[3D] Contest V21: Enchanted Forest Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 13:24
3D Contest V21
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/contest21head.jpg

Onderwerp
Uit een aantal voorstellen is redelijk unaniem dit keer een onderwerp gekozen; Enchanted Forest. Dit keer dus een bos met een sprookjes-achtige uitstraling. Het onderwerp is redelijk breed zo, je kan vanalles verzinnen. Een mooi bos, een elfje, een trol, een gebouw in het bos. Zolang 't maar een bos met iets sprookjes-achtigs is, is 't goed 8)

Voorgaande versies

• 1 Onderwaterwereld
• 2 Vliegmachine
• 3 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 4 Oorlog
• 5 Snelheid
• 6 Fantasy
• 7 Eten en Drinken
• 8 Misdaad
• 9 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000
• 17 Frozen Worlds - Nature
• 18 Duizend en één nacht
• 19 Vida Imóvel
• 20 Ancient Kings

Tijdsduur
Deze contest zal beginnen op woensdag 21 april 2004 en eindigen op vrijdag 21 mei 2004 om 23.59.59. Er is dus een maand om alles te geven en er iets moois van te maken.

Regels
Elke contest heeft regels, en ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en dont's.
Do's :)

• Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens 1 "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Truespace, Vue d'Esprit enzovoort). Maar dus GEEN 'drieklikslandschappen'!.
• Gebruik maken van plugins en standaard effecten mag,bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair enzovoort. Hou 't wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D pakket mag. Hou 't beperkt, het is een 3D contest en geen 2D contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat. Een render; geef duidelijk aan welke render dit is.
• De door jouw ingeleverde final moet een still zijn.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen, dit houdt het geheel levendig en interessant.

Dont's :(
• De final mag dus geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com, geen prefabs dus.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Dus gebruik geen Poser.
• Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Puntentelling
Wegens succes houden we de Formule 1 puntentelling aan.

Voor diegene die deze puntentelling niet kennen, de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt (helaas) (0) punten.

Aan het einde van de contest is het de bedoeling dat je twee top achts maakt.

Éen voor de uitwerking, één voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score.

Mail de scores naar Anoniem: 35969 op Pier.Janssen@Endless-dimensions.com. In deze mail twee lijstjes met steeds op #1 degene die je het best vond aflopend naar #8. Geen punten erbij schrijven, gewoon twee top acht's. Geef uiteraard duidelijk aan welke lijst voor originaliteit en welke voor uitwerking is. Zorg er ook voor dat je je Tweakers-nickname vermeldt.

Ik had niet 't idee dat bij de laatste contest de jury-leden gemist werden, dus dat gedeelte is er nu uit. Mochten er nog een stuk of 3 tweakers zich geroepen voelen, laat het me weten

De eindscore wordt dan dus als volgt berekend:

(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

Voor de beginners
De contest is een typisch geval van "free for all" dus zelfs als dit de eerste 3d scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren. Omdat opviel dat veel mensen vroegen welke programma's ze moeten gebruiken is hier een tip. Het beste is eigenlijk om de eerste post van [3d] post je 3d stuff maar weer - part 19 topic even door te lezen, daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking
Ook bij deze weer, let op de tijd en let er vooral op dat je een final post. Na sluitingstijd zal ik het topic per pagina doorlopen op afbeeldingen/urls, en waar niet expliciet 'Final' boven staat wordt niet meegeteld!

Veel succes iedereen en maak er wat moois van!

Alle credits van de opzet van deze post gaan uit naar de voorgaande winnaars/startposters :)

UPDATE: Treegenerators en scripts
Op internet en in sommige pakketten zijn zogenaamde treegenerators of scripts te vinden waarmee je in een aantal klikken een boom kan maken. Eigenlijk is het dus niet de bedoeling dat je deze gebruikt (zie de rest van de startpost hierboven), echter mag 't voor deze contest WEL. Je zult in de beoordeling uiteindelijk er wel minder punten mee krijgen. Vermeld ALS je zoiets dergelijks gebruikt bij je final, of je het hebt gebruikt en wat je hebt gebruikt.

Kant-en-klaar bomen, andere standaard modellen of modellen van internet mogen dus helemaal NIET.

Finals

1 - LiToKi
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~proos017/GoT/eik-final.jpg
2 - Wilco
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LYJRD76NOL1D/picserver.jpeg
3 - RunaR
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vrijd000/files/final-bos.jpg
4 - PJanssen
- op verzoek verwijderd -
5 - Splash
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/enchfinal.jpg
6 - Dark Blue
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31879/full.jpg
7 - MaDDoG
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/enchantedforest/scene06.jpg
8 - rammsteinrules
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.boonman/boswip7l.jpg
9 - FoxMan
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/simonvos/blending/GoT_V21/final.png
10 - Hertog_Martin
Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/paddobos.jpg

offtopic:
Zat nog te twijfelen over micro/macro :> :+

UPDATE: mail je scores vrijdag naar PJanssen en NIET naar mij!

[ Voor 35% gewijzigd door LiToKi op 24-05-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

micro/macro was toch ook wel leuk geweest hoor... vind je niet Hymn :p

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit wordt een leuke contest, als ik naast m'n afstudeerstage en wat website-werk nog tijd heb, ga ik er zeker aan meedoen :) Vooral door het gebruik van mooie lichteffekten en particles ga ik maar eens proberen een 'sprookjesachtige' sfeer te creeren. Al hoeft enchanted natuurlijk niet 'lief' te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Woei, ik doe ook mee. Heb zelfs al een idee wat ik ga uitwerken. :) Ben benieuwd wat iedereen gaat maken.

Micro/macro is wel een moeilijk onderwerp hoor (realistich enzo). Al was het wel te doen geweest.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik zit te denken aan een bos (met bomen dus ;) ), mossige grond, tot een halve meter hoog vage mist, een eenhoorn, lichtval door bladerdak etc. (maar ben nog vrij beginnende modeler dus dat zal wat worden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832

Suggestie!

In de topicstart van deze contests wordt altijd een prachtige lijst gegeven met links naar de vorige contests. Is het geen goed idee om, als een contest klaar is, die topicstart te editen en een lijstje van alle finals toe te voegen, plus een lijstje met de uitslagen?

Dat lijstje wordt altijd op 4/5 van het topic ergens neergezet, en de uitslagen enkele tientallen posts erna, maar beide zijn achteraf niet op een makkelijke manier te vinden. Het lijkt me veel intuitiever als dat bij een voltooide contest in de topicstart terechtkomt. Dat maakt het ook veel makkelijker en leuker om na te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik ga even schetsje maken :P en dan zal ik um vanavond posten ;) op me stage gaat het namelijk niet :X [ben wel n00b hoor ! maar kzal er vast wel van leren :) ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 69832 schreef op 21 april 2004 @ 10:00:
Suggestie!

In de topicstart van deze contests wordt altijd een prachtige lijst gegeven met links naar de vorige contests. Is het geen goed idee om, als een contest klaar is, die topicstart te editen en een lijstje van alle finals toe te voegen, plus een lijstje met de uitslagen?

Dat lijstje wordt altijd op 4/5 van het topic ergens neergezet, en de uitslagen enkele tientallen posts erna, maar beide zijn achteraf niet op een makkelijke manier te vinden. Het lijkt me veel intuitiever als dat bij een voltooide contest in de topicstart terechtkomt. Dat maakt het ook veel makkelijker en leuker om na te lezen.
Dat is leuk voor de archieven ja :). Jammer dat er nu pas aan gedacht wordt, want voor de vorige 20 is dat nu te laat...

Voor deze contest zal ik 't doen :). Hopelijk wordt 't vanaf nu 'traditie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

Me is in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

helemaal eens met jullie beide :) want als je terug gaat zoeken in de vorige contesten, zie je nergens meer WIP / FINALS e.d. alleen maar Errors, en kruisjes :( kwas wel benieuwd wat de finals waren bij de vorige delen enzo, omdat er vaak echte pareltjes tussen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Yohann!s schreef op 21 april 2004 @ 10:09:
helemaal eens met jullie beide :) want als je terug gaat zoeken in de vorige contesten, zie je nergens meer WIP / FINALS e.d. alleen maar Errors, en kruisjes :( kwas wel benieuwd wat de finals waren bij de vorige delen enzo, omdat er vaak echte pareltjes tussen zitten :)
Om de kruisjes/errors te voorkomen zal alles wel gehost moeten worden op GOT, daarvoor zullen we wel een paar MODS/DEV-ers moeten overhalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Misschien is het leuk om dan een siteje te maken met galleries van de contests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mja, dat gaat wel erg veel webspace vreten, 20 contests met ca. 6 (?) finalisten per keer de finals plaatsen is al snel dikke webspace.... toch?
maar het idee is wel supergoed! want ik ga mijn wips uit vorige topics ook niet oneindig bewaren.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Ik ga deze keer weer eens meedoen en ik ben ook van plan om nu ook echt tot een final te komen (laatste keer was inanimate objects....lang geleden)
Ik heb al een idee en zal vandaag wat gaan schetsen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik zou een dergelijk siteje best willen hosten, maar met 1mbit schiet dat niet echt op :/ Lijkt me toch het handigst om webspace op GOT te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Ik heb mijn plaatjes op de plek van chello staan, maar die raakt al aardig vol, denk dat ik de finals voortaan maar op mijn eigen server zet, dan kunnen ze wel voor een veel langere poos online blijven. :)

meteen maar een trap voor dit onderwerp een bos nymph :P
ze is dan niet helemaal sym. maar welke nymph is dat nou wel :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/bos-nymph_small.jpg

EDIT

@ below:

Als of iedereen met illegale software zit
Maar zit er grappig uit :) ---- > het betoverde watermerken bos :+

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 21-04-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 08:34
Afbeeldingslocatie: http://hidef.nl/img/paddobos.jpg

niet klagen over de watermerken, ik ben tenminste zo netjes om PLE te gebruiken ipv illegale copy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 21 april 2004 @ 11:16:
[afbeelding]

niet klagen over de watermerken, ik ben tenminste zo netjes om PLE te gebruiken ipv illegale copy.
Dat is heel fijn voor je, maar door de watermerken zien we het bos niet meer :*)

Ik denk dat best veel mensen hier een originele 3ds max draaien, maya wordt waarschijnlijk al iets zeldzamer :P

En maya ple is mij iets te beperkt.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 21-04-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ik denk het niet. Dan zitten hier veel vermogende mensen :P Weet je wel hoe duur Max is? Ik denk niet dat de gemiddelde tweaker dat ff neerlegd voor de hobby :D, maar ik kan me natuurlijk vergissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
goed, mijn eerste wip en voor mij mijn eerste contest..een "enchanted forest"-kijkdoos. Khoop dat dit nog binnen het onderwerp valt...als jullie dit niet vinden laat het maar even weten dan begin ik iets anders.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/kijkdoos02.jpg
klik

tis natuurlijk nog in een errug vroeg stadium, maar ik zal d'r wat leuks van proberen te maken..

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu wil ik niet lullig doen of zo :) , maar doe het toch even :P
Als ik af en toe zie in andere delen wat mensen aan computers, video schermen en beamers hebben staan...dan zouden ze geen software kunnen kopen ?
Of is het geld dan op })

Maar goed , genoeg over de software, back to my forrest nymph :)

Ik denk dat een kijkdoos bos helemaal geen probleem moet zijn , zolang deze maar betovert is......
het is wel verrekte origineel , had ik zelf niet bedacht :)

succes iedereen !

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 21-04-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

iedereen is al druk bezig zie ik :), hier mijn 1e wip

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abuyserd/Forrestwip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Joenes schreef op 21 april 2004 @ 11:49:
goed, mijn eerste wip en voor mij mijn eerste contest..een "enchanted forest"-kijkdoos. Khoop dat dit nog binnen het onderwerp valt...als jullie dit niet vinden laat het maar even weten dan begin ik iets anders.

[afbeelding]
klik

tis natuurlijk nog in een errug vroeg stadium, maar ik zal d'r wat leuks van proberen te maken..
BRILJANT IDEE !

@nixor, nice, lekker snel al een aardige kop!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Senzuboon schreef op 21 april 2004 @ 11:42:
Ik denk het niet. Dan zitten hier veel vermogende mensen :P Weet je wel hoe duur Max is? Ik denk niet dat de gemiddelde tweaker dat ff neerlegd voor de hobby :D, maar ik kan me natuurlijk vergissen. :)
Ik denk dat nog best veel mensen die in dit topic posten gewoon vanuit hun werk of studie wel een licentie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@RCA:

Ik kan het niet echt goed zien op de andere views, maar op die linker view ziet de rug van je nymf er een beetje vreemd uit.

De rug zou er denk ik veel beter uit zien zonder die vreemde bult onderaan (tenzij je een nymf met scoliose wil maken maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is :)), en denk eraan: vrouwen zijn rond, rond en rond:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/918DDSG16727/picserver.gif
(^^^ beetje overdreven - en excuses voor de foute kleurtjes :9)

Hoofd is btw ook te klein :)

@Joenes:

Oeh jaaa, met papieren/kartonnen draakjes en elfjes en zo :D

Leuk idee :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 21-04-2004 13:11 . Reden: iets verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832

LiToKi schreef op 21 april 2004 @ 10:07:
Dat is leuk voor de archieven ja :). Jammer dat er nu pas aan gedacht wordt, want voor de vorige 20 is dat nu te laat...

Voor deze contest zal ik 't doen :). Hopelijk wordt 't vanaf nu 'traditie'.
Ik zei het ook al in het vorige topic, maar daar werd het helemaal ondergesneeuwd onder de vele WIPs - nu was ik er op tijd bij gelukkig...

Mooi dat je het gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

Niks met mij te maken, ik vond hem toen ik aan het zoeken was naar referentie was. Maar vond hem erg grappig. En dus de moeite waard om te posten:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibiblio.org/Dave/Dr-Fun/df200005/df20000502.jpg

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Trouwens ook wel een mooie uitdaging om goede bomen te maken, zou dit met bump mapping en een leuke texture mooi lukken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ aardbei :

Ja die rug he, daar zat ik me net ook al aan te ergeren :)
Daar heb ik onder tussen iets aan gedaan ( schouderbladen ) , ook d'r billen zijn ronder geworden.
de heuplijn lager, waardoor het lichaam langer lijkt.
Borstspieren zijn nu aan de draaiende delen bevestigt.

Het hoofd had ik voor me zelf even op gezet, omdat hoofden nu dat gene is wat ik nog helemaal niet onder controlle heb, maar zo gauw de bos nymph klaar is, zal ik alle aandacht op haar hoofdje richten.

Bedankt voor de opmerkingen :)
deze keer wil ik wel volhouden, en eens afmaken waar ik niet goed in ben, mens en dier

Voor aarbei : :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/voor2.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/achter2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 21-04-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt origineel ! En ook behoorlijk verassend.
Als je zo doorgaat kan het zeker iets leuks worden.

Ook gekleurd folie maken aan de bovenkant, zodat je mooi gekleurd licht krijgt binnenin!
(* Anoniem: 35969 haalt jeugdherinneringen op :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 21-04-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Even wat concept art plaatsen :) Voor een kleine indruk.

Afbeeldingslocatie: http://boon.superkoe.com/zwelfje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D Senzu maakt een lover , voor de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
Anoniem: 35969 schreef op 21 april 2004 @ 13:24:
[...]

Ook gekleurd folie maken aan de bovenkant, zodat je mooi gekleurd licht krijgt binnenin!
crèpe papier ( je zal het wel anders schrijven).. Jah daar had ik ook al aan gedacht...maar dat is wel verdomd moeilijk te maken vrees ik... kzal een poging wagen.

verder had ik nog als idee om sterren of elfjes aan touwtjes te hangen aan het dak van de kijkdoos. Ik hoop dat de camera als ik klaar ben wel heel de kijkdoos van binnen erop krijgt..maar zover is het nog niet.

hier nog maar een wipje, ik weet dat de boom texture en de struik texture niet precies passen, maar dan lijkt het net alsof het is uitgeknipt :9

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/kijkdoos04.jpg
klik

Als je kijkt naar de randen van de doos in het echt, zitten daar meestal van die driehoekjes van karton kweet nou alleen niet of ik die zal modelen (ontzettend veel polygonen waarsch.) of texturen, heb alleen nog geen mooie reference gevonden...

kvraag me trouwens af wat meer tijd kost, zo'n ding in het echt maken of modelen :P. Ik denk het laatste.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Lachu :D.

