[3D] Contest v17: Frozen Worlds - Nature Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Topicstarter
3D Contest XVII
Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/GoTFrozen.jpg

Onderwerp
Doe je warme jas maar alvast aan, want het is tijd voor sneeuw, ijs en 'brrrr'! Zoals de titel al laat zien is het de bedoeling dat je een bevroren/koud beeld laat zien, met de nadruk op de natuur. Een goed voorbeeld dat hiervan gegeven is, is een grasspriet (of blad) met bevroren dauw. Dus geen milieuvriendelijke auto of een casemod met hout. Hou het vrij lokaal, dus geen immens uitgestrekte landschappen gezien van tien kilometer hoogte. Redelijk wat details dus.
Gebruik ook liever geen plugins en apps zoals Terragen en Dreamscape voor de landschappen. Daarmee kan iedereen wel iets leuks maken. Waar het dus vooral om gaat is dat je kan zien dat er werk in gestoken is.
Probeer alles zoveel mogelijk zelf te maken, je hebt immers ook twee maanden de tijd daarvoor en je leert er het meeste van. Er zijn hier tenslotte geen miljoenen te winnen.

Voorgaande versies
• 1 Onderwaterwereld
• 2 Vliegmachine
• 3 Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis
• 4 Oorlog
• 5 Snelheid
• 6 Fantasy
• 7 Eten en Drinken
• 8 Misdaad
• 9 De wereld onder de tegels
• 10 Inanimate objects
• 11 Post-apocalyptic
• 12 Man and machine
• 13 Pirates
• 14 Horror
• 15 Power
• 16 The Year 3000

Tijdsduur
Deze contest begint vandaag op donderdag 6 november 2003 en zal eindigen op dinsdag 6 januari 2004, om 23:59:59. Dan moet iedereen toch wel weer een beetje bijgekomen zijn van nieuwjaar om wat laatste aanpassingen te doen.
Je hebt dus twee maanden de tijd om aan deze contest mee te doen. Dit omdat er dan wat meer mensen mee kunnen doen en ik hoop ook dat er zo wat meer mensen hun WIP's daadwerkelijk afmaken.

Regels
Elke contest heeft regels, en ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en dont's.
Do's
• Hou het off-topic gehalte laag, reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens 1 "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3 poly's hebt toegevoegd e.d.
• Je mag alle 3D paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Truespace enzovoort). Maar dus geen 'drieklikslandschappen'.
• Gebruik maken van plugins en standaard effecten mag, bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair enzovoort. Hou 't wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
• Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D pakket mag. Hou 't beperkt, het is een 3D contest en geen 2D contest.
• Het gaat dus om het eindresultaat. Een render; geef duidelijk aan welke render dit is.
• De door jouw ingeleverde final moet een still zijn.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen, dit houdt het geheel levendig en interessant.
Dont's
• De final mag dus geen animatie zijn.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
• Gebruik geen modellen van sites als 3dcafe.com, geen prefabs dus.
• Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Dus gebruik geen Poser.

Puntentelling
We gaan voor de Formule 1 puntentelling.

Voor diegene die deze puntentelling niet kennen, de beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt (helaas) 0 punten.

Aan het einde van de contest is het de bedoeling dat je twee top acht's maakt.

Éen voor de uitwerking, één voor de originaliteit.

Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score.

Mail de scores naar de topicstarter Anoniem: 77157, dus naar het mailadres uit mijn profile. In deze mail twee lijstjes met steeds op #1 degene die je het best vond aflopend naar #8. Geen punten erbij schrijven, gewoon twee top acht's. Geef uiteraard duidelijk aan welke lijst voor originaliteit en welke voor uitwerking is. Zorg er ook voor dat je je Tweakers-nickname vermeldt.

Voor de beginners
De contest is een typisch geval van "free for all" dus zelfs als dit de eerste 3d scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kan er alleen maar veel van leren.
Omdat opviel dat veel mensen vroegen welke programma's ze moeten gebruiken is hier een tip. Het beste is eigenlijk om de eerste post van [3d] post je 3d stuff maar weer - part 15 topic even door te lezen, daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laatste opmerking
Hou een oog op dit topic, en op de datum! Wegens problemen in een van de vorige contests, is het nu verplicht om een final in te leveren. Zonder final doe je dus niet mee in de race.

Succes mensen eeeeen GO!

Ook deze topicstart is grotendeels overgenomen van mijn voorgangers. Alle credits aan hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Ik zal waarschijnlijk opnieuw niet meedoen, gewoon omdat ik nog geen reet kan modellen (vind er gewoon geen tijd voor), maar volgens mij gaan er met dit onderwerp (en met de lange periode) heel veel mooie resultaten uitkomen...

Succes allemaal, en verbaas ons :+

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Ahhh mooi, lange tijd, en ik heb een idee, nu nog het uitwerken, zal proberen iets eraan te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Hmmm, ik zeg nou eens niet dat ik mee ga doen, want dan komt het er zeker niet van. Maar als ik het goed uitreken hebben we tot het einde van de kerstvakantie, dus dat zou toch wel moeten lukken.

Zat zelf te denken aan een soort antartica landschap met zo'n antartica-rupsband karretje. Dit valt toch wel redelijk binnen de grenzen niet??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

2 maanden :|

na 2 weken is het contest topic al harstikke dood, ben benieuwd hoe dit gaat :|

dunno of ik mee doe, eerst me char afmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 14:30
Anoniem: 41017 schreef op 06 november 2003 @ 22:19:

Als er maar af en toe wat wips gepost worden niet. Het lijkt me dan ook slimmer om eerst goed na te denken voordat je echt begint (de betere onder ons doen dat waarschijnlijk wel).

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Aangezien ik het onderwerp bedacht heb zal ikzeker me doen.

Heb al een heel gaaf idee, uitvoerbaarheid is erg moeilijk. Rendertijd zal zeker in een uur gaan lopen, maar dat geeft niet 2 hebben 8 weken de tijd dus :D

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Qylos schreef op 06 november 2003 @ 22:23:
[...]

