3D Contest V32: Extreme Engineering Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/Spheroswip2.jpg

FF belichtings testje en nog kleine aanpassingen aan Spheros, ik ben uit ideën voor het gebouw:(
denk dat ik maar texturen ga en fatsoenlijk wat gebouwen eromheen ga zetten..

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 12:28
Liquid.. schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:15:
[...]

ja maar je hoeft geen auto aangezien alles binne loopafstand is?, of ga jij vanuit de garage vliegen naar de grond en dan naar een winkel die ook op loopafstand te vinden is?, dus znorro heeft gelijk of zit ik nu verkeerd ?, zijn er b.v geen winkels ? leg volgende keer ff uit B)
Hm, waarom zou je opeens geen behoefte hebben aan een auto als je in MoTown zou wonen????? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Folkert schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:25:
[...]

Hm, waarom zou je opeens geen behoefte hebben aan een auto als je in MoTown zou wonen????? 8)7
Een auto is iig handig voor als je ergens uit stapt. Dan rijdt de stad door en die haal je lopend niet in ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 31-03-2005 19:40 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Liquid.. schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:23:
[afbeelding]

FF belichtings testje en nog kleine aanpassingen aan Spheros, ik ben uit ideën voor het gebouw:(
denk dat ik maar texturen ga en fatsoenlijk wat gebouwen eromheen ga zetten..
Bedenk wel dat met deze verhoudingen je dus óf een park-fonteintje hebt :o , óf een snelweg rondom je mege-building :)

Wel mooi idee iig

[ Voor 20% gewijzigd door assembler op 31-03-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dat lijkt best wel op dat ding van SimCity die ik al van plan was te maken :P

Daarover gesproken trouwens, kan iemand plaatjes van dat ding vinden? Ik kan er namelijk geen vinden. Anders moet ik het met mijn herinnering doen :Y)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

GeforceDDQ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:41:
[...]
Doet mij denken aan:...Thunderbirds :D
[afbeelding]
Deze dus :D Heerlijk :P
Joh! Drie keer raden waar ik 't idee vandaan heb... 8)7
Senzuboon schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:52:
Dat lijkt best wel op dat ding van SimCity die ik al van plan was te maken :P

Daarover gesproken trouwens, kan iemand plaatjes van dat ding vinden? Ik kan er namelijk geen vinden. Anders moet ik het met mijn herinnering doen :Y)
Ik weet wel wat je bedoelt. Ik weet alleen niet meer hoe die dingen heten, ik herinner ze me wel.
Ik wil wel een tekeningetje voor je maken, maar daar heb je denk ik ook niets aan denk ik aangezien je zelf die dingen ook nog voor de geest kan halen. Ik zal wel wat proberen te google'en.

edit:
Ik heb wat gevonden! :D
Die dingen heten archeologies. en zo zien ze eruit:
Afbeeldingslocatie: http://ds.nahoo.net/images/SimCity-Screen.jpg

meer kan ik niet vinden, hoop dat je er wat aan hebt. :)

edit2:
En dan even iets heel anders:
Zijn random usericons alleen weggelegd voor modjes? Of kunnen gewone members ook zoiets krijgen als ze heel lief zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 31-03-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Wipje van mn zweeftrein:
Afbeeldingslocatie: http://img182.exs.cx/img182/1686/zweeftreinwip17ac.jpg
Alleen nog kale rails... de boom staat erin voor de schaal ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Bozozo schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:40:
Wipje van mn zweeftrein:
[afbeelding]
Alleen nog kale rails... de boom staat erin voor de schaal ;)
Cool! ben benieuwd! Kijk voordat je items x-aantal maal gaat kopieren of je eerste item af is. Je zou een reference kunnen maken maar dat vertraagd het geheel. Je palen zou je nog iets kunnen uitbreiden met kabels ed.....
Trein is overigens best groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Reddy: Zien ze er zo uit? :? Ik dacht dat er een rooi streep op zat. :D Nou ja, bedankt voor het plaatje, nu heb ik iets meer referentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 16:47
Afbeeldingslocatie: http://img63.exs.cx/img63/5321/gow34rk.jpg

Ik had er al een mijn bij gemaakt zo dat ze kunnen werken, maar toen liet me zusje de lamp in haar vissen kom vallen weg stroom weg 2 uur modelen :( . En de vissen die hebben het overleeft.....

Maar ik had eigenlijk een vraag wat dat muurtje rechts achter in die op ze zij ligt heeft een stuk glas er in en ik krijg het niet voor elkaar om het goed te renderen wat het reflecteerd alles maar hij is niet doorzichtig (vray)

deze tutorial heb ik gebuikt

http://www.alzhem.com/sub1/tutorials/tutorial6_en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 73881 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:16:
[...]
En dan even iets heel anders:
Zijn random usericons alleen weggelegd voor modjes? Of kunnen gewone members ook zoiets krijgen als ze heel lief zijn?
Random icons maak je zelf d.m.v. PHP scriptje. Ipv naar plaatje link je naar dat script die vervolgens random plaatjes serveert.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Laatst online: 20-12-2021
MOL-20.000 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:10:

Ik had er al een mijn bij gemaakt zo dat ze kunnen werken, maar toen liet me zusje de lamp in haar vissen kom vallen weg stroom weg 2 uur modelen :( . En de vissen die hebben het overleeft.....
:P lol
Maar ik had eigenlijk een vraag wat dat muurtje rechts achter in die op ze zij ligt heeft een stuk glas er in en ik krijg het niet voor elkaar om het goed te renderen wat het reflecteerd alles maar hij is niet doorzichtig (vray)

deze tutorial heb ik gebuikt

http://www.alzhem.com/sub1/tutorials/tutorial6_en.htm
heb niet zoveel verstand van Vray ( gebruik Brazil ) maar het zou aan het aantal bounces kunnen liggen of mischien staat ie wel onder een hoek dat ie niks van de render kan reflecteren

ik ben zelf ook weer wat verder
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Thumbs/Contest32/Contest32_Wip07.jpg
graag C&C en heeft iemand mischien ideeën over wat ik in die domes kan bouwen

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
MOL-20.000 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:10:
[afbeelding]
Belangrijk om te onthouden is dat indien je met reflecterende materialen werkt, deze materialen dus de omgeving reflecteren(logisch)... Indien je met een zwarte achtergrond werkt, zal deze dus volledig worden gereflecteerd. Probeer een andere achtergrond(falloff), of een bitmap achtergrond(HDRI image). Op deze manier kan je beter kijken hoe de reflectie werkt.
En zorg ervoor dat het materiaal dubbelzijdig is!!! Indien je een box hebt of een plane, mesh whatever, gooi er een shell modifier overheen zodat het glas 'body krijgt'.
Er bestaat namelijk geen stuk glas zonder dikte.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Alnitak schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:48:
Probeer details aan te brengen waardoor je een idee krijgt van het formaat aangezien dat nog niet geheel duidelijk is. Het water is bijvoorbeeld te grof(lijkt me), breng hier meer details(golven) in aan.
De domes zou ik steviger maken, meer constructie details, balken etc om de koepel te ondersteunen.

Tip voor iedereen, leer het volgende artikel van binnen en van buiten!!!
http://www.3dkingdom.org/...de=thread&order=0&thold=0

Hier overigens nog een laatste WIP, gister avond nog even verder gegaan, vanavond uitbreiden en details toevoegen...
Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/9708/wip4.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/294/wip6.th.png

Die koepel verdwijnt weer hoor, was even een testje...
Nog toe tevoegen:
-Veel liften tussen de platformen
-Helicopter platforms
-Vangnetten
-Recreatiegebied op toplaag
-Besturingsunit uitbreiden
-Eventueel motoren maken(indien er tijd voor is)
-Texturen? Ga ik denk ik niet meer halen in de tijd
-Omgeving waardoor de grootte van het geheel duidelijker wordt...
-???

[ Voor 39% gewijzigd door Folkert op 01-04-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

iets voor in die koepels? hmm, iets robotterigs :P of een winkelcentrum ofzo

iig nix met water, omdat dat er buiten al is. moet juist een tegenstelling zijn: buiten water en binnen de koepels ehm... geen water iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Is het niet leuk om voor de tegenstelling te gaan?

Dat je een heel landelijk tafereeltje in de koepels maakt, met een stukje akker met een tractor erop, een ouderwets dorpje met een kerk en allemaal huisjes en korte kromme straatjes. Buiten de koepels ziet het er al hypermodern uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:45
Nieuwe wip! (hopelijk dit keer wel genoeg voor een wip):
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/icemancool/got/stof/stof4.jpg

Het lijkt nog niet echt op een rijdend iets, ophanging ga ik zo mee beginnen, zodra dat erop zit word het (hopelijk) een stuk duidelijker allemaal.
Het schoepenrad van de turbine valt helaas een beetje weg door de schaduw, maar dat los ik denk ik op met de belichting in de final, en anders blijft het gewoon een detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Kijk! dat gaat erop lijken! Mooie details!!! Voor mij zeker een wip waard! Al vond ik je vorige ook al zeker een wip waard omdat het zeer leerzaam is om te zien hoe eenvoudige dingen worden omgetoverd in mooie gedetailleerde objecten... je basis was simpel maar het is nu wel duidelijk te zien hoe je verder bent gegaan, dus daarom beide zeker WW(Wip Waardig) ;)

Denk dat het iig een snel voertuig/ding/apparaat wordt... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Folkert op 01-04-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
icemancool schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:02:
Nieuwe wip! (hopelijk dit keer wel genoeg voor een wip):
[afbeelding]

Het lijkt nog niet echt op een rijdend iets, ophanging ga ik zo mee beginnen, zodra dat erop zit word het (hopelijk) een stuk duidelijker allemaal.
Het schoepenrad van de turbine valt helaas een beetje weg door de schaduw, maar dat los ik denk ik op met de belichting in de final, en anders blijft het gewoon een detail.
Erg Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Afbeeldingslocatie: http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/forum/attachment.php?attachmentid=4704

Render is crap, maar had even geen zin in lang gepruts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Mr_Kite schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:24:
Is het niet leuk om voor de tegenstelling te gaan?

Dat je een heel landelijk tafereeltje in de koepels maakt, met een stukje akker met een tractor erop, een ouderwets dorpje met een kerk en allemaal huisjes en korte kromme straatjes. Buiten de koepels ziet het er al hypermodern uit
moet wel een beetje efficiënt worden, en een een dorpje lijkt me dat niet erg.
wat me wel een goed idee lijkt is een voetbal stadion, alleen heb ik de toren net zonder koepels gerenderd en dat ziet er ook heel stoer uit
Anoniem: 115073 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:11:
[afbeelding]

Render is crap, maar had even geen zin in lang gepruts. :)
ziet er goed uit :D

[ Voor 20% gewijzigd door Alnitak op 01-04-2005 16:21 ]

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Grom...

Ik heb net een eenvoudige vorm gemaakt met een spline (een soort platte balk met een ovale uitsparing, 12 vertices), die ge-extrude en omgezet naar Editable Poly. Daarna heb ik m drie keer gekopieërd (totale aantal polies schat ik op 100). Toen ik er een material opzette (gewoon een kaal, grijs bolletje) hoorde ik wat foutmeldingsgeluiden en 3dmax sloot af. Opnieuw opgestart en de recovery geladen... '3D max has run out of memory and is closing'

Volgens taakbeheer zit mn Wisselbestand bijna helemaal vol, maar ik heb alleen winamp en msn enzo aan. Ik heb 512 mb pc2700 geheugen en nog nooit problemen met max gehad, ook in veel ingewikkelder scenes... waarom zeurt ie nou ineens over geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Senzuboon schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:16:
@Reddy: Zien ze er zo uit? :? Ik dacht dat er een rooi streep op zat. :D Nou ja, bedankt voor het plaatje, nu heb ik iets meer referentie :)
Ja, dat kan kloppen, want er zijn drie of vier verschillende archeologies, een zwart met rode in de vorm van een afgekapte pyramide (de goedkoopste), en een zwarte die er heel vreemd uitzag met rare uitsteeksels (nummer 2 (geloof ik) ), en deze dan (de duurste). Ik kan me die vierde niet zo goed herinneren (als die er überhaupt is).
Folkert schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:56:
Tip voor iedereen, leer het volgende artikel van binnen en van buiten!!!
http://www.3dkingdom.org/...de=thread&order=0&thold=0
Ik ben je dankbaar! _/-\o_
EbAyzo schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:15:
Random icons maak je zelf d.m.v. PHP scriptje. Ipv naar plaatje link je naar dat script die vervolgens random plaatjes serveert.
Jou ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129434

Bozozo schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:40:

Toen ik er een material opzette (gewoon een kaal, grijs bolletje) hoorde ik wat foutmeldingsgeluiden en 3dmax sloot af. Opnieuw opgestart en de recovery geladen... '3D max has run out of memory and is closing'
Welke driver gebruik je voor 3dsmax? Ik heb namelijk ook altijd vage problemen wanneer ik DX gebruik (dx 8 en ook met dx 9), ben naar openGL geswitcht en alles werkt meteen super smooth :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 129434 op 01-04-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Helaas, zelfde error :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Updateje :) Even wat placeholders gemaakt for gebouwen. Ik wil btw de gebouwen die er gaan staan niet gedetailleert houden, zit namelijk al op 63k, maar moet er wel een beetje leuk uitzien, hoe ga ik dit aanpakken? :X

Afbeeldingslocatie: http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/forum/attachment.php?attachmentid=4705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 115073 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:28:
Updateje :) Even wat placeholders gemaakt for gebouwen. Ik wil btw de gebouwen die er gaan staan niet gedetailleert houden, zit namelijk al op 63k, maar moet er wel een beetje leuk uitzien, hoe ga ik dit aanpakken? :X

[afbeelding]
Zier er erg strak uit! Huizen kan je natuurlijk laag poly houden door er gewoon textures op te plakken van flatgebouwen....
Idee, misschien om van je groundplane in Photoshop/illustrator een plattegrond van een stad te maken waar de straten op staan zodat je eigenlijk alleen een paar blokken hoeft te maken voor de gebouwen maar de de stad zelf er dan iig al goed uit ziet...

[ Voor 20% gewijzigd door Folkert op 01-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Folkert schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:34:
[...]

Zier er erg strak uit! Huizen kan je natuurlijk laag poly houden door er gewoon textures op te plakken van flatgebouwen....
En icm greeble :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://img24.exs.cx/img24/5049/fout0ia.jpg
Dit kreeg ik na opnieuw opstarten... heeft waarschijnlijk iets met die Max problemen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Bozozo schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:36:
[afbeelding]
Dit kreeg ik na opnieuw opstarten... heeft waarschijnlijk iets met die Max problemen te maken?
Je kan even kijken op onderstaande link:
http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20867724.html

Verder kwam ik bij google veel dergelijke meldingen tegen icm spyware/virussen... je zou even een check kunnen doen.

Anders moet je dit probleem even posten onder 'Software Algemeen oid...'

http://www.google.com/sea...rocess+for+win32+services

[ Voor 9% gewijzigd door Folkert op 01-04-2005 18:45 . Reden: verkeerde url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Folkert schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:34:
[...]

Idee, misschien om van je groundplane in Photoshop/illustrator een plattegrond van een stad te maken waar de straten op staan zodat je eigenlijk alleen een paar blokken hoeft te maken voor de gebouwen maar de de stad zelf er dan iig al goed uit ziet...
Ja dat was dus eigenlijk precies wat ik dacht ;)
Ik ga dat maar 's proberen vandaag of morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Hier weer een update van MoTown.... Meer details toegevoegd, helicopter platform, liften, valnetten en natuurlijk het begin van het recreatiepark op de bovenste laag, beginnend met een reuzerad... ;)
De render heb ik maar eens op 1000*1000 gezet anders vallen veel details weg.... |:(
Afbeeldingslocatie: http://img236.exs.cx/img236/83/wip7.th.png

Hm, zie al weer de nodige foutjes.... :(

[ Voor 6% gewijzigd door Folkert op 01-04-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bozozo schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:36:
[afbeelding]
Hiermee heb ik gister een hele avond lopen kloten bij mn vader.

Kijk eens bij msconfig of je een vreemde tussen de programmas ziet staan bij Opstarten.
Waarschijnlijk een regel die begint met %system%.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Weet iemand een goede scheeps tutorial? Ik heb wat moeite met het maken van een goede scheeps romp.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Gutteguttegut schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:44:
[...]
Hiermee heb ik gister een hele avond lopen kloten bij mn vader.

Kijk eens bij msconfig of je een vreemde tussen de programmas ziet staan bij Opstarten.
Waarschijnlijk een regel die begint met %system%.
Het enige 'vreemde' proces dat ik herken in taakbeheer is AdskScSrv.exe en dat is van... Autodesk Licencing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
lemming_nl schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:49:
Weet iemand een goede scheeps tutorial? Ik heb wat moeite met het maken van een goede scheeps romp.
Heb geen goede tutorial voor je maar heb nog wel wat rompjes voor je in de aanbieding. Wat voor 1 had je gehad willen hebbe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
robin222 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:06:
[...]

Heb geen goede tutorial voor je maar heb nog wel wat rompjes voor je in de aanbieding. Wat voor 1 had je gehad willen hebbe :9
heb je ook een zeilboot, was ik naar op zoek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 16:59
Alnitak schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:21:
[...]

heb je ook een zeilboot, was ik naar op zoek :D
Nops sorry heb alleen maar motorboodjes. :) Wou zelf eigelijk ook een zeilboot maken voor deze contest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
robin222 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:25:
[...]

Nops sorry heb alleen maar motorboodjes. :) Wou zelf eigelijk ook een zeilboot maken voor deze contest. :+
ik wil een zeilbootje maken als referentie van de grote toren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Folkert schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:30:
Hier weer een update van MoTown.... Meer details toegevoegd, helicopter platform, liften, valnetten en natuurlijk het begin van het recreatiepark op de bovenste laag, beginnend met een reuzerad... ;)
De render heb ik maar eens op 1000*1000 gezet anders vallen veel details weg.... |:(
[afbeelding]

Hm, zie al weer de nodige foutjes.... :(
De helikoptertjes die maken het >:)

Het is wel vet veel werk om je stad/garage/pretpark/vliegveld/.... te textureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 16:20
Alnitak schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:48:
[...]

:P lol

[...]

heb niet zoveel verstand van Vray ( gebruik Brazil ) maar het zou aan het aantal bounces kunnen liggen of mischien staat ie wel onder een hoek dat ie niks van de render kan reflecteren

ik ben zelf ook weer wat verder
[afbeelding]
hoe heb je die texture voor op die toren gemaakt ?
k krijg t niet voor elkaar :?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Laatst online: 19-02 08:01
Misschien dat ik het toch ga proberen, maar ik beloof nog niets :) . Maar ben denk ik van plan een transatlantische spoorverbinding te maken onder water door. Ben begonnen met een Nurbs point surface met een displacement map, voor de zeebodem. Maar ik vraag me af hoe groot moet ik die surface nou minimaal maken? Heb nog nooit echt een "landschap" gemoddeled, dus ik vind het moeilijk inschatten.

Sorry heb het (al) door, het hoeft niet zo groot. |:( Onderwater kan je toch niet zo ver zien, dus ik voeg gewoon smoke toe ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Spits op 01-04-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:34:
[...]

hoe heb je die texture voor op die toren gemaakt ?
k krijg t niet voor elkaar :?
het is geen texture :p
het detail van de ramen zit er echt in

Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest32/Contest32_Wip09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
:| woow, doe je goewd. hoe heb je dat gedaan dan, met de hand ? of iets met edges ?
wordt bij mij wel fucking veel werk met mn 500 meter hoge toren :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis

[afbeelding]
Je kan ook gewoon heel veel mist onderin maken, dan boeit de odnergrond niet echt ;) Of een paar flatgebouwen die uit de mist steken ofzo

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Afbeeldingslocatie: http://img143.exs.cx/img143/9747/owg30ev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
linkje werkt niet. ziet er verder uit. ben trouwens op zoek naar een romp van een vliegdek schip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:45:
:| woow, doe je goewd. hoe heb je dat gedaan dan, met de hand ? of iets met edges ?
wordt bij mij wel fucking veel werk met mn 500 meter hoge toren :P
met de hand maar viel wel mee, heb alleen deze kant van de toren gedaan, en de ramen zijn 10 m hoog :D veel kleiner worden hou je niet genoeg detail over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Aargh :( ben je net lekker bezig (vergeet je ondertussen uiteraard te saven), freezed je pc ineens en kun je nix anders meer als rebooten. slaat 3dsmax toevallig backup bestanden op om de zoveel tijd ?

edit: joepie, gelukkig wel :D, in de autoback map :D

[ Voor 13% gewijzigd door DP Kunst op 01-04-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 14:27
Om even te laten zien dat ik ook bezig ben:
Afbeeldingslocatie: http://klant.anic.nl/diverse/wip1.jpg
Commetaar altijd welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
CyberHunter schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:15:
[afbeelding]
ziet er mooi uit man... mooie reflecties.. het heeft wel iets weg van een moderne versie van de eifeltoren... ga zo door ben benieuwd naar het eindresultaat. :)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Laatst online: 15:46
lemming_nl schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:49:
Kan je dat niet het beste met loft doen?
allemaal doorsneden achter elkaar zetten en die dan d.m.v een path met elkaar verbinden.
loft en dan pick path.

