3D Contest v40: Gadgets Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/KaBRamm/Gadgets/header.jpg

Welkom op de 40ste contest.
Het onderwerp voor de contest is Gadgets.

Gadgets zijn handige dingen die je in het dagelijkse leven gebruikt: zoals een mobieltje, mp3 speler. Je kunt ook denken aan Spy tools: James Bond, Inspector Gadget. Dus er is genoeg om iets mee te doen.
Maar je mag natuurlijk zelf ook een Gadget bedenken

De Digitale Revolutie
Wannahaves

• 01 [url=" [TOPIC=596435///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v1.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Onderwaterwereld[/url] • 02 [url=" [TOPIC=616227///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v2.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vliegmachine[/url] • 03 [url=" [TOPIC=628570///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v3.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis[/url] •
04 Oorlog • 05 [url=" [TOPIC=659788///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Snelheid[/url] • 06 [url=" [TOPIC=672092///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v6 - Fantasy[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Fantasy[/url] • 07 [url=" [TOPIC=687160///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v7 - Eten en drinken[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Eten en Drinken[/url] • 08 [url=" [TOPIC=711571///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v8 - Misdaad[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Misdaad[/url] • 09 [url=" [TOPIC=727074///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v9 - De wereld onder de tegels[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]De wereld onder de tegels[/url] • 10 [url=" [TOPIC=742102///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v10: Animatiecontest 'Inanimate objects' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Inanimate objects[/url] • 11 [url=" [TOPIC=760313///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v11: Modelcontest 'Post-Apocalyptic'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Post-apocalyptic[/url] • 12 [url=" [TOPIC=770956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v12: Modelcontest 'men and machine' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Man and machine[/url] • 13 [url=" [TOPIC=784079///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v13: 'Pirates'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pirates[/url] • 14 [url=" [TOPIC=797734///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v14: 'Horror'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Horror[/url] • 15 [url=" [TOPIC=808952///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v15: Power[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Power[/url] • 16 [url=" [TOPIC=821699///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v16: The Year 3000[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]The Year 3000[/url] • 17 [url=" [TOPIC=832437///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v17: Frozen Worlds - Nature[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Frozen Worlds - Nature[/url] • 18 [url=" [TOPIC=858689///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v18: Duizend en één nacht[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Duizend en één nacht[/url] • 19 [url=" [TOPIC=872153///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven)[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vida Imóvel[/url] • 20 [url=" [TOPIC=887768///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V20: Ancient Kings[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Ancient Kings[/url] • 21 [url=" [TOPIC=903445///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V21: Enchanted Forest[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Enchanted Forest[/url] • 22 [url=" [TOPIC=917680///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V22: Tropische vakantie[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Tropische vakantie[/url] • 23 [url=" [TOPIC=930154///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V23: Pretpark[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pretpark[/url] • 24 [url=" [TOPIC=948588///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V24: Olympische Spelen/sport[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Olympische Spelen/sport[/url] • 25 [url=" [TOPIC=963836///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V25: Dreamland[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Dreamland[/url] • 26 [url=" [TOPIC=978386///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v26: Sphere[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Sphere[/url] • 27 [url=" [TOPIC=985645///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v27: kerst[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Kerst[/url] • 28 [url=" [TOPIC=992956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V28: Avatar Battle[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Avatar Battle[/url] • 29 [url=" [TOPIC=1004617///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V29: Lego[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Lego[/url] • 30 [url=" [TOPIC=1011266///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V30: Het Wilde Westen[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Het Wilde Westen[/url] • 31 [url=" [TOPIC=1018134///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V31: Film[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Film[/url] • 32 [url=" [TOPIC=1023649///][NOHTML]3D Contest V32: Extreme Engineering[/NOHTML][/TOPIC]"]Extreme Enginering[/url] • 33 [url=" [TOPIC=1030710///][NOHTML]3D Contest V33: Rome[/NOHTML][/TOPIC]"]Rome[/url] • 34 [url=" [TOPIC=1038334///][NOHTML]3D Contest v34: Cartoony[/NOHTML][/TOPIC]"]Cartoony[/url] • 35 [url=" [TOPIC=1046400/0//][NOHTML]3D Contest v35: Game[/NOHTML][/TOPIC]"]Game[/url] • 36 [url=" [TOPIC=1059997///][NOHTML]3D Contest v36: Binnenhuis architectuur[/NOHTML][/TOPIC]"]Binnenhuisarchitectuur[/url]
• 37 [url=" [TOPIC=1070498///][NOHTML]3D Contest v37: Concept Car[/NOHTML][/TOPIC]"]Concept Car[/url]
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie

Op 23 februari 2006 moeten de finals gepost worden.

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet
streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de:
  • Do's
  • Don'ts
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag
    zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3
    poly's hebt toegevoegd e.d (behave als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten
    gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino,

Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag,
    bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst
    zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag,
    maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een
    render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel
    gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • De final mag geen
    animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als
    3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen
    Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens
    onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Wegens succes is de Formule-1
puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste
krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar mij: bram.vossenberg@gmail.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in the topic [3d] post je 3d stuff maar weer te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Volgens traditie hierbij de mededeling dat alles van hierboven schaamteloos is gekopieerd van de vorige...

Laat de Gadgets maar naklinken in de Toekomst!!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 03-02-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Nou vooruit, ik ga het ook een keertje proberen :)
Mijn plan is om een horloge te maken dat wordt aangedreven door een paar mieren die heel hard rondjes rennen -- conceptschetsen komen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
De link naar het 39ste topic over de industrieele revolutie werkt niet. Mag je trouwens ook SketchUp gebruiken om iets te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Justifier op 03-02-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

En je email moet gescheiden worden met een , in de [email]-tag. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

ik doe ook mee , ben geen expert maar ik wil het wel eens proberen.
kheb dus een eigen gadget bedacht , iets wat niet voorkomt in het dagelijks leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik doe ook mee :) Ik ga waarschijnlijk een zelfverzonnen PDA maken en misschien dan later ook nog een laptop in diezelfde stijl en dat het dan 1 scene word (mag toch wel?)

[ Voor 15% gewijzigd door dntje op 03-02-2006 16:57 ]

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snel even een tekening posten , zodat niemand met mijn idee gaat lopen.
de kans is wel klein want wat ik verzonnen heb is echt wel raar , maarja in een saaie wiskunde les krijg ik al altijd een hele hoop fantasie.
enige uitleg : een usb apparaat , een touch screen voor bediening en 3 elementen die holografische beelden zenden , deze zijn programeerbaar om WMP vizualizations te laten zien of de mini map van
BF2 in 3D... 2 van de 3 elementen zijn ook aanraakbaar bv in een game kan het een knop uitbeelden waar je daadwerkelijk op kan drukken.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/holohud.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Ik doe ook mee.

Inspiratie zijn de zaken rondom mij: mp3-speler, GSM, laptop.
Misschien kom ik niet verder dan ze na te maken maar het zal een leuke oefening zijn :)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://stuff.mit.edu/people/ec_mok/www/pics/landscape/lake1.jpg

Met de STWWO (see-through water walking outfit) kun je, zoals de naam al zegt, over water lopen én onzichtbaar worden. Het geheel gaat €19,95 kosten en loopt op twee penlites (excl.).

:P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
VETT!!!!..... Waar kan k uhm bestellen? Maar uhhh voor de uitwerking krijg je 0 punten van mij als k mee zou doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Het pak is mooi uitgevoerd hoor... 500.000 polies. Texturing was wel een eitje :P

Ik ga denk ik toch maar aan een ander project beginnen... het wordt iets elektromagnetisch en zwevends, maar ben nog aan het broeden op een toepassing :9

edit: heb het al!

Het wordt een zwevende onderzetter, die reageert op voice commands. Je kunt dus bijvoorbeeld de mayonaisepot roepen, waarna hij naar je toe glijdt over de tafel :D

[ Voor 29% gewijzigd door Bozozo op 03-02-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
ik ga het zeker proberen om weer mee te doen.

ga een e-book maken zo iets als deze Afbeeldingslocatie: http://www.dedigitalerevolutie.nl/images3/ebook-tos1.jpg
maar dan een eigen design.

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

W.I.P :

Afbeeldingslocatie: http://img425.imageshack.us/img425/9936/gadget1testrender8if.jpg

Dit moet een soort van handheld worden

het ding moet dienen om mee te surfen, e-mail mee te lezen en versturen, surfen enz

to do:
  • bediening toevoegen
  • screenshot veranderen (dit is te duidelijk OS-X) (eigen OS interface tekenen?)
  • .....
reacties altijd welkom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131038 op 04-02-2006 18:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een oprolbaar scherm?
mooi concept , hij ziet er alleen nogal hoekig uit , misschien wat meer chamferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, een oprolbaar scherm
touch-screen zelfs, want anders zal de bediening nogal lastig worden.

over dat hoekig zijn: dit is gewoon een snelle test-render, gemaakt met de standaard instellingen. Chamferen weet ik nog geeneens niet wat het is (nog niet zo ervaren met 3D programma's :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Hmmm, nog niet echt uitgebreid, maar 't illustreert het idee... En dan natuurlijk een doosje "NaturaCell" erbij met "Extra Long Life Guaranteed" :)

Afbeeldingslocatie: http://extrapuur.nl/mierenhorloge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een WIP van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/holohud.jpg

@bozozo : gediskwalificeert :9 je hebt geen w.ip gepost :9

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 03-02-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Mr_Kite: leuk idee :D Het zal wel lastig worden om die klok aan de muur te hangen denk ik, maar daar bedenk je wel wat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij word het een horloge , de verhoudingen van de mieren tegenover het uurwerk zouden anders niet kloppen.
tenzij het mutant killer ants zijn natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Zijn er nog andere mieren dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
WIP 1 van mij PDA :) :
Afbeeldingslocatie: http://img311.imageshack.us/img311/5797/wip6fi.th.jpg

Hij word niet al te gedetailleerd want het word maar een deel van mijn final. DAWI is een zelfverzonnen merk net zoals de PDA zelf. Nog te doen aan de PDA:
- meer knoppen
- textures voor knoppen ed.
- misschien nog pennetje en nog wat dingen

Er word al lekker veel gepost en nu maar hopen dat er nog meer mensen mee gaan doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door dntje op 03-02-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
dntje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:01:
WIP 1 van mij PDA :) :
[afbeelding]

Hij word niet al te gedetailleerd want het word maar een deel van mijn final. DAWI is een zelfverzonnen merk net zoals de PDA zelf. Nog te doen aan de PDA:
- meer knoppen
- textures voor knoppen ed.
- misschien nog pennetje en nog wat dingen

Er word al lekker veel gepost en nu maar hopen dat er nog meer mensen mee gaan doen :)
Ziet er leuk uit maar k ben niet zo'n voorstander van die uber grote powerknop op de voorkant :+ mss kan je die ergens anders plaatsen? of laten verzinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
robin222 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 20:13:
[...]

Ziet er leuk uit maar k ben niet zo'n voorstander van die uber grote powerknop op de voorkant :+ mss kan je die ergens anders plaatsen? of laten verzinken.
Ja ik was ook al van plan om die knop wat platter te maken en kleiner of gewoon een hele nieuwe knop te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Afbeeldingslocatie: http://www.tijsdejonckheere.be/images/01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.I.P.

Afbeeldingslocatie: http://img436.imageshack.us/img436/5619/render27kj.jpg

pennetje toegevoegd, metalen behuizing

het toestel heeft nu 1 USB poort, een cardreader, een stroomaansluiting (om de accu op te laden ;) )
de 2 knoppen boven de ronde knop dienen om het toestel op of af te zetten en om het draadloze netwerk in of uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ik wil me nergens mee bemoeien maar ik doe het graag.. Er staat me iets bij dat je deze telefoon al een x gemaakt hebt? Als ik het fout heb neem me het niet kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/7220/mp39xg.th.jpg

een eerste WIP
Gemaakt in solidworks en gerenderd met photoworks dus zeg maar niets over textures want dat is een mislukte test :P

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
Heb je het persepctief wel aangezet? :P Het lijkt wel isometrisch ofzoiets. Verder ziet het er wel ok uit

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.I.P. (of al final?)

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/3537/render39yw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/3273/render55yr.jpg

hoesje toegevoegd, meer afgeronde randjes (smooth)

de "trapjes" komen door een niet al te hoge renderkwaliteit, die zijn er in het model niet

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131038 op 04-02-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 15-04 15:58
ziet er niet echt stevig uit zo en dat hoesje is een chamfer box met boolean maar is wel grappig ik zal hem als final op een bureau leggen ofzo

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 131038 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:08:
W.I.P. (of al final?)

[afbeelding]
[afbeelding]

hoesje toegevoegd, meer afgeronde randjes (smooth)

de "trapjes" komen door een niet al te hoge renderkwaliteit, die izjn er in het model niet
Uit welke film/serie heb je dat? Ik kan me eenzelfde apparaat herinneren wat uitschuifbaar was. Mission to Mars ofzo?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
@Yakuzi, ik zou je materials iets veranderen, met reflecties bijvoorbeeld. Als je niet weet hoe dat moet kan je met google makkelijk een tutorial vinden en volgens mij staat er in de TS van "Post je 3D Stuff" ook een tutorial :)

Hier is mijn WIP:
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/5070/wip7oo.th.jpg

Ik heb er wat textures en details bij opgemaakt. Ik ga denk ik nog wat knopjes erbij maken en dan begin ik aan mijn laptop (de PDA is dan in de final aangesloten aan de laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

robin222 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:20:
[...]

Ik wil me nergens mee bemoeien maar ik doe het graag.. Er staat me iets bij dat je deze telefoon al een x gemaakt hebt? Als ik het fout heb neem me het niet kwalijk.
Nee, dat was deze:
Afbeeldingslocatie: http://tijsdejonckheere.be/images/k900_final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ok dan heb ik niks gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit ding niet uit 1 of andere film, maar het idee op zich heb ik ergens opgepikt op 1 van deze topics ;)

en inderdaad, het hoesje is een chamferbox met een boolean, het moet immers een strak, maar eenvoudig hoesje zijn.

over de stevigheid: het toestelletje heeft een oprolbaar scherm, dus het is enkel tijdens het gebruik dat het zo groot is, anders is het een pak kleiner (juist de 2 delen die geen scherm zijn)

ik voeg misschien nog wel iets GSM achtigs toe (een stapel gadgets :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

OMG!
Ik ben er gewoon 1 hele contest uitgeweest!
Ik had me voorgenomen om niet met de industriele revolutie contest mee te doen, maar ik heb zojuist 'de trein gemist' van deze contest, en ik hoop nog op tijd te zijn erop te springen :D
Welcome me back guys,
Ik kan niet geloven dat ik gewoon helemaal alle 3d contests ben vergeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Ericsson T39.. klassieke phone.. :P

WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.alife.be/tmp/screen2.jpg

Klepje moet opnieuw.. want die is echt lelijk..

Dan nog de knopjes, aansluitingen aan de onderkant, antenne... en nog wat dingen. Daarna nog texturen en renderen.. (als ik daar aan toe kom)

Oh.. in Silo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Anoniem: 131038 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:55:
Ik heb dit ding niet uit 1 of andere film, maar het idee op zich heb ik ergens opgepikt op 1 van deze topics ;)

en inderdaad, het hoesje is een chamferbox met een boolean, het moet immers een strak, maar eenvoudig hoesje zijn.

over de stevigheid: het toestelletje heeft een oprolbaar scherm, dus het is enkel tijdens het gebruik dat het zo groot is, anders is het een pak kleiner (juist de 2 delen die geen scherm zijn)

ik voeg misschien nog wel iets GSM achtigs toe (een stapel gadgets :p)
Na wat zoeken ben ik er achter.. tis niet Mission to Mars, maar Red Planet, daar gebruiken ze zo'n ding.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Menesis schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 10:48:
Heb je het persepctief wel aangezet? :P Het lijkt wel isometrisch ofzoiets. Verder ziet het er wel ok uit
Voorlopig is het inderdaad isometrisch.

Ben nog aan het kijken hoe ik het best alles exporteer naar Rhino of een ander programma.

Voorlopig kan ik nog steeds het snelst modelleren met Solidworks maar gezien de resultaten van de WIP zal de final toch door een ander programma worden gerenderd.

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:58:
OMG!
Ik had me voorgenomen om niet met de industriele revolutie contest mee te doen, maar ik heb zojuist 'de trein gemist' van deze contest, en ik hoop nog op tijd te zijn erop te springen :D
Welcome me back guys,
Man ik vergeet 'm elke keer. Waar zijn de jaren gebleven dat ik nog tíjd had om aan zo'n 3d contest mee te doen. (waar zijn de jaren heen dat ik nog wón?)
Jammer dat ik op deze computer van mn moeder Cinema4D onherroeppelijk heb laten crashen (videosettings staan te hoog) ...anders had ik 'm nu wel even aangeslingerd. Ben 'n beetje onverwachts nu al wakker nml...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:58:
OMG!
Welcome me back guys,
nou Features welcome back :P, je kan nog makkelijk mee doen (ik ben nog niet eens begonnen)

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ga een soort laptop maken met holografisch scherm. Weet nog niet precies hoe ik dat zal uitwerken.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/gadget1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/gadget2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/gadget3.jpg

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een WIP want ik heb heel het design van mijn schermpje verandert...
het heeft nu een minder lompe look en meer een moderne look.
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/holohud2.jpg

heb wel een vraagje , ik wil dus een lichtje aanbrengen maar de techniek van bv. lichgevende mousepads , dus een led schijnt in het glas en waar er een krasje is geeft het licht.
hoe kan ik dat heb best doen/faken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 21-04 08:56
moser schreef op zondag 05 februari 2006 @ 01:10:
[...]

Voorlopig is het inderdaad isometrisch.

Ben nog aan het kijken hoe ik het best alles exporteer naar Rhino of een ander programma.

Voorlopig kan ik nog steeds het snelst modelleren met Solidworks maar gezien de resultaten van de WIP zal de final toch door een ander programma worden gerenderd.
Ik exporteer meestal naar stl vanuit siolidworks en dan in max renderen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Moet het nog transparant maken, wil er een soort van scanlines doorheen, en volume light vanuit het scherm naar het hologram. En natuurlijk beetje scene eromheen ipv die witte void.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/gadget4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bacterie2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/gadget7.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DemoniCEVL op 05-02-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik ben begonnen aan mijn zwevende-pannen-enzo tafel, en ik ga hem denk ik de SaltPasser © noemen. Ze zwevende onderzetters komen nog, maar hier is alvast het tafeloppervlak:
Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/5268/tafelgadget0ap.jpg

Het bestek en de borden zijn nog tijdelijk, om een indruk van de schaal te geven. En die standaard hout texture mag eigenlijk ook niet natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

DemoniCEVL schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:24:
Moet het nog transparant maken, wil er een soort van scanlines doorheen, en volume light vanuit het scherm naar het hologram. En natuurlijk beetje scene eromheen ipv die witte void.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nou zou het uit gebruiksaspect natuurlijk wel practischer zijn als de hologram achter je toetsenbord zit in plaats van erboven... dat ziet er niet zo handig uit natuurlijk :)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
Nog Een WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.alife.be/tmp/screen3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129434

damn die WIP's zien er rete strak uit mijn complimenten!
Welke techniek gebruiken jullie om zo smooth te krijgen en toch de vorm te behouden die je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
ik denk dat ik ook maar weer eens een poging ga wagen. net mijn computer opnieuw geïnstalleerd dus k kan er weer ff tegenaan. k kwam gister ook nog iets vets tegen op i-net, wat t wordt moet je maar zien ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
WIP van mijn (tablet)laptop:
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/7237/wip4kn.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img358.imageshack.us/img358/8109/wip20pi.th.jpg

Zoals je misschien kan zien is hij in dezelfde stijl als de PDA. Hij heeft geen toetsenbord want je kan met een pennetje op dat vlak voor het scherm iets schrijven en dan zie je dat in gewone letters op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
@timovdz, het is een prototype :p
nah, ik zal er eens naar kijken, mss met het scherm platgeklapt, en dan daaruit het hologram ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/gadget9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
Anoniem: 129434 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:05:
damn die WIP's zien er rete strak uit mijn complimenten!
Welke techniek gebruiken jullie om zo smooth te krijgen en toch de vorm te behouden die je wilt?
Ik gebruik subdiv polygons .. om daar een beetje strakkere edges mee te krijgen moet je twee edges vlak naast elkaar plaatsen. Als je kijkt naar de onderkant van het stammetje, en de onderkant van het "hoedje" zie je twee edges vlak naast de edge zitten die de vorm bepaald. Hierdoor zijn die edges veel strakker, in tegen stelling tot die boven op het 'hoedje". (hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is)

Afbeeldingslocatie: http://www.alife.be/tmp/subdiv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf gaat denk ik ook maar weer is mee doen :)
Waarmee precies ben ik nog niet uit, maar daar ga ik morgen op school mijn hoofd over breken :)
Later meer van mij dus...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

wipperdewip

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/4470/wip2a5mc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/333/wip2b2uf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/4195/wip2c2nh.jpg

Tot nu toe weinig uitdagend, dus ik ga er maar een hele keuken omheen bouwen. En voedsel natuurlijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik het goed begrijp , kunnen die borden over het zwarte oppervlak zweven....
goed idee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De borden staan op het hout, wat niet magnetisch is. Anders kon je je bestek niet oppakken :P

Alles boven het zwarte oppervlak zweeft inderdaad. Daarnaast reageren de onderzetters op stemgeluid, zodat je de mayonaisepot gewoon kunt roepen als je zin hebt in een kwakje Belgisch vet bij je frites. Dankzij een intelligent pathfinding systeem kun je bovendien de hele tafel volzetten met potten en pannen: als je een potje roept, glijden de andere pannen en dergelijke aan de kant om ruimte te maken voor de onderzetter in kwestie :)

Zie eigenlijk geen reden waarom dit niet in productie kan worden genomen :7

[ Voor 3% gewijzigd door Bozozo op 05-02-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
mijn eerste wip.
het is de basis voor een digitaal boek.
het wordt eigenlijk een grote pda achtige gadget.
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics//3D/Contest%2040/wip01.png
het apparaat is ongeveer 14x20 cm
c&c is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
Bozozo schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:34:
Tot nu toe weinig uitdagend, dus ik ga er maar een hele keuken omheen bouwen.
Vet idee! Maar PLEASE! doe wat aan die textures! Checker is echt fout!. :p
Hmm.. enige dat ik kan bedenken is dat het tot nu toe er een beetje simpel uit ziet.. Ach.. het is een eerste WIP en je hebt nog 3 weken.. Ik ben benieuwd wat je er van maakt.

Nog een WIP-je van mij:

Klepje zit er op, en knoppen zijn gemaakt...
Afbeeldingslocatie: http://www.alife.be/tmp/screen4.jpg

edit:
Mijn ontwerp is gewoon simpel iets na maken.. niet zo origineel. Iets met veel detail en high poly na maken is iets dat ik niet zo vaak kan doen op werk, dus moet ik het hier maar doen. Leuke afwisseling van low poly + normal maps..

[ Voor 15% gewijzigd door micha_no op 05-02-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Menesis schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:43:
[...]
Ik exporteer meestal naar stl vanuit siolidworks en dan in max renderen.
Bedankt voor de tip.
Ik was bezig met IGES maar dat gaf niet altijd perfect resultaat (beetje lastig met verschillende instellingen van de IGES conversie)

Even mee zitten spelen maar ik vind dat IGES een beter resultaat geeft (Rhino3d en Maya) vooral voor gekromde oppervlakken (bogen, fillets,...)

[ Voor 18% gewijzigd door moser op 05-02-2006 22:54 ]

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
hier mijn eerste wipje, wie raadt wat het is?

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/wip01.jpg

strax eerst de dvdspeler en alle overige details erin maken

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Dit lijkt me wel weer een leuke contest om aan mee te doen, WIP van mijn APod, nog zat te doen:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/Gadget.jpg

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/5232/screen13ba.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/4725/screen22ys.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/6872/screen35tq.th.jpg

3 WIPjes.

Veel dingen die mij nog niet aanstaan.

snoer naar de oortjes moet nog gemaakt worden
aluminium als lampvoet is geen zicht
belichting
...

Ik ga eens kijken of ik photoworks niet goed aan de praat krijg want surface-modelling ligt mij niet echt en om alle vlakken te voorzien van een materiaal,...

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
Weer een WIP:
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/8180/wip3aa.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/5443/wip21bv.th.jpg

Heb nu oordopjes erbij gemaakt en wat basiskleuren erop gedaan. Er moet nog veel worden getextured en ook nog wat worden gemodelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Me like glossy effect...

mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
en hier weer 2 kleine wipjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/wip02a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/wip02b.jpg

de binnenkant is zo wel erg kaal, mrrg eens even wat aan doen ;)
Bozozo schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:33:
Me like glossy effect...

mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?
ik heb het gedaan met een shellac met in beide sloten een vraymtl. anders moet je ff zoeken naar carpaint tutorials, daar krijg je ook mooie glans effecten mee

[ Voor 44% gewijzigd door DP Kunst op 06-02-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
deze geweldige tutorial van Chester (ik heb wel wat verandert bij mijn material)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Ik ga ook mee proberen te doen.. :)
Heb nu Maya 4.0, en ga er een beetje mee klooien enzo..

edit:
Pff.. Is nog best moeilijk allemaal. Misschien beter met 3DSMAX beginnen?

Hier even een paint schets van het idee:
Afbeeldingslocatie: http://endlessnl.com/got/glas_laptop.JPG
Laptop met touchscreen toetsenbord (zelf te configgen natuurlijk. :P) en een projectie glasplaat waar het beeld op komt. Als de glasplaat dicht is kun je op de muur projecteren. :) (En natuurlijk gewoon het tocuhscreen nog steeds gebruiken.)

Moet ik er alleen nog achter gaan komen hoe je dat met die materials en belichting doet enzo.. Komt goed. :)

[ Voor 79% gewijzigd door endless op 07-02-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167810

Hersenspinseltje :9
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/8038/phoneknife6za.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Laatst online: 25-01-2019
micha_no schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:29:

Nog een WIP-je van mij:

Klepje zit er op, en knoppen zijn gemaakt...
[afbeelding]

edit:
Mijn ontwerp is gewoon simpel iets na maken.. niet zo origineel. Iets met veel detail en high poly na maken is iets dat ik niet zo vaak kan doen op werk, dus moet ik het hier maar doen. Leuke afwisseling van low poly + normal maps..
Herken ik een Ericsson T39m? Mooie keuze _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door AquilaDus op 07-02-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
yup.. T39

:-)

Meer WIPs vanavond... Bijna klaar met modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
Weer een update :) :
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/1135/wip1ow.th.jpg

Ik heb wat textures erbij gemaakt maar is nog niet af. Als ik het texturen af heb ga ik denk ik de PDA er aan vastmaken en dan maak ik misschien nog iets voor de laptop ofzo (ben alleen een beetje inspiratie kwijt :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De DVD-drive vind ik erg mooi (Blu-Ray erop zetten?), maar die CPU temp metertjes of wat het ook zijn moeten er echt af. Sorry dat ik het zeg, maar ze zijn funest voor de stijlvolle look van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
Bozozo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:29:
De DVD-drive vind ik erg mooi (Blu-Ray erop zetten?), maar die CPU temp metertjes of wat het ook zijn moeten er echt af. Sorry dat ik het zeg, maar ze zijn funest voor de stijlvolle look van je laptop.
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Ik vond al dat ze er niet echt bij pastten want dat is het enige met een geheel andere kleur (op het beeldscherm na dan). Dus ik denk dat ik dat ook weghaal. Had alleen geen tijd om weer een render te maken zonder die meters (ben nu alleen even posts checken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik doe ook maar even mee :D Wat dachten jullie van een Aansteker met een 4096kleuren scherm! of een 65k scherm?

Hier even 2 w.i.p's

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/aanstek1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v454/Jasper_Mous/aanstek2.jpg

C&C welcome ;)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het modellen enzo ziet er al goed uit , maar ik vind dat jouw scherm niet echt als een scherm lijkt.
het lijkt meer op een prentje , ik denk dat het meer zou moeten lijken alsof er echt licht uit komt.
edit : nog even een update van mijn kant:
de status icoontjes zijn er (holografisch , daarom zweven ze) alleen hebben ze nog niet de juiste holografische material dat komt later.
ben er best wel al tevreden over , als beginnende 3d modeller:
Afbeeldingslocatie: http://i18.photobucket.com/albums/b131/smg2005/holohud_new.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 07-02-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Allemaal mooi werk.

Dat motiveert mij enkel nog meer om nog wat verder te knoeien

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:08:
Ik doe ook maar even mee :D Wat dachten jullie van een Aansteker met een 4096kleuren scherm! of een 65k scherm?

Hier even 2 w.i.p's

[afbeelding]

[afbeelding]

C&C welcome ;)
hmmz gezien het nut ....

je steekt nog steeds iets aan met een vuursteentje en vloeibaar gas. en daarop een 4096 kleuren schermpje.... klinkt niet iets om mee te patsen, lijk me..

zorg voor een indrukwekkende (veilige) vuurontsteking om toch indruk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
dntje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:51:
Weer een update :) :
[afbeelding]

Ik heb wat textures erbij gemaakt maar is nog niet af. Als ik het texturen af heb ga ik denk ik de PDA er aan vastmaken en dan maak ik misschien nog iets voor de laptop ofzo (ben alleen een beetje inspiratie kwijt :/ )
Het glimmende zwart vind ik wel cool!

Er zijn een paar dingen die mij opvallen:
- de tekst "Write Pad" staat een beetje knullig, op het touchpad van mijn laptop staat niet wat het is. De functie is wel duidelijk zonder dat het er op staat. ;)
- De CE voor op.. beetje minder.. wel een mooi plekje voor een 'Merk' logo.
- De tekst op de dvd - speler.. het logo is mooi, de tekst is een beetje saai.Misschien is het mooier om de onder de lak laag te doen, zodat het er uit ziet als of ze ingelegd zijn. Als je niet snapt wat ik bedoel zal ik wel ff googelen voor een voorbeeld.
- De losse draadjes van de koptelefoonplug en 5 koptelefoon uitgangen zien er ook minder uit.

Hoop dat dit helpt... :) (oh.. helemaal niet vervelend bedoelt ofzo! Dit is gewoon opbouwende kritiek, altans .. zo is het wel bedoelt!)

Mijn WIP voor vanavond (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.alife.be/tmp/screen5t.jpg

Begonnen aan de antenne bolling. Speaker en microfoon gaatjes (deukjes meer) gemaakt, begin gemaakt voor de aansluitingen aan de onderkant en nog wat kleine dingetjes...
C&C altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167810

Hmz, 'k had nog een stom idee... :9
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/1241/triplescreen7ud.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
geen stom idee, alleen hoe ga je hem dicht klappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Ondanks het feit dat ik gistermiddag mijn USB-Stick met mijn 3D-files op de zaak had laten liggen |:(, toch weer een kleine update van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://probeersel.bvharderwijk.nl/images/Gadget2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iznogood
  • Niet online
Nice wip's all :) Bij de volgende contest wil ik ook graag meedoen... kan ik hier alvast voorkeuren opgeven voor het topic ? Zat nl te denken aan Ghost Towns ( http://www.ghosttowngallery.com/ )

Just as Good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

iznogood schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:37:
Nice wip's all :) Bij de volgende contest wil ik ook graag meedoen... kan ik hier alvast voorkeuren opgeven voor het topic ? Zat nl te denken aan Ghost Towns ( http://www.ghosttowngallery.com/ )
NEE, wacht daar maar even totdat de uitslag bekend is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DemoniCEVL schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:13:
@timovdz, het is een prototype :p
nah, ik zal er eens naar kijken, mss met het scherm platgeklapt, en dan daaruit het hologram ofzo.

[afbeelding]
zou ik mogen vragen hoe je dat material maakt van die lichtstralen ? :P
voor mijn icoontjes heb ik namelijk ook zoiets nodig maar de vorm/material lukt niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Anoniem: 161585 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:36:
[...]

voor mijn icoontjes heb ik namelijk ook zoiets nodig maar de vorm/material lukt niet echt
Ik neem aan dat ie dat heeft gemaakt met een spotje met volume light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Hmm.. Het wil me allemaal niet echt lukken.
Misschien toch maar eens gewoon met 3DSMAX gaan beginnen..
Ik zal de deadline wel niet halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
micha_no schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:02:
[...]

Het glimmende zwart vind ik wel cool!

Er zijn een paar dingen die mij opvallen:
- de tekst "Write Pad" staat een beetje knullig, op het touchpad van mijn laptop staat niet wat het is. De functie is wel duidelijk zonder dat het er op staat. ;)
- De CE voor op.. beetje minder.. wel een mooi plekje voor een 'Merk' logo.
- De tekst op de dvd - speler.. het logo is mooi, de tekst is een beetje saai.Misschien is het mooier om de onder de lak laag te doen, zodat het er uit ziet als of ze ingelegd zijn. Als je niet snapt wat ik bedoel zal ik wel ff googelen voor een voorbeeld.
- De losse draadjes van de koptelefoonplug en 5 koptelefoon uitgangen zien er ook minder uit.
Bedankt voor je kritiek :) Ik heb nu aan de punten gewerkt en ik vind het er nu wel wat beter uitzien. Ik snapte alleen niet echt precies wat je nou bedoelde met "inleggen onder de lak" (ik heb er wel wat aan veranderd maar ik weet niet of je dat bedoelde). WIP:
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/214/wip9xn.th.jpg

Ik heb wel wat veranderd aan het draadje van de oordopjes maar niet al te veel. Ik ben ook nog niet echt zeker over de tekst op het scherm :/ Ik heb ook nog wat overbodige koptelefoon aansluitingen
weggehaald en er 2 netwerk uitgangen in de plaats gemaakt. Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik verder nog kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

endless schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:44:
Ooit eens gehoord van het spreekwoord "Het is de kok, niet de keuken"? Zie het 3d-topic voor tutorials; je zult merken dat je meer vindt voor 3dsmax dan voor Maya. Als ik jou was zou ik zelf pas met Maya gaan werken als je de terminologie en technieken (mesh, face, etc) beter kent.

Je kunt echter ook misschien een editor nemen die makkelijker in gebruik is; voor vloeiende vormen is Wings3D misschien wat ( zie http://www.wings3d.com/ en http://en.wikipedia.org/wiki/Wings_3D ); makkelijk, en voor een hoop slicke en smoothe gadgets geschikt.

Nog een tip: ga niet vertellen wat je wel en niet gaat halen in deze thread; laat je work in progress zien. Da's stukken interessanter.
De PDA is een beetje dik. Ik zou de stylus ook wat stomper maken; ligt beter in de hand en gaat niet zo gauw stuk. De hoeken aan de onderkant van het scherm zien er nog niet zo afgerond uit als de onderste helft. Het modelnummer is te groot - het woord "Touch Screen" ook (pak svp een mooier font ;) ). Vervang "open" door een klein icoontje; dit snappen mensen beter dan de tekst en het ziet er sierlijker uit. Het volume-jogwheel steekt behoorlijk uit; misschien kun je dit wat kleiner maken? Wil je echt voor gadget-value gaan, zorg er dan voor dat er een klein display onder zit wat een percentage-balk laat zien zoals ook het geval is bij de Hartmann Neuron.

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4148/resynator1rzut8xa.th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Yoozer op 08-02-2006 17:40 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
endless schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:44:
Zoals al eerder gezegt is, het is niet de tool die het eind product bepaald.
Wat je het beste kunt doen is een programma kiezen dat je lekker ligt. Ik raad eigenlijk zelf aan om een programma te nemen dat zich richt op 1 gebied om mee te beginnen. Wings 3D is een goed voorbeeld, maar ook Silo is een erg goede modeller. (www.nevercenter.com)
Het grote voordeel is dat je niet zo snel verdwaalt raakt in alle opties, en je gewoon kunt richten op het aller belangrijkste: het maken van een mooie model. Als je dat eenmaal onder de knie hebt dan kun je de kennis die je op gedaan hebt makkelijk toepassen in een ander programma.
Ik zie heel vaak mensen hele ingewikkelde shaders en render technieken gebruiken, op een model dat eigenlijk niet de moeite waard is. (Komt vaak voor bij studenten: "He! ik heb een bal gemaakt, hij ziet er uit als chroom, ik zet hem op een checker vlak en render het.. Kijk eens hoe mooi" :O )

Persoonlijk denk ik: probeer eerst een redelijke model te maken en die techniek door te hebben, voordat je veel tijd gaat steken in het maken van materials (shaders) en renders..

(Einde van deze rant)

Vanavond geen WIPs van mij.. ben naar de kroeg geweest in plaats van te modellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
Anoniem: 161585 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:36:
[...]

zoals robin222 al aannam, dat heb ik idd gedaan met wat volume light, gekoppeld aan een spot. En om te voorkomen dat ie te ver doorschijnt heb ik een korte near en far attenuation gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

W00t, ik heb me nieuwe PC nu eindelijk up and running en kan lekker weer meedoen! =D

Ik kijk een hoop Star Trek/Star Wars dus ik moet genoeg inspiratie hebben.
Ik denk dat ik voor een tricorder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoritai
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03-2021
Acid_Burn schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:49:
[...]

Na wat zoeken ben ik er achter.. tis niet Mission to Mars, maar Red Planet, daar gebruiken ze zo'n ding.
er was ook nog een TV serie.. Earth: Final Conflict ofzo, die hadden ook zoiets gevalletje ( ingeschoven iets van 12x3x3 (lxbxh in cm :P) met ingebouwde cam, gps, vertaalunit, eeuwig duurende batterijen (behalve als het goed uit kwam als ze op waren)

ik ga denk ik meedoen (als ik op me stage maya mag installeren :P) anders heb ik er nogal weinig tijd voor (gebeurde dus ook met indu rev....)
en anders.. good luck to all of you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
ook maar eens meedoen dan. Ik zou deze gadget graag zelf wel willen hebben mits deze natuurlijk ooit gemaakt gaat worden. Het is een uitbreidbaar tekentablet voor de mensen met meer als een schermpie.

Ik wil er nog 2 schermpies bijmaken zodat het wat makkelijk te snappen is wat het nu is.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~devriesm/post1.gif

Graag wat commentaar.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
het ziet er een beetje uit als een platte poly cube met wat zwarte vlakjes er op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
als je nou inplaats van zwart een grijstint van maakt. er is nooit iets echt zwart, en het lijkt dan meestal door belichting en schaduw al een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Even een kleine update van mijn kant, opname-knopje toegevoegd en texturing compleet gemaakt.
Nog te doen:
- Aansluiting voor oordopjes modellen
- Oordopjes modellen
- Omgeving bedenken/maken
- Belichting verbeteren

Afbeeldingslocatie: http://probeersel.bvharderwijk.nl/images/Gadget3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ga es kijken of ik mijn Zen na kan bouwen dan. Orginaliteit 0 maar ik heb ook niet veel tijd :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@ZipoBibrok5-dinges:

Heb je het Catmull-Rom filter ("CatRom" op de rendertab) al geprobeerd voor de AA?
(en niet vergeten AA aan te zetten voor je materialen)

Dan ziet het er allemaal wat scherper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Omdattege ook wips moet posten:
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/render_01.jpg
Heb nog niets aan textures gedaan, behalve het schermpje nu.
Ik vind m nog niet mooi, way to go :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.