[3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 3.552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Floriske:
Mail even hiernaartoe:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/mail.jpg

AE adres uit mijn profile is nog een dagje ofzo down omdat we een nieuwe IP hebben en de mailserver staat naast me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 77157 schreef op 11 maart 2004 @ 00:11:
Floriske:
Mail even hiernaartoe:

[afbeelding]

AE adres uit mijn profile is nog een dagje ofzo down omdat we een nieuwe IP hebben en de mailserver staat naast me :)
offtopic:
adres@ipnummer doet het dan toch nog :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, want het wordt volgens mij vanuit am-ende.net doorgestuurd naar de mailserver hier, AE wordt gehost vanuit Amsterdam ofzo, en het nieuwe IP is vandaag pas doorgegeven.
Volgens mij, ik hou me daar doorgaans niet mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78488

You've got mail too! :)

Ghehe ja ik weet t, Mephistophelos zit gelukkig allang in mijn vingers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Anoniem: 105321 schreef op 10 maart 2004 @ 18:58:
character contest is niks voor mij trouwens :)
ben ik te n00b voor :P :9
Dat is voor mij dus reden nr. 1 om WEL mee te doen ;)
Ik heb meer problemen met het vrijmaken van tijd voor deze contests :(

Ik heb gemerkt dat je met het volgen van deze contests af en toe best wel wat opsteekt, maar ik heb vooral gemerkt dat je pas ECHT heel veel leert als je meedoet :+

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
Floriske.nl; you've got mail.

Nogmaals sorry voor de late reactie, zal de 3dfreakz eigenaar een schop onder z'n kont geven vanwege z'n trage forward (Trommel :>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, heb het mailtje ontvangen, zal zsm aan de slag gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

pruttel verstuurd, ieder zn plaat beetje besproken. Idem voor wires etc.
En nu heb ik lamme vingers :P

character contest lijkt me wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321

*trommels...............* 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

k zag allemaal mensen score's posten die niet eens mee hadden gedaan, snapte er geen aars van. Heb de startpost nog es doorgeken, is dat dus de jury?.. Hoe werkt dit dan precies allemaal.. overigens wel een goed idee,... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 80198 schreef op 11 maart 2004 @ 16:19:
k zag allemaal mensen score's posten die niet eens mee hadden gedaan, snapte er geen aars van. Heb de startpost nog es doorgeken, is dat dus de jury?.. Hoe werkt dit dan precies allemaal.. overigens wel een goed idee,... :)
nee, ik, litoki, inquestos en rareaap zijn de jury ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 11 maart 2004 @ 16:19:
Hoe werkt dit dan precies allemaal..
Ik denk dat daar nog probleempjes over gaan ontstaan :p

Er werd mij via de mail namelijk gevraagd een top 3 te maken van degene die ik de beste vond. Dus ik heb een top 3 gemaakt van de alle deelnemers.

In de startpost staat echter gewoon een top 8. Voor 2 categoriën.

Dus ben benieuwd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik het begrepen heb moeten wij een top 3 maken en de deelnemers een top 8. De punten van die top 8 tellen veruit het zwaarste en de de punten die volgen uit de top 3 van de jury moet gezien worden als een extra bonus.

Ben trouwens bijna klaar met mijn top 3, vanavond of morgenochtend zal ik er een heel verhaaltje bij doen, maar dalijk stuur ik de top 3 alvast op.
-
En ik kijk alleen, zoals ik begrepen heb uit floriske's mail, alleen naar de techniek. D.w.z. alleen naar hoe goed het in elkaar zit en een beetje naar de uitwerking. De compositie en of het wel of niet voldoet aan de opdracht hou ik daarbij achterwege. Dat zal trouwens wel terugkomen in het verhaaltje wat later komt, en ook wat tips voor verbeteringen voor de volgende keer.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 11-03-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ah, heb ik 't toch goed gedaan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157 schreef op 11 maart 2004 @ 16:42:
Zoals ik het begrepen heb moeten wij een top 3 maken en de deelnemers een top 8. De punten van die top 8 tellen veruit het zwaarste en de de punten die volgen uit de top 3 van de jury moet gezien worden als een extra bonus.

Ben trouwens bijna klaar met mijn top 3, vanavond of morgenochtend zal ik er een heel verhaaltje bij doen, maar dalijk stuur ik de top 3 alvast op.
-
En ik kijk alleen, zoals ik begrepen heb uit floriske's mail, alleen naar de techniek. D.w.z. alleen naar hoe goed het in elkaar zit en een beetje naar de uitwerking. De compositie en of het wel of niet voldoet aan de opdracht hou ik daarbij achterwege. Dat zal trouwens wel terugkomen in het verhaaltje wat later komt, en ook wat tips voor verbeteringen voor de volgende keer.
dus ik moet ook nog een top 8 maken dan?

Het zou denk ik beter zijn, als de deelnemers niet mogen stemmen of die stemmen noujuist minder meetellen. Lijkt me gewoon handiger....
Het lijkt me ook een stuk makkelijker, gewoon 5 juryleden die alles beoordelen, en klaar is kees... gaat alles ook een stuk sneller lijkt me.... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien bij een volgende contest, maar de reden dat de jurypunten zo weinig meetellen is omdat het nog allemaal in de experimentele fase is, dus om meteen de jurypunten vol mee te laten tellen is misschien iets teveel voor de eerste keer.
Dus ja, je moet nog een top 8 maken, twee zelfs, een voor de uitwerking en een voor de originaliteit. Denk eraan dat je gewoon twee lijstjes maakt van #1 t/m #8 en niet de punten erbij zetten :)
-
Mijn top 3 is trouwens verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie was/is er bezig met een geautomatiseert votingssysteem eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze contests worden steeds proffensioneler zo te zien, als je kijkt naar het verschil tussen de eerste en deze.. binnekort moeten we ook maar es prijzen gaan weggeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha, ik heb nog wel ergens een antieke netwerkkaart en een vastgekoekte muis liggen voor in de prijzenpot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

ik heb nog wel n paar kapotte toetsenborden over :), als iedereen nou zn oude/kapotte zooi bij elkaar raapt dan hebben we n flinke prijzenpot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78378

Het lijkt erop dat de winnaar dus deze week nog bekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
* floriske.nl heeft alle juryrapporten inmiddels binnen en weet dus al wie de bonuspunten gaat krijgen :*) maar mist nog de scores van de volgende deelnemers:

mercarra
dark blue
3d god

edit:
zijn inmiddels gemaild

en voor degenen die geen zin hebben de startpost te lezen:
ipv 10 t/m 6 punten (10 - 8 - 6 ) krijgen de nr 1 t/m 3 uit het juryrapport respectievelijk 10 - 8 - 6 % van de hoogst gehaalde totaalscore op basis van uitwerking en originaliteit.

mochten er meer dan 3 uit het juryrapport gemidelde rollen, dan wordt dit percentage uiteraard doorgezet.

de eindscore wordt dan dus als volgt berekend:

(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = subscore

subscore + verkregen percentage van hoogste subscore = eindscore

snappie? waarschijnlijk niet en dat kan ik me ook voorstellen, maar wacht maar tot de einduitslag bekend wordt, dan wordt het misschien duidelijker ;)
dus stel dat de hoogste subscore 100 is dan krijgt nr 1 uit het juryrapport dus 10 extra punten, nr 2 -8 extra punten, nr 3 -6 extra punten nr 4 -5 extra punten (en jah, als de juryleden ieder een top 3 insturen kan in het totaal toch een top 4 of meer ontstaan :P)

* floriske.nl vindt het ook ingewikkeld, maar op deze manier maakt het aantal deelnemers in verhouding niet uit

[ Voor 113% gewijzigd door floriske.nl op 11-03-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

LOL ik win toch niet, maar ik denk dat ik rustig kan zeggen dat de techniek er flink op vooruit gegaan is....
Blijf er bij dat dit toch het doel is van deze contesten.
Je zelf verbeteren.

Ben wel eens benieuwd hoeveel uren er nu eigenlijk in zulke projecten zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Anoniem: 63431 schreef op 11 maart 2004 @ 18:43:
LOL ik win toch niet, maar ik denk dat ik rustig kan zeggen dat de techniek er flink op vooruit gegaan is....
Blijf er bij dat dit toch het doel is van deze contesten.
Je zelf verbeteren.

Ben wel eens benieuwd hoeveel uren er nu eigenlijk in zulke projecten zitten :)
i'm with stupid ;)

dat is inderdaad simpelweg DE reden om aan deze contest mee te doen/ze te blijven houden.

Het aantal uren heb ik niet precies bijgehouden, maar ik denk dat het in mijn geval dit keer niet zo hoog ligt vergeleken met de vorige contest, zo rond de 10 tot 15 max. denk ik.

misschien wel leuk voor de volgende keer dat iedereen zijn uren bij houdt, gewoon voor de gein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:o wat heb ik aan gericht , hhehehehhee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk dat ik op ongeveer 25 uur zit ofzo :?
wel weer genoeg geleerd

edit
mercarra
dark blue
3d god

schiet op :>

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 11-03-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik blijf me toch afvragen waar jullie al die tijd halen hoor?!

Ik ben zelf ook een beetje bezig met 3Dmodelling, maar lang niet op dat niveau als jullie..

Of zijn jullie allemaal nog student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Nou fox, ik ben 30, werk full-time, heb er een eigen bedrijf bij, een vrouw een kind van 16 maanden en bijna een 2de kindje... :*)

dus waar haal ik de tijd vandaan... uhm... gewoon :Z overslaan :X

edit:
en mijn vrouw zegt dat ik haar verwaarloos...

[ Voor 14% gewijzigd door 6K op 11-03-2004 20:19 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oefening baart kunst (of kinderen :P )

Veel met 3d max (of: insert ander 3d pakket) werken en je leert handigheidjes waardoor je sneller gaat werken. En contests als deze zijn een stuwende kracht om het te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

6K schreef op 11 maart 2004 @ 20:18:

edit:
en mijn vrouw zegt dat ik haar verwaarloos...
Ach ja, je moet prioriteiten stellen hé ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 105321 student met te veel vrije tijd :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 19894 schreef op 11 maart 2004 @ 20:21:
Oefening baart kunst (of kinderen :P )

Veel met 3d max (of: insert ander 3d pakket) werken en je leert handigheidjes waardoor je sneller gaat werken. En contests als deze zijn een stuwende kracht om het te leren :)
offtopic:
hahahaha ik de oefening in kunst, zij baart wel ;)

overigens, wij houden het bij 2 kinderen, dus sex is daarna niet meer nodig, win ik weer mooi 10 minuten per dag mee >:)

ontopic:
inderdaad veel oefenen (3d!!!) doet wonderen, je wordt er echt steeds handiger in... maar ja, het blijft wel een kwestie van tijd investeren, vooral in het begin, ik heb die ook lang niet altijd, daarom heb ik ook meegedaan aan de contest, dat is toch een soort stok achter de deur.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

30 - Theater en studio engineer

En heel veel . erg veel vrije tijd te kort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 11 maart 2004 @ 20:31:
[...]

offtopic:
hahahaha ik de oefening in kunst, zij baart wel ;)

overigens, wij houden het bij 2 kinderen, dus sex is daarna niet meer nodig, win ik weer mooi 10 minuten per dag mee >:)

ontopic:
inderdaad veel oefenen (3d!!!) doet wonderen, je wordt er echt steeds handiger in... maar ja, het blijft wel een kwestie van tijd investeren..
Niet alleen tijd, maar ook euro's

Koop een goed boek als 3d voor jou een leuke hobby blijkt :) Ik gebruik nog steeds een 3d max v2 boek van New Riders, en voldoet nog prima.

offtopic:
sex niet meer nodig?? :X n3rd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen tijd voor 3d , en al helemaal niet voor sex :(

Maar goed, veel :

Kijken, proberen, wissen, opnieuw beginnen , weer kijken , anders proberen , weer wissen .. en je pc plus 3dMAX een keer of 50 laten crashen in die pogingen zijn ook heel leerzaam ;)
duuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 19894 schreef op 11 maart 2004 @ 20:54:
[...]

Koop een goed boek als 3d voor jou een leuke hobby blijkt :) Ik gebruik nog steeds een 3d max v2 boek van New Riders, en voldoet nog prima.

offtopic:
ow ja, boeken ook, die heb ik ook 2 van 50 euri liggen :)
en nog 2 op de wensenlijst staan.

offtopic:
wacht maar tot je een vrouw hebt die net bevallen is... dan weet je wat ik bedoel... >:)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 13:29
Nou ja hier dan een echte scholier :P, nog een paar maanden dan mag ik me student noemen :). Maar ik heb echt te veel vrije tijd, maar besteeds (te) weinig tijd aan 3d. En maak echt te weinig projecten af :(. Maar doe me best :D.

Voor sex maak je toch tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
CyberHunter schreef op 11 maart 2004 @ 22:34:
Nou ja hier dan een echte scholier :P, nog een paar maanden dan mag ik me student noemen :). Maar ik heb echt te veel vrije tijd, maar besteeds (te) weinig tijd aan 3d. En maak echt te weinig projecten af :(. Maar doe me best :D.

Voor sex maak je toch tijd :)
Je plaat ziet er goed uit hoor. Je hebt een 'paar' punten van me gekregen. Beetje HK niveautje hier trouwens zo. Maarja, we wachten vol spanning op de uitslag. Dan kom je vanzelf op het onderwerp sex uit natuurlijk.

floriske.nl , je hebt dus weer een mailtje.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 12 maart 2004 @ 00:32:
[...]

Je plaat ziet er goed uit hoor. Je hebt een 'paar' punten van me gekregen. Beetje HK niveautje hier trouwens zo. Maarja, we wachten vol spanning op de uitslag. Dan kom je vanzelf op het onderwerp sex uit natuurlijk.

...
Ik vind van niet, ok, het is nu even een luchtig napraten, met tips hoe met 3d om te gaan, maar het onderwerp sex? Je hoeft niet te reageren ;)

Anyway, ik brand van nieuwschierigheid naar de uitslag. Misschien dat het in de volgende Contest ter sprake kan komen, men moet beter en sneller de stemmen insturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mailtjes van mij (sorry, deed het deze keer in etappes ivm. bezoek) zijn ook verstuurd. Succes Florissie!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 19894 schreef op 12 maart 2004 @ 00:39:
[...]

Ik vind van niet, ok, het is nu even een luchtig napraten, met tips hoe met 3d om te gaan, maar het onderwerp sex? Je hoeft niet te reageren ;)

Anyway, ik brand van nieuwschierigheid naar de uitslag. Misschien dat het in de volgende Contest ter sprake kan komen, men moet beter en sneller de stemmen insturen.
Ik bedoelde het niet negatief, zo kwam het wel over helaas. Van mij mag er lekker gebabbeld worden hier.

Alleen de punten van 3d--god hoeven nog gemaild te worden volgens mij. (misschien zijn ze al onderweg, wie weet...)

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 12 maart 2004 @ 10:11:
[...]

Ik bedoelde het niet negatief, zo kwam het wel over helaas. Van mij mag er lekker gebabbeld worden hier.

Alleen de punten van 3d--god hoeven nog gemaild te worden volgens mij. (misschien zijn ze al onderweg, wie weet...)
*schaam*k zal ze nu es gaan maken/versturen*schaam* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 12 maart 2004 @ 13:23:
[...]

*schaam*k zal ze nu es gaan maken/versturen*schaam* :+
Dan is het nu nog maar afwachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78378 schreef op 12 maart 2004 @ 13:34:
[...]

Dan is het nu nog maar afwachten!!!
yup heb het net verstuurd....

het zijn alleen heel veel deelnemers.. waardoor ik nou niet echt een goed beeld had van alle plaatjes.. maja.... heb gewoon gekeken en meteen ingevuld, k hoop dat k niet over een aantal pic's heb heengekeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 11 maart 2004 @ 20:54:
[...]

offtopic:
bij mij alleen tijd.... nog nooit zo'n boek gekocht.... 3dsmax kwam ook uit de lucht vallen zeg maar ;) .. dus.... Alleen het is zo damn verslavend :X erg irri.... :+

btw laten we alvast mogelijke onderwerpen bespreken voor de volgende contest...scheelt ook weer tijd.. :Y)

mijn ideen
-ancient kings (of zoiets dergelijks, ancient times...)
-legends
-evelution

:+

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 12-03-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:'( :'( ik ben het weekend weg dus hoor het zondag pas! :'(
goed weekend allemaal en thx for the contest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nieuwe contest idee :

geef elke deelnemer een link mee waar een beginseltje staat van een scene,

bijvoorbeeld [url]test_piramide.max[/url] (andere sofwarepaketten ook ondersteunen natuurlijk)

In deze scene staat bijv. dan maar 1 voorwerp, bv een Piramide van 10x10x15units

Elke deelnemer mag zijn fantasie gebruiken om van dat uitgangspunt iets te gaan creeeren. Kun je mooi Originaliteitspuntjes scoren. Simpelweg door de faces te extruden of wat je ook maar leuk vind.

misschien een leuk idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

Ik zou ook zoiets willen als ancient kings ofzo, kan je er tenminste eigen creativiteit in stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

het voordeel van ancient kings is natuurlijk vooral dat je er weer lekker alle kanten mee uit kunt: fantasy, middeleeuwen, karakters en stills... voor ieder wat wils dus.

het voorstel van HyperTrophy klinkt ook wel aardig, maar daar kan ik me pas iets bij voorstellen als ik het zie en ik heb nu geen beschikking over max ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HyperTrophy schreef op 12 maart 2004 @ 14:50:
Nieuwe contest idee :

geef elke deelnemer een link mee waar een beginseltje staat van een scene,

bijvoorbeeld [url]test_piramide.max[/url] (andere sofwarepaketten ook ondersteunen natuurlijk)

In deze scene staat bijv. dan maar 1 voorwerp, bv een Piramide van 10x10x15units

Elke deelnemer mag zijn fantasie gebruiken om van dat uitgangspunt iets te gaan creeeren. Kun je mooi Originaliteitspuntjes scoren. Simpelweg door de faces te extruden of wat je ook maar leuk vind.

misschien een leuk idee....
lijkt me echt niks.... no offense... ten eerste, Dan heb je helemaal geen onderwerp wat niet bepaald handig is. Elke techniek die je ooit hebt opgebouwt kan je zo niet gebruiken.. aangezien ik nooit begin met een voorwerp, en vooral geen paramide... En je kan zelf gewoon aan de gang, op het einde dit voorwerp er klein op de achtergrond inpleuren.... Maar het lijkt me zowiezo niks... gewoon een onderwerp lijkt me beter....Imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het ook eens met Ancient Kings (niet dat dit wat uitmaakt, want ik betwijfel of ik mee kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 12 maart 2004 @ 13:46:
[...]
yup heb het net verstuurd....
...naar mij ja :X
Ik heb je scores maar even doorgestuurd naar floriske ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ancient Kings klinkt wel vaag en aantrekkelijk tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind alles best als de uitslag maar bekent word :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Ik zal er wel overheen gelezen hebben, maar wat moet ik me voorstellen bij ancient kings?
Moet je dan toetankamon namaken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Bijvoorbeeld.
Of de Argonaths (of hoe heten die enorme beelden langs de rivier de Anduin ook weer :P) uit LotR, of een middeleeuws kasteel, of een ridder die met een draak knokt, of... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881 schreef op 12 maart 2004 @ 17:10:
Ik zal er wel overheen gelezen hebben, maar wat moet ik me voorstellen bij ancient kings?
Moet je dan toetankamon namaken ofzo?
een wat? als je engels kan snap je toch wel ongeveer wat er mee word bedoelt... je kan denken aan lotr, of aan warcraft i don't know..... je kan er zoveel kanten mee op...toch?

@paider toevallig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 12-03-2004 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha, op die fiets.
thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

een king hoeft toch net per definitie een mens te zijn he?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

edit:
blaat

[ Voor 98% gewijzigd door 6K op 12-03-2004 17:47 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

6K schreef op 12 maart 2004 @ 17:46:
een harnas, of een zwaard, of DE ronde tafel, of koning arthur of robin hood of een kasteel of een veldslag of tempel of een farao of een chinese keizer of een beeld of een sphinx of julius ceasar of cleopatra of een ridder ter paard of een prinses in een toren of alleen de toren of een draak met ridder of een warlord of een strijder uit warcraft, of mordor of iets uit kings quest (jaja wie kent het nog) of een schandpaal of een heks of tovenaar of een nar of een scene uit de lion king... bwa, kan nog wel effe doorgaan zo :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:45
goede onderwerpen hoor :*)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit keer een beetje een gebrek aan creativiteit heb...

Toch nog wat onderwerpen:
tropisch eiland (door iemand anders in een andere contest al eens naar voren gebracht. Hoeft niet perse een tropisch eiland te zijn, maar zoiets)
wildlife[ (of nog beter gewoon verzonnen creatures)
rollercoaster (of zoiets, attractieparken etc.)

btw. moet natuurlijk wel zijn: "legends of the...***.."

btw. Ik vind ancient kings niet echt een breed onderwerp. Op zich wel goed, maar dus niet breed genoeg...

[ Voor 9% gewijzigd door inquestos op 12-03-2004 17:53 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat dachten jullie van:

- Realism Contest (zo realistisch mogelijke dingen maken)
- From out the Space (marsmannetjes, ruimtevoertuigen, satelieten, planeten)
- On a different planet (zoals de naam zegt als uitgangspunt dat je op een andere planeet bent)
- Architectuur (ontwerpen van huizen, wijken, gebouwen, interrieur)
- Gardens (mooie tuinen maken, of natuur ofzoiets)
- Transportation (voertuigen maken etc...)
- Insects (niet bestaande of bestaande insecten maken)
- Urban (iets over het straatleven maken of 'in de stad' als uitgangspunt)
- Toonstyle (toons maken zoals bij Finding Nemo, Monsters Inc., ICE Age, etc...)

Het zijn maar een paar ideetjes misschien zit er wat leuks bij. Mij lijkt toonstyle, gardens of On a Different Planet leuk. Vooral Gardens lijkt mij wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78378 schreef op 12 maart 2004 @ 18:44:
- Realism Contest (zo realistisch mogelijke dingen maken)
Geen goed plan. Daarvoor is het niveau hier eenvoudigweg te laag (en ja, ook bij mijzelf)
- From out the Space (marsmannetjes, ruimtevoertuigen, satelieten, planeten)
Niet mijn smaak, maar ik ben natuurlijk niet de enige hier :).
- On a different planet (zoals de naam zegt als uitgangspunt dat je op een andere planeet bent)
Zie vorige
- Architectuur (ontwerpen van huizen, wijken, gebouwen, interrieur)
Ja! Vrij breed, voor iedereen goed te doen denk ik zo. IK zou uiteindelijk wel kiezen tussen exterieur of interieur, niet beiden.
- Gardens (mooie tuinen maken, of natuur ofzoiets)
Hoor ik hier 'foliage uit 3dsmax' ? :P
- Transportation (voertuigen maken etc...)
Geen slecht idee, alleen vrees ik voor heel veel auto's....
- Insects (niet bestaande of bestaande insecten maken)
Is al een keer voorbijgekomen.
- Urban (iets over het straatleven maken of 'in de stad' als uitgangspunt)
ehhh..... ik weet het niet 8)7
- Toonstyle (toons maken zoals bij Finding Nemo, Monsters Inc., ICE Age, etc...)
Stijl zou ik juist overlaten aan de deelnemer zelf.
Ik ga persoonlijk voor ancient kings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 18-04 15:54
Wellicht een stom idee, maar het schoot naar binnen.

• Netwerk

Het is vrij breed, en kan algemeen geinterpreteerd worden. Wat valt er onder een netwerk? Nouja, het standaart switches aan elkaar koppelen, duswel een lanparty. Maar een huizenblok heeft ook een netwerk, verschillende electrischiteitscentrales zijn met elkaar verbonden, intern in een auto zitten onderdelen die met elkaar vebonden zijn, mensen 'netwerken' met elkaar... je kan het dus best ver zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
dit waren de inzendingen:

----- Finals 3D contest V19 -----

Mercarra
MephistophElos
RCA
6K - 6K-huge
vreeke1
bioweb
Cyberhunter
Floriske.nl
Krusher
R-ev0
Dark Blue
3D-God

----------- wires etc. -----------

Mercarra wire

RCA wire + lights

6K wire
6K light
6K reflection detail
6K mousetrap detail

bioweb wire
bioweb light

Floriske.nl wire
Floriske.nl light

3D-God wire

Dark Blue wire

Cyberhunter wire

* floriske.nl roffelt een drumrolllllllllllllllll............................................

ok daar zijn ze dan: *klik*

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/stilscoressmall.jpg

Gefeliciteerd /me Cyberhunter
(en de rest ook uiteraard, want er zijn geen verliezers ;))

op naar de volgende :*)

[ Voor 74% gewijzigd door floriske.nl op 12-03-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
jury comments

litoki

1 - Cyberhunter (wel mooie belichting, lijkt lekker klein door DOF,
jammer van de JPG/edge artifacts hier en daar, vind 't wel een
sfeervolle render)
2 - Mercarra (bloed is goed, render is strak, idee is leuk, compositie
is goed)
3 - 3D---god (zoals we gewend zijn, mooie models, textures ook goed,
belichting wat minder, slordigheidjes (boek :X))

Eervolle vermelding :P; 6K, 1 van z'n 1e scenes en dan al zoiets :)

hymn

De top dinges

1: cyberhunter

Sfeervolle plaat, leuke belichting. De DOF is een beetje overkill.
Textures zien er goed uit, het auto’tje had van mij wel iets meer bump mogen hebben.
Grappige compositie, hier en daar wat DOF artifacts ( meteen de redden waarom je de build-in DOF niet moet gebruiken ;) )

2: Mercarra

Valt weinig over te zeggen, leuke plaat. Het pakje zelf had wel iets meer specularity mogen hebben ( Marlboro stukje ).
Enigste minpuntje vind ik dat de vloer reflecteert, vind ik niet echt bij deze plaat passen. Verder goede plaat.
Ik houd niet zo van “politieke boodschappen” in platen maar ik vind deze boodschap wel op een leuke manier neergezet.

3: 3dgod

Leuke sfeer, de compositie is niet echt praktisch en oogt iets te druk.
De foto’s vind ik leuke extra details.
Maar er zitten wel wat fouten in de plaat.
Het “ergste” vind ik de schaduwen, er zitten een paar lelijke schaduwen in, ik gok shadow map. Je lavalamp lijkt te zweven, en je prikbord is nogal apart, dat had je kunnen oplossen door de hoekjes nog een keer extra te chamferen. En natuurlijk het boek. Hij balanceert perfect, en je bladzijdes zijn vierkant.
Maar wel een leuke sfeer.

4: 6K

De textures bij deze plaat vind goed, de vloer is een toppertje. Wat er ook goed aan is dat er nauwelijks symmetry en herhalingen in zitten.
De bouncelights kloppen niet helemaal, daardoor is bijvoorbeeld de deurklink overbelicht.
De spinnenweb vind ik een leuke detail.

5: Floriske.nl

Leuke compositie, de textures ogen goed alleen ik mis bumpmaps, bijvoorbeeld de tafel en het beeldje.
Verhoudingen zien er nogal apart uit. De paperclips zijn zowat even groot als het bieflesje.
De ketting is leuk, alleen de texture verpest het dan een beetje.
Monitor ziet er goed uit, bierflesjes ook en de pen ook.
Alleen wat ik wel mis in deze plaat is specularity, alleen de flesjes hebben specularity als je de plaat bekijkt.

6: Bioweb

Opzich is dit best een leuke plaat, alleen de belichting laat te wensen over. De draaitafel is best leuk gedaan alleen de kap lijkt op glas terwijl die van plastic zijn.
Het gros van de textures zijn niet verkeerd, alleen de draaitafel reflecteerd en als ik naar mijn eigen draaitafels kijk zie ik 0,0 reflectie. Voor zover ik weet reflecteren draaitafels niet, en als ze het al doen is het geen perfecte Spiegel.
Pluspunt is dat je leuke posters hebt gebruikt! :P

7: Krusher

Compositie snap ik niet helemaal. Aansteker, kaarsjes en een romantische ;) cd snap ik nog. Maar waarom die sleutels er bij liggen?
Glas is goed gelukt, idem voor het cd thingie geval. De vlammen lijken wel op vlammen maar toch stiekem lijken het geen vlammen.
Als je de sleutels weg had gelaten en er meer een romantische sfeer had neergezet was de plaat stukken beter geweest.
Maar al met al is hij best leuk.

8: RCA en vreekel

Kon geen keuze maken tussen de beide.
Kvind ze allebei niet eens zo slecht maar bij beide gaat het met de belichting iets fout. Idem voor de textures.
De uitgedrukte sigaret van vreekel vind ik best stoer :P.
De compositie van RCA stoort me een klein beetje. Het is niet ‘s wereld slechtste compositie maar het oogt niet praktisch.
De details in de boxen vind ik best leuk gedaan.

9: MephistophElos

‘het’ grote minpuntje van deze plaat is dat er geen compositie is. Het is gewoon een leeg bureau.
De texture van het bureau vind ik goed alleen hij herhaald zich, beetje jammer ;).
De glazen vind ik niet eens zo slecht maar er zit een beetje overkill aan glazen in.
Absoluut niet slecht.

10: R-ev0 en Dark Blue

Wat ik absoluut mis bij die van R-ev0 zijn schaduwen, hierdoor eindigt hij ook laag. Het houten poppetje is niet eens zo slecht maar door het missen van schaduwen en geen compositie staat hij op nr 10.
Die van Dark Blue is opzich ook niet slecht, vooral omdat ze net is overgestapt op een ander 3D pakket. Alleen de plaat is niet af, nauwelijks textures.
De belichting vind ik dan opzich wel aardig maar het ruikt naar GI of radiosity.

-------
Dat je laag staat wil niet zeggen dat je slecht bent ;)

Wireframes en belichting

Mercarra: wire ziet er netjes uit, kan zo op het eerste oog geen triangles of n-gons ontdekken. Ziet er schoon uit.

RCA: Wireframe ziet er zo van een afstand wel goed uit, kan het niet goed zien. Als je bekijkt hoe je de belichting hebt gedaan zie je meteen waarom het niet realistisch is. Licht komt van alle kanten ( licht wordt door vrijwel alles weerkaatst ) en 1 omni is dan dom weg te weinig. Dat is niet om je af te kraken aangezien de belichting niet eens zo slecht is maar daar moet aan gewerkt worden ;)

6K: het lijkt op een verzameling van primitieven maar je hebt ze allemaal netjes gechamferd ( niets en dan ook _niets_ is exact 90 graden ).
Bij je bouncelights ( althans ik denk dat die omnis dat zijn ) gaat het fout, volgens mij staan ze allemaal te hoog ( qua intensiteit ) en niet helemaal op de juistje plekken.
Handmatig bouncelights toevoegen is een kunst opzich, en aangezien het er niet al te ranzig uit ziet heb je dat best aardig gedaan.

Bioweb: mesh ziet er ook netjes uit, geen ranzige mesh te vinden.
Belichting snap ik niet helemaal, het lijkt erop alsof je lampen achter je muur hebt gestopt (?) en hier gaat hetzelfde verhaal op als bij RCA, meer lampen! ;)

Floriske.nl: mesh ziet er ook netjes uit, ik zou alleen de edges onderaan het beeldje chamferen om er voor te zorgen dat de ondergrond niet ‘bolt’. Waar ik wel raar tegen aan kijk is je papiertje geval, ik zie triangles. Ik gok dat je een plane hebt gekopieerd? ( 30 keer ofzow ) en dan zie ik ineens quads. Opzich niet zo erg maar toch! :P
Je belichting zier er uit als een Dome of Light script, geen ramp opzich maar beeeetje jammer.

3d---god: niet slecht bedoeld maar je wire is gewoon ranzig, vooral de monitor. Waarom maak je het ene object met triangles en de ander met quads? Door die triangles zien je monitor en je prikpord er gewoon ranzig uit. Het is dat deze objecten niet te animeren zijn, ook al kon je ze animeren was het nog niet gelukt met zo’n mesh.
Je poppetje ziet er dan wel weer netjes uit, idem voor je beker en je lavalamp.
Maar waarom dan quads en dan triangles?

Dark Blue: wire is netjes. En ik gok dat je radiosity hebt gebruikt.

Cyberhunter: ziet er netjes uit, het ziet er wel uit als een verzameling primitieven ( aantal objecten ).

inquestos en rareaap hebben geen comments mee gemaild, maar wie weet posten ze die hier nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou valt me best tegen eigenlijk , ach ja ............ nou kom maar op . wat wordt het
geen uitdaging is te gek :)

en het zijn 5 omni lights totaal , :P hehhehehe :)
------------------

hieperdepiep !! ** feestmuts smile **

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 12-03-2004 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feli Cyberhunter :)

Op naar de volgende :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Gefeliciteerd cyberhunter! De uitslag ws precies zoals ik had verwacht. Succes met het bedenken van de volgende contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Allereerst natuurlijk: Feli CyberHunter!

ik sta helemaal paf dat ik zo ver gekomen ben ! eigenlijk had ik me voorgenomen de volgende contest voorbij te laten gaan vanwege veel werk en een aanstaande bevalling van mijn vrouwtje, maar ja, jullie laten me geen keuze :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol 3uur gemodelt en nu al 3rd :)

congrats to CyberHunter ;)

lijkt wel idols zo....

knap dat jullie zoveel tijd ervoor uitrekken om comments te geven _/-\o_ aan hymn en litoki :)

btw kunnen we die contest zo snel mogelijk nog beginnnen... kan k er in het weekend mischien nog wat aan werken :9

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 12-03-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyberhunter _/-\o_
Ik vond het ook een top plaat van je...

Yes toch in de overal top 8 gekomen :D. En dat voor mijn eerste contest. Opzich heb ik wel gemengde gevoelens :p, khad wel plekje hoger verw8 eigelijk.

En de jury heeft het ook goed gedaan vind ik. Om op de belichting terug te komen, ik heb 1 omni light gebruik en dat zal dus de oorzaak zijn. Belichting is nog een groot probleem voor mij, ksnap er geen hol van eigelijk :r
Wordt tijd dat ik er eens meer over ga lezen...

Op naar de volgende contest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
[b]

.....

5: Floriske.nl

Leuke compositie, de textures ogen goed alleen ik mis bumpmaps, bijvoorbeeld de tafel en het beeldje.
Verhoudingen zien er nogal apart uit. De paperclips zijn zowat even groot als het bieflesje.
De ketting is leuk, alleen de texture verpest het dan een beetje.
Monitor ziet er goed uit, bierflesjes ook en de pen ook.
Alleen wat ik wel mis in deze plaat is specularity, alleen de flesjes hebben specularity als je de plaat bekijkt.

.....

Floriske.nl: mesh ziet er ook netjes uit, ik zou alleen de edges onderaan het beeldje chamferen om er voor te zorgen dat de ondergrond niet ‘bolt’. Waar ik wel raar tegen aan kijk is je papiertje geval, ik zie triangles. Ik gok dat je een plane hebt gekopieerd? ( 30 keer ofzow ) en dan zie ik ineens quads. Opzich niet zo erg maar toch! :P
Je belichting zier er uit als een Dome of Light script, geen ramp opzich maar beeeetje jammer.

.....
dat van die verhoudingen is mezelf ook op gevallen, maar toch heb ik alles uit de realiteit opgemeten en overgenomen.

Specularity is in de materialen wel degelijk aanwezig, maar ik denk dat dit wat in het niet valt door de keuze van de kleur van de belichting of zo, ik weet het niet 7(8)7

Het beeldje is dus ook van een echt beeldje nagemaakt en dat heeft een bollende onderkant :P vandaar

Jep creatiewijze van het notitieblokje was bagger ik weet het :X

Helaas geen tijd overgehad wegens drukte om de plaat echt af te werken, de verlichting is dan ook gewoon een dome of light met 2 extra target spots voor extra schaduw

Thx voor de comments luitjes!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien nog een ideetje voor de volgende contest:

Movie props!

Dus herkenbare voorwerpen uit films zoals Blade's wapens, Hellraiser box, Buffy's scyte, enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 12 maart 2004 @ 19:28:
inquestos en rareaap hebben geen comments mee gemaild, maar wie weet posten ze die hier nog wel
Jawel, beetje druk nu, kom net van mijn werk af, morgen overdag weer werken, het wordt dan waarschijnlijk morgenavond.
Oh ja, gefeliciteerd cyberhunter ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 12-03-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

floriske.nl schreef op 12 maart 2004 @ 19:28:
jury comments

6: Bioweb

Opzich is dit best een leuke plaat, alleen de belichting laat te wensen over. De draaitafel is best leuk gedaan alleen de kap lijkt op glas terwijl die van plastic zijn.
Het gros van de textures zijn niet verkeerd, alleen de draaitafel reflecteerd en als ik naar mijn eigen draaitafels kijk zie ik 0,0 reflectie. Voor zover ik weet reflecteren draaitafels niet, en als ze het al doen is het geen perfecte Spiegel.
Pluspunt is dat je leuke posters hebt gebruikt! :P

Bioweb: mesh ziet er ook netjes uit, geen ranzige mesh te vinden.
Belichting snap ik niet helemaal, het lijkt erop alsof je lampen achter je muur hebt gestopt (?) en hier gaat hetzelfde verhaal op als bij RCA, meer lampen! ;)

Over het algemeen: thanks !
Inderdaad kan de belichting beter maar ik moest en zou caustics gebruiken en ben daar nog niet zo lang mee bezig, dus ben gauw bang dingen over te belichten. Maar goed, iets voor de volgende contest wellicht.
De lampen achter de muur zien er inderdaad een beetje raar uit, maar ik heb bij de render stats van de muur aangegeven dat deze alleen schaduwen ontvangt en niet cast, ofwel voor de belichting is de muur doorzichtig.
Cyberhunter >>> Van harte gefeliciteerd man ! De rest ook overigens, hoog niveau !
Anoniem: 80198 schreef op 12 maart 2004 @ 20:11:
En daarom zeg ik dus NEE tegen een character contest ;)

Overigens vind ik Ancient Kings een heel stoer onderwerp, en zeker niet beperkend (ik zag iemand schrijven dat 'ie het te beperkt vond, niet breed genoeg).
Je kunt juist alle kanten op. Van standbeeld tot leeuw tot hele slagvelden met troepen geleid door hun koning. Fantasy, geschiedenis, je kunt er van alles bij betrekken.

* KneoK heeft er een nieuwe hobby bij, en gaat dus zekers tijd vrij maken voor de volgende contest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 80198 schreef op 12 maart 2004 @ 20:11:
:9
Doe ik het nog beter denk ik. (2 uur en 2nd, zou cyberhunter alles in een uur hebben gedaan? ;) ) Modellen is niet mijn sterkste punt. Ik maak textures, kies een simpele doch effectieve belichting, en dan ben ik klaar. Bij de volgende contest zal ik de eerste uren van de textures afblijven, en puur voor de models gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen idee hoelang ik gemoddeld heb.. Zal de volgende contest eens gaan bijhouden :)

[ Voor 185% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 12-03-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Kijk ik er nou zo langs? volgens mij is 3d--god helemaal geen 3de maar 5e? :?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 12 maart 2004 @ 23:04:
Kijk ik er nou zo langs? volgens mij is 3d--god helemaal geen 3de maar 5e? :?
top 12

1 Cyberhunter 91.8
2 mercarra 85,9
3 6k 55.5
4 Floriske.nl 52.6
5 Bioweb 48.2
6 3d---god 45.1
7 Krusher 29.2
8 vreeke1 28.6
9 RCA 26
10 Mephistophelos 12.6
11 R-evo 11.2
12 Dark Blue 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pf tjee man , wat snel allemaal ik denk dat ik gemiddelt er 3 uur per dag aan heb lopen prutsen en in het weekeind wel 5 uur om het perfect te krijgen en zelfs dat is niet gelukt ** sniff

Meer dan 20 uren en zo mager resultaat, maar ja ik geef toe heb veel energie in de modelen gestoken.
Toen kam camerea en dof , dat werdt een grote elende en moest toen ivm tijdnood een keuze maken .
Dat heeft de das om gedaan , maar in ieder geval dank voor alle opmerkingen hymn.
Alleen begreep ik niet echt wat je stoorde aan de compositie misschien zou je dat nog eens een keertje wanneer je wat tijd over heb uit leggen ?
Ik probeer te leren :)

@ Krusher :

Haal die score weg !!! , PLEASE , ik schaam me zo :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 12-03-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

He joh RCA, mekker niet zo, jij bent toch geen laatste geworden, ik wel... 8)7

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

en nu maar hopen dat CyberHunter met een beetje mazzel morgen een nieuwe start ;)

ga deze keer ook echt eerst een concept maken, anders ga ik dadelijk weer iets maken wat net niet in de contest valt 8)7

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 13 maart 2004 @ 00:30:
ah gossie /me Krusher aait DB liefjes

We verwachten een sterke comeback van je ;) Bovendien heb je een nieuw 3d pakket dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Hahaha, weet Cyberhunter eigenlijk zelf al dat 'ie gewonnen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioWEB schreef op 13 maart 2004 @ 00:47:
Hahaha, weet Cyberhunter eigenlijk zelf al dat 'ie gewonnen heeft ?
Laatste bezoek 11-03-2004 22:35

Nee dus :o

Leuke verrassing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Proficiat Cyberhunter :)
Jammer dat je net geen eerste bent geworden Mercarra, had het je gegund :)

Comments zal ik morgen posten :) (Nou ja, vandaag dus)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 12 maart 2004 @ 17:47:
een harnas, of een zwaard, of DE ronde tafel, of koning arthur of robin hood of een kasteel of een veldslag of tempel of een farao of een chinese keizer of een beeld of een sphinx of julius ceasar of cleopatra of een ridder ter paard of een prinses in een toren of alleen de toren of een draak met ridder of een warlord of een strijder uit warcraft, of mordor of iets uit kings quest (jaja wie kent het nog) of een schandpaal of een heks of tovenaar of een nar of een scene uit de lion king... bwa, kan nog wel effe doorgaan zo
Ik wist wel dat ik er overheen had gelezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 13 maart 2004 @ 00:30:
Hahahaha , Maar jij kan het , dat heb je al eens bewezen

Het komt gewoon door het nieuwe paket :P en het zag er helemaal nog niet zo gek uit , mijn eerste 3dmax tekening was een box :+

Volgende keer bij jij weer de winnaar :)

:w

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 13-03-2004 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Net terug van een lange nacht en dan lees je dit! Nou echt heel erg bedankt iedereen die op me gestemd hebben (om in de idols sfeer te blijven) en op naar de volgende. Ik heb echt nog geen idee wat het onderwerp wordt maar ik zou proberen morgen een nieuw topic te openen (mag dat zomaar voor een contest?).

Verder natuurlijk iedereen gefeliciteerd met het prachtige resultaat van dit contest.

Het onderwerp wat me ook wel aanspreek is ancient (kings). Kings dus als mogelijke extra, maar opzich ancient opzich lijkt mij wel cool. Ik sta voor alles open dus gooi maar :)

Zouden wij nogmaals gebruik mogen maken van de diensten van de jury?

Nogmaals bedankt!

Oja hoe maak je in gods naam zo'n mooie startpost? kan je gewoon html gebruiken voor die tables ed? had het net gevonden :)

Ik heb crisp gemailt om een nieuw contest te mogen starten. Dus ik wacht af.

[ Voor 22% gewijzigd door JochemvL op 13-03-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

CyberHunter schreef op 13 maart 2004 @ 13:17:
Oja hoe maak je in gods naam zo'n mooie startpost? kan je gewoon html gebruiken voor die tables ed?
Als je eens even naar de startpost gaat, en op: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif klikt, dan kom je er wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
foutje :)

[ Voor 99% gewijzigd door JochemvL op 13-03-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberHunter schreef op 13 maart 2004 @ 13:17:
Net terug van een lange nacht en dan lees je dit! Nou echt heel erg bedankt iedereen die op me gestemd hebben (om in de idols sfeer te blijven) en op naar de volgende. Ik heb echt nog geen idee wat het onderwerp wordt maar ik zou proberen morgen een nieuw topic te openen (mag dat zomaar voor een contest?).

Verder natuurlijk iedereen gefeliciteerd met het prachtige resultaat van dit contest.

Het onderwerp wat me ook wel aanspreek is ancient (kings). Kings dus als mogelijke extra, maar opzich ancient opzich lijkt mij wel cool. Ik sta voor alles open dus gooi maar :)

Zouden wij nogmaals gebruik mogen maken van de diensten van de jury?

Nogmaals bedankt!

Oja hoe maak je in gods naam zo'n mooie startpost? kan je gewoon html gebruiken voor die tables ed? had het net gevonden :)

Ik heb crisp gemailt om een nieuw contest te mogen starten. Dus ik wacht af.
Acient wars, times, kings, legends, historie, jij mag het zeggen ;) , of een heel ander onderwerp tis jouw prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Nieuwe contest, nummertje 20 is van gaat morgen van start!
3D contest 20: Ancient Kings

Deze mag dus dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door JochemvL op 13-03-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78488

Gefeli CH!

Ben in iedere geval blij dat ik niet laatste ben geworden :-s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Heb ze al in het volgende topic gepost (Deze moet eigenlijk doodbloeden), maar toch nog even hier voor de volledigheid:

Ok hier zijn ze dan:

Top 3
1. mercarra
Absoluut mijn favoriet! Over het algemeen gewoon top! Enige dingen die me een beetje toorden waren:
- de reflectie van de sigaretten aan de zijkant van het pakje, die een soort vouwen leken te veroorzaakten in het pakje
- De material van de sigaretten
- De "vaalheid" van het pakje. Waarschijnlijk door de reflectie van de omgeving (zwart?). Had wat "flitsender" mogen zijn.
Maar dit zijn maar kleinigheidjes :) . Jammer dat je geen wire van de belichting er bij hebt gegeven... Wire van de models ziet er gewoon net uit
2. 6k
Leuk! :) Je hebt er je best op gedaan, dat lijkt me wel duidelijk. Vooral op de textures, want die zijn over het algemeen gewoon erg goed gelukt. Belichting klopt helaas niet overal, wat vooral naar "voren" komt in de rechterwand. Vreemde schaduwen, of juist niets (deurklink)
3. cyberhunter
Goede sfeer door belichting. Textures zijn mooi gedaan, maar models zijn wat te simpel... DoF lijkt zo sterk te zijn gebruikt om te "verbergen".

Rest (volgorde is wellicht niet helemaal juist (was nogal moeilijk), maar omdat hier toch geen punten aan konden worden uitgedeeld heb ik niet echt over lopen te piekeren)
4. 3d-god
Models zijn goed, boek is storend zoals al eerder gezegd. Textures zijn gewoon goed, al is het jammer dat het blad een getilede texture heeft. Belichting vind ik eigenlijk ook nog niet zo heel slecht. En je blur en grain is dit keer minder dan we wel van je gewend zijn
5. bioweb
Het is zo'n leuke plaat door de posters die je hebt gebruikt (fleurt alles toch een beetje op). Mooie draaitafel, maar de reflectie had veel blurryer mogen zijn. Asbak had nog wat meer mee gedaan worden (photons)
6. floriske
De (diffuse)textures heb je erg goed gedaan. Rest laat wat te wensen over. Models zijn zoals ik had verwacht goed (behalve button op monitor bijvoorbeeld, en die poppetjes zijn ook een gemeshsmooth geheel). Belichting is niet om over naar huis te schrijven. Waarschijnlijk door gebrek aan tijd. Vooral de schaduwen zijn allesbehalve een harmonieus geheel... De voorwerpen zijn wel een beetje bij elkaar geraapt. Gewoon een rommeltje eigenlijk. :P
7. krusher
Vreemde achtergrond... Jammer van het blad. De Nerven lopen niet mooi door. Je had die rand gewoon niet moeten laten zien. Objecten zijn goed. Aansteker had een bump kunnen gebruiken, en de ringetjes aan de sleutel("bos") had reflectie mogen hebben. Belichting is niet goed. Nauwelijks schaduw, waardoor alles lijkt te zweven. Vlammetje lijkt erin te zijn gephotoshoped.
8. Mephistophelos
Jammer dat je zo'n achtergrond plaatje hebt gebruikt. En wat zijn dat voor vierkante vlekken op de muur. Tafelblad vind ik mooi (leuke bump, al is deze waarschijnlijk gewoon een diffuse in de bumpchannel gedumpt :P ). Boeken ook. Boeken en rol plakband zweven. Potloden hebben geen echte texture, en randen hadden gechamferd moeten worden. Leuke boxnote :+
9. rca
Vreemde schaduwen, geen reflectie op foto. Glazen zijn leuk om te maken (en zo makkelijk), maar waarom moet iedereen die er nou bijzetten?
10 r-evo
Zwart/wit om te verbergen.. ( :?). DOF=/=blur. Dus niet zomaar blurren in photoshop. Leuk dat poppetje, maar klopt niet helemaal (maar dat is gemierenn*k). Rand van tafelblad is fout (Niet gechamferd, verkeerde uvw).
11 dark blue
Dacht eerst dat de mac voor een spiegel stond. Toetsenbord heeft geen toetsen, maar wel vreemde artefacts. Niet alle voorwerpen hebben textures. Slechte belichting. Je draagt je Vue-verleden teveel mee.
11 vreeke
Goed voor een beginner! Dat zeker :) Je hebt een betere prestatie geleverd dan vele anderen, maar je hebt het niveau gewoon nog niet helemaal. Gedeelde laatste plaats met Dark Blue. Maar zoals ik al zei is dit niet helemaal de juiste volgorde.

Overigens, Dit zijn comments. Alles wat goed is schrijf ik dus niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

allemaal gefeliciteerd :>

ik ben 1na laatste... toch knap met me eerste contest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

k*t, verkeerde topic...
iig feli @ Cyberhunter en mercarra :)

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 15-03-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mijn comments zie Contest v20. Mocht je ze daar nog niet gezien hebben...
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste