Qylos schreef op 08 August 2003 @ 10:21:
[...]
Nice

Er zijn alleen nog een paar dingen:
- De achterkant is hoekig en ik heb nog nooit een piratenschip gezien met een hoekige achterkant.
- De kromme balken die als frame dienen horen normaal aan de binnenkant van het schip en ze zijn hoekig.
- De masten zijn mooi. Alleen kun je nog wat doen aan de overgang van mast naar het dek, want masten zitten normaal helemaal tot in de bodem van het schip voor stevigheid als er veel wind op de mast uitgeoefend wordt.
- Kannonnen zijn leuk gedaan

- Sommige verhoudingen zijn nog een beetje raar, kijk maar naar het anker en de touwen die de van het dek naar de top van de mast gaan.
- Het voorste zeil (wat het ook mag zijn) zou in het echt niet werken.
- Wat meer detail zou ook mooi zijn.
En natuurlijk nog texturen

Thanx voor de tips. Ik ben me bewust van een paar zaken, maar weet nog niet of en hoe ik die ga oplossen.
Voor bijv. de hoekige achterkant wilde ik later een meshsmooth eroverheen gooien, maar dat had ik dus beter in het begin kunnen doen, want nu moet ik ook de planken op de nieuwe vorm aanpassen. Misschien komt dat nog, maar misschien ook niet, want voor mijn uiteindelijke shot zie je dat waarschijnlijjk toch niet.
De balken die het frame vormen moeten idd helemaal naar binnen worden verwerkt: waarschijnlijk lukt dat wel met de scale tool (werk met max).
Verder wil ik trouwens ook nog luiken maken in het dek waardoor je ruimte eronder kan zien...
Het anker hangt trouwens aan kettingen, wat ze idd wat dikker dan touw maakt. De masten lopen overigens ook door tot onder in het schip, maar ze zien er zo idd nogal fragiel uit - kan dus ook nog beter.
Over het voorste zeil: ik heb helaas nog niet veel verstand van zeilen, maar waarom werkt dat niet?
Hier gebruiken ze ook zulke zeilen. Moet ik er wel bij zeggen dat een gedeelte van de plane wegvalt omdat je naar de achterkant kijkt op mijn render
Mijn grootste fout was iig dat ik alles zonder referentie heb gedaan: volgende keer toch meer plaatjes bekijken van schepen en schetsen.
Wel heb ik nog een vraagje tot slot: heeft iemand nog tips of weet iemand nog goede tutorials voor het renderen van een woeste zee en/of bliksem?