Maar dat zullen er dan drie worden >:) (clone etc. :z ). Word nog gezellig :o

@RCA 2 posts geleden: hoe krijg je die low poly cage er omheen?

[ Voor 31% gewijzigd door Senzuboon op 21-04-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Senzuboon schreef op 21 april 2004 @ 13:50:
...

@RCA 2 posts geleden: hoe krijg je die low poly cage er omheen?
je kunt de show end result toggle aan zetten in geval dat je meshmooth gebruikt in max en als je met nurms subdiv werkt kun je dat nog veel prettiger instellen imo, maar dan had je dat geweten, dus waarschijnlijk werk je met meshmooth.
Show/toggle end result staat direct onder je submodes ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je aan het werk bent,
object aanklikken , en vervolgens .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/lowpoly.jpg

deze lowpoly komt dan om je object heen te staan waar je mee aan de gang kunt :)
de meshsmooth wordt dan live geupdate

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 21-04-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 23:52

tie-rep

nu met ir. !

*net een bos(je) geplant*
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/forest_wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dat is best erg mooi in zo'n korte tijd, mag ik vragen met welke editor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 23:52

tie-rep

nu met ir. !

johnnyv.nl schreef op 21 april 2004 @ 14:32:
[...]

Dat is best erg mooi in zo'n korte tijd, mag ik vragen met welke editor :?
dat mag :) -> Cinema 4D

en een wire erbij
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/wip_wire1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
tie-rep schreef op 21 april 2004 @ 14:37:
[...]

dat mag :) -> Cinema 4D

en een wire erbij
[afbeelding]
Netjes, en dat in zo'n korte tijd, ga me nu al schamen voor mijn eindresultaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

wow :/ iedereen is al behoorlijk ver & dat op de eerste dag :/ ik heb nog niks :X 8)7 alleen een idee in me hoofd :+ maar das te moeilijk voor mij om te maken, als noob :(

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchie! op 21-04-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

k ga denk van het weeken ook en concept maken denk, doe er zeker aan mee, of is het afmaak is een tweede :7 . Maar k heb een mei vakantie om eraan te werken. Maar wat worden die wips al snel gepost :/ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 21 april 2004 @ 14:43:
k ga denk van het weeken ook en concept maken denk, doe er zeker aan mee, of is het afmaak is een tweede :7 . Maar k heb een mei vakantie om eraan te werken. Maar wat worden die wips al snel gepost :/ :9
Dit onderwerp zat er natuurlijk al aan te komen, al een paar dagen, dus de ideeën zullen er al wel geweest zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Hmm, ik moet ook maar eens gaan schetsen enzo, anders komt het er nooit van ;)
Maar eerst: M'n nederlands repetitie voor morgen leren |:( 8)7 :X
renaissance, leuk :r

[ Voor 13% gewijzigd door geez op 21-04-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104

Ik heb een super idee :) En als ik die zou uitwerken zoals het plaatje er uit ziet in mijn hoofd, dan istie héél mooi..

Wel jammer dat ik dat idee niet kan gaan uitwerken, daar ben ik nog veelste noob voor :) Maar ik ga iig iets proberen te maken :)

En dan meteen shag:hair oid uitproberen voor gras :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104 schreef op 21 april 2004 @ 15:44:
Ik heb een super idee :) En als ik die zou uitwerken zoals het plaatje er uit ziet in mijn hoofd, dan istie héél mooi..
Dat heb ik nou ook altijd. Alleen wordt het nooit zoals ik het gedacht had :P

* Anoniem: 35969 pakt 'The Hobbit' er weer eens bij en gaat inspiratie opdoen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 21-04-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 21 april 2004 @ 16:05:
[...]

* Anoniem: 95104 pakt 'The Hobbit' er weer eens bij en gaat inspiratie opdoen :)
Gne gne, ben iig niet de enige die tolkien's verhalen erin gaat gebruiken ;) Maja van jou had ik het wel verwacht, niet voor niets dat je allemaal lotr zwaarden hebt gemaakt, de one ring hebt gemaakt en ook nog ens bezig ben met minas tirith :)

Zullen we samen the shire helemaal na gaan maken :+ Ownee jij hebt geen tijd door minas tirith >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Anoniem: 35969 schreef op 21 april 2004 @ 16:05:
[...]

* Anoniem: 61849 pakt 'The Hobbit' er weer eens bij en gaat inspiratie opdoen :)
Nummer 3 hiero :)

Ik heb ook geinig idee in men hoofd en altijd als ik me meng in deze contest bak ik er toch niets van .Maar ach , tis niet verboden om een poging te wagen neem ik aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Lol, volgens mij ben ik de enige die zich meer door the forbidden forrest uit Harry Potter laat inspireren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95104 schreef op 21 april 2004 @ 16:16:
[...]
Zullen we samen the shire helemaal na gaan maken :+ Ownee jij hebt geen tijd door minas tirith >:)
Wat dacht je van heel middle earth ? >:)
Nee ik ben al lang blij als Minas Tirith uberhaubt ooit afkomt...... en heel erg haast is er niet bij, dus deze contest kan er best nog wel even tussendoor (en ook wel tussen het leren voor m'n examen :X )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 21-04-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

als iedereen die zegt dat hij/zij meedoet hier een final inlevert, dan krijgen we evenveel finals als de laatste 3 contests bij elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 15:26
ik wil ook een keer iets maken voor een contest, dit contest dan wel!

* enira starts maya :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 61849 schreef op 21 april 2004 @ 16:18:
[...]

Nummer 3 hiero :)

Ik heb ook geinig idee in men hoofd en altijd als ik me meng in deze contest bak ik er toch niets van .Maar ach , tis niet verboden om een poging te wagen neem ik aan toch?
Zeker niet :). Er waren eerst workshops, speciaal om wat van te leren, maar het competitie element maakt 't net ff wat leuker.

En willen we ons een beetje inhouden met "ik doe mee"-posts en al het andere verre offtopic geklets, daarvoor is hier in 't verleden al een keer een mod-break geweest :/. Niet zo'n zin in :). Ik vind 't best, maar de modjes niet altijd. Veel te gezellig zo hier :).

Doen lekker veel mensen mee dit keer, mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik lees in de TS dat het gebruiken van pre-fabs niet is toegestaan. Ik neem echter aan dat het volgen van een tutorial (voor bijvoorbeeld het maken van een boom :X ) en vervolgens het resultaat in je scene gebruiker wel is toegestaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
johnnyv.nl schreef op 21 april 2004 @ 16:28:
Ik lees in de TS dat het gebruiken van pre-fabs niet is toegestaan. Ik neem echter aan dat het volgen van een tutorial (voor bijvoorbeeld het maken van een boom :X ) en vervolgens het resultaat in je scene gebruiker wel is toegestaan :?
Ja tuurlijk wel :), net zo makkelijk om 't met een tutorial te leren toch :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
LiToKi schreef op 21 april 2004 @ 16:31:
[...]

Ja tuurlijk wel :), net zo makkelijk om 't met een tutorial te leren toch :)?
K, k, maar omdat je dan meestal een nogal erg gelijkend resultaat op het tutorial model krijgt twijfelde ik even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat prefab moet je zien als dingen die je met 1 klik neer kunt zetten.
In dit geval bijvoorbeeld de foliage in max6. Dingen die je zelf maakt aan de hand van een tutorial zijn natuurlijk wel toegestaan (mits je scene geen exacte copy is van de tut uiteraard)

edit: beetje laat :/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 21-04-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

johnnyv.nl schreef op 21 april 2004 @ 16:28:
Uiteraard, die heb je dan toch helemaal zelf gemaakt. Het is meer het idee dat er geen poser figuren inkomen. Terragen mag (denk ik) dan net weer wel.

Ik vind zelf dat painteffects van maya ook mogen. (handig deze contest :P) Maar daar is ooit discussie over geweest. Wat vind de rest?

Dus gewoon geen modellen gebruiken die je niet gemaakt hebt. Voor de rest mag je vrijwel alles gebuiken

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@RCA:

Da's beter ja :)

Wat me nu trouwens ook opvalt is die kuil boven d'r borsten.. mag ook wel iets minder, anders worden de ingewanden platgedrukt :9.
Ehm.. kuch * Anoniem: 105830 heeft net de trailer van "Dawn of the Dead" bekeken en is in splattersferen :9 ;)

Denk dat ze ook wel wat meer babyvet mag hebben :)

@Senzuboon:

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar volgens mij is het gewicht niet echt goed verdeeld en valt ie zo bijna om :)
Denk dat het er wat steviger uit zou zien wanneer je het rechterbeen wat naar voren toe zou zetten.

Die vleugels zou ik ook iets minder symmetrisch maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071 schreef op 21 april 2004 @ 16:21:
als iedereen die zegt dat hij/zij meedoet hier een final inlevert, dan krijgen we evenveel finals als de laatste 3 contests bij elkaar ;)
Ik zeg dat ik mee ga doen, heb nie gezegd dat ik ook daadwerkelijk een final in ga leveren >:)

(nu ffies snel mn berichte checke, of ik het toch nie perongeluk toch wel heb gezegd..)

Edit: Nee, dat had ik niet gezegd :) (fiew... :P )

Nog een vraag: Moet het perse een bos zijn met veel bomen ed, of is ook goed dat het net buitne het bos ligt laat maar zeggen ? Dus wel een paar boompjes, maar meer gras ed dan vol bomen?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 95104 op 21-04-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Anoniem: 105830 schreef op 21 april 2004 @ 16:41:
@Senzuboon:

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar volgens mij is het gewicht niet echt goed verdeeld en valt ie zo bijna om :)
Denk dat het er wat steviger uit zou zien wanneer je het rechterbeen wat naar voren toe zou zetten.

Die vleugels zou ik ook iets minder symmetrisch maken.
Dat zie je verkeerd :Y)

en die vleugles... tja, place holders hè :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78378

Ik wil een bos maken met een betoverd huisje erin en nu zit ik een beetje met het gras te kloten. Ik heb een plane gebruikt en deze met een displace modifier relief in gemaakt. Nu wil ik er grassprietjes op zetten, en dat doe je dus met een Scatter object. Maar aangezien er zoveel sprietjes op worden gezet kost me dit nogal wat geheugen en wordt alles heel erg sloom. Is er misschien een goede oplossing om dit te voorkomen?

Alvast bedankt! 8)

EDIT: Ik lees net wat over Xreference en zal dat eerst maar eens bekijken...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 78378 op 21-04-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Even een testje hoe ik bomen kon maken. En eigenlijk, het bevalt me wel :) Ik ga me misschien nog wel best kunnen vermaken met bomen maken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/enchantedforest/concept01.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door MaDDoG op 21-04-2004 18:04 ]

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens naar 'show mesh percentage' oid.

@geez: Misschien dat shag:fur makkelijker werkt ?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 21-04-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
MaDDoG schreef op 21 april 2004 @ 18:00:
Even een testje hoe ik bomen kon maken. En eigenlijk, het bevalt me wel :) Ik ga me misschien nog wel best kunnen vermaken met bomen maken :)
[afbeelding]
I like it :) zal ik nog een klus aan hebben, laat staan gras :D
Shag:Hair moet het mee lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woa , veel mensjes idd.Verwacht geen goed gedetaileerde prut van mij of vakkundig gecontrueerde models trouwens

Some Holy boots from Heaven *Haaaaaaaa.....*
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/FIJ9WG9IGF7P

Boots en enchanted forest :) weirde combo , maar misschien dat het toch nog iets wordt he .(tenzij ik weer afhaak dan kun je een eeuwigheid wachten )
stoere concept art trouwens senzuboon

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 21-04-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bah , de zoveelste qoute mezelf in plaats van edit post :(

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 61849 op 21-04-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849 schreef op 21 april 2004 @ 18:37:
Woa , veel mensjes idd.Verwacht geen goed gedetaileerde prut van mij of vakkundig gecontrueerde models trouwens

Some Holy boots from Heaven *Haaaaaaaa.....*
[afbeelding]

Boots en enchanted forest :) weirde combo , maar misschien dat het toch nog iets wordt he .(tenzij ik weer afhaak dan kun je een eeuwigheid wachten )
stoere concept art trouwens senzuboon
Doet me denken aan de laarzen van Zelda :) En dat valt goed te combineren met enchanted forest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@Vreeke1: je kunt helemaal onderin bij de scatter aangeven dat ie maar 1% mag laten zien (ik geloof uit mijn hoofd het 1 na laatste inklapmenu van scatter)

@Geez: Shag:hair kan het wel mee, maar ik denk dat dat veel te zwaar wordt voor een heel gras. Om het toch realistisch te houden kun je ook net als Vreeke1 misschien beter scatter gebruiken.

idee: als je even hier kijkt wordt het heel uitgebreid uitgelegd. Je hoeft het niet helemaal zo te doen om tot een acceptabel resultaat te komen, met wat minder kan ook.

idee2: gras kun je het beste pas aan het einde op je ondergrond (vaak plane) neer gaan kwakken, want, tenzij je het met oppacity maps doet, gaat dat veel rendertijd vreten, al die polies :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 22:02
Ik denk dat ik ook maar eens een keertje mee ga doen. Ik heb de complete vorige contest bekeken en wil nu zelf ook wel eens "echt" iets doen in 3D. Ik heb sinds kort mijn Blender 2.3 Guide (hij is nog geen maand uit) en moet nu maar eens een keertje beginnen met modelleren.

Zie hier het resultaat van het eerste half uurtje blenden:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/simonvos/blending/GoT_V21/Wip1.png

[ Voor 5% gewijzigd door FoxMan op 21-04-2004 22:21 ]

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Laatst online: 04-04 13:03
Stond hier ergens nog een vacature open voor een boswachter? :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/21/got-21-WIP1.jpg

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Ja, leuk. Laten we een bos gaam maken. Met bomen en zo. Heeft iemadn hier wel eens een boom van dichtbij bekeken!! Gekkenwerk is het. Ik zeg het je.

Afbeeldingslocatie: http://www.gekkehond.nl/GoT/enchantedforest/boom.gif
3d-en in zijn puurste (en stomste) vorm. Puntje voor puntje neerzetten.

Hoe heb jij je avond besteed? Ik heb een muisarm gekweekt.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
ZipoBibrok5-108 schreef op 21 april 2004 @ 22:26:
Stond hier ergens nog een vacature open voor een boswachter? :9

[afbeelding]
Hij ziet er wel gelikt uit, maar misschien dat de rand nog iets scherper kan :? Is nu een beetje een bot ding.

Nieuws van de dag (voor mij iig): Maya 6 komt eraan. Belangrijkste nieuws daarbij: Er zit een standaard 'hair' module voor lang haar bij Unlimited :D Dit zou het maken van de manen van m'n eenhoorn een stuk makkelijker maken, maar denk niet dat ik 6 voor het einde van de contest heb :P Ik zal vanavond eens aan de gang gaan, heb tot nu toe geen tijd gehad of geen pc met iets anders dan windows 98 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
MaDDoG schreef op 22 april 2004 @ 01:34:
Ja, leuk. Laten we een bos gaam maken. Met bomen en zo. Heeft iemadn hier wel eens een boom van dichtbij bekeken!! Gekkenwerk is het. Ik zeg het je.
waarom denk je dat ik een kijkdoos maak ;)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik doe ook weer mee hoor. Ik ben alleen nog rustig bezig aan mijn zaklampje en wil dat niet verloederen. ;)

Ik heb al een leuk idee voor een enchanted forest, ik ga lekker sweep nurben... :w

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Dark Blue, is dit niet een uitgelezen kans om je oude en je nieuwe technieken te combineren?
Dus Vue voor het bos en C4d voor de details?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Tips om boompje te maken, zonder RSI (of minder iig :) )

Maak een stronk zoals maddog, en een aantal takjes met blaadjes etc.

deze kun je dan "scatteren" over de faces van de grote takken, krijg je zoiets (testje ofzo van me):

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/gl3dtemp/personal_treeingrass_01.jpg

er is ook een tutorial over, maar kan ik echt niet meer vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 22-04-2004 13:03 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Of je gebruikt een particle array met takken en blaadjes als base mesh. Dat is wat minder netjes als zo'n scatter, maar werkt ook wel ok (zeker voor bomen op een afstandje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
die tut ken ik ja, gaat daar over een mini-boompje geloof ik... zal ff kijken of ik em nog kan vinden...

EDIT: yup,stond op 3Dtotal. Is misschien nuttig voor andere mensen, maar nou niet allemaal dit boompje maken he? ;)

clickety

[ Voor 49% gewijzigd door DocB op 22-04-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DocB schreef op 22 april 2004 @ 13:26:
die tut ken ik ja, gaat daar over een mini-boompje geloof ik... zal ff kijken of ik em nog kan vinden...

EDIT: yup,stond op 3Dtotal. Is misschien nuttig voor andere mensen, maar nou niet allemaal dit boompje maken he? ;)

clickety
zucht.. Die was ik al van plan te maken.. Maar idd, straks zijn er allemaal zelfde soort bomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 22:27
Ik doe ook mee, en heb zo al wat ideeen, voor degene die nog wat inspiratie nodig hebben:

Linda bergkvist is een absolute aanrader _/-\o_
gladiool schreef op 22 april 2004 @ 13:03:
Tips om boompje te maken, zonder RSI (of minder iig :) )

Maak een stronk zoals maddog, en een aantal takjes met blaadjes etc.

deze kun je dan "scatteren" over de faces van de grote takken, krijg je zoiets (testje ofzo van me):

[afbeelding]

er is ook een tutorial over, maar kan ik echt niet meer vinden.
Dat ziet er lekker uit :)
Ik ga denk ik ook weer eens wat boompjes oefenen :)

@litoki:
Je doelt op dit ?
Vind dat resultaat toch stukken minder dan de bovengenoemde manier...

[ Voor 12% gewijzigd door inquestos op 22-04-2004 14:06 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
kijkdoos update :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/kijkdoos07.jpg
klik
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/kijkdoos08.jpg
met deksel en met omni in de opening
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/kijkdoos09.jpg
zonder deksel, zonder omni, met zwevende ster :P

de kijkdoos zelf moet nog getextured worden... weet iemand daar misschien een goeie tutorial voor? Ik wil het zo hebben zodat je het zeg maar uitgevouwt in een 2dbewerkingsprogramma kan texturen :/
khoop dat jullie snappen wat ik bedoel

op het gat komt nog crèpe papier..kheb al wat lopen klooien met materialen maar das wel ernstig moeilijk :P

kheb een eeuwigheid aan die knoop gezeten aan het sterretje...

C&C welcome

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik mis nog een kijkgat aan de voorkant (neem aan dat je daar ook de camera view doorheen wil laten kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
johnnyv.nl schreef op 22 april 2004 @ 16:35:
Ik mis nog een kijkgat aan de voorkant (neem aan dat je daar ook de camera view doorheen wil laten kijken)
klopt... is een polygon snel onder te verdelen in 9 polygons of moet dat persé met edge -> cuts?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
inquestos schreef op 22 april 2004 @ 13:53:
....
@litoki:
Je doelt op dit ?
Vind dat resultaat toch stukken minder dan de bovengenoemde manier...
Nee ik doelde op de tutorial van gladiool. Hij was alleen vergeten dat 't om PArray's ging (die tutorial van jou doet hetzelfde als die andere, het resultaat is alleen minder), en ik was vergeten dat 't om die tutorial ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Joenes schreef op 22 april 2004 @ 16:41:
klopt... is een polygon snel onder te verdelen in 9 polygons of moet dat persé met edge -> cuts?
Voor 3x3 polys wordt het waaschijnlijk cuts ja.

Je hebt wel tesselate (zowel bij editable poly en als losse modifier) maar daar krijg je alleen even getallen mee (2x2, 4x4 etc.).

- Als je een poly precies in het midden wilt hebben kun je ook bij editable poly inset of een bevel zonder hoogte gebruiken. Gebruik voor de insetmaat 1/3 van de totale lengte van de poly. Delete dan de andere vier polies. Maak nieuwe vertices telkens op 1/3 langs de rand van je voormalige poly. Even moven met F12 voor de precisie. Dan create poly, en denk eraan: linksom ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 22-04-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 10:55
hmmzz... ik als n00b ga ook maar meedoen, met als hoofdoel leren natuurlijk...
heb iig al genoeg geleerd van een paddestoel 8)7

hier de wip van de paddestoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.coltju.nl/GoT/wip_1_klein.jpg

klik voor 1600x1200 versie
c&c zijn natuurlijk welkom :)

edit:

ffkes 800x600 gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door Jurgen op 22-04-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ColTju schreef op 22 april 2004 @ 18:25:
hmmzz... ik als n00b ga ook maar meedoen, met als hoofdoel leren natuurlijk...
heb iig al genoeg geleerd van een paddestoel 8)7

hier de wip van de paddestoel:

[afbeelding]

klik voor 1600x1200 versie
c&c zijn natuurlijk welkom :)
ziet er goed uit. Ga je er ook nog een kabouter bij modellen :9 ?

btw Waarom zo'n tering grote afbeelding, als je deze gewoon 800*600 had gedaan, zie ik het ook wel. Je moet alleen als er erg veel detail inzit zon'n grote render maken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
wat is nou de beste manier om de schoenendoos te texturen...want zoals je op het plaatje ziet kom ik er niet uit. Ik krijg dit niet gedaan met UVW Mapping.. aangezien ik een wand 2x wil tilen en de andere 1x met dezelfde texture. Ik gebruik een multi/sub-object material omdat er meerdere textures voorkomen op die doos... hoe kan ik dit het beste doen? en/of is hier misschien een tutorial voor te vinden? alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/kijkdoos10.jpg

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joenes schreef op 22 april 2004 @ 16:32:

[afbeelding]
klik
[afbeelding]
[afbeelding]

de kijkdoos zelf moet nog getextured worden... weet iemand daar misschien een goeie tutorial voor? Ik wil het zo hebben zodat je het zeg maar uitgevouwt in een 2dbewerkingsprogramma kan texturen :/
khoop dat jullie snappen wat ik bedoel

op het gat komt nog crèpe papier..kheb al wat lopen klooien met materialen maar das wel ernstig moeilijk :P

kheb een eeuwigheid aan die knoop gezeten aan het sterretje...

C&C welcome
prachtig :) , het ziet er echt gewoon uit als karton. Heeel orgineel, en als je het gaat afmaken, zal het er ook wel tof uitzien :P suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de nodige aanpassingen en test vleugeltjes om tastbare ideeën te creëren :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/nymph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 10:55
Anoniem: 80198 schreef op 22 april 2004 @ 18:53:
[...]

ziet er goed uit. Ga je er ook nog een kabouter bij modellen :9 ?

btw Waarom zo'n tering grote afbeelding, als je deze gewoon 800*600 had gedaan, zie ik het ook wel. Je moet alleen als er erg veel detail inzit zon'n grote render maken IMHO.
dankje... ben er net achter hoe bump werkt (globaal dan ;)) en ik zal de strx wel ff op fatsoenlijke grootte zette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 15:07
Nou, ik ga ook maar s een poging wagen. Ben absolute noep, ik heb de standaard tutorials van max nog niet eens afgerond :z

Ook ik ben geinspireerd door de hobbit, ik ga proberen die enge spinnen in dat bos na te maken (inclusief dat bos natuurlijk), maar voorlopig begin ik maar met de spinnen, dan kan ik eerst kijken hoe de rest het er qua bomen vanafbrengt :)

wipje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epsk/rommel/enchanted_forest_wip1.jpg
Joenes schreef op 22 april 2004 @ 16:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
C&C welcome
Leuk idee idd! Ik ben alleen benieuwd hoe je je final wil gaan doen? Door het kijkgat komt het idee mischien niet helemaal over, maar van buiten is het effect misschien niet maximaal? Als je begrijpt wat ik bedoel... :)

[ Voor 51% gewijzigd door Splash op 22-04-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49403

Mijn allereerste 3d creatie :)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.j.audenaerde/boom1.png

Nou alleen nog blaadjes en textures etc...

kommertaar en tips welkom uiteraard

Ohja: het wordt een door magie vernietigd bos... (soort fallout achtig iets ofzo)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 49403 op 22-04-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

ik vind het maar lastig zeg om een boom te maken :/ bak er echt niks van :'( maar we blijven moddelen... [3ds max]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Anoniem: 49403 schreef op 22 april 2004 @ 21:12:

Ziet er al leuk uit, zeker voor een eerste creatie :)

Ik zou alleen proberen om de overgang tussen de stam en de takken wat vloeiender te maken, ze lijken nu zo aangezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49403 schreef op 22 april 2004 @ 21:12:

[afbeelding]

Nou alleen nog blaadjes en textures etc...

Ohja: het wordt een door magie vernietigd bos... (soort fallout achtig iets ofzo)
DMV een tutorial gemaakt? Zoja: Welke? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49403

Ja ik heb inspiratie opgedaan in een tutorial :)

http://www.saunalahti.fi/ops/tutorial/treetut/treetut.htm

Hoe kan ik de overgangen tussen de takken de de stam vloeiend maken? ik heb nu gewoon de takken in de stam gezet, maar het is mooier als dat vloeiend overloopt. Ik heb al een beetje lopen stoeien met booleanobject en meshsmooth, maar dat geeft een lelijk resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
Splash schreef op 22 april 2004 @ 21:10:
Leuk idee idd! Ik ben alleen benieuwd hoe je je final wil gaan doen? Door het kijkgat komt het idee mischien niet helemaal over, maar van buiten is het effect misschien niet maximaal? Als je begrijpt wat ik bedoel... :)
tnx! Heb je gelijk in, dat zie ik nu ook al als een probleem.. Als ik klaar ben met modelen zal ik een paar verschillende renders plaatsen, en dan kan de menigte ( _/-\o_ )kiezen wat leuker is, en dat maak ik als final (ik ben trouwens ook noob 8)7)

ps. heeft iemand trouwens al een idee hoe ik die schoenendoos het best kan mappen/texturen?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Oh ja, wat je kan doen is (tenminste als je Max hebt) elke wand een aparte material ID te geven.

Dit doe je door bv dmv een editable mesh modifier toe te voegen en dan een wand-poly kiezen, ergens onderaan staat dan material ID, dan elke wand een ander nummertje geven.
Daarna in de material editor een multi-sub material maken. Dan kun je voor elke ID een material aangeven.
Dan kun je bij elke material de tiling aangeven, of anders maak je verschillende UVW map modifiers, voor elke ID een.

Of je gebruik een programma als Texporter, maar met een box moet je toch al weer met verschillende ID's gaan werken.

Of je kijkt even naar UV Unwrap, even de helpfile erop naslaan :)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste