3D Contest V32: Extreme Engineering Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Even voor de duidelijkheid, ik heb geen greeble gebruikt, maar scatter :)

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Leuke contest. Het valt me op dat iedereen groot denkt. Ik denk liever klein:P Heel erg klein.
Mijn probleem is dat ik alleen geen goede closeups van een stukje menselijke huid kan vinden. Daardoor kan ik niet genoeg inzoomen op mijn medische-minicamera-met-een-hoge-ai om de details(die er nog lang niet allemaal op zitten) beter te kunnen laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvanzandwijk/extreme6.jpg

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Milanza schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:14:
Leuke contest. Het valt me op dat iedereen groot denkt. Ik denk liever klein:P Heel erg klein.
Mijn probleem is dat ik alleen geen goede closeups van een stukje menselijke huid kan vinden. Daardoor kan ik niet genoeg inzoomen op mijn medische-minicamera-met-een-hoge-ai om de details(die er nog lang niet allemaal op zitten) beter te kunnen laten zien.
[afbeelding]
Even in Fotografie (of een fotografie forum) vragen aan iemand met een of andere super-de-luxe macro lens? Vast wel iemand die je daarbij wil/kan helpen :) Maar het idee is super! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
[afbeelding]
Meesterlijk idee!! :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 16:47
[afbeelding]
Zeker goed gevonden echt vet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[afbeelding]
spuit 11 enzo :P

Maar dat is zeker goed gevonden :D
Bij extreme denkt iedereen gelijk aan GROOT :P
Maar dit is zeker orgineel en heel goed gevonden :)
Zal er ook wel leuk uitzien, nu nog een goede texture zoeken dan :) suc6 ermee :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
[afbeelding]
Damn ik dacht dus precies hetzelfde toen ik de eerste pagina's doorkeek. Jammer dat ik niet met 3dmax kan werken. En met solidworks kom je ook niet ver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ajampaniki schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:41:
[...]

Damn ik dacht dus precies hetzelfde toen ik de eerste pagina's doorkeek. Jammer dat ik niet met 3dmax kan werken. En met solidworks kom je ook niet ver :(
Je zou ook maya kunnen proberen: Staat op alle computers @ TUD (ik zit ook bij IO). wat is dat solidworks trouwens irritant :X

edit: je kan ook vanuit soldworks exporteren naar max. Dan hoef je in max alleen nog wat over materialen en belichting te leren. De basis daarvoor is best snel te leren denk ik met tutorials.

[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 03-04-2005 23:46 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
@Milanza
Goed idee, ga zo door!
Maar niet iedereen denkt zo groot, ikzelf ben bezig met de eerste (Spirit) Mars rover bijvoorbeeld. Ik vond het ook zonde dat (bijna) iedereen bij extreme meteen ook aan groot(s) denkt, dus ik dacht ik maak een karretje van amper een meter lang, het kreng rijd op Mars en is zeker wel een staaltje extreme engineering.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38
[afbeelding]
Strak gemaakt !!!! Ziet er erg mooi uit! Zal ff kijken of ik nog closeups in de aanbieding voor je heb... Idee is erg goed!! Uitwerking ziet er ook erg mooi uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
  • Laatst online: 20-12-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.alnitak.nl/Gallery/Pics/Contest32/Contest32_Wip10.jpg
( let vooral niet op de jpg compressie )

ff weer een updateje de koepels zijn op dit moment vervallen.
wel zijn er wat bootjes aan toegevoegd.
Todo:
  • Lucht verbeteren ( wolk rechtsonder lijkt wat raar )
  • Reflectie van de ramen verbeteren ( de wolkjes reflecteren nog niet genoeg )
  • nog iets meer referentie materiaal ( helicopter ofzo )
  • Mischien nog een distance Blur
als iemand nog C&C heeft graag

[ Voor 5% gewijzigd door Alnitak op 04-04-2005 11:24 ]

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04-2021
Alnitak schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:23:
[afbeelding]

Todo:
voor de lucht heb ik een goeie tip:
http://lfgrafix.com/grafix/home.html

- maak een sphere
- gooi daar een material op (100% self illumination, 2 sided)
- gooi een uvw map over de sphere en tile em 2 keer in de hoogte

staat ook wel een uitleg op die site denk ik moet je maar even kijken als het niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Alnitak schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:23:
[afbeelding]

Todo:
Ik zou de ramen toch niet zo gescaled maken maar dat iig de vetical lijnen recht naar benenden lopen. Nu is het alsof er bovenin kabouters wonen en onderin reuzen :+

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
Menesis schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:51:
[...]

Ik zou de ramen toch niet zo gescaled maken maar dat iig de vetical lijnen recht naar benenden lopen. Nu is het alsof er bovenin kabouters wonen en onderin reuzen :+
komt vooral door de kijk hoek, boven zijn de ramen inderdaad iets smaller, maar ze zijn net zo hoog

p.s. Reuzen en kabouters zijn heel extreem :+

[ Voor 7% gewijzigd door Alnitak op 04-04-2005 14:08 ]

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Vette dingen die hier worden gemaakt

Ik doe ook weer eens mee. IS toch erg leuk 3den

Afbeeldingslocatie: http://img167.exs.cx/img167/916/wip112ra.th.jpg
C&C Plz

[ Voor 11% gewijzigd door Jaguar_e op 04-04-2005 14:56 . Reden: Betere render geplaatst ]

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Na een beetje critiek op mijn vroege inlevering van mijn final ben ik verder gegaan dan boven de grond
en heb ik van mijn Spheros een OnderwaterSpheros gemaakt na een tutorial gevolgt te hebben over het maken van een onderwater scene en ik in bad een oude "Kijk" had gelezen over onderwater turbines, ben ik aan de slag gegaan en is hier mijn resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/seaspheros.jpg
Hij is nog Wip

C&C plz

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ziet er leuk uit!
Misschien kun je wat aanpassen of toevoegen, zodat de schaal beter naar voren komt.
Er is niet echt te zien hoe groot het apparaat is.

Is dtox er trouwens weer? En heeft er iemand nog iets van atgast gehoord?

[ Voor 24% gewijzigd door FragNeck op 04-04-2005 15:37 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Liquid.. schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:07:
Na een beetje critiek op mijn vroege inlevering van mijn final ben ik verder gegaan dan boven de grond
en heb ik van mijn Spheros een OnderwaterSpheros gemaakt na een tutorial gevolgt te hebben over het maken van een onderwater scene en ik in bad een oude "Kijk" had gelezen over onderwater turbines, ben ik aan de slag gegaan en is hier mijn resultaat:
[afbeelding]
Hij is nog Wip

C&C plz
Ziet er al mooi uit! Ik zou wat 'eng' zeewier maken en van die belletjes die naar boven kruipen. Misschien ook nog wat troubel spul, zoals je in finding nemo constant ziet in het water. En een zeester mag uiteraard niet ontbreken :Y)
Misschien kun je de belichting in het midden wel wat feller maken, alles is nu wel erg donker.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Menesis schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:45:
[...]
Je zou ook maya kunnen proberen: Staat op alle computers @ TUD (ik zit ook bij IO). wat is dat solidworks trouwens irritant :X

edit: je kan ook vanuit soldworks exporteren naar max. Dan hoef je in max alleen nog wat over materialen en belichting te leren. De basis daarvoor is best snel te leren denk ik met tutorials.
Cool dan ga ik dat maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alnitak
[afbeelding]
Hij is nog Wip

C&C plz
het is inderdaad iets te donker,
en mischien kun je die turbines kunnen laten draaien ( of in iedergeval zo laten lijken dat ze draaien )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 09-05 15:54
[afbeelding]
Hij is nog Wip

C&C plz
Heb je een link van die tutorial?
voorderest mooi en je kan idd wat troep in jet water doen enzow en iets dat je ziet hoe groot het is

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
T!m0n schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:17:
[...]

Heb je een link van die tutorial?
voorderest mooi en je kan idd wat troep in jet water doen enzow en iets dat je ziet hoe groot het is
Tuurlijk link: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=497 ( voor Cinema4d aangezien ik daar mee werk )
en ja die troebel ben ik mee bezig, ben nog aan het twijfelen tussen emitter en fog, ff kijken wat mooier uitzien
voor de rest heb ik het licht aangepast en is hij wat lichter en wat meer belicht, ook ben ik aan het kijken voor gras maar zoek nog de 2.0 versie van hairdepartment
en die zeester, na ff denken kwam ik erachter dat het gebouw te groot is en dat als ik een zeester zou maken je hem niet zou zien
dus nog To Do :
- Troebel
- Vegitatie
- mischien wat visjes of onderzeeboot die de grote aangeeft
- Textures
- Molens afwerken
- Fatsoenlijke render

[ Voor 3% gewijzigd door Jooz op 04-04-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Als je de waterspiegel zichtbaar maakt met een boot erin, zou je ook kunnen zien hoe groot alles is. Bovendien ziet een waterspiegel er van onderaf erg ruig uit :9

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Nou ik ga ook een poging wagen. (Please be patient O+ )

Ben bezig met een transatlantische spoorlijn. Ben bezig met de trein nu. Ben al aardig lang hiermee bezig. Dus ik dacht laat ik eens een WIP posten, omdat ik ook een probleempje heb. Ik weet het, het is nog niet veel, maar ben nog een beginner he.
Afbeeldingslocatie: http://img137.exs.cx/img137/5734/eetrain1a5ns.th.png
en:
Afbeeldingslocatie: http://img137.exs.cx/img137/7568/trainwip1a3fp.th.jpg

Ik moet namelijk koplampen gaan maken, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken. Met een goede texture? Of echt modellen? Het moeten 2 rechthoekige worden volledige verzonken in de "snuit".

C&C is ook welkom natuurlijk.

Oja die dingen aan de onderkant, zijn de geleiders van de trein.

edit:
Lycos down |:( imageshack bracht de oplossing :)

[ Voor 45% gewijzigd door Spits op 04-04-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Spits18 schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:18:
Ik moet namelijk koplampen gaan maken, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken. Met een goede texture? Of echt modellen? Het moeten 2 rechthoekige worden volledige verzonken in de "snuit".
.
Er zijn veel manieren om koplampen te maken, het makkelijst is om deze in je texture mee te nemen maar dan moet je je model mappen. Resultaten kunnen wel erg goed zijn icm goeie bumpmaps. Natuurlijk kan je ze modellen. Apparte koplampen of als onderdeel van je object(poly modeling).

Hier nog een wip van moTown, met Neon bord... 8)
Moet nog een paar dingen goed bekladden met textures en dan ga ik me maar richten op de omgeving, lucht en licht....
Skylight renders zater er niet meer in, trok mijn beesie niet meer... ;)
Afbeeldingslocatie: http://img192.exs.cx/img192/7730/wip163zn.th.jpg
Bovenop staan nu zonnepanelen en er komen nog een paar zaken op... voor recreatie moeten de moTowners hun heil maar ergens anders zoeken.... :+

[ Voor 34% gewijzigd door Folkert op 04-04-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Folkert schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:31:
[...]

Er zijn veel manieren om koplampen te maken, het makkelijst is om deze in je texture mee te nemen maar dan moet je je model mappen. Resultaten kunnen wel erg goed zijn icm goeie bumpmaps. Natuurlijk kan je ze modellen. Apparte koplampen of als onderdeel van je object(poly modeling).
Ok bedankt, ik ga denk ik voor modellen. Alleen nog even uitvinden hoe. Als iemand een tip heeft, hoor ik die graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Een stuk je verder

FF snel een terrain in elkaar gedraait. Voor de schaal zeg maar.
Koepel gemaakt. Simpel sky wat na veel gekloot met echte foto's naar mijn idee toch er beter uit ziet.

Trouwens deze toren komt op Mars te staan.

Nog te doen
Wolken en/of nevel
Materialen
Meer details (iemad sugestie's ?)
Betere grond texture vinden

Wip
Afbeeldingslocatie: http://img177.exs.cx/img177/4144/wip27jw.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Jaguar_e schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:04:
Een stuk je verder

FF snel een terrain in elkaar gedraait. Voor de schaal zeg maar.
Koepel gemaakt. Simpel sky wat na veel gekloot met echte foto's naar mijn idee toch er beter uit ziet.

Trouwens deze toren komt op Mars te staan.

Nog te doen
Wolken en/of nevel
Materialen
Meer details (iemad sugestie's ?)
Betere grond texture vinden

Wip
[afbeelding]
toon volledige bericht
Ziet er goed uit, mooi strak ontwerp! Uiteraard veel meer details zoals voertuigen die erom heen rijden, vliegtuigen/ruimteschepen?/Landingszones/boorputten/radars/verkenningsdroids... 8)7
Je ziet denk ik ook wel dat je materialen veel te 'schoon' zijn... ze passen (nog?) niet in het geheel. Plaats op je objecten textures die verweerd zijn met daarin stukjes van de omgeving.... maar het texturen zal zeker in latere fases nog komen neem ik aan...
Ziet er iig goed uit, mooi omgeving, ruimte voor veel details om er een groot iets van te maken!!!!

Verder zou ik de lucht nog wat dramatischer maken, een aantal posts geleden was er een link naar achtergronden met daarop een aantal zeer interessante backgrounds voor je project...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23115782

nog een wipje... ;)
Afbeeldingslocatie: http://img170.exs.cx/img170/8527/wip199mh.th.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Folkert op 04-04-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Folkert schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:26:
[...]

Ziet er goed uit, mooi strak ontwerp! Uiteraard veel meer details zoals voertuigen die erom heen rijden, vliegtuigen/ruimteschepen?/Landingszones/boorputten/radars/verkenningsdroids... 8)7
Je ziet denk ik ook wel dat je materialen veel te 'schoon' zijn... ze passen (nog?) niet in het geheel. Plaats op je objecten textures die verweerd zijn met daarin stukjes van de omgeving.... maar het texturen zal zeker in latere fases nog komen neem ik aan...
Ziet er iig goed uit, mooi omgeving, ruimte voor veel details om er een groot iets van te maken!!!!

Verder zou ik de lucht nog wat dramatischer maken, een aantal posts geleden was er een link naar achtergronden met daarop een aantal zeer interessante backgrounds voor je project...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23115782

nog een wipje... ;)
[afbeelding]
niet persoonlijk :P die lucht sucks... en de vloer wat meer tilen want die zand korrels zijn wel erg groot :P maar goed het is een wip dus dat zal vast wel beter worden. Voor de rest goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Folkert schreef op maandag 04 april 2005 @ 08:17:
[...]

Strak gemaakt !!!! Ziet er erg mooi uit! Zal ff kijken of ik nog closeups in de aanbieding voor je heb... Idee is erg goed!! Uitwerking ziet er ook erg mooi uit. :9~
Dat zou erg mooi zijn :*)
@Een paar mensen: Bedankt voor die bloem.... eh.... Complimenten :P

Ik heb als andere mogelijkheid als referentiegrootte een speldenknop bedacht, maar van dichtbij vlakbij zo'n ding ziet niemand dat het een speldenknop is. Toch blijft mijn voorkeur uitgaan naar een stukje menselijke huid.
Jammergenoeg heb ik nu even niet erg veel tijd. Ik werk een weekje van 14:00 tot 23:00, dus al het modelen etc zal buiten die tijden moeten gebeuren. :(

Wel zal ik nu ff wat sneller kunnen werken, ik heb 2*512MB BH-5 geheugen vandaag binnengekregen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Milanza op 05-04-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Thx voor the comments

@ folkert
Ik heb zelfs nog helemaal geen material gebruikt alleen standaard material.
Bedankt voor het "luchtige" :D advies, maar deze site had ik al gevonden en ik kreeg ook daarmee geen echt realistische lucht.
OOk mooie plaat van jouw maar hoe kan het licht in die garages zo fel zijn terwijl het buiten nog klaarlichte dag is ?

@ jlammertink
Als ik de vloer nog meer tile kan ga je het zien. Tis namelijk geen seemless plaatje :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

@Folkert: Ziet er goed uit! Alleen die lucht is een beetje vreemd. Lijkt net een verticale muur 8)7 Ziet er niet echt uit alsof die lucht boven je hoofd hangt zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
-RazieL- schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:16:
@Folkert: Ziet er goed uit! Alleen die lucht is een beetje vreemd. Lijkt net een verticale muur 8)7 Ziet er niet echt uit alsof die lucht boven je hoofd hangt zeg maar :)
Die lucht moet ook zeker anders... maar dat soort zaken zie je eigenlijk pas nadat de render weer compleet is, nouja, heb iig nog de nodige tijd. De omgeving gaat zeker veranderen, meer details op de grond etc!
Bedankt voor commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
Jaguar_e schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 07:41:
Thx voor the comments

@ folkert
Ik heb zelfs nog helemaal geen material gebruikt alleen standaard material.
Bedankt voor het "luchtige" :D advies, maar deze site had ik al gevonden en ik kreeg ook daarmee geen echt realistische lucht.
OOk mooie plaat van jouw maar hoe kan het licht in die garages zo fel zijn terwijl het buiten nog klaarlichte dag is ?

@ jlammertink
Als ik de vloer nog meer tile kan ga je het zien. Tis namelijk geen seemless plaatje :S .
andere texture? of maak gebruik van mix en dan meerdere textures zeg maar (en een bump natuurlijk). Hier een voorbeeldje van wat ik laatst heb gemaakt om ff goed erachter te komen hoe mix werkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.eyecandydesign.nl/Vaas.jpg

voor de vaas heb ik 4 color maps gebruikt... 3 dirt masks en 1 bump map... voor de grond ook... hierdoor zie je veel minder herhaling in de grond. of helemaal niet hangt er vanaf hoe je de textures tiled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Thx

Ik zal eens kijken hoe dat in mijn scene werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
En weer een stuk verder

Heb de sky veranderd wat ruimteschepjes toegevoegd, En de grond texture veranderd.
Een omni light togevoegt om het light meer op de ruimte te laten lijken. Er zit geen amtosfeer om deze planeet. Dus ook geen licht filtering.

Afbeeldingslocatie: http://img79.exs.cx/img79/5553/wip32uu.th.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Jaguar_e op 05-04-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heehee, ik heb net van school gehoord dat ik voor ruimtelijke vormgeving op de dinsdag een beeld moet maken voor onder tafel... maar het moet boven tafel ook een stukje zichtbaar zijn.
Dus nu ga ik dit er mooi mee combineren; ik ga dat beeld dus écht maken (gelukkig hoeft het louter maquette achtig te zijn ivm korte tijd tot aan beoordelingsdag) en ga ik er 3d renders bij zetten :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Dark Blue schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:38:
Heehee, ik heb net van school gehoord dat ik voor ruimtelijke vormgeving op de dinsdag een beeld moet maken voor onder tafel... maar het moet boven tafel ook een stukje zichtbaar zijn.
Dus nu ga ik dit er mooi mee combineren; ik ga dat beeld dus écht maken (gelukkig hoeft het louter maquette achtig te zijn ivm korte tijd tot aan beoordelingsdag) en ga ik er 3d renders bij zetten :Y)
Don't wanna poop your party, maar in hoeverre is dat extreme engineering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Ik heb gezien dat ik concurentie heb......

Maar hier is weer een wip van mij
Afbeeldingslocatie: http://img170.exs.cx/img170/9885/owg58hf.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MOL-20.000 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:56:
Ik heb gezien dat ik concurentie heb......

Maar hier is weer een wip van mij
[afbeelding]
lol

zwart met vlekjes

Afbeeldingslocatie: http://www.krusher.info/images/got/3dcontest/mol20000.jpg

Hier moest ik redelijk extreme level correctie op doen met Photoshop.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 06-04-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Die van meneer mol is ietwat donker. vooral onder de koepel is slecht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-RazieL- schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:45:
Die van meneer mol is ietwat donker. vooral onder de koepel is slecht te zien.
Duh..das een understatement.. :P

Mr. Mol op TFT tekeer gegaan soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:48:
[...]

jep TFT en je heb gelijk nu ik hem op een gewoon scherm heb bekeken is het niet tezien :P maar dat gaat goed komen en dat het onder de koepel zo donker is dat moet ik ook nog ff oplossen denk dat dat wel leuk met wat omnitjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:05:
[...]

lol

zwart met vlekjes

[afbeelding]

Hier moest ik redelijk extreme level correctie op doen met Photoshop.
Is dit heel erg klein bedoeld? Die lichte strepen komen toch door lichtbundeling door golven? Dan zou dit heel klein moeten zijn om dat te laten kloppen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/wiponderwater2.jpg

Zo weer bezig geweest,
Licht is verbeterd
heb een aankomst hal gemaakt
de turbines lijken nu te draaien en heb er tanks onder gehangen voor overtollige energie.
nu nog de planten, en een of ander schipje dat rond vliegt en nog troebel in het water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Leuke render!
nu nog de planten, en een of ander schipje dat rond vliegt en nog troebel in het water
En nog wat dingen rondom op de bodem. Voorraad-silo's ofzo.. een wrak.. visje.. of een duikbootje erbij :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik weet niet precies hoe hard die turbines moeten draaien maar als je wilt hebben dat het meer lijkt alsof ze flink draaien, misschien kun je dan overwegen er een paar luchtbelletjes aan de randen toe te voegen ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/wiponderwater21.jpg

Zo de OnderwaterLicom :9 scheepjes zijn ook af
nu zien jullie ook hoe groot het gebouw is

over dat id van die belletjes, zelf dacht ik hier ook aan maar dat doe ik pas nadat ik het vuil in het water heb gedaan aangezien ik dan meer ervaring met particles heb.

nu ga ik naar school :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Anoniem: 19894 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:48:
[...]

Op m'n crt is alles duidelijk te zien hoor (tenzij zon op beeldscherm schijnt). Maar kzou je creatie niet lichter maken. Gwoon wat logische lichtbronnen plaatsen (in die koepel zal er tog wel wat licht zijn of niet?). en buiten in de oceaan mss nog wat schijnwerpers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-RazieL- schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:46:
[...]

Op m'n crt is alles duidelijk te zien hoor (tenzij zon op beeldscherm schijnt). Maar kzou je creatie niet lichter maken. Gwoon wat logische lichtbronnen plaatsen (in die koepel zal er tog wel wat licht zijn of niet?). en buiten in de oceaan mss nog wat schijnwerpers
Das niet mijn bouwsel, maar die van MOL-20.000.. ná een behandeling door photoshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:55:
[...]

Don't wanna poop your party, maar in hoeverre is dat extreme engineering?
Verwissel 'tafel' eens met 'zeespiegel' :) drijvende wereld met onderwereld ofzo... Ik zie wel.
Hoop alleen dat ik de einddatum red - ik zie iedereen hier zo hard modellen dat ik al de zenuwen krijg om in de startpost de datum te lezen :P

Oh mooi de datum valt gelijk met de dag van mijn werkschouw :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Dark Blue op 06-04-2005 15:27 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Liquid.. schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:34:
[afbeelding]

Zo de OnderwaterLicom :9 scheepjes zijn ook af
nu zien jullie ook hoe groot het gebouw is

over dat id van die belletjes, zelf dacht ik hier ook aan maar dat doe ik pas nadat ik het vuil in het water heb gedaan aangezien ik dan meer ervaring met particles heb.

nu ga ik naar school :+
wordt sehr nice :9
hier nog een (leuk) 3d plaatje om wat onderzee effecten op te kunnen doen, hopelijk heb jij (en de andere onderwaterbouwers!) er wat aan!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Zo, weer een updeetje van moTown, ik heb aan de voorkant een grotere unit aangebouwd om het geheel te besturen zeg maar zodat het gevaarte een 'richting' krijgt. Verder heb ik in iedere woonunit een lichtdimmer gemonteerd zodat ze hun felle verlichting wat konden dimmen... 8)
Moet nog een aantal zaken nalopen voor de textures en dan komt de omgeving waar ik nog niet helemaal over uit ben maar dat gaat wel lukken...

Afbeeldingslocatie: http://img154.exs.cx/img154/3843/wip215oa.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Folkert schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:22:
Zo, weer een updeetje van moTown, ik heb aan de voorkant een grotere unit aangebouwd om het geheel te besturen zeg maar zodat het gevaarte een 'richting' krijgt. Verder heb ik in iedere woonunit een lichtdimmer gemonteerd zodat ze hun felle verlichting wat konden dimmen... 8)
Moet nog een aantal zaken nalopen voor de textures en dan komt de omgeving waar ik nog niet helemaal over uit ben maar dat gaat wel lukken...

[afbeelding]
Heel netjes.... Voor de omgeving zou ik een beetje "Mad Max/Fallout" achtig stijl gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
MOL-20.000 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:37:
[...]
Heel netjes.... Voor de omgeving zou ik een beetje "Mad Max/Fallout" achtig stijl gaan
Dankje, ik had het geheel ook geplaatst in een enigszins post-apocalyptische stijl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Ik zit met een probleem. Is er een manier om te zorgen dat de koepel die in mijn scène zit (zie 1blz terug) geen last heb van de fog die ik aan heb gezet om een goed onderwater effect te krijgen. Want hier door word het geen wat onder de koepel zit niet goed meer zicht baar. Ik kan het wel een beetje oplossen door er hele sterke licht bronnen in te zetten maar dat is niet het resultaat wat ik wil.

Krijg hem ff niet gerenderd, maar ik bedoel dat er geen fog onder de koepel mag zitten en volgens mij weerkaatst het glas van de koepel de fog waardoor de koepel de kleur krijgt van de fog en je niet meer in de koepel kan kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door MOL-20.000 op 07-04-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
MOL-20.000 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:59:
Ik zit met een probleem. Is er een manier om te zorgen dat de koepel die in mijn scène zit (zie 1blz terug) geen last heb van de fog die ik aan heb gezet om een goed onderwater effect te krijgen. Want hier door word het geen wat onder de koepel zit niet goed meer zicht baar. Ik kan het wel een beetje oplossen door er hele sterke licht bronnen in te zetten maar dat is niet het resultaat wat ik wil.
De plaat die je hebt gepost is heel erg donker, bijna zwart. Wat bedoel je precies? Dat je wel licht wilt hebben in de koepel en elders niet? Of dat de fog overal zichtbaar moet zijn, behalve waar je de koepel ziet? Of dat de mist overal moet zijn, behalve specifiek in de koepel (maar dat de mist dus wel om de koepel heen zit)?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Met "Fog"

Afbeeldingslocatie: http://img240.exs.cx/img240/7017/owg66cp.th.jpg

Zonder "Fog"

Afbeeldingslocatie: http://img240.exs.cx/img240/2889/owg78km.th.jpg

en ik wil de koepel dus zo als de onderste maar dan met fog aan voor de omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Oepserdefloeps, dubbelpost...

Sorry! :'(

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 07-04-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk een geval voor knippen en plakken! :D
Maar dat is het voor mij altijd... :P
Knip de koepel uit je onderste plaatje, en plak die in je bovenste plaatje.
Simpel toch? Echt ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
MOL-20.000 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:30:
Met "Fog"

[afbeelding]

Zonder "Fog"

[afbeelding]

en ik wil de koepel dus zo als de onderste maar dan met fog aan voor de omgeving
Als je zo specifiek wilt dat je de effecten van twee platen wilt mixen, dan denk ik dat je inderdaad gewoon het beste dat in Photoshop kunt doen. Werkt heel gemakkelijk en snel. :) Je moet er waarschijnlijk wel nog even een derde render voor bijmaken: een mask om gemakkelijk te kunnen mixen.

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 07-04-2005 20:26 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
@Mol-20.000:
Je zou kunnen proberen om de koepel niet te laten reflecteren met de omgeving. Het lijkt erop dat de fog wordt weerkaatst in de koepel. Probeel eens onder de properties van de koepel deze optie eens uit te zetten(indien je dat nog niet hebt geprobeerd)
Of misschien bestaat er een mogelijk om objecten te exluden bij de fog... hm, als ik erbij nadenk lijkt me dat onmogelijk... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Folkert op 07-04-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik denk dat ik mijn inzending niet inzend. School neemt veel tijd in beslag. Jammer maar helaas :'(

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Ben weer even bezig geweest. Ik denk dat ik de materials ga veranderen, omdat zo de vormen niet echt duidelijk zijn.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvanzandwijk/extreme12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvanzandwijk/extreme11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Milanza schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:07:
Ben weer even bezig geweest. Ik denk dat ik de materials ga veranderen, omdat zo de vormen niet echt duidelijk zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer een iets lichter materiaal, staalgrijs.... Bij Brazil kan je Brazil Chrome kiezen met 'glossiness' of 80 oid zodat je een matte reflectie krijgt, lijkt me erg mooi op je object. Verder kan je natuurlijk verschillende materialen gebruiken zodat de losse elementen beter uitkomen. Ziet er verder waanzinnig mooi uit! Errug netjes!

offtopic:
Nu ik dergelijke renders weer zie, heeft Folkert weer heel veel zin in kleinere objecten waarbij het je meer aandacht kan geven aan materialen, details en vormen... Om mowTown licht tehouden bestaat het grootste deel van de stad uit rechte hoeken...

@Mol-20.000:
Misschien heb je wat aan deze link:
http://www.3dcafe.com/asp...enes/underwaterscenes.asp

[ Voor 34% gewijzigd door Folkert op 08-04-2005 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
WIP
Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/5598/trein10cd.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Rynji op 08-04-2005 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Bedankt voor de link, maar ik kon hem al :P heb me hele scene aan de hand van die tutorial gemaakt.

En zo als ik verder lees is er niet echt een oplossing voor me probleem, achja da maar photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Zo, tentamens gehad; tijd voor 3D!
WIP:
Afbeeldingslocatie: http://img51.exs.cx/img51/5992/torenvanblabel9ml.th.jpg
Het wordt E.E. in een fantasiewereld. Of in ieder geval een griekse stijl zoals op Kreta :) (daar zie je overal van die vage molentjes).
Dit is het uiteinde van een nog te maken stad, die op de toren van babel moet gaan lijken, ofetewel in de hoogte gebouwd. Daaromheeb komen wat bootjes ed. Nu maar hopen dat het haalbaar is :P
Ik heb trouwens van de vorige contest geleerd: ik ga eerst de omgeving (zee, lucht, belichting) goed modelleren en dan ga ik de stad maken met de tijd die over is. Bij de vorige contest had ik helemaal geen tijd voor lichten meer ed :'( (daar had ik alleen tijd in het model vd trex gestoken :P)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

Heeft wel iets weg van een kunstwerk. Naar mijn idee erg origineel en ik vind het nu al mooi... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Folkert schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:19:
@Mol-20.000:
Je zou kunnen proberen om de koepel niet te laten reflecteren met de omgeving. Het lijkt erop dat de fog wordt weerkaatst in de koepel. Probeel eens onder de properties van de koepel deze optie eens uit te zetten(indien je dat nog niet hebt geprobeerd)
Of misschien bestaat er een mogelijk om objecten te exluden bij de fog... hm, als ik erbij nadenk lijkt me dat onmogelijk... 8)7
Klopt wel wat je zegt over die reflectie. Je kan de reflectie ook aanlaten, maar zorgen dat hij geen atmospherics (ofzoiets) weeerkaatst, dan hou je wel het glas effect maar hij zal wel al een stuk minder blauw zijn :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht, laat ik maar eens wat doen, anders doe ik toch niks. (:?)

Anyway, ik heb nu wat details aangebracht die totaal onhandig zijn voor de terradynamiek, maar dat geeft niet, er komen ook nog zonnepanelen op, dus wat maakt het uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/3dc32-wip3.jpg

c&c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Oepdeet:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvanzandwijk/extreme16.jpg
Andere Material en een scenetje gebouwd.
@Folkert: Ik kan nog niet zo goed omgaan met Brazil, dus render ik met Mental Ray. Is erg leuk, maar het renderen met GI, Final Gather en het door jou beschreven soort material(waar ik zelf ook al aan dacht) zorgen voor erg lange rendertijden :( Daarom nu even deze tussenoplossing. Grote plaatje is met Mental Ray gerendered(die lukte nog wel), kleine met Scanline Renderer icm Light Tracer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Sorry, maar ik vond hem in het zwart mooier. Volgens mij heb je de glossyness ook flink omlaag gezet... dat vond ik juist wel tof aan het vorige model. Een piepklein vliegmachientje moet perfect gepolijst zijn lijkt me; bij kleine onregelmatigheden ontstaan er in verhouding grote problemen met de aerodynamica. Maar eigenlijk heb ik er helemaal geen verstand van, dus luister maar niet naar mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Ik vond hem in zijn vorige scene ook veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties.

En dan heb ik gelijk een updateje van mijn ondergrond-graaf-machine-dinges (ogmd).

Ik heb er uitlaten op gezet die je eerder zou verwachten op een space shuttle, en een afvoer voor puin die samen met de uitlaten wel wat weg heeft van een gezicht.
Ook zitten er aan de rechter flank nu een tweetal zonnepanelen.
Veel extremer kan ik het niet maken denk ik...
Anyway, plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/3dc32-wip4.jpg

C&c graag.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 10-04-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wip nummer 2:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zweeftreinwip2.jpg

Het wordt geen magneetzweeftrein meer maar een suspended magneetzweeftrein met goede vering zodat je gene koffie knoeit in de bochten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MOL-20.000 schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:27:
[...]

zonnepanelen onder de grond :?
Inderdaad, ja, zonnepanelen onder de grond.
Is dat extreme, of is dat extreme? >:)

edit:
@bozozo: ziet er al mooi uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 10-04-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
wip2
Afbeeldingslocatie: http://img129.exs.cx/img129/8759/trein21sn.th.jpg
weet iemand hoe ik vuur uit de rakketen kan laten komen?

[ Voor 27% gewijzigd door Rynji op 10-04-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zweeftreinwip3.jpg
Volgens wipje... het modellen is wel zo'n beetje klaar... mn pc begint al moeite te krijgen met de polies :(. Deze week nog materials erop plakken en belichting en omgeving doen. Ik denk dat de compositie zo blijft... het is zo'n beetje de enige manier op rails + ophanging + trein te laten zien.

Commentaar en tips altijd welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ik ben nog steeds bezig met mijn transatlantische trein. Heb weinig tijd dus gaat erg langzaam :(.
Maar ik ben beetje bezig met texturen, heb alleen nogal (volgens mij een basic) probleempje. Hoe kan ik namelijk aan een poly object verschillende materialen toewijzen. Ik dacht het moet mogelijk zijn om gewoon polygons te selecteren en daar een material aan toe te kennen. Maar dat lukt dus niet, is er wel een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Ik zou je rails wat smaller maken of je kabinen wat groter... je ophanging ziet er erg goed uit.

ik post ook maar meteen een WIP

Afbeeldingslocatie: http://img124.echo.cx/img124/593/owg88rr.th.jpg

als jullie hem te donker vinden wil ik het graag weten...

@Spits18
ik maak er altijd een editeble polygon maak ik iets rood en dan kan je gewoon in je matiraal editor je texture aan het rood geworden gebied vast maken.... of bedoel je dat niet

[ Voor 19% gewijzigd door MOL-20.000 op 10-04-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
MOL-20.000 schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:45:
[...]

@Spits18
ik maak er altijd een editeble polygon maak ik iets rood en dan kan je gewoon in je matiraal editor je texture aan het rood geworden gebied vast maken.... of bedoel je dat niet
Hey super, ik was een beetje moeilijk aan het denken met detachen en uvw mapping enzo 8)7
Maar nu werkt het.

Over jouw scene, ziet er leuk uit, maar misschien kan je iets meer aandacht besteden aan de belichting. Het is nu allemaal een beetje grauw en saai, en dat ligt denk ik aan de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22:41
grappig idd dat de meeste mensen zo conventioneel blijven denken bij dit onderwerp muv die heeeele kleine :D
dis me eerste 3d contest maar wel meer ervaring met 3d

1e wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdjan/hypercube.png

wat het is? een hypercube :Y)

voor de leken: een hypercube is een kubus in de vierde ruimte dimensie, net zoals een vierkant een doorontwikkeling is van een 1D lijn, en een kubus weer van een 2D vierkant.

voor ons als mensen is het onmogelijk een "echte" hypercube te bouwen, wij kunnen enkel de 2D of 3D variant ervan maken, maar ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is om te bouwen, immers "2D mensen" kunnen een kubus ook niet voorstellen

een hypercube bestaat overigens ui 8 kubussen, mogen jullie ze tellen :Y)
in alle 3 de modellen zou je ze moeten kunnen vinden, hoewel het wel erg veel van je verbeeldingsvermogen gaat en het kan je behoorlijk gek maken :Y)

ik mis trouwens een lijn in dit model, dus als je geen 8 kubussen ziet kan dat kloppen, behalve in de paarse, daar zijn er wel 8 te zien :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door bolleh op 11-04-2005 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
bolleh schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:46:
grappig idd dat de meeste mensen zo conventioneel blijven denken bij dit onderwerp muv die heeeele kleine :D

1e wip:
[afbeelding]

voor de leken: een hypercube is een kubus in de vierde ruimte dimensie, net zoals een vierkant een doorontwikkeling is van een 1D lijn, en een kubus weer van een 2D vierkant.

voor ons als mensen is het onmogelijk een "echte" hypercube te bouwen, wij kunnen enkel de 2D of 3D variant ervan maken, maar ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is om te bouwen, immers "2D mensen" kunnen een kubus ook niet voorstellen

in alle 3 de modellen zou je ze moeten kunnen vinden, hoewel het wel erg veel van je verbeeldingsvermogen gaat en het kan je behoorlijk gek maken :Y)

ik mis trouwens een lijn in dit model, dus als je geen 8 kubussen ziet kan dat kloppen, behalve in de paarse, daar zijn er wel 8 te zien :Y)
toon volledige bericht
Oftewel een Tesseract :Y)
Wel leuk uitgewerkt, maar is het realiseerbaar? ..

[ Voor 4% gewijzigd door Jooz op 11-04-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22:41
Liquid.. schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:46:
[...]

Oftewel een Tesseract :Y)
Wel leuk uitgewerkt, maar is het realiseerbaar? ..
waarom niet :)
met onze huidige technieken niet, maar dat maakt het nog niet onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 11:31

FrostXL

cool as ice

T!m0n schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:12:
wip2
[afbeelding]
weet iemand hoe ik vuur uit de rakketen kan laten komen?
Je kan ook gewoon een box maken en dan de vertics omhoog slepen dan krijg je ook een beetje een vuur-uitlaat effect, ff snel voorbeeldje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jvdsande/vuur.jpg
De punten kunnen natuurijlijk nog alle kanten op steken.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138468

FrostXL schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:30:
[...]

Je kan ook gewoon een box maken en dan de vertics omhoog slepen dan krijg je ook een beetje een vuur-uitlaat effect, ff snel voorbeeldje gemaakt:
[afbeelding]
De punten kunnen natuurijlijk nog alle kanten op steken.
Je kan ook echt vuur maken:

http://www.maxhelp.com/co...als/campfire/campfire.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
bolleh schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:46:

1e wip:
[afbeelding]

toon volledige bericht
Escher anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/zweeftreinwip4.jpg
to do: omgeving, material voor betonnen pilaren, belichting verbeteren / schaduw toevoegen, motion blur, en motion blur leren natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WIP
Ik heb er weer wat bouwsel aanvastgeknoopt en verder een bootje toegevoegd (met straalmotoren op het dak :P alle vervoermiddelen krijgen straalmotoren :D ). Verder is in het midden een eilandje te zien maar daar moet ik nog wat tijd aan besteden (de palmboom zweeft momenteel). Die spiraal in het midden is btw een trap, maar dat is niet echt te zien (hele kleine treden)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/stad.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Menesis op 12-04-2005 19:14 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dutchunitedmarines/FINAL2.jpg

Dit is mijn Final :Y)

Niemand wilt mij helpen met troebel :D
de rest vind ik goed zo, plantjes is niet mijn ding

[PS]kunnen we de volgende contest over speel automaten houden??:)[/PS]

[ Voor 23% gewijzigd door Jooz op 12-04-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Liquid.. schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:28:
[afbeelding]

Dit is mijn Final :Y)

de rest vind ik goed zo, plantjes is niet mijn ding
Je laat dus je anderen final vervalen hee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Liquid.. schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:28:
[afbeelding]
Wat dacht je van particles :?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
Menesis schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:01:
[...]
Wat dacht je van particles :?
geprobeert in cinema4d, emitter heet het maar het is voor animatie :(
of is er dan nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
was even aan het kijken op 3dTotal en daar zag is deze verbijsterende post:
http://www.threedy.com/site/forum/showthread.php?t=29722

Leuk om te zien dattie alles maar met simpele objecten heeft gemaakt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik moet helaas mijn laatste post tot mijn final benoemen omdat ik echt geen tijd meer heb... :'(

Dus hierbij mijn final:
moTown
Afbeeldingslocatie: http://img154.exs.cx/img154/3843/wip215oa.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik zie allemaal finals :)
Ik ga er deze week misschien ook nog ff aan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 09:19
Ik zit op het moment met wat leuke tentamens... Dus hoop er nog wat aan te kunnen doen. we will see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Afbeeldingslocatie: http://www.kingfisher.demon.nl/jelmeronline/pics/stad.jpg
Hmz, het schiet (zoals gewoonlijk :P ) weer niet op. Ik neem me voor om deze plaat in 'post je 3d stuff' af te maken ooit....

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 13:17
Liquid.. schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:37:
[...]
geprobeert in cinema4d, emitter heet het maar het is voor animatie :(
of is er dan nog een andere oplossing?
Ik ken Cinema4D niet, maar bij Maya zijn die particles ook voornamelijk om in een animatie te gebruiken: op frame 0 zijn er nog geen particles. In de daaropvolgende frames beginnen ze te komen.
Wat je dus kunt doen is:
- plaats een emitter
- stel 'm goed in
- stel je 'animatie' in op bijvoorbeeld frame 50
- render alleen dit frame

Et voila! :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste