3D Contest V32: Extreme Engineering Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
3D Contest V32: Extreme Engineering
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jmol/3D%20Contest%20V32.jpg

Onderwerp
Het onderwerp is “Extreme Engineering”. Dit is gebaseerd op het gelijknamig programma op Discovery Channel. Voor wie het programma niet kent, het is de bedoeling dat je met een voorwerp bij dit programma komt (een Brug, Gebouw, Auto, vliegtuig, enz), die de strijd aan gaat met de wetten van moeder natuur. Bedenk hierbij wel dat je over de “mogelijkheden” van je ontwerp moet nadenken :?. Het moet niet zo zijn dat je een stad in het water maakt die enkel rust op 4 kleine steunpilaren. Want dat is niet haalbaar. Daar in tegen zou je hem bijvoorbeeld wel kunnen laten drijven om maar een voorbeeld te noemen.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.

may the best man win :Y)

Voorgaande contests

• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film

Tijdsduur
Voor deze contest krijgt men 3 weken de tijd. Omdat ik weet dat veel mensen op het laatste moment nog even iets willen renderen oid, zet ik de deadline op 02.00 ipv 0.00. Uiterste inleverdatum is dus Maandag 18 April om 02.00. Let op, dit is dus de nacht van Zondag op Maandag!!. Dit is wel een hard limiet, na 02.00 is gewoon te laat. Houd daar rekening mee :)

Ik geef iedereen na de contest 3 dagen om te stemmen, omdat wellicht niet iedereen in het weekend de kans heeft om te stemmen. Ik zal dan woensdag-morgen 20 April de stemmen tellen, zorg dus dat je uiterlijk dinsdag (of woensdag heel vroeg) je stemmen post.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat
je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.
Do's :)
• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed,
fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is
niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen
WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage,
Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een
3D-contest en geen 2D-contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's :(
• De final mag geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen Poser.
• Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

(ImageShack biedt deze mogelijkheid en is een erg goede optie)

Puntentelling
Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten.
Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met
de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :)
Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar MOL-20.000 : moljeroen@hotmail.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend:
(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Voor de beginners
De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in [3d] post je 3d stuff maar weer - part 27 te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking
Zoals bij elke contest: Zorg dat je er duidelijk bij vermeld dat het een final is, zodat we hem mee kunnen tellen :)

Nogmaals, iedereen veel succes en heb vooral plezier met het 3d-en ;)

Ook deze topicstart is grotendeels overgenomen van mijn voorgangers. Alle credits aan hen.

[ Voor 3% gewijzigd door MOL-20.000 op 30-03-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ah, ben ik dan eindelijk voor het eerst eens bij de start van een nieuwe contest aanwezig!
Ik gebruik 3dmax7 momenteel... van de vorige contests kreeg ik helemaal de kriebels om mee te doen, alleen was ik telkens te laat om nog serieus deel te nemen :(

Ik heb sinds kort weer een paar weekjes ervaring op modelling gebied, mijn laatste pogingen waren nog in het Dos-tijdperk, ook 3d studio... was toen nog erg jong btw :P
Inmiddels is et allemaal zo uitgebreid man, holy shit :D

Wel een grappige opdracht dit keer, ook zou ik nog wel graag een HomeTheatre-set contest willen zien, superleuk om van die mooie luidsprekers en versterkers te maken tot in de kleinste details.

Overigens zou ik nog wel graag iets heel anders willen weten. Had laatst mijn 'oldskool' Radeon 9500@9700 naar een FireGL Z1 ofzoiets gemod met solderen en bios flashen. Heb hem uiteindelijk goed aan de praat gekregen en zag wel wat extra functies in 3D Studio verschijnen na een speciale driver voor 3dstudio gedownload te hebben. Echter merkte ik nou niet echt een daverend snelheidsverschil in mijn viewports... wat dat betreft werkt een standaard 9700 net zo goed.
Inmiddels hebben ATi kaarten ook gewoon volledige OpenGL 2.0 ondersteuning dacht ik, dus wat is nou eigenlijk het verschil met zo'n Professionele kaart?
Iemand die hier meer verstand en ervaring mee heeft dan ik? ik kloot immers ook maar wat aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn moederbord is weer terug dus ik kan weer 3dmax-en. Count me in. Ik hou wel van wat groots. Misschien ga ik die bruinkool graver maken >:)

Ik ben trouwens op zoek naar tekeningen van dat ding. fotos gaat nog wel maar ik vind het moeilijk om daar nou goed de schaal vanaf te halen. Weet iemand een plek waar je tekeningen van zoiets kan vinden?

