thams portfolio: www.thamar.nl
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Bis morgen!
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
hehe, weer 2eMaDDoG schreef op 28 November 2002 @ 22:29:
En de winnar is bekend!!
Het is *roffel roffel roffel* (tikfouten onder voorbehoud) Wildemedia! Hij is in de laatste drie stemmen toch nog LiToKi voorbij gestreefd die het grootste deel op kop heeft gestaan.
Spreadsheet komt er zo aan....
[afbeelding]

gefeliciteerd wildmedia
verzin iets creatiefs voor de volgende
edit: oh ik ben niet voor scheiden in categoriën, het is al zo'n klein groepje, vind 't wel gezellig zo. heb ook niet 't idee dat degene die lager zijn geeïndigd daar nou echt mee zitten... zou ik ook niet hebben...
en tutorials zie ik ook niet zitten
[ Voor 20% gewijzigd door LiToKi op 28-11-2002 22:44 ]
Anoniem: 63976
ik wil graag de mensen bedanken die dit mogelijk hebben gemaakt
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 28-11-2002 22:42 ]
Anoniem: 70371
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 70371 op 28-11-2002 22:42 ]
ik weet nog wel een leuke zonder het oorlogsgeweld of de duivel
inquestos schreef op 28 november 2002 @ 22:37:
offtopic:
Waarom zetten jullie het aantal posts per pagina zo ontzettend laag??? ISDN en 250 posts per pagina, dit is dus pagina 3... Werkt echt een stuk fijner, zolang je maar genoeg ruimte vrij maakt voor je geschiedenis.
[...]
omdat je anders zoveel moet scrollen..
laadtijd heeft er niks mee te maken, gewoon het feit dat met veel plaatjes de pagina's erg lang worden
eehh.. waar zijn de 3 en 6 punten van Allochtoon voor uitwerking??
klopt nu wel
[ Voor 11% gewijzigd door OxiMoron op 28-11-2002 22:46 ]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Anoniem: 68580
en dat voor zeker 18 x zo weinig werk
beterheid!
maakt voor de punten niet uit natuurlijk
[ Voor 23% gewijzigd door Tham op 28-11-2002 22:46 ]
Anoniem: 31514
En Litoki, over die originaliteit, ik zal mijn best doen. Maar ik denk toch echt dat jij daarin mijn meester bent. Ik heb mij nooit in die stijl, waarin jij zo uitblinkt, verdiept.
plaagde je maar, maakt mij natuurlijk niks uitAnoniem: 31514 schreef op 28 november 2002 @ 22:47:
Yay! ... dank allemaal, het was weer een genot om mee te doen!
En Litoki, over die originaliteit, ik zal mijn best doen. Maar ik denk toch echt dat jij daarin mijn meester bent. Ik heb mij nooit in die stijl, waarin jij zo uitblinkt, verdiept.
Anoniem: 68580
en origineel? achja, dan moet ie voor originaliteit weer 3 x zoveel models maken
en anders moet je weer 3 x zoveel tijd aan de skins besteden
tis gewoon een kwestie van smaak
wat ik wel zou wille aanbevele btw is dat je gewoon een cijfer geeft van 0 - 10 voor iedere inzending, kan makkelijk met een stuk of 12 van die dinge en dat levert een veel duidelijker beeld op
is het trouwens ook geen leuk idee om iets met animatie te doen oid?
[ Voor 61% gewijzigd door Allochtoon op 28-11-2002 23:14 ]
Ummm tegen wie en over wie had je het daar? ;?Anoniem: 68580 schreef op 28 November 2002 @ 22:53:
niet scheiden, gewoon zo laten
en origineel? achja, dan moet ie voor originaliteit weer 3 x zoveel models maken
en anders moet je weer 3 x zoveel tijd aan de skins besteden
tis gewoon een kwestie van smaak
wat ik wel zou wille aanbevele btw is dat je gewoon een cijfer geeft van 0 - 10 voor iedere inzending, kan makkelijk met een stuk of 12 van die dinge en dat levert een veel duidelijker beeld op
Dat van die punten vind ik een goed idee. Dan is de uitkomst ook niet zo 'scheef'.