Features Ik zou de gebouwen niet texturen en gewoon zo laten. deze dus puur voor de verhoudingen neerzetten. zo verzwakt de aandacht ook niet voor het grote gebouw.
oja, de gebouwen lijken te zweven..

succes ieder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105363

Ik ga ook maar voor de eerste keer des levens mee doen aan een 3d contest. Ik ben behoorlijke noob maar goed. Ik heb dan meteen ook een vraag. Ik ben bezig met de vroet van mijn super structure. Maar hij is helemaal neit mooi 'curved' alles is zo blokkerig. Als jullie renderen ziet alles er pefect gecurved uit. Mijn curves niet :( Hebben jullie misschien een goede tutorial hoe je 'curved' objecten maaakt. Ik doe het nu door middel van Bolean (met curved splines) maar dat geeft niet het he juiste resultaat:) Mesh smooth, smooth ook dingen die ik niet gesmooth wil hebben.. Zucht:) Dan maar gewoon hier vragen :)

mijn excuses voor de noobvragen maar google wou niet meewerken en ik wil toch mee doen maar dan nie om te winnen ;)

edit: ik gebruik trouwens 3d max 7.0

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 105363 op 01-04-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Spijtig genoeg is dit mijn final.. niet veel ( zeg ik zelf ) vind het mooi gelukt voor een noob zoals mij :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/Final.jpg

ik had nog in gedachten:
-Rotonde om Spheros heen
-Van Rotonde een oprijbaan richting een pakkeer garage
-Betere gebouwen
-Snelweg op achtergrond
-Betere textures
-Beter licht
-en nog wat wegen en lantaarnpalen bij de omringende gebouwen

Heb alles geprobeert in het bovenstaande lijstje, alleen is het me niet gelukt ook niet met hulp van wat
mede Cinema4der's

Hierbij lever ik mijn final in :)
hoop op een leuke troostplaats

[ Voor 20% gewijzigd door Jooz op 01-04-2005 23:56 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Helaas wegens ziekte weinig kunnen doen maar bij deze toch een update, waardoor meteen wel duidelijk is wat het moet worden lijkt me. :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/Wiel2.jpg

Ik moet toch vaker met Max gaan werken, dat rendert AutoCAD-tekeningen een stuk prettiger, en minder omzet-geneuzel omdat het uiteraard toch van dezelfde maker komt.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Liquid.. schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:54:
Spijtig genoeg is dit mijn final.. niet veel ( zeg ik zelf ) vind het mooi gelukt voor een noob zoals mij :)
[afbeelding]

ik had nog in gedachten:
-Rotonde om Spheros heen
-Van Rotonde een oprijbaan richting een pakkeer garage
-Betere gebouwen
-Snelweg op achtergrond
-Betere textures
-Beter licht
-en nog wat wegen en lantaarnpalen bij de omringende gebouwen

Heb alles geprobeert in het bovenstaande lijstje, alleen is het me niet gelukt ook niet met hulp van wat
mede Cinema4der's

Hierbij lever ik mijn final in :)
hoop op een leuke troostplaats
Jammer dat het niet allemaal wilt lukken. Maar als je al zover komt zie ik niet waarom je dingen als een snelweg en betere gebouwen niet zou kunnen? ook licht en textures moeten te doen zijn gewoon veel proberen. Blijft het een erg leuk ontwerp vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:45
@Liquid:
Je kan denk ik nog aardig wat oplossen met je lightning, ik vond die wip met wat geel-achtige lightning eerlijk gezegt mooier als hoe je het nu hebt, maar verder best een mooi model :D

Nieuwe wip, dit keer met ophanging (bijna af), het begin van het stoeltje waar de bestuurder komt te zitten. Het wiel word nog verandert zodra ik de achterophanging er ook op heb zitten.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/icemancool/got/stof/stof5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ziet er Extreme uit ;)

hier wipje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/hotelwip2.jpg

dr moet nog wel redelijk wat aan gebeuren, omgeving, texturing enz
iig is mn lift wel mooi gelukt vind ik, t is alleen meer een soort kabelbaan geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
CyberHunter schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:15:
[afbeelding]
de verhoudingen lijken niet te kloppen... dit moet toch extreem zijn? Laat je bouwwwerk dan groter lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
addictive schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 00:48:
[...]

de verhoudingen lijken niet te kloppen... dit moet toch extreem zijn? Laat je bouwwwerk dan groter lijken :)
Het hoeft niet per definitie groot te zijn.... extreme enginering kan ook in het kleine extreem zijn....
Mooie resultaten tot nu zeg!!! Probleem met extreem grote dingen is dat het zo moeilijk wordt om verhoudingen weer te geven, wat eigenlijk alleen maar kan worden gedaan door ons bekende objecten in de scene in te bouwen. Het plaatsen van een boom/auto etc geeft al snel aan hoe groot zaken zijn. 2e probleem waar ik ook een beetje mee zit zijn de maten. Ik had van het eerste moment al met meters moeten werken bij de maataanduiding ipv een generieke maataanduiding. Indien je gewoon met meters werkt kan je veel beter gaan scalen... dus mensen die nog gaan beginnen, gerbuik duidelijke hetkenbare maataanduidingen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plint schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:43:
[...]

Kan je dat niet het beste met loft doen?
allemaal doorsneden achter elkaar zetten en die dan d.m.v een path met elkaar verbinden.
loft en dan pick path.

Features Ik zou de gebouwen niet texturen en gewoon zo laten. deze dus puur voor de verhoudingen neerzetten. zo verzwakt de aandacht ook niet voor het grote gebouw.
oja, de gebouwen lijken te zweven..

succes ieder!
Nah.. Ik ga nu niet expres niet-doen wat jij zegt ofzo :) Maar ik had al in m'n hoofd vandaag die gebouwen te modellen, met een texture eroverheen oid.

Wat ik denk ik wel ga doen is misschien een lichte DOF, of een grijze-verkleuring bij de gebouwen (kleurdiepte heet dat geloof ik?)
Ik denk alleen wel dat jullie me erdoorheen moeten leiden, want ik snap dus echt geen fluit van dat Greeble, of sterker nog; texturen is voor mij 1 groot misterie.

Wilco, had je gisteren nog wat vragen willen stellen over Greeble op MSN, jammer dat 'ie weer eens offline was :z

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 02-04-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:21:
[...]

Wilco, had je gisteren nog wat vragen willen stellen over Greeble op MSN, jammer dat 'ie weer eens offline was :z
Mja, weinig online ivm leren.. Maar vraag hier maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:21:
[...]
Ik denk alleen wel dat jullie me erdoorheen moeten leiden, want ik snap dus echt geen fluit van dat Greeble, of sterker nog; texturen is voor mij 1 groot misterie.
Texturen is ook een kunst opzich.... een tijdrovende klus waar veel geduld voor nodig is... Ben er zelf ook maar net mee begonnen... ;) Maar de moeite en de tijd lonen zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
de toren is ongeveer 650 meter hoog, de gebouwen erom heen zijn dus ook niet erg klein, zou het verschil nog wat duidelijk maken. Idd dmv bomen, mensen, auto's. Maar dat komt nog.

Misschien heb je hier wat aan. Geeft wel een leuk resultaat zolang je ver van de stad afblijft.
http://www.cgtalk.com/sho...=195143&highlight=greeble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberHunter schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:19:
de toren is ongeveer 650 meter hoog, de gebouwen erom heen zijn dus ook niet erg klein, zou het verschil nog wat duidelijk maken. Idd dmv bomen, mensen, auto's. Maar dat komt nog.

Misschien heb je hier wat aan. Geeft wel een leuk resultaat zolang je ver van de stad afblijft.
http://www.cgtalk.com/sho...=195143&highlight=greeble
Ja.. Om eerlijk te zijn was ik al een tijdje van het Tokyo Skyline/Skycity (whatever) idee afgestapt. Zoals te zien op het 'driehoek' plateau is de schaal echt enorm (ik vond het orginele namelijk niet extreme genoeg).

Maar bedankt voor alle tips, zonder jullie redt ik het niet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mijn vingers jeuken, maar helaas, ik ga niet meedoen. School gaat de komende weken eerst voor :*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

[afbeelding]
is dit met vray gerenderd? zo nee, skylight met light tracer misschien ofzo? ziet er goed uit!!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos_zwa schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:29:
[...]

is dit met vray gerenderd? zo nee, skylight met light tracer misschien ofzo? ziet er goed uit!!
Nah je zal me idd niet geloven, maar 1 skylight, lighttracer aan in de Scanline :P
Verder gewoon lekker veel detaill erin rossen. Heb wel geprobeert er verder lichten in te doen, maar aangezien het een WIP is, hoeft het allemaal niet zo bont vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

He he, eindelijk weer even tijd voor 3d max.

Ik heb altijd moeite om het begin te maken, maar goed. Voorzet is gegeven, en zo goed als op schaal.

Afbeeldingslocatie: http://www.krusher.info/images/got/3dcontest/ee_wip_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
ach, ik doe ook maar weer eens mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab7.jpg

Er komt nog een soort koepel of krachtveld omheen, en ik wil een soort buizen netwerk eromheen aanleggen.

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Hier is weer een wip van mij OWG.

Afbeeldingslocatie: http://img141.exs.cx/img141/6557/owg42lj.th.jpg

@DemoniCEVL
Ziet er vet uit. Lang leven geeble :9

[ Voor 16% gewijzigd door MOL-20.000 op 02-04-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk!

Na wat gedoe met Greeble, kan ik niet meer zonder ;)
Nog untextured, eerst modellen is mij geleerd ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.wxs.nl/~kuijt153/rendergot7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 12:04
icemancool schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 00:07:
@Liquid:
Je kan denk ik nog aardig wat oplossen met je lightning, ik vond die wip met wat geel-achtige lightning eerlijk gezegt mooier als hoe je het nu hebt, maar verder best een mooi model :D

Nieuwe wip, dit keer met ophanging (bijna af), het begin van het stoeltje waar de bestuurder komt te zitten. Het wiel word nog verandert zodra ik de achterophanging er ook op heb zitten.
[afbeelding]
Ik heb nog een paar opmerkingen, met betrekking op de functionaliteit van je zuigwagen.
1 aangezien het een zuigwagen is zou het wel fijn zijn dat de wielen niet onnodig uitsteken, stoepranden en goten.
2 Hij lijkt ontworpen voor engeland e.d. Je stoeltje moet aan de andere kant zitten, zodat de bestuurder kan zien of hij tegen de stoeprand aan zit.
3 Er zal denk ik toch een of andere slang op moeten zitten zodat hij een iets grotere zuigrange heeft.
Ziet er verder heel leuk uit, maar je moet niet het doel van je ontwerp uit je oog verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:08:
Leuk!

Na wat gedoe met Greeble, kan ik niet meer zonder ;)
Nog untextured, eerst modellen is mij geleerd ;)

[afbeelding]
Te druk IMHO, ik zou er wat gebouwen tussen wegslopen :)
Verder ziet het er erg mooi uit!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hmm, ik zie dat iedereen greeble gebruikt. Waar haalt men een werkende versie vandaan? Ik had gister een gedownload en die was alleen voor Max 4. En dus gaf Max een foutmelding. Als iemand zo vrij zou willen zijn om een link naar de goede te posten dan ben ik die persoon zeer dankbaar.

Mijn pc trekt het namelijk niet nu meer :P Ik heb ook van die gebouwtjes, alleen dan gemoddelt :D

ik gebtuik Max 6

[ Voor 3% gewijzigd door Senzuboon op 02-04-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Greeble

http://max.klanky.com/

>:) ik was eerder

[ Voor 30% gewijzigd door MOL-20.000 op 02-04-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senzuboon schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:14:
Hmm, ik zie dat iedereen greeble gebruikt. Waar haalt men een werkende versie vandaan? Ik had gister een gedownload en die was alleen voor Max 4. En dus gaf Max een foutmelding. Als iemand zo vrij zou willen zijn om een link naar de goede te posten dan ben ik die persoon zeer dankbaar.

Mijn pc trekt het namelijk niet nu meer :P Ik heb ook van die gebouwtjes, alleen dan gemoddelt :D

ik gebtuik Max 6
http://max.klanky.com/

Grrr :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 02-04-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@Demonic Evil en alle anderen. Wel lullig voor de mensen die daar wonen dat er geen ramen in die gebouwen zitten. Lijkt me nogal donker :P

Ziet er verder wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-RazieL- schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:33:
@Demonic Evil en alle anderen. Wel lullig voor de mensen die daar wonen dat er geen ramen in die gebouwen zitten. Lijkt me nogal donker :P

Ziet er verder wel goed uit :)
* Anoniem: 115073 mompelt iets over textures en die pas ergens op het laatste moment toepassen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 02-04-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Even een vraagje: Ik zie hier allemaal moderne of zelfs futuristische bouwwerken en andere creaties, maar hoe zit het met "ancient engineering"?? Daarbij doel ik op bijvoorbeeld: de piramides van Gizeh, de aquaducten van Rome, de toren van Pisa (?), de stonehenge's, beelden op paaseiland, de chinese muur, de Kolossos van Rhodos, Machu Picchu, Angkor Wat..... etc..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
inquestos schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:35:
Even een vraagje: Ik zie hier allemaal moderne of zelfs futuristische bouwwerken en andere creaties, maar hoe zit het met "ancient engineering"?? Daarbij doel ik op bijvoorbeeld: de piramides van Gizeh, de aquaducten van Rome, de toren van Pisa (?), de stonehenge's, beelden op paaseiland, de chinese muur, de Kolossos van Rhodos, Machu Picchu, Angkor Wat..... etc..
Piramide maken is nog wel een goed idee voor last minute dingen. Is zo klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

MOL-20000 en Features bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

inquestos schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:35:
Of een ancient gebouwe in een modern jasje of vice versa :) een omgekeerde piramide lijkt me wel lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Denk dat het modellen er nu opzit... geen ideeen meer, pfffffff. Ga maar eens kijken wat ik kan doen met eventuele textures en belichting, hier dus de laatste clays...
Afbeeldingslocatie: http://img31.exs.cx/img31/9610/wip109fq.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img31.exs.cx/img31/2279/wip112mb.th.jpg
Bij de laatse zijn de elementen op het hoogste plateau te groot uitgevallen, zal ik nog even wat aan moeten doen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 09-05 15:54
Dat ziet er zekrs mooi uit zeg
(ik heb nu max 7 :) daarom 2 daagjes niet aan trein kunnen werken)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Laatst online: 11-12-2024
Voor Raziel :p met ramen:

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/realdemonic/bab9.jpg

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@Demo: Je moet nog iets doen met dat middelste gebouw, iets GROOTS zeg maar. staat er nu een beetje lullig tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kleur van de ramen is nog een beetje te supergeel he, maar dat wist je?

Folkert: Holy Smoke! :X :X :X ik ga écht niet meer meedoen, ook niet voor de grap :'(

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb die greemble plug-in nu ook gedownload voor max 7 maar weet iemand hoe het werkt. kan nergens info vinden (ook niet op die site) waar moet ik dat ene bestandje inzetten? ik heb hem in de plugin map gezet, en nu? :) waar vind ik die functie in max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
jos_zwa schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:18:
ik heb die greemble plug-in nu ook gedownload voor max 7 maar weet iemand hoe het werkt. kan nergens info vinden (ook niet op die site) waar moet ik dat ene bestandje inzetten? ik heb hem in de plugin map gezet, en nu? :) waar vind ik die functie in max.
Greeble is een modifier, selecteer een object, modifier lijst(Object Space Modifier) en daar staatie in....

[ Voor 3% gewijzigd door Folkert op 02-04-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Folkert schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:20:
[...]

Greeble is een modifier, selecteer een object, modifier lijst(Object Space Modifier) en daar staatie in....
aha oke thnx! het is al gelukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Folkert schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:09:
Denk dat het modellen er nu opzit... geen ideeen meer, pfffffff. Ga maar eens kijken wat ik kan doen met eventuele textures en belichting, hier dus de laatste clays...
[afbeelding][afbeelding]
Bij de laatse zijn de elementen op het hoogste plateau te groot uitgevallen, zal ik nog even wat aan moeten doen... |:(
Ziet er erg strak uit. Vind alleen de mesh van de kranen bovenaan een beetje mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
lemming_nl schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 22:41:
[...]
Ziet er erg strak uit. Vind alleen de mesh van de kranen bovenaan een beetje mislukt.
Ben het helemaal met je eens, zit ook erg te dubben wat ik met de bovenste 2 lagen moet... misschien moet ik Greeble ook maar loslaten op de 2e laag en dan nog iets verzinnen voor bovenop.... :?

Zat te denken aan:
- Vliegveld
- Pretpark(geprobeerd maar gaf niet het gewenste resultaat en is tijdrovend)
- Park met bomen en watertjes(is vrij gedetailleerd wat snel wegvald in de totale render)
- Iets met energie, zonnepanelen, reactoren etc....

iemand anders nog een idee voor de toplaag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
Ik vraag mij af of de Greeblefans dat zinnetje in bold gelezen hebben ;)

Het is snel en het ziet er leuk uit, maar hou er wel rekening mee dat Greeble een bepaalde look heeft. Uiteindelijk wordt je daar wel op afgerekent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:03:
[...]

Ik vraag mij af of de Greeblefans dat zinnetje in bold gelezen hebben ;)

Het is snel en het ziet er leuk uit, maar hou er wel rekening mee dat Greeble een bepaalde look heeft. Uiteindelijk wordt je daar wel op afgerekent...
Ik discussieer lekker mee :)
Ik zou Greeble niet gebruiken voor je model zelf, maar als omgeving lijkt me dat geen punt, als de aandacht maar is gericht op wat je zelf hebt gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:05:
[...]

Ik discussieer lekker mee :)
Ik zou Greeble niet gebruiken voor je model zelf, maar als omgeving lijkt me dat geen punt, als de aandacht maar is gericht op wat je zelf hebt gemaakt :)
Dus je geeft geen aandacht aan de omgeving, en laat dat maar aan een script/plugin over. Fraai. ;)
Overigens zie ik heel veel in-your-face Greeble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Wel of geen Greeble... je moet gewoon oppassen dat het geen 'Greeble plaat' wordt... het is altijd erg duidelijk wanneer Greeble is gebruikt. Maar voor een stad oid wat verder eigenlijk geen doel heeft behalve het weergeven van simpele wolkenkrabbers en flats kan het geen kwaad... Ik vindt het in de render van Features niet storend oid.... past er wel goed bij!

Hier overigens de verbeterde kranen, misschien nu weer iets te gedetaileerd, nouja, dat zie ik uiteindelijk wel bij de volgende totale render...
Afbeeldingslocatie: http://img231.exs.cx/img231/2414/wip122qr.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Folkert op 03-04-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Folkert schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:09:
[afbeelding][afbeelding]
Mooie plaat, maar tijdens het laden dacht ik in de eerste instantie dat hij zweefde! En ik weet ook waarom ik dat dacht: er zit geen schaduw bij de rubsbanden. Normaal zou het donkerder moeten worden naarmate ze platter op de grond komen lijk mij. Verder: goed spul :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

* Anoniem: 105830 zit al een paar dagen met dat in z'n hoofd en zou ook wel willen weten of dat 'mag' ...
(erm.. nouja, niet met de beelden zelf natuurlijk :P)

* Anoniem: 105830 zit sinds de nieuwe Silo 1.4 beta te springen om iets leuks te modelleren... misschien dat ik het dus ook weer een keertje ga proberen.. (met nadruk op 'proberen' :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:12:
[...]

Dus je geeft geen aandacht aan de omgeving, en laat dat maar aan een script/plugin over. Fraai. ;)
Overigens zie ik heel veel in-your-face Greeble.
Nou het gaat hier immers om 'Extreme Enginering', dat kan iedereen anders opvatten, maar ik heb het opgevat als 1 extreem gebouw, in het midden van een stad.
Gaat het dan over een gebouw, of over de stad? Juist, net dat ene gebouw wat eruit moet springen! Dan kan je wel uren gaan lopen prutsen aan die stad, maarja, je snapt m'n punt denk ik wel :)

Stel nou dat je als Extreme Enginering een zwevende stad zou maken in de lucht, zou je een plane kunnen maken, 4 pilaren eronder, en daarop alles vullen met Greeble. << Dat vind ik dus NIET toegestaan. O-)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste