plaat en ik zou graag de grotere versie willen zien.. het valt me nu pas op trouwens dat je foto's zijn gewatermerkt, linksonderin. maar je watermerk is meeverkleint en dus een beetje nutteloos? D:

de foto is hier wel een beetje misplaatst in dit topic vind ik. ten eerste omdat ik geen spanning voel/zie, ten tweede omdat je hem nu toch wel voor de 3e keer op GoT Fotografie post en ten derde omdat we daardoor allemaal weten dat het een archieffoto is, die hier niet werden toegestaan :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

link, ik stuur je even een DM. En waar zie je mijn achternaam?
Spanning vind ik zelf wel de dreiging van de mist in het koren. Doet me denken aan die scene in de film Signs met mel gibson en children of the corn.

Het is een foto die ik een maand geleden geschoten heb, zoals ik al uitlegde ook vanwege de dreiging die ik erin zag. Ik vond het zelf op het randje van posten, maar wanneer het echt niet toegestaan is, dan hoor ik dat graag van een moderator en dan haal ik em wel weg.

Watermerk komt automatisch bij Lightroom maar weet niet hoe ik deze groter moet maken in lightroom zelf.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ethnocentrix schreef op zondag 19 juli 2009 @ 13:22:

Foto weekopdracht week 30+31 "Spanning"

Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Geen archieffoto's!
Deathchant schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:01:
Het is een foto die ik een maand geleden geschoten heb, zoals ik al uitlegde ook vanwege de dreiging die ik erin zag. Ik vond het zelf op het randje van posten, maar wanneer het echt niet toegestaan is, dan hoor ik dat graag van een moderator en dan haal ik em wel weg.
Het is best een mooie plaat, maar de regels voor een opdracht zijn vrij duidelijk lijkt me, toch? Daar heb je toch geen uitspraak van een mod voor nodig?

Ik heb zelf best moeite om wat ik in mijn hoofd had om te zetten naar een mooie plaat. Ik dacht: dat doe ik wel even, maar dat valt dus vies tegen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
Leuk, ik ga eens kijken of ik wat "spannends" tegenkom de komende weken..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ethirty rustig, ik bedoelde het niet verkeerd hoor. Hij is al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:18

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik doe ook maar weer eens mee. Spannend :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.nl/week31.jpg

@Prozac: Ik zag het spannende er ook niet in tot ik het verhaaltje las. Jammer.
@link0007: Dat idee had ik eerst ook. Leuk uitgewerkt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-06 20:39

Karel V

Een simpele ziel

Er zou nog net dat ietsje meer spanning in kunnen als de afloop die de foto nu suggereert niet bekend zou zijn. Dat ie net wakker wordt ofzo. Goed trouwens dat je voor een schaduw kiest, dat leidt veel minder af van het potentiele slachtoffer als wanneer het een echte hand zou zijn.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Klein probeerseltje, vanmiddag geschoten bij de centrale van Eon op de Maasvlakte:
Afbeeldingslocatie: http://dev.barad-dur.nl/pub/spanning.jpg

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Deathchant schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:44:
Ethirty rustig, ik bedoelde het niet verkeerd hoor. Hij is al weg.
Bedoelde het niet lelijk ofzo hoor ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311787

Oke, de eerste foto die ik plaats. Camera is nu ruim een week in het bezit.
Ben benieuwd of ik enigszins ongeschonden uit de strijd kom ;)

Afbeeldingslocatie: http://i690.photobucket.com/albums/vv262/Sannore/spanningk-1.jpg?t=1249039873

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 311787 op 31-07-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Opvallend veel electriciteits "Spanning" hier :) Leuk
Hier een bijdrage van mij..

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3550/3766467543_6c9db3aba2.jpg

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 19:26
Anoniem: 311787 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:58:
Oke, de eerste foto die ik plaats. Camera is nu ruim een week in het bezit.
Ben benieuwd of ik enigszins ongeschonden uit de strijd kom ;)

[afbeelding]
URL not found!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Heb een mooi idee alleen ook een gekneusde hand dus ik hoop dat ik het uit kan werken en kan fotograferen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 18:45
Ga hier maar eens binnen.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3639/3775103205_44d0420675.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 22:10
Rosie, Ik denk dat je deze wel wat beter had kunnen uitwerken
Vis, Het zal aan mij liggen alleen begrijp ik hem niet echt. Ik kan een heeeel slecht beeldscherm hierzo de schuld geven maar ik zie het denk ik gewoon niet. Buiten dat vind ik de foto zelf wel heel erg mooi!
karel01, Ik neem aan dat dit het gevolg is van een blikseminslag? Wel "grappig" met dat bordje erbij.

Hier mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/1628nq9.jpg

Ik vond de blik in de ogen wel een bepaalde spanning hebben. Foto is vorig weekend genomen tijdens zogenaamde Tinku gevechten in een dorpje in Bolivia. Er was daar heeeel veel spanning tussen vechtersbaasjes.
De kleuren zijn sowieso niet goed maar ik vond het wel iets hebben.

@Vis, Dit is het orgineel, iets waar totaal geen kleuren in zitten in mijn ogen dan. Dit kwam vooral door de vele hoeveelheid stof en bewolking/zon afwisseling orginele foto. Wat niet wegneemt dat de geposte foto beter is haha, die is misschien nog wel erger qua kleur maar kvind het nog steeds wel iets hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Milo. op 16-08-2009 17:24 ]

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 18:45
Milo. schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:58:
karel01, Ik neem aan dat dit het gevolg is van een blikseminslag? Wel "grappig" met dat bordje erbij.
Dit was de ingang van het VOC schip wat van de week in Den Helder afbrande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Milo. schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:58:

Vis, Het zal aan mij liggen alleen begrijp ik hem niet echt. Ik kan een heeeel slecht beeldscherm hierzo de schuld geven maar ik zie het denk ik gewoon niet. Buiten dat vind ik de foto zelf wel heel erg mooi!
De spanning die ik zag, was waarmee de kristallen van de lamp via een strak visdraadje hongen...
Is op de uiteindelijke foto idd een beetje onduidelijk geworden... de draadjes zijn niet zo zichtbaar meer

[ Voor 12% gewijzigd door Vis op 03-08-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martennis
  • Laatst online: 02-06 15:48
@Milo: misschien is dat juist de bedoeling van de foto van Vis. Het houdt mijn aandacht vast omdat het 'iets' heeft, maar je weet niet wat het is. Ik ben nu heeeel benieuwd (heb een tijd in spanning gezeten, spreekwoordelijk) wat het daadwerkelijk is.

Was dit de bedoeling Vis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

martennis schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:48:
@Milo: misschien is dat juist de bedoeling van de foto van Vis. Het houdt mijn aandacht vast omdat het 'iets' heeft, maar je weet niet wat het is. Ik ben nu heeeel benieuwd (heb een tijd in spanning gezeten, spreekwoordelijk) wat het daadwerkelijk is.

Was dit de bedoeling Vis?
Het leuke van een foto, en vooral een opdracht om iets uit te beelden vanuit je eigen fantasie, is dat iedereen een foto anders ziet.
Je mag er zelf iets van maken, wat jij ervan vind en denkt dat het is.
Nu ik jou reactie hoor martennis, dat het je aandacht vasthoud vind ik al voldoende om de "Spanning" uit te beelden.
Maar zo zag ik het op het moment van schieten niet... Ik zag een andere "spanning" zoals ik al een post eerder heb uitgelegd.

Maar echt leuk om te horen dat andere het weer anders zien, dat is toch de bedoeling! :)

@Milo: Mooie shot, erg emotioneel. Maar enig puntje zijn de kleuren.. ik denk dat de originele kleuren beter tot zn recht komen dan die zweem.
Kun je de originele eens posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hmm nu ben ik vergeten de foto te maken.
Kon eerst niets met me gekneusde hand.

Ik wou een breekbaar beeldje aan een elastiek hangen en daar dus een foto van maken, dan heb je op 2 manieren spanning.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik ben nog maar enkele dagen in het bezit van een DSLR, gisteren een dagje gaan stappen in stad om wat te experimenteren. En aangezien je het meeste leert door te oefenen, was ik van plan mee te doen met de foto-opdrachten, vooral om feedback te horen. Bij deze mijn eerste echte officiële foto :)

Ik heb gekozen voor spanning van draden, in dit geval gitaar snaren.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2617/3815716804_cb7ca9bc89.jpg

@Vis, Het deed me eerst denken aan regen, tot ik dichter keek en het allemaal diamantjes waren, dat die draadjes er niet op staan viel me niet op eerst, daarom dat ik eerst aan regen dacht, leek een beetje op vallende beweging.

@link0007, deze kan mij zeker bekoren, industrial look met dat roest en gehavende bordje

@Milo, Zeer veel gevoel in deze foto, die blik van "Ik heb net klop gehad, wat kom jij kijken? Pas maar op!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@sirq
heel goed gevonden, er staat een elec gitaar achter me maar was er nooit zelf opgekomen!

Vind alleen de achtergrond wat onrustig als ik eerlijk ben.

• CumpsD
Prozac[NL] schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:28:
Bedoel je met onrustig dat er teveel in de achtergrond staat, of het feit dat het helemaal out of focus is en wat verdonkerd is?

Ik zal vanavond eens proberen tegen een egale achtergrond, een muur, of misschien tegen de open lucht, om eens te zien of het mooier is of niet :)

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07-2021
@SirQ: Zet je ISO wat lager, tenzij je de ruis erg mooi vind. ISO1250 is echt veel te hoog, meestal echt niet nodig, zeker niet met zo'n lichte achtergrond.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

• CumpsD
wjzijderveld schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:09:
@SirQ: Zet je ISO wat lager, tenzij je de ruis erg mooi vind. ISO1250 is echt veel te hoog, meestal echt niet nodig, zeker niet met zo'n lichte achtergrond.
Vergeef me de domme vraag, maar op welk punt zou ik duidelijk die ruis kunnen zien? Want er valt mij niet zo direct iets op (ongeoefend oog zeker?)

Ik had mn camera op A staan met Auto ISO, denk dat hij het omhoog heeft gedaan door het avondlicht (zal de originele foto vanavond ook even als linkje erbij zetten)

Origineel: http://www.flickr.com/photos/cumpsd/3818408326/

[ Voor 4% gewijzigd door CumpsD op 13-08-2009 19:50 . Reden: linkje naar origineel toegevoegd ]

• CumpsD
Prozac[NL] schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:28:
Vind je iets als dit beter? http://www.flickr.com/photos/cumpsd/3818400954/ (Zal de image hier niet posten, aangezien ik me aan 1 inzending houdt :p)

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@SirQ:
Zal kort zijn, Ja! ;)

• CumpsD
"Less is more" dus :) Zal er in de toekomst meer op letten.

• Gunirus
  • Laatst online: 07:42
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2649/3819019220_9bb6450b58.jpg
Foto gemaakt in Polen, Piskorzyna met een panasonic compactcameraatje :-)

edit: andere foto, deze vind ik beter dan de vorige
, omdat het gebouw hierop duidelijk zichtbaar is. De lucht ziet er imho ook dreigender uit, en de vorige is minder scherp.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunirus op 13-08-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 20:50
Deze keer geen tijd gehad om mee te doen, ik was het wel van plan.
Nadat ik mijn vriendin het concept van de foto-opdracht vertelde leek het haar leuk om samen wat te verzinnen.

Komt zoals gewoonlijk begin volgende week de nieuwe opdracht? Week 34 mogen we weer als ik goed heb opgelet toch? ;)

EDIT,

Ik vind toch milo z'n foto het beste, omdat niet iedereen een kan als dit heeft, is die van Zonoskar het meest creatief!

[ Voor 18% gewijzigd door cctl01 op 14-08-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

SirQ schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:41:
[...]

"Less is more" dus :) Zal er in de toekomst meer op letten.
Das wel enkel mijn mening he....Doe gewoon wat jezelf het mooist vind.
Pagina: 1