[3D] Contest v13: 'Pirates' Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.164 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Welkom bij de
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/mcviruss/3dcontest13logo.jpg
deel 13

Voorgaande versies :9~

• 1 Onderwaterwereld
• 2 Vliegmachine
• 3 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 4 Oorlog
• 5 Snelheid
• 6 Fantasy
• 7 Eten en Drinken
• 8 Misdaad
• 9 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine

WOW,wat is hier gebeurd!?!?11~ 8)7

Om de contests weer een beetje op orde te krijgen, zijn er wat regeltjes veranderd (niks schokkends). Lees deze (opnieuw) even door, zodat je weet wat wel en wat niet mag.
De winnaar van de vorige contest, Ojah, heeft ons (WILDEAAP en LiToKi) de toestemming gegeven om dit te doen en deze contest te leiden.

Tijdsduur

Deze contest begint vandaag 16 juli 2003 en zal eindigen op 13 augustus 2003. Je hebt dus 4 weken de tijd om aan deze contest mee te doen. Op 13 augustus 2003 moeten dus alle finals ingeleverd zijn.

Regels B)

Elke contest heeft regels, en ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don't's, de puntentelling en natuurlijk het onderwerp van deze contest.
Do's :D

• Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens 1 "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D paketten gebruiken (3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Truespace enzovoort).
• Gebruik maken van plugins en standaard effecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair enzovoort. Hou 't wel binnen de perken.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D pakket mag. Hou 't beperkt, het is een 3D contest en geen 2D contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat. Één render; geef duidelijk aan welke render dit is.
• De door jouw ingeleverde final moet een still zijn.
Don't's :X

• De final mag dus geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com, geen prefabs dus.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Dus gebruik geen Poser.

Puntentelling

We gaan dit keer voor de Formule 1 puntentelling. Deze puntentelling is al een paar keer voorgesteld en het moest er toch maar eens van komen ;)

Voor diegene die deze puntentelling niet kennen, de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan 8 mensen mee, dan kies je gewoon de 8 beste, de rest krijgt (helaas) 0 punten.

Aan het einde van de contest is het de bedoeling dat je 2 top 8's maakt.
Éen voor de uitwerking, één voor de originaliteit.

!!! Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score. !!!

Mail de scores (2 lijstjes met steeds op nr 1 degene die je het best vond aflopend naar 8. geen punten erbij schrijven, gewoon 2 top 8's. Met uiteraard duidelijk aangegeven welke lijst voor originaliteit en welke voor uitwerking is) naar de topicstarter WILDEAAP, dus naar; weerts1@home.nl. Zorg ervoor dat je je Tweakers-nickname vermeldt :Y).

Onderwerp :9
Piraten

Piraten zijn weer in! Je kunt hier vanalles bij bedenken, van Pirates of the Caribbean tot Monkey Island, van ruimte piraten tot software piraten.

Maar ik kan geen piraat maken!?! No problemo, maak dan iets wat ermee te maken heeft: piratenboten, schatten, kaarten, eilanden noem maar op..

Veel plezier en succes! :)

[ Voor 4% gewijzigd door McVirusS op 16-07-2003 16:06 . Reden: logo op T.net server gezet ]

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Wow, ik dacht, ik ga effe kijken, en ja hoor..hij is er al.. Piraten.. Zet er maar weer bij een <nick>@3dfreakz.net email forward adres voor de winnaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Hmm, dus toch Pirates, nou ja, het moet maar :/
Ik ga er iig het beste van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

argh! betere regels, en een mooie inleiding met andere kleurtjes!
btw... naah, heb ik net zon mooie forward gemist :P
maja, om et maar in te luiden, hier de eerste wip!
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~rhoetjes/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

hmm, kvind de nieuwe puntentelling ( 60/40 ) nice :)

misschien wat wel handig is is op het laatst een voorbeeld 'inzending' te maken ( van de punten dus ) dan weet je zeker dat het goed gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 11:03
* coubertin119 bakt die voorbeeldinzending wel. 10 minuutjes geduld :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
hehe heb ik nog aan gedacht, maar het lijkt me toch wel duidelijk zo he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WILDEAAP schreef op 16 July 2003 @ 14:04:
hehe heb ik nog aan gedacht, maar het lijkt me toch wel duidelijk zo he...
Je kunt je soms verbazen over het vermogen van mensen om dingen fout te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 08:34
Ok dan, piraten dus.
Voor mij beetje jammer dat de verdeling nu 60/40 is omdat ik pas 10 dagen 3d ervaring heb maar het is idd wel zo eerlijk.

duh.. ben ik met een wapen bezig, staat zon wapen al in de openingspost...
gebruik wel een ander wapen

[ Voor 28% gewijzigd door Hertog_Martin op 16-07-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Wat is er zo leuk aan piraten?...Naja ik kijk wel of ik meedoe of niet. Good luck iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

Anoniem: 665 schreef op 16 July 2003 @ 14:49:
Wat is er zo leuk aan piraten?
BLOED DOOD VERDERF... of een cartoonpic die natuurlijk hoog scoort kwa originaliteit? :P

@ hertog martin: et doel hiervan is om dingen te leren, niet het winnen >:)
dus ga lekker klooien, en probeer er beter uit te komen als dat je erin gaat.
(btw, ik vin zelf dat inzet in principe een deel van de beoordeling is , dus als je kan late zien dat je inzet goed aanwezig is, krijg je ongetwijfeld wel aardig wat puntjes)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 16-07-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Is het doenbaar om aan een dergelijke contest deel te nemen als je nog nooit met een dergelijk 3d prog gewerkt hebt ?

Kosten die dingen dan ook immens veel geld, of zijn die ergens te downen ?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Boegel schreef op 16 July 2003 @ 15:23:
Is het doenbaar om aan een dergelijke contest deel te nemen als je nog nooit met een dergelijk 3d prog gewerkt hebt ?

Kosten die dingen dan ook immens veel geld, of zijn die ergens te downen ?
Ja hoor het is doenbaar.

Oogst heeft een leuke beginners tutorial, die je misschien kunt gebruiken.

De aanschaf van een dergelijk pakket is inderdaad vrij duur, maar ik geloof niet dat de meerderheid hier gebruik maakt van legale versies.

Maar er is genoeg te vinden. Als je een beetje bekend bent met downloaden vind je het wel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

FragNeck schreef op 16 July 2003 @ 15:34:
[...]

Ja hoor het is doenbaar.

Oogst heeft een leuke beginners tutorial, die je misschien kunt gebruiken.

De aanschaf van een dergelijk pakket is inderdaad vrij duur, maar ik geloof niet dat de meerderheid hier gebruik maakt van legale versies.

Maar er is genoeg te vinden. Als je een beetje bekend bent met downloaden vind je het wel.
Oogst = tweaker ? :?

En euh, dat van die legale versies had ik ook wel al door ;)

Zijn er mensen die tips hebben welk 3D-prog ik dan best ga aanschaffe, een die niet overdreven moeilijk is in gebruik.

Heb vorige topics effe bekeken, en daar zaten verbazend goeie dingen tussen :)

Maar er zitten hier vast ook wel pro's tussen die met dergelijke programma's werken als beroep, niet ?

Edit: wel jammer dat van de eerste topics de plaatjes verdwenen zijn... Bestaat er een site ofzo waar ze allemaal staan ?

[ Voor 13% gewijzigd door McVirusS op 16-07-2003 22:36 . Reden: Minder legale suggestie verwijdert. ]

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
Ik heb geen zin dat dit topic weer gesloten wordt door OT gelul oke??

gewoon modellen en geen bullshit over kinderboeken oid.

En Boegel, je kunt beginnen met 3DS max 5. zoek zelf maar waar.

De meeste tutorials kun je vinden op www.3dcafe.com e.a. (google...)

Suc6

[ Voor 1% gewijzigd door FragNeck op 16-07-2003 16:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
FragNeck schreef op 16 July 2003 @ 16:08:
[...]

Ik heb geen zin dat dit topic weer gesloten wordt door OT gelul oke??

gewoon modellen en geen bullshit over kinderboeken oid.
Precies de reden dat dat regeltje er is :)
En Boegel, je kunt beginnen met 3DS max 5. zoek zelf maar waar.

De meeste tutorials kun je vinden op www.3dcafe.com e.a. (google...)

Suc6
In mijn sig staat een link naar een thread op cgtalk, met genoeg tutorials om je voorlopig bezig te houden. Wil je 't liever in 't Nederlands en ff de basics doornemen, zoek ff naar Oogst (ja een tweaker).

En verder vind ik dit dus wel een leuk onderwerp, hopelijk heb ik nog tijd om er wat aan te doen, aangezien ik aanstaande vrijdag op vakantie ga, zal ik na de vakantie weinig tijd hebben... maar ik zie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zij die geen inspiratie hebben : Kijk de trailer van 'Pirates Of the Caribbean'
Bij Nieuws. TV etc loopt er een topic over.
Ik heb inmiddels een idee (en nee, het lijkt absoluut niet op de film :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 16-07-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
[quote]LiToKi schreef op 16 July 2003 @ 18:35:
[...]

Precies de reden dat dat regeltje er is :)

[...]

het ging mij meer om hetgeen wat ervoor gezegd werd... niet over dat regeltje :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Als Litoki mee gaat doen gaat ie zeker en vast winnen :o

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Heb wat typische piratenpics bij elkaar gezet, misschien goed voor wat inspiratie:
http://members.home.nl/weerts1/piraten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Hmmm, nu ik toch aan character modelling ben begonnen, wil ik me hier misschien ook maar eens in mengen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:27
Ik ben alweer begonnen, maar vraag me af of ik het afkrijg. Ga namelijk zondag weg op vakantie, en kom terug als we mogen stemmen :)

@wildeaap/(litoki): en hoe zit 't met de regel dat de winnaar de volgende contest mag openen en het onderwerp/regels mag bepalen??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
woei, dit word leuk, ik heb al een leuk ideetje

wips komen eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80365

Hoi, eerste keer dat ik meedoe :)

Ik ga voor een spacevariant, alle klassieke elementen bewaren (zeilen enzo) maar dan futuristisch gemaakt.
Hier een WIPje, meeste moeite gehad met de solar panel material, iemand nog ideeën hoe ik het kan verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dayofvictory/wipship.jpg

EDIT: zie net pas dat er een verdwaalde box rondzweeft bij de stuurhut, let er maar niet op :P

EDIT2: zag nog meer fouten, ff nieuwe render gemaakt :)

EDIT3: Nieuwe update:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dayofvictory/wipship2.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 80365 op 16-07-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
inquestos schreef op 16 July 2003 @ 20:58:
Ik ben alweer begonnen, maar vraag me af of ik het afkrijg. Ga namelijk zondag weg op vakantie, en kom terug als we mogen stemmen :)

@wildeaap/(litoki): en hoe zit 't met de regel dat de winnaar de volgende contest mag openen en het onderwerp/regels mag bepalen??
De winnaar mag de volgende openen (.txt, .psd en .max krijgt hij/zij er gratis bij :p), no matter what. Dat gedoe met de winnaar, mits hij al niet eerder gewonnen heeft, is zo'n gedoe.

Tenzij hij/zij niet wilt, of niet kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Het is hier geen warez verhandelforum, ik heb al een reactie verwijderert van iemand hier. Het zou zonde zijn als zoiets leuks als een contest door dat soort praktijken verpest wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door McVirusS op 16-07-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80365 schreef op 16 July 2003 @ 21:20:
Hoi, eerste keer dat ik meedoe :)

Ik ga voor een spacevariant, alle klassieke elementen bewaren (zeilen enzo) maar dan futuristisch gemaakt.
Hier een WIPje, meeste moeite gehad met de solar panel material, iemand nog ideeën hoe ik het kan verbeteren?

[afbeelding]

EDIT: zie net pas dat er een verdwaalde box rondzweeft bij de stuurhut, let er maar niet op :P

EDIT2: zag nog meer fouten, ff nieuwe render gemaakt :)

EDIT3: Nieuwe update:

[afbeelding]
Die solar panels zijn niet echt slim geplaatst :P de een zorgt dat er geen zon op de ander kont, dus beetje schuin is misschien wel leuk :P opzicht leuk id :P (owja, en er zijn erg veel sterren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Haha kom ik aan:

Snel (naja voor jullie sloom) ff mijn eerste poppetje ooit (doe pas 10 dagen 3d, vandaar) gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/project_WIP_1.jpg

Moet nog veel gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39951

Als ik genoeg tijd heb ga ik wat maken. Mijn idee was om een scene op het schip te maken. Op het dek dus. Dus een stuur ding. Maststok, daarnaast een schatkist, en een ton met gat. Op de deksel van de ton een schatkaart die vastgezet is met een mes. Daarbij een nog wat kanonnen. Perspectief vanachter het roer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88662

ben hier nieuw en heb in al wat topics rondgekeken , jullie hebben wel leuke wedstrijden , denk dat ik deze ga meedoen , maar moet eerst nog een andere afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/parrot01.jpg

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 19:28
wipje, z'n hoed past nog niet :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/piratecontest01.jpg

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/piratecontest02.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door ddtommie op 17-07-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

McVirusS schreef op 16 July 2003 @ 22:35:
<span style="color: red; font-weight: bold;">Het is hier geen warez verhandelforum, ik heb al een reactie verwijderert van iemand hier. Het zou zonde zijn als zoiets leuks als een contest door dat soort praktijken verpest wordt.</span>
sry 'bout that, won't happen again...

En als ik die wipjes zie die hier gepost worden, denk ik nu al dat het voor een volgende keer zal zijn... ik moet nog beginnen met tutorials namelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Boegel schreef op 17 July 2003 @ 08:10:
[...]

sry 'bout that, won't happen again...

En als ik die wipjes zie die hier gepost worden, denk ik nu al dat het voor een volgende keer zal zijn... ik moet nog beginnen met tutorials namelijk |:(
Na een paar tutorials wil je echt wel wat zelf maken... het gaat hier toch maar voor de lol, er valt hier niks te winnen (behalve een extreem l33t 3dfreakz email forward adres natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

LiToKi schreef op 17 juli 2003 @ 12:33:
[...]

Na een paar tutorials wil je echt wel wat zelf maken... het gaat hier toch maar voor de lol, er valt hier niks te winnen (behalve een extreem l33t 3dfreakz email forward adres natuurlijk) :)
En wat ben je daarmee ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boegel schreef op 17 July 2003 @ 13:16:
[...]

En wat ben je daarmee ? :)
Teh win natuurlijk :9

Maarre, Maddog, probeer hem minder polys te laten hebbne, hij kan nu zo in halflife lijkt het :)

Hertog: Probeer de Joan d'Arc tutorial is, leer je goed hoe je lichaam maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Anoniem: 38587 schreef op 17 July 2003 @ 13:31:
[...]
Hertog: Probeer de Jean d'Arc tutorial is, leer je goed hoe je lichaam maakt :)
Die vinnek enkel in het Frans :s

Is die ook in het Engels te krijge ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:27
Ik moet nu al weer opgeven wegens tijdgebrek. :P was net bezig met m'n wegpiraat, maar kreeg een vastloper. :/ Geen autoback-up, en aangezien ik binnen enkele dagen voor 3 weken op vakantie ga, schat ik de kans klein in dat ik nog iets inlever...

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 17-07-2003 17:42 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Nu is de 'credits to' tekst in de openingspost weg... ik was nog wel zo blij dat ik er altijd bij stond :'(

Darkje joint de contest weer hoor :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
* geez wilt uiteraard wel mee doen... maar zo weinig tijd.. ga op vakantie o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30249

eej dit is wel een cool onderwerp en ga denk ik ook maar een keer meedoen en afmaken.

hier is alvast een wip

Afbeeldingslocatie: http://fl3sh.nl/rem-c/images/skel_test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het eigenlijk toegestaan om fotocompositie te gebruiken ? Dus cameramapping gebruiken om een omgeving te maken voor een object.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 17-07-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Een foto met daarin een object? Lijkt me niet de bedoeling. Laten we het gewoon bij een modelcontest houden waarbij texturen uiteraard toegestaan is, maar geen hele foto's verwerkt worden. Misschien hooguit een foto voor de lucht ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wipz0r

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/wip6.jpg

linker char vink nog niet helemaal mooi :/

textures zijn allemaal procedural :*) ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08
Anoniem: 41017 schreef op 17 July 2003 @ 21:01:
wipz0r

[afbeelding]

linker char vink nog niet helemaal mooi :/

textures zijn allemaal procedural :*) ;) :+
Zijn ze zeeziek :? :+
Hopelijk heb ik dit weekend eens wat tijd, wil ook wel eens meedoen aan een contest :) Hopelijk kom ik nog op leuk ideetje, dat is toch het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://pictures.bikkelsinc.nl/piraat1.jpg

Eigenlijk wil ik ook weer mee doen, eens zien of ik van bovenstaand hopeloze plaatje nog wat leuks kan maken :+

edit: maar als ik het niveau zo zie, zal het wel geen nut hebben om mee te doen ;(

[ Voor 21% gewijzigd door WhizzCat op 17-07-2003 23:11 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

ddtommie schreef op 17 juli 2003 @ 01:51:
wipje, z'n hoed past nog niet :P
[afbeelding]

edit:
[afbeelding]
oeh nice :D
Hoofdprijs is als ik dit zo zie een baan bij pixar? :D
Ik heb nu een leuke rig, misschien ook maar eens meedoen :P

Zou de TS een overzicht kunnen posten (evt extern) met de winnaars van over de tijd?

[ Voor 11% gewijzigd door Kr3Kr op 17-07-2003 23:24 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

nou laat ik ook maar weer eens een keertje mee doen

hier mijn eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.coded-illusions.com/wip1.jpg
moet nog veel doen aan de kleding (wapperende kleding en zo..)
ook moet de uitdrukking op het gezicht heel anders worden.. tis nu een standaard uitdrukking..

dit zijn btw geen renders of zo, maar gewoon screencaptures uit mn viewport (was te lui om renders te maken :)

He who drop shit in toilet, have shitty time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
V1: Richard
V2: Gladiool
V3: WILDEAAP
V4: wildmedia
V5: LiToKi
V6: Dark Blue
V7: ddtommie
V8: HeartCore
v9: LiToKi
v10: Hymn
v11: Hymn
v12: Ojah

[ Voor 4% gewijzigd door WILDEAAP op 18-07-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb v11 ook gewonnen maar toen gelde die regel nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik doe mee, met zekerheid dat ik laatste wordt.. maar dit is gewoon leuk en zet je er toe om echt aan de slag te gaan. het motiveert, je doet er ervaring mee op, je leert ervan en je ziet je progressie ook terug in de uitslagen van de contests

Dus iedereen die denkt van nee ik verlies toch.. gewoon meedoen joh, hoe meer zielen hoe meer vreugde en over een paar contest win je misschien wel.

Misschien vinden jullie dit offtopic geblaat maar hoop hiermee meer deelnemers te krijgen, is alleen maar beter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
als ik het zo zie doen er al flink wat mensen mee :D nog maar een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/piratecontest03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Hertog_Martin schreef op 18 July 2003 @ 00:43:
Ik doe mee, met zekerheid dat ik laatste wordt.. maar dit is gewoon leuk en zet je er toe om echt aan de slag te gaan. het motiveert, je doet er ervaring mee op, je leert ervan en je ziet je progressie ook terug in de uitslagen van de contests

Dus iedereen die denkt van nee ik verlies toch.. gewoon meedoen joh, hoe meer zielen hoe meer vreugde en over een paar contest win je misschien wel.

Misschien vinden jullie dit offtopic geblaat maar hoop hiermee meer deelnemers te krijgen, is alleen maar beter toch?
Ik ga waarsch. ook meedoen, alhoewel ik nog altijd moet beginnen aan mijn eerste tutorial... En ik ben ook overtuigd dat ik laatste zal zijn, dus dat wordt moeilijk eh, met 2 laatste zijn ;)

Ik heb overigens al een goed idee (vind ik zelf), maar ik weet helemaal niet of ik het deftig ga kunnen uitwerken... 8)7

Als ik de kwaliteit van de wipjes hier zie, amai, volgens mij zal mijn render zelfs niet close komen aan die kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67299

Ok Count me in,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Hier men eerste wip, ik zoek het op het land ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cyb-ymer.be/pirates.jpg
c&c welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Anoniem: 70375 schreef op 18 July 2003 @ 13:29:

[afbeelding]
c&c welcome
Hoe meer wipjes ik zie, hoe depressiever ik word :|

Enkele comments toch (van een complete n00b)

- op dak rechts staat zwarte streep, kweet nie of da de bedoeling is
- schaduw ter hoogste v/d deur naar dak omhoog loopt krom (tenzij dat zo moet maar lijkt raar als je er op let)
- veel zelfde kleur (komt té oker over)

Als ik ooit aan een wip geraak, dan zullen jullie ongetwijfeld wel 100 dingen te zeggen hebben, maar ik probeer maar te helpen eh :+

edit: slome zinsconstructie :P

[ Voor 4% gewijzigd door Boegel op 18-07-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boegel schreef op 18 July 2003 @ 13:42:
[...]

Hoe meer wipjes ik zie, hoe depressiever ik word :|

Enkele comments toch (van een complete n00b)

- op dak rechts staat zwarte streep, kweet nie of da de bedoeling is
- schaduw ter hoogste v/d deur naar dak omhoog loopt krom (tenzij dat zo moet maar lijkt raar als je er op let)
- veel zelfde kleur (komt té oker over)

Als ik ooit aan een wip geraak, dan zullen jullie ongetwijfeld wel 100 dingen te zeggen hebben, maar ik probeer maar te helpen eh :+

edit: slome zinsconstructie :P
thx for the comments, here my replies ;)

- die zwarte streep is de rand van het dak aan de achterzijde.

- kromme schaduw: ik zie niet direct wat je bedoelt maar aangezien er maar 1 light in de scene zit neem ik aan dat de schaduwen wel wiskundig correct zijn.

- veel van dezelfde kleur blijft niet zo want dit is maar een wip, ik ben nog niet aan het texturen geslagen. Ik probeer mijn wips in ps altijd dat beetje extra te geven zodat ze er toch niet te 'wipperig' >:) uitzien.

Zodra je een wip hebt moet je em zeker posten, iets maken duurt trouwens niet zolang als je weet wat je wil maken. Trouwens noobs kunnen ook mooie dingen maken (naar mijn mening :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Anoniem: 70375 schreef op 18 July 2003 @ 13:55:
[...]

thx for the comments, here my replies ;)

- die zwarte streep is de rand van het dak aan de achterzijde.

Zodra je een wip hebt moet je em zeker posten, iets maken duurt trouwens niet zolang als je weet wat je wil maken. Trouwens noobs kunnen ook mooie dingen maken (naar mijn mening :) )
Die zwarte streep vind ik er toch niet uitzien, sorry, misschien is je dakje aan de 'achterkant' (zoals je huisje nu ziet) iets te hoog...

Het zal wel nog een tijdje duren voor ik een wipje heb, en dikke kans dat ik het na 1 avond uitproberen met 3ds max al :r beu ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier is een korte anime van me wip skel hoofd

skel anime

is gecodeerd met xvid

c & c please

edit:

belichting veranderd zodat ie wat beter uitkomt

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 30249 op 18-07-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

ziet er goed uit! :) , allemaal trouwes hier

Tips:
-maak de material 2-sided, zodat je er niet dwars doorheen kan kijken
-belicht het wat beter, nu is de achter kant helemaal niet te zien

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 18-07-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

WILDEAAP schreef op 17 July 2003 @ 23:42:
V1: Richard
V2: Gladiool
V3: WILDEAAP
V4: wildmedia
V5: LiToKi
V6: Dark Blue
V7: ddtommie
V8: HeartCore
v9: LiToKi
v10: Hymn
v11: Hymn
v12: Ojah
Ow, eh ja, ik bedoelde meer met de plaatjes erbij ;)

ddtommie: wips zien er goed uit :)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Ja grapjas! kijk even in de topics zou ik zeggen

(grr, al zoveel moeite gedaan dit uit te zoeken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
@rremzie: Het lijkt heel erg op iets dat iemand in het vorige topic probeerde te maken. Die heeft het uiteindelijk niet afgekregen, dus pas op dat je niet te lang op 1 object blijft steken.

@Hymn: Ze zijn oerlelijk, maar dat zal wel de bedoeling zijn :) Vind de linker char juist beter dan de rechter. De rechter is eerder een rambo in ballerina jurkje...

@Richard: mooi!! Ik wil renders!! :P Lastig om er zo iets van te zeggen, heel netjes model zo te zien.

@ddtommie: Ik zou zn hoed wat groter maken, maar toch past.... Het is een erg lullig hoedje op deze manier. Verder zal de piraat geen schoonheidsprijs winnen :o Maar dat is goed, want piraten zijn niet zo knap :)

@cyb-ymer: Golfplaten in piratentijd :? was het eerste dat ik dacht. Ziet er wel leuk uit voor zover....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Anoniem: 70375 schreef op 18 July 2003 @ 13:29:

[afbeelding]
c&c welcome
@ wilde aap: Ik denk dat het een soort van bananenboom hout moet zijn

Kom ik gelijk bij mn comment:
Het lijkt wel of al die planken een beetje zweven van elkaar. Dat je er doorheen kan kijken op sommige plaatsen is wel realistisch maar in de hoeken moet de druk zo groot zijn dat de planken op elkaar liggen, lijkt mij dan... :)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ wildeaap: wie zei er iets over piratentijd? :) (piraten hebben altijd bestaan)

@tobiaz: het zijn vederlichte planken van speciaal bananenhout, daarom is er een spleetje tussen ;)

update: (niet letten op de textures)
Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/pirates2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Was in de war venwege het oud uitziende huisje en de 'modernere' golfplaten erop... idd piraten hebben altijd bestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Welk pakket raden jullie aan voor een beginner? 3dsmax? of bryce oid?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Bryce, Poser, Milkshape, Rhino en Terragen in ieder geval zeker NIET. Dat zijn allemaal programma's die gespecialiseerd zijn in één ding en dus zeer beperkt. Wel programma's die dat ene ding verselijk goed doen, trouwens (Rhino is zeer impressive met NURBS).

Algemene paketten die je zou kunnen proberen zijn er heel erg veel. Zomaar een greep: 3d Studio MAX, MAYA, Lightwave, Softimage, Cinema 4d, Blender, Truespace. Allemaal kunnen ze een boel en ik ga niet zeggen welke de beste is, want daar denkt iedereen anders over, dus blijkbaar zijn er meerdere goed. Ik geef je wel de volgende feitjes, mag je zelf bedenken wat je wilt.
-3d Studio MAX, MAYA, Lightwave en Softimage zijn ontiegelijk duur;
-Cinema 4d en Truespace zijn behoorlijk duur;
-Blender is gratis en open source;
-van 3d Studio MAX is er met afstand de grootste community, ook hier op tweakers, je zult het snelst antwoord krijgen als je 3d Studio MAX-vragen stelt en de meeste tutorials vinden (zie mijn sig).

Dus welke je moet nemen? Kies er gewoon één en ga aan de slag. Ik raad 3d Studio MAX aan omdat die de grootste community heeft, maar je zult mij niet hoor horen zeggen dat MAX beter is dan MAYA of Lightwave. En ook voor die andere twee zijn er heel wat tutorials.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ben aan het proberen (nadruk op proberen) om een skelet te maken

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/skelet_wip.jpg

Wil 'm wel mooi maken maar ga niet al te gedetailleerd maken want het wordt alleen maar onderdeel van mn project en dankzij mn athlon 850 met maar 256mb ram heb ik eigenlijk net zoals mensen die voor games ontwerpen een polygon limiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

netjes hertog martin :)

wat je mooi kunt doen is een opacity map maken voor de ribben :)

kmaak zelf ook een half skelet :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/botjesindearm.jpg

hoort nog een heel stuk bij aan maar dat laat ik lekker niet zien :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Haar verbeterd, wenkbrauwen, nog wat meer gekliederd in photoshop.
Heeft iemand een goeie tut voor het texturen van een hoofd? Ik doe nu maar wat namelijk :p
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/piratecontest04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/skelet_wip2.jpg

zielige houding heeft ie :)

Kennen jullie ook dat als je iets wil verbeteren, je lang bezig bent, het alleen maar verneukt en dan alles maar weer undo't?

Anyway, heb nu errrrg veel faces want heb de ribbenkast gesmooth maar het rendert nog redelijk snel.

Heeft iemand nog tips hoe ik het best de gaten tussen de ribben kan maken? of moet je bij een contest je rivalen niet om tips vragen? ;)

Owja HYMN: een bumpmap bedoel je? kan die opacity nergens vinden

owja2: hoe kan je NURBS mirroren? polygon lukt me wel maar nurbs niet.
en ik kan de x y en x as draaien wat ik wil maar het handmatig doen lukt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-07-2003 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo te zien gaat iedereen aan de skeleten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
ddtommie schreef op 18 juli 2003 @ 23:33:
Haar verbeterd, wenkbrauwen, nog wat meer gekliederd in photoshop.
Heeft iemand een goeie tut voor het texturen van een hoofd? Ik doe nu maar wat namelijk :p
[afbeelding]
Een hoofd texturen is typisch zoiets waarbij je gewoon een goed voorbeeld moet zoeken en dat na moet gaan maken. Dus: pak een spiegel, hang die naast je pc en geniet van je eigen koppie terwijl je goed kijkt welke tinten waar zitten. En ja, een gezicht heeft heel veel verschillende tinten erin.
Hertog_Martin schreef op 19 July 2003 @ 04:20:
...
Heeft iemand nog tips hoe ik het best de gaten tussen de ribben kan maken? of moet je bij een contest je rivalen niet om tips vragen? ;)
...
Gewoon losse ribben maken. Tenzij je echt erg ver uitzoomt krijg je dit toch niet mooi met opacity maps.

En dat gedoe over polygoon-limieten, daar moet je gewoon slim mee omgaan. Ik werk al jaren op een pentium III 500mhz 640mb ram, dus ik kan ook niet zomaar alles doen, maar met slim kijken waar detail nodig is en waar niet, heb ik haast nooit problemen met polygoonaantallen. En al helemaal niet dat het er zo weinig zouden moeten zijn als in games.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zet anders degree override aan , dan kan je gewoon snel rotaten en zoomen etc, ondanks de vele poly's, in max 5 doe je dat met hotkey o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kr3Kr schreef op 18 July 2003 @ 20:53:
Welk pakket raden jullie aan voor een beginner? 3dsmax? of bryce oid?
Zoals Oogst al zei, het is meer een kwestie van "smaak", niet van wat beter is. Ik zelf prefereer max (ondanks dat ik nu al een poosje niks gedaan heb) omdat ik daar mee begonnen ben en dus beter overweg kan met de interface.

Het probleem van dit soort programma's is, is dat ze zo complex zijn dat dat meestal ten koste gaat van de usability. Als ik Maya open ben ik in één keer compleet de weg kwijt omdat dat een heel andere interface heeft dan 3ds max. De interface van max vind ik dus zelf nog het meest werkbaar en die is ook redelijk goed aanpasbaar aan je eigen wensen, dus ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken wat jou het beste bevalt :)

(Maar max heeft idd de grootste community, dat is denk ik het grootste voordeel)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 11:12

-db-

Hoi

Ik doe ook mee, heb nu genoeg tijd dus moet het ook af kunnen krijgen.
Eerste WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirat.jpg
Het wordt een piratenschip uit de toekomst in de ruimte (dus niet als op het plaatje).
Ook de gebruikte materials zijn alleen voor deze WIP, dus zal waarschijnlijk nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik waarschuw jullie alvast: Ik ga met iets heel orgineels en komisch komen! :) ;)

Maar zoals jullie hier wel kunnen zien hoeven jullie je verder geen zorgen te maken:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/geenzorgen.jpg

lijkt wel een 10 jar oud spelletje

[ Voor 56% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-07-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Count me in. Ga er deze week voor zitten! >:)

Greetzz from 3ddy|3dhype.com|nederlandse cg community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

WhizzCat schreef op 19 July 2003 @ 12:28:
Zoals Oogst al zei, het is meer een kwestie van "smaak", niet van wat beter is. Ik zelf prefereer max (ondanks dat ik nu al een poosje niks gedaan heb) omdat ik daar mee begonnen ben en dus beter overweg kan met de interface.

Het probleem van dit soort programma's is, is dat ze zo complex zijn dat dat meestal ten koste gaat van de usability. Als ik Maya open ben ik in één keer compleet de weg kwijt omdat dat een heel andere interface heeft dan 3ds max. De interface van max vind ik dus zelf nog het meest werkbaar en die is ook redelijk goed aanpasbaar aan je eigen wensen, dus ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken wat jou het beste bevalt :)

(Maar max heeft idd de grootste community, dat is denk ik het grootste voordeel)
Het gaat me er niet om wat het beste is, maar wat het makkelijkst is om mee te beginnen.
Ik heb vroeger wel wat met bryce gedaan (toen ik 10 was oid) en wou nu ook wel eens weer wat leuks doen, vooral icm met photoshop.

Ik denk dat ik 3dsmax maar eens ga proberen, aangezien iemand in mn klas hier ook al mee werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kr3Kr op 20-07-2003 14:35 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
3d Studio MAX, MAYA, Lightwave, Softimage: het is allemaal gruwelijk moeilijk om mee te beginnen. MAX is echt niet veel gemakkelijker hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

@-db- De achtergrond loopt niet echt door met de rest van het plaatje.... matrialen zijn ook niet helemaal goed. je hebt ze allemaal laten reflecteren ziet er niet mooi uit (vind ik dan)

verder.... ZIT IK IN TURKEYE vanavond uitgaan elke dag mooi weer :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Ben bezig met Oogst zin tutorial, maar heb al paar n00b vraagjes, die te simpel zijn om hier te vragen... Bestaat er een mIRC kanaal waar jullie opzitten, en waar je vragen kan stellen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Oogst schreef op 20 July 2003 @ 15:05:
3d Studio MAX, MAYA, Lightwave, Softimage: het is allemaal gruwelijk moeilijk om mee te beginnen. MAX is echt niet veel gemakkelijker hoor.
Oke, maar wat raad je dan aan?
max heeft iig een grote groep aanhangers waar ik het aan kan vragen, ook aan die gast uit mn klas...

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
Oogst schreef op 19 July 2003 @ 11:14:
[...]

Een hoofd texturen is typisch zoiets waarbij je gewoon een goed voorbeeld moet zoeken en dat na moet gaan maken. Dus: pak een spiegel, hang die naast je pc en geniet van je eigen koppie terwijl je goed kijkt welke tinten waar zitten. En ja, een gezicht heeft heel veel verschillende tinten erin.
[...]
Ik bedoelde meer hoe dingen aan te pakken als bump/color/diffuse maps, maar ook glossiness enzo lijkt me wel belangrijk, en misschien reflection maps, fake sss.

Natuurlijk is het handig om de tinten van een bestaand hoofd af te kijken maar er zullen vast trucjes/manieren zijn om een realistische look in 3d te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Veel tips weet ik niet, maar een paar dingen die misschien wel goed werken (zo ga ik het doen in ieder geval):

-gebruik een zeer zachte en doorzichtige brush om de tinten in de diffuse-map op te brengen, want er mag niets te zien zijn van dat het met een brush is gedaan;
-mix twee bump-maps in MAX: één hele kleine zwakke voor de kleine details en één grotere voor de grotere rimpels en zo.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, hoofd texturen = veel clouds met verschillende kleuren ( geel, blauw rood groen zwart roze huidskleur etc ) die goed mixen, daarna met een donkere huidskleur die contouren trekken ( om het hoofd, oogkas dat soort pruttel ) daarna highlight aanbrengen ( voorhoofd, jukbeenderen etc ) daarna heeeeeel veel knooien :P

als jem echt realistisch wil hebben kom je idd uit bij een diffuse, bump, spec, reflection, glossiness en transluancy map( fake sss ) :P

bij hoofden/lichamen texturen is gaussian blur je beste vriend ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 20-07-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Kan dit niet beter in het andere topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
nee, gaat toch over m'n piraten hoofd :p
tnx Hymn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Clouds leveren random kleuren dus als je dat doet, zul je nooit een realistisch effect krijgen. En countouren trekken!? Ben jij een caroonist of zo? Als je een goede model hebt, dan levert lichtval je de contouren. En highlight moet je al helemaal niet in Photoshop doen, dat moet MAX zelf doen, wederom met lichteffecten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm, contouren bedoel ik zeg maar dat je oogkas donkerder is dan je voorhoofd etc ;)

highlights bedoel ik ook meer dat et voorhoofd lichter is dan je wang, etc ;)

clouds werken wel lekker :P random kleuren lijkt me namelijk ook wel handig in een gezicht, tenzij jou gezicht uit 3 soorten kleuren bestaat ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 20-07-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Was dus skelet aan het maken.. maar aangezien ik de borstkas al verkeerd aangepakt heb (heb wel de omvang enzo, en vond resultaat echt mooi, mn beste model.. maar had beter meteen ribben kunnen maken, en na het smoothen van de borstkas is het ook onmogelijk om met cut polygon tool nog wat leuks te doen) en er nog maar 23 dagen zijn en ik nog veeel meer moet maken laat ik het hier maar bij

mist dus stukje boven de armen en geen ribben dus enzo, en hoofd is ook gewoon de omvang

maar vind m er wel grappig uitzien en niet slecht voor 2 weken 3d ervaring imo

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/Skelet-fwip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
still wip
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/piratecontest08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Beetje dikke zolen.. denk je niet? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

The Real Falcon schreef op 21 juli 2003 @ 12:01:
Beetje dikke zolen.. denk je niet? :)
pirates, the disco years :+

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

damn ik wou ook mee doen, maar als ik al deze dingen zie kan ik net zo goed niet mee doen want ik kan dat toch niet evenaren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

wdekreij schreef op 21 July 2003 @ 13:04:
damn ik wou ook mee doen, maar als ik al deze dingen zie kan ik net zo goed niet mee doen want ik kan dat toch niet evenaren :'(
Met zo'n instelling zal je idd nooit iemand evenaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

ddtommie, hoe lang ben je hier nou in totaal mee bezig geweest?

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.