[3D] Contest v4.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.278 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 22:58

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
De Regels:
-Als je mee doet laat je dat weten door 'work in progress' plaatjes in dit thread te posten
-Je maakt een scene of los object in een 3D programma naar jouw keus, dit moet voldoen aan het onderwerp wat hier gegeven wordt. Achteraf bewerken met tekenprogramma's mag.
-Je hebt 3 weken om dit te maken, we gaan vandaag van start en stoppen op woensdag 27 november.
-Het gaat om een zo mooi mogelijk totaalplaatje. Zorg ervoor dat je dus één goeie render maakt, vanuit een goed perspectief. Je mag zoveel wips en filmpjes posten vanuit allerlei hoeken. (zoalng ze toegevoegde waarde hebben op de vorige) Maar geef dus duidelijk aan welk plaatje je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.
-Post of gebruik geen oude modellen.

De Puntentelling:
Zoals bij iedere wedstrijd hoort een soort van puntentelling. Dus hebben we het volgende bedacht:
Je maakt een top 3 van inzendingen voor jezelf voor 2 categorieën: Originaliteit en Uitwerking. Originaliteit spreekt voor zich, onder Uitwerking verstaan we modeltechniek, texturen, renderen.. eigelijk alles wat het plaatje mooi maakt. We hebben de categorieën breed gehouden zodat het niet een te ingewikkeld puntensysteem wordt. Originaliteit telt even zwaar als uitwerking dus als je niet zo goed bent in modelen krijg je toch een goeie kans.
Je mag niet twee keer op één persoon stemmen in dezelfde categorie. Je kan niet op jezelf stemmen en je mag alleen stemmen als je meedoet (discussie is mogelijk).
De eerste plaats krijgt 6 punten, tweede plaats 3 punten en de derde plaats krijgt 1 punt.
Op het eind van de 3 weken (28 november) stuur je Mij (gekkehond@gekkehond.nl) een mailtje met daarin duidelijk de namen vermeldt van de mensen in beide top 3's. Hij berekend dan wat het totaal aantal punten is voor iedereen. De winnaar is degene met grootste totaal aantal punten. Per categorie is er ook een winnaar.
Degene die de meeste totaal punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn). Alle resultaten komen met waardering op een site te staan.

De Opdracht:
"Oorlog" Zo simpel, geen tijdsvlak hoeft, geen lokatie verplicht, alles mag.

veel plezier

De vorige contest en workshops zijn te bezichtigen op de http://members.home.nl/wildeaap.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

eens kijken of ik hier wel aan mee kan doen :)
ik heb de laatste tijd veel geleerd over modelen, maar ik weet nog steeds nix over textures, dus wens me het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43530

oorlog? like in oorlogstuig....of een slag.....of eeh.....hmmz....kan wel een heleboel verzinnen maar alles mag dus? als het maar met oorlog te maken heeft?

ik denk dat ik hier ook maar eens aan ga meedoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik post ff om het topic the bookmarken, en een verzoek te plaatsen aan de moddelaars, en tevens beoordelers, LET NU EENS OP HET _HELE_ plaatje, niet slechts 1 model, maar ga eens voor een mooie scene. lijkt me heel uitdagend :)

succes all !

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
3 Weken, mooi zo, misschien heb ik wel wat tijd hiervoor, want ik wilde binnenkort toch al aan een gevechtsscene beginnen voor het Realme-project van Bolle.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast schreef op 07 November 2002 @ 14:44:
ik post ff om het topic the bookmarken, en een verzoek te plaatsen aan de moddelaars, en tevens beoordelers, LET NU EENS OP HET _HELE_ plaatje, niet slechts 1 model, maar ga eens voor een mooie scene. lijkt me heel uitdagend :)

succes all !
nou lekker zeg! ik wou net 1 model gaan maken :P (serieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 10:26
Anoniem: 41237 schreef op 07 november 2002 @ 14:52:
[...]

nou lekker zeg! ik wou net 1 model gaan maken :P (serieus)
oorlog voeren in z'n 1tje dan zeker :)? intern conflict ofzo :p? gespleten persoonlijkheid? siamese tweeling misschien?

doe mezelf wel ideeën op zo, maar is een 1 op 1 gevecht wel oorlog? <- en deze vraag is wel serieus bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, ik had het meer over 1 model in het thema "oorlog". zoals een gevechts voertuig. ik ben namelijk nog erg n00b snappie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
Atgast schreef op 07 november 2002 @ 14:44:

succes all !
De keuze is aan de moddelaars, er staat 'scene of model'. Scene is niet veplicht, Maar ook zeker niet uitgesloten.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Super vette contest :P cker wel dat hier mooie scenes uit komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 41237 schreef op 07 november 2002 @ 15:01:
nou, ik had het meer over 1 model in het thema "oorlog". zoals een gevechts voertuig. ik ben namelijk nog erg n00b snappie :)
ikke snappie, maar dan wil ik nog weten of een 1 op 1 gevecht doorgaat voor oorlog :)

edit: never mind;

1 strijd tussen twee of meer landen of volken
vb:er is nog altijd oorlog in het vroegere Joegoslavië
deze landen voeren oorlog [ze vechten met elkaar]
Duitsland verklaart Nederland de oorlog [zegt dat ze gaan vechten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
iedereen mag zelf weten wat hij maakt, dat is zo leuk aan je vrije tijd :) mag je doen wat je zelf leuk vind (of het nou een hele scene is met alles erop en eraan of een model of een 1 op 1 gevecht wat maakt het uit)

ik vind dit een lastig maar goed onderwerp heel vrij voor alle niveaus!
oorlog is niet echt mijn ding maar ga het zeker proberen, vanavond maar es enemy at the gates huren voor inspiratie dat vind ik een van de weinige mooie oorlogsfilms en een sluipschutter is gemakkelijk te maken hoef je alleen maar de loop te maken de rest zit toch verstopt! haha

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

Even ter herhaling... Posts zonder enige toegevoegde waarde ("ik doe mee!", "cool", "ben benieuwd", "mag ik deze bookmarken!?", "check mn wip.. er is niks te zien of gewijzigd, maar check m toch maar").. worden verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

FYI, mijn scene gaat over trenchwar :| (goh daar ging me enthousiasme)

offtopic:
waarom is mijn post verwijderd? was namelijk om aan te geven hoe IK iets ging maken zodat niet opeens iemand anders met zelfde idee aan komt zetten, btw er zat plaatje bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
LiToKi schreef op 07 november 2002 @ 15:05:
ikke snappie, maar dan wil ik nog weten of een 1 op 1 gevecht doorgaat voor oorlog :)

edit: never mind;

1 strijd tussen twee of meer landen of volken
vb:er is nog altijd oorlog in het vroegere Joegoslavië
deze landen voeren oorlog [ze vechten met elkaar]
Duitsland verklaart Nederland de oorlog [zegt dat ze gaan vechten]
oor·log (de ~ (m.))
1 strijd tussen twee of meer volkeren, vorsten of staten

Ok, te laat. maar dan nog. Er zijn zat oorlogen waar twee mensen aan het vechten zijn, met op de achtergrond een silhouet bijvoorbeeld. Mijn idee is dat ook als alleen de sfeer oorlog uitstraald het al; goed is. Maar ik kan best bevooroordeelt zijn :P

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Allochtoon schreef op 07 november 2002 @ 15:21:
FYI, mijn scene gaat over trenchwar :| (goh daar ging me enthousiasme)

offtopic:
waarom is mijn post verwijderd? was namelijk om aan te geven hoe IK iets ging maken zodat niet opeens iemand anders met zelfde idee aan komt zetten, btw er zat plaatje bij

Je bent vrij te posten wat je wilt, maar denk na of anderen het wel willen zien. Als iedereen 'wip'jes gaat posten van 10 minuten werk wordt het er voor anderen ook niet leuker. Jouw plaatje was niet meer dan een stukje grond met een gleuf derin.

Post nog eens wat je van plan bent en hoe je dat uit wilt gaan voeren en laat je plezier niet vergallen door mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Mee doet!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43530

Pas je op voor bosmonster en z'n verhaaltje over posts? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Anoniem: 43530 schreef op 07 November 2002 @ 16:01:
[...]

Pas je op voor bosmonster en z'n verhaaltje over posts? :P
ja, hij zal toch wel weer weggehaald worden he...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hey der wordt hier niet gespot met het bosmonstert he :+

Nu weer ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
MaDDoG schreef op 07 November 2002 @ 14:24:
De Regels:
blaat blaat
Op het eind van de 2 weken (5 november) stuur je WILDEAAP (weerts1@home.nl) een mailtje... blaat blaat
nog ff aanpassen?! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

alleen post voor boekmark , angezien er nog geen wips zijn , het volgende topic ga ik mij er ook eens in mengen.Dus v5.0 , ik ga nu eens kijken wat jullie e van bakken de komende 3 weken

* Anoniem: 61849 Vindt nog steeds niet leuk dat hij niet mocht stemmen bij v3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=25764
om de spanning er een beetje in te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Dit is wel weer een HEEL ruim onderwerp... jammer alleen dat hier ook weer iets geweldadigs inzet... begint trend te worden (duivel, oorlog). Op zich vind ik dat niet echt erg hoor, maar ik maak graag iets utopischs/perfects in 3d. Maar goed... jullie kunnen er wel op rekenen dat ik mee doe. Het zal iets gaan worden in de trend van mijn eerste contest inzending (d.w.z. uitwerking is mwa mwa, maar idee is goed ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

word dat grasmaaier ofzo ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/bla.jpg
keb nu plattegrondje..

[ Voor 0% gewijzigd door Allochtoon op 07-11-2002 17:44 . Reden: bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 03-06 17:50
zo, lang geleden dat ik in een 3d topic post(volg ze nog allemaal ;))
kwilde weereens mee doen maargoed kben nu druk bezig aant leren met de doom iii editor en nog een aantal kleine q3 projectjes, en mn werk nog ;)

is het mogelijk dat ik een "render" / "screenshot" oid inlever als werk? kheb eigenlijk geen zin om weer te leren werken met 3dmax dus kdacht dat ik met de q3 editor vast wel iets leuks kan fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Anoniem: 23522 schreef op 07 November 2002 @ 17:38:
Dit is wel weer een HEEL ruim onderwerp... jammer alleen dat hier ook weer iets geweldadigs inzet... begint trend te worden (duivel, oorlog). Op zich vind ik dat niet echt erg hoor, maar ik maak graag iets utopischs/perfects in 3d. Maar goed... jullie kunnen er wel op rekenen dat ik mee doe. Het zal iets gaan worden in de trend van mijn eerste contest inzending (d.w.z. uitwerking is mwa mwa, maar idee is goed ;)).
die duivels waren niet echt gewelddadig. ook moet ik zeggen dat dit onderwerp het beste van je modellings-skills aanspreekt - je moet geloofwaardige voertuigen kunnen maken, je moet textures kunnen gebruiken (dirt, damage), en een scene weten te bouwen waar het idee uitspreekt dat 2 partijen goed met elkaar in de clinch liggen. ik vind dat 't een beroep doet op innovatie - een goede actiescene maken, of een massaal wapen op een dergelijke wijze dat de schaal er van overeen stemt (geen C&C shotjes! ;) ). oorlog biedt voor de modeller/texturer wat wils, maar ook voor de 'regisseur', doordat je bijvoorbeeld gewoon een massale aanval kan maken, of een troep snipers (oei, fout >:) ).

m.a.w., goede keuze. geeft mensen meer ruimte dan de vorige topics, om eerlijk te zijn.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 23522 schreef op 07 november 2002 @ 17:38:
mag ik zeggen dat ik het helemaal met je eens ben ?
ik vind het ontzettend moeilijk om iets te maken dat eng, of angstaanjagend moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Topicstarter
bolleh schreef op 07 november 2002 @ 17:56:
is het mogelijk dat ik een "render" / "screenshot" oid inlever als werk? kheb eigenlijk geen zin om weer te leren werken met 3dmax dus kdacht dat ik met de q3 editor vast wel iets leuks kan fixen :)
Tuurlijk! Ik werk toch ook niet met 3d Max :) Je mag elk pakket gebruiken dat je wil. Staat ook in de eerste post :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
MaDDoG schreef op 07 november 2002 @ 18:16:
[...]
Tuurlijk! Ik werk toch ook niet met 3d Max :) Je mag elk pakket gebruiken dat je wil. Staat ook in de eerste post :)
true maar ja een level editor is wel heel wat anders dan een 3d modeling programma, maargoed met dat level editing programma kan ik ook aardig mooie dingen tevoorschijn toveren(zover dat nog kan met quake 3 nadat ik doom iii heb gezien ;))

ik ga iig aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

bolleh schreef op 07 November 2002 @ 17:56:
zo, lang geleden dat ik in een 3d topic post(volg ze nog allemaal ;))
kwilde weereens mee doen maargoed kben nu druk bezig aant leren met de doom iii editor en nog een aantal kleine q3 projectjes, en mn werk nog ;)

in principe:
als je nou een leuk level bouwt.
een demo start
daar met 2 teams een deathmatch in houd

en die demo inlevert, heh je een heel pakkende en flitsende oorlog (8>

maar denk dat dat toch niet de bedoeling is ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
heuveltje schreef op 07 november 2002 @ 19:15:
[...]

