Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Anoniem: 48458
*klik*

wtf? De achtergrond is transparant
//TODO:
- denk dat ik de nek nog iets dunner maak
- bovenop de kop moeten nog iets van hoorntjes komen
- neusgaten (zit nog te kijken waar)
- tanden
- lichaam

C&C?
"Mooi bol" heet in Cinema4D "fillet", voor de randjes dan.Dark Blue schreef op 16 maart 2004 @ 11:30:
Stenen lijken me een eindeloos werk... ik bedoel die Inca's konden dat leuk - en vraag me niet hoe - maar het zou voor mij een hel worden denk ikHoewel, na één steen hoef je de volgenden er alleen maar aan te plakken en telkens de punten iets te verzetten.
Maar hoe krijg ik ze zo mooi bol? En ook de hoek om?
![]()
Veel te hoog gegrepen voor mij, I guess
En om jezelf wat werk te besparen kan je instances gebruiken voor die stenen, dan kan je achteraf makkelijk materialen e.d. veranderen.
Voor ronde torentjes, mocht je die gaan willen maken, heb je in C4D (net als in max trouwens) een array. Alleen in C4D kan je alleen rond, voor zover ik weet (als iemand anders me kan verbeteren; graag
En FFD zit ook in C4D
Anoniem: 80198
TEXTURE MOET NOG SUPER VEEL AAN GEBEUREN.
het is zeg maar, ''the lord of darkness''het lord gedeelte komt nog hoor
je kunt 2 muursigmenten van een paar verschillende stenen maken (liefst aan 2 kanten bruikbaar, zodat je wat meer variatie hebt) en daarvan maak je copies.Dark Blue schreef op 16 maart 2004 @ 11:30:
Stenen lijken me een eindeloos werk... na één steen hoef je de volgenden er alleen maar aan te plakken en telkens de punten iets te verzetten....

Dat is wat minder werk, en je ziet toch niet zo'n repeterend patroon. de hoekies moet je dan maar met losse stenen doen. (wellicht kan t patroon hierboven wel beter, maar je snapt wel wat ik bedoel zo hoop ik)
ps Lego bv is net mensen aan t ontslaan, dus je bent blijkbaar niet de enige die niet van blokken stapelen houd
Anoniem: 63431
Holy , dat doe je knap zeg, ik kan daar nog wel wat van leren.
Net zo veel als het knappe koppie van 3d-liefeheer
ga maar weer snel aan de gang
zo ziet er in het echt zeg maar niet uit, wat gekloot met kleuren, en andere dingen...
sorry, voor de grain, geen comments over de grain plz

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
je kon het weer niet laten heXLerator schreef op 16 maart 2004 @ 17:27:
Zit wel veel grain in. Verder vind ik m al mooi worden.
Zo zo, al weer flink bezig geweest zie ik. Wordt mooiAnoniem: 80198 schreef op 16 maart 2004 @ 17:22:
kon het niet laten.... moest gewoon een rendertje maken..
zo ziet er in het echt zeg maar niet uit, wat gekloot met kleuren, en andere dingen...
sorry, voor de grain, geen comments over de grain plz![]()
![]()
[afbeelding]
Zit trouwens wel behoorlijk wat grain in, ik weet niet of je 't al had gezien
btw. Heb je die pic. nou geresized ofzo??
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
inquestos schreef op 16 maart 2004 @ 17:49:
[...]
Zo zo, al weer flink bezig geweest zie ik. Wordt mooi
Zit trouwens wel behoorlijk wat grain in, ik weet niet of je 't al had gezien![]()
btw. Heb je die pic. nou geresized ofzo??

ja gersized geblured gegraint
Ziet er goed uit. Misschien kun je de drak nog wat een organischer vorm geven, nu is het nog een beetje rechthoekig, al valt het niet zo erg op. Ook kunnen de ogen nog wat minder bol naar buiten (meer in de oogkassen).Anoniem: 48458 schreef op 16 maart 2004 @ 14:20:
Hier nog even een wipje van gisteren. Nek is zwaar wip, was eigenlijk alleen om de vorm van de doorsnede te testen.
*klik*
[afbeelding]
wtf? De achtergrond is transparant
//TODO:
- denk dat ik de nek nog iets dunner maak
- bovenop de kop moeten nog iets van hoorntjes komen
- neusgaten (zit nog te kijken waar)
- tanden
- lichaam
C&C?
De drakenkop vind ik nu meer op een slangenkop lijken, maar dat ik mijn mening.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Ziet er overigens erg goed uit.
[ Voor 13% gewijzigd door jvo op 16-03-2004 18:22 ]
wahahhhahjvo schreef op 16 maart 2004 @ 18:22:
No grain, no pain. (Nou ja, less grain, less pain)
[afbeelding]
Ziet er overigens erg goed uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 16-03-2004 19:09 ]
Heb hem ongeveer al ik hem nu hebben wil ( 3 uur later

en begonnen met een boxje van 2*2*2
Heb aanzienelijk minder lijnen en punten in het hele beestje dan in het begin
Het resultaat, ik mag best zeggen dat ik er een beetje trots op ben
de 3d guru's zullen nu wel lachen , maar heee BOEIE

ziet er goed uit.. Nou het moeilijkere, leukere gedeelte detail toevoegen. en je kan hem beter grijs maken, vind ik er altijd beter uitzien....keep modelingAnoniem: 63431 schreef op 16 maart 2004 @ 19:38:
Poging 3 voor de draak.
Heb hem ongeveer al ik hem nu hebben wil ( 3 uur later)
en begonnen met een boxje van 2*2*2
Heb aanzienelijk minder lijnen en punten in het hele beestje dan in het begin![]()
Het resultaat, ik mag best zeggen dat ik er een beetje trots op ben![]()
de 3d guru's zullen nu wel lachen , maar heee BOEIE![]()
[afbeelding]
eentje zonder blur en grain, zal dit de rest van de contest ook zo min mogelijk proberen te houden, maar k kan niks beloven.....

btw Litoki waarom post jij bijna nooit meer iets, how come?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 16-03-2004 20:35 ]
Anoniem: 67638

Iemand mischien een idee hoe ik in max 5.0 een mooi vuurtje krijg? (geen explosie)
Anoniem: 91399
Ik weet niet of het is wat je zoekt maar misschien is dit iets wat je zoektAnoniem: 67638 schreef op 16 maart 2004 @ 22:04:
updeet!
[afbeelding]
Iemand mischien een idee hoe ik in max 5.0 een mooi vuurtje krijg? (geen explosie)
in max kan je geen MOOI vuurtje kweken.. daar kan je het beste plugins voor gebruiken, b.v phoenix... moet je maar ffe demo downloaden ofzo. Het kan ook met max, moet je gewoon bij de tut's kijken. Maar dit is een zeer onrealistisch vlammetje..Anoniem: 67638 schreef op 16 maart 2004 @ 22:04:
updeet!
[afbeelding]
Anoniem: 9542
edit: toch wel alleen heet het nu phoenix (en dus voegt deze post niks toe): http://www.chaosgroup.com/software/software.html
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 16-03-2004 23:02 ]
Anoniem: 91399
Klopt het is geen mooi vuurtje, maar ik dacht dat hij er iets aan zou kunnen hebben, maar ik ben het volledig met je eens: in max kun je niet echt eeen mooi en vooral realistisch vuurtje maken.Anoniem: 80198 schreef op 16 maart 2004 @ 22:48:
[...]
in max kan je geen MOOI vuurtje kweken.. daar kan je het beste plugins voor gebruiken, b.v phoenix... moet je maar ffe demo downloaden ofzo. Het kan ook met max, moet je gewoon bij de tut's kijken. Maar dit is een zeer onrealistisch vlammetje..
groeten koen

Ohjee, als ik dit alweer zie... pfff jongens, ik zou gaan winnen hey!
Ik ben aan iets nieuws begonnen. Dat koningsgedoe van de Inca's was toch niet helemaal duidelijk uit te beelden en ik liep vast op de muur.
Dus, nu een echte koning... niet eens zo oud...maar hij wordt wel mooi uitgewerkt zeg maar. En dat modelpoppetje gaat er nog uit, want je mag geen standaardobjecten gebruiken
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 77157
AURA is niet Phoenix, dat dacht ik eerst ook, maar een tijdje geleden had ik ergens een persbericht o.i.d. gelezen waarin stond dat het iets compleet nieuws is. Je kan het ook zien als je de plaatjes vergelijkt, AURA ziet er nu al veel mooier uit. Nog even wachten dusAnoniem: 9542 schreef op 16 maart 2004 @ 22:55:
http://www.chaosgroup.com/software/AURA/ zijn mooie vuutjes, alleen da's volgens mij nog niet verkrijgbaar
edit: toch wel alleen heet het nu phoenix (en dus voegt deze post niks toe): http://www.chaosgroup.com/software/software.html
MORGEN heb ik eindelijk dat jurygebeuren af ('s-avonds)... sorry mensen, maar het is lekker druk nu, moet morgen een aantal detailtekeningen af hebben voor school...
edit: nieuwsbericht op de site van Chaos Group: http://www.chaosgroup.com/news/20030321-01.html
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 17-03-2004 00:55 ]
Neenee, reken er maar niet op dat je je ooit met mijn traagheid kunt meten, en daar hoef ik verder geen hints over te gevenAnoniem: 77157 schreef op 17 maart 2004 @ 00:50:
MORGEN heb ik eindelijk dat jurygebeuren af ('s-avonds)... sorry mensen, maar het is lekker druk nu, moet morgen een aantal detailtekeningen af hebben voor school...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Voel me vereerd dat je me met 3d-god vergelijkt, aangezien dit m'n eerste echte editable poly isAnoniem: 63431 schreef op 16 maart 2004 @ 17:15:
Holy , dat doe je knap zeg, ik kan daar nog wel wat van leren.
Net zo veel als het knappe koppie van 3d-liefeheer
Die van jou ziet er ook al schattig uit, benieuwd wat voor details je toe gaat voegen.
Dank.Qylos schreef op 16 maart 2004 @ 18:12:
Ziet er goed uit. Misschien kun je de drak nog wat een organischer vorm geven, nu is het nog een beetje rechthoekig, al valt het niet zo erg op. Ook kunnen de ogen nog wat minder bol naar buiten (meer in de oogkassen).
De drakenkop vind ik nu meer op een slangenkop lijken, maar dat ik mijn mening.
Een draak is in feite een uit z'n krachten gegroeide hagedis, dus op zich vind ik het wel een compliment dat je hem op een slang vindt lijken
Ga de hoorntjes denk ik nog wat groter maken, dus dat zal dan al schelen. Ook wil ik er nog een paar tanden in fixen, dus dan wordt het ook al een stuk minder.
Ogen kunnen niet veel groter, dan steken ze namelijk door de kassen aan de bovenkant. Misschien dat ik ze nog wat ovaler maak.
Hoekig komt misschien doordat de mesh nog wat grof is aan de voorkant. Moet ik nog wat bijwerken, maar ga denk ik eerst met lichaam en/of ridder bezig.
HeheheDark Blue schreef op 17 maart 2004 @ 01:04:
[...]
Neenee, reken er maar niet op dat je je ooit met mijn traagheid kunt meten, en daar hoef ik verder geen hints over te geven
...wachten...
...heel lang wachten....
Ik buig voor jouw traagheid
nachtwerk is zo slecht nog niet: strak van de koffie met Autocad aan 't prullen onder het genot van een 80's internetzender, yea baby
Anoniem: 19894
Held!!
Ik zat te denken aan een mix tussen Beowulf (de film) en Buffy
Druk, druk, druk.Anoniem: 80198 schreef op 16 maart 2004 @ 19:52:
[...]btw Litoki waarom post jij bijna nooit meer iets, how come?
En als je comments wilt
- Mooie kop
- Aardige texture, beetje wazig hier en daar, kan wat meer kleurverschil gebruiken (subtiel dan wel)
- Alleen lijdt je de laatste tijd nogal aan het 'laat-ik-de-boel-maar-opvullen-met-kettingen-en-riempjes-symdroom'.
"Als je het echt druk hebt dan zeg je dat geen drie keer" - Theo MaassenLiToKi schreef op 17 maart 2004 @ 13:09:
[...]
Druk, druk, druk.
En als je comments wilt;
- Mooie kop
- Aardige texture, beetje wazig hier en daar, kan wat meer kleurverschil gebruiken (subtiel dan wel)
- Alleen lijdt je de laatste tijd nogal aan het 'laat-ik-de-boel-maar-opvullen-met-kettingen-en-riempjes-symdroom'.
Ik volg de 3d topic nog weleens maar wel jammer dat je werk er niet meer zo veel bijstaat...
3dgod gaat t aardig van je overnemen
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Uh detailts, ja ik ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwdAnoniem: 48458 schreef op 17 maart 2004 @ 01:23:
[...]
Voel me vereerd dat je me met 3d-god vergelijkt, aangezien dit m'n eerste echte editable poly is
Die van jou ziet er ook al schattig uit, benieuwd wat voor details je toe gaat voegen.
[...]
moeilijk moeilijk moeilijk
keep up de goo job, van iemand die ook voor het eerst een edit poly doet
jammer,LiToKi schreef op 17 maart 2004 @ 13:09:
[...]
Druk, druk, druk.
En als je comments wilt;
- Mooie kop
1.bedankt
2.texture moet ik ook nog verbeteren, maar is erg moeilijk allemaal, maar k ga het zeker proberen
3.hehe
btw druk, waarmee?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 17-03-2004 15:04 ]
en een wire'tje
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 17-03-2004 16:21 ]
Anoniem: 81369
Ik vind hem er zo kaal al zeer gelikt uit zienAnoniem: 80198 schreef op 17 maart 2004 @ 16:15:
update, nou nog haar, nog nooit echt goed gelukt. Moet het toch nog een keer proberen...
[afbeelding]
* Anoniem: 81369 doelt op een kale koning met een goud/rode kroon
orgineel!
Maar je moet die draken echt verder gaan uitwerken hoor... en mischien nog proberen te texturen
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 17-03-2004 19:28 ]
Reactie op 3. Denk eens aan plaatwerk of stukken stof. Er zijn hele harnassen te vinden zonder ook maar 1 riempje of ketting (zichtbaar dan wel).Anoniem: 80198 schreef op 17 maart 2004 @ 15:03:
[...]
jammer,
1.bedankt![]()
2.texture moet ik ook nog verbeteren, maar is erg moeilijk allemaal, maar k ga het zeker proberen![]()
3.hehe, opzich wel ja, is gewoon een tik denk ik net als blur en grain enzo, persoonlijke smaak denk ik..
, maar er komen nog meer kettingkjes en riempjes bij, het is tenslotte een koning
...maar moet het bij andere char idd een beetje minderen denk
btw druk, waarmee?
En druk met stage, 50 uur in de week bezig, 's avonds weinig zin nog actief te zijn, thnx for asking
Nou 1 ding heeft deze contest alvast opgeleverd, ik heb net een enorme tutorial gefinished "Spline head modelling"
Dat had ik normaal gesproken niet volgehouden
Nu nog in de praktijk toepassen met een eigen hoofd

nog veel tedoen natuurlijk , maar punt een , zijn ogen van het beestje en een heel veel aandacht aan de voor en achter pootjes geven.
Daar moet dringent iets aan gebeuren

Anoniem: 108943
wip2 nacht
moet een soort excalibur/koning arthur scene worden.
Het zwaard en de steen verander ik hoogswaarschijnlijk wel.
oh en alle textures die je tot zover ziet zijn procedurals.
ik ben een beginner dus een beetje rustig met C&C

Wie of wat zou mijn onderwerp zijn
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
De naam van je figuur sterkt mijn vermoeden; de trident van Neptunes/Poseidon. Hopelijk maak je zijn drager ook nog.MaDDoG schreef op 18 maart 2004 @ 00:52:
En mijn eerste WIP, vanavond ook maar eens begonnen.
[afbeelding]
Wie of wat zou mijn onderwerp zijn

Kleine update en beetje ingezoomd op het boeiende stuk.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

De texture van je steen ziet er gestretched en blurry uit. Ook kun je volgens mij de edges zien lopen; heb je er wel een meshsmooth overheen gegooid?Anoniem: 108943 schreef op 18 maart 2004 @ 00:44:
wip1 dag
wip2 nacht
moet een soort excalibur/koning arthur scene worden.
Het zwaard en de steen verander ik hoogswaarschijnlijk wel.
oh en alle textures die je tot zover ziet zijn procedurals.
ik ben een beginner dus een beetje rustig met C&C
De kleur van de heuvels kun je beter ook groen maken imo, dan valt het niet zo op dat je door het gras heen kunt kijken.
Gezien de lengte van het gras zijn de steen en vooral het zwaard wat klein. Excalibur was een heel machtig zwaard; zo lijkt het meer een dolk.
Gras ziet er netjes uit, zwaard ook. Vind de dagscene beter dan de nachtscene, omdat je bij de 2e niets meer van het gras kunt zien (op mijn monitor iig). Dus als je de nachtscene wilt gebruiken, zou ik wat maanlicht ofzo schuin van voren op je scene laten vallen. Kun je hele mooie effecten mee bereiken.
* Anoniem: 48458 is niet zo rustig geweest met C&C, maar hoopt toch dat je er wat aan hebt.
De steen moet je inderdaad nog smoothen, maar wel een paar edges chameren lijkt me mooi om toch wat definitie in je steen te krijgen.
De texture van de steen moet je even goed mappen en persoonlijk zou ik daar geen procedural voor gebruiken, maar liever minimaal een mooie diffuse en bump map.
Ik vind het gras heel mooi, de steen grootte is imo prima, het zwaard moet 2 x zo groot worden.
een leuk detail zou het zijn om een gleufje te maken waar het zwaard te steen in gaat. Even subtiel wat groter dan het zwaard.
netjes voor een beginner, nogmaals, vooral het gras.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
dit is het 2de hoofd dat ik model, en t valt me niet mee....misschien ook al wat teveel faces voor een kop die nog gesmooth moet worden.

C&C welkom
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Ik sluit me daar bij aan, een tutorial met goed gevolg afsluiten is één, deze in de praktijk brengen totaal iets anders6K schreef op 18 maart 2004 @ 15:10:
... Ik ben ook al 3 keer opnieuw begonnen... ik ga het denk ik nooit redden binnen de duur van de contest.

Ach ik zie wel waar ik strand, verliezen doen we toch niet, ik heb in 2 dagen tijd meer geleert dan ooit
En daar gaat 't toch om, imoAnoniem: 19894 schreef op 18 maart 2004 @ 15:12:
[...]Ach ik zie wel waar ik strand, verliezen doen we toch niet, ik heb in 2 dagen tijd meer geleert dan ooit
@ Rapzar; de vorm is goed, die bergen met tri's niet
edit; het zijn meer n-gons zie ik, je hebt je edges allemaal op visible staan... die zijn meestal wat makkelijker te fixen.
[ Voor 17% gewijzigd door LiToKi op 18-03-2004 15:23 ]
DTorro schreef op 18 maart 2004 @ 03:46:
bij het lezen van dit topic dacht ik gelijk aan de volgende Ancient King (of the future)
[afbeelding]

Je kunt er gerust een meshsmooth overheengooien, misschien verminderd dat wat de kantige look van het gezicht. Ook lijkt het alsof de render 16 bit is, de kleurenovergangen zien er namelijk raar uit.Rapzar schreef op 18 maart 2004 @ 14:05:
en nog een wipje..
dit is het 2de hoofd dat ik model, en t valt me niet mee....misschien ook al wat teveel faces voor een kop die nog gesmooth moet worden.
[afbeelding]
C&C welkom
Begint al echt mooi te worden. De reflectie in het rechteroog ziet er goed uit. De bump map op het voorhoofd kan wel nog beter.Anoniem: 80198 schreef op 18 maart 2004 @ 17:02:
mini, mini update... meer om m'n nieuwe logo te testen![]()
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat voor scene je er omheen gaat bouwen eigenlijk.

Na het werk van enkele voorgangers is dit niet zo spectaculair. Maargoed, het is mijn eerste hoofd in 3ds max. En nu snel aan de studie...
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
[ Voor 84% gewijzigd door Mercarra op 18-03-2004 17:32 ]
Anoniem: 27642
maar ik ga even in mierenneuk modus voor C&C.
Het haar wat hij op zijn gezicht heeft vind ik er heel slecht uit zien. het zijn meer sprieten staal draad dan echt haar.
voor zijn wenkbrouwen gaat dat nog wel. maar vooral zijn bakkebaarden zien er echt heel "vreemd" uit.
een lichte buiging erin zou het geheel wat echter doen laten lijken.
Ook zou het haar aan zijn bakkenbaarden wat dunner moeten zijn IMHO, zodat je meer de reflectie/spiegeling van het haar ziet, inplaats van het haar echt physiek ziet. (of iig die impressie geven)
Zijn hoofd is te symetries. (uiteraard nog work in progress dat snap ik)
vooral bij zijn neus is dat best een puntje vind ik.
meschien een neusvleugel piercing aan 1 kant?
zijn linker oog (naja eigenlijk zijn rechteroog spiegelbeeld enzo)
wat zijn er onder dat oog? ik kan het niet echt goed indentificeren.
voor de rest vind ik hem geniaal, als hij zwart zou zijn zou het zo een drow/dark elf kunnen zijn.
en zijn kroon vind ik ook heel mooit gedaan. Het lijkt echt een oude verweerde bronze/koperen kroon die al milenia door zijn stam/clan van koning op koning door gegeven word.
maar als reflectie hierop vind ik zajn oorbellen weer te netjes.
de cylinder waar de tand in vast zit ziet er veelste net uit.
meschien heel de cylinder weg halen en de tand compleet afwerken en het kettinkje daaraan laten hangen? (voor de wat meer primative look?)
en hij is te schoon. op de "bobbeltjes" na is zijn huid heel mooi egaal. zo'n type persoon zou (in mijn hoofd) zeker wat pigment vertekening moeten hebben.
en je logo ziet er cool uit
@mercarra
ziet er vet uit
als je dat haar niet als texture zou hebben maar als particles of splines of hoe het werkt in jouw programma dat zou er stukken beter uit zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 18-03-2004 17:35 ]
Met scatter moet dat kunnen ofzo in 3ds max? Zal ik nog naar kijken.Anoniem: 27642 schreef op 18 maart 2004 @ 17:32:
@mercarra
ziet er vet uit
als je dat haar niet als texture zou hebben maar als particles of splines of hoe het werkt in jouw programma dat zou er stukken beter uit zien.
bedanktAnoniem: 27642 schreef op 18 maart 2004 @ 17:32:
Zucht, en 3D--god heeft zijn stuk al weer bijna af voordat ik begonnen ben
maar ik ga even in mierenneuk modus voor C&C.
Het haar wat hij op zijn gezicht heeft vind ik er heel slecht uit zien. het zijn meer sprieten staal draad dan echt haar.
voor zijn wenkbrouwen gaat dat nog wel. maar vooral zijn bakkebaarden zien er echt heel "vreemd" uit.
een lichte buiging erin zou het geheel wat echter doen laten lijken.
Ook zou het haar aan zijn bakkenbaarden wat dunner moeten zijn IMHO, zodat je meer de reflectie/spiegeling van het haar ziet, inplaats van het haar echt physiek ziet. (of iig die impressie geven)
Zijn hoofd is te symetries. (uiteraard nog work in progress dat snap ik)
vooral bij zijn neus is dat best een puntje vind ik.
meschien een neusvleugel piercing aan 1 kant?
ow en btw die zwarte vlekjes onder zijn ogen en bij zijn mond, is gewoon omdat ik standaard shadow aanheb, k zal de volgende keer een betere schaduw maken. Maar dan gaat de rendertijd ook weer flink omhoog...
zijn linker oog (naja eigenlijk zijn rechteroog spiegelbeeld enzo)
wat zijn er onder dat oog? ik kan het niet echt goed indentificeren.
voor de rest vind ik hem geniaal, als hij zwart zou zijn zou het zo een drow/dark elf kunnen zijn.
en zijn kroon vind ik ook heel mooit gedaan. Het lijkt echt een oude verweerde bronze/koperen kroon die al milenia door zijn stam/clan van koning op koning door gegeven word.
maar als reflectie hierop vind ik zajn oorbellen weer te netjes.
de cylinder waar de tand in vast zit ziet er veelste net uit.
meschien heel de cylinder weg halen en de tand compleet afwerken en het kettinkje daaraan laten hangen? (voor de wat meer primative look?)
en hij is te schoon. op de "bobbeltjes" na is zijn huid heel mooi egaal. zo'n type persoon zou (in mijn hoofd) zeker wat pigment vertekening moeten hebben.
en je logo ziet er cool uit
Maar mijn stuk is nog verre van af hoor

btw zwarte vlekjes bij ogen en mond, is omdat ik nou verrote schaduws heb. Zal deze de volgende keer beter instellen(gaat de rendertijd ook helaas weer omhoog....)
En k zat te denken aan nog een, een of ander teken op zijn voorhoofd..Goed idee?of zal het niet doen?
nog een btw K ga ffe mijn naam veranderen in d-tox, aangezien dat tegenwoordig overal onderstaat, en verder ook overal mijn nick is... en dit nogal te patserig is
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 18-03-2004 18:32 ]
Anoniem: 93071
Leuk begin. Het lijkt alsof de renderkwaliteit niet al hoog staat. Ook zijn de textures wel low-quality.mercarra schreef op 18 maart 2004 @ 17:31:
[afbeelding]
Na het werk van enkele voorgangers is dit niet zo spectaculair. Maargoed, het is mijn eerste hoofd in 3ds max. En nu snel aan de studie...
Maar het ziet er wel uit als een echte koning, dus je bent op de goede weg.
waarom hebben die gasten altijd grijze sikjes
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
textures zijn bij hem zo te zien van een foto. Waar hij een baartje en wenkbrauwen heeft heeft bijgemaakt...op de een of andere manier, zie je dat elke keer zo, en vind het eerlijk gezegt ook niet mooi. Je kan veel beter je eigen textures maken..maar het ziet er idd al konings achtig uit, dus je gaat zkr de goeie kant opQylos schreef op 18 maart 2004 @ 18:44:
[...]
Leuk begin. Het lijkt alsof de renderkwaliteit niet al hoog staat. Ook zijn de textures wel low-quality.
Maar het ziet er wel uit als een echte koning, dus je bent op de goede weg.
ow en als je nog comments wil over de mesh, moet je wires posten, of gewoon een grijze versie zie je alles stukken beter...kijk maar
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 18-03-2004 19:17 ]
De texture is inderdaad van een foto. En dat zie je te goed. Ik zal er zelf 1 gaan maken. Wel is de grootte van de texture zon 2500x1500. Dus waarom ie niet zo scherp lijkt weet ik niet precies. Misschien dat mijn instellingen van brazil wat gaar zijn.Anoniem: 80198 schreef op 18 maart 2004 @ 19:13:
[...]
textures zijn bij hem zo te zien van een foto. Waar hij een baartje en wenkbrauwen heeft heeft bijgemaakt...op de een of andere manier, zie je dat elke keer zo, en vind het eerlijk gezegt ook niet mooi. Je kan veel beter je eigen textures maken..maar het ziet er idd al konings achtig uit, dus je gaat zkr de goeie kant op
ow en als je nog comments wil over de mesh, moet je wires posten, of gewoon een grijze versie zie je alles stukken beter...kijk maar
Het gaat erg lastig worden om haar te maken. Misschien met die fur plugin ofzo die vaak wordt genoemd.
wire:

Hoe een nette wire moet weet ik niet. Wel heb ik geprobeert het een beetje eenvoudig te houden en niet teveel tri's te gebruiken. Maak soms kan je daar echt niet omheen... toch?

Ik heb ook zn kin maar wat ingekort. Op de schets vond ik t wel leuk, maar in 3D was t geen porum.
@LiToki : ik ben wel begonnen, met vierkantje, maar check 'altijd' (alsof ik t vaak doe
16 hele bits, joh doe maar luxe. Nee, t zijn er maar 8 (opdat GOTers met 56k modems geen uur hoeven te wachten)Qylos schreef :
... Ook lijkt het alsof de render 16 bit is, ...
-
Uit de PS helpfile:
Bit depth--also called pixel depth or color depth--measures how much color information is available to display or print each pixel in an image. Greater bit depth (more bits of information per pixel) means more available colors and more accurate color representation in the digital image. For example, a pixel with a bit depth of 1 has two possible values: black and white. A pixel with a bit depth of 8 has 28, or 256, possible values. And a pixel with a bit depth of 24 has 224, or roughly 16 million, possible values. Common values for bit depth range from 1 to 64 bits per pixel.
In most cases, Lab, RGB, grayscale, and CMYK images contain 8 bits of data per color channel. This translates to a 24-bit Lab bit depth (8 bits x 3 channels), a 24-bit RGB bit depth (8 bits x 3 channels), an 8-bit grayscale bit depth (8 bits x 1 channel), and a 32-bit CMYK bit depth (8 bits x 4 channels). Photoshop can also work with Lab, RGB, CMYK, multichannel, and grayscale images that contain 16 bits of data per color channel.
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 18-03-2004 21:55 ]
*klik*

@mercarra: zo, lekker low poly, dat hoofd. Is er niet echt aan af te zien, imo. Tri's zijn niet mega-erg, zolang je ze maar niet teveel gebruikt (geloof dat LiToKi hierboven iets zei over minimaal 80% quads).
* Anoniem: 48458 gaat maar eens nadenken over het lichaam van z'n draakje
Ziet er nog een beetje vierkantig uit, probeer wat in breedte te varieren en ook een hoofd toe te voegen. Zijn dat wolken op de achtergrond?Anoniem: 73881 schreef op 18 maart 2004 @ 20:35:
Kijjk, dit wordt zo'n standbeeld:
[afbeelding]
Moet nog veeeeeeeeeel aan gebeuren...
[quote]Anoniem: 77157 schreef op 18 maart 2004 @ 21:51:
Ik denk dat jullie elkaar verkeerd begrijpen over dat kleurdieptegedoe, wat Qylos denk ik bedoelt is de totale kleurdiepte en wat jij bedoelt is de kleurdiepte per channel, de eerste zie je bv als je de kleurinstellingen van windows voor je hebt en de tweede zie je in photoshop, jouw 8 bit per kanaal is dus (bij RGB) 24 bits.[/quote]
Tis een png8 compressie, en die is wel degelijk 8 bit (en ik gebruik maar 64 kleuren dus 2 van die 8 bits gebruik ik zelfs niet) correct me if i'm wrong
Png 8-bit kent inderdaad maar 256 kleuren. Voor 8 bit ziet het er nog best ok uit dan. Al is een 8 bit png heel anders dan een 8 bit gif, omdat png wel zijn palet uit die van het 24bit spectrum haalt.Rapzar schreef op 18 maart 2004 @ 22:00:
offtopic:
[quote]Anoniem: 77157 schreef op 18 maart 2004 @ 21:51:
Ik denk dat jullie elkaar verkeerd begrijpen over dat kleurdieptegedoe, wat Qylos denk ik bedoelt is de totale kleurdiepte en wat jij bedoelt is de kleurdiepte per channel, de eerste zie je bv als je de kleurinstellingen van windows voor je hebt en de tweede zie je in photoshop, jouw 8 bit per kanaal is dus (bij RGB) 24 bits.[/quote]
Tis een png8 compressie, en die is wel degelijk 8 bit (en ik gebruik maar 64 kleuren dus 2 van die 8 bits gebruik ik zelfs niet) correct me if i'm wrong

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 18-03-2004 22:31 ]
Ik zou alleen die klauwen, hoorns en teennagels even detachen van je mesh ofzo (in ieder geval een mooiere overgang maken), want op deze manier heeft de huid/het vlees van je draak geen dikte.

De Zwaard moet ik nog steeds veranderen en die steen mja ik krijg het toch niet helemaal goed maar weet niet precies wat

Ik gebruik lightwave dus als iemand specifiek daarvoor nog goede tips heeft voor lucht of gras met meer variatie graag .
En die schaduwen die je op de grond ziet zijn dus van de wolken. Ik weet niet of ik die nu uit of aan moet zetten.
inieder geval C&C graag
die wolkenschaduwen zijn nogal hard en dicht, misschien kun je dat instellen dat ze licht half doorlaten. (ik ken LW niet echt, maar dat kan vast en zeker wel)
ik vind t iig al mooi worden. Ik heb geen idee hoe, maar misschien kun je op een of ander manier laten zien dat er al heel veel mensen aan dat zwaard hebben staan trekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Rapzar op 18-03-2004 23:30 ]

M'n allereerste hoofd! Moet uiteraard nog een hoop aan gebeuren, maar ik had van mijzelf nooit verwacht dat ik het kon
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 18-03-2004 23:43 ]
Ik heb nog geen idee waar dit heengaat, weet ook echt niet of ik het allemaal ga redden, maar hier is het begin van mijn char

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Kop (6K schreef op 18 maart 2004 @ 23:47:
nou krusher... als jij je eerste hoofd gaat posten blijf ik niet achter.
Ik heb nog geen idee waar dit heengaat, weet ook echt niet of ik het allemaal ga redden, maar hier is het begin van mijn char![]()
[afbeelding]
Het is wel wennen om via splines zo te werken trouwens

Gras ziet er al erg mooi uit, hoe je heb je dat gedaan als ik vragen mag?Anoniem: 108943 schreef op 18 maart 2004 @ 23:13:
een kleine update:
[afbeelding]
De Zwaard moet ik nog steeds veranderen en die steen mja ik krijg het toch niet helemaal goed maar weet niet precies wat
Ik gebruik lightwave dus als iemand specifiek daarvoor nog goede tips heeft voor lucht of gras met meer variatie graag .
En die schaduwen die je op de grond ziet zijn dus van de wolken. Ik weet niet of ik die nu uit of aan moet zetten.
inieder geval C&C graag
Ik zou de schaduwen van de wolken weghalen, want nu lijkt het gewoon niet te kloppen; op een heldere dag schaduwen op het gras zonder enige voorwerpen in de buurt die de grote van de schaduw kunnen veroorzaken.
Misschien kan je nog wat variatie toevoegen aan de scene, nu is het nog een beetje eentonig en saai. Probeer het landschap meer te laten 'blenden' met de steen: in het natuur vindt men niet zo een soort steen in een grasland.
Anoniem: 27642
dus ik zal er ook aan moeten geloven.
Zucht, het ziet er meer uit als het mogoliede neefje van casper het spookje.
maarja ik kan dan ook geen mensen modelen, en zeker niet met het tijd gebrek dat ik tegenwoordig heb.
voor de rest het nerts nog wat op gefraaid.
en een proef ketting gemaakt.

ach, ik ben ook wel tevreden hoor, dit is de eerste keer dat het in ieder geval ergens op begint te lijkenAnoniem: 19894 schreef op 18 maart 2004 @ 23:56:
[...]
Kop () op, houd vol
![]()
Het is wel wennen om via splines zo te werken trouwensEen 3D muis zou erg welkom zijn
Ben nu aan het stoeien met zijn oren

ik doe het trouwens niet met splines, gewoon boxmodellen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Je koning ziet er best wel ongelukkig uit. De wangen zijn wat breed en de neus is wat scherp aan het uiteinde. Ook is z'n hoofd puntig, en dat is niet zo met normale mensen.Anoniem: 27642 schreef op 19 maart 2004 @ 00:51:
Tsja mijn koning zal toch ook op zijn minst een hoofd moeten hebben.
dus ik zal er ook aan moeten geloven.
Zucht, het ziet er meer uit als het mogoliede neefje van casper het spookje.
maarja ik kan dan ook geen mensen modelen, en zeker niet met het tijd gebrek dat ik tegenwoordig heb.
voor de rest het nerts nog wat op gefraaid.
en een proef ketting gemaakt.
[afbeelding]
Ik zie ook nog wat storende karteltjes, misschien heb je AA uitstaan? Nog een ding: het hoofd (en vooral de nek) lijken erg klein t.o.v. de grote mantel.
Het gras heb ik gemaakt met sasquatch lite.Qylos schreef op 19 maart 2004 @ 00:22:
[...]
Gras ziet er al erg mooi uit, hoe je heb je dat gedaan als ik vragen mag?
Ik zou de schaduwen van de wolken weghalen, want nu lijkt het gewoon niet te kloppen; op een heldere dag schaduwen op het gras zonder enige voorwerpen in de buurt die de grote van de schaduw kunnen veroorzaken.
Misschien kan je nog wat variatie toevoegen aan de scene, nu is het nog een beetje eentonig en saai. Probeer het landschap meer te laten 'blenden' met de steen: in het natuur vindt men niet zo een soort steen in een grasland.
De schaduwen heb ik weggehaald hier en ziet er wel beter uit maar maakt het landschap eentonig.
Dus ik zat te denken om wat bomen en dergelijke te plaatsen om wat variatie in landschap te krijgen. moet alleen ff kijken hoe je bomen maakt. En misschien nog een gebouw ergens
@Rapzar: Het renderen duurt op dit moment 8 minuten dat komt omdat ik een veel te groot landschap heb gemaakt en meer dan de helft zie je nu niet eens.
Over dat zwaard trekken enzo, ik heb geen idee hoe ik dat een beetje goed eruit kan laten zien maar ik ga inieder geval nog gleufjes in de rots maken zodat het lijkt dat iemand het heeft geprobeerd
Respect voor iedereen die een char maakt ik heb dit de eerst dagen geprobeerd maar is niet erg goed gelukt.
voor een eerste keer6K schreef op 18 maart 2004 @ 23:47:
nou krusher... als jij je eerste hoofd gaat posten blijf ik niet achter.
Ik heb nog geen idee waar dit heengaat, weet ook echt niet of ik het allemaal ga redden, maar hier is het begin van mijn char![]()
[afbeelding]
btw die oogkleur
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 19-03-2004 15:21 ]
tip voor een snelle mooie wire (imho)> over een grijze material overheen flikkeren, alles selecteren en zwart maken, geen zwart material erop. Maar gewoon het voorwerp zwart maken, in de modifie pannel zwart instellen, snappie?> dan gewoon f4(evt f3), dan gewoon screenshot et voila... eventueel altx voor grote wire...werkt perfect en snel ImHomercarra schreef op 18 maart 2004 @ 19:52:
[...]
De texture is inderdaad van een foto. En dat zie je te goed. Ik zal er zelf 1 gaan maken. Wel is de grootte van de texture zon 2500x1500. Dus waarom ie niet zo scherp lijkt weet ik niet precies. Misschien dat mijn instellingen van brazil wat gaar zijn.
Het gaat erg lastig worden om haar te maken. Misschien met die fur plugin ofzo die vaak wordt genoemd.
wire:
[afbeelding]
Hoe een nette wire moet weet ik niet. Wel heb ik geprobeert het een beetje eenvoudig te houden en niet teveel tri's te gebruiken. Maak soms kan je daar echt niet omheen... toch?
En een aantal tri's zal je altijd houden, of je moet echt heel veel moeite moeten doen om ze eruit te houden, maar een paar geeft vaak niks, zeker niet als je het geheel niet gaat animeren.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 19-03-2004 15:49 ]
tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben komt het grootste obstakel: shag:hair, daar zie ik echt als een brok tegenop...
en als dat ooit wil lukken moet ik nog kleren maken (lichaam sla ik over
maar je compliment geeft me goede moed
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
mooizo, ik heb er ook altijd moeite mee om ergens mee door te gaan... en doe het dus ook vaak niet, nu heb 'k er nog wel zin in hoor, maar kan zo weg zijn6K schreef op 19 maart 2004 @ 15:55:
@d-tox: tenx ! ik moet zeggen dat ik er ook erg blij mee ben, had dit niet verwacht, vanavond wil ik proberen te oren af te hebben. De allerbelangrijkste en moeilijkste dingen gaan nu pas beginnen: goede huidshader maken (geen idee hoe ik dat ga doen) en flink wat rimpels enzow...
tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben komt het grootste obstakel: shag:hair, daar zie ik echt als een brok tegenop...
en als dat ooit wil lukken moet ik nog kleren maken (lichaam sla ik over) en dan nog onderarmen en handen... oei oei oei... wat gaat dit nog veel frustratie opleveren...
maar je compliment geeft me goede moed
En dat d-tox gedeelte wil maar niet lukken, heb 't gister nog geprobeert, maar dat domme e-mail gedoe op tweakers zogt wel voor overdreven veel moeite, om een account te maken. Zeeeer stom gedaan!
Anoniem: 41017
een nette "hoofd wire" is een goede topologie en geen tri's.mercarra schreef op 18 maart 2004 @ 19:52:
[...]
Als je vanaf het begin goed op de triangles let kan het zeker wel.
Een triangle in de neus boeit totaal niet. Maar een triangle bij de "mond spier" kan heeel veel problemen opleveren bij animeren. Belangrijke gedeeltes moet je altijd proberen triangle vrij te houden.
Ik doe trouwens ook weer mee
wel leuk onderwerp
Denk dat dat eerder aan jou ligt hoor. Je kan trouwens ook gewoon je naam aanpassen (eenmalig). Waarom trouwens je naam veranderen in een film ?? (met stalloneAnoniem: 80198 schreef op 19 maart 2004 @ 16:02:
[...]
En dat d-tox gedeelte wil maar niet lukken, heb 't gister nog geprobeert, maar dat domme e-mail gedoe op tweakers zogt wel voor overdreven veel moeite, om een account te maken. Zeeeer stom gedaan!.. ga zo ffe een e-mail adres ergens aanmaken die die hopelijk wel aanneemt...
@Rapzar: ziet er erg leuk uit, maar het is wel een rommeltje he. Als je eerst alles een beetje opschoont voor je verder gaat...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
je naam is toch permanentinquestos schreef op 19 maart 2004 @ 16:34:
[...]
Denk dat dat eerder aan jou ligt hoor. Je kan trouwens ook gewoon je naam aanpassen (eenmalig). Waarom trouwens je naam veranderen in een film ?? (met stallone![]()
)).
@Rapzar: ziet er erg leuk uit, maar het is wel een rommeltje he. Als je eerst alles een beetje opschoont voor je verder gaat...

en nou nix tegen mijn nickname he
Ik had die naam, en ja...toen kwam stallone, en die moest er weer es een film van maken..hij heeft gewoon mijn idee gejat. Zo kun je het ook zien
3d---god: kijk even hier: Nickchange regels *updated* voor een eventuele nickchangeAnoniem: 80198 schreef op 19 maart 2004 @ 17:50:
[...]
je naam is toch permanent?
en nou nix tegen mijn nickname he.
Ik had die naam, en ja...toen kwam stallone, en die moest er weer es een film van maken..hij heeft gewoon mijn idee gejat. Zo kun je het ook zien
Zie hier:
Nickchange : eenmalig wordt toegestaan.
yeah, righten nou nix tegen mijn nickname he.
Waar staat de D dan op in jouw naam, en betekent die Tox dan nog wat
anyway, zwaar offtopic
edit: he, tis dus verandert (te zien aan Krushers topic)
[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 19-03-2004 18:51 ]
aha, bedanktinquestos schreef op 19 maart 2004 @ 18:50:
[...]
[...]
yeah, right![]()
Waar staat de D dan op in jouw naam, en betekent die Tox dan nog wat
anyway, zwaar offtopic
edit: he, tis dus verandert (te zien aan Krushers topic)
Maarehh je gelooft me niet he? ennuhhh die D staat voor....ehmm...ehh jahuhhh..... i don't know... maar k heb het echt zelf bedacht.
D-tox is al bezet!!!!!!!!!NEEEEEHEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
WAT NU? s-tox klinkt niet.....help!!!!!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 19-03-2004 19:21 ]
3d-tox ?
En voor het nuttigheidsgehalte:
@rapzar: ik zou die kop van jou wat meer poly's geven en het liefst ook proberen er wat meer quads van te maken. Ik vind het namelijk een leuk ontwerp, en daar doet imo de uitvoering wat aan af op het moment (nofi).
Just my 2 cents
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 19-03-2004 19:36 ]
Dit topic is gesloten.