[ Voor 44% gewijzigd door lemming_nl op 30-03-2005 16:57 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Afbeeldingslocatie: http://www.krusher.info/images/got/3dcontest/baybridge4.jpg

Ik ga de Oakland Bay Bridge maar proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
ga ook maar weer mee doen.... Zit te denken aan een stad op de bodem van de zee :/ beter nog een gevangenis })

of valt dit er te ver buite :?

[ Voor 19% gewijzigd door MOL-20.000 op 30-03-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
MOL-20.000 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:00:
ga ook maar weer mee doen.... Zit te denken aan een stad op de bodem van de zee :/ beter nog een gevangenis })
doe maar dan kan ik daar m'n slechte mensen heen sturen, ben namelijk bezig met een stad aan de oppervlakte van de zee :p

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
als ik tijd heb doe ik mee, en ga ik een ruimtelift maken. Deze begint vanaf een platform op de zee. Mensen zullen via een oceaantunnel bij het platform kunnen komen en via boten/vliegtuigen.

http://en.wikipedia.org/w...or_structural_diagram.png

bij deze gereserveerd :)

[ Voor 27% gewijzigd door Tasma op 30-03-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alnitak schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:04:
[...]

doe maar dan kan ik daar m'n slechte mensen heen sturen, ben namelijk bezig met een stad aan de oppervlakte van de zee :p
Atlantis :?

Afbeeldingslocatie: http://www.krusher.info/images/got/3dcontest/atlantis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik denk dat ik voor een extreem hoog gebouw ga ( denkt aan HQ in HalfLife2 :D )
Bij deze ook gereserveerd?:D

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Hmzz, vind het toch een vrij moeilijk onderwerp... denk denk denk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
probeer alleen maar te zeggen dat ik hem ga maken :) anderen kunnen dit best doen maar ja.. dan verlies je toch ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Daar zat ik ook nog aan te denken die is wel vet >:) maar ik laat hem aan jouw over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
ik ga denk ik voor de toren van babel :P oud stukje extreme engineering ;)
Of het wordt een brug van de aarde naar de maan (of iig tussen 2 planten). Maar komende week eerst even tentamens voor mij... Dus daarna alle tijd :D

edit; moet ik nu ook reserveren? Of mag ik altijd aanschuiven ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 30-03-2005 17:16 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:04

FrostXL

cool as ice

Ik denk dat ik deze keer ook met de contest mee ga doen, moet alleen nog even wat inspiratie opdoen wat ik ga maken. :)

Moeten we ons bij deze contest ook weer officieel inschrijven met een mail enzo?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Whehe, de 'Deathstar' is opzich wel een vorm van extreme engineering, maar ik neem aan dat we het wel 'aards' houden, want anders kunnen we ook net zo goed ruimtestations bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Menesis schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:14:
ik ga denk ik voor de toren van babel :P oud stukje extreme engineering ;)
Of het wordt een brug van de aarde naar de maan (of iig tussen 2 planten). Maar komende week eerst even tentamens voor mij... Dus daarna alle tijd :D

edit; moet ik nu ook reserveren? Of mag ik altijd aanschuiven ;)
heb idd ook tentamens :( avans, den bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Hoop dat ik optijd ben met mijn verandering van reserverging :D
Ik ga voor een Gedraaide Wolkenkraber, zoals ook eens op Discovery was te zien, alleen vind ik geen voorbeelden? :?

Gereserveerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Liquid.. schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:25:
Hoop dat ik optijd ben met mijn verandering van reserverging :D
Ik ga voor een Gedraaide Wolkenkraber, zoals ook eens op Discovery was te zien, alleen vind ik geen voorbeelden? :?

Gereserveerd :D
Je bedoelt zo'n Helix principe ofzo? Zal best een sterke constructie zijn zoiets dergelijks denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 30-03-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik ga een magneetzweeftrein maken :9

* Bij deze dus gereserveerd, tenzij iemand wil ruilen voor een beter idee :P

[ Voor 53% gewijzigd door Bozozo op 30-03-2005 17:39 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
:+
BruT@LysT schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:16:
Whehe, de 'Deathstar' is opzich wel een vorm van extreme engineering, maar ik neem aan dat we het wel 'aards' houden, want anders kunnen we ook net zo goed ruimtestations bouwen...
Ik denk ook dat je het op aarden moet houden en ik denk ook niet dat de techniek het nu 2005 toelaat om zo iets te bouwen.

Ik over dat inschrijven: heb er niet over na gedacht. Dus we doen wel zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Bozozo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:28:
Ik ga een magneetzweeftrein maken :9
Heh... dat was het enige waar ik op kon komen wat ik ook nog leuk zou vinden om te maken :)
Maar wees maar gerust hoor, ookal heb je niet gereserveerd, ik denk nog wel ff wat langer na over iets anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Het blijft een beetje spacy, maar ga het toch maar maken... Een ruimte-lanceer installatie. Met van die speciale shuttles die via een ENORME 'ramp' de ruimte in worden geschoten :P

"gereserveerd" :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 30-03-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
Mag ik een trein op raket aandrijving maken???

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135449

ik ben benieuwd, dit kan weer mooie dingetjes opleveren. Ik vond de lego tot nu toe het beste, ik hoop dat deze hem kan overtreffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
n00b vraag (3dmax): hoe zorg ik ervoor dat de texture full quality is in een viewport? Met blueprints werken die blurry zijn werkt het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Moet het realistisch zijn? Of mag het ook een toekomstbeeld zijn? Want dan ga ik die torens met die bollen van SimCity 2K maken :Y)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Een beetje originaliteit mag natuurlijk ook wel he. Een pc-kast van 100meter hoog ofzo :P Een stalen piramide, maar dan ondersteboven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou... Een wib :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/rendergot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37135

Wil nu zeker een keer een poging wagen... kijk vaak EE@Discovery, dus dat moet te doen zijn.. nu nog de skills om er iets moois van te maken...

eerst maar eens brainstormen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Het is trouwens:
30
31
en niet
30
30

:)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:46:
Het is trouwens:
30
31
en niet
30
30

:)
Yep, en Zondag 17 April om 02.00 is de nacht van zaterdag op zondag ipv zondag op maandag.
/me ZipoBibrok5-108 gaat zwaar nadenken wat hij gaat bouwen, zonder te reserveren overigens. :X

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 13:29
Ik ga ook eens goed nadenken. Wil wel weer eens meedoen en vind het een erg goed onderwerp. Nu eerst maar eens mijn hersenen laten knarsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ik reserveer de trein op straal/raket aandrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
@ FnF
je had gelijk en ik heb het aangepast.

@ZipoBibrok5-108
Dit klopt ook en ook weer aangepast dus let ff op de datum 18 april dus

Zijn er nog meer mensen die een fout hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zie hier allemaal lui dingen reserveren, maar kom op mensen.. Wees s creatief!
Misschien had je zelf ooit s een "Extreme" idee? Zoja, dan is dit je kans.. :)

* Scipionyx likes this contest..
Denk dat ik ook mee ga doen met deze contest (nu ik eindelijk de tijd ervoor heb na het afronden van een ellenlange 3d(sim) project :O )

@ Tasma hieronder:
het moet wel realistisch zijn scipionyx, en het is erg jammer als iemand hetzelfde maakt :)
Mwah.. hoeft niet per sé realistisch te zijn.. Voor in de toekomst misschien wel, maar hoeft toch niet per sé (met de huidige technieken) haalbaar te zijn? Het kan ook bijdragen aan het uitvinden van nieuwe technieken. Daarom zijn het concepts toch..? :)

En hoe sneller je een WIP post hoe eerder je je idee "reserveert" :)

[ Voor 43% gewijzigd door Scipionyx op 30-03-2005 20:16 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
het moet wel realistisch zijn scipionyx, en het is erg jammer als iemand hetzelfde maakt :)

het was al een ongeschreven regel dat men niet hetzelfde ding ging maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Ik wil een voertuig maken, want veel mensen maken al een constructie.
Ik zit te denken aan een voertuig om door de aarde heen te boren. Niet om tunnels te maken, maar echt om je mee te verplaatsen van A naar B. Is redelijk extreme lijkt mij. (En het voertuig kan ik dan de MOL-20.000 noemen :P)
Bij deze gereserveerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 25-02 15:34
Lijkt me iig een erg leuke contest (al leek de vorige mij ook erg gaaf, jammer dat die niets geworden is)! Zelf heb ik niet genoeg tijd om er aan mee te doen, helaasch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
FF een hele domme vraag, maar wel heel belangrijk. Ik ben op een of anderen manier die blauwe rode en geloof gele lijn kwijt waar langs je dingen kan verplaatsen. Nu is het alleen rood. Das het zelfde met de scale-tool hier heb ik ook enkel alleen twee rode lijnen en ik mis daar dat driehoekje. Waarschijnlijk de laatste keer een verkeerde optie aan gevinkt of zo.

Wie weet hoe ik dit weer goed krijg.

\/\/ Thanks het is gelukt :)

edit.
Reddy gaat voor de extra punten :P

[ Voor 10% gewijzigd door MOL-20.000 op 30-03-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dat je de "gizmo" terug kan krijgen door op de X te drukken staat ook in de startpost van het [rml][ 3d] Post je 3d stuff maar weer - part 27[/rml] -topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Scipionyx op 30-03-2005 20:24 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
x drukken
Edit: GRMBL net een sec. te laat

[ Voor 78% gewijzigd door Rynji op 30-03-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Erg leuk onderwerp, maar jammer dat ik niet mee kan doen :( Wellicht ga ik later (bijv. in zomervakantie) voor mezelf wat met dit onderwerp doen, want is gwoon érrug vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

En ja hoor, ik heb alweer een wip.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/3dc32-wip1.jpg

Dit is dus mijn graafmachine.
De mensen kunnen in dat ronde ding achteraan zitten.
De grote schroef voorop graaft door de grond.
die dingen op het ronde ding (lekker duidelijk :P) zijn rupsbanden om het gevaarte verder voort te stuwen.

Maar nu heb ik geen idee wat ik verder kan modellen.
Ik denk toch wel een uitlaat o.i.d. voor de motor/aandrijving.
(zal ik em op lichtenergie laten lopen? da's wel lekker extreme :P)
Misschien nog wat leuke futuristische nutteloze frutsels.
Een achtergrond waarop je de tunnel ziet die de machine graaft.
een mannetje erbij om te laten zien hoe groot het is? is misschien niet zo handig, want je kan beter een kleinere machine hebben, da's praktischer...
Ik moet ook nog een manier verzinnen om er in te komen...
Ik heb eigenlijk nog best veel te doen dus.

nou, in iig, wat vinden jullie er tot zover van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139465

Mischien is er wel een kans dat ik ook mee doe (voor mijn eerste keer dan wel!), alleen moet ik nog even goed nadenken hoe en wat.

En natuurlijk ook even de regels doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
lemming_nl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:12:
n00b vraag (3dmax): hoe zorg ik ervoor dat de texture full quality is in een viewport? Met blueprints werken die blurry zijn werkt het niet echt.
niemand? zonder dit kan ik niet echt verder :(
Anoniem: 73881 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:13:
En ja hoor, ik heb alweer een wip.

[afbeelding]

Dit is dus mijn graafmachine.
De mensen kunnen in dat ronde ding achteraan zitten.
De grote schroef voorop graaft door de grond.
die dingen op het ronde ding (lekker duidelijk :P) zijn rupsbanden om het gevaarte verder voort te stuwen.

Maar nu heb ik geen idee wat ik verder kan modellen.
Ik denk toch wel een uitlaat o.i.d. voor de motor/aandrijving.
(zal ik em op lichtenergie laten lopen? da's wel lekker extreme :P)
Misschien nog wat leuke futuristische nutteloze frutsels.
Een achtergrond waarop je de tunnel ziet die de machine graaft.
een mannetje erbij om te laten zien hoe groot het is? is misschien niet zo handig, want je kan beter een kleinere machine hebben, da's praktischer...
Ik moet ook nog een manier verzinnen om er in te komen...
Ik heb eigenlijk nog best veel te doen dus.

nou, in iig, wat vinden jullie er tot zover van?
Een ondergronds voertuig op zonne-energie?

[ Voor 66% gewijzigd door lemming_nl op 30-03-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lemming_nl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:52:
[...]

niemand? zonder dit kan ik niet echt verder :(

...
Kijk bij Customize>Preferences>viewport tab

Zet vinkje UIT bij Low Res Environment Background

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
wha, kijk je ff een middagje niet, is er ineens nieuwe contest :|
dacht dat die mrrg avond pas kwam, was al btj begonne met die tokyo's skyline, maar zie net dat features die ook al heeft :(
dan maar weer opnieuw beginne

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
HIer is een WIP van de midden pilaar die de koepel draagt en tevens een uitkijktoren is.

Afbeeldingslocatie: http://img115.exs.cx/img115/9540/owg3ta.jpg

Wat is nou eiglijk het verschil tussen editable poly ,mesh en patch zelf gebruik ik altijd poly

[ Voor 24% gewijzigd door MOL-20.000 op 30-03-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Hey, leuk. Gezien het enthousiasme hier gaat dit wel wat worden. Ik wacht even af op de zijlijn om te zien hoe zich dit gaat ontwikkelen. Met ruim drie weken om er iets van te maken kan ik wel even op mijn gat blijven zitten :) Ik heb al wel een idee. De kans is dan ook dat dit wel in buurt gaat komen van wat anderen hier al voorstellen.

Dan heb ik ook nog een vraag. Soms als ik een Edit Mesh modifier toepas verdwijnen mijn Vertices in mijn viewport. Ik kan ze wel selecteren en krijg ik dan ook wel een Gizmo, maar zie ze zelf niet. Ik moet dan echt max herstarten om het weer goed te krijgen. Ik heb dit al sinds max 6 ... misschien zelfs al in 5, maar dat is al weer een tijdje terug om zeker te kunnen zeggen. Ik betwijfel of dit een videokaart-probleem is, omdat ik sindsdien al een andere heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
aha, ineens ander idee :D
t wordt een tunnel boormachine, die zag er ook wel redelijk extreme uit ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://img32.exs.cx/img32/5627/vertices5zw.gif
Grom, max doet niet wat ik wil :|

Ik heb deze lijn getekend voor de steunpilaren van de rails voor mn trein. De rails heb ik al gedaan: eerst een dwarsdoorsnede zoals deze getekend, dan Edit Mesh, de polygoon selecteren en Extruden.

Als ik bij de steunpilaren de Edit Meh modifier toepas, verdwijnt de lijn :( Alleen in vertex modus zie ik nog iets. De polygoon kan ik niet selecteren, en dus wil ie ook niet extruden.

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Bozozo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:21:
[afbeelding]
Grom, max doet niet wat ik wil :|

Ik heb deze lijn getekend voor de steunpilaren van de rails voor mn trein. De rails heb ik al gedaan: eerst een dwarsdoorsnede zoals deze getekend, dan Edit Mesh, de polygoon selecteren en Extruden.

Als ik bij de steunpilaren de Edit Meh modifier toepas, verdwijnt de lijn :( Alleen in vertex modus zie ik nog iets. De polygoon kan ik niet selecteren, en dus wil ie ook niet extruden.

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?
Extrude gewoon gelijk. Niet eerst mesh van maken. (als je tenminste 3dmax gebruikt, andere paketten weet ik niet)
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:04:
[...]

Kijk bij Customize>Preferences>viewport tab

Zet vinkje UIT bij Low Res Environment Background
tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 31514 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:10:
[knip]
Dan heb ik ook nog een vraag. Soms als ik een Edit Mesh modifier toepas verdwijnen mijn Vertices in mijn viewport. Ik kan ze wel selecteren en krijg ik dan ook wel een Gizmo, maar zie ze zelf niet. Ik moet dan echt max herstarten om het weer goed te krijgen. Ik heb dit al sinds max 6 ... misschien zelfs al in 5, maar dat is al weer een tijdje terug om zeker te kunnen zeggen. Ik betwijfel of dit een videokaart-probleem is, omdat ik sindsdien al een andere heb.
Heb je dit ook als je je model converteert naar een Edit Mesh?
Zoja, dan kun je dit proberen:
- convert naar Edit Poly (evt cleanen, ik kreeg wel s spontaan vertices erbij :? ) en dan weer terug naar Edit Mesh
- eerst converteren naar Edit Poly en dan pas naar Edit Mesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Doet mij denken aan:...Thunderbirds :D
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/carmodels-museum/movies1/mole-thunderbirds-matchbox.JPG
Deze dus :D Heerlijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door GeforceDDQ op 30-03-2005 22:41 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

lemming_nl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:23:
[...]

Extrude gewoon gelijk. Niet eerst mesh van maken. (als je tenminste 3dmax gebruikt, andere paketten weet ik niet)
Nu krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/92/geenmiddenstuk6bg.gif
|:(

Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg? Ik heb de spline al opnieuw getekend maar dan blijft ie m binnenstebuiten extruden...

edit: hij is trouwens niet binnenstebuiten, maar hij tekent de belangrijkste polygoon niet. Cap holes verneukt het hele object, dus die kan ik niet gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Bozozo op 30-03-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Bozozo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:43:
[...]

Nu krijg ik dit:
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg? Ik heb de spline al opnieuw getekend maar dan blijft ie m binnenstebuiten extruden...

edit: hij is trouwens niet binnenstebuiten, maar hij tekent de belangrijkste polygoon niet. Cap holes verneukt het hele object, dus die kan ik niet gebruiken.
Dan zit er volgens mij een fout je je spline. Losse eindjes ofzo. Probleem heb ik ook af en toe en de enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het hele ding overtrekken met 1 enkele spline die je closed aan het eind. (moet vast op een betere manier kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 21-04 08:56
zowiezo is extrude icm meshsmooth niet zo handig maar dit terzijde...

En idd; als ik naar je plaatje kijk zijn er velen 'first vertexes'. Dat plusje met het vierkantje eromheen. Dat hoort er 1 te zijn! (wat lemming zegt :P )

je moet je lijn even overnieuw tekenen en nu in 1 keer! het hoeft niet meteen goed te zijn; je kunt later vertexen toevoegen en verplaatsen als je maar zorgt dat het een geheel wordt; als je laatste vertex weer in de eerste zet komt er ene dialoog met 'close spline?' > klik yes!

[ Voor 99% gewijzigd door Menesis op 30-03-2005 23:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Scipionyx schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:24:
[...]

Heb je dit ook als je je model converteert naar een Edit Mesh?
Zoja, dan kun je dit proberen:
- convert naar Edit Poly (evt cleanen, ik kreeg wel s spontaan vertices erbij :? ) en dan weer terug naar Edit Mesh
- eerst converteren naar Edit Poly en dan pas naar Edit Mesh
Volgens mij heb ik het dan ook. Ik kan het nu even niet reproduceren want het gebeurt af en toe. Maar, eigenlijk vind ik dit niet echt een oplossing, meer een workaround. Daarbij komt dat ik niet van plan ben om mijn stack te collapsen alleen om hier vanaf te komen.
Bozozo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:43:
Nu krijg ik dit:
[afbeelding]

Zoals iemand al eerder zei, is je spline niet gesloten. Als je goed kijkt zijn er meerdere vertices die een vierkantje hebben. Als je deze selecteerd, door middel van een gebiedselectie en dus niet door gewoon aan te klikken, want het zijn er twee, dan kun je ze fusen en welden. Doe dit totdat je nog maar een vertex overhoudt met dit vierkantje eromheen. Dit is vertex één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Laatst online: 19-02 08:01
MOL-20.000 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:09:

Wat is nou eiglijk het verschil tussen editable poly ,mesh en patch zelf gebruik ik altijd poly
Dat vroeg ik me ook ooit af ;) Ik heb daar best goed antwoord gekregen, dus misschien dat het jou ook helpen kan.

Pff ik ben bang dat ik niet mee kan doen, veels te druk met tentamens enzo :'(
(Niet dat ik enige kans zou maken hoor)

[ Voor 9% gewijzigd door Spits op 30-03-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Voor mensen zonder inspiratie;
http://www.discoverychannel.nl/extremeengineering/home.shtml

ik kan zelf niks van 3dmax maar vindt t altijd leuk om deze topics te volgens :P

iedereen die mee doet succes gewenst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:45
Ik had vandaag een leuk ideetje op school ivm schoonmaken, hopelijk is dit extreme genoeg :P
Nieuwe versie van de stratenschoonmaak-auto-ding:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/icemancool/got/stof/stof1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pendaco schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:28:
Voor mensen zonder inspiratie;
http://www.discoverychannel.nl/extremeengineering/home.shtml

ik kan zelf niks van 3dmax maar vindt t altijd leuk om deze topics te volgens :P

iedereen die mee doet succes gewenst ;)
Ow, en voor de mensen die toegang hebben tot Amerikaanse zenders: History Channel zendt regelmatig de "Modern Marvels" uit. Daar zitten ook mooie staaltjes van engineering tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 30-03-2005 23:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Laatst online: 08:04
Ik hoop dat ik voldoende tijd kan vrijmaken voor dit topic want het onderwerp is gewoon erg gaaf! Hierbij een wipje van een of ander nog nader te definieren groot gevaarte... Ideeen komen bij mij tijdens het modelen...

Afbeeldingslocatie: http://img66.exs.cx/img66/2764/wip19ih.th.jpg

Ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden, in elke geval extreme groot... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
begin van mn tunnelboor:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/tunnelboor.jpg

k hoop dat ie af komt, k moet zeggen dat mn pc nu al aardig traag is met alleen die kop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Spits18 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:23:

Dat vroeg ik me ook ooit af ;) Ik heb daar best goed antwoord gekregen, dus misschien dat het jou ook helpen kan.
Duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
volgens mij loopt dit topic iets beter dan de vorige 3D contest :9 ik wil ook meedoen maar zit zonder ideen... zat te denken aan die zeeboot (laatst op discovery) die tot 11 km kan duiken (d8 ik). Weet iemand de naam daarvan of heeft iemand tekeningen ervan voor me? Alvast bedankt _/-\o_ (wordt dus zo'n mooie donkere onderwater scene :9 )

[ Voor 8% gewijzigd door jlammertink op 31-03-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 06:48
ben benieuwd of er mensen zijn die zich aan het werk van gaudi durven te wagen :Y)

zie je nooit in EE op discovery maar in zijn tijd was het zeker extreme engineering :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:06:
wha, kijk je ff een middagje niet, is er ineens nieuwe contest :|
dacht dat die mrrg avond pas kwam, was al btj begonne met die tokyo's skyline, maar zie net dat features die ook al heeft :(
dan maar weer opnieuw beginne
:> Je kan gewoon lekker doorgaan met je Tokyo Skyline, ik win toch wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 115073 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 07:55:
[...]
Ik denk dat mijn project een mobiele stad wordt... moet lukken....
Goed man, Extreme Enginering gaat gepaard met Extreme Ego!!!! Whahahaha _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Folkert op 31-03-2005 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik heb wel het idee dat dit iets voor mij zou moeten kunnen zijn, maar ik krijg maar niets origineels verzonnen :(

ik peins nog ff verder...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Eerste Wip
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest32/Contest32_Wip01.png
moet nog heel wat gebeuren maar het begin is er.

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
jlammertink schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:59:
volgens mij loopt dit topic iets beter dan de vorige 3D contest :9 ik wil ook meedoen maar zit zonder ideen... zat te denken aan die zeeboot (laatst op discovery) die tot 11 km kan duiken (d8 ik). Weet iemand de naam daarvan of heeft iemand tekeningen ervan voor me? Alvast bedankt _/-\o_ (wordt dus zo'n mooie donkere onderwater scene :9 )
das grappig, heb je eigenlijk nix aan, want het diepste water is maar 10 km diep geloof ik, die marianen trog ofso.
Anoniem: 115073 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 07:55:
[...]

neej, das niet leuk :P, wil nog wel een beetje kans maken ;)

*edit: ppff..., die tunnelboor wordt nix, mn pc hapert nu al bij alleen die kop :? ach jah, en een voertuig is ook niets voor mij, heb liever een gebouw :P eens iets nieuwe zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door DP Kunst op 31-03-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58472

Offtopic:
das grappig, heb je eigenlijk nix aan, want het diepste water is maar 10 km diep geloof ik, die marianen trog ofso.
10 km maar?
http://nl.wikipedia.org/w...extremen#Grootste_diepten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/rendergot2.jpg

:) Nog heel veel te doen, maar ik vorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Eerste WIP, ik zeg nog even niet wat het gaat worden want misschien is dit project wel iets te hoog gegrepen voor mij en dan zou ik voortijdig moeten afhaken, maar proberen zal ik het.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/Wiel.jpg

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
precies :P die onderzeeboot kan zo'n 90 a 95% van de zeebodem "bevaren" werd er verteld... maar iemand afbeeldingen/naam oid daarvan voor me? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jlammertink schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:22:
[...]

precies :P die onderzeeboot kan zo'n 90 a 95% van de zeebodem "bevaren" werd er verteld... maar iemand afbeeldingen/naam oid daarvan voor me? bedankt
Hoop dat het volgende je op weg helpt:
On January 23, 1960, Jacques Piccard and Navy Lieutenant Donald Walsh descended in the Trieste II to the deepest known point on Earth, the Mariana Trench. They dived to a depth of 10,915 meters. They set a world record which is yet to be broken.
en
Deepest Diving Submersible In Service
Of the submersibles currently in service, the Japanese research submarine Shinkai 6500 is capable of diving the deepest. On August 11, 1989, it reached a depth of 6,526 m (21,414 ft) in the Japan Trench off Sanriku, Japan. The three-person craft is 9.5 m (31.16 ft) long, 2.7 m (9.9 ft) wide and 3.2 m (10.5 ft) high, and is owned by Japan Marine Science & Technology Centre (JAMSTEC). Shinkai 6500 is used for deep-sea research around the world.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 31-03-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
Hmm ja...
Heb eigenlijk ook wel zin om weer eens mee te doen,
maar dat spel WoW laat het me niet toe :P

Heb eigenlijk onderhand inspiratie genoeg nu..
Lang geleden dat ik bezig was met max :/

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
ziet er goed uit! Ben erg benieuwd naar het eind resultaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest32/Contest32_Wip05.jpg
wipje

moet nog redelijk veel gebeuren zitten nog rederlijk veel mesh foutjes in, de toren moet nog getextured worden en de koepels nog gevuld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139465

Met mijn :r skills :r haal ik dus al niet de final.

Hopelijk is de volgende opdracht iets simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
nieuwe poging, tunnelboor idee maar laten varen...
nu wordt het een supermodern hotel / kantoor gebouw:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/hotel.jpg

aan de zijkanten (in die gleuf) komen liften te hangen

[ Voor 16% gewijzigd door DP Kunst op 31-03-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 11:12

-db-

Hoi

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/1406/exeng0du.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
en wat is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129434

Dat je dat niet eens ziet :/ (maarja je signature zegt genoeg:P)

Echt super onderwerp dit, zal es kijken of ik iets kan bedenken wat hier nog niet gemaakt is en kan uitwerken :D
De WIP's zien er ook al super nice uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie me alweer wegzakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Hier weer een Wip van de Mobile City... aaaaaaaargh het wordt te groot...
Afbeeldingslocatie: http://img116.exs.cx/img116/2919/wip24yc.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
Nieuwe wip van de extreme straten-schoonmaak-wagen ding:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/icemancool/got/stof/stof2.jpg
Dit is de nieuwe versie, nu nog heel erg wip, maar daar komt nog veel meer bij :D

Oke ik weet dat het niet iets heel spectaculairs is, maar het word wel een overdreven schoonmaak-ding, dat hoort toch ook bij engeneering en extreme? Ik hoop dat het onderwerp goed genoeg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
icemancool schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:09:
Nieuwe wip van de extreme straten-schoonmaak-wagen ding:
[afbeelding]
Dit is de nieuwe versie, nu nog heel erg wip, maar daar komt nog veel meer bij :D

Oke ik weet dat het niet iets heel spectaculairs is, maar het word wel een overdreven schoonmaak-ding, dat hoort toch ook bij engeneering en extreme? Ik hoop dat het onderwerp goed genoeg is!
Niet echt een nuttige post, dit kan toch bijna iedereen wel maken in 2 minuten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/Spheroswip1.jpg

Mijn soort van Werk/Woon/Winkel "Bolopstok"
Dit is mijn eerste wipje als het niks is hoor ik het wel:P
en ja ik weet dat ik eigenlijk een gedraaide wolkenkrabber wou maken maar schrap die maar aangezien me eerste 5 verschillende wips allemaal pruts waren

Nou zo'n groot gebouw verdient natuurlijk een grote naam:
Spheros :*)

C&C zodat ik nog wat aanpassingen etc kan maken want bijna door mijn ideën heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
Liquid.. schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:36:
[...]

Niet echt een nuttige post, dit kan toch bijna iedereen wel maken in 2 minuten :)
Op zich is het best simpel enzo, maar ging het bij een WIP ook niet om laten zien wat je van plan was/welke stijl ed?
En dan nog, als je het al precies uitgetekend hebt is het makkelijk te maken, en iets maken dat je al hebt gezien is makkelijker dan het zelf verzinnen ed.
Misschien ben ik niet zo heel goed in 3d, maar wil toch voortgang ed laten zien?
Volgende keer zal ik er iig wel ff beter op letten of het genoeg is om wip te zijn

[ Voor 8% gewijzigd door BlackIce op 31-03-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Zo, mijn MoTown(mobile Town) ;) begint vormen aan te nemen...
Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/3756/wip30zh.th.png
Eerste laag: parkeer garages, 2e laag woningen, 3e laag kantoren en winkels, 4 laag wordt recreatie park enzo... en dan ga ik maar eens beginnen aan de details....

(wat is Alt+Q rete handig bij dit soort grote objecten!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

mag ik vragen wat je aan parkeergarages hebt als alles boven elkaar zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 87464 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:06:
mag ik vragen wat je aan parkeergarages hebt als alles boven elkaar zit? :+
De auto's van die mensen moeten toch ergens worden geparkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
en hoe die auto's uberhaupt in die garage komen :P, vliegen ze ernaar toe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Folkert schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:12:
[...]

De auto's van die mensen moeten toch ergens worden geparkeerd....
ja maar je hoeft geen auto aangezien alles binne loopafstand is?, of ga jij vanuit de garage vliegen naar de grond en dan naar een winkel die ook op loopafstand te vinden is?, dus znorro heeft gelijk of zit ik nu verkeerd ?, zijn er b.v geen winkels ? leg volgende keer ff uit B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:13:
en hoe die auto's uberhaupt in die garage komen :P, vliegen ze ernaar toe ?
He! staat er final bij??? Tuurlijk niet, ben nu bezig met de inrij mogelijkheden.... twijfelk nog tussen een autolift of een zelf berijdbare baan... autolift is wel cool!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste