3D Contest v37: Concept Car Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 14.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daugobelion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.allan.demon.nl/contestv37.jpg

Welkom op het 37ste contest topic. Het onderwerp voor de contest is een concept car te bouwen. Er zijn enkele voorwaarden waar aan gehouden moet worden. De auto moet LEGAAL, nu of en de nabije toekomst, kunnen rijden op de Nederlandse snelwegen. Dus dat kan van alles zijn, van Hummer tot Ferrari naar Bugatti en de goedkopere tussenwegen. Kom dus niet aan met vleugels en straalmotoren, het is niet de bedoeling dat ze vanaf Schiphol kunnen opstijgen. We blijven dus reëel. Voor de rest qua afwerking mag je er alles mee doen wat je wilt. Bling bling velgen/spinners, spoilers, LED-achterlichten, neon of Air-rides. Van mij part een hele NOS en audio/dvd installatie in de achterbak. Kijk maar. Je mag een bestaande auto, of juist een eigen realistisch concept maken.

• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering
• 33 Rome
• 34 Cartoony
• 35 [url=" [TOPIC=1046400/0//][NOHTML]3D Contest v35: Game[/NOHTML][/TOPIC]"]Game[/url]
• 36 [url=" [TOPIC=1059997///][NOHTML]3D Contest v36: Binnenhuis architectuur[/NOHTML][/TOPIC]"]Binnenhuisarchitectuur[/url]

Op maandag 31 oktober moeten de finals gepost worden.

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de:
  • Do's
  • Don'ts

• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d (behave als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino,

Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.

• De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste,

de rest krijgt 0 punten.
Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met
de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest

hebt meegedaan. Helaas. :)
Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar mij: Almootjuh

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je

Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend:
(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best

om eerst even in the topic [3d] post je 3d stuff maar weer te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Tot slot. Ja dat klopt, deze topic is bijna helemaal gekopieert omdat ik zelf geen tijd heb om headers zelf te maken. Veel succes iedereen en good luck!

[ Voor 4% gewijzigd door Daugobelion op 16-09-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33
Jahahaha na 8 pagina's gezwets kunnen we los!!! Ik ga voor een strakke concept car. Kijken of ik vanavond alvast een eerste wip kan posten! Hij zal iig rete snel zijn... ;)

Voor inspiratie:
http://www.3dcar-gallery.com./

[ Voor 28% gewijzigd door Folkert op 16-09-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daugobelion
Zoow hij is er... Hoop datie goed is nou... Ik ben Dreamweaver gewend en had niet zoveel tijd... Moet nog bier drinken vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155011

haha geeft nix je had ons al gewaarschuwd dat het even ging duren ;)

nou suc6 iedereen!! hopen op vele reacties!! :D

(zal later vanavond alvast me eerste WIPjes posten, ik maak btw een mini cooper dacht das wel een mooie wagen om mee te beginnen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

ThunderNet

Flits!

suc6 iedereen :)
Dit is de eerste contest waar ik aan mee doe :)

ik begin maar met een wipje :9
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/3d/contest/concept/wip1.png

Wordt een self-made concept dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door ThunderNet op 16-09-2005 21:25 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omg dat ziet er al goed uit :D
heb je ooit eerder cars gemaakt?

ok hier ook mijn alereerste contest wipje en allereerste auto :P
(damn wat ik blij dat we 6 weken hebben :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.mosmuis.com/files/mini_cooper_WIP_1.jpg

word dus een mini cooper :P (tenminste das de bedoeling hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dit is mn 2e echte auto :)
Stuk of 5 eerder geprobeerd :P maar dat liep al snel de soep in :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nice :)

hopen dat mijn eerste niet (helemaal) in de soep loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Anoniem: 155011 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:38:
nice :)

hopen dat mijn eerste niet (helemaal) in de soep loopt :P
Er is een goede videotutorial van een Audi A3 :) Die heb ik gevolgd eerste paar keren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

Ik probeer zon schattig italiaans koekblik te modellen

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/v37wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Vergeet niet dat het een concept moet worden he Marc! En probeer zoveel mogelijk Quads te houden (elke polygon met 4 vertexen) zodat je straks geen problemen krijgt tijdens de meshsmooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Ik heb ook maar een wagen gemaakt, en je ziet meteen dat ik de beste ben, no offense hoor, het is gewoon zo.

:P

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/8946/car0px.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/5259/car25iw.th.jpg

Met andere woorden : ik zou graag meedoen, maar ik kan nog zelfs niet fatsoenlijk een kubusje tevoorschijn toveren en bewerken in Blender :P
Bovenstaande is met SketchUp gemaakt, en dat is al wat makkelijker dus daar ken ik wat basisfuncties.
(dezelfde post die ik in het PimpMyRide topic heb gemaakt btw :P )

EDIT :
Kom dus niet aan met vleugels en straalmotoren
Wat een toeval :+ En deze auto heb ik juist een dag vóór dit topic gemaakt voor het andere auto topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 145189 op 16-09-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:47:
[...]

Er is een goede videotutorial van een Audi A3 :) Die heb ik gevolgd eerste paar keren :)
yup heb hem een keer gedownload maar nooit gemaakt :) kan het natuurlijk wel altijd als referentie materiaal gebruiken Thnx. was hem namelijk al helemaal vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat houdt dat precies in dan concept car? Dat het een eigen ontwerp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daugobelion
WIP 1 :9

Afbeeldingslocatie: http://www.allan.demon.nl/BMW-M6/wip1.jpg

Zo, nu eerst een Heineken.

[ Voor 19% gewijzigd door Daugobelion op 16-09-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:57:
jah bijvoorbeeld OF dat je een bestaande auto neemt en die aanpast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

mmz. ik zit nu te prutsen, tis lastig om een stijlvol gelijnde coupe, scherpe, stoere lijnen te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:48
Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:57:
een concept car wordt vaak door autofrabikanten op autoshows laten zien, vaak bomvol met de nieuwste technologie, maar vaak ook met een nieuwe designstrategie, en die strategie zie je dan een aantal jaar later weer terug in de nieuwe productiemodellen van dat merk

bij bijv deze audi nuvolari concept:
Afbeeldingslocatie: http://www.edmunds.com/media/2003/geneva/audi.nuvolari/audi.nuvolari.f34.500.jpg
zie je duidelijk dat de grille uit 1 stuk chroom bestaat, terwijl alle productie audis toen nog niet zon grille hadden. sindsdien hebben nieuwe modellen echter zon grille(A8 6.0, A4, A6, A3 sportback)

alfa laat de brera concept terugkomen in de nieuwe GT

op supercars.net kun je bij de search "concept" invullen en dan krijg je een waslijst met concept cars te zien uit de geschiedenis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok weer even een updateje :) (zal de laatste worden van vanavond morgen weer verder :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mosmuis.com/files/mini_cooper_WIP_2.jpg

C&C is altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff nog beperkter :'( dacht dat ie alleen op de weg hoefde te rijden.

Dus een een oud fiaatje mag niet? Of weer wel als ik er een GPS systeem inhang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Anoniem: 155011 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:21:
ok weer even een updateje :) (zal de laatste worden van vanavond morgen weer verder :P

[afbeelding]

C&C is altijd welkom ;)
netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:29:
Pfff nog beperkter :'( dacht dat ie alleen op de weg hoefde te rijden.

Dus een een oud fiaatje mag niet? Of weer wel als ik er een GPS systeem inhang?
ik snap het niet helemaal? waarom zou een oude fiat niet mogen? het is toch een auto dat binnen de "normale" standaarden van dit topic valt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/3d/contest/concept/wip2.png
Wat vinden jullie er tot nu toe van?
Ik heb eerst blueprints van eclipse genomen, en die ruw gemaakt (zodat de verhoudingen kloppen)
Daarna blueprints verwijderd, en met de losse hand aan de slag gegaan...

Kloppen de spiegels wel in verhouding zo?

edit:
iets grotere, scherpere koplampen gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/3d/contest/concept/wip3.png

[ Voor 16% gewijzigd door ThunderNet op 16-09-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Anoniem: 155011 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:39:
[...]

ik snap het niet helemaal? waarom zou een oude fiat niet mogen? het is toch een auto dat binnen de "normale" standaarden van dit topic valt??
Een concept is een auto waarbij de designafdeling de vrije hand heeft gekregen. Dus hun visie van auto's die in de toekomst uit gaan komen, vaak zonder rekening te houden met teveel praktische zaken. Noem het een soort IRL-schets :)

Vaak komen elementen uit dat model weer terug in de modellen die daarna uitkomen.

Zo had Seat ooit deze concept (met als naam Salsa):
Afbeeldingslocatie: http://www.volny.cz/autosalony/zeneva2000/Seat%20Salsa1.jpg

Dat model is nooit 1 op 1 op de markt gekomen.

Wel zijn daar onderstaande drie modellen uit voort gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.auto-aziendali.it/img/foto-aziendali/seat-altea-tdi-reference.jpg
Seat Altea

Afbeeldingslocatie: http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars-2004/2004-carpics/paris-04/seat-toledo-2.jpg
Seat Toledo

Afbeeldingslocatie: http://www.autozine.nl/text/cache/383_6085_300.jpg
Seat Leon

Nu vind ik al die Seat's nogal veel op elkaar lijken, maar je ziet op al die modellen de aflopende lijn na de voorwielen, de grille, enzovoort terugkomen die ook in die Salsa zaten. Zo'n concept laten ze op een autobeurs zien, of ze er iets mee doen is afhankelijk van de reacties in de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ thundernet: Damn jij werkt snel :o echt ziet er al fantastisch uit !! :D
Alleen zijn idd de zijspiegels iets te klein naar mijn mening :)

@tom: ik vroeg niet wat een concept car was... dat was Marc0123, Maar mooie uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

mmz, als ik een render probeer te maken in 3ds, blijft de hele boel zwart :?

Moeilijkste van een auto ontwerpen vind ik de achterkant :P

[ Voor 30% gewijzigd door ThunderNet op 16-09-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanx tom voor de uitleg das da nu in ieder geval duidelijk :). Ik vind dat dus niet echt duidelijk blijken uit de starttopic.

hieronder een wip vanme autootje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/v37wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:29:
mmz, als ik een render probeer te maken in 3ds, blijft de hele boel zwart :?

Moeilijkste van een auto ontwerpen vind ik de achterkant :P
hmm dit heb je meestal als je bepaalde lichten/shaduw effecten ghebruikt met de verkeerde renderer...als je 1 van de twee aan elkaar aanpast doet ie het als het goed is wel ;)

nu ik heb een vraagje , normaal als je iets wil roteren of verschuiven krijg je die y,z,x figuur te zien zodat je weet welke kant je op gaat die is nu weg bij mij en krijg hem maar niet terug :/ iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ik ben 3 dagen geleden aan een rx-7 begonnen, maar ik neem aan dat ik daar niet mee mag deelnemen? Anders begin ik wel weer eens aan iets nieuws(een rx-7 2006 Concept oid).Het is ook niet echt een concept, slechts een "licht" aangepaste versie :P
Afbeeldingslocatie: http://img335.imageshack.us/img335/33/rx7v50rp.th.jpg

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMG die ziet er ontiegelijk mooi uit, en nee die mag niet meedoen je zal weer opnieuw moeten beginnen maar als je zoiets kan maken in 3 dagen zou ik me geen zorgen maken :P

damn echt mooi top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 16:42
bolleh schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:19:
[...]

een concept car wordt vaak door autofrabikanten op autoshows laten zien, vaak bomvol met de nieuwste technologie, maar vaak ook met een nieuwe designstrategie, en die strategie zie je dan een aantal jaar later weer terug in de nieuwe productiemodellen van dat merk

bij bijv deze audi nuvolari concept:
[afbeelding]
zie je duidelijk dat de grille uit 1 stuk chroom bestaat, terwijl alle productie audis toen nog niet zon grille hadden. sindsdien hebben nieuwe modellen echter zon grille(A8 6.0, A4, A6, A3 sportback)

alfa laat de brera concept terugkomen in de nieuwe GT

op supercars.net kun je bij de search "concept" invullen en dan krijg je een waslijst met concept cars te zien uit de geschiedenis :)
Het jammere bij audi is als je 100 op een rij zet zie je het verschil in type niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Smoothcrimineel schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:45:
[...]

Het jammere bij audi is als je 100 op een rij zet zie je het verschil in type niet.
Dan mankeerd jou wat aan de ogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kom er neit uit en zit vast :( dammit

nu ik heb een vraagje , normaal als je iets wil roteren of verschuiven krijg je die y,z,x figuur te zien zodat je weet welke kant je op gaat die is nu weg bij mij en krijg hem maar niet terug iemand een idee?

