[3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 19:34

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
3D Contest XIX
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/stilkop.jpg

Onderwerp
Na enige discussie ;) is dan toch voor het onderwerp "STILLEVEN" gekozen.
Om even deze strekking iets duidelijker te maken even een korte beschrijving wat hiermee bedoeld wordt.

met dank aan krusher, uit het woordenboek:

Stilleven (stil-leven)

1 groepering van onbeweeglijke voorwerpen als model voor een beeldend kunstenaar
2 afbeelding van onbeweeglijke voorwerpen

En dat is dus ook precies wat we gaan maken. Een realistische scene met onbeweeglijke voorwerpen, maar dan met een kleine restrictie dat het een detailopname moet zijn, dus geen bureau gezien vanaf een afstand met daarop wat rommel, maar dan eerder een close up van die desbetreffende rommel.

Voorgaande versies
• 1 Onderwaterwereld
• 2 Vliegmachine
• 3 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 4 Oorlog
• 5 Snelheid
• 6 Fantasy
• 7 Eten en Drinken
• 8 Misdaad
• 9 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht

Tijdsduur
Deze contest zal beginnen op zondag 8 februari 2004 en eindigen op maandag 8 maart 2004 om 23.59.59.
Ofwel jullie hebben precies een maand de tijd om creatief te zijn

Regels
Elke contest heeft regels, en ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en dont's.
Do's
• Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens 1 "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Truespace, Vue d'Esprit ;) enzovoort). Maar dus geen 'drieklikslandschappen'.
• Gebruik maken van plugins en standaard effecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair enzovoort. Hou 't wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D pakket mag. Hou 't beperkt, het is een 3D contest en geen 2D contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat. Een render; geef duidelijk aan welke render dit is.
• De door jouw ingeleverde final moet een still zijn.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen, dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's
• De final mag dus geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com, geen prefabs dus.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Dus gebruik geen Poser.
• Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Puntentelling
Wegens succes houden we de formule 1 puntentelling aan.

Voor diegene die deze puntentelling niet kennen, de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt (helaas) 0 punten.

Aan het einde van de contest is het de bedoeling dat je twee top acht's maakt.

Éen voor de uitwerking, één voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score.

Mail de scores naar de topicstarter Floriske.nl. op 3dcontestv19@floriske.nl
In deze mail twee lijstjes met steeds op #1 degene die je het best vond aflopend naar #8. Geen punten erbij schrijven, gewoon twee top acht's. Geef uiteraard duidelijk aan welke lijst voor originaliteit en welke voor uitwerking is. Zorg er ook voor dat je je Tweakers-nickname vermeldt.

LET OP!!
Bij deze contest gaat voor het eerst gebruik gemaakt worden van een jury die gaat beoordelen op een aantal extra punten zoals o.a.

-techniek (bijv. gebruik van boolean 7(8)7 zuiverheid van de mesh etc.)
-belichting (handmatig of GI/HDRI bijvoorbeeld)
-texturing

Hiermee zijn uiteindelijk extra punten te verdienen welke m.b.v een bepaalde marge aan de totaalscores toegevoegd gaan worden.
De voorwaarde hierbij is wel dat je een duidelijke screen van je 3d-pakket bij je final post waarop te zien is op wat voor manier je belicht hebt etc.!!

En uiteraard ben je vrij om bij je final andere dingen te posten waarmee jij denkt de jury te kunnen overtuigen waarom ze jou de hoogste score moeten geven (poging tot omkoping wordt bestraft ;) )

ipv 10 t/m 6 punten (10 - 8 - 6 ) krijgen de nr 1 t/m 3 uit het juryrapport respectievelijk 10 - 8 - 6 % van de hoogst gehaalde totaalscore op basis van uitwerking en originaliteit.

mochten er meer dan 3 uit het juryrapport gemidelde rollen, dan wordt dit percentage uiteraard doorgezet.

de eindscore wordt dan dus als volgt berekend:

(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = subscore

subscore + verkregen percentage van hoogste subscore = eindscore

snappie? waarschijnlijk niet en dat kan ik me ook voorstellen, maar wacht maar tot de einduitslag bekend wordt, dan wordt het misschien duidelijker ;)

Voor de beginners
De contest is een typisch geval van "free for all" dus zelfs als dit de eerste 3d scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.
Omdat opviel dat veel mensen vroegen welke programma's ze moeten gebruiken is hier een tip. Het beste is eigenlijk om de eerste post van [3d] post je 3d stuff maar weer - part 15 topic even door te lezen, daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking
Ook bij deze weer, let op de tijd en let er vooral op dat je een final post. Na sluitingstijd zal ik het topic per pagina doorlopen op afbeeldingen/urls, en waar niet expliciet 'Final' boven staat wordt niet meegeteld!

Veel succes luitjes en ben errug benieuwd!!!

Alle credits van de opzet van deze post gaan uit naar de voorgaande winnaars/startposters!!!

[ Voor 12% gewijzigd door floriske.nl op 11-03-2004 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

right, crea bea tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Woei, we mogen weer :)

Ik ben erg nieuwschierig naar de diversiteit van de renders dit keer!

Suc6 allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321

Jey 1st time voor mij...

nog geen idee wat ik ga doen

suc6 allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Anoniem: 105321 schreef op 08 februari 2004 @ 15:52:
Jey 1st time voor mij...

nog geen idee wat ik ga doen

suc6 allemaal
dat zijn er wel meer ;) (die niet weten wat ze gaan doen dan he :*))

welkom op GOT btw!!!

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 08-02-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38358

Ik ga denk ik ook proberen mee te doen :)
Ben erg noob, maar zal toch proberen iets leuks te maken, suc6 iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Mag je nu wel of niet al bestaande textures/bumpmaps/xxxmaps gebruiken?

(wat ik trouwens niet van plan ben om te doen, maar het staat voor zover ik zie niet in de startpost, dus vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 12:33
hhhhmmmmm , ik denk dat ik ook eens wat ga proberen (ook nog erg noobisch).
weet nog niet wat, maar we hebben een maand dus er zal vast en zeker wel wat in mij opkomen. (Mijn onopgeruimde computerbureau is misschien wel wat) :X

(mm mijn bureau is af en toe toch niet zo "stil" maar een beetje "levend" :+
iedereen veel geluk (en plezier)

edit: "levend bureau"

[ Voor 17% gewijzigd door DJrDJ666 op 08-02-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
* geez zet zijn hersenen aan het crunchen.. |:( 8)7 :O
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Anoniem: 53023 schreef op 08 februari 2004 @ 16:17:
Mag je nu wel of niet al bestaande textures/bumpmaps/xxxmaps gebruiken?

(wat ik trouwens niet van plan ben om te doen, maar het staat voor zover ik zie niet in de startpost, dus vandaar)
jah, dat mag gewoon, gi hdri mag ook gewoon maar leverd dan natuurlijk minder kans op een juryoverwinning op ;)

Ik maak mijn textures ook het liefst zelf idd, ben nu met marmer bezig, maar das nog niet zo makkelijk als het lijkt ;)

* floriske.nl gaat totaal niet voor de originaliteit, maar gewoon enkel en alleen voor het leerproces dit keer :D

edit: ofwel wordt een saaie scene waarschijnlijk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door floriske.nl op 08-02-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

floriske.nl schreef op 08 februari 2004 @ 17:11:
[...]
jah, dat mag gewoon, gi hdri mag ook gewoon maar leverd dan natuurlijk minder kans op een juryoverwinning op ;)

Ik maak mijn textures ook het liefst zelf idd, ben nu met marmer bezig, maar das nog niet zo makkelijk als het lijkt ;)

* floriske.nl gaat niet voor de originaliteit, maar gewoon voor het leerproces dit keer :D
offtopic:
Wat is je MSN floriske, straks voor jury dingen enzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 22:57
Aight, denk dat ik ook maar eens mee moet doen :) Zijn hier nog gebruikers van lightwave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
Ja, en nu zijn er geen examens waardoor ik ook eens ga meedoen. Alleen jammer dat ik tijdelijk zonder pc zit, moet alleen nog mijn nieuw proc gaan halen...
Heb nog niet echt een idee, en heb ook nog niet zoveel ervaring met textures (realistische dan wel) maar denk hier wel iets van op te steken in deze contest. idem belichting (het lukt me nog steeds niet om dan ook maar iets van GI te krijgen, ik haat die zwarte schaduwen :s )

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Misschien ga ik meedoen. Misschien ook weer niet. Hoe zit dat met die jury? Ze hebben eigenlijk niet bijster veel invloed, aangezien je score dus met maximaal 10% van de hoogste score kan toenemen. Er heeft altijd openheid bestaan over de scoreverdeling van de deelnemers, dat zou ik ook graag zien van de jury. Dus de puntenverdeling per jurylid. Verder wil ik kwijt dat de puntentelling eigenlijk te complex vindt worden. De vorige contest ging het al mis, terwijl hier 2 vermenigvuldigingen en een sommatie betrof.

Het nieuwe puntentelling komt de doorzichtigheid van de contest niet ten goede. Bovendien is de jury te misleiden. Ik render mijn scene namelijk met brazil, en laat dan een dik ingewikkelde viewport zien met 40 spots en 30 omni's. "Handmatig belicht", zeg ik dan. En als iemand met 1 simpele boolean en prachtig realistich object weet neer te zetten, is dat prima in mijn ogen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
LittleWan schreef op 08 februari 2004 @ 17:37:
Ja, en nu zijn er geen examens waardoor ik ook eens ga meedoen. Alleen jammer dat ik tijdelijk zonder pc zit, moet alleen nog mijn nieuw proc gaan halen...
Heb nog niet echt een idee, en heb ook nog niet zoveel ervaring met textures (realistische dan wel) maar denk hier wel iets van op te steken in deze contest. idem belichting (het lukt me nog steeds niet om dan ook maar iets van GI te krijgen, ik haat die zwarte schaduwen :s )
iig al geen raytraced shadows gebruiken en een dome of light maken :) dan zou je al een heel eind moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 16:00

-db-

Hoi

Bovenaan de start post boven het titelplaatje staat:
3D contest XVIII
Lijkt me dat dit XIX moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 08 februari 2004 @ 18:04:
Misschien ga ik meedoen. Misschien ook weer niet. Hoe zit dat met die jury? Ze hebben eigenlijk niet bijster veel invloed, aangezien je score dus met maximaal 10% van de hoogste score kan toenemen. Er heeft altijd openheid bestaan over de scoreverdeling van de deelnemers, dat zou ik ook graag zien van de jury. Dus de puntenverdeling per jurylid. Verder wil ik kwijt dat de puntentelling eigenlijk te complex vindt worden. De vorige contest ging het al mis, terwijl hier 2 vermenigvuldigingen en een sommatie betrof.
De punten per jurylid lijkt me ook verstandig, met de motivatie erbij. En die 10% vind ik ook niet bijsterend veel maar dit is de eerste dacht ik. Om dan de score voor 100% afhankelijk te maken van de jury lijkt me ook niet goed. :P
Het nieuwe puntentelling komt de doorzichtigheid van de contest niet ten goede. Bovendien is de jury te misleiden. Ik render mijn scene namelijk met brazil, en laat dan een dik ingewikkelde viewport zien met 40 spots en 30 omni's. "Handmatig belicht", zeg ik dan. En als iemand met 1 simpele boolean en prachtig realistich object weet neer te zetten, is dat prima in mijn ogen.
Mja, als jij GI gebriukt en je zegt dat je handmatig belicht hebt. Dan hoef ik maar 1 kleine artefact te zien, dan krijg je van mij sowieso al geen punten meer :P. Ook al maak je je ingewikkelde scene met veel omnis dan valt meestal weer te herleiden waar de schaduwen vallen, wat je 'zon' is etc.

Je kan de jury idd voor de gek houden, maar je kon in de vorige contests ook een niet bekende model downloaden en die in je scene proppen en daarbij zeggen dat je hem zelf hebt gemaakt. Gewoon van de eerlijkheid uitgaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/stilleven_wip_01.jpg

1e WiP.

Het word een deel van mijn werktafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er ook een irc kanaal ofzo voor deelnemers van deze contest?
Anders misschien een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Zow, succes iedereen :)
We zijn nu dus met z'n vieren in de jury, of?

Oh ja, onder het kopje "voor de beginners" even 3d post je stuff maar weer v15 veranderen naar de nieuwste (v17).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/bureau.jpg

ok hier "iets"van mijn bureau.. het wil niet zoals ik het zou willen maar goed ...

(nu is het een nog opgeruimd bureau) ,
moet alleen nog de laadjes maken en een fatsoenlijke texture maken.. als me dat lukt |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wipje ;)
wordt OOK AL een werktafel. Maar dit wordt de werktafel van een kunstenaar oid.

Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_01.jpg

update:

Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_02.jpg

Schaduwen zo gelaten om te laten zien dat 't manual belichting is :P

GL all

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 08-02-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 09:26
hier 2 sneaks van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/3DCV19/Sneak1TB.jpg
het hoekje van mijn tafel waar de scene zich afspeelt
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/3DCV19/Sneak2TB.jpg
de kamer waarin de tafel staat :P (inclusief "zon" licht)

klik beide voor groot

zie alleen net dat ik nog een deur in de meur moet maken :D

[ Voor 24% gewijzigd door Puc van S. op 08-02-2004 20:52 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

pffffffff zit het alweer aan de eerste wip , kan bijvoorbaat wel opgeven :)
Nou ja , zal eens wat posten , we zullen dan wel verder zien.
Maar maak geen bureau met rotzooi, heb ik thuis al genoeg van :Y)

--------------------------------------------------------------------
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/doomtweeter.jpg
Je raad het al.. het is een tractor :)
---------------------------------------------------------------------

Goodluck all !!!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 08-02-2004 23:10 . Reden: Imbedding Image ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 13:01
Ik ga jullie dit keer ook eens lastig vallen met 1 van mijn creaties. :P

Kortom : ZipoBibrok5-108 start Blender en gaat aan het denken...

(F*ck kheb nu al de verkeerde volgorde, eerst progje dan denken) :+

Maakt niet uit, toch Suck6 Allemaal!!!

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jonk0369/stillevenwip.gif

zoals ik al zei, ben een noobske ziet er dus niet geweldig uit :+

weet iemand trouwens hoe ik goed een lijn kan tekenen zegmaar voor de draad van mijn muis? (dat is een muis :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
ok.. hier een kleine update

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/WIP_bureau.jpg

texture moeten nog een beetje verplaatst worden zodat je niet ziet dat de laatje allemaal hetzelfde zijn.. (heb ze trouwens wel 1 voor 1 gemaakt |:( ipv. te dupliceren, kwam ik na de tijd pas achter 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog ff 1 wipje voor de nacht:
Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_04.jpg

moet nog veeeel meer DIRT overal :)
kwakjes verf etc. Maar dat komt nog wel

nu maar bezig met een palet ofzo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou dan ook nog een fast w.i.p fon moi :)
want een tractor heeft ook banden nodig ......

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/Bassunit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 08 februari 2004 @ 17:11:
[...]
We gaan natuurlijk voor de extra punten.. ;)
Is best moeilijk idd.
Ik heb hier zo'n echte "wooden manikin" staan (male - 12"), en die benen en dat onderlichaam kunnen best een stukje langer (en iets breder + grotere voeten, zo te zien) denk ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023 schreef op 09 februari 2004 @ 00:26:

Ik heb hier zo'n echte "wooden manikin" staan (male - 12"), en die benen en dat onderlichaam kunnen best een stukje langer (en iets breder + grotere voeten, zo te zien) denk ik.. :)
wat bedoelje precies met WOODEN MANIKIN? :P :9
ik bedoel, is dat technisch commentaar of?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321 schreef op 09 februari 2004 @ 00:32:
[...]

wat bedoelje precies met WOODEN MANIKIN? :P :9
ik bedoel, is dat technisch commentaar of?
Zo heet dat ding :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/mok.jpg

Ik kijk even wat de mogelijkheden zijn van brazil. Of ik deze models echt ga gebruiken vraag ik me af... het ligt wel te veel voor de hand.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

Anoniem: 63431 schreef op 09 februari 2004 @ 00:10:

[afbeelding]
lol :), benieuwd hoe de weg eruit gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Sow, heb ook maar besloten mee te doen.
Ik ga m'n joystick maken, plus de zooi die er omheen ligt. Aangezien ik nog niet zo snel voor me zag hoe ik dat ding in MAX zou gaan modellen, heb ik de base in solidworks gemaakt, hieronder een screentje met de featuretree. Even hopen dat de export functie gaat werken :|
Weet iemand trouwens wat voor font er op de logitech wingman extreme wordt gebruikt, dan kan ik die ook gebruiken in solidworks.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.c.wit/JoyBase2.jpg

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31
Veel WIPs weer. Ben benieuwd hoeveel er hier een final neerzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 21-05 12:33
Ik zit een beetje zonder inspiratie, heb de indruk dat er veel een rommelige werkbank of bureau gaan maken dus wil ik iets anders, maar ik heb geen idee wat ik zou kunne doen om een beetje origineel te zijn... iemand ideetjes of voorbeelden?

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Postov schreef op 08 februari 2004 @ 17:31:
Aight, denk dat ik ook maar eens mee moet doen :) Zijn hier nog gebruikers van lightwave?
Yep, that would be me...geloof dat ook MadDog met LW werkt, maar die heb ik al tijdje niet meer langs zien komen...winterslaap of zoiets :)

Mijn 1e WIP...lekker simpel:
Afbeeldingslocatie: http://www.izi-games.com/ftp/pics/forum%20posted%20pics/3dc_19_wip1.jpg

Ik ga dus ook voor een bureau...zoals je ziet is alleen de schrijflegger er nog maar met een wel heel erg plat papiertje een een slecht getextured potlood. Maar goed...het begin is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, even een vraagje aan de heren van de jury:

Als ik m'n textures maak door het van echte objecten in te scannen (wanneer dat mogelijk is) en vervolgens hevig te bewerken in PS/GIMP om alles in layers te verdelen en color/diffuse/spec/bump/displacement-maps, krijg ik dan ook nog punten hiervoor of wordt dit gezien als te "makkelijk" :?
(dit is de eerste keer dat ik dat zo ga doen, dus punten of geen punten, voor mij zal het iig een leuke en erg leerzame ervaring worden :))

Als tweede: ik heb besloten om toch maar geen drol in de plee te maken.

Een van de redenen is dat ik gisteren bijna kotsneigingen kreeg* bij het bestuderen ervan (ja, ik ben gek, ik weet et), en de 2e reden is dat ik niet echt veel zin heb om een drol op de scanner te gaan leggen voor de textures :+

*: 1 voordeel, als ik echt had moeten overgeven had ik ook mooi materiaal gehad voor 3d-kots, een uniek iets in de wereld met 3 virtuele dimensies.

In plaats van een drol in de wc ga ik nu een lekker fris ontbijtje maken op een aanrecht, compleet met uitgeperste sinaassappels, binnenvallend licht door een raam en een mooie gel voor de jaloezieën (of misschien ga ik die wel modelleren, ik heb vandaag bij fitness een paar erg mooie gezien die er gewoon om vroegen om na gemaakt te worden (alleen jammer dat ik geen foto's kon maken)).
Anoniem: 38358 schreef op 08 februari 2004 @ 23:21:
weet iemand trouwens hoe ik goed een lijn kan tekenen zegmaar voor de draad van mijn muis? (dat is een muis :/)
Je kan het beste een spline gebruiken (als je kan kiezen tussen verschillende soorten splines zou ik zelf kiezen voor een cubic of bezier spline).

In de meeste 3d pakketten kan je wel een cirkelvormige spline (dikte van de draad) maken om die vervolgens langs een andere spline (de draad zelf) te 'sweepen'.

Ik geloof dat je in 3DS MAX ook gewoon splines kan renderen (zodat je niet hoeft te sweepen).

In een pakket als Cinema 4D gebruik je hiervoor een sweep object (onder het icoontje met alle NURBS tools).
(zie ook deze tutorial)
Anoniem: 63431 schreef op 09 februari 2004 @ 00:10:

[afbeelding]
Ik vind het eigenlijk meer op een speaker oid lijken :P
(ik zal er wel niet helemaal op de goede manier naar kijken want ik zie er eigenlijk geen tractor in)

Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
bredend schreef op 09 februari 2004 @ 10:47:
Veel WIPs weer. Ben benieuwd hoeveel er hier een final neerzetten!
Er wordt idd heel wat afgewipt deze keer :)

Kan nog erg moeilijk gaan worden om een plaatjes in de top 5 te krijgen..

* Anoniem: 53023 gaat even een sinaassappel opeten en dan de schil onder de scanner duwen... textures maken is nog nooit zo lekker geweest :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok hier komt mijn verhaal van mijn scene....
Het is een bureau... ... goh...
van een artiest... die meedoet aan deze contest.......
maar geen computer heeft :*) :*) :*)

:X :? 8)7 |:(
ofzo
Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 25-05 19:19
Origineel :D

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321 schreef op 09 februari 2004 @ 12:51:
ok hier komt mijn verhaal van mijn scene....
Het is een bureau... ... goh...
van een artiest... die meedoet aan deze contest.......
maar geen computer heeft :*) :*) :*)
..maar wel een boek met GoT en banners? :D

Ziet er mooi uit :)
(maar die benen/voeten zijn nog steeds te kort/klein ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Lang leve de 24-urige werkweek...ben maar gelijk even aan 't doorwerken geslagen.

veranderingen/toevoegingen:
-lichtblauw fill light rechts van de tafel
-pennenbakje
-nog een potlood

WIP 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.izi-games.com/ftp/pics/forum%20posted%20pics/3dc_19_wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023 schreef op 09 februari 2004 @ 12:54:
[...]

..maar wel een boek met GoT en banners? :D

Ziet er mooi uit :)
(maar die benen/voeten zijn nog steeds te kort/klein ;))
bedankt
en jaja komt nog wel :P
MissingDog schreef op 09 februari 2004 @ 12:55:
Lang leve de 24-urige werkweek...ben maar gelijk even aan 't doorwerken geslagen.

veranderingen/toevoegingen:
-lichtblauw fill light rechts van de tafel
-pennenbakje
-nog een potlood

WIP 2:
[afbeelding]
is dat papier nou zo dik of lijkt dit zo?
Ziet er erg strak uit verder

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@r-evo:
Het menselijk heupgewricht ligt op +/- de helft van de totale hoogte, dus ik denk dat je even wat aan moet passen :)

edit: oh wacht, je weet het al zie ik :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 09-02-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023 schreef op 09 februari 2004 @ 12:46:

Als ik m'n textures maak door het van echte objecten in te scannen (wanneer dat mogelijk is) en vervolgens hevig te bewerken in PS/GIMP om alles in layers te verdelen en color/diffuse/spec/bump/displacement-maps, krijg ik dan ook nog punten hiervoor of wordt dit gezien als te "makkelijk" :?
(dit is de eerste keer dat ik dat zo ga doen, dus punten of geen punten, voor mij zal het iig een leuke en erg leerzame ervaring worden :))
Wat mij betreft krijg je hier juist extra punten voor. Het is n.l. de beste manier om realistische textures te krijgen. Alles helemaal met de hand in PS maken is natuurlijk wat meer 'waard', maar als je voor realisme gaat kan dat vaak zeer moeilijk zijn. Waar ik dus absoluut geen extra punten voor zal geven is een texture die van een texture-cd afkomt o.i.d.
Maar eigenlijk moeten de juryleden eens overleggen hoe we precies gaan jureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Anoniem: 105321 schreef op 09 februari 2004 @ 13:03:

is dat papier nou zo dik of lijkt dit zo?
Ziet er erg strak uit verder
Velletje papier is maar 10 micrometer dun...maar omdat 't niet verder getextured is dan een pdfje erop plakken en slechts WIP-belichting heeft is het een beetje erg egaal gekleurd.

edit: Impressie van de kamer waar 't inkomt...model is praktisch klaar, maar om niet met zo'n halfbakken GI render te komen toch maar ff een Outlines only render gedaan. GI is mooi, mits goed gebruikt...nu was 't niet mooi geweest :)

WIP 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.izi-games.com/ftp/pics/forum%20posted%20pics/3dc_19_wip3.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door MissingDog op 09-02-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff half-offtopic:
die euh wooden maniquen zoals men het graag noemt:)
wil ik wel graag animeren (dus voor mezelf, niet voor contest)...

Weet iemand een uber goeie tut hiervoor?

[ Voor 202% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 14:13
Anoniem: 105321 schreef op 09 februari 2004 @ 13:54:
ff half-offtopic:
die euh wooden maniquen zoals men het graag noemt:)
wil ik wel graag animeren (dus voor mezelf, niet voor contest)...

Weet iemand een uber goeie tut hiervoor?
Specifiek een tutorial voor zo'n mannetje bestaat natuurlijk niet 8)7

http://www.keithlango.com/ voor algemene karakter animatie tutorials. Die zijn wel "über".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiToKi schreef op 09 februari 2004 @ 14:56:
[...]

Specifiek een tutorial voor zo'n mannetje bestaat natuurlijk niet 8)7

http://www.keithlango.com/ voor algemene karakter animatie tutorials. Die zijn wel "über".
hehe
ik bedoelde dan ook gewoon character animatie over het algemeen :)
Vergeten erbij te zeggen dat ik 3dmax6 user ben :+

Ik begin mn inspiratie wat kwijt te raken... Best moeilijk onderwerp deze contest..

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
kleine update heb nu een kamer erom heen gebouwd , een lichtje toegevoegd en een monitor gemaakt met hele gekke testures (standaard van max)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/Wip3.jpg

extreme slechte toepassing van de textures hieronder 8)7
plus dat ik het gedeelte van de monitorvoet niet goed krijg
(is gewoon een box en dan een beetje "gebend" :r
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/Wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJrDJ666 schreef op 09 februari 2004 @ 15:25:
kleine update heb nu een kamer erom heen gebouwd , een lichtje toegevoegd en een monitor gemaakt met hele gekke testures (standaard van max)

[afbeelding]

[afbeelding]
leuk behang _/-\o_

Maaruh die bump op je monitor material is beetje te...
Denk iets minder bump (3% misschien) en dichter op elkaar...?

en monitor is vierkant... ff uittrekken op x as :9

ziet er goed uit verders

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05 09:21

[afbeelding]

[afbeelding]
Je monitor is ook een beetje vierkant. Verhouding is normaal gesproken 4:3, tenzij je breedbeeld hebt :P

Ik moet zelf ook maar weer eens mee gaan doen. Ik heb in ieder geval wel weer genoeg tijd. Nu nog een onderwerp.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_07.jpg

Dit moet beter zijn ... wat menselijke verhoudingen betreft...
Tis natuurlijk nog wel een skinny loser... maarja kan die arme stakker ook niks aan doen B)

en voor de wat (b)analere tweakers:
Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_08.jpg
:7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7 :7

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 09 februari 2004 @ 13:14:
[...]

Wat mij betreft krijg je hier juist extra punten voor. Het is n.l. de beste manier om realistische textures te krijgen. Alles helemaal met de hand in PS maken is natuurlijk wat meer 'waard', maar als je voor realisme gaat kan dat vaak zeer moeilijk zijn. Waar ik dus absoluut geen extra punten voor zal geven is een texture die van een texture-cd afkomt o.i.d.
Maar eigenlijk moeten de juryleden eens overleggen hoe we precies gaan jureren.
voeg me ff toe op msn :+ hymzjeuh@hotmail.com :)
kunnen we ff overleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 21:14
Anoniem: 53023 schreef op 09 februari 2004 @ 12:46:

Ik zie het ook zo in deze volgorde: -100% zelfgemaakte texture - zelfsamengestelde texture - gedownloade texture/standaard texture - procedural texture. Natuurlijk allemaal afhankelijk van de kwaliteit. Als jij met een procedural hetzelfde kan als waar iemand anders een download texture voor nodig heeft, is dat natuurlijk ook positief.

Overigens zal je ze wel goed moeten bewerken. Ik heb er geen ervaring mee (heb alleen en geïntegreerde scanner), en ik weet niet in hoeverre een scanner specularity, bump, meeneemt ofzo, maar zonder bewerking zal je zeker geen 100% realisme bereiken. Bump is waarschijnlijk in een andere layer vrij makkelijk te maken. Let er wel op dat je geen seams hebt. Je hebt daar in PS een filter voor (offset).

[afbeelding]

[afbeelding]
1. Ik wist niet dat er ook crt's waren die je 90 graden kon draaien :P
2. bump is veelste sterk, en te groot

@r-evo: Er is meer mogelijk dan alleen bitmaps op je objecten gooien. Die blik verf (of wat het ook moge zijn) zou zeker wel wat reflectie mogen gebruiken natuurlijk. En die nerven in het hout komen veel realistischer over als je er een bumpmap op gooit. Eventueel kan je zelf de zelfde texture die je in je diffuse channel hebt staan in je bump gebruiken... En wat is overigens dat rode ding in dat glas... ??

@hymn: heb je ook maar gelijk even toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door inquestos op 09-02-2004 16:36 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
Anoniem: 105321 schreef op 09 februari 2004 @ 15:31:
[...]

leuk behang _/-\o_

Maaruh die bump op je monitor material is beetje te...
Denk iets minder bump (3% misschien) en dichter op elkaar...?

en monitor is vierkant... ff uittrekken op x as :9

ziet er goed uit verders
het gedeelte bump heb ik nu op 2 staan (scheelt echt veel) wat bedoel je met "dichter op elkaar" en waar kan ik dat aanpassen (zit met het probleem dat ik meerdere objecten dezelfde texture heb gegeven).

monitor heeft nu ook een meer 4:3 verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJrDJ666 schreef op 09 februari 2004 @ 17:02:
het gedeelte bump heb ik nu op 2 staan (scheelt echt veel) wat bedoel je met "dichter op elkaar" en waar kan ik dat aanpassen (zit met het probleem dat ik meerdere objecten dezelfde texture heb gegeven).
...
Geef die objecten een UVW Map modifier. Je kan daar ook de schaal ingeven (bovenop de schaal in de material editor dus). Dit kan je dan per object instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LittleWan schreef op 09 februari 2004 @ 12:22:
Ik zit een beetje zonder inspiratie, heb de indruk dat er veel een rommelige werkbank of bureau gaan maken dus wil ik iets anders, maar ik heb geen idee wat ik zou kunne doen om een beetje origineel te zijn... iemand ideetjes of voorbeelden?
Close-up van :

Een kast
een koffiezet apparaat of ander apparaat
stukje woonkamer ( probeer ik zelf nu )
Extrem closeup van je computer mama bord .

Misschien niet veel soeps maar geeft het net iets meer inspiratie

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 09 februari 2004 @ 16:25:
[...]
@r-evo: Er is meer mogelijk dan alleen bitmaps op je objecten gooien. Die blik verf (of wat het ook moge zijn) zou zeker wel wat reflectie mogen gebruiken natuurlijk. En die nerven in het hout komen veel realistischer over als je er een bumpmap op gooit. Eventueel kan je zelf de zelfde texture die je in je diffuse channel hebt staan in je bump gebruiken... En wat is overigens dat rode ding in dat glas... ??
zit bump op hout... misschien wat omhoog schroeven...
rode ding wordt een kwast..

wat zou jij dan doen ipv een bipmap om je object "gooien"? :*)

over die bump gesproken.. kheb dit ook eens met zelfgemaakte bricks gehad... de bump verdwijnt in het perspectief (in de diepte, verder weg)

kheb even een extreme bump erop gezet om te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_09.jpg

iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
Het komt door het licht, maar ik kan wel als een gek dat tafelblad gaan verlichten maar dat klopt ook weer niet:) some1?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
bedankt voor de UVW Mapping tip .. heb nu tenminste niet zo'n grove korrel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/strepen.jpg

heb nu alleen die verschrikkelijk lelijke strepen op de monitorvoet zitten
komt volgens mij omdat ik de tool "bend" heb gebruikt waardoor de vertices (?) uit elkaar zijn getrokken

EDIT:
nog even een nieuwe monitorvoet gemaakt, en nog een plaatje waarschijnlijk voor de komende paar dagen de laatste (moet nu uitproberen hoe ik een muis en andere vormen moet maken)

deze modellen (monitor en bureau waren volgens mij wel de gemakkelijkste)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/wip5.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door DJrDJ666 op 09-02-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 20:48
ff je smoothing groups goed zetten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
* floriske.nl is blij te zien dat er weer volop geknutseld wordt :*) ben zelf al wel bezig geweest, maar nog geen wip-voer van mijn kant.

@hymn, ik weet niet of het verstandig is dat ik mee in de jury zit, ten eerste ben ik ook nog een n00b wat techniek betreft en ten tweede ga ik zo'n ongelofelijk drukke tijd te gemoed dat ik niet eens weet of ik wel een final ga halen etc.

* floriske.nl zou het liefst zien dat de mensen uit het gewone 3d topic met meer ervaring, zoals oogst bijv.mede de jury zouden vormen

edit / noob question

ermm even een vraagje, stel ik wil een ketting maken, heb één schakel gemaakt en 299 instances, hoe kan ik dat hele zaakje in één keer zo linken dat als ik één schakel beweeg de rest redelijk realistisch meegaat (of met een soort van softselection zeg maar), zodat ik dat ding dus niet schakel voor schakel goed hoef te leggen, duurt anders namelijk eeuwen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door floriske.nl op 09-02-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 09 februari 2004 @ 18:29:
edit / noob question
ermm even een vraagje, stel ik wil een ketting maken, heb één schakel gemaakt en 299 instances, hoe kan ik dat hele zaakje in één keer zo linken dat als ik één schakel beweeg de rest redelijk realistisch meegaat (of met een soort van softselection zeg maar), zodat ik dat ding dus niet schakel voor schakel goed hoef te leggen, duurt anders namelijk eeuwen ;)
Met SimCloth3 of Reaktor (laatste zit standaard in max5 & max6.
+ heel realistisch
+ snel op te zetten
- lange rekentijd

Laat je objecten een spline volgen, weet zo niet meer welke modifier dat is, maar is wel te vinden. Followpath ofzo.
+ geen extra rekentijd nodig
- minder realistisch
- duurt langer om zo te maken Bij nader inzien duurt het allebei niet erg lang om te maken. Dat ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ervaring je hebt met deze manieren.

Als je schakels low-poly zijn zou ik zeker voor de eerste optie kiezen. Wat heel handig is, is het toepasen van schakels met zeer weinig polys, dan laten berekenen en daarna meshsmooth toepassen. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 09-02-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Anoniem: 77157 schreef op 09 februari 2004 @ 19:35:
[...]

Met SimCloth3 of Reaktor (laatste zit standaard in max5 & max6.
+ heel realistisch
+ snel op te zetten
- lange rekentijd

Laat je objecten een spline volgen, weet zo niet meer welke modifier dat is, maar is wel te vinden. Followpath ofzo.
+ geen extra rekentijd nodig
- minder realistisch
- duurt langer om zo te maken Bij nader inzien duurt het allebei niet erg lang om te maken. Dat ligt er natuurlijk ook aan hoeveel ervaring je hebt met deze manieren.

Als je schakels low-poly zijn zou ik zeker voor de eerste optie kiezen. Wat heel handig is, is het toepasen van schakels met zeer weinig polys, dan laten berekenen en daarna meshsmooth toepassen. :Y)
hmm thx, maar ik krijg het niet voor elkaar, schakels blijven onafhankelijk van elkaar of bewegen allenmaal op dezelfde manier mee :'( maar kloot morgen wel verder vandaag niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien domme vraag.. maar van de vorige contests...
is er na de contest ook een site met alle resultaten/finals?

Ik kan bijvoorbeeld van de vorige contest niet vinden wie waarmee heeft gewonnen... of ben ik nou zo 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben erg lekker bezig, en met Depth of Field aan het testen.

Wat duurt dat verschrikkelijk lang zeg! Zijn er meer mensen bezig geweest daarmee? En hoe zijn jullie bevindingen?

Nog geen nieuwe WiP, omdat max nog steeds staat te rekenen :( (inmiddels zo'n 3.5 uur :Z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 09 februari 2004 @ 19:53:
Ik ben erg lekker bezig, en met Depth of Field aan het testen.

Wat duurt dat verschrikkelijk lang zeg! Zijn er meer mensen bezig geweest daarmee? En hoe zijn jullie bevindingen?

Nog geen nieuwe WiP, omdat max nog steeds staat te rekenen :( (inmiddels zo'n 3.5 uur :Z)
Ik fake DOF liever door gewoon in photoshop de blur tool gebruiken, als je het een beetje netjes gebruikt kan het effect hetzelfde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 09 februari 2004 @ 19:54:
[...]

Ik fake DOF liever door gewoon in photoshop de blur tool gebruiken, als je het een beetje netjes gebruikt kan het effect hetzelfde zijn :)
:) Ik had al iets gelezen daarover, maar ik wilde eerst de optie uit m'n rendersystem gebruiken.. Had ik beter niet kunnen doen :o Aan de andere kant, wat ik al kan zien ziet er wel netjes uit (ik heb ook veel glas in m'n scene)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 09 februari 2004 @ 19:58:
[...]

:) Ik had al iets gelezen daarover, maar ik wilde eerst de optie uit m'n rendersystem gebruiken.. Had ik beter niet kunnen doen :o Aan de andere kant, wat ik al kan zien ziet er wel netjes uit (ik heb ook veel glas in m'n scene)
mja, als je meerdere objecten op meerdere afstanden hebt is de DOF beter ( van 3dmax/maya ) want anders moet je een beetje gaan gokken hoeveel je moet blurren in photoshop. Maar ls alles op een grote afstand staat is het vrij nutteloos om het in een 3dprog te doen ( tenzij het een animatie is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
* floriske.nl krijgt zijn ketting niet voor elkaar en om nu 300 schakels één voor één met de hand te gaan doen is waanzin ;) dus maar iets anders verzinnen

genoeg 3dmax voor vandaag in ieder geval, morgen weer een dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 09 februari 2004 @ 20:09:
[...]

mja, als je meerdere objecten op meerdere afstanden hebt is de DOF beter ( van 3dmax/maya ) want anders moet je een beetje gaan gokken hoeveel je moet blurren in photoshop. Maar ls alles op een grote afstand staat is het vrij nutteloos om het in een 3dprog te doen ( tenzij het een animatie is :P )
Tja, ik heb mijn objecten dicht op elkaar staan, zeg maar op een centimeter of 4, 5 van elkaar per object (ja in centimeter: ik ben bezig om alle objecten ook op de exacte maten te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog mensen die behoefte hebben aan mede-MAX gebruikers in hun msnlijstje?
Ik wel namelijk...
dus als je ook kennis wil delen :9~

balanceofpower@hotmail.com :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321 schreef op 09 februari 2004 @ 20:28:
Ik wel namelijk...

Ik heb geen msn, sorry. ICQ wel, zie bloempje :P (ik moet je wel authorizen eerst..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben helaas zo'n persoon die van icq af ging omdat niemand in mijn vriendenkring het meer gebruikt...

Msn only nu :/

wipje met skylight gerendered :r

Afbeeldingslocatie: http://rene.sohosted.com/got/contestV19/wip_10.jpg

niet echt toepasselijke omgeving geloof ik... ik maak interieurtjes al gauw modern :P :9

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 22:19
ik ga ook proberen iets te maken, ik heb nog NOOIT een 3d render van iets gemaakt. dus wish me luck :)

* enira laat zijn kleine hersenen maar eens flink te keer gaan....

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Laatst online: 23-02 10:10
Anoniem: 105321 schreef op 09 februari 2004 @ 20:28:
Ik wel namelijk...

Vind je het erg als ik je toevoeg? Ik ben wel een MAX-noob moet ik zeggen :P
Ik wil ook wel wat maken namelijk :D

[ Voor 6% gewijzigd door Oguz286 op 09-02-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/stilleven1.jpg
Tadaaaa :)

Gebruikt: een hoop kubussen, een paar cones en cylinders voor de deurklink.
En daarbij een dome of light (die gebruik ik nu in elke scene :P ) bestaande uit 8 Point Lights die er in een kring boven hangen, en een Quadratic Spot Light om zon/lamplicht te simuleren.

Ik ga mijn make up prut tafeltje modelen... t staat allemaal stil :Y) en het is eens niet mn bureau :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en het is ........................

Een diepvries kast :) .
Erg mooi hoor tot zo ver, ik zie wel dat het weer eenhele mooi gaat worden

dan ook maar weer een van mij , een woonkamer idee, hoek met tractor .... en de weg moet nog komen , maar was een beetje aan het experimenteren
met verschillende hout textures

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/Bassunit2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105253

Zo ik heb besloten een klimop-plantje na te maken voor op men bureau.
Leek me een goed onderdeel van men scene omdat planten licht weerkaatsen,
maar ook doorlaten.

Greetz,

RLX :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwservice-lange.nl/wip1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 105253 op 09-02-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 63431 schreef op 09 februari 2004 @ 21:01:
en het is ........................

Een diepvries kast :) .
Erg mooi hoor tot zo ver, ik zie wel dat het weer eenhele mooi gaat worden

dan ook maar weer een van mij , een woonkamer idee, hoek met tractor .... en de weg moet nog komen , maar was een beetje aan het experimenteren

[afbeelding]
*slapt RCA*
Ik ben serieus bezig ja! :P Ik ga ff laten zien dat je met Vue d'Esprit (dat veredelde Terragen pakket ja) ook mooie closeups kan maken :P :D

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/stilleven2.jpg
Kijk, nu met antialiassing, een houten trommeltje en een deobus 8)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RCA

Ziet er al erg duur uit :) Ga zo door! Let alleen op je tiling van je texturemaps.

@Dark Blue: Verplaats je camera eens naar de spiegel voor een frontaaltje, dan kunnen we je snoetje ook zien :+ Je bent lekker bezig iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 21:14
@floriske.nl: hmmm. interessant :P Jij wil dus niet zo'n standaard ketting maken, maar een echt realistische ketting waar de schakels dus mooi in elkaar liggen. Tja...

Ik ken zelf Reaktor niet, en weet niet of het daarmee kan, maar met dynamics kan het zeker, al is dit wel heel erg complex om te berekenen. Wat je zou moeten doen is het volgende:
- maak je ketting en als ondergrond een box.
- Zet je ketting vrij schuin neer, net zwevend boven de box
- maak een gravity space warp.
- stel nu in het dynamics menu het volgende in:
- select objects: allemaal
- edit object: edit object -> box01: this object is unyielding (of iets in die trant). Bij alle andere 300 objecten zal je vervolgens moeten selecteren dat ze niet berekend moeten worden aan de hand van een box vorm maar een mesh :P (geen idee hoe dit in een keer kan)
- global nogwat: gravity selecteren (en includen natuurlijk)
- global collision: alle objecten selecteren (en includen natuurlijk)
- update viewport (zodat je kan zien wat er gebeurt)
- en solven maar, en waarschijnlijk een dag of wat gedult hebben :P Als je geluk hebt heeft ie dan alles berekend en heb je een mooi resultaat. Met 30 poly's per kettingstukje geef ik je nog een kleine kans dat dit alles berekent kan worden.

Zoals je al ziet kan je dit alles beter handmatig doen. Of er moet een ander programma zijn die dit sneller kan berekenen....

@RLX5: neem eens een kijkje op 3dtotal.com. Staat een prachtige, maar wel heel erg lange tutorial over het realistisch maken van een blad.

@R-evo: Is normaal dat je bumpmap vanuit een schuin perspectief minder goed zichtbaar is. Als je het echt goed wilt doen moet je er overigens een displacement map op gooien, en subdivision displacement aanvinken (en wellicht wat instellen). Maar of dat allemaal nodig is tjah... 't zal niet fijn zijn voor je rendertijd, en qua realisme zal het niet heel veel toevoegen....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91700

Anoniem: 63431 schreef op 09 februari 2004 @ 21:01:
...dan ook maar weer een van mij , een woonkamer idee, hoek met tractor .... en de weg moet nog komen , maar was een beetje aan het experimenteren
...
[afbeelding]
Ben ik nu gek als ik daar geen tractor in zie :?
Ik zie wel een subwoofer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Nou, ik ben ook maar begonnen. Wilde uitgaan van een fruitschaal, dus ik ben dan ook met het fruit begonnen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/jvocalc/fruit.jpg

Ben vooral blij met de texture van de appel, omdat die helemaal met de hand (:X) is gemaakt. Texture op de banaan loopt een beetje scheef en de sinaasappel zint me niet helemaal. (Raar plastic ding)

Ik zie trouwens genoeg verschillende dingen langskomen. Lekker veel variatie. (Dan eet je ook 'ns een andere pizza.)
Anoniem: 19894 schreef op 09 februari 2004 @ 21:22:
@Dark Blue: Verplaats je camera eens naar de spiegel voor een frontaaltje, dan kunnen we je snoetje ook zien :+ Je bent lekker bezig iig :)
Ik heb weleens voor een render voor m'n desktop een foto vanaf m'n scherm de kamer in genomen voor de environment map, dus...
Dark Blue schreef op 09 februari 2004 @ 21:14:
Oh ja, hout, nu zie ik het ;)

[ Voor 56% gewijzigd door jvo op 09-02-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 91700 schreef op 09 februari 2004 @ 21:44:
[...]

Ben ik nu gek als ik daar geen tractor in zie :?
Ik zie wel een subwoofer 8)7
Hij zat mij te dissen... :+

jvo... een beetje vierkante appel...maar ****** jij bent qua fotorealisme echt GOED op weg, damn :9

[ Voor 19% gewijzigd door Dark Blue op 09-02-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvo schreef op 09 februari 2004 @ 21:52:
Nou, ik ben ook maar begonnen. Wilde uitgaan van een fruitschaal, dus ik ben dan ook met het fruit begonnen.

[afbeelding]
damn ziet er goed uit!!! :9~
qua fotorealisme
banaanmodel heeft nog wat tweaks nodig ;)
appel is volgens mij niks mis mee

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 09-02-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 09 februari 2004 @ 22:01:
[...]

Hij zat mij te dissen... :+

...
Nee hoor, al sinds z'n eerste wip heeft ie het over een tractor

(:X :? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 09 februari 2004 @ 22:06:
[...]

Nee hoor, al sinds z'n eerste wip heeft ie het over een tractor

(:X :? :P)
idd..

gast heeft humor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 09:26
nou voor vanavond mijn eerste en laatste wip, degene die raad wat het wordt krijgt een viritueele cookie :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/3DCV19/3DCV19_1_2.jpg

btw dat was 30 min rendertijd :X

en ja er moet nog wat in het glas :P

[ Voor 9% gewijzigd door Puc van S. op 09-02-2004 22:35 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis vast geen tractor he ?

:P

Maar het ziet er goed uit

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 09-02-2004 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een bar? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89637

Toiletman schreef op 09 februari 2004 @ 01:20:
Sow, heb ook maar besloten mee te doen.
Ik ga m'n joystick maken, plus de zooi die er omheen ligt. Aangezien ik nog niet zo snel voor me zag hoe ik dat ding in MAX zou gaan modellen, heb ik de base in solidworks gemaakt, hieronder een screentje met de featuretree. Even hopen dat de export functie gaat werken :|
Weet iemand trouwens wat voor font er op de logitech wingman extreme wordt gebruikt, dan kan ik die ook gebruiken in solidworks.
naar aanleiding van deze post ben ik ook maar ff in solidworks gaan modelen. Simpel model en een beetje met de standaard render-engine geprobeerd een realistische render te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.m.vandenbrink/fles.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff :O

Ik heb DOF maar gecancelled, ik had nog zo'n 4 uur (:X) te gaan en ik zag opeens dat ik m'n focalpunt niet goed gekozen had :/ Dat bewaar ik maar voor later.

WiP 02
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/stilleven_wip_02.jpg

Genoeg te doen:

• Real texture voor m'n houten plankje (is nu standaard Max texturemap met wat tweaken)
• Betere belichting- nu meer praktisch dan echt
• Doek? over speaker aangezien een bovenbuurman (hoi RCA) al een speaker heeft, en het voor mij alleen een referentie punt is, aangezien ik in het echt daar ook een speaker heb.

Ik ben ook in dubio:
Het onderwerp is een stilleven. Ik heb nu vlammetjes erin, en er zijn mensen die vuur als een levende entiteit zien (brandweer :P)
Erin laten? Qua sweer vind ik het wel leuker. Als het eruit moet, geen punt, scheelt bakken rendertijd later.. Ik heb in de theelichtjes een kaarswas material die echt reageert op het vuur (licht) wat SSS heet. Kost bakken rendertijd helaas.

Voor de rest, ik ga verder met modellen, ik wil de scene meer aankleden met objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31
Dark Blue schreef op 09 februari 2004 @ 21:14:
[...]
[afbeelding]
1tje?

:X
Anoniem: 19894 schreef op 09 februari 2004 @ 22:42:
Ik ben ook in dubio:
Het onderwerp is een stilleven. Ik heb nu vlammetjes erin, en er zijn mensen die vuur als een levende entiteit zien (brandweer :P)
Erin laten? Qua sweer vind ik het wel leuker. Als het eruit moet, geen punt, scheelt bakken rendertijd later.. Ik heb in de theelichtjes een kaarswas material die echt reageert op het vuur (licht) wat SSS heet. Kost bakken rendertijd helaas.
Een kaarsje is niet al te lang geleden aangestoken, en zal ook weer uit gaan. Er moet dus een mens mee bezig zijn. Als de kaars uit zou zijn zou het wel kunnen :) Na-gloeien dan weer niet ;)

[ Voor 87% gewijzigd door bredend op 09-02-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Krusher :

Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh tis een tractor

ok ok , zal op houden nu :P
ziet er beestachtig goed uit man .. keep up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 09 februari 2004 @ 22:42:
Ik heb in de theelichtjes een kaarswas material die echt reageert op het vuur (licht) wat SSS heet. Kost bakken rendertijd helaas.
http://members.optushome.com.au/ghra/scripts.htm kijk bij TranslucencyR4 <- max 4 dus, werkt ook onder 5.

Zie hier voor (een wat oude) tutorial daarover.

Edit: probeer anders eens een self-illumination map voor het echte handwerk.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 09-02-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 09 februari 2004 @ 22:51:
[...]

http://members.optushome.com.au/ghra/scripts.htm kijk bij TranslucencyR4 <- max 4 dus, werkt ook onder 5.

Zie hier voor (een wat oude) tutorial daarover.
bedankt! Altijd handig om te weten. _/-\o_
Ik wacht nog even de reacties af op het al dan niet gebruiken van vuur.

Edit:

@RareAap: ik heb het niet aangezet die SSS mode in deze render. Ik kwam het toevallig tegen en leek me wel leuk om te gebruiken, maar ja , het kost veeeel tijd. Leuk om te zien dat er een alternatief is :) Ik zou niet eens weten waarop ik zou moeten gotten of googlen voor het effect verder.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 09-02-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 09 februari 2004 @ 22:54:
[...]

bedankt! Altijd handig om te weten. _/-\o_
Ik wacht nog even de reacties af op het al dan niet gebruiken van vuur.
Kzie het probleem niet in van vuur?
Als je redeneert dat het door een mens aangestoken is mag je alleen wat fruit modellen op een grasveld aangezien een schaal door de mens is gemaakt etcetcetc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 09 februari 2004 @ 22:55:
[...]

Kzie het probleem niet in van vuur?
...
Stilleven, niet bewegend

Als in de topicstart:

Stilleven (stil-leven)

1 groepering van onbeweeglijke voorwerpen als model voor een beeldend kunstenaar
2 afbeelding van onbeweeglijke voorwerpen
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste