[3D] Contest v2.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.406 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
na de vorige workshop "onderwater wereld" komen we aan bij versie 2..
en omdat ik de vorige heb gewonne mag ik um deze keer verzinnen..(whooeee.)

dus bij deze:

hier nog een x het verhaal van wildeaap(regels en stuff like that)
Regels voor meedoen

-Als je mee doet post je in dit topic dat je meedoet
-Je maakt een scene of los object in een 3D programma naar jouw keus, dit moet voldoen aan het onderwerp wat hier gegeven wordt. Achteraf bewerken met tekenprogramma's mag.
-Je hebt 2 weken om dit te maken, we gaan vandaag van start en stoppen op vrijdag 18 oktober. Er is dus geen tijdslimiet meer voor het modelen.
-Het gaat om een zo mooi mogelijk totaalplaatje. Zorg ervoor dat je dus één goeie render maakt, vanuit een goed perspectief. Je mag zoveel wips en filmpjes posten vanuit allerlei hoeken. Maar geef dus duidelijk aan welk plaatje je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.
-De topicstarter doe zelf ook mee. (yeah :D)
-Post of gebruik geen oude modellen.

Puntentelling

Zoals bij iedere wedstrijd hoort een soort van puntentelling. Dus hebben we het volgende bedacht:
Je maakt een top 3 van inzendingen voor jezelf voor 2 categorieën: Originaliteit en Uitwerking. Originaliteit spreekt voor zich, onder Uitwerking verstaan we modeltechniek, texturen, renderen.. eigelijk alles wat het plaatje mooi maakt. We hebben de categorieën breed gehouden zodat het niet een te ingewikkeld puntensysteem wordt. Originaliteit telt even zwaar als uitwerking dus als je niet zo goed bent in modelen krijg je toch een goeie kans.
Je mag niet twee keer op één persoon stemmen in dezelfde categorie. Je kan niet op jezelf stemmen en je mag alleen stemmen als je meedoet.
De eerste plaats krijgt 6 punten, tweede plaats 3 punten en de derde plaats krijgt 1 punt.
Op het eind van de 2 weken (18-10) stuur je mij een mailtje (weerts1@home.nl) met daarin duidelijk de namen vermeldt van de mensen in beide top 3's. Ik bereken dan wat het totaal aantal punten is voor iedereen. De winnaar is degene met grootste totaal aantal punten. Per categorie is er ook een winnaar.
Degene die de meeste totaal punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn). Alle resultaten komen met waardering op een site te staan.

De opdracht

"maak een fantasy vliegmachine"

dus een fantasy vliegmachine alleen dan in de setting van een soort van mechanical/stoom achtig voertuig uit de begin jaren "1900".. (maar je mag er ook invloeden van tegenwoordig instoppen omdat het uiteindelijk om een fantasy voertuig gaat...)

nou succes allemaal.

He who drop shit in toilet, have shitty time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Ok mooi, ik hoop dat ik deze keer mee kan doen. Even voor de duidelijkheid: de punten moet je nog altijd naar mij mailen dus.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

das juist leuke man!

je kan namelijk lekker met losse objecten werken.. losse cylinders enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26421

Ik kan jullie helaas niks beloven, maar als ik van de week een middagje vrij kan maken dan ga ik zeker weer eens aan de slag met MAX (nog lekker met de oude vertrouwde R2.5 versie). Zal eens kijken wat voor mooi vliegmobiel ik tevoorschijn kan halen!!

Verder vindt ik dit soort topics altijd leuk om te volgen, dus ben benieuwd wat voor mooie creaties hier zullen verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Dit soort topics mogen alleen geopent worden in overleg met de moderators van dit forum (te bereiken via mail op wgmods@tweakers.net) en dit is NIET gebeurd vandaar dat deze draad (voorlopig) op slot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Na overleg is besloten deze topic weer te openen, in toekomst willen we dat er voordat er dit soort topics worden geopent wordt overlegt met moderators. Liefst via mail op wgmods@tweakers.net. Er worden een aantal eissen gesteld aan dit soort topics (eigenlijk zelfde soort eissen als aan thematopics).

Nog een tip: graag geen niets toevoegende replies, we willen chatgehalte in dit soort topics laag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
  • Laatst online: 28-03 19:28
ben bezig met een evil fantasyvliegmachien
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/evilmachine.jpg

ben nog steeds bezig
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/evilmachine2.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door ddtommie op 07-10-2002 14:05 . Reden: wipje geupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
some critics:
beetje kleine vleugels/rotor-bladen om hzo'n onderstel met van die massive wielen te dragen?.. (ach wat zeur ik ook. het is fantasy ;)..

ook zou ik een texture met wat displacement op de wielen zetten. (omwat meer structuur te geven) , en doe er meteen ook wat meer faces in, het lijkt nu vrij blokkerig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
ik denk dat dat blokkerig opzettelijk is gedaan, lijkt op een noise-modifier :)

en verder zou dat ding nooit recht kunnen vliegen, als tie al ooit van de grond af komt, de voorkant is te zwaar vergeleken met de achterkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
hey relax, ik studeer geen lucht&ruimtevaart :)
dat blokkerig is expres jah, ik wou die wielen van dat apparaat uit het filmpje met die battle van warcraft 3 namaken (lekkere zin)
en ik gooi nog even een onwijze bumpmap op die wielen zodat de houten planken er wat beter uitkomen.. en ik zet een kernmotor achterin die de wiekjes aandraait, wedden dat ie vliegt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
ik zou vleugels maken van (wit)doek, wat met touwen aan een metalen frame is vast gebonden. Op deze manier maak je er niet een geheel metalen ding van. maar geef je het toch nog iets primitiefs..
of zo iets. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
ja maarja, jij gaf als opdracht
dus een fantasy vliegmachine alleen dan in de setting van een soort van mechanical/stoom achtig voertuig uit de begin jaren "1900"..
dus ik dacht: metaaal!! stoom!!! :)

heb wat eigen textures zitten klussen, ziet er gelijk minder uit hehe
de houten wielen kan je nu ook beter zien, en achterop 2 flinke uitlaten :D
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/evilmachine3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nice hoor... :) ik ga morgen formatten dus dan pas kan ik aan de slag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
ddtommie schreef op 07 oktober 2002 @ 15:00:
ja maarja, jij gaf als opdracht
[...]

dus ik dacht: metaaal!! stoom!!! :)

heb wat eigen textures zitten klussen, ziet er gelijk minder uit hehe
de houten wielen kan je nu ook beter zien, en achterop 2 flinke uitlaten :D
ja okey. maar dat wil niet zeggen dat het puur metaal moet worden..
er staat ook bij: "uit de begin jaren "1900"..", dus denk maar aan de vliegtuigen uit het begin van die eeuw (kweeniet precies waneer de eerste vliegtuigen er waren, maar het is wel cool om die invloeden er in te doen.

combinatie van echt / fantasy..

maargoed, het was maar een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
enne.. het hoeft geen vliegtuig te zijn he!. zolang het maar de lucht in kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67299

Afbeeldingslocatie: http://www.coded-illusions.com/Schets.jpg

ff een schetsje van een ontwerp die ik wil gaan doen,, hopen dat ik het af krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whey leuke schets.. khoop dat je het goed kan uitwerken.. suc6

* Anoniem: 30794 heeft nog niets in gedachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Ok, hier is een eerste render van de motor van mijn "vliegtuigje". De motor zal het mechanische deel zijn en de rest zal meer in de "fantasy" sfeer liggen!

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/fa_render1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
whooh vette motor :) maarreh zeg mij dat die riemoverbrenging voor de sier is :P, 1 schaar en je motor is gesaboteerd hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Distributie zit normaal gesproken ook niet boven de cylinders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28475

Anoniem: 67299 schreef op 07 oktober 2002 @ 15:40:
[afbeelding]

ff een schetsje van een ontwerp die ik wil gaan doen,, hopen dat ik het af krijg :)
Hmmm.....soms gebaseerd op de trein uit back to the future 3 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
denk niet dat de constructie er veel toe doet :)

leuk dat er dit keer meer animo is voor 't topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ddtommie, nee dit is vitaal. Ik ga uit van een fantasiewereld waar geen scharen bestaan ;) Nee, maar alles is natuurlijk onzin wat erop zit. Ik heb serieus geen idee hoe een beetje goede motor eruit ziet dus er komt vast nog een hoop onzin bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67299

jep gebaseerd op back to the future,,, but who cares,,, het is wel mijn eigen ontwerp, want ik zou niet uit mijn hoofd weten hoe die trein er precies uitziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
hey! zo laag mogelijk chatgehalte :O , post es een wip ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ikke wil ook wel meedoen.... eens ff kijken of ik wat tijd kan vrijmaken want ik heb al wel wat ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 10:25
ik doe ook mee, ben wel slecht maar dat boeit niet....
shit ik heb tentamenweek :(....naja, boeiend (toch maar 2 tentamens over 1 week verspreid)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

vraagje :
is het toegestaan een poppetje te gebruiken wat je niet zelf gemaakt hebt ?
ik heb wel een leuk idee. maar ben pas net begonnen en mensen maken is nog niet aan mij besteed :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
tuurlijk mag dat, je mag ook achteraf een poppetje er in fotosoepen heb ik vorige keer ook gedaan :)

even een vraagje voor de afterburn gebruikers onder ons, het lukt me niet om de rook weg te faden, ik heb aaaaalle parameters ondertussen gebruikt en nee er is geen opacity knopje :( iemand tips?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/bla.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik wordt gek, hoe kan ik een goed zeil maken voor over de vleugels, of een ander soort bedekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer eens de "noise" modefier.. als je 3dsmax gebruikt dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

armageddon: ik zou zeggen pak een plane, en ga polymoddelen of pointmoddelen. Zo kun je het dan 'vormen' naar wens.

Ben inmiddels begonnen aan een soort van vliegend dorp: "Hinden-Stadt" als je een originele naam weet, please zeg het me :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/hindenstadt01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/hindenstadt02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Appel schreef op 07 oktober 2002 @ 19:39:
[...]
"Flyage" mix tussen flying en fillage :P
Nee ik wil wel iets dat een beetje 'klassiek' klinkt, dat je doet denken aan vroeger tijden.

Btw, moet het nou rond 1900 zijn, of mag je ook science-fiction ideeen gebruiken?

Fantasy is eigenlijk alles wat je maar kunt verzinnen, daarom vraag ik het nog maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 16:56
ik ben ook begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/wip/zap.jpg

het word een hele grote zappelin (waarschijnlijk meerdere aan elkaar) met hele rare motoren :P
die voor altijd in de lucht kan blijven (soort vliegende stad word het).

NOOOOOOOOOOO iemand anders is mij voor :'( :'( :'( :'(
sjit wat anders verzinnen :P
iemand nog intresse in 2e hands motoren :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Even een wipje van mij na ongeveer een 3 kwartier werk
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wip.jpg
Moet nog een hoop aan gebeuren, maar ik ben een redelijke 3ds max n00b dus ik ben benieuwd of het me gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
jullie maken allemaal vlieg'machines' maar ik wil graag een luchtballon/zeilboot combi maken in verne vs teddyruxpin/dr snuggles-stijl (leuke combi) is dat goed??

deze dame is nl niet zo goed in de technische gevallen tekenen/modeleren :P

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Tham schreef op 07 oktober 2002 @ 20:36:
jullie maken allemaal vlieg'machines' maar ik wil graag een luchtballon/zeilboot combi maken in verne vs teddyruxpin/dr snuggles-stijl (leuke combi) is dat goed??

deze dame is nl niet zo goed in de technische gevallen tekenen/modeleren :P
Het is toch fantasie? Volgens mij moet dat best kunnen. Dr Snuggles stijl is vind ik best redelijk Jules-Verne achtig, maar dan getekenfilmd...
(Nou ga ik hier af op mijn herinnering, en ik herinner me alleen nog de aflevering van die rivier die niet meer de zee in durfde te stromen omdat er gaten in zaten, dus ik kan 't natuurlijk ook *heel* erg fout hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
filmpje met rook
http://www.xs4all.nl/~vbest/l33t.avi

kheb zelf dan maar de opacity uitgevonden, het was de juiste mix vinden tussen density en falloff (zou je zeggen zet density op 0, nou dat is dus niet zo |:( )

anyway in het filmpje zie je dat de rook een beetje flikkert, iemand daar een oplossing voor? heb al de kwaliteit zeer hoog gezet, helpt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Ehm, als ik 2 objecten net als die cilinders (zie mijn wip vorige pagina) glad naar elkaar wil laten overlopen dus zegmaar samensmelten. Hoe doe ik da dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
bij compound objects attatch doen?
dat doe ik altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
thacow schreef op 07 oktober 2002 @ 22:39:
Ehm, als ik 2 objecten net als die cilinders (zie mijn wip vorige pagina) glad naar elkaar wil laten overlopen dus zegmaar samensmelten. Hoe doe ik da dan?
druk op F1 en zoek op 'loft'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, weer een updateje (je mag zoveel wips posten als je wilt staat er :)). Deze keer is het begin van de boot te zien. De motor en de boot zullen worden verbonden. Ik hoop dat deze keer de "afwerking" beter is dan mijn vorige contestdeelname (lol), maar ja, toen kende ik max pas 2 of 3 weken, nu al een.. mm.. maand ofzo. Max heeft best wel een lage leercurve (relatief iig).

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/af_render3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
heuveltje schreef op 07 oktober 2002 @ 20:09:
grrrrrrrrrrrrrrrr
en ik was dus nr 3 met een zeppelin achtig iets |:(
dan ben ik nummer 4 :)... alhoewel.. ik heb het topic zelf verzonnen, ben er ook als eerste mee gestart.. heb alleen nog geen wip gepost.. (komt vrijdag of zo..)

maargoed.. dan maar 4 zeppelins.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
Prammenhanger schreef op 07 oktober 2002 @ 21:55:
* _Richard wil ook best meedoen, maar kan niet

Ten eerste ga ik twee weekjes weg, en ten tweede heeft * _Richard geen 3d-programma. Hoe komen jullie daaraan dan? Das toch hartstikke duur? Warez zeker :{
of je download/besteld gratis de maya learning edition.. .. je kan geloof ik alleen niet renderen, maar dan geef je de scene (als tie af is) toch aan iemand die wel de officele heeft..er is vast wel iemand die het voor je wil renderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32561

Met Maya PLE kun je wel renderen, maar er staat een watermark door je render heen en is de maximale resolutie niet zo hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
ddtommie schreef op 07 oktober 2002 @ 21:52:
filmpje met rook
http://www.xs4all.nl/~vbest/l33t.avi

kheb zelf dan maar de opacity uitgevonden, het was de juiste mix vinden tussen density en falloff (zou je zeggen zet density op 0, nou dat is dus niet zo |:( )

anyway in het filmpje zie je dat de rook een beetje flikkert, iemand daar een oplossing voor? heb al de kwaliteit zeer hoog gezet, helpt niet :(
[mieren$%#$-modus]
De props draaien niet tijdens vlucht.
[mieren$%#$-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Ik heb ook een probleempjuh, ik wil een loop maken van een machine geweer. Nou had ik dus een tube getekend en dan een hoop cilinders erin gemaakt en dan met boolean cut gaten proberen te maken. Maar dit werkt dus gewoon kl*te. Is hier een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32561

Lees deze tutorial even door: http://www.topleftpixel.com/ila_solomon/tut_exh_01.htm
Maakt "Gaten" in een cylinder mbv materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
D-Loc schreef op 08 oktober 2002 @ 10:27:
[...]

[mieren$%#$-modus]
De props draaien niet tijdens vlucht.
[mieren$%#$-modus]
Ja uuuh hallo, het was een rooktest..
proptest staat niet zo hoog op mijn prioriteiten lijstje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Anoniem: 32561 schreef op 08 oktober 2002 @ 10:50:
Lees deze tutorial even door: http://www.topleftpixel.com/ila_solomon/tut_exh_01.htm
Maakt "Gaten" in een cylinder mbv materiaal
Thnx a lot. Dit was precies wat ik zocht. Als ik strax thuis ben ga ik weer eens wat verder knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 06:01
Misschien dat ik hiermee verder ga... het idee is wel aardig. Het vliegding wordt denk ik volledig van oudewetse materialen... maar misschien maak ik er wel gewoon staal van.

Prachtig hoe trouwens brazil van die zachte overgangen in de schaduwen maakt op de vleugels.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/wip.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeel nette vleugel! Ziet er goed uit. Ok, hier is mijn WIPje weer (ik heb inmiddels texture-angst gekregen, ik moet het allemaal nog texturen :(). Ok wat heb ik veranderd. Het bootje zelf begint een beetje af te komen. De vleugels moeten nog wat veranderen maar wat precies weet ik nog niet. Wel zie je aan de vleugels nog vrije ijzeren ringen, daar komen nog touwtjes doorheen. De motor zelf is in principe af, misschien nog een uitlaat ofzo en een ventilatiegat. Onder de boot moet nog een roer komen, dat waarschijnlijk ook uit touw en lakens bestaat. En er komt nog een speciale boeg voor het fantasy-effect maar daar zeg ik nog even niks verder over.

<wip removed>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Je model wordt volgens mij best tof bram333654. Als er rond die bak nog maar veel details komen.

een wip van mij dan maar weer: met moter oid eraan. De behuizing van de rotor wordt toch maar van hout denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/wip2.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/fa_render5.jpg
ffjtes een kleine update. Touwtjes om het geheel bij de vleugels te kunnen sturen.

Mercarra jouw model ziet er ook goed uit. Gewoon details blijven toevoegen. Hoewel je render niet af is (denk ik ;)) zou ik die vleugels (zijn dat een soort lakens ook?) een beetje doorzichtiger maken.
Wat voor detail had je nog graag aan mijn vliegtuigje gezien dan? Met bak bedoel je de achterkant?
(volgende update zal wel weer wat langer duren anders worden jullie ook maar ziek van mijn gemodelleer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Mercarra, de smoothing van die lakens op je vleugels doet vreemd, heb je wel de juiste smoothing groups?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Heheh, even wat geprobeerd...paar evil vleugels gemaakt. Eigenlijk heb ik gewoon 2 uur zitten rotzooien met Splines, Bump maps en andere zooi en uiteindelijk heb ik dit gemaakt.
Zijn alleen nog de vleugels :) De rest komt later wel.

Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/contest/contest1.jpg

Metalen constructie met daarin een zeil, vastgemaakt met ringetjes.
Wat heb ik hiermee geleerd:
-Splines Extruden
-FFD Modifier
-Array tool

naja, oefening baart kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

**Omdat plaatje het niet doet kijk hieronder (post messi) voor mijn wip**

mijn eerste WIP, ziet er nog zeer slecht uit maar het idee is er al.
(opmerking/ideeen altijd welkom :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
je plaatje doettut hier niet :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/sandstorm/wings.jpg
edit:
dit plaatje is dus van dark-phoenix, ik heb em ff gemirrored :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjit ik hoor net van messi dat het plaatje het niet doet.
dus hier de link : http://www24.brinkster.com/sand2storm/wings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

|:( goed laatste poging om een WIP te laten zien.
http://www24.brinkster.com/sand2storm/index.html

*onder Phoenix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

LOL
je moet die vleugels wat schuiner zetten
middel eeuwse x-wing :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Nee! Das exact hetzelfde hoe ik mijn cockpit wou! Dit is toch niet te geloven.....
aaargh, moet ik helemaal weer een nieuw design verzinnen :)
Veel mensen hebben trouwens wel hetzelfde soort vleugels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
armageddon_2k1 schreef op 08 oktober 2002 @ 22:22:
[...]

Nee! Das exact hetzelfde hoe ik mijn cockpit wou! Dit is toch niet te geloven.....
aaargh, moet ik helemaal weer een nieuw design verzinnen :)
Veel mensen hebben trouwens wel hetzelfde soort vleugels :+
daar heb ik ook last van :P
als ik wat verzin dan word het al gemaakt :(
heeft iemand al een piratenschip onder een "zappelin"
(ala reddertjes van kangaroeland :D :Y) ik kreeg net te horen dat het de Rescue Rangers moetten zijn )

Afbeeldingslocatie: http://home.swipnet.se/~w-10744/rangers/pics/cdr13.jpg
niet helemaal een piratenschip, maar zoeits word het dus
zo nee, dan maak ik die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens, ik denk dat nimand je een punt minder geeft omdat je design op die van iemand anders lijkt. Ook al zijn de algemene vormen hetzelfde, dan nog kunnen de details verschillen. Veel mensen hebben een zeppelin-achtig iets, en veel mensen hebben zeil-achtige vleugels. Maar de precieze invulling verschilt. Kortom, geen reden meer om niks te maken, "gaat voort en creëert!".

<wip removed>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 20:42
Mooi gezegd bram333654, daarom hier een bron van inspiratie voor degenen die nog niets op papier hebben (including me!):

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/f.ditmar/images/ff7_2.jpg

O+ FF7 Highwind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

heel erg beta wip
helaas ben ik nog steeds erg lerende...........
dit koste me dus al 10 uur...................

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vandenheuvel/graphs/blimp-1.jpg

mmm en nou gaat ie dus nog niet goed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heuveltje, blijven proberen, gaat toch goed of nie? Één kleine opmerking echter. De "band" om de grote zeppelinballon heeft links op het plaatje bij de connectie met de kleinere zijraket en driehoekige verbinding met de andere band, ipv een rechthoekige zoals bij de andere verbinding. Hoort dit zo? Want hij lijkt ook een rare schaduw te geven ofzo (Mesh Edit -> Vertex (puntjes) en dan waarschijnlijk 1 puntje goed zetten).
(ps: je kan al meer dan ik een maand geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OKay, laatste update voor vanacht, tijd om eventjes te slapen (morgenochtend college, dus tja). Deze update voegt een stuurwiel toe, een "motorkap" van hout en een mooi lampje voor voorop. Tevens kunnen er nu 2 mensjes (eigenlijk issie niet voor mensen, maar voor elven, maar goed) in dankzij 2 stoelen.

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/fa_render9.jpg

Deze "render" komt behoorlijk in de buurt van wat ik als final model wil hebben. Hierna word het texturen (oh dear) en lichteffecten (hier kijk ik dan weer wél naar uit).

ps: sommige oude wips maar ff weggedaan, scheelt weer veel laden van de pagina's :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
ik merk het al weer, studenten hebben veel te veel tijd.. :

->bram333654 October 2002 03:04..

nouja. mijn wip zal komend weekend wel komen..aangezien ik dan pas tijd heb om verder te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

zo, ff wat laten zien. onthoud: ik ben nog steeds een ongelofelijke n00b in het modelen, en mijn werk is nix vergeleken met dat van die gasten hierboven. maar hij is dan ook nog nie af.

Afbeeldingslocatie: http://members.truepath.com/xen15/smooth-bsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Xen;
_Richard schreef op 06 oktober 2002 @ 18:13:

Dus een fantasy vliegmachine alleen dan in de setting van een soort van mechanical/stoom achtig voertuig uit de begin jaren "1900".. (maar je mag er ook invloeden van tegenwoordig instoppen omdat het uiteindelijk om een fantasy voertuig gaat...)
voor een sci-fi vliegmachine is tie verder wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 08:40
Goed, ik heb ook eindelijk wat inspiratie opgedaan, hieronder een work in progress (na ongeveer 1,5 uur werk). Dit is nog maar een simpel opzetje zoals je ziet. De bedoeling is dat het vliegtuig door 2 propellors zal worden aangedreven die zich achter de middelste vleugel bevinden. Verder wil ik nog mooie stoom uitlaten maken en valt er nog heel wat te verbeteren aan details van de vleugels en de staart. Daarnaast zie ik wel wat voor verbeteringen ik nog meer zou kunnen maken, een heel duidelijk beeld van hoe het uiteindelijke totaalplaatje eruit gaat zien heb ik nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://129.125.101.224/3dsmax/vliegtuig.jpg

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er allemaal erg leuk en goed uit. Maareh...waar halen jullie die tijd vandaan??
de meeste hier zijn denk ik studenten..of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11

armageddon_2k1 schreef op 08 oktober 2002 @ 17:11:
Heheh, even wat geprobeerd...paar evil vleugels gemaakt. Eigenlijk heb ik gewoon 2 uur zitten rotzooien met Splines, Bump maps en andere zooi en uiteindelijk heb ik dit gemaakt.
Zijn alleen nog de vleugels :) De rest komt later wel.

[afbeelding]

-Splines Extruden
-FFD Modifier
-Array tool

Nice! Wat ook een leuk resultaat geeft is patches tussen de buizen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

TweakV schreef op 08 oktober 2002 @ 22:53:
Mooi gezegd bram333654, daarom hier een bron van inspiratie voor degenen die nog niets op papier hebben (including me!):

[afbeelding]

O+ FF7 Highwind
OHHH NEE DIE GA JIJ NIET MAKEN :)

dat doe ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik zal eens kijken of ik uit de stripboekenserie "storm" eens wat inspiratie kan krijgen. ff mijn checklist:

-tijd: OK
-3dsmax: OK
-inspiratie: FAILURE

zodra ik die laatste heb, begin ik en doe ik mee, maar schrijf me nog niet in totdat ik mijn 1e WIP post.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
HawVer schreef op 09 oktober 2002 @ 13:56:
[afbeelding]

-Splines Extruden
-FFD Modifier
-Array tool

Nice! Wat ook een leuk resultaat geeft is patches tussen de buizen.
Ehm....misschien hele domme n00b-vraag :D, hoe moet dat dan?
Tof dat je het nice vind trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Op aanraden de vleugels doorzichtig gemaakt. Verder nog weinig veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly.jpg

Oogst --> Smooting groups? De vleugels zijn geextrude splines.

Er moet nog een soort van kooi komen voor de bestuurder en natuurlijk een scene waar het vliegding in moet komen. Verder misschien wat raderen en mechanische elementen.
Het verschil tussen brazil en de normale scanline zijn niet echt gigantisch. De textures komen wat beter uit, maar dat is het dan ook eigenlijk wel. Het zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mercarra. Ik zie dat je vleugels transparant zijn, maar dit is wel een beetje extreem. Het moeten toch lakens voorstellen? Lakens zijn wel een beetje transparant maar niet heel erg zoals je huidige vleugels. Dus misschien opacity een beetje omlaag stellen?
Ik ga ff 3d max opnieuw installeren (zit net in Windows Xp) en dan vanavond nog een klein beetje modelleren. Hopelijk vanacht een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe WIP gemaakt. Het idee van heuveltje verder opgevolgd richting de middeleeuwse x-wing :p

omdat het zo beroerd slecht ging met het plaatje neer te zetten vorige keer geef ik wel gewoon de link :)

http://www24.brinkster.com/sand2storm/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
WIPje, heb niet zo heel veel gedaan. Ik maak er een soort Evil/Orcish/Sauron-vliegmachientje van. Ik heb twee punten voorop toegevoegd en het begin van het sturingsmechanisme. De vleugels zitten met 4 punten vast aan een bol, die bol zit dan in een halve bol waardoor ie kan draaien (figuur 1). Via de stuurknuppel zouden er later dan kabels naar de bevestigingspunten aan de vleugels moeten komen (misschien een beetje vaag uitgelegd, maarja.
Ik vind het mooi voor een n00b :)....

Figuur 1
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/contest/contest2.jpg

Figuur 2
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/contest/contest3.jpg

Best wel evil vliegmachientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 08:40
Hier weer een WIP'je.
De (reeds draaiende) propellors zijn toegevoegd. Daarnaast heb ik de vleugels gedetailleerder gemaakt en bezig geweest een beter materiaal te maken voor de vleugels.

Afbeeldingslocatie: http://129.125.101.224/3dsmax/vliegtuig2.jpg

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Ok ik gooi mijzelf voor de leeuwen en join de contest ook maar een keer. Ik ben kort bezig met 3dmax en heb niet zo heel veel tijd. Maar toch een poging.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/leanderwip.jpg
Beetje basic, spul, box modelling, splines extruden etc. Nog niets aan texturing gedaan er moet nog een motion blur op de propellors maar dat moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn laatste update van het model. Nu is het tijd om te gaan texturen. Ik hoop dat ik hiermee niet meteen alles verpest :) Eigenlijk mochten er nog wel wat meer details op het model, maar ik kon echt niks leuks meer bedenken (en mijn pc vond al die details ook steeds minder leuk, hehe).

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/fa_renderx.jpg

*edit Bah, textures erop plakken gaat echt slecht :(. Ik post morgen wel ff iets om het te laten zien maar dat word echt niks. Kan ook liggen aan de afwezigheid van lichten, maar vooralsnog is het zo... saai, eentonig, inspiratieloos. Bah bah bah :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Inspiratieloos? Volgens mij wordt het een mooi ding hoor.... textures zullen echt heel veel veranderen. Maar hoezo gaat het textures aanbrengen dan zo lastig?

Dat lampje is trouwens top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mercarra, met het model ben ik op zich best wel heel erg tevreden. Maar het aanbrengen van textures is echt een pokkewerk. Ik ben daar nog niet zo handig in, dus ik heb gisteren op elke schroef een box UVW map geplaatst en dat is veeeeeel werk. Maar het hout waaruit het schip bestaat is zo ... eentonig. Nou scheelt het wel veel dat er nog geen lichten inzitten, waardoor alles evenveel word belicht.
Trouwens, iemand een tip hoe ik een fatsoenlijk lichtje krijg bij de lamp? Ik maak daar een vlammetje in het lampje voor op de kaars (lukt wel, maar nog niet zoals ik een kaarsvlam verwachtte) en die moet dus licht uitstralen. Op zich lukt dat wel, maar intensiteit enzo gaan niet echt geweldig. Suggesties of links naar tutorials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Hoe komt het dat elke schroef apart moest? Je kan ipv copy beter reference gebruiken, dan ben je in 1 keer klaar. Bovendien zijn die schroeven zo klein, hebben die wel een texture nodig?

Als ik jou was... maar wie ben ik, dan zou ik over het schip (dat groter blauwgroene object) een lichte taper op de z as doen. Ik denk dat het dan een mooiere vorm wordt. Nadeel is wel dat je dan de rest opnieuw moet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
Anoniem: 23522 schreef op 10 oktober 2002 @ 12:30:
Maar het hout waaruit het schip bestaat is zo ... eentonig. Nou scheelt het wel veel dat er nog geen lichten inzitten, waardoor alles evenveel word belicht.
hout??.. je heb overal in het model klinknagels gezet, ik neem aan dat dat dan metaal is en geen hout.??..
gooi d'r gewoon een mooie metaal texture overheen met ene bump./spec map. en voeg hier en daar wat decals toe..
zorg er wel voor dat je geen "clean" metaal heb ,maar maak roest, dirt. whatever overal.. met rampjes/decals etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

_Richard schreef op 10 oktober 2002 @ 12:55:
[...]

hout??.. je heb overal in het model klinknagels gezet, ik neem aan dat dat dan metaal is en geen hout.??..
gooi d'r gewoon een mooie metaal texture overheen met ene bump./spec map. en voeg hier en daar wat decals toe..
zorg er wel voor dat je geen "clean" metaal heb ,maar maak roest, dirt. whatever overal.. met rampjes/decals etc..
IDD
ik zag het ook al helemaal als metaal voor me
dus houd het daar ook maar bij :)

ondertussen is mijn tempo zo laag dat ik die 2 weken nooit ga halen :)
maar langzaam aan leer ik al :)

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vandenheuvel/graphs/blimp-engine3.jpg

vanavond eerst die neus is vervangen want die is me toch lelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/bram.jpg

Was dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43530

te weinig segments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Richard: Het is dus een houten schip :) Ik weet dat het er zo zonder textures anders uitziet, maar het moet van hout worden om de "magische" sfeer een beetje te pakken. De klinknagels zijn gewoon spijkertjes op de planken op hun plek te houden.
_Heuveltje: mmm, vinden jullie hout niet mooier?
mercarra: dat is dus niet wat jdtazman denkt dat het is. Het is wel degelijk een onderdeel van het schip maar dat is dus lekker niet te zien :) De onderkant van de boot is niet helemaal recht, maar heeft een buiging en op de render is helaas een stukje te zien waar de planken elkaar opvolgen, maar dan de een ietsje hoger geplaatst dan de ander, waardoor het daar zo raar lijkt.

Hier dan even een (gedeeltelijk getextured) plaatje van de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/fa_renderx1.jpg
Ik weet dat het niet perfect is, maar zo geweldig ben ik nog niet met max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67484

uhm de voorkant O-) Ziet er wel tof uit btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522 schreef op 10 oktober 2002 @ 12:30:
Trouwens, iemand een tip hoe ik een fatsoenlijk lichtje krijg bij de lamp? Ik maak daar een vlammetje in het lampje voor op de kaars (lukt wel, maar nog niet zoals ik een kaarsvlam verwachtte) en die moet dus licht uitstralen. Op zich lukt dat wel, maar intensiteit enzo gaan niet echt geweldig. Suggesties of links naar tutorials?
Wat heb je nu gebruikt om het te belichten? Je zou een omni kunnen gebruiken als omgevings licht en glow toepassen op de flam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fragneck/schip4.jpg

voorlopige wip.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb een omni light geprobeer maar het lukt niet echt. Zowiezo zou de lichtkleur beinvloed moeten worden door het glas dat in de lantaren zit, en zouden de lantaarnranden schaduwen moeten werpen, maar dat werkt dus ook al niet. Beetje vreemd allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard
euh?.. leuk maareuh. de opdracht was:
"fantasy vliegmachine - mechanical/stoom achtig voertuig uit de begin jaren "1900".. "

misschien heb ik te weinig "fantasie.." maaruh. dit is nou niet bepaald een vliegmachine uit 1900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67484

Vallen die randen van de lantaarn niet weg door de omgevings belichting. Zo kunnen dat die te vel staan? Just an idea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, hier zien jullie denk ik wel wat ik bedoel. De "kaarsvlam" zend dan nu wel licht uit, via een Omni light. Maar ik ben er niet tevreden mee. De omni-lighting zorgt ervoor dat nog steeds ontzettend veel verlicht word. Ik heb dus geprobeerd om met een Volume Light-modifier te zorgen dat de "range" van het licht verkleind word, maar afgezien van een mooi lichtcirkeltje is dat niet gelukt. Je "ziet" het licht zelf dan niet, maar het is wel terug te zien op de textures. Wat ik dus gewoon wil, is een kortere range van het omni light. Suggesties?
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/foutlicht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
_Richard schreef op 10 oktober 2002 @ 15:45:
[...]

euh?.. leuk maareuh. de opdracht was:
"fantasy vliegmachine - mechanical/stoom achtig voertuig uit de begin jaren "1900".. "

misschien heb ik te weinig "fantasie.." maaruh. dit is nou niet bepaald een vliegmachine uit 1900 :)
1900... zucht

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.