Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 00:17
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/8461/flowerpowerstartpost.jpg

Welkom bij de 72e 3D Contest op GoT!

Deze keer is het onderwerp :Flower Power

Make love, not war. Dat was een van de slogans die veel werden gebruikt door de hippies tijdens de flower-power periode. De stijl bestond vooral uit fleurige patronen en kleuren. Het is nu jouw beurt om die stijl opnieuw vast te leggen op de virtuele plaat. Van vrolijke VW busjes tot diepe trances, laat zien hoe jij de Flower Power ervaart!

zie ook:
Wikipedia: Flowerpower
Wikipedia: Hippiecultuur]

Inleverdatum

Uiterste inleverdatum 15 Oktober 23.59 uur

Verlenging: Dinsdag 20 oktober 23.59 uur

(Wellicht dat we nog met elkaar kunnen afspreken dat we een week voor de deadline een pre-final posten zodat elke deelnemer kritiek kan leveren op elk ander zijn werk. Ik weet niet of de meeste mensen het hier mee eens waren dus er is nog ruimte voor discussie)

De final mag gerenderd worden in ieder denkbaar formaat, maar de afbeeldingen die je hier plaatst dienen maximaal 600px breed te zijn. Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de stemmers jouw werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum zal je er erg dankbaar voor zijn :)

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D scene is die je maakt, dan mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.

Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het beste om eerst even in het topic [3D] Post je 3D stuff maar weer (link naar laatste topic) te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen, post niet alleen een clayrender, maar post ook wireframes, leg uit waar je mee bezig bent, wat je wilt bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, Sketchup, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: één render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
  • Over het algemeen verzorgt de winnaar van de contest de volgende contest.
Dont's :(
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige pakketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.
    Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden, Mocht dit niet je voorkeur zijn, is er ook nog Photobucket (login vereist).
    Ook kun je misschien andere tweakers wel mailen of ze je WIPs en Final online willen zetten. Er zijn ook nog andere image-hosting sites. Zoek zelf even via google naar een goede.
  • Zorg dat de afbeeldingen die je post niet breder zijn dan 600 pixels, dit om de layout van GoT niet om zeep te helpen en bandbreedte te besparen.
  • Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan.

Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

Één punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.

Om het geweldige DM-systeem van GoT te promoten is het de bedoeling dat je je scores via een Direct Message naar de TS stuurt. Klik op het volgende icoontje om dit te doen: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif.

Mail mij je PUNTEN en niet een top 10 lijst. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Na ontvangst van de DM ontvang je zsm een berichtje terug ter bevestiging en om je te laten weten of alles correct is opgestuurd.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Hier een link voor de TS om de scores bij te houden : www.micromar.nl/3dcontest

*O* Contest gewonnen? *O*

Dan is het aan jou om, eventueel in overleg met de andere deelnemers, het onderwerp van de volgende contest te bepalen. Vervolgens mag je de nieuwe contest opstarten. Dat houdt in, de ouwe startpost kopieren en aanpassen voor het nieuwe onderwerp.

Er wordt ook verwacht dat je aan het einde van de contest, alle finals bijelkaar verzamelt en die voor de overzichtelijkheid in één bericht zet. Hierbij vermeld je dan je emailadres waar de deelnemers de scorelijstjes naartoe kunnen sturen.

Wanneer je de lijstjes van alle deelnemers binnen hebt, kan je mbv de excelsheet, de eindscores berekenen. Als je om een of andere reden niet kan of geen tijd hebt. Meld dat dan even, dan kan een vrijwilliger het overnemen.

Kijk op deze pagina voor uitleg over de excelsheet en hoe de eindscores te berekenen : www.micromar.nl/3dcontest
Hier graag een jpegje of dergelijke van maken zodat iedereen makkelijk de scores kan bekijken!

Voorgaande contests:Voorgaande Winnaars:
Contest:
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imovel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 Game
• 36 Binnenhuisarchitectuur
• 37 Concept Car
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten
• 43 Optische Illusie ala Escher
• 44 Superheroes!
• 45 Egypte
• 46 Mech warrior
• 47 Speelgoed
• 48 Muziek
• 49 Sci-Fi
• 50 Henk
• 51 De Dood
• 52 Kapot
• 53 Lente
• 54 Cube
• 55 Zolder
• 55.5 Keuken
• 56 Miniatuur
• 57 Ghetto
• 58 Uncertain future
• 59 Schaalmodel
• 60 The Sixties
• 60.5 Rendercontest 2: Haunted Hallway
• 61 10 jaar tweakers!
• 62 Games uit den Ouden Doosch
• 63 Another World
• 64 Toys for Boys
• 65 IJssculptuur
• 66 Fear
• 67 Tropics
• 68 World War II
• 69 Architectuur
• 70 Tegenpolen
• 71 Webcomic

Winnaar:
• 01 Richard
• 02 gladiool
• 03 WILDEAAP
• 04 Wildmedia
• 05 LiToKi
• 06 Dark Blue
• 07 Ddtommie
• 08 HeartCore
• 09 Paidor
• 10 Hymn
• 11 Hymn
• 12 Ojah
• 13 Cyb-ymer
• 14 3d---God
• 15 Mercarra
• 16 RareAap
• 17 Dark Blue
• 18 Floriske.nl
• 19 CyberHunter
• 20 LiToKi
• 21 LiToKi
• 22 Erikie
• 23 Menesis
• 24 -
• 25 -
• 26 Oogst
• 27 6K
• 28 phaas
• 29 Lemming_nl
• 30 wdekreij
• 31 wildmedia
• 32 Folkert
• 33 Oogst
• 34 snoeikoei
• 35 Marc1023
• 36 Almootjuh
• 37 Chester
• 38 Menesis
• 39 KaBRamm688
• 40 Marc1023
• 41 smg_phoenix
• 42 Robin222
• 43 Spike_wolf
• 44 ZipoBibrok5-108
• 45 DemoniCEVL
• 46 Folkert
• 47 KaBRamm688
• 48 Holgster
• 49 Sargonaut
• 50 Marquis
• 51 Sargonaut
• 52 Jupjup
• 53 Duesenberg J
• 54 Dark Blue
• 55 Thyson
• 55.5 4g0ny
• 56 4g0ny
• 57 Menesis
• 58 Jupjup
• 59 Dark Blue
• 60 Sargonaut
• 60.5 Krusher
• 61 -
• 62 BcMe
• 63 MaartenGibson
• 64 Marabunta2048
• 65 -
• 66 Frans vd Wijst
• 67 KaBRamm688
• 68 KaBRamm688
• 69 Frans vd Wijst
• 70 DemoniCEVL
• 71 De Hupie

Hall of Fame:
Winnaar:
• 01 KaBRamm688
• 02 LiToKi
• 03 Menesis
• 04 Dark Blue
• 05 Sargonaut
• 06 Frans vd Wijst
• 07 Hymn
• 08 wildmedia
• 09 Marc1023
• 10 Folkert

Gewonnen:
4x
3x
3x
3x
3x
2x
2x
2x
2x
2x

Dankwoord

Deze startpost is zoals gewoonlijk bijna helemaal gekopiëerd van de vorige contest. Dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

[ Voor 0% gewijzigd door De Hupie op 21-10-2009 18:22 . Reden: verlenging toevoegen ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Is er niemand achtergekomen dat Wedstrijd 60 The Sixties ongeveer hetzelfde onderwerp is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Zo, het was even wat geklooi met al die hexadecimale kleurtjes maar hij staat er nu toch, contest numero 72!

Heb wat kleine aanpassingen gedaan, bijvoorbeeld bij de Do's. Hoop dat het allemaal ok is zo.

Verder heb ik een maand de tijd gegeven. Misschien net iets te lang, maar we kunnen afspreken dat iedere deelnemer een week voor tijd een pre-final inlevert waar kritiek op geleverd moet worden door iedere andere deelnemer (en 'moeten' moet je hier lezen als 'zwaar aangemoedigd worden om' , niet harde verplichting tot deelname). Vinden jullie het goed als ik dit nog toevoeg bij het inleverdatum stukje?

Verder wens ik jullie allemaal succes natuurlijk!

Edit @schuey, tis niet helemaal hetzelfde natuurlijk, de flower power is een onderdeel van de sixties, niet iedereen was een hippie :P. Maar zolang men hier plezier heeft en nieuwe dingen leert met dit onderwerp heb ik er geen problemen mee dat de onderwerpen gedeeltelijk overeen komen.

[ Voor 17% gewijzigd door De Hupie op 15-09-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tss, je bent gewoon vergeten om Bob Ross te vermelden in de ts :(

Lekker hip verder :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

leuk onderwerp maar heb er totaal niks mee.
Kijk wel of ik inspiratie hier voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Nette TS weer :P alleen nog even vermelden dat je de winnaar was van contest71 ;)

Ik heb al een cool ideetje voor... "Flower Power" >:) deze week komt er alvast een Concept schets van mij.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Stalllone schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:52:
Nette TS weer :P alleen nog even vermelden dat je de winnaar was van contest71 ;)

Ik heb al een cool ideetje voor... "Flower Power" >:) deze week komt er alvast een Concept schets van mij.
Wow goed idee om eerst te gaan schetsen... :O doe ik vanaf nu dus ook xD
En van mij kun je een inzending verwachten ;) (mocht je dat niet doorhebben :P)

@SonnyBonds; ikzelf heb ook absoluut NIETS met flowerpower :P maar is ook wel eens leuk iets te verzinnen buiten je pure interesse O-)

@Hupie; doe ook mee please ;D gewoon voor de fun..de community...de eer..de GLORIE!! </300>
ow en ook jezelf even toevoegen aan de lijst met winnaars :P lol

Ik heb er zin in :)

[ Voor 4% gewijzigd door Nico op 16-09-2009 00:15 ]

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-04 16:18

D-rez

dexels

misschien dat ik ook weer mee ga doen als ik wat tijd vind om m'n idee uit te werken. Heb al wel een paar ideetjes.

Anoniem: 280269

Ik heb even na lopen denken en ik ben toch weer een heel andere kant opgegaan :p.

Ik heb flower power best wel letterlijk genomen. De Kracht van de Plant! -> Plantaardige Olie -> Brandstof -> een auto die rijdt op koolzaadolie (biobrandstof)

Ik wil dus een promotiewagen (geen VW Busje) gaan maken voor biobrandstof (high performance). Binnekort mijn eerste WIP ;)

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja wilde ook net gaan posten "We krijgen nu toch niet 5x een VW busje met een grote bloem er op te zien he" :P

Hm hippies... Zou bijna aan cartman met een flamethrower neer zetten :+ Zal kijken of ik een leuk en vrij makkelijk iets te maken kan vinden/bedenken waar ik aan kan/wil werken.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• Nico
  • Nu online
@Frans vd Wijst; ah koel.. géén VW Bus xD Ik ben benieuwd hoe je de bio kant duidelijk wil maken :P Want een toyota prius is een eco bak..mja.. eigenlijk als je dat niet weet...

@daves2hd; noouuuhoouuuuhoouuuu ik wil 20 busjes!! :D Dan upload iedereen zijn *.obj en maken we er een wagenpark van 8)7

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:52

Zeror

Ik Henk 'm!

* Zeror wacht op de eerste persoon die Super Mario's Power Flower gaat gebruiken voor deze contest :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3648/3295374502_2f8f5403b6_m.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 16-09-2009 21:52 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Nico
  • Nu online
Die doet 't niet xD maar wel leuk idee :P

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mario ofc waarom kon ik daar niet aan denken :o

nl-nico als je zorgt dat je de competitie wint kun je als volgend onderwerp "maak een VW busjes wagenaprk" :+

@Stallone: Moet ik bij flower-power letterlijk zo iets inbeelden als bij je avatar ? :D

• Dutchie!

Dutchie!

....

daves2hd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:25:
@Stallone: Moet ik bij flower-power letterlijk zo iets inbeelden als bij je avatar ? :D
Haha, zo extreem word het niet... maar wel zoiets :P

Het word iig geen vw busje :P

• Nico
  • Nu online
oeeeee jaa daves2hd..goede motivatie :P

Aan mij de eer om de eerste WIP te showen.

Het is alleen nog maar de velg maargoed het is een begin!
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wires1.jpg

Mijn voorbeeld:
In nederland rijd er dit jaar een rallywagen mee die rijdt op FlexFeul. Namelijk die van Sandor van Es:
Afbeeldingslocatie: http://www.therallysite.com/joomla/images/stories/Rally/NL_Egr09/350Z/GZ2N0142_7C.jpg

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Enn... die auto gaat flowerpower worden? :')

Veel plezier :P

* Dark Blue wil misschien ook wel meedoen. Maargoed, dat beloof ik elke keer. :X

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Dark Blue schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:01:
Enn... die auto gaat flowerpower worden? :')

Veel plezier :P
Ik heb al eerder uitgelegt hoe ik bij die keuze ben gekomen. Maargoed als dr mensen op tegen zijn dan zeg het dan gewoon dan doe ik dit niet....

• Dutchie!

Dutchie!

....

Anoniem: 280269 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:40:
[...]

Ik heb al eerder uitgelegt hoe ik bij die keuze ben gekomen. Maargoed als dr mensen op tegen zijn dan zeg het dan gewoon dan doe ik dit niet....
Gooi er anders voor deze contest een flower-texture op :P (ala plaatje in de TS).... ...en na de contest zet je er je eigen texture erop. :P

Ik vind je idee overgens gewoon goed :) !

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik zou wel voor een vw busje gaan, met flowerpower, geeft meer fun ook, je bent wat vrijer.

• Nico
  • Nu online
@ Dark Blue; praatjes vullen geen gaatjes 8)7 haha O-)

@ Frans v/d wijst; ziet er goed uit :o en ik ben benieuwd hoe je het thema visueel gaat toepassen ;)

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-04 23:39
Flexi fuel is maar een klein deel flowerpower.

specs

Ok plans changed then, dan gooi er ik wel een bloemetjespatroon op...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

nl-nico schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:36:
@ Dark Blue; praatjes vullen geen gaatjes 8)7 haha O-)
Ik sta anders wel op plaats 4 in de Hall of Fame... 8)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Nico
  • Nu online
Dark Blue schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:39:
[...]

Ik sta anders wel op plaats 4 in de Hall of Fame... 8)
Haha vooruit O-) maar toch wel leuk als je meedoet he :+

Edit: Ik denk dat ik wel een leuk (tijdrovend) idee heb ^^ maar nu eerst eten en wat medicijnen naar binnen werken *ben ziekjes :(*
Daarna pak ik m'n potlood op 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Nico op 17-09-2009 12:16 ]

• De Hupie
Frans, je moet je niet zoveel aantrekken van anderen, zelfs niet van mij! :P Doe waar je zin in hebt en wat jij denkt wat goed is. Overtuig andere mensen waarom jouw idee wel goed bij Flower Power past ipv jouw idee aan te passen aan wat andere mensen wel of niet vinden passen.

En natuurlijk zijn er wel andere dingen te bedenken dan fleurige vw busjes. Misschien dat er inspiratie gehaald kan worden uit de austin powers films of wellicht uit je favoriete band uit die tijd. Ik vind zelf dit wel een mooie plaat van Jimi Hendrix. Genoeg opties lijkt mij.

• Nico
  • Nu online
Eerste concept tekening van mij uit :) Er komen er vandaag denk ik nog wel een paar O-) (pin me er niet op vast xD)
Afbeeldingslocatie: http://th02.deviantart.net/fs50/300W/i/2009/260/7/a/Flower_Power_concept_1_by_Forgotten_Sins.jpg

edit: 2de :)
Afbeeldingslocatie: http://th08.deviantart.net/fs51/300W/i/2009/260/9/6/Flower_Power_concept_2_by_Forgotten_Sins.jpg

En ja..niet iedereen een vw wagen hoorde ik iemand roepen :P Dit is de eeerste!!!! O-)

Edit 2:

Wat is het deaud hier vandaag :P iedereen op school + werk + weetikveel wat zeker xD

anywayz :) hier wireframe shot van de huidige staat van m'n bussie :P
Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.com/fs50/f/2009/260/2/7/VW_Van_WIP_by_Forgotten_Sins.png

[ Voor 54% gewijzigd door Nico op 17-09-2009 19:50 . Reden: added stuff...x2 ]

@nl-nico: Goed dat je met schetsen begonnen bent! Wat is eigenlijk de bovenste schets? je omgeving?

over je VW: zorg dat je zoveel mogelijk in vierkantjes werkt, rond de wielkast bijvoorbeeld, dit omdat als je er een meshsmooth over gooit je een mooier oppervlak krijgt. En je dak kan gerust wat minder poly's gebruiken :).
but it's getting there!

Over mezelf. ik ga het over een andere boeg gooien, ik hou wel de auto maar ik ga dr iets mee doen. Wat daar komen jullie vanzelf nog wel achter. eerste de auto zelf maar eens ;).
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wip2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wires2.jpg

Ik ben momenteel bezig met de voorbumper. hier zal ik denk ik morgen(avond) ook nog wel een update van posten.

owjah de band is voor zolang. ik ga er nog een andere op maken

Anoniem: 243552

Ik claim dit idee

Afbeeldingslocatie: http://www.tuinenzo.nl/images/webdieren/hommel_T_128det_Small.jpg

of ik het ook kan waarmaken is een 2e, het is allemaal organisch en zo heel goed ben ik daar ook weer niet in :P

• Nico
  • Nu online
Anoniem: 280269 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:15:
@nl-nico: Goed dat je met schetsen begonnen bent! Wat is eigenlijk de bovenste schets? je omgeving?

over je VW: zorg dat je zoveel mogelijk in vierkantjes werkt, rond de wielkast bijvoorbeeld, dit omdat als je er een meshsmooth over gooit je een mooier oppervlak krijgt. En je dak kan gerust wat minder poly's gebruiken :).
but it's getting there!

Over mezelf. ik ga het over een andere boeg gooien, ik hou wel de auto maar ik ga dr iets mee doen. Wat daar komen jullie vanzelf nog wel achter. eerste de auto zelf maar eens ;).
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ben momenteel bezig met de voorbumper. hier zal ik denk ik morgen(avond) ook nog wel een update van posten.

owjah de band is voor zolang. ik ga er nog een andere op maken
eerste afbeelding...jaaaaaa :P dat wordt allemaal duidelijk ;) O-)
en dat over mijn vw bus :P ik moet eerlijk toegeven, dit wordt het eerste voortuig dat ik probeer te modellen.. EVER. xD Ik weet wel dat ik driehoeken moet voorkomen en zonodig weg moet werken :) en de wielkast...het zijn vierhoeken xD (op eentje na..) is dat erg?

of moeten het echt vierKANTEN zijn?

(voor mensen die het verschil niet kennen tussen een 4-hoek en een 4-kant... 4-hoek; alle hoeken 90 graden... 4-kant; alle hoeken 90 graden en alle zijden even lang)

Dat van jou ziet er al goed uit :O welk programma gebruik je?

@WhateveR; leuk dat je ook mee doet! :) Je kunt hier altijd om tips en advies vragen ;)

BRING ON THE FLOWER POWERRRR!

[ Voor 5% gewijzigd door Nico op 17-09-2009 22:36 ]

Zo ver mijn mesh kennis strekt (ben slecht in schone mesh maken) maakt het niet per se uit of het vierkanten of vierhoeken zijn, een vierhoek is ook goed, je moet alleen proberen de algehele lijnen vloeiend te laten lopen

je moet gewoon vierkanten ervan maken. wanneer je dalijk een smooth modifier overheen doet (of iets anders met een ander programma dan 3ds max ;)). loopt je oppervlak niet zoals het zijn moet.
ik heb je wielkast een beetje bijgewerkt in paint. die rode kruisjes die lijnen moeten weg en die groene moeten erbij getekent worden.

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2e6eyrp.jpg

Ik werk overigens in 3ds max ;)

Dus het is wel belangrijk zo veel mogelijk hoeken van 90 graden te houden?

Goed dat je het zegt, ik was dus verkeerd advies aan het geven xD

Ik ben ook net begonnen maar nu ik het lijfje rond ga maken kom ik erachter dat mijn werkvolgorde dus al verkeerd is :p Dan maar opnieuw beginnen, was maar 10 min bezeg.

hoeken van 90 graden is niet nodig. kijk maar naar het wire van mijn auto van een paar posts terug, dan heb je iets een voorbeeldje van zoals ik het bedoel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 280269 op 17-09-2009 23:18 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Zolang ze niet langwerpig worden is het goed :)

[ Voor 78% gewijzigd door Stukfruit op 17-09-2009 23:25 ]

Dat zit wel Schnorr.

• De Hupie
NL-Nico, ik kan je aanraden om eerst de bekende audi a3 tutorial te bekijken zodat je een beter gevoel krijgt hoe je een auto op een goede manier kan modeleren. Heb hem zelf nooit afgekeken maar volgens mij vallen er veel nuttige dingen te leren, oa mbt de opbouw en de workflow. Je kunt trouwens niet alle files in 1 dag downloaden, je moet het verspreid over enkele dagen doen bij 3d palalce.

Audi A3 video tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Thnx @ frans voor de tekening erbij O-) Morgen kijken of ik het voor elkaar ga krijgen met het "split-polygon"-tooltje :) Vast wel haha 8)7

Nu eerst wiskunde }:|

Die video tutorials zijn wel lang xD 12 video parts alleen al voor het modelen en opzetten v/d image planes.. :) Gelukkig heb ik wel al een aantal tutorials bekeken (doorgelezen) die specifiek voor maya zijn... De tutorials heb ik niet gevolgd..behalve omtrent het opzetten van de image planes...dat gedeelte heb ik dan ook wel :P anders zou het nooooit lukken.. Verder mis ik denk ik voornamelijk algemene 3D kennis en de ervaring om te zien hoe ik dat hoeken probleem nou zou moeten oplossen :P

Thnx nogmaals @ frans (en natuurlijk iedereen die me helpt) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.com/fs50/f/2009/261/9/d/Grass_Experiment_by_Forgotten_Sins.pngHmm...ik had eventjes genoeg van de VW O-) nu eventjes iets anders van het "lijstje" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het is nogal plattig, waar zijn de schaduwen? :)
(belichting is *heel* belangrijk voor haar/gras)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Het is ook nog een plat vlak dat dan bij toepassing wordt bewerkt met dat "soft modification" tooltje :) Verder is dit met maya software gerendered.. en niet met mental ray wat op het einde gaat gebeuren.. Verder geen licht settings O-) alles standaard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik bedoelde hoe het gras belicht is (dat is "plat"), niet het vlak waar het gras op staat :)

Maar ik zie al dat ik beter even kan wachten met zeuren ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een updateje van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wip3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wires3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ziet er netjes uit Frans, heb nog geen kritiek. Ben benieuwd hoe hij er uitziet als je hem af hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben begonnen aan mijn hommel, schiet al lekker op als zeg ik het zelf

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/6240/hommel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Ah nice :) begint al de vorm aan te nemen van een insect :D

Wie zijn er eigenlijk allemaal bezig op het moment? :O
Waarvan ik het zo eventjes zie:
  • nl-nico
  • WhateveR
  • Frans vd Wijst
Maar kan zijn dat ik eventjes wat over het hoofd zie hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

nl-nico schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:13:
[...]
Haha vooruit O-) maar toch wel leuk als je meedoet he :+
Ja precies :P nou, ik heb inmiddels al een ideetje. ;) Op hoop van eh, uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Dark Blue schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:44:
[...]

Ja precies :P nou, ik heb inmiddels al een ideetje. ;) Op hoop van eh, uitvoering!
yeah! Dark Blue doet ook mee O-) hoe meer zielen hoe meer vreugd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer een stukje verder, volgende deel word de vleugels, ben er nog niet uit hoe ik dat doe, misschien met een plane en dan gewoon een texture op zetten of modelen, ze moeten toch geblurred zijn, dan is een plane met een texture het makkelijkste.

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/3460/hommel2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@WhateveR:

Misschien heb je hier iets aan? :)
Kijk ook even in het lijstje ernaast, daar vind je nog een timelapse voor een wesp.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
2de wireframe shot van de VW :)
Er zijn een aantal dingen die nog veranderd moeten worden aan wat ik nu heb.. o.a. de V voor op de neus :P die moet wat minder uitsteken :) komt goed..

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.com/fs51/i/2009/263/b/1/WIP2_VW_T1_by_Forgotten_Sins.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:17:
@WhateveR:

Misschien heb je hier iets aan? :)
Kijk ook even in het lijstje ernaast, daar vind je nog een timelapse voor een wesp.
Daar had ik zeker iets aan, ik heb gelijk de poten en spriet een mooie "houder" gegeven

morgen maar weer eens verder, denk dat het de ogen worden

al weet ik niet of ik nu wel zo goed bezig ben, die in het filmpje had een veel betere methode xD

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/9738/hommelref.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Begint er al lekker plastisch uit te zien, WhateveR! En nl-nico is ook goed bezig met die bus. Ik zat zelf ook in die richting te denken... die richting van het VW-busje. Maar wel totaal iets anders hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoel je met plastisch? Ik zou plastisch gebruiken om iets uit te drukken wat er nep uit ziet maar ik geloof niet dat je dat bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Haha thanks :D is tevens mijn eerste voertuig ever xD dus dit is af en toe best frustrerend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste voor vandaag (of de eerste)

Ik ben nog niet zeker over de ogen, misschien zijn die wat klein, in het geheel heb ik hem iig iets minder breed gemaakt en de plekken voor de vleugels nog toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9738/hommelref.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Plastisch? Idd nog nooit van gehoord (niet op deze manier gebruikt iig).. zeker iets Overijssels ofzo :P

WhateveR, heb je misschien ook nog een wireframepje voor ons? Dan kan er wat makkelijker commentaar op gegeven worden ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hierbij mijn Concept Art :P (volgens mij heb ik dit in <30min getekend..) moet dit eens bijhouden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/072/Concept.Art.jpg
Sidenote:
- Mogelijk meerdere bloemen.
- De "speer" kan ook misschien een minigun/rocketlauncer worden ofzo.

We shall see >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh, laat ik dan maar even snel ook mijn idee neerpleuren voordat iemand anders ermee aan de haal gaat. Stalllone komt er al in de buurt :$

Ik was dus van plan (of eigenlijk al begonnen met schetsen) om een groot inktvip-monster van bloemen (zonder lichaam) te maken :P (gecombineerd met heel veel schuim van een reuzekrachtig wasmiddel met, je raad het al, flower power!).

Een heel "klein beetje" ambitieus, dus of er ook iets van terecht gaat komen... :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
@ WhateveR

De anatomie van je bij klopt niet. De meeste insecten hebben de opbouw Kop-romp-achterlijf, waarbij op de kop alleen de ogen en voelsprieten zitten, op de romp (meest vierkant van vorm) de poten en vleugels en op het achterlijf niets.

In jouw ontwerp zitten slechts 2 segmenten, waardoor het er een beetje 'apart' uitziet.

Schematische tekening van een bij

Dit is geen kritiek hoor, verre van, ik zou willen dat ik zoiets kon maken (kan totaal niet 3D-en) maar ik volg deze topics altijd met veel interesse. Succes verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Volgens mij is het ook een hommel. Zal niet zoveel verschillen maar er mist idd nog wel een platte kop op het beestje heb ik het idee. Maar wie weet heeft WhateveR er hele andere plannen mee ;) Een hoop haar en dons toevoegen aan zo een beetje en het valt volgens mij sowieso al amper op.

Stallone doe eens niet zo gemeen komt ook te dicht bij mijn idee :D
Alleen dacht ik iets meer richting echte wapens met flower power.
Geen idee of ik deze contest nog wel durf atm bezig met eigen portfolio en stijl 100% te herzien en dat heeft ook best wel haast. en ik durf stiekem ook niet meer natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben alleen geen bij aan het maken, ik ben een hommel aan het maken, ik kon daarbij maar twee delen zien (zullen er allicht 3 zijn) die ook nog eens extreem moeilijk te zien zijn. Ik ben nu zo ver gekomen dat ik het niet meer ga veranderen maar in het vervolg ga ik eerst betere plaatjes zoeken (jouw plaatje is een hele duidelijke, dat had ik zelf niet).

Uiteindelijk zal je er niet veel van zien denk ik aangezien hij haren krijgt, maar dat zien we dan wel weer, bedankt voor je comentaar

Ik zit alleen met mijn handen in het haar over hoe ik de vleugels ga doen, dat is verdomd lastig.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 21-09-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Stallone: Evil Flowers >:) I like!

@ nl-nico:
Goed bezig! je mesh is erop vooruit gegaan, probeer wel onnodige lijnen weg te halen. zoals die je in het midden boven je wielkast hebt zitten. daar loopt 1 klein lijntje maar 1 sigment omhoog. Check even mijn mesh dan krijg je misschien een beter idee hoe je je mesh in elkaar wil zetten. (een vw busje is natuurlijk wel wat anders als een Skyline :P)

@ Whatever: Die pootjes zien er goed uit! de rest is hierboven ook wel genoemd denk ik. Ik denk dat je die vleugels het beste gewoon in een plane kan maken. als er toch een motion blur op komt heeft het geen zin om daar veel details in te steken.

En dan heb ik zelf ook nog een update:
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wip4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/skyline/wires4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

damn stallone, Als ik mee zou doen, wilde ik ook een leger van bloemetjes maken. :(

maar ik heb al een nieuw idee... (als ik mee zou doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb toch besloten de vleugels gewoon te maken maar dan plat, dmv displacement en/of bump maps zal ik de aderen dikker maken en de rest dunner.
Komt ook door deze foto, hier zie je de vleugels gewoon, niet geblurred.
Afbeeldingslocatie: http://www.tuinenzo.nl/images/webdieren/hommel_T_128det_Small.jpg

Ik vind dat ik best snel ga :p

Hoe kan ik een wire renderen?
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/9169/hommelvleugels.jpg

Ik zie btw net dat op die foto duidelijk een hoofd te zien is, dit ga ik alleen niet meer aanpassen, ik krijg gewoon een heel bijzonder insect :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 21-09-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Zo ik gaat ook maar weers mee doen en zien waar ik kom,
alvast ff een snelle schets gemaakt voordat iemand met hetzelfde idee komt :+
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/nxwc5d.jpg

Hopen dat de bloem een beetje mooi zal gaan lukken :)

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Stukfruit schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:45:
Oh, laat ik dan maar even snel ook mijn idee neerpleuren voordat iemand anders ermee aan de haal gaat. Stalllone komt er al in de buurt :$

Ik was dus van plan (of eigenlijk al begonnen met schetsen) om een groot inktvip-monster van bloemen (zonder lichaam) te maken :P (gecombineerd met heel veel schuim van een reuzekrachtig wasmiddel met, je raad het al, flower power!).

Een heel "klein beetje" ambitieus, dus of er ook iets van terecht gaat komen... :+
Cool, verwacht binnen kort een wip van jou ;)
daves2hd schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:30:
Stallone doe eens niet zo gemeen komt ook te dicht bij mijn idee :D
Alleen dacht ik iets meer richting echte wapens met flower power.
Geen idee of ik deze contest nog wel durf atm bezig met eigen portfolio en stijl 100% te herzien en dat heeft ook best wel haast. en ik durf stiekem ook niet meer natuurlijk
Haha :D Gewoon mee doen! word de contest weer intressant met veel deelnemers. Vooral ook met de punten telling enzo :P (en ook voor de Tweakers die lurken hier. Zijn er stiekum best veel ;) ).
Thnx :) :P Jouw auto is daarom ookal :9~
D-rez schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:57:
damn stallone, Als ik mee zou doen, wilde ik ook een leger van bloemetjes maken. :(

maar ik heb al een nieuw idee... (als ik mee zou doen)
Natuurlijk doe je gezellig weer mee :) Kunnen we allemaal je idee zien :D
Chreaker schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:44:
Zo ik gaat ook maar weers mee doen en zien waar ik kom,
alvast ff een snelle schets gemaakt voordat iemand met hetzelfde idee komt :+
[afbeelding]

Hopen dat de bloem een beetje mooi zal gaan lukken :)
Hehe :p Quote van mij uit het vorige topic:
Stalllone schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:10:
Flower Power is ook wel leuk :D (niet allemaal dan een gun maken met een bloem in de loop :+ ).
Ben overgens wel benieuwd hoe het er in 3D gaat uitzien en vanuit welke hoek je het gaat showen. (Wat komt er in de achtergrond/omgeving?).

Als iemand nog een idee nodig heeft kan ik nog wel wat schetsen laten zien. Stonden nog wat andere ideeen op.

stomme IE8, maakt 9/10keer een fat ei hoofd van een aantal smilies hier :P ziet er zo lelijk eruit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
8) Zozo nog eventjes en het wordt gezellig hiero >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
@Stalllone

Dus toch, ik had wel al zoiets in mijn hoofd voordat ik ff de posts door ging kijken en toen had ik wel zoiets gelezen. Even later nog keer gekeken of dat idee nou daadwerkelijk was gepost maar er dus toen over heen gezien 8)7

Maar ik hoop dat als het mij lukt de gun in een grond plaats, alsof deze begraven is en waar dan een bloem uit groeit :)

Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dit is ook vet om te maken, ben je alleen wel wat langer bezig :P
Afbeeldingslocatie: http://photosthatchangedtheworld.com/wp-content/uploads/2008/08/flowers-and-guns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woot, ik heb zojuist geleerd hoe je moet riggen, dat was best simpel :P

Nu kan ik de pootjes van me insect goed maken, eerst deed ik dat met bend, nu ga ik dat dus even veranderen :P

Moet nog wel even uitzoeken hoe ik complexere dingen kan riggen zodat alles aan een centraal punt in het lichaam vast zit, en dan door naar vleugels, sprieten, pootjes en achterlijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heb ik gedaan? Ik heb de kop afgemaakt (aangezien het insect toch niet meer natuurgetrouw is maar ik er een prehistorische van) ik heb het lichaam, de achterpoten en de vleugels gerigged. De voelsprieten en de voorpoten moet ik nog doen. Ben met het riggen flink aan het stoeien geweest en nu heb ik het denk wel onder de knie :)

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/9138/hommelpartrig.jpg

To do (in volgorde waarop ik het ga doen.
-voorpoten en voelsprieten riggen
-achterpoten ook nog aan de andere kant bevestigen, wss doe ik dit heel lui via symmetrie, misschien ook niet als ik beide kanten appart wil kunnen riggen.
-de bloem waar hij op af gaat maken
-uitvogelen hoe ik de rest van de scene ga maken
-texturen en haar toevoegen, hier moet ik nog heeeel veel uitzoeken

• Nico
  • Nu online
Hahaha leuke manier om je "probleem" op te lossen :)

btw.. op het moment dat je die achterpoten symetrisch doet duplicaten.. dan kun je die ook toch gewoon apart riggen? Of ligt dat aan mijn gebrek aan kennis dat ik dit denk?

symetrisch is als een spiegel, wat betekent dat dat niet op gaat, als je de een omhoog beweegt gaat de ander ook omhoog :P

het makkelijkste is dan om gewoon zelf te kopiëren (middels shift) en dan te riggen, zit ik alleen met het probleem dat de body ook via symmetrie is dus ik die ook eerst editable poly moet maken waarna ik op nieuw moet riggen. mijn werkvolgorde bepert me in mijn opties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ondertussen lekker door hoor. Dit is hoe mijn uiteindelijke scene eruit komt te zien, achtergrond al wat geprobeerd maar niet tevreden over xD Nu nog gaan unwrappen, texturen, hair, nog genoeg te doen dus :P

Ik ben al klaar met riggen (en ik ben er meteen verliefd op). Voelsprietjes rig ik niet, die hou ik gewoon zoals ze al zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/598/hommelfinalscene.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Ziet er al goed uit! :o

momenteel ben ik beetje bezet met school, maar volgende week heb ik veel vrije tijd (mits ik dit weekend beetje doorwerk..) :) Komt goed dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06-2024
Anoniem: 243552 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:11:
Ik ga ondertussen lekker door hoor. Dit is hoe mijn uiteindelijke scene eruit komt te zien, achtergrond al wat geprobeerd maar niet tevreden over xD Nu nog gaan unwrappen, texturen, hair, nog genoeg te doen dus :P

Ik ben al klaar met riggen (en ik ben er meteen verliefd op). Voelsprietjes rig ik niet, die hou ik gewoon zoals ze al zijn.

[afbeelding]
even zeuren: heeft een bij niet drie lichaamsdelen? nu heeft hij z'n oogjes op z'n middenstuk en de kop ontbreekt.

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Lekker rustig weer mensen ;) Vanavond laat komt mijn eerste WIP :) Heb er dan in totaal kleine 3uurtjes aan gewerkt denk ik. Hoe staat het met de rest :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
WEEKEND! :D

ik denk eventjes nog wat concept uitwerken (jaa..ik ga toch iets doen in het weekend) in illustrator.. :) Leuk voor op m'n dA O-)

Verder nog wat extra 3D op zondag denk ik...

Kom maar op met die WIP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vince Dexa schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:56:
[...]

even zeuren: heeft een bij niet drie lichaamsdelen? nu heeft hij z'n oogjes op z'n middenstuk en de kop ontbreekt.
A: ik ging een hommel maken :p
B: door zijn vacht zag ik de kop niet goed
C: ik had de ogen al gemaakt en toen kwam ik erachter dat die op een appart deel moesten.

Hier ben ik al eerder op gewezen en ik weet er dus van maar ik zag het niet zitten om het weer aan te passen, de mond is btw ook helemaal fout, dat is gewoon wat aangemodderd :P

van het weekeind komt het er niet van om verder te gaan, veel te druk 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 243552 op 25-09-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
WhateveR, als je je mesh goed in elkaar hebt gezet zou je het redelijk simpel over moeten kunnen zetten naar een derde segment hoor :)

Maar goed, je wil geen wire laten zien, dus daar kan niemand je mee helpen :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Zo hier even een WiPie:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/fcttnl.jpg

Texture wil maar niet echt lukke voor de gun en ook maar ff goede belichting tuts zoeken, maja straks maar lekker aan de bloem gaan beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
Ziet er al aardig uit :D Wireframepje? O-)

Afgezien van wat je zelf al aangeeft, misschien is het iets om er een soort sierletters van te maken?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chreaker
Ik zal even kijken hoe ik een wireframe render, maar verwacht er niet veel van :P

En zal ook wel even kijken naar een betere font.

Update font:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2195rlz.jpg

Wireframe:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2zyfy80.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Chreaker op 25-09-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:29:
WhateveR, als je je mesh goed in elkaar hebt gezet zou je het redelijk simpel over moeten kunnen zetten naar een derde segment hoor :)

Maar goed, je wil geen wire laten zien, dus daar kan niemand je mee helpen :P
Daarom heb ik nog geen wire gepost xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
In je viewport werk je toch ook in een wireframe? Gewoon Print screen doen en dan plakken in je beeldbewerkprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Oh, overheen gekeken dan :P

Inderdaad, gewoon vanuit je viewport een shotje nemen ;) Zet wel eerst even de grids en andere overbodige viewportdingetjes uit zodat die er niet doorheen zitten.

Dat zit wel Schnorr.

• Chreaker
Hmm, hier in 3ds Max doe ik het anders, ik heb gewoon van mijn gun een clone gemaakt en dan doormiddel van "Push" modifier de clone iets vergroot. Toen de clone gewoon een standaard texture geven en even "Wire" aanvinken en dan gerendered.

• Nico
  • Nu online
@ Chreaker ; Jupjup! zo'n font :D geeft -naar mijn mening dan he- al een lekkerdere sfeer O-) Zeker als dadelijk de roos eruit komt O-)

Zelf ben ik niet zo'n een wapen expert, maar hoort die "indeuking" links boven?

[ Voor 2% gewijzigd door Nico op 26-09-2009 01:03 . Reden: oeps..naam fout |:( ]

• Chreaker
Ben nog altijd Chreaker he :P

En toch weer even aantal plaatjes bekeken en zal van die deuk wel even een hendeltje proberen te maken. Vond het zelf toch al niet echt iets moois maar wist even niets anders :+

Update, indeuking weggehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/34f1js9.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Chreaker op 26-09-2009 01:18 ]

• Nico
  • Nu online
aaahhh dom dom dom |:( sorrrrrrryyyyyy! hahaha

Hmm..zit hij wel in je referentie? Of heb je zelf besloten om daar eventjes een deuk in te "slaan"? :P

• Chreaker
Stond niet op mijn referentie die ik heb gebruikt, maar die gebruikte ik ook eigenlijk alleen voor de buitenlijnen en sommige binnenlijnen. Vond het daar linksboven nog beetje leeg en toen maar een deuk in gemaakt.

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mijn WIP:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/3Dcontest/072/Render.001s.jpg
De ogen zijn temp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

je blaadjes zijn wel heel erg regelmatig. Ik zou er toch voor kiezen om minstens 4 verschillende vormen voor een blad te gebruiken, welke je daarna nog kan spiegelen en verschalen en anderlij vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
@Chreaker
Als dit de aandachtstrekker van je plaat wordt he, zou je dan niet eens een tutorial doen waarme je met smooth leert werken?
(en zeker als dit een beretta 92F moet voorstellen?)

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 27-09-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oof, en alweer een weekend om! Kan iemand mij de definitie van 'vrije tijd' nog een keer uitleggen? :X

* Dark Blue wants to be a hippie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Nu online
ik wil ook meer leren van Illustrator. Dus heb besloten om mijn VW concept wat meer uit te werken :D Still a W.I.P. ;)

Afbeeldingslocatie: http://fc08.deviantart.com/fs50/i/2009/272/8/8/VW_Scrap_by_Forgotten_Sins.png

• Dutchie!

Dutchie!

....

nl-nico schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:57:
ik wil ook meer leren van Illustrator. Dus heb besloten om mijn VW concept wat meer uit te werken :D Still a W.I.P. ;)

[afbeelding]
We maken wel 3D-only plaatjes hier he :P (een render uit je software programma door PS halen is geen probleem). Ik weet niet precies wat je ermee wilt doen? :P

Hoe staat het met de rest? Mijn bloempje is eigenlijk wel klaar gemoddeld, loop nu te prutsen met m'n textures. Dus als het mee zit, morgen/overmorgen een WIP weer van mij.

Tword weer verdacht stil tweakers. ;)

Ik ben het hele weekeind weggeweest en moest nog twee boeken lezen (nog steeds btw) en ben echt flink aan het kloten met mijn textures :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

We gaan zo'n beetje de laatste week van de contest binnen... hoe staan de WIP's mensen?

Mijn Texturing en rigging gaan waarschijnlijk niet meer lukken optijd, dus ga ik voor mijn oude techniek :P (anders heb ik geen final).

Wie is er nog (actief) bezig?

Pagina: 1 2 3 Laatste