Nieuwe 3D Poll Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
ik ben een beetje aan het knutselen geweest en heb een nieuw poll systeem bedacht die het mogelijk maakt om te stemmen met je nickname.
als je nu op een linkje klikt wordt er om je nickname gevraagd.
er kan maximaal maar 1 keer per nickname worden gestemd.
de gene die de poll heeft aangemaakt kan mensen eruit uitgooien.
dit om te voorkomen dat er mensen gaan stemmen die toch niet mee doen.

Voorbeeld: dit is geen geldige poll aangezien we al begonnen zijn met Contest 39

3D-Poll: Contest 39
Mech
Paashaas
Transport
Transport (vracht)
Industriele Revolutie
Architectuur
Boten
Muismat
Vuurwerk
Abstact
Afbeeldingslocatie: http://poll.alnitak.nl/poll.php?c=1
Afbeeldingslocatie: http://poll.alnitak.nl/chk.php?c=1

het klopt dat mijn nickname er een aantal keer bij staat maar dat komt omdat ik het rechtstreeks in de database heb toegevoegd om te testen.

als iemand nog c&c heeft graag.

( voor de Modjes: ik weet dat zoiets eigenlijk niet in W&G thuis hoort maar aangezien de doelgroep hier veel rondhangt hou ik het liever hier )

[ Voor 6% gewijzigd door Alnitak op 22-12-2005 10:30 ]

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-04 01:56

JHS

Splitting the thaum.

Misschien is het handig om toch een ip-check eraan toe te voegen, aangezien ik nu bijvoorbeeld met mijn eigen nick en die van een ander kan stemmen, zonder dat dat gevolgen heeft. Ook is het misschien wel een leuke feat dat als de nick al ingevuld is, en het ip matched je je stem kan veranderen :) .

DM!

• Alnitak
IP-Check kan ik wel even inbouwen

Done...

[ Voor 22% gewijzigd door Alnitak op 22-12-2005 10:37 ]

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dit zou een erg mooie oplossing zijn voor het contest probleem :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als niet WG-er zou ik dit zelf ook een hele mooie poll vinden ook voor buiten WG :)
Ik weet niet als het kan, maar zou je ook een nick kunnen koppelen aan een MYREACT? Dan blijven de nicknames echt identiek.

Zoals http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/outerspace en http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/Alnitak

[ Voor 66% gewijzigd door Outerspace op 22-12-2005 10:45 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Alnitak
Outerspace schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:43:
Als niet WG-er zou ik dit zelf ook een hele mooie poll vinden ook voor buiten WG :)
Ik weet niet als het kan, maar zou je ook een nick kunnen koppelen aan een MYREACT? Dan blijven de nicknames echt identiek.

Zoals http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/outerspace en http://gathering.tweakers.net/forum/myreact/Alnitak
er kan een hoop maar dan zou het volgens mij gekoppeld moeten worden aan tweakers.net zelf en dat is vrij lastig en een beetje overbodig denk ik. zeker aangezien ik hem alleen maar aan de 3D contest wil kopellen.
of iemand anders moet zeggen ik host hem wel.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zou deze opzet eventueel wel kunnen koppelen aan die van Bootz (met al die andere polls). Ik vraag me alleen twee dingen af:

1. Waarom is het van belang om ook te zien wie er stemmen, dus waarom niet gewoon de andere poll-scripts gebruiken.

2. Je had even toestemming moeten vragen van te voren ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Alnitak
BtM909 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:50:
Je zou deze opzet eventueel wel kunnen koppelen aan die van Bootz (met al die andere polls). Ik vraag me alleen twee dingen af:

1. Waarom is het van belang om ook te zien wie er stemmen, dus waarom niet gewoon de andere poll-scripts gebruiken.

punt 2: mijn excuses

punt 1:
de reden dat ik wil zien wie er stemt is om te voorkomen dat mensen die toch niet mee gaan doen
wel gaan stemmen, het is namelijk voor de gene die de poll heeft aangemaakt mogelijk om die mensen er weer uit te halen na afloop.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BtM909 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:50:

1. Zodat de stemmen van de niet 3d-ers weggehaald kunnen worden zodat we geen 100 stemmen krijgen en er maar 10 met de contest mee doen :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Outerspace

Outerspace

Hmm, nog een puntje van kritiek. Als er nou 100 stemmen dan wordt de poll erg uiterekt. Misschien moet je even de fontsize aanpassen, of dat je onder 'er is gestemd door' de namen verder laat zien (dus die inspringing eruit).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Alnitak
Outerspace schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:55:
Hmm, nog een puntje van kritiek. Als er nou 100 stemmen dan wordt de poll erg uiterekt. Misschien moet je even de fontsize aanpassen, of dat je onder 'er is gestemd door' de namen verder laat zien (dus die inspringing eruit).
daar zit nog een foutje in. er staan nu een aantal mensen buiten beeld.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Alnitak schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:53:
punt 1:
de reden dat ik wil zien wie er stemt is om te voorkomen dat mensen die toch niet mee gaan doen
wel gaan stemmen, het is namelijk voor de gene die de poll heeft aangemaakt mogelijk om die mensen er weer uit te halen na afloop.
Ehm, dus je vraagt eerst iedereen te stemmen en vervolgens gaat de maker de poll beinvloeden 8)7

Ik snap het punt wel, maar dan zou ik eerder kijken naar mogelijkheden om er een gesloten poll van te maken ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 14:39
Maar kan niet iedereen gewoon iedereens naam invullen? Dan heeft dat toch in feite helemaal geen nut..

• Alnitak
BtM909 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:35:
[...]

Ehm, dus je vraagt eerst iedereen te stemmen en vervolgens gaat de maker de poll beinvloeden 8)7

Ik snap het punt wel, maar dan zou ik eerder kijken naar mogelijkheden om er een gesloten poll van te maken ;)
is wat lastig, we willen niemand uitsluiten van stemmen, maar de mensen die praten over een nieuw onderwerp, kun je er gewoon in laten staan. en de starter kan de stem niet weizigen alleen maar niet mee laten tellen,
ik denk dat er onderin komt te staan welke mensen niet meegeteld worden. kun je er altijd wat van zeggen als je vind dat je stem wel mee geteld moet worden. en de starter kan het dan ook niet zo makkelijk manipuleren.
compufreak88 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:41:
Maar kan niet iedereen gewoon iedereens naam invullen? Dan heeft dat toch in feite helemaal geen nut..
maar dan moet je dus een nickname gebruiken van iemand die mee wil doen aan de contest.
denk dat als die gene zijn naam ziet terwijl hij nog niet gestemd heeft hij het wel even zegt

[ Voor 21% gewijzigd door Alnitak op 22-12-2005 11:56 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-04 01:56

JHS

Splitting the thaum.

Alnitak schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:47:
[...] er kan een hoop maar dan zou het volgens mij gekoppeld moeten worden aan tweakers.net zelf en dat is vrij lastig en een beetje overbodig denk ik. zeker aangezien ik hem alleen maar aan de 3D contest wil kopellen.
Op zich zou het ook al nuttig zijn als je de nickname ombouwt tot een klikbare link naar de myreact die bij die nick zóú horen :) . Overigens zit er veels te veel whitespace onder de namen, bij 30+ stemmen in FF iniedergeval.

DM!

• Alnitak
JHS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:08:
[...]
Op zich zou het ook al nuttig zijn als je de nickname ombouwt tot een klikbare link naar de myreact die bij die nick zóú horen :) . Overigens zit er veels te veel whitespace onder de namen, bij 30+ stemmen in FF iniedergeval.
het is net als de bootz poll, hij genereert een plaatje met de uitslag. en meerdere linkjes in een plaatje is wel mogelijk met een map, alleen werkt dat niet in een forum.
de whitespace onderaan is nog steeds niet helemaal goed. ik moet namelijk van tevoren gaan bepalen hoe groot een plaatje wordt.daar heb ik nog niet echt een goede formule voor maar dat komt nog wel.

• Outerspace

Outerspace

JHS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:08:
[...]
zie dus:
Outerspace in "Nieuwe 3D Poll Topic" en Outerspace in "Nieuwe 3D Poll Topic" voor exact dezelfde puntjes van kritiek/opmerkingen :P

Misschien zou het in een later stadium wel een leuke poll kunnen worden ism BOOTZ. Anders krijgen we 10 poll servers en dan kan ik je garanderen dat poll.dezeserver.nl toch wel wat vaker gebruikt gaat worden.

• Alnitak
Outerspace schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:10:
[...]
Misschien zou het in een later stadium wel een leuke poll kunnen worden ism BOOTZ. Anders krijgen we 10 poll servers en dan kan ik je garanderen dat poll.dezeserver.nl toch wel wat vaker gebruikt gaat worden.
graag deze maak ik alleen voor de 3d contest poll

heb nagevraagd of het te koppelen is aan myreact en dat is niet mogelijk
dus we zullen het zonder moeten doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Alnitak op 22-12-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Lol, ik vulde <undefined> in als nickname, maar "" was al gebruikt om te stemmen >:)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Er staat: Er gestemd door.

Moet dat niet zijn: Er is gestemd door.

(tis wel mierenneuken, maar het staat zo stom)
Pagina: 1