[3D] Contest V20: Ancient Kings Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.019 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 13:29
3D Contest XX
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/contest/ancientkingstopicstart.jpg

Onderwerp
Uit vele voorstellen is dan toch één onderwerp uitgekozen: Ancient Kings. Denk breed!
Ter inspiratie het plaatje hierboven :D.

Voorgaande versies
• 1 Onderwaterwereld
• 2 Vliegmachine
• 3 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 4 Oorlog
• 5 Snelheid
• 6 Fantasy
• 7 Eten en Drinken
• 8 Misdaad
• 9 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel

Tijdsduur
Deze contest zal beginnen op zondag 14 maart 2004 en eindigen op woensdag 14 april 2004 om 23.59.59.
Er is dus een maand om alles te geven en er iets moois van te maken.

Regels
Elke contest heeft regels, en ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en dont's.
Do's
• Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens 1 "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Truespace, Vue d'Esprit ;) enzovoort). Maar dus geen 'drieklikslandschappen'.
• Gebruik maken van plugins en standaard effecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair enzovoort. Hou 't wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D pakket mag. Hou 't beperkt, het is een 3D contest en geen 2D contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat. Een render; geef duidelijk aan welke render dit is.
• De door jouw ingeleverde final moet een still zijn.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen, dit houdt het geheel levendig en interessant.

Dont's
• De final mag dus geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com, geen prefabs dus.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Dus gebruik geen Poser.
• Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Puntentelling
Wegens succes houden we de formule 1 puntentelling aan.

Voor diegene die deze puntentelling niet kennen, de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt (helaas) 0 punten.

Aan het einde van de contest is het de bedoeling dat je twee top acht's maakt.

Éen voor de uitwerking, één voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score.

Mail de scores naar de topicstarter CyberHunter. op contest20@anic.nl
In deze mail twee lijstjes met steeds op #1 degene die je het best vond aflopend naar #8. Geen punten erbij schrijven, gewoon twee top acht's. Geef uiteraard duidelijk aan welke lijst voor originaliteit en welke voor uitwerking is. Zorg er ook voor dat je je Tweakers-nickname vermeldt.

LET OP!!
Bij deze contest gaat er (als de juryleden bereidt zijn dit te doen) gebruik gemaakt worden van een jury die gaat beoordelen op een aantal extra punten zoals o.a.

-techniek (bijv. gebruik van boolean 7(8)7 zuiverheid van de mesh etc.)
-belichting (handmatig of GI/HDRI bijvoorbeeld)
-texturing

Hiermee zijn uiteindelijk extra punten te verdienen welke m.b.v een bepaalde marge aan de totaalscores toegevoegd gaan worden.
De voorwaarde hierbij is wel dat je een duidelijke screen van je 3d-pakket bij je final post waarop te zien is op wat voor manier je belicht hebt etc.!!

En uiteraard ben je vrij om bij je final andere dingen te posten waarmee jij denkt de jury te kunnen overtuigen waarom ze jou de hoogste score moeten geven (poging tot omkoping wordt bestraft ;) )

ipv 10 t/m 6 punten (10 - 8 - 6 ) krijgen de nr 1 t/m 3 uit het juryrapport respectievelijk 10 - 8 - 6 % van de hoogst gehaalde totaalscore op basis van uitwerking en originaliteit.

mochten er meer dan 3 uit het juryrapport gemidelde rollen, dan wordt dit percentage uiteraard doorgezet.

de eindscore wordt dan dus als volgt berekend:

(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = subscore

subscore + verkregen percentage van hoogste subscore = eindscore

Voor de beginners
De contest is een typisch geval van "free for all" dus zelfs als dit de eerste 3d scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.
Omdat opviel dat veel mensen vroegen welke programma's ze moeten gebruiken is hier een tip. Het beste is eigenlijk om de eerste post van [3d] post je 3d stuff maar weer - part 18 topic even door te lezen, daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking
Ook bij deze weer, let op de tijd en let er vooral op dat je een final post. Na sluitingstijd zal ik het topic per pagina doorlopen op afbeeldingen/urls, en waar niet expliciet 'Final' boven staat wordt niet meegeteld!

Veel succes iedereen en maak er wat moois van!!

Alle credits van de opzet van deze post gaan uit naar de voorgaande winnaars/startposters!!!

[ Voor 7% gewijzigd door JochemvL op 16-03-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Oeh, het nieuwe topic is er al. Ancient kings is het dus geworden... :)
hier stond niets :*)
Nou heb je meteen de enige mogelijkheid die ik in gedachte had om een beetje buiten het koningenzooi meteen in de startpost gezet, en het zo al onmogelijk gemaakt om dat nog een beetje origineel te laten zijn :/

Maar goed, moet ik nog m'n comments gaan schrijven van de vorige contest, en deze posten? Had ze namelijk nog niet geschreven..

trouwens: zou die weging van de jury niet veranderen? En hoe zit het met de samenstelling, want sommige juryleden zullen wel vervangen moeten worden, als ze zelf meedoen, enz...

[ Voor 25% gewijzigd door inquestos op 13-03-2004 19:41 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Lijkt me wel zo leuk voor de deelnemers, ik ga dadelijk ook beginnen, hopelijk is het vandaag nog af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
De jury is idd nog niet echt duidelijk hoe dat gaat, maar om toch weer te kunnen beginnen heb ik dit topic geopent. Dus als de juryleden van vorige keer even kunnen duidelijk maken of ze nog geïntereseerd zijn, zou dit erg mooi zijn :). En als ze mee willen doen moeten we opzoek gaan naar andere juryleden of minder jury leden of de hele jury weglaten. Ook werd er in het vorige topic gezegt dat het met jury allemaal te ingewikkeld werd, dus misschien moeten we ook eens kijken of dit een echte toegevoegde waarde heeft gehad/gaat hebben. Dus als iedereen hier zijn mening over wilt uitspreken wordt het makkelijker om een goede beslissing te nemen. :)

Sorry voor de hint, heb hem weggehaalt. Dus als jij dat ook doet is het weer goed :).

[ Voor 9% gewijzigd door JochemvL op 13-03-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88610

18 Duizend en één nacht
18 Vida Imóvel
typo :) 2x 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Ik ben weer van de partij, alleen heb ik nog geen idee wat ik ga maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 77157 schreef op 13 maart 2004 @ 19:26:
Lijkt me wel zo leuk voor de deelnemers
Ok, doe ik dan
, ik ga dadelijk ook beginnen, hopelijk is het vandaag nog af :)
Mag niet, contest begint pas morgen :P ( ;) )
Is goed :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67638

Ik probeer dit keer ook es mee te doen.

Denk dat ik het in het oude egypte ga zoeken.

Maar eerst :9 bier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70801

Zie al een mooie Maya stad voor mijn ogen, alleen jammer dat 3D Studio Max 4.0 het niet doet op XP en ik niet beschik over 3D Skills :(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 13-03-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ok hier zijn ze dan:

Top 3
1. mercarra
Absoluut mijn favoriet! Over het algemeen gewoon top! Enige dingen die me een beetje toorden waren:
- de reflectie van de sigaretten aan de zijkant van het pakje, die een soort vouwen leken te veroorzaakten in het pakje
- De material van de sigaretten
- De "vaalheid" van het pakje. Waarschijnlijk door de reflectie van de omgeving (zwart?). Had wat "flitsender" mogen zijn.
Maar dit zijn maar kleinigheidjes :) . Jammer dat je geen wire van de belichting er bij hebt gegeven... Wire van de models ziet er gewoon net uit
2. 6k
Leuk! :) Je hebt er je best op gedaan, dat lijkt me wel duidelijk. Vooral op de textures, want die zijn over het algemeen gewoon erg goed gelukt. Belichting klopt helaas niet overal, wat vooral naar "voren" komt in de rechterwand. Vreemde schaduwen, of juist niets (deurklink)
3. cyberhunter
Goede sfeer door belichting. Textures zijn mooi gedaan, maar models zijn wat te simpel... DoF lijkt zo sterk te zijn gebruikt om te "verbergen".

Rest (volgorde is wellicht niet helemaal juist (was nogal moeilijk), maar omdat hier toch geen punten aan konden worden uitgedeeld heb ik niet echt over lopen te piekeren)
4. 3d-god
Models zijn goed, boek is storend zoals al eerder gezegd. Textures zijn gewoon goed, al is het jammer dat het blad een getilede texture heeft. Belichting vind ik eigenlijk ook nog niet zo heel slecht. En je blur en grain is dit keer minder dan we wel van je gewend zijn
5. bioweb
Het is zo'n leuke plaat door de posters die je hebt gebruikt (fleurt alles toch een beetje op). Mooie draaitafel, maar de reflectie had veel blurryer mogen zijn. Asbak had nog wat meer mee gedaan worden (photons)
6. floriske
De (diffuse)textures heb je erg goed gedaan. Rest laat wat te wensen over. Models zijn zoals ik had verwacht goed (behalve button op monitor bijvoorbeeld, en die poppetjes zijn ook een gemeshsmooth geheel). Belichting is niet om over naar huis te schrijven. Waarschijnlijk door gebrek aan tijd. Vooral de schaduwen zijn allesbehalve een harmonieus geheel... De voorwerpen zijn wel een beetje bij elkaar geraapt. Gewoon een rommeltje eigenlijk. :P
7. krusher
Vreemde achtergrond... Jammer van het blad. De Nerven lopen niet mooi door. Je had die rand gewoon niet moeten laten zien. Objecten zijn goed. Aansteker had een bump kunnen gebruiken, en de ringetjes aan de sleutel("bos") had reflectie mogen hebben. Belichting is niet goed. Nauwelijks schaduw, waardoor alles lijkt te zweven. Vlammetje lijkt erin te zijn gephotoshoped.
8. Mephistophelos
Jammer dat je zo'n achtergrond plaatje hebt gebruikt. En wat zijn dat voor vierkante vlekken op de muur. Tafelblad vind ik mooi (leuke bump, al is deze waarschijnlijk gewoon een diffuse in de bumpchannel gedumpt :P ). Boeken ook. Boeken en rol plakband zweven. Potloden hebben geen echte texture, en randen hadden gechamferd moeten worden. Leuke boxnote :+
9. rca
Vreemde schaduwen, geen reflectie op foto. Glazen zijn leuk om te maken (en zo makkelijk), maar waarom moet iedereen die er nou bijzetten?
10 r-evo
Zwart/wit om te verbergen.. ( :?). DOF=/=blur. Dus niet zomaar blurren in photoshop. Leuk dat poppetje, maar klopt niet helemaal (maar dat is gemierenn*k). Rand van tafelblad is fout (Niet gechamferd, verkeerde uvw).
11 dark blue
Dacht eerst dat de mac voor een spiegel stond. Toetsenbord heeft geen toetsen, maar wel vreemde artefacts. Niet alle voorwerpen hebben textures. Slechte belichting. Je draagt je Vue-verleden teveel mee.
11 vreeke
Goed voor een beginner! Dat zeker :) Je hebt een betere prestatie geleverd dan vele anderen, maar je hebt het niveau gewoon nog niet helemaal. Gedeelde laatste plaats met Dark Blue. Maar zoals ik al zei is dit niet helemaal de juiste volgorde.

Overigens, Dit zijn comments. Alles wat goed is schrijf ik dus niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78378

Mooi, nu ga ik maar us bezig met een stad scene. Een steegje waarin ik een ruiter ter paard neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier de eerste WIP van mij. Oh, zelfs de eerste WIP van de contest :D.

Zoiets ga ik denk ik maken...

Afbeeldingslocatie: http://www.icewebdesign.nl/dennis/ancientkings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 13 maart 2004 @ 19:43:
Mag niet, contest begint pas morgen :P ( ;) )
Neenee, met het schrijven van het 'juryrapport' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

leuk, weer een vet onderwerp :D . Ik ga es wat refernce verzamelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 14:18

KneoK

Not in a million lightyears

Zo, misschien tegen de regels in, maar ik post alvast even een wipje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/AncientWIP1.jpg
* KneoK Clickable

I'm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Trouwens, over het onderwerp:

Ancient Kings=oude koningen. Dus in principe zou het dus de bedoeling zijn om een koning op leeftijd te maken, nietwaar?? Dat is natuurlijk niet wat bedoeld wordt, maar mag het wel?? :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ inquestos: Ik zou niet weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 13 maart 2004 @ 21:35:

Ancient Kings=oude koningen. Dus in principe zou het dus de bedoeling zijn om een koning op leeftijd te maken, nietwaar?? Dat is natuurlijk niet wat bedoeld wordt, maar mag het wel?? :) :?
ehmmm tuurlijk, kijk naar plaatje uit de startpost.... lijkt me nogal logisch, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
inquestos schreef op 13 maart 2004 @ 21:35:

ancients kings opvatten als kongingen op leeftijd is naar mijn mening een beetje een kromme vertaling. Met ancient wordt gewoon bedoeld 'van heel vroeger' ofzo...
lijkt mij iig, Ik ben natuurlijk niet degene die het bepaalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Inderdaad, iets ouds, gracieus, met veel status en uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
Je mag het onderwerp, van mij, zo vrij interpeteren als je wilt. Dus oude koning(en) mag van mij ook. Zo houd je de variatie erin :). Tuurlijk wordt het er niet echt mee bedoelt, maar ik zou zeggen houd het lekker breed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ja, 't kwam namelijk zo: Ik zat al te denken aan King Theoden uit LOTR (toen ie nog onder de vloek stond van Sauruman) Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.mauitime.com/v06iss27/images/6_27film_CURSEDKING.JPG

Maar inmiddels heb ik al iets anders, wel via via...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

pffffffff denk denk denk :? ik weet het nog niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

ik heb denk ik wel een passend plaatje;)

Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/war3x/images/wallpaper/frozenthrone-800x.jpg

sorry voor het verneuken van de lay-out:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949 schreef op 14 maart 2004 @ 01:11:
ik heb denk ik wel een passend plaatje;)

[afbeelding]

sorry voor het verneuken van de lay-out:)
ja, ga nou maar es namaken.... ;)

nog heeeel hevig wip, toch maar ffe posten....
(natuurlijk moet er ook nog een char bij..)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/87512O8LKAXR

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 14-03-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 14 maart 2004 @ 01:20:
[...]

ja, ga nou maar es namaken.... ;)

nog heeeel hevig wip, toch maar ffe posten....
(natuurlijk moet er ook nog een char bij..)
[afbeelding]
Heb je haast ofzo :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

JA! Ik doe mee!
lijkt me leuk.
En nu ga ik proberen om niet laatste te worden. (gaat me denk ik niet lukken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 11:36
ik ga ook weer meedoen (denk ik) , heb al wat reverentie materiaal

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/goldmask1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/goldmask2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvc.dejong/goldmask3.jpg

ik weet niet wie het is... (volgens mij niet "king tut")

[ Voor 10% gewijzigd door DJrDJ666 op 14-03-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJrDJ666 schreef op 14 maart 2004 @ 10:37:
ik ga ook weer meedoen (denk ik) , heb al wat reverentie materiaal

weet niet wie het is... (volgens mij niet "king tut")
is king tut die plaatjes hadk ook al gevonden

maar jij gaat ook wat de egyptische kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb er weer zin in hoor, ik doe ook weer mee! Ik kan sowieso al zeggen dat het voor mij geen piramides of ronde tafels worden. Ook ik ben stiekem al aan de contest begonnen; ik heb een paar mooie schetsen van mijn scene gemaakt die ik vanavond ga uitwerken als ik weer thuis ben :P

Succes allemaal weer! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108797

Leuk thema :D
Ik ben een echte noob, maar ik ga nu ff proberem om 3dsMax een beetje te snappen en dan misschien ook meedoen....misschien

Ik heb de vorige contests ook een beetje gevolgd en ziet er allemaal wel leuk uit.
Ik heb een paar vraagjes...:

- Gebruiken jullie "blueprints" voor dit soort project of gewoon uit 't hoofd?
- En als jullie een character modellen (of hoe je dat ook schrijft) maken jullie hem ook zoals ik vaak zie met de handen uitgestrekt en daarna met bones ofzo in de juiste houding, of worden ze gelijk in de juiste houding gemodelled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 22-04 13:24
Als ik tijd kan vinden, wil ik ook weer eens meedoen :) Zat te denken in de richting van die oude Theoden...

Nog congratz aan CyberHunter van de vorige contest :). Als ik dan meedoe lijkt 't me dat er iemand anders jury-lid wil/moet zijn, ik ga niet mezelf jureren iig :p

@doubleub; blueprints voor 't hoofd worden vaak gebruikt, en in 1 keer in de juiste houding doe je eigenlijk nooit, tenzij je 100% zeker weet dattie zo eindigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
LiToKi schreef op 14 maart 2004 @ 13:49:
Als ik tijd kan vinden, wil ik ook weer eens meedoen :) Zat te denken in de richting van die oude Theoden...
Ga gerust je gang hoor :) Ik heb intussen alweer besloten weer iets anders te gaan maken, wat welicht niet bij deze contest past....

Zijn helaas niet zoveel plaatjes van te vinden op het web.
Deze was de enige fatsoenlijke die ik kon vinden:
http://home1.gte.net/res1...tr_3_25423.0004-F_DVD.JPG

Naast deze website met plaatjes, en beschrijving van hoe de vervloekte theoden eruit had moeten zien
http://www.alleycatscratc...man/Theoden/Bespelled.htm

btw. Rareaap: zou jij ook niet nog een juryrapport schrijven? :? :)

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 14-03-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

inquestos schreef op 13 maart 2004 @ 20:38:
Ok hier zijn ze dan:

.....

6. floriske
De (diffuse)textures heb je erg goed gedaan. Rest laat wat te wensen over. Models zijn zoals ik had verwacht goed (behalve button op monitor bijvoorbeeld, en die poppetjes zijn ook een gemeshsmooth geheel). Belichting is niet om over naar huis te schrijven. Waarschijnlijk door gebrek aan tijd. Vooral de schaduwen zijn allesbehalve een harmonieus geheel... De voorwerpen zijn wel een beetje bij elkaar geraapt. Gewoon een rommeltje eigenlijk. :P

.....
Thx voor de comments inquestos!! _/-\o_

ik zal even een paar puntjes uitleggen dan maar ;)

Die monitor is zo zwaar bagger omdat ik die op het allerlaatste moment met veel haast ff in gemodelled heb om toch een beetje een achtergrond te creëren ipv die lelijke muur die ik eerst had :*)

Is dat zo'n probleem dan dat die poppetjes gesmooth zijn?
Ik was er zelf best tevreden over eigenlijk B) maar ik begrijp hieruit dat de methode om met weinig polys snel iets neer te zetten en dan te smoothen niet echt de juiste is. (ik bedoel, het is toch niet zo dat de mesh zwaar bagger is en dat door de meshsmooth fouten er uit gehaald worden)

Ennuh, over dat rommeltje, alles wat ik gemoddeld heb staat/ligt daadwerkelijk hier voor me op mijn bureau :P

Verder ben ik zelf gewoon gezien de tijd die ik er in gestoken heb erg tevreden over het resultaat :D maar doe de volgende contest waarschijnlijk niet mee, omdat ik voor mezelf een aantal andere zaken wil gaan bestuderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik ben volstrekt onbekend in deze contest-serie, maar mag je als buitenstaander ook voorstellen doen en kritiek leveren? Het idee van morgoth86 lijkt mij idd erg vet, als het uit te werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95217

hoi daar lang geleden al weer ik ga er voor spreekt me wel aan
ik heb net 3ds max 6 weet iemand goede tut`s om een mens te maken (aub geen sexuele voorlichting)

groente .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user643
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-01-2010

user643

Sweet Surrender

www.3dtotal.com staat er wel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe bedoel je? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon, dat je weer zo rap iets moois tevoorschijn tovert :+

Ik weet nog niet eens wat ik maken ga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 14 maart 2004 @ 15:39:
[...]

Gewoon, dat je weer zo rap iets moois tevoorschijn tovert :+

Ik weet nog niet eens wat ik maken ga :D
ach ja had gister avond flink zitten modellen :9 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het idee is er, al zal het niet mee vallen het uit te werken .
Het is eigenlijk een mooie gelegenheid om mezelf achter de broek aan te zitten.

De schetsjes staan al grofweg op papier :)
Ook bij mij geen ronde tafel, tut-gevallen of iets dergelijks , maar het heeft wel met het onderwerp te maken uh hoop ik :P

Succes allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik ben zelf nog maar net begonnen dus ik doe nog niet mee met zo'n contest :P

Maar misschien een idee voor iemand die het leuk vind......komt wel van een tijd terug, maar hoort ook zeker bij de ancient kings....tenminste hij was het op het einde van de film pas ;)

CONAN
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/dudshot/random_pics/conan.jpg

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321

ik ga ook weer meedoen...!!!
ben eerst wel ff bezig met het concept bedenken

GL ALL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg, weet iemand hoe je een lens flare kan maken in 3dsmax(6)?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menu balk boven aan het scherm

Rendering / effects / ADD lens effects

en daar staan een aantal opties
deze opties moet je vervolgens weer aan een lichtje koppelen

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 14-03-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie allemaal fantasie-figuren, waarom zo weinig echte koningen.

Dacht voor jullie misschien aan de machtige Friese koningen, Red bard (roodbaard) meedogenloze overwinnaar.

pagina met heel mooi goud: http://home.hetnet.nl/~adevanderwal/frikon.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

gp500 schreef op 14 maart 2004 @ 20:01:
Dacht voor jullie misschien aan de machtige Friese koningen, Red bard (roodbaard) meedogenloze overwinnaar.
Of wat dachten we van Grutte Pier, die met een ploeg (inclusief paard, jawel) zo een stuk of 4 spanjolen naar de eeuwige 3D-velden sloeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gp500 schreef op 14 maart 2004 @ 20:01:
Zie allemaal fantasie-figuren, waarom zo weinig echte koningen.

pagina met heel mooi goud: http://home.hetnet.nl/~adevanderwal/frikon.htm
mmmmmm moeten we dan allemaal weer opnieuw beginnen
:P , de meeste zullen wel het een of ander aan fantasie er in stoppen :)

Ze liggen plat , dus die horen in 2D thuis :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 14-03-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hierbij post ik een zeer vroege wip.

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, het werkt.
Hier mijn eerste wipje.
Ik ben dus de Argonath (uit lotr) aan het namaken.
En dit is de rivier de Anduin waar het zich allemaal plaatsvind.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc20-wip1.jpg
Ik ben er nog niet achter hoe ik die lelijke streep onder die lensflare weg kan halen...

c&c welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
leuk idee... alleen ziet het er allemaal een beetje eh... zoet uit..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat allemaal de goede kant op ....... Dan post ik ook maar een ZEER
vroege W.I.P.
De eerste keer dat ik serrieus aan de gang ga met karakters en beesten. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/pootjes.jpg%20ALT='hello'

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 15-03-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Valt Don Quichot ook onder dit onderwerp?
(ie. Koning der gekken? ;) en oud is het verhaal ook wel geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67638 schreef op 14 maart 2004 @ 20:56:
hierbij post ik een zeer vroege wip.

[afbeelding]
Very nice.. Als je net zo goed doorgaat en de sfeer nog wat mystieker wordt dan wordt je wel een kanshebber denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Anoniem: 48458 schreef op 12 maart 2004 @ 17:15:
Of de Argonaths (of hoe heten die enorme beelden langs de rivier de Anduin ook weer :P) uit LotR, (...)
En wat staat er in het plaatje van de startpost? :P

Denk mij aan deze contest te gaan wagen (bij wijze van SOA*). Zit erover te denken om een ridder met een draak te modelen (redelijk standaard en afgezaagd en niet helemaal passend bij het onderwerp, maar altijd al eens willen doen :)).

Ga de draak denk ik op deze jongen baseren bij Magic-fans wel bekend, denk ik zo :P):
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~koerhuis/GoT/scaled-wurm.jpg

@Reddy: heb het idee dat die rotsen nog wel wat hoger en/of dichter bij elkaar mogen, als je die beelden groot genoeg en dicht genoeg bij elkaar wilt krijgen. :)

SOA = Studie Ontwijkende Activiteit

edit:
Laat ik mijn WIP hier meteen maar posten dan :P (En dan ga ik gelijk ook maar eens slapen... |:( )

*klik*

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~koerhuis/GoT/contest20/Dragon.png

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 15-03-2004 06:12 . Reden: C&C ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu, ik ben bezig met het juryrapport, maar het wordt zo te zien een waar boekwerk zo lang dat het is, maar morgen is het er eindelijk. Ik ga nu maar eens even slapen. :O :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

* 6K krijgt helemaal NIETS verzonnen :(

een karakter lukt me nooit in een maand, is me nog nooit gelukt 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door 6K op 15-03-2004 08:15 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ 6K :
Ik denk dat er meer mensen zijn met dat probleem, hoor Krusher daar ook al over :)

Characters : Ik denk ook niet dat het heel veel perfecte vormen oplevert, maar in iedergaval spoort me het aan om eens met characters te beginnen.
Ik heb dat heel lang afgehouden, maar eens moet de eerste keer zijn :)

@ Paidor:

*** Olleée nog een draak, die gaat er wel een stuk beter uit zien dan de mijne :)

ditoo he , maar ancient koningen moest zich als helden gedragen en moesten dus vechten tegen draken
Zelf zat ik ook zo iets te denken ,
of Hector the ancient King of the dragons :+

Dan blijf je toch lekker in het onderwerp

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 15-03-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind dit eigenlijk maar een raar onderwerp...
Het is volgens mij niet breed genoeg.

Ik kan niks anders verzinnen dan:
- de koning (characters)
- zijn kasteel
- zijn kroon

misschien ligt het wel aan mij hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105321 op 15-03-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 105321 schreef op 15 maart 2004 @ 10:15:

- de koning (characters)
- zijn kasteel
- zijn kroon

nou, wat mij betreft ligt het niet aan jou ;(
Een koning kan ik gewoon echt vergeten, heb nog nooit een fatsoenlijk kop gemaakt, laat staan een heel lichaam eronder. Dit is echt een contest voor 3d--god ;)
een kasteel vind ik echt TE flauw voor mezelf om te gaan maken. En werkelijk ALLE ideeen die ik heb bevatten karakters. Ik heb gister voor de fun het artwork book van warcraft door zitten spitten, maar... tja... voor mij is dat gewoon onmogelijk.

ik vrees dat ik pass voor deze contest, is echt way out of my league... :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

- de koning (characters)
- zijn kasteel
- zijn kroon

Ligt aan jouw ja ;)

ancient kings:
• elvis (koning van ...)
• t-rex (koning van de dino's (deze rep word BTW aardig door het slijk gehaald))
• farao (zag zijn plaatje al langskomen ;))

Probeer eens buiten dat hokje te denken ;) je kunt het best :P
offtopic:
[table border=1 cellpadding=5 ]
[tr]
[td align=center colspan=1 bgcolor=#FF9933]Brainstormen[/td]
[/tr]
[tr]
[td]
Brainstormen is een vak appart, maar iedereen kan het leren. Netzoals het trainen van je lichaam, kun je ook je hersens trainen. Hoe vaker je 1 soort handeling herhaald hoe makkelijker het word om deze te herhalen. Autorijden, is in het begin ook moeilijk, maar op een gegeven moment, onthou je de handelingen, waardoor ze sneller achter elkaar worden uitgevoerd.

Zo ook met creatief denken, buiten je hokje treden. Hoe herken je een idee van buiten het hokje, dit zijn de ideeen die ff moeten bezinken, meestal worden ze eerst afgekeurd, waarna iemand zal zeggen, das eigenlijk een heel te gek gaaf idee(of iets in die richting).
[/td]
[/tr]
[tr]
[td align=center colspan=1 bgcolor=#3366CC]Tips om creatieviteit te verbeteren[/td]
[/tr][tr][td]
• Maak een lijst met woorden, die je van het onderwerp afleid. (b.v. onderwerp: fiets ---> stap 1: wiel ---> stap 2: rond ---> stap 3: figuur ---> etc.)
• Pak een voorwerp en verzin er 10 vershillende dingen, die je er mee kan doen, behalve, waar ie voor bedoeld is. (b.v. onderwerp: pen ---> idee 1: een veiligheidspal ---> idee 2: een pen voor vrouwen om een knot te maken ---> etc.)
• Ga er ff lekker voor zitten, kopje koffie erbij ofzo, maak het je lekker gemakkelijk.
• Ga ff wat anders doen, nadat je een tijd bezig bent geweest met het onderwerp, ideeen komen vaak dan naar boven.
[/td]
[/tr]
[/table]

[ Voor 58% gewijzigd door joint_me op 15-03-2004 10:44 . Reden: ff stukje over creatief denken toegevoegd, hoop dat het gewardeerd wordt :) ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

- de koning (characters)
- zijn kasteel
- zijn kroon

Ron Jeremy?? >:) Alhoewel dat misschien niet helemaal makkelijk en passend is in dit topic.

Ik moet zeggen; keep up the great work; elke 3D-contest lees ik van voor naar achter en weer terug, maar vind het allemaal iets te hoog gegrepen om zelf mee te doen... Misschien binnenkort, als mijn systeempje weer eens lekker draait, ga ik me er maar weer eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:24

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Wat natuurlijk ook werkt als je minder goed bent in koningen modellen is een ander camerastandpunt te nemen. Bijvoorbeeld van achter een koning die over zijn koninkrijk uitkijkt.
Ik ga ook eens kijken of ik een keer kan meedoen, heb al genoeg contests 'meegelezen' ;)

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip:

Zoek eens naar dingen als ADVENTURE MOVIES / SERIES op het net.

Xena Warrior Princess ( mijn favo :P)/ Indiana Jones / Hercules / *Discovery :)

al deze series / films draaien om de oudheid der tijden met de nodige fantasie en een knipoog naar de SFX ;)
Misschien helpen je die wel op weg , naar een idee :)

* Anoniem: 63431 heeft last van een ernstige evolutie probleem :
De draak lijkt eerder op een T-REX met vleermuis vlappertjes aan de zijkant

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 15-03-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm... ik zie hier toch een hoop dingen voorbijkomen die absoluut niet direct te maken hebben met Ancient 'Kings', wel ancient, maar niet echt kings. Dat biedt natuurlijk wel openingen: colloseum, tempels, ridders, draken, LOTR (fantasy) en aanverwanten... dat zijn niet direct 'kings'. Als dit ook mag.. heb ik misschien toch nog wel een ideetje ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Je zou ook een totaal andere kant op kunnen gaan met je ontwerp, bijv :

- Een schaakspel in mat-positie (gevallen koning) in een oude verlaten fabriekshal.
- Een oud en vervallen rolletje (King) pepermunt op een station uit 1900 of zo. :P
- De Egyptische piramides met een mooi uitgewerkte sphinx ervoor.
- Anubis (wel een karakter maar met hondskop-masker)
- Een auto of truck uit de jaren 50/60 (King of the road)
- Lucille (De Gibson ES-355 gitaar van B B King)
- Iets uit een film van Stephen King

Mogelijkheden genoeg lijkt me zo.
Okay, het ene onderwerp is wat serieuzer dan het andere maar in de topic-start staat duidelijk : "denk breed".

[ Voor 21% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 15-03-2004 11:42 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Als iemand nou "even" 3d models maakt van de bekende zwaarden van LotR (Narsil, die later Andúril werd, Orcrist (Thorin's zwaard), Glamdring (Gandalf's zwaard) en Sting (Bilbo/Frodo's dolk), dan lijkt me dat wel aardig. :) Ideeen te over, intussen, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 13:18
ZipoBibrok5-108 schreef op 15 maart 2004 @ 11:41:
Je zou ook een totaal andere kant op kunnen gaan met je ontwerp, bijv :

- Een schaakspel in mat-positie (gevallen koning) in een oude verlaten fabriekshal.
Voor het detail "in een oude verlaten fabriekshal" is grappig... :) Een gevallen koning alleen is toch ook al wel voldoende? ;)

Maar inderdaad, je kunt het zo breed zien als je zelf wil.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies, dit onderwerp was breder bedoeld dan alleen koningen in de oudheid (hoewel ik een gitaar en een auto wel heel ruimdenkend vind ;)).
Als je geen character wilt (/kunt) modelen, kun je natuurlijk ook alleen een kroon met scepter modelen (wel een beetje Vida Imovel, maar goed ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832

Even een algemene opmerking:
in de topicstart van deze contests wordt altijd een prachtige lijst gegeven met links naar de vorige contests. Is het geen goed idee om, als een contest klaar is, die topicstart te editen en een lijstje van alle inzendingen toe te voegen, plus een lijstje met de uitslagen?
Dat lijstje wordt altijd op 4/5 van het topic ergens neergezet, en de uitslagen enkele tientallen posts erna, maar beide zijn achteraf niet op een makkelijke manier te vinden. Het lijkt me veel intuitiever als dat bij een voltooide contest in de topicstart terechtkomt.

my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97007

Ik heb nog niet vaak gepost maar ik volg dit topic wel altijd, ik miste alleen een bepaald idee... en aangezien er mensen zijn die denken dat ze niks origineels kunnen verzinnen... Bij ancient kings denk ik ook aan de oude noorse koningen, ook die uit mythen en sagen enz. Viking koningen... moet toch leuk zijn om daar dingen bij te verzinnen? Aangezien dat de argonath ook een idee is (blijbaar niet bestaande koningen) moet dat toch ook kunnnen? just my 2 pennys... (of zoiets)

vind het trouwens wel eens leuk om te zien dat er ook veteranen tussen zitten die meemodellen... _/-\o_

Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34497

Denk breed wordt er gezegd.
Ik doe dan wel niet mee maar bekijk altijd vol belangstelling de resultaten van iedereen.
Wat dit onderwerp betreft, het hoeven natuurlijk geen mensen te zijn, er zijn al wat voorbeelden gegeven. Maar denk ook eens aan dieren, de leeuw koning der dieren, je kunt elk dier op de juiste manier uitgebeeld koning laten zijn. (koning konijn, heer van het boerenkolen veld)
Een hele oude knokige boom, een soort ent met kroon.

Zo misschien heb ik weer wat mensen op een idee gebracht.
Als ik het kon ging ik voor de laaste ik kan het zo voor me zien, alleen uitwerken is wat minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Het zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn als al die mensen die zeggen dat zet het niet kunnen, toch ook eens proberen mee te gaan doen :)

De drempel is misschien heel hoog, maar doordat ik de vorige contest mee heb gedaan heb ik in een maand meer geleerd dan in de 4 maanden daarvoor.
Bovendien, als ik hier aan begin en het lukt me echt niet kan ik altijd nog zeggen dat ik ermee kap, maar dat is dan pas na 3 weken enorm veel geprobeerd te hebben zodat ik zelfs zonder iets in te leveren veel geleerd heb... en dat is het hele idee van deze contests... althans, mijn idee ;)

ik ben ook blij dat ik ca. 7 maanden geleden de stap naar 3D maar gewoon gemaakt heb (met alle pieken en dalen die daarbij horen), ik heb maar van 1 ding spijt en dat is dat ik het niet eerder heb gedaan.

ontopic: ik ga vanavond maar eens kijken of ik mijn idee enigszins ten uitvoer kan brengen, want het wordt waarschijnlijk wel een char, dus dit wordt alles of niets voor mij

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 15 maart 2004 @ 01:03:
@Reddy: heb het idee dat die rotsen nog wel wat hoger en/of dichter bij elkaar mogen, als je die beelden groot genoeg en dicht genoeg bij elkaar wilt krijgen. :)
Het lag dus toch niet aan mij.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 10:55
Ik ga ook maar eens meedoen, ken pas een ietje van 3d max maar goed =].

Als leerobject zullen we maar zeggen :P

*Denkt over onderwerp =]*

[ Voor 12% gewijzigd door Jurgen op 15-03-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25887/full.jpg
Jeeeeeeej!!! _o_ *doet vreugdedansje*

Het is me met Sweep Nurbs gewoon gelukt!!! Zie eens wat mooi! He! He! :D
Oké, nu heb ik een probleem :+ dwz. hoe krijg ik hier een gat uit zonder direct Boolean te gebruiken? :X

[ Voor 24% gewijzigd door Dark Blue op 15-03-2004 20:58 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Dark Blue schreef op 15 maart 2004 @ 20:46:
[afbeelding]

Oké, nu heb ik een probleem :+ dwz. hoe krijg ik hier een gat uit zonder direct Boolean te gebruiken? :X
Doet me denken aan zo'n graftombe van, uh, dinges,dinges-iet. (Ja, gaat weer lekker.) Met ...iet bedoel ik het materiaal. Het is erg hard en de wetenschap was verbaasd dat ze er zulke nauwkeurige graftombes van konden maken.

Ziet er in elk geval leuk uit. Waarom geen boolean gebruiken? Ik bewaar altijd kopieen van de originele objecten voor het geval er "booleanbugs" om de hoek komen zeilen. Dan kan je altijd terug en proberen het aantal booleanoperaties te verminderen. En misschien paar keer cap holes tussendoor doen.

@paidor: Ziet er nu al erg goed uit die kop. Ben je daarvoor uitgegaan van box-moddelling?

@CyberHunter: In de TS staat "denk breedt" i.p.v. "denk breed".

[ Voor 22% gewijzigd door jvo op 15-03-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

offtopic:
Dubbelpost. (Jezelf quoten is niet handig.)

[ Voor 121% gewijzigd door jvo op 15-03-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108943

Ik denk dat ik ook maar is mee doe aan deze contest.
ik ben nog een heel erge beginner dus verwaccht niet al te veel :)

oh en ik gebruik lightwave 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 15 maart 2004 @ 10:23:
[...]

nou, wat mij betreft ligt het niet aan jou ;(
Een koning kan ik gewoon echt vergeten, heb nog nooit een fatsoenlijk kop gemaakt, laat staan een heel lichaam eronder. Dit is echt een contest voor 3d--god ;)
een kasteel vind ik echt TE flauw voor mezelf om te gaan maken. En werkelijk ALLE ideeen die ik heb bevatten karakters. Ik heb gister voor de fun het artwork book van warcraft door zitten spitten, maar... tja... voor mij is dat gewoon onmogelijk.

ik vrees dat ik pass voor deze contest, is echt way out of my league... :(
:D ja ik vermaak me wel met dit onderwerp ja :9 ... heb het tenslotte ook zelf bedacht... ;) ... Als je niks weet gewoon een hele tijd googelen, helpt wel es.. via veel omwegen krijg je dan toch nog vaak een leuk, en orgineel onderwerp. En je kan natuurlijk altijd proberen een char te maken, hoeft niet perse realistisch te zijn he. Je kan ook gewoon een cartoon king maken, met een cartoon achtergrond. En dat kan je zeker wel, aangezien je pic uit de vorige contest ;) . als je nog meedoet suc6 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe poging tot het creëren van een draakje
omdat zoals gezegt een van de eerste dier modeletjes is , is alle hulp en comentaar welkom :)
Ik zelf denk dat er redelijk schot in zit zo, maar goed het plaatje de rauwe poly

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/dragon-wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 15 maart 2004 @ 20:46:
[afbeelding]

Dan moet je echt in de mesh zelf gaan werken, je kan proberen wat tutorials over mesh editing te vinden, ik ken er zo geen voor C4D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431 schreef op 15 maart 2004 @ 22:22:
omdat zoals gezegt een van de eerste dier modeletjes is , is alle hulp en comentaar welkom :)
Ik zelf denk dat er redelijk schot in zit zo, maar goed het plaatje de rauwe poly

[afbeelding]
ziet er goed uit RCAtjeh...

ik heb nog steeds niks bedacht... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvo schreef op 15 maart 2004 @ 21:06:
@paidor: Ziet er nu al erg goed uit die kop. Ben je daarvoor uitgegaan van box-moddelling?
Jah, 2x2x2 box genomen, beetje met vertices lopen slepen en waar nodig met de cut-tool (en insert vertex en create edge) extra detail toegevoegd. Ben er behoorlijk tevreden over, aangezien het m'n eerste editable poly is (werkte voorheen altijd met editable mesh). Moet zeggen dat een poly een stuk beter bevalt. Betere controle en makkelijker aan te passen. :)

Ben vandaag op m'n laptop nog weer wat aan het modelen geweest, maar die staat nu uit, dus kan er geen WIP van posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 63431 schreef op 15 maart 2004 @ 22:22:

[afbeelding]
Ziet er mooi uit hoor :) Maar je hebt al veel te veel polygonen voor zo weinig detail. Ik denk dat jij een box hebt gemaakt met 6×6×15 polygonen, de ene helft weg hebt gehaald, symmetry, en toen met vertices bent gaan slepen?? :? Zo hoort het dus niet. Is lastig als je nu echt detail toe wilt voegen, want dit werkt gewoon niet echt lekker. Ik begin altijd met 2 × 2 × 2 of iets dergelijks, en ga dan steeds verder "uitdetailleren". Werkt echt een stuk prettiger :)

Paidor: Heeft litoki jou soms niet verteld over de beruchte loops ?? :?
Voor het geval:
select 1 edge -> ring ( [alt]+r) -> connect ([ctrl]+[shift]+e)
En je hebt een hele ring van edges toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

ik heb het erg druk maar mogelijk doe ik deze keer weer mee.

hier iig mijn eerste WIP.
lekker afgezaagd maarja,

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/king.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]inquestos schreef op 15 maart 2004 @ 23:31:
[...]

Ziet er mooi uit hoor :) Maar je hebt al veel te veel polygonen voor zo weinig detail. Ik denk dat jij een box hebt gemaakt met 6×6×15 polygonen, de ene helft weg hebt gehaald, symmetry, en toen met vertices bent gaan slepen?? :? Zo hoort het dus niet. Is lastig als je nu echt detail toe wilt voegen, want dit werkt gewoon niet echt lekker. Ik begin altijd met 2 × 2 × 2 of iets dergelijks, en ga dan steeds verder "uitdetailleren". Werkt echt een stuk prettiger :)

/quote]

heb inderdaad een boxje gepakt van 6 bij 2 , een zijde verweiderd en met Sym.Mod de 2de helft er aan.
Toen kon ik mijn ei niet kwijt en ben er met de slice tool over heen gegaan ..
toen moesten er nog een paar bij de hoorns , en heb de extract tool een paar keer gebruikt
Ik leer nog, dus begin gewoon op nieuw , en probeer met minder :)

Ik vond het eigenlijk zelf al zo omslachtig :) ,
Dank voor de comments :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 14:30
Anoniem: 27642 schreef op 15 maart 2004 @ 23:56:
ik heb het erg druk maar mogelijk doe ik deze keer weer mee.

hier iig mijn eerste WIP.
lekker afgezaagd maarja,

[afbeelding]
De kraag lijkt een lagere kwaliteit te hebben dan de cape, maar dat ligt misschien aan jpg compressie.

Misschien zou het kunnen zijn dat de kraag wat dik is, maar dan is maar mijn humble opinion. Ook is de cape misschien nog wat breed.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb dan toch wat ideetjes gekregen, morgen (uh straks dus :X) maar even m'n Wacom uit de kast halen, even de zwaardere middelen aanspreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://66.98.212.29/evo-design/got/contestv20/wip01.jpg

1e wip... kasteel wordt het denk ik maar... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25897/thumb.jpg
Daar gaan we hoor :X
Ik denk dat ik maar weer wat anders ga maken, ik vind dit toch niet zo... :{ tsja. Te moeilijk zeg maar. :P Wat zeggen jullie, doorbijten of aftaaien en wat nieuws bedenken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
  • Laatst online: 06-04 11:29
ah, ik ben er eens op tijd bij... ik ga ook eens meedoen.
Ik heb al een idee. Hier al een schetsje van de kop van de koning (er komt nog een lichaam en een 2de persoon. Te'minste...eerst maar eens kijken hoever ik met t hoofd kom in die maand, en dan zal ik nog eens nadenken over de rest.
Afbeeldingslocatie: http://www.poolside-productions.com/images/ancientkings/kingkop-1.png

@ R-evo: Als je zo van kastelen k***t , dan maak je toch iets anders. (anders ben je over 3 weken goed leeg)
@ DarkBlua : Dat is wel al heel snel om af te haken... er ligt nog maar anderhalve doos...tenzij t Beatrix zelf moet worden zou ik nog ff doorzetten

[ Voor 29% gewijzigd door Rapzar op 16-03-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Rapzar schreef op 16 maart 2004 @ 01:08:
ah, ik ben er eens op tijd bij... ik ga ook eens meedoen.
Ik heb al een idee. Hier al een schetsje van de kop van de koning (er komt nog een lichaam en een 2de persoon. Te'minste...eerst maar eens kijken hoever ik met t hoofd kom in die maand, en dan zal ik nog eens nadenken over de rest.
[afbeelding]

@ R-evo: Als je zo van kastelen k***t , dan maak je toch iets anders. (anders ben je over 3 weken goed leeg)
@ DarkBlua : Dat is wel al heel snel om af te haken... er ligt nog maar anderhalve doos...tenzij t Beatrix zelf moet worden zou ik nog ff doorzetten
Wow ! :)
Wat doe jij hier?? Ga lekker tekenen, dit ziet er echt strak uit :P

@Dark_blue: Wellicht gewoon stenen modellen ipv texture??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 15 maart 2004 @ 23:31:
Paidor: Heeft litoki jou soms niet verteld over de beruchte loops ?? :?
Voor het geval:
select 1 edge -> ring ( [alt]+r) -> connect ([ctrl]+[shift]+e)
En je hebt een hele ring van edges toegevoegd :)
Ik had verscheidene mensen er al wel over gehoord, ben alleen tot nu toe te lui geweest om het uit te zoeken. Maar dat hoeft nu dus niet meer, dus zal ik het eens proberen. ;) Dank u. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 80198 schreef op 15 maart 2004 @ 22:16:
[...]

:D ja ik vermaak me wel met dit onderwerp ja :9 ... heb het tenslotte ook zelf bedacht... ;) ... Als je niks weet gewoon een hele tijd googelen, helpt wel es.. via veel omwegen krijg je dan toch nog vaak een leuk, en orgineel onderwerp. En je kan natuurlijk altijd proberen een char te maken, hoeft niet perse realistisch te zijn he. Je kan ook gewoon een cartoon king maken, met een cartoon achtergrond. En dat kan je zeker wel, aangezien je pic uit de vorige contest ;) . als je nog meedoet suc6 :7
Ik zit idd te denken aan een char. Want ik wil het mezelf niet gemakkelijk(er) maken door een kasteel of iets dergelijks te maken. Dat is nog wel moeilijk genoeg voor mij, maar wel gewoon meer van hetzelfde 8)7

Ik ben gisteren aan een hoofd begonnen (dat is nog in Uberwip, heeft geen zin om te posten). Ik gebruik daarvoor (is mijn 2de hoofd pas) een tutorial van Secondreality.ch, maar kun je me eens uitleggen wat jouw werkwijze is? of welke tutorial jou het meest aansprak, want ik ga meestal al rond stap 11 of zo de mist in |:(

ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik deze ronde wel uitkijk naar jouw wips, je kunt je nu een hele maand toeleggen op 1 scene... ben echt benieuwd wat er uit gaat rollen :9

[ Voor 8% gewijzigd door 6K op 16-03-2004 08:39 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 16 maart 2004 @ 08:39:
[...]

Ik zit idd te denken aan een char. Want ik wil het mezelf niet gemakkelijk(er) maken door een kasteel of iets dergelijks te maken. Dat is nog wel moeilijk genoeg voor mij, maar wel gewoon meer van hetzelfde 8)7

Ik ben gisteren aan een hoofd begonnen (dat is nog in Uberwip, heeft geen zin om te posten). Ik gebruik daarvoor (is mijn 2de hoofd pas) een tutorial van Secondreality.ch, maar kun je me eens uitleggen wat jouw werkwijze is? of welke tutorial jou het meest aansprak, want ik ga meestal al rond stap 11 of zo de mist in |:(

ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik deze ronde wel uitkijk naar jouw wips, je kunt je nu een hele maand toeleggen op 1 scene... ben echt benieuwd wat er uit gaat rollen :9
bedankt ;)

Eerlijk gezegt lukt mij ook niet via die tut die jou nou gebruikt. Ik heb toen alle mogelijke tut's geprobeert. En bij mij werkt het toch het beste om het polygen per polygen te doen. Zoals in de joan d'arc tut. Ik heb al een gezicht klaar, ben hem nu aan het texturen, zal vanmiddag een wipje sturen :P . Maar in het begin ziet een gezicht er nooit uit. Je moet hem eerst globaal de omtrek en loops maken. Dan ziet het er nog allemaal bagger uit. Daarna ga je er pas detail in brengen, eerste de grove en als de laatst de eventuele rimpeltes etc. Had het laats andersom gedaan, liep helemaal de mist in....

suc6 ermee, als het niet wil lukken zeg t maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja je hebt gelijk... Naja ik maak gewoon eerst een natuur scene en daarna komt de uitdaging "een character!" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 80198 schreef op 16 maart 2004 @ 09:40:
[...]

bedankt ;)

Eerlijk gezegt lukt mij ook niet via die tut die jou nou gebruikt. Ik heb toen alle mogelijke tut's geprobeert. En bij mij werkt het toch het beste om het polygen per polygen te doen. Zoals in de joan d'arc tut. Ik heb al een gezicht klaar, ben hem nu aan het texturen, zal vanmiddag een wipje sturen :P . Maar in het begin ziet een gezicht er nooit uit. Je moet hem eerst globaal de omtrek en loops maken. Dan ziet het er nog allemaal bagger uit. Daarna ga je er pas detail in brengen, eerste de grove en als de laatst de eventuele rimpeltes etc. Had het laats andersom gedaan, liep helemaal de mist in....

suc6 ermee, als het niet wil lukken zeg t maar..
hm... ik heb net die tutorial bekeken en de opbouw van het gezicht ziet er inderdaad logisch uit. Met een goeie reference pic moet daar meer uit komen dan wat ik nu heb.
Ik heb deze contest erg weinig tijd, maar ik ga dit zeker proberen en kom ook zeker aankloppen als het fout gaat :Y)

ik kijk uit naar je WIP :9

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Stenen lijken me een eindeloos werk... ik bedoel die Inca's konden dat leuk - en vraag me niet hoe - maar het zou voor mij een hel worden denk ik :+ Hoewel, na één steen hoef je de volgenden er alleen maar aan te plakken en telkens de punten iets te verzetten. :P Maar hoe krijg ik ze zo mooi bol? En ook de hoek om? :{
Veel te hoog gegrepen voor mij, I guess ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@DB: zou voor die stenen gewoon een chamferbox als basis nemen en daar een beetje met FFD's (als C4D die heeft) op los gaan. Als je er een beetje detail in wilt hebben, zou ik voor zulke grote stenen iig niet met bumpmaps gaan zitten klooien.
offtopic:
Heh, Mickey staat precies met m'n muziek mee te schudden. :P
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.