in principe:
als je nou een leuk level bouwt.
een demo start
daar met 2 teams een deathmatch in houd

en die demo inlevert, heh je een heel pakkende en flitsende oorlog (8>

maar denk dat dat toch niet de bedoeling is ;)
hehehe nee kga echt een screenshot/render produceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast schreef op 07 November 2002 @ 18:15:
[...]

ik vind het ontzettend moeilijk om iets te maken dat eng, of angstaanjagend moet zijn :)
killerbunny die net een hele unit soldaten verorbert heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Ik doe mee!

Het wordt natuurlijk niets.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 61849 schreef op 07 november 2002 @ 19:50:
[...]
killerbunny die net een hele unit soldaten verorbert heeft? :P
niks tegen knijnen hè :D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=25823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41096

dat battlefield introtje was mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:| :| :| :|
Tis goed dat je het nu post , k was net aan dezelfde jeep bezig ( net aan de gril dus :p ) , kan ik nog gauw aan iets anders beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Wip
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/wa34524352345r.jpg
Dat wordt een soldaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyborg neem ik aan? (tip: maak een referentie met een mesh smooth eroverheen, dan zie je het resultaat al zonder te renderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
wel geinig want jullie kunnen eigenlijk gewoon superveel poly's gebruiken voor alles dat je maakt, ik moet overal op gaan letten kwa polycount :D
naja kzal wel wat leuks produceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 30-05 08:53
Ik zal eens proberen of ik wat kan gaan maken, zou m'n eerste 3d-scene worden... (dus van mij heb je niks te vrezen)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Atgast schreef op 07 november 2002 @ 18:15:
[...]

Tuurlijk mag je dat zeggen :)

Ok... dit is echt een beetje te droog, sorry ben net terug van stappen :)
Maar ontopic. Ik had dus 2 leuke ideetjes maar ik vrees dat deze door tijdgebrek er niet van komen... :S

Ideeen:
1) Een slagveld in je achtertuin: een shot waarbij in je achtertuin 2 legers met mieren tegen elkaar vechten
2) Oorlog tegen de natuur (die we verliezen). Deze is heel symbolisch, ik wilde een stuk "concrete" of beton maken waar dan een scheur in zat. Uit deze scheur kwam een klein plantje omhoog groeien... dat beton staat dan voor onze onderdrukking en de scheur/plant wil zeggen dat er weerstand is en dat uiteindelijk de onderdrukking zal verdwijnen... maar vooralsnog is het daar een oorlog.

(mocht iemand deze ideeen willen uitwerken, ga je gang want zoals ik al zei heb ik weinig tijd :S Persoonlijk projectje wil ik eerst verder afmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 41237 schreef op 07 november 2002 @ 22:54:
cyborg neem ik aan? (tip: maak een referentie met een mesh smooth eroverheen, dan zie je het resultaat al zonder te renderen)
Gezien het renderen ong 3.5 seconde duurt heb ik daar niet zo veel problemen mee. :)
[edit]
Wip
tis kartelig omdat het verkleind is en kwaliteit 50% slechter is.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/war32135234.jpg
bij de final ga ik een probleem krijgen, ik moest de quality omlaag schroeven om het naar theforumisdown te kunnen uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar toch, dan zie je het tegelijk, da's toch altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

ef_gamer schreef op 08 November 2002 @ 08:42:
[...]

Gezien het renderen ong 3.5 seconde duurt heb ik daar niet zo veel problemen mee. :)
[edit]
Wip
[afbeelding]
bij de final ga ik een probleem krijgen, ik moest de quality omlaag schroeven om het naar theforumisdown te kunnen uploaden.
lollig en het ziet er wel net uit :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

ef_gamer schreef op 08 november 2002 @ 08:42:
[...]

[edit]
Wip
[afbeelding]
even een OT-tipje tussendoor : op the forumisdown duw je dus gewoon 4 stukken van bestanden (linksboven, linksonder, rechtsboven, rechtsonder), of zelfs 9 stuks, als het formaat het niet toelaat (even knippen met photoshop), en dan verzamel je de links. vervolgens maak je een .html file waar ze alle vier met een table aan elkaar worden geschroefd (wel border size = 0, padding = 0 etc.) en die file kun je vervolgens -ook- weer uploaden als je echt geen space hebt.

is misschien een idee.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:41
ik denk dat ik dit keer ook maar eens mee doe :) zal voor mij de eerste keer zijn en heb mischien wel een leuk ideetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

okee, nieuw wipje (ja textures enzo sux)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/WIP.jpg
word een soort loopgraven linie met als primair verdedigingsdoel het tactische stadje erachter. Ik krijg echter wel het idee dat ik hem belachelijk groot moet renderen wil ik elk detail wat er in komt tonen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
heuveltje schreef op 08 november 2002 @ 09:40:
[...]

lollig en het ziet er wel net uit :)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

hmm kga ook maar es wat maken denk ik, kmot vast meer als 1 punt kunnen binnehalen dit keer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Hmm... ik denk dat ik wel wat tijd vrij kan maken om ook eens wat te gaan spelen met 3d.
Tis wel een tijdje geleden dat ik 'wat' gedaan heb met dat programma, dus verwacht niet teveel :+

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Damn... ik zit me zo te bedenken wat ik es zal gaan maken, en nou hebbik wel een goed idee, maar... da's tweedee. :(
Best leuk idee tough. Als ik een scanner bij de hand had, had ik em ff gepost.

* wacco is ff variantje erop aan het bedenken, hoe dat in 3d kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ef_gamer schreef op 08 november 2002 @ 08:42:
[...]

[edit]
Wip
[afbeelding]
hoe hartstikke leuk dit er ook uitziet...................Je hebt dus gewoon een plaatje als ondersteuning van je models?Dit gaat toch wel veranderen hoop ik hè :P (nee , serieus want dat ziet dus niet uit hè , zo'n achtergrond plaatje met die (karteligge :p ) models erin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol, ik vond het toen ook erg vreemd toen heuveltje het woord "net" noemde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 61849 schreef op 09 november 2002 @ 19:35:
[...]

hoe hartstikke leuk dit er ook uitziet...................Je hebt dus gewoon een plaatje als ondersteuning van je models?Dit gaat toch wel veranderen hoop ik hè :P (nee , serieus want dat ziet dus niet uit hè , zo'n achtergrond plaatje met die (karteligge :p ) models erin.)
karteltjes ligt aan kwaliteit, als kwaliteit beter is ziet het er veeel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Hmmmzz... heb geen 3d teken proggie meer
én een geblockte poort voor een niet-verder-te-noemen-proggie :(

* wacco is nog ff aan het hersenkraken voor een oplossing :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67484

hmmm ik doe ook wel mee ook al ben ik een complete n00b maar goed kan ik weer wat van leren zal zo mijn eerste WIP posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mrmensink/wipjes/WIP.jpg

Het moet een helm voor stellen alleen ik ben nog beetje aan het kloten om die "helm kleur" te krijgen.

Als iemand nog tips heeft graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Anders zoek je een goede camo texture, geeft een wat mooier effect denk ik :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 19:32
teaser ;)
de scene word velen malen groter :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/teaser.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(eerste 3d contest) WIP

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/3d/3d_leg_WIP.jpg

note: ik ben nog n00b (zoals je ziet). (dit moet de poot van me cyborg worden (de onderste helft))

comments/kritiek is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 41237 schreef op 10 november 2002 @ 09:37:
(eerste 3d contest) WIP

[afbeelding]

note: ik ben nog n00b (zoals je ziet). (dit moet de poot van me cyborg worden (de onderste helft))

comments/kritiek is welkom :)
kritiek op 1 poot? lol
hij netjes maar 1 ding valt me op.. het onderbeen en de knie zijn mooi gerond en de voet in ineens erg hoekig..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord_Mithril schreef op 10 November 2002 @ 10:14:
[...]

kritiek op 1 poot? lol
hij netjes maar 1 ding valt me op.. het onderbeen en de knie zijn mooi gerond en de voet in ineens erg hoekig..
ja, dat viel mij ook al op ;)

is ook aangepast in de volgende versie.

EDIT: nieuwe WIP

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/3d/cyborg-wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Heh, eerst dacht ik dat deze contest vol kwam te staan met tanks/helikopters/anders oorlogstuig. Nu zie ik dat 't een grote Mech-oorlog wordt :p

Voor iedereen die daarme bezig is, is dit wel een leuke tutorial; http://www.scifi-meshes.c...ling/greeble/greeble.html greebles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn eerste wipje, nog zeer basis maar ik wilde het jullie niet onthouden.
bon appetit!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~rhoetjes/frietoorlog.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25
Anoniem: 68580 schreef op 10 november 2002 @ 13:20:
bon appetit!

[afbeelding]
Whaha :D dit gaat scoren voor originaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41096

rofl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:41
Afbeeldingslocatie: http://www.care4ict.net/paul/3dmax/basis1.jpg

de beginsel van mijn basis.... nog veel te doen (en let niet om de roze omheining :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Xen je geeft aan dat je n00b bent maar ik vind het toch wel aardige mesh hoor! btw je kan het id van een helm hier zien http://manicmodels.com/ac...iers__Section_2__135.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56909

Ik ben nu volledig nieuw in 3ds Max 4 en zou graag willen beginnen, weet iemand echt de noobste turotail voor me? Echt waar ze het van het begin af uitleggen in het nederlands :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

nou ik raad je aan om toch zo snel mogelijk engels onder de knie te krijgen of te zorgen dat je ma alles vertaald voor je ;) want uiteindelijk zal je wel moeten :P. verder moet je gewoon zoeken op google naar 3dsmax stap voor stap tutorial ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56909

Ik kanwel engels :P wel goed maar nederlands is toch tikkie makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 08:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

http://gathering.tweakers...message/14558199#14558199

Gemaakt door Oogst :)

edit: dit is dus bedoeld voor sensation: het zijn basic tutorials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
LiToKi schreef op 10 November 2002 @ 12:43:
Heh, eerst dacht ik dat deze contest vol kwam te staan met tanks/helikopters/anders oorlogstuig. Nu zie ik dat 't een grote Mech-oorlog wordt :p

Voor iedereen die daarme bezig is, is dit wel een leuke tutorial; http://www.scifi-meshes.c...ling/greeble/greeble.html greebles :)
niet alleen mechs hoor ;)
ik ben atm ook bezig met tanks, turrets, vliegtuigen, basis, normale gebouwen..
thnx for the link btw :) zo worden mn mechs nog leuker

offtopic:
bumpmapping rulez, ik gooi een steen texture op een vliegtuig, bumpmap erover en het ziet er goed uit 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
bon appetit!

[afbeelding]
ROFL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26421

Anoniem: 56909 schreef op 10 november 2002 @ 13:43:
Ik ben nu volledig nieuw in 3ds Max 4 en zou graag willen beginnen, weet iemand echt de noobste turotail voor me? Echt waar ze het van het begin af uitleggen in het nederlands :P ?
* Anoniem: 26421 geeft de volgende tip:

Ga naar 3dcafe.com!!! Daar staan wel zo gruwelijk veel tutorials, goed en slechte en helaas (voor jou dan) wel in het engels. Maar zoals vermeld, tijd om engels te leren...... (-:

* Anoniem: 26421 heeft een paar jaar terug heel wat van die tutorials uitgeprint en weet zeker dat als hij nu zijn boekenkast in duikt dat al die uitgeprintte tuts daar liggen....

handig hoor, zo'n printer op school! Hij is nooit leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja, als je geen engels kan dan kan je lang zoeken. ik ben 13, en ik spreek vloeiend engels (lucky me :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4364

ik kon deze topic ook niet laten liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pix/split.gif

(final..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4364 schreef op 10 November 2002 @ 14:53:
ik kon deze topic ook niet laten liggen.

[afbeelding]

(final..)
:| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
ehm...wat is dit? Ik zie wat bounced light, maar het heeft niet erg veel met oorlog te maken of wel?
Naja, hier is mijn WIP: Ik ben nu bezig met een defence wall:
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/contest/contest1.jpg

Ik ben blij want ik ben niet erg goed met Max :)
Homemade textures, niet zo heel moeilijk, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

diyt is dus al 10 x beter dan wat ik ertegen aan aan het gooien ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Armageddon, dat vind ik echt enorm super mooi man!!!!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WIPJE:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mrmensink/wipjes/oorlog%20WIP2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mrmensink/wipjes/oorlog%20WIP3.jpg

Heb op de helm een camo texture gedaan en ben begonnen aan een geweer.

Tips/Commentaar Welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Hmm ik krijg dankzij armageddon het idee om levensgroot zon c&c laserding t emodelen tesla coil ofzo hmmm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

tip; hou goed in je achterhoofd hoe je final scene word, ga niet teveel detail in je soldier gooien als je toch een afstandscam gebruikt. verder zie ik grappige en mooie dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Obelisk of Light bedoel je misschien?? ;) wou ik ook al doen, maar paste niet in mijn scene.
Tip van allochtoon is zeker goed! Mijn laserfence wordt de voorgrond en daarom met bumpmaps e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Ok mijn id ga ik nu beginnen

* Anoniem: 38587 zoekt al alle Total Annihilation sites af voor peepers en sort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

next wip, een frietbakkie (en maar 3500 polygoontjes...)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~rhoetjes/bakje.jpg
edit: surface steps op 1 en meshsmooth van 2 eroverheen werkt iets beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 38587 schreef op 10 November 2002 @ 17:56:
Ok mijn id ga ik nu beginnen

* Anoniem: 38587 zoekt al alle Total Annihilation sites af voor peepers en sort
hehehe jij ook al :)
ik heb 1 geluk, ik heb veel games legaal, dus de boekjes ook. met alle pics van units enzo.. >:) ik heb al dingen gehaald uit, echelon, machwarrior, TA, Wingcommander enz enz enz ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Anoniem: 68580 schreef op 10 november 2002 @ 18:32:
[afbeelding]
ehm....oorlog-element? Ziet er mooi uit, maar heeft het hier iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie deze post
bon appetit!

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Domme ik, zie ik het nu pas

EDIT:
Patatje OORLOG ...ik snap em nu pas en ik heb nog wel VWO (6e klas) 8)7 |:(

moet je er wel pindasaus bij doen, want op de vorige zat alleen mayo :+

EDIT2:
ik ben echt blind ofzo vandaag....ik zie de pindasaus nu pas zitten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Laatst online: 08:07

Alpine

Twisted animator

Anoniem: 68580 schreef op 10 November 2002 @ 18:32:
[afbeelding]
lol... Patatje Oorlog (Curry, Mayo, Pindasaus en uitjes). Doe er mij maar ook 1 :Y)

Ik doe ook wel mee met deze contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met uitjes natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm flamen mag niet, maar dit is dus een patat OORLOG, jeweet wel met mayo, satesaus en uitjes.....

edit: eindelijk is et gevat, en op de vorige zat wel satesaus....(misschien monitor lichter instelle?)

edit: mooi zo :), ik krijg wel fans zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
ik weet het, ik weet het....sorry ;( ik heb een beetje een IQ/Verstand-inzakking op dit moment en het is nog niet eens maandag
ik heb mijn post al gewijzigd....
nu vind ik hem reteorigineel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Lord_Mithril schreef op 10 November 2002 @ 18:35:
[...]

hehehe jij ook al :)
ik heb 1 geluk, ik heb veel games legaal, dus de boekjes ook. met alle pics van units enzo.. >:) ik heb al dingen gehaald uit, echelon, machwarrior, TA, Wingcommander enz enz enz ;)
Heb Ta ook legaal, goed id btw (zoek plaatje voor big bertha, dus * Anoniem: 38587 pakt de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon> kan de beste overkomen.. :)
btw.. Ik kon het niet laten om ook wat te posten, het thema begon een beetje model een 'command & conquer' game te worden, met reacties als 'wow te gek man..' Vandaar dat ik een beetje voor deze simplistische en abstract vorm heb gekozen. (niet mooi, gelukkig maar..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70371

Dit is mijn eikel WIPje... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dorith/eikels.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 38587 schreef op 10 November 2002 @ 18:58:
[...]

Heb Ta ook legaal, goed id btw (zoek plaatje voor big bertha, dus * Anoniem: 38587 pakt de doos)
die pic staat niet in t boekje.. valt onder "secret technolegy"
in dat geval is google youre best friend ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.