[Foto-opdracht] week 26+27 "Verlaten"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter

Foto weekopdracht week 26+27 "Verlaten"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Het thema van deze twee weken
Verlaten

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

2008
[list][/]
2009
[list][/]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
interesting.

leuk onderwerp, kun je heerlijk breed interpeteren :)

ik zal eens denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 22:12

labooh

Jaja...

Ben eigenlijk net begonnen met digitale fotografie en zal ook mijn hoofd hier eens over buigen, leuk!!! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Wordt tijd dat er wat meer mensen mee doen met deze twee wekelijkse cyclus, daarom zal ook ik proberen komende tijd een mooi shot te maken voor dit topic. Leuk!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:39
Ik ga denk ik ook meedoen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 09:38
Ga ook mijn best doen. Jammer dat in de vorige sessie maar 1 foto is gepost..
Was ik vorige week op de Albert Cuyp.. had ik geen camera bij

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:03
Hier dan een eerste poging. Ik was vanavond eigenlijk op zoek naar een lange lege weg voor dit thema maar kwam deze bunker per ongeluk tegen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2426/3658259492_0ce3c69b01.jpg
Groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Deze keer doe ik mee, ik weet 2 plaatsen waar het onderwerp perfect erbij past. Denk dat ik zaterdag de foto ga nemen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Eerste keer dat ik post voor een week opdracht. Deze foto was niet mijn eerste keus (een prachtig boompje verlaten, midden in het water was mijn eerste keus maar wilde niet op de foto :D ), maar vanmiddag liep ik opeens tegen onderstaande aan. Iemand had besloten zijn koelkast niet meer nodig te hebben en liet deze gewoon op straat achter.

Om het dramatisch effect wat groter te maken (ookal breekt je hart natuurlijk bij een eenzame koelkast) heb ik de foto wat oversharpened en grain toegevoegd. Daarnaast de overduidelijke sepia filter gebruikt. Zelf vind ik hem erg leuk gelukt

Reageren op de andere deelnemers doe ik aan het eind van de week

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3304/3659779657_d8f4d328e9.jpg

klik voor groter

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:54
Interessant onderwerp; heb me voorgenomen ook eens mee te doen met deze contests, maar het is er helaas nog niet van gekomen.

@PowerUp
Ik vind de foto vrij donker en hij lijkt niet helemaal scherp. Past wel goed in het thema.

@cheiron
Het lijkt erop dat de koelkast op een muurtje staat langs de kant van het water. Nu heb ik alleen nog nooit een muurtje gezien dat zo breed is dat er een koelkast in de breedte op past. Hierdoor lijkt de koelkast nogal klein?
Verder wel een nice plaatje alhoewel ik de sharpening wel overkill vind.
Vindt het niet echt verlaten aanvoelen.

[ Voor 43% gewijzigd door PeetR op 26-06-2009 09:16 ]

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-05 13:12
Ik geloof dat ik dit ook maar eens ga proberen, ik heb wel een ideetje.

@PowerUp: Ik heb het idee dat hij juist wel heel scherp is, maar goed, that aside. Beetje centrale compositie, en de lucht is wel erg licht t.o.v. de rest van de foto. Other than that straalt hij denk ik de juiste sfeer uit voor deze opdracht!

@cheiron: Goed dat je zegt dat het een koelkast is, vind het moeilijk te herkennen :p. Dat mist ook een beetje in de foto, dat je niet echt ziet wat het object is. Kleurtje kijkt verder wel prettig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Ik heb de foto eigenlijk te laat genomen, ik was eigenlijk op een landschapsfoto met lage zon aan het mikken toen ik langs die bunker kwam. De lucht blauw maken is dan ook erg lastig zonder HDR of het onderwerp donkerder te maken denk ik.

Edit: tweede versie, iets lichter en de lucht is niet meer overbelicht:
Linkje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3575/3662470132_788f78117d_m.jpg

@cheiron: mooie achtergrond, en de grauwe kleuren passen goed bij het onderwerp. Het is inderdaad niet echt te zien wat het is, maar dat vind ik niet heel erg eigenlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door PowerUp op 26-06-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Momenteel heb ik het erg druk, ik post even de foto en ben er weer van tussen, reageren doe ik van de week wel :).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2551/3661725641_fe694f0281.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Cheiron, ik vind jouw plaat tot nu toe van "Verlaten" nog de beste. Ik zou kiezen voor een antique grayscale o.i.d. of gewoon zwart wit oversharpened. Wel jammer dat het iets te centraal staat.

Powerup. Verlaten is de plaat wel, maar ik vind em niet zo mooi gelukt. Wat fletse kleuren. Kon wat dieper allemaal. Verder inderdaad wat onderbelicht. En ik zie in de verte een koe staan. Toch een teken dat er IETS moet zijn in de buurt :) En de mooie rechte lijnen in de grond op de voorgrond laat toch zien dat een boer o.i.d dit gedaan heeft en toch regelmatig daar komt.
Een tip: als je dit soort foto's ziet nadat je ze geschoten hebt, maak dan automatisch een serie met bracketing, just in case. Vaker kun je met exposure blending juist die goeie belichting krijgen.

[ Voor 65% gewijzigd door Deathchant op 26-06-2009 14:50 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@PowerUp, Eeen bunker past mooi bij het onderwerp natuurlijk. Jammer dat hij wat centraal staat en de akker niet echt verlaten is.
@cheiron, Mooie plaat maar ook helaas erg centraal. Ook ik had niet echt meteen door wat het nu was, of het het nu goed of slecht is weet ik niet het houd in ieder geval de aandacht vast.
@vandeMeulenhof, Kon je niet ergens tussen het hek door of er overheen? Volgens mij krijg je dan een veel mooiere plaat. Mogen ook best wel wat meer kleurtjes in.

Mijn inzending is vanmiddag gemaakt, ik heb zo goed als altijd de camera in de auto mee gelukkig :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2441/3662918658_e7f7befe32.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
@vandeMeulenhof: Jammer van dat hek, het is al eerder gezegd, maar het doet echt afbreuk aan de foto. Het ziet er uit als een locatie waar je nog veel meer uit kan halen als je dat hek weet weg te werken :). Kan je daar binnen komen? Met een flitser en een groothoek kan je dan denk ik ook nog heel wat moois maken :).

@Amstel76: Wow, mooie toning, prachtige sfeer straalt de foto uit! Niets op aan te merken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@reacties over mijn foto: Nee dat hek is niet weg te halen, als ik nu een foto ga maken zal het denk ik in puin liggen, want aan de rechter kant waren ze gisteren al alles plat aan het gooien.

@Powerup: misschien dat het aan mij ligt maar naast dat hij donker is lijkt er ook veel ruis aanwezig te zijn...

@cheiron: hmmm tja zou er zelf niet opgekomen zijn als verlaten.. maar als je even verder denkt is hij verlaten door de oude gebruiker.

@Amstel: Netjes, precies waar ik direct aan dacht met de week opdracht maar hier bij mij niet zo snel kon vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Deathchant schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:46:
Powerup. Verlaten is de plaat wel, maar ik vind em niet zo mooi gelukt. Wat fletse kleuren. Kon wat dieper allemaal. Verder inderdaad wat onderbelicht. En ik zie in de verte een koe staan. Toch een teken dat er IETS moet zijn in de buurt :) En de mooie rechte lijnen in de grond op de voorgrond laat toch zien dat een boer o.i.d dit gedaan heeft en toch regelmatig daar komt.
Er stond ook een huis vlak naast (rechts van de foto), de omgeving kwam ook niet echt verlaten over (de bunker staat hier trouwens).
Een tip: als je dit soort foto's ziet nadat je ze geschoten hebt, maak dan automatisch een serie met bracketing, just in case. Vaker kun je met exposure blending juist die goeie belichting krijgen.
Bedoel je als je 'in het veld' je foto terug kijkt, of al thuis bent? Want toen ik ze daar terug kreeg leek het licht heel mooi geworden, maar dat viel dus tegen.

@Amstel76: De sfeer komt erg goed over, mooie compositie ook. Mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@amstel76
Jammer dat caravan aan linkerkant niet compleet is, maar das minimale kritiek, vind het een mooie plaat.
@cheiron
Leuke foto, dat je zoiets niet in scene hoeft te zetten is op zich al bijzonder.

Tjah, ik ben een beginner maar zag dit topic en had wat er op mijn bijdrage staat gezien en kan het niet laten mee te doen. Hoop dat het voldoende is mee te doen, zo niet lees ik het wel in de opmerkingen.
Zoals men begrijpt is Photoshop hier over heen geweest. Foto als ie was was op zich niet slecht maar nu geeft ie voor mijn gevoel de sfeer die ik zocht veel beter weer, ook iets gecropped aan de rechterkant trouwens.
Goed ik praat weer teveel.
Voor de rest succes met vinden van de ''verlaten'' foto, ik ben benieuwd wat we nog gaan zien!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3397/3665545727_02a4316161_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Prozac: Verlaten huizen zonder hek :). Maar met al die witte puntjes van de planten/onkruid vindt ik het totaal plaatje wat aan de drukke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

vandeMeulenhof schreef op zondag 28 juni 2009 @ 05:39:
@Prozac: Verlaten huizen zonder hek :). Maar met al die witte puntjes van de planten/onkruid vindt ik het totaal plaatje wat aan de drukke kant.
Ook hier stond een hek, alleen de voortuinen waren wat dieper als bij jou foto, deze foto is onder het hek doorgenomen. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Laatst online: 09-02 20:18
@PowerUp - leuk en passend onderwerp, de meeste bunkers zijn sowieso verlaten, maar zoals gezegd wel wat centraal.
@cheiron - ik had de koelkast, of wat het ook is, iets meer uit het midden gehouden en een wat 'langere' achtergrond gekozen. Wel een leuke vondst!
@vandeMeulenhof - het hek en de 'hoek' waarin je hem hebt genomen zijn jammer idd, maar ik vind het een tof onderwerp (ik wilde ook sloophuizen doen, maar je was me voor!).
@Amstel76 - zondermeer de beste foto, met als enige kleine kanttekening dat het jammer is dat hij er niet helemaal opstaat.
@Prozac[NL] - zowel de huizen als het hondje (?) zijn verlaten, prachtig gekozen!

Ik heb een driedubbel onderwerp, een verlaten fiets en een 'verlaten' boom op een verlaten kavel tussen de bedrijven, in de mist van vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2562/3673048374_d581b69d02.jpg
Klikbaar voor groter!

[ Voor 3% gewijzigd door JWfx op 29-06-2009 22:07 . Reden: Foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:08

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
@PowerUp:
Leuk idee, maar ik heb ook bij de tweede foto nog het idee dat 'ie wat overbelicht is.Misschien de kleuren iets te veel 'opgepompt'?
@Cheiron:
Leuk gevonden, mooie bewerking. Toch niet stiekem jouw koelkast he? ;)
@vandeMeulenhof:
Mooie locatie, jammer dat er geen gat in het hek zat..Denk dat je binnen in die huizen ook mooie foto's had kunnen maken. Wel mooie kleuren!
@Amstel76:
Echt heel gaaf! Ben heel benieuwd hoe 'ie er voor de de bewerking uitzag!
@Prozac[NL]:
Mooie locatie, maar zoals vandeMeulenhof al zei erg druk door alle takjes. Dat stuk piepschuim lijkt net op een hondje!
@JWfx:
Mooie compositie! Maakt mij nieuwsgierig wat er met de fietser is gebeurd...

Mijn foto: de oude suikerunie fabriek in Puttershoek. Helemaal verlaten was 'ie helaas niet... er liepen nog wat bewakers rond waardoor ik niet het terrein op kon.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3350/3672401269_4823d38b79.jpg

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Ethnocentrix schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:56:

@Prozac[NL]:
Mooie locatie, maar zoals vandeMeulenhof al zei erg druk door alle takjes. Dat stuk piepschuim lijkt net op een hondje!
het is ook geen piepschuim maar een speelgoed poedel ;)

@jwfx, thanx hoor;)
Mooie foto, fiets is verlaten maar de kavel tussen bedrijven zie je niet aan de foto natuurlijk. Vind het mooi wegkijken iig.
@Ethnocentrix.
Ik snap je bedoeling, op zich leuke foto maar zoals jezelf al verteld het komt niet verlaten over, jammer dat je niet dichterbij kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Prozac[NL], Prachtige plaat en mooie compositie, Ik ga alleen mee met mijn voorgangers dat het onkruid wat zo hoog staat niet geweldig is, het maakt de foto nogal druk. Maar aan de andere kant geeft het wel weer aan dat de plek echt verlaten is.
@JWfx, Mooie foto en een prachtig contast tussen voor en achtergrond.
@Ethnocentrix, De foto vind ik erg mooi en lekker wegkijken. Alleen heb ik geen moment het gevoel dat de fabriek verlaten zou zijn.

Dan nog even over mijn eigen foto. Ik zal het maar eerlijk opbiechten :P De plek was niet zo verlaten als ik julllie wil doen laten geloven, er stonden heel veel huizen omheen en er liep een weg vlak langs. Als compositie had ik dus niet veel meer keuze tenzij ik een zijaanzicht zou maken maar dan was het zeker geen spannende foto geworden. Vandaar de keuze om een stukje van de caravan weg te laten. Het orgineel heb ik ook even omgezet naar jpg en online gezet.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Bedankt wederom voor het commentaar, ben er zelf best tevree over.
Over dat onkruid. Tjah het stond nu eenmaal zo hoog en idd zoals amstel76 ook opmerkt, het is daar echt verlaten. Die huizen staan al heel lang leeg en is het laatste stuk van een wijk die volledig herbouwd is/word hier in A'doorn.
Om het effect zo te krijgen als het is zijn de bloempjes aan het onkruid wat wit geworden, persoonlijk vind ik het niet storend, de plek was nu eenmaal zo en benadrukt voor mij het feit dat het al lang echt verlaten is. De poedel lag er ook echt, ik had die plek gezien en zag 2 dgn later deze opdracht en ben afgelopen vrijdag terug gegaan naar die plek voor onder meer deze foto. ook ben ik nog bij een gesloopte flat geweest, maar kon niet echt een goed gevoel kwa verlaten krijgen bij die fotos. Op mijn flickr staat een bewerkte versie van een van die fotos voor de geinteresseerden.

Misschien boeit bovenstaande informatie niemand maar wilde het toch even kwijt nadat ik ook las van amstel hoe en wat over zijn foto, leek me voor de geinteresseerde leuke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
@Prozac: Grappig, ik had grofweg hetzelfde idee. Vind het een aardige uitvoering, alleen de bewerking kan denk ik nog wel wat puntjes gebruiken. Zo vind ik bijvoorbeeld dat het contrast wel wat opgeschroefd mag worden, dat voegt wat toe aan het dramatische effect. Dat die witte knopjes een beetje storend zijn had je inmiddels al wel begrepen. Verder goede foto!
@JWfx: Mooie foto! Is dat je eigen fiets, of had je gewoon mazzel dat je dit tegen het lijf liep? Vind hem goed gelukt! Straalt de juiste sfeer uit.
@Ethnocentrix: Hoewel ik de foto super mooi gelukt vind, vind ik de locatie niet zo heel erg passend, het voelt weinig verlaten aan. Het ziet er allemaal te clean uit op de foto. Voor de sfeer tenminste, voor de rest vind ik hem wel super strak!

@Amstel: Goede bewerking zeg, als ik zie wat het origineel is, super!

Mijn toevoeging (net op tijd, let op, full size is 3 mb, hopen dat de host dat niet vervelend vindt :+):

Afbeeldingslocatie: http://www.yurimeiburg.nl/coppermine/albums/misc/normal_Verlaten%20%281%20of%201%29-2.jpg

Van zij bijgeflitst met mijn dealextreme flitsertje en wireless flash trigger, was om even te testen. Heb zitten twijfelen tussen kleur of een extreme zwart wit toon, maar ik vind dit toch dramatischer overkomen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

Yuri_MB - netjes, maar ik zo graag in het onderwerp ietsjes kleur zien.

Wintercircus / Mahy, Gent, Belgie - 29 juni 2009:
Afbeeldingslocatie: http://www.hierzo.net/foto/mahy/sxfoto01.jpg

HDR uit drie RAWs ( -2, 0 en +2 EV ), getonemapped met Photomatix en daarna met Lightroom toning aangepast.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
Yuri_MB schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:44:
@JWfx: Mooie foto! Is dat je eigen fiets, of had je gewoon mazzel dat je dit tegen het lijf liep? Vind hem goed gelukt! Straalt de juiste sfeer uit.
Nee, dat is niet mijn fiets. Ik had hem vorige week toevallig zien liggen en toen het maandagochtend mistte, heb ik meteen de camera meegenomen om onderweg naar m'n werk de foto te maken.
Ethnocentrix schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:56:
@JWfx:
Mooie compositie! Maakt mij nieuwsgierig wat er met de fietser is gebeurd...
Waarschijnlijk gewoon dronken verder gestrompeld ...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
helaas (again :() zal ik zeer waarschijnlijk weer niks in kunnen leveren. ontzettend druk met school en het is maar de vraag of ik over ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
@Yuri_MB - Ik vind je onderwerp eng! Maar wel mooi donker weglopend weggetje.
@ qless & Ethnocentrix: Waar vinden jullie toch van die interessante locaties? Beide foto's vind ik erg mooi.

Tot dusver vind ik Amstel76 en qless de beste, maar dat komt vooral door de nabewerking, daar ben ik heel slecht in, dus die bewonder ik al snel bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

PowerUp schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:33:

Bedoel je als je 'in het veld' je foto terug kijkt, of al thuis bent? Want toen ik ze daar terug kreeg leek het licht heel mooi geworden, maar dat viel dus tegen.
Aangezien je toch wat tijd neemt om een foto te maken, kun je de resultaten toch direct ter plekke bekijken? En geheugencapaciteit kost net niks :P dus gewoon in zo'n gevallen altijd even met bracketing doen, dan kun je in ieder geval met exposureblending nog een kant op.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
qless: Mooie foto! Mooie lichtval, lekkere toning, goede hoek, echt niets op aan te merken!

Omdat iedereen blijkbaar moeite heeft met zwart witte van de foto, wat imo nog steeds wel wat toevoegt :P, hier een kleurenversie, is dit beter?

Afbeeldingslocatie: http://yurimeiburg.nl/coppermine/albums/misc/Verlaten%20kleur%20(1%20of%201).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 07:10

Donnie

AKA DonCorleone

Zie nu wel wat het onderste voorwerp is ja ;) zag ik niet zo goed op die zwart wit versie...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:54
Hierbij dan mijn inzending. Vanmiddag even op pad geweest.
Afbeelding is klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://112sluis.nl/tweakimg/Verlaten600.jpg

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
@PeetR: Sorry, ik vind deze niet zo heel mooi, de bosjes links leiden af, en het onkruid op de voorgrond vind ik ook wat storend. De toning vind ik iets te bruin voor deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn inzending vinden. Hij is afgelopen woensdag gemaakt en ingescanned van het negatief.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3569/3689064901_42e28302e1.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Makkelijk op 05-07-2009 14:27 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Zo, na ruim een week na mn eigen post zal ik eens (volgens het boekje ;) ) reageren op de andere foto's.

@Amstel67: Erg sfeervolle foto. De caravan is zo uitgewoond, en dat samen met de wilde begroeiiing zorgt echt voor een verlaten sfeertje. Goed gelukt.

@Prosac: Het contrast tussen het witte beeldje en bloemen en het verlaten huis ie leuk gevonden. toch grijpt de foto mij niet zo, mede omdat het gebouw wat vaag lijkt

@JWfx: Mist zorgt voor lekker plaatjes, zeker in dit geval. Leuke plaat
@ Ethnocentrix: Hij doet mij niet zo verlaten aan eigenlijk. Althans, hij brengt de boodschap niet zo over. Daarnaast is het lichtverschil tussen rechts en links nogal groot. Misschien was het een idee geweest om het rechter gebouw eruit te laten?
@YuriMB: Ik snap de opmerkingen over het item in kleur, maar ik vind de zwart een mooiere foto. Desondanks geeft het gezichtje op de ster wel wat extra's aan de foto. Al met al, leuke foto.
@qless: Prachtig.. echt een mooie foto. De dimensies van de ruimte geef je goed weer, de kleuren zijn lekker grauw en hij is hartstikke scherp. Erg goed
@ Peetr: Deze foto doet het niet voor mij. Hij is wat zacht achterin, en ik zie niet zo goed wat er allemaal te zien is.
@ Makkelijk: De foto is misschien iets te oranje. Is de vignettering expres? er lijkt iets qua licht links bovenin te zitten, al is het niet heel storend (geeft zn charme). Wel leuk gevonden en inderdaad...verlaten

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
cheiron schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:05:
Zo, na ruim een week na mn eigen post zal ik eens (volgens het boekje ;) ) reageren op de andere foto's.
@ Makkelijk: De foto is misschien iets te oranje. Is de vignettering expres? er lijkt iets qua licht links bovenin te zitten, al is het niet heel storend (geeft zn charme). Wel leuk gevonden en inderdaad...verlaten
Te oranje ja, het is home made redscale film waarmee ik juist gebouwen wou gaan fotograveren. Ik zou het met witbalans nog iets minder duidelijk kunnen maken. De vignetting is niet expres maar komt volgens mij door mijn zonnekap op een 28mm lens. Die is niet helemaal ideaal. Dat licht links is door de scanner gekomen, het zat niet in de foto en ik heb echt geen idee wat het is :?

@PowerUp: Hij past goed binnen de opdracht maar ik vind de foto een beetje saai. Ik vind de lucht nog steeds niet mooi ook. Ik vind de compositie wel mooi. Verder lijkt hij onscherp maar ik zie bij de grote versie dat dit komt doordat je (te)veel JPEG compressie hebt gebruikt.

@cheiron: Mooie foto en sepia is een goeie keus maar met de andere effecten heb je de foto denk ik een beetje om zeep geholpen.

@vandeMeulenhof: Een net iets te gewone foto van een leegstaand rijtjeshuis. Hij is niet heel interessant maar er is ook niet veel op aan te merken

@Amstel76: Heel mooi gedaan, geweldige sfeer. Het enige jammere is dat het een beetje druk is. Maar dat valt meestal meer mee als je het niet op een scherm ziet. Eén van mijn favorieten!

@Prozac[NL]: Mooi, jammer van de hoge sprieten maar wel heel mooi gemaakt

@JWfx: Erg lekker sfeertje. Ik vind de kleuren van de bloemetjes heel mooi ook. Ook een van mijn favorieten.

@Ethnocentrix: Vind het een mooie foto maar het ziet er zo niet echt verlaten uit. Ik heb ook zulke foto's geprobeerd te maken van een oude fabriek die flink gesloopt wordt maar van afstand is het gewoon op een foto niet duidelijk te maken.

@qless: Mijn favoriet van dit topic.

@Yuri_MB: Ik vind hem in kleur een stuk mooier dan zwart/wit. Lekker sfeertje maar niet zo extreem verlaten.

@PeetR: Het idee is goed maar het is niet echt duidelijl.

[ Voor 48% gewijzigd door Makkelijk op 06-07-2009 09:32 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2517/3684844928_bb2e496ab8.jpg
Pagina: 1