[3D] Contest v1.0 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
We hebben nu 3 workshops gehad. Daarin zijn erg leuke dingen gemaakt (Nog altijd te zien op http://members.home.nl/wildeaap )
Nu houden we een 3d wedstrijdje. Er valt niets te winnen en iedereen kan meedoen. De regels zijn totaal veranderd dus lees even goed voordat je meedoet.

Regels voor meedoen

-Als je mee doet post je in dit topic dat je meedoet
-Je maakt een scene of los object in een 3D programma naar jouw keus, dit moet voldoen aan het onderwerp wat hier gegeven wordt. Achteraf bewerken met tekenprogramma's mag.
-Je hebt 2 weken om dit te maken, we gaan vandaag van start en stoppen op vrijdag 27 september. Er is dus geen tijdslimiet meer voor het modelen.
-Het gaat om een zo mooi mogelijk totaalplaatje. Zorg ervoor dat je dus één goeie render maakt, vanuit een goed perspectief. Je mag zoveel wips en filmpjes posten vanuit allerlei hoeken. Maar geef dus duidelijk aan welk plaatje je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.
-De topicstarter doe zelf ook mee.
-Post of gebruik geen oude modellen.

Puntentelling

Zoals bij iedere wedstrijd hoort een soort van puntentelling. Dus hebben we het volgende bedacht:
Je maakt een top 3 van inzendingen voor jezelf voor 2 categorieën: Originaliteit en Uitwerking. Originaliteit spreekt voor zich, onder Uitwerking verstaan we modeltechniek, texturen, renderen.. eigelijk alles wat het plaatje mooi maakt. We hebben de categorieën breed gehouden zodat het niet een te ingewikkeld puntensysteem wordt. Originaliteit telt even zwaar als uitwerking dus als je niet zo goed bent in modelen krijg je toch een goeie kans.
Je mag niet twee keer op één persoon stemmen in dezelfde categorie. Je kan niet op jezelf stemmen en je mag alleen stemmen als je meedoet.
De eerste plaats krijgt 6 punten, tweede plaats 3 punten en de derde plaats krijgt 1 punt.
Op het eind van de 2 weken (27-09) stuur je mij een mailtje (weerts1@home.nl) met daarin duidelijk de namen vermeldt van de mensen in beide top 3's. Ik bereken dan wat het totaal aantal punten is voor iedereen. De winnaar is degene met grootste totaal aantal punten. Per categorie is er ook een winnaar.
Degene die de meeste totaal punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn). Alle resultaten komen met waardering op een site te staan.

De opdracht

"Onderwaterwereld"

Dat kan dus vanalles zijn. Vaak werd landschap gevraagd als onderwerp, dat kun je nu goed maken. Een onderwaterlandschap dan :) Maar het mag ook iets heel anders zijn, voor originaliteit kun je ook punten krijgen. Het is misschien best veel werk, maar je hebt nu lang de tijd. Maak er wat moois van.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

* Anoniem: 30794 is al bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 14:09
pfff onderwaterwereld.. daar moet weer over gebrainstormt worden... ik ga meteen beginnen met nadenken (voor zover me dat zal lukken... tiz weekend ;))
maaruh.... naar mijn idee word dit echt een super :9~ topic :) succes allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
jeeeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Nou ik doe ook mee (nogal logisch :P)

Maareh WILDEAAP kun je ff het goede plaatje op je site zetten van modeleren 3.0 want je hebt een wip gebruikt in plaats van me final plaatje van me dragon fly.

Alvast bedankt voor het veranderen _/-\o_

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22322

... ik ben ook van de partij :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:02
Count me in as well! Ik heb bij mijn Mechanical Shark al een beetje mogen spelen met water, dus die kennis komt mooi van pas.
Mocht dit overigens een succes blijken kan ik misschien wel een php&mysql driven website hiervoor maken (MITS ik daar tijd voor kan vrijmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27983

Ik WIL wel, maar ik kan het niet zo goed enzo. M

ergo: mijn plaatje zal zeker niet als mooiste uit de bus komen, ALS ik er al iets uit krijg.

Dat wil zeggen dat ik mee ga PROBEREN te doen, maar niets met zekerheid kan zeggen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik doe niet mee. Morgenavond wordt mijn pc definitely afgesloten en tot die tijd heb ik:
- nog zeker 3 dozen in te pakken, een halve zolder op te ruimen en ook nog de gecrashte pc van mijn ouders te formatteren en voorzien van windows :'(

Type, als je denkt dat je door de druk zonder inspiratie komt te zitten, ga dan niet met oranje goudvissen en knaloranje zeesterren aan de gang, maar bel mij ff, dan praat ik je inspiratie in :P (maak je dagdroom maar vast blauw, zeeblauw :+ )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

nou dan neem ik de eer om de eerste WIP te posten ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/owwip01.jpg

kga nog echt water effect geven en natuurlijk veel meer detail omdat ik veel tijd heb :)

• Virtox
  • Laatst online: 10-04 21:05
Anoniem: 30794 schreef op 14 september 2002 @ 03:42:
nou dan neem ik de eer om de eerste WIP te posten ;)

[afbeelding]

kga nog echt water effect geven en natuurlijk veel meer detail omdat ik veel tijd heb :)
Ok dit vind ik wel humor, wedstrijd is gestart op 13-9-2002, en jouw plaatje is gerenderd op 12-9-2002 ???
Oh shit nou doe ik mee, wat jammer :P

Anything goes !!

MoodSwing schreef op 14 september 2002 @ 11:47:
[...]

Ok dit vind ik wel humor, wedstrijd is gestart op 13-9-2002, en jouw plaatje is gerenderd op 12-9-2002 ???
Oh shit nou doe ik mee, wat jammer :P
AARGH! wat heb ik met die datums :P vorige keer een jaar te vroeg.. nu een dag te vroeg.. het is altijd wat :P

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
vargo schreef op 13 september 2002 @ 22:52:
Count me in as well! Ik heb bij mijn Mechanical Shark al een beetje mogen spelen met water, dus die kennis komt mooi van pas.
Mocht dit overigens een succes blijken kan ik misschien wel een php&mysql driven website hiervoor maken (MITS ik daar tijd voor kan vrijmaken).
Ik heb nog nagedacht om de puntentelling via de website te laten gaan. Maar ik ben er zelf niet zo goed in, en heb niet veel tijd om het helemaal uit te zoeken. Laten we eerst gewoon via mail werken, dat zou goed moeten gaan. Misschien dat je later zou kunnen helpen met een site.

Anoniem: 37864

* Anoniem: 37864 doet ook mee.

Heb echt nog geen idee wat 't gaat worden, maar dat zien we nog wel... Ga 't weer in maya doen, dus zal er wel anders uitzien dan al 't maxwerk hier... (ja, je ziet best vaak wat er gebruikt is)

Anoniem: 51543

i'm in 2 ^^

Goodluck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
  • Laatst online: 16-03-2015
Ik doe ook mee!, maandag over een week heb ik een eigen strakke rete-snelle computer :9 dus ben niet meer afhankelijk van de tijden dat mn vriend achter zijn computer hangt. (dat zijn er nogal wat). dus een week denken en tekenen en een week uitwerken moet lukken!!

thams portfolio: www.thamar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Hieronder de render van mijn inzending voor deze contest. Ik heb deze opdracht een beetje anders geïnterpreteerd dan de meesten :) (denk ik). Ik ben er zelf wel trots op (vooral omdat ik vorige week Max voor 't eerst gestart heb).

Wat eventueel nog voor verbetering vatbaar was (maar ik niet meer voor elkaar kreeg):
* ietsje beter lichtval
* een mooier rietje (het lukte me niet om een gedraaide "nek" te krijgen)

Maar voor de rest heb ik best plezier gehad :) Goed, hier issie dan... (tada)

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/Render1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Leuk gemaakt. Ik was ook al bezig met een vrij letterlijke interpretatie van onderwaterwereld. Blijkbaar ben ik dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54602

Anoniem: 23522 schreef op 16 september 2002 @ 14:22:
Hieronder de render van mijn inzending voor deze contest. Ik heb deze opdracht een beetje anders geïnterpreteerd dan de meesten :) (denk ik). Ik ben er zelf wel trots op (vooral omdat ik vorige week Max voor 't eerst gestart heb).

Wat eventueel nog voor verbetering vatbaar was (maar ik niet meer voor elkaar kreeg):
* ietsje beter lichtval

[afbeelding]
Reflecteert dat hout niet een beetje te?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54602 schreef op 16 september 2002 @ 14:58:
[...]

Reflecteert dat hout niet een beetje te?
Gewoon goed oppoetsen dan krijg je dat thuis ook ;) (en een beetje lak enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
je kan 'm ook nog es renderen maar dan de anti-aliasing voor dat (waarschijnlijk) ge-ray-tracete hout aanzetten (material editor -> jouw hout -> raytrace controls -> options... -> antialiasing aanvinken)

ook aardig is om een flat mirror te gebruiken en dan kan je wat mengen en blurren.

oh en misschien kan je de maan aan 't oppervlak laten dobberen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiToKi schreef op 16 september 2002 @ 15:48:
je kan 'm ook nog es renderen maar dan de anti-aliasing voor dat (waarschijnlijk) ge-ray-tracete hout aanzetten (material editor -> jouw hout -> raytrace controls -> options... -> antialiasing aanvinken)

ook aardig is om een flat mirror te gebruiken en dan kan je wat mengen en blurren.

oh en misschien kan je de maan aan 't oppervlak laten dobberen ofzo :)
Hmm... anit-aliasing is inderdaad misschien wel een goed idee (toch een beetje "pixelig" in de reflectie. Verder zal ik de reflectie toch wat minder maken (Paddo, tnx voor de tip :)). Wat je bedoeld met flat mirror heb ik werkelijk geen flauw idee van (hee, ik ben noob wat betreft 3d max). De maan is een leuk idee... maar dan zal ik eerst 's kijken of ik wel mooie textures e.d. daarvoor heb. Ik zal proberen voor vanavond opnieuw te posten (hopelijk met maan, maar potverdrie, daar gaat toch nog wel een hoop tijd in zitten :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtox
  • Laatst online: 10-04 21:05
Anoniem: 23522 schreef op 16 september 2002 @ 14:22:Wat eventueel nog voor verbetering vatbaar was (maar ik niet meer voor elkaar kreeg):
hoezo ? :
Je hebt 2 weken om dit te maken, we gaan vandaag van start en stoppen op vrijdag 27 september. Er is dus geen tijdslimiet meer voor het modelen.

Anything goes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, meer als in dat ik het in 3d max niet meer voor elkaar kreeg (qua skills, niet qua tijd) :) Maar goed, er komen dus nog wat kleine verbeteringetjes aan, maar verder niets schokkends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522 schreef op 16 september 2002 @ 14:22:

* ietsje beter lichtval

[afbeelding]
zoiets wou ik ook doen, maar dan de wereldbol als objectje in een vissenkom, zo'n vissenspeeltje enzo...

Dang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65175

ik ga ook meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Volgens mij vergeten er wat gebruikers dat als ze posten dat ze dan mee moeten doen!

Goed ik doe ook mee! Het idee is al geboren maar die houd ik nog even voor me.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dudes, t ziet er heel anders uit dan ik had verwacht! Jaja, ik post hier vanaf school... :{ not addicted

Zijn er ook nog mensen met het idee van een diepblauwe zee, koraal, en dolfijnen...? Koraal roelt, vind ik toch wel, als je dat goed kunt maken... Enfin, ik zie het over een paar dagen wel weer :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
HawVer schreef op 17 september 2002 @ 15:16:
Volgens mij vergeten er wat gebruikers dat als ze posten dat ze dan mee moeten doen!

Goed ik doe ook mee! Het idee is al geboren maar die houd ik nog even voor me.
Nou eigelijk moet je posten dat je meedoet. Maar posten betekend niet meteen meedoen (niet zoals bij workshops dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik doe ook mee. Als ik een gaatje in m'n agenda kan vinden :D

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Laatst online: 22-04 09:02
WILDEAAP schreef op 17 september 2002 @ 15:54:
[...]

Nou eigelijk moet je posten dat je meedoet. Maar posten betekend niet meteen meedoen (niet zoals bij workshops dus).
ach waarom niet? Hoe meer zielen....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmmz.. er word nog niet echt veel werk gepost zie ik :/ ik zal strax weer ff een wip posten van mij.. en die bol in dat glas water maakt een grote kans op orginaliteid :) bij mij

Ik ga een mooi zeeopervlak maken met wat planten/stenen ect.. dan een bodem van een groot schip en een topredo die je recht op de romp van het schip ziet rammeh :D

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Anoniem: 30794 schreef op 17 september 2002 @ 22:41:
hmmmz.. er word nog niet echt veel werk gepost zie ik :/
Dit is ook niet echt een 'leuk' onderwerp vind ik,
Zeker omdat er zo weinig mogelijkheden zijn, en het is daarbij ook nog best een pittig onderwerp.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Daarbij word de uitdaging alleen nog maar groter! Het idee op zich vind ik wel leuk!

http://hawvie.deviantart.com/

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

idd. Ik vind dat dit een standaard topic moet woren op GoT!

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Anoniem: 54602

FragNeck schreef op 18 september 2002 @ 09:46:
[...]
Zeker omdat er zo weinig mogelijkheden zijn, en het is daarbij ook nog best een pittig onderwerp.
Quote van WildeAap
Originaliteit telt even zwaar als uitwerking dus als je niet zo goed bent in modelen krijg je toch een goeie kans.
Ik zie al tien gerenderde zeebodems voor me. Met creativiteit zou je dus wel eens de beslissende punten kunnen scoren.

Anoniem: 27983 schreef op 16 september 2002 @ 19:02:
[...]

zoiets wou ik ook doen, maar dan de wereldbol als objectje in een vissenkom, zo'n vissenspeeltje enzo...

Dang...
ik zou dat zeker doen.. als jij dat een beetje mooi kan brengen enzo krijg jij van mij allebij de 1ste plek.. heel orgineel bedacht..

Ik ben al ietsje verder.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~resein/onderwip.jpg

doe mij maar modelen, maar ik ga er het beste van maken.. * Anoniem: 30794 hoopt stiekum dat er ooit nog een wapen opdracht komt _/-\o_

• _Richard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

_Richard

want?

weetje, ik volg al die verschillende workshop nou ook al een tijdje, en laat ik voor de grap eens mee doen,.. zit nu op me werk, dus kan weinig doen, maar begin er vanavond thuis wel aan..

He who drop shit in toilet, have shitty time

Anoniem: 28310

Ik post, maar ik doe niet mee. Zou een mspaint creatie worden :-)

Waarvoor ik wel post is dat er hier veel tussen zitten die een filmstudio kunnen gaan beginnen.
Jongens top. Ik ga deze goed in de gaten houden, vooral omdat het resultaat veel mooier wordt dan de vorige.

Suc6

Anoniem: 60196

Anoniem: 30794 schreef op 18 september 2002 @ 14:50:
[...]

ik zou dat zeker doen.. als jij dat een beetje mooi kan brengen enzo krijg jij van mij allebij de 1ste plek.. heel orgineel bedacht..

Ik ben al ietsje verder.

[afbeelding]

doe mij maar modelen, maar ik ga er het beste van maken.. * Anoniem: 60196 hoopt stiekum dat er ooit nog een wapen opdracht komt _/-\o_
Die onderzeeer is echt coool

• ddtommie
  • Laatst online: 28-03 19:28
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/zeemonster.jpg visje die wat mensjes transporteert.... ben nog wel ff bezig

vraagje: is photoshoppen achteraf verboden?

[ Voor 0% gewijzigd door ddtommie op 18-09-2002 21:18 . Reden: oeps sorry hoor ]

Anoniem: 37864

vraagje: is photoshoppen achteraf verboden?
Lees de openingspost eens zou ik zeggen...

Anoniem: 60196 schreef op 18 september 2002 @ 17:45:
[...]

Die onderzeeer is echt coool

ddtommie schreef op 18 september 2002 @ 20:21:
visje die wat mensjes transporteert.... ben nog wel ff bezig
Errug mooi. Ik zie dat er nu zo langzamerhand ook een aantal wip's beginnen te komen. Ze zijn allemaal errug goed en zien er tof uit. Keep 'm coming. Af en toe blijf ik me erover verbazen wat voor een geweldige dingen jullie uit 3d max of gelijksoortige programma's weten te toveren... echt prachtig! _/-\o_

• ddtommie
even onderwaterstadje uit de grond gestampt Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/zeemonster3.jpg

• messi
  • Laatst online: 16:56
WOW!! dat ziet er super uit!!
geweldig gemaakt!

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• ddtommie
yeah hij is af...... kheb er nou 7 uur in zitten excl. renderen wat 1,5 uur per render duurde....
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/zeemonster4.jpg

daarna nog een half uurtje geklooid in photoshop, contrast en kleuren beetje bijgesteld, wat depth blur toegevoegd en mensjes in de bol gezet :D :D had niet zo'n zin om die ook nog in 3dmax te maken
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vbest/zeemonster_final.jpg
dit is dus m'n final....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Mag ik iedereen er even aan herinneren dat we nog maar 1 week te gaan hebben. Er zijn 3 dingen gepost, das niet veel helaas. Komop! Er werd in het begin nog zo enthousiast gereageerd, ik zie er niet veel meer van terug.

edit- sorry 3 dingen natuurlijk. En moet erbij zeggen dat ik ze leuk gemaakt vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
WILDEAAP schreef op 20 september 2002 @ 15:39:
Mag ik iedereen er even aan herinneren dat we nog maar 1 week te gaan hebben. Er zijn 2 dingen gepost, das niet veel helaas. Komop! Er werd in het begin nog zo enthousiast gereageerd, ik zie er niet veel meer van terug.
Dude, er zijn ook mensen die meer te doen hebben dan 24/7 achter hun PC zitten (NOFI)..

Een topic waarbij je maar 3 uur de tijd kreeg stond toch ook LANGER open dan 3 uur??!

so why the rush dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
eventueel inleverdatum uitstellen?

maar een ideetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Nou nou ik heb geen rush, zeg alleen maar dat er het een saaie boel is hiero. En ja ik heb het zelf ook druk, dus misschien is inleverdatum uitstellen een idee. We zien wel wat er de komende week gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
WILDEAAP schreef op 20 september 2002 @ 15:53:
Nou nou ik heb geen rush, zeg alleen maar dat er het een saaie boel is hiero. En ja ik heb het zelf ook druk, dus misschien is inleverdatum uitstellen een idee. We zien wel wat er de komende week gebeurt.
Ik wil zelf graag mee doen, ben alleen druk bezig de laatste tijd...

Heb nieuwe auto gekocht: Hoe snel zijn jullie auto`s ?

druk bezig met werken, vriendin, etc, etc...

maar ik ga er zeker tijd in spenderen...

Maar 2 weken tijd. dat is omgerekend : 336 uur werken...

dat is nogal VRIJ veel dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
je hebt 't druk, maar vindt dat er veel tijd voor staat, maar dat je er wel meer tijd in gaat steken? terwijl je geen tijd hebt? ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
LiToKi schreef op 20 september 2002 @ 16:07:
je hebt 't druk, maar vindt dat er veel tijd voor staat, maar dat je er wel meer tijd in gaat steken? terwijl je geen tijd hebt? ofzo :)
hehe, ik praat ook namens anderen B)

Maar ik wil er idd tijd in steken ja.

maar 336 uur haal ik never.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog 1 week. Ik heb de schetsen allemaal leuk en aardig, maar het lukt me toch niet...

Het wordt trouwens een stripverhaaltje, omdat ik geen zin heb ook nog te gaan proberen te animeren enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
volgensmij was het 3 uur snelmodelleren juist een succes omdat het maar 3 uur was... iedereen dacht ooh ik heb nu wel 3 uur, even wat klussen.... als iedereen nu ook gewoon even denkt ik klus ff wat, en als je plaatje echt leuk begint te worden ga je er vanzelf meer tijd in investeren.. m.a.w. mensen doe gewoon ff wat :) ik heb aan mijn zeebodem 7 uur besteed, best redelijk toch?
Als iedereen nou een beetje in die richting werkt kunnen we een leuke contest houden, zodat niet iedereen er 24/7 aan hoeft te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
precies... het is zeker niet de bedoeling dat je nu opeens 336 :? uur eraan gaat werken. Misschien wel gewoon 3 uur, maar nu besteed je ook gewoon aandacht aan textures ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30

mulder

ik spuug op het trottoir

Kan jullie deze in navolging van de workshop mechanische beest niet onthouden:
http://www.lotsofrobots.com/nmenuFrameSet.htm

oogjes open, snaveltjes dicht

• Tham
zoals ik al zei aankomende week heb ik pas de mogelijkheid full time (lees: elke avond) te gaan 3d-en omdat ik dan pas een eigen computer heb die 3d max aan kan.

neemt niet weg dat ik alvast een plannetje kan smeden, de juiste tutorials zoeken textures kan maken en schetsen/images zoeken op mn oude brakke bakkie .. :)
dat heb ik dus gedaan, ik heb tussendoor wanneer het uitkwam al wat getest in 3d dus wat effecten met water gemaakt ben begonnen aan het modeleren van de eendepoten, gaat allemaal best aardig dus dat komt wel goed!

Grootste probleem:
hoe krijg ik een zo echt mogelijk water oppervlak en luchtbellen, alle vaste vormen zijn zijn prima te doen maar ik heb waarschijnlijk een te prestigieus plan :P
dit wil ik namelijk maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.thamar.bitfactory.nl/posts/onderwater.jpg
dit is de wereld door de ogen van een vis ofwel onderwaterwereld

of het me ook gaat lukken is een tweede.. hehe
maar kan het altijd proberen alle tips en trucs zijn welkom!!!

• ddtommie
whooaaa!! ziet er vet uit man, dacht eerst dat je dit al in 3d had gemaakt :+
-dat water kan je goed maken met reactor die bij max5 zit. Dan heb je gewoon een plane en dan gooi je d'r die eendepoten door en dan maakt ie daar ripples omheen, erg stoer is dat
-die worm moet je gewoon een disc loften, en dan achteraf klooien met de deformations zoals scale, dan kan je meteen ook alle ribbels mee maken, of daar gebruik je een bump map voor
-die poten zou ik een poly object van maken (ben je ook al mee bezig?) en dan steeds meer detail toevoegen en blijven kijken hoe het er uit komt te zien met smooth

• Tham
dan ben ik nog wel even bezig dus :)
de poten ben ik inderdaad in een poly aan het maken, en ik zal je instructies opvolgen.
de worm kan ik met die nieuwe feature van 3ds 5 max extruden langs een spline ik hoop dat dat gaat lukken anders probeer ik het op jouw manier

Anoniem: 32495

WILDEAAP schreef op 20 september 2002 @ 15:39:
Mag ik iedereen er even aan herinneren dat we nog maar 1 week te gaan hebben. Er zijn 3 dingen gepost, das niet veel helaas. Komop! Er werd in het begin nog zo enthousiast gereageerd, ik zie er niet veel meer van terug.

edit- sorry 3 dingen natuurlijk. En moet erbij zeggen dat ik ze leuk gemaakt vind
Ik zou wel willen mee doen, maar mijn 3d kennis is zeeeeeer beperkt.... gevolg: met dit onderwerp kan ik echt niets maken.... daarom, komt er een 2de editie, met een ander onderwerp? Als dat mij beter ligt, doe ik wel mee.

• _Richard

_Richard

want?

hier een kleine update na +- half uurtje werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.coded-illusions.com/plaatje.jpg
ut wordt een soort van atlantis of zo iets.. nou ja ikzie wel wat ik er van pruts..

_Richard schreef op 21 september 2002 @ 20:16:
hier een kleine update na +- half uurtje werken:
[afbeelding]
ut wordt een soort van atlantis of zo iets.. nou ja ikzie wel wat ik er van pruts..
NICE! is dat 3dsmax?

edit: neen ;)

• Maronius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11-2021

Maronius

ik hier?

whats with da blur ?

wel cool btw

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard

_Richard

want?

Maronius schreef op 21 september 2002 @ 22:42:
whats with da blur ?

wel cool btw
euh.. gewoon ff een screencapture gemaakt en in photoshop ff de interface weggeblurred... (waarom?.. euh. omdathet wel geinig uit ziet :) )

enne.. it's maya...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tham
ziet er erg goed uit _Richard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
ziet er inderdaad erg leuk uit _Richard, laat nu es een render zien :)

oja en 3dfreaks wake up! tis zondag! het regent buiten! welke ingredienten zijn er nog meer nodig om jullie eerste wipjes te maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
I'm Working on it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Heu... ik was bezig met een vis te creeren d.m.v. splines, spiegelen en daarna een surface erover. Maar het ziet er niet uit, ik weet zeker dat alle lijntjes zijn verbonden, weet iemand hoe ik dit goed krijg?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Vissie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien moet je wel een dubbelzijdig materiaal gebruiken??? Wil nog wel eens helpen :)

edit

trouwens ik wil ook wel meedoen, maar jah, ik zou dus niet weten wat ik onder water wereld moet, ik zal wel ff kijken.. als ik iets post (lees: wip) dan wil ik ook mee doen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maronius
  • Laatst online: 02-11-2021

Maronius

ik hier?

als je surface wilt gebruiken moet je je spline cage opbouwen uit spline segmenten die maximaal vier vertices hebben... dus allemaal driehoeken of rechthoeken.. maar geen vijf of meer - hoeken

Yeah Yeah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
  • Laatst online: 04-03 12:39
tsja ik ben druk bezig met 3dsmax en we zijn een movie aant maken voor mijn 2e lan-party als intro. Het idee is een aarde waar je naartoe gaat (mnet camera) en dan op een soort johny quest achtige manier door aardspleet heengaat. Hierna kom je in een soort hell waar je 7 porten ziet staan (thema is 7 deadly sins...) waarna je de eerste ingaat. de eerste lan had namelijk dit thema nog niet.

Wat er hierna gebeurt weten we helaas nog niet:((( ideeen zijn welkom. Zodra er wat wip is zullen jullie het vast wel zien. we doen het met 2 man(tot nu toe:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiezeL schreef op 22 september 2002 @ 22:15:
tsja ik ben druk bezig met 3dsmax en we zijn een movie aant maken voor mijn 2e lan-party als intro. Het idee is een aarde waar je naartoe gaat (mnet camera) en dan op een soort johny quest achtige manier door aardspleet heengaat. Hierna kom je in een soort hell waar je 7 porten ziet staan (thema is 7 deadly sins...) waarna je de eerste ingaat. de eerste lan had namelijk dit thema nog niet.

Wat er hierna gebeurt weten we helaas nog niet:((( ideeen zijn welkom. Zodra er wat wip is zullen jullie het vast wel zien. we doen het met 2 man(tot nu toe:( )
erm.. wat moet deze post in dit topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
tsja zat een beetje veel offtopic in maar ontopic komt het er op neer dat ik ff die wereld hier wil posten:D maar kweenie of ik het red binnen een week nog om hem af te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 16-04 11:46
Even offtopic:
Moodswing, komt dat van de band Moodswing ?
Een collega van me speelt daar namelijk in.

[ontopic]
Ziet er allemaal erg tof uit !
Ik wou dat ik mee kon doen, maar helaas kapt mijn Maya er steeds na een tijdje mee en kan ik nog totaal niet overweg met Maya. :)
Ik kon ooit wel redelijk overweg met 3D Studio. De DOS-versie nog. :)
[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiezeL
maikel schreef op 23 september 2002 @ 00:43:
[...]
[ontopic]
Ik wou dat ik mee kon doen, maar helaas kapt mijn Maya er steeds na een tijdje mee en kan ik nog totaal niet overweg met Maya. :)
[/ontopic]
offtopic:
Emm dat prob heb ik ook met mijn laptop bij 3dsmax. Hij knalt er zomaar uit zonder melding of wat:S Tis toch wel een p4 2.0ghz, 512ddr, 40gig en een 32mbddr radeon mobility, snap er geen hol van:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 16-04 11:46
MiezeL schreef op 23 september 2002 @ 00:51:
[...]

offtopic:
Emm dat prob heb ik ook met mijn laptop bij 3dsmax. Hij knalt er zomaar uit zonder melding of wat:S Tis toch wel een p4 2.0ghz, 512ddr, 40gig en een 32mbddr radeon mobility, snap er geen hol van:(
Hij knalt er bij niet uit zonder melding uit, de melding is iets van dat ie geen connectie kan maken met de License-server of de hardware lock.
Maar daar mag ik hier verder niet naar vragen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22322

maikel schreef op 23 september 2002 @ 09:26:
[...]

Hij knalt er bij niet uit zonder melding uit, de melding is iets van dat ie geen connectie kan maken met de License-server of de hardware lock.
Maar daar mag ik hier verder niet naar vragen. >:)
... heel simpel. dan heeft ie de verkeerde lic bestandje >:) :Y) . foei ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 06:01
Ik ben ook bezig met iets voor onderwaterwereld, en had een stad in gedachten. Ik zie echter dat daar al mensen mee bezig zijn, en dat dat echt geweldige plaatjes worden / zijn. Ik zal iets anders moeten proberen, want anders ga ik anderen nadoen, en dat is de bedoeling niet.

Nieuwe ideeen heb ik nog niet... maar dat komt hopelijk nog...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Ik heb precies hetzelfde, wilde zo'n gungan achtige stad maken, maar dat is niet orgineel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oké, ik zit op m'n stage, verveel me (ff) helemaal suf;

Ontwerpje, ik heb geen wacom, en m'n photoshop-skills zuigen aan alle kanten;
Afbeeldingslocatie: http://3dimages.50megs.com/visje2.jpg

Hopelijk genoeg tijd voor vrijdag om 'm te 3D-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/underwaterwip.jpg

De onderwatersfeer is nu zoals ik het wilde hebben. Zonder photoshop ziet het er serieus niet uit. :P Maar wat ik voor idee wil gaan uitwerken in deze omgeving weet ik niet. Het moet echt iets bijzonders zijn... een onderzeeboot is al langsgekomen, dat kan dus eigenlijk ook niet.

(nieuwe O2 reklame gezien? Das ook een pracht idee om uit te werken, onder en bovenwater... met al die vissen en planten)

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
leuke sfeer mercarra, maar je sprietjes staan iets te random vind ik, alsof ze allemaal omstebeurt / \ / \ / \ / \ staan, snappie? water stroomt meestal 1 richting op en alle planten bewegen dan met die richting mee, is er geen stroming deinen ze allemaal een beetje. Bij jou lijkt 't alsof 't water 2 kanten op stroomt en de 1 helft van de plantjes meegaat met de 1e stroom linksaf en de andere met de stroom rechtsaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 23 september 2002 @ 15:35:
[afbeelding]
(nieuwe O2 reklame gezien? Das ook een pracht idee om uit te werken, onder en bovenwater... met al die vissen en planten)
NEEEEEEE! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard

_Richard

want?

ik zag dat wel meer mensen hun plaatje lekker hebben gephotoshopped, en ik zit nu op me werk (en heb geen zin),dus d8, laat ik me plaatje wat ik van het weekend poste ook voor de grap ff photoshoppe.. nou hier het resultaat (natuurlijk niet te vergelijken met de render die ik thuis op me pc heb..)
anyway here it is :
Afbeeldingslocatie: http://www.coded-illusions.com/underwater.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Het gaat hier een beetje lijken op "post hier je 2D stuff maar weer - deel zoveel" hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
LiToKi schreef op 23 september 2002 @ 15:44:
leuke sfeer mercarra, maar je sprietjes staan iets te random vind ik, alsof ze allemaal omstebeurt / \ / \ / \ / \ staan, snappie? water stroomt meestal 1 richting op en alle planten bewegen dan met die richting mee, is er geen stroming deinen ze allemaal een beetje. Bij jou lijkt 't alsof 't water 2 kanten op stroomt en de 1 helft van de plantjes meegaat met de 1e stroom linksaf en de andere met de stroom rechtsaf...
Ik heb inderdaad de random nogwat om de y-as op 360 staan. Daar moet maar 180 oid van gemaakt worden. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

_Richard schreef op 22 september 2002 @ 01:02:
[...]

euh.. gewoon ff een screencapture gemaakt en in photoshop ff de interface weggeblurred... (waarom?.. euh. omdathet wel geinig uit ziet :) )

enne.. it's maya...
Sorry jongens, ben niet van plan mee te doen want ben gewoonweg nog niet goed genoeg, alleen wilde ik even vragen, _Richard, weet jij nog goeie online tutorials voor Maya ??? Vooral modelling en texturing tutorials gaarne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard

_Richard

want?

BioWEB schreef op 23 september 2002 @ 17:03:
[...]

Sorry jongens, ben niet van plan mee te doen want ben gewoonweg nog niet goed genoeg, alleen wilde ik even vragen, _Richard, weet jij nog goeie online tutorials voor Maya ??? Vooral modelling en texturing tutorials gaarne...
maya zelf heeft een hele uitgebreide help met goede turorials.. dus gewoon die checken.. maar het een beetje doorbrowsen van tutorials (in de help of op het web) daar kom je er niet mee.. je zal gewoon zelf heeel veeeel tijd in moeten stoppen wil het mooi worden ..

en anders denk ik dat je bij Google vast wel een leuke tutorial kan vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Ik weet dat je er met een tutorial niet mee komt. Ben nu zo'n 2 jaar met Maya bezig (met lange stops) dus ik weet hoe tijdrovend het is om een mooie scene te maken... Er zijn gewoon zoveel verschillende elementen die een scene echt mooi maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richard

_Richard

want?

BioWEB schreef op 23 september 2002 @ 17:45:
Ik weet dat je er met een tutorial niet mee komt. Ben nu zo'n 2 jaar met Maya bezig (met lange stops) dus ik weet hoe tijdrovend het is om een mooie scene te maken... Er zijn gewoon zoveel verschillende elementen die een scene echt mooi maken.
na composting doet denk ik nog het meeste om een scene mooi te maken. en das geen eens maya :)

ik ben nu ook al zo'n 2 jaar met maya bezig,alleen dan proffesioneel.. dusjah..elke dag 8 uur achter maya.. dan gaat het snel :)

maargoed, elke dag leer ik weer nieuwe shit ..

je kan www.highend3d.com checken (site doet het niet altijd) maar alsie het doet, dan kan je misschien daar wat leuke shaders vandaan rippen, mocht je zelf niet instaat zijn om coole textures te maken..(dan hoef je dus geen turorials door te spitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Hmm ik heb goed en slecht nieuws :) :(
Goeie nieuws is dat ik eindelijk werk heb sinds gisteren. :) Slechte nieuws is dat ik daardoor vrijwel geen tijd over houd om iets te doen aan 3dsmax. :( Ik ben van 5:30 tot 18:00 bezig, daarna ben ik gaar en heb ik geen zin in 3dsmax. Helaas pindakaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gad..ver...damme...

Nou, zolang Tekenen al niet lukt, hoe moet 3d-en dan lukken :{ Godverde.. :{

Excuses, schetsen heb ik al zo'n beetje, maar het 3d wil echt niet. Ik kan kijken of ik nog iets voor de 27e af krijg, maar aangezien ik dan nog maar 3 dagen heb voor het 3d gedeelte, en in die 3 dagen ook nog een gedicht moet schrijven, denk ik niet dat dat lukt, aangezien sowieso het gedicht al prio heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
WILDEAAP schreef op 24 september 2002 @ 18:41:
Hmm ik heb goed en slecht nieuws :) :(
Goeie nieuws is dat ik eindelijk werk heb sinds gisteren. :)
congrats!! maarreh, wat voor baan dan? niet toevallig iets met 3dmax? :D en in het weekend toch wel tijd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4663

ddtommie schreef op 24 september 2002 @ 20:49:
[...]
congrats!! maarreh, wat voor baan dan? niet toevallig iets met 3dmax? :D en in het weekend toch wel tijd? :/
Een 3D'er begint niet om 5:30, die komt rond 10/11 uur een keer zijn bed uitgerold om zich dan richting zijn studio te begeven en daar niet voor het ontbijt van de volgende ochtend weer vandaan te komen ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Ow nee ik werk op 't bedrijf van mn pa. Een elektrobedrijf. Zat eigelijk al een tijdje iets te zoeken, ben ik toen maar bij hem gaan werken(kwam een plek vrij) Ik lever samen met een andere gast alle apparatuur af bij klanten. Daarbij bezorg ik smorgens nog altijd netjes de krant(doe ik al 5 jaar) Dat afleveren is maar tijdelijk aangezien ik volgend jaar weer wil gaan studeren. Maar anders zit je tot dan de hele dag thuis :{ In het weekend heb ik natuurlijk wel tijd, maar das voor deze contest te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
lekker offtopic hier... maar wel gezellig.

Nou zover is mij plaatje nu:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/underwater5.jpg

Heb voor het eerst serieus particle systems gebruikt. Veel geklooit met fog, volume fog en volume light voor de juiste sfeer. De grond is eigenlijk te geel en de planten te groen voor onderwater. Maar anders werd het te kleurloos.

Ik heb er op gelet dat de meeste plantjes 1 kant op staan, maar ook niet te.

Voor het vliegtuig heb ik gekozen omdat het vervreemdend werkt, een soort van paradox.

Wat nog eventueel kan: een piloot, stenen op de bodem, en misschien wat de GoTters hier nog zouden willen zien. Oja, een motionblur over de propeller is ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddtommie
hehe ik had ook niet verwacht dat het 3d was hoor :p maarja je weet nooit hè

mercarra, ziet er al tof uit, ik wil graag een brekende vleugel zien op de bodem, met stofwolken :D :D en verder, de schaduw van die plantjes is net zo zwart als de plantjes zelf, het lijkt een beetje raar.... kan je geen vage shaduwen maken met de nieuwe area shadow feature? en dan iets grijzere schaduw ofzow?

[ Voor 0% gewijzigd door ddtommie op 24-09-2002 21:26 . Reden: addon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Ja misschien dat het vliegtuig nog wat te intact is, als je begrijpt wat ik bedoel. Verder al erg goed.

btw http://members.home.nl/wildeaap updateje ff geupload. Die had ik vorige week eigelijk al gemaakt.

Pagina: 1 2 3 Laatste