3D Contest 68: World War II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/ww2/ww2.jpg

Welkom bij de 68e 3D Contest alweer!

Deze keer is het onderwerp :World War II

De Tweede Wereldoorlog was de samensmelting van een aantal aanvankelijk afzonderlijke militaire conflicten die van 1939 tot 1945 op wereldschaal werden uitgevochten tussen twee allianties: de asmogendheden en de geallieerden. In Europa vielen de Duitse troepen op 1 september 1939 Polen binnen. Dit leidde op 3 september 1939 tot een oorlogsverklaring aan Duitsland door het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Uitbreiding van het conflict vond plaats op 22 juni 1941 met de Duitse aanval op de Sovjet-Unie. Desondanks kon de oorlog nog steeds als een Europese oorlog apart van van de Japanse expansie in Oost-Azië worden gezien. Dit veranderde uiteindelijk toen op 7 december 1941 Japan de United States Pacific Fleet bij Pearl Harbor bombardeerde en Hitler vier dagen later eveneens de Verenigde Staten de oorlog verklaarde.
bron: wiki

De opdracht:
Maak een volledige scene over een gebeurtenis uit deze periode (1939-1945)
Wees creatief, en zorg dat je scene netjes blijft, zonder discriminatie of negatieve politieke uitingen.

Inleverdatum

Je hebt ongeveer 3 weken de tijd, om daarna de Finals op 5 mei te herdenken en te beoordeelen

Uiterste inleverdatum 5 mei 19.45 uur

Het is tijd genoeg, maar gebruik je tijd nuttig zodat we geen half afgemaakt werk te zien krijgen. Dit is minder leuk om te beoordelen en natuurlijk ook minder leuk om naderhand op terug te kijken.

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d. (behalve als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests:
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
• 63 Another World
• 64 Toys for Boys
• 65 IJssculptuur
• 66 Fear
• 66 Tropics

Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24
• 25
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61
• 62 BcMe
• 63 MaartenGibson
• 64 Marabunta2048
• 65
• 66 Frans vd Wijst
• 67 KaBRamm688

Hall of Fame:
Winnaar:
• 01 LiToKi
• 02 Menesis
• 03 Dark Blue
• 04 Sargonaut
• 05 KaBRamm688
• 06 Hymn
• 07 wildmedia
• 08 Marc1023
• 09 Folkert
• 10 4g0ny

Gewonnen:
3x
3x
3x
3x
3x
2x
2x
2x
2x
2x

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dark Blue heeft er ook nog met haar tengels aangezeten. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 14-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
Iedereen veel succes met de 3d oorlog te winnen!

commentaar op de StartPost altijd welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 14-04-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Vet :D !

Oeh, dit word een vette contest mensen :)

* Dutchie! brainstormen gaat :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:15:
Je hebt ongeveer 3 weken de tijd, om daarna de Finals op 5 mei te herdenken en te beoordeelen

Uiterste inleverdatum 5 mei 19.45
KaBRamm heeft vandaag last van creatieve uitspattingen? ;)

Goede ts d:)b :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Wahoooo, WW2 :D

Lets start the battle :P heb meteen al een en ander ideetjes. Nu nog enigzins realiseren :+

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
ohhh noes! Nu moet ik nog gaan nadenken ook... Maar uhm, we moeten het netjes houden? Zonder negatieve politieke uitingen..

Ik moet dus de amerikanen laten verliezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 20:10
Oh shit, voordat bekend werd dat dit het definitieve onderwerp werd, had ik bij dit onderwerp al zo'n begraafplaats in mn gedachten om misschien te gaan maken, precies dus zo als in de openingspost -O- Weg originaliteit...
Maarja eerst de tentamens komende week in ieder geval, dan zien we wel weer verder.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

Gaaf! :)

Succes allemaal.. ga maar eens heel goed nadenken wat ik kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280269

Leuk onderwerp! Ik denk dat ik mij hier ook eens aan ga wagen (mits ik wat leuks weet te verzinnen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmmm.. * Spike_wolf gaat eens zien of hij deze keer WEL tijd vrij kan maken :z
Heb al wel een leuk idee.. eens zien of dat wat gaat worden :)

Oh ja.. mocht ik over 2 weken nog geen wips gepost hebben.. please kick me :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154998

Maarten doet nu wel mee

Heb inspiratie voor dit onderwerp namelijk :9
Nu nog alleen de tijd ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 154998 op 14-04-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Ik zal proberen hier ook iets voor te maken. Of het wat wordt beloof ik wel niet.. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb geen inspiratie, maar dat maakt het eigenlijk wel een uitdaging (naast de uitdaging om uberhaupt iets te maken :+)...

Als ik over anderhalve week nog niets heb gepost mogen jullie me als voorproefje op Spike hierboven meeschoppen d:)b

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 18:38

JapyDooge

NoxiousPluK

De vorige keer zou ik al meedoen, maar totaal geen tijd gehad. Deze week is ook extreem druk maar misschien kan ik volgende week wat gaan bakken.

Mooi gekozen datum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Afbeeldingslocatie: http://www.spitcrazy.com/Spitfire2Labusch.jpg
^úh úh úh iemand? :D

Mijn inbreng op inspiratie aan de ideeén. De eerste grote oorlog waar vliegtuigen het grote verschil maakte!

oh ja voor de gene die iets verder dan europa willen denken en hun klassiekers kennen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvol.vn/mfiles/trangtin/thuvien/kyluc/2007/10/Bridge_on_the_River_Kwai_Posters.jpg
misschien een idee?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Ah, 'The bridge over the river Kwai'!

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-04 15:27
lol kijk naar de link van het plaatje en taddaa de naam :9

buiten dat een erg leuk onderwerp, waar ik vast wel iets mee kan. als ik de tijd kan vinden om te beginnen zal ik ook eens mee doen.

Dacht meteen aan de Spitfire O+ en was blijkbaar niet de enige _/-\o_ of toch een M4 Sherman.... Wie zal t zeggen.
Hoop morgen, overmorgen toch wel een wipje te kunnen posten

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Ik ga een mooie boot maken. Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 19-02 18:10

Knaak

It's me, Mario!

Maybe dat ik deze keer ook meedoe, ik wil namelijk al een tijdje een T-34 85mm modellen. :) Deze past goed bij dit onderwerp.

Afbeeldingslocatie: http://www.peachmountain.com/Narayan/images/2005_Saumur/T-34_85_01.jpg

Deze dus. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Knaak op 15-04-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mooie en tegelijk het jammere van deze contest is, dat er juist zoveel te maken valt :) Inspiratie niet te kort... maar eerder wat ik nu moet kiezen uit al de mogelijkheden :D !

Overgens hebben niet zoveel mensen moeite dus met een redelijk gesloten onderwerp ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

daves2hd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:57:
[afbeelding]
^úh úh úh iemand? :D

Mijn inbreng op inspiratie aan de ideeén. De eerste grote oorlog waar vliegtuigen het grote verschil maakte!

oh ja voor de gene die iets verder dan europa willen denken en hun klassiekers kennen:
[afbeelding]
misschien een idee?
Had inderdaad in mijn hoofd om een spitfire te maken (die iets teveel kogelgaten heeft ;))
En ja, ik ga dus proberen mee te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
BcMe schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:36:
[...]

Had inderdaad in mijn hoofd om een spitfire te maken (die iets teveel kogelgaten heeft ;))
En ja, ik ga dus proberen mee te doen :D
Opzich is dit een redelijk open contest IMO.
WW2 is iig een heel breed onderwerp waar je niet alleen bij wapentuig hoeft te blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zo, er wordt meteen van alle kanten grof geschut ingezet :o

Nou, om gelijk maar eens te breken met de eeuwige traditie van het vele schreeuwen en het ontbreken van leuke plaatjes, ontmaagd ik hierbij gelijk dit topic met een eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/b4gold.jpg

Helaas waren m'n referentie-afbeeldingen niet zo goed, want na wat zoeken vond ik net de volgende, waarop ze eindelijk iets beter te zien zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.willys-mb.co.uk/images/dfr/raf-jeep.jpg

Zo horen er blijkbaar dus geen gaten in :X en moeten er nog wat dingen de andere kant op gebogen worden. Maar hey, het is een begin 8)

[ Voor 76% gewijzigd door Stukfruit op 15-04-2009 19:20 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Het is ook niet verplicht om een exacte replica te maken. :)

Ik kies er iig voor om een cartoon T-34-85 te maken, aangezien deze perfect aansluit bij een character wat ik aan het moddelen ben. De deadline zal best krap worden, maar ach, het gaat om de fun en het opdoen van ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh nee hoor, was ik ook niet van plan :) maar met een scene die er realistisch uit moet gaan zien zou het wel leuk zijn als het toch minstens een klein beetje in de buurt komt van hoe het er in werkelijkheid uitziet :)

Ik ben benieuwd wanneer de rest wips gaat posten! ;)
* Stukfruit heeft inmiddels de gaten weer dichtgestopt...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

MOAW schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:48:
Het is ook niet verplicht om een exacte replica te maken. :)

Ik kies er iig voor om een cartoon T-34-85 te maken, aangezien deze perfect aansluit bij een character wat ik aan het moddelen ben. De deadline zal best krap worden, maar ach, het gaat om de fun en het opdoen van ervaring.
Was je al met die character bezig of ben je er net mee begonnen?
Volgens de regels mag je alleen dat gebruiken wat je tijdens de contest maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03-2023
hey allemaal

Ik zouw eens willen meedoen aan dit contest kan dit nog?
ik heb al een leuk ideetje voor dit onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tuurlijk mag je nog meedoen, hoe meer hoe beter! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 15-04-2009 20:39 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Anoniem: 243552 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:19:
[...]

Was je al met die character bezig of ben je er net mee begonnen?
Volgens de regels mag je alleen dat gebruiken wat je tijdens de contest maakt.
Ik ben met een russisch karakter bezig en hievoor heb ik een tank nodig. Het karakter zelf gebruik ik niet voor de contest hoor, maar de tank kan ik gewoon moddelen voor deze contest en dan later zelf weer gebruiken. Sorry als het onduidelijk was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 20:30
Als er iemand inspiratie tekort heeft en tijd te veel:

De Bismarck

Afbeeldingslocatie: http://voertuigenwo2.webklik.nl/user_files/40119/bismarck-2%5B1%5D.jpg

Veel succes!

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-04 15:35
Ik zou ook wel eens mee willen doen, alleen heb ik weinig ervaring met 3d modellen (meestal maar wat voor de lol gedaan). Misschien dat ik ook wel een poging waag. 3d dingen maken vind ik heel leuk alleen de tijd die je er aan kwijt bent, heb ik niet.

Mijn idee zou iets van een concentratiekamp achtige render zijn waarin het trieste gedeelte van de oorlog (voor zover er leuke zijn) uitstraalt. Ben alleen bang dat ik met mijn skills meer eindig in een mislukte tekenboek scène.. toch is het leuk om te leren en dat kan je met zo'n contest goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@Jegapia:

Die is volgens mij al eens eerder gemaakt door iemand in dit subforum, zoek er maar eens op in het grote 3d topic. Zag er erg mooi uit en was volgens mij inderdaad ook erg veel werk :) restecp!

Was het niet robin222?

@daboemann:

Klinkt passend! Zou best te doen moeten zijn als je niet teveel details maakt, toch? :)

* Stukfruit moedigt daboemann aan zodat hij ook mee gaat doen *O* Je hebt niets te verliezen, je leert er alleen maar van *O* en het topic wordt er nog gezelliger van *O*

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Eerste wip, had veel tijd over vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/068/battheroeswip.jpg
spoiler:
Just Kidding :+ overgens ga ik wel een duitse tank maken (PzKpfw VI Tiver denk ik ;) + rest van de scene). Maar ik het eerst weer uitdenken en uittekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Is het trouwens "verboden" of "ongewenst" om een plugin als Finaltoon te gebruiken? :P (cartoon renders zijn echt te vet :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
Battlefield Heroes was wel een van de eerste dingen waar ik aan dacht toen het onderwerp WOII werd, ik moet nog kijken wat ik ga maken als ik mee ga doen.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Ik heb even snel een concept (blokken) in elkaar gebouwt. Ja de Supermarine Spitfire is half in vorm. Maar dat heb ik binnen 5 minuten even in elkaar geflanst om het een beetje vorm te geven. ;)

Ik ga als eerst met de omgeving beginnen :P Daar zie ik namelijk ook eigenlijk het meest tegenop. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Spitfire/Concept.jpg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208520

Weet eigenlijk niet zo goed wat ik zal gaan maken.. nog even goed over na denken, moet toch wel iets moois worden natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een hoop levels van Battlefield 1942 (en het introfilmpje) lenen zich uiteraard uitstekend als decor :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Nog even een concept update om het plaatje iets meer het uiterlijk te geven wat ik in mijn hoofd heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mettes/Spitfire/Concept2.jpg

Morgen ga ik echt beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03-2023
ik ben al begonnen aan de omgeving. Op de lege plaats komt nog een gebouw getroffen door een bom.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2qwzps6.jpg

deze bom zouw eventueel nog in de lucht zweven

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/rj3vbq.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door mdeb op 16-04-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@BcMe: Nice man! Zo had mijn Fear final eruit moeten zien :p

@mdeb: nice! lekker veel details al.

Ik moet ook maar baan beginnen, dit gaat een lastige contest worden om punten te scoren :p want het begint allemaal al super vet :D

Hoeveel tijd zijn jullie daar nu aan kwijt geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Neeee :o ik wilde net zo'n straatje maken om oa. m'n jeep in te parkeren.. Nouja, back to the drawing board dan maar :P

Gelukkig zou het straatje bij mij een "lichtpuntje" (letterlijk en figuurlijk) gaan uitbeelden, dus dat is alvast wat anders dan een inslag. Maar goed, ik bedenk nog wel wat meer om het anders te maken :)

* Stukfruit noteert alvast voor zijn eigen scene: Er moet regen bij! Heel veel regen!! :+

En dat ziet er idd tof uit BcMe! d:)b

Nog even aan m'n jeep-band gesleuteld. Lijkt er nu hopelijk wat meer op. Het profiel wil ik maken met een displacement map, al heb ik geen idee of dat goed zal gaan met de renderer die ik wil gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/148gec0.jpg

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Wow :o wat een reacties al zo snel :D volgens mij wordt zo'n 3 wekelijkse contest echt een succes ;) iedereen begint gelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 16-04 19:42
Zou graag mee willen doen, maar we gaan komende zaterdag een maand lang op een camping staan en dus heb ik bijna geen tijd om lekker te 3d-en :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:39

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik zou ook graag mee willen doen, maar dat kan pas vanaf 23 april, dat moet genoeg tijd zijn toch?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
pythagorasABC schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:12:
Ik zou ook graag mee willen doen, maar dat kan pas vanaf 23 april, dat moet genoeg tijd zijn toch?
Tsja, moet ik daar antwoord op geven? Als je een kogel maakt kan je zo klaar zijn. Maar ik denk dat het wel moet lukken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al lkkr veel WIP's zo snel! Mijn idee zit er ook al jmmr genoeg tussen.
Ik wou meer een combinatie maken van vliegtuigen die een stad beschieten. Een soort van combinatie van BcMe en mdeb.

Najah ik kan nog altijd proberen Pearl Harbor te maken.. maar dat is wel heeel erg veel werk voor in 3 weekjes ;) . Wie weet ben ik gek genoeg om dat toch te doen :P

(moet nog wel altijd eerst wat dingtjes voor school af hebben voordat ik hieraan begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 10:14
Hmm, ik zit er nu toch wel aan te twijfelen om ook eens wat tijd te steken in 3D vormgeven. Meer hobbymatig, we hebben op MBO MultiMedia Vormgeving natuurlijk al wel wat stukjes basis gehad, maar verder dus vrij weinig tot niet.
Misschien dat ik vanmiddag eens wat beginnerstuts ga lezen om een begin te maken, wordt het hier na een tijd lurken misschien toch nog eens druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zeker doen! :)
Anoniem: 280269 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:34:
Al lkkr veel WIP's zo snel! Mijn idee zit er ook al jmmr genoeg tussen.
Ik wou meer een combinatie maken van vliegtuigen die een stad beschieten. Een soort van combinatie van BcMe en mdeb.
Als we nu allemaal een stadje of straatje gaan maken, dan kan tenminste niemand er op achteruit gaan qua originaliteitspunten. Scheelt weer wat extra werk :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Nooooo....why why :P Had een zelfde soort idee als BcMe en dan zou het hierop gaan lijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.littlegoldenguy.com/posters/2001/2001_Pearl_Harbor.jpg

Naja, dan maar even gaan brainstormen voor een andere omgeving

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Waarom zou je eigenlijk niet hetzelfde mogen maken als iemand anders? Ik bedoel hetzelfde wordt het toch nooit, en door een klein detail kan je het opeens heel erg origineel maken. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
pgerrits schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:18:
Waarom zou je eigenlijk niet hetzelfde mogen maken als iemand anders? Ik bedoel hetzelfde wordt het toch nooit, en door een klein detail kan je het opeens heel erg origineel maken. Toch?
Het is ook niet dat het niet mag, maar meer dat je er minder op zal scoren kwa originaliteit (dat is de angst die veel hebben iig), is natuurlijk volledig afhankelijk van de smaak die je er doorheen gooit, zoals je al zegt: klein detail kan voor grote verandering zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
SoaDmaggot schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:50:
[...]

Het is ook niet dat het niet mag, maar meer dat je er minder op zal scoren kwa originaliteit (dat is de angst die veel hebben iig), is natuurlijk volledig afhankelijk van de smaak die je er doorheen gooit, zoals je al zegt: klein detail kan voor grote verandering zorgen :)
Eens, Daarnaast denk ik ook nog dat volgens mij de context van Originaliteit een beetje wordt verdraaid. Want volgens mij moet je elke inzending afzonderlijk beoordelen op originaliteit en niet de inzendingen onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Klopt, echter kan je je natuurlijk te rade gaan wanneer 2 scenes echt ontzettend op elkaar lijken en er duidelijk is dat het éne idee uit het andere is afgeleid.
Maar: voorop staat natuurlijk de originaliteit los staand van andere scenes, niet bepaald voor de hand liggende uitwerkingen dus als ik het goed begrijp?

[ Voor 35% gewijzigd door PeterSelie op 16-04-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
SoaDmaggot schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:27:
Klopt, echter kan je je natuurlijk te rade gaan wanneer 2 scenes echt ontzettend op elkaar lijken en er duidelijk is dat het éne idee uit het andere is afgeleid.
Maar: voorop staat natuurlijk de originaliteit los staand van andere scenes, niet bepaald voor de hand liggende uitwerkingen dus als ik het goed begrijp?
Lijkt me wel ja.Want als dat niet zo zou zijn.. Dan moet je, indien iedereen wat anders heeft, iedereen 10 punten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Mijn eerste wip wat nog maar een klein deel laat zien. Het is ook meer voor mijzelf even om te zien of het uvw mappen goed gaat, waar ik voorheen simpelweg een planar deed :P, en blijkbaar wel :D

Update
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/331geae.png

@Stukfruit hieronder
Dat had ik ook even snel bekeken ja, was alleen wat gestretch op onbelangrijke plekken waar je het dus ook niet echt kan zien,

[ Voor 39% gewijzigd door Chreaker op 16-04-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Laatst online: 15-04 21:56

Marce

Het is Marc met een C!

Raar, ik wist niet dat de vliegtuigen toen die kleuren hadden? zo valt het juist toch erg op? 8)7

nee hoor, het ziet er wel aardig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Haha, je zal ze maar zien vliegen in deze kleuren :P
Heb nog geen zin gehad om photoshop te openen, ga dat morgen denk wel even doen om er een texture op te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Chreaker, ik zeg nu misschien iets dat al heel logisch klinkt voor je, maar als je er een tijdelijk checkermapje overheen gooit kan je beter zien of je coords goed zitten en er niet teveel gestretched wordt :)

MOAW schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:27:
Is het trouwens "verboden" of "ongewenst" om een plugin als Finaltoon te gebruiken? :P (cartoon renders zijn echt te vet :D)
Denk dat dit wel mag, als het maar geen instant-good-looking-shit is waar je met drie vingers in je neus iets moois mee uit kan laten rollen ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Ik zou vandaag weer verder gaan. Maar dat wordt morgen. Krijg morgen mijn Intuos4 Large binnen :9 Dus dan kan ik tenminste beetje normaal textures voor de grond in elkaar draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Aargl ;( het lukt me nog niet eens om in SketchUp een buisje na te maken met gaatjes er in (loop met luchtkoeling) zonder dat ik alles sloop :r

Nice @ Intuos4 :) ik heb ook een tabletje en die dingen zijn fijn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn eerste WIP van ook een vliegtuig ;)

Het is de Mitsubishi A6M Die gebruikt was bij de eerste (45 stuks) en tweede (36 stuks) aanvalsgolf op de pearl harbor ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/contest/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
BcMe schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:27:
Ik zou vandaag weer verder gaan. Maar dat wordt morgen. Krijg morgen mijn Intuos4 Large binnen :9 Dus dan kan ik tenminste beetje normaal textures voor de grond in elkaar draaien :P
Oeh jij ook hebben? Ik heb er al 1 :) Erg vet dingetje. Super fijn om mee te werken. Geweldig aparaat! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Gisteren Maya 2009 even geinstalleerd, kijken of ik daarmee verder kom dan met sketchup :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

pgerrits schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:47:
[...]

Oeh jij ook hebben? Ik heb er al 1 :) Erg vet dingetje. Super fijn om mee te werken. Geweldig aparaat! :*)
Ja ik had thuis een intuos2, en op mijn werk een intuos3 a5 wide. Belastinggeld terug dus mooie tijd om toch even een nieuwe te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
JapyDooge schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:10:
Gisteren Maya 2009 even geinstalleerd, kijken of ik daarmee verder kom dan met sketchup :P
Zo geef jij zomaar even 5000 euro uit om te kijken of je wat verder komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

pgerrits schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:31:
[...]

Zo geef jij zomaar even 5000 euro uit om te kijken of je wat verder komt :)
http://usa.autodesk.com/a...siteID=123112&id=12035483 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

@BcMe: nice :) ik heb zo'n Graphire Wireless A5, niet al te groot, maar altijd leuk:
Afbeeldingslocatie: http://broadcast.trams.co.uk/acatalog/Graphire-wireless-A5.jpg

@pgerrits: al eens gehoort van een trialversie? :P die is 30 dagen, moet genoeg zijn :+

@BcMe: ik heb 'm gedownload via Softpedia, hoef je niet te registreren en snellere download :P

[ Voor 15% gewijzigd door JapyDooge op 17-04-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
JapyDooge schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:24:
@BcMe: nice :) ik heb zo'n Graphire Wireless A5, niet al te groot, maar altijd leuk:
[afbeelding]

@pgerrits: al eens gehoort van een trialversie? :P die is 30 dagen, moet genoeg zijn :+

@BcMe: ik heb 'm gedownload via Softpedia, hoef je niet te registreren en snellere download :P
Uhu. Tuurlijk ken ik dat. Beetje plagen he :)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik vond het wel een vaag en traag pakket om te starten enzo, maar dat ben ik inmiddels wel gewend van AutoDesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
JapyDooge schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:33:
Ik vond het wel een vaag en traag pakket om te starten enzo, maar dat ben ik inmiddels wel gewend van AutoDesk :P
Misschien een tip, 3dsmax wordt meestal als "makkelijker ervaren". Heeft een iets minder steile leercurve.

ik heb een heeel erg leuk idee voor deze contest, hopelijk is het morgen slecht weer en verzint mijn vriendin niet al te veel dingen om te doen, zodat ik lekker kan gaan moddelen en tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

pgerrits schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:44:
[...]

Misschien een tip, 3dsmax wordt meestal als "makkelijker ervaren". Heeft een iets minder steile leercurve.

ik heb een heeel erg leuk idee voor deze contest, hopelijk is het morgen slecht weer en verzint mijn vriendin niet al te veel dingen om te doen, zodat ik lekker kan gaan moddelen en tekenen.
Hmm kan ik ook nog es naar kijken dan. Eerst even deze proberen ;) het zag er op zich wel geschikt uit en met een heeeele oude versie heb ik wel eens gewerkt vroegah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
WiP2:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2j0xqgl.png

Even een texture er overheen gedaan :) . Misschien dat ik het nog zo probeer te maken alsof het vliegtuig uit meerdere metalen platen is gemaakt, maar denk het niet aangezien zeer waarschijnlijk het vliegtuig zich redelijk ver van de camera word geplaatst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet dr al best goed uit Creaker! Wat voor type vliegtuig wordt het? Heb je blueprints gebruikt om dat te maken?

Ik ben vanmiddag ook een tijdje bezig geweest met mijn airplane. Ik laat 'm nu zo, omdat het maar een onderdeel is van de scene. als ik tijd overheb kan ik 'm nog altijd verbeteren.

WIP2:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/contest/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Netjes Frans en Chreaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Het type Chreaker V1 8) En nee geen blueprints gebruikt, gewoon ff gegoogled naar wat vliegtuigjes uit die tijd en dan zelf wat gemaakt :+

(IMO) Je vliegtuig lijkt net alsof het van glas of plastic of iets dergelijks is gemaakt, misschien wat minder reflectivity?

[ Voor 3% gewijzigd door Chreaker op 17-04-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die reflectie dat je ziet dat is van zo'n VrayLight. Dat is zo'n plane die licht geeft.
Als ik dr gewoon een zon op zet dan ziet het er heel anders uit. heb dat alleen nog niet gedaan :P
Zo ziet het dr wel wat beter uit ofniet?
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/contest/wip3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/contest/wip4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 17-04-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Aha k, achjah had ik ook zo 1 2 3 niet kunne weten, ziet er al beter uit ja :P Alleen heb ik nog steeds zo een raar gevoel als ik de weerkaatsing van een ander onderdeel op bijv. de vleugel zie :? . Toendertijd had je dit niet geloof ik, toen waren de "textures" matter :S (weet niet of dat de goede benaming is :P).

[ Voor 7% gewijzigd door Chreaker op 17-04-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah je hebt gelijk als ik zo terugkijk naar m'n referentiefoto's is het idd minder reflecterend. Ik zal dat nog wel ff veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wilde eigenlijk ook zeggen ja, wat lijkt dat ding enorm glanzend. Ook als je de reflectivity van je light weghaalt hoor. Ik dacht dat ze eruit zouden zien als dit... Let op de matte neus van het vliegtuig

Maar als ik deze zo zie, dan lijkt-ie meer hierop:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2117/2499258484_fa24eed672.jpg

Persoonlijk denk ik niet dat ze tíjdens de oorlog veel tijd hadden om fluitend hun vliegtuigen op te poetsen. Ik denk ook niet dat dat de onzichtbaarheid echt ten goede kwam :+ Maar het ligt er maar net aan in welke setting je het gaat gebruiken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Dark Blue schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:22:
Ik wilde eigenlijk ook zeggen ja, wat lijkt dat ding enorm glanzend. Ook als je de reflectivity van je light weghaalt hoor. Ik dacht dat ze eruit zouden zien als dit... Let op de matte neus van het vliegtuig

Maar als ik deze zo zie, dan lijkt-ie meer hierop:
[afbeelding]

Persoonlijk denk ik niet dat ze tíjdens de oorlog veel tijd hadden om fluitend hun vliegtuigen op te poetsen. Ik denk ook niet dat dat de onzichtbaarheid echt ten goede kwam :+ Maar het ligt er maar net aan in welke setting je het gaat gebruiken.
Stealth was toen nog niet echt een issue hoor :P Het geluid wat die dingen maakte viel eerder op dan een glimmetje meer of minder ;)

Heb trouwens mijn Intuos4 binnen :9 echt heerljik. Dus ben toch maar begonnen aan de spitfire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29

HugoBoss1985

Xenotech

BcMe schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:10:
[...]

Stealth was toen nog niet echt een issue hoor :P Het geluid wat die dingen maakte viel eerder op dan een glimmetje meer of minder ;)

Heb trouwens mijn Intuos4 binnen :9 echt heerljik. Dus ben toch maar begonnen aan de spitfire :)
Ik zat door de forums te bladeren en kwam hier uit en zag die vette Mitsubishi Zero!
Het 3d werkstuk is al zeer mooi, maar ik sluit me erbij aan dat de tekenaar eens moet proberen om de kleuren mat te maken.
Het is wel degelijk zo dat de vliegtuigen in de oorlog mat geschilderd waren.
Een kwestie van geluid is het niet, stel je voor dat er een vijandelijke piloot ver boven je vliegt en je hebt matte of glimmende kleuren bovenop jouw vliegtuig...
Stealth was wel degelijk een issue, anders hadden ze die dingen wel allerlei mooie kleuren gegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 18-04-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Red Baron Anyone :) ?

Mijn Tank, gaat langzaam, maar gestaag vooruit. Ben ik nu nog de enigste die een (duitse) tank ga maken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik denk het :P

* Stukfruit is nog bezig met de rest van zijn jeep, het duurt even...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik wilde een tank maken die met z'n loop door de bosjes loerde en net een granaat afvuurde (zodat je zegmaar alleen maar de loop en explosie zag) maar: ;(

De backlight van m'n 'goede' laptop is stukgegaan eergisteren :r nu heb ik nog m'n laptop van de zaak maar die heeft een 14" 1024x768 schermpje en draait Ubuntu.

Ik heb m'n laptop nu aangesloten op een 22" op 1680x1050 maar ben helemaal niet gewend om aan een tafel te werken met dit soort werk. Kan m'n tablet niet fijn vasthouden, kan niet goed bij m'n touchpad, kan m'n trackball niet fatsoenlijk op m'n been zetten, enz :r werkt voor geen meter. Plus dat ik nog aan Maya moet wennen ;(

Ik probeer er van te maken wat ik kan, maar beloof niks meer :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

En orgineel genoeg heb ik ook het begin van een vliegtuigje :)
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2h5s2ky.png
Welke zou het zijn?

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Laatst online: 15-04 21:56

Marce

Het is Marc met een C!

Geen idee, maar ik zie wel dat je door de spinnerag bent gevlogen :P

Moet je bij de motor kijken, zit een hele streep voor :P

(of hoort dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Anoniem: 280269 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:10:
Die reflectie dat je ziet dat is van zo'n VrayLight. Dat is zo'n plane die licht geeft.
Als ik dr gewoon een zon op zet dan ziet het er heel anders uit. heb dat alleen nog niet gedaan :P
Zo ziet het dr wel wat beter uit ofniet?
[afbeelding]
[afbeelding]
De kleur klopt ook nog niet helemaal denk ik. Maar ja met omgeving en licht van buiten af zal er ook nog een hoop veranderen. Denk dat je het beste alle reflectie er uit kan halen, of iniedergeval zo zacht maken dat je niet kan herkennen wat er reflecteerd. Hij is nog steeds te "clean" vind ik, maar je was nog niet klaar en van plan te sleutelen aan textures enzo :+.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stomme vraag waarschijnlijk, maar als ik een poppetje heb. En ik wil het hoofd even UV mappen. Is het dan verstandig om de voorkant van het hoofd te scheiden van de achterkant? Of kan ik gewoon beide in eens doen. (1 map)

Ik wil zeg maar een mooie layout van het complete gezicht (een uitgeklapt gezicht). Maar in Maya graag ik dat niet voor elkaar. :S

[ Voor 23% gewijzigd door pgerrits op 20-04-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

En weer een klein beetje verder. Nu met de cockpit erop. Vleugels een beetje bijgewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2gyd30o.png
Kleurtjes komen idd nog :) Spinnerag hoort ook zo. Geen idee waar het voor dient.

Volgende stap. Staartvleugel. Daarna de motor en de rotoren.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ziet er goed uit :)
pgerrits schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:11:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar als ik een poppetje heb. En ik wil het hoofd even UV mappen. Is het dan verstandig om de voorkant van het hoofd te scheiden van de achterkant? Of kan ik gewoon beide in eens doen. (1 map)

Ik wil zeg maar een mooie layout van het complete gezicht (een uitgeklapt gezicht). Maar in Maya graag ik dat niet voor elkaar. :S
Zo'n layout met het complete gezicht kan je op twee manieren makkelijk voor elkaar krijgen: cylinder unwrap (niet aan te raden) of mbv zoiets als dat ene UV Layout programma, Silo of de UV tools van Blender gebruiken en om te beginnen op het achterhoofd een mooie snijlijn maken.

Scheiden van de achterkant zou ik niet doen, geeft je alleen maar meer werk om alles in elkaar te krijgen :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Stukfruit schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 02:37:
Ziet er goed uit :)

[...]

Zo'n layout met het complete gezicht kan je op twee manieren makkelijk voor elkaar krijgen: cylinder unwrap (niet aan te raden) of mbv zoiets als dat ene UV Layout programma, Silo of de UV tools van Blender gebruiken en om te beginnen op het achterhoofd een mooie snijlijn maken.

Scheiden van de achterkant zou ik niet doen, geeft je alleen maar meer werk om alles in elkaar te krijgen :)
Wel vervelend zeg, maar het moet toch eigenlijk gewoon kunnen in Maya? Zou toch vaag zijn dat ik dadelijk tig verschillende applicaties moet gebruiken. Planar mappen gaat me prima af, en ook een "normale" cilinder. Maar dit is nou even lastig. Maar goed we gaan gewoon door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jeeuumig wat een bult vliegtuigen iedereen! Iemand die het aandurft om (mits je hetzelfde pakket gebruikt) je vliegtuigen te combineren in één scene en samen mee te doen? :P (desnoods apart naast je eigen inzending)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Dark Blue schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:05:
Jeeuumig wat een bult vliegtuigen iedereen! Iemand die het aandurft om (mits je hetzelfde pakket gebruikt) je vliegtuigen te combineren in één scene en samen mee te doen? :P (desnoods apart naast je eigen inzending)
Hoezo mits zelfde pakket? Gewoon exporteren als een OBJ en dan weer importeren. Niks lastigs aan. :)

Enne wel weinig vliegtuigen vanuit de asmogendheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
pgerrits schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:52:
[...]

Wel vervelend zeg, maar het moet toch eigenlijk gewoon kunnen in Maya? Zou toch vaag zijn dat ik dadelijk tig verschillende applicaties moet gebruiken. Planar mappen gaat me prima af, en ook een "normale" cilinder. Maar dit is nou even lastig. Maar goed we gaan gewoon door!
Misschien is Roadkill iets voor je, dat is de UV code van Blender voor Maya :)

(kan trouwens zijn dat Maya tegenwoordig ook al de benodigde tools heeft, maar ik heb er al een tijd niet meer naar gekeken)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Achjah, veel vliegtuigen inderdaad maar bij mij in de scene zal het zeker niet alleen geen draaien om het vliegtuig :) . Denk dat ik vandaag me maar eens waag aan het moeilijkste gedeelte en zeker uitdagend :+ , vooral het texturen daarvan.

Update
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/15yd8x0.jpg

Een begin gemaakt aan het schip :D Afweer systeem moet er natuurlijk nog op geplaatst worden en misschien 1 a 2 reddingsbootjes als dat wilt lukken. En natuurlijk hier en daar een antenne boven de controle kamer :P

[ Voor 37% gewijzigd door Chreaker op 21-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
pgerrits schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:11:

Je zou eens moeten zoeken op pelt mapping, dat is wel een goede unwrap techniek om hoofden (of organische vormen in het algemeen) mee te unwrappen. Ik weet niet of dat standaard in Maya zit maar er zal vast wel ergens een gratis plugin voor zijn (zit standaard wel gewoon in max) .

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
De Hupie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:41:
[...]

Je zou eens moeten zoeken op pelt mapping, dat is wel een goede unwrap techniek om hoofden (of organische vormen in het algemeen) mee te unwrappen. Ik weet niet of dat standaard in Maya zit maar er zal vast wel ergens een gratis plugin voor zijn (zit standaard wel gewoon in max) .
Hey bedankt, dat werkt inderdaad super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Tziet er allemaal goed uit mensen! Ik heb helaas bar weinig tijd gehad afgelopen dagen en ben bang dat het voor mij een slechte contest word :p

Ik weet iedergeval nu wel, in welke scene in mijn tank ga maken :D en die ga ik uittekenen. Die wip komt er iedergeval aan. Nog een kleine 2 weken mensen :) ! Post nog eens wat WIP's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Weer een kleine update van mijn vliegtuigje. Heb ook veel te weinig tijd. Tijd voor het texturen!
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ac9zyf.png

to repetitive music."

Pagina: 1 2 3 Laatste