3D Contest V33: Rome Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.496 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33
3D Contest V33: Rome
Afbeeldingslocatie: http://www.comtech.nl/gotpics/romeheader.jpg

Onderwerp
Het onderwerp van deze contest is vrij breed. Het eerste waar je aan denkt is waarschijnlijk het oude klassieke Rome maar ook het huidige Rome valt binnen dit topic. Zolang het maar een link heeft met de stad Rome of de romeinen.

Voorgaande contests
• 01 Onderwaterwereld
• 02 Vliegmachine
• 03 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 04 Oorlog
• 05 Snelheid
• 06 Fantasy
• 07 Eten en Drinken
• 08 Misdaad
• 09 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings
• 21 Enchanted Forest
• 22 Tropische vakantie
• 23 Pretpark
• 24 Olympische Spelen/sport
• 25 Dreamland
• 26 Sphere
• 27 Kerst
• 28 Avatar Battle
• 29 Lego
• 30 Het Wilde Westen
• 31 Film
• 32 Extreme Enginering

Tijdsduur
Voor deze contest krijgt men 3 weken de tijd. Aangezien het nu vrijdag is en een deadline aan het einde van het weekend vaak wel welkom is zal ik de deadline op zondag 15 mei zetten. Het mooie aan deze datum is dat ik dan jarig ben en inleveren op vrijdag de 13e voorspelt niet veel goeds... >:)

Ik geef iedereen na de contest 3 dagen om te stemmen, omdat wellicht niet iedereen in het weekend de kans heeft om te stemmen. Ik zal dan woensdag-morgen 18 mei de stemmen tellen, zorg dus dat je uiterlijk dinsdag (of woensdag heel vroeg) je stemmen post.

Regels
Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat <br>
je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de:
  • Do's
  • Don'ts
Do's
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed,
    fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is
    niet genoeg.
  • Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen
    WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
  • Je mag alle 3D-paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage,
    Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino, Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag, maar hou het beperkt. Het is een
    3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een render. Geef duidelijk aan welke render dit is.
  • Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's
  • De final mag geen animatie zijn.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Puntentelling

Wegens succes is de Formule-1 puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten.
Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met
de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :)
Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar Folkert :Folkert@duckmail.nl

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend:
(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Voor de beginners

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in [3d] post je 3d stuff maar weer te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Voor de beginners

Zoals bij elke contest: Zorg dat je er duidelijk bij vermeld dat het een final is, zodat we hem mee kunnen tellen :)

Nogmaals, iedereen veel succes en heb vooral plezier met het 3d-en ;)

Deze topicstart is grotendeels overgenomen van Mol20.000. Alle credits aan hem.

Exuses als er fouten in staan maar ik ben bekend met de edit knop!

WE MOGEN WEER LOS!!! LAAT DIE PROCESSOREN MAAR WEER EENS GLOEIEN!!! :o

[ Voor 16% gewijzigd door Folkert op 22-04-2005 23:03 . Reden: Dubbel onderwerp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Zo, het is dus Rome geworden, hoop dat het een mooie strijd gaat worden!
Succes allemaal!!!

offtopic:
SPQR = Senatus Populusque Romanorum
De senaat en de bevolking van Rome...

De foto heb ik overigens zelf genomen (Pantheon)... overigens de moeite waard om te modelen.

[ Voor 70% gewijzigd door Folkert op 22-04-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 13:29
Een nieuw begin. Leuk onderwerp, ik ga zeker proberen mee te doen. Nu hopen dat ik het wel af krijg!

mooie startpost btw (graphics)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Heej, leuk, een nieuwe contest! Ik ben iig op tijd. Nou, ik doe mee, hoor!

En trouwens, het kopje "onderwerp" staat dubbel in je startpost. ;)
En er staat dat je startpost overgenomen is van mol-20.000, maar mol heeft het ook weer van alle mensen voor hem.
Verder is je startpost heel mooi hoor. :)

Ik had eigenlijk gehoopt dat het onderwerp "fiets" zou worden, want hiervoor heb ik nog helemaal geen ideeën voor. Moet ik vannacht maar eens ff over na gaan denken als ik niet kan slapen.
's Nachts krijg ik altijd de beste ideeën, hebben jullie dat ook? Ik heb dan ook naast mijn bed een blaadje hangen, daar kan ik dat meteen wat opschijven als ik een goed idee krijg.

Anyway, ik doe mee met de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142590

suc6 iedereen

@ reddy: mmm ik krijg altijd de beste ideeén als ik in bad lig maja dat is voor iedereen anders neem k aan :)

<denkt hard over wat die gaat maken>

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 142590 op 22-04-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124704

er staat 2 keer 31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Bedankt voor de correcties, zijn inmiddels aangepast. Ben benieuwd welke held het coloseum gaat claimen.... ;) Zit ook nog te puzzelen... ben bezig met een test rendertje van het Pantheon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha degene die dat colluseum opeist,
zal de komende 3 weken behoorlijk moeten modelen :D

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 142590 op 23-04-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Lalala, ik geloof dat Oogst ofzo al het forum Romanum een wederopbouw had gegeven? Da's makkelijk dan :+ - alleen niet geheel binnen de regels.

Ik heb zelf ook nog wel mooie Rome-kiekjes... maar tijd helaas niet. Natuurlijk probeer ik weer energie in de contest te steken maar ik weet zo al, ... er zal hoogstwaarschijnlijk geen final van me komen.

Ohja, trouwens wel een in het oog springend missertje, Folkert: de patroontjes die je voor de tables in de startpost gebruikt zijn overduidelijk Egyptisch. Vind ik een beetje uit de toon vallen ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
De eerste WIP van dit contest en ik ga voor de romeinzeesoldaat maken, kan ik eens wat ervaring opdoen met karaktermodelen....
Ik was vandaag al begonnen dus vandaar nu al een WIP
Afbeeldingslocatie: http://img246.echo.cx/img246/5566/rome2ai.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ik ben benieuwd wanneer Asterix en Obelix langs komen. :P
Ikzelf ben geen goede modelaar, dus ik zal niets posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy_NL op 20-05-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
jeeeuj! Rome
* heeft binnenkort vakantie en gaat dan (waarsch) hard 3d mexen ;)

Nu nog even bedenken wát ik van Rome ga maken. Er is zoveel keuze bij dit onderwerp! (paus, vaticaan, pizza's, spaanse trappen, een wolvin (het 'scheppingsverhaal' van Rome) en wat niet allll)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 22:39:
En er staat dat je startpost overgenomen is van mol-20.000, maar mol heeft het ook weer van alle mensen voor hem.
Wat hij zegt :)

Dark Blue schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:50:
Lalala, ik geloof dat Oogst ofzo al het forum Romanum een wederopbouw had gegeven? Da's makkelijk dan :+ - alleen niet geheel binnen de regels.
Was dat niet Trajani? :)

Shaggy_NL schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 01:25:
Ik ben wanneer Asterix en Obelix langs komen. :P
Ikzelf ben geen goede modelaar, dus ik zal niets posten.
:P

Afbeeldingslocatie: http://img245.echo.cx/img245/1082/wiiiiiip1cz.png
een heel erg snelle slordige schets met achtergrondje beetje van google nagekrabbeld

Als dit niet binnen het onderwerp past ga ik wel een paus maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Dark Blue schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:50:
Ohja, trouwens wel een in het oog springend missertje, Folkert: de patroontjes die je voor de tables in de startpost gebruikt zijn overduidelijk Egyptisch. Vind ik een beetje uit de toon vallen ;)
Half Rome is gebouwd uit stenen en invloeden uit Egypte....

@aardbei, denk dat het dan toch een paus wordt.... Aterix en Obelix zijn Galliers en willen graag zoveel mogelijk Romeintjes in elkaar hengsten en everzwijnen eten maar als dit zou mogen zou het onderwerp snel veranderen in een soort Atserix en Obelix topic. Toch maar de paus dus. O-)

In Asterix en Obelix staat verder voldoende inspiratie voor het oude Rome en het is allemaal getekend dus makkelijker te modelen dan een foto.

[ Voor 4% gewijzigd door Folkert op 23-04-2005 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga een oud schilderij namaken voor deze contest

ik kan helaas pas maandag beginnen door werk omstandigheden :(

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 142590 op 23-04-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asterix en Obelix hebben niet direct iets met Rome te maken, maar het heeft me wel op een idee gebracht:
Julius Cecar.
Dat was wel een Romein. >:)
En die ga ik namaken.
Alleen z'n hoof hoor, dat is voor mij al moeilijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Anoniem: 105830 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 05:44:

[afbeelding]
een heel erg snelle slordige schets met achtergrondje beetje van google nagekrabbeld

Als dit niet binnen het onderwerp past ga ik wel een paus maken ofzo.
* Boegel vindt dat Asterix en Obelix wel binnen het onderwerp valt en zou Aardbei. graag zijn schets zien uitwerken

Dit kan een erg vette plaat worden volgens mij _/-\o_

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 13:50

Dexter

d((o_o))b

Erg interessante contest weer. * Dexter vindt het soms jammer dat ie niet meer tijd heeft om aan dit soort dingen mee te doen. Al is het alleen maar om skills te ontwikkelen.

Succes allemaal en ik ga jullie zeker volgen gedurende deze contest!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
He, jammer, mijn Forum Trajani is al 3,5 jaar af, anders had ik die in kunnen sturen. ;) Dit is wel een leuk onderwerp, misschien ga ik een brug van Piranesi modellen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
ik denk dat ik ook maar weer eens een poging ga wagen, heb nu 2 weken vakantie >:)
maarjah, wat moet ik maken :?
Colosseum is ook weer zo afgezaagd
eens ff zoeken, en dan zo beginnen

*edit: geen inspiratie, dan toch maar colosseum...

*edit2: toch maar niet, k zie wel wat t wordt :P

[ Voor 25% gewijzigd door DP Kunst op 23-04-2005 15:05 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Even zoeken leverde het juiste plaatje op. Deze brug, die Piranesi bedacht als fantastiearchitectuur voor Rome, ga ik proberen te speedmodellen. Zo snel mogelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wfu.edu/academics/art/pc/images/pc-piranesi-bridge.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Ik heb wat dat betreft onwijs mooie dingen van je gezien Oogst! Niet alleen je Trajani maar natuurlijk ook dat grote landhuis :) Doe het dus alsjeblieft niet té speedy, want ik verwacht er veel van :D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Voor mensen die nog inspiratie nodig hebben, er is nog een leuk (enorme understatement) ps2-spel dat zich afspeeld @oude grieken en al. Niet helemaal 't zelfde als Rome, maar 't lijkt er veel ohttp://www.gamespot.com/ps2/action/godofwar/index.html?q=god+of+war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi! Ga je alleen de brug zelf maken of ook alles (of een deel van) wat daar achter te zien is? :)

* Anoniem: 105830 post weer een supersnelle schetswip, deze keer van de paus (Benedictdingus), sorry Boegel :)

Afbeeldingslocatie: http://img247.echo.cx/img247/7923/paustest0017vd.png

Nu nog een scene eromheen bedenken, maar eerst even Silo 1.4 beta 20a uitproberen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
@Aardbei
Erg netjes getekend die tekeningen, ik doe je niet na :Y) alleen ff over die eerste heb je die nou rond de klok van 6 uur s'morgens lopen tekenen (zie posttijd)

En hier is weer een wip.
Ik heb het pantser gemaakt voor me romeinzeesoldaat. Ik heb ook me aanpak ff veranderd want nu maak ik ook meteen de texture en dat werkt een stuk beter... Meestal schoot dat er nog wel eens bij in.

Afbeeldingslocatie: http://img132.echo.cx/img132/2392/rome10zj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier even een wipje van in de verre verte dat nog niet zo heel veel voorstelt maja :p

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1p4JHjVbcjTC9ufKd_w8OT34kr2PMZlrgw_9jAvua5Ev_fHbqeu7F6N65HZX0M4O2zlGQb4n1Yl5fGiCkeoHN1NGgAvKlvEHO_id6TsYMaQC6WRZygHWqZhA

@ mol; mooi gemodelled , maar is dat de final texture van je armor? if so dan vind ik hem eigenlijk iets te <niet-metaal> als je begrijpt wat ik bedoel voor de rest goed werk man :D

edit* ik moet echt beter op me spelling letten voortaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 142590 op 23-04-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105052

MOL-20.000 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:52:
@Aardbei
Erg netjes getekend die tekeningen, ik doe je niet na :Y) alleen ff over die eerste heb je die nou rond de klok van 6 uur s'morgens lopen tekenen (zie posttijd)

En hier is weer een wip.
Ik heb het pantser gemaakt voor me romeinzeesoldaat. Ik heb ook me aanpak ff veranderd want nu maak ik ook meteen de texture en dat werkt een stuk beter... Meestal schoot dat er nog wel eens bij in.

[afbeelding]
http://www.siue.edu/COSTUMES/images/PLATE6BX.JPG
http://www.dailytimes.com.pk/images/19_4_2004_ROME.jpg

misschien wat voor jou
Hier zie je dat de oud soldaten een iets anders harnas hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 15:58
Is het goed als ik deze na maak:
Afbeeldingslocatie: http://img34.echo.cx/img34/8224/romanworm4lt.jpg
en dan in een leuke scene?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is toch niet leuk? maak gewoon zelf wat origineels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-04 11:02
ik doe het collosseum, ik ben een n00b maar ik neem het op me. Ik ben vanaf nu vrij van school dus ik heb heel de dag de tijd. Ik verwacht niet te winnen maar ik hoop vooral om wat te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
@Neoky
Er zijn verschillend soorten armours en ik maak een muscle en die jij daar heb is een segmenta. Een muscle armour leek me makkelijker te maken :9 ...

Maar ik heb nog ff een vraag: Weet er iemand wat voor een soort vogel er op de top van een staf staat waar de aanvoerders mee liepen. Ik dacht zelf aan een adelaar of een kraai. Maar ik kan geen goeden afbeeldingen vinden van een van deze vogels. ik heb het nodig als texture dus het kan niet een al te laag resolutie zijn.

Ik heb hem gevonden heb gezocht onder SPQR.

[ Voor 6% gewijzigd door MOL-20.000 op 23-04-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.legio-ix-hispana.org/aquiliussquamata.jpg

mm miss heb je hier iets aan :p

edit* ok dan is deze post dus nutteloos na jou edit :p

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 142590 op 23-04-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Hier een WIP met de vogel
Afbeeldingslocatie: http://img229.echo.cx/img229/635/rome29po.jpg

Er komen nog niet veel WIPs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
MOL-20.000 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:34:
Hier een WIP met de vogel
[afbeelding]

Er komen nog niet veel WIPs :?
hoe maak je al die bolletjes op bijv je schild ?
is dat een material of iets anders ?

edit: ik ben er eindelijk uit wat het word: Bridge of Fabricius
dit is hem :
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/IM004045.JPG
en dit is wip nº 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/romewip1.jpg

edit: hoop dat de pics het nu ook bij anderen doen (ik zag ze net namelijk wel)
en dit is wipje nº 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/romewip2.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door DP Kunst op 24-04-2005 00:30 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:54:
[...]

hoe maak je al die bolletjes op bijv je schild ?
is dat een material of iets anders ?

edit: ik ben er eindelijk uit wat het word: Bridge of Fabricius
dit is hem :
[afbeelding]
en dit is wip nº 1:
[afbeelding]
Het is een texture map met een bump map.Die bolletjes zijn niet erg hoog maar doordat er in de texture map al schuduwen en wat kleurverschillen zit lijken ze extra hoog.

Je plaatjes doen het niet :/ .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 10:52
Ik ga mee doen, dat zeg ik al vast, maandag kom ik met een WIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MOL-20.000 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:52:
@Aardbei
Tnx.. en dat heb ik idd rond half 6 gedaan ;) komt doordat ik m'n ritme weer eens overhoop heb gegooid.
En hier is weer een wip.
[afbeelding]
Mooi :) ik zou het harnas wel wat 'ronder' maken, schouderdelen wat omlaag laten lopen, borststuk wat minder recht (van onderen), sixpack iets subtieler..
Afbeeldingslocatie: http://img253.echo.cx/img253/1401/untitled11km.png

Kan je ook nog een wire posten? :)

* Anoniem: 105830 wil iets met rook doen (wit/zwart enzo) maar heeft atm geen inspiratie en het volgende ziet er meer uit alsof het hele vaticaan in lichterlaaie staat, wat niet de bedoeling was (en verder is het ook totaal niet grappig of leuk):

Afbeeldingslocatie: http://img254.echo.cx/img254/791/wipbah9wi.png

Misschien kan ik beter een balkonscene gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
Ik vind het juist goed dat je zoiets doet, ookal is het niet leuk/grappig what ever.. Ik zou best wel willen weten wat daar uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87203

hoi
ik zou heel graag meedoen met deze contest :)
maar ik zit met een probleem, ik heb al een vorm van mijn hoofd gemaakt voor mijn cartoony romein
maar hoe kan ik nu best de neus en de ogen enz maken

link: http://www.woudlopers.be/hoofT.JPG

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de ogen lijkt het mij het handigst dat je eerst een omvang van de ogen met cut erbij maakt en dan lat die omvang chamfered naar binnen, waarin je die chamfer lijn vervolgens naar achter druk.

de neus kan ik helaas niet uitleggen hoe je die maakt dat vind ik zelf ook nogal ingewikkeld

edit* ik hoop dat dat in maya ook werkt aangezien ik zelf 3ds max gebruik

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 142590 op 24-04-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95930

hmmz ga meedoen voor de eerste keer.. Denk dat ik iets ga maken omtrend Gladiator..

op deze site is veel info te vinden.. ook wel wat plaatjes e.d. misschien hebben jullie hier iets aan.

http://www.roman-empire.net/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141880

Dit word mijn project..

Afbeeldingslocatie: http://intranet.arc.miami.edu/rjohn/images/HadrianicArchitecture/Dome%20view%20Pantheon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SiLaTroN schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:41:
Ik vind het juist goed dat je zoiets doet, ookal is het niet leuk/grappig what ever.. Ik zou best wel willen weten wat daar uit kwam.
Hm, tja.. maar ik denk dat het ook te lang duurt om te maken.. heb je bv. die beelden bovenop dat gebouw wel eens gezien? :) (hierboven in de schets zijn het krabbeltjes maar daar kan je in een 3d afbeelding niet mee aankomen)

Anoniem: 87203 schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:04:
hoi
ik zou heel graag meedoen met deze contest :)
maar ik zit met een probleem, ik heb al een vorm van mijn hoofd gemaakt voor mijn cartoony romein
maar hoe kan ik nu best de neus en de ogen enz maken
Geen idee of Maya een connect-tool heeft, maar zo zou je het met Silo kunnen doen:

1) Bepaal waar je je oog wilt hebben en verbind om te beginnen 2 edges met elkaar zodat er een edge tussenin komt (hieronder worden de 2 gele edges met elkaar verbonden).
Selecteer dan de onderste rode edge + de edge daarboven (langs de uiteinden van de gele edges) en de nieuwe in het midden om deze vervolgens ook met elkaar te verbinden. Sleep de nieuwe punt in het midden een stukje naar achteren toe.
Afbeeldingslocatie: http://img243.echo.cx/img243/1811/h12ar.png

2) Selecteer daarna de 4 nieuwe edges (van de 4 nieuwe quads in wat voorheen 1 quad was) en verbind deze ook weer met elkaar (hieronder: de buitenste gele edges)):
Afbeeldingslocatie: http://img254.echo.cx/img254/949/h26wn.png

3) Maak een of twee simpele sphere(s) en plaats deze in de lege oogkas.
Afbeeldingslocatie: http://img254.echo.cx/img254/7259/h38rc.png

Nu nog heel veel tweaken (en waar nodig edges toevoegen) totdat je de juiste vormen hebt.

btw. Hierboven zijn 4 hoekpunten (voor de oogkas) gebruikt, maar 6 is eigenlijk beter omdat je dan mooiere ronde vormen kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87203

thnx aardbei zal dit zeker proberen
heb je toevallig msn ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 87203 op 24-04-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ppff..., k denk ga ff met uvw unwrap probere, wat een werk is dat zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ga dit er echt uitstampen, niks unwrappen, gewoon lekker snel werken. Zodra ik dingen af wil werken stel ik ze uit en dan komen ze nooit af (zie mijn barokke villa). Ik weet nog niet hoe ver ik ga met omgeving maken, maar in ieder geval de drie bruggen die zichtbaar zijn (en heel veel op elkaar lijken) ga ik maken. Denk ik. Na 2,5 uur prutsen heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Piranesi_Render_v48b.jpg

(Vray en 130000 polies, overigens.)
Anoniem: 105830 schreef op zondag 24 april 2005 @ 07:09:
...
* Anoniem: 105830 wil iets met rook doen (wit/zwart enzo) maar heeft atm geen inspiratie en het volgende ziet er meer uit alsof het hele vaticaan in lichterlaaie staat, wat niet de bedoeling was (en verder is het ook totaal niet grappig of leuk):

[afbeelding]

Misschien kan ik beter een balkonscene gaan doen...
Ik heb ooit eens een prachtige foto gezien van Saint Paul's Cathedral in Londen tijdens de tweede wereldoorlog, waarbij heel de stad er omheen in rook is gehuld en door de rook heen die prachtige kerk uittorend. Inhoudelijk verschrikkelijk natuurlijk, maar als beeld was het prachtig. Ik heb de foto ook gevonden:
http://www.archives.gov/r..._photos/images/ww2_85.jpg

(Ik ben niet gelovig, maar van een foto zoals deze en die foto's van die moskeeën na die tsunami zou ik bijna worden.)

[ Voor 57% gewijzigd door Oogst op 24-04-2005 14:11 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@Oogst: Die is erg mooi _/-\o_ Mss nog wel een wat grotere reso doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
wow Oogst _/-\o_
dat heb je cker wel netjes gedaan. met zoiets zou ik cker wel 2 weken bezig zijn. keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
Ik kijk nu een oeroude film, I, Claudius, en dat speelt zich af in de romeinse tijd, en ik ga dus kijken of ik daar nog wat inspiratie uit kan halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Oogst schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:29:
Ik ga dit er echt uitstampen, niks un.............]
mooi gemaakt, splines are the trick uh... maar wat voor materiaal heb je gebruikt voor dat water, dat ziet er pas echt mooi uit, zou je een tipje van de sluier kunnen geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 91399 schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:11:
[...]

mooi gemaakt, splines are the trick uh... maar wat voor materiaal heb je gebruikt voor dat water, dat ziet er pas echt mooi uit, zou je een tipje van de sluier kunnen geven??
Cheap ass, want ik bleek Ground crew voor het betere water niet meer geïnstalleerd te hebben. Ik heb een V-ray-material gepakt (kan ook met een normale raytraced of een brazil material), in de reflectie slot een fall-of gezet waarvan ik de curve bol heb gemaakt en in de bump een noise op formaat 25 gezet. In de twee sloten van de noise zitten nog twee noises: eentje op formaat 5, de andere op formaat 4, en de ene noise is donker (zwart tot grijs) en de andere licht (grijs tot wit). Heel cheap, heel simpel, en helemaal niks eraan getweaked. Ingesteld, erop geknald en niet meer naar gekeken. :P

En inderdaad, bijna alles is met splines gedaan. Heel erg veel lathe met 4 segments. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 24-04-2005 14:14 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
Ik ben bezig met het de in het Romeins straatbeeld zwaar aanwezige scooter. De bedoeling is om een typisch Romeins smal straatje te maken. Een beetje het gewone, relaxte Romeinse leven. In de achtergrond zie je dan het colosseum.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mvanzandwijk/vesparender4.jpg

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Milanza schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:58:
Ik ben bezig met het de in het Romeins straatbeeld zwaar aanwezige scooter. De bedoeling is om een typisch Romeins smal straatje te maken. Een beetje het gewone, relaxte Romeinse leven. In de achtergrond zie je dan het colosseum.

[afbeelding]
omfg dat wild eik ook gaan doen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
die is ook best wel goed gelukt ;)

ff vraagje, k heb nu een uvw unwrap en k heb de stukjes goed aan elkaar liggen. maar hoe krijg ik dit nu uit max om in photoshop in te kleuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:51:
die is ook best wel goed gelukt ;)

ff vraagje, k heb nu een uvw unwrap en k heb de stukjes goed aan elkaar liggen. maar hoe krijg ik dit nu uit max om in photoshop in te kleuren ?
Een screenshot maken of de gratis plug-in texporter gebruiken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87203 schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:55:
thnx aardbei zal dit zeker proberen
heb je toevallig msn ofzo?
M'n email adres uit m'n profiel is m'n MSN adres, maar ik ben waarschijnlijk morgen pas weer online..

Oogst schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:29:
Ik ga dit er echt uitstampen, niks unwrappen, gewoon lekker snel werken. Zodra ik dingen af wil werken stel ik ze uit en dan komen ze nooit af (zie mijn barokke villa). Ik weet nog niet hoe ver ik ga met omgeving maken, maar in ieder geval de drie bruggen die zichtbaar zijn (en heel veel op elkaar lijken) ga ik maken. Denk ik. Na 2,5 uur prutsen heb ik dit:

[afbeelding]

(Vray en 130000 polies, overigens.)
D*ng.. da's idd best snel :)

Ziet er absoluut Italiaans en goed uit :)
Ik heb ooit eens een prachtige foto gezien van Saint Paul's Cathedral in Londen tijdens de tweede wereldoorlog, waarbij heel de stad er omheen in rook is gehuld en door de rook heen die prachtige kerk uittorend. Inhoudelijk verschrikkelijk natuurlijk, maar als beeld was het prachtig. Ik heb de foto ook gevonden:
http://www.archives.gov/r..._photos/images/ww2_85.jpg

(Ik ben niet gelovig, maar van een foto zoals deze en die foto's van die moskeeën na die tsunami zou ik bijna worden.)
* Anoniem: 105830 helemaal eens is met Oosgt..

Best morbide eigenlijk dat zo'n vreselijke foto (qua inhoud) zo inspirerend kan zijn...

Milanza schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:58:

[afbeelding]
Hm, de Uffizi galerie.. dat is toch niet in Rome? ;)

Ondanks het feit dat de scooter in een compleet andere stad staat :P vind ik em wel al erg mooi worden :)
Misschien nog wat meer spikkels in de lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
tnx Oogst, nu ken k weer verder. Is de eerste keer pas dat ik met uvw unwrap werk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 15:54
@Neoki: great minds think alike ;)
@Aardbei: Het is natuurlijk maar een snelle wip he :P Het gaat meer om het idee. Ik zal eens kijken naar de lak. Vind hem op zich nu wel mooi, maarja, het kan misschien wel mooier.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
relax onderwerp denk dat ik nu echt maar is een keer mee ga doen. niveau is ook al behoorlijk aan het steigen hier :D begint er allemaal echt prof. uit te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ben de hele middag met die uvw maps bezig geweest, maar t is gelukt. k moet ze alleen nog wel mooier maken, maar dat komt goed.
wip nº3:
Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/romewip3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
Hier bij op jouw verzoek

Afbeeldingslocatie: http://img207.echo.cx/img207/5254/rome33ij.jpg

En ik heb wat aanpassingen gedaan: schouders laten zakken, borst- en buikspieren vergroot (wat de ruimte tussen de borst en de buikspieren was te groot)en als wat ronder gemaakt

En hoe render je in 3d max met wire (nu heb ik het er in gephotshopd) en hoe kan je zien op hoeveel polies je zit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
wireframe renderen ga je naar rendering => render (of F10), dan tabblad renderer en daar force wireframe aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zien op hoeveel polies je zit (indicatie): file menu => summary info.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:36:
ben de hele middag met die uvw maps bezig geweest, maar t is gelukt. k moet ze alleen nog wel mooier maken, maar dat komt goed.
wip nº3:
[afbeelding]
Ik hoop toch maar dat je hier amper iets aan met de hand geunwrapped hebt, want dat kan heel goed automatisch met de uvw map modifier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Belangrijk bij unwrappen is om de juiste poly's de juiste matID's mee te geven. Dan hoef je iig bij niet al te complexe modellen niet te gaan stitchen/welden etc...

Je kan je object per ID unwrappen met textporter en deze shoppen zoals je wilt. Koppel een multi/sub materiaal aan je object en klaar...

Zoals Oogst ook zei heeft die brug dergelijke handelingen(stitchen/welden) zeker niet nodig...

Heb overigens zelf geen tijd meer om mee te doen, misschien bij de volgende weer. Blijf wel topic bezoeken, gewoon te weinig tijd om iets moois te maken.
Vond de scooter overigens erg mooi en origineel! Als er iets is waarvan het wemelt in Rome zijn het wel die scooters...

[ Voor 54% gewijzigd door Folkert op 25-04-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
uhm.. :X k heb bij uvw unwrap op edit gedrukt, toen op mapping -> flatten en toen krege k allemaal losse stukjes naast elkaar. die heb ik weer aan elkaar geplakt (daar was ik zolang mee bezig) en toen ben k gaan inkleure. k zou niet weten hoe het anders kan, maar dis ook pas de 1e keer dat k het gebruik.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:30:
uhm.. :X k heb bij uvw unwrap op edit gedrukt, toen op mapping -> flatten en toen krege k allemaal losse stukjes naast elkaar. die heb ik weer aan elkaar geplakt (daar was ik zolang mee bezig) en toen ben k gaan inkleure. k zou niet weten hoe het anders kan, maar dis ook pas de 1e keer dat k het gebruik.. O-)
Op http://www.3d-palace.com/ heb je een goede video tutorial. Misshien heb je daar wat aan. Je moet je wel ff aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer even een wipje :D

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1p4JHjVbcjTC9ufKd_w8OT34kr2PMZlrgw_9jAvua5Ev8a3VzMwdw3kiAkB0Ig8PlIexTNK1iIkXvNMbOxQASCQtNdArbbtHro0tjqlOIa7-G-PRfCWJ3yng

dit is maar 1 kant van de muur andere ben k neit aan toegekomen nog

weet ook ngo neit of ik deze contest kan afmaken i.v.b met me werk maar ik doe me uiterste best :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
MOL-20.000 schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:08:
[...]

Op http://www.3d-palace.com/ heb je een goede video tutorial. Misshien heb je daar wat aan. Je moet je wel ff aanmelden.
k heb die tut nu gevolgd, maar k moet zegge dat mijn manier toch nog iets sneller was.. toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:30:
Flatten mapping is bijna nooit een goede basis om vanuit te gaan unwrappen. Je kunt beter een unfold map gebruiken. Maar ook daar schiet je bij deze brug weinig mee op: de onderdelen zijn heel natuurlijk automatisch te doen. Je kunt gewoon een deel van je object selecteren en dat deel mappen met de uvw map modifier. Dat gaat als volgt:
-selecteer in edit mesh alle polygonen van de zijkant (dus niet de ronde binnenkant van de bogen)
-pas de uvw map modifier toe en kies planar en zet de plane goed
-pas de unwrap uvw modifier toe en sleep je mapping in zijn geheel uit het hoofdvak, zodat latere mappings er niet dwars overheen komen
-collapse je mesh
-doe weer een edit mesh en selecteer nu de faces van de binnenkant van 1 boog
-pas weer de uwv map modifier toe, deze keer cylindrical, want dit is tenslotte rond
-pas weer de unwrap uvw modifier toe en zorg dat ook dit stuk mapping niet in het midden blijft staan
-collapse weer
-map verder heel je mesh per logisch stuk op deze manier.

Zo doe je dus veel minder handwerk en bijna alles is wel op te delen in een natuurlijke mapping. Bij een mens bijvoorbeeld zijn de armen en benen per stuk een cylindrical map.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Je hoeft je mesh niet te collapsen indien je de Poly-Select modifier gebruikt... dan kan je per geselecteerd deel je mapping bepalen.

Dus:
> Poly Select
> Selecteer je poly
> UVW map, kies je juiste mapping
> Poly Select
> Selecteer je poly
> UVW map, kies je juiste mapping
etc... totdat al je poly's zijn gemapped

Je kan alleen niet meer terug in je stack maar dat lijkt me duidelijk bij mapping....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
tnx allebij, k zal het eens proberen. k heb nu iig al dit:

wip nº 4 en 5:

Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/romewip4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freepgs.com/daniel_kunst/got/romewip5.jpg

het inkleuren van die maps is ook nog best wel een heel werk, maar wel leuk :P

edit: k moet zegge dat t hier wel vrij dood is :|

[ Voor 9% gewijzigd door DP Kunst op 26-04-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 15-04 15:58
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:15:
BlaBlaBla

inderdaad wel best dood hier maar ik zit nog te bedenken wat ik ga maken als ik misschien meedoe.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

wip nº 4 en 5:

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk! Dat wordt interessant. :) Doe wel die golven wat kleiner, of zit je hier een brug over een vissekom te bouwen?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

wip nº 4 en 5:

[afbeelding]

[afbeelding]

Laat het brommertje van Milanza erop rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb mijn brugje nu al een heel eind af:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Piranesi_Render_v113_575.jpg En klik voor groot.

Hij is nu 900.000 polies en was zo ongeveer 5 uur werk tot nu toe. Nu nog texturen (dat gaat heel lomp gebeuren) en een uitgeklede versie hiervan maken om als tweede brug te dienen die hier loodrecht op staat. Misschien ga ik nog de moeite nemen beelden te maken voor in de nissen, anders laat ik hem zoals deze nu is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:21:

Hij is nu 900.000 polies en was zo ongeveer 5 uur werk tot nu toe. Nu nog texturen (dat gaat heel lomp gebeuren) en een uitgeklede versie hiervan maken om als tweede brug te dienen die hier loodrecht op staat. Misschien ga ik nog de moeite nemen beelden te maken voor in de nissen, anders laat ik hem zoals deze nu is.
mooi istie al, ben benieuwd naar alstie is getextured.
nog bedankt voor je uitleg over je water materiaal, heb ik tevens nog een vraagje; die stenen, is dat een displacement map, of echte geometry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Nog een shot van boven:
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Piranesi_Render_v114.jpg
Overigens is het water ondertussen een bump-map van Groundcrew en niet meer die noise-map.
Anoniem: 91399 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:50:
[...]

mooi istie al, ben benieuwd naar alstie is getextured.
nog bedankt voor je uitleg over je water materiaal, heb ik tevens nog een vraagje; die stenen, is dat een displacement map, of echte geometry?
Die stenen is echte geometry. Dat kost minder polies in dit geval dan een displacement map. Bump-map had ook gekund, maar dit heb ik sneller voor elkaar. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 10:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Oogst schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:52:
Nog een shot van boven:
[afbeelding]
Overigens is het water ondertussen een bump-map van Groundcrew en niet meer die noise-map.

Die stenen is echte geometry. Dat kost minder polies in dit geval dan een displacement map. Bump-map had ook gekund, maar dit heb ik sneller voor elkaar. :)
Huuuh ? Hoeveel meer polies genereert een displacement map dan?

Verder ... nice ...

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
wooow _/-\o_ die wordt echt zo mooi, hoe doe je dat zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Killemov schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:05:
[...]

Verder ... nice ...
Vergelijk het maar een beetje met een trace functie van vector naar bitmap. Als je een goede kopie wil kost het gewoon teveel polygonen/knooppunten. Zelf kun je dit soort dingen meestal veel beter indelen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Killemov schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:05:
[...]

Verder ... nice ...
Een displacement map die scherpe details weergeeft zit voor zo'n klein stukje op minstens 10.000 polies. Anders wordt alles vervaagd. Je kunt natuurlijk ook een displacement map zonder extra polies doen, maar dan is het effect in dit geval niet goed.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:20:
[...]

Een displacement map die scherpe details weergeeft zit voor zo'n klein stukje op minstens 10.000 polies. Anders wordt alles vervaagd. Je kunt natuurlijk ook een displacement map zonder extra polies doen, maar dan is het effect in dit geval niet goed.
maar zo op het zien is het met een andere renderer dan de scanline gerenderd, VRAY, Brazil of mental ray, en dacht misschien aan microdisplacement, zou ook een goede mogelijkheid zijn, ik meen me te herrinneren, dat je met Vray/brazil rendert, vandaar mijn vraag.... maar ja geometry kan natuurlijk ook...

ik ben dit soort dingen een beetje aan het bijhouden, omdat ik binnenkort een oud kasteel (zie post je 3dstuff.....topic) wil gaan texturen, en ik nog geen idee heb hoe ik dat aan moet pakken. anyway thanx voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 91399 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:06:
[...]

maar zo op het zien is het met een andere renderer dan de scanline gerenderd, VRAY, Brazil of mental ray, en dacht misschien aan microdisplacement, zou ook een goede mogelijkheid zijn, ik meen me te herrinneren, dat je met Vray/brazil rendert, vandaar mijn vraag.... maar ja geometry kan natuurlijk ook...

ik ben dit soort dingen een beetje aan het bijhouden, omdat ik binnenkort een oud kasteel (zie post je 3dstuff.....topic) wil gaan texturen, en ik nog geen idee heb hoe ik dat aan moet pakken. anyway thanx voor je reactie
Het is inderdaad Vray en inderdaad doet Vray microdisplacement. Microdisplacement doet eigenlijk gewoon heel erg veel polies uitzonderlijk effectief. Echter, dat is nog altijd minder effectief dan dit, want dit kost vrij weinig polies, doordat die grote platte vlakken gewoon met een paar polies kunnen. Voor de keus voor microdisplacement of dit maakt dat eigenlijk niet echt uit. De reden dat ik dit heb gedaan is niet meer dan dat ik dit sneller kan modellen dan een displacement map tekenen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
Mijn complimenten Oogst voor je brug, je tekening kwam me bekend voor en ik was benieuwd wat je ervan zou maken, erg netjes!!!
Voor mensen die nog iets zoeken:
http://www.greatbuildings.com/places/rome.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
tnx voor de autoback map bij 3dsmax, ben je ff wezen ete, ga je verder, freezed je pc ineens en heb je niet gesaved :/ dan baal je wel. wel btj jmmr dat photoshop die optie niet heeft (of dat ik hem nog niet gevonde heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:23:
tnx voor de autoback map bij 3dsmax, ben je ff wezen ete, ga je verder, freezed je pc ineens en heb je niet gesaved :/ dan baal je wel. wel btj jmmr dat photoshop die optie niet heeft (of dat ik hem nog niet gevonde heb)
dat autoback klinkt wel goed inderdaad, maar ik zelf zit wel eens te tekenen op de pc van mijn pa, en daar brengt autobackup alleen maar problemen, als ik in een scene met veel poly's zit dan heb ik het idee dat hij weleens crashed op het moment dat hij autosave doet, namelijk als ik autobackup uit zet, dan heb ik er vrijwel nooit last van, het zal vast en zeker wel aan liggen dat er te weinig geheugen in zit, maar om het nou een derde wereldwonder te noemen...... nee dat beslist niet.

p.s. maar ben blij dat het bij jouw wel geholpen heeft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 91399 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 05:25:
[...]

dat autoback klinkt wel goed inderdaad, maar ik zelf zit wel eens te tekenen op de pc van mijn pa, en daar brengt autobackup alleen maar problemen, als ik in een scene met veel poly's zit dan heb ik het idee dat hij weleens crashed op het moment dat hij autosave doet, namelijk als ik autobackup uit zet, dan heb ik er vrijwel nooit last van, het zal vast en zeker wel aan liggen dat er te weinig geheugen in zit, maar om het nou een derde wereldwonder te noemen...... nee dat beslist niet.

p.s. maar ben blij dat het bij jouw wel geholpen heeft :*)
Ja, tja, met veel polies heb je al snel files van 30mb, je kunt niet verwachten van MAX dat ie dan een back-up kan maken in 0,01 seconde en je er niks van merkt. Als het je dan gaat storen, dan kun je het gewoon uitzetten of de back-ups minder frequent plaats laten vinden. Overigens dacht ik vroeger altijd dat ie dan inderdaad vastliep, bij die back-ups. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Oogst schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:21:

[afbeelding] En klik voor groot.

Goddelijk mooi _/-\o_, erg veel detail . Hoe lang zijn je rendertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Yanik schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:59:
[...]

Goddelijk mooi _/-\o_, erg veel detail . Hoe lang zijn je rendertijden?
Twee uur voor die op 1280*960, een half uurtje voor die op 575*431.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
't Spijt mij dat ik nog geen wip heb in geleverd, ik had hier nog geen tijd voor, ben namelijk nog niet echt klaar met mijn teslatank.., als die af is, ga hiermee aan de slag, ik hoop eind van deze week klaar te zien met m'n teslatank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:59:
[...]
..........
Overigens dacht ik vroeger altijd dat ie dan inderdaad vastliep, bij die back-ups. :P
mag ik hieruit opmaken dat je nu van mening verandert bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hopsa, textures erop geknald, ik zit nu op 6 uur werk. Deze was trouwens 40 minuten renderen, wederom met Vray.

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Piranesi_Render_v164_575.jpg ...en klik voor groot

En dan zie ik meteen ook wat foutjes die ik nog moet fixen:
-de stoeprand moet afgewerkt worden;
-bij de 'torentjes' moet kijk je er van de zijkant dwars in naarbinnen.
Anoniem: 91399 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:57:
[...]

mag ik hieruit opmaken dat je nu van mening verandert bent?
Ja, want hij is gewoon wat aan het doen, is daar zo mee klaar en dan kun je weer verder. Geen vastlopen dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Oogst op 27-04-2005 13:49 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:22

Salandur

Software Engineer

Oogst schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:45:
Hopsa, textures erop geknald, ik zit nu op 6 uur werk. Deze was trouwens 40 minuten renderen, wederom met Vray.

[afbeelding] ...en klik voor groot
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ jemineetje wat maak jij toch altijd geweldige dingen in onwijs weinig tijd zeg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

@oogst
hoe heb je de belichting gedaan in Vray? GI aan en een direct spot ofzo (voor de schaduw?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
jos_zwa schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:21:
@oogst
hoe heb je de belichting gedaan in Vray? GI aan en een direct spot ofzo (voor de schaduw?
Inderdaad, een gelige direct spot van vray shadows, GI aan voor alleen de eerste bounce en die met een irradiance map op medium quality (voor een eindrender zou ik high quality nemen). Ook heb ik bij Vray de background gezet op "override MAX" en dan blauwig. Dan heb je het equivalent van een skylight.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
[beetje offtopic]

maar ik kan alle plaatjes van http://student-kmt.hku.nl/~joost1/ niet zien, allemaal een x-je
wat is er dan zo mooi? :+

[/beetje offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik ben toch maar van mijn Julius Cesar idee afgestapt, maar heb nu wat nieuws:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/3dc33-wip1.jpg
Wie kan raden wat dit gaat worden krijgt van mij een echte... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

@oogst: 't water vin ik er wel een beetje korrelig uitzien. mss iets grotere golven? :)

verder is ie geweldig

@reddy: een romeins badhuis

[ Voor 15% gewijzigd door Reemster op 27-04-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 73881 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:12:
Ok, ik ben toch maar van mijn Julius Cesar idee afgestapt, maar heb nu wat nieuws:
[afbeelding]
Wie kan raden wat dit gaat worden krijgt van mij een echte... ;)
Dat wordt een pizza denk ik :)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.