[3D] Contest v4.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.334 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Anoniem: 31514 schreef op 29 november 2002 @ 15:49:
OK, voordat we een nieuwe v5 topic openen, wil ik toch even wat feedback op de onderwerpen. Ik heb het teruggebracht tot deze:
- snelheid
- in de stad
- de elementen

Ik doe dit zo omdat als ikzelf zou kiezen, ik zou kiezen voor eentje waarbij nu al een beeld in mij hoofd zou vormen. En dat zou al dus niet helemaal eerlijk zijn.
Reply alleen even met het onderwerp wat je aanspreekt geen lange verhalen. Ik kijk over een uur of zo wat de reacties zijn en open dan het v5 topic. Dan kan deze dicht.
Niks mis mee, die laatste is wel leuk.. lekker vaag.. kun je veel kanten mee op. In tegenstelling tot snelheid lijkt mij zo.
in de stad is ook wel lekker ruim..

damn.. m'n hoofd barst nu al uit elkaar van mogenlijkheden :P

[ Voor 14% gewijzigd door OxiMoron op 29-11-2002 15:54 ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 06-07 07:21
Mijn ongezouten meningen:

Snelheid had ik ook al een keer bedacht, maar vond 't uiteindelijk TE ruim (er kan zoveel 'snel' zijn), maar da's ook weleens leuk, het onverwachtte :)

In de stad lijkt me niks, mij te saai, gebouwtjes modellen...

De elementen, aarde/water/vuur neem ik aan. Mjah, kweenie, trekt me niet zo.

Dus ik zou kiezen voor snelheid :)

edit; lol @ Oximoron, ik dacht het tegenovergestelde over snelheid :)

[ Voor 13% gewijzigd door LiToKi op 29-11-2002 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
van mij weet je het, ik heb zelf het 'snelle' balletje opgegooid :)

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

MrE

Sugardaddy take me home..

snelheid en in de stad lijken mij erg leuk. Het laat de ruimte voor vrije interpretatie. Voor snelheid zijn er veel mogelijkheden tot interpretatie, en de stad is denk ik voor beginners (zoals ik) erg toegangkelijk (veel basisvormen)

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 08:56
OxiMoron schreef op 29 november 2002 @ 15:41:
[...]

Dat is het wel zo'n beetje..

Zat zelf te denken aan zoiets:

users (userid, name, password, email)
contest(contestid, subject, startdate, enddate, winnerid)
contestusers(cuid, contestid, userid) <-- koppeltabel/inschrijvtabel
images(imageid, contestid, userid, status) <-- status (wip/final)
vote(voteid, contestid, voterid, imageid, rank) <-- rank (1/2/3 1/3/6 points)

eerste is primary key, daarna eventuele foreign keys en daarna de rest.

voor de rest moet alles goed afgevangen worden in de programmatuur :)
Ik zou het een klein beetje anders doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
users (userid, name, password, email)
contest(contestid, subject, startdate, enddate, winnerid)
contestusers(cuid, contestid, userid) <-- koppeltabel/inschrijvtabel
// tot dusver hetzelfde

// aparte images tabel
images(imageid, filereference)  // binary data kan evt ook in dbase onder blob worden opgeslagen

wip (wipid, contestusersid, imageid)  // koppelt afbeelding aan user&contest als wip
final (finalid, contestusersid, imageid)  // koppelt afbeelding aan user&contest als final
vote(voteid, cuid, finalid, evaluation)  // contestuserid koppelt een vote aan user&contest
                                         // -> dit is dus degene die vote en moet dus ook meedoen aan de contest
                                         // evaluation is het cijfer dat wordt gegeven

Sorry voor de layout...

P.S. contestusers tabel kan mooi 'participation' heten

[ Voor 4% gewijzigd door vargo op 29-11-2002 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
hmm ja.. misschien is idd wel handig als er een aparte tabel is voor de images...