[ Voor 174% gewijzigd door Anoniem: 155011 op 16-09-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 16:42
ThunderNet schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:46:
[...]

Dan mankeerd jou wat aan de ogen :P
Komaan die auto's zijn lelijk...
Btw vind ik die concept car wel mooi. :Y) _/-\o_

@mosmuis

je meot ff op ''X'' drukken dan krijg je hem weer terug

jah klopt had het gevonden 8)7

dat zoiets stoms je een hele tijd kan bezighouden zeg :P maar iig bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155011 op 17-09-2005 00:10 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Goed, genoeg gemodeld voor vandaag :9
morgen kan ik er niks aan doen ben ik bang :(
hopelijk heb ik zondag nog even tijd...

Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/3d/contest/concept/wip4.png
Veranderingen met vorige wip:
Sidespoilers/dorpels (of hoe heten die dingen?)
Achterkant maar weer eens aangepast... (o.a. korter)
Ramen kleurtje gegeven, spiegelglas kleurtje gegeven :P
Paar meshfoutjes weggewerkt

ziet er goed uit :)

weet niet of je er wat aan hebt (aangezien het nog zo'n vroeg stadium is) maar zag nog een aantal foutjes die je moet wegwerken :P

Afbeeldingslocatie: http://www.mosmuis.com/files/wip4.PNG

;)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Die heb ik idd al gezien :P al paar aanpassingen voor gedaan, maar zijn nog steeds niet mooi idd :P

agh zijn meestal maar kleine dingetjes die snel zijn verholpen ;) maar je werkt wel een stuk sneller dan ik :) keep up the good work! _/-\o_

Anoniem: 155145

Hallo,

Ik ben zowel nieuw op deze pagina als nieuw in 3D modelen ( wat heet nieuw, ik doe het nu enkele maanden )

Ik werd op de hoogte gesteld van deze contest door een vriend van me met de text: "Misschien is dit wel wat voor je", gezien ik al de enkele maanden dat ik 3D model, bezig ben met een auto.

Ik vraag me af of ik wel mee mag doen hiermee gezien ik al geruime tijd eraan bezig ben?

Afbeeldingslocatie: http://62.166.9.213/fileshare/car9en10.JPG
't plaatje wordt gehost op mn server thuis, nu wil het echter gebeuren dat mn server af en toe de verbinding afkapt. Excuses hiervoor. Over het algemeen zal het niet al te lang duren voordat ik de verbinding dan weer herstel.

grtz
- Koen

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nope, je mag niet aan een contest meedoen met een model waar je al eerder aan begonnen was.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Folkert
Anoniem: 155145 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:11:
Hallo,

Ik ben zowel nieuw op deze pagina als nieuw in 3D modelen ( wat heet nieuw, ik doe het nu enkele maanden )

Ik werd op de hoogte gesteld van deze contest door een vriend van me met de text: "Misschien is dit wel wat voor je", gezien ik al de enkele maanden dat ik 3D model, bezig ben met een auto.

Ik vraag me af of ik wel mee mag doen hiermee gezien ik al geruime tijd eraan bezig ben?

[afbeelding]
't plaatje wordt gehost op mn server thuis, nu wil het echter gebeuren dat mn server af en toe de verbinding afkapt. Excuses hiervoor. Over het algemeen zal het niet al te lang duren voordat ik de verbinding dan weer herstel.

grtz
- Koen
Voor een contest staat gewoon een bepaalde tijd waarin het onderwerp moet worden gemaakt. Maar als ik je model zie( _/-\o_ ) zou ik zeker meedoen. Gewoon nieuw concept bedenken en gaan!!!

Anoniem: 155145

Dat dacht ik al, maar goed, vragen kan geen kwaad.

Ik denk dat ik deze contest maar laat schieten dan, hier ben ik voorlopig toch niet mee klaar ( chassis in stukken knippen - interieur helemaal maken, ben ik nog wel even zoet mee :))

nou, succes aan iedereen die wel meedoet :*)

- Koen

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heuheu, na mijn Duckatti mag ik dus een nieuwe auto gaan ontwerpen :P

ehhhh.... ik ga er maar wat van maken denk ik :P Ik ben hélemaal niet goed in auto's. Maar ik doe elke wedstrijd mee dus ook deze *D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Anoniem: 73881

Ik vind het niet zo'n erg leuk onderwerp, maar ik bedenk me opeens dat ik nog ergens een speelgoedautootje heb (die van kleur veranderd als-ie warmer of kouder wordt :9~). Die wil ik al een tijdje namaken, dat kan hier dan misschien weg goed bij. :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 73881 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:14:
Ik vind het niet zo'n erg leuk onderwerp, maar ik bedenk me opeens dat ik nog ergens een speelgoedautootje heb (die van kleur veranderd als-ie warmer of kouder wordt :9~). Die wil ik al een tijdje namaken, dat kan hier dan misschien weg goed bij. :)
Filmpjes mogen niet hè >:)

En wat zou de politie er van vinden als jij tijdens een achtervolging door een regenbui opeens van autokleur verandert? :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Anoniem: 131038

Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/6210/render1mercedes7sj.th.jpg
mijn eerste auto en meteen mijn eerste poging om met splinescages te werken

als ik mij niet vergis is dit een mercedes slk 200 die ik probeer te maken (ik weet niet juist meer welke auto het is >:)

Ik heb trouwens ook nog een hele vette bak gezien:
http://www.supercars.net/cars/3198.html :9~

Ik denk trouwens niet dat ik em kan namaken met zo weinig referentie, maar als ik het zou kunnen... Mwoah, Gertje!

edit:
Ik heb mijn bak al gevonden:
http://wawawoum.images2.free.fr/images/allemagne/edag

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 17-09-2005 19:29 ]

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik ben dr eindelijk :)
btje busy geweest.

Ik ga toch de BMW 645ci modellen.
K heb net een modelletje gekocht van 1:18 van die auto. Erg handig voor het modellen dus.

Soon post ik WIPjes :)

Anoniem: 149249

Ik ga niet meedoen aan dit topic maar ik was gewoon even aan het kijken en om ene handje te helpen heb ik hier een klein lijstje met blueprints van autos...

http://blueprints.onnovanbraam.com/blueprints/cars/
http://www.3dfinlay.net/g...0f76b4c37f99db1eaf1591a52
http://jpracing.racerplan...myalbum/viewcat.php?cid=1
http://www.suurland.com/
http://3dcenter.ru/blueprints/

Deze links zijn voor mensen die nog niet weten wat ze gaan maken.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Zo te zien, moet ik er hard aan gaan trekken, wil ik nog in de buurt van het podium komen :P
* ThunderNet kan vanavond er helaas niet mee bezig :(

mooi ben benieuwd raptor :) ik ga vanaaf weer even verder met me mini cooper :P dus mischien ook weer een nieuwe wip hehe

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
k ben ook maar weer eens begonnen, een ferrari enzo wordt het. k ben nu met de neus bezig. zal strax wel ff een wipje posten..

hier iig mn reference plaatjes ;) http://www.cinghialoni.org/enzo/

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

damn das een moeilijke wagen :o ik vind die mini cooper al lastig :P

Ik heb alvast een voorkantje gemaakt. :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/reddy/vettebak-wip1.jpg

• DP Kunst
Anoniem: 155011 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:11:
damn das een moeilijke wagen :o ik vind die mini cooper al lastig :P
jup, das t idd. k was er ooit eens mee begonne, maar toen was ineens .max bestand corrupt (brakke harddisk) dus k begin nu vrolijk overnieuw :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:22:
[...]

jup, das t idd. k was er ooit eens mee begonne, maar toen was ineens .max bestand corrupt (brakke harddisk) dus k begin nu vrolijk overnieuw :P
hehe nou iig suc6! :D

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 22:39
Ik ben 1 dag (donderdag avond) voor deze contest toevallig begonnen met het modelleren van een zelf ontworpen auto.
Ik neem aan dat dit geen probleem is dat ik hiermee mee doe? :>

Dit zijn de (potlood) ontwerpen die ik al eerder heb gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/Car1_klein.jpgklikbaar
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/Car2_klein.jpgklikbaar
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/Car3_klein.jpgklikbaar

En hier is alvast een wipje:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/auto%20render005_klein.jpgklikbaar
let niet op de mooie schaduw en de ramen/lampen :P

• Heuving
Anoniem: 155011 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:44:
mooi ben benieuwd raptor :) ik ga vanaaf weer even verder met me mini cooper :P dus mischien ook weer een nieuwe wip hehe
:)

er is zo in zo veel animo als ik kijk naar de mensen die nu op het topic zitten :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je nog wel over de motorkap kijken zo? :+ Verder wel mooi :)

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 09:00
-DG-, best een mooie auto, ik vind hem alleen heel veel op die Chrysler Crossfire lijken, alleen dan wat platter. Vooral van de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.usauto.pl/_starewww/tapety/chrysler_crossfire_06_800x600.jpg
Neemt niet weg dat ik het een heel strak ontwerp vind!

• DP Kunst
aargh :( mn 3dsmax begint weer te fucken met zn NV4_DISP errors. ben je net lekker bezig, loopt de hele zooi ineens vast en knalt t trug naar 640 x 480 @ 256 kleuren :(

• Chester
  • Niet online
wipje:

*klikbaar*

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/exelero/wire1m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/exelero/wip1m.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

omfg _/-\o_

hoe heb je die lak zo gekregen ??

• Chester
  • Niet online
Yep
Met vray, heb er laatst ook een tutor voor geschreven, zie hier.

• DP Kunst
very nice die tut (en die car ook natuurlijk). die tut is precies naar wat k op zoek was :)

WoW i wish dat ik zulke dingen kon maken^^ ben echt nog een noobje hehe

maar bedankt voor de TuT ben hem nu aan het toepassen _/-\o_

vraagje is die vray een plug in?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 155011 op 17-09-2005 23:13 ]

• Chester
  • Niet online

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:29:
aargh :( mn 3dsmax begint weer te fucken met zn NV4_DISP errors. ben je net lekker bezig, loopt de hele zooi ineens vast en knalt t trug naar 640 x 480 @ 256 kleuren :(
Denk eerder dat je videokaart/drivers/AGP/moederbord (enfin, je hardware) loopt te fucken. Het is Windows die de boel teruggooit naar standaard VGA om nog wat te kunnen redden.

• -DG-
Mooie lak!
Maar waar heb je dat gaas voor de grille vandaan? :P :P

• Chester
  • Niet online
-DG- schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:26:
[...]

Mooie lak!
Maar waar heb je dat gaas voor de grille vandaan? :P :P
Uit Photoshop.exe :p

• -DG-
haha okej, ik zal zelf ook wel iets maken dan ;)

laat maar stomme vraag... :P

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 155011 op 17-09-2005 23:44 ]

• Chester
  • Niet online
edit:

nvm then :p

[ Voor 94% gewijzigd door Chester op 17-09-2005 23:45 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nissan Silvia? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@chester hele tijd als ik die vrender istaleer krijg ik een message dat de demo has been exipired terwijl ik gewoon de laastte versie heb gedownload :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
3dsmax werkt weer, error verholpe (ipv cpu to agp nu pci to pci dirvers geinstalleerd, vraag me niet hoe t kan, maar t werkt nu, had t ooit eens ergens gelezen...)

hier dan mn eerste wip:
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/autowip01.jpg

lak moet k nog ff aanpasse, maar dat doe k wel als k helemaal klaar ben. dis nu met de standaard scanline renderer. verder zitten dr ook nog wat deukjes in de voorkant, moet k dr ook nog ff uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 155011 schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:07:
@chester hele tijd als ik die vrender istaleer krijg ik een message dat de demo has been exipired terwijl ik gewoon de laastte versie heb gedownload :S
Hmz, ik zou niet weten waar dat aan ligt. Ik gebruik de demo versie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
heb je de demo niet toevallig al eens eerder gebruikt, een eerdere versie ofso...? dan ziet ie namelijk die licentie nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nope never.... en als ik de free versie gebruik (v1.0) dan krijg ik bij me (als ik op standard klik) geen vraymtl te zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer wat doorgeknutseld

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/v37wip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Nou, later dan gepland maar evengoed...
Hierbij mijn eerste renders....
Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/633/car517bo.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/8413/car5back0wi.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img387.imageshack.us/img387/1779/car5front9vn.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
wow, heel erg netjes... doe je best snel ook ;)
k zal strax ook weer f fupdate posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:32:
wow, heel erg netjes... doe je best snel ook ;)
Thanx! Dat is het voordeel van een auto maken die niet bestaat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
hier dan wip nr 2:

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/autowip02.jpg

en dan nu ff beginnen met de motorkap en daarna de deuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B000246L6Q.03.LZZZZZZZ.jpg 1:18 modelletje van de BMW 645ci. Mede mogelijk gemaakt door Jer. De Fonkert BMW dealer te Numansdorp :) (bedankt Piet!!)

Afbeeldingslocatie: http://img355.imageshack.us/img355/8968/untitled14ze.jpg WIPje van het model. Staat ook op post je 3D stuff maar weer.
Ben een btje busy dit weekend. Vanavond ga ik eraan werken en avonden op de volgende week.
Overdag ben ik voor werk een Bova bus van Snelle Vliet Reizen aan het modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Is dat niet dezelfde wip waar je eerder al mee bezig was? Ik dacht dat je niet aan modellen mocht werken waar je al eerder aan was begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Chester schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:45:
Is dat niet dezelfde wip waar je eerder al mee bezig was? Ik dacht dat je niet aan modellen mocht werken waar je al eerder aan was begonnen?
Staat erbij ja... Heb eigenlijk geen zin om aan een nieuwe te beginnen... maak deze liever af.. En, ik ben er eigenlijk pas mee begonnen...

Als het bezwaarlijk is, start ik wel met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Poll: Mag raptor verder gaan met zijn BMW?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=90876&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
:)
Allemaal JA stemmen!! ;)

Anders gaat ik maar beginnen met een 7er :(
btje zonde dat dan het 6er projectje de kast in moet...

[ Voor 65% gewijzigd door Heuving op 18-09-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
ik heb ja gestemd
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:24:
hier dan wip nr 2:

[afbeelding]

en dan nu ff beginnen met de motorkap en daarna de deuren...
een enzo is geen prototype meer, wat wil je eraan gaan veranderen?
ik weet nog wel dat west coast costums een enzo gingen tunen en uiteindelijk alleen andere velgen hadden genomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Alsem1 schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:06:
ik heb ja gestemd

[...]

ik weet nog wel dat west coast costums een enzo gingen tunen en uiteindelijk alleen andere velgen hadden genomen :D
:D dankjewel!!!
Ik heb ook de meeste resources van de 6er. foto's e.d. Erg handig.
Ik heb er ook al een paar keer erin gereden.

Toen ik een week mn rijbewijs had, mocht ik van de dealer in een 645ci met SMG rijden.
250 gehaald op de A29 tussen Numansdorp / Roosendaal.
Dus heeft iemand nog vragen waarom het mn favo auto is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ik heb ja gestemd

[...]

en een ander iterieur ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ik heb ja gestemd

[...]

er hoeft niet perse iets aan veranderd te worden...
als het maar een auto is die nu of in de nabije toekomst op de nederlandse wegen mag rijden ;)

edit:
en de motorkap erop ;)
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/autowip03.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DP Kunst op 18-09-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik moet maar eens goede render-tutorials opzoeken
want mijn renders zien er gewoon niet uit :(

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
ThunderNet schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:46:
Ik moet maar eens goede render-tutorials opzoeken
want mijn renders zien er gewoon niet uit :(

Iemand tips?
Kijk bij de renders die je mooi vindt naar de belichting(+ schaduwen), reflecties etc. Dat zijn wel de belangrijkste elementen denk ik... Maak een plane waar je je auto opzet. Plaats er een lichtbron bij en zet de schaduwen aan. Aangezien auto's meestal buiten staan is een skylight ook aan te raden.

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/3163/render1.th.png
Met reflectie:
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/189/render2.th.png
Met schaduw:
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/9652/render3.th.png
Met skylight:
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/8605/render4.th.png
Met skylight(HDRI based):
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/1639/render55cp.th.png

[ Voor 47% gewijzigd door Folkert op 18-09-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Oeh lala. Ik geloof niet dat ik deze contest echt kans maak jongens. Ik had plannen voor een exotische auto, toen kwam ik op een bekende auto, en nu denk ik... gosh, laat maar zitten, vooraleer ik een wielkas van de grond heb is de deadline al weer om.
Ben dan ook vrouw :+ dus auto's liggen mij sowieso niet!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.