Simplicity kan ook moeilijk zijn.. Goed plan Alnitak!
I second that (onderwerp). De tijd lekker kort houden (1 week).
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
hmz, met transport doe ik ook wel mee. Ik heb wel zin om iets met treinen/oud gietijzeren station te maken.
Mixed Reality dev
Anoniem: 149249
Hier ben ik opnieuw met mijn idee:
" Men moet proberen om een foto (eventueel uit een album op het internet om valsspelen te voorkomen?!) zo realistisch mogelijk na te maken, hierbij leren de beginners onder ons hoe je met materiaal en renders moet omgaan. "
Doei.
" Men moet proberen om een foto (eventueel uit een album op het internet om valsspelen te voorkomen?!) zo realistisch mogelijk na te maken, hierbij leren de beginners onder ons hoe je met materiaal en renders moet omgaan. "
Doei.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 149249 op 30-01-2006 17:39 ]
Mwa s wel grappig idee opzich. Eerst posten mensen wat foto's dan ff een polltje maken welke foto t gaat worden.. Dan gaat iedereen aan de slag en een week later moet t ingeleverd zijn met uitleg erbij ofzo iets. En dan wel met nadruk op makkelijke foto's geen ingewikkelde dingen want dan ken je t wel vergeten.
Anoniem: 130495
Dat heb ik ook al zitten denken. Iets heel simpel waar je niet meer dan een week werk aan hebt, zodanig dat je steed bijleert. Zo gaat het sneller en zullen er meer deelnemers zijn (want de aandacht verzwakt al eens bij een contest waar je veel werk aan hebt, en is weinig uitnodigend voor beginners.)Anoniem: 149249 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:39:
Hier ben ik opnieuw met mijn idee:
Doei.
Wat ik ook heb zitten denken: een plaatje uit een stripverhaal namaken, zo kun je er een persoonlijke toets insteken.
Anoniem: 105830
Een realistische foto / scene (na)maken is al een keer langs geweest (Vida Imovel).
Het draait dan uiteraard om het modelleren, niet het renderenAlnitak schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:56:
@Aardbei.
dat lijkt me een beetje aan de korte kant.
ik kan in 5 minuten iets maken waar m'n pc langer als 3 uur over doet om te renderen.
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 30-01-2006 22:29 ]
een foto namaken is al gedaan.
en je kunt er niet echt je creativieteit in kwijt
en je kunt er niet echt je creativieteit in kwijt
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Anoniem: 73881
Hoi, ik krijg binnenkort, als het goed is deze week, mijn nieuwe pc, dus dan kan ik fijn weer meedoen aan allerhande 3D contests. Jeej.
Wie gaat de nieuwe contest openen trouwens?
Mixed Reality dev
Anoniem: 105830
Mensen die zeuren vragen...Anoniem: 159030 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:54:
Mag het transport zijn? Plz.?
Kunnen we het dan niet opsplitsen in een (semi)noob contest en een grote contest? Voor elk wat wils dan... En trouwens, in het huidige thema kon ik ook mijn creativiteit niet kwijt (maar dat is dan weer subjectief).
Ik vrees dat er dan helemaal geen deelnemers meer overblijven, weinig/2 = nog minder
You got a point thereMr_Kite schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:09:
Ik vrees dat er dan helemaal geen deelnemers meer overblijven, weinig/2 = nog minder
Anoniem: 161585
klinkt interresant
maar dan moeten de foto's niet altijd een glas op een tafel zijn
en dan bv. een steegje daar kan je textures voor gebruiken die niet lijken op die van de foto
zodat het nog altijd een beetje "vrij" kan blijven
maar dan moeten de foto's niet altijd een glas op een tafel zijn

en dan bv. een steegje daar kan je textures voor gebruiken die niet lijken op die van de foto
zodat het nog altijd een beetje "vrij" kan blijven
Anoniem: 149249
Ik zal deze week eens contact met een moderator opnemen of dit mag, ik laat mijn idee in ieder geval niet liggen.Anoniem: 130495 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:13:
[...]
You got a point thereMaar geef toe, voor een beginner (zoals ik bv.) ligt de drempel nogal hoog, niet? En bij simpele foto's nabouwen ga je toch meer je skills verbeteren, dan iets wat je in feite toch niet kunt maken. Maar misschien moet ik gewoon een topic openen met daarin een foto, en iedereen die zin heeft kan de foto namaken, zodra er 5 inzendingen zijn een nieuwe foto, enz... En er gewoon geen contest van maken, maar een "verbeter je vaardigheden"-topic
Ik zou al zeker meedoen ...
Oehw dat vind k ook wel leuk
Wel graag ff beginnen met iets makkelijks en dan elke x wat moeilijkers ofzoiets... ook weer niet te makkelijk maar je snapt denk wel wat k bedoel.
Wat vind je van deze foto om na te maken... Niet te moeilijk, niet te makkkelijk (qua lighting en materials dan) en niet te lang werk...

Nouu doe dan geen brakke webcam pic maar wel gewoon ff high res waar alle details duidelijk op te zien zijn.
Nieuw idee, misschien ook leuk voor beginners. Het maken van een karakter! Hier kan je zelf genoeg creativiteit in kwijt lijkt me. Voor beginnen zijn er genoeg tutorials (zoals de Joan of Arc) te vinden, misschien is het handig om deze dan ook in de startpost toe te voegen.
Een karakter kan bijvoorbeeld ook een schaap zijn (om even de beginners op weg te helpen). Dit op zijn simpelst te maken met 2 spheres en 4 cilinders, met als moeilijker voorbeeld (niet zelf gemaakt!):
Een karakter kan bijvoorbeeld ook een schaap zijn (om even de beginners op weg te helpen). Dit op zijn simpelst te maken met 2 spheres en 4 cilinders, met als moeilijker voorbeeld (niet zelf gemaakt!):

[ Voor 88% gewijzigd door Low-Tech op 01-02-2006 15:05 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Anoniem: 163535
ik zou hem maken, maar ik ben een paar daagjes afwezig geweest, ik ben waarschijnlijk de volgende wek ook niet erg actief (the movies is zeer verslavend) dus ik hoor wel als er een nieuwe contest gestrart moet worden (e-mail of iets dergelijks) en als ik niet reageer dan moet iemand hem zelf maar aanmaken.
maar ik denk dat je gewoon een object moet kiezen en een een scenetje plaatsen (dat de aandacht het meeste op het object gaat) kunnen beginners zich in kwijt, maar ook gevorderde.
ander idee is om een product/item etc.. uit te werken
je neemt een object en die zet je op een wit vlak.
b.v.

dit is heel simpel maar je kunt natuurlijk ook iets nemen wat heel gedetaileerd is
je neemt een object en die zet je op een wit vlak.
b.v.

dit is heel simpel maar je kunt natuurlijk ook iets nemen wat heel gedetaileerd is
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Je kan ook een soort gadget contest doen
. Dan maak je dingen zoals mp3-spelers (i-pod enz.), laptops en mobieltjes enz. Dan zou het eventueel ook mogelijk zijn dat je eigen ontwerpen maakt (nieuw soort PDA oid.)
Zo... nu eerst een Bavaria
beste idee sofar!dntje schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:10:
Je kan ook een soort gadget contest doen. Dan maak je dingen zoals mp3-spelers (i-pod enz.), laptops en mobieltjes enz. Dan zou het eventueel ook mogelijk zijn dat je eigen ontwerpen maakt (nieuw soort PDA oid.)
3D Contest v40: Gadget'sdntje schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:10:
Je kan ook een soort gadget contest doen. Dan maak je dingen zoals mp3-spelers (i-pod enz.), laptops en mobieltjes enz. Dan zou het eventueel ook mogelijk zijn dat je eigen ontwerpen maakt (nieuw soort PDA oid.)
klinkt wel goed wie start hem
Anoniem: 163535
gadgets is inderdaad wel een goed idee, ik start hem morgen wel omdat ik dan tijd genoeg heb.
als er verder nog veel commentaar op dit onderwerp is hoor ik het graag.
maar tot morgen dan
als er verder nog veel commentaar op dit onderwerp is hoor ik het graag.
maar tot morgen dan
Lijk me leuk om te volgen. Heb geen tijd om het te leren om 3d tekenen.
Vind het altijd leuk om te zien wat jullie allemaal maken. Wel jammer dat er steeds minder mensen mee doen.
Vind het altijd leuk om te zien wat jullie allemaal maken. Wel jammer dat er steeds minder mensen mee doen.
Gadgets vind ik ook cool 
Helaas kan ik pas over een week beginnen
wintersport.
Helaas kan ik pas over een week beginnen
[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 03-02-2006 09:47 ]
wat naarthe raptor schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:47:
Helaas kan ik pas over een week beginnenwintersport.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit topic is gesloten.