[3D] Contest v27: kerst Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.355 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
3D Contest V27: Kerst
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Kerstcontest.jpg

Onderwerp

De tijd van het jaar vraagt erom, hoeveel pijn al die gemaakte vrolijkheid en gezelligheid mij ook doet: een kerst-contest!

Nou geeft een kerst-contest heel erg veel mogelijkheden, maar niet alles mag. We doen deze keer alleen kerststukjes, kerstboomversieringen en kerstkaarten. Dit lijkt beperkend, maar hier kun je echt heel erg veel mee: in een kerstboom kunnen naast ballen ook engeltjes hangen, in kerststukjes kunnen halve toneelspelen opgevoerd worden en op kerstkaarten kan werkelijk alles vertoond worden. Maar: houd je wel echt aan het onderwerp. Een willekeurig ding maken en er dan "vrolijk kerstfeest" overheen knallen is niet toegestaan. Het moet wel echt kerst-gerelateerd zijn.

Ben je net zo gek op al die familie en vrienden die eens per jaar door middel van een kaartje laten merken dat je nog in hun adresboek staat, maar die je verder nooit ziet? Dan mag je ook best een zeer sarcastisch tafereel maken, zolang het kerstgerelateerd is. Of gewoon iets grappigs.

Dus: leef je uit!

Voorgaande contests

• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere

Tijdsduur

Deze contest zal starten op Woensdag 8 december 2004 en eindigen op Vrijdag 24 December 2004 om 23:59:59. Je hebt dus ruim 2 weken de tijd om er iets moois van te maken.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)

• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(

• De final mag geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen Poser.
• Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden. (ImageShack biedt deze mogelijkheid en is een erg goede optie)

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :)

Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Mail de scores naar de topicstarter Oogst, op tsgoo@hotmail.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt.

De eindscore wordt als volgt berekend:

(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Voor de beginners

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in [3d] post je 3d stuff maar weer - part 22 te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking

Ook bij deze weer: let op de tijd en let er vooral op dat je een final post. Na sluitingstijd zal ik het topic per pagina doorlopen op afbeeldingen/urls. Waar niet expliciet 'final' boven staat wordt niet meegeteld!

Deze topicstart is grotendeels overgenomen van mijn voorgangers. Alle credits aan hen.

Veel succes iedereen en maak er wat moois van!

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 09-12-2004 18:45 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

De juiste datum geprikt, 24 december, zodat het nog (nét ;) ) als kerstkaart gebruikt kan worden.. Helaas jammer dat ik net tot 24 dec erg druk ben en net niet mee kan doen.. Maar ik ga proberen de contest daarna weer mee te doen (vakantie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Woei :D

Leuke startpost :)

Ik heb al wat ideetjes, iets met lichtslangen iig. Eens kijken of ik wat leuks kan doen met Object Lights in Final Render.

[ Voor 186% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 08-12-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik wacht op de eerste geil reflecterende kerstbal, gecontrasteerd met een egale onder- en achtergrond :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

yay , nieuw topic :) ,nog maar eens een poging wagen.Tot nu toe nog niet 1 keer een echte final gepost.Alleen de inspiratie laat me even zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
en natuurlijk ben ik ook weer van de partij... nu nog ff brainstormen over wat ik ga maken :P veel succes allemaal

[ Voor 3% gewijzigd door jlammertink op 08-12-2004 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[3d] post je 3d stuff maar weer is al bij deel 25, mss even aan passen in TS?
Ik hoop dat ik ook van partij ben :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Arreslee met een fluitende turbo eronder :P

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
het is een beetje off-topic maar op mijn zoektoch naar goede afbeeldingen voor deze contest kwam ik dit tegen:

http://www.infotaria.be/infotaria/humor/kerstman.htm

je moet het echt even helemaal doorlezen (erg grappig :P)
misschien dat je nog wat hebt aan de info die hier te vinden is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Mooie startpost :)

btw. Oogst, een kleine tip om de blokken (tabellen) in de startpost er nog een heel klein beetje netter uit te laten zien (vind ik iig): als je de code van het vorige topic bekijkt zie je dat er in ieder blok een extra enter/newline aan het eind staat. Hierdoor krijg je niet alleen aan het begin (is er al) maar ook aan het eind van een blok een lege regel. :)
(dit met uitzondering van de "voorgaande contests" en "regels" blokken")

jlammertink schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:27:
het is een beetje off-topic maar op mijn zoektoch naar goede afbeeldingen voor deze contest kwam ik dit tegen:

* Anoniem: 105830 ligt in een deuk en kan er niet meer uitkomen.. :D

* Anoniem: 105830 is in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik denk dat ik ook meer weer eens ga mee doen. Moet rond de kerst toch wel tijd hebben om er aan te werken O-)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Aaagh!! Juist tijdens de examens!! Meedoen zal voor [3D] Contest v28 zijn voor mij.... :'( :'( :'( |:( |:( |:( :X :X :X :( :( :( ;( ;( ;(

* Elvis heeft nochtans goede ideëen......

[ Voor 21% gewijzigd door Elvis op 08-12-2004 23:16 ]

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 15:31
handige_harrie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:54:
Ik wacht op de eerste geil reflecterende kerstbal, gecontrasteerd met een egale onder- en achtergrond :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.bredend.com/images/blender-kerstbal.jpg
Lang niet in Blender gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

We hebben de eerste wip!! :Y)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 15:26
2 wekem de tijd maar? :|

pfff
dat wordt creatief wezen, ik heb wel een ideetje :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ja, ik ga zeker wat proberen ;)

oh, is deze btw beter...?

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/headercontest.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 09-12-2004 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
dammit :) ik ben morgen en vrijdag thuis, maandag, dinsdag, en dan de donderdag erop. En dat was het wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105052

jlammertink schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:27:

goed ideeen een fikkende kerstman maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

/me RCA ook, maar heeft nog geen idee wat te maken :)

schiet ineens iets te binnen....... gaat maar eens beginnen

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 09-12-2004 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

ik heb wel een cool idee ineens. zal ff kijken of het wat is in de praktijk, zo ja doe ik mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast maar een wip.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/kerst_wip_01.jpg

Iets zegt mij dat 3D Max dit niet leuk gaat vinden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik kan hem nog niet zo goed plaatsen krusher :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:57:
ik kan hem nog niet zo goed plaatsen krusher :X
Komt wel goed, tis tenslotte nog maar een wip ;)

Het zullen iig veeeel lampjes worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik heb ook een idee, maar ik heb a) al een tijd niets gedaan en b) zowiezo mijn idee nog nooit gedaan
maar proberen ga ik het :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 23:52

tie-rep

nu met ir. !

hmmm, liep een beetje op de zaken vooruit (in vorige contest)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/wip8_sphere.jpg

nu moet ik weer een nieuwe bol modellen, anders mag het niet :/

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Oke mensen laten we het nu niet verprutsen door FOK achtig OT gelul aub.
Het zal niet de eerste keer zijn dat zo'n topic door off topic geblaat op slot gaat.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

Pelle

🚴‍♂️

FragNeck schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:41:
Oke mensen laten we het nu niet verprutsen door FOK achtig OT gelul aub.
Het zal niet de eerste keer zijn dat zo'n topic door off topic geblaat op slot gaat.
Hear, hear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Ik heb een vraagje , is dit nu weer een soort "object" contest of mogen er scenes gefabriceerd worden?Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk aangezien er dit in de startpost staat

"We doen deze keer alleen kerststukjes, kerstboomversieringen en kerstkaarten. "
(ohw en bij kerststukjes denk ik eigenlijk meer aan die plantaardige stokken met bladeren in die groene foam)

De startpost vermeld overigends wel nog kleine andere dingetjes hierover maar ik wil er even wat zekerheid over :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 09-12-2004 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 61849 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:42:
Ik heb een vraagje , is dit nu weer een soort "object" contest of mogen er scenes gefabriceerd worden?Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk aangezien er dit in de startpost staat

"We doen deze keer alleen kerststukjes, kerstboomversieringen en kerstkaarten. "
(ohw en bij kerststukjes denk ik eigenlijk meer aan die plantaardige stokken met bladeren in die groene foam)

De startpost vermeld overigends wel nog kleine andere dingetjes hierover maar ik wil er even wat zekerheid over :)
scenes zijn ook gewoon toegestaan... als het maar het kerstgevoel bij je los maakt/het met kerst te maken heeft (Oogst mis. dat je even tijd hebt de startpost aan te passen? > thnx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 115073 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 07:38:
Ja, ik ga zeker wat proberen ;)

oh, is deze btw beter...?

[afbeelding]
Nee, vind ik niet, want ik vind de pic te mooi om hem helemaal wit te maken en er tekst over te knallen. :)
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:49:
Alvast maar een wip.

[afbeelding]

Iets zegt mij dat 3D Max dit niet leuk gaat vinden O-)
Het ziet er vet uit, maar ik heb geen idee wat ik zie. Abstract? ;)
Anoniem: 61849 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 17:42:

Een complete scene mag alleen als dat een kerstkaart is, of als het achtergrond is voor een kerstukje of kerstboomversiering. Het draait echt alleen om kerstkaarten, kerstboomversieringen en kerststukjes. Een kerststukje kan ook een beeldje met een kaars zijn of zo. Als je het op kunt hangen of neerzet als versiering met kerst.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Oogst schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:49:
Een complete scene mag alleen als dat een kerstkaart is, of als het achtergrond is voor een kerstukje of kerstboomversiering. Het draait echt alleen om kerstkaarten, kerstboomversieringen en kerststukjes. Een kerststukje kan ook een beeldje met een kaars zijn of zo. Als je het op kunt hangen of neerzet als versiering met kerst.
vallen scenes daar dan niet gewoon onder? want van alles scenes kan je wel een kerstkaart maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
jlammertink schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:38:
[...]

vallen scenes daar dan niet gewoon onder? want van alles scenes kan je wel een kerstkaart maken...
Op zich wel, maar je moet het echt presenteren als een kerstkaart. Met een wit randje of zo, of een tekst als "gelukkige kerst" er overheen dan wel ernaast. Zoiets. Je moet het wel echt presenteren als een kerstkaart.

(of ben ik nu te beperkend? wat is de algemene mening? ik vind kerst wel erg breed en dat kan elk jaar, op deze manier wordt het een beetje ingeperkt, maar volgens mij met nog genoeg mogelijkheden)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Oogst schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:59:
[...]

Op zich wel, maar je moet het echt presenteren als een kerstkaart. Met een wit randje of zo, of een tekst als "gelukkige kerst" er overheen dan wel ernaast. Zoiets. Je moet het wel echt presenteren als een kerstkaart.

(of ben ik nu te beperkend? wat is de algemene mening? ik vind kerst wel erg breed en dat kan elk jaar, op deze manier wordt het een beetje ingeperkt, maar volgens mij met nog genoeg mogelijkheden)
Nee, zo beperkend is goed. Een te brede contest is niet zo handig, is ook moeilijker beoordelen enzo.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Oogst schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:59:
[...]

ik vind het zo een prima idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleiner wipje dit keer, want de rendertijden schieten omhoog :'(

Valt niet mee om ObjLight af te stemmen zeg, en het vervelende is dat je pas tijdens renderen kan zien wat het effect is van een parameter change.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/kerst_wip_03.jpg

61 shadow mapped lights, 23 minuten renderen :X

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 10-12-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hey... nu zie ik het in 1 keer wel :D
leuk ! erg leuk !

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 07:22:
hey... nu zie ik het in 1 keer wel :D
leuk ! erg leuk !
Jingle Bells, Jingle Bells... :+

En ik ben er nog lang niet.. Nog veel meer lampjes in aantocht, dat wordt nog lachen als ik Anti Alias aanknal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/me RCA heeft twijvels ........., vraag me af of het idee binnen de grenzen van de opdracht blijft omdat het ook een beetje met oud & nieuw te maken heeft ........

Het idee , een kalkoen op de vlucht, met kersverziering omdat ie niet afgeslacht wil worden.
Iets in de trent van, laat mij leven en jij krijgt je slingers terug. :)
roept maar als het niet helemaal volgens norm is

Zal te hoog gegrepen zijn, maar ga het gewoon proberen als het binnen de contest valt, helaas was de turbo aan gedreven slee al gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Ach RCA: photosoep er "Season Greetings" boven, zet er een wit kader omheen en je hebt een knaller van een kerstkaart !!!
zeker wel binnen de grenzen IMO

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Het lijkt mij logisch dat een kerst kaart ook wat van oud&nieuw mee krijgt, je stuurt een kaart met als boodschap prettige feestdagen / kerstdagen, of stuurt hier iemand kaartjes met oud&nieuw :9

Ik kan totaal niet overweg met 3Dmax etc, maar ga de contest wel volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 63431 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 09:16:
/me RCA heeft twijvels ........., vraag me af of het idee binnen de grenzen van de opdracht blijft omdat het ook een beetje met oud & nieuw te maken heeft ........

Het idee , een kalkoen op de vlucht, met kersverziering omdat ie niet afgeslacht wil worden.
Iets in de trent van, laat mij leven en jij krijgt je slingers terug. :)
roept maar als het niet helemaal volgens norm is

Zal te hoog gegrepen zijn, maar ga het gewoon proberen als het binnen de contest valt, helaas was de turbo aan gedreven slee al gekozen :)
Een kalkoen op de vlucht mag alleen als dat in de vorm van een kerstkaart, kerstboomversiering of kerststukje is. En het kan gemakkelijk in die vorm! Bijvoorbeeld: een beeldje voor op tafel met een kaars er in waar die kalkoen onderdeel van is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

Oogst schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:16:
[...]

Een kalkoen op de vlucht mag alleen als dat in de vorm van een kerstkaart, kerstboomversiering of kerststukje is. En het kan gemakkelijk in die vorm! Bijvoorbeeld: een beeldje voor op tafel met een kaars er in waar die kalkoen onderdeel van is.
Kerstboomversiering gaat moeilijk worden volgens mij....
8)7

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
L-Vis schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:06:
[...]

Kerstboomversiering gaat moeilijk worden volgens mij....
8)7
Kerststukje en kerstkaart lijken me een stuk handiger voor wat jij wilt.

(overigens, je bedoelt toch in je eigen geval en niet in het algemeen?)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

en nu niet allemaal op 3dtotal gaan kijken he ;)
speed challenge

[ Voor 4% gewijzigd door 6K op 10-12-2004 21:22 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75787

6K schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:22:
en nu niet allemaal op 3dtotal gaan kijken he ;)
speed challenge
Had dat nou niet gezegd :'( :P Had ik een idee zie ik em daar gedeeltelijk terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
hmm 1 vd 2 weken ligt in mn repetitieweek.. :| maar wilde wel wat voor kerst maken :D ga 't proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
ik vind het een erg leuk idee voor een contest, maar kan niet meedoen :(

te druk helaas, en ga nog op vakantie ook nog!

misschien dat ik alsnog iets ga maken, maar dan gewoon voor mijzelf veel succes er mee mensen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis

Elvis

Oogst schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:27:
[...]

Kerststukje en kerstkaart lijken me een stuk handiger voor wat jij wilt.

(overigens, je bedoelt toch in je eigen geval en niet in het algemeen?)
Ik bedoel, een vluchtende kalkoen als kerstboomversiering....
* Elvis kan spijtig genoeg niet meedoen wegens een teveel aan examens.... :'(

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

jeej, ik heb een wipje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/3dc27-wip1.jpg
Die muur moet eigenlijk nog een andere texture.
En er komen nog dingen bij voor op de schoorsteen mantel. En wat sokken eraan. En als ik tijd over heb misschien nog wel een kerstboompje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Anoniem: 73881 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:43:
jeej, ik heb een wipje
[afbeelding]
Die muur moet eigenlijk nog een andere texture.
En er komen nog dingen bij voor op de schoorsteen mantel. En wat sokken eraan. En als ik tijd over heb misschien nog wel een kerstboompje.
leuk zoiets was ik ook al van plan... openhaard met sokken eraan en cadeautjes etc etc (ik ga het nog wel maken hoor :P )

aanmerkingen:

- ik zou die vloer niet laten doorlopen in de openhaard zie je in het echt ook niet (maak er een hekje voor o.i.d. en andere texture voor in de schoorsteen).
- gebruik betere textures :P ik weet niet of je ook al bekend bent met bump-maps? anders moet je dat even opzoeken maakt alles een stuk mooier.

ik w8 het af

[ Voor 30% gewijzigd door jlammertink op 11-12-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was idd van plan de openhaard een andere texture te geven.
En ik ben ook bekend met het fenomeen bump map.
Dat beloofd wat... ;)

offtopic:
hé, vet cool, eerste post van pagina. dan zou ik eigenlijk ook een vet cool plaatje hier neer moeten zetten. Nou, ok dan...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/sok.jpg SOK!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 11-12-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:58:
offtopic:
hé, vet cool, eerste post van pagina. dan zou ik eigenlijk ook een vet cool plaatje hier neer moeten zetten. Nou, ok dan...

[afbeelding] SOK!
:{
wips posten svp, geen rare klets over sokken (ook geen ouwe, behalve kerststokken ;)).
(zie vorige pagina en dan vooral de reacties van FragNeck en Pelle, je wilt echt niet op je geweten hebben dat dit topic op slot gaat)

Toch nog even een reactie op je wip:

• Een plint langs de muur zou de bakstenen wat minder abrubt in de vloer over laten gaan
• De randen zien er allemaal erg scherp uit. Misschien een goed idee om er een chamfertje overheen te doen?
• Bij de achtermuur, richting de bovenkant, zijn er 2 rijen met bakstenen die precies recht bovenop elkaar liggen, wat niet echt stevig zal zijn als een muur echt zo gebouwd is :)
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:34:
Kleiner wipje dit keer, want de rendertijden schieten omhoog :'(

Valt niet mee om ObjLight af te stemmen zeg, en het vervelende is dat je pas tijdens renderen kan zien wat het effect is van een parameter change.

[afbeelding]

61 shadow mapped lights, 23 minuten renderen :X
Ziet er mooi uit :) zitten die 61 lampen allemaal in de klokken of bestaat die blauwe strik ook helemaal uit lampen? :P

edit:

Ok. Ik heb ze geteld :P Ze zitten volgens mij allemaal in de strik.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 12-12-2004 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, en dan is het natuurlijk wel leuk als ik zelf ook eens ga wippen ipv het alleen maar over anderen zeg en zelf niets post.. * Anoniem: 105830 schopt Aardbei. en copieeert een Silo viewportje...

Bij deze, de 1e wip:
Afbeeldingslocatie: http://img118.exs.cx/img118/1530/3dcontest27wip018iw.png

Dat hoofd heb ik trouwens opnieuw gemaakt, maar wel met het klaashoofd als referentie (die laatste was trouwens helemaal zonder referenties gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:01:
[...]

...

Ziet er mooi uit :) zitten die 61 lampen allemaal in de klokken of bestaat die blauwe strik ook helemaal uit lampen? :P

edit:

Ok. Ik heb ze geteld :P Ze zitten volgens mij allemaal in de strik.
Die blauwe strik is 1 grote neonbuis :+

De rest zijn verwerkt in de klokjes.

hehehe leuke kerstman hoor, hij heeft zeker ook een beetje te diep in het glaasje gekeken?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 12-12-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:47:
hij heeft zeker ook een beetje te diep in het glaasje gekeken?
* Anoniem: 105830 gelooft dat ie beter "strik" "klokken" had kunnen typen in die edit :P

edit:

Hm, blijkbaar ben ik nog steeds niet echt helder..

* Anoniem: 105830 is nu ook een scene voor de kerstkaart aan het bedenken.. het gaat waarschijnlijk een kerstman worden (tijdens het bezorgen van de cadeaus) met een stapel pakjes in beide handen terwijl ie achtervolgd wordt door een bulldog met een neprendiergewei op (en pakjes die er achteraan vliegen/vallen).

Dit zou op een stuk ijs moeten gebeuren en omdat ie (de kerstman) naar achteren kijkt (om te zien of de hond er nog steeds achteraan rent) is het natuurlijk logisch dat ie ook bijna een wak in rent.

btw. Ik heb niets tegen de kerstman hoor, echt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 12-12-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:01:
[...]

:{
wips posten svp, geen rare klets over sokken (ook geen ouwe, behalve kerststokken ;)).
(zie vorige pagina en dan vooral de reacties van FragNeck en Pelle, je wilt echt niet op je geweten hebben dat dit topic op slot gaat)
Het is ook iets dat naast (onders) mijn serieuze bericht staat, en is dus niet het belangrijkste.

anyway:
• Een plint langs de muur zou de bakstenen wat minder abrubt in de vloer over laten gaan
• De randen zien er allemaal erg scherp uit. Misschien een goed idee om er een chamfertje overheen te doen?
• Bij de achtermuur, richting de bovenkant, zijn er 2 rijen met bakstenen die precies recht bovenop elkaar liggen, wat niet echt stevig zal zijn als een muur echt zo gebouwd is :)
• Plint, goed idee, ja.
• Kun je me uitleggen wat een chamfer is en hoe ik dat kan doen?
• Verrek, je hebt gelijk. Dat wordt een ander texturetje zoeken/maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Ik ga een opgetuigde kerstboom (proberen te) maken.
Maar eerst maak ik er een huiskamertje omheen met natuurlijk een open haard . .
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/962EUH90V7A8/p.jpeg

. . om uiteindelijk als voorkant van een kerstkaart te dienen.
(Wit randje er omheen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881 schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:11:
• Kun je me uitleggen wat een chamfer is en hoe ik dat kan doen?
Natuurlijk, moet ik wel even bijzeggen dat ik ipv chamfer bevel bedoelde :) (ik was er vannacht echt niet helemaal bij met m'n hoofd volgens mij.. niet dat ik dat anders wel ben, maar goed..)

En om een polygoon te bevelen:
• Gooi een poly-edit modifier over je object(en) heen
• 'Collapse' alles in de modifierstack (rechtsklik in modifierstack @ modifier tab)
• Ga naar de poly-edit mode (klik op plusje naast je object in de modifierstack
• Selecteer een of meerdere polygonen
• Kies bevel uit het contextmenu (rechts klikken)
• Sleep de polygo(o)n(en) wat heen en weer en zie wat er gebeurd

Afbeeldingslocatie: http://img91.exs.cx/img91/5108/bevel2lm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ff wat zij-aantekeningen:
Anoniem: 105830 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:22:
[...]
En om een polygoon te bevelen:
• Gooi een poly-edit modifier over je object(en) heen
Kan alleen in Max7. In eerdere versies heb je deze modifier niet. Je zult je object dan moeten converten naar een editable poly (zie ook volgend punt)
Hmm.. heb het zelf geprobeerd net (5.1) met de "Poly Select" en dat werkt idd wel zoals je het beschreef... foutje van moi :X
• 'Collapse' alles in de modifierstack (rechtsklik in modifierstack @ modifier tab)
zie vorig punt :P
[...]
• Sleep de polygo(o)n(en) wat heen en weer en zie wat er gebeurd
Je moet echter wel 2x met je muis werken: eerste keer extrude je de vlak, 2e keer (2e beweging moet ik zeggen eigenlijk) is voor de "hoeveelheid" schuine vlakken. :?
Naja, probeer maar s, je snapt wel wat ik bedoel ;)

Nofi Aardbei. ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eerste WIP :)
Afbeeldingslocatie: http://hilversumsekeverclub.nl/nicole/turkey2.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 13-12-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik kan even niet mee doen met wipjes omdat mn pc niet wil doen wat ik wil dat ie doet (zie: [rml][ XP pro] windows logt direct terug uit: wsaupdater variatie?[/rml] ).
Ik denk dat ik daarom misschien zelfs helemaal niet mee kan doen met deze contest ook al had ik er best zin in.

Ik zie al wel heel erg leuke en onverwachte ideeen langs komen. Ik zelf ga (als ik nog mee kan doen) het heel anders aan pakken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 73881 schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:11:
• Verrek, je hebt gelijk. Dat wordt een ander texturetje zoeken/maken...
Let er op dat bij bijvoorbeeld een steentexture de richting van de schaduw heel belangrijk is. Als je nu naar een steen kijkt lijkt die 'hol' en niet bol.
Normaliter, en zo zien je ogen dat ook, komt het licht schuin van boven. Windows knoppen ook, linksboven is licht, rechtsonder krijgt donkere lijnen. En zo werkt het met je bakstenen muur ook. Als je de texture dus sowieso al zou omdraaien krijg je een sterker 'steenreliëf' effect.

Natuurlijk zal de open haard straks licht verspreiden wat dus weer van ónderen zal komen, maar gooi daarvoor een bumpmap op de stenen en laat een lamp vanuit de open haar richting die stenen schijnen. Simpelweg zeggen 'in mijn scene komt het licht van onderen uit de open haard dús keer ik mijn texture om' helpt niet, je oog blijft je dan bedriegen en beweren dat de steen hol is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hey psst... het is HOLIDAYS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL sweeds gaat me beter af , silly me |:( 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 13-12-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
WIPje:
Afbeeldingslocatie: http://edukitty.org/~barry/3d/projects/penguin/v1_wip.jpg
Voor de mensen die het niet weten: dit is de 'mini-versie' van tux, de linux mascotte

Hij krijgt een kerstmuts op, pakjes in z'n 'pootjes' etc.

@RCA: mooi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
phaas schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:34:
WIPje:
[afbeelding]
Voor de mensen die het niet weten: dit is de 'mini-versie' van tux, de linux mascotte

LOL! Doet me een beetje denken aan de vogeltjes van Pixar's "For the birds" :)

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 11:58

Kogelvis

Nu ook met gitaar

WIPje:
[afbeelding]

Doet me denken aan Tux'n Tosh toevallig je idee daarop gebaseerd? :7

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Kogelvis schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:49:
[...]

Doet me denken aan Tux'n Tosh toevallig je idee daarop gebaseerd? :7
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
WiP

Afbeeldingslocatie: http://www.solidart.nl/Images_Solidart/Got/3D/Contest27/kerstboom02.jpg

voglens deze methode gemaakt.
http://www.tutorialized.c...Tree-without-plugins/4850

Verdere uitleg op mijn eigen site.. (mocht iemand geinteresseerd zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet er goed uit Frag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
FragNeck schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:04:
WiP

[afbeelding]

mooi gedaan _/-\o_

anyway ik ben nu toch eindelijk maar is begonnen
raad maar wat het gaat worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jflammertink/Contestv27kerst_-_wip01.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door jlammertink op 13-12-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jlammertink schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:54:
[...]

mooi gedaan _/-\o_

[afbeelding]
. . ehm, een doos met ballen en een piek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig :) ik zie alleen niet echt wat die vierkante 'lijst' moet voorstellen. Is het een oven of magnetron waar de kalkoen uit vlucht? Of misschien een foto/schilderijlijst oid?
Anoniem: 63431 schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:31:
LOL sweeds zweeds gaat me beter af , silly me |:( 8)7
;)

Maar vanwaar de zweedse tekst, als ik dat vragen mag (en niet al te offtopic is)? :)
WIPje:
[afbeelding]

Tux O+
Ziet er erg mooi uit :) alleen die puntjes/streepjes aan het eind van iedere tak zou ik wel weghalen (omdat het vooral daardoor goed te zien is dat de meeste takken eigenlijk hetzelfde zijn (of het lijken te zijn iig)).
De takken linksboven zijn trouwens wel heel erg plat. :)

Ga je em ook nog optuigen en versieren met kerstballen, slingers, piek en wat nepsneeuw?
(...omdat je volgens je site een (binnen)huisscene gaat maken?)
jlammertink schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:54:
mooi gedaan _/-\o_

[afbeelding]
Kerst(huis)kamer #4? 8)

* Anoniem: 105830 post nog even snel een wipje van een dom en saai voor zich uit starende kerstman waar op de (te lange) handschoenen, een muts en wat mislukt vertexgepruts na (ogen/oogkassen.. is gelukkig neit goed te zien hier dankzij het gebruik van zeer geavanceerde technieken om fouten te verbergen (err.. ehm.. colorize en mini-formaat.. kuch)) nog niet zo heel erg veel aan veranderd is:
Afbeeldingslocatie: http://img21.exs.cx/img21/7789/contestgotkerstwip021se.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 02:27

Spikey

Make it accessible!

Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 01:42:

* Anoniem: 105830 post nog even snel een wipje van een dom en saai voor zich uit starende kerstman waar op de (te lange) handschoenen, een muts en wat mislukt vertexgepruts na (ogen/oogkassen.. is gelukkig neit goed te zien hier dankzij het gebruik van zeer geavanceerde technieken om fouten te verbergen (err.. ehm.. colorize en mini-formaat.. kuch)) nog niet zo heel erg veel aan veranderd is:
[afbeelding]
Hij is funny :)
puntje van "kritiek". imho is het midden van z'n baard te scherp.. of hij heeft heel veel haarprut erin zitten, maar dat lijkt me sterk.

Verder hulde voor alle creativiteit trouwens! niet alleen nu, maar met elke contest weer eigenlijk.. Ik heb hier echt moeite mee eigenlijk :( .. deze contest doe ik dan ook niet mee waarschijnlijk..
maargoed eerst maar eens verder oefenen in al dat 3d'en enzo :+

The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huiskamertje moet een warme gezellige sfeer gaan uitstralen

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4N5NOC3L9C5A/p.jpeg

Plafont moet nog gewit worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Braadkip:

Ziet er gezellig uit, alleen die baksteentexture herhaald zich wel een beetje veel :)

@Spikey:

Tnx.. die rand in het midden van de baard komt doordat ik lui ben geweest :+ en voor deze render van de instance mirror geen 'echte' mirror heb gemaakt (waardoor het dus 2 aparte objecten zijn), hij gebruikt dus geen haarprut :)

Het hoofd is ook gemaakt uit 2 objecten (1 echt en 1 instance mirror) maar daar is het niet echt bij te zien dat er een rand in het midden zit. Verder zijn ook de jas (of wat daar op dit moment voor door moet gaan) en de randen allemaal aparte objecten met een instance mirror.
De rest van de jas (witte rand aan de voorkant en rondom middel) en de muts bestaan weer uit een enkel object.
Zo kan ik tenminste nog steeds instance mirrors gebruiken waar mogelijk (en daardoor een hoop tijd besparen) terwijl ik ondertussen ook voor asymmetrische vormen kan zorgen waar dat weer nodig is (jas en muts). Erg handig :)

Enne, ik zou gewoon meedoen hoor, dan komt de ervaring vanzelf wel en peop je steeds sneller modellen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 04:20:
@Braadkip:

Ziet er gezellig uit, alleen die baksteentexture herhaald zich wel een beetje veel :)

Die stenen ga ik nog veranderen, deze zijn eigenlijk voor een buitenmuur.

Jou Klaas is trouwens ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
[...]

[...]

Ziet er erg mooi uit :) alleen die puntjes/streepjes aan het eind van iedere tak zou ik wel weghalen (omdat het vooral daardoor goed te zien is dat de meeste takken eigenlijk hetzelfde zijn (of het lijken te zijn iig)).
De takken linksboven zijn trouwens wel heel erg plat. :)

Ga je em ook nog optuigen en versieren met kerstballen, slingers, piek en wat nepsneeuw?
(...omdat je volgens je site een (binnen)huisscene gaat maken?)
Thx voor de replies :)

Yeah, slingers weet ik nog niet.. ik heb geen shaghair, misschien wordt het dan ook teveel.
Ballen en lichtjes iig wel :) En misschien nog wat poedersneeuw of zo.
Denk maar aan home alone of zo, dan heb je wel een idee vanwat ik wil maken.

Gewoon een soort amerikaans film achtige sprookjes kerst huiskamer :P

Eerst de scene eromheen maar eens maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
WiP

[afbeelding]

Wow, hij is mooi geworden man.
Dat ziet er veel belovend uit.
Ik had zelf eerst het idee een boompje met particle generators inelkaar te flanzen maar dit ziet er eigenlijk nog beter uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Thx :)

Ik heb verschillende methodes geprobeerd, maar uiteindelijk is het toch gelukt.
Kostte me wel een aantal uur, maar het resultaat is idd goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Grappig :) ik zie alleen niet echt wat die vierkante 'lijst' moet voorstellen. Is het een oven of magnetron waar de kalkoen uit vlucht? Of misschien een foto/schilderijlijst oid?
Het moet een oven worden,
Het zal niet best zijn als er vlammen uit je magnatron komen ;) :P
de volgende wip zal knoppen en een display bevatten.
Er moet ook nog een deurtje bij komen

[...]

;)
Maar vanwaar de zweedse tekst, als ik dat vragen mag (en niet al te offtopic is)? :)

[...]
Als ie klaar is stuur ik hem naar een goede vriendin wonend in zweeden
Scheelt weer een leuke kerstkaart uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/kerst_wip_04.jpg

Tig BSODS en een kapotte bootdrive verder is /me Krusher eindelijk weer up & running.
Computers en kuren 8)7
Anoniem: 63431 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:40:
[...]

Het moet een oven worden,
Het zal niet best zijn als er vlammen uit je magnatron komen ;) :P
de volgende wip zal knoppen en een display bevatten.
Er moet ook nog een deurtje bij komen

[...]
Je kan er ook een steenoven van bakken :+ smaakt wel beter overigens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
[...]

[...]

Je hebt gelijk, ik had de opacity alpha map op tiling laten staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:32:
[afbeelding]

Tig BSODS en een kapotte bootdrive verder is /me Krusher eindelijk weer up & running.
Computers en kuren 8)7

[...]

Ziet er leuk uit krusher, komt er nog meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragNeck schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:22:
[...]

Ziet er leuk uit krusher, komt er nog meer bij?

En ja, er komen nog 2 neon Kerstmannekes bij, tenminste, als Max er zin in heeft :/
Iemand nog een dual Opteron met 4 gig ram over :? :P
Komt ook nog meer groen bij, en voor de rest moet ik nog even kijken. Text komt er ook aan, maar dat boeit verder niet.

edit:

Sneak Preview van een pre-alpha kerstman :X

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/kerst_wip_04a.jpg
35 minuten renderen :/ (en die grotere hier boven duurde 6 uur :X

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 14-12-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:32:
[afbeelding]

Computers en kuren 8)7

[...]

Hij is al heel cool! Wordt echt mooi! Wel een tipje: de rode lampjes komen niet echt over als lampjes. Ze moeten op de een of andere manier wat lichter denk ik. Misschien een fall-off map als kleur die in het midden wit is en aan de randen de huidige kleur? Of een mini lensflare in elk van die balletjes?
WiP

[afbeelding]

Wow, erg mooie boom! Ik zit meteen maar ff die tut te checken, want dit ziet er goed uit voor geen plug-ins!

Edit: hmm, bij nader inzien zegt die tut niks nieuws voor mij. Je hebt het gewoon zelf erg mooi toegepast! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Oogst op 14-12-2004 21:07 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:04:
[...]

Hij is al heel cool! Wordt echt mooi! Wel een tipje: de rode lampjes komen niet echt over als lampjes. Ze moeten op de een of andere manier wat lichter denk ik. Misschien een fall-off map als kleur die in het midden wit is en aan de randen de huidige kleur? Of een mini lensflare in elk van die balletjes?

...
Ik heb al heel wat combo's geprobeerd, maar dit komt het dichtste in de buurt heb ik het idee- te vel en het ziet er nep uit. Ik zal eens kijken idd met een fall-off. Lensflare ben ik niet zo'n liefhebber van overigens. Ik ga wel even kijken met iets als een (soft) starfilter oid; Alleen het vervelende is dat alles op elkaar in werkt: Als ik de map aanpas, dan verandert het hele lichtspectrum inclusief de schaduw. En dan duurt het minimaal 30 minuten voordat ik het effect op het scherm kan zien, dus teveel sleutelen wil ik ook niet.

was ik maar nooit met ObjLight begonnen 8)7 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
ObjLight?!

Waarom niet gewoon een object (met evt. self illumination), en een glow effect in de videopost??!

[ Voor 21% gewijzigd door FragNeck op 14-12-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragNeck schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:19:
ObjLight?!

Waarom niet gewoon een object (met evt. self illumination), en een glow effect in de videopost??!
Dan krijg je die effecten op de achtergrond niet

En:

- ze zijn self illuminated
- er zit ook een gloweffect op

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:21:
[...]

Dan krijg je die effecten op de achtergrond niet

En:

- ze zijn self illuminated
- er zit ook een gloweffect op

O-)
Tja... ik vind het niet echt bijzonder of zo.. En daarnaast zeker geen 6u renderen waard.. (nofi)

Daarmee bedoel ik dus dat laatste plaatje van je.
Die andere is wel cool :) met die strik

[ Voor 12% gewijzigd door FragNeck op 14-12-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragNeck schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:23:
[...]

Tja... ik vind het niet echt bijzonder of zo.. En daarnaast zeker geen 6u renderen waard.. (nofi)
Dat van die 6 uur ben ik met je eens, maar daar kan ik verder niets aan doen.

Ach je moet zo maar denken, ik leer er weer wat van :) Ik had nog nooit iets serieeus gedaan met ObjLight, en zo leer ik dat weer kennen, met alle problemen en tekortkomingen.

En op zich vind ik het verder ook niets speciaals, maar ik ben een verwend kreng die teveel CGI films gezien heeft (zoals velen hier :P )
De reacties van mensen om mij heen die verder niets met computers- danwel computergraphics te maken hebben zijn overigens geweldig :D
Maar dat heb je al snel, de meeste zien het nog steeds als iets magisch O.o
FragNeck schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:23:
[...]

...
Daarmee bedoel ik dus dat laatste plaatje van je.
Die andere is wel cool :) met die strik
Oh die laatste plaat: zie de kleine letters :o Ben ik nog heeeel druk mee in de weer, het blijft een rotwerk om die lampen op elkaar af te stemmen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 14-12-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

:X

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/wips/kerst1.jpg

na maanden afwezigheid een kleinnnnn beetje tijd gevonden, hoop dat ik nog een paar keer tijd krijg. Het is niet veel maar ja, het is tenminste iets ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:14:

[afbeelding]

na maanden afwezigheid een kleinnnnn beetje tijd gevonden, hoop dat ik nog een paar keer tijd krijg. Het is niet veel maar ja, het is tenminste iets ;)
Hij heeft een druipert! :P :+

Gaat deze met SSS worden :?

Model is erg lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De haard begint compleet te raken, er komt nog een asla en wat details en dan vindt ik het wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EP12ZW7N82T3/p.jpeg

Dan gaan we maar eens een fikkie steken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:37:
De haard begint compleet te raken, er komt nog een asla en wat details en dan vindt ik het wel mooi.

[afbeelding]

Dan gaan we maar eens een fikkie steken :9~
Asla?

Erg mooi ontwerp :)

Alleen je plafond is nog steeds zwart geblakerd :P Je weet toch wel dat je met een open haard een schoorsteen moet hebben he ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:44:
[...]

Asla?

Erg mooi ontwerp :)

Alleen je plafond is nog steeds zwart geblakerd :P Je weet toch wel dat je met een open haard een schoorsteen moet hebben he ;) :+
Een asla is een 'lade voor de as' ;)

Aha! de schoorsteen is dus het probleem . . thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Anoniem: 21737 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:46:
[...]

Een asla is een 'lade voor de as' ;)

Aha! de schoorsteen is dus het probleem . . thx !
lol, Total Textures CD's in "bezit"? :P B)

anyway, update-je van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.solidart.nl/Images_Solidart/Got/3D/Contest27/kerstboom04.jpg

Kleine indruk van hoe de huiskamer gaat worden.
Voor het raam komen nog wat houte latten, en uiteraard glas.
Ook de kerstboom is nog wat te klein misschien.

Verder ben ik van plan een om ook een soort kachel, of open haardje te maken, niet zo extreem groot als die van braadkip, maar een beetje bescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier vindt ik meestal wel de textures die ik zoek.

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:23:
[...]

Hij heeft een druipert! :P :+

Gaat deze met SSS worden :?

Model is erg lekker :D
tenx.
Ik heb nog never iets met SSS gedaan, zou het wel graag willen. Iemand goede tutorial?
rendervoorkeur: brazil ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:17:
[...]

Ik heb al heel wat combo's geprobeerd, maar dit komt het dichtste in de buurt heb ik het idee- te vel en het ziet er nep uit. Ik zal eens kijken idd met een fall-off. Lensflare ben ik niet zo'n liefhebber van overigens. Ik ga wel even kijken met iets als een (soft) starfilter oid; Alleen het vervelende is dat alles op elkaar in werkt: Als ik de map aanpas, dan verandert het hele lichtspectrum inclusief de schaduw. En dan duurt het minimaal 30 minuten voordat ik het effect op het scherm kan zien, dus teveel sleutelen wil ik ook niet.

was ik maar nooit met ObjLight begonnen 8)7 :o
Het effect dat je bereikt is heel cool, maar volgens mij moet dat ook gemakkelijk in twee minuten renderen kunnen. Erger nog: volgens mij moet dit ook best zonder object light te bereiken zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.