3D Contest v39: Industriële Revolutie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.058 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/rev.jpg

Welkom op de 39ste contest.
Het onderwerp voor de contest is de Industriële Revolutie.

"De industriële revolutie begon na de 18e eeuw toen de uitvinding en vervolgens de toepassing van de stoommachine een enorme impuls gaf aan de ontwikkeling van de voorheen ambachtelijke en kleinschalige werkplaatsen tot grootschalige industrie." (uit: Wikipedia)

Dit betekent natuurlijk veel machines met veel stoom! Maar skyline met fabrieken behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden en er is vast nog veel meer te bedenken dus begin vandaag nog! ;)

• 01 [url=" [TOPIC=596435///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v1.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Onderwaterwereld[/url] • 02 [url=" [TOPIC=616227///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v2.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vliegmachine[/url] • 03 [url=" [TOPIC=628570///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v3.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis[/url] •
04 Oorlog • 05 [url=" [TOPIC=659788///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Snelheid[/url] • 06 [url=" [TOPIC=672092///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v6 - Fantasy[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Fantasy[/url] • 07 [url=" [TOPIC=687160///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v7 - Eten en drinken[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Eten en Drinken[/url] • 08 [url=" [TOPIC=711571///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v8 - Misdaad[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Misdaad[/url] • 09 [url=" [TOPIC=727074///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v9 - De wereld onder de tegels[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]De wereld onder de tegels[/url] • 10 [url=" [TOPIC=742102///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v10: Animatiecontest 'Inanimate objects' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Inanimate objects[/url] • 11 [url=" [TOPIC=760313///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v11: Modelcontest 'Post-Apocalyptic'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Post-apocalyptic[/url] • 12 [url=" [TOPIC=770956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v12: Modelcontest 'men and machine' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Man and machine[/url] • 13 [url=" [TOPIC=784079///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v13: 'Pirates'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pirates[/url] • 14 [url=" [TOPIC=797734///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v14: 'Horror'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Horror[/url] • 15 [url=" [TOPIC=808952///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v15: Power[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Power[/url] • 16 [url=" [TOPIC=821699///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v16: The Year 3000[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]The Year 3000[/url] • 17 [url=" [TOPIC=832437///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v17: Frozen Worlds - Nature[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Frozen Worlds - Nature[/url] • 18 [url=" [TOPIC=858689///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v18: Duizend en één nacht[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Duizend en één nacht[/url] • 19 [url=" [TOPIC=872153///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven)[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vida Imóvel[/url] • 20 [url=" [TOPIC=887768///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V20: Ancient Kings[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Ancient Kings[/url] • 21 [url=" [TOPIC=903445///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V21: Enchanted Forest[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Enchanted Forest[/url] • 22 [url=" [TOPIC=917680///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V22: Tropische vakantie[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Tropische vakantie[/url] • 23 [url=" [TOPIC=930154///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V23: Pretpark[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pretpark[/url] • 24 [url=" [TOPIC=948588///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V24: Olympische Spelen/sport[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Olympische Spelen/sport[/url] • 25 [url=" [TOPIC=963836///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V25: Dreamland[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Dreamland[/url] • 26 [url=" [TOPIC=978386///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v26: Sphere[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Sphere[/url] • 27 [url=" [TOPIC=985645///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v27: kerst[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Kerst[/url] • 28 [url=" [TOPIC=992956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V28: Avatar Battle[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Avatar Battle[/url] • 29 [url=" [TOPIC=1004617///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V29: Lego[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Lego[/url] • 30 [url=" [TOPIC=1011266///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V30: Het Wilde Westen[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Het Wilde Westen[/url] • 31 [url=" [TOPIC=1018134///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V31: Film[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Film[/url] • 32 [url=" [TOPIC=1023649///][NOHTML]3D Contest V32: Extreme Engineering[/NOHTML][/TOPIC]"]Extreme Enginering[/url] • 33 [url=" [TOPIC=1030710///][NOHTML]3D Contest V33: Rome[/NOHTML][/TOPIC]"]Rome[/url] • 34 [url=" [TOPIC=1038334///][NOHTML]3D Contest v34: Cartoony[/NOHTML][/TOPIC]"]Cartoony[/url] • 35 [url=" [TOPIC=1046400/0//][NOHTML]3D Contest v35: Game[/NOHTML][/TOPIC]"]Game[/url] • 36 [url=" [TOPIC=1059997///][NOHTML]3D Contest v36: Binnenhuis architectuur[/NOHTML][/TOPIC]"]Binnenhuisarchitectuur[/url]
• 37 [url=" [TOPIC=1070498///][NOHTML]3D Contest v37: Concept Car[/NOHTML][/TOPIC]"]Concept Car[/url]
• 38 Middeleeuwen

Op 21 januari 2006 moeten de finals gepost worden.

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet
streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de:
  • Do's
  • Don'ts
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag
    zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3
    poly's hebt toegevoegd e.d (behave als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten
    gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino,

Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag,
    bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst
    zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag,
    maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een
    render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel
    gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • De final mag geen
    animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als
    3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen
    Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens
    onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Wegens succes is de Formule-1
puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste
krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar mij: verhoog@gmail.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in the topic [3d] post je 3d stuff maar weer te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Volgens traditie hierbij de mededeling dat alles van hierboven schaamteloos is gekopieerd van de vorige...
Hoe dan ook, laat de stoomtreinen rijden en de schoorstenen roet spuwen!

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 21-12-2005 16:51 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ow ik had een tijd geleden nog een prachtige tutorial gevonden over het maken van rook. Ik zal hem binnenkort eens boven water proberen te krijgen :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159030

Laat ik nu eens zin hebben om te kijken of ik wat kan maken. Ik heb een super gave stoommachine in gedachte met een hoop rook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:04
Je moet de link even uit de headers van de tabel halen, daar stond eerst een plaatje maar nu niet meer... ik had deze (tijdelijk) erin gezet. Zet er maar gewoon een tekst in met een achtergrond kleur ofzo

[ Voor 19% gewijzigd door Folkert op 21-12-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik wil al een tijdje met 3d gaan spelen, dit onderwerp spreekt me aan en ik wil met Maya gaan spelen op m'n Mac. Dus: ik denk dat ik maar eens mee ga doen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Haal de opmerking onderaan ff weg, of vervang draken door stoomaangedreven luchtschepen, kantelen door machines en zwaarden door moersleutels ofzo ;)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
> tekst = veranderd.
> de rest pas ik vanavond aan, ik moet nu weg :'(

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

wel leuk onderwerp iig!

maar of ik ga mee doen... tja laat ik eerst eens goed gaan plannen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
yeah, koewl onderwerp :D
ik heb zodadelijk een hele kerstvakantie voor me waarin ik zeeën van tijd heb. eens kijken of we dan iets moois kunnen brouwen ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:45
Ik moet nog kijken of ik mee doe, maar als ik mee doe zal 't of een saaie scene zijn van Lancashire o.i.d, of een Industriele (r)evolutie II }) met een knipoog naar de 1ste

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik ga ook een x proberen om te beginnen met 3dsmax... is het dan makkelijk om eerst photoshop skills te hebben of moet je gewoon maar beginnen?

Ik vind dit zo mooi maar ik heb nooit het geduld ervoor om zoiets te maken terwijl ik zeker dat ik het kan omdat ik het wil!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Daywalk3r schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:01:
Ik ga ook een x proberen om te beginnen met 3dsmax... is het dan makkelijk om eerst photoshop skills te hebben of moet je gewoon maar beginnen?

Ik vind dit zo mooi maar ik heb nooit het geduld ervoor om zoiets te maken terwijl ik zeker dat ik het kan omdat ik het wil!
Photoshop skills? als je na het modelen nog het geheel wilt voorzien van textures dan wel, maar het is zeker geen vereiste. Modellen valt best wel mee, probeer een aantal basis dingen te begrijpen van max, hoe dingen in elkaar zitten met poly's ed. en hoe je daarmee het makkelijkst kan werken, probeer de terminologie zsm te begrijpen, extruden/chamferen etc... daar kom je al een heel eind mee. En voor de rest... je fantasie he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Wat wel haast een vereiste is is de huisje tutorial van Oogst. Kijk even in het post je 3d stuff topic voor de link. ;)

En ik vind het nog steeds zó jammer dat ik niet mee kan doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik doe mee, het idee is rond, nu nog ff maken. :D

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 15:53
Aangezien ik binnenkort 2 weken vakantie heb hoop ik deze keer wel mijn model af te kunnen maken :)
Weet alleen nog niet wat ik ga maken, stoomlocomotief heb ik al een keer gemaakt en dat was toch het eerste wat in me opkwam..

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/7919/huisje9pi.th.jpg

Ok ben dus geen natuurtalent :+ Het is best een raar mislukt huisje..
Maar nog 2 dagen hard werken en dan heb ik alle tijd van de wereld om voort te gaan leren, en misschien kan ik ooit in een verre toekomst aan de 3D Contest meedoen :p

Ik denk dat ik deze nog maar laat zitten, wil mezelf niet rushen met het leren maar gewoon rustig aan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145189 op 21-12-2005 21:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Industriële revolutie, is vast niet mijn faforieten onderwerp. zal er vast wel aan liggen omdat ik er niet zoveel vanaf weet.

dus kan iemand even over dit onderwerp brain-stormen zodat ik enkele ideetjes op kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
zie hier, de industrial revolution ;) klik

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou de film Daens bekijken voor inspiratie, deze film gaat over de industriële revolutie in Vlaanderen, het dagelijkse leven van de arbeiders en een priester het boeltje probeert te veranderen.

Het zijn grauwe donkere tijden, de fabriekspanden, gevaarlijke situaties (toen er geen veiligheidsnormen bestonden), repressie van de overheid (betogingen platwalsen door cavalerie),... Arbeiders die gemakkelijk 16 uur per dag werken en nooit daglicht zien. Mannen die ontslagen waren omdat vrouwen goedkoper waren, vrouwen die ontslagen waren omdat kinderen goedkoper zijn,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik denk dat ik een scene bouw van een arbeider die aan stukken wordt gereten door een losgeschoten drijfriem >:)

Nee serieus, mijn eerste idee was -uiteraard- een stoomlocomotief maar ik ga denk ik nog even broeden op iets originelers...

en ik kom alvast even op de proppen met het idee van een 'beschadige' zwart-wit render in plaats van een nette plaat :7 (vrij voor de hand liggend maar ik wil het kunnen gebruiken zonder dat mensen zeuren over jatwerk enzo :P)

[ Voor 33% gewijzigd door Bozozo op 21-12-2005 23:09 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 16:56
Ik ben bezig met een typisch fabrieks terrein in de tijd van de IR :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:45
Hmm de vorige contest kon ik niet meedoen ivm school enzo, deze keer wil ik het echter wel weer eens proberen :P
Ik vraag me alleen af of het realistisch moet zijn; zou het ook mogen om een wat meer extreem iets te maken? Bijvoorbeeld een dragster op stoom maken oid (ik noem maar wat).
Anyway, de komende dagen maar eens brainstormen over wat ideeën!

• Folkert
icemancool schreef op donderdag 22 december 2005 @ 01:34:
Hmm de vorige contest kon ik niet meedoen ivm school enzo, deze keer wil ik het echter wel weer eens proberen :P
Ik vraag me alleen af of het realistisch moet zijn; zou het ook mogen om een wat meer extreem iets te maken? Bijvoorbeeld een dragster op stoom maken oid (ik noem maar wat).
Anyway, de komende dagen maar eens brainstormen over wat ideeën!
Het lijkt me wel, er zijn in die tijd de meest waanzinnige dingen gemaakt die niet allemaal even nuttig waren, leef je uit zou ik zeggen, zolang het in theorie in die tijd gemaakt zou kunnen worden...

Alvast maar begonnen. Dit moet ie worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1223917/4d.png
En dit is het al:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1223917/wip02.png
Comment altijd welkom
(Nee, ik gebruik vanuit principe overweging geen Max.)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159030 op 22-12-2005 09:07 ]

• Alnitak
ik ben bezig met een nieuw poll systeem.
daarvoor heb ik een topic aangemaakt: Nieuwe 3D Poll Topic
dus kijk er even :D.

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Leuk onderwerp!
Ik ga ook weer eens een poging wagen en ga voor het interieur van het ir. D. F. Woudagemaal bij Lemmer. Dit is het grootste, nog in bedrijf zijnde, stoomgemaal ter wereld.

Succes iedereen.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Anoniem: 34043

ik ga mij denk ik ook eens bemoeien hier
vind het in iedergeval een leuk thema

• messi
Wip :)

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/cg/industrial/wip02.jpg

• Menesis
Wordt dat de nieuwe intel fabriek? :Y)

Maar ik ben wel benieuwd hoe het er uit gaat zien! :)

Mixed Reality dev

Als ik veels te snel ga moeten jullie het zeggen. Hier is nog een wipje van mijn kant. Alvast een canvas-riem aangebracht en een drijfwieltje. Misschien ga ik een complete werkplaats maken. Maar dat moet ik nog even bekijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1223917/wip03.png
Graag commentaar en opmerkingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

zou die band er niet aflopen? Misschien iets van een bandspoor op dat wiel aan brengen?

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik vind die band een beetje veel op schuurpapier lijken. Of is dat de bedoeling?

Ik kan me herinneren dat ik ooit in het openluchtmuseaum ben geweest in Arnhem (of daar in de buurt) en daar stonden ook van die ouderwetse stoommachines. Die banden die daar allemaal overheen liepen waren gemaakt van een donkerbruin leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Tobiaz:
Ik ben even op zoek geweest naar wat voorbeelden en het lijkt erop dat er gewoon een platte band wordt gebruikt zonder enige profiel of flensen. (Er gebeurde veel ongelukken met dit soort machines...)

@ Barracuda_82:
Ik heb het aangepast en kon het niet laten om nog wat aanpassinkjes te doen en alvast wat verder te gaan...

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1223917/wip06.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

Anoniem: 159030 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:14:
@ Tobiaz:
Ik ben even op zoek geweest naar wat voorbeelden en het lijkt erop dat er gewoon een platte band wordt gebruikt zonder enige profiel of flensen. (Er gebeurde veel ongelukken met dit soort machines...)

@ Barracuda_82:
Ik heb het aangepast en kon het niet laten om nog wat aanpassinkjes te doen en alvast wat verder te gaan...

[afbeelding]
2 puntjes (correct me if i'm wrong):

als ik dus even de vergrootglas erbij pak zie ik onderaan het grote wiel iets vaags..

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/got/got2.jpg

En moet het bovenste wiel (als je het zo noemt) niet dichter naar de grote toe? Het lijkt nu net of
hij ernaast zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/got/got1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 30795 op 23-12-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-04 21:19
@ Tobiaz:
Zodat de riem er niet zou aflopen zijn de "polies" - riemschijven BOL (niet hol) uitgevoerd.
Allesins, zo is het bij mij op school met platte riemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik wil eigenlijk ook wel weer mee doen... :P ik heb nou kerstvakantie. Hoop wat te kunnen doen...

Ik had Crystal Palace (wereldtentoonstelling) in gedachten, of de first iron bridge...
Al die fabriekjes met rook... stoommachinetjes... worden al gemaakt... :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik ga een moralistisch plaatje maken van een machine waar grondstoffen en arbeiders in worden gepropt, om eruit te komen als vervuiling, geld en bloed B)

Misschien is het wel veel te hoog gegrepen maar ik heb tijd genoeg in de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Schaapke:

Thnx a lot. Dat is dus de manier. Ik ga er even wat onderzoek naar plegen voor de juiste bolling en dan corrigeer ik het.

@BereND:

De wielen zijn goed uitgelijnd dat wel, maar het hoek je aan de onderkant is inderdaad fout. Ik zal het veranderen. In iedergeval bedankt.

Mochten er verder nog puntjes zijn dan hoor ik het graag. Ik ga zowieso verder met een kolomboormachine en een draaibankje. Lijkt me wel gaaf om een stoomaangedreven werkplaats te maken. (Gelukkig heb ik niks te maken met vertexes of poly's. Wel met afmetingen en geometrie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hoe bedoel je ' niets te maken met poly's en vertexen?' Het is 1 groot poly feest!

Misschien moet je je render iets meer perspectief geven, dan lijken die wielen misschien ook beter te kloppen want het lijkt nu bijna isometrisch ofzo... Verder ziet het er wel goed uit, alleen lijkt alles nu wel heel erg nieuw door die helemaal gesatureerde (is dat een NL's woord? ;) ) kleuren, met name de kleur rood.

[ Voor 28% gewijzigd door Menesis op 23-12-2005 14:03 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is een cirkel een cirkel en een bolling een bolling. Dus geen gekke benaderingen. Als ik de kwaliteit voor de eind-rendering instel dan is alles super strak. De kleuren moeten nog even wat afgezwakt worden / vuilgemaakt worden.

Graag zou ik ook wat andere wipjes zien om te weten wat het niveau is waaraan ik moet gaan voldoen.

Edit:
De wielen voor de drijfbanden zijn dus niet echt bol. Het is in iedergeval niet echt goed zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1223917/Sibley4.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 159030 op 23-12-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Heb totaal geen inspiratie :{

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/7493/bier5nf.png

Vanavond eerst maar eens wat inspiratie indrinken voordat ik verder ga :9

@Menesis:

verzadigde kleuren... :)
of "felle" kleurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Hier nog een wip van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/cg/industrial/wip03.jpg

Waarschijnlijk worden de wagons gewoon blocks en word de rest met textures gedaan, is wat makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Anoniem: 159030 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:11:
...
Graag zou ik ook wat andere wipjes zien om te weten wat het niveau is waaraan ik moet gaan voldoen.
...]
Het is niet de bedoeling dat je je in gaat houden of iets dergelijks. Bovendien komt dit verzoek een beetje arrogant over ;) Kijk voor het niveau maar gewoon naar de afgelopen paar contest, dat zou een goede indruk moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108132

hoi, ik ben nieuw in 3ds max maar heb vakantie en zag deze topic en dacht ik ga proberen een stoommachine na te bouwen, lach me niet al te hard uit want ik heb amper ervaring.
Afbeeldingslocatie: http://ginkelvan.fol.nl/stoommachine.jpg
vraag: hoe krijg ik normale niet verdraaide textures op de ronde opervlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64602763a71249f3049d52cd8cda1702/full.jpg

Jippie :) Mijn eerste wip. Ik heb net gehoord dat ik om half vijf op het paard mag klimmen dus ik kan nog maar een minuut of tien doormodellen vandaag :P

Enne, ik gebruik Cinema4D dus ik zou Maxers graag willen helpen maar ik weet niet hoe de tools in elkaar zitten!

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 23-12-2005 15:57 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 108132 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:50:
hoi, ik ben nieuw in 3ds max maar heb vakantie en zag deze topic en dacht ik ga proberen een stoommachine na te bouwen, lach me niet al te hard uit want ik heb amper ervaring.
[afbeelding]
vraag: hoe krijg ik normale niet verdraaide textures op de ronde opervlakken?
moet je even onder het modifier panel (de 2e tab aan de rchterkant met dat rode klosje garen ofzoiets) een modifier toevoegen en wel de UVWmap. Daar kies je dan voor een cilinder als vorm en dan zet je cap aan. Voila!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe ook maar eens mee, zo hier mijn eerste WIP van een stoomtrein.

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip1.jpg
[klikbaar]

ik gebruik CINEMA 4d dus stel geen vragen hoe het moet in Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:03:
[...]

Het is niet de bedoeling dat je je in gaat houden of iets dergelijks. Bovendien komt dit verzoek een beetje arrogant over ;) Kijk voor het niveau maar gewoon naar de afgelopen paar contest, dat zou een goede indruk moeten geven.
Het is meer dat ik voor de eerste keer bezig ben met wat 3d modeleren. Dus van arrogantie is helaas geen sprake. Was het maar zo dat ik arrogant kon zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

In dat geval wens ik je heel veel succes :)
Om te beginnen is het handig om een Smooth modifier over de witte 'gebogen platte vlakken' te gooien (geen Meshsmooth maar Smooth) zodat die er minder hoekig uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 159030 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:49:
[...]

Het is meer dat ik voor de eerste keer bezig ben met wat 3d modeleren. Dus van arrogantie is helaas geen sprake. Was het maar zo dat ik arrogant kon zijn...
naja, eerste keer... ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 159030 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:49:
[...]

Ik wil net zeggen, ik vond het totaal niet arrogant hoor! :)
Ik ga even kijken of ik een kastje kan gaan ophalen, en daarna model ik verder :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Het toeval wil nu net dat ik 4 dagen geleden een examen over de industriele revolutie gehad heb. Moet het van de eerste (rond 1750) zijn of mag het ook van de tweede (rond 1890)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet je even onder het modifier panel (de 2e tab aan de rchterkant met dat rode klosje garen ofzoiets) een modifier toevoegen en wel de UVWmap. Daar kies je dan voor een cilinder als vorm en dan zet je cap aan. Voila!
bedankt, werkt prima
het ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/4828/staammachine8hi.jpg
nog een vraag: Hoe bouw ik vuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

:/
Google > 3dsmax tutorial fire
Resultaat : http://www.spoono.com/3ds/tutorials/
Had je zelf eigenlijk ook wel kunnen verzinnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Yoozer op 24-12-2005 15:14 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 108132 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:59:
[...]

bedankt, werkt prima
het ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
nog een vraag: Hoe bouw ik vuur?
Zowiezo is het altijd eenheel goed idee om zelf een lamp te plaatsen en om dan de shadow aan te zetten. Dan ziet het er meteen veel beter uit (en je krijgt meer zin om verder te gaan)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 130495 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:28:
Het toeval wil nu net dat ik 4 dagen geleden een examen over de industriele revolutie gehad heb. Moet het van de eerste (rond 1750) zijn of mag het ook van de tweede (rond 1890)?
Uuhm, zo goed ben ik nou ook weer niet op de hoogte van de i-r :D
Doe maar die waar veel stoom in voor kwam ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02 14:15

nXXt

Carpe omnia

Menesis schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:33:
[...]

Uuhm, zo goed ben ik nou ook weer niet op de hoogte van de i-r :D
Doe maar die waar veel stoom in voor kwam ;)
De Eerste was voornamelijk in Engeland, de Tweede was verder verspreid. Maar ik denk dat beide mogen, gezien het feit dat eigenlijk alles dat verband houdt met het thema "Industriële Revolutie" geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier weer een WIPje van mijn toekomstige stoomtrein, zelf vind ik hem nog niet bepaalt op een trein lijken.

En wat is er weinig over de industriele revolutie te vinden, dadelijk win ik nog omdat er inspiratie gebrek is >:) en dat kunnen jullie niet laten gebeuren :P

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip2.jpg

Je ziet de materialen nog niet zo goed maar met textures komt het vast goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ziet er erg netjes uit, maar ik ben bang dat je videokaart flink zal zweten als je doorgaat met al die moertjes... je hebt nog een hele trein te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@KaBRamm:
Ziet er goed uit. Ga zo door. Ik hou wel van die detaileringsgraad. Zelf ga ik ook boutjes en moertjes toevoegen. Die detailering geeft net dat beetje extra wat je nodig hebt.

@Bozozo:
Ik wil vooral niet vervelend zijn maar hoe staat met jou project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 159030 schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:06:
@Bozozo:
Ik wil vooral niet vervelend zijn maar hoe staat met jou project?
Je hoeft niet gelijk zo te reageren. Bozozo geeft naar mijn idee een nuttige tip, teveel polys en je videokaart trekt het gewoon niet meer, en dan wordt het gewoon kut om nog rond te kijken.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tip voor de inspiratie: de soorten werk, drogerijen, katoen, weverijen.
Of kijk steamboy (anime-film), mss wat te veel fantasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:45
Ik ben begonnen met m'n steambot (dus niet steamboy, geen idee wat dat is :) ). Maar waarschijnlijk begin ik opnieuw, toch weer wennen dat 3dsmax. Bedoeling is dus om geen machine maar een robot te bouwen die door de straat met fabriekswoningen dendert :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Mijn project is vroegtijdig tot stilstand gekomen omdat ik weer verslaafd ben geraakt aan Morrowind :7

Laten we de boel verder net zo gezellig houden als alle voorgaande contests :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:53:
Mijn project is vroegtijdig tot stilstand gekomen omdat ik weer verslaafd ben geraakt aan Morrowind :7

Laten we de boel verder net zo gezellig houden als alle voorgaande contests :)
er zijn hele mooie programma's waarmee je 3ds max modellen kan omzetten naar morrowind figuren, en zo kun je je eigen wapens personen enz. heel makkelijk in het spel plaatsen, via de edditor.
er zijn zelfs mensen die zichzelf nagemaakt hebben en nu met zichzelf door morrowind lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116256

Ik ga zeker meedoen.. weet nog niet precies wat ik ga maken .. maar met de vakantie nu, heb ik in ieder geval weer wat te doen ... zal vast iets met fabrieken en stoom wordne ofzo..... Of één van de Watt-engines ... ofzo.. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

@Trabantist: Misschien leuk als je de rooie verf af laat bladderen en wat roest aanbrengt ofso, om t realisme-gehalte wat hoger te leggen, want die machine van jou ziet er nou net zo uit alsof ie net uit de fabriek zelf komt :P

Was getekend:
DonMetal>Degene die nie eens iets uit 3dMax krijgt :P

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
DonMetal schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:27:
@Trabantist: Misschien leuk als je de rooie verf af laat bladderen en wat roest aanbrengt ofso, om t realisme-gehalte wat hoger te leggen, want die machine van jou ziet er nou net zo uit alsof ie net uit de fabriek zelf komt :P

Was getekend:
DonMetal>Degene die nie eens iets uit 3dMax krijgt :P
Hij komt toch ook net uit de fabriek ;)
Ik zat ook te twijfelen of ik alles roestig e.d. zou moeten maken, maar het is bij mij een scene uit die tijd, en toen was alles nog nieuw, vandaar dat ik alles ook als nieuw texture :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo eerste wipje is klaar... Idee is geworden om een soort van industrieplein met wat fabrieken te maken ... Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://famcouwenberg.parelnet.nl/GoT/Eerste%20wip.jpg

Af en toe zie ik hier in renders echt super mooie rook... is er ergens een tutorial van hoe je dat doet... Moet toch wel iets uit die schoorstenen komen he :)... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Wipperdewip:

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/7576/steam9oh.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/cg/industrial/wip04.jpg

texture is nog niet helemaal goed (denk zelfs dat ik voor een hout texture ga ipv een metaal texture), maar ik heb nu eindelijk door hoe uvw unwrap en texporter werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://famcouwenberg.parelnet.nl/GoT/wip2klein.jpg
Http://famcouwenberg.parelnet.nl/GoT/wip2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 116256 op 27-12-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

waarom kom ik op de site van de Koninklijke Bibliotheek als ik op je link klik?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat die kees boven je "http://http/" als link heeft opgeschreven :P

En (back)slashes in Windows-stijl...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 27-12-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oooho haha :P .. cool ... effe aanpassen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn idee was om een net gebouwde fabriek te maken die bij wijze nog geurt naar de olie en verf. Immers we hebben het over de industriele revolutie en niet over musea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een wipje

hij klopt niet helemaal, dingetjes zijn nog onduidelijk te zien, komen nog dingen bij enz. maar alles wat er nu is blijft wel ongeveer staan. ;)

mag gerust zeggen wat er mis is enz. maar zeg niks over dat de wielen gekleurde vakken hebben, dat heb ik allang gezien. :X

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip3.jpg

deze is ook weer klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Nog een wip van mijn kant :)

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/cg/industrial/wip05.jpg

C&C mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:14:
nog een wipje

hij klopt niet helemaal, dingetjes zijn nog onduidelijk te zien, komen nog dingen bij enz. maar alles wat er nu is blijft wel ongeveer staan. ;)

mag gerust zeggen wat er mis is enz. maar zeg niks over dat de wielen gekleurde vakken hebben, dat heb ik allang gezien. :X

[afbeelding]

Wat een gestoorde constuctie 8)7 Zodra je daar een beetje kracht op zet scheurt dat ding zichzelf volgens mij uit elkaar.

-edit-

Volgens mij kan die constuctie niet eens, de 2 zuigers bovenop (ik neem tenminste aan dat dat zuigers zijn?) kunnen alleen omhoog en omlaag. De lengte tussen de pin op de wielen en de punt van de zuiger hangt af van de rotatie van het wiel en verschilt dus. De staaf kan niet van lengte veranderen en zal dus vastlopen. Wiens design is dit?

Je wip ziet er trouwens erg goed uit ;)

[ Voor 21% gewijzigd door lemming_nl op 28-12-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha Pas toen ik mijn tft van boven af bekeek zag ik een gebouw ... kijk ik recht op mun tft zie ik een zwart gat met lichte vlakken.. oordeel.. tft's + donker = niet fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

op een crt is ie ook heel erg donker

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 163535 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:14:
nog een wipje

[afbeelding]

Volgens mij denk jij hier aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.wheeler-prints.co.uk/Images/Rocket.jpg

George Stephensons Rocket, de locomotief die de wedstrijden bij Rainhill won en zodoende eenlijntje mocht gaan bouwen van Liverpool naar Manchester geloof ik, maar dat valt na te zoeken. Overigens een goede keuze bij het thema. Stephenson was een pioneer op het gebied van stoomlocs. Afaik was hij de eerste die met binnenliggende cilinders kwam (wat in Engeland door de jaren heen de gevestigde constructie voor stoomlocs was). Maar dat is tech yadada ;)

Hier nog een piccie:

Afbeeldingslocatie: http://www.24hourmuseum.org.uk/content/images/2005_4035.JPG

De kopie in een of ander brits museum, het origineel is afaik verloren gegaan.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het heb er zelf ook allang over zitten twijfelen of dat ding niet te slap was, maar ik had het van deze plaat af, en hier ziet het er ook allemaal niet zo stevig uit. Waarschijnlijk was dit een van de eerste Locomotieven, waardoor hij nog niet zo snel ging en nog niet zo sterk was zoals de locomotieven die we nu kennen.

waarschijnlijk kloppen de verhoudingen met de breedte niet met elkaar, maar dit komt omdat ik geen afbeelding heb van de voorkant/achterkant/bovenkant. dus ik moet het met één plaat doen

maar ik zit dus wel met enkele probleempjes (in het rood aangegeven)
- bovenaan weet ik niet of het met een dwars balkje is verbonden?
- onderaan lijkt het alsof die stokjes door het opstekende randje gaan

en dit zijn denk ik wel mijn probleempjes
Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/Locomotion2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 163535 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:55:
Ik weet het heb er zelf ook allang over zitten twijfelen of dat ding niet te slap was, maar ik had het van deze plaat af, en hier ziet het er ook allemaal niet zo stevig uit. Waarschijnlijk was dit een van de eerste Locomotieven, waardoor hij nog niet zo snel ging en nog niet zo sterk was zoals de locomotieven die we nu kennen.

waarschijnlijk kloppen de verhoudingen met de breedte niet met elkaar, maar dit komt omdat ik geen afbeelding heb van de voorkant/achterkant/bovenkant. dus ik moet het met één plaat doen

maar ik zit dus wel met enkele probleempjes (in het rood aangegeven)
- bovenaan weet ik niet of het met een dwars balkje is verbonden?
- onderaan lijkt het alsof die stokjes door het opstekende randje gaan

en dit zijn denk ik wel mijn probleempjes
[afbeelding]
Ik zie de fout al, hier wat linkjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.sdrm.org/history/timeline/locomotion.jpg
Groot plaatje

Je kan er nog vrij veel over vinden. Hij heet locomotion No 1 en is ontworpen door George
Stephenson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wipper de wip wip

Begonnen met texturen.. en beetje met belichting geklooid... nu opeens allemaal gekke vlakken in de rook...

Afbeeldingslocatie: http://famcouwenberg.parelnet.nl/GoT/Wip5klein.jpg
http://famcouwenberg.parelnet.nl/GoT/Wip5%201280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Je trottoir zweeft een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het je al opgevallen dat uit allebei de schoorstenen dezelfde rook komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Leek mij ook leuk om eens een poging te wagen, hier mijn eerste wip :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rme_2001/induwip1.jpg

gelijk nog een beginners vraag : Ik wil een buis vanaf de ketel naar een zuiger die dan weer ander spul aandrijft. Ik heb de buis al getekent als Line, hoe maak ik van deze line nu een tube/cylinder ??

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
CRiMiNaL schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:43:
Leek mij ook leuk om eens een poging te wagen, hier mijn eerste wip :

[afbeelding]

gelijk nog een beginners vraag : Ik wil een buis vanaf de ketel naar een zuiger die dan weer ander spul aandrijft. Ik heb de buis al getekent als Line, hoe maak ik van deze line nu een tube/cylinder ??
met revolve, tenminste zo heet het in maya, in max dacht ik loft :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:39:
Is het je al opgevallen dat uit allebei de schoorstenen dezelfde rook komt?
Ja maar moest ik nog aanpassen.. wil eigenlijk sowieso rook .. op het einde nog helemaal aanpassen wil echt rook die er heel volumetrisch uit ziet ...
Ja moet ik eens nakijken :) hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Freelance schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:56:
[...]
met revolve, tenminste zo heet het in maya, in max dacht ik loft :)
Kan bijde modifiers niet vinden, ik heb het nu opgelost door de line te converten naar Editable SPline en die dan weer op renderable zetten.

Toch bedankt voor je tip.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
@meGodYouDie:

Misschien een idee om wat variatie aan te brengen in de ramen?

een overzicht van een industriegebied ga ik dus ook niet meer maken, aangezien ik dit al 2x voorbij heb
zien komen... eerst maar 's ff nadenken wat ik nu ga maken :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freelance schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:24:
@meGodYouDie:

Misschien een idee om wat variatie aan te brengen in de ramen?

een overzicht van een industriegebied ga ik dus ook niet meer maken, aangezien ik dit al 2x voorbij heb
zien komen... eerst maar 's ff nadenken wat ik nu ga maken :)
Jah wou ngo wat dirt overal aan gaan brengen dus dat komt vanzelf wel ... (weet zeker dat ik ongeveer net zoveel punten ga halen als vorige keer :P maar vind gewoon leuk om mee te doen :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Nogmaals een wip van mij :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rme_2001/induwip3.jpg
En nogmaals een vraag, de ketting die je achter het vliegwiel ziet heb ik gemaakt door middel van de tutorial op Oogst z'n site. Mijn 3DSMAX loop na het creeren van die array voor geen meter meer. Is er een oplossing waarmee ik het zelfde resultaat kan bereiken maar toch nog lagvrije viewports hou ?

... MMORPG Addict.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dat object hiden of als bounding box laten weergeven :)

• Menesis
CRiMiNaL schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:35:
Nogmaals een wip van mij :
[afbeelding]
En nogmaals een vraag, de ketting die je achter het vliegwiel ziet heb ik gemaakt door middel van de tutorial op Oogst z'n site. Mijn 3DSMAX loop na het creeren van die array voor geen meter meer. Is er een oplossing waarmee ik het zelfde resultaat kan bereiken maar toch nog lagvrije viewports hou ?
Ik heb nu weinig tijd om het uit te leggen dus ik hoop dat je wat verstand hebt van max:
je kan ook 1 schakel van de ketting maken. Vervolgens maak je een spline die de vorm van de heel ketting heeft. daarna laat je die ene schakel bewegen over die spline en dan gebruik je de optie snapshot...
vanavond kan ik het beter uitleggen :P

Mixed Reality dev

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Menesis schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:47:
[...]
Ik heb nu weinig tijd om het uit te leggen dus ik hoop dat je wat verstand hebt van max:
je kan ook 1 schakel van de ketting maken. Vervolgens maak je een spline die de vorm van de heel ketting heeft. daarna laat je die ene schakel bewegen over die spline en dan gebruik je de optie snapshot...
vanavond kan ik het beter uitleggen :P
Ik heb inderdaad 1 schakel gemaakt, die in een array gegooit en daarna een pathconstraint erop gegooit van een SPLine die ik al getekend had.

Ik snap denk ik wel wat jij bedoelt met je snapshot, maar als ik denk wat jij bedoelt dan kun je de ketting daarna niet meer animeren toch ? Ik weet dat de final voor deze contest geen animatie mag zijn maar ik wou toch wel een poging doen het achteraf te animeren.

Tijdelijk heb ik hem "hidden" gemaakt, en de "lag" zo opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door CRiMiNaL op 29-12-2005 12:45 ]

... MMORPG Addict.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 116256 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:41:
[...]

Jah wou ngo wat dirt overal aan gaan brengen dus dat komt vanzelf wel ... (weet zeker dat ik ongeveer net zoveel punten ga halen als vorige keer :P maar vind gewoon leuk om mee te doen :P haha
check je FTD mail

... MMORPG Addict.

• Alnitak
nou mijn eerste wip!

Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics//3D/Contest%2039/Wip03.png

c&c is welkom

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik denk dat die machine meer hitte opwekt dan dat die ventilator voor verkoeling zorgt :P

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.