Als er maar af en toe wat wips gepost worden niet. Het lijkt me dan ook slimmer om eerst goed na te denken voordat je echt begint (de betere onder ons doen dat waarschijnlijk wel).
mja, maar als je kijkt naar alle voorgaande contests posten heeeeeel veel lui in de eerste week wips en daarna vrijwel niks meer. En dat in 2 weken laat staan 2 maand.

Je moet straks zoeken naar dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 15:31
Als iedereen die een 3d programma heeft dit topic ff bookmarked, komt het wel goed.... denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hmm, interresant. Ik denk dat ik weer eens mee ga doen. :)

Maar twee maanden? Is dat niet wat veel van het goede? Met drie weken kreeg ik hem net op tijd af (de vorige contest waar ik aan mee deed). Ik denk dat 1 maand genoeg is. Drie was net te weinig.

Maar goed, ik zal morgen in de trein ff brainstormen. En hopen dat er iets leuks uitrolt :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Ik loop over van ideeen, maar de verwezenlijking ervan :(
laat ik het anders zeggen, om een beetje vooruit te lopen ben ik vandaag met een ijs shader bezig geweest in max 8)7

Hier ga ik een HELE kluif aan krijgen als me al uberhaupt iets gaat lukken ;(

[ Voor 23% gewijzigd door 6K op 06-11-2003 23:15 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Senzuboon schreef op 06 november 2003 @ 22:55:
Hmm, interresant. Ik denk dat ik weer eens mee ga doen. :)

Maar twee maanden? Is dat niet wat veel van het goede? Met drie weken kreeg ik hem net op tijd af (de vorige contest waar ik aan mee deed). Ik denk dat 1 maand genoeg is. Drie was net te weinig.

Maar goed, ik zal morgen in de trein ff brainstormen. En hopen dat er iets leuks uitrolt :)
Toch niet de trein van Groningen naar Utrecht eh? Anders kunnen we samen brainstormen B)

Ik heb al wel wat leuke ideetjes, eens kijken of ik iets kan uitwerken

(PS, max 6 is echt te gek 8) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

en hier dan de eerste wip van de contest :P

ben een beetje aan het kloten met mogelijk shaders om een besneeuwde plant weer te geven.
lukt nog niet echt, maar hier iig een wip van hoe slecht het al lukt :)

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/frozen-wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Gebruik jij de standaard renderengine of een andere?

Sneeuw komt trouwens van bovenaf en is dik. Je zal het dus moeilijk met textures alleen kunnen doen.

Zijn er trouwens mensen geinteresseerd in een groepsbrainstorm in de (stop)trein Utrecht-Amersfoort? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

bredend schreef op 06 november 2003 @ 23:40:
Gebruik jij de standaard renderengine of een andere?

Sneeuw komt trouwens van bovenaf en is dik. Je zal het dus moeilijk met textures alleen kunnen doen.

Zijn er trouwens mensen geinteresseerd in een groepsbrainstorm in de (stop)trein Utrecht-Amersfoort? ;)
Nee, sorry, ik moet de andere kant op :P

Ik ga trouwens wel mijn eerste wip posten 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/ice1.jpg

Nog wat hoekig, maar ik wil nog wat leuke half ondergesneeuwde/bevroren plantjes maken en dan 1 plantje dat aan het bloeien slaat (een vroegbloeier zogezegd 8)7 )

edit: Kan iemand mij vertellen hoe ik sneeuw van een Blizzard kan laten liggen op de grond...?

[ Voor 7% gewijzigd door WhizzCat op 06-11-2003 23:58 ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Ai dat lijkt verdacht veel op mij idee wat ik in mijn hoofd had

Nou ja dan zal ik beter mij best moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 13:15

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Aangezien deze contest lekker lang is, en ik al een soort van ideetje in mijn hoofd heb, was ik van plan om ook eens een poging te gaan wagen.

Voor mijn idee is het echter esentieel dat ik een soort van kampvuur kan maken. Dit vuur moet eigenlijk niet uit partikels bestaan... Ik had al even rond gekeken, op google en GOT, maar kan niet een mooie uitleg vinden, voor overtuigend statisch vuur.

Wie kan mij in de juiste richting wijzen?

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Skimmer schreef op 07 november 2003 @ 08:33:
Aangezien deze contest lekker lang is, en ik al een soort van ideetje in mijn hoofd heb, was ik van plan om ook eens een poging te gaan wagen.

Voor mijn idee is het echter esentieel dat ik een soort van kampvuur kan maken. Dit vuur moet eigenlijk niet uit partikels bestaan... Ik had al even rond gekeken, op google en GOT, maar kan niet een mooie uitleg vinden, voor overtuigend statisch vuur.

Wie kan mij in de juiste richting wijzen?
Uhuh, Atmosphere en Gizmo's zijn hier de sleutelwoorden. Als je op google naar vuur tut zoekt of even op 3d cafe, zij er verbazend veel dingen te vinden. Ook in de manual van Max staan er een aanta goeie voorbeelden van vuur :)

edit: als ik dan toch post, meteen maar ff plaatje van mij

anywayz, ik moet dus sneeuw maken, maar ik zou graag wat sneeuw laten liggen, hoe doe ik dat? Ik heb al zitten klooien met particles (Blizzard) en Deflectors maar dat had niet zo veel nut.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/ice2.jpg

De sneeuw voegt wel een boel sfeer toe denk ik :)

[ Voor 20% gewijzigd door WhizzCat op 07-11-2003 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 41017 schreef op 06 november 2003 @ 22:19:

Heh.. Hymz wat een instelling. ;) Tuurlijk gaat het goed.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Laatst online: 17-03 13:15

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

HawVer schreef op 07 november 2003 @ 10:15:
[...]

Heh.. Hymz wat een instelling. ;) Tuurlijk gaat het goed.
Gewoon zorgen dat je je final binnen die twee weken post... en dan maar hopen dat je in januari in de prijzen valt... ;)

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88610

Oei :) dat word antartica namaken dat in een sneeuwstorm verkeerd met een leuk diertje op de voorgrond, zoals dat rare beest uit Ice Age .

Maarja nu maar eens zien dat ik echt mee ga doen

Succes iedereen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@mensen die met de trein moeten iedere dag: Hmm... Ik heb altijd de sneltrein van Emmen naar Zwolle...

Ik heb ook al een id, als ik tijd heb, kan ik mijn schets wel ff inscannen hier wel ff posten. Beetje concept art is altijd leuk :)

Ik ga dus een ventje maken dat uit een wak vist. Kan ik weer leuk mijn karakter skills en bones enzo opvoeren (als me dat lukt).

Succes iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

hm... ijs en sneeuw is moeilijker dan ik had gedacht/gehoopt, heb effe flink zitten pielen met ijs shader...
hetvolgende is het resultaat (oftewel, ik heb nog HEEL veel te doen)

8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.sixkiller.nl/3d/ijsbal.jpg

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik ben ook maar begonnen. Hier mijn eerste WIP.

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/iceworld/iceworld01d.jpg

Ik wil dus uitgaan van een besneeuwde grot. Er moeten in elk geval nog ijspegels en rotsen inkomen. En m'n idee is om een aantal besneeuwde paddestoelen toe te voegen. Hij mag ook nog wel wat lichter nu ik 'm zo zie.

Het is trouwens de eerste keer dat ik sneeuw probeer te maken. Ik moet zelf zeggen dat het aardig is gelukt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95427

ik wil ook 3D-modde..maar hoe kom ik ff aan zown programma?

ik vind het te duur om te kope aangezien ik er nog geen reet van kan en niet egt weet of het me wel bevalt.

candy..anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95427 schreef op 07 november 2003 @ 11:56:
ik wil ook 3D-modde..maar hoe kom ik ff aan zown programma?

ik vind het te duur om te kope aangezien ik er nog geen reet van kan en niet egt weet of het me wel bevalt.

candy..anyone?
[illegaal mode]
Downloaden die hap :7
[/illegaal mode]

Je kan natuurlijk ook van bijvoorbeeld Maya een leerversie download vanaf de maya site.

Linkje naar learning edition

Ik weet niet hoe het zit met andere programma's zoals 3d max, maar je bent vast wijs genoeg om dat zelf uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah okeej

maar met die trial shit..heb je dan niet het geknoei dat je niet kan saven of andere (belangrijke) opties niet kan uitvoeren?

ik down 3dmax wel ff

versie 6 is de laatste eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

*cough cough*

Waarom probeer je niet eerst een gratis programma? POVray in combinatie met moray of Blender?
Ik heb mensen hele mooie dingen zien maken met Blender en andere gratis producten waar de namen me niet zo 123 te binnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah sorry..weet ik veel dat het bestaat

waar ik het meeste over hoorde was gewoon maya 3dmax en iets van brazil ofzow?

ok
ik kijk vanavond wel ff..denk toch 3dmax
met paar tutorials moet ik wel een beginnetje kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:28
Anoniem: 95427 schreef op 07 november 2003 @ 13:14:
jah okeej

maar met die trial shit..heb je dan niet het geknoei dat je niet kan saven of andere (belangrijke) opties niet kan uitvoeren?

ik down 3dmax wel ff

versie 6 is de laatste eh?
Met maya learning edition kun je alles, alleen niet uitwisslen met de full versie en er zit een watermerkje in je render.. Functioneel doettie het 100% iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Als je gewoon een legal proggie wil, kan je Blender proberen, maar er is ook een ander gratis programma dat misschien beter te leren is.

Voor blender: maak de tutorials op de site met een wat oudere versie (2.28c ofzo) en zorg dat je goed leest, want anders denk je dat er fouten in staan ofzo.

Ook kan je niet zonder sneltoetsen: is heel makkelijk.

Als je in het vorige contest topic kijkt zie je mijn eerste 3d creatie's en er staat een datum bij dus je kan zien hoe snel je het kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Aanschouw mijn eerst probeersel met sneeuw en ijs.
Dit is geen wip maar meer een probeersel voor mooie ijs en sneeuw materialen
Maar comments zijn altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/CV17_Test.jpg

Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over de sneeuw, aangezien deze nog te statisch is. Hij ligt nog niet los van een eventuele ondergrond.
Het ijs moet ook nog wat aan gedaan worden vind ik. Maar wat weet ik nog niet het is in iedergeval nog te nep(ja ik weet het heb standaard primitives genomen).
Ik zo snel net ff een mooie ijspegel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 07 november 2003 @ 14:53:
Als je gewoon een legal proggie wil, kan je Blender proberen, maar er is ook een ander gratis programma dat misschien beter te leren is.

Voor blender: maak de tutorials op de site met een wat oudere versie (2.28c ofzo) en zorg dat je goed leest, want anders denk je dat er fouten in staan ofzo.

Ook kan je niet zonder sneltoetsen: is heel makkelijk.

Als je in het vorige contest topic kijkt zie je mijn eerste 3d creatie's en er staat een datum bij dus je kan zien hoe snel je het kan leren.
waarom dan die oudere 2.28 als er al nieuwere zijn?? dit volg ik eve niet
maargoed zit nu op stage en kijk er vanavond pas naar

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ook een wip van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/vis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

edit:
veel te late reactie :(

[ Voor 88% gewijzigd door AtleX op 07-11-2003 21:08 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat leuk dat je het Unreal font als uitgangspunt voor ijsletters hebt gebruikt :D ik herkende het direct! /fontaholic 8)7

Hey, ik ga meedoen, en dat is eigenlijk ook meteen mijn hele mededeling. Vorige contest was de enige dat ik moest kiezen tussen twee kwaden ;) en ik heb gekozen voor de Cartoon Sequence, maar ik heb er o zo'n spijt van gehad dat ik met de Year 3000 contest niet mee heb gedaan.

Ik ben weer van de partij! Ik heb al een mooi idee, ennuh, jvo.... :9 leuk!! kost dat nou niet veel polygonen, of heb je dat nu even afgerond en als je er aan modelt zijn het gewoon allemaal lowpoly blokken?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:45
Hellow mensen ik doe ook mee ik ben nog niet zo lang bezig met 3d maar oefening baart kunst, en hoe meer je het doet, hoe sneller je het leert nietwaar?
Nouja dit is dus mijn WiPje, het moet een soort "sneeuwtractor" worden die voor een muurtje staat, en zoals je ziet moet er nog veel gebeuren, maarja.
Afbeeldingslocatie: http://www.icemancool.web1000.com/images/Made/SneewTractor112small.jpg
Klik voor 1024x768
C&C welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
icemancool schreef op 08 november 2003 @ 00:25:
Hellow mensen ik doe ook mee ik ben nog niet zo lang bezig met 3d maar oefening baart kunst, en hoe meer je het doet, hoe sneller je het leert nietwaar?
Nouja dit is dus mijn WiPje, het moet een soort "sneeuwtractor" worden die voor een muurtje staat, en zoals je ziet moet er nog veel gebeuren, maarja.
[afbeelding]
Klik voor 1024x768
C&C welkom!
Leuk begin :) Ik zou wel even de wielen wat naar achteren zetten, nu zou je denken dat de wagen in het echt zou omvallen. Veel sneeuw zie ik niet, maar ik neem aan dat dat nog komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik doe ook mee, dit onderwerp spreekt mij zeer aan, en ook de lengte vind ik erg lekker :p

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Dark Blue schreef op 07 november 2003 @ 23:51:
Ik ben weer van de partij! Ik heb al een mooi idee, ennuh, jvo.... :9 leuk!! kost dat nou niet veel polygonen, of heb je dat nu even afgerond en als je er aan modelt zijn het gewoon allemaal lowpoly blokken?
Ja, gewoon lowpoly voor het modellen en een dikke tesselate voor het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Heb toch besloten om een poging te ondernemen om mee te doen... Gezien de contest zo lang duurt, kan ik da gebruiken als ontspanning voor het blokken voor de examens in januari...

Dit is mijn eerste WIP, had nog nooit iets getextured, dus vind dat mijn ijsblok in water er wel vrij goed uitziet :p

Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~kehoste/wipFrozen1.jpg

Comments ?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Boegel: Hij ziet er een beetje sneeuwerig uit ;) alsof het gewoon een platgeslagen sneeuwklomp is, er zit natuurlijk wel glazig ijs onderaan die rots anders was hij niet zo stabiel geweest. Maar ik mag niks zeggen, ik moet eerst zelf nog beginnen aan een beetje sneeuwerig ijsmateriaal.

In Vue kan ik gelukkig gemakkelijk een 'mixed material' aanmaken en daarin specifiek aangeven dat material 1 de onderlaag moet vormen, glaziger en gladder moet zijn; en daar bovenop moet material 2 komen, bij hoge altitudes krijgt material 2 de overhand, en dat mag dan zijn matte iets reflecterende sneeuw *ik hou zo van Vue d'Esprit O+ *

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben nog niet echt begonnen met een scene, eerst wil ik gewoon een paar shaders hebben die -werken-

dus hier alvast mijn ice shader.
hij moet nog een beetje gefine tuned worden. maar het lijkt iig op ijs.

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/ice-cube.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Ijsbeer2.jpg
hier mijn wip

ik denk dat ik een ijsbeer maak. maar het ziet er nog niet echt uit.

tips en comment welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
O+

Lijkt meer op een knuffel die buiten heeft geslapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arghhh sneeuw + ijs is echt zwaar irritant.

ben nu bezig met mijn sneeuw shader.
maar door al dat wit zie je gewoon geen flikker heel irritant.

hier een voorbeeld van wat ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/ice-cube2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Anoniem: 63976 schreef op 08 november 2003 @ 15:02:
[afbeelding]
hier mijn wip

ik denk dat ik een ijsbeer maak. maar het ziet er nog niet echt uit.

tips en comment welkom
Ik vind 'm er erg cool uitzien. Misschien moet het grijs wat lichter worden en een (klein) beetje een blauwe gloed krijgen.

Hier ook meteen een wip van mij. Een gedeelte van de snowy cave.

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/iceworld/iceworld04d.jpg

Ik vind de rotsen nog niet helemaal geweldig. Vooral die vooraan is niet echt realistisch.

Comments welkom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Weet je zeker dat je dit plaatje niet op kop hebt gepost?

* Anoniem: 53023 ziet niet wat voor of achteraan is, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 17-04 10:06
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=469509

probeerseltje met ijs (klein beetje gebruik gemaakt van een tutor)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Anoniem: 53023 schreef op 08 november 2003 @ 17:10:
[...]

Weet je zeker dat je dit plaatje niet op kop hebt gepost?

* Anoniem: 53023 ziet niet wat voor of achteraan is, sorry :)
Nee, het klopt zo. Het is een grot die aan alle kanten is bedekt met sneeuw. Hier zie je een stuk van de bovenkant. Met die rots bedoel ik diegene die rechtsbovenaan staat. Lijkt meer op een aardappel dan een rots vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mattttt schreef op 08 november 2003 @ 18:19:
[afbeelding]

probeerseltje met ijs (klein beetje gebruik gemaakt van een tutor)
het was min ervaring dat je beter even een "ijs" achtige vorm maakt. omdat de meeste vormen die je zult gebruiken in je uiteindelijke setting toch ook zo'n soort vorm zullen hebben. (met veel grillen en rare vervormingen)

dat maakt het een stuk makelijker om zo'n shader te bouwen. dan heb je immers die hoeken om zo'n ijs achtige scherpe reflectie te geven.

de teepot die er in zit vind ik eigenlijk wel een goed idee :) moet ik zelf ook nog even testen.
hoe kom je eigenlijk aan di randjes rond die teepot?
heb je hem eruit ge booleand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Anoniem: 27642 schreef op 08 november 2003 @ 19:12:
[...]

het was min ervaring dat je beter even een "ijs" achtige vorm maakt. omdat de meeste vormen die je zult gebruiken in je uiteindelijke setting toch ook zo'n soort vorm zullen hebben. (met veel grillen en rare vervormingen)

dat maakt het een stuk makelijker om zo'n shader te bouwen. dan heb je immers die hoeken om zo'n ijs achtige scherpe reflectie te geven.

de teepot die er in zit vind ik eigenlijk wel een goed idee :) moet ik zelf ook nog even testen.
hoe kom je eigenlijk aan di randjes rond die teepot?
heb je hem eruit ge booleand?
die theepot zit in een andere theepot met als materiaal een kopie van de originele ijsmateriaal met wat andere settings..

mja en ik geef je verder 100% gelijk wat betreft je verhaal, al ben ik gewoon met de basisvormen even bezig om materials te maken/verzamelen omdat ik nog gewoon een n00b++ ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach, ik kan je nu al garanderen dat aan het eind van deze contest iedere deelnemer in 5 minuten een practige ice/snow shader in elkaar stampt :)

over ice en snow shders gesproken.

hier is de mijne.
ik ben er nu redelijk tevreden mee, maar ik zie het liefst dat jullie het even tot de grond toe afkraken op wat er fout is :)

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/ice-wip.jpg

de grond is een fractel subdived plane. zodat het een beetje golvend lijkt
de ballen sneeuw zijn gewoon meta ballen.
en tsjah suzanne is gewoon suzanne :) (een standaart vorm in blender, en tevens mascotte)

suzanna toont hier mijn ice shader. en de rest is de snow shader.
simpele spot erop en een sun lamp om het geheel te verlichten.

geometry van de scene boeit op dit moment geen reet. zolang de shaders er maar leuk uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
Anoniem: 27642 schreef op 08 november 2003 @ 19:37:
ach, ik kan je nu al garanderen dat aan het eind van deze contest iedere deelnemer in 5 minuten een practige ice/snow shader in elkaar stampt :)

hier is de mijne.
ik ben er nu redelijk tevreden mee, maar ik zie het liefst dat jullie het even tot de grond toe afkraken op wat er fout is :)

[afbeelding]

en tsjah suzanne is gewoon suzanne :) (een standaart vorm in blender, en tevens mascotte)

geometry van de scene boeit op dit moment geen reet. zolang de shaders er maar leuk uitzien.
afkraken? u got it:
ziet eruit als doorzichtig metaal :P

serieus:
moet wat lichter, en misschien een transparancy map?

[ Voor 4% gewijzigd door geez op 08-11-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Mijn 3 ice achtige dingen....Moet nog veel aan gebeuren, allemaal probeersels... Ook de stervormige sneeuw hé :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/ice/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/ice/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/ice/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
geez schreef op 08 november 2003 @ 19:47:
[...]

afkraken? u got it:

serieus:
of probeer er eens een smoke map doorheen te gooien, dan krijg je dat "dikke ijs"/ijsklontjes effect, want ijs is nooit mooi doorzichtig maar vol met barsten en dikke strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44042

mattttt schreef op 08 november 2003 @ 21:15:
[...]

of probeer er eens een smoke map doorheen te gooien, dan krijg je dat "dikke ijs"/ijsklontjes effect, want ijs is nooit mooi doorzichtig maar vol met barsten en dikke strepen
Ik doe niet mee aan de contest maar weet wel dat ijs wel perfect doorzichtig kan zijn. Voor bevestiging, ga eens kijken naar ijssculpturen ofzo.

Als je water heeeeel traag laat bevriezen krijg je mooi doorzichtig ijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 27642 schreef op 08 november 2003 @ 19:37:

hier is de mijne.

[afbeelding]

In mijn ééndagservaring met Blender was ik Suzanneke ook al tegengekomen :Y)
Anoniem: 44042 schreef op 08 november 2003 @ 22:04:
[...]

Ik doe niet mee aan de contest maar weet wel dat ijs wel perfect doorzichtig kan zijn. Voor bevestiging, ga eens kijken naar ijssculpturen ofzo.

Als je water heeeeel traag laat bevriezen krijg je mooi doorzichtig ijs :)
Gelukkig hoeven wij het ijs niet zelf te bevriezen voordat we er mee kunnen modellen :D maar thnx.

Overigens zal ik geen shader maken, maar gewoon een material! :P

Wat ik trouwens in Stratos' gedeukte ijsblokje zie is dat er lichtstralen afgebroken enzo doorheen vallen. Vue noemt dat caustics, klopt dat een beetje, dat heb je ook met water waar zonlicht door de golven valt toch?
Iig, ... dat kan ook wel in ijs geloof ik, ik vind het in dat gedeukte blokje wel realistisch staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 08 november 2003 @ 22:22:
[...]

In mijn ééndagservaring met Blender was ik Suzanneke ook al tegengekomen :Y)
suzanne 0wnt :P :P
en ze is een geweldig gewillig test object voor zo'n beetje alles :)

[...]
Overigens zal ik geen shader maken, maar gewoon een material! :P
lol, ik heb ooit eens gelezen dat wat in blender een shader genoemt word eigenlijk een material is ofzo in officeel jargon.
wat ik gebruik is iig een boel knopjes en settings om matriaal te creeren, en daar dan een soort modifiers overheen gooien zoals je b.v. in photo shop doet.
Wat ik trouwens in Stratos' gedeukte ijsblokje zie is dat er lichtstralen afgebroken enzo doorheen vallen. Vue noemt dat caustics, klopt dat een beetje, dat heb je ook met water waar zonlicht door de golven valt toch?
Iig, ... dat kan ook wel in ijs geloof ik, ik vind het in dat gedeukte blokje wel realistisch staan!
schijn bedriegt.
dit zit voledig in de shader, er zit namelijk een dikke cloud map in verwerkt die een soort natuurlijke glooiing van het ijs probeert te faken.
en nog een andere zelvde cloud map die de verbreking van licht probeert te emuleren.
in het linker oor van suzanne (aan de rechts kant dus) kun je dit b.v. heel goed zien.

(uiteraard eerlijk is eerlijk, ik vertel het hier wel heel leuk maar komt gewoon aan op proberen tot het er leuk uitziet :) :P )

in blender kun je niet native een raytrace doen om caustics te veroorzaken.
met render engines als yafray en povray kan dat weer wel.
maar gezien ik mezelf niet goed genoeg vind om die te mogen gebruiken zal ik die ook niet gebruiken.
mogelijk ga ik ze nog wel faken maar dat ligt eraan of ik dat nodig heb.
geez schreef op 08 november 2003 @ 19:47:
[...]

afkraken? u got it:

serieus:
ja, ik zit hier over te twijfelen.
als ik het "te licht" maak, dan valt heel het plaatje in het niks omdat alles gewoon wit is.
zoals hier het geval was. (hier)

maar meschien kan ik wel iets eraan doen. zal het iig proberen.

roa:
ziet er goed uit. dat blauwe gesteente doet me een beetje aan ice age denken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 08-11-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Mijn beginnetje van een sneeuw-shader, waar ik wel 5 min aan gewerkt heb >:) :
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V17/shader0001.jpg
Klik voor 1024

Om hem mooier te maken ga ik om te beginnen:
- Glossyness omlaag zetten
- Wat grovere bumpmap met een wat hogere opacity

Morgen post ik weer een wipje denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Opmerkelijk: wordt het uiteindelijk geen texture-contest omdat daar te weinig animo voor zou zijn, zit iedereen hier ijs/sneeuw-materials te testen. Moet niet veel gekker worden :P

Ik heb overigens nog geen echt overtuigende material gezien ( op die van jvo en 6k na). Niet dat het me zelf lukt, sneeuw iig niet :/

BTW. De brekingsindex van ijs is, alhoewel die van een aantal factoren afhangt, ongeveer 1.31. Dus niet 1.51 (glas)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Zo ik kreeg zonet het idde om simcloth te gebruiken omzo mijn sneeuw letterlijk op iets te laten vallen, waardoor het een soort van deken wordt.
Daarnaast heb ik even mijn sneeuwe materiaal drastisch onderhanden genomen, waardoor het geheel er naar mijn inziens er erg goed uit ziet.
Ordeel voor uwzelf
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/CV17_Test2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
sneeuw is wit :)

Voor de rest heb je natuurlijk verschillende soorten sneeuw, maar deze is lekker compact en hecht goed aan elkaar zo te zien.

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
bredend schreef op 09 november 2003 @ 00:58:
sneeuw is wit :)

Voor de rest heb je natuurlijk verschillende soorten sneeuw, maar deze is lekker compact en hecht goed aan elkaar zo te zien.

Netjes!
Sneeuw is niet altijd wit, dat hangt af of het water schoon is.

@Jaguar_e
Ziet er mooi uit, je kunt zien dat het niet zo plat is. Een basis heb je iig al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

inquestos schreef op 08 november 2003 @ 23:22:
Opmerkelijk: wordt het uiteindelijk geen texture-contest omdat daar te weinig animo voor zou zijn, zit iedereen hier ijs/sneeuw-materials te testen. Moet niet veel gekker worden :P

Ik heb overigens nog geen echt overtuigende material gezien ( op die van jvo en 6k na). Niet dat het me zelf lukt, sneeuw iig niet :/

BTW. De brekingsindex van ijs is, alhoewel die van een aantal factoren afhangt, ongeveer 1.31. Dus niet 1.51 (glas)
Het aardige van de frozen worlds contest was ook wel dat er goed met shaders gewerkt kon worden.

Thanx btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 22-04 12:09

BaRF

bijna kerst

yellow snow... :X

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 20:45
Maar eens een WiPje van mij en me "Sneeuwtractor". De tractor is nu bijna af denk ik, alleen het onderwerp van de hele contest mist er nog aan(er is nog nergens iets van sneeuw of ijs te bekennen) 8)7 maarja daar kan ik nu mee bezig.
Afbeeldingslocatie: http://icemancool.web1000.com/images/Made/sneeuwschuiver112.jpg
Clickable voor 1024x768

Er komt dus als het goed is nog een muurtje, een andere grond natuurlijk, deze is voor de show, en dan maar weer eens verder kijken.
Dus nu maar eens op naar de "sneeuw-look".
C&C zoals altijd meer dan welkom

[ Voor 3% gewijzigd door BlackIce op 09-11-2003 14:29 . Reden: Image en text stonden verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 20-04 21:16
hij spiegelt wel heel erg :D
Lijkt net of je er doorheen kijkt.
Enne, stond de voorkant van een sneeuwschuiver niet schuin?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
icemancool schreef op 09 november 2003 @ 14:28:
Maar eens een WiPje van mij en me "Sneeuwtractor". De tractor is nu bijna af denk ik, alleen het onderwerp van de hele contest mist er nog aan(er is nog nergens iets van sneeuw of ijs te bekennen) 8)7 maarja daar kan ik nu mee bezig.
[afbeelding]
Clickable voor 1024x768

Er komt dus als het goed is nog een muurtje, een andere grond natuurlijk, deze is voor de show, en dan maar weer eens verder kijken.
Dus nu maar eens op naar de "sneeuw-look".
C&C zoals altijd meer dan welkom
Ik zou idd hem wat minder glimmend maken. Heb jij immers een tractor gezien die geheel glimt? Ik ben ook wel benieuwd hoe die kan sturen, gezien het er niet uitziet alsof de wielen kunnen draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

Ik ga weer eens meedoen, als jullie me niet meer kenne (check man and machine topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

vooruit dan maar. Dan doe ik ook mee :)

sneeuw.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.com/gfx/3d/snowworld1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 11:12

-db-

Hoi

Ik heb ook een schader-poging gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ice(-db-).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Update van mijn shaders:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V17/shader0005.jpg
*klik 1024x768*

beginnen erop te lijken, in deze render stond caustics aan op standaard settings. Duurde veel te lang om te renderen, wel 1 uur 9 min voor een 1024 :P zonder caustics gaat et 4 of 5 keer zo snel en maakt weinig verschil

comments please, kraak het ff af plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

BaRF schreef op 09 november 2003 @ 15:05:

sneeuw.

[afbeelding]
Hé dies goed !

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
sneeuw.
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat deze er wel goed uit ziet. Deze sneeuw lijkt het meest echt. Ik mis nu nog alleen een paar takjes en besneuwde boompjes :).
[edit] te laat...

[ Voor 3% gewijzigd door bgever op 09-11-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
geez schreef op 09 november 2003 @ 17:54:
Update van mijn shaders:
[afbeelding]
*klik 1024x768*

beginnen erop te lijken, in deze render stond caustics aan op standaard settings. Duurde veel te lang om te renderen, wel 1 uur 9 min voor een 1024 :P zonder caustics gaat et 4 of 5 keer zo snel en maakt weinig verschil

comments please, kraak het ff af plz
Nou vooruit :)
Er klopt gewoon geen bal van, want er zitten enorm donkere plekken in, en dat kan helemaal niet, want er komt altijd wel licht ergens in het ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
bredend schreef op 09 november 2003 @ 19:04:
[...]

Nou vooruit :)
Er klopt gewoon geen bal van, want er zitten enorm donkere plekken in, en dat kan helemaal niet, want er komt altijd wel licht ergens in het ijs.
vond jij dat ook al :P

edit:
komt overgens ook omdat er een gigantische zwarte leegte omheen zit die gereflecteerd word

[ Voor 15% gewijzigd door geez op 09-11-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

&
oikoyama schreef op 09 november 2003 @ 18:06:
[...]
Ik moet zeggen dat deze er wel goed uit ziet. Deze sneeuw lijkt het meest echt. Ik mis nu nog alleen een paar takjes en besneuwde boompjes :).
[edit] te laat...
Merci :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos

sneeuw.

[afbeelding]
Wat je al niet kan bereiken met DoF en skylight :P

btw. Sneeuw hoeft echt niet helemaal spierwit te zijn. Integendeel, eerder een beetje blauw, zoals bij BaRF, omdat het de omgeving, en dan vooral de lucht reflecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Nog een beetje voortbordurend, let maar even niet op de ruis, test render duurt al lang genoeg ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalgrey.com/gfx/3d/snowworld3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ff naab-vraagje: hoe maak je die sneeuw zo :$, particles? en wilt iemand uitleggen hoe :p

mijn dank is al groot :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(wow wow) die sneeuwpop ziet er net zo mooi uit, ik wil dat ook kunnen maken. Die shaders enzo zijn ook netjes.

hoelang ben je daar nou mee bezig geweest in totaal? Heb je die boom ook zelf gedaan of is dat zon voorgemaakt ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
prefabs mogen niet micheltje :), dus hij heeft het als het goed is allemaal zelf gemaakt.. ziet er goed uit jah.

[ Voor 57% gewijzigd door flashin op 09-11-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 22-04 13:24
Leuke sneeuwpop BaRF! DOF effectje is mooi gebruikt :)

Als ik dan toch op zoek moet gaan naar foutjes; die sneeuwvlokken die niet geblurred worden zijn iets te duidelijk gewoon bolletjes, verder heb je m'n zegen :)

En verder ben ik 't eens met inquestos; wordt er geen texture contest gedaan, worden er ineens massa's shader/material-tests gepost, wat is hier aan de hand? 8)7 Keep it up iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

flashin schreef op 09 november 2003 @ 22:24:
ff naab-vraagje: hoe maak je die sneeuw zo :$, particles? en wilt iemand uitleggen hoe :p

mijn dank is al groot :p
dat zijn inderdaad (veel) particles :) het is een 'particle-cloud' met als particles 'spheres' en met de depth-of-field ziet er er wel leuk uit :)

Die sneeuwpop zijn gewoon twee bollen op elkaar met een lichte noise er over heen, en het sneeuw materiaal is een hele simpele std brazil mat met wat noise en een beetje reflectie enzo :)

Licht bestaat uit de blauwe sky en een gele zon :P

oh btw, ik moet nog even wat toevoegen over die depth of field: Nu ik veel (ECHT)fotografeer, krijg ik ineens goede resultaten met de DOF aangezien ik nu weet wat de waardes zoals aperture enzo betekenen :D

[ Voor 17% gewijzigd door BaRF op 09-11-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Netjes BaRF! Nu alleen dd de bol wat minder perfect maken, en je moet 2 maanden geduld opbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96849

Allereerst, hallo allemaal, ik ben nieuw hier :)

Echt geweldig die sneeuwpop. Ben zelf ook al een tijdje bezig met 3ds maar zoiets moois krijg ik nog niet voor elkaar. Ga zo door man! In hoelange tijd heb je dat nou in elkaar gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/iceworld1.jpg

Mijn eerste wipje. Ik heb EINDELIJK een goede material voor die stomme ijsberg! _/-\o_
Die rotspartij had iets rotsiger gemogen, maar ik vind m zo wel goed. Komt ook goed overeen met de stijl van mn uiteindelijke plaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 12794 naar BaRF gooit.. :P ik wilde ook een sneeuwpop maken... ;)

En itt de vorige contest zal ik nu ook maar meteen wat gaan posten anders heb ik aan het eind straks weer niets gepost en gemaakt :(

Gelukkig is mijn sneeuwpop(hoofd) in een heel andere stijl en gebruik ik een ander kleurpalet.. hopelijk wordt het dan ook niet gezien als inpikkerij van ideeën (gmta enzo).

wip:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rm.vaneijbergen/got-contest-wip-01.png

Deze keer gebruik ik ook geen Wings en Yafray maar alleen Blender (2.30).
(en veel te veel polygonen.. het hekje is bv echt

M'n sneeuwerige ondergrondje is trouwens een beetje heel erg veel te overbelicht.. dit is hoe m'n sneeuwmateriaal er eigenlijk uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rm.vaneijbergen/proc-snow-tex.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

BaRF schreef op 09 november 2003 @ 21:56:
Nog een beetje voortbordurend, let maar even niet op de ruis, test render duurt al lang genoeg ;)

[afbeelding]
Dat dof maakt het plaatje wel echt af. Daar ga ik nog maar even naar kijken. Voorlopig nog even een wip van mij.

Afbeeldingslocatie: http://upload.tweensense.com/iceworld/iceworld05b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
BaRF schreef op 09 november 2003 @ 21:56:

[afbeelding]
Heel leuk gedaan! Wat nog een beetje mist is een laagje sneeuw op de zwarte rand van de hoed. Net zoals op de top van de hoed. Verder erg leuk! :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023 schreef op 10 november 2003 @ 07:51:
* Anoniem: 12794 naar BaRF gooit.. :P ik wilde ook een sneeuwpop maken... ;)

En itt de vorige contest zal ik nu ook maar meteen wat gaan posten anders heb ik aan het eind straks weer niets gepost en gemaakt :(

Gelukkig is mijn sneeuwpop(hoofd) in een heel andere stijl en gebruik ik een ander kleurpalet.. hopelijk wordt het dan ook niet gezien als inpikkerij van ideeën (gmta enzo).

wip:
[afbeelding]

Deze keer gebruik ik ook geen Wings en Yafray maar alleen Blender (2.30).
(en veel te veel polygonen.. het hekje is bv echt

M'n sneeuwerige ondergrondje is trouwens een beetje heel erg veel te overbelicht.. dit is hoe m'n sneeuwmateriaal er eigenlijk uitziet:

[afbeelding]
die sneeuw is ERG goed gelukt.
stucci op NOR en woodrings en wat noise?

en het probleempje overbelichting heb ik ook :/
dus mijn eerste doel nu is een beetje de groote van mijn scene beslissen en daar een licht setup voor maken en er dan voor de rest met mijn poten vanaf blijven :) (ik heb nog al eens de neiging als een matriaal te veel reflecteerd het licht te gaan tunen. wat natuurlijk onzin is, maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:41
In MAX 6 is er ook een sneeuw particle.

Heeft iemand die al geprobeerd?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvo schreef op 10 november 2003 @ 09:54:
Voorlopig nog even een wip van mij.

[afbeelding]
Mooi! * Anoniem: 53023 ziet nu wel wat het is :)
Anoniem: 27642 schreef op 10 november 2003 @ 12:34:
[...]

die sneeuw is ERG goed gelukt.
stucci op NOR en woodrings en wat noise?
Tnx, en bijna goed :)

- Clouds (default, hard noise)
- Environment map (static)
- Stucci (wall in, soft noise)

En nog een paar sets met instellingen voor de turbulence, noise size, e.a. waarbij Clouds en Stucci op Normal staan, idd.

Shader:

- Diffuse: Oren-Nayar (voor een 'zachtere' look, nog niet te zien in bovenstaande afbeelding)
- Specular: Blinn

En daarvoor ook nog een hele rits aan extra instellingen..
Ben in totaal al meer dan anderhalf uur met het sneeuwmateriaal bezig geweest.

btw. Dat jij denkt dat ik wood(rings) heb gebruikt zal wel komen door de clouds texture die een beetje gestretched is over de Y-as ;)
en het probleempje overbelichting heb ik ook :/
dus mijn eerste doel nu is een beetje de groote van mijn scene beslissen en daar een licht setup voor maken en er dan voor de rest met mijn poten vanaf blijven :) (ik heb nog al eens de neiging als een matriaal te veel reflecteerd het licht te gaan tunen. wat natuurlijk onzin is, maarja)
Belichting hoort ook eigenlijk als laatste te worden gedaan.. maarja, sommige mensen willen het liefst alles in 1x klaar hebben (inclusief moi :P)

* Anoniem: 53023 beloofd hierbij niet aan de belichting te komen voordat de scene klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

wipje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=474323

comments??

offtopic:
ohh certificaar brommer in één keer gehaal, :D 8) :*) :z :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 80198 schreef op 10 november 2003 @ 14:21:
wipje

[afbeelding]

comments??

offtopic:
ohh certificaar brommer in één keer gehaal, :D 8) :*) :z :Y)
gefeli :D

ziet er leuk uit, maar zijn neus volg ik niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
3d-god mooie sneeuw, maar hij is nog een beetje plat zeg maar, het ligt niet op de ondergrond maar het is de ondergrond. Sneeuwpop is leuk
hmm hier weer een testje van wat sneeuw en ijs shaders

Ik weet het hij is een beetje donker.
comments plz
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/CV17_Test3.jpg
Even mijn snow shader wat bij getuned.Mijn ijs shader is volledig overnieuw gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaguar_e op 10-11-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12179

Ice-t: je kunt van http://www.aliaswavefront.com Maya 5 PLE downloaden. Dan heb je een compleet werkende Maya. Weliswaar met een watermerk in al je renders maar toch leuk om het te leren.

Ik ga ook maar eens nadenken of ik een idee op kan doen. Is alweer een tijdje geleden en ik eindelijk weer eens wat tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Ik moet es wat tut's gaan zoeken over cloth... Ik vat er de ballen van :P

reactor Cloth dat standaard in Max zit is toch goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

omg jullie ownen!! :D
ik ga ook ff wat in elkaar pleuren, dus bij deze.. ik meld me aan ^^

Update:
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/house.jpg
nog lang niet af :S

Comments pleassee :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 51543 op 10-11-2003 17:41 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.