[3D] Contest v2.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.437 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28475

Anoniem: 23522 schreef op 10 oktober 2002 @ 15:51:
Ok, hier zien jullie denk ik wel wat ik bedoel. De "kaarsvlam" zend dan nu wel licht uit, via een Omni light. Maar ik ben er niet tevreden mee. De omni-lighting zorgt ervoor dat nog steeds ontzettend veel verlicht word. Ik heb dus geprobeerd om met een Volume Light-modifier te zorgen dat de "range" van het licht verkleind word, maar afgezien van een mooi lichtcirkeltje is dat niet gelukt. Je "ziet" het licht zelf dan niet, maar het is wel terug te zien op de textures. Wat ik dus gewoon wil, is een kortere range van het omni light. Suggesties?
Hier een voorbeeld. Als je wilt kan ik je de instellingen geven...maar dan wordt het wel pas vanavond.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kolk0405/stills/dargforrest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Jaaaa, zoiets bedoelde ik, maar de range van het licht moet dan nog net ietsje kleiner. Maar ik wacht dan wel op de avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Iemand enig idee hoe ik 3dsmax een beetje fatsoenlijke rook uit mijn vliegmachine krijg? Ik doel dan op mooie volle grote zwarte rookwolken, zoiets als ddtommie heeft.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchman: of met een particlesystem met glow effect ofzo, of je kunt fog proberen ofzo (volumetric fog)? Zijn maar ideeen, kweet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 23522 schreef op 10 oktober 2002 @ 12:30:
Maar het aanbrengen van textures is echt een pokkewerk. Ik ben daar nog niet zo handig in, dus ik heb gisteren op elke schroef een box UVW map geplaatst en dat is veeeeeel werk.
Hoe je ze ook hebt gecopieerd, selecteer gewoon alle schroefjes in één keer een geef ze allemaal samen één UVW-map-modifier, box-type, das lekker snel klaar met een goed effect, zeker voor schroefjes.
Ok, hier zien jullie denk ik wel wat ik bedoel. De "kaarsvlam" zend dan nu wel licht uit, via een Omni light. Maar ik ben er niet tevreden mee. De omni-lighting zorgt ervoor dat nog steeds ontzettend veel verlicht word. Ik heb dus geprobeerd om met een Volume Light-modifier te zorgen dat de "range" van het licht verkleind word, maar afgezien van een mooi lichtcirkeltje is dat niet gelukt. Je "ziet" het licht zelf dan niet, maar het is wel terug te zien op de textures. Wat ik dus gewoon wil, is een kortere range van het omni light. Suggesties?
[afbeelding]
De volume light range is alleen voor het volume light effect, niet voor het daadwerkelijke lichtwerpen. Daarvoor is er de attenuation- (of is het attanuation of zo?)-instelling bij de omne zelf.

Het lichteffect rond de lamp moet je niet doen met een volume light, maar met een subtiele lensflare in de video post. Vooral de glow van de lens effect flare is belangrijk, de rays zijn misschien niet echt mooi (cliché).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 23522 schreef op 10 oktober 2002 @ 13:35:
_Richard: Het is dus een houten schip :) Ik weet dat het er zo zonder textures anders uitziet, maar het moet van hout worden om de "magische" sfeer een beetje te pakken. De klinknagels zijn gewoon spijkertjes op de planken op hun plek te houden.
_Heuveltje: mmm, vinden jullie hout niet mooier?
nou het punt is dat spijkers niet uitsteken, en ook niet zo breed zijn
daarom ziet het er imho niet uit. verder zou ik dan ook 1 spijker per plank verwachten, nu zijn het er 0 tot 2..........
alhoewel ik de wip met hout opzich wel cool vind.

maar dat lampje is gewoon sweet !!!!

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals belooft bram de instellingen voor de lampen ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kolk0405/lamp1.jpg

Instelling voor de omni:
*kleur = afhankelijk van je lichtbron
*cast shadows = uit
*multiplier = 0.5 (vrij laag houden)
*specular = uit

heb als vlam/lichtbron particles (superspray) gebruikt. Daarover zit een glow effect.

instellingen voor glow in videopost:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kolk0405/lamp2.jpg

Om het glow effect te verstreken zit er een volume light op de omni
instellingen voor volume light:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kolk0405/lamp3.jpg

ook kun je nog een ray-effect toepassen maar dan in hele zwakke mate.

Voor jouw kaars licht zou je dus de waardes allemaal wat moeten verlagen maar daar kom je denk ik zelf wel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb m'n hoeveelheid tijd overschat ;( komende maandag ben ik 2 weken weg, en ik denk niet dat ik voor die tijd m'n project (die groep zeppelins) af heb. Als er iemand is die met C4D werkt en mijn project wil afmaken, meel me, en ik stuur je de file.

En er zijn blijkbaar meerdere mensen die ongeveer hetzelfde idee hadden, laat je niet door mij stoppen, en maak het gewoon, ieder geeft er zijn eigen invulling aan. Zo was mijn idee er een soort vliegdekschip onder te hangen, waar ik wel al schetsjes van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

[afbeelding]
ik vind deze wel erug netjes worden :)

ik ben nog niet begonnen maar kep wel al leuyke ideen.. ik ga morgen wel starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:18
en hier een WIP van mij :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/tnet/wip/1900.jpg
het word een soort delta vlieger met propellor

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

WIP: http://www24.brinkster.com/sand2storm/index.html

is de motor te modern?? opmerkingen altijd welkom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Appel, dat ziet er te :9 voor woorden... ehh... uit :)
Hoe doe je die lichten zo in de vitrine??? Echt mooi.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
XLerator schreef op 10 oktober 2002 @ 23:44:
Appel, dat ziet er te :9 voor woorden... ehh... uit :)
Hoe doe je die lichten zo in de vitrine??? Echt mooi.
Verkeerde topic slaapkop :P :z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 13:34
lol, hoe krijg je dat voor mekaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CTRL-ALT-DEL bedankt! Ik heb ongeveer het gewenste effect gekregen (belichtingen e.d. zijn nog niet naar wens, maar de glow effecten zeker wel). Ik had nog nooit eerder met videopost gewerkt en het ging (afgezien van 5x fatal errors) redelijk goed :) Hieronder het resultaat van weer een dagje hard werken (tja, ik blijf toch vaak zoeken naar van alles en nog wat, omdat ik gewoon nog lang niet alle functies ken in 3dsmax).

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/fa_renderx2.jpg
ps: nog niet alles is getextured, zoals propellors, lantaarn en delen van de vleugels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67484

Het is toch altijd een groot genoegen om al de mooie wipjes te mogen bekijken :9~

Keep up the good work boys and girls _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
holy shit @ bram333654

ik kan geen ruk van 3dsmax :)

ik zal het maar weer eens installeren en het gaan leren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Goed, hier nog een WIP van mij, helaas kan ik het hele weekend niet aan mijn vliegtuig werken :| (ik zit bij m'n ouders).

Maar goed, dan kan in de tussentijd nog wat inspiratie opdoen enzo.
Iemand nog tips voor realistische rook? Ik heb al met volume lights geprobeerd, maar ik vond het niet zo geslaagd (voor een enkel stilstaand beeld ging het nog, maar voor een animatie was het verschrikkelijk).

Ik zal nog eens kijken wat de mogelijkheden met een particle system met een glow effect erover zijn (zoals bram333654 voorstelde).

Afbeeldingslocatie: http://129.125.101.224/3dsmax/vliegtuig3.jpg

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

holy shit @ bram333654: uh... ik denk dat dat een complimentje is.. toch? Shit @ mij lijkt me dan weer niet zo tof.. ;)

Ik heb inmiddels vrijwel alles getextured en het begint er wel lekker uit te zien. Ik heb helaas geen mooie achtergrondjes nog kunnen vinden, maar wie weet. Verder heb ik de lichteffecten nog wat aangepast, maar de donkere nacht-sfeer is nu een beetje weg
(mocht er nog iemand uit z'n hoofd daar tutorials over weten... nachtsfeer dus).
Verder weet ik niet of ik een animatietje ervan ga maken. Zoals ik al vaker heb gezegd ken ik 3d max pas kort, dus hoe dat allemaal precies in z'n werk gaat weet ik nog niet.
Hier is de link naar de laatste WIP. Ik post 'm hier niet omdat het een "groot" plaatje is en relatief weinig veranderd: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/fa_renderx3.jpg

Trouwens, ik zie dat de "concurrentie" (ach echt zwaar concurrerend zijn we niet, het is een vriendschappelijke wedstrijd, waarbij elkaar helpen toch wel voorop staat vind ik :)) ook niet stilzit. Er beginnen een aantal al vorm te krijgen, ben best benieuwd naar nog een aantal WIP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Flying_Dutchman schreef op 11 oktober 2002 @ 14:51:
Goed, hier nog een WIP van mij, helaas kan ik het hele weekend niet aan mijn vliegtuig werken :| (ik zit bij m'n ouders).

Maar goed, dan kan in de tussentijd nog wat inspiratie opdoen enzo.
Iemand nog tips voor realistische rook? Ik heb al met volume lights geprobeerd, maar ik vond het niet zo geslaagd (voor een enkel stilstaand beeld ging het nog, maar voor een animatie was het verschrikkelijk).

Ik zal nog eens kijken wat de mogelijkheden met een particle system met een glow effect erover zijn (zoals bram333654 voorstelde).

[afbeelding]
Ziet er vet tof uit :9~ . Alleen zo ik je proppelors wat duidelijker maken. Is nu wel erg blur op. Denk dat het er dan nog mooier uitziet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
Ok bram, een wip van mij dan maar. (kleine veranderingen)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly2.jpg

Ik denk dat ik er een sneeuwlandschap van ga maken ofzo... lijkt me wel cool... sneeuwvlokken... wat wit op het hout van het vliegding.

Als het te doen is, maak ik nog een mensje... gewoon met boxes.. zonder veel detail...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

ok, ik geloof dat iemand hier iets nodig heeft om goede rook te maken. (ben de naam vergeten en heb geen zin om naar de eerste pagina te gaan (IE crashes)

http://www.3dcafe.com/asp...mbust/particlecombust.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vet gaaf kan je ook nog een wipje maken van de achterkant wel beetje schuin natuurlijk :) ben benieuwd naar je proppelor :) Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Komt zo nog... alleen is de bak van het vliegtuig stuk, de mesh dan. Je kan aan de voorkant een rare driekhoek zien, dat moet eerst goed komen.

Een bestuurder heb ik ook al gemaakt....

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mercarra: zeer mooi. Het eerste wat in mij opkomt als ik jouw WIP zie is het woordje "clear". Het is gewoon helder, schoon, eenvoudig en mooi. Komt ook door de goede verlichting. Door mijn keuze voor de duisternis (om het lampje te laten uitkomen) komen sommige delen van mijn vliegtuigje niet echt door.
Maar geweldig! Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Anoniem: 23522 schreef op 11 oktober 2002 @ 15:44:
holy shit @ bram333654: uh... ik denk dat dat een complimentje is.. toch? Shit @ mij lijkt me dan weer niet zo tof.. ;)

*knip*
was inderdaad een compliment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 23522 schreef op 11 oktober 2002 @ 17:12:
Mercarra: zeer mooi. Het eerste wat in mij opkomt als ik jouw WIP zie is het woordje "clear". Het is gewoon helder, schoon, eenvoudig en mooi. Komt ook door de goede verlichting. Door mijn keuze voor de duisternis (om het lampje te laten uitkomen) komen sommige delen van mijn vliegtuigje niet echt door.
Maar geweldig! Ga zo door!
Dank u... en de belichting.. tja, dat is 1 lampje. Ik zet zo in deze post een update, anders wordt het een slowchat. Ik probeer nu de textures wat beter te krijgen.

Met bestuurder: (beetje donker nog)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
The_Flying_Dutchman schreef op 11 oktober 2002 @ 14:51:Iemand nog tips voor realistische rook? Ik heb al met volume lights geprobeerd, maar ik vond het niet zo geslaagd (voor een enkel stilstaand beeld ging het nog, maar voor een animatie was het verschrikkelijk).
Rook? Afterburn is wat je daarvoor moet gebruiken, want MAX kan het zelf niet goed. Tenzij MAX 5 er een toevoeging voor heeft, maar die heb ik nog nergens zien staan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
zegges guys wat jullie maken is dat moeilijk voor een n00b? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb ook een leuk ideetje ik doe ook mee.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
G33RT schreef op 11 oktober 2002 @ 18:24:
zegges guys wat jullie maken is dat moeilijk voor een n00b? :)
Als je max hebt, of een ander software pakket, ga gewoon wat klooien en tutorials doen. Na een paar weken veel oefenen kan je al wel wat ik kan.

wip na wip...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hij wordt mooi mercarra.. alleen.. die 2 scherpe punten voorin vind ik er persoonlijk niet echt bij passen. Dat zie je nergens terug..
Misschien dat je daar een "hekje" ofzo kan plaatsen? Van hout uiteraard ;)

Verder ziet ie er leuk uit! :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
ik heb nu dus max :)

maar ik snap er de ballen van ik krijg alleen maar conetjes enzo gepoept.. ik krijg niet eens mn views gemoved / vergroot / verkleind

iemand goed tutje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Scipionyx schreef op 11 oktober 2002 @ 19:15:
Hij wordt mooi mercarra.. alleen.. die 2 scherpe punten voorin vind ik er persoonlijk niet echt bij passen. Dat zie je nergens terug..
Misschien dat je daar een "hekje" ofzo kan plaatsen? Van hout uiteraard ;)

Verder ziet ie er leuk uit! :)
Je hebt gelijk. Dat moet nog anders. Maandag ga ik verder, dit weekend heb ik geen max tot mijn beschikking.

En dan maar zo snel mogelijk een omgeving in elkaar flanzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G33rt probeer www.3dcafe.com is, hier staan goede tutorials voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
dankje dark-phoenix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
G33RT schreef op 11 oktober 2002 @ 19:19:
ik heb nu dus max :)

maar ik snap er de ballen van ik krijg alleen maar conetjes enzo gepoept.. ik krijg niet eens mn views gemoved / vergroot / verkleind

iemand goed tutje voor me?
als je echt met max bezig wilt, dan begin je met de tutorials die bij max zelf zitten, als je die eenmaal gedaan hebt, dan heb je eigenlijk geen andere tutorials meer nodig (naja, tenzij je echt iets speciefieks wilt weten)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 11 oktober 2002 @ 17:16:
[...]

Dank u... en de belichting.. tja, dat is 1 lampje. Ik zet zo in deze post een update, anders wordt het een slowchat. Ik probeer nu de textures wat beter te krijgen.

Met bestuurder: (beetje donker nog)

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie blur op je propelor. Ziet er super uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind dat mannetje er alleen wat gaar uitzien. misschien moet je 'm maar onbemand laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Magic schreef op 11 oktober 2002 @ 21:28:
[...]

als je echt met max bezig wilt, dan begin je met de tutorials die bij max zelf zitten, als je die eenmaal gedaan hebt, dan heb je eigenlijk geen andere tutorials meer nodig (naja, tenzij je echt iets speciefieks wilt weten)
ik ehb de illegale zonder samples (shame on me :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OH MIJN GOD, DE ILLEGALE!!! OOOooooh!
;)

Op de verscheidene internetsites vind je meer dan genoeg tutorials en textures e.d. Probeer google of www.cgtalk.com -> 3dsmax -> het topic over centrale tutorials. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Anoniem: 23522 schreef op 11 oktober 2002 @ 22:39:
OH MIJN GOD, DE ILLEGALE!!! OOOooooh!
;)

Op de verscheidene internetsites vind je meer dan genoeg tutorials en textures e.d. Probeer google of www.cgtalk.com -> 3dsmax -> het topic over centrale tutorials. Succes!
op et 1e --> doh niemand hier heeft em legaal, das veel te duur voor een particulier die het als hobby doet >:)

enne bedankt voor je site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Ik hoopdat ik nog kan joinen? dan zet ik morgen max erop en modellen maar, lang gelee dus ik hopodat ik een vliegend geval eruit kan halen, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/render.jpg

ik weet de kleurverschillen in dat blauwe :) hoe kan ik dat oplossen?

het moet een cartoony gebeuren krijgen, realistisch is te moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

compound >> connect, kan je ze als een vorm maken, hierna word het als 1 texture gemaakt.

Werkt bij tenminste zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

G33RT schreef op 11 oktober 2002 @ 22:44:
[...]

op et 1e --> doh niemand hier heeft em legaal, das veel te duur voor een particulier die het als hobby doet >:)

enne bedankt voor je site :)
tip: Studenten-licentie

(ok, dit is dus echt schijnheilig van me ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Wat komt daar richting het Contest Topic gevlogen? Mijn wip! Later volgen meer pics, ik ben nog niet bij volledige onthulling :)

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/q1900wip01.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ie dichterbij komt sla ik em uit de lucht ja!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54746

Anoniem: 30794 schreef op 12 oktober 2002 @ 01:27:
als ie dichterbij komt sla ik em uit de lucht ja!!!!!
waar zijn mijn AA-guns? >:)

hehe, ben zelf ook begonnen aan iets, post zondag wel een wip, want nu is het nog niet zo veel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Anoniem: 67484 schreef op 11 oktober 2002 @ 15:53:
[...]

Ziet er vet tof uit :9~ . Alleen zo ik je proppelors wat duidelijker maken. Is nu wel erg blur op. Denk dat het er dan nog mooier uitziet 8)
:), ik denk dat je inderdaad wel gelijk hebt met die propellors, ik heb het effect een beetje tever doorgeslagen, ik zal daar nog wat meer mee experimenteren om toch het effect van een erg snel ronddraaiende propellor te krijgen, en toch tegelijk meer details van de propellors te laten zien.
Anoniem: 41237 schreef op 11 oktober 2002 @ 16:24:
ok, ik geloof dat iemand hier iets nodig heeft om goede rook te maken. (ben de naam vergeten en heb geen zin om naar de eerste pagina te gaan (IE crashes)

http://www.3dcafe.com/asp...mbust/particlecombust.asp
Dankje, ik zal die tutorial eens doorlopen en kijken of ik daar iets mee kan, rook zou zeker een hoop toevoegen aan mijn vliegmachine denk ik...
Oogst schreef op 11 oktober 2002 @ 18:10:
[...]

Rook? Afterburn is wat je daarvoor moet gebruiken, want MAX kan het zelf niet goed. Tenzij MAX 5 er een toevoeging voor heeft, maar die heb ik nog nergens zien staan.
Hmmm, dat is jammer. Ik zal in ieder geval proberen iets te creeren met de tutorial waarvan Xen de link gaf... Afterburn is zeker geen free/share-ware? Zoja, waar haal ik het vandaan?

Verder baal ik ervan dat ik momenteel niets kan doen :| De concurrentie gaat namelijk door en die maken ook errug mooie dingen! :9 (vooral de machines van Mercarra en Bram333654 vallen bij mij in de smaak)

Dingen die nog geplanned zijn voor mijn eigen machine zijn:
  • meer details aan staart (besturingsmechanisme)
  • een soort van kleine mast, waaraan een vlag/wimpel wordt bevestigd
  • een bestuurder
  • rook
  • meer zichtbaar van de aandrijving van de proppelors
  • een omgeving waarin mijn machine vliegt (zit te dubben tussen een een oceaan als ondergrond en een woestijn als ondergrond).
Nog erg veel werk zit erin dus... ik weet ook niet of ik alles af krijg wat hier in dit lijstje staat, maar goed, dan zie ik dan ook wel weer.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Aaargh, ik heb mijn muis verneukt met modden. Ik kan pas vanmiddag weer verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60255

Kent iemand dat vliegding aan het eind van de film AI? Die is pas echt stoer, valt helemaal uit elkaar in plankjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
gladiool schreef op 12 oktober 2002 @ 00:19:
Wat komt daar richting het Contest Topic gevlogen? Mijn wip! Later volgen meer pics, ik ben nog niet bij volledige onthulling :)

[afbeelding]
huh het moest toch fantasy zijn? dittis een apache heli ofzo :)

edit:

overigens wil die crap wip van me niet zeggen dat ik meedoe :9

ik ga gewoon sleutelen voor mezelf en als ik het haal binnen die 2 weken dan zet ik het wel neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cybernetic_Dreams dat was cker wel een super vet vliegding uit AI, en ook niet egt moeilijk om te maken. allemaal blokjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
hmm het schiet niet op hier......

hoe maak ik schuine stokjes onder een hoek van 45 graden met ene bepaald vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
hmm het schiet niet op hier......

hoe maak ik schuine stokjes onder een hoek van 45 graden met ene bepaald vlak?

edit:
:X :X :X 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:(

hmm vage dubbelshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

rotaten

mijn wip:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/vliegtuig4.jpg
Wordt een getweakte spitfire. Eentje die vertikaal kan opstijgen ed :)

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 22:53
ik heb ook maar besloten mee te doen.. deze opdracht is wel leuk :)
mijn WIP.. dat zwevende ding is een vliegtuig dat word voortgedreven door 2 kristallen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/LMwip.jpg

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Indrukwekkende WIPs beginnen het te worden, met name van Wildeaap en Mercarra verwacht ik *als ze zo door gaan* dat ze hoog zullen eindigen in de ranglijst.
Ben benieuwd! (door omstandigheden kon ik zelf niet werken aan de WIP, maar ik hoop er nu nog ietsje aan te kunnen werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

WILDEAAP schreef op 12 oktober 2002 @ 20:08:
rotaten

mijn wip:
[afbeelding]
Wordt een getweakte spitfire. Eentje die vertikaal kan opstijgen ed :)

Hmm... Gaat ie achteruit vliegen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laten we weer is gaan kijken of het me lukt om een WIP te posten :9

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wings.jpg

*anders ook te bezichtegen bij www24.brinkster.com/sand2storm/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
leuk monkeyboy.

Dit is wat ik nu heb, de Steam Chopper:

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/q1900wip02.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
gladiool schreef op 13 oktober 2002 @ 00:35:
leuk monkeyboy.

[afbeelding]
Zie ik daaronder een minigun >:)
Zit er wel vet uit die Steam Chopper

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog suggesties voor mijn plaatje? Mijn ideeen zijn een beetje op en ik weet zo 1-2-3 eigenlijk niks meer te doen, maar hij "voelt" nog zo "niet af". Ideeen? lol... en ikke maar denken dat ik een kans maakte.
:)

Anyway, hier wat tips voor de concurrentie (nou ja tips, zou mij tof lijken iig)

Gladiool: als dat vliegtuig schiet dan vliegt ie meteen achteruit volgens mij :) Maar veelbelovend, ben benieuwd naar de textures.
Dark-Phoenix: mooi mooi... tip: probeer om de motor ook echt met iets te verbinden en het lijkt me dat de vaten olie (ofzo) vast moeten staan, anders vallen ze ervanaf als het vliegtuig omhoog vliegt. Maar ik moet zeggen dat deze WIP me verbaaste, veel vooruitgang!
Wildeaap: propellor op de neus? En misschien een paar leidingen die vanuit het middenvan de romp naar de neus toelopen, dat lijkt me beter. Maar verder erg goed model!
Mercarra: Ik zou de neus ietsje minder recht laten verlopen, de zijkanten een beetje naar elkaar toe bewegen, dan lijkt het vliegtuigje ietsje meer aerodynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24
Anoniem: 60255 schreef op 12 oktober 2002 @ 12:12:
Kent iemand dat vliegding aan het eind van de film AI? Die is pas echt stoer, valt helemaal uit elkaar in plankjes :D
Jij hier? :P :D

(ontopic :+ )Ik wou dat ik zo goed met 3ds max om kon gaan, ben nu wel wat tutorials door aan het leze van 3ds max zelf, hopen dat ik daarmee dan wat leer :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

gladiool schreef op 13 oktober 2002 @ 00:35:
leuk monkeyboy.

[afbeelding]
Heel goed gemaakt maar is niet echt zo origineel, tis eigenlijk een apache met een steam engine :)
Ik zou het je in iedergeval niet nadoen :)

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Ik zal ook maar eens een wipje laten zien :) ben ook heel druk bezig hoor!
eerst een beetje aan het schetsen gegaan en later eens een omgeving bedacht, vandaag aan het modeleren geweest, er moet nog veel gebeuren maar ik vind zelf dat het de goede richting ingaat.

Afbeeldingslocatie: http://thamar.bitfactory.nl/posts/luchtvoertuig.jpg

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
goed man dat ziet er leuk uit, 'tis zowiezo een goeie tip voor iedereen die dat niet doet, eerst tekenen voor je begint....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 27-05 13:34
gladiool schreef op 13 oktober 2002 @ 21:23:
goed man dat ziet er leuk uit, 'tis zowiezo een goeie tip voor iedereen die dat niet doet, eerst tekenen voor je begint....
Echte naam: Thamar Kiemel
Geslacht: Vrouw

:p

maar ziet er idd. goed uit, i like cartoony! ook goed dat het in je schetsjes een hele scene is en niet alleen 1 object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
oh crap sorry tham!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

zit er goed uit Tham en idd je moet eigenlijk gaan tekenen voor je begint. Helaas komt het er bij mij nooit van, omdat ik NIET kan tekenen ....

Zo die steam chopper zit er zeker vet uit gladiool. _/-\o_

Hier een wipje van mij (de stoom ketel is een beetje gejat van die chopper :X ).

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wip_vlieg.jpg

er komt nog een cabine (of cabines) en een groote BOM onder te hangen >:)
of 2 :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
bedankt heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
the_Emperor schreef op 13 oktober 2002 @ 21:58:
komt het er bij mij nooit van, omdat ik NIET kan tekenen ....
Zelf vind ik het leuk om te tekenen en schets altijd of het nu om 3d gaat of als ik een opzet maak voor een website, een advertentie maakt niet uit.
je hoeft het alleen voor jezelf te doen een ander hoeft het niet te zien het hoeft ook niet mooi te zijn, zie het als een aantekening je kunt even verder denken dan wanneer je direct aan de slag gaat meer oog voor details, en handig om ideen te bewaren als je ze niet direct gaat uitvoeren zo heb ik heel wat schetsboekjes vol.
het eindresultaat zal altijd weer afwijken van de schets dat is dan ook niet erg het is maar een schets.

btw mooi schip!!, beetje 'myst'-achtig daar hou ik wel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Tham schreef op 13 oktober 2002 @ 22:09:
[...]

btw mooi schip!!, beetje 'myst'-achtig daar hou ik wel van!
tnx

Wat met trouwens ook wel vet lijkt als de contest is af gelopen dat we alle vliegdingen in 1 scene douwen en dan een filmpje maken waarin alles tegelijk langs komt vliegen. Is volgens mij niet zo ingewikkeld om te maken. De meeste onderdelen van vliegtuigen zijn makkelijk te animeren, gewoon rondraaiende wieken en wapperende vleugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bied jij je bij deze vrijwillig aan?

Wel eventjes rekening houden dat mensen met verschillende 3d programma's en renders werken waardoor alles er ineens heel anders uitziet. Ohja, en je moet ff goede lichtsefecten nemen, die niet meteen de sfeer van de oorspronkelijke render verpesten.
Ik ben bang dat het allemaal toch wel net ietsje meer werk kan worden dan je denkt. :)

btw: ik zie dat de concurrentie hevig word, ik heb mijn bootje snel teruggegooid in de tekenbanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal een moeilijke wedstrijd worden zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de steam chopper is tot nu toe mijn fav. ik kan me niet voorstellen hoe gaaf ie eruit ziet met textures :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Anoniem: 23522 schreef op 14 oktober 2002 @ 00:57:
Bied jij je bij deze vrijwillig aan?

Wel eventjes rekening houden dat mensen met verschillende 3d programma's en renders werken waardoor alles er ineens heel anders uitziet. Ohja, en je moet ff goede lichtsefecten nemen, die niet meteen de sfeer van de oorspronkelijke render verpesten.
Ik ben bang dat het allemaal toch wel net ietsje meer werk kan worden dan je denkt. :)

btw: ik zie dat de concurrentie hevig word, ik heb mijn bootje snel teruggegooid in de tekenbanken :)
Is goed ik bied me aan en wat betreft verschillende programma's. Exporteren naar een algemeen bestands formaat. desnoods vrml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Anoniem: 41237 schreef op 14 oktober 2002 @ 01:31:
de steam chopper is tot nu toe mijn fav. ik kan me niet voorstellen hoe gaaf ie eruit ziet met textures :9~
Ik vind zo'n render altijd mooier zonder textures, dan zie je het meeste detail...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Met reflecties nu, brazil is echt geweldig... heel mooi. Lastig vind ik het te uvw mappen. Complexe vormen gaan niet zo makkelijk. De texture van het hout moet nog anders denk ik, iig een mixed difuse map.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
mercerra, ik loop ook vaak te kloten met uvw mappen, vooral als het snel moet gebeuren zoals dit, en van die semi-techische onderdelen. Iig kun je op www.darksim.com symbiont voor 3dsmax downloaden, daar zitten al een paar mooie darktree materialen bij,en op het net kun je nog meer darktree materialen vinden. Die zijn erg cool en makkelijk in het gebruik, maar je moet ze wel ff aanpassen en mixen, anders krijg je van die standaard mat's, net zoals van die max-bijgeleverde texturen is dat niet cool...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
[stom vraagje]
Ik zag eerder textures in mijn viewports... nu niet meer. Niets veranderd aan de instellingen, ook staat 'disable textures' bij de viewports inst. niet aan. Hoe kan ik dit weer goed krijgen?
[/stom vraagje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien perongeluk bij de textures zelf niet "show in view" (ofzo) aangezet? Of uitgezet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 23522 schreef op 14 oktober 2002 @ 20:15:
Misschien perongeluk bij de textures zelf niet "show in view" (ofzo) aangezet? Of uitgezet dus?
Het is bij alle textures. Reboot helpt niet. Laat verder maar, beetje offtopic van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

mercarra schreef op 14 oktober 2002 @ 20:32:
[...]

Het is bij alle textures. Reboot helpt niet. Laat verder maar, beetje offtopic van mij.
dus nie per ongeluk op dit knopje gedrukt: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/knopje.jpg

zal wel nie kloppen aangezien al je textures weg zijn.

Hier in iig weer een wipje van mij (alleen een half uurtje aan de motor gekloot)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/wip_vlieg2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, hier is ook weer een WIPje van mij. Er is wel het een en ander veranderd. Ontevreden ben ik nog over de motor, die lijkt helemaal niet van metaal, en dat moet ie wel lijken. Verder moet er nog een soort van stoom afvoer op en een stoomdrukmetertje in. Op 4 ringetjes en de lamp na, is verder alles al wel getextured. Er moet ook uiteraard weer een lichtje in het lampje komen.

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/render2.jpg

Maar heeft er dus iemand tips voor mij om de motor beter uit te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43530

oke kijk ik ben ook maar een n00b en dus moet je hier misschien niet al te veel op letten maar...

ik zou voor je motor de material gewoon iets meer glossiness en iets meer specular geven....dan glanst ie wat meer?....

edit: hmmz...kom er nu net meteen achter dat dat idd niet zo makkelijk werkt. met weinig licht...blijft mat. Hij zou wat meer moeten reflecteren...misschien reflection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Ik heb een vreemd effect in brazil, de scnaline doet niet moeilijk.

Op de vleugels heb ik nu bumping. Maar rechts in het plaatje zie je dat door de opacity lager dan 100% en bumping, een vreemd iets optreedt als de vleugels overlappen. Het lijkt op brakke mipmapping zoals in gamens oid.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54602

Had ik ook last van. Kwam bij mij door de combinatie dikte nul en bumpmaps. Na het iets meer extruden ging het vanzelf over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Lekker levend dit topic.. gaan we nog wip's zien dan?

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/flymachine.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, wij willen meer WIPs zien! Niet alleen op de laatste dag iets posten maar ook ondertussen iets laten zien! Mijn WIP is ongeveer bijna mijn final, dus afgezien van een achtergrondje komt er vrijwel nix meer bij. Maar hoe zit dat bij de rest?

[edit] Deze post was dus niet voor mensen die af en toe al iets hadden laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
chill chill, ik post ook nog wat later. Alleen niet veel meer kunnnen doen druk druk...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28596

ben harstikke druk de laatste tijd :(
hoop dattik de deadline haal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. hoelang nog?
2. ik kan niets verzinne |:(

3. iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
Appel toch, kun jij niks verzinnen? dat kan ik me niet voorstellen.

misschien zon bol speelgoedvliegtuigje of dubbeldekker met een mannetje erin met zo'n ouderwetse leren helm met zon gekke bril.
voorbeeldje
Afbeeldingslocatie: http://thamar.bitfactory.nl/posts/plane.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 22:53
Anoniem: 30794 schreef op 15 oktober 2002 @ 21:47:
1. hoelang nog?
2. ik kan niets verzinne |:(

3. iemand nog tips?
verzin een aandrijving die nog niemand heeft gebruikt (ik nam kristallen)
en verzin hoe een voertuig eruit moet zien wil het gebruik kunnen maken van die aandrijving.. (grote ketel voor stoom, energy shields voor kristallen, schoepen voor water, grote subwoover voor geluidaandrijving)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Een soort van final als ik geen tijd meer heb, hij komt nog in een grotere versie:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/fly17.jpg

Het vliegding staat niet zo erg op de voorgrond... misschien dat ik nog een andere aanpak verkies.

(die zeilboot wordt wel ontweken hoor... maak je geen zorgen! 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
leuk zo over het water merc. maar je moet iig nog even met de camera kloten. Misschien iets minder schuin.

Hiet mijn wipje, hoop hem bijna af te hebben;

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/q1900wip03.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is mijn WIP (begint verdacht veel op mijn final te lijken, vooral omdat ik errug weinig tijd nog heb mede dankzij een tentamentje).
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/final1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er allemaal vet goed uit :9~
Ik zal zo snel mogelijk mijn final wip posten, ff de bugs uit mijn vliegding halen :9
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.