http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Anoniem: 53023

De cartoony lijntjes gaan denk ik weg.. zuigt..

De wortel gaat er denk ik ook uit.. zuigt ook..

De kleur van de sneeuw op de grond/heuvel ook.. zuigt nog meer..

Anoniem: 51543 schreef op 10 november 2003 @ 16:46:
omg jullie ownen!!
ik ga ook ff wat in elkaar pleuren, dus bij deze.. ik meld me aan ^^
Update:
[afbeelding]
nog lang niet af
Ik vind die lijntjes eigenlijk wel leuk staan. Dan zou er alleen ook nog een lijntje om de neus/wortel moeten.Anoniem: 53023 schreef op 10 november 2003 @ 17:30:
wip:
[afbeelding]
De cartoony lijntjes gaan denk ik weg.. zuigt..
De wortel gaat er denk ik ook uit.. zuigt ook..
De kleur van de sneeuw op de grond/heuvel ook.. zuigt nog meer..
Anoniem: 27642
de shader voor de grond is nu bijna af. de shader voor het ijs moet nog wat aan gebeuren maar die is er bijna.
enkel omdat de shader voor de grond niet ook mooi stond ob objecten ben ik daar nu apart voor bezig en zwaar de mist mee in gegaan maar ik ben moe en het beu dus ik ga er mee kappen
morgen weer een dag.

Anoniem: 96849
Anoniem: 86949
Ik wil zegmaar gewoon een particle spray ofzo maken alsof het lijkt dat een vulkaan uitbarst(magma ed als allemaal spheres enzo)
He, ik was eerderAnoniem: 86949 schreef op 10 november 2003 @ 21:35:
Kan iemand me helpen met particle's?
(tenzij jij het oppervlak van je dak constant 20 graden stookt)
En daar is Stratos weer met zn monkey
Ik vind je sneeuw een iets te diepe bump hebben. het krijgt nu zo'n golfbal-effect
Dat probleem met teveel reflecterende sneeuw heb ik dus ook, ik ben gisteren in mn atmosphere editor gaan rommelen en heb luchten zitten creëren tot ik er ziek van werd en mn belichting voor geen meter meer klopte. Sneeuw was haast oplichtend en de lucht stond op storm
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Probleempje: dat kan niet (afaik) met de standaard renderer in Blender.jvo schreef op 10 november 2003 @ 17:34:
[...]
Ik vind die lijntjes eigenlijk wel leuk staan. Dan zou er alleen ook nog een lijntje om de neus/wortel moeten.
(sla me met een rotte vis als ik het fout heb)
Vergelijkings-wip:

Nu nog die sneeuwpop opnieuw maken, uit een plane deze keer en niet met een aantal GeoSpheres.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86949 op 10-11-2003 23:53 ]
Nee hoor, het steigertAnoniem: 63976 schreef op 10 november 2003 @ 23:02:
[...]
je huisje kan vliegen!verder ziet ie er leuk uit
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Anoniem: 48458
Je moet geloof ik de tijdbalk onderin wat verder spoelen. Particles hebben tijd nodig om te ontstaan, dus op frame 0 heb je waarschijnlijk nog geen particles.Anoniem: 86949 schreef op 10 november 2003 @ 21:35:
Ik zit wat te kloten maar krijg nix als ik render..
Als dat niet je probleem is, kan ik je er ook niet echt verder mee helpen.
* Anoniem: 48458 browst door z'n bookmarks... *
Voor allerhande tutorial, zie hier (3dfreakz) en hier (cgtalk). Staat vast ook wel iets voor particles tussen.

Alsjeblieft Gody, als je m mirrort mag je m in je icon zetten, ik vind m mooi maar ik werd er zoooo kriebelig van dat hij niet helemaal past! Bij deze dan
Morgen weer een update van mij, ik ben momenteel bezig bergjes in een bochtje te leggen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
kga nog proberen het terug te krijgen, maar verwacht er het slechtste van..
Nice!
Comment: De deur en de raampjes zien er een beetje snoephuis achtig uit. Zo zou je de dakpannetjes ook meer moeten maken. Dan sporen ze wat beter met elkaar.
http://hawvie.deviantart.com/
Zoiets heb ik ook eens gehad... Alles leek kapot te zijn, maar door het deleten van een file in de materials dir kwam alles weer goedgeez schreef op 11 november 2003 @ 08:06:
*kuch* .. max file beetje kapot... als ik de material editor open of probeer te renderen (waarbij de materials dus ook accessed worden) crashed max...![]()
kga nog proberen het terug te krijgen, maar verwacht er het slechtste van..
(kan de precieze naam niet checken, zit nou in Delft)
Anoniem: 51543
kan ik ff mijn huisje afmaken
BTW thanks voor de comments :D:D

Er moeten nog platen tussen de stenen komen. Ook komen er nog hangende planten, die natuurlijk allemaal bevroren zijn.
Het lijkt een beetje op andere wipjes die hier gepost zijn.
Comments plz
[ Voor 3% gewijzigd door Jaguar_e op 11-11-2003 17:14 ]
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
thxDocB schreef op 11 november 2003 @ 09:41:
[...]
Zoiets heb ik ook eens gehad... Alles leek kapot te zijn, maar door het deleten van een file in de materials dir kwam alles weer goedVolgens mij was het 3dsmax.mat of iets in die richting. Je zult hem dan wel weer even van de cd moeten halen om alle standaard max materials weer te hebben.
(kan de precieze naam niet checken, zit nou in Delft)
3dmax\matlibs\3dsmax renamen naar 3dsmaxx was genoeg
* geez kan weer aant werk, met dank aan DocB

Comments plz
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 96849 op 11-11-2003 20:17 ]
nice fluffy snowAnoniem: 96849 schreef op 11 november 2003 @ 20:14:
Bij deze doe ik denk ik ook maar mee.. Ik ben enorme beginner met 3ds maar lijkt me toch een goede kans om het beter onder de knie te krijgen. Hierbij dan ook mijn eerste wip'je..
[afbeelding]
Comments plz
nog een probeerseltje van mij: snow by night

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Haha, hou er wel rekening mee dat het m'n eerste creatie in 3ds ooit is
Maar jij bent echt goed
Zou je me trouwens eens een tipje van de sluier kunnen geven hoe je die sneeuw zo mooi hebt gekregen? En hoe krijg je die sneeuw op die takkies?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 96849 op 11-11-2003 20:43 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
dat heeft hij al gedaan op de vorige bladzijdeAnoniem: 96849 schreef op 11 november 2003 @ 20:41:
[...]
Haha, hou er wel rekening mee dat het m'n eerste creatie in 3ds ooit is![]()
Maar jij bent echt goedEcht super hoe je dat hebt gemaakt!
Zou je me trouwens eens een tipje van de sluier kunnen geven hoe je die sneeuw zo mooi hebt gekregen? En hoe krijg je die sneeuw op die takkies?
BaRF schreef op 09 november 2003 @ 22:52:
[...]
dat zijn inderdaad (veel) particleshet is een 'particle-cloud' met als particles 'spheres' en met de depth-of-field ziet er er wel leuk uit
Die sneeuwpop zijn gewoon twee bollen op elkaar met een lichte noise er over heen, en het sneeuw materiaal is een hele simpele std brazil mat met wat noise en een beetje reflectie enzo![]()
Licht bestaat uit de blauwe sky en een gele zon
oh btw, ik moet nog even wat toevoegen over die depth of field: Nu ik veel (ECHT)fotografeer, krijg ik ineens goede resultaten met de DOF aangezien ik nu weet wat de waardes zoals aperture enzo betekenen
Sorry, mijn foutAnoniem: 27642 schreef op 11 november 2003 @ 21:11:
[...]
dat heeft hij al gedaan op de vorige bladzijde
[...]
Hekjes roelerenAnoniem: 96849 schreef op 11 november 2003 @ 20:14:
Bij deze doe ik denk ik ook maar mee.. Ik ben enorme beginner met 3ds maar lijkt me toch een goede kans om het beter onder de knie te krijgen. Hierbij dan ook mijn eerste wip'je..
[afbeelding]
Comments plz
En die bergen doen me denken aan een bepaalde vrouwelijke vorm.. heh

er valt nog niet veel in te zien, maar comment op de vorm en de sneeuw is erg welkom
en dit is mn material
ThnxAnoniem: 53023 schreef op 11 november 2003 @ 21:32:
[...]
Hekjes roeleren
Haha, nu je het zegt
Ik zit met het zelfde probleem.. Ben ook nie tevreden over mijn snowAnoniem: 51543 schreef op 11 november 2003 @ 22:05:
die snow materials willen maar niet lukken
can somebody help poor ol' kishan?
Anoniem: 51543
jouw sneeuw lijkt nog tenminste op sneeuwAnoniem: 96849 schreef op 11 november 2003 @ 22:10:
[...]
Ik zit met het zelfde probleem.. Ben ook nie tevreden over mijn snow
Ik bedoelde het serieus hoorAnoniem: 96849 schreef op 11 november 2003 @ 20:41:
[...]
Haha, hou er wel rekening mee dat het m'n eerste creatie in 3ds ooit is![]()
Maar jij bent echt goedEcht super hoe je dat hebt gemaakt!
en bedankt voor de compliments

Nou zoals hierboven ergens idd al staat is het een super simpel materiaaltje met een klein beetje noise als bump (echt klein beetje maar) en een klein beetje standaard reflectie. En dan komt het eigenlijk gewoon neer op de vorm van het object en het gebruikte lichtZou je me trouwens eens een tipje van de sluier kunnen geven hoe je die sneeuw zo mooi hebt gekregen? En hoe krijg je die sneeuw op die takkies?

En nog een stukje niet weggecropt van mn scène indeling enzo. De render is qua antialiassing nog niet helemaal mooi btw en de rotsen moeten nog iets donkerder. Ook de sneeuw op het heuveltje recht voor wil ik deze material geven... want deze is zo fel (is op zich zelfde sneeuw)...
Anoniem: 53023 schreef op 11 november 2003 @ 21:32:
[...]
daar staan geen hekjes ;P
[ Voor 3% gewijzigd door geez op 11-11-2003 23:01 ]
WAUW! echt ongeloofelijk hoe mooi iedereen toch steeds weer aan de slag gaat en leuke dingen bedenken!
Zelf lees ik deze topic serie al mee vanaf deel 1 en iedere dag weer.
Sommige onderwerpen zijn wat minder dan andere maar deze is echt orgineel weer
Iedereen heeft echt mooie renders, de gevorderde users maar ook de beginners maken hele mooie dingen.
BaRF springt er met z'n sneeuwman er wel uit, zelf vond ik hem mooier toen hij wat verder van de camera afstaat.
Ga door mensen
39

Comments are welcome
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 96849 op 12-11-2003 00:08 ]
er zit een ster in je cameraAnoniem: 96849 schreef op 12 november 2003 @ 00:06:
Zo, ff verder aan het knutselen geweest... Moet nog veel aan gebeuren.. Ben ook nog niet tevreden over de shaders, maar het begint wat te lijken...
[afbeelding]
Comments are welcome

ziet er wel aardig uit, nogal wit
Ik zou het ijs nog wat ijziger maken, en de sneeuw wat sneeuwiger..
Oftewel, het ziet er een beetje perfect uit.. strak ijs zonder sneeuw erop zonder ook maar een scheurtje..
@ DB.. server down?
[ Voor 3% gewijzigd door LordMithril op 12-11-2003 00:38 . Reden: schuurtje, scheurtje.. whats the difference :P ]
Bier, Whiskey en Metal!!

Weer een WIPje. Ik vond het even niet nodig om er een high-quality render van te maken... het idee is duidelijk. Morgen ga ik bij de Intratuin wat boompjes bestellen en misschien even bij de gamma langs voor een blokhut... en een bootje...
Tot! Plotseling! Dit oh zo schone wereldje in prille aanbouw

shit, stylite ftp down atm... en weer up!
[ Voor 41% gewijzigd door Dark Blue op 12-11-2003 00:40 ]
Anoniem: 91399

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 12-11-2003 04:16 ]
Totale rendertijd is nu zo 1 uur en 54 min
Comments plz

@ Barf
Het ziet er erg mooi uit, maar ik krijg het idee dat het van klei gemaakt is. He lijkt op van de animatie filmpjes van klei.
[ Voor 25% gewijzigd door Jaguar_e op 12-11-2003 08:53 ]
Ik zie helaas niet veel verschil.Jaguar_e schreef op 12 november 2003 @ 08:50:
Nog een wip ik heb wat met de belichting zitten spelen(indirect illumination), ook heb ik dof aangezet.
Totale rendertijd is nu zo 1 uur en 54 min
Comments plz
[afbeelding]
@ Barf
Het ziet er erg mooi uit, maar ik krijg het idee dat het van klei gemaakt is. He lijkt op van de animatie filmpjes van klei.
Je ziet dat de ijspegels wat blurrig zijn maar in de rest heeft de DOF geen nut. Als je nu met meer lagen werkt heeft het waarschijnlijk meer zin.
Verder komt de indirect illumination niet echt duidelijik naar voren. Misschien moet je het licht meer van de zijkant laten schijnen, zodat het reflecteren van het licht ook zichtbaar wordt. Ik denk trouwens dat een skylight een sneller en beter effect zou geven. Het lijkt zelfs een beetje alsof de stenen onderin een beetje licht geven, maar dat kan aan mij liggen.
3d-en is leuk
I don't have a solution; but I do admire the problem.
Heb de rotsen nu allemaal dezelfde material gegeven zodat het er wat beter, meer bevroren uitziet. In mijn ogen dan. Heb indirect illumination aanlaten staan en dof even uitgezet. Ook heb ik de lichtinval veranderd. Zo als gesugereerd werd.
Maar goed see for yourself.

Comments plz

- Water weggehaald
- IJs materiaal geupdate
- Sneeuw toegevoegd
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ik gebruik ook brazil en voor het m'n sneeuw gebruik ik 'bleen' shading. Is een beetje lastig uit leggen, maar in de shader zit in het midden een witte punt en aan de zijkanten ook twee punten, maar die zijn ietsjes blauwig. Daarnaast is mijn sneeuw een klein beetje blauwig self-illumnating, heeft ook een fijne bumpmap en een map voor wat fijne sparkles. Nou ja, hier nog een render:BaRF schreef op 11 november 2003 @ 22:33:
[...]
Nou zoals hierboven ergens idd al staat is het een super simpel materiaaltje met een klein beetje noise als bump (echt klein beetje maar) en een klein beetje standaard reflectie. En dan komt het eigenlijk gewoon neer op de vorm van het object en het gebruikte lichtIk gebruik zoals velen direct zullen herkennen de brazil renderer, en bij het laatste plaatje een enkele lichtblauwe spotlight als 'maan', en het licht wordt 2 keer 'gebounced'. De sneeuw op de takjes is eigenlijk een kwestie van de bovenste delen van een mesh kopieren, iets naar boven schuiven, en sneeuw materiaal op gooien

En een close-up van de sneeuw:

De sneeuw glimt naar mijn idee iets teveel, en ligt er geen sneeuw op de rotsen?Jaguar_e schreef op 12 november 2003 @ 10:53:
toch nog gauw snel een wipje
Heb de rotsen nu allemaal dezelfde material gegeven zodat het er wat beter, meer bevroren uitziet. In mijn ogen dan. Heb indirect illumination aanlaten staan en dof even uitgezet. Ook heb ik de lichtinval veranderd. Zo als gesugereerd werd.
Maar goed see for yourself.
[afbeelding]
Comments plz
Ziet er wel erg mooi uit...
I don't have a solution; but I do admire the problem.
Sneeuw ziet er zeer goed uitjvo schreef op 12 november 2003 @ 12:07:
[...]
Ik gebruik ook brazil en voor het m'n sneeuw gebruik ik 'bleen' shading. Is een beetje lastig uit leggen, maar in de shader zit in het midden een witte punt en aan de zijkanten ook twee punten, maar die zijn ietsjes blauwig. Daarnaast is mijn sneeuw een klein beetje blauwig self-illumnating, heeft ook een fijne bumpmap en een map voor wat fijne sparkles. Nou ja, hier nog een render:
[afbeelding]
En een close-up van de sneeuw:
[afbeelding]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
* floriske.nl beloofd alleen niet dat het daadwerkelijk tot een final gaat komen
hier dan mijn wipje (nope, nog geen sneeuw etc, ik verklap natuurlijk nog niet TE veel he
http://www.floriske.nl/gf/frozenrender.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:20 ]
Thanx, meer polies, hoe bedoel je? Ze zijn toch vrij glad zo? Ik kan ze nog wel een factor verder tesselaten of bedoel je dat niet? Ik vond zelf de bumpmap op m'n rotsen niet echt mooi, dus die heb ik aangepast.Qylos schreef op 12 november 2003 @ 15:24:
[...]
Sneeuw ziet er zeer goed uitDe rotsen kunnen alleen nog wat meer polies gebruiken.
Ah, een vijver? Leuk idee. Goeie mogelijkheden voor zowel ijs als sneeuw.floriske.nl schreef op 12 november 2003 @ 16:04:
hier dan mijn wipje (nope, nog geen sneeuw etc, ik verklap natuurlijk nog niet TE veel he
[afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door jvo op 12-11-2003 18:07 ]
oh ja, ook dat commentz please is nergens voor nodig, die krijg je toch wel...
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 12-11-2003 17:49 ]
Intentionally left blank
...nou, ik dus niet, ik zet het er nooit bij maar krijg zowel hier als in 2d topics nooit maar ene opmerking wat ik goed of fout doe. *zielig doet*crisp schreef op 12 november 2003 @ 17:48:
...oh ja, ook dat commentz please is nergens voor nodig, die krijg je toch wel...
Enfin, ik snap dat ik met een modeller werk die gericht is op landschappen en niet zoals die van jullie op losse objecten, maar zouden jullie toch eens kunnen melden wat julie nou niet vinden kloppen aan mijn sneeuw, en bergjes? Ik leef toch niet in een vacuum ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 12-11-2003 19:19 ]
Ach, de mods hebben weer eens teveel koffie op of zo...Dark Blue schreef op 12 november 2003 @ 19:19:
[...]
...nou, ik dus niet, ik zet het er nooit bij maar krijg zowel hier als in 2d topics nooit maar ene opmerking wat ik goed of fout doe. *zielig doet*
Enfin, ik snap dat ik met een modeller werk die gericht is op landschappen en niet zoals die van jullie op losse objecten, maar zouden jullie toch eens kunnen melden wat julie nou niet vinden kloppen aan mijn sneeuw, en bergjes? Ik leef toch niet in een vacuum ofzo?![]()
Ik vind je 1e plaatje wel leuk, maar je weet hoe ik over Bryce / vue etc denk...
Wat is trouwens dat blok in plaatje 2?
Dat was de humor erin!!!FragNeck schreef op 12 november 2003 @ 19:26:
[...]
Ach, de mods hebben weer eens teveel koffie op of zo...
Ik vind je 1e plaatje wel leuk, maar je weet hoe ik over Bryce / vue etc denk...
Wat is trouwens dat blok in plaatje 2?
ik word niet begrepen hier...
Je bent een meid, tweakers durven daar niet tegen te praten. Ook niet via een forum.Dark Blue schreef op 12 november 2003 @ 19:19:
[...]
...nou, ik dus niet, ik zet het er nooit bij maar krijg zowel hier als in 2d topics nooit maar ene opmerking wat ik goed of fout doe. *zielig doet*
Enfin, ik snap dat ik met een modeller werk die gericht is op landschappen en niet zoals die van jullie op losse objecten, maar zouden jullie toch eens kunnen melden wat julie nou niet vinden kloppen aan mijn sneeuw, en bergjes? Ik leef toch niet in een vacuum ofzo?![]()

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Weet je wat het grappige is: Ik probeer al zolang als ik me kan herinneren van zulke kleipoppetjes te maken, maar dat lukt me dus nooooit! En nu probeer ik scneeuw, en nu lijkt het op kleiJaguar_e schreef op 12 november 2003 @ 08:50:
@ Barf
Nou ik toch wel...OkkE schreef op 12 november 2003 @ 19:28:
[...]
Je bent een meid, tweakers durven daar niet tegen te praten. Ook niet via een forum.![]()
maar bureaucratie schijnt op GOT nog altijd voorop te staan.
Hij heeft wel gelijk qua warez en stuff, maar dat onderste is overdreven.
En nu niet meer hierover lullen, anders krijgen we daar ook weer commentaar op.
omdat je er toch specefiek om vroeg.Dark Blue schreef op 12 november 2003 @ 00:32:
[afbeelding]
Weer een WIPje. Ik vond het even niet nodig om er een high-quality render van te maken... het idee is duidelijk. Morgen ga ik bij de Intratuin wat boompjes bestellen en misschien even bij de gamma langs voor een blokhut... en een bootje...
Tot! Plotseling! Dit oh zo schone wereldje in prille aanbouwverrast werd door een vreemdsoortig projectiel!!!
[afbeelding]
shit, stylite ftp down atm... en weer up!
eerst morgen dit uit het water vissen met de delete toets
en dan model ik verder
het ziet er gewoon enorm goed uit.
eenigste puntje zou kunnen zijn dat er niet echt ergenst een focus op ligt.
een redelijk futloze scene.
maar that's about it.
er valt gewoon weinig over te zeggen.
http://www.floriske.nl/gf/frozenrender2.jpg
ben nog niet echt tevreden over mijn ijs, maar de sneeuw begint er aardig op te lijken
@darkBlue, ziet er strak uit, zou willen dat ik het met 3d max ZO voor elkaar kon krijgen!!
* floriske.nl vraagt zich alleen af waarom de contest tot januari duurt? ben namelijk niet iemand die maanden aan één ent zelfde ding kan werken
[ Voor 16% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:20 ]
ok ok, ik zal maar es wat zeggen danDark Blue schreef op 12 november 2003 @ 19:19:
[...]
De sneeuw ziet er op zich best goed uit, maar er zijn 2 dingen:
Het veel te felle deel op de voorgrond (zei je zelf al),
en bij de bergen op de achtergrond heb ik een beetje moeite met de schaal. Ze zien er wel uit als bergen, maar het lijkt of je de sneeuw van dichtbij ziet. Als je het van zo'n afstand ziet is de structuur volgens mij minder duidelijk. Probleem is dan weer hoe je het dan mooi op sneeuw laat lijken, maar dat kun je vast wel oplossen
Oh en voor de schaal is wat referentie natuurlijk ook altijd handig (autoweg, tunnel, boompjes, skilift, whatever
FragNeck:
Het ziet er best leuk uit, maar het was toch juist niet de bedoeling om maar een voorwerp te maken met een ijs-shader eroverheen? en die kant lijkt het zo een beetje op te gaan... dolfijnen hebben op zich niet zoveel met sneeuw/ijs te maken. Zorg dus wel dat je nog een toepasselijke omgeving maakt (thema is ook frozen world - nature...
floriske.nl:
Sneeuw ziet er goed uit, maar er zijn een paar punten: het ijs wat uit de fontein 'gespoten' wordt is nu gewoon doorzichtig... ijs breekt het licht (maargoed je zei al dat je ijs nog wat werk nodig had)
Verder heb ik het gevoel dat de dingen die ijs moeten zijn (dus wat omhoog spuit en wat uit het ronde ding naar beneden komt, eruit zien als sneeuw. Dus niet de shader, maar de vorm. Het is mooi fluffy gemoddeld, terwijl ijs juist scherpe hoeken hoort te hebben. Lange dunne pegels en dat soort dingen...
Zo, dat was wel weer genoeg commentaar voor vanavond
Misschien dat ik zelf ook nog aan iets begin, maar dan moet ik een beter idee krijgen als sneeuwpop #12
Zegt wie?DocB schreef op 12 november 2003 @ 20:34:
[...]
ok ok, ik zal maar es wat zeggen dan
FragNeck:
Het ziet er best leuk uit, maar het was toch juist niet de bedoeling om maar een voorwerp te maken met een ijs-shader eroverheen? en die kant lijkt het zo een beetje op te gaan... dolfijnen hebben op zich niet zoveel met sneeuw/ijs te maken. Zorg dus wel dat je nog een toepasselijke omgeving maakt (thema is ook frozen world - nature...
Ik neem aan dat IJS ' frozen' genoeg is..
Ik heb er trouwens zat uur aan gespendeerd moet ik eerlijk zeggen.
Het is ook nog een WIP, maar ik ga er geen sneeuwlandschap omheen maken.
er staat toch bij ijs Sculptuur?
frozen genoeg imo.
Hmm ja nu ik de topicstart nog eens doorlees klopt het gewoon wat je zegt. Zat meer in m'n hoofd met wat er aan het eind van de vorige contest werd gezegd...FragNeck schreef op 12 november 2003 @ 20:45:
[...]
Zegt wie?
Ik neem aan dat IJS ' frozen' genoeg is..
Ik heb er trouwens zat uur aan gespendeerd moet ik eerlijk zeggen.
Het is ook nog een WIP, maar ik ga er geen sneeuwlandschap omheen maken.
er staat toch bij ijs Sculptuur?
frozen genoeg imo.
Maargoed, ik zit toch niet in de jury ofzo, dus trek je niks van mij aan

wip nummertje 4:

Komt al een heel klein beetje dichter in de buurt met wat ik voor ogen heb.
- Helaas wil Blender de achtergrond niet doen zoals ik wil (de gradient moet een stukje omhoog zodat er een stukje lichtere (oranje/bruin) lucht onderaan te zien is waar het hekje ook veel mooier tegen af zou steken)
- Lantaarntje ziet er nog niet genoeg sprookjes/winterachtig uit (als iemand referentieplaatjes/foto's/schetsen/whatever heeft zou ik ze heel graag willen zien)
In de final hoop ik er een lamp of vuur in te hebben branden (met schaduwwerking
- Sneeuwpop (nog steeds de oude) staat niet helemaal op de goede plek, maarja.. tis toch geen final, dus boeie
- En er is een lichtgevende maan bijgekomen
(en ja, ik weet dat de maan irl zelf geen licht geeft)
Nog steeds helemaal gemaakt mbv Blender 2.30.

geef hem zo'n elfstedentocht ijsmuts op, dat maakt het lekker compleet
[ Voor 4% gewijzigd door 6K op 12-11-2003 23:17 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
dikkebanaan: ik vind hem wel lief helemaal met die lampionnetjes/lantaarntjes zo, maar ik vind de sneeuw waarop ie staat echt een te diepe bump hebben. Stel je een motorracetrack voor dat net door 2 rallies is omgeploegd, en gooi dat onder de sneeuw. Dan heb je precies jouw landschapje! Er zit een bepaalde snelheid, tolling in die stroken sneeuw op je (sterk gekromde) heuveltje... het doet mij iets vreemd aan.
Ik ben trouwens al wat aan het doen aan die felle witte voorgrond hoor. Een beetje struikjes erop, een aangemeerd bootje. Maar ooooh ik wou dat ik die belichting van senzuboon kon namaken... hoe heet dat type render? Render je dat met brazil oid of hoe stel je je lampen in? Ik heb wel eens gehoord van 1 skylight (heb alleen een zon in te stellen), ik heb ook wel omni's en point lights en spotlights, maar daarvan kan ik de softness niet zó zacht instellen dus je krijgt altijd het voetbalstadion-effect; vier of meer schaduwen alle kanten op. Een dome of light bouwen heb ik ook al geprobeerd maar ook hier weer die lelijke alle-kanten-op schaduwen
Zou een renderer als Brazil of ik noem maar wat Vue (*.vue) files kunnen renderen?
Overigens hier weer een wip:

clickable
[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 13-11-2003 00:44 ]
Anoniem: 81642
dat effect heet GI. Global Illumination.
ik weet niet hoe vue d'esprit (of zo iets) werkt.
maar als je lampen kunt dupliceren kun je een zogenaamde fake GI dome maken.
door spots met een lage intensiteit in een bol vormig patroon rond je onderwerp te zetten.
de render tijd s ranzig. maar niet veel langzamer dan echte GI.
in blender zelf kun je ook een soortje fake fake GI toepassen door met de bias van je lampen te spelen
overgenst stap ik af van de scanline renderer van blender en ga ik gebruik maken van yafray.
niet zozeer omdat er niks leuks te maken is met de scanlijn render. maar ik ben het gepiel gewoon beu en gezien ik toch nog tijd zat heb, geeft dat me eens tijd om andere opties te verkennen.
vandaar dat ik nog steeds geen nieuwe WIP heb laten zien
hier is wel stiekum een kleine WIP.
dit is mijn shader proef scene, waar niks aan veranderd is zo overgepompt in yafray.
het effect is niet "helemaal" hetzelvde zal ik maar zeggen.
(yafray-ice-shader-wip)
commentaar erop is niet nodig. ik weet dat het nergenst op lijkt
Kan je zien dat wij mannen dus écht aan niets anders (kunnen) denken, of we dat nou willen of nietAnoniem: 96849 schreef op 11 november 2003 @ 22:01:
Haha, nu je het zegtis niet met opzet gebeurd, maar nu je het zegt
haha.. je hebt gelijk!
HahaDark Blue schreef op 13 november 2003 @ 00:42:
dikkebanaan: ik vind hem wel lief helemaal met die lampionnetjes/lantaarntjes zo, maar ik vind de sneeuw waarop ie staat echt een te diepe bump hebben. Stel je een motorracetrack voor dat net door 2 rallies is omgeploegd, en gooi dat onder de sneeuw. Dan heb je precies jouw landschapje! Er zit een bepaalde snelheid, tolling in die stroken sneeuw op je (sterk gekromde) heuveltje... het doet mij iets vreemd aan.
Dat het er uitziet als een door 2 rallies omgeploegd motorracetrack komt doordat ik er 'ff snel' een heuveltje onder wilde hebben (nieuwe circle primitive -> gevuld met polies -> 1x subdivide -> subdiv aanzetten -> resultaat: lelijk omgeploegd heuveltje).
Hier de wireframe (zonder subdiv) waarop nog beter te zien is dat het een prutswerkje is:

De komende dagen ga ik er een mooi(er) heuveltje van maken (de kromming vind ik wel mooi eigenlijk dus die blijft er denk ik in
Oeh, nu weet ik weer waarom ik Yafray zo leuk vond, als je iets rendert ziet het er vaak meteen al lekker uitAnoniem: 27642 schreef op 13 november 2003 @ 02:26:
overgenst stap ik af van de scanline renderer van blender en ga ik gebruik maken van yafray.
niet zozeer omdat er niks leuks te maken is met de scanlijn render. maar ik ben het gepiel gewoon beu en gezien ik toch nog tijd zat heb, geeft dat me eens tijd om andere opties te verkennen.
vandaar dat ik nog steeds geen nieuwe WIP heb laten zienk moet nu eerst leren hoe alles werkt met de yafray renderer.
hier is wel stiekum een kleine WIP.
dit is mijn shader proef scene, waar niks aan veranderd is zo overgepompt in yafray.
het effect is niet "helemaal" hetzelvde zal ik maar zeggen.
(yafray-ice-shader-wip)
commentaar erop is niet nodig. ik weet dat het nergenst op lijkt
(voor de mensen die nog steeds niet weten wat Yafray nou eigenlijk is: Yafray is hard op weg om dé Open Source variant van Brazil te worden, maar dan vooral gericht op de OSS 3D programma's)
Over je render; is dat zwarte op de voorgrond iets dat ergens uit het beeld hangt?
btw. Ik kan je aanraden om ook eens te kijken naar Crafter om je shaders/materialen mee te maken.
(kan je ook gebruiken met Yable)
Voor de rest een mooi gebergte. Ikzelf vind het vrij lastig om zoiets te maken. De verhoudingen zijn nu nog een beetje ver te zoeken, maar ik denk dat wat scenery (wat je al van plan was) daar wel verandering in gaat brengen.
En dat kale plaatje, op de tweede pagina zie je mijn eerste wip
Ik post nu een berichtje dat ik het idee krijg dat een aantal mensen, zich niet aan de contest houden. Om maar even een voorbeeld te noemen, senzuboon. Kijk een mannetje dat naar buiten kijkt en de sneeuw bewonderd is niet het contest idee. Het moet over bevroren natuur gaan. En nog een voorbeeld een sneeuwtractor is ook geen natuur.
Maar het is niet aan mij dit te zeggen maar de topic starter.
Maar toch wou ik het even zeggen
Anoniem: 63976
Ik moet hem ook gelijk geven, ook al zijn de tekeningen heel mooi gemaakt is het allemaal niet echt puur natuur zoals bij, bijvoorbeeld, Dark Blue (ik heb jounes als achtergrondJaguar_e schreef op 13 november 2003 @ 09:13:
Hmm
Ik post nu een berichtje dat ik het idee krijg dat een aantal mensen, zich niet aan de contest houden. Om maar even een voorbeeld te noemen, senzuboon. Kijk een mannetje dat naar buiten kijkt en de sneeuw bewonderd is niet het contest idee. Het moet over bevroren natuur gaan. En nog een voorbeeld een sneeuwtractor is ook geen natuur.
Maar het is niet aan mij dit te zeggen maar de topic starter.
Maar toch wou ik het even zeggen
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 13-11-2003 09:30 ]
Heb nog wel een zooi ideeen in me kop, die wel betrekking hebben tot de natuur oid...
We hebben toch tot 6 jan. geloof ik dus
Anoniem: 38587
Natuurlijk niet, maar je gaf aan wat je idee was dus daarvanuit gaand kom je niet op een natuurachtig scene uit. Daarnaast heb ik het idee dat die tent jouw hoofdmodel wordt en dat natuurlijk niks met natuur te maken heeft.
Natuur is best omvangrijk...Anoniem: 38587 schreef op 13 november 2003 @ 09:59:
Ik vind alleen natuur zelf wel erg beperkt, haalt gelijk mijn idee onderuit...maarja, dan maak ik het wel voor mezelf en niet voor de contest..
Alles wat zich buiten bevind kan in princiepe natuur zijn.
Persoonlijk vindt ik rotsen met ijs vrij saai, dus wil ik iets maken waar wat gebeurt ipv rotspartij op antartica.
Dit wordt gewoon mijn eigen interpretatie van een ijzige plaat. Net zoals jij je daar eigen voorsteling van maakt.
Niet iedereen zit te wachten op comments. Comments zijn wel leuk, maar ik vind ze niet altijd belangrijk. Als je extra graag feedback wil kan je er toch om vragen?crisp schreef op 12 november 2003 @ 17:48:
<span style="color:blue"><b>kappen nou met die (semi-)warez requests; de eerstvolgende die vraagt waar pakket x of y te downloaden of te kraken valt kan rekenen op een OW!</b>
oh ja, ook dat commentz please is nergens voor nodig, die krijg je toch wel...</span>
@dikkebanaan
Nice maar het lijkt alsof de sneeuw aan het eind van de winter is. Het ziet er een beetje uitgezakt uit.
@Dark Blue
Goed bezig!!!
@senzuboon
Hehe leuk! Maar als je net je kop uit de tent steekt heb je meestal geen zonnebril op...
[ Voor 24% gewijzigd door HawVer op 13-11-2003 11:36 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Anoniem: 38587
Dat is waar, maar kwa orginaliteit kom je niet ver.FragNeck schreef op 13 november 2003 @ 10:30:
[...]
Natuur is best omvangrijk...
Alles wat zich buiten bevind kan in princiepe natuur zijn.
Bij frozen worlds denk IK gelijk aan iets wat door mensen is gemaakt, wat door de natuur helemaal onder de sneew/ijs zit.. (bijv zon tractorgeval vastgevroren in een landschap
En of je nou een berg maakt met planten, of een close up van 1 plant.. veel verschil is er niet.
Ik vraag me dan ook heel erg af waarom deze contest niet gewoon 1 maand duurt en er de volgende maand niet een feestdag-gerelateerde contest komt (ie. sinterklaas/kerst/oud&nieuw/suikerfeest (?) ), ofzo.
Als mensen aan het begin al niet meedoen verwacht ik eigenlijk niet dat ze dan aan het eind, in de 2e maand, opeens wel mee gaan doen... en het topic langzaam doodbloedt
(misschien dat de komende schoolvakanties wat helpen.. maar toch..)
* Anoniem: 53023 hoopt dat zijn zéér originele

(ik ben trouwens bang dat ik ook nog allemaal huisjes, met sfeerverlichting, op de achtergrond en een hoop pinguins (allemaal Tuxjes natuurlijk

[/rant]
Tnx, ik ben al bezig met het maken van een nieuw heuveltje wat er minder omgeploegd en uitgezakt uitzietHawVer schreef op 13 november 2003 @ 11:33:
@dikkebanaan
Nice maar het lijkt alsof de sneeuw aan het eind van de winter is. Het ziet er een beetje uitgezakt uit.
Als ik bij mijn ijs-shader een refraction-map gebruik maakt het niks uit hoe ik de hoeveelheid refraction instel, mijn materiaal blijft namelijk wit zodra ik refraction ook maar aan zet

iemand enig idee wat ik fout doe en wat voor soort map ik het beste voor refraction kan gebruiken? (had nu tijdelijk een gradient gebruikt om te kijken of het werkte, maar mijn ijs wordt dus gewoon wit als ik refraction gebruik
Refraction is het gedeelte in het ijs. Zodra je maar iets afwijkt van helemaal transparant, wordt dit al gauw erg niet transparant. Maar, welk pakket gebruik je precies?floriske.nl schreef op 13 november 2003 @ 13:38:
* floriske.nl komt weer even met een n00b question
Als ik bij mijn ijs-shader een refraction-map gebruik maakt het niks uit hoe ik de hoeveelheid refraction instel, mijn materiaal blijft namelijk wit zodra ik refraction ook maar aan zetterwijl het eigenlijk gedeeltelijk transparant met lichtbreking moet zijn
iemand enig idee wat ik fout doe en wat voor soort map ik het beste voor refraction kan gebruiken? (had nu tijdelijk een gradient gebruikt om te kijken of het werkte, maar mijn ijs wordt dus gewoon wit als ik refraction gebruik)
3dsmax 5, maar ermm, het gedeelte in het ijs gaat bij mij niet op, omdat het ijs bij mij meer een vlies is.jvo schreef op 13 november 2003 @ 14:06:
[...]
Refraction is het gedeelte in het ijs. Zodra je maar iets afwijkt van helemaal transparant, wordt dit al gauw erg niet transparant. Maar, welk pakket gebruik je precies?
Dat zou ook heel goed het probleem kunnen zijn. Zo lijkt het voor de refraction shader (je gebruikt raytrace neem ik aan?) of het ijs oneindig dik is. Er moet dus wel een andere kant aan zitten wil het goed werken...floriske.nl schreef op 13 november 2003 @ 14:30:
[...]
3dsmax 5, maar ermm, het gedeelte in het ijs gaat bij mij niet op, omdat het ijs bij mij meer een vlies is.
ermm, geen idee wat ik gebruikDocB schreef op 13 november 2003 @ 14:41:
[...]
Dat zou ook heel goed het probleem kunnen zijn. Zo lijkt het voor de refraction shader (je gebruikt raytrace neem ik aan?) of het ijs oneindig dik is. Er moet dus wel een andere kant aan zitten wil het goed werken...
* floriske.nl voelt zich echt een n00b nu

* floriske.nl gaat tussendoor zijn hoofd breken over hoe hij in godsnaam een conifeer moet gaan maken
[ Voor 66% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:22 ]
En je bent bekent met het fenomeen in een vijver dat stromend water zoals een fontein niet bevriest?
Anoniem: 44042
Wie zegt dat? Ik heb al de Watervallen van Coo (België jaSenzuboon schreef op 13 november 2003 @ 16:40:
Ik vind die tweede eigenlijk mooier. Maar goed, das een kwestie van smaak naturlijk.
En je bent bekent met het fenomeen in een vijver dat stromend water zoals een fontein niet bevriest?
Mag ik even weten van wie ik de werken in dit verslag mag gebruiken? Het is puur voor dat verslag, verder niets.
Alvast bedankt
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Als jij denkt dat mijn renders het waard zijn mag je ze van mij gebruikenRoa schreef op 13 november 2003 @ 17:17:
Jongens, ik heb in overleg met m'n docent CKV besloten dat ik van deze contest een CA (culturele activiteit) maak voor mijzelf. Dat betekend dus dat ik een verslag ervoer moet maken e.d.
Mag ik even weten van wie ik de werken in dit verslag mag gebruiken? Het is puur voor dat verslag, verder niets.
Alvast bedankt
(credits erbij lijkt me vanzelfsprekend)
Dit topic is gesloten.