Kan niet iemand kijken naar zo'n puntentelling-php-asp-cgi-script-ding-geval-site?
Thanks Allo
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 28-11-2002 22:56 ]
wat moet er allemaal op ?
-puntentelling (duh)
-?
-?
-?
tell me (ik beloof niks btw.. ik wil gewoon kijken of ik t kan)
Bier, Whiskey en Metal!!
Wildmedia: denk eraan, een beetje "wazig"/abstract onderwerp zodat je lekker origineel kan zijn (komt misschien weer niet in jouw voordeel uit
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 32226
hij is soms lastig maar luistert goed naar mij, ik kan hem als hij zo thuis komt er voor laten zorgen dat een nieuwe topic geactiveerd en goedgekeurd wordt.
Hij kan nog heel goed programeren ook, ik heb al eerder in een andere contest aangegeven dat hij bereid is om een systeempje te bouwen, waar we onze renders kunnen uploaden (maar daar heeft niemand op gereageerd ) en hij kan er een rating-systeempje inbouwen... intresse, we kunnen eerst een testversie bouwen, het mag bij mijn bedrijf (het bedrijf waar ik werk dus) gehost worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Tham op 28-11-2002 23:08 ]
Tham schreef op 28 November 2002 @ 23:06:
zeg Wild, als je een al idee hebt... ik heb een modje als huisdier,
hij is soms lastig maar luistert goed naar mij, ik kan hem als hij zo thuis komt er voor laten zorgen dat een nieuwe topic geactiveerd en goedgekeurd wordt.
Hij kan nog heel goed programeren ook, ik heb al eerder in een andere contest aangegeven dat hij bereid is om een systeempje te bouwen, waar we onze renders kunnen uploaden (maar daar heeft niemand op gereageerd ) en hij kan er een rating-systeempje inbouwen... intresse, we kunnen eerst een testversie bouwen, het mag bij mijn bedrijf gehost worden.
maar ik ga toch proberen ook zo'n site te maken
al is t gewoon voor de fun (en omdat ik me verveel @ stage)
Bier, Whiskey en Metal!!
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
samen met mijQylos schreef op 28 November 2002 @ 23:10:
Joepie ik ben laatste.
Bier, Whiskey en Metal!!
Als ik jou die ene stem niet gegeven had. Allochtoon heeft op mij gestemd. Wat bezielt jou eigenlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Qylos op 28-11-2002 23:13 ]
Klinkt perfect, kijk maar eens wat dat huisdier van je uit kan poepen. Ik ben er niet in thuis, maar zie wel eens van die dingen langs komen op GoT, vandaar.Tham schreef op 28 November 2002 @ 23:06:
Hij kan nog heel goed programeren ook, ik heb al eerder in een andere contest aangegeven dat hij bereid is om een systeempje te bouwen, waar we onze renders kunnen uploaden (maar daar heeft niemand op gereageerd ) en hij kan er een rating-systeempje inbouwen... intresse, we kunnen eerst een testversie bouwen, het mag bij mijn bedrijf (het bedrijf waar ik werk dus) gehost worden.
Anoniem: 4364
geen.. commentaar...............
Anoniem: 63976
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 28-11-2002 23:14 . Reden: ik ben te langzaam ]
Klinkt perfect, kijk maar eens wat dat huisdier van je uit kan poepen. Ik ben er niet in thuis, maar zie wel eens van die dingen langs komen op GoT, vandaar.Tham schreef op 28 November 2002 @ 23:06:
Ok, the more the merrier.Lord_Mithril schreef op 28 November 2002 @ 23:07:
maar ik ga toch proberen ook zo'n site te maken
al is t gewoon voor de fun (en omdat ik me verveel @ stage)
Jij ook al... Ik had het nog gevraagt, maar nee hoor... Damn wat zou een weekje alleen 3ds max 8 uur per dag me goed doen, maar helaas
Ik durf te wedden dat je bij de volgende contest dezelfde zult postenAnoniem: 4364 schreef op 28 november 2002 @ 23:13:
tja... Ik heb als eerste m`n final gepost, en die suckers picken dat niet eens op.. sorry. puinhoop stemming........geef mijn vote maar aan een andere sukkel around.
http://www.xs4all.nl/~elout/pix/split.gif
Hij was idd, ehm, errug eh.... abstract. Maar de emoties: de woede, het verdriet zijn iig zeer duidelijk weergeven. Mijn complimenten
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
ook weinig woorden voor.. 'et spijt me. Gewoon niet goed gekeken/opgelet/nagedacht. Jammer dat er ook niemand anders was die het opviel. Ik heb mezelf nooit zo gezien als het grote opperhoofd van deze contest. En neem te veel over van anderen. (begon al met de datum.) Gelukkig mag nu wildmedia alles op zicht nemen en kan ik gewoon weer meedoen en toekijkenAnoniem: 4364 schreef op 28 november 2002 @ 23:13:
tja... Ik heb als eerste m`n final gepost, en die suckers picken dat niet eens op.. sorry. puinhoop stemming........geef mijn vote maar aan een andere sukkel around.
nogmaals excuuses.
to repetitive music."
Anoniem: 4364
volgende keer zal ik hard terug slaan
maak je borst maar nat.............
..entoch, ik heb duidelijk aangegeven dat dat ding mijn final was, kort maar krachtig voor mij, geen eye-candy toen. en lekker impulsief binnen nog geen uur. Gewoon omdat ik iets wilde (tegen)-modellen, toen.
Voor de volgende wedstrijd graag toch een betere controle op alle mensen die mee hebben gedaan, binnen dit topic, En hebben aangegeven dat dat plaatje hun final was, of ze nu een maand was of 1 uur bezig zijn geweest, dat moet toch niet uitmaken.
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 4364 op 28-11-2002 23:41 ]
nou.. ik ga douchen, dus dat gedeelte komt goedAnoniem: 4364 schreef op 28 November 2002 @ 23:26:
ik was liever op de laatste plaats terecht gekomen, dan dit... 'totaal genegeerd'.
volgende keer zal ik hard terug slaan
maak je borst maar nat.............
wat word de volgende contest, ik wil beginnen
ghehehe, dat heb je heel goed gezien. jij hebt de eer de volgende contest te starten na goedkeuring van de modjes/admins. Dus jij bepaald de puntentelling, het onderwerp, de lengte van de wedstrijd en dergelijken. Leef je uit. Ik verwacht morgen wel een hele goedeAnoniem: 31514 schreef op 28 november 2002 @ 23:36:
ummmm .... wacht ff, moet ík nu met een onderwerp komen? If so, dan sta ik open voor steekwoorden.
steekwoord... *ugeOrganischurge*
to repetitive music."
ik heb 3dmax geinstalled @ stageHoly_Paladin schreef op 28 November 2002 @ 23:14:
[...]
Jij ook al... Ik had het nog gevraagt, maar nee hoor... Damn wat zou een weekje alleen 3ds max 8 uur per dag me goed doen, maar helaas!

en wild, steekwoorden?
ik had daarnet een erg leuk idee, een all terrain voertuig (water, land, lucht)
kan wel een leuke worden denk ik.. je hebt namelijk redelijke creativiteit ervoor nodig
Bier, Whiskey en Metal!!
Misschien dat ik de volgende contest ook wat ga proberen. Ligt eraan of ik veel tijd en zin heb.
Wat de steekwoorden betreft: ikzelf vind oude dingen (zoals oude gebouwen, oude voertuigen, etc.) altijd wel een goede sfeer hebben.
Hmmm, ik kan eigenlijk nog helemaal niet 3D'en...... andere steekwoorden: kubus, bol, cylinder.
[ Voor 17% gewijzigd door maikel op 28-11-2002 23:49 ]
hehe ja ik heb gisteren 'the cube' gezien, heel artistiek, maar nee dit hoeft voor mij niet net zoals een voertuig we hebben al zoveel 'mannen-onderwerpen' gehad(logisch natuurlijk)
ik zat zelf meer te denken aan iets meer vrijheid in onderwerp:
iets als 'snelheid', kunnen jullie bijvoorbeeld cewle wagens maken en daar kan ik dan ook wat mee, als er iets als die duivels wordt gekozen kies dan niet zo specifiek iets kwaadaardigs maar meer een lossere term als magie, dat kan witte of zwarte magie zijn... en hoeft niet dan ook niet perse een gemodeld figuur te zijn en is dan ook toegankelijker voor beginners
Kijk je rot en geef gerust commentaar.
http://got-pics.serveftp.net/got/
Als het niks is meld dat dan ook even. Dan steek ik er geen extra nuttelozen tijd in.
ps. het uploaden werkt al. het voten niet.
[ Voor 6% gewijzigd door JochemvL op 29-11-2002 00:06 ]
Daarnaast had ik 'in de stad', 'de elementen' en iets organisch, maar ik denk dat je met dat laatste te veel mensen afschrikt.
Hmm, motion blur...
Hmm.
[/poëzie]
Behalve dat het niet al te snel gaat, lijkt me dit een prima opzet! Ga zo door.CyberHunter schreef op 29 November 2002 @ 00:05:
Ik weet dat er al meerdere mensen zijn die dit wilde/wouden gaan doen. Ik had toch tijd en zin om iets te maken en als jullie het goed vinden kan ik lekker verder gaan en dan is ie voor het einde van het volgende contest af.
Kijk je rot en geef gerust commentaar.
http://got-pics.serveftp.net/got/
Als het niks is meld dat dan ook even. Dan steek ik er geen extra nuttelozen tijd in.
ps. het uploaden werkt al. het voten niet.
Die film heb ik ook gezien. Erg toffe film !Tham schreef op 29 november 2002 @ 00:01:
[...]
hehe ja ik heb gisteren 'the cube' gezien, heel artistiek, maar nee dit hoeft voor mij niet net zoals een voertuig we hebben al zoveel 'mannen-onderwerpen' gehad(logisch natuurlijk)
ik zat zelf meer te denken aan iets meer vrijheid in onderwerp:
iets als 'snelheid', kunnen jullie bijvoorbeeld cewle wagens maken en daar kan ik dan ook wat mee, als er iets als die duivels wordt gekozen kies dan niet zo specifiek iets kwaadaardigs maar meer een lossere term als magie, dat kan witte of zwarte magie zijn... en hoeft niet dan ook niet perse een gemodeld figuur te zijn en is dan ook toegankelijker voor beginners
Ik vraag me alleen af of ik uberhaupt wel verder kom dan een kubus hoor.
Met 3D Studio 4 (voor DOS ja) kon ik redelijk overweg. Maar met 3DS MAX niet echt meer. Dat vond ik in eerste instantie te druk: alles stond op 1 scherm, terwijl ik 3DS4 er verschillende schermen waren voor de 2D editor, 3D lofter, 3D editor, etc.
En nu heb ik Maya maar geinstalleerd.
Yeah!maikel schreef op 29 November 2002 @ 01:22:
Die film heb ik ook gezien. Erg toffe film !
Met r4 onder Dos ben ik ook ooit begonnen. Eigenlijk is het in max niet zo heel veel anders alleen moet het kwartje even vallen. Ik weet nog dat ik toen een dual boot had om naast Windows nog r4 te kunnen gebruiken, dit omdat ik niks (maar dan ook echt niks) met max kon. Dat kubusvoorbeeld is dan ook héél herkenbaarIk vraag me alleen af of ik uberhaupt wel verder kom dan een kubus hoor.
Met 3D Studio 4 (voor DOS ja) kon ik redelijk overweg. Maar met 3DS MAX niet echt meer. Dat vond ik in eerste instantie te druk: alles stond op 1 scherm, terwijl ik 3DS4 er verschillende schermen waren voor de 2D editor, 3D lofter, 3D editor, etc.
Waarom is voor veel mensen Maya toch een hoger platform ten opzichte van 3dsmax?En nu heb ik Maya maar geinstalleerd.Ja, als ik wat doe, dan meteen weer overkill.
Had misschien inderdaad beter bij jou eerst kunnen vragen welk onderdeel "techniek" was en welk "originaliteit en uitvoering". Gelukkig maakt het bij de punten niet uit. Maar ik was erg aan het twijfelen welke nou wat was.Tham schreef op 28 november 2002 @ 22:44:
het klopt idd niet je hebt mijn uitwerking originaliteitsuitslag omgewisseld
maakt voor de punten niet uit natuurlijk
to repetitive music."
Tsja, voor een hoop mensen zullen producties zoals Final fantasy, Star wars, the Mummy ed toch als erg indrukwekkend ervaren worden.Anoniem: 31514 schreef op 29 November 2002 @ 01:32:[...]
Waarom is voor veel mensen Maya toch een hoger platform ten opzichte van 3dsmax?
En ik moet toegeven dat ik ook niet zulke mooie tegenhangers van de maya stal kan verzinnen voor 3ds max.
Al is het promilage alcohol in mijn bloed daar op dit moment ook een erg goede reden voor.
to repetitive music."
mooiste wat ik kan bedenken is 't werk van Blizzard (Warcraft III/Diablo)MaDDoG schreef op 29 november 2002 @ 05:24:
[...]
Tsja, voor een hoop mensen zullen producties zoals Final fantasy, Star wars, the Mummy ed toch als erg indrukwekkend ervaren worden.
En ik moet toegeven dat ik ook niet zulke mooie tegenhangers van de maya stal kan verzinnen voor 3ds max.
Al is het promilage alcohol in mijn bloed daar op dit moment ook een erg goede reden voor.
of sommige korte animaties als Fifty Percent Grey (Oscarnominatie, haast natuurlijk verloren van Pixar)
Wel weet ik dat dat voor ons weinig zegt, met goeie skills haal je uit alle high end programma's mooie dingen. Er is altijd gezeik tussen gebruikers van verschillende pakketten, strontziek wordt je van alle discussies.
trouwens ik hoop dat de volgende contest nog leuker word
http://hawvie.deviantart.com/
Maar dan nog zou je voor de animatie een onderwerp moeten verzinnen... bijvoorbeeld een fly trough door een landschap, of stad.HawVer schreef op 29 November 2002 @ 12:39:
What about een animatie contest? Wie draait de mooiste animatie in elkaar?
Bij een animatie moet er vervolgens ook gekeken worden naar camerastanden, en dat soort dingen... Ik denk dat je dan in een heel ander genre komt...
In times of war the law falls silent
Denk dan dat je mensen best wel gaat afschrikken, moet je met camera's aan de gang, animeren en vooral renderen wordt dan een probleem voor mensen die hun pc niet 24/7 aan kunnen laten staan.HawVer schreef op 29 november 2002 @ 12:39:
What about een animatie contest? Wie draait de mooiste animatie in elkaar?
Anoniem: 28596
laten we het nou gewoon bij plaatjes houden
Ik heb helaas een zwaar tijdgebrek de laatste tijd - daarom heb ik na de workshops helaas ook moeten afhaken met meedoen aan de contests. Wel blijf ik de contests met veel plezier volgen; deze was erg goed al zeg ik het zelf.Anoniem: 31514 schreef op 29 November 2002 @ 00:34:
[...]
Behalve dat het niet al te snel gaat, lijkt me dit een prima opzet! Ga zo door.
Ik heb ook zelfs geen tijd om een website in elkaar te flansen hiervoor, maar wat ik wel heb is:
a. ervaring om eventueel te helpen met wat probleempjes voor een website - als een ander er niet uitkomt. Php, MySQL (of beetje oracle/postgres), xml, xsl, html, css, flash is allemaal geen probleem...
b. een celly 800 met 256 ram op een 100 mbit lijntje - ik wil zolang het niet al te gek wordt wel hosten: op bijvoorbeeld 3Dcontest.vargo.nl
Maar begrijp ik nu goed dat mensen voor de contests een website willen maken? Er was er toch al een?
Ook lijkt mij het maken van tutorials niet erg verstandig, omdat mensen met verschillende programma's werken, en het dan (ik doe even een vlotte check) een overwegend 3dMAX gebeuren zou worden denk ik (vooral als de winaar het steeds zou moeten doen).
Het zou overigens wel leuk zijn als tips en truuks wat meer worden gedeeld.
[ Voor 5% gewijzigd door MrE op 29-11-2002 15:01 . Reden: un poire au chocolat silvousplait ]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Er was idd al een website, maar deze is statisch. Hierdoor is het elke keer weer 'veel' werk om alles te managen. Daarom zou het handig zijn om een zogenaamde 'database-driven' website te bouwen. Die hoef je maar 1x op te zetten en daarna heb je er geen omkijken meer naar.Maar begrijp ik nu goed dat mensen voor de contests een website willen maken? Er was er toch al een?
Vb'tje:
De beheerder of iemand anders die je toestemming geeft kan een nieuwe contest aanmaken waarin de opdracht beschreven staat en je geeft een einddatum hiervoor aan. Deelnemers schrijven zich (éénmalig) in en kunnen zich aanmelden voor een contest. Tot de deadline kun je een 'final' afbeelding posten en na de deadline kan je je punten verdelen aan de inzendingen. Je kan het dus zelfs zo proggen dat het systeem de winnaar automatisch toestemming geeft de volgende contest in te voeren. Of zelfs ervoor zorgen dat deelnemers een waarschuwingsmailtje krijgen dat ze moeten submitten of voten. En ook bijvoorbeeld iedere deelnemer het recht geven om bijvoorbeeld 10 WIP images te draaien onder zijn naam.
Dat is het wel zo'n beetje..vargo schreef op 29 november 2002 @ 15:26:
[...]
Er was idd al een website, maar deze is statisch. Hierdoor is het elke keer weer 'veel' werk om alles te managen. Daarom zou het handig zijn om een zogenaamde 'database-driven' website te bouwen. Die hoef je maar 1x op te zetten en daarna heb je er geen omkijken meer naar.
Vb'tje:
De beheerder of iemand anders die je toestemming geeft kan een nieuwe contest aanmaken waarin de opdracht beschreven staat en je geeft een einddatum hiervoor aan. Deelnemers schrijven zich (éénmalig) in en kunnen zich aanmelden voor een contest. Tot de deadline kun je een 'final' afbeelding posten en na de deadline kan je je punten verdelen aan de inzendingen. Je kan het dus zelfs zo proggen dat het systeem de winnaar automatisch toestemming geeft de volgende contest in te voeren. Of zelfs ervoor zorgen dat deelnemers een waarschuwingsmailtje krijgen dat ze moeten submitten of voten. En ook bijvoorbeeld iedere deelnemer het recht geven om bijvoorbeeld 10 WIP images te draaien onder zijn naam.
Zat zelf te denken aan zoiets:
users (userid, name, password, email)
contest(contestid, subject, startdate, enddate, winnerid)
contestusers(cuid, contestid, userid) <-- koppeltabel/inschrijvtabel
images(imageid, contestid, userid, status) <-- status (wip/final)
vote(voteid, contestid, voterid, imageid, rank) <-- rank (1/2/3 1/3/6 points)
eerste is primary key, daarna eventuele foreign keys en daarna de rest.
voor de rest moet alles goed afgevangen worden in de programmatuur
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
- snelheid
- in de stad
- de elementen
Ik doe dit zo omdat als ikzelf zou kiezen, ik zou kiezen voor eentje waarbij nu al een beeld in mij hoofd zou vormen. En dat zou al dus niet helemaal eerlijk zijn.
Reply alleen even met het onderwerp wat je aanspreekt geen lange verhalen. Ik kijk over een uur of zo wat de reacties zijn en open dan het v5 topic. Dan kan deze dicht.
Daarnaast kan een nieuw topic geopend worden over de website en het stemmen. Ik voorzie dat daar veel over geschreven gaat worden en dan blijft het contest-topic schoon.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 29-11-2002 15:52 ]
Niks mis mee, die laatste is wel leuk.. lekker vaag.. kun je veel kanten mee op. In tegenstelling tot snelheid lijkt mij zo.Anoniem: 31514 schreef op 29 november 2002 @ 15:49:
OK, voordat we een nieuwe v5 topic openen, wil ik toch even wat feedback op de onderwerpen. Ik heb het teruggebracht tot deze:
- snelheid
- in de stad
- de elementen
Ik doe dit zo omdat als ikzelf zou kiezen, ik zou kiezen voor eentje waarbij nu al een beeld in mij hoofd zou vormen. En dat zou al dus niet helemaal eerlijk zijn.
Reply alleen even met het onderwerp wat je aanspreekt geen lange verhalen. Ik kijk over een uur of zo wat de reacties zijn en open dan het v5 topic. Dan kan deze dicht.
in de stad is ook wel lekker ruim..
damn.. m'n hoofd barst nu al uit elkaar van mogenlijkheden
[ Voor 14% gewijzigd door OxiMoron op 29-11-2002 15:54 ]
Snelheid had ik ook al een keer bedacht, maar vond 't uiteindelijk TE ruim (er kan zoveel 'snel' zijn), maar da's ook weleens leuk, het onverwachtte
In de stad lijkt me niks, mij te saai, gebouwtjes modellen...
De elementen, aarde/water/vuur neem ik aan. Mjah, kweenie, trekt me niet zo.
Dus ik zou kiezen voor snelheid
edit; lol @ Oximoron, ik dacht het tegenovergestelde over snelheid
[ Voor 13% gewijzigd door LiToKi op 29-11-2002 15:55 ]
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Ik zou het een klein beetje anders doen:OxiMoron schreef op 29 november 2002 @ 15:41:
[...]
Dat is het wel zo'n beetje..
Zat zelf te denken aan zoiets:
users (userid, name, password, email)
contest(contestid, subject, startdate, enddate, winnerid)
contestusers(cuid, contestid, userid) <-- koppeltabel/inschrijvtabel
images(imageid, contestid, userid, status) <-- status (wip/final)
vote(voteid, contestid, voterid, imageid, rank) <-- rank (1/2/3 1/3/6 points)
eerste is primary key, daarna eventuele foreign keys en daarna de rest.
voor de rest moet alles goed afgevangen worden in de programmatuur
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| users (userid, name, password, email) contest(contestid, subject, startdate, enddate, winnerid) contestusers(cuid, contestid, userid) <-- koppeltabel/inschrijvtabel // tot dusver hetzelfde // aparte images tabel images(imageid, filereference) // binary data kan evt ook in dbase onder blob worden opgeslagen wip (wipid, contestusersid, imageid) // koppelt afbeelding aan user&contest als wip final (finalid, contestusersid, imageid) // koppelt afbeelding aan user&contest als final vote(voteid, cuid, finalid, evaluation) // contestuserid koppelt een vote aan user&contest // -> dit is dus degene die vote en moet dus ook meedoen aan de contest // evaluation is het cijfer dat wordt gegeven |
Sorry voor de layout...
P.S. contestusers tabel kan mooi 'participation' heten
[ Voor 4% gewijzigd door vargo op 29-11-2002 16:11 ]
Tja.. krijgen we allemaal auto's vliegtuigen, raketen...LiToKi schreef op 29 November 2002 @ 15:54:
edit; lol @ Oximoron, ik dacht het tegenovergestelde over snelheid
slakken zul je niet zien
De elementen kun je ook andere dingen voor nemen..
een puzzel bestaat ook uit elementen (stukjes)
Anoniem: 70375
ps: het lijkt me ook leuk bijvoorbeeld iets te doen met groenten of fruit of zo, dan kan je nog zien of je er beentjes en armpjes onderzet
Uhhmmm ja - ik wil dus wel helpen wanneer nodig, maar heb simpelweg te weinig tijd om het hele systeem te coden. Hosten wil ik wel op me nemen. Machine trekt het wel denk ik en de verbinding helemaal wel.CyberHunter schreef op 29 November 2002 @ 16:18:
Zullen we even gaan beslissen wie nou die website gaat maken, raak een beetje de klus kwijt. Ik wil het graag doen. Ik heb zover ik weet de nodige skills wel. Maar als iemand het graag wil doen.... Dan wil ik nog!
Waarom niet het hele systeem met een paar man bouwen (OxiMoron, CyberHunter)? Is het eerder af/ zit er meer functionaliteit aan. Kwestie van goed managen:
1. eens worden over dbase design
2. eens worden over implementatie (MySQL/PostGres/?, output formaat, manier van user authentication etc)
3. Indien OO afspreken welke interfaces we gebruiken voor objecten
4. Wellicht loskoppelen van data & design m.b.v. XML & XSL?
5. taken verdelen
6.....
Kan er altijd tijd voor vrijmaken, maar als iemand anders toch niks te doen heeft mag die het wel doen
Samen werkt meestal toch slecht..
Ben een tijd lang developer bij XMB geweest, maar dat werd ook gewoon zo'n zooitje.
Zeker nu ze adventuremedia de "sponsor" is.
Maar het lijkt me een leuk project. Dat zeker.
Maar je hebt wel gelijk, samen werken werkt meestal niet echt geweldig zeker niet over i-net.
Ik studeer Informatica, daardoor kan ik gewoon goed debuggen (dat was eigenlijk het enige dat ik deed bij XMB)
kiezen erg moeilijk..... stresss!!
Zit al in het laatste jaar...CyberHunter schreef op 29 November 2002 @ 17:09:
lol, nou ik studeer nu vwo en was van plan ook informatica te gaan studeren dus ik loop een paar jaartjes op je achter. Maar ja wat maakt dat uit.
kiezen erg moeilijk..... stresss!!
ga hierna AI/KI doen... moet alleen nog ff een kamer in groningen regelen !
Ja samenwerken is soms wat lastig als men het onderling 'oneens' is. Daarom is het belangrijk om van te voren een aantal zaken vast te leggen. Niet dat je je daar vervolgens krampachtig aan moet houden, maar het is wel netjes om ervoor te zorgen dat iedereen commentaar bij zijn code zet en een zekere vorm van versiemangement hanteerd.OxiMoron schreef op 29 november 2002 @ 16:54:
Die website maakt mij niet zoveel uit hoor..
Kan er altijd tijd voor vrijmaken, maar als iemand anders toch niks te doen heeft mag die het wel doen
Samen werkt meestal toch slecht..
Ben een tijd lang developer bij XMB geweest, maar dat werd ook gewoon zo'n zooitje.
Zeker nu ze adventuremedia de "sponsor" is.
Het is niet mijn bedoeling te gaan pushen om een gezamelijk teamproject te starten, maar aangezien jullie beide het ook leuk vinden om een site te ontwikkelen dacht ik 'waarom niet samen?'.
Ik denk dat gezamelijk ontwikkelen best mogelijk moet zijn; het is niet zomaar 'over internet', maar op GOT
Ik hoor het wel - het hostaanbod geldt ook nog steeds! En geen banners van mijn kant of wat dan ook. Het enige wat ik wel wil is dat ik vanwege security redenen de source eerst bekijk.
Hostaanbod is zeker ook handig. Ik heb hier ook wel een server maar die is erg langzaam.
Samenwerken is natuurlijk ook een uitdaging en er komt misschien wel iets heel moois uitrollen. Het is wel te doen zolang we maar goede afspraken maken, zoals al eerder genoemd.
Misschien moeten we maar een apart topic hier open.
Doe snelheid doe snelheid
* armageddon_2k1 is dus ook voor snelheid
[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 29-11-2002 17:35 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Later in de avond open ik het nieuwe topic met het nieuwe onderwerp. Er kan dus nog even gekozen worden qua onderwerp.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 29-11-2002 19:52 ]
Anoniem: 49195
Kerst lijkt mij een breed onderwerp
Anoniem: 49195
/me speed vind ik een goed idee
Anoniem: 37019
snelheid ben ik nie echt voor omdat je dan veel auto's e.d. gaat zien, en ben nie echt voorstander van voertuigen te maken., er kruipt veel teveel tijd in het modellen (waar ik dus niet great in ben).
check icon
'Snelheid' is het dus geworden
Hier istie dan:
[rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml]
Dit topic is gesloten.