jury comments
litoki
1 - Cyberhunter (wel mooie belichting, lijkt lekker klein door DOF,
jammer van de JPG/edge artifacts hier en daar, vind 't wel een
sfeervolle render)
2 - Mercarra (bloed is goed, render is strak, idee is leuk, compositie
is goed)
3 - 3D---god (zoals we gewend zijn, mooie models, textures ook goed,
belichting wat minder, slordigheidjes (boek

))
Eervolle vermelding :P; 6K, 1 van z'n 1e scenes en dan al zoiets
hymn
De top dinges
1: cyberhunter
Sfeervolle plaat, leuke belichting. De DOF is een beetje overkill.
Textures zien er goed uit, het auto’tje had van mij wel iets meer bump mogen hebben.
Grappige compositie, hier en daar wat DOF artifacts ( meteen de redden waarom je de build-in DOF niet moet gebruiken

)
2: Mercarra
Valt weinig over te zeggen, leuke plaat. Het pakje zelf had wel iets meer specularity mogen hebben ( Marlboro stukje ).
Enigste minpuntje vind ik dat de vloer reflecteert, vind ik niet echt bij deze plaat passen. Verder goede plaat.
Ik houd niet zo van “politieke boodschappen” in platen maar ik vind deze boodschap wel op een leuke manier neergezet.
3: 3dgod
Leuke sfeer, de compositie is niet echt praktisch en oogt iets te druk.
De foto’s vind ik leuke extra details.
Maar er zitten wel wat fouten in de plaat.
Het “ergste” vind ik de schaduwen, er zitten een paar lelijke schaduwen in, ik gok shadow map. Je lavalamp lijkt te zweven, en je prikbord is nogal apart, dat had je kunnen oplossen door de hoekjes nog een keer extra te chamferen. En natuurlijk het boek. Hij balanceert perfect, en je bladzijdes zijn vierkant.
Maar wel een leuke sfeer.
4: 6K
De textures bij deze plaat vind goed, de vloer is een toppertje. Wat er ook goed aan is dat er nauwelijks symmetry en herhalingen in zitten.
De bouncelights kloppen niet helemaal, daardoor is bijvoorbeeld de deurklink overbelicht.
De spinnenweb vind ik een leuke detail.
5: Floriske.nl
Leuke compositie, de textures ogen goed alleen ik mis bumpmaps, bijvoorbeeld de tafel en het beeldje.
Verhoudingen zien er nogal apart uit. De paperclips zijn zowat even groot als het bieflesje.
De ketting is leuk, alleen de texture verpest het dan een beetje.
Monitor ziet er goed uit, bierflesjes ook en de pen ook.
Alleen wat ik wel mis in deze plaat is specularity, alleen de flesjes hebben specularity als je de plaat bekijkt.
6: Bioweb
Opzich is dit best een leuke plaat, alleen de belichting laat te wensen over. De draaitafel is best leuk gedaan alleen de kap lijkt op glas terwijl die van plastic zijn.
Het gros van de textures zijn niet verkeerd, alleen de draaitafel reflecteerd en als ik naar mijn eigen draaitafels kijk zie ik 0,0 reflectie. Voor zover ik weet reflecteren draaitafels niet, en als ze het al doen is het geen perfecte Spiegel.
Pluspunt is dat je leuke posters hebt gebruikt!
7: Krusher
Compositie snap ik niet helemaal. Aansteker, kaarsjes en een romantische

cd snap ik nog. Maar waarom die sleutels er bij liggen?
Glas is goed gelukt, idem voor het cd thingie geval. De vlammen lijken wel op vlammen maar toch stiekem lijken het geen vlammen.
Als je de sleutels weg had gelaten en er meer een romantische sfeer had neergezet was de plaat stukken beter geweest.
Maar al met al is hij best leuk.
8: RCA en vreekel
Kon geen keuze maken tussen de beide.
Kvind ze allebei niet eens zo slecht maar bij beide gaat het met de belichting iets fout. Idem voor de textures.
De uitgedrukte sigaret van vreekel vind ik best stoer

.
De compositie van RCA stoort me een klein beetje. Het is niet ‘s wereld slechtste compositie maar het oogt niet praktisch.
De details in de boxen vind ik best leuk gedaan.
9: MephistophElos
‘het’ grote minpuntje van deze plaat is dat er geen compositie is. Het is gewoon een leeg bureau.
De texture van het bureau vind ik goed alleen hij herhaald zich, beetje jammer

.
De glazen vind ik niet eens zo slecht maar er zit een beetje overkill aan glazen in.
Absoluut niet slecht.
10: R-ev0 en Dark Blue
Wat ik absoluut mis bij die van R-ev0 zijn schaduwen, hierdoor eindigt hij ook laag. Het houten poppetje is niet eens zo slecht maar door het missen van schaduwen en geen compositie staat hij op nr 10.
Die van Dark Blue is opzich ook niet slecht, vooral omdat ze net is overgestapt op een ander 3D pakket. Alleen de plaat is niet af, nauwelijks textures.
De belichting vind ik dan opzich wel aardig maar het ruikt naar GI of radiosity.
-------
Dat je laag staat wil niet zeggen dat je slecht bent
Wireframes en belichting
Mercarra: wire ziet er netjes uit, kan zo op het eerste oog geen triangles of n-gons ontdekken. Ziet er schoon uit.
RCA: Wireframe ziet er zo van een afstand wel goed uit, kan het niet goed zien. Als je bekijkt hoe je de belichting hebt gedaan zie je meteen waarom het niet realistisch is. Licht komt van alle kanten ( licht wordt door vrijwel alles weerkaatst ) en 1 omni is dan dom weg te weinig. Dat is niet om je af te kraken aangezien de belichting niet eens zo slecht is maar daar moet aan gewerkt worden
6K: het lijkt op een verzameling van primitieven maar je hebt ze allemaal netjes gechamferd ( niets en dan ook _niets_ is exact 90 graden ).
Bij je bouncelights ( althans ik denk dat die omnis dat zijn ) gaat het fout, volgens mij staan ze allemaal te hoog ( qua intensiteit ) en niet helemaal op de juistje plekken.
Handmatig bouncelights toevoegen is een kunst opzich, en aangezien het er niet al te ranzig uit ziet heb je dat best aardig gedaan.
Bioweb: mesh ziet er ook netjes uit, geen ranzige mesh te vinden.
Belichting snap ik niet helemaal, het lijkt erop alsof je lampen achter je muur hebt gestopt (?) en hier gaat hetzelfde verhaal op als bij RCA, meer lampen!
Floriske.nl: mesh ziet er ook netjes uit, ik zou alleen de edges onderaan het beeldje chamferen om er voor te zorgen dat de ondergrond niet ‘bolt’. Waar ik wel raar tegen aan kijk is je papiertje geval, ik zie triangles. Ik gok dat je een plane hebt gekopieerd? ( 30 keer ofzow ) en dan zie ik ineens quads. Opzich niet zo erg maar toch!

Je belichting zier er uit als een Dome of Light script, geen ramp opzich maar beeeetje jammer.
3d---god: niet slecht bedoeld maar je wire is gewoon ranzig, vooral de monitor. Waarom maak je het ene object met triangles en de ander met quads? Door die triangles zien je monitor en je prikpord er gewoon ranzig uit. Het is dat deze objecten niet te animeren zijn, ook al kon je ze animeren was het nog niet gelukt met zo’n mesh.
Je poppetje ziet er dan wel weer netjes uit, idem voor je beker en je lavalamp.
Maar waarom dan quads en dan triangles?
Dark Blue: wire is netjes. En ik gok dat je radiosity hebt gebruikt.
Cyberhunter: ziet er netjes uit, het ziet er wel uit als een verzameling primitieven ( aantal objecten ).
inquestos en rareaap hebben geen comments mee gemaild, maar wie weet posten ze die hier nog wel