[3D] Contest V20: Ancient Kings Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.033 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

dan maak je er toch k-pax van ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

hehe :P , beter ze hebben het dus toch verandert... :D , zeggen ze eerst dat het niet kan.. :/ helemaal depri, kan het toch wel :9
@6k, whahahah zo kan je wel elke mogelijke film aflopen >:) , heb mijn nick echt niet gejat van die film hoor :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 19-03-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

I know, was ook maar een flauw geintjuh...
pfff.... zit hier flink te stoeien met die oren bah bah... ondingen zijn het toch en dan te bedenken dat ik ze helemaal niet nodig heb omdat mijn char een soort kapuchon (op zeker is dit een spelfout) krijgt, maar ja... eigenwijs he...

en dan nog die huid en haren in het vooruitzicht.... *** zucht ***

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

6K schreef op 19 maart 2004 @ 21:12:
...
Shag: Hair maakt je leven makkelijker ;)

Tja die huid.. texturing hell :( Eens kijken of ik weg kom met TL_unwrap :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 19 maart 2004 @ 21:12:
I know, was ook maar een flauw geintjuh...
pfff.... zit hier flink te stoeien met die oren bah bah... ondingen zijn het toch en dan te bedenken dat ik ze helemaal niet nodig heb omdat mijn char een soort kapuchon (op zeker is dit een spelfout) krijgt, maar ja... eigenwijs he...

k zit hier flink te stoeien met mijn tap :D , feestjuhh hiero... anyway je kan beter geen shag hair gebruiken... Kan beter met planes en opacity maps werken... kost veeeeel minder geheugen, en ook minder rendertijd. En is veel makkelijk, tenzij je kort haar wilt.. het is mij iig nog nooit fatsoenlijk gelukt met shag hair... En de meeste mensen gebruiken toch planes..je kan het natuurlijk allebei proberen en dan kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Goed, ik zal eens wat linkjes in deze wilde strijd gooien:

Stahlberg's skin tutorial, goede tips voor iedereen, maar is voor Maya:
http://optidigit.com/stevens/
Ga naar tutorials -> skin shading

Thread op CGTalk over deze tutorial en over hoe je dit in Max kan doen:
http://www.cgtalk.com/sho...8&perpage=15&pagenumber=1

Goede tutorial over het maken van een goede oogtexture, laat wel die raamreflectie weg aangezien je dit kan renderen!
http://www.3dtotal.com/te..._eye2/antro_eyetex_01.asp

Goede CGTalk thread over 'sub-d' modelen, over hoe je goed met je mesh moet werken, over polys, tri's en n-gons en nog veel meer:
http://www.cgtalk.com/sho...3&perpage=15&pagenumber=1

Tutorial over hoe je rimpels maakt in een hoofd, hele leuke manier, de tutorial is voor Maya, maar dit stuk is voor iedereen bruikbaar:
http://www.thehobbitguy.c...s/polymodeling/page15.htm

Wimpers #1, ook weer voor Maya, maar je kan er genoeg uithalen:
http://www.alias.com/eng/...aya_eyelashes/index.jhtml

Wimpers #2, Max:
http://www.juansiquier.co...elashes/eyelashes_eng.htm

De welbekende Jean d'Arc tutorial (Max), de verhoudingen zijn niet realistisch maar het behandelt wel alle aspecten van het maken van een character, heel heel goed voor beginners om eens door te lezen:
http://www.3dtotal.com/ff...ax/joanofarc/joanmenu.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mijn post hierboven is aangepast, inclusief oor nu
beter krijg ik hem niet (heb geen zin om 3 stappen terug te gaan... komt toch haar overheen waarschijnlijk)

even zo gedaan (overschreven) omdat ik niet nog zo'n grote pic wilde plaatsen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jury'rapport' is nu half af, zondag helemaal, het is heel druk allemaal en ik heb ongeveer zo'n 20 regels de man aan tekst (vraag me niet waarom, ik weet het ook niet :)), dus dat duurt wel even. Maar goed, excuses voor de vertraging :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
Anoniem: 77157 schreef op 20 maart 2004 @ 01:03:
Jury'rapport' is nu half af, zondag helemaal, het is heel druk allemaal en ik heb ongeveer zo'n 20 regels de man aan tekst (vraag me niet waarom, ik weet het ook niet :)), dus dat duurt wel even. Maar goed, excuses voor de vertraging :*)
unf*ckingbelievable. Dat zijn gewoon 240/50=5 a4'tjes :P geem wonder die vertraging

Maargoed, ga ik weer offtopic. sorry

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 08:01

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton01.jpg
En het lichaam is aan de beurt. Superwip!

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49
Mijn king ziet er niet meer zo oud uit. Komt door de huidskleur, en het haar dat op deze manier niet echt mooi is. (scatter)

Toch even een w.i.p. ondanks ik deze kant totaal niet op zal gaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/king3.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

En een update
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton02.jpg

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er goed uit.. maar is die staf niet iets te schoon? voor een ancient king.... wat word het? een zeegod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81369

Anoniem: 80198 schreef op 20 maart 2004 @ 18:31:
[...]

ziet er goed uit.. maar is die staf niet iets te schoon? voor een ancient king.... wat word het? een zeegod?
oude oma'tjes gaan breien, oude opa'tjes gaan hun stafje oppoetsen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 81369 op 20-03-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 08:10
Ziet er al goed uit. De koning is wel erg stevig gebouwd, maar dat versterkt het idee "Ancient Kings" wel denk ik. Laat je die groene huidskleur zo?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Anoniem: 80198 schreef op 20 maart 2004 @ 18:31:
Als het een god is (en volgens mij wordt er duidelijk gehint naar Poseidon / Neptunus), dan heeft hij natuurlijk niet zo maar een staf. Die staf zal zichzelf wel schoon houden.
Qylos schreef op 20 maart 2004 @ 19:00:
Ziet er al goed uit. De koning is wel erg stevig gebouwd, maar dat versterkt het idee "Ancient Kings" wel denk ik. Laat je die groene huidskleur zo?
Volgens mij wordt Poseidon / Neptunus wel vaker flink gespierd en ietwat groenig afgebeeld (groene zeekleur en zo). Iets meer blauwig zou ook kunnen, aangezien dat de kleur is waarin de planeet Neptunus meestal afgebeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

En om alle twijfel uit de weg te helpen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton03.jpg

@D-Tox: het wordt dus Triton, zoon van Poseidon en Amphitrite. God (koning :P) van de zee en het water. De staf, tsja, daar ben ik nog niet helemaal over uit wat ik ermee ga doen. Kan best dat hij nog een keer flink gaat veranderen.

@ Qylos: Het wordt inderdaad een groen/blauwe huidskleur. Ergens in die richting. Speel ik ook nog wel even mee tussen mijn rendertjes door. En hij wordt erg breed ja. Een goede koning is sterk als een paard en wijs als een uil. Of zo :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ehm ik zou toch die benen nét even andersom draaien hoor :D hij ziet er wel grappig uit zo, maar die knik lijkt meer op het paar knieën...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Dark Blue schreef op 20 maart 2004 @ 19:47:
Ehm ik zou toch die benen nét even andersom draaien hoor :D hij ziet er wel grappig uit zo, maar die knik lijkt meer op het paar knieën...
Vind ik eigenlijk niet. De staart vind ik best wel een goede vorm hebben. Alleen is het een mannenbovenlijf, maar ik heb nog nooit een mannelijke zeemeermin gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Qylos schreef op 20 maart 2004 @ 20:59:
[...]

Vind ik eigenlijk niet. De staart vind ik best wel een goede vorm hebben. Alleen is het een mannenbovenlijf, maar ik heb nog nooit een mannelijke zeemeermin gezien.
Tuurlijk wel, een zeemeerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Qylos schreef op 20 maart 2004 @ 20:59:
[...]

Wat dacht je van de vader van Ariel (kleine zeemeermin)? Wedden dat je die wel hebt gezien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Anoniem: 76345 schreef op 20 maart 2004 @ 19:11:
[...]

Als het een god is (en volgens mij wordt er duidelijk gehint naar Poseidon / Neptunus), dan heeft hij natuurlijk niet zo maar een staf. Die staf zal zichzelf wel schoon houden.

[...]

Volgens mij wordt Poseidon / Neptunus wel vaker flink gespierd en ietwat groenig afgebeeld (groene zeekleur en zo). Iets meer blauwig zou ook kunnen, aangezien dat de kleur is waarin de planeet Neptunus meestal afgebeeld wordt.
offtopic:
icon jatter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
mercarra schreef op 20 maart 2004 @ 16:53:
Mijn king ziet er niet meer zo oud uit. Komt door de huidskleur, en het haar dat op deze manier niet echt mooi is. (scatter)

Toch even een w.i.p. ondanks ik deze kant totaal niet op zal gaan.

[afbeelding]
Is al stukken beter dan de vorige. Alleen ik zou de huidskleur weer terugzetten, is wat passender denk ik.

Misschien kan je het haar nog een beetje tweaken, want nu zit er ook haar op z'n oren en is de overgang van huid naar haar ook niet zo realistisch.
HyperioN. schreef op 20 maart 2004 @ 21:26:
[...]

offtopic:
icon jatter :(
offtopic:
Kun je zulke dingen niet via email doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 15:35

GeNiTaLiX

Naapje

Nou daar komt ie dan maar
Afbeeldingslocatie: http://www.coltju.nl/woo.jpg

op hoop dan maar }:O 8)7 (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hehehe of je poppetje is een reus of je kasteel staat in madurodam ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

GeNiTaLiX schreef op 20 maart 2004 @ 22:02:
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26166/full.jpg
Hé, wat leuk, mijn kasteel :D

Dat is helaas niet mijn koning... die komt er ff wat anders uit te zien :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 21 maart 2004 @ 00:03:
[...]

[afbeelding]
Hé, wat leuk, mijn kasteel :D

Dat is helaas niet mijn koning... die komt er ff wat anders uit te zien :+
ziet er gelikt uit :), leuk idee zo'n ruïne-achtig kasteel. Zal wel heel erg liggen aan de texture hoe dit uitpakt (i.v.m. dust en scratches e.d. om het er echt vervallen uit te laten zien :))

* Anoniem: 81369 gaat slapie slapie doen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ach, ze zeiden dat ik moest winnen 8)7 en ik weet nog dat ik contest v6 gewonnen heb met zo'n kasteeltje (alleen dan in Vue d'esprit) ... dus model ik er weer een :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
GeNiTaLiX schreef op 20 maart 2004 @ 22:02:
[afbeelding]

Voor het beste resultaat kun je het beste het kasteel zelf maken, dat ziet er veel beter uit. Nu valt de 2d achtergrond nogal op.

En de verhoudingen kloppen nog niet, zoals gezegd. Ook zou ik even het mannetje allemaal dezelfde grijze material geven voordat je hem een texture geeft, nu lijkt het nog een carnavalpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Meneer generiek hoofd:
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton04.jpg
Begonnen met het hoofd dus. Baard, haar en kroon zijn nog erug wip. Eigenlijk meer even erop gemaakt zodat hij niet kaal zou zijn en ik meer kan laten zien wat het ongeveer moet worden.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDDoG schreef op 21 maart 2004 @ 01:27:
Meneer generiek hoofd:
[afbeelding]
Begonnen met het hoofd dus. Baard, haar en kroon zijn nog erug wip. Eigenlijk meer even erop gemaakt zodat hij niet kaal zou zijn en ik meer kan laten zien wat het ongeveer moet worden.
*thumbs up* :D ... Het lijkt zo wel alsof hij een kilotje af mag vallen, het bovenlijf is net iets té gespierd/dik imo :) (vergeleken met het hoofd, in verhouding met de staartvin is het goed). Of komt het door het aanzicht? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 81369 op 21-03-2004 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
MaDDoG schreef op 21 maart 2004 @ 01:27:
Meneer generiek hoofd:
[afbeelding]
Ziet er goed uit hoor. De baard is alleen nog te meshsmoothachtig, misschien moet je een plugin zoals shaghair daarvoor gebruiken. Maar als je geen close-ups gaat doen, is gemeshsmoothed haar ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26169/thumb.jpg

Rapapapa... (zei ze om 3:24) :+
Mijn koning is niet echt herkenbaar maar dat hoeft ook niet, hij komt straks op de brug te staan met zn rug naar de hele boel toe. Ik moet alleen van die Fez 8)7 nog even een echte kroon maken en m dan een bend geven... maar hoe maak ik die punten aan die kroon? Ik heb m nu als extrude nurbs maar het ding telt zoveel points dat ik die nooit allemaal netjes als punten omhoog en omlaag kan krijgen. Oplossing voor zoeken dus :D
(en hij zweeft nu nog)

Verder komen er nog kettingen aan de ophaalbrug... er komen textures op, een achtergrond achter.. phew... en ik denk toortsen aan de binnenkant van de ruine.
Morgen moet ik eerst aan mn stageverslag, daarna ga ik weer hieraan bezig :D

Truste... waarschijnlijker: goedemorgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Dark Blue schreef op 21 maart 2004 @ 03:26:
[afbeelding]

Rapapapa... (zei ze om 3:24) :+
Mijn koning is niet echt herkenbaar maar dat hoeft ook niet, hij komt straks op de brug te staan met zn rug naar de hele boel toe. Ik moet alleen van die Fez 8)7 nog even een echte kroon maken en m dan een bend geven... maar hoe maak ik die punten aan die kroon? Ik heb m nu als extrude nurbs maar het ding telt zoveel points dat ik die nooit allemaal netjes als punten omhoog en omlaag kan krijgen. Oplossing voor zoeken dus :D
(en hij zweeft nu nog)

Verder komen er nog kettingen aan de ophaalbrug... er komen textures op, een achtergrond achter.. phew... en ik denk toortsen aan de binnenkant van de ruine.
Morgen moet ik eerst aan mn stageverslag, daarna ga ik weer hieraan bezig :D

Truste... waarschijnlijker: goedemorgen :D
Begint al nice te worden. Voor een kroon kun je bijvoorbeeld de bovenste edges van z'n kroon chamferen en dan kleine stukken daartegen om een hoek van 90 graden te cutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl is blij dat hij niet mee doet dit keer ;)

blij is een groot woord natuurlijk, maar ben momenteel met wat andere zaken bezig die net wat belangrijker zijn voor me :D

* floriske.nl ziet wel dat er weer hard gewerkt wordt en dat er weer alleraardigste creaties tussen zitten :*)

Succes luitjes, en uiteraard hou ik de contest wel in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67638

Iemand een idee hoe je een corrupte save weer in orde krijgt? Bij het saven liep max vast en is er een recover gemaakt maar ik kan de recover ook niet openen.

Als dit niet lukt denk ik dat ik vroegtijdig moet afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Hoofd. Ik denk dat ik het gezicht redenlijk af heb.... Zien jullie nog fouten die ik misschien gemist heb of dingen die duidenlijk anders moeten?
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton05.jpg

Zijn haar, baard en wenkbrouwen zijn weer tijdenlijk. Ik heb gewoon wat vertexen een kleurtje gegeven om, hem niet helemaal kaal te laten zijn.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Tss, gevonden op een Avatar website, don't flatter yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26210/thumb.jpg
En daar is... mijn zoveelste WIP.

Ja, een ketting hoort altijd recht naar beneden te hangen ;) - en die andere ketting die over de brug ligt moet nog even een zwieper naar de zijkant krijgen, maar dit moet ik allemaal nog doen. (en met de hand wel te verstaan :'( want schakels langs een spline ergens heen slingeren lukt me niet :'( )

Ik vind mn koning toch nog magertjes, hij ziet er zo op dit formaat uit als een misvormde barbapapa met een vreemd stokkie in zn hand. Daar moet ik serieus wat aan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59679

Ziet er al mooi uit hoor Dark Blue.
Bij iedereen trouwens, doe zo voort allen :) :D

offtopic:
Ik ben dus die gare jongen op msn Dark Blue :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Wip, het afwerken van het ivoor en skin komt op een later tijdstip, anders heb ik straks geen decor :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26211/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26212/thumb.jpg
En daar is er weer één... :P ik ben lekker bezig vanavond
maar niet aan mn stageverslag, foei Bluetje

De belichting vind ik an sich wel prima zo, maar ik ga nog twee toortsen binnen in de poort maken. Dan schijnt er hopelijk ook nog wat op de koning himself ;)

Er moeten trouwens nog brokstukken onderaan de poort komen, zo'n stukje toren is van dusdanig formaat dat je het niet zo even in de kliko propt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dark Blue op 22-03-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Toch altijd fijn dat je meteen -na- het renderen weer meshfouten ziet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton06.jpg
Maargoed. De baard is wel zo ongeveer klaar als jullie het daar mee eens zijn. Het haar ben ik nog maar net mee begonnen. En er moet natuurlijk nog een kroon op.

Nog behoorlijk aan het gezicht zitten rommelen. Maar vooral het gedeelte onder de ogen ben ik ineens helemaal niet zo blij mee. De baard veranderd zijn gezicht.

De magische baard verschijn truuk.

[ Voor 10% gewijzigd door MaDDoG op 22-03-2004 02:09 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
MaDDoG schreef op 22 maart 2004 @ 02:03:
[afbeelding]
Maargoed. De baard is wel zo ongeveer klaar als jullie het daar mee eens zijn. Het haar ben ik nog maar net mee begonnen. En er moet natuurlijk nog een kroon op.

Nog behoorlijk aan het gezicht zitten rommelen. Maar vooral het gedeelte onder de ogen ben ik ineens helemaal niet zo blij mee. De baard veranderd zijn gezicht.

Nou ik moet zeggen dat het er al heel mooi uit begint te zien. Ben zowiezo wel fan van dit soort mythische (moeilijk woord) figuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

WoW MaDDoG, dit plaatje onmoedigd me wel een beetje eerlijk gezegd... pfff...wat heb ik nog veel te doen... :(

Persoonlijk zou ik de huid toch wat subtieler van kleur maken, dit is wel heel erg...uhhh... groen 8)7

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Dark Blue schreef op 22 maart 2004 @ 00:18:
[afbeelding][afbeelding]
En daar is er weer één... :P ik ben lekker bezig vanavond
maar niet aan mn stageverslag, foei Bluetje

De belichting vind ik an sich wel prima zo, maar ik ga nog twee toortsen binnen in de poort maken. Dan schijnt er hopelijk ook nog wat op de koning himself ;)

Er moeten trouwens nog brokstukken onderaan de poort komen, zo'n stukje toren is van dusdanig formaat dat je het niet zo even in de kliko propt ;)
Nice. Met textures kun je wel langzamerhand beginnen. De koning ziet er alleen nog wat raar uit: nu lijkt het op die haaroom in "the Adams Family".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108797

MaDDoG schreef op 22 maart 2004 @ 02:03:
[afbeelding]

Ziet er mooi uit :9
Wenkbrauwen? Misschien laten die hem er wat ouder uit zien als dat de bedoeling is tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update... begin nou toch echt aan het lichaam.. :z

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/V7RM06BXU46M

barst maar los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ik die mooie figuren zie, kriebelt het toch om modeling beter onder de knie te krijgen.
Dus kroop ik ondanks ik eigenlijk beloofd had het huishouden te doen , toch maar weer eens achter 3dmax.
En verdomd het zal niet waar zijn, of ik begin het te snappen of ik heb heb heel veel mazzel gehad :)

Het ivoor van de horens zal ik nog iets aan passen en dan post ik naar tevredenheid mijn drakenkop.
En ik moet zeggen er rollen steeds betere resultaten uit in steeds minder tijd :)

Mij niet verwacht dat ik ooit nog zo ver zou komen, maar deze contesten dwingen je dingen te doen, die je anders liever snel zo willen weg stoppen of ontwijken
_/-\o_

Comments if you please :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/wip5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/wip5wire.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 22-03-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ziet er strak uit d-tox!
ik heb alleen een beetje een probleem met het haar. Het lijkt haast achter zijn hoofd te groeien ipv er bovenop en toch hangt er een lok voor zijn oog... daar heeft ie veel haarlak voor nodig gehad :p

even vooropgesteld dat ik het je niet na doe, want ik heb momenteel vet ruzie met het haar van de mijne...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 22 maart 2004 @ 14:02:
ziet er strak uit d-tox!
ik heb alleen een beetje een probleem met het haar. Het lijkt haast achter zijn hoofd te groeien ipv er bovenop en toch hangt er een lok voor zijn oog... daar heeft ie veel haarlak voor nodig gehad :p

even vooropgesteld dat ik het je niet na doe, want ik heb momenteel vet ruzie met het haar van de mijne...
thnx... haar groeit er gewoon bovenop hoor, mischien door de belichting ofzo.. hij is voor idd een beetje kalent, maar hij is ook al oud he.. En haar maken is een bitch ja, heb het al vaak gedaan, het begint er steeds iets meer te lukken, mischien dat het me ooit nog es goed lukt ;)

Had hem net ook een baartje en snorretje gegeven :/ , werd een beetje een pipo, dus heb k maar weggelaten :7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Het ziet er naar uit dat ik voorlopig geen tijd meer heb om aan deze contest mee te doen. Bij deze trek ik mij dan terug en kijk ik langs de zijlijn verder, het is niet anders ;(

Suc6 iedereen verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Anoniem: 80198 schreef op 22 maart 2004 @ 13:57:
update... begin nou toch echt aan het lichaam.. :z

[afbeelding]

barst maar los ;)
Ziet er wel aardig uit. Nou ja, eigenlijk wel fantastisch, maar dan kom ik weer zo buitensporig over. ;)

Een paar kleine aanpassingen die ik persoonlijk zou willen zien zijn:
• Iets dunnere lippen.
• Een soort baardje; lange slierten die over bij zijn wangen beginnen.

Welk pakket gebruik je trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OpifexMaximus schreef op 22 maart 2004 @ 14:38:
[...]

Ziet er wel aardig uit. Nou ja, eigenlijk wel fantastisch, maar dan kom ik weer zo buitensporig over. ;)

Een paar kleine aanpassingen die ik persoonlijk zou willen zien zijn:
• Iets dunnere lippen.
• Een soort baardje; lange slierten die over bij zijn wangen beginnen.

Welk pakket gebruik je trouwens? :)
zijn idd hele goeie ideeen, vooral dat baardje, ga k zometeen zkr ffe proberen...thnx.. gewoon 3dsmax, zijn gewoon standaart renders..(zonder brazil dus)rendert lekker snel 3 sec ofzo...haar is shag hair... k zou het veel beter vinden als het me een keer zou lukken met opacity maps, heb het geprobeert hoor.. maar het werd er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Ziet er mooi uit, RCA! Veel meer detail al dan je vorige model! :)
Splines, zo te zien?
Moet ik toch ook maar eens wat mee gaan prutsen, denk ik... :P

Alleen nog even de ogen detachen/ander material ID geven.
En ik vind persoonlijk je texture niet zo mooi... ;)

Verder: keep it up! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

rca: ik vind de texture op zich wel okay, maar het zit gevoelsmatig ergens tussen te klein en te groot gescaled in :S kan het niet zo goed uitleggen, maar probeer hem maar eens te scalen, dat zou volgens mij een positief effect kunnen hebben.

@d-tox: ik heb je mijn baardje gemailed, ook met shag:hair (en ook niet tevreden) hahaha (ik post hem later nog even, is nu niet echt veel aan veranderd, alleen even gemailed omdat je met hetzelfde bezig bent)

[ Voor 16% gewijzigd door 6K op 22-03-2004 15:20 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Weer een stuk verder. De texture compleet aangepakt, het gezicht wat expressie gegeven, en op een gegeven moment zag ik dat het een romein moest worden. Het haar valt niet mee (ook niet voor brazil), kan je uitleggen hoe jij dat doet 3d--god? (d-tox... whateffah).

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/king4.jpg

Tja, wat voor scene het gaat worden weet ik nog niet. Heeft iemand opmerkingen over het gezicht, dan hoor ik dat graag. Comment op de renders voor me geef ik later in de middag nog.

(ik hoor net van een mede tweaker dat ik de afgelopen uren heb verspilt omdat het er niet beter van is geworden... das ff slikken...)

[ Voor 13% gewijzigd door Mercarra op 22-03-2004 15:28 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mwah mercarra, je haar is absolutt niet slecht hoor? heb je dit gedaan met scatter? daar ga ik voor mijn scene ook nog mee spelen. Ik heb ook shag:hair gebruikt (nog niet post-waardig) maar dat is best goed te doen hoor. Je kunt me evt. op msn wel wat vragen hierover (savonds), als ik je kan helpen, zal ik het niet nalaten :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
  • Laatst online: 06-05 08:09
he, ziet er al oke uit mercarra, je maakt sprongen zo te zien.

-Zn lauwerkrans mag wel veel groter, zodat ie echt op zn oren rust en achter zn hoofd langs gaat (nu groeit t nog uit zn voorhoofd )
-Ik heb er zelf veel moeite mee, maar neusvleugels zouden je gezicht een stuk realistischer/interessanter maken.

@RCA: door die texture is de vorm niet zo goed te zien. vooral in die wip waar ze alle 2 staan is dat erg jammer.

@D-Tox: wauw... ik zou...uh.....wauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

mercarra schreef op 22 maart 2004 @ 15:23:
Weer een stuk verder. De texture compleet aangepakt, het gezicht wat expressie gegeven, en op een gegeven moment zag ik dat het een romein moest worden. Het haar valt niet mee (ook niet voor brazil), kan je uitleggen hoe jij dat doet 3d--god? (d-tox... whateffah).

[afbeelding]

Tja, wat voor scene het gaat worden weet ik nog niet. Heeft iemand opmerkingen over het gezicht, dan hoor ik dat graag. Comment op de renders voor me geef ik later in de middag nog.

(ik hoor net van een mede tweaker dat ik de afgelopen uren heb verspilt omdat het er niet beter van is geworden... das ff slikken...)
Het heeft iig potentie, maar ik zou aandacht besteden aan curves in het gezicht; het lijkt momenteel een beetje hoekig. Tevens zou ik je aan willen raden te kijken naar de vorm van de lippen, de neusvleugels en de ogen bij mensen in het echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 21:12
mercarra schreef op 22 maart 2004 @ 15:23:

[afbeelding]

Leuke van Shag: hair/fur is dat je natuurlijk ook twee verschillende "soorten haren" op een hoofd kunt zetten. De ene wat donkerder en wat langer bijvoorbeeld. Dit zie ik echter niemand doen terwijl het resultaat wel stukken beter is :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
  • Laatst online: 06-05 08:09
...twee verschillende "soorten haren" ...Dit zie ik echter niemand doen...
Dan moet je toch wat beter kijken hoor 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.poolside-productions.com/images/ancientkings/wip6_3.png

[ Voor 40% gewijzigd door Rapzar op 22-03-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 22 maart 2004 @ 14:58:
[...]

Ziet er mooi uit, RCA! Veel meer detail al dan je vorige model! :)
Splines, zo te zien?
Moet ik toch ook maar eens wat mee gaan prutsen, denk ik... :P

Alleen nog even de ogen detachen/ander material ID geven.
En ik vind persoonlijk je texture niet zo mooi... ;)

Verder: keep it up! :P
Dankje, maar het is nog steeds vanuit een boxje getrokken. :P
De texture, ik dacht zelf dat het wel ok was, maar deel wel de mening van 6K
Er is iets mis mee, maar een beetje ondefineerbaar wat het is
Het oog moest inderdaad nog, maar was er zelf zo van under de indruk dat ik het even vergeten was voor de upload :)

@ 6K:
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als de schubben groter dan wel kleiner worden
Dank ook voor jouw opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

:? :? :?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc20-grrr1.jpg
Wat is dit?
Hoe komt dit?
Hoe kan ik het verhelpen?

(het gebeurde nadat ik meshsmooth modifyer erop deed. Het gebeurt alleen bij 'classical', maar bij 'quad output' of 'NURMS' niet. maar dan ziet de rest er weer niet uit.)
3dsmax6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

post eens een wire van met en zonder mesh smooth erop

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86949 op 22-03-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonder meshsmooth is het wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881 schreef op 22 maart 2004 @ 17:52:
zonder meshsmooth is het wel gewoon...
ja maar daaran kan je wel zien of er ffouten in je mesh zitten... ljikt er sterk op dat er dus fouten inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Qylos schreef op 22 maart 2004 @ 12:53:
[...]

Nice. Met textures kun je wel langzamerhand beginnen. De koning ziet er alleen nog wat raar uit: nu lijkt het op die haaroom in "the Adams Family".
ROFL! :'( :D

Serieus ik probeer er wat van te maken, maar ik heb nog nooit een mens gemodeld. (euh, ja, bij de food contest had ik een buste van Dalí maar dat was in Organica :+ )
Ik ga wat aan die koning proberen te doen, hoewel het een rotwerk is. Moet mijn scene ook nog lichter? Ik merk nu zelf dat ik hem pas tegen het vallen van de avond goed kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiretjes zonder meshsmooth
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc20-grrr1,1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Dark Blue schreef op 22 maart 2004 @ 18:26:
Moet mijn scene ook nog lichter? Ik merk nu zelf dat ik hem pas tegen het vallen van de avond goed kan zien.
Ja, graag :)

Is idd niet echt goed te zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

mini update. Vooral wenkbrouwen:
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton08.jpg

Blij te zien dat het nog steeds een best actieve thread is :)

@Reddy: ik zie in ieder geval dat je de bovenkant van je vingers mist. Daarnaast lopen er wat polygonen door elkaar. Dat kan ook een probleem zijn. En als laatst kan je de ilitirations van de meshsmooth hoger zetten zodat je beter ziet wat hij precies probeerd te smoothen.

@mercarra: Ik zou inderdaad ook meer neusvleugels maken. En misschien de kin iets verder naar voren. Verder helemaal niet slecht. En o ja, de lauwerenkrand dikte geven, geen platte polygonen, zelf bij iets plats ziet dat er onnatuurlijk uit.

@RCA: 100% vooruitgang :Y) Zo zie je maar hoe nuttig zo'n contest is. Je moet jezelf blijven pushen :)

@D-Tox: Weer een erg leuk hoofd. Die poep je er tegenwoordig ook gewoon even uit he :p Haren zijn inderdaad vreemd, lijkt wel of ze het alleen tegen de achtergrond goed doen. Maar op het model zijn ze bijna onzichtbaar. Maar wel een van je beste haar pogingen tot nu toe :)

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 08-05 13:25
@MaDDoG; Goed je weer bezig te zien :). Vind 't een leuke Poseidon worden. Maar je wilt waarschijnlijk comments/ideeën;

• Die ringen (of strikjes? :> ) in z'n baard zijn wel erg subtiel, misschien wat groter/mannelijker?
• Bij een baard is 't altijd wel mooi als er onder de onderlip een punt zit, dus dat er een sik-achtig iets komt, ipv zo'n rechte horizontale streep.
• Kijk eens naar falloffs/tranlucency/SSS voor de huid, dat zou tof zijn :)
• De spieren bij z'n bovenarm/borstkas zouden nog wat soepeler in elkaar over kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik denk dat maddog nog helemaal niet over de skin nagedacht heeft dus dat komt wel goed.

Ik wil eigenlijk ook wel weer eens recreatief 3D'en, en ik kreeg een beetje een idee toen ik deze contest zag. 't is al weer lang geleden zeg, dat ik meegedaan heb...

Als het gaat lukken ga ik ook meedoen, dit is iig al wat ik heb, ik dacht bij ancient meteen aan een "undead" skelet koning. :) Moet nog even denken over hoe ik verder wil gaan, hij moet wel een beetje evil worden natuurlijk.

Hij is nog wel low poly-achtig, maar misschien hou ik het ook wel zo..

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/3dpimp/ancient001.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 22-03-2004 20:22 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
gladiool schreef op 22 maart 2004 @ 20:21:
Ik denk dat maddog nog helemaal niet over de skin nagedacht heeft dus dat komt wel goed.

Ik wil eigenlijk ook wel weer eens recreatief 3D'en, en ik kreeg een beetje een idee toen ik deze contest zag. 't is al weer lang geleden zeg, dat ik meegedaan heb...

Als het gaat lukken ga ik ook meedoen, dit is iig al wat ik heb, ik dacht bij ancient metteen aan een "undead" skelet koning. :) Moet nog even denken over hoe ik verder wil gaan, hij moet wel een beetje evil worden natuurlijk.

Hij is nog wel low poly-achtig, maar misschien hou ik het ook wel zo..

[afbeelding]
Pas even een meshsmooth modifier toe, nu is het nogal low-poly. Ook de ogen kunnen een smoothing group gebruiken. De vorm is al goed. Wel grappig dat de ogen bij elke render een andere kleur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
ik geloof dat iemand als gladiool wel weet waar de meshsmooth zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

@reddy: je moet voorkomen dat je driehoeken maakt, je polies moeten altijd 4 hoekpunten hebben anders krijg je meestal lelijke effecten zoals bij jou;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26253/thumb.jpg
Update!!

Hij is nog niet lichter, dat moet ik nog even doen. Weet nog niet precies hoe want het meeste licht komt nu van achteren (ik had een dome maar dat is zo nep) dus licht van voren heb ik niet echt meer, het moet niet echt puntlicht zijn... :{
ff zien dus. En ja ik weet dat alle andere creaties stukken mooier zijn, maar ik ga eigenwijs door! :P

De textures kunnen nog veranderen; de brug is oké zo, maar de muren moeten nog misschien een iets andere minder tilende texture hebben. Ik voeg in de toren en achter de gaten ook nog licht toe... je ziet het nu al een beetje achter de raampjes van de ene muur.

En die koning, dus :+

Update: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26265/thumb.jpg
Clicketyclick! Nu met betere belichting :D en ik heb de vlag texture wat mooier gemaakt (vind ik zelf).

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Blue op 22-03-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

LiToKi schreef op 22 maart 2004 @ 20:26:
ik geloof dat iemand als gladiool wel weet waar de meshsmooth zit :X
is gladiool niet zoiets als een soortement van legend op tweakers 3d gebeuren :?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 22 maart 2004 @ 21:04:
De textures kunnen nog veranderen; de brug is oké zo, maar de muren moeten nog misschien een iets andere minder tilende texture hebben. Ik voeg in de toren en achter de gaten ook nog licht toe... je ziet het nu al een beetje achter de raampjes van de ene muur.
Oh.. er zitten al textures op?

Dan moet ie zeker heel wat lichter want dat had ik nog niet eens gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op 22 maart 2004 @ 21:18:
[...]

Oh.. er zitten al textures op?

Dan moet ie zeker heel wat lichter want dat had ik nog niet eens gezien 8)7
als je er op klikt is hij wat groter ;) O-)

edit: om dan maar meteen wat feedback te geven:

- :9~ gelikte wood texture op de brug.
- Ik mis een slotgracht? Of kijk ik verkeerd? Het is al bijna kinderbedtijd ;)
- Bij het afgebroken stukje toren ziet het er een beetje onduidelijk uit met de textures erop. (misschien een idee om de bovenste paar stenen los te modellen? het ljkt nu net alsof de koning met een decoupeerzaag heeft lopen spelen daar ;) maar misschien dat dit verholpen wordt door licht in de toren :) )
- Je koning loopt zo weer de wildernis in, een binnenplaats en achtermuurtje zijn welkom :)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 81369 op 22-03-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81369 schreef op 22 maart 2004 @ 21:22:
[...]

als je er op klikt is hij wat groter ;) O-)
Ooooh, is dat handje dáár voor!?

Ik dacht al.. waarom loopt die muis steeds naar me te zwaaien? :+

[/n00b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Je mesh is slordig, ik kan er weinig van maken. Dat is niet erg, als je niet vaak modelt, like me, dan is het nog verrekte lastig. Vooral bij de duim lijkt het niet ok. Je helm is gemaakt door een boolean te gebruiken. Het is vaker gezegd, maar je kan het heel goed hebben gemist: "Boolean is vies, niet doen!" Waarom het niet werkt weet ik niet precies, maar het werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boolean is niet altijd slecht, maar je moet het alleen gebruiken als je mesh het kan hebben. Boolean stormt namelijk vaak door je fragiele mesh heen als een horde wilde stieren, overal tri's en andere vuige meshconstructies achterlatend. De meeste problemen komen dan ook naar boven als je meshsmooth gaat gebruiken. Voor de beginners zou ik zeggen: gebruik het niet en leer het eerst met editable mesh/poly te doen en ga er pas mee werken als je precies weet wat de effecten ervan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 77157 schreef op 22 maart 2004 @ 22:07:
Boolean is niet altijd slecht, maar je moet het alleen gebruiken als je mesh het kan hebben. Boolean stormt namelijk vaak door je fragiele mesh heen als een horde wilde stieren, overal tri's en andere vuige meshconstructies achterlatend. De meeste problemen komen dan ook naar boven als je meshsmooth gaat gebruiken. Voor de beginners zou ik zeggen: gebruik het niet en leer het eerst met editable mesh/poly te doen en ga er pas mee werken als je precies weet wat de effecten ervan zijn.
Nuanceren is een vak dat ik niet versta. ;) Ik weet er te weinig van af, maar wanneer zou ik wel een boolean kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld met een kubus met maar 6 faces, en een gat daarin van een kubus met ook maar 6 faces bv? Zoiets zal wel goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
6K schreef op 22 maart 2004 @ 21:08:
[...]

is gladiool niet zoiets als een soortement van legend op tweakers 3d gebeuren :?
Mesjsmoet? wasda :?

Mwahaha legende :D Mijn skills zijn zeer gelimiteerd. Alleen poste ik hier 3d dingen toen er nog geen eens een 3d topic was, misschien dat ik mee heb geholpen om het wat populairder te maken ofzo. Aaaah die goeie ouwe tijd. Nu maak ik alleen nog maar 3d huisjes voor $$$. En studie, gf, en een hoop andere dingen laten weinig tijd over voor 3d'en voor de lol. Ik moet echt weer meer oefenen.

Trouwens, over booleans gesproken. Booleans hebben een slechte naam gekregen omdat ze zo slecht in max geimplementeerd zijn, maarja het is ook meer een ding voor solids/nurbs.

MAAR, ik gebruik ze af en toe wel eens, in architectuur is het best bruikbaar. EN, ik gebruik ook af en toe nPower POWER BOOLEANS, dat is booleans aan de coke, deze plugin levert veeeeeel betere meshes af dan max zelf.

Er zit trouwens al een meshsmooth over het skelet-koppie heen alleen zonder iterations :) Maar ik vind hem eigenlijk wel leuk zo hoekig en funky.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

gebruik booleans ook altijd in autocad, alleen heten ze daar union, intersect, substract alhoewel het natuurlijk ook booleans zijn ;)
iig zonder dat rare submenuutje compound primitives-->boolean :)
en het werkt echt super handig... zeer zeker voor architectuur dingetjes, meestal toch allemaal opgebouwd uit recht vormige dingetjes. union is dan je grootste maatje...
Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~ries/loos/wtb_4.jpg
opgetrokken uit plattegronden, en daarna met booleans bewerkt (deuren, ramen, trap) no probs.
offtopic:
ink 'n paint materialen blijven leuk :)

hoe komt het nou eigenlijk dat booleans zo'n nare bijsmaak hebben.... ik hoor iedereen zeggen dat booleans stinken maar waarom eigenlijk? ik heb er echt geen problemen mee, behalve dan dat als twee vlakken van de twee objecten precies in het zelfde plane liggen... dan geeft ie rotzooi :)
voor de rest is het imho best een leuk tooltje
rareaap
Boolean is niet altijd slecht, maar je moet het alleen gebruiken als je mesh het kan hebben.
wanneer kan ie het hebben? en wanneer niet?
Bijvoorbeeld met een kubus met maar 6 faces, en een gat daarin van een kubus met ook maar 6 faces bv? Zoiets zal wel goed gaan?
waarom niet?

[ Voor 67% gewijzigd door hobbeldebobbel op 22-03-2004 23:30 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
hobbeldebobbel schreef op 22 maart 2004 @ 23:20:
gebruik booleans ook altijd in autocad, alleen heten ze daar union, intersect, substract alhoewel het natuurlijk ook booleans zijn ;)
iig zonder dat rare submenuutje compound primitives-->boolean :)
en het werkt echt super handig... zeer zeker voor architectuur dingetjes, meestal toch allemaal opgebouwd uit recht vormige dingetjes. union is dan je grootste maatje...
[afbeelding]
opgetrokken uit plattegronden, en daarna met booleans bewerkt (deuren, ramen, trap) no probs.
offtopic:
ink 'n paint materialen blijven leuk :)

hoe komt het nou eigenlijk dat booleans zo'n nare bijsmaak hebben.... ik hoor iedereen zeggen dat booleans stinken maar waarom eigenlijk? ik heb er echt geen problemen mee, behalve dan dat als twee vlakken van de twee objecten precies in het zelfde plane liggen... dan geeft ie rotzooi :)
voor de rest is het imho best een leuk tooltje

[...]

Hier legt Oogst dat duidelijk uit. Maar mij lijkt de discussie over boolean iets voor het [rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 18[/rml] topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hobbeldebobbel schreef op 22 maart 2004 @ 23:20:
Wanneer je geen meshsmooth gaat gebruiken of wanneer je het niet gaat vervormen/animeren. Dan lukt het wel. Maar boolean werkt idd veel beter bij (sp)lines e.d.
Als je een mooie mesh hebt gemaakt met allemaal quads en je gaat daar een boolean op gooien, dan snijdt die boolean dus al je quads gewoon lekker door in de vorm van het andere object, of laat ze wat doorlopen, weet ik veel wat ie allemaal doet. Dus als je daarna een meshsmooth erop gooit wil je je ancient king echt niet meer kennen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

probeersel :)

ook robotjes worden oud :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/wip_king1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
6K schreef op 22 maart 2004 @ 21:08:
[...]

offtopic:
"de oude garde"; er zijn een paar tweakers die 3d'en en hier al minstens 2 jaar zitten

@tie-rep; het is redelijk te zien dat 't een robotje met een zwaard is, maar wat is dat ding, met dat zwevende ding dat erboven zweeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
LiToKi schreef op 23 maart 2004 @ 09:01:
[...]

offtopic:
"de oude garde"; er zijn een paar tweakers die 3d'en en hier al minstens 2 jaar zitten

@tie-rep; het is redelijk te zien dat 't een robotje met een zwaard is, maar wat is dat ding, met dat zwevende ding dat erboven zweeft?
[rml][ BC3] na je photoshop creatie, post hier je 3d creaties![/rml] Toen ik nog lurker was.. :+ Zo ongeveer het eerste 3d stuff topic.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*klusserdeklus*
*wipperdewip*
*klikkerdeklik*
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~koerhuis/GoT/contest20/Dragon3.png
C&C? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, ik ga het ook proberen.. :)

wip 1: (half uur tot 3 kwartier geblocked)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/THI8S691C26J/picserver.png

Zoals zovelen in dit topic heb ik ook nog nooit een (mensen)hoofd gemaakt, dit is dus ook mijn eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker low poly, leuke eerste poging. :)
Redelijk nette mesh ook, afgezien van een paar ngons naast z'n mond en neus.
Nu nog wat detail aanbrengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDDoG schreef op 22 maart 2004 @ 19:48:
mini update. Vooral wenkbrouwen:
[afbeelding]

Blij te zien dat het nog steeds een best actieve thread is :)

@D-Tox: Weer een erg leuk hoofd. Die poep je er tegenwoordig ook gewoon even uit he :p Haren zijn inderdaad vreemd, lijkt wel of ze het alleen tegen de achtergrond goed doen. Maar op het model zijn ze bijna onzichtbaar. Maar wel een van je beste haar pogingen tot nu toe :)
idd beter dat het nog een beetje actief is hiero,een van de weinige keren geloof ik.. :)

En hoofden maken word steeds makkelijker ja...maar doe 'k ook onderhand al verrekes lang... :7 haren doen het gewoon zoals bedoelt is door shag hair.... dat kan echt niet het probleem zijn. Het kan wel zijn dat ze een onnatuurlijke kant opvallen, maar dat valt volgens mij ook nogal mee..

Jouw haar is iig goed zichtbaar, beetje te vast........ Hoort denk ik zo lijkt me, beetje cartoony style... Hij heeft zijn baard wel helemaal stijf staan van de gel he ;) , kan je beter wat loser over zijn lichaam laten vallen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949 schreef op 22 maart 2004 @ 20:43:
@reddy: je moet voorkomen dat je driehoeken maakt, je polies moeten altijd 4 hoekpunten hebben anders krijg je meestal lelijke effecten zoals bij jou;)
Je moet toch ietsjes beter kijken, black-dragon.
Ik heb expres alleen maar vierkantjes gebruikt, omdat ik wist dat ik meshsmooth ging gebruiken.

En dan nog even over die bolean.
Hoe kan ik anders zo'n helm maken?
En dit werkt trouwens nog goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* HyperTrophy is ook een Bolean mother fucker. Autocad freak, dan krijg je dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 73881 schreef op 23 maart 2004 @ 14:27:
[...]

Je moet toch ietsjes beter kijken, black-dragon.
Ik heb expres alleen maar vierkantjes gebruikt, omdat ik wist dat ik meshsmooth ging gebruiken.

En dan nog even over die bolean.
Hoe kan ik anders zo'n helm maken?
En dit werkt trouwens nog goed hoor.
Toch nog even over die hand. Als ik zo kijk zie ik een aantal 'overlappende' polygonen. Dus bijvoorbeeld een vinger, welke een soort van balk is (met 4 zijdes), maar dan zie ik daarachter nog een 5de face liggen, heel vreemd. En dat zie ik op een aantal plaatsen volgens mij. Hoe je ze gemaakt hebt, geen idee, maar ik zou ze gewoon weggooien.
ik had dat ook bij de neus en oor van mijn char, waarschijnlijk een keer teveel de shift ingehouden bij het verplaatsen van edges

Ik ben nog steeds geen steek verder. Het haar lukt maar niet en de kleren ook al niet :(
dit begint vervelend te worden :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 23 maart 2004 @ 14:20:
[...]
idd beter dat het nog een beetje actief is hiero,een van de weinige keren geloof ik.. :)
Broekie :> :) Bij de eerste contests was 't een stuk actiever, deze is een van de weinige actieve sinds deel 10 ofzo :P
En hoofden maken word steeds makkelijker ja...maar doe 'k ook onderhand al verrekes lang... :7 haren doen het gewoon zoals bedoelt is door shag hair.... dat kan echt niet het probleem zijn. Het kan wel zijn dat ze een onnatuurlijke kant opvallen, maar dat valt volgens mij ook nogal mee..
Je hebt het er gewoon verkeerd opstaan, het lijkt erachter te zitten, omdat je er aan de voorkant niks van ziet. Je render is pal van voren en je haarlijn ligt buiten beeld, dat geeft een raar beeld. Dat ze 't 'doen' zoals 'bedoelt', doet daar niks aan af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aangezien ik pw week heb, kan k niet echt veel maxen...vandaar dat de update's zeer klein zijn elke keer. Vanaf morgen kan k er weer mee doorgaan :7 , kan k eindelijk es aan zijn lichaam beginnen :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/76T69J7P2Q2P

@litoki... k heb ook al vaker aan contests meegedaan hiero hoor, laatste 5/6 vond k nou niet zo spectaculair druk ofzo hoor :/ .... (wahahah broekie :7 )

haar ben ik tevree mee, that's final.. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 23-03-2004 16:39 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.