Holy shit man, die textures zijn geweldig. Vooral dat "weathered metal" lookje wat je daar heb. Kun je me vertellen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. Oud metaal vind ik een geweldig mooie texture maar erg moeilijk realistisch te krijgen.gladiool schreef op 16 oktober 2002 @ 00:40:
leuk zo over het water merc. maar je moet iig nog even met de camera kloten. Misschien iets minder schuin.
Hiet mijn wipje, hoop hem bijna af te hebben;
[afbeelding]
Bij mij schiet het nog niet echt op... door andere verplichtingen heb ik al 5 dagen niets gedaan. Ik hoop vanavond, morgen en vrijdag er nog veel tijd in te kunnen steken (daar lijkt het ook wel aardig op), dan maar hopen dat alles wat ik graag wil, nog goed wil lukken.
The Flying Dutchman

Misschien wat laat mee begonnen, maar ik had eerder weinig tijd...
Het wordt een boot met een hete luchtballon of een zeppelin erboven (oid)
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Ziet er gaaf uit !!!gladiool schreef op 16 oktober 2002 @ 00:40:
leuk zo over het water merc. maar je moet iig nog even met de camera kloten. Misschien iets minder schuin.
[afbeelding]
Is mijn gok correct als ik gok dat het texturen gewoon is gedaan met een goede materiaal-foto die er in no-time is opgeplakt met een UVW-map? Het ziet er namelijk zeer cool uit, maar ook alsof het ongeveer 10 minuten in beslag neemt om die textures er zo op te krijgen. Of zie ik een hoop over het hoofd?gladiool schreef op 16 oktober 2002 @ 00:40:
[afbeelding]
Oogst doet het met metaal zelf altijd zo, kost amper tijd, wel snel een leuk effect.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
jullie hebben niet gelezen
www.darksim.com, het gratis Symbiont voor MAX, die het gebruik van darktree materialen mogenlijk maakt. Hier zitten al een zooi erg goeie materialen bij. Ik heb een copper tarnish gemixed en geblend (met een crust map) met wat beaten copper en raytrace materialen.

Another WIP.

doe je snel, fragneck
heel mooi trouwens
ik blijf eerst lekker aan de zijlijn staan en doe wel mee aan contest v10.0 ofzo
heel mooi trouwens
ik blijf eerst lekker aan de zijlijn staan en doe wel mee aan contest v10.0 ofzo
okey, ik ben gisteravond ook even bezig geweest, ik denk niet dat ik het nog afkrijg voor de deadline van morge.. (zeker het texturen niet..)

He who drop shit in toilet, have shitty time
Heej Frackey, hoe doe je dat nou met die zon zo???
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
zelf gemaakt, ik zal vanavond de schetsen wel inscanne..gladiool schreef op 17 oktober 2002 @ 10:34:
aleeeeuk. De propellor mag wel wat mannelijker. Jouw design, of van een concept artist?
jah.misschien moet de propellor wel wat groter, in eerste instantie was het juist de bedoeling om het een klein /suf propellortje van te maken (comic style) ..
maar ik denk dat ik um toch maar wat groter maak.
He who drop shit in toilet, have shitty time
Het is gewoon een standaard achtergrond, ergens vandaan gejat, en op de plaats waar de zon staat, heb ik een omni geplaatst.XLerator schreef op 17 oktober 2002 @ 10:51:
[...]
Heej Frackey, hoe doe je dat nou met die zon zo???
is het niet de bedoeling dat het alleen in MAX wordt gedaan zonder Fancy photosoep crap???
dit is trouwens de final :
klik voor een 1280x1024 versie

en nee, het touwladdertje had ik gisteren avond al af, en is niet af gekeken van iemand.
Check anders de datum van de pic maar.
dit is trouwens de final :
klik voor een 1280x1024 versie

en nee, het touwladdertje had ik gisteren avond al af, en is niet af gekeken van iemand.
Check anders de datum van de pic maar.
Hmmmm verdacht frack, heel verdacht .....
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Anoniem: 63976

het is natuurlijk nix vergeleken met jullie dingen
Anoniem: 23522
Hoezo niet? Ik vind die van jou minstens even mooi als de mijne hoor
Uiteraard zitten er hier een paar die nog wel iets te hoog gegrepen zijn voor ons... maar we halen ze wel in over 10 jaar
Nee, maar serieus, die wireframe ziet er echt cool uit
Ventjes ook zelf gemaakt?!
En hier nog een WIP (begint al aardig op een final te lijken...)
BTW:
render time: 0:10:25 (op een Thunderbird 1000 Mhz met 512 Mb geheugen)
faces: 750.000
BTW:
render time: 0:10:25 (op een Thunderbird 1000 Mhz met 512 Mb geheugen)
faces: 750.000

The Flying Dutchman
Anoniem: 28475
Zou ook wel kicke zijn om alle models bijvoorbeeld met skinned en wire frame renders op een poster te zetten (A0 formaat
).
Ziet er zeer mooi uit Flying_Dutchman.
De ventjes in mijn "vliegtuig" zijn ook zelf gemaakt, is behoorlijk snel gedaan want ik had geen zin om daar veel moeite aan te bestedenXLerator schreef op 17 oktober 2002 @ 14:19:
Ventjes ook zelf gemaakt?!
Waarom zou je aan de zijlijn blijven staan? ben je bang dat je niet goed genoeg bent? deze contest is er juist voor bedoeld als stimulans en oefening om beter te worden in je 3d werk, en dat er mensen zijn die zo goed zijn dat ze de komende maanden zullen winnen ach, het is leuk om te doen en niemand zal je er op afrekenen originele ideeen tellen ook mee.G33RT schreef op 16 oktober 2002 @ 21:03:
wie weet mag jij van v10.0 het onderwerp verzinnen
G33RT, je hebt nog een dag, doe je best!
thams portfolio: www.thamar.nl
ik doe dus niet meer mee....
ik mis de ervaring.
Ik heb nu net Mastering 3ds Max4 gekocht en das een heel goed boek. Contest 4.0 ofzo ben ik wel van de partij.
Ik heb nu net Mastering 3ds Max4 gekocht en das een heel goed boek. Contest 4.0 ofzo ben ik wel van de partij.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Anoniem: 28596
zeer netjes gladioolgladiool schreef op 17 oktober 2002 @ 18:38:
wat ik nu heb weet niet of ik er nog meer aan doe, misschien wel,
[afbeelding]
waar is heli nr 1?
dof blur gebruikt of isdit nep?
Goed, hier is mijn final versie (er bestaat een hele kleine kans dat ik er nog wijzigingen in aanbreng, maar dan moet ik plotseling nog een ingeving krijgen ofzo...)
Ik heb een (heel simpele) bestuurder toegevoegd en nog veel met licht en de rook zitten spelen. Ook heb ik de kustlijn met de bomen verbeterd (minder faces).

render time: 0:14:41 (Thunderbird 1 Ghz, 512 Mb)
faces: 360.000
Ik heb een (heel simpele) bestuurder toegevoegd en nog veel met licht en de rook zitten spelen. Ook heb ik de kustlijn met de bomen verbeterd (minder faces).

render time: 0:14:41 (Thunderbird 1 Ghz, 512 Mb)
faces: 360.000
The Flying Dutchman
morgen
maar ik heb deze week helemaal geen tijd gehad ':(
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
het kan in 1 dag hoor... beetje doorpezen...heuveltje schreef op 17 oktober 2002 @ 20:25:
morgen
Mijn vliegschip is ook een 1dags werkje
lol
je wilt niet weten hoe weinig ik in 1 dag kan doen
maar ik heb net 2,5 uurtje vrije tijd per dag, dus das weinig 3d maxen
je wilt niet weten hoe weinig ik in 1 dag kan doen
maar ik heb net 2,5 uurtje vrije tijd per dag, dus das weinig 3d maxen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Anoniem: 41237
het zou er nog beter uit zien als die main steam chopper niet zo perfect recht zou vliegen, maar wat meer gekanteldgladiool schreef op 17 oktober 2002 @ 18:38:
wat ik nu heb weet niet of ik er nog meer aan doe, misschien wel,
[afbeelding]
mij gaat het helaas niet lukken om em af te krijgen..
3dmax is niet blij met mn radeon 9700
re-install hem van het weekend we ff
3dmax is niet blij met mn radeon 9700
re-install hem van het weekend we ff
Bier, Whiskey en Metal!!
Hier is mijn inzending, helaas morgen geen tijd meer om er aan te werken.
http://home.planet.nl/~vrijd000/thing4-nightflight.jpg
http://home.planet.nl/~vrijd000/thing4-nightflight.jpg

Tekenen, als ik dit had moeten tekenen was ik wel wat langer bezig geweest dan 3 dagen. Eergister heb ik even besloten dat ik mee wilde doen.
hehe, iddRunaR schreef op 17 oktober 2002 @ 21:44:
Tekenen, als ik dit had moeten tekenen was ik wel wat langer bezig geweest dan 3 dagen. Eergister heb ik even besloten dat ik mee wilde doen.
gewoon 3d meshes en splines
had gisteren deze wip willen posten, maar toen was GoT gaar:

en morgen heb ik vrij, hoera.. betekend tijd voor 3dmax

De vos loopt door het bos.
gladiool, wildeaap; mooi werk 
al vind ik je depth of field iets TE gladiool
en wildeaap kan 'm juist wel gebruiken
runar; mooie model man, alleen je textures vind ik niet zo, die space-achtergrond ook niet.
bovenstaande is natuurlijk allemaal smaak
al vind ik je depth of field iets TE gladiool
en wildeaap kan 'm juist wel gebruiken
runar; mooie model man, alleen je textures vind ik niet zo, die space-achtergrond ook niet.
bovenstaande is natuurlijk allemaal smaak
Ik ben ook maar aan de slag gegaan, want ik had een erg leuk idee. Dat idee heeft alleen twee problemen:
-ik heb veel te weinig tijd om het af te maken;
-ik heb al helemaal geen tijd om het te renderen ('tis een animatie namelijk).
Is er een kans dat ik mijn inzending zaterdagmorgen of zo mag doen? Vast niet...

Oh ja, dat klopt, hij rijdt op spoor, en ja, dat spoor hangt in de lucht, dat neemt ie namelijk met zich mee of zoiets.
-ik heb veel te weinig tijd om het af te maken;
-ik heb al helemaal geen tijd om het te renderen ('tis een animatie namelijk).
Is er een kans dat ik mijn inzending zaterdagmorgen of zo mag doen? Vast niet...
Oh ja, dat klopt, hij rijdt op spoor, en ja, dat spoor hangt in de lucht, dat neemt ie namelijk met zich mee of zoiets.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
oh sweet, zoiets als hij pakt het spoor achter zich en dan legt ie het voor hem?
hey oogst, animatie vraagje, Ik heb mijn helikopter, en daar zijn delen van geanimeerd, en anderen dingen reageren daar op met look-at contraints, en ze zijn gelinkt etc.. Als ik nu mijn hele chopper beweeg, dan blijven er dingen achter, ik denk omdat ik die ogedragen heb zich in maar 1 vlak te bewegen. Dat wil ik ook wel , maar alleen ten opzichte van de helikopter, en niet de "world"?
hey oogst, animatie vraagje, Ik heb mijn helikopter, en daar zijn delen van geanimeerd, en anderen dingen reageren daar op met look-at contraints, en ze zijn gelinkt etc.. Als ik nu mijn hele chopper beweeg, dan blijven er dingen achter, ik denk omdat ik die ogedragen heb zich in maar 1 vlak te bewegen. Dat wil ik ook wel , maar alleen ten opzichte van de helikopter, en niet de "world"?
zo ken ik er ook nog wel een paarOogst schreef op 17 oktober 2002 @ 23:22:
Oogst, leuk enzo he. Maareh soort van wielobsessie heb je volgens mij. Zelfs als de opdracht vliegmachine is krijg je het voor elkaar een rijdend iets te maken!? 
Neemt niet weg dat ik het idee leuk vind hoor! (viel me gewoon even op)
Neemt niet weg dat ik het idee leuk vind hoor! (viel me gewoon even op)
Zaterdag kun je smorgens nog ff je spul inzenden. Dus vanaf de middag kunnen de beoordelingen gemailt worden. Zet daarin ook ff je nick van GoT, scheelt veel zoekwerk.
Als ik alles binnen heb worden de scores bekend gemaakt. Dit zal waarschijnlijk pas zondagavond zijn...
Als ik alles binnen heb worden de scores bekend gemaakt. Dit zal waarschijnlijk pas zondagavond zijn...
spul inzenden kan gewoon in het topic, dus je eindrender.
beoordeling nog steeds naar mij: weerts1@home.nl
beoordeling nog steeds naar mij: weerts1@home.nl
Die textures zijn vrij donker. De buizen hebben de vies koper -texture van DarkTrees. Maar de boel is gerenderd met heel weining licht (maan licht), dus zie je bijna geen kleuren. Alleen het rood is er vrij fel uitgekomen.
Jep, hij neemt zijn spoor gewoon met zich mee. (Nee, het spoor heeft geen vleugels, dus het is niet zo dat de trein stilstaat op een vliegend spoor.)gladiool schreef op 17 oktober 2002 @ 23:27:
oh sweet, zoiets als hij pakt het spoor achter zich en dan legt ie het voor hem?
Poeh hè, dat is soms best lastig op te lossen, het ligt aan de situatie en komt idd waarschijnlijk door je beweeg-beperkingen, maar meestal moet je gewoon je links een beetje herindelen met wat hulp-dummies. Je kunt voor draaiingen bijvoorbeeld een hulp-dummie op de plek van het object waaraan gelinkt is zetten, die hulp-dummie beperken en dan aan die hulp-dummie je te linken object gewoon linken.
Maar het ligt erg aan de situatie, dat kan ik niet zo zeggen.
Overigens heb ik hier op de universiteit geen MAX, maar volgens mij kun je bij de animatie-instellingen met bepaalde instellingen dit ook gewoon doen, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Eeej! een spit fire was er pas in 1940...WILDEAAP schreef op 17 oktober 2002 @ 21:47:
had gisteren deze wip willen posten, maar toen was GoT gaar:
[afbeelding]

en ik mocht geen vlieg dinges bouwen na die tijd
Ik vraag me af hoeveel mensen nu nog daadwerkelijk meedoen. Van een aantal mensen van wie in het begin wel WIP'jes kwamen, heb ik later nooit meer iets gezien:
ach, ik moet toch wat, verveelde me wat nu ik mijn final al heb ingestuurd.
- ddtommie:
kwam al heel snel met wat leuks, maar later niets meer van gehoord, zijn project leek me nog niet echt af. - NDG:
leverde een schets, verder niets van gehoord - messi:
een aantal WIPjes gezien, maar de laatste is al van lang geleden - thacow:
1 WIP, verder weinig van gehoord - heuveltje:
een aantal WIPjes, heeft nog wel gereageerd in dit topic enkele dagen geleden. - Xen:
1 WIP gezien, geen idee of er nog aan gewerkt wordt. - JesterRace:
idem - Tham:
1 WIP gezien, zag er erg leuk uit zou het af komen? - the_Emperor:
2 WIPjes, zagen er goed uit, maar al een tijdje niets gezien/gehoord. - _Richard:
1 WIP, zag er al wel erg mooi uit. - Oogst:
1 WIP, leuk idee, maar door tijdgebrek twijfelachtig of het af komt? - Lord_Mithril:
afgehaakt - armageddon_2k1:
afgehaakt - handige_harrie:
afgehaakt - G33RT:
afgehaakt
- bram333654
- mercarra
- Dark-Phoenix
- gladiool
- WILDEAAP
- FragNeck
- Runar
- The_Flying_Dutchman
The Flying Dutchman
ze bewaren 't gewoon allemaal voor vanavond
hopelijk
hmm, ik heb nu al zin in deel 3
thx man!The_Flying_Dutchman schreef op 18 oktober 2002 @ 15:13:toon volledige bericht
Ik vraag me af hoeveel mensen nu nog daadwerkelijk meedoen. Van een aantal mensen van wie in het begin wel WIP'jes kwamen, heb ik later nooit meer iets gezien:mensen die duidelijk wel doorgezet hebben:
- ddtommie:
kwam al heel snel met wat leuks, maar later niets meer van gehoord, zijn project leek me nog niet echt af.- NDG:
leverde een schets, verder niets van gehoord- messi:
een aantal WIPjes gezien, maar de laatste is al van lang geleden- thacow:
1 WIP, verder weinig van gehoord- heuveltje:
een aantal WIPjes, heeft nog wel gereageerd in dit topic enkele dagen geleden.- Xen:
1 WIP gezien, geen idee of er nog aan gewerkt wordt.- JesterRace:
idem- Tham:
1 WIP gezien, zag er erg leuk uit zou het af komen?- the_Emperor:
2 WIPjes, zagen er goed uit, maar al een tijdje niets gezien/gehoord.- _Richard:
1 WIP, zag er al wel erg mooi uit.- Oogst:
1 WIP, leuk idee, maar door tijdgebrek twijfelachtig of het af komt?- Lord_Mithril:
afgehaakt- armageddon_2k1:
afgehaakt- handige_harrie:
afgehaakt- G33RT:
afgehaaktPfff... ben volgens mij wel een uur bezig geweest om dit allemaal uit te zoeken...
- bram333654
- mercarra
- Dark-Phoenix
- gladiool
- WILDEAAP
- FragNeck
- Runar
- The_Flying_Dutchman
Ja, ik kan ook niet wachten. Ik hoop op een leuk onderwerp waar ik iets mee kan. Deze contest en overigens ook de vorige vond ik leuke onderwerpen, helaas was ik al te laat voor de vorige contest om daaraan mee te doen.
no problem
The Flying Dutchman
heuveltje:
een aantal WIPjes, heeft nog wel gereageerd in dit topic enkele dagen geleden.
* heuveltje heeft last van rsi en chronisch tijdsgebrek (op stage even reageren hier is 1 ding, op stage 3d maxen wat anders
)
ik trek me dus terug
maar vind de opdracht wel leuk, dus maak hem nog wel ooit af)
een aantal WIPjes, heeft nog wel gereageerd in dit topic enkele dagen geleden.
* heuveltje heeft last van rsi en chronisch tijdsgebrek (op stage even reageren hier is 1 ding, op stage 3d maxen wat anders
ik trek me dus terug
Dit wordt hem dan. (denk en hoop ik) Ik stop ermee, want ik heb maandag tentamen. Succes aan de anderen!

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
sjezus wat mooimercarra schreef op 18 oktober 2002 @ 16:43:
Dit wordt hem dan. (denk en hoop ik) Ik stop ermee, want ik heb maandag tentamen. Succes aan de anderen!
[afbeelding]
Klasse
Dank je, ik ben er ook erg lang mee bezig geweest. Het meeste met het model... wat niet echt tot zijn recht komt, en met de compositie en belichting. De materials voor het water, en de omgeving had ik gelukkig al.
Hopelijk wordt de volgende opdracht weer net zo uitdagend!
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
ik ben op me stage wel aan het maxen (Ik mag alleen niks postenheuveltje schreef op 18 oktober 2002 @ 16:26:
.. (op stage even reageren hier is 1 ding, op stage 3d maxen wat anders..
Maar het is wel lache om te doen.
ik ga trouwens vandaag mijn vlieg ding afmaken en posten.
Het ziet er allemaal fantastisch uit.
Wat is de uiterste datum dat er gestemd kan worden?
Wat is de uiterste datum dat er gestemd kan worden?
Zo snel mogelijk, uitslag komt pas als alle deelnemers gestemd hebben. Dus het liefst voor zondagavond...
Oogst werkt rustig verder en krijgt vanavond in ieder geval wel een mooi plaatje klaar. Hij is al netjes geanimeerd, maar renderen van de hele animatie gaat me echt niet meer lukken vanavond. Morgenochtend mag ik dat filmpje zeker niet meer posten?

(er kloppen nog twee objecten niet, die zijn verkeerd gelinked, dat doe ik zo even goed.
(er kloppen nog twee objecten niet, die zijn verkeerd gelinked, dat doe ik zo even goed.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 32226
Ok over mijn poging, met een WIP begonnen, toen teveel sidetracked geraakt doordat ik teveel moest uitzoeken, ben pas een paar maanden met max bezig.
Heel erg veel geleerd over modelling. Mischien dat ik de volgende contest afgemoddeled krijg en dan sidetracked raak met het texturen dus over 2 contests een echte plaat die mee kan doen voor de punten.
Mensen iig bedankt voor de motivatie/inspiratie etc etc etc
Heel erg veel geleerd over modelling. Mischien dat ik de volgende contest afgemoddeled krijg en dan sidetracked raak met het texturen dus over 2 contests een echte plaat die mee kan doen voor de punten.
Mensen iig bedankt voor de motivatie/inspiratie etc etc etc
oogst of ie meetelt weet ik nietOogst schreef op 18 oktober 2002 @ 18:50:
Oogst werkt rustig verder en krijgt vanavond in ieder geval wel een mooi plaatje klaar. Hij is al netjes geanimeerd, maar renderen van de hele animatie gaat me echt niet meer lukken vanavond. Morgenochtend mag ik dat filmpje zeker niet meer posten?
[afbeelding]
maar jij mag altijd filmpjes posten
Anoniem: 30794
idd maak ff een LQ render ofsow.. ik wil die animatie zien.. kijken of ik gelijk heb hoe ik denk dat het in zen werk gaatheuveltje schreef op 18 oktober 2002 @ 19:21:
[...]
oogst of ie meetelt weet ik niet
maar jij mag altijd filmpjes posten![]()
Tadaaa AF.
Dit is dus mijn FINAL:

Owh en die trein komt wel goed uit bij het grote trein project Oogst.
Dit is dus mijn FINAL:

Owh en die trein komt wel goed uit bij het grote trein project Oogst.
en hier de mijne, het mist nog wat aan detail het is niet helemaal zoals ik zou willen, maar ik merk hoe vaker ik dit doe (en ik blijf gewoon lekker meedoen met de contests) ik er steeds handiger in word en steeds nieuwe dingen bijleer.
ik veel van mijn tijd vergooid aan prutswerk, het treintje en het spoor zijn bv heel gedetaileerd, maarja waar is dat voor nodig niemand die het ziet
.
ik ben wel trots op alle textures die ik zelf gemaakt heb in PS in diverse lagen met bump en difusion maps, vooral de touwen zijn mooi gelukt.
tot morgen allemaal!
ik veel van mijn tijd vergooid aan prutswerk, het treintje en het spoor zijn bv heel gedetaileerd, maarja waar is dat voor nodig niemand die het ziet
ik ben wel trots op alle textures die ik zelf gemaakt heb in PS in diverse lagen met bump en difusion maps, vooral de touwen zijn mooi gelukt.
tot morgen allemaal!

Tham, ziet er leuk uit! Idd jammer dat er weinig detail in zit, maar het heeft wel iets "cartoon"-ish... en dat is wel even wat anders dan we tot nu toe zagen (vind ik). Kun je deze ook zo renderen met zo'n Toon Shader? Dat lijkt me errug gaaf.
leuk Tham, ben een groot voorstander van cartoony
maar je mist schaduwen, vergeten ergens aan te zetten?
`k Denk niet da`k `t haal 
Vliegtuigje (nog niet af nee)
De grote vleugels zouden beginnen op het (nu) voorste gedeelte tot ongeveer de helft. Heppie ff een ideetje, anders lijkt ie ook zo raar
De grote vleugels zouden beginnen op het (nu) voorste gedeelte tot ongeveer de helft. Heppie ff een ideetje, anders lijkt ie ook zo raar

helemaal zonder handeleiding in mekaar geknusteld? netjes gedaan hoor.XLerator schreef op 19 oktober 2002 @ 00:03:
`k Denk niet da`k `t haal
[afbeelding]
Helemaal uit me hoofd ja 
Tnx
Je zou `m us moeten zien van binnen
Zit een hele keuken in enzo
Tnx
Je zou `m us moeten zien van binnen
Zit een hele keuken in enzo
Helaas hebben mijn ouders de render op pauze gezet tijdens mijn waterpolo-training, waardoor ik zelfs geen high-quality render heb van mijn niet affe model:

Hij is dus niet af, maar ik stuur hem wel gewoon in als mededinging, misschien zijn er nog een paar malloten die graag op mij stemmen of zo.
De animatie is wel af, maar zelfs een preview duurt me nu te lang, het is al na twaalven. Morgen komt er een preview.
Ooit maak ik de hele scene nog af en doe ik er naaldbomen in waar die vlak overheen scheert (ik heb bij de outro van Warcraft III gezien hoe mooi ik dat niet kan). Ooit.
Hij is dus niet af, maar ik stuur hem wel gewoon in als mededinging, misschien zijn er nog een paar malloten die graag op mij stemmen of zo.
De animatie is wel af, maar zelfs een preview duurt me nu te lang, het is al na twaalven. Morgen komt er een preview.
Ooit maak ik de hele scene nog af en doe ik er naaldbomen in waar die vlak overheen scheert (ik heb bij de outro van Warcraft III gezien hoe mooi ik dat niet kan). Ooit.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Is dat max of maya?Oogst schreef op 19 oktober 2002 @ 00:07:
Helaas hebben mijn ouders de render op pauze gezet tijdens mijn waterpolo-training, waardoor ik zelfs geen high-quality render heb van mijn niet affe model:
[afbeelding]
ik moet toch eens leren hoe ik dof gebruik...
Oogst is altijd MAX, behalve als hij experimenteert met Rhino, maar ook dat is zeldzaam.
En nee, er zit geen dof in. Waarom zijn die dingen wat verder naar achteren dan zo vaag? Nou, heel simpel: door tijdgebrek heb ik maar één anti-aliasing sample kunnen nemen in Brazil en dan wordt het vaag.
Ik heb toch nog even een snelle preview met bounding boxes gemaakt om de animatie te showen. Hij gaat wel slaapverwekkend traag, wat komt doordat MAX 4 een zeer lompe blunder maakte bij het herschalen van de tijd: hij vergat de link-instellingen ook aan te passen. Waardoor ik dus niet snel kon versnellen en ik had geen tijd om het beter te doen nu.
DivX-filmpje van ruim 3 mb
En nee, er zit geen dof in. Waarom zijn die dingen wat verder naar achteren dan zo vaag? Nou, heel simpel: door tijdgebrek heb ik maar één anti-aliasing sample kunnen nemen in Brazil en dan wordt het vaag.
Ik heb toch nog even een snelle preview met bounding boxes gemaakt om de animatie te showen. Hij gaat wel slaapverwekkend traag, wat komt doordat MAX 4 een zeer lompe blunder maakte bij het herschalen van de tijd: hij vergat de link-instellingen ook aan te passen. Waardoor ik dus niet snel kon versnellen en ik had geen tijd om het beter te doen nu.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Wel heeeeeeeel erg stoer hoor, die animatie van die luchttrein...
The Flying Dutchman
Hij is idd errrrug vet. Maar snap nog niet precies hoe ie nou echt vliegt... kan me voorstellen dat dit wel extreem handig is voor plekken waar treinen niet kunne komen (idee voor de NS? Ik wil wel een trein die voor de deur stopt)
Anoniem: 30794
damn heb je dat echt zelf bedacht? of is dat uit een film ofsow?? anders is het echt mooi werkOogst schreef op 19 oktober 2002 @ 00:24:
Oogst is altijd MAX, behalve als hij experimenteert met Rhino, maar ook dat is zeldzaam.
Hier is dan mijn final:

cewl!
ziet er strak uit alleen jammer dat de propellors zo zitten dat alleen maar recht omhoog en achteruit kan vliegen, maarja het is een fantasie-voertuig he.
hoe heb je die ondergrond met dat zachte gras gemaakt, dat zou ik ook wel eens uit willen proberen.
ziet er strak uit alleen jammer dat de propellors zo zitten dat alleen maar recht omhoog en achteruit kan vliegen, maarja het is een fantasie-voertuig he.
hoe heb je die ondergrond met dat zachte gras gemaakt, dat zou ik ook wel eens uit willen proberen.
Zelf bedacht natuurlijk. Tenminste, voor zover dat nog mogelijk is, want er zijn al zoveel varianten op gemaakt. Wat dacht je van Iceman (of zoiets) bij The Amazing Four (zo heet dat toch, die strip met die ijstgast die zijn eigen weg voor zich weet te maken met een ijsstraal?). En vast wel meer, maar ik kan me niet herinneren zoiets als dit bewust gezien te hebben.Anoniem: 30794 schreef op 19 oktober 2002 @ 02:30:
[...]
damn heb je dat echt zelf bedacht? of is dat uit een film ofsow?? anders is het echt mooi werk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ja, dit is natuurlijk niet praktisch mogelijk, want dit spoor moet zweven om het te laten werken.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
sorry hoor maar ik heb nooit gezegd dat ik zou meedoenThe_Flying_Dutchman schreef op 18 oktober 2002 @ 15:13:toon volledige bericht
Ik vraag me af hoeveel mensen nu nog daadwerkelijk meedoen. Van een aantal mensen van wie in het begin wel WIP'jes kwamen, heb ik later nooit meer iets gezien:mensen die duidelijk wel doorgezet hebben:
- ddtommie:
kwam al heel snel met wat leuks, maar later niets meer van gehoord, zijn project leek me nog niet echt af.- NDG:
leverde een schets, verder niets van gehoord- messi:
een aantal WIPjes gezien, maar de laatste is al van lang geleden- thacow:
1 WIP, verder weinig van gehoord- heuveltje:
een aantal WIPjes, heeft nog wel gereageerd in dit topic enkele dagen geleden.- Xen:
1 WIP gezien, geen idee of er nog aan gewerkt wordt.- JesterRace:
idem- Tham:
1 WIP gezien, zag er erg leuk uit zou het af komen?- the_Emperor:
2 WIPjes, zagen er goed uit, maar al een tijdje niets gezien/gehoord.- _Richard:
1 WIP, zag er al wel erg mooi uit.- Oogst:
1 WIP, leuk idee, maar door tijdgebrek twijfelachtig of het af komt?- Lord_Mithril:
afgehaakt- armageddon_2k1:
afgehaakt- handige_harrie:
afgehaakt- G33RT:
afgehaaktPfff... ben volgens mij wel een uur bezig geweest om dit allemaal uit te zoeken...
- bram333654
- mercarra
- Dark-Phoenix
- gladiool
- WILDEAAP
- FragNeck
- Runar
- The_Flying_Dutchman
Ohh... ik had gewoon iedereen in het rijtje gezet waar ik een plaatje van heb gezien in dit topic. Later schreef je dat je voorlopig aan de zijlijn blijft staan, dus heb ik dat op deze manier geinterpreteerd.G33RT schreef op 19 oktober 2002 @ 11:26:
[...]
sorry hoor maar ik heb nooit gezegd dat ik zou meedoen
The Flying Dutchman
Even voor de duidelijkheid, zijn onderstaande machines alle machines waarop gestemd kan worden? Ik dacht van wel, maar als ik nog iets over het hoofd zie, dan moet iemand dat maar even melden...
(klik voor de afbeelding)11 inzendingen (als ik niets over het hoofd heb gezien tenminste)... dat is alweer een stukje meer dan de vorige contest!
[edit]
link naar Oogst zijn plaatje aangepast
[/edit]
(klik voor de afbeelding)11 inzendingen (als ik niets over het hoofd heb gezien tenminste)... dat is alweer een stukje meer dan de vorige contest!
[edit]
link naar Oogst zijn plaatje aangepast
[/edit]
The Flying Dutchman
Ik heb trouwens een 100% max render. geen fancy photoshop crap erover heen...
Anoniem: 63132
Ik ben erg benieuwd naar de volgende assignment, misschien dat ik ook een poging waag want als ik dit zie, gaan mijn handen jeuken om ook iets te creeren
Die van mij ook, hoewel het volgens de regels van de contest is toegestaan om het resultaat met photoshop te bewerken (als ik me niet vergis).FragNeck schreef op 19 oktober 2002 @ 14:10:
Ik heb trouwens een 100% max render. geen fancy photoshop crap erover heen...
The Flying Dutchman
Ik heb mijn plaatje nu nog even gerenderd met boompjes erbij. Het voegt niet veel toe, maar ach.

Deze keer weer zonder Brazil 1.0 gerenderd, want om de één of andere reden wil Brazil niet snel renderen als er 300.000 polygonen aan bomen uit mijn Forum Trajani aan zijn toegevoegd.
Ooit wil ik dit hele idee nog eens gaan uitwerken, maar dat zal wel lange termijn-werk worden.

Deze keer weer zonder Brazil 1.0 gerenderd, want om de één of andere reden wil Brazil niet snel renderen als er 300.000 polygonen aan bomen uit mijn Forum Trajani aan zijn toegevoegd.
Ooit wil ik dit hele idee nog eens gaan uitwerken, maar dat zal wel lange termijn-werk worden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Yeah why not? het is leuk om met z'n alle iets te doen, verschillende ideeen en leuke creatiesAnoniem: 63132 schreef op 19 oktober 2002 @ 14:18:
Ik ben erg benieuwd naar de volgende assignment, misschien dat ik ook een poging waag want als ik dit zie, gaan mijn handen jeuken om ook iets te creeren
Shag:fur... alleen niet zo veel sprieten gepakt (ahum 4 miljoenTham schreef op 19 oktober 2002 @ 09:07:
cewl!
Ik heb maar aangenomen dat we al konden stemmen... ik heb mijn mail in ieder geval verstuurd.
The Flying Dutchman
Ik heb ook al gestemd.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
* FragNeck heeft ook gestemd
Dit topic is gesloten.