3D Contest v39: Industriële Revolutie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.070 views sinds 30-01-2008

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Die machine werkt volgens mij niet echt. Nu gaat de ventilator heen en weer :P

101e post alweer :)

[ Voor 5% gewijzigd door lemming_nl op 29-12-2005 16:30 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Acid_Burn schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:27:
Ik denk dat die machine meer hitte opwekt dan dat die ventilator voor verkoeling zorgt :P
waarschijnlijk wel. :+
het was bedoeld om aan te geven dat ze rond die tijd ook een hoop slechte uitvindingen hebben gedaan.
maar nu ik erover nadenk is het wel een heel goede verwarming, met door de lucht stroming :+
lemming_nl schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:30:
[...]

Die machine werkt volgens mij niet echt. Nu gaat de ventilator heen en weer :P

101e post alweer :)
waarom zou die niet werken dan ?

[ Voor 24% gewijzigd door Alnitak op 29-12-2005 16:55 ]

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• lemming_nl
  • Niet online
Alnitak schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:53:
[...]

waarom zou die niet werken dan ?
nm

[ Voor 90% gewijzigd door lemming_nl op 29-12-2005 19:11 ]

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

je moet de zuiger heen en weer laten gaan (i.e. een scharnierpunt onderaan links zodat hij rechts naar boven en naar beneden meebeweegt) en het knikje/scharniertje op je as weghalen... nu kan er geen kracht worden overgebracht omdat het onderbroken is.
Bouw het anders even met technisch lego? Weet je gelijk hoe het zit :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ea1da0759c7d94346622391cca52bc7d/full.jpg
Jippieee we zijn weer een stukje verder. Wat enorm veel details zitten er aan Crystal Palace zeg :P

Hier moet het naartoe:
Afbeeldingslocatie: http://www.benjohnsonartist.com/pictures/crystal_palace.jpg

Hmm, wait, dit is een reconstructie uit 1984 en ik heb iets ander referentiemateriaal, nml. een schilderij dat toen ter plekke gemaakt is. Dus sommige bogen en constructies kloppen niet ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Blue op 29-12-2005 21:19 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

WIP :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rme_2001/induwip4.jpg

En nogmaals een vraag :

Tot nu toe heb ik meerdere malen geprobeerd met MAX aan de gang te gaan, elke keer word ik weer een stukje handiger met moddelen, leer de functies beter kennen ect.
Helaas liep ik tot nu toe ook elke keer vast met texturen, ik kan best accepteren dat ik niet zo artestiek aangelegt ben als sommige hier, maar gewone basis textures schijnen mij al niet te lukken
Voorbeeldje van mijn 1e poging om de bovenstaande wip te texturen :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rme_2001/induwip5.jpg
nadat ik de grond zonder texture had (diffuse(noise) + bump(smoke)) en nog wel redelijk tevreden was met het effect, poogde ik daarna de wand met texture te doen. Nou oordeel zelf, persoonlijk vind ik em oer lelijk.
Nu dus de vraag of iemand een tutorial weet waarmee ik het texturen echt is onder de knie kan krijgen, ik hoef heus niet gelijk fotorealistische textures te kunnen maken, maar ik zou deze scene toch wel graag zelf texturen (vooral metaal & hout).

... MMORPG Addict.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien kun je de pure texture die je nu hebt, nog aanvullen met een bump map. Dan 'bumpt' hij die diepte van de houten planken ook echt door in je object. Want het lijkt inderdaad nu echt alsof je je muur behangen hebt met streelzachte reepjes behang inplaats van dat het woeste noestige planken zijn. Gebruik je wel goede textures? Gebruik je Photoshop oid om je textures aan te passen of haal je ze direct van internet?
Met de functie Sketch -> Photocopy kun je je image min of meer omzetten naar zwarte outlines, of anders met 'find edges' ... en die kun je dan als bumpmap gebruiken. Geeft net dat beetje relief en ruwheid aan je plankjes waar ze dat missen. Je kunt het ook leuk gebruiken voor roest op de ketels (ohja wacht, ze waren nieuw :+ ), waarbij je door heel erg met de levels van je image te spelen, je een bumpmap creeërt die de roestige plekken hoger heeft liggen dan de onbeschadigde plekken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Belichting is ook superbelangrijk... je kunt nog zulke mooie textures hebben, zonder goede belichting (inclusief de schaduwen!) blijft het er uit zien als een screenshot uit een slecht videospelletje en heb je ook niet veel aan die mooie bumpmaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ook deze _/-\o_ geweldige _/-\o_ site: http://www.itchy-animation.co.uk/light.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163535

nog een WIPje

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip4.jpg

best ingewikkeld al die stokjes, boutjes, schroefjes, schaniertjes, enz. enz. 8)7

heb nog tijd genoeg om er veel meer bij te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:15:
nog een WIPje

[afbeelding]

best ingewikkeld al die stokjes, boutjes, schroefjes, schaniertjes, enz. enz. 8)7

heb nog tijd genoeg om er veel meer bij te maken 8)
Dat is al een iets logischere constuctie :D Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Mr_Kite schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:43:
[...]

je moet de zuiger heen en weer laten gaan (i.e. een scharnierpunt onderaan links zodat hij rechts naar boven en naar beneden meebeweegt) en het knikje/scharniertje op je as weghalen... nu kan er geen kracht worden overgebracht omdat het onderbroken is.
Bouw het anders even met technisch lego? Weet je gelijk hoe het zit :)
al m'n technisch lego licht bij nog bij m'n ouders :p
en heb nu geen tijd om 9 uur in de trein te gaan zitten

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Negen uur! wow. :P Zij in Zeeland jij in Groningen ofzo?

Ik kan nu mijn nieuwe computer laten hibernaten, dat is zo fijn :) ... ik had een Duron 1200, gewoon mijn werkstation :P en klaagde nooit.. maar heb nu laatst een P4 2,4 gekregen :9~ met onboard een Intel Extreme kaartje... 'goh' mijn rendertijden worden er toch wel beter op :P dus ik heb besloten dat dat mijn nieuwe desktop systeem wordt. En vooral bij zo'n glazen gebouw als ik nu heb, is dat echt geen overbodige luxe ;) En dat hibernaten: ik laat m hibernaten, hij start de volgende dag weer op... ik ruim mijn kamer nog even op en ondertussen heeft hij alweer een halve render gebakken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Dark Blue schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:30:
Negen uur! wow. :P Zij in Zeeland jij in Groningen ofzo?
in 1 keer goed ( je hebt verborgen talenten Dark Blue )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er idd ingewikkeld uit, KaBRamm :)

Ik hoop voor je systeem dat je wel geïnstantieerde objecten gebruikt (voor de moertjes en bouwtjes, etc) ipv allemaal copieën?
Dark Blue schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:30:
En dat hibernaten: ik laat m hibernaten, hij start de volgende dag weer op... ik ruim mijn kamer nog even op en ondertussen heeft hij alweer een halve render gebakken :Y)
...tenzij Windows er weer eens een puinhoop van maakt en halverwege het opstarten vanuit de hibernate-modus nog even al je spaarzame, niet opgeslagen, werk van de vorige dag het oneindige duister inzwiept.

Een beetje lange manier om te zeggen dat je erg moet uitkijken met dat hibernaten ;)
(ik heb er zelf vaak last van als ik meer dan 2 weken iedere dag heb zitten hibernaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:19:
Ziet er idd ingewikkeld uit, KaBRamm :)

Ik hoop voor je systeem dat je wel geïnstantieerde objecten gebruikt (voor de moertjes en bouwtjes, etc) ipv allemaal copieën?
geïnstantieerde wat.... heb geen flauw idee wat dat zijn, dus zal ik het wel niet gebruikt hebben.

Verder wens ik alvast iedereen een gelukkig nieuwjaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je een object selecteerd en je doet Shift-sleep, dan komt er immers een venstertje tevoorschijn. Hier kun je oa kiezen uit "Copy", "Instance" en "Reference". Als je "Instance" kiest dan maakt het niet uit welke object je wijzigt --> ze krijgen allemaal dezelfde bewerking mee. Dat is niet het geval bij een "copy", dan zul je het 1 voor 1 moeten doen :P

Zie ook de F1-toets :P

Edit: Oh en iedereen de Beste Wensen voor 2006!! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Scipionyx op 01-01-2006 15:32 . Reden: Oh.. ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Scipionyx schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:32:
Edit: Oh en iedereen de Beste Wensen voor 2006!! ;)
Dat wens ik ook met terugwerkende kracht iedereen nog toe! :D

Aardbei: dankje dat je dat even noemt over het hibernaten. Ik heb vroeger op een oud systeem Windows 2000 gehad (daar draaide ik voor het eerst Vue d'Esprit op, waar ik tot nu toe 2 contests mee gewonnen heb, snif, wat een historie) en daar ging de exodus del hibernatie ook wel eens mis: vastloper tijdens terugkomst :X ...rebooten dan maar, met als gevolg alles kwijt zijn. Ik verzeker me ervan dat ik eerst save voordat ik hem naar winterslaap klik! :)
/lang verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wipje van de hal waar de locomotief in komt te staan

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip6.jpg

heb alleen niet zoveel ideeen van wat er mog meer in die hal moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 21:53

nXXt

Carpe omnia

Anoniem: 163535 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:54:
wipje van de hal waar de locomotief in komt te staan

[afbeelding]

heb alleen niet zoveel ideeen van wat er mog meer in die hal moet.
Ideeën:

Monteurs, onderdelen, stapels kolen, wagons (soort remisehal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129434

nXXt schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:08:
[...]

Ideeën:

Monteurs, onderdelen, stapels kolen, wagons (soort remisehal).
houten kisten met spullen die nog vervoerd moeten worden, kraan om op te tillen....

Wilde zelf meedoen, zat met het idee om een grote fabriekshal te maken met allemaal tafeltjes met zo'n ouwe naaimachine erop zoals je wel es op tv ziet, zit helaas alleen beetje met gebrek aan tijd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 129434 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:12:
[...]

houten kisten met spullen die nog vervoerd moeten worden, kraan om op te tillen....

Wilde zelf meedoen, zat met het idee om een grote fabriekshal te maken met allemaal tafeltjes met zo'n ouwe naaimachine erop zoals je wel es op tv ziet, zit helaas alleen beetje met gebrek aan tijd :'(
Ah welnee joh, die tafel met naaimachine bouw je één keer en je dropt er 500 instances van! :D Kom nou, als je even nadenkt is dat zo veel nog niet :P
En op elke naaimachine een ander stukje lap, vrouwpersoontje er aan, riggen, handjes ietsje anders buigen, klaaaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124320

Ik heb besloten om ook maar mee te doen aan deze contest. Ik ben onlangs begonnen met een beetje te spelen met Maya en kan inmiddels het een en ander maken, hoewel nog niet veel. Ik moet zeggen dat er al veel moois hier voorbij is gekomen. _/-\o_
Omdat ik nu redelijk wat tijd heb om verder te experimenteren, doe ik nu mee in de hoop er wat van op te steken. (8>

Ik zal maar m’n eerste wipje posten:
Afbeeldingslocatie: http://mrpencil.nl/diverse/WIP.jpg

Wat je hier ziet is de zuiger van de “Boulton and Watt rotative steam engine”. De eerste goedwerkende stoommachine. Met de introductie van dit apparaat kon de Ind. Rev. echt beginnen.
C&C is natuurlijk welkom!

@KaBRamm: Je loc ziet er erg netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zó mijn bijna laatste wipje, hoef alleen alles nog een leuk kleurtje te geven, licht er bij doen, en dan ben ik wel ongeveer klaar, heb geen flauw idee wat ik daarna moet gaan doen. :?
ik hoop dat ik nog goede ideeen krijg om er bij te plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip7small.jpg

treinje komt er nog in te staan op het spoor

@ nXXT & rubb0r
nog bedankt voor de tips _/-\o_
Anoniem: 124320 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:34:

@KaBRamm: Je loc ziet er erg netjes uit!
dank je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 163535 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:58:
zó mijn bijna laatste wipje, hoef alleen alles nog een leuk kleurtje te geven, licht er bij doen, en dan ben ik wel ongeveer klaar, heb geen flauw idee wat ik daarna moet gaan doen. :?
ik hoop dat ik nog goede ideeen krijg om er bij te plaatsen.
[afbeelding]

treinje komt er nog in te staan op het spoor

@ nXXT & rubb0r
nog bedankt voor de tips _/-\o_

[...]

dank je 8)
toon volledige bericht
Ik zou het spoor eigenlijk lager plaatsen dan de vloer, zo wordt inladen enzo erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

lemming_nl schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:03:
[...]

Ik zou het spoor eigenlijk lager plaatsen dan de vloer, zo wordt inladen enzo erg moeilijk.
Nee, de laadplaats hoger maken ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

so, het is hier erg uitgestorven
tijd om weer eens een wipje te posten.

Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip8small.jpg

ik heb nog vrij veel tijd over, dus er komt waarschijnlijk nog meer bij.

dus ideeën zijn weer welkom, en natuurlijk ook commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:02:

[afbeelding]

Wow, heel mooi. Alleen het plasje op het perron lijkt iets te artificieel. Voor de rest uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Anoniem: 130495 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:55:
[...]

Wow, heel mooi. Alleen het plasje op het perron lijkt iets te artificieel. Voor de rest uitstekend!
Misschie nkun je aan het water wat meer ruis te voegen zodat het troebel word.

Je kan er natuurlijk ook een olivlek van maken of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13

[afbeelding]

Het is naar mijn idee allemaal wat te clean, te netjes. Tijdens de Ind. Rev. werd er niet echt veel opgeruimt hoor... :)
Maar voor de rest zeer mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163472

maarreh. gaat die pijp van die trein niet dwars door die steunbalk heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Ik heb de tutorial over rook gevonden! Je leert mooie rook maken adhv particle systems en wat dingen in de mat-editor. Een leuke bijkomstigheid is dat de rook ook meteen geanimeerd is :P
http://www.3dluvr.com/content/article/61

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163472 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:30:
maarreh. gaat die pijp van die trein niet dwars door die steunbalk heen ?
nee, ik dacht dat eerst ook, dus heb ik dat ff nagekeken en dat is niet zo :D

Ik heb besloten om het water maar weg te laten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:58:
[...]

nee, ik dacht dat eerst ook, dus heb ik dat ff nagekeken en dat is niet zo :D

Ik heb besloten om het water maar weg te laten. :Y)
Ik zou ook nog best wel een bump gooien op die steun balken van je dak, die lijken nu van gelakt eiken, en das geloof ik niet de bedoeling ;)

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Hèh, waarom doet iedereen hier toch alsof vroeger alles onder de roest, krassen en vlekken zat? :)
Ik begrijp best dat het in je herrinnering zo was :Y), maar ik denk dat het juist cool zou zijn om zo'n stoommachine glimmend in een mooie showroom op een of andere wereldtentoonstelling neer te zetten als "the next best thing". Maargoed, ik snap dat het gemakkelijker is om een "industriele revolutie" gevoel neer te zetten met effecten dan op de manier die ik begrijp. Bovendien doe ik zelf niet eens mee dus wat zeur ik nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Mr_Kite schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:07:
Hèh, waarom doet iedereen hier toch alsof vroeger alles onder de roest, krassen en vlekken zat? :)
Ik begrijp best dat het in je herrinnering zo was :Y), maar ik denk dat het juist cool zou zijn om zo'n stoommachine glimmend in een mooie showroom op een of andere wereldtentoonstelling neer te zetten als "the next best thing".
Dat is natuurlijk ook wel zo. Maar als het vies moet zijn, is dat vaak meer moeite en het draagt bij aan de sfeer van de meeste 3D composities die hier gepost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:03
Wacht tot er iemand met een kruiwagen kolen komt om de treinvoorraad aan te vullen. En vervolgens zal de trein ook zijn oventje op moeten stoken om weg te kunnen rijden, dat geeft me een hoop roet uit die pijp! Dan mag je flink poetsen, hoor ;)
Los van het feit dat vervuiling totaal niet erg was voor de grote industriëlen dahmahls! Steden met een grote industrie (hier in NL onder andere de textielsteden) zaten allen onder een flinke laag roet.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

[afbeelding]

Nog even een dingetje van mijn kan (ja, ik ben een mierenn**ker als het om stoomlocs gaat :p ) je wielflenzen zijn niet goed.

Als ik even in paint een doorsnede van een wiel in elkaar knutsel volgt hieruit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/b.visee/wiel.jpg

Beetje gaar getekend, maar enfin :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116256

... hum door een computer crash mun bestandjes kwijt geraakt.... :( niet zo leuk... Weet dus niet zeker of ik het nog haal.... Ik laat nog wat horen :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik kom maar niet verder. Ik heb tot nu toe dit:

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/5161/rotary0us.th.jpg

Maar ik kom er gewoon niet uit hoe alle buisjes lopen, weet iemand een tekening van de zijkant van dit ding? (naam onbekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

hmm, wat doet het?

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 145272 op 11-01-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
lemming_nl schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 07:28:
Ik kom maar niet verder. Ik heb tot nu toe dit:

[afbeelding]

Maar ik kom er gewoon niet uit hoe alle buisjes lopen, weet iemand een tekening van de zijkant van dit ding? (naam onbekend)
Niet exact hetzelfde maar komt behoorlijk overeen dus misschien dat je hier wat mee kan:
http://www.techantiques.c...php?set_albumName=album30

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Het is bijna zover. De deadline voor de contest komt dichterbij :)
daarom even een *kick* van dit threadje.

Wie doen er nu nog concreet mee?

Ik moet natuurlijk niks zeggen, want ik deed niet mee. Maar ik ben toch wederom teleurgesteld in de contest. De Concept Car contest was zoals een contest moet zijn. De 2 daarna waren gewoon slecht.

Ik hoop op een leuke 40e editie van de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Joepie. Allebei 'mijn' contests zijn een beetje geflopt (de ander was 'olympische spelen' :X ). Ik doe dit niet nog een keer iig :/

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
ik doe wel mee, heb alleen de afgelopen niet eens tijd gehad om normaal te slapen, dus laat staan modellen, ik ga proberen er vanavond mee verder te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door Alnitak op 16-01-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het een idee om de volgende contests weer eens wat korter te maken?

(een week?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
zou men kunnen proberen, al denk ik dat je dan alleen wat wires krijgt :/ Maar niet geschoten is altijd mis dus het is misschien wel een idee voor de volgende contest :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Probleem zit hem denk ik het realiseren van ideen. Ik had bijvoorbeeld een mooi idee bij die stoommachine van mij maar aangezien het toch ingewikkeld is en ik niet goed genoeg ben om met een beetje snelheid resultaat te zien gaat de lol er snel af. Daarbij komt ook nog dat ik het extreem druk heb met school. De lego contest had bijvoorbeeld veel deelnemers. Waarom? Omdat het makkelijk is om iets van lego te maken, zolang je cylinders en boxes kan maken kan je lekker legoblokjes opstapelen. Daar was het ook makkelijk bij om een idee in je hoofd snel in je programma te krijgen. Bij ingewikkeldere onderwerpen duurt dat nou eenmaal langer en gaat de lol eraf. Ik denk niet dat verkortiing van de contest dat verbeterd. Wat je wel kan doen is een onderwerp te nemen waarbij je snel resultaat ziet. Iets zoals macro. De een maakt een glas, de ander een cola blikje. Bij dat soort onderwerpen kan je gewoon sneller resultaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het meer om gaat of je er veel van af weet en/of je er veel over kunt vinden. hierdoor krijg je geen inspiratie over wat je wilt maken, dus je maakt niks. als het een onderwerp is waar je zeer veel over weet kun je genoeg inspiratie kwijt, en je maakt dan zelf iets wat leuk is. dus lever je je final in.

Verder lever ik ook mijn FINAL in.
puntjes die er verandert zijn:
- je hebt nu ook nog een buiten, waar fabriekjes staan.
- het water is vervangen door een bezem (staat voor dat er ook soms schoon gemaakt moest worden)
- alg in de spoor bak (dat het niet altijd even gezonden werk plaatsen waren (vochtig))
- de steun balken zijn iets donkerder geworden (zodat ze niet meer op gelakt eiken lijken)
- de trein wielen zijn verandert
- het plasje water is weg, omdat ik het artificiele niet weg kreeg.

FINAL
Afbeeldingslocatie: http://foxmountain.nl/bram/wip9small.jpg
*klikbaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159030

Ik zit nu dus danig krap in mijn tijd dat ik me terug moet trekken. Helaas maar waar. Een volgende keer doe ik wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155685

Anoniem: 163535 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:42:
Ik denk dat het meer om gaat of je er veel van af weet en/of je er veel over kunt vinden. hierdoor krijg je geen inspiratie over wat je wilt maken, dus je maakt niks. als het een onderwerp is waar je zeer veel over weet kun je genoeg inspiratie kwijt, en je maakt dan zelf iets wat leuk is. dus lever je je final in.

Verder lever ik ook mijn FINAL in.
puntjes die er verandert zijn:
- je hebt nu ook nog een buiten, waar fabriekjes staan.
- het water is vervangen door een bezem (staat voor dat er ook soms schoon gemaakt moest worden)
- alg in de spoor bak (dat het niet altijd even gezonden werk plaatsen waren (vochtig))
- de steun balken zijn iets donkerder geworden (zodat ze niet meer op gelakt eiken lijken)
- de trein wielen zijn verandert
- het plasje water is weg, omdat ik het artificiele niet weg kreeg.

FINAL
[afbeelding]
*klikbaar*
toon volledige bericht
super mooi, zeer netjes gedaan _/-\o_

alleen 1 klein detail, er schijnen lichtstralen door de ramen terwijl het buiten donker is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik zou nu heel hard tentamens aan het leren moeten zijn, maar ik ga denk ik deze avond vullen met 3d'en :D
Eens kijken hoe ver ik kom :)
Ik ga het plaatje uit de OP een beetje namaken (poging tot)
Misschien wordt het nog wat, misschien helemaal niets :)

die trein is trouwens erg mooi! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 18-01-2006 20:25 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wipje...
Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/4717/industrialrevolutionwip13vu.th.jpg

edit:
ach.. laaaat ook maar :X
:+

[ Voor 31% gewijzigd door Menesis op 19-01-2006 22:42 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
tot mijn spijt moet ik mededelen dat ik niet meer met m'n scene bezig kan.
ik heb het te druk met m'n baan.
mischien is een speedmodelling contest in de toekomst nog wel te doen. of iets wat je op 1 avond kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155685 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:45:
[...]

super mooi, zeer netjes gedaan _/-\o_

alleen 1 klein detail, er schijnen lichtstralen door de ramen terwijl het buiten donker is :P
het is geen zonlicht ofzo wat er doorheen valt, maar maanlicht. op een heldere nacht kun je dat goed zien bij raampjes en je ziet dat het een heldere nacht is, want de lucht in niet pikke donker maar donker blauw.
heb speciaal voor een heldere nacht gekozen, zo zie je de fabriekejes afspiegelen tegen de hoorizon, en dan zou er ook wat licht door de ramen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien een beetje flauw commentaar, maar ik zou de belichting helemaal omgooien als ik jou was. In de tijd van de vroege stoomtreinen werden gebouwen volgens mij nog altijd door lantaarns verlicht.

Volgens mij wordt dit een prachtige plaat als je een stuk of wat lantaarns (of eventueel gloeilampjes) aan het plafond hangt, waarbij je ervoor zorgt dat de trein goed wordt belicht. De muren en vooral het dak mogen best donker zijn, aangezien je daar niet veel details op hebt aangebracht.

Het 'maanlicht' dat door je ramen valt ziet er een beetje geforceerd uit; je zou dit soort volumetrisch licht alleen kunnen zien als het véél donkerder was in de loods.

Steek nog een uurtje in de belichting, dat is je model waard :7

Editje: nog makkelijk te verhelpen foutjes: je kunt nu het einde van de rails zien, er zit geen dak op de linker helft van de loods, en tot slot leunt de bezemsteel op lucht :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bozozo op 19-01-2006 17:39 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:34:
[...]

Editje: nog makkelijk te verhelpen foutjes: je kunt nu het einde van de rails zien, er zit geen dak op de linker helft van de loods, en tot slot leunt de bezemsteel op lucht :P
de foutjes heb ik ondertussen verholpen... zover het fouten waren.
maar op de linkerhelf van de loods zit wel een dak maar dat kan je niet zien vanuit dit aanzicht, omdat het dak nog net iets groter is dan het lijkt.

Belichting:
de belichting heb ik wel geprobeert, maar ik ben daar helaas nog niet zo goed mee, maar ik heb wel enkele dingetjes verandert.
ik post nog geen nieuwe final omdat er mischien nog meer commentaar komt. dus die van mij zie je af op zaterdag.

verder is commentaar nog altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Jammer dat deze contest niet echt gelopen heeft..
Ik geniet hier (als niet 3d-model-maak-persoon) altijd van de WIPjes en de meestal geweldige finals.. :)

De locomotief is geweldig geworden en ook ik streep even de lichtinval aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog niet erg veel verder gekomen, dus behalve dat ik nog wat met belichting ga spelen vrees ik dat onderstaande wip de final wordt...
Ik wilde nog veel meer, maar de tijd liet het gewoonweg niet toe.
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpencil.nl/diverse/wip2.jpg
De zuiger van de boulton & watt machine. De rest van het apparaat is er niet echt meer van gekomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Vandaag is de deadline! Post uw finals zou ik zeggen!! B)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Anoniem: 124320 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:18:
Ben nog niet erg veel verder gekomen, dus behalve dat ik nog wat met belichting ga spelen vrees ik dat onderstaande wip de final wordt...
Ik wilde nog veel meer, maar de tijd liet het gewoonweg niet toe.
[afbeelding]
De zuiger van de boulton & watt machine. De rest van het apparaat is er niet echt meer van gekomen :X
Het ziet er al goed uit! Dat water lijtk alleen een beetje te veel op plastic. Misscien moet je meer diepte in proberen te brengen.
Ik heb alleen niet zo veel verstand van de machines van die tijd. Dus ik heb geen idee wat het voor moet stellen.

Verder heb ik gewoon te weinig tijd anders had ik zeker geprobeerd mee te doen en dit keer wel een final in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij is niet erg veel verandert, maar hij is wel een beetje beter.
zo dit is dus mijn echte FINAL

Afbeeldingslocatie: http://www.foxmountain.nl/bram/wip10small.jpg
FINAL

maar ik hoop wel dat er meer finals ingelevert worden anders is er ook niet veel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb het vorige week met de pww helaas veel te druk gehad om nog iets aan mijn model te doen. En vanavond ga ik hem niet meer afkrijgen :'( Maarja, niets aan te doen, volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

ik zou hebben meegedaan als ik geen examens had gehad :(
anders had ik redelijk veel tijd gehad om mee te' doen, en had ik eens een poging kunnen wagen (ik kan het nog niet zo goed :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 13:01

Just_I

What did you just say?

Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:55:
hij is niet erg veel verandert, maar hij is wel een beetje beter.
zo dit is dus mijn echte FINAL

[afbeelding]
FINAL

maar ik hoop wel dat er meer finals ingelevert worden anders is er ook niet veel aan
Als je nog wat bewerkt in photoshop kan je een wat beter resultaat krijgen denk ik, dit heb ik zelf even snel gefabriceerd (hoop dat je dat niet erg vind): Klik voor de afbeelding.

Afbeelding in grayscale, wat noise toegevoegd en wat contrast/brightness settings veranderd.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, al met al is het een redelijk gefaalt project geworden :D
Maar goed, toch maar de final, omdat er toch al zo weinig zijn.

FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://www.mrpencil.nl/diverse/FINALThumb.jpg
klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nu.......

het kan niet anders lopen dan gelijk spel... 8)7

hoop dat in de volgende contest toch maar meer finals gepost worden

@ just_l

had ook al geprobeert met grayscale enz. maar ik vond dat daarmee de natuurlijke kleurtjes van de textures of gingen. dus heb ik dat maar niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Nou jullie mogen de scores mailen :+
email: verhoogAfbeeldingslocatie: http://www.bolt.com/imgs/emoticons/monkey.gifgmail.com
Maar er mag zich evemtueel ook een vrijwilliger melden die de volgende contest start :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dat KaBRamm gewonnen heeft, hij heeft tenslotte wel een render die ook echt af is (en bovendien mooier is IMO).
Een beetje jammer dat er maar twee finals zijn... Hopelijk gaat de volgende contest beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124320 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:27:
Ik vind dat KaBRamm gewonnen heeft, hij heeft tenslotte wel een render die ook echt af is (en bovendien mooier is IMO).
Een beetje jammer dat er maar twee finals zijn... Hopelijk gaat de volgende contest beter.
ben ik helemaal mee eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Anoniem: 124320 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:27:
Hoeveel mensen hadden ook al weer gestemt op Industriele revolutie? :X

Misschien toch maar Transport o.i.d. voor de volgende contest? Als je een onderwerp kiest dat erg breed is, hebben mensen de vrijheid om iets te kiezen dat ze leuk vinden. En dat resulteert dan weer in meer deelnemers. Bijvoorbeeld sprak deze contest mij absoluut niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Ik denk juist dat je helemaal niet zo'n breed onderwerp moet hebben. Dit was een ongelooflijk breed onderwerp en je ziet t, 2 finals. Je moet veel gerichter, kleiner onderwerp kiezen. Waar toch iedereen wat in ziet. En er was laatst iemand met een poll bezig waar je in kon zien wie er gestemt had en waarop. Leeft deze persoon nog en heeft hij die poll al af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 00:25
Niet echt een idee voor een contest, maar is het niet leuk om eens gezamenlijk iets te proberen te creëren waar we van elkaar kunnen leren.
Ik zie bij alle contests grote kwaliteitsverschillen tussen de deelnemers.
Iemand geeft bijvoorbeeld de opdracht om wekelijks/maandelijks iets te maken wat erg lastig is.
Enkele voorbeelden zijn: water+kust, skinshader,studio belichting/omgeving, realistische interieur belichting, modellen van lastige vormen, caustics+realistisch glas etc... maar geen grote dingen zoals hoe maak ik een auto of een ander compleet model.

Eventueel zou er ook een contest van kunnen maken(bijv. de meest hulpzame persoon en de persoon met de beste render), maar het doel is om van elkaar te leren.

Ik denk dat er dan wat meer mensen zullen mee doen, misschien zelfs ik :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een groeps project is inderdaad wel leuk. Of we kunnen ook team's indelen. Dat je met minimaal 2 personen kunt meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet niet of we een groepsproject moeten doen, niet iedereen heeft dezelfde programma's dus het is dan best moelijk samen werken. ik ben nog steeds voor het alleen werken.

nu moet het een onderwerp zijn waar je veel meer over kan vinden, iets wat veel breder is. i-r was helemaal niet zo breed, het enigste wat je daarbij kon bedenken is een stoomtrein en een stoommachine en een fabriek, en om nu allemaal het zelfde te gaan maken vind ik ook weer zo saai.

zelf had ik al een vrij breed onderwerp waar je veel mee kunt doen: MUZIEK
je kunt instumenten maken, een concert, voorstellingen, musical, speaker set, een clip namaken, enz.

dit is een zeer breed onder werp waar je vrij veel van af weet, dus zeker wel iets leuks kan verzinnen, ook kan iedereen met welke kwaliteiten ook zich hierin wel kwijt.

maar als "winnaar" van deze contest wil ik er niet zelf over bepalen maar gewoon in een poll. dus iedeen zijn zeer welkom.

en transport klink eigenlijk ook niet verkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:17
hmm, muziek is wel goed natuurlijk, dan doe ik misschien wel weer eens mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Anoniem: 163535 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:16:
ik weet niet of we een groepsproject moeten doen, niet iedereen heeft dezelfde programma's dus het is dan best moelijk samen werken. ik ben nog steeds voor het alleen werken.

nu moet het een onderwerp zijn waar je veel meer over kan vinden, iets wat veel breder is. i-r was helemaal niet zo breed, het enigste wat je daarbij kon bedenken is een stoomtrein en een stoommachine en een fabriek, en om nu allemaal het zelfde te gaan maken vind ik ook weer zo saai.

zelf had ik al een vrij breed onderwerp waar je veel mee kunt doen: MUZIEK
je kunt instumenten maken, een concert, voorstellingen, musical, speaker set, een clip namaken, enz.

dit is een zeer breed onder werp waar je vrij veel van af weet, dus zeker wel iets leuks kan verzinnen, ook kan iedereen met welke kwaliteiten ook zich hierin wel kwijt.

maar als "winnaar" van deze contest wil ik er niet zelf over bepalen maar gewoon in een poll. dus iedeen zijn zeer welkom.

en transport klink eigenlijk ook niet verkeert
toon volledige bericht
Een groepsproject is gedoemt te mislukken. Dit is echt onnodige tijd en moeite verspilling (ref. Pimp my ride topic).

Als je Transport neemt, kan dat ook extreem breed zijn. Transport kan een trein zijn, een auto, een vliegtuig, daar kan iedereen wel wat mee. En je kan ook altijd makkelijk een criteria aanbrengen als het te breed is. Bijvoorbeeld het vervoer moet op het land over asfalt, of vervoer over water.

Zoals vorige keer ben ik nu weer afwezig :) maak me maar weer wakker als er een onderwerp gekozen is.

p.s. ik denk dat deze contest wel de slechtste ooit is. 7 pagina's met inhoudelijke contest is niet veel....

[ Voor 23% gewijzigd door Heuving op 24-01-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ga mijn afkeur uitspreken voor een groot groepsproject. Niet zozeer dat het niet mag, maar zoals vaker is gebleken bloeden dat soort projecten dood. De belangrijkste reden voor dat is waarschijnlijk dat ze toch te groot worden aangepakt. Iedereen is laaiend enthousiast wanneer er plannen worden gemaakt, maar het daadwerkelijk onderhouden blijft lastiger dan het lijkt. Juist dit soort "korte" contests zijn en blijven interessant. Ik kan me voorstellen dat jullie niet in de eeuwigheid willen doorgaan met contests, maar misschien is er een iets andere (of hybride) vorm te bedenken?

Anywee, we zien het nieuwe verzoek tzt wel verschijnen ;)
p.s. ik denk dat deze contest wel de slechtste ooit is. 7 pagina's met inhoudelijke contest is niet veel....
offtopic:
Niet iedereen surft op 25ppp ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 21:40
Anoniem: 163535 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:50:
hier weer een WIPje van mijn toekomstige stoomtrein, zelf vind ik hem nog niet bepaalt op een trein lijken.

En wat is er weinig over de industriele revolutie te vinden, dadelijk win ik nog omdat er inspiratie gebrek is >:) en dat kunnen jullie niet laten gebeuren :P

[afbeelding]

Je ziet de materialen nog niet zo goed maar met textures komt het vast goed 8)
Hey,
Word een mooie trein!
Is het toevellig deze? http://objectlessons.org.uk/img_hr/VIC443BM959.jpg

De eerste echte stoom trein gebouwd door George Stephenson!
(dit heb ik in groep 8 een keer gelezen dus kan me vergissen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 00:25
BtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:28:
Ik ga mijn afkeur uitspreken voor een groot groepsproject.
Jullie verdraaien wat ik bedoelde!

Die dingen die ik boven op noemde zijn soms erg simpele dingen, maar veel weten nog niet hoe je die dingen maakt.
Ik snap niet wat er zo groot aan is, de huidige contests zijn vele malen groter. Je hoeft geen hele scene te creëren.
Ik wil alleen dat mensen van elkaar kunnen leren door elkaars settings/kritiek te posten. Die contests hoeven niet weg, dit kan makkelijk ernaast.

Voorbeelden van wat ik graag op GoT zou willen zien:

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=309158
Hier zie je dat iemand een simpele scene heeft gemaakt en het is de taak de taak aan anderen om het zo mooi mogelijk te belichten en andere mensen ermee te helpen.

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=38469
Hier wordt veel aandacht besteed aan modelling, het is wel een grote thread en veranderd vaak van onderwerp, ik zou graag willen dat elk onderwerp apart behandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Yanik schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:10:
[...]

Jullie verdraaien wat ik bedoelde!
Ik verdraai helemaal niks, ik reageer alleen in het algemeen :?

En mijn mening is niet gebaseerd op posts hier, maar op resultaten die in het verleden (niet ;)) zijn behaald :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:56
30 januari is de deadline voor ons project op school, daar ging/gaat al mijn tijd naar toe. Dus volgende maand/contest weer van de partij!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien de grote lading aan auto's enzo op het vrije 3d topic lijkt me transport wel een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2024

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik vind het idee van Yanik eigenlijk wel goed; tenminste als hij bedoeld dat er gewerkt wordt met materialen en scenes van elkaar zodat mensen een kans krijgen elkaars werk niet alleen te bekijken maar ook te bestuderen. Lijkt me leerzaam. Of dat dan in een 'contest' jasje gegoten moet worden weet ik niet; maar ik denk dat het wel potentie heeft

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Transport is wel een erg ruim begrip, de "concept car" contest is eigenlijk al een deel van. ik vind transport dan wel een leuk idee als je het inkort tot, vervoer van goederen/producten, zoals vrachtauto's enz.

@ Alnitak, heb je al een goede poll af??

ik vind dat wel iedereen met een gebruikte username(in dit forum) mee mag stemmen, want als alleen de deelnemende van deze contest mogen stemmen is er ook niet veel aan.

maar ik ben eigenlijk ook nog steeds voor mijn eigen idee: muziek

ik denk trouwens dat je iets maakt om iets te bereiken, bijv. "een hall of fame" waar de winaars van de contest's komen staan, zo kunnen beginners, en gevorderde allebei naar iets toewerken. de winnaars moeten dan hun positie proberen te behouden, en de rest probeert dan om de "winnaars postitie" te bemachtigen.

ik ben van plan rond vrijdag een nieuwe contest te plaatsen, mischien plaats ik ook wel een hal of Fame in de "Intro pagina"

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 25-01-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
als jullie wat ideeen sommeren maak ik er wel een polletje van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Is computer stuff/hardware niet een leuk onderwerp voor de volgende keer. Kunnen we eindelijk eens ons uitleven op dit soort spul in 3d.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Je kan ook als onderwerp "casemodding" doen zodat je een kast gaat ontwerpen (allemaal best extreem) zoals hier . En dan kan je dus ook eventueel hardware erbij modellen :)

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet verkeerd bedoeld hoor... maar waar komt toch het idee vandaan dat alles uit het leven buiten het internet op de virtuele plaat moet worden vastgelegd?

Auto's, hardware, smurfen, muziekinstrumenten... het zijn allemaal bestaande voorwerpen en het vraagt geen fantasie van je als modeller. Het kan, maar het gebeurd niet.

Kom eens met ideeen om dingen te maken die irl niet mogelijk zijn... visualiseer een planeet van buiten ons zonnestelsel (met de eis dat er geen groene kereltjes in mogen voorkomen), laat zien hoe strontvliegen een feest beleven, bedenk hoe een koe een haas vangt, ontwerp een scene vanuit een onmogelijk camerastandpunt, vraag je af hoe een cup JJ er uit zou zien, ... of start desnoods een "blokje-contest" !! (in navolging van de erg goed lopende sphere-contest)

Daar is 3d toch voor? Om dingen te maken die irl niet mogelijk zijn? Om fantasieen waar te maken? Of neemt mijn fantasie nu een loopje met me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:48:
Niet verkeerd bedoeld hoor... maar waar komt toch het idee vandaan dat alles uit het leven buiten het internet op de virtuele plaat moet worden vastgelegd?

[knip]

Daar is 3d toch voor? Om dingen te maken die irl niet mogelijk zijn? Om fantasieen waar te maken? Of neemt mijn fantasie nu een loopje met me?
Nee hoor, ik ben het helemaal met je eens!! _/-\o_

Zelf vond ik de laatste paar contests niets aan. En om elke keer een poll te maken had ik ook wel gehad eerlijk gezegd.
Een tijdje geleden liep ik met een idee rond wat een nieuwe dimensie aan zo'n contest zou kunnen geven.. Misschien moet ik dat maar s gaan uitwerken en hier posten.. Kijken wat jullie ervan vinden..

To be continued..

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Scipionyx schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:44:
[...]
Een tijdje geleden liep ik met een idee rond wat een nieuwe dimensie aan zo'n contest zou kunnen geven..
4D Contest v1? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Lol, nee niet echt :+

Hier dan snel mijn gedachtenspinsel. Ik zit eigenlijk een beetje vast nu.. Ideeën/suggesties zijn van harte welkom!

Mijn idee was om in 2-tallen aan een contest te werken. Daarnaast heb je ook een jury (winnaars van een contest). De jury bepaald onderwerp voor een contest, de tweetallen werken eraan :P

Uiteraard zitten hier ook weer haken en ogen aan, zoals;
- wat als een onderwerp niet aanslaat?
- wie gaat met wie samenwerken?

Enkele regels die ik erbij zou voegen:
- 2 leden kunnen niet meer dan 1x samenwerken (pas mogelijk na x aantal contests)
- als een stelletje aan een contest begint, dient deze afgemaakt te worden. Anders krijg je strafpunten (ook hier weer, hoe pak je zoiets aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Dat vind ik een flut idee. Net of iedereen wil samen werken. Ik wil dus echt niet met iemand samen iets maken. Ik vind het juist leuk omdat het altijd iets is dat helemaal van mezelf is. Bovendien is zoiets slecht te doen. Wat moeten de deelnemers, met elkaar alle textures, scenes e.d. steeds overmailen? Zoiets zal 99% zeker floppen. Veel mensen kunnen niet als de ander wel kan, files delen en weet ik veel wat voor moelijkheden allemaal.

Niet dat ik overigens een goed idee heb. Maar dit zie ik niet werken.

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129434

samenwerken is goed voor de maatschappij ofzo...tenminste dat hoor ik op school, samenwerken werkt daar ook voor geen meter :P Maar wel grappig idee, gaat alleen niet echt werken denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Ik vind het ook wel een goed id. Alleen ik weet niet of er genoeg animo voor s. Als mensen al een nieuwe contest hadden gewilt dan had het hier wel storm gelopen met ideeen voor de volgende contest. Daarom denk ik dat zo'n contest als jij die voorstelt op dit moment niet echt veel kans op slagen heeft. Mss over 2 maandjes nog een x proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
DemoniCEVL schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 16:18:
Dat vind ik een flut idee. Net of iedereen wil samen werken. Ik wil dus echt niet met iemand samen iets maken. Ik vind het juist leuk omdat het altijd iets is dat helemaal van mezelf is. Bovendien is zoiets slecht te doen. Wat moeten de deelnemers, met elkaar alle textures, scenes e.d. steeds overmailen? Zoiets zal 99% zeker floppen. Veel mensen kunnen niet als de ander wel kan, files delen en weet ik veel wat voor moelijkheden allemaal.
Beetje kort door de bocht vind ik. Waarom zou je niet met iemand samen willen werken? Ok, zit wat in dat je liever zelf je eigen idee uitwerkt. Maar met samenwerking zou je je teammember ook kunnen helpen; ideeën, tips, trucs e.d. uitwisselen.
En ik denk dat iedere tweaker wel breedband verbinding heeft. Dus het mailen van textures, scenes e.d. vind ik geen excuus. (En al helemaal geen "moeilijkheid" eerlijk gezegd.)
Beschouw bovenstaand niet als een aanval ofzo hoor. Ik zeg gewoon wat ik van jouw mening vind. :)

Ben benieuwd naar verdere reacties/ideeën..

[ Voor 5% gewijzigd door Scipionyx op 29-01-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
dit is wel bijzonder, zelfs de discussie over een nieuw onderwep is dood :+

ik denk niet dat een samenwerkings verband echt gaat werken.
aangezien je dan van een ander afhankelijk bent ( heel irritant )

maar ik denk dat we een manier moeten zoeken om het eenvoudiger te maken.
iets wat in 1 a 2 dagen te maken is. en als je dan overijverig bent maak je maar 2 of 3 inzendingen.
deze contest bloed volgens mij dood, omdat iedereen met veel intresse begint maar dat na een week ook ver te zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 3-uurs-contest?

Geef een onderwerp, maak een model en post het. Daar. Dezelfde dag stemmen, 's avonds weet je de uitslag. De week daarop weer een nieuwe.

Dan kan tenminste niemand na een paar dagen zeggen dat hij of zij geen tijd (of zin) heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mij betreft mag er gewoon een transport contest komen. Ik zit namelijk al enige dagen met een groot station in m'n hoofd dat ik wil uitwerken voor een contest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
@Aardbei.
dat lijkt me een beetje aan de korte kant.
ik kan in 5 minuten iets maken waar m'n pc langer als 3 uur over doet om te renderen. :+

mijn idee was een klein onderwerp nemen zoals b.v Sport Equipment.
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics//3D/Ballen/baseball4.png
dit is iets wat je binnen een paar uur makkelijk kan maken en renderen.
dan doe je de contest een week, zodat iedereen tenminste 1 inzending kan maken.
en iemand die te veel vrije tijd heeft kan er 7 of meer maken.

een toevoeging aan dit idee is een maximale resolutie voor een plaatje te stellen.
het is erg moeilijk een goede scene te maken als je maar 320x240,640x480 of 800x600 pixels tot je beschiking hebt.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.