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
LiToKi schreef op 29 November 2002 @ 15:54:
edit; lol @ Oximoron, ik dacht het tegenovergestelde over snelheid :)
Tja.. krijgen we allemaal auto's vliegtuigen, raketen...

slakken zul je niet zien ;)

De elementen kun je ook andere dingen voor nemen..

een puzzel bestaat ook uit elementen (stukjes) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 11:03
Zullen we even gaan beslissen wie nou die website gaat maken, raak een beetje de klus kwijt :S . Ik wil het graag doen. Ik heb zover ik weet de nodige skills wel. Maar als iemand het graag wil doen.... Dan wil ik nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Het zijn alledrie goede onderwerpen!!! wat er ook van komt ik doe mee met v5, (als jullie niet kunnen kiezen wip ik wel een "snel element in de stad" ) ;)

ps: het lijkt me ook leuk bijvoorbeeld iets te doen met groenten of fruit of zo, dan kan je nog zien of je er beentjes en armpjes onderzet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
CyberHunter schreef op 29 November 2002 @ 16:18:
Zullen we even gaan beslissen wie nou die website gaat maken, raak een beetje de klus kwijt :S . Ik wil het graag doen. Ik heb zover ik weet de nodige skills wel. Maar als iemand het graag wil doen.... Dan wil ik nog! :)
Uhhmmm ja - ik wil dus wel helpen wanneer nodig, maar heb simpelweg te weinig tijd om het hele systeem te coden. Hosten wil ik wel op me nemen. Machine trekt het wel denk ik en de verbinding helemaal wel.

Waarom niet het hele systeem met een paar man bouwen (OxiMoron, CyberHunter)? Is het eerder af/ zit er meer functionaliteit aan. Kwestie van goed managen:
1. eens worden over dbase design
2. eens worden over implementatie (MySQL/PostGres/?, output formaat, manier van user authentication etc)
3. Indien OO afspreken welke interfaces we gebruiken voor objecten
4. Wellicht loskoppelen van data & design m.b.v. XML & XSL?
5. taken verdelen
6.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

* Hugo is voor snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Samen kan natuurlijk ook. Moeten het dan wel echt goed afspreken. Ik zelf werkt toch vooral met php en mysql. Verder wil ik me altijd graag verdiepen in nieuwe dingen als deze nodig zijn. Maar dat zien we dan wel. even wachten wat OxiMoron heeft te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 21:56
Ik ben niet zo'n voorstander van snelheid, maar ik denk dat ik er weinig aan kan doen. 't staat onderhand al vast. Mijn voorkeur gaat iig uit naar "de stad", gevolgd door de elementen, is ook wel wat mee te doen...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Oja ik doe ook mee volgende keer. Het onderwerp maakt me niet zoveel uit. Ik verzin wel wat leuks (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Die website maakt mij niet zoveel uit hoor..
Kan er altijd tijd voor vrijmaken, maar als iemand anders toch niks te doen heeft mag die het wel doen ;)

Samen werkt meestal toch slecht..
Ben een tijd lang developer bij XMB geweest, maar dat werd ook gewoon zo'n zooitje.
Zeker nu ze adventuremedia de "sponsor" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Volgens mij ben jij wel wat (veel) beter dan mij. :'(
Maar het lijkt me een leuk project. Dat zeker.

Maar je hebt wel gelijk, samen werken werkt meestal niet echt geweldig zeker niet over i-net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
lol, zo goed ben ik niet hoor..

Ik studeer Informatica, daardoor kan ik gewoon goed debuggen (dat was eigenlijk het enige dat ik deed bij XMB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
lol, nou ik studeer nu vwo en was van plan ook informatica te gaan studeren dus ik loop een paar jaartjes op je achter. Maar ja wat maakt dat uit.

kiezen erg moeilijk..... stresss!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

* Linc is voor SPEED

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
CyberHunter schreef op 29 November 2002 @ 17:09:
lol, nou ik studeer nu vwo en was van plan ook informatica te gaan studeren dus ik loop een paar jaartjes op je achter. Maar ja wat maakt dat uit.

kiezen erg moeilijk..... stresss!!
Zit al in het laatste jaar...

ga hierna AI/KI doen... moet alleen nog ff een kamer in groningen regelen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Cool, ik zat eerst te twijfelen tussen KI/AI en informatica, eigenlijk twijfel ik nog steeds maar het wordt toch steeds meer informatica dan KI. Jij zit nog niet in dat Bachelor/Master systeem. Waar studeer je? En waarom KI/AI in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
OxiMoron schreef op 29 november 2002 @ 16:54:
Die website maakt mij niet zoveel uit hoor..
Kan er altijd tijd voor vrijmaken, maar als iemand anders toch niks te doen heeft mag die het wel doen ;)

Samen werkt meestal toch slecht..
Ben een tijd lang developer bij XMB geweest, maar dat werd ook gewoon zo'n zooitje.
Zeker nu ze adventuremedia de "sponsor" is.
Ja samenwerken is soms wat lastig als men het onderling 'oneens' is. Daarom is het belangrijk om van te voren een aantal zaken vast te leggen. Niet dat je je daar vervolgens krampachtig aan moet houden, maar het is wel netjes om ervoor te zorgen dat iedereen commentaar bij zijn code zet en een zekere vorm van versiemangement hanteerd.

Het is niet mijn bedoeling te gaan pushen om een gezamelijk teamproject te starten, maar aangezien jullie beide het ook leuk vinden om een site te ontwikkelen dacht ik 'waarom niet samen?'.
Ik denk dat gezamelijk ontwikkelen best mogelijk moet zijn; het is niet zomaar 'over internet', maar op GOT :p !!! Oh en het project (source) mag van mij best aan GOT 'geschonken' worden opdat de contest-serie niet afhankelijk is van wie dan ook.
Ik hoor het wel - het hostaanbod geldt ook nog steeds! En geen banners van mijn kant of wat dan ook. Het enige wat ik wel wil is dat ik vanwege security redenen de source eerst bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Het project wordt natuurlijk aan GOT geschonken. Dat was al het idee. (zover ik wist)
Hostaanbod is zeker ook handig. Ik heb hier ook wel een server maar die is erg langzaam.

Samenwerken is natuurlijk ook een uitdaging en er komt misschien wel iets heel moois uitrollen. Het is wel te doen zolang we maar goede afspraken maken, zoals al eerder genoemd.
Misschien moeten we maar een apart topic hier open. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Ik heb echt een superorigineel idee over Snelheid... :)
Doe snelheid doe snelheid :)

* armageddon_2k1 is dus ook voor snelheid

[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 29-11-2002 17:35 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Er gaat blijkbaar een lichte voorkeur uit naar 'snelheid', gevolgd door 'in de stad'. Het argument van MrE vind ik erg goed: beginners kunnen met 'in de stad' al aardig aan de slag, omdat je van basisvormen gebruik kan maken. (het ligt er maar aan hoe je met het onderwerp omgaat, trouwens).
Later in de avond open ik het nieuwe topic met het nieuwe onderwerp. Er kan dus nog even gekozen worden qua onderwerp.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 29-11-2002 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 21:57

Spotter

Lichtnicht

Spotter is n00b, wil gezellig mee gaan doen, vooralsnog met gmax, als 3D MAX binnen is, dan daarmee renderen enzo. Ik vin snelheid, en in de stad het leukst, eigenlijk vind ik de elementen te moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49195

Misschien is het leuk om de contest op de kerst aan te passen? gewoon omdat het thema wel actueel is nu?

Kerst lijkt mij een breed onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kort antwoord: Nee!
ik haat kerst, ook in 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49195

okee, het was ook maar een idee, dacht zelf dat iedereen daar wel een ander beeld bij had.

/me speed vind ik een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37019

ik ben zelf voorstander van : in de stad, alleen al omdat het modellen wat makkelijker zal zijn, alleen het texturen zal veel moeilijker zijn maar aangezien ik de uitleg van wildmedia nog ergens heb staan wil ik der wel voor gaan!

snelheid ben ik nie echt voor omdat je dan veel auto's e.d. gaat zien, en ben nie echt voorstander van voertuigen te maken., er kruipt veel teveel tijd in het modellen (waar ik dus niet great in ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

* handige_harrie is ook voor snelheid

check icon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
3D-Dude: je kunt snelheid op veel manieren benaderen, daar heb je niet direct een auto of een ander voertuig voor nodig... ik had hier een paar goede voorbeelden willen noemen maar ik vind dat niet op zn plaats omdat iedereen zelf moet uitmaken wat hij maakt en ik niemand voor de voeten wil lopen... kortom draai een opdracht (welke het ook mag worden) zo dat ie haalbaar en leuk is voor jou, er wordt niet specifiek om ingewikkelde models gevraagd

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-06 11:30
* Qylos maakt het niet uit.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

By popular demand: