[3D] Contest V20: Ancient Kings Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 4.060 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42
Anoniem: 80198 schreef op 23 maart 2004 @ 16:36:@litoki... k heb ook al vaker aan contests meegedaan hiero hoor, laatste 5/6 vond k nou niet zo spectaculair druk ofzo hoor :/ .... (wahahah broekie :7 )

haar ben ik tevree mee, that's final.. ;)
Je haar lijkt wel beter nu, mee eens :)

En contest 10 hoor niet bij de laatste 5/6 (20 - 6 is nog altijd 14) :). Maar goed, je bent goed bezig nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

LiToKi schreef op 23 maart 2004 @ 16:41:
[...]

Je haar lijkt wel beter nu, mee eens :)

En contest 10 hoor niet bij de laatste 5/6 (20 - 6 is nog altijd 14) :). Maar goed, je bent goed bezig nu :)
thnx

i know maar, van degene waaraan ik heb meegedaan is dit er eentje die lekker loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Anoniem: 80198 schreef op 23 maart 2004 @ 16:36:
aangezien ik pw week heb, kan k niet echt veel maxen...vandaar dat de update's zeer klein zijn elke keer. Vanaf morgen kan k er weer mee doorgaan :7 , kan k eindelijk es aan zijn lichaam beginnen :P

[afbeelding]

@litoki... k heb ook al vaker aan contests meegedaan hiero hoor, laatste 5/6 vond k nou niet zo spectaculair druk ofzo hoor :/ .... (wahahah broekie :7 )

haar ben ik tevree mee, that's final.. ;)
haar is nice
alleen je bumpmap op het gezicht stoort me een beetje, zn gezicht is veel te glad.
Bump van de lippen zien er een beetje apart uit. En ik mis specularity
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps :9

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 23-03-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

wip

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/wip7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/wip8.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 23-03-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 48458 schreef op 23 maart 2004 @ 11:05:
Lekker low poly, leuke eerste poging. :)
Redelijk nette mesh ook, afgezien van een paar ngons naast z'n mond en neus.
Nu nog wat detail aanbrengen. ;)
Tnx :)

Detail wacht ik nog even mee.. ik heb al eerder een misstap gemaakt waarbij ik te snel begon met het aanbrengen van detail en toen kon ik, nadat ik een fout'je' in de onderliggende vorm ontdekte, de boel weer afbreken. 8)7

Ben nu eerst bezig met het maken van wat mooie edge looops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

Ik ben vanmiddag ook maar begonnen met mn werkje, niet te lang 20 mins ofzo ;)

wip

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie7907/wip2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:46
update:
Nu met betere huid. Valt niet mee om een beetje realistich te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/king5.jpg

eerst:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/king4.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Mercarra op 23-03-2004 21:39 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Mercarra, lees die thread over het maken van een huidmaterial even door (heb ik een paar posts terug ook al gegeven):
http://www.cgtalk.com/sho...8&perpage=15&pagenumber=1

edit: ow wacht, of heb je die techniek al toegepast?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 23-03-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RCA:

Ziet er grappig uit, maar het materiaal zou denk ik veel beter kunnen en ziet er nu uit of je snel even een texture op de draak hebt geplakt zonder texture coordinaten aan te maken (wat waarschijnlijk ook zo is? :?).
Heb je al geprobeerd om je draken te mappen en er dan pas een texture op te plakken? (misschien zelfs wel getekend/schilderd mbv PS?)

Wordt het vast veel mooier van. :)

@mercarra:

Idd veel beter nu, die huid :)

Z'n oor lijkt trouwens iets te laag te hangen.. ?

@Update van Aardbei:

wip 2: (tweak, tweak, tweak + een aantal edge loops)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/02D7M5908298/picserver.png

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 24-03-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 77157 schreef op 23 maart 2004 @ 22:26:
Mercarra, lees die thread over het maken van een huidmaterial even door (heb ik een paar posts terug ook al gegeven):
http://www.cgtalk.com/sho...8&perpage=15&pagenumber=1

edit: ow wacht, of heb je die techniek al toegepast?
Nee, ik snapte die tutorial eigenlijk niet? Heb er wel goed naar gekeken, verder trouwens weinig te vinden met google.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 23 maart 2004 @ 22:40:
[...]

Nee, ik snapte die tutorial eigenlijk niet? Heb er wel goed naar gekeken, verder trouwens weinig te vinden met google.
Uit die thread:

"Now tweak the colors of the ramp, to be bluish on the dayside, reddish on the terminator, and reddish or black on the nightside."

This can be done with a falloff map set to shadow/light. Put it inside an output map and use the color map set to RGB to tint the different levels of illumination.

One nice trick I came up with is to render off an objects lighting using render to texture, then map that image back onto your object, but blurred and tinted a fleshy colour.

en:

It's not necessary to collapse the stack, but make sure you are using the right UVW channel. By default render to texture seems to use channel 3, and the UVW modifier uses channel 1. And
don't let render to texture generate automatic UVs. Oh, and you can blur the map in max by turning up Blur Offset and using Summed Area filtering for better quality. And you can tint it by putting the map into an RGB tint map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
De model van de draak is goed, maar ik vind de skin van de draak niet zo mooi: het is nu veel te pixelig. Probeer er wat minder varatie in te doen en de skin wat smoother te maken. Voor de rest is het al prima.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RareAap presenteert:

JURYRAPPORT!
Beter laat dan nooit is een mooi motto!

Ik heb voor elke deelnemer even een verhaaltje geschreven, om het zo objectief mogelijk te houden heb ik de verhalen van de andere juryleden nog bijna niet gelezen (alleen er even overheen gescrolled op weg naar een ander verhaal :)). Ik heb geprobeerd er overal wat tips en links bij te zetten, misschien ken je ze al, maar dat maakt niet zoveel uit. Naar voorbeeld van Hymn ook maar wat gezegd over compositie.
Lees ook even de stukjes van de anderen door, daar staan vast ook tips in die je zelf ook kan gebruiken.
Het zal over het algemeen wat negatief klinken, maar dit noemen ze dus opbouwende kritiek ;) Mocht je er anders over denken dan hoor ik het graag, maar dit is zoals ik het zie en waarschijnlijk heb je er wel wat aan.
Plaatjes in de volgorde zoals ze in het overzichtje van floriske staan. Dit is geen beoordeling. En achteraf ook niet op spelfouten gecontroleerd ;)
Linkjes staan onderaan. Zal binnenkort al mijn links eens sorteren en dan mijn 3D-favourites dir online zetten voor veel meer info.

Mercarra
PLAATJE

Ziet er gelikt uit, het pakje is mooi gedaan. DOF is mooi subtiel, geeft een idee van de schaal en diepte terwijl het niet stoort. Is dat trouwens achteraf gedaan? Want bij de onderste sigaret is de shag blurry terwijl het bloed erboven nog scherp oogt.
Het bloed is heel mooi gedaan alleen vind ik de plaatsing een beetje vreemd: voor mijn gevoel moet het bloed op de linker sigaret wat sporen achterlaten, ook al is het maar een beetje doordat de sigaret een keertje verschoven is. Het linkse bloedspoor houdt abrupt op bij het pakje, wat ook een beetje vreemd is. Misschien zou bloed in het pakje zelf wel aardig zijn geweest.
Je reflecties kloppen niet echt, uitgezonderd die van het marmer. Het pakje reflecteerd veel te veel wat er raar uitziet op de zijkant, en wat reflecteerd er eigenlijk, plastic is n.l. niet te zien. Ook de reflectie van die gouden bandjes om de sigaretten lijkt wat teveel wat de oorzaak zou kunnen zijn van dat het er onrealistisch uitziet op de redelijk realistische sigaretten.
Het witte karton moet denk ik wat scherpere hoeken hebben. De folie is mooi gedaan. De tekst op het pakje lijkt te blurry, maar dat kan ook aan de DOF liggen, ook mis ik de tekst op de sigaretten.

De compositie is minder: het zal er wat beter uitzien als je alles wat naar links opschuift, het is nu vrij druk in de hoek rechtsonder. Ook lopen alle lijnen diagonaal in bijna dezelfde richting, behalve van de rechtse sigaret, waarvan de lijn bijna helemaal verticaal loopt. Ik zelf zou de sigaretten wat meer uit elkaar leggen, misschien eentje steunend op de linkerkant van het pakje en de andere rechts van het pakje, maar wel ten opzichte daarvan wat gedraaid.
Over de belichting en de shaduwen valt niet veel te zeggen, het lijkt allemaal wel te kloppen.

Conclusie: Heel mooi eindresultaat, paar kleine model en materialfoutjes, maar let op de plaatsing/compositie en denk wat praktischer (bloed dat opeens ophoudt e.d.).

Next!

MephistophElos
PLAATJE

Je belichting kan veel beter, zo te zien heb je nu een of twee lichtbronnen en een hoge ambientwaarde, de schaduwen komen zo helemaal niet over. Je kan beter in plaats van die hoge ambient waarde een hele hoop lampen gebruiken met een vage shadow map, zo zijn de schaduwen veel duidelijker. Zit er geen (bump)map op de voorkant van die boeken? Of valt die daar weg omdat er het licht er niet goed opschijnt? Dit is jammer, want voor de rest zien die boeken er heel mooi uit!
Het glaswerk heeft rare wazige vlekken. Is dat specular of is dat een reflectie van het witte papier? Het kan wel, maar het moet veel scherper.
Ook is het wat overbelicht: wat er op het papier staat is helemaal niet meer te zien.
Tafelmaterial is op zich mooi gemaakt, vooral door de bumpmap denk ik. Maar is het nu kunststof of hout? Vooraan lijkt het op een of andere coating terwijl waar de zon op schijnt ik wat houtstructuren zie.
Plankband is leuk gemaakt. Het schrijfblok is wat onrealistisch, het papier is te dik. Ik weet trouwens niet of dat ook je bedoeling was bij de boeken, maar dat maakt niet uit, het lijkt zo net alsof de pagina's af en toe wat verschoven zijn, door het inbinden ofzo, ik hoop in ieder geval niet dat het de bedoeling was om zo de individuele pagina's aan te geven.
De gordijnen kan je beter niet doorschijnend maken. Het lijkt nu net alsof het van halftransparant glas is of anders een heeeeele fijne stof. Ze lijken ook geen dikte te hebben. Ook zit lijkt het alsof er geen glas in de ramen zit, ook door het gebrek aan reflecties denk ik. Als er geen glas in hoort te zitten kan je beter de gordijnen zo maken dat het lijkt alsof ze wat meebewegen met de wind.
Overigens vind ik het gebruik van foto's in renders er alleen goed uitzien als je scene ook daadwerkelijk fotorealistisch is.
Wat ook vaak goed werkt is een subtiele diffuse glow als je heldere/felle vlakken in je render hebt. Zie linkje iets verderop.

Compositie: ik mis iets aan de linkerkant van je plaatje, daar is het te leeg nu en de achtergrondfoto lijkt dit niet op te vullen. Ook het werken met lichte en donkere vlakken in je afbeelding kan het veel beter maken, meer contrast dus, want alles heeft nu zo'n beetje hetzelfde felheid, niets springt er echt uit of staat centraal in je afbeelding.

Conclusie: Op zich heel mooi gemaakt, maar je belichting en de schaduwwerking haalt het geheel naar beneden. Met goede belichting kan het heel realistisch gemaakt worden.

Volgende patient!

RCA
PLAATJE

Eens even kijken...
modeltechnisch valt hier niet veel op aan te merken, behalve dan dat je beter geen booleans kan gebruiken zoals je aan de wire te zien gedaan hebt bij de speaker. Nu geeft het geen zichtbare problemen omdat je achteraf geen meshsmooth hebt hoeven gebruiken (chamferbox?) en het oppervlak ziet er nog mooi vlak uit. Maar doorgaans en vooral bij de wat meer complexere dingen en absoluut bij objecten die vervormen is het geen goed idee om booleans te gebuiken. Dit is gelukkig niet zo'n geval. Ziet er strak uit zo.
Dat iPod dingetje ziet er vreemd uit, maar goed, dat doet ie in het echt ook, maar wat is dat voor reflectie op het schermpje?
Je materials zijn wat minder, ik mis vooral bump en specular maps. Ook is alles direct uit de fabriek geplukt, geen krasje te zien ergens. Je staat er versteld van hoe een vingerafdruk op een glas of wat krassen her en der het realisme kan verhogen. Dit geldt trouwens voor iedereen.
Je belichting is wat minder, ook hier niks wat er echt uitspringt en de schaduwen ogen ook weer raar. Ze zijn ook te scherp, maar goed, volgens gaven shadowmaps problemen bij het glas, of was jij dat niet? Ik denk dat je heel wat meer lights kan gebruiken.
Kijk ook even naar diffuse glow, misschien ook een heeeel lichte grain erop voor het realisme.

Compositie: alles is echt om de camera heen gezet, met de glazen en die iPod in het midden, ook staat de camera loodrecht op de tafel. Kan wel, maar het is wel saai zo. Verschuif de camera bijvoorbeeld eens wat naar rechts en naar boven en verschuif de voorwerpen zodat het niet meer zo uitgestald is. Ook hier niet echt een opvallend centraal punt in je render.

Conclusie: Zit goed in elkaar, maar de belichting en compositie kunnen stukken beter, ook het materiaalgebruik mag nog wat aandacht krijgen.
Kijk bij de eerste link ook even bij de materials section (bij education).

6K
PLAATJE

Een van de dingen die me meteen opviel waren de spijlen van het traphek. Ik denk dat je ze scheef hebt gezet om het idee te geven van een oude zolder, maar normaal gesproken zitten spijlen vast dmv een pen-gat verbinding. Het zou een slordige timmerman zijn geweest die het zo gemaakt zou hebben dat ze zouden kunnen verschuiven zonder compleet doorgebroken te zijn. Ik zie trouwens nu dat je wel een gat hebt gemaakt op de plaats waar die omgevallen spijl zou moeten zitten, misschien niet praktisch genoeg nagedacht? De bumpmap van de spijlen is trouwens ook wat te groot en de te 'diep'.
De handdoeken: vooral de linkse vind ik een mooie texture hebben, maar zoals je zelf waarschijnlijk al weet hangen ze erbij alsof ze met stijfsel behandeld zijn. Volgende keer kan je beter zo'n drie tot vijf keer zoveel polys gebruiken voor de simcloth/reactor simulatie, dat geeft meer realisme.
De kozijnen hebben geen glas erin, zelfs geen mogelijkheid om glas erin te zetten, een normaal kozijn ziet er heel anders uit nl.
De vloer ziet er heel mooi uit met dat licht wat erop valt, maar de trap zelf daarentegen niet. De texture van de treden lijkt wat samengeperst in de richting van de trap en de boom lijkt weer een uitgerekte texture te hebben.
Dat mistige licht geeft wel wat sfeer, maar had misschien wat kleine stofdeeltjes kunnen hebben, bv. dmv. noise. Ook valt er te weinig licht op de binnenkant van het kozijn, aangezien hiet buiten heel licht is (...) zou je verwachten dat er wat licht erop zou vallen. Het zonlicht zelf mag wel wat geliger zijn.
De potten hebben nog een bumpmap nodig, ik weet eigenlijk niet wat ik daar mis.
Dat tikgeval met die balletjes (hoe heet het eigenlijk?) valt mooi op in het zonlicht.
Het spinneweb is goed gelukt. De klok is een leuk detail en is mooi gelukt, alleen is die texture op de gewichten erg fout, uitgerekt en roestig bij klok in goede staat.

Compositie: Aan de linkerkant is het enorm druk terwijl er aan de rechterkant van het kozijn vrijwel niets meer gebeurt. Dat zonlicht had je mooi kunnen gebruiken om wat punten op te lichten (letterlijk en figuurlijk) in je scene.

Conclusie: Best mooi, maar veel kleine foutjes die meteen in het oog springen, dat is jammer. Compositie kan veel beter. De belichting is goed gelukt. Materials hebben nog aandacht nodig. Ik denk dat je op sommige punten heel veel klein detail erin gestopt hebt terwijl je in die tijd beter wat meer detail op groter een vlak had kunnen maken. En praktischer nadenken.

Vreeke1

"The page cannot be found" ... :/

Bioweb
PLAATJE

Zo te zien heb je bij twee van die drie lichten de schaduwen uitgezet, op deze manier heb je geen diepe schaduwen terwijl die er wel zouden moeten zijn. bijvoorbeeld onder de platenspeler, daar hoort geen licht te komen. Je kan beter zoiets als een dome-of-light gebruiken, of natuurlijk GI of een skylight, maar dat was niet de bedoeling van deze contest. Zijn dat trouwens mental ray caustics of heb je het zelf op een of andere manier gedaan?
Die plastic kap ziet er best goed uit, maar het lijkt erop alsof die kap het licht te weinig breekt, je ziet er alleen een heel klein beetje van bij die rechter poster, misschien de verkeerde IOR waarde, of komt het door het camerastandpunt?
De hoeken van de platenspeler zijn te scherp, een paar keer chamferen doet wonderen (of fillet, ik weet niet meer hoe het heet in Maya).
Die ronde knoppen zien er erg opgeplakt uit, een zwart randje eromheen (gewoon een map) zal al veel schelen zonder dat je echt met de mesh aan de slag hoeft te gaan. Die knop aan de linkerkant zier er daarentegen wel weer goed uit.
De posters/flyers/hoezen zien er goed uit, ook omdat je geen echte foto's hebt gebruikt. Die posters op de achtergrond hebben trouwens echt veel te veel polys voor zoiets vlaks.
Ik mis goede materials, het is nu meer vaak een kleurtje met een aangepaste specular of een reflectie erop, een bumpmap zie ik niet eens, en ook geen krasjes of vuile vlekken voor het realisme.

Compostitie: Leuk. Ziet er evenwichtig uit, maar wat meer contrast mag wel, ook dmv lichtwerking.

Conclusie: Heel leuk, maar je materialen en je belichting kan echt stukken beter. Ook wat meer aandacht voor meshwerk/

CyberHunter
PLAATJE

Ziet er leuk uit. Je zou wat meer met de materials moeten doen, nu is het allemaal vrij simpel, een paar bump en specualar maps zullen al stukken schelen. Het beertje lijkt wat veel te glanzen.
Je dekbed lijkt nu meer op een plane met een noise modifier dan op het echte werk, probeer er eens wat kreukels e.d. in te krijgen.
Jij bent een van de weinige met een goede belichting, zo te zien heb je een soort van dome-of-light toegepast, mooi. Onder de verschillende objecten is het mooi donker zo.
Wel zou het rood en groen minder mogen zijn omdat het zo te zien een nachtscene moet voorstellen, ook iets minder saturation.
DOF geeft een goed idee van de grootte van de scene, al zou het wat minder kunnen zijn, ook zou je je objecen wat moeten verschuiven om de DOF overgang wat soepeler te maken.
Over je mesh valt niet veel te zeggen, het is allemaal heel simpel, maar ziet er wel goed uit.

Compositie: Je hebt nu drie 'stroken' met voorwerpen, in de voorgrond het boek en de ringen rechts onder, in de achtergrond het beertje en de linkse blokes en dan de rest in het midden, het zou beter staan als je het wat meer verspreidt. Ook oogt het allemaal een beetje rommelig, er is geen hoofdpunt, al denk ik dat het het karretje zou moeten zijn, schuif je Jack-in-the-box (Nederlands?) eens wat op.

Conclusie: Op zich heel aardig, maar je materials kunnen veel beter. Volgende keer proberen wat moeilijkere objecten (qua mesh) te maken. Let om de plaatsing van je voorwerpen. Belichting is goed.

Floriske.nl
PLAATJE

Je ketting is uiteindelijk toch nog mooi gelukt, alleen de ring ziet er nog steeds een beetje vreemd uit. Ik weet niet of het door de omgeving komt of niet, want je aansteker ziet er namelijk wel behoorlijk realistisch uit. De ring is te grijs ofzo, het lijkt meer op een environment map dan op raytrace.
De texture op je tafel is een beetje onduidelijk, maar doet niet af aan het geheel. Een lichte bump zou het denk ik af maken.
Je paperclips zijn te dun, in het echte zijn ze wat dikker. De flesjes zijn goed gelukt, al lijkt de reflectie op het rechter flesje wat dof.
Probeer eens wat te oefenen met het zelf maken van textures in photoshop, niet dat het hier erg is, maar alles is zo te zien of ingescand of uit een van de max matlibs. Als je verder wil gaan in 3D is dat zeker een van de dingen die je moet kunnen.
De rand om het knopje van je monitor kan veel scherper. Ah, zo te zien heb je er aan gedacht wat er op je monitor te zien is een self illumination mee te geven, anders zie je schaduwen op je beeld, een veelgemaakte fout.
Zo te zien heb je mooi een dome-of-light toegepast, ziet er goed uit.
Ook is de tekst aan de onderkant goed (3D Contest...), niet te opvallend, maar wel duidelijk. Die streep maakt het wel stijlvol. Veel mensen laten de tekst heel erg opvallen, maar dat haalt juist de aandacht weg van waar het om gaat.

Compositie: Goed. Het beeldje is heel duidelijk het centrale punt, de plaatsing van de rest maakt het een levendig geheel. De aansteker had wel iets gedraaid mogen zijn ten opzichte van de pen. Je zou eens kunnen proberen het beeldje wat meer op te laten vallen door wat meer licht erop te laten vallen.

Conclusie: Goed eindresultaat. Kijk nog even naar het maken van textures en materials.

Krusher
PLAATJE

Wat is dat eigenlijk op de achtergrond? Het ziet er in ieder geval heel erg undersampled/JPEG-achtig uit. De glazen zijn wat melkachtig, maar zien er verder goed uit op die rare grijze vlek aan de onderkant na, waarschijnlijk komt dat door de schaduwwerking van de waxinelichtjes, maar goed. Je CD-doosje ziet er wat kartelig uit aan de bovenkant.
De reflecties in 't algemeen kloppen niet helemaal, gebruik je wel falloff met fresnel?
En is je DOF naderhand met PS toegevoegd? Dit omdat ik het niet terug zie in wat je dor de glazen heen ziet en omdat de rand van de tafel met het ding op de achtergrond ook wat blur heeft, maar daarboven weer niet.
De autosleutel mag wel wat karteliger.
Je vlammen kan je denk ik beter gewoon van een plane maken met een opacity map met de output een heel stuk hoger zodat je vlammetje ook reflecteerd in het glas. Nu ziet het eruit als een papiertje op een stokje. Het aluminiummateriaal van de waxinelichtjes is goed gelukt. Dit geldt ook voor de material van de tafel.
Je schaduwen komen helemaal niet over, ik zie wel wat vage vlekken maar echte schaduwen zie ik niet.
Verder valt er niet zo veel op te merken, er staat namelijk niet zoveel in je scene.

Compositie: Best goed, alleen verstoort die paarse ring het geheel, met deze weg en met iets meer inzoomen op je objecten ziet het er al een stuk beter uit. Of plaats die ring iets meer naar het midden. Ook is het bovenin nu te leeg.

Conclusie: Over het algemeen aardig, maar ik mis een beetje het detailwerk; de volgende keer iets mee aandacht besteden aan mesh-editing. Reflecties kloppen niet helemaal.

Offtopic: in wat voor General Motors bak past die sleutel eigenlijk?

R-ev0
PLAATJE

Plaatje was eerst offline, maar doet het gelukkig nu weer.
Hier valt natuurlijk niet veel over te zeggen, hij was nog niet af geloof ik, excuses als het wel zo was. Maar goed. DOF is niet goed zo, als je het achteraf (post) wilt doen dan kan dat bijvoorbeeld door alles apart te renderen, verschillende passes. Wat je beter kan doen is een z-depth pass maken (ff opzoeken in je helpfile, is iig een standaard optie bij je render dialog) en dan in Photoshop 8 (CS) de filter Lens Blur (zo heet het geloof ik) gebruiken, die Z-depth pass kun je daarin invoeren en daarmee kun je heel aardig DOF heel snel simuleren. Je hebt nog geen schaduwen, probeer eens te werken met een dome-of-light. Textures zijn niet slecht, maar probeer ze door te laten lopen, de tafelrand heeft nu geen samenhang met de bovenkant, even naar UVW mapping kijken. Denk aan het chamferen van je randen voor het realisme, hoeken zijn zelden heel scherp, er is vrijwel altijd een zichtbare 'overgang', kijk maar eens om je heen. Lees ook even de compositieverhaaltjes door. Maar zeker geen slecht begin!

Dark Blue
PLAATJE

Ik dacht eerst dat je een spiegel had in het midden, totdat ik erachter kwam dat er helemaal niks gespiegeld werd. Zal wel door je eerste renders komen.
Deze oogt ook nog niet helemaal af, maar dat weet je zelf ook wel.
Het snoer van de muis is ook wat hoekig, ik weet niet hoe het in C4D zit, maar je zal vast wel een optie hebben om iets langs een spline te latn lopen, of om een spline dik te renderen. Daarmee kan je wat soepelere vormen maken en het is ideaal voor zo'n snoertje. De monitorvoet is nog een beetje hoekig. Je deur heeft geen schildplaatje rond de klink. Achterste muur is wit en het plafond is zwart, hoort dat? Dat witte scherm lijkt wat teveel te reflecteren. Let ook op het gebruik van echte foto's in CG scenes, dat ziet er meestal niet uit. Belichting is GI? Ook even dome-of-light proberen als dat zo is. Die klapper/Dat boek op de voorgrond is vrij aardig gelukt.

Compositie: Beetje saai zo. Het is heel erg druk aan de linkerkant. En het witte vlak stoort erg.

Conclusie: Niet slecht aangezien je net begonnen bent met C4D. Compositie kan beter.

D-Tox
PLAATJE

Nu, ik zal het maar meteen zeggen: als het je bedoeling was om het effect van een oude slechte foto te evenaren dan is het je gelukt. Ik weet dat je het niet meer wilt horen, maar ik denk dat het hier wel even bij hoort om het compleet te maken. Probeer je renders wat scherper te maken, dat is meestal veel mooier, dit zeg ik niet om je te irriteren.
Goed. De was in je lavalamp mag wel wat ronder en vloeiender. Verder ziet het er mooi uit. Alleen: hoe komt dat rode licht daar aan de voorkant? Dat kan niet van de lamp zelf zijn.
Ik mis de knopjes op je monitor. De weekaatsing van rode licht op je scherm zelf ziet er natuurlijk uit (mits het een TFT is).
het stopcontact ziet er wat te 'meshsmooth' uit, als je begrijpt wat ik bedoel, ik denk dat de binnenste hoeken een stuk scherper mogen. Tafel ziet er heel goed uit. Ook loopt je map mooi door. Het kopje ziet er nog te nep uit voor zijn omgeving.
et boek is te veel te hoekig. Het mannetje is aardig, maar valt helemaal niet op zo.
De muursteunen komen ook realitisch over. Het gebruik van de foto's kan hier wel.
De belichting, je schaduwen zijn veel te donker, je had desnoods even wat ambient light toe kunnen passen om het wat lichter te maken. Probeer ook wat op je hoeveelheid polys te letten, sommige voorwerpen hebben gruwelijk veel polys terwijl anderen er veel te weinig hebben.
Oh, en last but not least, laat dat 'D-TOX' wat minder opvallen, je nick hoort niet de aandacht van het plaatje af te leiden.

Compositie: Je beeldscherm had je beter in het midden kunnen plaatsen, of wat er op te zien is ook een warme kleur geven. Nu is het allemaal warm met ineens een kwak blauw aan de rechterkant, kan wel, maar hier past het niet. De monitor in het midden en de lavalamp ervoor zetten zal een mooi contrast geven.

Conclusie: Best goed, maar je kan veel beter, zeker door een betere compositie toe te passen en door op het kleurgebruik te letten. Je belichting is nog een beetje vreemd op sommige plekken.

Paar linkjes die van toepassing zijn:

Handig om even helemaal door te lezen
- linkje over reflecties
- linkje over diffuse glow

linkje over reflecties, belichting en compositie (heel goed)

Kijk bij tutorials, eerste twee 'notes', compositie e.d.

Misschien wel handig, klein stukje over IOR

JUIST, dit is dus de laatste keer dat ik zo'n werkstuk uit ga poepen, volgende keer moeten jullie het maar doen met steekwoorden ;) Hopelijk hebben jullie er iets aan, want daar gaat het natuurlijk om.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 24-03-2004 00:28 . Reden: Linkjes naar de plaatjes erbij gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

_/-\o_

(dit was dus het enige jury lid wat ik nog niet kende... en nu wel, nu weet ik ook waarom hij in de jury zat :P )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 77157 schreef op 24 maart 2004 @ 00:22:
RareAap presenteert:

JURYRAPPORT!
Beter laat dan nooit is een mooi motto!

...

Krusher
PLAATJE

Wat is dat eigenlijk op de achtergrond? Het ziet er in ieder geval heel erg undersampled/JPEG-achtig uit.
Dat was het begin van een luidspreker, maar de tijd zat me tegen :/
... Je CD-doosje ziet er wat kartelig uit aan de bovenkant.
Dat zijn de ribbeltjes die op het doosje zitten :o
De reflecties in 't algemeen kloppen niet helemaal, gebruik je wel falloff met fresnel?
En is je DOF naderhand met PS toegevoegd? Dit omdat ik het niet terug zie in wat je dor de glazen heen ziet en omdat de rand van de tafel met het ding op de achtergrond ook wat blur heeft, maar daarboven weer niet.
De autosleutel mag wel wat karteliger.
Reflecties kloppen niet helemaal als in :? Iig. fresnel staat wel aan ja, falloff ook.
DOF is in 3d max gedaan en heel minimalistisch. Overigens werken de glaasjes versterkent (als in een lens), dat zou ook kunnen verklaren waarom je door de glaasjes heen scherp ziet.
Wat betreft de sleutel, dankzij deze contest weet ik inmiddels hoe het wel moet dus in de toekomst ben ik beter voorbereid :D
Je vlammen kan je denk ik beter gewoon van een plane maken met een opacity map met de output een heel stuk hoger zodat je vlammetje ook reflecteerd in het glas. Nu ziet het eruit als een papiertje op een stokje.
Ik kreeg het vlammetje ook niet zoals ik wilde; maar ja ik had liever een vlam erin dan helemaal niets. Het is simpel gezegt gemaakt van een vervormde cylinder O-)
Je schaduwen komen helemaal niet over, ik zie wel wat vage vlekken maar echte schaduwen zie ik niet.
Verder valt er niet zo veel op te merken, er staat namelijk niet zoveel in je scene.
Tja.. ik kreeg het ook niet zo gauw beter/sterker die schaduwen, en de rendertijden werden al vrij lang dus even snel tussen door renderen na het veranderen van 52!! lampen doe je eigenlijk ook niet :X
Compositie: Best goed, alleen verstoort die paarse ring het geheel, met deze weg en met iets meer inzoomen op je objecten ziet het er al een stuk beter uit. Of plaats die ring iets meer naar het midden. Ook is het bovenin nu te leeg.

Conclusie: Over het algemeen aardig, maar ik mis een beetje het detailwerk; de volgende keer iets mee aandacht besteden aan mesh-editing. Reflecties kloppen niet helemaal.
Je hebt gelijk wat betreft die paarse ring, achteraf gezien had ik hem beter weg kunnen laten, maar goed. Van fouten leert men :) Overigens bouw ik die luidspreker nu zo op, alleen niet meer met primitives ;)

Aan die contest heb ik totaal NIETS gedaan aan mesh-editing, zover was ik (nog) niet- Ik was met deze contest begonnen aan spline en spline-editing, en dat gaat me goed af, ik zit niet meer aan de restricties vast van het gebruik van de primitives. Als ik dit eerder had geweten :9
Offtopic: in wat voor General Motors bak past die sleutel eigenlijk?
offtopic:
De sleutel is van een Buick :)

Enorm bedankt voor het rapport _/-\o_ ; zo terug lezend zie ik dingen terug waar ik zelf niet op gelet heb, het is lastig voor jezelf om objectief te blijven en constant op de kleine dingetjes te letten. Het is dat ik deze keer absoluut geen tijd heb om aan deze contest mee te doen, ik zit nu met een onafgemaakt geheel en dat haat ik LOL :D

Zou ik het Stilleven contest opnieuw moeten doen, dan zou het er weer een stuk anders (beter) uitzien. Enfin, al doende leert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 08:09
Ik heb geprobeerd wat op te ruimen, en dat is ook deels gelukt, maar niet overal...gelukkig doet meshsmooth ook heel veel :P
Toch moet ik zeggen dat in de low-poly/real-time sector (waar ik t maxen geleerd heb) echt wel geldt dat iedere driehoek moet tellen, en dat je dus 'edges' moet blijven 'turnen' tot je zeker weet dat je vorm niet lukt zonder een face toe te voegen. Dus het hele Tri's en Quads verhaal vind ik een beetje.....tja...subjectief ? 't wordt hier vaak herhaald als waar, maar misschien kan iemand die t echt weet t eens goed uitleggen (of een linkje naar iemand die dat al eens gedaan heeft misschien)

enniehoe, Ik zal mn wipje nog maar eens posten. Veel gespeeld met Brazil (dit is mn eerste project waarin ik t gebruik...en dat zie je ;) ) en ook redelijk wat gehad aan de links die RareAap gaf (tanx, mate)
Afbeeldingslocatie: http://www.poolside-productions.com/images/ancientkings/wip9_2.jpg
Ik denk dat ik zn lichaam voorlopig maar in een mantel gehuld houd, en dat ik eens ga beginnen aan zn tegenspeler (ik denk aan 'de gelaarzde kat', maar ik moet eens door de sprookjesboeken gaan bladeren wie er zo allemaal bij de koning op bezoek komen)

[ Voor 3% gewijzigd door Rapzar op 24-03-2004 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook hier maar even, ook zoals ik gezegd had in mijn monsterpost hierboven:

Heb eindelijk mijn 3D links eens gesorteerd en een gruwelijke hoop zut weggegooid. Ik heb er gelijk een zipje van gemaakt zodat je het in je favourites kan mikken. Hoezee.

DL hierrr

Staat heel wat leuks in om door te spitten dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 24 maart 2004 @ 02:06:
Dat was het begin van een luidspreker, maar de tijd zat me tegen :/
...
Dat zijn de ribbeltjes die op het doosje zitten :o
Mja zoiets dacht ik al.
Reflecties kloppen niet helemaal als in :? Iig. fresnel staat wel aan ja, falloff ook.
DOF is in 3d max gedaan en heel minimalistisch. Overigens werken de glaasjes versterkent (als in een lens), dat zou ook kunnen verklaren waarom je door de glaasjes heen scherp ziet.
Wat betreft de sleutel, dankzij deze contest weet ik inmiddels hoe het wel moet dus in de toekomst ben ik beter voorbereid :D
Het reflecteerd allemaal wat teveel naar mijn idee. DOF ziet er wel wat vreemd uit, dan weet ik ook niet waar het aan ligt.
Tja.. ik kreeg het ook niet zo gauw beter/sterker die schaduwen, en de rendertijden werden al vrij lang dus even snel tussen door renderen na het veranderen van 52!! lampen doe je eigenlijk ook niet :X
Heb geen instances of references gemaakt toen je ze maakte? Dat scheelt een hele hoop, zo hoef je er maar eentje te veranderen en de rest is dan hetzelfde ingesteld.
Je hebt gelijk wat betreft die paarse ring, achteraf gezien had ik hem beter weg kunnen laten, maar goed. Van fouten leert men :) Overigens bouw ik die luidspreker nu zo op, alleen niet meer met primitives ;)
Ah, moest het dat worden :P
offtopic:
De sleutel is van een Buick :)

Enorm bedankt voor het rapport _/-\o_ ; zo terug lezend zie ik dingen terug waar ik zelf niet op gelet heb, het is lastig voor jezelf om objectief te blijven en constant op de kleine dingetjes te letten. Het is dat ik deze keer absoluut geen tijd heb om aan deze contest mee te doen, ik zit nu met een onafgemaakt geheel en dat haat ik LOL :D

Zou ik het Stilleven contest opnieuw moeten doen, dan zou het er weer een stuk anders (beter) uitzien. Enfin, al doende leert men.
Kijk kijk kijk, een Buick :)
No problemo, succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

uhm,

ben ik nu aan het zeiken als ik zeg dat deze ook nog open is & dat het handiger is om het daar te posten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tnx, heb daar even een linkje naar mijn post geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Rapzar schreef op 24 maart 2004 @ 02:23:
Ik heb geprobeerd wat op te ruimen, en dat is ook deels gelukt, maar niet overal...gelukkig doet meshsmooth ook heel veel :P
Toch moet ik zeggen dat in de low-poly/real-time sector (waar ik t maxen geleerd heb) echt wel geldt dat iedere driehoek moet tellen, en dat je dus 'edges' moet blijven 'turnen' tot je zeker weet dat je vorm niet lukt zonder een face toe te voegen. Dus het hele Tri's en Quads verhaal vind ik een beetje.....tja...subjectief ? 't wordt hier vaak herhaald als waar, maar misschien kan iemand die t echt weet t eens goed uitleggen (of een linkje naar iemand die dat al eens gedaan heeft misschien)

enniehoe, Ik zal mn wipje nog maar eens posten. Veel gespeeld met Brazil (dit is mn eerste project waarin ik t gebruik...en dat zie je ;) ) en ook redelijk wat gehad aan de links die RareAap gaf (tanx, mate)
[afbeelding]
Ik denk dat ik zn lichaam voorlopig maar in een mantel gehuld houd, en dat ik eens ga beginnen aan zn tegenspeler (ik denk aan 'de gelaarzde kat', maar ik moet eens door de sprookjesboeken gaan bladeren wie er zo allemaal bij de koning op bezoek komen)
Al stukken beter dan je vorige wip. De kraag lijkt een mooie reflectie te hebben, erg mooi. Het gezicht heeft nog wat fouten erin: de zwarte vlek bij z'n slaap, de rechte overgang van z'n wangen naar de mond en de 2 licht kronkelende stepen onder z'n ogen. Misschien moet je even de mesh nagaan naar vertices die geweld moeten worden.

De bumpmap van z'n gezicht kan nog net even iets hoger. Ook zou je kunnen zorgen dat de bumbmap iets minder "dense" is; nu zie je nog iets te veel puntjes, als je naar je huid kijkt, zie je dat de afstand tussen de puntjes (in dit geval poren) iets groter is.

De uitdrukking op z'n gezicht is al goed en toepasselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Rare Aap:

Dankje voor je raport, daar kan ik wel mee leven, zoals je heb kunnen lezen begin ik net een beetje box modeling door te krijgen, vandaar die BOE!-lian in de luidspreaker, ik wist even zo snel geen andere optie, en tja texuring is ook nog iets wat ik eens goed moet gaan bestuderen , zie de reakties op de bovenstaande draakjes :)

Maar hij komt er wel , het wordt beter en beter ;)

Thanx again ! :)

Aan de andere :
Texture was van dichtbij erg lekker , maar ja toen ging de camera naar achteren :)
Ik ga het fixen ( hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip 3: (nog meer getweak, getweak & getweak)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/0L3H5E98ZBDI/picserver.png

Neus zuigt, mond zuigt, ogen zuigen, alles zuigt.. om maar met Henk-Jan te spreken: "Hij heeft het (nog) niet" :)
Gelukkig begint het nu toch al iets meer op een mensachtig iets te lijken.

Morgen ga ik em een oor aannaaien en krijgt ie een nose job.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 24-03-2004 23:37 . Reden: Mooiere iso-line-wire ipv een normale wire gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Ik post effe geen update, want ik ben weer terug bij af |:(

Ik snap er niets van huid en haar krijg ik echt niet voor elkaar. Ik kwam zojuist tot de conclusie dat ik 2 dingen kan doen

1) stoppen met de contest en iets niet organisch voor mezelf gaan maken
2) het idee van merlijn loslaten en een dark lord proberen te maken

waarbij 1 natuurlijk de makkelijkste weg is en 2 ongetwijfeld weer andere persoonlijke onmogelijkheden gaat bezorgen...

iemand trouwens tips of tutorials voor kleding 8)7 lukt ook al niet... :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Veel mensen gebruiken sim cloth voor kleding en andere stoffen, met heel aardige resultaten. Ik heb geen idee hoe het precies werkt, maar misschien is het iets om je even in te verdiepen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm.. SimCloth werkt niet bij max 6, dus dat is niet echt een optie, ik kan natuurlijk wel reactor hiervoor kiezen, maar dan ben ik erg afhankelijk van de manier waarop max het laat vallen over het (niet aanwezige) lichaam.
Dat zou betekenen dat ik eerst een low poly lichaam moet maken, en dan maar hopen dat die cloth goed valt.

ik zocht dus eigenlijk een goede modeling tut, zodat ik het zelf een beetje in de hand heb/kan houden. Maar mijn skills zijn nog niet echt goed, dus het is en blijft lastig

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53
6K schreef op 25 maart 2004 @ 10:43:
hm.. SimCloth werkt niet bij max 6, dus dat is niet echt een optie, ik kan natuurlijk wel reactor hiervoor kiezen, maar dan ben ik erg afhankelijk van de manier waarop max het laat vallen over het (niet aanwezige) lichaam.
Dat zou betekenen dat ik eerst een low poly lichaam moet maken, en dan maar hopen dat die cloth goed valt.

ik zocht dus eigenlijk een goede modeling tut, zodat ik het zelf een beetje in de hand heb/kan houden. Maar mijn skills zijn nog niet echt goed, dus het is en blijft lastig
Als het gewoon een still is, kan je ook een low-poly kledingstuk maken, reactor het hele zooitje laten rekenen, en dan vervolgens naar eigen wens aanpassen. Op cgtalk.com hebben ze trouwens er ook een speedmodeling-contest van gehad (nauwelijks animo trouwens), hierzo

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook weer eens wat tijd gevonden (gemaakt) om verder te werken aan mijn draakje. Ben aan de vleugels begonnen (en vind ze voorlopig wel af).

*klik*
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~koerhuis/GoT/contest20/Dragon5.png

Nu nog bedenken hoe ik de poten eraan vast ga zetten... :P

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

hij lijkt een beetje op een gans:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 25 maart 2004 @ 16:43:
Ik heb ook weer eens wat tijd gevonden (gemaakt) om verder te werken aan mijn draakje. Ben aan de vleugels begonnen (en vind ze voorlopig wel af).

*klik*
[afbeelding]

Nu nog bedenken hoe ik de poten eraan vast ga zetten... :P

C&C?
C:

Ik vind die vleugels eigenlijk een beetje te recht.. kan het niet echt goed uitleggen maar het ziet er nogal stijf uit.

Ook denk ik dat je draak niet lang in de lucht zal blijven hangen met zulke kleine vleugeltjes :) en zelfs al zou dat wel lukken, het ziet er ook niet echt gevaarlijk of dreigend uit.. eerder lief of zo.

Verder is het een mooi model, maar het doet me idd zoals hierboven al is gezegd ook een beetje aan een gans of zwaan denken :)
(zou ook wel daardoor kunnen komen dat ie er wat te 'lief' uit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van spikkels naar subben.
Voor de rest heb ik nog niets kunnen doen dus vandaar een stukje uit het geheel

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/wip8c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op 25 maart 2004 @ 17:19:
Ik vind die vleugels eigenlijk een beetje te recht.. kan het niet echt goed uitleggen maar het ziet er nogal stijf uit.
Denk dat ik wel een idee heb wat je bedoelt.
Ook denk ik dat je draak niet lang in de lucht zal blijven hangen met zulke kleine vleugeltjes :) en zelfs al zou dat wel lukken, het ziet er ook niet echt gevaarlijk of dreigend uit.. eerder lief of zo.
Fysiek kunnen vliegen was ook niet direct een vereiste. 't Is toch een magisch dier. ;)
Maar denk dat ik ze nog wel ietsje groter maak (hij moet ze dan alleen nog wel op kunnen vouwen). :)
Verder is het een mooi model, maar het doet me idd zoals hierboven al is gezegd ook een beetje aan een gans of zwaan denken :)
Dank :)
(zou ook wel daardoor kunnen komen dat ie er wat te 'lief' uit ziet)
Wordt ook aan gewerkt. Hij moet nog wat tanden, littekens, hoorntjes, enz krijgen. Hij is nu ook nog veel te glad, natuulijk. :)

Maar hij gaat eerst maar eens op dieet! ;)

* Anoniem: 48458 vreest dat hij dit nooit op tijd af gaat krijgen... ;)

@RCA: beter. :) de huid lijkt alleen wat te glimmen. Weet niet of het de bedoeling is?
Benieuwd naar de omgeving :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 25-03-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de topicstart staat letterlijk: "Denk breed!"
Ik hoop dat ik niet té breed heb gedacht :P

Met de update van vandaag zal ik dan ook maar vertellen hoe mijn 'king' er uit gaat zien, voordat iemand anders met het idee aan de haal gaat :)

Het sub-onderwerp van mijn wips en (hopelijk een) final is: "Return of the King":

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9Z9F20R51I3Q/picserver.png
(ziet er nog een beetje vreemd uit, vooral door de ogen waarbij de oogleden ed. missen)

Helaas nog steeds geen nose job gedaan (veel te dik + verkeerde edge loops), alleen wat low-poly haar en een oor erbij, welke er nog lang niet goed genoeg uitzien (oren zijn érg moeilijk om te maken :{).

* Anoniem: 105830 vreest ook dat het niet op tijd af zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

lol aardbei :), ik vind hem echt cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Paidor :

Ja klopt , ik had de de skin naar specular level gecopieerd alleen deze stond nog te hoog van de vorrige keer, het spikkelde kwam tevens ook daar door , de skin was groter dan de skin in het specular level

Maar neemt niet weg dat de skin best een beetje mag glimmen , het zijn tenslote schubben , en visjes in de grote zee glimmen toch ook :)

die van jouw ziet er ook erg goed uit ...... tja die vleugeltjes , kwa struktuur zien ze er toch beter uit dan de mijne ... alleen een beetje klein inderdaad ten op zichte van het beestje

Ik heb er een bug inzitten, die ik er nog uit moet krijgen ....... er onbreken namelijk wat poly's en ik zit dus met een gat die gedicht moet worden :)
Maar weet nog niet hoe 8)7

het decor , tja dat weet ik nog niet zo goed, ik had op papier een hal getekend met een platform en rode loper met een gigantische zandloper op de achtergrond, maar vrees dat ik niet alle ideeën uit gewerkt krijg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 25-03-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

oepdeet:

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/v20/v20_wip2.jpg

oorspronkelijk moest het merlijn worden, maar ik heb het opgegeven vanwege de haren, nu gaan we voor de 'dark lord'
hopelijk wordt het nog wat

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431 schreef op 25 maart 2004 @ 22:47:
die van jouw ziet er ook erg goed uit ...... tja die vleugeltjes , kwa struktuur zien ze er toch beter uit dan de mijne ... alleen een beetje klein inderdaad ten op zichte van het beestje

Ik heb er een bug inzitten, die ik er nog uit moet krijgen ....... er onbreken namelijk wat poly's en ik zit dus met een gat die gedicht moet worden :)
Maar weet nog niet hoe 8)7
Ben het beestje een compleet nieuw lijf aan het geven. Wat smaller en meer als van een hagedis. Hals wordt ook wat kleiner. Vleugels zijn inmiddels zo'n 30% groter en krijgen nog wat extra flappen.

Gaten kun je bij een poly het makkelijkst opvullen door een edge langs dat gat te selecteren en die met Shift + W te extruden, om vervolgens de punten van de nieuwe edge met die aan de overkant van het gat te welden (zeg maar :P).
Tenminste, da's de handigste manier die ik ken. Mocht er iemand iets beters weten... :)

En nu zzzlapen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 48458 schreef op 26 maart 2004 @ 03:22:
[...]

Ben het beestje een compleet nieuw lijf aan het geven. Wat smaller en meer als van een hagedis. Hals wordt ook wat kleiner. Vleugels zijn inmiddels zo'n 30% groter en krijgen nog wat extra flappen.

Gaten kun je bij een poly het makkelijkst opvullen door een edge langs dat gat te selecteren en die met Shift + W te extruden, om vervolgens de punten van de nieuwe edge met die aan de overkant van het gat te welden (zeg maar :P).
Tenminste, da's de handigste manier die ik ken. Mocht er iemand iets beters weten... :)

En nu zzzlapen... :z
Met create kan je een nieuwe face tekenen langs verteces edges die al bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik gebruik inderdaad ook altijd create in polygon submode om er 1 bij te maken.

Er is ook nog een manier in border submode: selecteer een border (alle edges rondom het nog niet bestaande face-je) en dan zit er ergens een knopje: cap (of zoiets), die maakt ook een poly aan

p.s. als iemand critics op m'n dark lord heeft hoor ik het graag natuurlijk

[ Voor 13% gewijzigd door 6K op 26-03-2004 09:42 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071 schreef op 25 maart 2004 @ 21:51:
lol aardbei :), ik vind hem echt cool :D
tnx :)
6K schreef op 25 maart 2004 @ 23:59:
oepdeet:

[afbeelding]

oorspronkelijk moest het merlijn worden, maar ik heb het opgegeven vanwege de haren, nu gaan we voor de 'dark lord'
:D Lijkt net Kevin Bacon :)

Verder niet echt kritiek, behalve dat die doorlopende wenkbrauwrimpels (?) er niet echt kloppend uitzien.
Denk dat je die beter wat hoger op het hoofd kan plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 105830 schreef op 26 maart 2004 @ 10:44:

:D Lijkt net Kevin Bacon :)

Verder niet echt kritiek, behalve dat die doorlopende wenkbrauwrimpels (?) er niet echt kloppend uitzien.
Denk dat je die beter wat hoger op het hoofd kan plaatsen :)
Kevin Bacon 8)7 :X dan moet ik toch nog maar eens wat vertices gaan verplaatsen :r

Die rimpels zitten zo laag omdat ik daar niet al te hoog boven nog iets wil maken, ik weet alleen nog niet wat, als het niets wordt moeten ze idd omhoog, daar heb je helemaal gelijk in.

edit:
niet echt kritiek, is dat goed of slecht 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door 6K op 26-03-2004 11:10 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd van het goede uitgaan ;)

En tja, Kevin Bacon was gewoon het eerste waar ik aan dacht bij het zien ervan.. sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
6K schreef op 25 maart 2004 @ 23:59:
oepdeet:

[afbeelding]

Nice. Wat mij opvalt is dat de mond en dat de oren aan de kleine kant zijn. Ook zou ik even de ogen wat beter doen; het gele ziet er een beetje raar uit, of hoort het bij je koning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonder alle troep, just the mesh ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0IH627794AHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96849

@D-Tox:

Ik ben echt altijd weer onder de indruk van jouw creaties :) Echt erg mooi allemaal.. maar wat ik mij nu afvraag als 3ds beginner, wat voor modeling techniek gebruik je voor al die creaties? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Qylos schreef op 26 maart 2004 @ 17:48:
[...]

Nice. Wat mij opvalt is dat de mond en dat de oren aan de kleine kant zijn. Ook zou ik even de ogen wat beter doen; het gele ziet er een beetje raar uit, of hoort het bij je koning?
vreemd ja, alles is exact volgens referentie (qua verhouding dan) dus het viel me ook op. De pic is aangepast met ogen (geen gewone natuurlijk)...
dat gele vond ik zelf wel grappig omdat de persoon in kwestie bezig is een spell te casten >:) maar goed, zo vind ik ze eigenlijk ook prima staan :D

KLIKKERDEKLIK

zo beter?

edit:
D-Tox... geheel in de lijn der verwachting ! 8) goed bezig!

[ Voor 18% gewijzigd door 6K op 26-03-2004 22:37 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96849 schreef op 26 maart 2004 @ 20:50:
@D-Tox:

Ik ben echt altijd weer onder de indruk van jouw creaties :) Echt erg mooi allemaal.. maar wat ik mij nu afvraag als 3ds beginner, wat voor modeling techniek gebruik je voor al die creaties? :P
thnx ;)

voor lichamen en handen gebruik ik bijna altijd box modeling, eerde globale vorm, dan steeds meer detail erin brengen. Voor een hoofd meestal de manier van de joan d'arc turtorial, maar dan wel sterk aangepast door mij(3dsmax).

Als je begint zou ik adviseren gewoon elke manier een beetje uitproberen, en degene die het beste gaat mee doorgaan, en zelf nog mee gaan expirimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/dtox.jpg
phear me paint skills

ff uitleg:

wit: of sleutelbeen omhoog of die schouders omlaag
geel: de meshflow klopt daar niet, zie daarboven ;)
rood: wrom trek je die edge niet door?, tis geen ramp maar kwas gewoon benieuwd.
blauw: de borsten lopen tever door en de vorm van de schouders is niet helemaal goed
groen: bij bijna alle mannen ( afgezonderd van 10 tonners ) zit er een "deuk" die de overgang aangeeft van schouder -> borstkas
navel is vrij apart

+ kun je eens een ongesmoothde versie van de kop posten?:)

kzal binnenkort me wip eens posten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 26-03-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 26 maart 2004 @ 23:22:
[...]

[afbeelding]
phear me paint skills

ff uitleg:

wit: of sleutelbeen omhoog of die schouders omlaag
geel: de meshflow klopt daar niet, zie daarboven ;)
rood: wrom trek je die edge niet door?, tis geen ramp maar kwas gewoon benieuwd.
blauw: de borsten lopen tever door en de vorm van de schouders is niet helemaal goed
groen: bij bijna alle mannen ( afgezonderd van 10 tonners ) zit er een "deuk" die de overgang aangeeft van schouder -> borstkas
navel is vrij apart

+ kun je eens een ongesmoothde versie van de kop posten?:)

kzal binnenkort me wip eens posten ;)
het is ook geen mens natuurlijk :7 , moet nog wel een aantal dingen erbij doen/veranderen... en dan benen en kleding enzo nog..nog een lange weg te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 26 maart 2004 @ 23:34:
[...]

het is ook geen mens natuurlijk :7 , moet nog wel een aantal dingen erbij doen/veranderen... en dan benen en kleding enzo nog..nog een lange weg te gaan :D
dat snap ik

maar kzou iig dat flow probleempje bij de arm fixen ;) , staat meteen beter en rigged wat mooier ;)

druk dan iig de sleutelbeen wat verder naar binnen toe want hij steekt nu gigantisch ver uit ( van de zijkant af gezien )
+ die deuk schouder -> borstkas zou em denk ik niet slecht staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 80198 schreef op 26 maart 2004 @ 23:34:
[...]

Ook al is het een fantasy figuur is het natuurlijk wel aan te raden de anatomi van de mens te volgen. Juist bij het lichaam.
Kijk maar naar Gollum, frodo, de urukhai en de naz gul bijvoorbeel (goh, mag jij raden welke film ik gisteren heb zitten kijken), dat zijn ook volledige niet-mensen, maar anatomisch komt het toch akelig overeen...

uhm.. .okay, ik geef toe, mijn uitleg is niet helemaal waterdicht zo savonds tegen 12-en, maar ik hoop/denk dat je het idee wel te pakken hebt 8)7

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update voor vandaag:

wip 5: (en en en, lijkt ie nu wat meer? ja he? yeah! - hij kijkt alleen nog iets te boos 8)7)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/QU7RJAAZ91M8/picserver.png

- Neuswerk is nog niet af
- Haar nog lang niet af
- Oogleden!
- Oor.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Ziet er goed uit! Ondanks dat ik het een mooi lichaam vind, komt het niet echt een koninklijk over. Waarschijnlijk omdat je zelfden een koning in zijn nakie ziet, maar dat wordt vast nog opgelost. Gaat het lichaam wat sneller dan een hoofd? Anders kom ik vast in tijdnood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 105830 schreef op 27 maart 2004 @ 00:14:
Update voor vandaag:

wip 5: (en en en, lijkt ie nu wat meer? ja he? yeah! - hij kijkt alleen nog iets te boos 8)7)
[afbeelding]

- Haar nog lang niet af
- Oogleden!
Wordt al mooi. Alleen vind ik het niet echt op een koning lijken, meer op een moderne snuggergast ofzo. Probeer hem er wat ouder uit te laten zien (in de middeleeuwen waren koningen ook meestal niet zo jong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Qylos schreef op 27 maart 2004 @ 09:25:
[...]

Wordt al mooi. Alleen vind ik het niet echt op een koning lijken, meer op een moderne snuggergast ofzo. Probeer hem er wat jonger uit te laten zien (in de middeleeuwen waren koningen ook meestal niet zo jong).
Het is je verder wel opgevallen dat er in het plaatje 'ELVIS' staat?? king of rock 'n roll enzo? :P

begint al best een beetje te lijken, ben benieuwd naar het eindresultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81369

Anoniem: 105830 schreef op 27 maart 2004 @ 00:14:
Update voor vandaag:

[afbeelding]

- Haar nog lang niet af
- Oogleden!
elvis is alive :o :D
ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 27 maart 2004 @ 06:47:
[...]

Ziet er goed uit! Ondanks dat ik het een mooi lichaam vind, komt het niet echt een koninklijk over. Waarschijnlijk omdat je zelfden een koning in zijn nakie ziet, maar dat wordt vast nog opgelost. Gaat het lichaam wat sneller dan een hoofd? Anders kom ik vast in tijdnood...
thnx
het is een koning/demon/magier zeg maar :P . Het lichaam gaat bij mij meestal een stuk sneller ja. Maar dat komt voornamelijk omdat er kleding overheen komt, en ik het daarom niet echt perfect ga maken, zeg maar...

voor hymn :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M29550Q4D3D6

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 27-03-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 27 maart 2004 @ 09:25:
[...]

Wordt al mooi. Alleen vind ik het niet echt op een koning lijken, meer op een moderne snuggergast ofzo. Probeer hem er wat jonger uit te laten zien (in de middeleeuwen waren koningen ook meestal niet zo jong).
Tnx :) en :D dat je niet ziet wie het moet voorstellen is voor mij des te meer een reden om zo hard mogelijk door te werken en hem meer te laten lijken op de king of rock and roll ;)
(en oud is ie ook wel geloof ik, of dat zou ie iig zijn als ie nog had geleefd)

@DocB & Script Freak:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op 27 maart 2004 @ 10:50:
[...]

Tnx :) en :D dat je niet ziet wie het moet voorstellen is voor mij des te meer een reden om zo hard mogelijk door te werken en hem meer te laten lijken op de king of rock and roll ;)

@DocB & Script Freak:

of hij kijkt gewoon niet goed, het staat er tenslotte boven wat het is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 105830 schreef op 27 maart 2004 @ 10:50:
[...]

@DocB & Script Freak:

Verontschuldigingen, ik bedoelde juist dat de persoon een iets ouder uiterlijk kan hebben en niet jonger (dat zei ik namelijk maar ik bedoelde het tegenovergestelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 27-03-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik Elvis ouder moet maken dan moet ik em ook dikker maken, maar volgens mij kennen de meeste mensen em beter van z'n tijd dat ie er nog normaal uitzag. :)

Vandaag gespeeld met shaders (ook nog nooit eerder gedaan, brrr :{):
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2I85CBTS0DCU/picserver.png
(géén textures dus :))

(verder bijna niets veranderd aan het model zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 105830 schreef op 27 maart 2004 @ 22:31:
Als ik Elvis ouder moet maken dan moet ik em ook dikker maken, maar volgens mij kennen de meeste mensen em beter van z'n tijd dat ie er nog normaal uitzag. :)

[afbeelding]

Shader ziet er zo al best mooi uit... heb je nog speciale technieken togepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 105830 schreef op 27 maart 2004 @ 22:31:

[afbeelding]

Eehmm... ik wil mezelf geen Elvis expert noemen, maar ik wil je wel even zeggen dat ik pas nog 23 Elvis posters heb ingescand die van een originele doorgewinterde Elvis fan kwamen, en hoe jouw model er nu uit ziet is hij nogal 'mixed years' zeg maar. Tussen het scannen door heb ik wat uit de authentieke boeken gelezen :9 , erg leuk.

Elvis werd als eerste beroemd met zijn hippie-achtige imago, zijn witte glimpakken en zijn dikke pluizige bakkebaarden. Hij had toen nog niet zo'n schare fans, en werd eigenlijk versleten voor wilde rock'n'roll barbaar die zich niet aan wilde passen aan de jeugd van die tijd, sterker nog, die de jongeren van zijn tijd helemaal op het slechte pad hielp met zijn muziek en stijl.
Toen hij tegen wil en dank het leger in werd gestuurd, werd met het afknippen van zijn bakkebaarden en fatsoeneren van zijn haar ook zijn imago erg bijgeschaafd. Zo kwam er na zijn diensttijd een film uit, genaamd GI BLUES, waarin hij dus met zn nieuwe korte koppie en nieuwe 'knappe beschaafde jonge schoonzoon' imago speelt. Tóen werd hij pas echt geliefd. Hij heeft nog veel films gemaakt, vooral pulp-based films met weinig diepgang, veel lieftallige vrouwtjes versieren etc.. - de enige keer dat hij echt een round character in een film speelde was hij zo moeilijk in het repeteren en de opnames dat ze unaniem besloten hem weer gewoon Bouquet/Harlequin verhaaltjes :+ met veel liedjes lieten verfilmen ;)

Tot zover over Elvis. Wat jij hebt neergezet is dus zijn 'brave schoonzoon' imago met ouderwetse bakkebaarden. Ik was laatst op mn werk (kom ik ok nog wel eens :+ ) en wilde nog een mooie plaat voor je meerippen want ik heb nu echt veel closeups van hem op highres :9 maar het was druk en het 'mag eigenlijk niet'... Dus, helaas.

Afbeeldingslocatie: http://www.42ndstreetmemories.com/images/elvis.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandcastlevi.com/images/movies/pic-kingcreole.jpg
Let op: hoge, haast horizontale jukbeenderen, en een rechte, stevige neus.
Afbeeldingslocatie: http://home.swipnet.se/~w-42732/elvis.jpeg
Let goed op de 'hamsterwangetjes' bij zijn mondhoeken :P de opgetrokken bovenlip en ook zijn kin! :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/48TPPFCOBV71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mercarra:

Tnx :) niet echt speciale technieken toegepast: kleur, specularity, reflectie (met een fallof zodat niet alles even veel reflecteerd) ...

Dat is het wel zo'n beetje..
(en natuurlijk nog nabewerkt met PS)

Oja, en SSS, onmisbaar voor mensenhuiden :9

@Dark Blue:

Dit is idd de 'brave' Elvis :)

Die hamsterwangetjes heb ik geprobeerd te maken maar dat viel nogal tegen dus ik ga het nu (nouja, volgende week iig) proberen met color/bumpmaps.. hopelijk lukt het daar wel mee want het is idd echt een van die herkenbare punten in z'n gezicht.

Nog bedankt voor het posten van de pics want ik zie nu nóg een hele lijst met dingen die eigenlijk gefixed moeten worden :) (inclusief die jukbeenderen, juk!)
Ik zie nu ook eindelijk wat ik fout heb gedaan met die bovenlip :D

Die kin heb ik trouwens wat verder geprobeerd maar dat ziet er niet echt uit.. maar dat kan ook aan mij liggen.

edit:

hm, en volgens mij moet het voorhoofd ook iets naar achteren..

btw. Als je z'n hele geschiedenis kan navertellen mag je jezelf best wel Elvis expert noemen hoor... ;)

@Dingetje-Tox:

Hij staat wel heel erg recht he? :P

Meestal staan dat soort 'evil' karakters (dat is ie toch? hoop ik? O-)) met een gebogen rug en zo..
(weet niet of het handig is als je daar voor het riggen ook al rekening mee houdt? als je dat gaat doen tenminste)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 28-03-2004 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Het lijkt erop dat z'n hoofd uit twee delen bestaat. Bovenop lijkt een los stukje huid te liggen. Oorlogswondje? Verder begint het lichaam net zo afgewerkt als het hoofd worden. Echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Om het anatomisch allemaal iets logischer te maken, zou ik zijn schouders inderdaad wat meer naar voren doen. Nu staat hij alsof hij heel breed wil lijken en zijn adem inhoudt! :D

Misschien is dit plaatje handig als referentie: http://bookstore.ucdavis.edu/images/items/Item314.jpg

erg handig misschien, zo staat het ook in mijn anatomie boeken (ben fysiotherapeut/manueel therapeut) :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alle character's staan stijf als je ze modelt (die van mij tenminste). Als ik hem ga riggen zal het er al meteen een stuk beter uitzien. Maar hij gaat niet krom staan ;) , het is een trotse koning :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Anoniem: 80198 schreef op 28 maart 2004 @ 11:30:
alle character's staan stijf als je ze modelt (die van mij tenminste). Als ik hem ga riggen zal het er al meteen een stuk beter uitzien. Maar hij gaat niet krom staan ;) , het is een trotse koning :9
Maar ze moeten niet lijken op euh.. ja.. wat is het eigenlijk. Het lichaam lukt me nog niet echt.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/king6.jpg

Ik gooi er zo maar kleding over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 28 maart 2004 @ 14:34:
[...]

Maar ze moeten niet lijken op euh.. ja.. wat is het eigenlijk. Het lichaam lukt me nog niet echt.

[afbeelding]

Ik gooi er zo maar kleding over.
Niet meteen iets weg stoppen door er spul voor te hangen wanneer iets niet of niet goed lukt, kijk eerst hier eens. :)

btw. Dark Blue, weet je misschien ook wat voor kleur ogen Elvis had? :)

Ik kan het hier op de plaatjes die ik heb gedownload niet echt goed zien.. het lijkt een beetje grijs/groenig, maar op andere foto's lijkt het meer bruin te zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M'n draak van 't weekend een compleet nieuw lichaam gegeven, de nek kleiner gemaakt t.o.v. de kop, de vleugels veranderd en algehele tweakage toegepast. :P

Vind hem persoonlijk een heel stuk minder ganzig zo. ;)

Ben nu met de hoorntjes op de kop en aan de vleugels bezig.

Next up: de poten... Worden als die van een hagedis, waarschijnlijk. :)

*klik*
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/p.koerhuis/Dragon6.png
Materials zijn natuurlijk zwaar WIP ;)

C&C?

@Aardbei: begint herkenbaar te worden, mesh is ook netter. :) Ga je hem uiteindelijk full-color renderen, of meer van die leuke vintage-kleurtjes? :P

@d-tox: het lichaam ziet er nog wel wat raar uit, imo. Weet niet in hoeverre je het op een mens wilt laten lijken, maar goed. :)

@mercarra: nog een beetje box-vormig he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan post ik mijn draak ook nog maar eens, helaas is er een behoorlijke fout in geslopen die niet meer te verhelpen was, dus een nieuwe gemaakt vandaag.

Zelf vind ik de kop en het half transparante oog erg mooi geworden, nu nog een paar poten er onder, en de vleugens moeten heel erg anders , maar niet te min een oude koning :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/rrr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 63431 schreef op 28 maart 2004 @ 23:23:
dan post ik mijn draak ook nog maar eens, helaas is er een behoorlijke fout in geslopen die niet meer te verhelpen was, dus een nieuwe gemaakt vandaag.

Zelf vind ik de kop en het half transparante oog erg mooi geworden, nu nog een paar poten er onder, en de vleugens moeten heel erg anders , maar niet te min een oude koning :)

[afbeelding]
Ogen hebben inderdaad een mooie material. De vorm is alleen niet zo goed zichtbaar van de draak, voornamelijk door de zodanige belichting. De huid van de draak is goed, al zou je de bumbmap iets naar beneden kunnen gooien om het wat smoother te houden (van een afstand zie je dat verschil meestal toch niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Qylos :

Dat het allemaal nog niet goed zichtbaar is door de belichting kan wel kloppen.
Dit is de standaard instelling zonder lampen, die moeten er nog in.
Bumpmapje is iets minder heftig geworden. :)
Thanx .......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 28 maart 2004 @ 23:17:
@Aardbei: begint herkenbaar te worden, mesh is ook netter. :) Ga je hem uiteindelijk full-color renderen, of meer van die leuke vintage-kleurtjes? :P
Het was eigenlijk de bedoeling dat er allemaal leuke vintage kleurtjes in zouden komen, maar nu ik em zo full color zie begin ik daar toch wat aan te twijfelen.. misschien dat ik het allebei wel doe :)
(2 versies of een mix of zo)

@Draak (Paidor):

(f34r my l33t Paint skilzz! - bleh, Paint ondersteund niet eens drukgevoeligheid Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/583Y7Q3FPPO7/picserver.png

1) Dit vind ik er een beetje vreemd uitzien, alsof er geen spieren en/of botten in zitten?
2) Oogkassen zouden wat ronder (ie. omhoog) kunnen, denk ik.. anders ziet de bovenkant van z'n kop er zo plat uit.. denk dat je em dan ook wat dreigender kan laten kijken
3) Misschien zijn ze hier gewoon niet te zien en zijn ze weggevallen in de schaduw, maar hoe moet deze draak ademhalen zonder neusgaten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Goed, ik weet niet echt hoe verder te gaan.

Mijn char is natuurlijk mbv de symetry modifier symetrisch.

Nu wil ik een toga maken, die mooi om het lichaam valt, maar wel later het lichaam nog asymetrisch kunnen aanpassen.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn kleding mooi meegaat, of kan ik beter eerst het hele mannetje in de juiste houding zetten, en dan de kleding maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
mercarra schreef op 29 maart 2004 @ 15:18:

Nu wil ik een toga maken, die mooi om het lichaam valt, maar wel later het lichaam nog asymetrisch kunnen aanpassen.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn kleding mooi meegaat, of kan ik beter eerst het hele mannetje in de juiste houding zetten, en dan de kleding maken?
denk dat dit wel met reactor kan, maar heb geen flauw idee hoe het moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mercarra schreef op 29 maart 2004 @ 15:18:

Of je doet het op de 'traditionele' manier, je maakt de kleding en laat die later meevervormen met bv bones en skin. Of je doet het met reactor en dan is het misschien wel het makkelijkste om het later te doen, maar de kleren kunnen natuurlijk heel erg de pose beinvloeden. Wat ik met die Year 3000 contest gedaan heb is eerst mn character gemaakt (nog symmetrisch), daarna met polymodeling de kleren gemaakt, dat met SimCloth (of reactor voor max6) erop laten vallen, toen met de solidify plugin (zit nu in max als shell geloof ik) de kleding dikte gegeven. Daarna bones e.d. en doormiddel van een animatie de houding gegeven. Dus als je je char in de gewenste houding laat bewegen (van symmetrisch naar die houding dus) dan beweegt je kleding als het goed is heel realistisch mee en hoef je het niet opnieuw te maken of het mee te nemen met de rigging. Snappie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 28 maart 2004 @ 23:17:
M'n draak van 't weekend een compleet nieuw lichaam gegeven, de nek kleiner gemaakt t.o.v. de kop, de vleugels veranderd en algehele tweakage toegepast. :P

@d-tox: het lichaam ziet er nog wel wat raar uit, imo. Weet niet in hoeverre je het op een mens wilt laten lijken, maar goed. :)
:/ , in hoeverre ik het op een mens wil laten lijken :X , zoveel scheelt het niet van een menselijk lichaam... zeg maar wat ik moet veranderen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@mercarra: ik zit met hetzelfde probleem, met de hand modellen lijkt me onbegonnen werk. Dus ik zit ook te denken reactor (max 6). Wat is daarvoor ga doen is het karakter in de juiste houding zetten, clothes maken (polymodeling vanaf een plan) om het lijf heen en dan met reactor laten vallen of zo, ik heb ook geen idee of dat werkt en of het de goede manier is.

Mijn ervaring met reactor is beperkt (handdoeken vorige contest), maar ik weet wel dat ie helemaal de soep in draait als ie te high poly is :(
als ik die handdoeken 20x20 maakte ging het goed, bij 40x40 ging het FLINK mis...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 29 maart 2004 @ 16:05:
:/ , in hoeverre ik het op een mens wil laten lijken :X , zoveel scheelt het niet van een menselijk lichaam... zeg maar wat ik moet veranderen dan
De ribben zijn een beetje raar (het zijn er ook wat weinig), z'n navel is te low poly (maar natuurlijk nog WIP.

En verder eigenlijk de puntjes van Hymn wel. :)

Niet dat ik zoiets zou kunnen fixen (iig niet zo snel), maar goed, da's een tweede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830 schreef op 29 maart 2004 @ 11:52:
[afbeelding])[/sub]
[afbeelding]

1) Dit vind ik er een beetje vreemd uitzien, alsof er geen spieren en/of botten in zitten?
2) Oogkassen zouden wat ronder (ie. omhoog) kunnen, denk ik.. anders ziet de bovenkant van z'n kop er zo plat uit.. denk dat je em dan ook wat dreigender kan laten kijken
3) Misschien zijn ze hier gewoon niet te zien en zijn ze weggevallen in de schaduw, maar hoe moet deze draak ademhalen zonder neusgaten? :P
1) Mjah, het is allemaal ook nog een beetje te low-poly. Ik wil eerst de globale vorm van dat lichaam een beetje vastleggen. (Zal er dus uiteindelijk wel op neerkomen dat het ongeveer zo blijft. ;) )
2) Weet niet of hij er dreigender uit gaat zien met hogere oogkassen. Vanaf de zijkant ziet het er wel aardig uit. Misschien dat ze wat dieper moeten.
3) Neusgaten ben ik nog niet aan begonnen. De hele voorkant van z'n kop is eigenlijk nog niet af. Er moeten nog wat tanden in. En dus ook die neusgaten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Zomaar een vraag hoor:
Ik zie iedereen druk characters maken, maar is dit een eis voor deelname ? Ik zat namelijk te denken, ik ben na 14 maart, voor een ander project weliswaar, begonnen met 'The Great Hall of Minas Tirith' u weet wel, van LOTR. Het leek me opzich wel leuk om dat te combineren met deze contest ;). Het straalt per slot van rekening nogal wat koninklijks uit dat gebouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 29 maart 2004 @ 18:11:
[...]

De ribben zijn een beetje raar (het zijn er ook wat weinig), z'n navel is te low poly (maar natuurlijk nog WIP.

En verder eigenlijk de puntjes van Hymn wel. :)

Niet dat ik zoiets zou kunnen fixen (iig niet zo snel), maar goed, da's een tweede. :)
comments van hymn heb ik al vertbeterd. Ribben zijn niet raar, toch? voor iemand die heel mager is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 80198 schreef op 29 maart 2004 @ 20:13:
[...]
comments van hymn heb ik al vertbeterd. Ribben zijn niet raar, toch? voor iemand die heel mager is dan?
het moeten er dan wat meer zijn, en wat minder hoog en ronder. imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 35969 schreef op 29 maart 2004 @ 18:18:
Zomaar een vraag hoor:
Ik zie iedereen druk characters maken, maar is dit een eis voor deelname ? Ik zat namelijk te denken, ik ben na 14 maart, voor een ander project weliswaar, begonnen met 'The Great Hall of Minas Tirith' u weet wel, van LOTR. Het leek me opzich wel leuk om dat te combineren met deze contest ;). Het straalt per slot van rekening nogal wat koninklijks uit dat gebouw...
hey, als je na 14 maart begonnen bent en hier wips post is dat volstrekt legaal. Het is iig geen vereiste om chars te maken voor deze contest... :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

* Anoniem: 35969 checkt voor de zekerheid zijn .max bestand even :
gemaakt:zondag 14 maart 2004, 19:38:08 :)

Ik zal er eens over denken of ik haast zal maken met dit project ;)

In ieder geval maar een WIPje dan ?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7L3K56H0D413/picserver.jpeg
Ik zal hem zometeen updaten, ben nu een nieuwe render aan het bakken. Done :)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 29-03-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Mooi gebouw... moet ik ook nog doen...

Maar bedankt voor de tips mensen, update:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/king7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mercarra: ah, dat begint er op te lijken! :)
Het kan aan het viewpoint liggen, maar ik heb het idee dat z'n nek ietsje dunner mag. Toga ziet er qua ruwe vorm ook al netjes uit. Nu de kleinere vouwtjes, plooitjes en spanningslijntjes nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
mercarra schreef op 29 maart 2004 @ 22:01:
Mooi gebouw... moet ik ook nog doen...

Maar bedankt voor de tips mensen, update:

[afbeelding]
Nice. Heeft al heel iets weg van "Ancient Kings". Ik zou de borst misschien iets uitbundiger maken, vooral naar de voorkant, dus iets breder. Voor de rest is het goed, vooral het gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja.. :{

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/GZD1H02BM2PO/picserver.png

Moet zeker nog heel erg veel aan gewerkt worden... vooral die ogen laten het geheel er erg vreemd uit zien (hou je vinger er maar eens voor en je zal zien dat het opeens meer lijkt op Elvis).

Morgen/vandaag ook maar eens beginnen met een kunstgebit.. :+

(niet letten op de vele shading errors svp :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 105830 schreef op 30 maart 2004 @ 05:22:
(hou je vinger er maar eens voor en je zal zien dat het opeens meer lijkt op Elvis).
:D

[ Voor 3% gewijzigd door geez op 30-03-2004 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor z'n ogen eh, niet het hele model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog een paar goede texturetutorials gevonden:
http://leigh.cgcommunity.com/tutorials.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
@ mercerra: hij is idd nog een beetje aan de vierkante kant (okay, dat klinkt niet)

maybe de bumpmap iets lager.. verder mooi begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 22:58

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/triton09.jpg
Eindelijk de wil gekregen om verder aan het haar te werken.
Haar maken blijft kloten, hoe je het ook probeert. En nu op veler verzoek eens een heel ander kleur huid :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er erg goed uit! :9 _/-\o_
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.