[3D] Contest v13: 'Pirates' Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:44
@Richard_; Het is weer mooi hoor, maar waarom kijkt ze zo verbaasd? Nog nooit een piraat gezien zeker :)

@-db-; bijna abstract :) maar als je de rest zo gedetailleerd gaat krijgen als de telescoop op de neus, kan 't erg mooi worden.

ikzelf doe denk ik ook mee, moet eerst nog wat leuks verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
*schop*

Wat leuks verzonnen;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/litoki/gier06web.jpg

Gisteren mee begonnen, ben ik de enige die hier nu mee bezig is? :/

[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 01-08-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Denk dat iedereen op vakantie is ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Zeg litoki dat is een mooie vogel die je daar hebt.
Paar kleine dingetjes die ik zie: dikke poot, vreemde mond.. de onderkant lijkt vast te zitten aan de bovenkant

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45909

WILDEAAP schreef op 01 August 2003 @ 14:09:
Zeg litoki dat is een mooie vogel die je daar hebt.
Paar kleine dingetjes die ik zie: dikke poot, vreemde mond.. de onderkant lijkt vast te zitten aan de bovenkant
is dat niet juist de bedoeling? ik vind em wel gaaf :) leuk gedaan is weer eens wat anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:50

-db-

Hoi

Is er een manier om een max-file te openen waar een fout in zit, anders ben ik bijna al het werk kwijt dat ik aan mijn boot gedaan heb, en dan zal ik ook niet voor deze contest opnieuw beginnen.

Ik kreeg een error-message, max valt uit en iedere keer als ik de file probeer te openen valt max weer uit, nu zonder error-message. Dat terwijl ik niet gesaved heb na de fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Paar dingen die je kan proberen:

- Start Max op -> File -> Merge -> [jouw_file]
- Kijk in je Autoback directory, misschien dat er nog wat te redden valt

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Scipionyx schreef op 01 August 2003 @ 17:07:
Paar dingen die je kan proberen:

- Start Max op -> File -> Merge -> [jouw_file]
- Kijk in je Autoback directory, misschien dat er nog wat te redden valt
Merge werkt :)

_/-\o_ _/-\o_ Bedankt, ik was al bang. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Haar verbeterd, wenkbrauwen, nog wat meer gekliederd in photoshop.
Heeft iemand een goeie tut voor het texturen van een hoofd? Ik doe nu maar wat namelijk
Je kunt eens kijken wat je hieraan hebt:

http://www.cg-art.i12.com/text.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

update:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats5(-db-).jpg klikbaar voor 1280*1024

[ Voor 11% gewijzigd door -db- op 02-08-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74288

LiToKi schreef op 01 August 2003 @ 13:49:
*schop*

Wat leuks verzonnen;

[afbeelding]

Gisteren mee begonnen, ben ik de enige die hier nu mee bezig is? :/
Mooie char!! Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 09:27
Ben de afgelopen tijd met andere dingetjes bezig geweest en voelde me afgelopen week niet echt goed. Maar ga vandaag weer beginnen met deze contest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 16:15
Ik ben terug van vakantie :) Ik zie dat ik toch niet gewonnen had in de vorige contest ;) Voor de rest heb ik niet zo veel nuttigs te zeggen, alleen dat ik al heel erg onder de indruk ben van litoki en db :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Nieuw WIPje (zal er eens wat meer posten dan normaal). Moet nog veeeel aan gebeuren;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/litoki/gier-ooievaar01.jpg

Geen textures nog, komen nog details bij, nog een 1 vogel erbij, allemaal standaard max-shaders tot nu. En ik moet nog een omgevinkje maken :)

[ Voor 34% gewijzigd door LiToKi op 03-08-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Goed bezig! Alleen die linker vogel heeft beetje rare knak in z'n nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 22:29
Hertog_Martin schreef op 03 August 2003 @ 15:04:
Goed bezig! Alleen die linker vogel heeft beetje rare knak in z'n nek
slokdarm ;)

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hertog_Martin schreef op 19 July 2003 @ 21:03:
Ik waarschuw jullie alvast: Ik ga met iets heel orgineels en komisch komen! :) ;)

Maar zoals jullie hier wel kunnen zien hoeven jullie je verder geen zorgen te maken:

[afbeelding]

lijkt wel een 10 jar oud spelletje
2 weken meer ervaring en nu heb ik in een uurtje dit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/eiland.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.goedhart1/maya/eiland2.jpg

texture voor eiland klopt nog geen bal van maar t ziet er al stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

update:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/piratship(-db-).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/piratschests(-db-).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Hij begint al echt mooi te worden hoor :) Misschien nog een beetje meer detail en dan kan je beginnen met texturen en er nog een mast of zoiets op te zetten? Vooral die kraan is goed gelukt.

Ga je nog kleine piraatjes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

het valt mij op dat iedereen beetje met de echte piraten bezig was, mijn idee was namelijk eerst (tiss dat ik niet genoeg kennis heb om het te verwezenlijken :) ) om iemand achter de pc te maken, met stapels cd's ed (software piraterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Qylos schreef op 04 August 2003 @ 17:11:
[...]

Hij begint al echt mooi te worden hoor :) Misschien nog een beetje meer detail en dan kan je beginnen met texturen en er nog een mast of zoiets op te zetten? Vooral die kraan is goed gelukt.

Ga je nog kleine piraatjes maken?
Ik ben zelf ook redelijk tevreden tot nu toe, ik heb ook nog wat ideetjes om dingen toe te voegen. Een mast lijkt me wel goed om op te vullen, alleen zou ik niet weten wat ik eraan moet hangen want een zeil heeft hij niet nodig, hij heeft al straalmotoren.
Nog wat piraatjes zou zeker leuk zijn, alleen heb ik nog nooit iets met character-riggen gedaan, en het lijkt me wat veel werk om 10 piraten in een goede houding te gaan moddelen (weet iemand nog snelle en redelijk simpele tutorials?).

Ook moet ik de tijd gaan nemen voor texturen want ook daar heb ik niet veel ervaring. En het texturen is natuurlijk belangrijk omdat een piratenschip niet brandschoon en splinternieuw mag uitzien, dus geen simpele materials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 16:24
Echt super mooi. Mijn complimenten voor iedereen.

Deze vind ik echt top!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/litoki/gier-ooievaar01.jpg
echt kick-ass!

Is dit btw nou niet HELS moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
voor sommigen wel, voor anderen niet...

ligt aan je niveau, en hoe goed je het pakket kent..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
FragNeck schreef op 04 August 2003 @ 22:36:
voor sommigen wel, voor anderen niet...

ligt aan je niveau, en hoe goed je het pakket kent..
Juist, het is net zoals piano (of een ander instument) bespelen. Een toeschouwer kan het heel moeilijk vinden terwijl de speler het simpel vind.

@lotiki
Mogen wij weten wat de achtergrond wordt? Wat wordt de scene? Of worden we verast door jou ;) Misschien een klein opmerkingtje: is het gezicht van de kraai misschien wat plastisch? Of is dat juist de bedoeling en hoort dat bij de style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Qylos schreef op 04 August 2003 @ 22:42:
[...]

Juist, het is net zoals piano (of een ander instument) bespelen. Een toeschouwer kan het heel moeilijk vinden terwijl de speler het simpel vind.

@lotiki
Mogen wij weten wat de achtergrond wordt? Wat wordt de scene? Of worden we verast door jou ;) Misschien een klein opmerkingtje: is het gezicht van de kraai misschien wat plastisch? Of is dat juist de bedoeling en hoort dat bij de style?
Ik denk wat rommel eromheen, kraaiennest erbij, zoiets, niks bizars. En dat die kraai (gier was de bedoeling, maar ok) een plastic gezicht lijkt te hebben komt omdat ik dezelfde material overal heb gebruikt, met alleen een kleurverschilletje. Grijs is zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

.
----*FINAL*----

Afbeeldingslocatie: http://www.cyb-ymer.be/final.jpg
c&c welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Wow, die is erg mooi hoor! Alleen jammer dat je zo weinig aan texturing hebt gedaan. Het is nu absoluut onduidelijk wat voor materiaal dat huisje nou eigenlijk van gemaakt is. Coole surfplank trouwens.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Nice, volgens mij wordt het bijna tijd om te gaan texturen gezien je nog een weekje hebt en rustig aan wilt doen :P Ga je nog een achtergrond voor je schip maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

update (het zwart in het plaatje is om de grootte onder 50kb te houden).
klikbaar Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats7(-db-).jpg

rendertijd is nu 1:50 min (XP1800+ 512mb PC2100), maar zal denk ik flink oplopen omdat ik hem tusen de wolken plaats wat veel rendertijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
wow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
erg nice all.. ik ga eerst ff mijn joan d'arc afmaken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
-db- schreef op 06 August 2003 @ 17:51:
klikbaar [afbeelding]

rendertijd is nu 1:50 min (XP1800+ 512mb PC2100), maar zal denk ik flink oplopen omdat ik hem tusen de wolken plaats wat veel rendertijd kost.
Nice! ziet er mooi uit :) Wat je nog moet doen zijn de textures uiteraard en misschien is het leuk om snelheidseffecten achter het schip te maken, zodat het lijkt alsof het schip ook beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
klikbaar [afbeelding]

Wolken? :) Die moet je zeker eens met de plugin Afterburn proberen, die maakt erg mooie wolken :) (http://www.afterworks.com/ABfirst.htm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83312

-db- schreef op 06 augustus 2003 @ 17:51:
klikbaar [afbeelding]

Het lijkt net alsof je ons een sneakpreview wilt geven van je achtergrondje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

LiToKi schreef op 06 August 2003 @ 23:36:
[...]

Wolken? :) Die moet je zeker eens met de plugin Afterburn proberen, die maakt erg mooie wolken :) (http://www.afterworks.com/ABfirst.htm).
Die ga ik zeker eens proberen, heb daar al eerder wat mooie dingen van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

let er dan in elk geval op dat je niet aan alle kanten wolken doet, zoals nu... Want in het perspectief waarin het plaatje nu staat klopt het eigenlijk niet, je zou al een stukje aarde moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Mr_Kite schreef op 07 August 2003 @ 17:05:
let er dan in elk geval op dat je niet aan alle kanten wolken doet, zoals nu... Want in het perspectief waarin het plaatje nu staat klopt het eigenlijk niet, je zou al een stukje aarde moeten zien...
Ik was van plan hem over een zee van wolken te laten vliegen, het plaatje van nu heeft gewoon een sphere met een standaard max-texture en is er alleen voor mooie reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hmz ik trek me terug uit deze contest.

Was de afgelopen 1.5 week ziek en toen niks gedaan, en nu is het nog maar 6 dagen en heb ff veel aan me hoofd wat belangerijker is (school en werk regelen, niet uit huis gekickt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83312

Al meer finals te bekijken?? vind het wachten zo lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
klikbaar [afbeelding]

Op de grote versie lijkt een (render) foutje te zitten bij de flag.. er is nog een stukje grijs.
Voor de rest doe ik niets met 3d gedoe omdat ik het niet snap maar vind het wel prachtig om er naar te kijken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.vargo.nl/public/pirates2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Nice :) Er zijn alleen nog een paar dingen:
- De achterkant is hoekig en ik heb nog nooit een piratenschip gezien met een hoekige achterkant.
- De kromme balken die als frame dienen horen normaal aan de binnenkant van het schip en ze zijn hoekig.
- De masten zijn mooi. Alleen kun je nog wat doen aan de overgang van mast naar het dek, want masten zitten normaal helemaal tot in de bodem van het schip voor stevigheid als er veel wind op de mast uitgeoefend wordt.
- Kannonnen zijn leuk gedaan :)
- Sommige verhoudingen zijn nog een beetje raar, kijk maar naar het anker en de touwen die de van het dek naar de top van de mast gaan.
- Het voorste zeil (wat het ook mag zijn) zou in het echt niet werken.
- Wat meer detail zou ook mooi zijn.

En natuurlijk nog texturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat een pracht en praal hier allemaal. :9~ Zou ook wel willen beginnen met dit soort dingen. Heb een tijdje wat geprobeerd met Maya, maar kwam er niet echt uit. Ik wil nu bets wel beginnen, maar welke raden jullie aan om voor een n00b mee te beginnen. :? Dus welke is het makkelijkst om te leren?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
Qylos schreef op 08 August 2003 @ 10:21:
[...]

Nice :) Er zijn alleen nog een paar dingen:
- De achterkant is hoekig en ik heb nog nooit een piratenschip gezien met een hoekige achterkant.
- De kromme balken die als frame dienen horen normaal aan de binnenkant van het schip en ze zijn hoekig.
- De masten zijn mooi. Alleen kun je nog wat doen aan de overgang van mast naar het dek, want masten zitten normaal helemaal tot in de bodem van het schip voor stevigheid als er veel wind op de mast uitgeoefend wordt.
- Kannonnen zijn leuk gedaan :)
- Sommige verhoudingen zijn nog een beetje raar, kijk maar naar het anker en de touwen die de van het dek naar de top van de mast gaan.
- Het voorste zeil (wat het ook mag zijn) zou in het echt niet werken.
- Wat meer detail zou ook mooi zijn.

En natuurlijk nog texturen :)
Thanx voor de tips. Ik ben me bewust van een paar zaken, maar weet nog niet of en hoe ik die ga oplossen.

Voor bijv. de hoekige achterkant wilde ik later een meshsmooth eroverheen gooien, maar dat had ik dus beter in het begin kunnen doen, want nu moet ik ook de planken op de nieuwe vorm aanpassen. Misschien komt dat nog, maar misschien ook niet, want voor mijn uiteindelijke shot zie je dat waarschijnlijjk toch niet.
De balken die het frame vormen moeten idd helemaal naar binnen worden verwerkt: waarschijnlijk lukt dat wel met de scale tool (werk met max).
Verder wil ik trouwens ook nog luiken maken in het dek waardoor je ruimte eronder kan zien...

Het anker hangt trouwens aan kettingen, wat ze idd wat dikker dan touw maakt. De masten lopen overigens ook door tot onder in het schip, maar ze zien er zo idd nogal fragiel uit - kan dus ook nog beter.
Over het voorste zeil: ik heb helaas nog niet veel verstand van zeilen, maar waarom werkt dat niet? Hier gebruiken ze ook zulke zeilen. Moet ik er wel bij zeggen dat een gedeelte van de plane wegvalt omdat je naar de achterkant kijkt op mijn render ;)

Mijn grootste fout was iig dat ik alles zonder referentie heb gedaan: volgende keer toch meer plaatjes bekijken van schepen en schetsen.

Wel heb ik nog een vraagje tot slot: heeft iemand nog tips of weet iemand nog goede tutorials voor het renderen van een woeste zee en/of bliksem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

texture update:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats8(-db-).jpg klik voor 1600*1200

Weet iemand hoe je meer dan 24 materials kunt maken in max 5.1? Mijn material-editor staat vol en er moet nog behoorlijk wat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

save to library, en dan op dat kruisje rossen en dan verschijnt er zon popupje, ros dan op dat ie alleen de material uit de editor dumpt en sta vervolgens op en schreeuw loeihard 'voila' en je kunt weer verder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Anoniem: 41017 schreef op 08 August 2003 @ 13:45:
save to library, en dan op dat kruisje rossen en dan verschijnt er zon popupje, ros dan op dat ie alleen de material uit de editor dumpt en sta vervolgens op en schreeuw loeihard 'voila' en je kunt weer verder 8)
Bedankt, maarre, hoeveel decibel is 'loeihard'? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
zullen we de volgende keer anders animatie doen? dat je leuk filmpje moet maken van 10 sec ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is al een keer geweest :) + is loei veel werk :P ( vooral als je lipsync en die shit gaat doen :+ ) .

wat dan opzich wel leuk zou zijn is iedereen dezelfde model geven en dat iedereen die model moet animeren. dan draait et meer om animeer skills :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 41017 schreef op 08 August 2003 @ 16:21:
is al een keer geweest :) + is loei veel werk :P ( vooral als je lipsync en die shit gaat doen :+ ) .

wat dan opzich wel leuk zou zijn is iedereen dezelfde model geven en dat iedereen die model moet animeren. dan draait et meer om animeer skills :P
Duurt het eerst een maand voordat iemand een model gemaakt heeft en iedereen het met de model eens is :P en dan moet ie natuurlijk ook geboned worden heh :P in meerdere progs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Allochtoon schreef op 08 augustus 2003 @ 16:24:
[...]

Duurt het eerst een maand voordat iemand een model gemaakt heeft en iedereen het met de model eens is :P en dan moet ie natuurlijk ook geboned worden heh :P in meerdere progs.
Je kunt natuurlijk naar den 3d contest ook een animatie contest houden over een bepaald onderwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Anoniem: 41017 schreef op 08 August 2003 @ 16:21:

Vind ik wel een leuk idee, maar om de resultaten goed te kunnen vergelijken moet je iegenlijk ook van te voren aangeven welke beweging je moet animeren.
Resultaat is dat er niet veel over blijft voor originaliteit, waardoor al minder mensen mee doen aan de contest, en dan is het ook nog vakantieperiode waardoor nog minder mensen meedoen (zie deze contest).
Het idee is leuk maar ik denk niet dat het haalbaar is voor een contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
klaasbram schreef op 08 August 2003 @ 16:26:
[...]

Je kunt natuurlijk naar den 3d contest ook een animatie contest houden over een bepaald onderwerp ;)
was versie 11 niet een animeercontest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allochtoon schreef op 08 August 2003 @ 16:24:
[...]

mwah, riggen mogen ze zelf :P ( iemand maakt gewoon ff snel een rig tut ) :P
anders zon gratis model van die cgtalk modelpack ofzow?
die zijn best kewl :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
animatie kan ook heel simpel zijn hoor.

gaat er vooral om dat je gewoon in een minuut de kijkers weet te ontroeren, te amuseren, te schrikken of wat dan ook.

Gaat dus niet alleen om technische skills maar dat je dus een short maakt die echt boeiend is om naar te kijken. STEL dat je het voor elkaar krijgt om later bij pixar te gaan werken ofzo dan moet je dat ook kunnen :)

stills zijn leuk maar 3d industrie is toch vooral voor het animeren. Anders kan je net zo goed 2d gaan doen

[ Voor 30% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-08-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

-db- schreef op 08 August 2003 @ 16:31:
[...]

Vind ik wel een leuk idee, maar om de resultaten goed te kunnen vergelijken moet je iegenlijk ook van te voren aangeven welke beweging je moet animeren.
Resultaat is dat er niet veel over blijft voor originaliteit, waardoor al minder mensen mee doen aan de contest, en dan is het ook nog vakantieperiode waardoor nog minder mensen meedoen (zie deze contest).
Het idee is leuk maar ik denk niet dat het haalbaar is voor een contest.
Je hoeft niet allemaal hetzelfde te animeren, dat lijkt me juist enorm saai.
Hertog_Martin schreef op 08 August 2003 @ 20:14:
animatie kan ook heel simpel zijn hoor.

gaat er vooral om dat je gewoon in een minuut de kijkers weet te ontroeren, te amuseren, te schrikken of wat dan ook.

stills zijn leuk maar 3d industrie is toch vooral voor het animeren. Anders kan je net zo goed 2d gaan doen
Persoonlijk vind ik animeren ook leuker, je kan met hele simpele poppetjes al een boodschap over brengen, maar dat je dan net zo goed 2d kan doen ipv een 3d still, is een triviale opmerking, sommige meesterschilders hebben 4 eeuwen geleden schilderijen gemaakt die "ongeveer nu pas met 3d ge-evenaard" kunnen worden, met post-processing, voor mij is het niet zo interessant waar en hoe je het maakt, maar juist het eindproduct boeit mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
G33rt schreef op 08 augustus 2003 @ 16:33:
[...]

was versie 11 niet een animeercontest?
Zou best kunnen. ik ben geen vaste klant van deze 3d onderwerpen ;)
Kijk het animeren kun je in de vrijehand houden maar het onderwerp van de animatie zou je wel kunnen bepalen.
En dan gaat het niet om hoe hoe mooi het model er uit ziet maar meer om hoe goed is het geanimeerd.
Als je zegt van laat een roeiwedstrijd zien dan kun je mensen best amuseren.
En bv spanning in brengen door meerdere roeiers te laten zien ;)
Je praat dan natuurlijk wel snel over een tijdsbestek van 3 maanden maar je voor mensen die tijd te veel hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ja precies dat bedoel ik: 'je kan met hele simpele poppetjes al een boodschap over brengen'
je kan met een 5 sec filmpje al iets geweldigs maken waardoor iedereen in een deuk ligt.
En het is ook weer handig voor een eventuele portfolio

mn opmerking dat je net zo goed 2d kan gaan doen dan is idd wel overdreven maar 3d wordt toch meestal wel gebruikt met het doel dat je het kan animeren.. of het nou in films is of in spellen.

En met een animation short moet je ook niet 60% rekenen voor hoe mooi het is en 40% voor orginaliteit.. maar eerder andersom imo.

zelfs met houterige stickfigures kan je nog wat leuks maken.

EN GEEN ONDERWERP.. gewoon alles mag. als het maar gewoon een boodschap overbrengt. dat is namelijk juist het moeilijke. om in hele korte tijd een emotie op te wekken.

kan het niet zo goed uitleggen maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel

voorbeeldje: dat filmpje met die vogeltjes op een touwtje
voorbeeldje2: dat stukje in skrek dat ze met die vogel aan het fluiten is en dat ie ontploft.

[ Voor 35% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-08-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Haha, Hertog_Martin is Pixar die-hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
eh nee hoor :)

dreamworks of pixar.. maakt niet uit
Als ze maar leuke films maken

Ice age vond ik niks, shrek en monsters inc geweldig.

Maar dat filmpje met die vogeltjes is dus zon short wat ik bedoel: het is redelijk simpel (sommige vogeltjes waren zelfs gewoon een duplicate), geen stemmen erbij, speelt op 1 plaats af en is toch heel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, keb et idee dat je niet echt door hebt hoe fucking moeilijk animeren is ( no offence :P )
animeren is echt verdomd moeilijk, het lijkt simpel maar laat een poppetje maar eens realistisch springen.

Van mij mag het maar verwacht geen 10 mensen die mee doen ( een keertje 4/5 ) en dan wint degene met de meeste ervaring.

+ wat is een animatie?
bij de vorige animatiecontest zag je ook verschillende soorten animaties. de 1 laat bv een cilinder 10 keer ronddraaien en noemt het een animatie.
Wat is een animatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ani·ma·tie (de ~ (v.), ~s)
1 geleidelijk veranderende tekeningen die door snelle opeenvolging beweging suggereren
2 animatiefilm
3 [Belg.] activiteiten waarmee bezoekers van een evenement bij wijze van ontspanning beziggehouden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Anoniem: 41017 schreef op 08 August 2003 @ 22:40:
mja, keb et idee dat je niet echt door hebt hoe fucking moeilijk animeren is ( no offence :P )
animeren is echt verdomd moeilijk, het lijkt simpel maar laat een poppetje maar eens realistisch springen.

Van mij mag het maar verwacht geen 10 mensen die mee doen ( een keertje 4/5 ) en dan wint degene met de meeste ervaring.

+ wat is een animatie?
bij de vorige animatiecontest zag je ook verschillende soorten animaties. de 1 laat bv een cilinder 10 keer ronddraaien en noemt het een animatie.
Wat is een animatie? :)
erm ben ik nou nog niet duidelijk??
Het gaat er dus niet om of het er realistisch uitziet. En een ronddraaiende cylinder is absoluut dus ook niet wat ik bedoel.

ik heb het dan ook niet over dat je gewoon EEN animatie moet maken, en dat alles wat dus maar meer dan 1 frame is goed is. Ik bedoel een heel kort filmpje waarin iets gebeurd wat of komisch is, of zielig of wat dan ook

is niemand hier dan bekend met dat soort animation shorts??

Heb nou al paar keer uitgelegd, en voorbeelden gegeven. Als je dan nog komt met een voorbeeld als dat mensen kunnen komen met ronddraaiende cylinders dan heb je duidelijk mn posts niet goed gelezen.

Ook heb ik duidelijk gezegd dat met zoiets het niet zo belangerijk is hoe mooi het gedaan is.. tuurlijk moeten daar punten voor gegeven worden.. maar niet zoveel als met stills of een gewone animatie.

moet dus zo zijn dat als iemand een hele mooie vloeiende short maakt maar die geen bal aan is en er maakt iemand een houterig lelijke short maar die je wel laat lachen/huilen whatever dat die laatste meer punten krijgt

het zou zelfs met flash kunnen, maar tis een 3d contest dus moet wel 3d :)

het is moeilijk, maar wel weer een wat betere uitdaging denk ik.
En het is goed voor je portfolio :)

[ Voor 32% gewijzigd door Hertog_Martin op 09-08-2003 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, ik snap wel wat je bedoelt, maar je lult erover alsof het simpel is, en dat is et absoluut NIET.
maar dan zit je nog wat een geldige inzending is, ik vind een draaiende cillinder geen animatie maar een ander wel, dus welke criteria handhaaf je.

Maar van mij mag ie, in het begin zullen er veel lui meedoen totdat ze door hebben hoe fucking moeilijk het is en dat er op het laatst maar 3/4 lui meedoen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
De laatste keer was ik voor een animatie-contest, maar mij lijkt een animatiecontest in het vervolg dus niks. Animeren kost ongelofelijk veel tijd (zeker als je kijkt naar geweldige shorts als For the Birds, Fifty Percent Grey e.d.) en dan gaat 't over maanden aan animeren voor een paar minuten, niet echt aantrekkelijk voor een contest. Te weinig mensen die uberhaubt interesse hebben, laat staan meedoen.

Verder is 't animatie-niveau op GoT hier dusdanig laag, dat er weinig spannends uitkomt (nofi voor de mensen van de laatste animatie contest).

En Hertog Martin heeft 't over overbrengen van iets grappigs of iets gevoeligs, of wat dan ook. En wat dat betreft ben ik 't met Hymz eens (zij het in iets minder sterke bewoordingen :p); je hebt geen idee hoe moeilijk zoiets is.

Maaruh, we dwalen af :) laten we eerst deze maar eens afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Ik ben het wel met Hymn eens : Ik denk dat je de moeilijkheid van animeren onderschat.
Er komt bij animeren zo veel kijken, zeker als het 'natuurlijk' moet lijken heb je er waarschijnlijk nog zeer veel moeite mee om het ook maar enigszins in de buurt ervan te krijgen. (probeer bijvoorbeeld NU maar eens een mannetje (van boxes, zodat je alleen het animeren doet) in een rondje te laten lopen. Je zult verbaasd staan over hoe moeilijk zoiets is.
En wat betreft dat shot met die vogeltjes waar jij het over hebt : Dat is écht niet in 1 middag met een biertje ernaast in elkaar geflanst hoor. Daar zit gigantisch veel werk in, ook al komt het op jou nog zo simpel over door de scene. Let maar eens op alle bewegingen van de vogels die er zijn, dat zijn er meer (en vooral ook gecompliceerder) dan je denkt !

Voor de animatiecontest (11 ?) was ik zo'n beetje 2 dagen non-stop bezig geweest met het animeren en daarna zaten er nog veel fouten in. Je kunt hem voor de grap eens terugkijken, maar daar was het nog heel simpel, omdat het onderwerp dat toeliet.

Maar begrijp me wel goed, ik ben absoluut niet tegen een animatiecontest :) Integendeel, het lijkt mij wel weer leuk eigenlijk. Waar dan wel heel goed op gelet moet worden is het onderwerp, daar hangt -denk ik- een groot deel van de moeilijkheid van af.....

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 09-08-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

update:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pirats9(-db-).jpg klikbaar

Deze textures blijven tenzij iemand nog met een goed idee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Poeh hé, dat is al een heel vet plaatje zeg! Ik ben benieuwd hoe je final hiervan er uit gaat zien, hopelijk dan met wat meer aandacht voor de omgeving (bedenkt dat je piratenschip slechts 50% van het beeldvlak vult en dat serieuze aandacht voor die andere 50% er dus ook bijhoort). Wel nog wat puntjes:
-de lucht staat te opvallend bol nu;
-dat kanon dat rechtsonder uit de romp steekt dient denk ik nog een beetje gechamfered te worden of zo;
-ik zie roest onder op de romp en toch zo'n idioot gladde hooglichten, probeer het beschadigde wat beter tot uitdrukking te laten komen (roest gaat gepaard met minder hooglichten op die plekken en wat bumps op die plekken);
-het kanon rechts bovenop het dk ziet er een beetje gek uit, zoals die vast zit, net alsof ie d'r elk moment uit kan glijden;
zorg voor betere belichting met scherpere schduwen om de vormen wat beter uit te laten komen, nu is het soms nog een beetje vaag hoe iets zit;
-van de drie rechte balken helemaal links loop de middelste op een gekke manier door de motor (of wat het ook is) heen.

[ Voor 11% gewijzigd door Oogst op 09-08-2003 15:16 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
LiToKi schreef op 09 August 2003 @ 11:47:
Verder is 't animatie-niveau op GoT hier dusdanig laag, dat er weinig spannends uitkomt (nofi voor de mensen van de laatste animatie contest).
En is het niet de bedoeling dat dat niveau opgekrikt wordt?

of gaat niemand hier ooit animeren omdat het te moeilijk is?
je moet toch ergens beginnen?

maja hou er nu wel over op :) ga anders zelf wel wat proberen als ik tijd heb deze week (moet dan eerst tuts doornemen want enige wat ik oot geanimeerd heb is draaiende text en mn kamer die in de fik staat
-db- schreef op 09 August 2003 @ 14:50:
update:
[afbeelding] klikbaar

Deze textures blijven tenzij iemand nog met een goed idee komt.
krijg met grote versie een kruisje

[ Voor 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 09-08-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Oogst schreef op 09 August 2003 @ 15:15:
Poeh hé, dat is al een heel vet plaatje zeg! Ik ben benieuwd hoe je final hiervan er uit gaat zien, hopelijk dan met wat meer aandacht voor de omgeving (bedenkt dat je piratenschip slechts 50% van het beeldvlak vult en dat serieuze aandacht voor die andere 50% er dus ook bijhoort). Wel nog wat puntjes:
-de lucht staat te opvallend bol nu;
-dat kanon dat rechtsonder uit de romp steekt dient denk ik nog een beetje gechamfered te worden of zo;
-ik zie roest onder op de romp en toch zo'n idioot gladde hooglichten, probeer het beschadigde wat beter tot uitdrukking te laten komen (roest gaat gepaard met minder hooglichten op die plekken en wat bumps op die plekken);
-het kanon rechts bovenop het dk ziet er een beetje gek uit, zoals die vast zit, net alsof ie d'r elk moment uit kan glijden;
zorg voor betere belichting met scherpere schduwen om de vormen wat beter uit te laten komen, nu is het soms nog een beetje vaag hoe iets zit;
-van de drie rechte balken helemaal links loop de middelste op een gekke manier door de motor (of wat het ook is) heen.
Ik moet de hele omgeving nog maken, lucht heb ik zo gedaan voor een redelijke reflectie en wordt ook nog helemaal anders.
Die gladde hooglichten moet ik inderdaad nog aanpassen. Ik heb nog geen licht verwerkt in deze wip, daarom ook geen schaduwen.
Ik denk niet dat ik nog iets doe aan de bevestiging van het kanon (tenzij ik de omgeving redelijk snel erin krijg).
ander kanon schamferen is geen probleem en doe ik wel.
Bij die balken is een soort hitteschild (motor zit erachter) en dat kan ik ook makkelijk beter uit laten zien (lijntje van een nurbs-object beetje verplaatsen zodat hij tussen de balken terecht komt).

@Hertog_Martin, ligt aan brinkster, paar keer vernieuwen moet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hertog_Martin schreef op 09 augustus 2003 @ 16:35:
[...]

En is het niet de bedoeling dat dat niveau opgekrikt wordt?

of gaat niemand hier ooit animeren omdat het te moeilijk is?
je moet toch ergens beginnen?

maja hou er nu wel over op :) ga anders zelf wel wat proberen als ik tijd heb deze week (moet dan eerst tuts doornemen want enige wat ik oot geanimeerd heb is draaiende text en mn kamer die in de fik staat
Dat is denk ik niet het probleem, maar omdat animeren zo moeilijk is maken de beginners al geen schijn van kans tegenover de lui die al een keer geanimeerd hebben ( dan bedoel ik niet iets laten draaien maar char animeren bv ).

Met een model maakt een beginner wel kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 41017 schreef op 09 augustus 2003 @ 20:43:
[...]

Dat is denk ik niet het probleem, maar omdat animeren zo moeilijk is maken de beginners al geen schijn van kans tegenover de lui die al een keer geanimeerd hebben ( dan bedoel ik niet iets laten draaien maar char animeren bv ).

Nou als we Oogst liev aankijken maakt hij misschien wel een tutorial over animeren :+

Animeren is inderdaad een stuk moeilijker dan stills (vergt ook meer tijd) , ik vind het ook veel leuker. Maar je houd dan inderdaad 5 mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 41017 schreef op 09 August 2003 @ 20:43:
[...]

Goed animeren is gewoon erg moeilijk en ook erg veel werk. Een character maken, riggen en animeren is al veel werk en dan moet er ook nog een omgeving bij en moet alles zo gemaakt worden dat het binnen acceptabele rendertijd te renderen is. Dat laatste kunnen n00bs vaak niet eens, de rest is gewoon enorm veel werk. En ik heb dus al twee animatie-tuts geschreven zonder enig effect, want het animatie-niveau hier op GoT is nog steeds nul.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Als anders een groepje hier die al erg goed met modellen zijn nou gewoon met zn allen zich richten op animeren kunnen jullie elkaar helpen en kan dat niveau 0 omhoog.

Na een tijdje wordt je er toch zat van om elke keer alleen maar stills te maken? dat diegenen mooie stills kunnen maken weten hun en wij nu wel. Dus is het tijd voor een volgende stap imo.

1 iemand hier op GoT was al van plan om en animatiefilmpjes van 10 min te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
persoonlijk vind ik een stilstaand plaatje in dit geval een stuk mooier dan een animatie.

vooral omdat dit ook extra inzicht van de maker vergt, namelijk hij moet ervoor zorgen dat de hele essentie/bedoeling in 1 plaatje zichtbaar is. bij een animatie is dit een stuk makkelijker.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hertog_Martin schreef op 09 augustus 2003 @ 22:58:
Als anders een groepje hier die al erg goed met modellen zijn nou gewoon met zn allen zich richten op animeren kunnen jullie elkaar helpen en kan dat niveau 0 omhoog.

Na een tijdje wordt je er toch zat van om elke keer alleen maar stills te maken? dat diegenen mooie stills kunnen maken weten hun en wij nu wel. Dus is het tijd voor een volgende stap imo.

1 iemand hier op GoT was al van plan om en animatiefilmpjes van 10 min te gaan maken.
mja, makkelijker gezegd dan gedaan, je moet animeren ook mooi vinden. Ik vind het niet veel aan alleen al vanwege het feit dat er zo ongelooflijk veel tijd in gaat zitten.
Je kan wel mooi zeggen van kom op jongens we gaan animeren maar 99% haakt na een paar dagen al af.

en 3d---god zal het niet lukken om een filmpje te maken van 10min, hoogstens 3min ook vanwege het feit dat het GRUWELIJK veel tijd kost.

En waarom moet je animeren dan? met alleen modellen kom je er ook.
Kzie niet waarom je MOET animeren? slaat gewoon nergens op. Daarvoor zijn speciale lui die het gewoon mooi vinden om het doen. Als je het niet leuk vindt waarom moet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Hertog_Martin schreef op 09 August 2003 @ 22:58:
Na een tijdje wordt je er toch zat van om elke keer alleen maar stills te maken?
Nee.
dat diegenen mooie stills kunnen maken weten hun en wij nu wel.
Is dat zo? En het kan altijd beter...
Dus is het tijd voor een volgende stap imo.
Ten eerste; Animeren boeit sommige (me included) helemaal niks. Ten tweede is animeren niet "de volgende stap".
Zie Hymz z'n reply.

[ Voor 4% gewijzigd door LiToKi op 10-08-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ok.

Bedenk me net dat alleen models maken natuurlijk ook zat doelen heeft. had er even geen rekening mee gehouden dat het nauturlijk ook kan dat persoon A de models maakt en persoon B het animeert.

* Hertog_Martin dacht altijd dat animeren erbij hoorde.. heb me vergist.

En er is dus ook geen interesse dus einde onderwerp :)

wel beetje lullig alleen om te zeggen dat het 3d--god niet zal lukken, er zijn meer hobbyisten die hele mooie en leuke animaties kunnen maken, en je moet ergens beginnen

dus gewoon doen hoor 3d---god :)

Mijn pers. problemen zijn nu beetje over.. alleen 3 dagen is te kort om nog 2 piraten te gaan modelen (vooral voor een noob als ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hertog_Martin schreef op 10 August 2003 @ 00:44:
wel beetje lullig alleen om te zeggen dat het 3d--god niet zal lukken, er zijn meer hobbyisten die hele mooie en leuke animaties kunnen maken, en je moet ergens beginnen
het zal 3d---god wel leuken om een animatie te maken, dat lukt hem wel, alleen 10min is denk ik teveel vant goede ( tenzij jij een half jaar nix te doen hebt ;) )

magoe, laten we eerst deze contest afmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-01 03:21
Jammer dat ik deze contest nu pas zie!

Ik ben 2 weken geleden begonnen met het leren van 3d studio max, en waar ben ik afgelopen zondag mee begonnen, juistem een piraten schip, (out of time style)

ik krijg em nooit op tijd af, maar wil em toch ff posten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.powergraphics.nl/pirates.jpg

Greetz Mark

p.s. 1 kant is dus pas af, maar dat was denk ik wel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
who kan je dat al na 2 week?, hoe/waar heb je dat dan zo snel geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
:) lol ik heb wel ervaring in een ander programma (Truespace), maar hebt het nooit aangedurft om over te stappen naar 3ds max. (2x 5 minuten met Max zitten klooien en toen gelijk terug gegaan naar Truespace, zo irritant die 3ds interface.......)

En nu komt het: 2 weken geleden moest m'n verstandkies getrokken worden, ding zat vast in het bot, moest ze bot wegboren en de kies in 4 stukken splijten. (waarom vertel ik dit: omdat ik daardoor zwaar aan de pijnstillers moest.)

Dus ik zit daar helemaal versuft in me computer stoel. en m'n hand gaat richting 3ds max. Ik denk: toe maar :) wat moet ik anders doen. Dus toen ben ik eens gaan klikken, hier en daar belangrijke stukjes uit tutorials bekeken, en begonnen met het modelleren van een schokdemper, die had ik na een dag af (echt ellende, in truespace doe ik die in 5 minuten) :D Maar goed het begin was gemaakt, daarna nog een wiel gemaakt, en toen begonnen aan dit schip. Nou ik ben nu dus totaal 3ds verslaafd en wil niet meer terug naar truespace :)

Greetz Mark

P.s. ik heb ook de hele week niets anders gedaan dan me vastbijten in Max, 16 uur per dag, tot me elleboog er pijn van deed (kussen onder gelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
@Hammernode1 Ziet er errug nice uit, hopen dat je nog een aardig resultaat kan boeken in de laatste week :/ (tiz nog niet veel maar talent heb je wel :D)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite

Mr_Kite

Hertog_Martin schreef op 10 augustus 2003 @ 00:44:
Ok.

Bedenk me net dat alleen models maken natuurlijk ook zat doelen heeft. had er even geen rekening mee gehouden dat het nauturlijk ook kan dat persoon A de models maakt en persoon B het animeert.

* Hertog_Martin dacht altijd dat animeren erbij hoorde.. heb me vergist.

En er is dus ook geen interesse dus einde onderwerp :)

dus gewoon doen hoor 3d---god :)

Mijn pers. problemen zijn nu beetje over.. alleen 3 dagen is te kort om nog 2 piraten te gaan modelen (vooral voor een noob als ik)
toon volledige bericht
Ik snap niet zo goed wat het probleem is hoor. Als ik even mag opsommen wat hier de afgelopen paar weken gebeurt: Je (Hertog_Martin) ontdekt maya en vind het supergaaf allemaal, bent geinteresseerd in alles wat er mee te maken heeft, leest overal dingen, probeert eindeloos dingen in Maya. Kennelijk zit je er toch heel erg mee of het wel 'goed genoeg' is wat je doet en wil je eigenlijk niets liever dan er later iets mee gaan doen met je werk. Opleidingen komen voorbij maar je besluit om zelf een portfolio op te gaan bouwen door gewoon leuke dingen te klussen. So far so good.
Maar nu lijkt het ineens alsof je, om te mogen animeren, aan een contest mee moet doen... Animeren is en blijft verschrikkelijk moeilijk... (En inderdaad, bij Pixar, PDI, Blue Skies etc etc hebben ze voor animeren en modellen verschillenden mensen). Maar wat weerhoudt jou er nu van om op je eigen houtje iets te gaan animeren?
Ik ben nu met een aantal vrienden ook al een tijdje bezig met een animatieproject, we zijn bezig aan een script en storyboards en onze karakters aan het modellen... Kijk eens in je naaste omgeving, of op CGTalk (hebben ze naar ik meen zelfs een aparte afdeling voor, om mensen bij elkaar te zoeken), of je mensen kunt vinden die samen met jou ervaring willen opdoen en een leuk filmpje klussen. Daar heb je zelfs veeeeeel meer aan dan hier op GoT aan een animatiecontest mee te doen. PLUS je kunt er net zo lang over doen als je zelf wilt... Het is maar een ideetje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ja tuurlijk kan ik zelf eraan beginnen, maar in wedstrijdverband lijkt het me gewoon leuker.
Maar ben nu sinds gister opzke naar animatie tutorials en heb er 1 gedaan. Kost best veel tijd ja :)

Zal eens kijken op CGtalk maar volgens mij is het niveau daar al helemaal te hoog voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Hammernode1 schreef op 10 augustus 2003 @ 01:46:
...m'n verstandkies getrokken...

...me vastbijten in Max
auw :+

Maaruh, nice work. Alleen de uitlaatjes (tenminste dat zie ik erin) op de neus staan een beetje raar en zien er ook wat te 'rommelig' uit voor een verder hypermodern schip (imho).

[ Voor 5% gewijzigd door Annie op 10-08-2003 22:56 ]

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammernode1
Thx
:) gelijk heb je lol

ik zal ze vervangen door roosters !

Greetz Mark

P.s. hier nog 2 wipjes van vandaag: (nog met uitlaten) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.clawhammer.nl/closeup.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clawhammer.nl/frontview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

*FINAL*
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/piratsfinal(-db-).jpg klik voor 1600*1200

edit:
Ik ban donderdag weg en kan mijn beoordeling pas vrijdag insturen.

[ Voor 21% gewijzigd door -db- op 12-08-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 22:03
*Final*
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/final_jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Nou kijk mooie finals! Ben alleen bang dat ik de mijne niet meer af ga krijgen :'(

Hopelijk anderen nog wel :).

@ddtommie, wat is die rare blur/noise bovenaan je plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Final

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/final.jpg

niet veel aan veranderd :/ had er geen zin meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79579

w000t vette models dude's ... keep up the good work :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 22:03
LiToKi schreef op 13 augustus 2003 @ 13:13:
Nou kijk mooie finals! Ben alleen bang dat ik de mijne niet meer af ga krijgen :'(

Hopelijk anderen nog wel :).

@ddtommie, wat is die rare blur/noise bovenaan je plaatje?
slechte toepassing van een photoshop filter? :P

Lever je niet je wip als final in? Zo zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kneem aan dat de pruttel gewoon om 0:00 sluit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

nou uh... winnen doe ik toch niet meer... dus ik model lekker op mn dooie gemakje d...

shit, ik moet vue nog installeren :'( :(
*gromt enzo*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
pff dit gaat nog krap worden: mijn pc is zo traag als stroop en ik moet mijn gehele schip nog texturen....

/EDIT!
Mijn final: klik hieronder voor 1600x1200
Afbeeldingslocatie: http://www.vargo.nl/public/pirates_final_thumb.jpg

Nog even wat uitleg over wat ik in gedachten had: mijn plan was om een soort van piraten-spookschip te modellen welke door een woeste storm vaart. Vanuit camera standpunt zou het de ultieme nachtmerrie voor een vroegere zeeman moeten zijn: in een storm zitten én daar een piratenschip tegenkomen....

Anyway... voor mij nieuw bij deze render:
- woeste zee
- regen & schuim (voor het eerst met particles gewerkt)
- de bliksem rechts in het plaatje is een echt 3d object. Helaas kreeg ik het niet voor elkaar een glow eromheen te creëren...

[ Voor 102% gewijzigd door vargo op 14-08-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Vargo jongen, schiet nou s op. Desnoods kun je bij mij renderen :) (ghehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Jay, count me out, en deze keer echt.
Ik heb zojuist SP2 op windows geinstalleerd en Vue crasht om de haverklap. SP1 zou beter zijn, maar dan nog, in 15 minuutjes red ik het niet meer. Voor deze contest...

ik geef op.
gewonnen had ik toch al niet :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Alle finals:

_Richard
Afbeeldingslocatie: http://www.coded-illusions.com/wip2.jpg

Cyb-ymer
Afbeeldingslocatie: http://www.cyb-ymer.be/final.jpg

-db-
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/piratsfinal(-db-).jpg

ddtommie
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/final_jpg.jpg

Hymn
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakes%20pirates/final.jpg

vargo
Afbeeldingslocatie: http://www.vargo.nl/public/pirates_final_thumb.jpg

en nu allemaal stemmen :P
Voor diegene die deze puntentelling niet kennen, de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan 8 mensen mee, dan kies je gewoon de 8 beste, de rest krijgt (helaas) 0 punten.

Aan het einde van de contest is het de bedoeling dat je 2 top 8's maakt.
Éen voor de uitwerking, één voor de originaliteit.
zo dus ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 14-08-2003 00:11 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.